Neuvěřitelné. Pravice se spojila. - zpět na článek

Počet komentářů: 366

  1. Jasný jako facka.

    1. Tak hlavní je rozdělit si peníze.

      Jinak já volím SPD, protože to je JEDINNÁ strana co zbyla:

      Doporučuji:

      https://www.youtube.com/watch?v=Lg3WwA5iJc4

      1. Např. SPD navrhla zákon o oddlužení, které převzalo ANO a schválilo jej.

        SPD podpořila zákon o snížení daní spolu s ANO a ODS.

        SPD jako jediná hlasovala proti nouzovému stavu a proti pandemickému (totalitnímu) zákonu.

        SPD podpořila volbu paní Lipovské do rady ČT, která tam konečně začla vymetat tu zatuchlou Šaraptkovu špínu.

        Já teda nevím, jestli říká Okamura mimo kameru něco jiného a je tedy populista a nemyslí to vážně co říká a lže, proč tedy hlasuje a dělá tak jak to říká na kameru? JÁ ho na facebooku sleduji, znám jeho názory a politický program. Na twitru zveřejňuje velmi zajímavé a podivné věci. Takže JÁ mu ten hlas dám.

        1. Bude nás víc.

        2. Nemáte pravdu přinejmenším v bodě 3.

          SPD nebyla jediná (ani jedinná :¨) ), kdo hlasoval proti nouzovému stavu a pandemickému zákonu. Proti hlasovali i poslanci hlásící se ke zde diskutované Trikoloře.

        3. Copak že paní Lipovská v té Radě reálně udělala? Povidejte.

          1. Srala pražskou kavárnu. Za mne skvělý!

            1. Já myslím, že sere každýho, kdo to její huhňání musí poslouchat. Tvl, to se nedá.

              1. Nevim, já ji pánbůzaplať poslouchat nemusim. Za to ČTkorona24 když jdu dolů na oběd pravidelně jo. :/

                Kdyby bylo po mým, nasadim jim tam nejmíň Šreka.

      2. jako malinko mi vadí, že se zařadím mezi skupinu lidí která je schopná napsat slovo jediná s dvěma n a ještě kapitálkami—-ale ano, taky budu volit SPD

        1. Ja teda ne. Ono to sice vypada, ze SPD je tedka jedina proti lockdownum, ale neverim jim. Pitomio a Bures sou kamosi. A se Zemanem je jedna ruka. Aby to nesponcilo koalici Ano SPD.

          1. Ano, toho sem si vědom. Je to ovšem dáno tím, že pro ty ostatní je SPD „nepřijatelným partnerem“. Ale za to nemůžu ani já, ani Tomio. A rozhodně mě to nedonutí volit Top09. Ta koalice to se jim fakt nepovedlo, Odska si tím za mě napsala (další) parte.

            1. Treba vyse uvedene video od Skreta je zcela fascinujici. Me srdce zaplesalo. A vpodstate bych Pitomia na zaklade tohoto jednoho videa volil taky. Problem jsou jine Okamurovi vyroky, jeho oportunismus nebo to, ze si z SPD udelal svuj podnikatelsky projekt. V tom se nijak nelisi od Burese. Mam obavu, ze v momente kdyby se dostal k moci a EU by na nej zatlacila ve smyslu: dotace nebo zbrane, tak streleckou komunitu at sam strelec klidne potopi.
              Ono co to je zajmy 300 000 obcanu vs par miliard na konte. Ve vlade bude mit ochranku tak uz mu kver bude nanic a zastrili si na policejni nebo vojenske strelnici, to uz si kazdy politik domluvi.
              Verim, ze Bures kdyz sel do politiky tak to taky myslel dobre. A v momente kdy poznal jak system funguje tak zacal krast ne miliony, ale miliardy.

              1. Ani hovno. Polojaponec už několikrát dokázal, že dělá politiku jen pro prachy – vlastní prachy. A je mi i celkem jedno, že se mu při tom tažení za prachama výjimečně povede i něco dobrého. Skoro bych řekl, že to dobrý, co kdy polojaponec udělal, byly jen sekundární efekty toho jeho tažení.
                Tunel té jeho minulé strany a odkloněných cca deset mega jenom za její propagaci, to je dost výmluvné.
                Taky mi vadí ne snad smysl, ale styl té jeho rétoriky. Chytrý lídr strany by to zaobalil šikovněji, hňup sám sobě mydlí schody vyjádřeními v takovém stylu, že s ním nechce mít nic společného ani taková prodejná kurva, jako je bureš. To myslím hovoří za vše.
                Hlas hozený polojaponcovi jakoby nebyl, je to úplně k hovnu stejně, jako ho hodit Svobodným, nebo Hannigovi. Vyjde to nastejno.

                1. Je to vo hlas míň všem vostatním, aspoň to.

              2. Bureš to teda rozhodně dobře nemyslel. Na to vsadím obě koule.
                (Mimochodem, Pitomio je čtvrtjaponec. Jeho táta je napůl Korejec. Což je z pohledu Japonců něco u nás poloviční cikán. Nebo poloviční šimpanz)

  2. Za pokus se nic nedá. Už jenom proto aby si to člověk jednou nevyčítal.

    1. asi tak.. lepsi male svetlo, nez tma..

      1. Vidím to taky tak.

        1. I ja..mam doste tehle sitace v eu..eco-covid-gender-rasa-elektro silenstvi.

  3. 3 strany, 4 názory… proč tomu nějak nevěřím?

  4. Vzhledem k tomu, že žádné regulérní volby nejspíš v následujících min 10 letech nebudou , pak vcelku zbytečný článek …

  5. To teda zase tak nesleduju, idiotbox nemám, lživiny taky ne, ale nebyla to reakce právě na to, že to vepřová hlava rychetská zrušila, s tou klauzulí, takže se začli všichni lepit dohromady, aby došáhli aspoň na těch 5 %?

    1. Jo. Nicméně ani deset trpaslíků obra neposkládá.

      1. Obrů bylo dost. Kvalita jejich vládnutí je teď všude kolem….

        1. Ano. Posral to hlavně Topolánek. Tam se to nejvíc zlomilo, dokázal vzbudit dojem, že to bude fungovat lépe, pak měl jen spoustu řečí a pak se mu to rozpadlo po rukama.

          1. Sere to hlavně Babiš. Konjukturu projebal úplatkama pro svoje voliče, navýšil počty úředníků, nic nepostavil, dálnice, prostě nic. Teď si to vyžereme, těch jeho 7 let vlády. A ještě díky němu vystřelili nahoru piráti.

            1. Já teda z těch převlečenejch zelenejch moc nadšené nésu, ty snad jo?

              1. Hádám, že nechtěl napsat „díky“, ale „kvůli“.

                1. Jasně, myšleno jako kvůli. Mě to teda dává smysl i jako díky, ale asi to nebylo tak jasný. Svazáky 2.0. opravdu nemusím…

                  1. Je mi to jasné, často se to takhle používá. Ale správně, pokud je mi známo, by se mělo „díky“ používat jen v případě, že ta příčinná souvislost je pozitivního rázu. Což se o vzestupu pirátů bohužel moc říct nedá :).

            2. „Sere to hlavně Babiš. Konjukturu projebal úplatkama pro svoje voliče,“

              – pokiaľ voliči dávajú najavo, ,že zvolia iba rozdávača úplatkov pre voličov, tak pragmatický politik rešpektuje toto prianie voličov. V demokracii rozhoduju voliči. Žiaľ.

              1. Já doufám, že teď ta parta projebe i úpadek. Jenom bych chtěl, aby si na mě vzpomněli a hrnuli to plnýma hrstma. Je mejdlo, největší mejdlo a u mě se naplňuje nejhorší riziko skupinového sexu. Zapomněli na mě.

                1. Tak esli je největší riziko todle, to je asi v pohodě. Kdosi kdesi totiž psal, že nejhorší je, dyž všechny ostatní už aspoň přeblafli, akorát ty furt jenom kouříš :D

                  Toho bych se teda bál víc…

                2. Tak to zrejme doufate zbytecne. Babis nejspis nasledujici volby zase vyhraje, a vysvetlim proc: Jakmile se otepli a korona (i diky ockovani) zeslabne, tak se lidi nahrnou do obchodu, aby nakoupili veci, ktere ted nemuzou, v lete budou masove cestovat atd. Jinymi slovy, dojde ke kratkodobemu masivnimu narustu ekonomicke aktivity, i kdyz ekonomicke fundamenty jako celek nebudou dobre. K tomu se prida efekt umeleho oziveni zpusobeny 1 bilionem Kc, ktery chteji natisknout a do ekonomiky nalit. Babisova media to samozrejme budou nonstop vychvalovat jako ekonomicky zazrak a skryte negativni jevy (mj. inflaci) tise ignorovat. Pokud bude mit Babis trochu stesti (nebo sam neco zasadne nepodela), tak tento efekt muze vydrzet az do konce zari, tesne pred volbami. A pro typickeho Babisova volice to bude bohate stacit. Tesite se?

