Německé císařství a pokusy o jeho aktuální interpretaci - zpět na článek

Počet komentářů: 178

Přidat komentář
  1. Zmíněné věci jsou triviality.
    Většina lidí ví, co s německem bylo a co s ním jest.
    Otázkou jest, co s tím dělat.
    To, že nás německo živí, není dlouhodobě důležité, protože to dílem platíme my (což je absurdní), dílem to platí Čína, Indonesie, Korea,Egypt, Turecko atd.
    To vše skončí.
    Stejně tak končí sponzoring arabských zemí vůči amerikáncům.

    1. Němcům je třeba neustále připomínat, že jsou dlužni, a to celému světu.

      Před několika lety konečně splatili reparace za 1.WW, za druhou je nikdo nebyl schopen ani odhadnout, natož jejich astronomickou výši vypočítat.
      Němci by je spláceli tisíce let.

      Nějaké dohady o reparacích měli před lety s Poláky, tam to ale zařízli před lety komunisti, kteří se nároků na cokoli s ohledem na soudruhy z DDR vzdali.

      Takže jestli nás Německo živí, je to zcela v pořádku, a makat můžou ještě dlouho, usilovně a s německou důsledností.

      1. Kolosální nesmysl. Němcům to různí košer pejzatci a jejich levičáčtí slouhové „připomínají“ už 50 let.
        A výsledek ? V rámci „kolektivní viny“ jim tam vecpali miliony turků a arabášů.

        Tak tu prosím pěkně nepiště nesmysly, když každý vidí, co z takových nesmyslů vzešlo a bohužel do budoucna už i vzejde.

        Německo je dojná kráva pro všechny, od pejzatců a arabášů až po USA a anglosionisty.
        A hlupákům stále nedochází, že když ta dojná kráva zdechne, tak zdechne celá Evropa.

        Německo bylo vždy tahounem Evropy, anglosionisti a další paraziti se jen vezli.

        ps: nicméně souhlasím, že by nám mohli vrátit zlato co ukradl Hitler a ty hromady cenných uměleckých děl

        Co se týče válečných reparací, tak ty by měli splácet anglosionisti z Londonistánu, kteří Hitlerovi umetali cestičku do doby než se obrátil proti nim.
        Kdo zpunktoval Mnichovskou zradu ???
        Takže i Francie by nám měla platit reparace.

        Ostatně, rusáci měli původně taky v plánu požadovat po anglosionistech reparace za 2. světovou, za rozmlácenou evropskou část Ruska, za rozmlácený Stalingrad atd…. jenže po Stalinovi tam nastoupil zrádce Chruščov.
        A tak z toho sešlo.
        A co je horší, anglosionisti nevydali rusům jediného nacistického vraha, byť prokazatelně nesl odpovědnost za smrt desetitisíců či statisíců ruských civilistů.
        Vofce se samozřejmě nechaly uchlácholit fraškou s názvem „norimberský proces“.
        Kde na jednoho odsouzeného nácka připadalo nejmíň 100 nácků co v tichosti odjachali do latinské ameriky, aby pak pomohli založit americké „gestapo“ a další tajné služby USA.

        1. @ kabrnak 1+

        2. Jestliže chtějí Němci, Lichtenštějnové a další revidovat historii. Rušit Benešovy dekrety. Zapomínat na oběti Rudé armády. Podporovat navisty a jejich činy.

          Já bych jim naordinoval tedy, když to tak moc chtějí – že jsme zapomněli na placení reparací, a ať tedy začnou platit – když se tedy historie restartuje a jede od nuly. Možná bych v rámci přpeisu historie Němcům ty reparace zdesetinásobil – a měli by začít platit i Československu a Rusům. Číňané by zcela jistě také uvítali reparace za 20 miliónů mrtvých. A Korejci by zcela jistě, když tedy Germáni chtějí přepisovat válku, také vzali reparace.

          Začal bych tím, že za každý den sudetoněmeckého sdružení a jednání Posselta – se reparace zvyšují o milión euro směrem k Československu a Polsku.

          1. Alan.Cox: Jasně, USA sejmuly Němce odstřižením od Ruska https://rumble.com/v4ce4v9-video-jak-chce-usa-zniit-europu.-krize-v-eu-byla-naplnovan..html, my se v tom skrz ekonomické a politické poddanství vezeme s nimi, takže než vyřešíš to pro tebe nejpodstatnější s Poseltem, pojdete oba hlady.

            1. Anglosasové se snaží sejmout Německo od Ruska už pár staletí. Když jsou Evropané tak blbí a idiotští, že skáčí na anglosaskou propagandu ohledně nenávisti k Rusku, dobře jim tak.

              Na světě je boží spravedlnost. Dokud bude pro Evropany i pro Čechy důležitější nenávidět Rusy než řešit vlastní problémy a vlastní situaci, jen ať jdou Evropané ke dnu. Třeba na to jednou přijdou, že nenávist není řešení.

              1. Alan.Cox 10.2.2024 v 12:35
                Blbý je, že se to týká i těch, kteří na ten špek neskočili, třeba tady na D-F je nás docela dost. Situace se vyvíjí směrem, kterej je docela na hovno, a naši generaci postihne přesně v době, kdy budeme příliš staří na to, abychom s tím sami mohli něco dělat.

                1. Problém starší generace je, že skočili na špek, že komunistický režim před 1989 je nejhorší režim na světě, celém vesmíru, galaxii a možná i v paralelních vesmírech. Zatímco západní režimy jsou čisté, morální, plné mléka a strdí – a totéž předali mladší generaci. Tím nepřímo vytvořili lži pro mladou generaci, která se jimi řídí a nechá ohlupovat.

                  Stejně tak se dnes pravičáci ohlupují frázemi typu „neviditelná ruka trhu“, „stát je nejhorší hospodář“, „regulace jsou vždy špatné“, „cokoli je špatné, nazveme to socialismus“, a jiné nesmysly.

                  Mnoho generací a skupin se tu ohlupuje tak masivně, a tak v nesouhladu s realitou a objektivními fakty – že je jen minimum objektivních lidí, kteří neblafují – ať vědomě či nevědomě.

                  Češi / Západ prostě potřebují dostat do držky, jinak nepochopí, že realita se poznává fakty, a že realita je jediný etalon pravdy, nikdo a nic jiný. Je jedno, co je v dokumentech, knížkách – realita jediná má pravdu.

                  1. No, lidé kolem mně si tohle většinou nemyslí. Přece jen jsme za komančů vyrostli a pamatujeme si, že to vypadalo trochu jinak, než se jak se to dnes líčí. Proto jsme taky v dětství nezemřeli hlady :) Faktem je, že komunistický systém prohrál studenou válku. Lenin kdysi řekl, že komunismus zvítězí, až zvítězí ekonomicky – měl v podstatě pravdu, až na to, že orihrál.
                    Co se týká dětí, v tomhle směru se mi podařilo těm mým předat kritické myšlení, ale souhlasím, že řada našich vrstevníků to neudělala.
                    S tím padnutím na držku je to bohužel pravda. Jen připomínám, že to jako obvykle odnesou všichni, a, jak už to bývá, největší kurvy to odnesou nejmíň. Na Boží spravedlnost na tomto světě nevěřím. Na onom jsem ještě nebyl, nemám tedy data a nevyjadřuju se :)

                    1. …že prohrál…

                  2. Alan.Cox: On se „západ“ probere dřív, když do držky nedostane – ani sousto. Q-S to dává po lopatě https://www.quintus-sertorius.com/l/tato-zeme-byla-globalisty-vybrana-jako-prvni-na-zniceni-celeho-systemu-zemedelstvi-to-bylo-vedecky-budovane-po-dve-generace-ostatni-zeme-mely-nasledovat-protoze-hlavni-sociopati-veri-na-efekt-domina/. Spousta českých blbů, co mají zatemněný mozek tím, že jim při čistkách po 68. jedna ze stran tehdejšího bolševického konfliktu udělala bebí, z kterého se dodnes nevzpamatovali a mladších, do kterých to někdo lije s přislušnou polarizací, se zajíká nenávistí a panickým strachem z Rusa a přitom jim zezadu už řežou hrdlo jiní raubíři. Přijde mi docela komické i to, že řada místních intošů by snad i se zbraní hájila svůj grunt, ale s heslem „jedině pravice“ na standartě jim nedochází, že nedotknutelnost vlastnictví neomezené výše dovedla svět do stavu, kdy pár individuí velmi pochybných morálních kvalit vlastní takový díl světového bohatství a půdy, že si díky této ekonomické moci mohou s lecjakým státečkem a lidmi v něm dělat, co si zamanou, třeba jim zavřít krámy a nedat nažrat, vypnout účty, poslat na ně žoldáky, nebo většinu donutit k vakcinaci, ze které vzejde záhadná nemoc X, proti které se už strachy nechá zapíchnout každý. Pak nebude muset ten strašný Putin vyrazit na západ, když se zhroutí sám. Ono se mu sem nechce ani tak. Jen idiot si může myslet, že by si nejdřív nechal v konfliktu s NATO zmrzačit půlku národů a s tím zbytkem se pak ještě patlal se správou doby(i)tých území. Ten bude mít ještě starosti s polorozpadlými USA a udržením „kamarádství“ s Tipingem.