                  1. …jeste ocekavam, ze po volbach Bures vyda nejaky manual ‚Pouceni z krizoveho vyvoje…‘, jako ho zamlada ucili. Melo by to mit aspon stabni kulturu.

                  2. Tento scénář očekávám i já. Jednak si ho vloni již vyzkoušeli, jednak nic jiného neumějí, nic jiného nezbývá. Beru to tak, že budu letos zase, dalších, dvěsta tisíc v mínusu, jak vloni, díky restrikcím. A na jaře 2022 si to můžu tak akorát hodit. Ve vymrzlém baráku, protože to tepelné čerpadlo si asi těžko koupíme. Ostatní druhy topení buď máme zakázány nebo na ně prostě nemáme peníze.

                    1. Cim topis ted?

                    2. Sysop/H72 – ako záloha poslednej nádeje ako nezamrznúť je vždy treba mať niečo na pevné palivo – ideálne krb alebo kotol, kde sa dá klasicky hádzať drevo. Nejaký ten strom v okolí vždy dá odpíliť keď nastane to postapo bez elektriky a plynu.

                    3. Dřevo mám naskládaný pod voknem. Píliť až dyš neco je pozdě.

                    4. Však jasné, dnes píliť nemusíš, ani štiepať, všetko ti dovezú hotové na palete, alebo vysypané na korbe. Ale tam odkiaľ pochádzam ja, sa drevo vozí každý rok na V3S v metrovici, popíli sa na želanú dĺžku, poseká a uloží na preschnutie. Kúri sa s ním o dva roky. Takto mi vozia medzi 10-15m3 a ja sa s tým potom vyhrám do sýtosti, niet nad poriadny jekot motorovky.

                  3. Co se Báby týče, je to velmi pravděpodobný scénář.
                    Otázkou ale není Bába a jeho 25-30 procent, ale ten zbytek. Bo s ním tu vládu musí někdo sestavit, nebo ho min podržet.
                    A na to jsem zvědavej.
                    Socánci a nakonec i bolšáni jsou fajn příklad, kam to vede.
                    Aby nedopadl jako kdysi vítězný Jyrka.

          2. Houby. Zkurvil to už Kikina Mobilisací a následnou oposmlouvou.

            1. Mobilizace byla píčovina, ale opo z nouze cnost … bo když Honzík Rumlů neuměl počítat, tak jiná možnost nezbyla.
              Zase musím uznat, že snad jako jedinej dokáže dnes přiznat, že to tenkrát nedomyslel a posral.

              1. Oposmlouva jako taková je vcelku standartní politický nástroj. Jenže před ní nesmíš burcovat celý národ proti Rudému nebezpečí a pak s tím Zlem zloucím jít s úsměvem do holportu. To byl ten průser, ne oposmlouva jako taková.

                1. Oposmlouva byla v době kdy KDU mlela každou chvíli něco jiného jediné rozumné a průchozí řešení aby ten stát nějak fungoval.
                  Chápu, že pro mnohé je to dodnes trauma ale víceméně jiné řešení tehdy nebylo …

                  1. no jasné, bez těch panáků by totiž ani nevyšlo slunko, eště, že se tak domluvili, jinak by všichni chcípli

                  2. Jako že klientelismus v bankach a polostatnich společnostech bylo to správné fungování, jo?

                    1. Potvrdí 10 z 10 klientů! :D

                2. Ale ten průser vznikl tak, že Rumlík řekl, že se socánky do vlády nejde a s ODS jen bez Klause. A bylo vymalováno.
                  Zeman tehdy provedl svůj politický majstrštyk, když řekl, že když Ruml s ním a KDU-ČSL půjde do koaly, tak Luxovi nechá Strakovku.
                  Ruml si naběhl na vidle a byly už jen dvě možnosti, nějaké forma velké koalice (že z toho byla oposmlouva byl ODS průser a v podstatě nutné zlo, na které taky doplatila) nebo nové volby.
                  Že z toho volebního výsledku dokáže Zeman uplést čistě socánkovskou vládu myslím dlouho nečekal ani ten Zeman:-).
                  Normálně by byla buď středopravicová vláda … a Klaus by slavil vítězství na d levicí a záchranu republiky.-) … nebo středolevicová … a Klaus mohl v opozici bojovat proti levici dál.
                  Prostě Rumla podcenili … všichni:-))).

  6. Pokud se 3K dokáže vypořádat s latentním rusáctvím některých svých členů, proč ne. Ale bojím se, že to putlerohulné křídlo je poměrně silné.

    1. Ano, to je asi moje nejhorší výhrada k nim. O stavu současné západní Evropy si nedělám iluze, ale čínský drak a ruské dubisko jsou ještě mnohem horší.

      1. A Klausovi jsou v ruský prdeli zaboření jen o trochu míň než jejich kámoš Miloš. Naštěstí je Mlaus tou svou jedovatostí celkem odpudivá figura a Svobodní jsou banda lúzrů. A Češi o pravici zas tak moc nestojí, chtějí trochu pravicovější socdem jako bejvala původní ODS.

        1. Tak nejak. V soucasnosti to je, jako volit Hitlera, jen abychom nevolili Gorbacova. Napriklad ta akce okolo ruske vakciny je typickej dusledek rusofobie. Ve finale nam zapad cpe zadara Astra Zenecu, kterou tam lidi odmitaji, ale pro ovcany druhe kategorie bude urcite dobra. Jen hlavne nezacit s tim Sputnikem. Co kdyby se proboha ukazalo, ze je stejne dobrej, jako ti ostatni, ale proto, ze je levnejsi, tak by kazil ksefty.

          Pritom Rusove otevrene rikaji, ze prodaji licenci, ze si nemuzou dovolit zasobovat celej svet. Italove to uz pochopili, protoze s Rusama obchodujou roky a zda se, ze je Rusove zatim jeste neobsadili.

          Jo, brat ruskej plyn, to neva. Ale vakciny?? Proboha, to radeji vychcipeme, ale udrzime si probruselskou tvar.

          Ze to dedek z Lan dela blbe jako uplne vsechno od doby, co vylezl z Prognostaku (jak to delal tam, nastesti netusim), o tom zadna.

          Zatim z nas museji mit Rusove i Cinani tak akorat prdel. Diky nasi vlastni fobii z nich se strilime do vlastnich nohou a jeste jasame. Mezitim Cinani urputne zbrojej, Rusove flikujou ekonomiku a my jen sekame dluhy.

          1. Obchodovat a lézt do prdele jsou dvě různé věci.

            1. Jiste, vsak ono to funguje tak, ze ten starej tlustej gerontskej komous leze do prdele, zatimco Brusel a jeho prdelelizaci maji fobii a ve finale to odsirame my vsichni.

              1. „….a ve finale to odsirame my vsichni.“

                – o tom je demokracia. Vo finále to odserú tí, ktorí ich zvolili, a tí nevoliči to odserú demokraticky s nimi. Akurát im ostanú čistejšie ruky , nezasraté pri voľbách.

              2. Podle mě to funguje spíš ještě jinak: Miloš leze do prdele, přitom obchodní výsledky těch jeho aktivit jsou přinejmenším diskutabilní, zatímco Německo, Francie atd. do prdele nelezou, ale to, aby tam mohly ty jejich Siemensy a Alstomy pořád dělat ty obří projekty, si sakra dobře pohlídají.

                1. Nemci nakonec u Sputniku skoncej taky, jen co si dost nakradou ti, co jim kape z jinejch vakcin a jen co se lidi prestanou blbe ptat, kde skoncily ty miliardy, co do vyvoje ‚domacich‘ vakcin nacpalo Nemecko. V Nemecku frcej kauzy s protlacovanejma testama, rouskama, vakcinama… asi se kuci koukli k nam, jak se to dela. Co zatim jeste neumej je, zustat u koryta. Ti volove zatim vzdy pri takove kauze opousteji pracovni pozice, blbci.

                  1. Neskončí. Nemaj důvod. Než by Rusák rozjel výrobu tak bude jinejch vakcín po kokot. A aby ta těch pár tisíc vakcín museli dalších 50 let líbat ruskou prdel, za to jim to nestojí.

                    1. Ale on nikdo neceka, ze to Rus bude distribuovat. Makrela rekla, ze bud to budou delat v Nemecku, nebo to budou delat Italove. Smlouvu podepsali Italove, spadla klec.

                      Snad nikdo nepocital s tim, ze Rusak ma cas a kapacity zasobovat pul sveta? Zatim prodava licence, nestiha zasobovat vlastni trh. Coz je logicke.

                    2. Vakcina Sputnik mi nevadí, ale Sputnik tlačený Zemanem je politikum, srovnatelné s dodávkami obilí Československu Sovětským svazem v roce 1947.

                    3. Samozrejme, protoze ten komous z Hradu by takto propagoval klidne matrjosky, kdyby zrovna byly in. Je to picus. Sice porad min skodi, nez ten falesnej brejloun, ale i tak je xmichu.

                    4. Akorát bez po zuby ozbrojené Sovětské armády v Německu a Rakousku a v Zakarpatí a hlavně bez světovládné ideologie.

                    5. Rozumis, co Nemci prestali mektat ty svoje narodovecky picoviny, da se s nim normalne komunikovat, spolupracovat, obchodovat. Jeden musi bejt furt napozoru, kazdej je ve finale svine, kolikrat i bracha pri deleni dedictvi. Rusove holt diky nasim vlastnim soudruhum toto prodlouzili o dalsich 40 let. Takze v hlavach to nekde sedi. Blby je, ze nebejt zapadni propagandy, tak by se to behem jedne generace vycistilo a byl by klid. Jenze diky tomu, ze my lezeme do prdele Amikum vic, nez treba ti Nemci, tak Nemec ma dneska mensi problem s Rusem (a to i Sas!), nez my. Nemce Amik sere, takze si dela vlastni nazor. My ne. Cili mame dneska generaci mladejch, kteri Rusa ani v zivote nevideli, ale uz maji ‚vlastni nazor‘, jaka je to svine. A klidne by kupovali bridlicnej plyn od Amiku 2,5x draz. Jsme narod blbcu.

                    6. Sysop:
                      „…by kupovali bridlicnej plyn od Amiku 2,5x draz….“
                      – – –
                      K tomu může dojít, když zvítězí demoblok 1, bo z řad TOP09 už jede lobbying za likvidaci všech současných tepelných elektráren:

                      https://www.youtube.com/watch?v=DckFxTsTFWw&t=17s

                    7. Hezke. Jeden mluvi, druhy se do rytmu kyve, malem jsem se zacal kyvat take. Soudruh MBAing sice, pravda, Watt sklonuje v zenskem rode, nicmene dle neho cena elektricke energie neustale klesa. V tom pripade by mel podat zalobu na dodavatele elektricke energie domacnostem, protoze ti okradaji svoje koncove spotrebitele. Dale pak zapomnel zminit, jak to s tim dostatkem energie bude, kdyz se poradne rozjede elektrodebilita.

                      No a nakonec – ty FVE, ktere zabiraji ornou pudu, to je vice eko, nez jedna jaderka na vyrazne mensi plose? Plus, co zivotnost tech FVE?

                      Same otazky, same otazky.

                    8. Jeee… to je takove hezke, ciste, panove se usmivaji, prijde mi to jako americka reklama na desinfekci obleceni DDT. Krasne.

                      No…

                      …nejak mi v te diskusi chybi graf ekologicnosti vyroby a likvidace treba zrovna tech solarnich panelu, nebo tech 1 MW ulozist. Plus cenovy vyvoj pro koncoveho zakaznika. To bude v druhem dile?

                    9. Sysop
                      12.3.2021 v 9:54

                      No a ve výsledku na tom možná vyvaří nejvíc, dyž prodají licence půlce světa, než západní korporáty, co za to budou chtít randál, nebudou stíhat vyrábět a po průserech to ani nebude nakonec moc nikdo chtít :D

                    10. Tezko rict, ono jim ve finale nic jinyho nezbejva. Urcite ale vydelaji vic, nez kdyby se s tim chteli matlat sami.

                    11. Ono je taky pravděpodobný, že licenční výroba bude ve finále kvalitnější než ruská, protože ve schopnosti rusů udržet kvalitu a čistotu při masové výrobě nikdo moc nevěří. S kvalitou a funkčností vakcíny samotné problém nikdo moc nemá, pokud jsem si všiml, hraje se právě o tu výrobu. Takže z tohohle pohledu je prodej licencí nejlepší cesta.

                    12. No problém bude hlavně v tom, že ony ty fabriky na vakcíny jaksi neleží někde ladem a nečekají až jim někdo donese Sputnik na výrobu.

                    13. Aha, vidíte, to jsem nevěděl, že kvůli každému novému léku se staví nová fabrika. Pozoruhodný je ten náš svět.

                    14. Pokud jsou existující fabriky plně vytížený a nestíhají ani vlastní výrobu, tak nic moc jiného nezbývá. Ve školní laborce to nevyrobíš a konvertovat třeba sodovkárnu nebo fabriku na hnojiva nepomůže.

                    15. IMO je farmafabrik tři prdele. Pokud se na trhu objeví výrobek s vyšší přidanou hodnotou nebo vyšší marží, výroba se předává do nižších pater nebo prodává někomu jinému, až na konec skončí u těch firem na generika, které vyrábí prakticky cokoli.

                      Problém samozřejmě nastává ve chvíli, kdy si vlastník rozhodne držet výrobu u sebe, kde pak na nedostatek výrobních kapacit naráží. Jestli se Rusové rozhodli tenhle problém řešit prodejem licencí, tak je to chytré a rozumné řešení.

                    16. Sekat někde generický paraleny a vyrábět vakcíny, z nichž některé navíc mají dost specifické podmínky uchovávání, je trošku jinej sport. A jestli si myslíte, že v Evropě je nějaká fabrika s odpovídající technologií, která může z fleku začít Sputnik chrlit po milionech, tak mi ji ukažte.

                    17. Asi jsem to vyjádřil trochu ve zkratce. Chci-li vyrábět ve vlastní fabrice něco nového, musím existující výrobu přesunout někam jinam. Těch třetích stran je dost, které po tom sáhnou, které by ale na novou vakcínu neměly technologii nebo skill.

                      A ne, léky se naštěstí nevyrábí jen v Evropě.

                    18. Sekat paracetamol je jednoduchý? Tak proč ho vyrábějí v podstatě dvě fabriky?

                    19. Protože jsou Paralen a všecky deriváty s paracetamolem tak levný /zvlášť v generické verzi/, že je to hovno kšeft. Úplně stejně tak s deriváty acetylsalicylátů. Tyhle dva produkty mohou klidně valit fabriky, na nic jiného nepoužitelný a s levnou pracovní silou.
                      Co se dneska vyrábí v bývalé efedrince, víte?

                    20. Trošku něco jiného, nežli před třiceti lety. Tenkrát tam valili dokonce, nějaký čas, přímo pervitin.

                    21. Němci nelíbají ruskou prdel, Němci s Rusy běžně jednají a obchodují. Místo nás.

            2. Myslím, že Rusové jsou oproti rejžákům mnohem nebezpečnější. Rusové jsou celkem čitelní, máme s nimi „dlouholeté zkušenosti“ a zhruba víme, co se od nich dá čekat.

              O zkurveném rejžákovi, tom zkurveném bolševicko-kapitalistickém hybridu, o jejich mentalitě a hlavně o jejich úmyslech víme leda tak hovno.
              Přicházím do styku sice ne s rejžáky, ale s tím, co vyrobili.
              Já vím, že na úsudek je to dost málo. Ale když vidím ty všemožný snahy, jak zadavatele výroby a v konečném důsledku i spotřebitele maximálně omrdat – jako tu nejposlednější kurvu, tak se mi vždy po otevření nějaké echt rejžácké techniky zvedne kufr.
              A připomínám, že už nějakou dobu to platí i pro hodně drahý segment slaboproudého zboží, které se navenek tváří fakt huj-huj, je to robustní jak kráva, přední panel to má z osmičky či desítky hliníkové slitiny, knoflíky a tlačítka plný kovový materiál, precizní povrchovka. Zbytek kastle je trojka až pětka polotvrdý hliník – a pak to otevřete.
              Uvnitř hnus a fuj, materiál je v tom jakoby lopatou nasypaný na plošáky a je to snad ten nejhorší noname, nebo pajcovaný šrot, jaký by evropská/americká/taiwanská firma snad ani nedovedla v tak mizerné kvalitě vyrobit. Bohužel, těžko to dovede posoudit zákazník, co vidí tu tankovou kastli, cítí těch 22kg a ono to zpočátku /ale asi jen rok/ i docela rozumně hraje, než se vysere první kousek z toho osazeného hnoje. Vyměníte jej za kvalitnější, uplynou 3 měsíce a vysere se něco dalšího.
              Mezitím si měřením toroidu jako kráva, jeho vnitřního odporu zjistíte, že primár vespod, co není vidět, má ten 1,5kVA toroid navinutej hliníkem.
              Hlavní kondenzátory jsou fejky Nichiconů, který navíc dotyčná firma nikdy pod takovým označením nevyráběla a už jako nové, mají jen poloviční kapacitu, než má být štítková.
              Přitom je to rejžácký přístroj, prodávaný už za vyšší cenu, za kterou se ještě okolo r.2000-2005 prodávaly opravdu precizně konstruované, ze superkvalitního materiálu vyrobené, japonské HiFi přístroje slavných značek. Ty bylo nejen radost poslouchat, ale nesraly se, nebyly ojebané v každém detailu a při pohledu dovnitř jste si řekli „jó Japonci, hračičkové“, radost pohledět i pro technika.
              Už nás omrdávají nejen na šuntu, ale i na tom, zač opravdu tvrdě platíme – své by k tomu jistě mohli dodat IT technici.