                    1. Jestli to „jedině pravice“ nemyslejí tak, že se má zdravit vytrčenou pravicí, nikoli levicí nebo oběma. Oni někteří z nich nebývají úplně nejjistější v ničem, co zavání geometrií, včetně rozlišení pravé a levé strany.
                      Dneska v tom fotoshopu člověk obrátí směry raz dva, a kdo se v tom pak má vyznat. To nedokáže někdy poznat ani školený rozvědčík!

                    2. no americkej geront, pravda, už stěží rozpoznává den a noc :DDD

                      jak naposled s tou holkou co z dědka měla hrůzu, že kolik ti je, sedumnást (bo kolik to řikal)? … je jí šest :DDD

                    3. Hroch_bahenní: Už jsem tu jednou psal o uzdravování policistů pomocí opakování pozdravu, ale od Němců víme, že pozdrav dokáže i sjednocovat rozdělenou společnost. Je jenom nutné naučit všechny zdravit stejně.

                    4. nezapomeň na tech 15 rakovin co má :D

                    5. Rakovina, stejně jako jinde demence, je dnes léčitelná např.pomocí UI nebo dvojníkem.

                    6. Hupert
                      10.2.2024 v 17:13

                      to asi bude ta kríza, nejspíš na dvojníka za bideta už nemají

                    7. Jeden námět k přemýšlení o volbě prostředků k obraně gruntu: https://www.youtube.com/watch?v=Ez4m_NqSRCU&t=2504s.

                  3. @ Alan Cox 13:27

                    Taky myslím, i když si to asi bohužel odserou i nevinní.

                  4. A práve preto sa západ snaží ľudí namotať na tú virtuálnu realitu. V nej je všetko vysmiate ako rodinka v reklame na nový bazén. Kľudne sa môže stať, že žiadny stret realít nenastane ale budú dva paralelené svety (ktoré sú už v podstate teraz). Je na každom, ktorý si zvolí a aký zmysel dá svojmu životu.

  2. Takový dlouhý článek, a chybělo tomu to zásadní slovo (a pravda a život), anebo co byla První říše – tedy Svatá říše římská. Křesťanský/latinský/západní pokus obnovit tradici Caesara, Octaviana, Vespasiana, Traiana, Septimia Severa, Theodosia a Flavia Aetia.

    1. Svatou říši římskou bych do toho netahal. Tam nešlo o německý národ, ale o jakýsi účelový slepenec různých národů a etnik, uměle sjednocovaný Vatikánem a černoprdelnictvím, než čímkoliv jiným.
      Viz ta přetahovaná mezi Konstantinopolí a Řeznem o české země. To už začínalo mít charakter zákopové války.
      Ostatně Byzanc byla taky účelově slepená říše s ne příliš dlouhým trváním.

      Nicméně není bez zajímavosti, že Římem se oháněla jak Svatá říše římská tak i Hitler.
      Holt když vytvoříme nedůvěryhodný umělý slepenec, tak k tomu musíme vytvořit aspoň nějakou legendu a zdání historické a „duchovní“ návaznosti. Byť tam žádná není. Ale prosťáčci tomu po staletích nakone uvěří. 100x nic umoří i vola :-))

      1. kaBrnak 9.2.2024 v 10:13
        „Ostatně Byzanc byla taky účelově slepená říše s ne příliš dlouhým trváním.“
        Řekl bych, že účelová slepenost je jedním z definičních znaků říše…
        A rád bych věděl, jaká je vlastně škála doby trvání takové říše…

        „Nicméně není bez zajímavosti, že Římem se oháněla jak Svatá říše římská tak i Hitler.“
        Také Moskva jako „třetí Řím“…

        1. „Řekl bych, že účelová slepenost je jedním z definičních znaků říše…“
          Tak na tom je kus pravdy.

          Ale jsou i vyjímky.
          Třeba „ruské impérium“. Kdy menší okolní národy uznaly za vhodné se přidat k říši, která je ochrání před podřezáváním krků od zdivočelých stepních nájezdníků či zdivočelých kavkazských sousedů.
          Třeba Arménie by mohla vyprávět. Sotva opustili sojuz, už jim tam zas podřezávají krky tu azeři, tu turci a okolní kavkazské národy by taky rády se svou troškou do mlýna…

          A ukropi velmi rychle zapomněli jak na koncentrák Thalerhoff, tak na ostatní šikanu a terorizování ze strany rakouské monarchie a polských nacionalistů. A zase chtěli ukrajinci „patřit na západ“ , stejně jako arméni s Pašinjanem (umírněnější varianta zelenského).
          Tak si hoši vykoledovali co si vykoledovali.

        2. @ Jízlivec

          https://www.armadnymagazin.sk/2022/11/06/sir-john-glubb-osud-ris-a-hladanie-prezitia/

          V odkaze máš historickou Glubbovu analýzu vzniku, konsolidace a zániku cca 11 historických říší. Glubb je unikátní osoba. Začal jako patnáctiletý britský voják za 1. Velké války, prošel všemi dalšími britskými válkami a koloniálními expanzemi, pokračoval jako učitel vojenské doktríny na vojenské akademii a skončil jako profesor, historik a autor odborných historických publikací. Byl aktivní asi až do sedmdesátkých let.

          Našel společný relativně přesný algoritmus existence říší. Průměrná doba trvání je cca 249 let. Minimální je cca 220 let a maximální cca 280 let. Anglosasové jsou tedy již pracujícími důchodci, přesluhují a již vidí světlo na konci tunelu – světlo blížícího se vlaku. :-D))))

          1. Anglosaským historikům věřím zhruba stejně, jako cikánským kartářkám. Vlastně míň, protože se specializují vyloženě na falšování historie. Proč ? To následně vysvětlím.

            Státy se totiž dělí do 3 skupin:
            -státy historické- k tomu není co dodat
            -státy uměle zkonstruované-
            -státy konstruktorské-

            Právě britské impérium patří ke státům-konstruktorům, proto ke každému státu který uměle zkonstruují musí vymyslet falešnou historickou egendu, která slouží jim.

            Typicky zkonstruovanými umělými státy z jejich dílny jsou prokazatelně Afghanistán, Pákistán, Izrael, kde ta anglosaská konstruktorská stopa je patrná a viditelná snad i pro slepce.
            Samozřejmě ty státy zkonstruují tak, aby tam byly neustálé problémy a tak se daly snáze ovládat.

            S naší zemí je to komplikovanější, protože jsme historická země s tisíciletou tradicí.
            Ale i tak ČSR byla zkonstruovaným státem, který z rozpadlého R-U vytvořili angličani s podporou USA (a pod odzorem Francie). A ti stejní výtečníci pak tento stát zařízli při Mnichovské zradě, když se jim zrovna víc hodilo podpořit Hitlera českým zbrojním, textilním a potravinářským průmyslem.