              Za mě – od Rusů nic nehrozí, dá se s nimi normálně obchodovat.
              Hlavně bez podrazů, který denně rejžák dělá a ještě si bude přes ambasády, narvané špiónama diktovat, jak se k nim máme chovat a co bychom měli a neměli dělat.

              1. Stran rejžáků souhlas, ale ty rusáky podceňuješ. Resp. podceňuješ ruskej imperialismus. Rejže jsou kurvy, ale jejich primární cíl je vydělat. A tomu podřídí všechno. Rejže si nezaříznou slepici co nese zlatý vejce. Sedřou ji z kůže, ale hlavně když nese.
                Rusáci ne. Rusáci chtěj mít moc a respekt a aby se jich báli a skákali jak rusák pískne. Chce vládnout a je mu jedno čemu. Klidně troskám. Číňan je brutální materialista. Rusák ne, ten má Matičku Rus.

                1. A ještě, rozdíl mezi Ivanem a Čongem je v tom, že Ivan je ochoten se obětovat pro Matičku Rus. Čonga něco podobnýho ani nenapadne.

                  1. Strizlivej a vzdelanej Rus sere na nejakou Rus. Rozdil je jen v tom, ze v Cine je chlast dost nedostupnej. Drahej a nedostupnej. Holt partaj ma obavy.

                    Ja osobne, po obchodni strance, musim vic hlidat Cinany, to jsou svine protrely, i Zid by se cervenal. Rus je v tomto blbec. A stran toho narodovectvi, tak to pada s rostouci zivotni urovni tam i tam. Zatim je to ovsem tak, ze Cinan se nam postupne rozlejza po celym svete, lode seka jak bata cvicky. Do sto let ovladne svet lip, nez kdysi Anglie. Rusak bude sedet doma a cucet tak maximalne pres plot. Rusak je predevsim LINEJ. To Cinan maka jako krysa.

                    1. Sysop: děláš si prdel? V Číně je chlast nedostupnej a drahej? Byls tam vůbec někdy? Nejlevnější chlast jsem měl v Brazílii a právě v Číně. V obchoďáku jsem koupil 200 ml plácačku toho jejich čističe důlního vybavení za 9.60 Kč, mělo to myslím 51%. U nás je víc spotřební daň než za kolik to tam bylo před pár lety na pultu. V běžném Tesku, chlastu je tam samozřejmě obrovské množství všeho možného. Našim pálenkám tam říkají „white wine“, což je komické a člověk na to přijde až když to má ve skleničce nebo když si čte etiketu, u nás „white wine“ obvykle 50+ voltů nemá.

                      Takže chlastu je tam dost, jen mnoho Číňanů má (stejně jak jiní Asiaté) problém s odbouráváním alkoholu a tak to de facto nemůžou pít (ale hodně jich na to kašle a po jednom panáku jsou rudí a válí se jak Franta o půlnoci co šel po práci ve 3 „na jedno“).

                    2. V tomto směru doporučuju knihu čínského autora Mo Jena Země alkoholu. Podle toho je to v Číně s chlastem možná horší než v Rusku v jeho nejlepších dobách.

                      Knihu jsem tedy nebyl při nejlepší snaze schopen dočíst., ale jako okénko do reality, kam běloch nenahlédne, je rozhodně výborná.

                    3. Hm, tak jsem mel asi stesti na lokalitu, protoze tam, kde ja jsem byl, byl chlast pekelne mastnej. Pro Cinany, ne pro nas.

                2. Mno, něco podobného jsem si vždycky myslel taky, leč třeba aktuální přístup Číny k Hongkongu mě vede k v tomto směru k určité opatrnosti. Ona s jídlem roste chuť a dokud většina Číňanů přežívala na pár miskách rýže, tak na ty imperiální ambice nebyl takový prostor. To se ale nyní mění a se slábnutím západu a současným posilováním ekonomické situace v Číně se to bude měnit ještě víc. Nechtěl bych být nyní třeba Tchajwancem.

                  1. To je pravda, nicméně Hogkong je jejich a jde vlastně o „stabilizaci společnosti“. Tchaj-wan to samý. Nicméně netvrdím že Čína není nebezpečná. Je.

                    1. Udelal jsem ted smlouvu na nejaky cipy z Tchajwansky laboratore. Zcela otevrene jsme se bavili o tom, co nastane cca do 5 let, az Cina zablokuje vyrobu techto cipu. A to urcite nastane. Jen za posledni pulrok, jak vyskocily ceny nekterejch cipu, nektery jsou uplne nedostupny. Ale Cina, ta je ma. Cip nedoda, kup si zapadni pico vyrobek.

                      To bude prdel, az rusofobove budou volat ta sva moudra z telefonnich budek.

                    2. Tajwanci si jako nechají rejžákem diktovat co můžou vyrábět? Nebo už snad nefunguje TSMC?

                    3. Politika. To tady nebudu ventilovat. Taiwanci jsou na Cine materialne dost zavisli.

                    4. Ten myšlenkovej přeskok od čínského imperialismu k rusofobům je pozoruhodnej, má to nějaký titulky? Máme jako začít kupovat elektroniku v rusku?

                    5. Nomad:
                      „Máme jako začít kupovat elektroniku v rusku?“
                      Proč myslíš, že to bude v této poloze? Jakože, když čajna zavře krám tak myslíš, že západ bude mít dostatek elektroniky, abychom si mohli vybírat, kde koupíme?

                    6. Kdybych si to myslel, nebudu to formulovat jako otázku. Snažím se dopátrat podstaty Sysopova spojení čínské agresivní politiky vůči Taiwanu a rusofobů.

                    7. Myslel jsem to tak, ze rusofobove prehlizeji Cinu. Pritom odtamtud prijde pruser podstatne drive. Jenze kdo ceka tanky… no, tak se holt bude divit.

                    8. Neznám žádný data potvrzující to, že by lidé netoužící po objetí ruského medvěda nějak ignorovali ekonomická rizika týkající se Číny. Možná ale vnímají s vyšší prioritou souseda, který haraší zbraněmi a vyhrožuje, než ekonomické problémy způsobené Čínou.

                      On totiž ten scénář bude vypadat nejspíš tak, že pokud se Američani ocitnou ve rvačce s Čínou, nebudou mít sílu se věnovat tomu, až Putin pošle další dovolenkáře směrem na západ.

                    9. Tak nějak. Problémový jsou oba. každej trochu jinak a s proměnlivou prioritou.

                    10. Bejva zvykem i u tech spekulaci hledat ono ‚a komu tim prospejete, co?‘.

                      K cemu by vlastne Rusakum bylo, v dnesni dobe, zabrat zapad? Ideologii dneska zadnou nesiri, zemi maji velkou jako kravu a stejne si s ni nevedi rady. Uz tady jednou byli a stejne jim to neslo. Pokud by to tady zabrali, akorat by prisli o zakaznika. Nemuzu v tom najit zadnej smysl. Je tady snad nejaka utlacovana ruska mensina, aby melo pro Rusaky smysl je sem jit zachranovat jak zajaty Amiky do Vietnamu?

                      Rusak nas bezpochyby ohrozovat muze, je to velmoc a jako velmoc bude chtit byt i dal. To chce kazdej velkej. Ovsem Rusak nas muze ohrozovat spis propagandou, aby nas pribrzdil. Pindy o zastaveni dodavek plynu do zapadni Evropy by se musely nejprve vyfutrovat nejakymi priklady, kdy ze to Rus zapadu udelal posledne. A jinak? Neposle nam hlinik? Slunecnici? Nebo co vlastne?

                      Navic, pokud by se Amici ocitli ve rvacce s Cinou, tak my budeme tak akorat premejslet, ktere sukne se ale fofrem chytime driv. Jestli ruske, nebo nemecke, nebo nejake jine. To budeme mit uplne jiny starosti.

                    11. Vnitropolitické důvody. Putinově věrchušce nejlíp funguje vysvětlovat všechny domácí sračky ohrožením ze západu, plus k tomu zřejmá nostalgie po obnovení velmocenského a územního statusu SSSR. Takže pokud se budou roztahovat zpátky tam, co v jejich vnímání už kdysi jejich bylo, současná garnitura může nerušeně dál krást, protože popularita poroste do nebes.

                    12. Nezapominat ovsem, ze ti, co si poradne nakrast chteli a nakradli, tak ti uz na zapade davno jsou. Takze ono tech echt ruskych oligarchu, kteri by ale pritom radi kradli venku, v Rusku uz moc nezustalo. To uz je na urovni nemeckych podnikatelu, kteri nas maji za plotem a kterych bychom se tedy meli bat vice.

                      V devadesatych letech jsem ty obavy chapal. Bordel v Rusku, bordel ve zbranich, cokoli se mohlo semlet, kradlo se ve velkym. Ale dneska uz jsou karty rozdany, velky ksefty se delaji jinak a vize, ze Rus skoci do tanku a pojede do Evropy je asi jako ocekavat najezd Svedu.