            Zajímavým uměle zkonstruovaným státem jsou USA. Protože k tomu jsou ještě historické důkazy, které má každý před očima. Vymysleli jim historické legendy o tom jak hrdinně vykopali pryč jak angličany tak francouze. Genocida původních obyvatel pak byla nutností, protože na čisté plátno se lépe kreslí.
            DOkonce jim anglosasové vymysleli nové národní sporty (americký fotbal, baseball).
            Na tvorbě jejich umělé národní identity se musel podílet i nebohý Tonda Dvořákůj (Novosvětská-podle mě jeho nejpovedenější skladba vůbec) a i jako měnu si zvolili starý český tolar.
            Jak vidno, ti konstruktoři někdy nemají moc fantazie.
            AMerické národní jídla (německý karbanétek pro přístavní spodinu „hamburger“) a grilování krvavých stejků, to už je jen taková třešnička na dortě.

            Ostatně právě proto že je Británie stát-konstruktor, tak se udržela tak dlouho, zatímco po staletí vytvářela a likvidovala státy a národy dle libosti. A parazitovala na jejich bohatství (commonwealth pro hrstku vyvolených).

            1. Hele, tak Zelenskyj protlacil novelu mobilizace, bude se mobilizovat uz od 25 let a zaujal mne bod, co postihne ty, kteri se nedostavi:

              ‚Nedostavení se na výzvu bude mít za následek zablokování všech bankovních účtů, zákaz používat auto a cestovat do zahraničí‘

              Jeste, ze neco takoveho se v EU nemuze stat. Zablokovat nekomu bankovni ucet, pak mu treba i zablokovat auto a zakazat vycestovat… Havle, co ty na to?

              1. Sysop:
                „…Havle, co ty na to?“

                – – –
                Havlovy žblebty o UA z roku 2004:
                https://www.youtube.com/watch?v=4jhAQSeVea8

                :OD

                1. Krasna rec. A to rikal Nulandove?

                  1. Sysop:
                    Je zajímavé jeho vize promítnout do současného stavu UA…

              2. akorát že ti co se ckovávajou nekde po sklepích pře debilizacou už samozřejmě druhej rok nepoužívajou ani telefoun, ani učet ani nic, podle čeho by je našli

                drtivá většina už je mrtvá, zkriplená, utečená nebo schovaná tak dobře, že je ani za rok nenašli, takže už sou dávno za kritickým bodem, co stád eště snese (bez nastoletí tvrdé totality a totalenkrieg), už taky vidijou světlo na konci tunelu…z toho přijíždějícího vlku :)

                1. Myslím, že Západ získal u velké části Ukrajinců skvělé renomé. Válka přebila i prozápadní propagandu proti Rusům a Východu obecně, zcela očekávatelně. Rusům si stačí jen chvíli ještě počkat.

                  Emigrovavší Ukrajinci rozvrátí půlku Evropy. A zbylí Ukrajinci budou vyvěšovat na Ukrajině transparenty: „Rusko, osvoboďte nás od Kyjeva.“

                  Dopadlo to stejně, jako když Lejenová řídila Bundeswehr.

                  1. AC:
                    A to rozvracení, zejména pracovního trhu a sociálního systému, se jim neobvykle dobře daří.
                    Kdyby si něco podobného usmysleli našinci, tedy takové dojení státu, neprošlo by jim to.
                    Dobrý je odhad okolo mega krků navíc, bez ohledu na věk. Navíc se proláklo, že oni moc dobře věděli kam, proč a jak jdou. Měli perfektní instrukce, co kde říkat a neříkat, hlavně ale který papíry bezpečně nechat v chochlistánu.
                    Ještě bude véélké divení.

                    1. @ servisdok, Alan Cox

                      Vývoj začíná být zajímavý. Aktuálně schválila Verchovna rada Ukrajiny nový mohylizační zákon. Mimo jiné konzuláty UA ve světě mají začít akceptovat pouze jakési Vojenské knížky místo pasů. Naše vítací sluníčka jsou ovšem na všechny bumážky kadeti, tak si s tím asi nějak poradí.

    2. Mea culpa :-) Holt při širším záběru se těžko jde do hloubky. To až zase v pokračování slezské SVO.

      Svatá říše římská by si zasloužila mnoho článků, na syntézu jsem si u ní netroufl. A navíc v argumentaci germanofobů není až tolik využívána.

  3. Proto váhám u nacionalismů hodnotit, jaký je „dobrý“ a jaký „špatný.

    toten debil nekde vopsal né? :D po těch dřístech stran plastelínští čmoudi vs. izrajelští pejzatí…by to nebylo ani xmíchu, kdyby to nebylo že WTF

  4. Dějiny mne nikdy moc nezajímaly, je to obor, který si každý režim vykládá, jak se mu právě hodí, a dopídit se, jak to skutečně bylo, je nesmírně náročné.
    Pro nedobytnost archívů, neexistenci často likvidovaných dokumentů…ani po pár desítkách let už nejsou vzpomínky pamětníků spolehlivé, a je často těžké jim věřit.

    Kdo se hodlá historii opravdu důkladně a zodpovědně věnovat, musí počítat s ohromným nasazením a musí tomu věnovat spoustu času.
    Takže kdo chce publikovat knihy nebo články o historických událostech, nedočká se uznání, ale černého nevděku, nebo dokonce očerňování či dehonestace.

    Vždycky bude dostatek těch, co budou tvrdit, že bylo vše jinak.

    A nevěřím tomu, že by si historici nějak skvěle vydělávali, bude spíše jenom takový zajímavý koníček…

    1. On neni historik jako historik. Jsou i taci, co delaji poradce pro parlament EU a ti to za par susli fakt nedelaji.

      1. To ale nejsou historici, ale markeťáci pracující s historií.

        1. Vsichni ne. Je par lidi, kteri skutecne historici jsou a delaji poradce. Marketing jako takovy maji fpici. Znam ale bohuzel jen jednoho, to je pravda.

          1. To je ale součást statistické chyby, když to vezmeme vzhledem k celkovému počtu.

            Objektivně jsou třeba spíše strategicky vybavení a bohem nadaní geopolitici se znalostí historie, která k tomu neoddělitelně patří. Takoví jsou ovšem na Západě ostrakizováni a likvidováni. Což v důsledku je jedna z příčin, proč Západ končí a USA se stává jen papírovým tygrem, který sice řve, ale to je všechno.

    2. Dějiny jsou skvělá věc. Například se při jejich výkladu dozvíte zajímavé věci.

      a) Například, že USA, který každý rok napadne několik nových států je záštita míru a obrany.

      b) Rusko, které je dohnáno k nutnosti zpacifikovat USA vyštěngrovaného a podporovaného nacistického souseda praktikující 8 let genocidu a holokaust, je naopak agresor.

      Dějiny jsou skvělým indikátorem objektivity a soudnosti lidí. Například Mrcasík nebo Kechlibar se tváří jako studnice faktů, ale nazvládají ani tak elementární disciplínu jako je objektivní a nezávislý přístup k faktům stylu padni komu padni. Fakta se vykládají, zamlčují a sbírají podle toho, jakému klubu titi fanouškové fotbalu fandí.

      Dalším indikátorem je, když někdo hodnotí dobu před 1989 a současný režim. Jejich objektivní srovnání dává většinu bodů době před 1989 – bohužel. Kdo to nedokáže sdělit, objektivní není. Veškeré historický výzkumy „totality“ jsou zaměřeny na sbírání bulvární špíny a dehonestujících pikošek pro mladé nezkušené publikum.

  5. Naprosto vynikající práce, tenhle článek.

  6. Dvě poznámky:
    1) někde jsem četl docela pěkně dozdrojovanou práci, podle které za WW1 mohla expanze Německa na východ, a to čistě proto, že podle tehdejších propočtů by zemědělská půda v Německu samotném neuživila německý populační růst – odtud lebensraum. Proto Němci šli primárně po dnešní Ukrajině s její černozemí, kterou chtěli kolonizovat německými rolníky. Při kapitulaci na západní frontě údajně Němci počítali, že si východní území budou moci nechat, protože Brest-LItevský mír přeci předcházel kapitulaci a tedy by měl jakože zůstat. A když západní spojenci Brstlitevský mír anulovali a „Němcům sebrali půdu nutnou pro život“, bralo to Německo jako tu nejhorší újmu a existenční ohrožení své budoucnosti.

    Tohle se vyřešilo technologickým pokrokem s umělými hnojivy…

    2) separatismus je velmi jednoduchý, škoda že si toho autor nevšiml. Za okolností vymezených mezinárodním právem je povolený separatismus, kdy se menšina trhne od většiny a vyhlásí se sama pro sebe. Ale je naprosto zásadní rozdíl mezi tím, kdy se menšina trhne a vyhlásí sama pro sebe – a mezi tím, kdy se menšina trhne jen proto, aby se spojila s většinou v sousední zemi.

    Sudeťáci nechtěli vlastní stát, nýbrž spojení s německou říší, ergo to nebyl legitimní separatismus, ale součást „zlého“ německého expansionalismu a iridentismu.

    1. @ Jan Mrcasik

      Hezké, dávám like…

    2. Ti Sudetaci to chteli od pocatku, rekneme v 18.+19. stoleti a nebo az po vzniku CSR? Ja jsem patral a nejakou vetsinovou touhu po spojeni s Nemeckem v 19. stoleti jsem nikde nenasel. Zajimalo by mne to. Byl by to dost zasadni rozdil. Tu snahu po nastupu NSDAP k moci chapu. Ale rad bych vedel, jestli tohle bylo nejakym vetsinovym nazorem jeste za c.k.

      1. Proc to pisu – oni si Sudetaci padem Zalare narodu nijak nepomohli. Proto bych rad vedel, jestli ta touha Heim ins Reich nekde vybublala treba uz za Bismarcka.

        1. Ono to vybublalo podobně jako banderizmus na ukrajině. Tedy, byli k tomu dlouhodobě hecovaní.
          Prostuduj si dějiny 19. století. Tam se to nacionalistickým hecováním jen hemží.
          Za co si Borovský vysloužil dlouhodobě plnou penzi v Alpském resortu, za to už se po roce 1850 ani nenamáhali zatknout,
          nebo jen pár měsíců v nějaké šatlavě.

          K podobnému umělému přeformátování Evropy dochází i teď. Jen k tomu využívají migráčky. Tehdy se obešli jen s nacionalistickými vášněmi. Ostatně, v jednom z projevů to říkal i Obama, že v Evropě vzniknou nové národy s novými jazyky. Že se totéž chystá v USA, o tom raději pomlčel.

          1. Stačí přelom 19. a 20. století. Třeba Belgie a Leopold II. Belgický, a jeho manýry v Africe.

            1. @ Alan

              Belgičani řádili s vraždama a budováním koncentráků v koloniích ještě po 2.válce v 50. letech. Civilizovaná západní jevropa, tfujtaxl, leda tak primitivní agresivní tupá lůza a mentální votroci.

              1. Mě fascinuje, že v 50. letech řádily v USA politické procesy mccartysmu, na Západě další politické procesy – ale nikde se o tom nemluví. Problém je jen v Československu.

                Prostě mám dojem, že poctivá historie stylu padni komu padni – šíleně chybí.

        2. @Sysop
          Tak ještě l.p. 1866 s nimi bojovali, jinak by zradili císaře Franze a přešli ke králi Vilémovi, potažmo k Sasům nebo Bavorům, kteří ovšem bojovali proti Prusům spolu s nimi…
          Co se dělo po roce 1871 je věc jiná, obě císařství ovšem udržovaly dobré vztahy a další územní změny nebyly na programu ani na jedné straně.
          Takže, dle mého názoru kromě jazykových a národnostních sporů se do roku 1919, potažmo 1933 o vlastizradě v sudetoněmeckých kruzích neuvažovalo.
          O jakési autonomii nebi vlastním státě ano, ale ne o Heim ins Reich, ale nemám to nastudováno, tak se příležitostně dovzdělám nebo nechám dovzdělat. ;-)

          1. Ale jo, v rámci pangermanismu se mluvilo o vytvoření jedné velké všeněmecké říše. Habsburkové s tím měli jisté potíže. Ale pokud vím, oficiální program nějaké politické strany to nikdy nebyl, stejně jako samostatnost českých zemí. V realitě uspořádání světa před rokem 1914 to bylo asi tak reálný jako kolonizace Měsíce.
            On ten Anschluss nepřišel jen tak z čistého nebe. Akorát v roce 1938 už to nebyl jen předmět vášnivých debat v pangermanistických kruzích, ale i okno příležitosti.
            To samý odtržení Sudet.

        3. https://de.wikipedia.org/wiki/Alldeutsche_Vereinigung

          Hlavní perzóna tohoto hnutí byl jistý Georg von Schönerer, který zásobil mnohými svými myšlenkami mladého Hitlera. (Byl první, kdo si nechával říkat Vůdce a zdravit Heil, taky to byl zapřisáhlý antisemita a prosazoval myšlenku, že v Rakousku nemají žít žádné neněmecké etnické skupiny.)

          Tehdy to naráželo na

          a) to, že německojazyční Rakušani se měli před válkou docela dobře, jak ekonomicky, tak z hlediska politických práv;

          b) nezájem Berlína rozdrbávat vnitropolitické poměry u svého jediného středoevropského spojence.

        4. Matně si vzpomínám, že kolem roku 1848, když byla snaha (v konečném důsledku neúspěšná) uskutečnit sjednocení Německa ve velkoněmeckém (tj. včetně habsburských zemí) a liberálním modelu, byly do Frankfurtu pozváni i zástupci ze Zemí koruny české, jakožto tradiční součásti Sváté říše římské. Palacký to odmítl, ale ze Sudet tam zástupci odjeli. Tato koncepce krachla, mimo jiné i díky odporu Pruska, které preferovalo maloněmeckou koncepci pod svou dominancí. Sám Bismarck také nechtěl přílišný přísun převážně katolických Němců od nás či z Rakouska, protože se bál, že by to narušilo pruskou protestantskou převahu. A ze strategických důvodů třeba v roce 1866 odmítal územní zisky na úkor poraženého Rakouska.
          Takže možná určitá skupina by slučování chtěla, ale nebyla velká a nebylo to podporováno ani z jedné strany.

    3. 1) to byla pohádka pro vohnouty, stejně jako pro Ukrajince měli pohádku že je přijmou do EU a budou se tam mít jako na západě.
      Nějak ty vohnouty museli motivovat k tomu aby se sebevražedně vrhli do ruských zmrzlých bažin.
      Kdyby to byly skutečně pravda, tak by se němci zastavili už někde na Donu. Půdy habaděj pro každého árijce i jejich pravnuky.
      Ale nezastavili se, a málem rusy hnali až za Ural, nebýt obránců Stalingradu, takže to byla jen lež.

      Ve skutečnosti byl plán anglosionistů takový, že se rusové a němci vymlátí navzájem. Proto umetali cestičku Hitlerovi kde jen to šlo (anšlus Rakouska, Mnichovská zrada, povolení zbrojní výroby…)
      Vzájemně se vymlátit měli už ve (po) WW1. Ale nestalo, protože Lenin to zpackal a pak nastoupil Stalin, u kterého bylo čím dál víc jasné, že se ho svrhnout nepodaří. Takže museli vyprojektovat novou válku (WW2) a nové válečné německo (akce Hitler).

      2) separatizmus ?
      Separovat se můžeš jak chceš, ale když tě neuzná aspoň polovina zemí či nějaká významná velmoc, tak si se separatizmem ani neškrtneš. Čili na separatizmus potřebuješ povolenku. Když ti to nepovolí, tak máš smůlu.

      Dál viz. můj příspěvek níže o uměle zkonstruovaných státech a státech konstruktorských.

      1. Ad 1) Není důležitá pravda. Je důležité mít tvrzení, které je zdokumentované a ozdrojované. To věděl už jistý Joseph Goebbels, který předpokládat existenci fachidiotů s tunelovým viděním, kteří pracují důsledně s písemně podloženými fakty. Že mezi realitou a písemnými fakty může být zkreslující transformační funkce – už je nad možnosti chápání těchto lidí.

        Takový pan Pecina s panem Krystlíkem stvořili žalobu na český stát, ve které fakticky dokazují (citací vysokého nacistického pohlavára), že to s Čechy myslel dobře, a rozhodně jim nechtěl způsobit sebemenší újmu. [Žaloba za projev předsedy Senátu Mila Štěcha na výročním uctění památky Terezína dne 15. května 2016. Krystlíkovi s Pecinou se nelíbilo, že by připomínání nacistické okupace mělo zastínit utrpení odsunutých sudetských Němců.]