                      Ja je nehajim, s jidlem roste chut a bejt nas Cechu stopadesat mega, tak taky koukame, kde co venku ukrast. Nedelam si iluze. Spis mi jde o tu zaslepenost, kdy okolo Sputniku je uplne zbytecnej humbuk stylem ‚radeji chcipnout s Astrou Zeneca, nez prezit se Sputnikem‘. Jako jo, je svinstvo to nekomu cpat. Rozhodne jsem proti tomu, aby nekdo nekomu nakazoval, ze ma do sebe rvat ruskou sracku. Ale uplne stejne jsem proti tomu, aby nekdo nekomu zakazoval si to enchat pichnout, pokud to chce.

                      Proste, na trhu maji byt vakciny pokud mozno vsechny, ktere se daji sehnat a necht si vofce sama vybere. V Hytlermerketu se taky muze prehrabovat v rohlikach vseho druhu a ve finale nevi, ktery z nich lezely nekde vedle plesnivejch.

                      Rozhodne se mi nelibi, ze nekdo za mne rozhoduje o tom, co si muzu ja nechat pichnout do vlastniho tela a to dokonce se vsi drzosti tak, ze u Sputniku mi rekne, ze to musi plne schvalit EMA, pritom ale EMA nemusela plne schvalit Remdesivir, Dexametazon, Bamlanivimab, Ivermektin… tohle jsou veci, co mne serou. Politika v lekarstvi. At s tim jdou do analu.

                    13. Samozřejmě mluvím o kradení doma, v rossíji. Rusko by mohla být opravdu bohatá země, takže krást je pořád co. A jsou i tam i tací, co na svou příležitost teprve čekají.

                      Souvislost se Sputnikem tady opravdu nevidím, leda tak pokus o uhnutí od tématu.

                3. Mě teda můj ruskej dodavatel celkem bez problémů prodává měřáky a nějak sem necejtil, že by mě chtěl jako vládnout. Kam na to vole chodíš?

                  1. Meleš píčoviny protože tě to baví, nebo ti došly prášky?

                    1. Zatím jedinej kdo tady mele stupidní hovna seš ty, panáčku.

                    2. To víš že ano. A teď si nasaď čepičku a hupky dupky do lékárny pro ty malý pomocníčky. A nezapomeň, nejdřív trenýrky a pak teprv kalhoty. Ať se zase divně nekoukal jako minule.

                    3. Ses vole nedostal k dochtorovi pro bobule nebo co? Seš poslední dobou úplně mimo.

                    4. A vem si rovnou dvojitou dávku

                4. Tak nemáš rád Rusko, ok. Tvoje pocity a z toho (i)racionální argumenty ti nemá smysl vyvracet, protože víra je silná. Ale tvrdit tohle o rejžácích? K vlastnostem velké části rejžáků se dostaneme zkřížením Hitlera a Stalina. To má i do teplého socíku Československého střihu na míle daleko.

                5. Současný ruský imperialismus je spíš zoufalá snaha udržet alespoň ty zbytky vlivu, co jim po světě ještě zůstaly. Viz Sýrie, Ukrajina, Gruzie, Armenie atd. A to je dost málo na to, jaký se kolem toho u nás dělá kravál…

                6. Rusy bych moc neřešil, jen s mírnou opatrností. Hlavní problém jsou Číňani. Furt čekám, kdy si to lidi začnou víc uvědomovat a výroba včetně know-how se přesune zpátky, ale kde nic, tu nic.

                  1. Nereálné. Jednak cenově, protože kvalitnější místní výrobu zákazníci zvyklí na levné šunty z východu nikdy nezaplatí, jednak proto, že se díky silné páté koloně podařilo byrokraticky prakticky znemožnit otevírání fabrik v Evropě. než vyběháte ty tisíce lejster, povolení, potvrzení a certifikací, tak už má Číňan fabriku nejen dávno postavenou, ale i splacenou.

                    1. Já vím. Ale jednou to chtě nechtě budeme muset udělat.

                    2. Myslim, ze to uz se definitvne nikdy nevrati. Bylo by to, jako treba v Cesku zacit budovat textilky, nebo sklarsky prumysl. Koneckoncu i ta Skodovka zacina na trzich ztracet.

                      Z tech lejster by se jeden posral. Ted jsem docertifikoval jeden vyrobek. RoHS, Reach, POP, UL94, EMV. To je naproste minimum pro vecicku, ktera je velka cca 2x3x1 cm a dava se kamsi dovnitr pristroje pro domaci pouziti na urovni mixeru. Z Ciny prijde mixer hotovej, certifikace prijdou i s nim z Ciny. Razitka s rudou hvezdou, kam se podivas, jenze za uplne jinou vatu. Pritom ty razitka jsou uplne o hovne, minimalne polovinu ojebu, jen si vzpomenu. Napriklad EMV – mereni vyzarovani od nejakych 50 MHZ do cca 1,2 GHz. Drtiva vetsina pristroju neprojde. Proc? Protoze je v tom treba motor. Co s tim? No, motoru se ucvaknou vsechny draty a udela se EMV. Najednou to projde, protoze temi draty to vyzaruje. Ty draty se k tomu pak pridaji, aby to fungovalo, jenze to se nekam na padesatou sedmou stranu dokundamentace napise sestibodovym sedym pismem, ze pristroj byl jako celek meren v omezenych podminkach, s odstupem, nizsim vykonem a bla bla bla. Buch na to razitko a je to.

                      Jenze blbec Evropan musi sbirat ty papiry pekne poctive, protoze na to prijde urad na kontrolu a urad je otravnej. Vsechno stoji ranec. Importer cinskyho srotu si s tim hlavu nelame, pokud by ho nekdo nahodou chytil za koule, tak je firma Pepa1234 proste pujde do konkurzu a vyrobek po drobne uprave uvede na trh firma Pepa1235. Nez urad znovu zasahne, prosetri, zachyti a posle do konkurzu, majitel Pepy ma uz vydelano a vali se nekde na Panenskych ostrovech.

                      Celej tento system, kterej kdysi na pocatku mel chranit spotrebitele, nyni chrani Cinany, kteri stihaji trh ovladnout a vytezit.

                      Z Ciny se uz nikdy zadna klicova vyroba nevrati. Cinani uz vyvoj fury veci zvladaji sami. Kradou uz jen napady, vyvoj si sfouknou sami. Maji vetsi kadrove moznosti, makaji 24/7. Maji vlastni univerzity, kde tem lidem nalejou hlavy. Vidim to treba uz jen v tom, od kolika cinskych firem bereme cipy, ktere oni vyvijeji kompletne sami. Ty cipy jsou za 1/3 ceny, nez ze zapadu, pricemz kvalitativne zadny problem. Slapou jako vino. Zadne kopie zapadnich. To bylo tak mozna pred deseti lety. Dneska uz komplet vlastni vyvojove rady. A zeby to zapad obslehnul a vytrel si s nima prdel? Jo, tak zkuste nekdo aspon precist tu jejich dokundamentaci. Cinan vsechno sere do tabulek, protoze to OCR prekladace neumi s tim jejich rozsypanym cajem prelouskat. A nez mi to nejakej tlumocnik za dva nmesice prelozi, Cinan uz ma novou generaci.

                      Proste, tady nam ujel vlak a dalsi do tyhle stanice neprijede. Slus.

                    3. Sysop: Jo, stojí to za pendrek, ale jednou se z toho zase vyhrabeme, jen to bude bolet. A taky je otázka, kdy to bude, ale nic netrvá věčně, ani odrbávky ze strany Číny. Pokud bych tomu nevěřil, tak si můžu rovnou hodit mašli ;).

                    4. Tak tady stojím plně za názorem UF7. Jednou, až stupeň rejžákova ojebu dosáhne na stupeň 11 z 10, už ten hnůj nebudou chtít ani naši lidi. A začnou se ptát, proč si to vlastně neděláme sami, když jsme to ještě nedávno /25 let je nedávno/ uměli sami a dobře.
                      Přiznám se, že sám na ten moment čekám. Až se někde v Hamburku otevře kontejner, zkontroluje jedna krabice a potom šupem pojede celá loď zpátky rejžákovi a nabouchej si takovej hnus do trenek, šikmoočku.
                      Trochu problém je, že za tyhle transakce se platí předem a pokud vím, tak jednou odeslanou platbu už z rejžáka nikdo zpátky nedostal, protože je to rejžák. Nic nepodepsal, žádný mezinárodní úmluvy a smlouvy a nemusí nic dodržovat, jako to ostatně dělá už teď. Už teď to probíhá tak, že rejžák za reklamovaný šrot nabídne podobnej, jen o trochu menší šrot, ale už nikdy nevrátí platbu, abyste si to nemohli koupit jinde.
                      Dělají to ve velkém i v malém, své zkušenosti mají už i ti hračičkáři z Ali a od rejžáckých prodejců z ebay. V pár případech, po otevření sporů rejžák těch pár doláčů vrátí, protože ví, že na monitoru má dalších 25.000 hejlů, který chtějí totéž a který mu těch vrácenejch 20 babek bohatě vynahradí a on nebude mít horší hodnocení.
                      Obchodování s rejžákem je specifická disciplína a myslím, že by se to mělo regulérně vyučovat.
                      Před asi 5 lety jsem v RF objednával několik vyšších desítek typů tranzistorů a IO ze starých zásob, který nemají svoje ekvivalenty v EU, US, ani JP či CN.
                      Naprosto bez problému, sypou to myslím spíš na váhu, protože každé položky bylo tak o 12-15% víc, než bylo objednáno. K tomu jako bonus anglicky tištěný, neobvykle podrobný katalog snad všech aktivních i pasivních součástek, které se na území SSSR a RF vyrobily, nebo stále vyrábějí. Ten katalog vážil stejně či víc, než objednaný materiál, všecko to bylo doslova za pár šupů, přičemž to byly podle datecode 100% origoše, ke kterým se jiným způsobem, než v RF nelze dostat.
                      Posílal mi to Litevec, který s tím po RF i mimo RF obchoduje. SSSR měl obrovský zásoby tohoto, nikde a na ničem neojebaného materiálu, který vydrží neskutečný věci. Netuším, jak to dokázal, ale bylo to tu za 5 dní po připsání směšné částky na jeho účet.
                      Pro insidery – takový ruský výkonový komplement KT805AM/KT837AM se tváří, jakože se mu nic neděje a dává výkon na 300kHz ještě v okamžiku, kdy jeho přibližně ekvivalentní, na Západě vyrobený, značkový pár BD243C/BD244C od STM už má nějakou dobu roztržená pouzdra a kusy plastu jsou rozstřílený po perimetru tří metrů.
                      Už jsem to tu jednou psal – Rusové nemuseli na ničem šetřit. Na křemíku, ploše čipu, na síle mědi na patku čipu či křídlo, na zlatě přívodů k čipům namísto zápaďáckého hliníku, na mědi vývodů je povrchovka SnPb. Nějaký ROHs jsou Rusovi u prdele. Rus totiž nemá ve zvyku, řezat si pod sebou větve spolehlivosti. Rus ví, že to olovo je tam kvůli pájitelnosti i dlouhodobé spolehlivosti spoje prostě nutný.
                      A Rus taky ví, že dobrovolně a žádný normální člověk, to olovo z vývodů neokusuje.

                      Jistěže, je to jen jedna oblast. Ale zeptejte se někoho jiného, kdo s Rusy obchoduje. Třeba naše rafinerky, nebo plynaři.
                      Dorazím Vás, panstvo tím, že POKUD někdy v budoucnu dojde k k situaci, že budu muset být naočkován, abych mohl ven z baráku a nechali mě pracovat a nakupovat, seženu si ve vlastní režii Sputnik V.
                      A je mi celkem srdečně jedno, zda mne odteď budete nazývat ruským švábem.

                    5. Sysop
                      12.3.2021 v 20:21

                      Úřad nikdy nepříde, leda by dostatečně velkou firmu udala dostatečně velká konkurence. Ty úřady ani nemají vybavení, prostory a lidi na to, aby takový věci testovali. Na RoHS třeba srát, většina toho co tam poslední dekádu je, sou samý kundoviny který mají samý negativa a absolutně žádnej přínos k ničemu. Víš vo případu, kdy by někdo něco rozebral do šroubku a spektrometrem měřil esli v tom není nějaká setina procenta těžkejch kovů? Myslim že takový kokotiny nikoho nenapadnou ani v Reichu, natož tady.

              2. servisdok – popsal jsi to hezky.
                Jen bych dodal, že jsem se setkal i s „hifi“ sakra těžkým přístrojem, kde byl vespod odlitek z betonu kvůli hmotnosti. Velmi často tam bývá i plátek kotlového plechu tak tl 5 – 10mm. Při recyklaci ho dávám do šrotu a už jich tam dost zmizelo. Mám kondíky Tesla a po 50 letech mají stále +80% navíc od jmenovité kapacity. Zakoupím kondíky v maloobchodě a mají tak 80% kapacity jmenovité. Pokud se podívám do datashetu tak objevím životnost malými písmeny třeba jen 1000 hodin. To je tragédie jsou-li v pračce, TV atd. U LED TV odcházejí ledky se životností sta tisíce hodin těsně po záruce a nyní jsou již tak „vymakané“ že nejdou ani měnit ( čipy bez pouzder přímo na plošňáku se zalitými čočkami ).

                1. Pokud to má toleranci +-20 %, tak kapacita +80 % znamená, že to má leaky jako kráva. Můžeš zkusit zreformovat, jinak vyřadit.

                  Ale můžou to bejt -20/+80 %, takový sou třeba keramiky :D

                  Nasourcoval sem teď i nějaký větší plechovky na audio, tak se dyžtak mrkni do nabídky, třeba se bude něco hodit.

                2. Behemote, normální evropští bílí heteráci, ke kterým počítám i bullshitozu, měří klasické elyty od 10uF nahoru střídavým proudem 50Hz, kde se leakage current téměř neprojeví – neměří se pár stovkami mikroampér a při 100kHz, jako různí zajíci, kde se svodový proud a ztráty indukčnostmi přívodů uplatňují značně a dávají naprosto zavádějící výsledky.
                  Jediné, co zajíci zvládají měřit obstojně, je ESR u menších kapacit. Nedovede změřit ESR u pět let provozovaného kýblu 10G/100V – to zase dovedu já, právě těmi 50Hz :D

                  1. Vetsina metru, nehlede na to, jakym zpusobem delaji mereni ESR, meri kapacitu proste pocitanim casu nez se to nabije na nejaky napeti (treba 0,1 V) znamym proudem. Pokud to ma svody, tak se to prubezne vybiji a trva to dyl. Takle to mají snad vsechny multimetry i specializovany ESR/kapacitometry.

                    Moje ESR Micro zmeri ESRko u vseho v rozmezi 0,01-100 ohmu, zajice a podobny samohonky vubec neuvazuju jako metr, to je bazmek pro kolenovrtaky a dalsi podvrataky.

    2. Torme, web už je shozenej napořád?

    3. A co je proruskýho na tom, že vedle nás je stomilionovej stát s obrovským potenciálem a všem by se velmi vyplatilo s ním spolupracovat? Výmluva na to, že Putin je odpornej diktátor ztrácí relevanci ve světle toho, že Číně skáče celá EU šipky do prdele, až se hory zelenají. Pořád posloucháme, jak EU zajistila mír v Evropě, protože se nikomu nevyplatí válčit. Spolupráce s Ruskem by tenhle narativ rozšířila dost zásadně.

  7. Tříkolka je pravice,jo? Lidi jsou holt nepoučitelní.

    1. ano, významy slov se bohužel posouvají, jako „pravicová“ nebo „ultrapravicová“ se označuje strana, která cílí na elektorát lumpenproletářů.

    2. Anicka neni kurva, co jde za dva litry. Anicka jde za gulas.

      Ja bych nerad, aby se na podzim zase prokazalo stare zname ‚Jel tam na zelve a byl tam drive nez ti, co se dohadovali, ktery kun by byl rychlejsi‘.

      Bures ma porad naslapnuto. V lete vysekne dalsi dluh pro svoje volice a ti mu to tam z vdecnosti zase nahazeji. A my budeme zase jen cumet a nadavat.

      1. Tříkolka Burešovi nesebere jedinýho voliče. Jedinej dopad co to na něj bude mít bude ten, že se ještě víc roztříští opozice. To není argument proti volbě 3K, jen upozornění.

        1. To je otazka, zalezi na predvolebni propagande. Je potreba Buresovym svedkum natlouct do hlav treba toto: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/casova-osa-covid/r~fd4c3f7e0ec511eb9d470cc47ab5f122/?

          Ani neni potreba to delat za cele volebni obdobi. Uplne postaci, kdyz ztrati 1/4 svych vericich.

          1. Ale sebere. I na vzdělané a inteligentní lidi působí dobrá reklama a část z nich realita dokáže vyléčit. Onehdá stbáka volili i echt pravičáci a podnikatelé, protože tvrdil jak bude stát řídit jako firmu, makat, zatočí s byrokracií a úřednictvem a hlavně jejich potřeby vyslyší, když je taky henten podnikatel. Podnikatelé a pravičáci jsou již vyléčení a teď je na řadě střed. Že stbákovi zůstanou exsocani a exkomouši je jasné.

            1. Jenže střed až na výjimky nepůjde k Mlausovi. On je sice hovno pravice, ale tak doleva aby posbíral exvoliče ČSSD a KSČM fakt není. A střed už u Babiše moc není, přešel k ODS a Pirátům.

        2. Jaká opozice se jako roztříští? To myslíš ten spolek kolaborantů v parlamentu? Tak z těch už nikdo muj hlas nikdy nedostane!