        Aneb závěr: Papír a zdroje snesou všechno. I lež.

        1. Pecina a Krystlík. Ty dvě svině je dobrý si zapamatovat.

          1. Detaily zde: (https://paragraphos.pecina.cz/all/nase-pripady/sudetsti-nemci/v-patek-k-soudu)

            Tato citace od pana Krystlíka, určená českým soudům, mající ukázat nejlepší úmysly Hitlera s Čechy, je docela kouzelná: „Sturmbannführer Walter Jacobi, vedoucí protektorátní centrály SD (Sicherheitsdienst) sděloval 3. 5. 1944 vedoucímu úřadu německého státního ministra pro Čechy a Moravu Robertu Giesemu: „Až bude dosaženo vítězství, pak pracovní možnosti a možnosti vzestupu, které Říše bude nabízet v celé Evropě mladým českým generacím, potlačí nacionální nebo dokonce šovinistické tendence ve prospěch sociálních požadavků. Neboť sociální program nacionalismu je jeden z nejsilnějších propagačních prostředků Říše pro výkonný a pracovitý český národ. Dle zdejšího mínění bude pouze otázkou velkorysé německé organizace, aby se Čechům splnila jejich sociální přání a poskytly se jim ve všech oblastech života možnosti k vzestupu a výdělečné činnosti ve velkoněmeckém prostoru“ [Jacobi]. To je poslední známý německý záměr o zacházení s Čechy. (Celý dokument: https://www.sudetsti-nemci.cz/media/cms_page_media/4/Odborne_vyjadreni_Krystlik_27.5.2016.pdf)

      2. kaBrnak: nehledal bych spiknutí, kde jsou jednodušší odpovědi.
        Zahraniční kapitál (zdaleka nejen americký, ale toho bylo nejvíc) v Německu se bránil dvěma hlavním cestám, po nichž se Německo de facto krachem Výmarské republiky vydalo. Část Němců byla pro komunisty a část pro monarchii. Obě znamenaly, že by investoři o svůj majetek a zisky přišli.
        Proto kapitál podpořil bezvýznamnou stranu národní práce, která jako málokterá slibovala zachování soukromého vlastnictví.
        Jenomže korporace tlačí vždy outsidery ve víře, že s nimi budou moci volně manipulovat (viz. Uljanov, Gottwald, Fiala…) . Myslím si, že nikdo tehdy nepředpokládal, jak se to vymkne kontrole. Autor sice píše, že spojovat 1. světovou a 2. světovou válku dohromady jako jednu je nesmysl, ale já si třeba myslím pravý opak, protože podle mě příčinou té druhé války byla ta první. Hitler to přeci v Main Kampf píše jasně. Ale jeho loutkovodiči jej hrozně podcenili a dali mu moc, kterou on následně použil proti nim. Ale ne proto, aby rozpoutal druhý díl Velké války, ale prostě jen proto, aby nepřišli o své investice. Zahraniční a konečně i německý kapitál tak sehrál roli užitečného idiota, jak tomu ostatně často bývá. Navíc víme, že zástupci kapitálu, a to včetně vlastníků kapitálu německého, žádné velké nadšení zprvu z Hitlerova vítězství neprojevovali. Což se změnilo až poté, co už byla cesta jasně definována a šlo o to, jestli budu držet hubu a krok a podílet se na případném, i když sporném zisku, nebo zda budu odstaven na vedlejší kolej.
        Ostatně současný Green New Deal Evropské unie je v podstatě to samé: vznikl jako obranný val proti konkurenci a dneska válcuje samotné signatáře.
        Nehledal bych zlé úmysly, ale spíš hloupost a podcenění lůzy.
        Na druhé straně, častěji to vychází (že by třeba Fiala nebo Pavel zválcovali své loutkovodiče nečeká asi ani největší optimista).

        1. Integrale

          To je dost zajímavej příspěvek. Nevím jak to přesně podat, ale se vším bych souhlasil, plus bych inverzně otočil jednu věc. Tu jak se „to korporacím a kapitálu vymklo kontrole“.

          Kapitál a korporace, který investovaly do Hitlera a do války pohádkově vydělali jak na válce, tak na poválečným uspořádání, především západní Evropy a Západního Německa. To buď není „vymknutí kontrole“ a nebo nerozumím tomu, co jsi tím myslel.

        2. Chápu ty komunisty a jejich znárodňovací fetiš. Ale proč by restaurace monarchie znamenala ztráty pro zahraniční investory? Nebyla by to, za předpokladu konstituční monarchie, to snáze ohlídatelné než nějaká populistická vláda lidu?

    4. ad 1. To bych si docela rád přečetl. Na druhou stranu se nabízí otázka, jestli by jim nestačilo Ukrajinu nepřímo ovládat a výhodně odtamtud dovážet zemědělské produkty. Viz k tomu též částečně v mém druhém článku o kloboucích.
      Za Třetí říše to už pak bylo jiné – méně o potřebě potravin a primárním cílem bylo to samotné osidlování (ideologické důvody-šíření panské rasy).

      ad 2. Nejsem odborníkem na mezinárodní právo, ale zdá se mi, že ta interpretace o možném vyhlášení nezávislosti, ale nemožnosti připojení k jinému (viz třeba kauza Kosovo) je až otázka doby po 2.světové spojená s ideálem „nedobývat území silou“. Kromě toho tam jsou ještě další omezení, tj. nemůže vyhlásit nezávislost každý komu se zachce. Tuším, že to je něco o tom, že ve státech, kde se menšina nemá šanci domoci svých práv jinak se může trhnout. Takže laicky řečeno – Katalánci nemůžou, Tibeťani ano. Ale samozřejmě je otázka, jak to interpretovat a jak to činit v praxi. Ale to je obecně problém práva a mezinárodního zvláště…

      ad Sudeťáci – tam je zrovna problém té interpretace, asi bych se přikláněl k variantě Katalánci, i když nějaká ta buzerace ze strany ČS tam byla. Kromě toho tehdy ty zábrany s nepřipojováním se v první polovině století tak neřešily. Viz versailleská smlouva s po první světové, prostě se území připojila k okolním státům aneb právo na sebeurčení a někdy ani to ne.

      1. Ad 1) Ukrajinu bylo potřeba rozvrátit, stejně jako řadu dalších států na ruských hranicích. Cílem není vytvořit obchodní spolupráci, ale co nejvíce problémů vůči Rusku, které Rusko v toužebném cíli USA nakonec nezvládne.

        Historie a lidé, co ji řídí, nemají jen nedestruktivní plány. Mnozí z nich se řídí stylem „po nás potopa“.

        Ad 2) Nezávislost může vyhlásit každý, kdo je schopen si ji udržet. Taková USA ráda vyhlásí a pomůže udržet nezávislost Kosova, Tibetu, Tajwanu. Ale běda, kdyby Aljaška nebo Texas vyhlásili nezávilost na federální vládě USA. Světu prostě vládne síla a strategie.

        Ad 3) Sudeťáky je snaha využít je k tomu, co bylo již využito. K destabilizace českého území. Poláci si tyto vyfikundace líbit nenechají.

      2. @ Jaroslav Neveris Zamazal

        Diskusní pojem, a v podstatě i právní pojem „Mezinárodní právo“ je docela absurdní nesmysl. Nic obecně uchopitelného pro racionální debatu v tomto smyslu neexistuje.

        Jsou nějaký konkrétní oblasti, kde to má význam, protože se neustále on-line, prakticky režimově uplatňuje, např. „Mořské právo“:
        Některá obyčejová pravidla byla kodifikována v roce 1958 v několika úmluvách:
        – Úmluvě o pobřežních vodách a pásmu souvislém
        – Úmluvě o pevninské mělčině, Úmluvě o volném moři
        – Úmluvě o ochraně biologického bohatství volného moře.
        Komplexní úprava mořského práva byla přijata v roce 1982 Úmluvou OSN o mořském právu (UNCLOS).