    3. Na to si junior dává docela bacha, aby pravicovost nezdůrazňoval, když loví elektorát ve vodách Pitomia. Na druhou stranu bych nyní toto uskupení úplně nepodceňoval, protože populace začíná být dost nasraná a parlamentní opozice se od Bureše nechá vodit jak pimprlata, takže je docela možné, že až dojde k zúčtování, tak se svezou s ním.

      1. Nejvyšší umění
        Stvoření krávy z davu
        A ta se krmí gesty
        A dojí moc a slávu

        Na odtažení voličů Okamurovi by byl potřeba někdo, kdo je přitáhne. Těm je program u otvoru, ti chtějí gesta.

      2. ano, samozřejmě, některá témata se, zdá se, válí na zemi, a buď je sebere nějaký lidový bavič kašpárek a udělá s nimi patnáct procent (sládek, veverky, pitomio), nebo je adoptuje nějaká dlouhodobě konzistentní charizmatická osobnost srozumitelná pro plebs (* víte na naší scéně o nějaké?). smutně sázím na první možnost.

        1. Konzistentní charismatické osobnosti na politiku dlabou.

          Už jsem to tu možná psal. Bylo nebylo setkání lidí z vyššího byznysu. Jedno z témat bylo, jaká je to personální zoufalost v té politice. Potom dotyční zjistili, že ač je tu řada lidí, kteří by teoreticky měli předpoklady (řízení velkých celků, rozhodování o důležitých věcech, široké kontatky, nějaká zkušenost s médii, zvyk na práci pořád a všude… tak nikdo z nich o tom neuvažoval, nikoho to ani nenapadlo, nikdo na tom neviděl nic přítažlivého.

          1. to se říkalo už v devadesátkách. první garnitura manažerů dělá byznys v americe, hongkongu, japonsku, druhá v německu, británii, turecku, třetí garnitura dělá byznys u nás, čtvrtá jde do tuzemského rozpočtového kvalifikovaného (školství, věda), a teprve pátá garnitura jde do politiky. když se v politice objeví někdo z vyššího patra, působí jako zjevení.

          2. LGW :
            Konzistentní charismatické osobnosti pochopili, že v politike sa iba minimálne jedná o nejakom „řízení velkých celků“. V politike sa jedná HLAVNE o získavaní voličskej podpory dementných voličov. A nik rozumný nebude sám seba zhovaďovať šírením jalových sľubov a plodením demagogií. A každý, kto toto sebazhovaďovanie neurobí – z politiky je voličmi vykopnutý.
            Taká PôVODNÁ ODS pochopila, že rozumnou pravicovou politikou podporu nezíska, a začala demenciami súťažiť s inými dementami o dementných voličov.

          3. No jasně. Protože tam kde jsou si legálně vydělají řádově mnohem víc a neprudí je opozice, média, aktivisti, veřejnost a jiní opruzové. Kdyby si šéf Škodovky zašel do zavřený hospody na pivo, tak po tom novináři ani neštěknou, protože ho málokdo pozná.

          4. Myslím, že právě případ Bureše ukázal, že to není zdaleka tak jednoduchý. Politika je něco jiného než byznys, je tam mnohem více stakeholderů, mnohem více různých zájmů a procesy řízení jsou také dost odlišné. Protože celá řada úspěšných byznysmenů (a to Bureš bezersporu je, ať si o něm myslíme cokoli) v politice pohoří, protože jsou zvyklí, že ve firmě vedení něco rozhodne a pak se podle toho jede. To v politice zdaleka tak neplatí. Právě proto jsou nesmysl takové ty řeči, že stát se má řídit jako firma (to si mimochodem myslel i Trump a taky se mu to moc nepovedlo).

            1. Podle mňe je Bureš duševně takové prodejce fusaklí, jací bévali na póťách a z krabice s rukó psaném nápisem „Bambusové vlákno“ prodávali fusakle kerý vedle bambusu aní neležely. Von akorát místo fusaklí prodává firmy.

            2. nevím, jestli je bureš podnikatel. spíš bych ho označil jako estébácko-vexláckého prasečkáře, který vyrostl víc a rychleji, než sám čekal – tedy v případě, že to není bílý kůň. (ten špatnej malíř byl ze začátku taky takovej bílej kůň, než se vymkl)

            3. On totiž s překvapením zjistil, že jeho podnikatelský styl „přivést do problémů s pomocí právníků a policie a následně levně koupit za cizí peníze“ se sice nápadně podobá chování státu, ale ve skutečnosti to tak snadno nejde, protože do státu nejde tak snadno natrvalo nasadit koupené manažery, kteří ohlídají vlastnické zájmy pana majitele.

    4. A kdo je teda pravice? Případně, koho budeš volit?

  8. Jinak zatím bych to viděl spíše na ústavní reformu:

    Výkonnou moc řídí vláda. Vláda je řízena ministerem zdravotnictví, který je současně i ministrem vnitra.

    Základním pramenem práva jsou vládní dekrety, ke kterým vzáší připomínky poslanecká sněmovna. Jiné vznášení připomínek je trestné, tresty určí vládní dekret.

    Svoboda pohybu po vlastním bydlišti je zaručena. Vládní dekret stanoví, za jakých podmínek se občan může pohybovat mimo své bydliště.

    Svoboda projevu je zaručena uznaným odborníkům v určeném oboru. Vládní dekret stanoví, za jakých podmínek a v jakém rozsahu se mohou k tématům vyjadřovat i lidé, kteří nebyli uznáni za odborníky.

    Parlament je vládě povinnen spoluprací. Opoziční názory jsou povoleny, na půdě parlamentu mohou být šířeny, ale nesmí být prosazovány hlasováním tam, kde je hlasování závazné pro vládu. To, kdy je hlasování závazné pro vládu, určí vládní dekret.

    atd. fantasii se bohužel meze nekladou

    1. No, ale v zasade by to zjednodusilo ten ustavni chaos, ne? Kdo nemuze ven, nemuze ani nic spachat. Pokud by to i pridalo doochodcum, tak to ma jasnou zelenou.

  9. Je mi to líto, ale slepenec, který je odsouzený předem. O Soukromnících dneska nikdo nic neví a jejich voličská základna je nula. Svobodní kdysi zjistili, že jim nevyhovuje svět okolo, tak se pokusili ohromit svými vizemi, každý jejich člen měl svou a zápal mu vydržel jen do doby, než mu vystydlo kafe.
    Mladý Káčko je jedovatej chlap, velmi inteligentní, ale povahově hnusnej a není to vůdce, nýbrž solitér.
    Vypadá to jako cizinecká legie před ztečí. Spolu z donucení, jde jen o přežití.
    Všechno špatně.

    PS: ne, nemám recept na něco lepšího. Asi dát hlas Andrejovi, ať se to celý posere rychlejc a nastane dříve nějakej restart.

    1. A proc si myslis, ze po restartu se toho chytej nejaci jini sibri? Mezi restartem a volbama, krome dokradeni toho zbytku, nevidim zasadni rozdil.

      1. Sysop: 9:13
        bych tím restartem měl na mysli spíš třeba státní bankrot, či tak něco…ten trefí tolik lidí a tak citelně, že si lid zase začne vážit práce a peněz. Volby jsou šaškárna…koho bys volil…všetci kradnú

        1. Skolstvi nam jde srat, dokonce uz ani madurydy prej nejsou potreba… az se to tady vysere, tak na toho Fenixe budeme cekat tak dve generace, pokud nas jako odpad v sekaci nekdo nekoupi. Pokud bychom se jako stat slozili, tak dokud jsme v EU, tak pravdepodobne koruna skonci a druhej den bude ojro. V nejakym supa dupa kurzu. A to bude panecku vyprodej!

          1. …volím strategii investic do nemovitostí a mírných dluhů. Můj děd zažil tři měnové reformy jako dlužník, vždycky se jen vesele smál… :-))
            Samosebou, můžou se najít nějaký zkurvenci a všechno mi sebrat (Piráti?!), to jako jo. Ale já jsem od podstaty veselej a optimistickej člověk a když mám pocit, že jsem pro věc udělal co jsem mohl, tak jsem klidnej a otevřu si pivko s nohama na hoře, ideálně ve svý chatě v lesích, kde kilometry na každou stranu není človíčka.

            1. Childeater: v čem byla měnovka dobrá pro dlužníky? Co mám tak v hlavě, tak dluhy zůstaly v docela nepříjemné výši s ohledem na to, jak se naložilo s úsporami a byl to jeden z hlavních způsobů jak položit podnikatele. Takže mě přijde jako OK pro dlužníka inflace, ale ne měnovka. Jestli k tomu máte víc, tak přihoďte, zajímá mě to.

              1. fatdwi:
                polož si tu otázku jinak. Byl bys v případě měnovky radši dlužník, nebo střadatel?

                1. Dluhy se připočítávaly 5:1 stejně jako ceny a mzdy. Úspory pak 50:1 (OK, bylo to trochu složitější).
                  To nebyla inflace. Bejt dlužník je fajn za hyperinflace.

                  1. To máš v zásadě fuk.
                    Děd měl v kliku v tom, že mezi válkami utratili rodinné jmění a pokoupili nemovitosti na Novohradsku a v šedesátých letech pak doplatili ten nevelký dluh. Nepřišli v zásadě o nic. Bylo to navíc tak stranou, že o to nejevil zájem ani bolševik.

                  2. shane: v reálné novodobé historii bylo nejlepší dlužit hodně peněz těsně před plyšákem. Známej měl státní bezúročnou půjčku 200k na barák, doplatil to někdy v roce 2005 a těch cca 800 Kč, které měsíčně splácel bylo dost komických.

                    Hyperinflace s sebou obvykle nese mnohem horší a méně předvídatelné věci než pokojné předání moci a konverze státního na soukromé před 30 lety.

                2. Childeater: byl bych radši ani jedno, v zásadě říkáte, že nejlepší varianta je být bankou (např. věřitelem v zonkách). Problém v dluzích při měnovce je v tom, že taky nemusíte mít z čeho je splácet. Ale je pravda, že jste-li dlužník a po měnovce máte pořád stejný plat a snížený je poměrně stejně jako dluh, pak jste na tom pořád stejně. Střadatel je v háji.

                  1. banky byly při znárodňování první na řadě. banka se má dobře, ale bankéř v lepším případě osidluje pohraničí a přibližuje dřevo, v horším případě bručí.

                    1. Lukas B.: jasně, vždy může být hůř. Lepší okradenej než zavřenej, lepší zavřenej než mrtvej. V zásadě pro běžný plebs je to o náhodě – kdo má dost peněz, může diverzifikovat geograficky a v případě potřeby holt část majetku vyzvednou (pra)vnuci, budou-li mít štěstí. Nejhůř je na tom vždy střední třída, sociál bude mít pořád prd, ale střední třída skončí, jako před 60 lety. Někoho soudruzi okrást musí a sebe okrádat nebudou a sockám pro změnu není co sebrat. Cíl je jasný, otázkou je, jestli s tím lze programově něco dělat. Že bych si koupil Mustanga Shelby 350R na splátky?

                    2. V nejhorším na něj taky sypou vápno, že…

                    3. Ale depa, když Třetí říše znárodňovala židovskej matetek, bankéři Deusche Bank, Dresdner Bank, Commerzbank, Reichskredit-Gesellschaft a Berliner Handels-Gesellschaft seděli v představenstvu komise, spolu s úředníky říšského ministerstva financí.

                      Za pracovní souvislosti s těmito kontribučními platbami prostřednictvím vydání cenných papírů hodléme našim zákazníkům zaúčtovat půl procenta provize z celkové částky, nejméně však jednu RM za jednu položku cenného papíru.

                      Vůbec, finanční záležitosti Třetí říše jsou nesmírně zajímavá problematika a měl by je znát každý potenciální investor.

                    4. jo, to motáme dohromady dvě věci, arizaci a měnovku.

                    5. Tak arizace i měnovka jsou jenom převlečený vyvlastnění.

                      Hlavní je, aby Childeater nakonec nemusel platit zbrojní (pardon, ekologický ) náklady roku 2043 přes nucenou hypotéku.

                  2. Muj deda to mel tak, ze po kolektivizaci mu sebrali vsechno, jen dluhy, co mel na konich a polich, mu soudruzi nechali. Aby mel jak splacet, tak mu dali flek v JZD. Hodni kuci. No, a kdyz prisla mena, tak deduv bracha, co delal v bance, k nemu v nedeli prisel, ze musej fofrem do banky a bracha za dedu ty dluhy zatahl ze svejch nasporenejch penez s tim, ze by mu stejne zbylo hovno a dedovi by se ty dluhy jen nafoukly. Takze v pondeli na tom byli prakticky oba stejne.

                    Takhle mi to deda vypravel.

            2. ..a která se nenachází v ČR.

    2. Junior se měl držet školství. Tomu rozumí, s jeho názory na tuto problematiku se shoduji nejen já, ale i značná část učitelů a kdyby se toho držel, mohl něco dokázat. Oproti tomu témata jako např. zahraniční politika nebo obrana ho těžce přesahují a na svého otce zde ani zdaleka nemá.

      1. pivko 9:18
        áno, souhlasím.
        Zatímco ve školství to byly názory praktika, který má vizi a cíl, tak všechno ostatní vyznívá jaksi divně, afektovaně. Dědek měl úroveň, charisma a osobnost, byť by se dalo diskutovat o tom jakou.

        1. s dědkem bylo možno nesouhlasit, bylo možno jej nenávidět, dělat si z něj srandu, pohrdat jím, ale nedalo se mu nikdy upřít, že ty ostatní kašpary o dvě patra převyšuje.

          1. Generace Makrely. I ten Putin tam patri. Jedna parta.

            1. Na Thatcher, Regana, Khola nemají, ale pořád lepší než ty Makarón nebo Obava

            2. Dědek ať už posral co posral, byl aspoň jako prezident trošku státník a nedělal nám v zahraničí vostudu. A nenablil málem do klenotů.

              1. Jako prezident byl dobrej. V prvním období byl lepší, to ještě držel na uzdě Hájka a nedělal aminu.

              2. no, von se některejm těm posráním dlouho bránil (brodě se útoky a posměchem nové levice), a pak nakonec udělal reálpolitiku. to státníci holt dělávají, prásknout dveřmi na první našlápnutí umí každej asociální zásadovej blbec.
                takže já nechci ani zásadového vzteklého blbce, ani oportunistu. a ještě by mi tou špetkou zásad, které stojí za prásknutí dveřma, měl trochu korelovat.

                1. Jako že nikdy něpodepíšem, nech si to všeci pamatajů, a pak šup ho tam?

                  1. zkráceně řečeno ano.
                    když to porovnám se scénářem nepodepsat, tak to byla volba menšího zla. jinak by ho soudím inpíčovali.

                    1. Jak? Nejsme v USA. Tady to nejde.

                    2. to nevím, jakou měli procesní představu. salonní levice toho měla plnou hubu, dokonce snad chtěli přezkoumávat jeho duševní způsobilost (sic!).

                    3. Lukas B.
                      12.3.2021 v 12:49

                      Hubu mít můžou, furt je to nejvyšší ústavní čunitel a je jeho povinnosti chránit svrchovanost země. Ta věc se měla schvalovat v rovině ústavního zákona ústavní většinou, pokud to je vůbec možný, anžto to jednoznačně předalo až moc stádních pravomocí někam do hajzlu, v podstatě došlo oficiálně k transformaci z ústavní republiky na federativní stádo-zprasenec. Rychetskýho banda by to správně neměla vůbec propustit, no stalo se.

                      Takže buď by ten krám hlasovali tak dlouho, než by to přehlasovali, anebo by to dost možná nikdy neprolezlo a reformace uhnije mohla nastat už tehdá.

                    4. těžko říci. já si myslím, že doba byla zralá jej převálcovat všemi prostředky. jít do předem prohrané bitvy, nezískat nic a přijít o krk je sice fajn námět pro báseň nebo dokonce film, ale na druhou misku vah se taky dá něco položit.

                    5. To jsou jen takový obligátní pindy. Českej president je neodvolatelnej a moc dobře to ví.

                    6. Jakpak odvolali Svobodu? Přes zdravotní stav, neschopnost výkonu funkce a změnou ústavy.
                      To myslím lze i dneska, byť si ne tak snadno.
                      Nic by na tom nezměnil ani reaktivní pohon invalidního vozíku, pokud s ním nedokáže vykonat ani přehlídku hradní stráže, dojít na hajzl, nebo nedejbože se stavit v jiné zemi a důstojně tam reprezentovat ČR.
                      IMHO měl být odvolanej už dávno, ale to by nesměl existovat pakt s estébákem. Munice je dost, jen jsou všichni připosraní ji naládovat.

                    7. Jen at tam dedek zatim smrdi. Na politiku ma pramalej vliv a furt lepsi, nez ti sibri, co se rvali, nebo byli rvani, na jeho misto.

                      Az budeme mit lepsiho kandidata, pak pryc s dedkem, o tom zadna.

                    8. Lukas B.: Jo, asi by ho převálcovali, ale mohl odejít s čistým štítem (myšleno co se týkalo jeho vztahu k EU).

                    9. Lisabonska smlouva se schvalovala ústavní většinou.

      2. Ano, souhlasím Pivko.

      3. Je to tak. Klausovi jako ministru školství bych věřil, že se to bude snažit někam posunout. Klaus jako předseda vlády bude věčně skřípnutej mezi názory a radami svého fotra a vyděrači typu Okamury v oblastech, kterým nerozumí. A jako předseda slabý vlády a slabý strany bude věčně jenom lavírovat.

        1. Předseda vlády nikdy nebude. Mlaus je kritik a rozesrávač. Věčný oponent. Není lídr. Kdyby byl, tak by dokázal sestavit vlastní křídlo v rámci ODS. Když ho vyrazili, tak po něm ani pes neštěk. A to není ODS zrovna strana jednoho názoru.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017