        Nebo „Úmluvy o mezinárodním civilním letectví“ (Chicagská, Varšavská, Římská, Ženevská, Tokijská, Haagská, Montrealská…)

        Tohle zaplevelování veřejné debaty virtuálními termíny jako „Mezinárodní právo“, má jaký význam? Nenapadá mě nic jinýho, než vytváření „virtuální reality“. Myslíte, že se takto dá dojít k něčemu rozumnému?

        1. V praktickém významu mezinárodního práva se asi shodneme :-)
          Ale to nic nemění na tom, že se tímto pojmem hodně šermuje a hojně se využívá, ačkoli s pochybnou konsistencí…

          1. @ Jaroslav Neveris Zamazal

            cit 14:23 „…ad 2. Nejsem odborníkem na mezinárodní právo, ale zdá se mi,…
            …Ale to je obecně problém práva a mezinárodního zvláště……“

            To jsou citace z tvého komentu. Takže kdo že tady šermuje a hojně využívá s pochybnou konsistencí?

            V praktickém významu „mezinárodního práva“ se asi určitě neshodneme. „Mezinárodní právo“ je především právo silnějšího.

            Suma sumárum: děláš si ze mě prdel?

    5. Jan Mrcasík:
      „… Ale je naprosto zásadní rozdíl mezi tím, kdy se menšina trhne a vyhlásí sama pro sebe – a mezi tím, kdy se menšina trhne jen proto, aby se spojila s většinou v sousední zemi….“

      To je nás dlouhodobý principiální spor. Stále Vás marně vyzývám, abyste uvedl, z čeho konkrétně v této věci čerpáte?
      Já o žádném podobném principu mezinárodního práva nevím (což neznamaná, že neexistuje, jen jsem o něm nikdy neslyšel a nečetl, což mi připadá dost divné).

      1. Mrcas zjevně vychází z toho, že v prvním případě jde o získání samostatnosti, což mezinárodní právo připouští, zatímco v druhém případě jde o anexi, což nepřipouští. V reálu je to ale komplikovanější a bere se to případ od případu a nakonec stejně záleží na tom, jak to kdo dokáže podat a kdo koho dokáže přesvědčit o své pravdě.
        Hezkou ukázkou je vznik ČSR, kde odtržení Království Českého bylo získání samostatnosti, ale odtržení Slovenska už byla anexe jak vyšitá.

        1. Spíše to byla ukázka uplatnění dvou odlišných a vzájemně se vylučujících principů – historického státního práva a práva na sebeurčení- v jednom případě. Holt o právu rozhodují vítězové…

  7. Manipulátor a lhář Zamazal zase perlí. Prostě si s tím propagandistickým překrucováním dějin nedá pokoj.

    Samozřejmě že je tu zcela viditelná návaznost „německých“ císařství až po Hitlera.
    A evidentní příčinnou souvislost mezi 1. a 2. světovou válkou nevidí jen ignorant. 1. světová byla vlastně jen taková přípravka na tu 2. světovou.

    Tomu předcházelo cca 50 let vytváření do té doby neexistujícího „německého národa“.
    Určitá podobnost s tvorbou neexistujícího „ukrajinského národa“ je až do očí bijící.

    Zde taky vytvořili do té doby neexistující národ, vymysleli mu dějiny, legendy, instalovali extrémní nenávistný nacionalizmus a až národ dostatečně zblbli a zfanatizovali, tak ho vrhli proti Rusovi.

    Je to opravdu zvláštní, jak tyhle zfanatizované uměle vytvořené národy mají vždy potřebu se sebevražedně vrhat na východ, do ruských bažin, kde je nečeká nic než smrt zbraní, zimou nebo hladem (většinou kombinace všeho). Prostě sebevražedné chování lumíků.
    Započalo to přinejmenším Napoleonem, možná poláky o 200 let dříve za „smuty“ (ti mají taky opakovaně nutkavou potřebu spáchat „sebevraždu rusem“ , jako by těch trojdělení polska už nebylo dost)

    Takže je otázka, KDO vždy vycvičí nějaké ty sebevražedné lumíky, vymyslí jim neexistující národ, neexistující legendy a vrhne je proti rusovi ?

    1. Proč ne 🤣
      Fírer taky hledal kde je jeho admirál clark s plukem se zázračnými zbraněmi, pokud to nebyl fór ale indicie ukazují že ne.

    2. Ad KaBrnak:

      Takže je otázka, KDO vždy vycvičí nějaké ty sebevražedné lumíky, vymyslí jim neexistující národ, neexistující legendy a vrhne je proti rusovi ?
      No Amíci, predsa! :)))

      Ohľadom (nielen) nemeckej problematiky je dobré zoznámiť sa s pohľadom nad vecou stojaceho nemeckého profesora Dietricha Schwanitza, autora knihy preloženej pomerne nedávno do češtiny: „Vzdělanost jako živý dialog s minulostí“, trefná a stručná charakteristika Nemcov, dôvody a priebeh spájania nemecky hovoriacich skupín a ďalšie fakty.

      Zamazal publikuje svoj názor na vec, označovať ho za manipulátora je samo o sebe manipulatívne. A ten Váš názor na podobu neexistujúceho ukrajinského a nemeckého národa by bol na pobavenie, keby…

      1. Žádný německý národ až do druhé poloviny 19. století prakticky neexistoval. Byl to do té doby slepenec knížectví, které spojovala jen společná hatmatilka.
        Nicméně dodnes má bavorák takovéh prušáka v podstatě u zadele.
        Dodnes tyto západní části necící, že by východní německo nějak patřilo k nim.

        Umělý „německý“ slepenec se pokoušeli vytvářet různí autokrati a přepisovaly se kvůli tomu jak dějiny tak učebnice.

        I tak východní a západní polovina „německého národa“ toho spolu nemá nic společného, bo na východě převažuje slovanské genetika.

        Stejně tak na Ukrajině, která do roku 1991 neexistovala, ani žádný ukrajinský národ.
        Ukrajinci si říkali ukrajinci protože žili na geografickém území, kterému se pár století prostě říkalo ukrajina/okrajina.
        Prostě na okraji ruské říše žijí „okrajinci“. Ale pořád se cítí být součástí té říše, a mají příbuzné třeba až někde na urale či v jihoruských stepích.

        Do roku 1991 to v podstatě nebyl problém. 90% obyvatel mluvilo čistou ruštinou, a těch zbylých 10% to byli rusíni, maďaři a pár zfanatizovaných magorů co se snažili šířit tu umělou jazykovou slátaninu kterou nazvali „ukrajinštinou“.

        Problém nastal tehdy, když se v Kyjevě centrálně natiskly nové učebnice a nový přepsaný dějepis. A toto se začalo cpát dětem do hlav. A tak logicky po 30 letech tu máme novou generaci, která již mluví syntetickým „ukrajinským jazykem“.
        A i přesto se takto podařilo ukrainifikovat sotva 30% populace.

        A v tom je ta tragédie. Když začala válka, tak ti starší měli tendenci utéct na východ do Ruska (což moc nešlo). A ti mladší co měli ve školách už „ukrajinskou“ výchovu, utíkali na západ. Kde byli pak odvedeni na frontu a rozsekáni dělostřelectvem.

        Není to trochu málo, Antone Pavloviči ?

        To má být ten slavný ukrajinský národ s tisíciletou historií, když ukrajinštinou hovoří 30% lidí. dalších 30 hovoří čistě rusky a dalších 30 hetlaninou vzniklou smícháním těchto dvou jazyků ???

        1. „Byl to do té doby slepenec knížectví, které spojovala jen společná hatmatilka.“

          Tomu slepenci knížectví se říkalo Svatá říše římská národa německého, Heiliges Römisches Reich Deutscher Nation čili Sacrum Imperium Romanum Nationis Germanicae. Přičemž ten kus „národa německého“ tam byl přidán na říšském sněmu roku 1512.

          Otázka za 64 bludišťáků: jak mohli dotyční vévodové a baroni roku 1512 přijít na pojem „národ německý“, když podle vás v podstatě neexistoval?

          No, reálně vzato ten pojem existoval, a i když samotná říše byla slepencem knížectví, povědomí o společném etnickém základě všech Teutonů bylo silné, a ta říše byla občas schopna jednat jako jeden celek. Proto také pozvolna docházelo k její integraci, která vyvrcholila v 19. století vznikem samotného císařství. Pouze nejvíce specifické kusy jako Nizozemsko se naopak odtrhly.

          Naopak se dá říci, že to společné národní povědomí bylo docela silné, když jej natrvalo nepřekazilo ani rozštěpení německojazyčných zemí na katolickou a protestantskou část. To třeba u Jihoslovanů nemáte a pokusy ušít z katolických Chorvatů, pravoslavných Srbů a muslimských Bosňáků jeden jugoslávský národ ztroskotaly (uvařit společný jazyk podobně, jako Němci uvařili Hochdeutsch, by zase takový problém nebyl.)

          1. Tady byli taky „negramotní barbaři kteří dostali až s věrozvěsty abecedu i když jeden musel utéct kvůli trestnímu právu ale to církvi nevadilo. A nahradili rozvinutý symbolický jazyk primitivními písmenky. V řeči psané v konech & zá-kon. Což se jim moc nezdařilo vyatomizovat. Ale už udělali privatizaci „mečem a křížem. A jak našli písemnosti tak je sťali a když nechtěli dávat pachtovné správci vyvlastněného tak taky. Samozřejmě to uměli a umí naruby když je popadl francimór choutek a vášní plezíru šlechty, coco.

            1. My jsme tu měli jazyk ? Já myslel že slovani se navzájem dorozumívali ránou klackem do hlavy. Jedna rána ANO, dvě rány NE, tři rány NEVÍM. Taková primitivní morseovka.
              Aspoň takhle vypadají dějiny slovanů v podání košer hisTÓRIKŮ. A v podání černoprdelních vatikánských falsifikátorů dějin.

              1. No, jo. 🙂

          2. No tak USA jsou taky všeobecně uznávaným národem, a přitom o žádný „národ američanů“ nejde, nýbrž o nesourodý slepenec původně dobrodruhů, vyvrhelů, kriminálníků, náboženských fanatiků a prostých farmářů. Kteří drží pohromadě jen díky nezměrnému ožebračování zbytku světa, což je ten „american dream“ kdy i bezďák má osmiválec a cisternu paliva k tomu.
            Teď USA přichází i o svoje kolonie v těch 100 zemích světa, odkud vysávaly veškeré bohatství. Tudíž se rozpadá luxusní americký sen a tím pádem i celé slavné USA.

            Pravda, německo bylo trochu konzistentnější slepenec, ale pořád jen slepenec. I ta slavná „Svatá říše římská“ byla umělý fluidní slepenec ke kterému se tu něco připojilo, tu odpadlo, jednotící idea v podstatě žádná.
            A nejspolehlivější „tmel na Němce“ měl vůbec Hitler: když nebudeš s nadšením podporovat velkoněmecké ideje a drang nach osten, tak půjdeš i s rodinou do koncentráku spolu s židy a cikány. To je panečku teprve motivace !

            A co se týče němčiny samotné, tak to si pomalu navzájem nerozumněli ani lidi z vedlejších alpských údolí. Nemluvě pak o Švýcarech. Vždyť tu i o tom mluví dlouhodobě Sysop, že jsou v podstatě různé druhy němčiny s různou výslovností. Že si sotva rozumí i v rámci německa.
            Nemluvě o různých umělých uchrchlaných dialektech jako je holandština.

            Nicméně… vznik umělých národů úzce souvisí se vznikem umělých jazyků. To se tu už kdysi taky probíralo.
            Nicméně školometská natvrdlost a setrvačnost/stereotypičnost lidského myšlení je velká, takže člověk nevidí doslova ani to co je evidentní a má to před nosem.

            1. Slepenec, slepenec … není mi úplně jasné, kam vlastně použití toho slova míří.

              Organickou lidskou jednotkou je kmen o cca 100-150 lidech, tak jsme žili v paleolitu, tj. 99 procent doby existence rodu Homo, cokoliv nad to je slepenec. Dokonce i malé národy jako Island jsou z hlediska svého původního organického základu mamutí slepence.

              USA, Rusko, Německo, Francie, Turecko, Čína, všechno slepence sjednocované shora tlakem vlády, někde s tím začali podstatně dříve (Čína), jinde až relativně nedávno, ale je otázka, proč nad tím vůbec, kabrňáku, meditujete. Z hlediska akceschopnosti je to dost nepodstatné. Takové římské impérium, to antické, bylo megaslepenec všeho možného od zrzavých britských Keltů až po černé Núbijce, a jak dávalo svým sousedům na prdel.

              Popravdě mám dojem, že jediný důvod, proč se dnes v alternativní scéně mluví o slepencích, je to, že ruská propaganda s oblibou vykresluje Ukrajinu jako umělý stát a patrně tím chce naznačit, že nemá nárok na existenci. No, to říká ten pravý, federace slepená z více než padesáti národností různého etnického charakteru, od jakýchsi Laponců až po turkické, mongolské a eskymácké skupiny.

              1. Například EU je slepenec lidí, kteří nadšeně vyznávají evropské hodnoty – jako je ekoterorismus, sexuální běsnění LGBTQ úchylů, ničení průmyslu a pád do chudoby, vláda neschopných byrokratů ála Lejenová nad plebsem, likvidace žáírovek či českých cukrovarů.

                Nebo Ukrajina je slepenec lidí, kteří sdružuje Mein Kampf, Bandera, Suchevyč, genocidy, holokausty, bombardování civilistů, protiruská nenávist, obludná korupce, násilné sklony, likvidace a zákazy opozičních stran, oligarchismus.

                1. V tom je jádro pudla. Pod jakým EGREGOREM se sjednocují.
                  Pokud se ukrajinci sjednocovali pod egregorem vyspělé ruské kultury a slovanské vzájemnosti, tak se jim dařilo a rozvíjeli se.
                  Jakmile se začali sjednocovat pod EGREGOREM FAŠIZMU tak doslova otevřeli pandořinu skříňku.

                  Protože egregor fašizmu, nacizmu a banderizmu je BYTOSTNĚ PROTISLOVANSKÝ.

                  A vzhledem k tomu že jsou sami slované, tak otevřeli dveře své totální záhubě. Nikoliv k záhubě rusů, jak si ti hlupáci mysleli.
                  My bohužel kráčíme podobnou cestou. Odmítnutí slovanství a přijetí západních destruktivních egregorů nás vede do záhuby úplně stejně jako ukrajince, jen pomaleji a nenápadněji.

                  Prostě je to o energetickém působení egregorů. Ne o žádných politologických, filozofických a rádoby historických kecech inťoušů.

                  1. Ukrajinci byli vytvořeni a sjednocovali se pod ideou být Ruskem tím, čím v Československu sudetští Němci. Takto mohutně podporovaní Západem.

                    Ukrajinštinu, ukrajinskou národnost a ukrajinskou kulturou vytvořila ve svých úředních prostorách FBI, kdysi dávno. Lenin, coby německý agent, přišel rozbít Rusko pomocí marxismu a pomocí šíření ukrajinské národnosti a jazyka, kteréžto neexistovaly. Prostě západní plán vyrobit sudetské rozvraceče, když se to tak osvědčilo mnohokrát, později i u Henleina.

                    Ukrajina vznikla na ideji ničit, rozbíjet, přinášet zkázu. A tuto ideu má – a vždy bude mít – ve vínku. Od sudiček. Jak už říkal Masaryk: „Státy se udržují, zanikají na základě idejí, kterými vznikly.“ Nikdy Ukrajina nevyplodí nic jiného – ani pro sebe, ani pro jiné.

                    Rusko poopravilo ideu Sovětského svazu. Rozpadem Sovětského svazu 1991 umožnilo rozvracečům ála Ukrajina, Litva, Lotyšsko, Arménie, Estonsko, a dalším – vystoupit a osamostatnit se. A založilo morálnější, strategicky vylepšenou a promyšlenější ideu Ruské federace.

                    1. @ Alan Cox, Kabrnak

                      Vy mluvit řeč mého kmene!

                      Plus si dovolím drobnou prosbičku. Slovo „sudety“ je taky uměle vzniklý podvratný konstrukt, sloužící k likvidaci české státnosti a slovanství.

                      Sudety je název bezvýznamnýho kopce někde na severu Krušných hor, bo kde v nějaké prdeli. V ČSR ani za R-U mocnářství nikdy nikde neexistovala správní oblast označená jako „sudety“.

                      V Československé republice žili „čeští němci“, žádní „sudeťáci“, do doby než velká část z nich přijala občanství hitlerovy 3.říše a než zradili svůj stát. Ve kterém žili na pozvání českých králů. Po válce zde zůstalo cca 200.000 českých němců, kteří nezradili. Ostatní šli domů, do 3.říše.

                      Nepoužívejme manipulativní lživé termity našich nepřátel, včetně slova „sudety“. Nasrat!

            2. Nasel jsem i texty ceskych sumavskych Sudetaku a hodne slov bylo uplne jinych, nez jsou za hrebenem v Bavorsku. Ani se Sasy to nebylo spolecne. Predpokladam, ze za Bismarcka to musel byt brutalni jazykovej salat.

              1. Opäť – Vzdělanost jako živý dialog s minulostí (D. Schwanitz). Tam nájdete zdroje a genézu toho „šalátu“.

              2. „Brutální jazykový salát“ byl obvyklý stav až do masového rozšíření rádia a televize. Tam, kde byl složitější terén a menší pohyb obyvatelstva (horské pásmo Sudet, Tyrolsko), vznikaly extra vypečené mutace.

          3. Velmi výstižně napsáno. Pouze doplním, že ten etnický základ ne vždy stačil na historický kontext. Viz Rakouské země. Viz německy mluvící část Švýcarska. Viz marná snaha zapojit do Frankfurtského sněmu všechny zástupce českých zemí.

        2. Ad kaBrnak
          „To má být ten slavný ukrajinský národ s tisíciletou historií, když ukrajinštinou hovoří 30% lidí“
          No schválne, koľko Írov Hovorí írsky? Pomôžem: pod rozpätie od dobrého po slabé ovládanie írčiny spadali v roku 2022 asi 2/5 obyvateľov Írska. Ostatní spíkujú in ingliš (CSO.ie). Tak sa ešte raz všetci začudujeme nad Ukrajinou, kde za ZSSR sa ukrajinčina potláčala (nebola priamo zakázaná, ale…), a tí blbci z nacionalistických zoskupení nemali nič lepšie na prácu ako sa to pokúsiť Rusom oplatiť. Zažil to aj „Felvidék“ na prelome storočí vďaka blbovi grófovi Áponyimu, ktorý sa svojou veľkomaďarskou aroganciou nechtiac pričinil o to, že Trianon dopadol pre Maďarov tak ako dopadol. Nihil novum sub sole, Antone Pavloviči.

          1. 1) Zakazují Irové v Irsku mluvit anglicky a učit se anglicky na školách?

            2) Na Ukrajině, pěkně prosím, Vladimír Iljič Lenin – násilím protlačoval ukrajinštinu, do té doby neexistující jazyk. Proti vůli místních obyvatelů na Ukrajině – vždyť oni jsou Rusové a mluví rusky! Lenin jim tam násilím zakládal ukrajinské školy, o které nikdo nestál. To je ten Sovětský svaz.

            1. 3) Irština je prokazatelně jazyk původních obyvatel, který se vyvinul z prapůvodní ketštiny a je tak víc jak 2 000 let starý

              4) „Ukrajinština“ před 150 lety zcela prokazatelně neexistovala, stejně jako ukrajinci.
              Tamní obyvatelstvo bylo ruskojazyčné s vyjímkou západních oblastí, které byly během 300 let násilně polonizovány a katolizovány.
              A s vyjímkou oblastí, které k ukrajině přičlenili později v rámci válečných reparací (např. maďarské) plus různé menšiny jako třeba rusíni.

  8. No, něco bych chtěl podotknout k následujícímu, cituji:

    =============================================================================

    V roce 1914 se tedy Německo (odhlédneme-li od povrchních mediálních konstrukcí) nenacházelo v pozici aspiranta na dobytí světa, nýbrž v pozici „obležené pevnosti“ a při pohledu na sílu Trojdohody bylo ovládané pocitem „smyčka se stahuje, musíme jednat dříve, než bude pozdě“.

    =============================================================================

    To byl do značné míry jejich vlastní vsugerovaný problém, daný tím, že příliš mnoho lidí v německé elitě bylo fascinováno „tvrdou silou“ a ignorovalo jiné parametry mezinárodních vztahů. Když furt přemýšlíte o válce a zbraních, nakonec je použijete i v situaci, kdy to třeba nebylo nutné.

    Předválečné Německo stoupalo ekonomicky tak rychle, že kdyby mu to vydrželo dalších 15-20 let, asi by si většinu těch svých konkurentů mohlo koupit i s chlupama. Přesně v době, kdy Britové začali narážet na strukturální problémy vlastního impéria (nechuť různých Búrů, Irů a Indů nechat se navěky komandovat) a na pomalé zastarávání svého průmyslu, nemuseli Němci utrácet za udržování svých několika kolonií téměř nic a přitom zaváděli novější technologie. Největší přidanou hodnotou německé ekonomiky bylo know-how v ocelářském a chemickém průmyslu.

    Německá komunita v USA by Kaiserreichu byla dokázala zajistit trvale dobré vztahy i za oceánem.

    1. Posilování libovolné evropské mocnosti do pozice hegemona nutně narazí na zájem Británie udržovat Evropu rozdělenou a v rovnováze. A německé posilování námořnictva šlo britům po krku přímo. Takže by je myslím potichu rozvíjet jen tak nenechali. Spojená Evropa napojená na východní prostor a suroviny musí být noční můra každého britského premiéra.

      1. Prušáci byli s Brity až do konce Bismarckovy éry docela kamarádi. Bismarck se celkem netajil obavami, že zrovna Vilém II. s tím svým histrionstvím přivede Německo do zbytečného konfliktu s Anglií.

        Klidně si lze představit i scénář, kdy Británie a Německo drží dohromady pod krkem Rusy a Francouze.

        1. To se nevylučuje s tím, co psal Ada. Situace se po Bismarckově smrti změnila – spojenectví proti Napoleonovi bylo minulostí, naopak německé námořnictvo na začátku XX. století sílilo a Británie to vnímala jako ohrožení.
          Srdečná dohoda 1904 už byla jasná.
          A ano, Německo ekonomicky opravdu sílilo a naopak Británie narazila na meze růstu. Jen si nejsem jist, zda skutečně u něj šlo o pocit ohrožení a ne o pocit, že je předurčeno k ovládnutí ještě většího území. Ono pokud říše řadu desetiletí takhle expanduje, málokdy má chuť se zastavit.

          1. “ naopak německé námořnictvo na začátku XX. století sílilo a Británie to vnímala jako ohrožení.“

            Njn, nemuselo. To bylo rozhodnutí německé vlády, a ona věděla, že to bude Brity štvát. Ale měla mindrák z nedostatku kolonií a pokud se nevýhodné koloniální poměry měly do budoucna změnit, potřebovala silné loďstvo k projekci síly na jiných kontinentech. Celá tahle investice by byla úplně zbytečná, kdyby se Německo vykvajzlo na Afriku a spol.

            Britové a Francouzi byli poněkud vzájemně ostražití velmi dlouho. 500 let nepřátelství jen tak nesmažete, ani pragmatickými důvody, a ještě roku 1898 u Fašódy v Súdánu došlo mezi nimi ke koloniálnímu konfliktu, který málem přerostl ve válku. Kdyby se tak bývalo stalo, nepochybně by dnes většina lidí tvrdila, že to bylo nevyhnutelné :)

            1. Problém s historií je že zájmovci si iluzionují byť okrajové projevy a „devianti devianty podpoří a bez problému časově zamění následek který vytvořili za příčinu a zdůvodní si cokoliv čímkoliv co se hodí, samozřejmě neprokazatelně – holt víra religiózníci. Hačejte děti. Jeden zločin v metropoli jsou schopní zlegendovat na věkovitý setrvalý stav naprosto všemi. A co, přeci by nám nelhali? Ano je tu otázka proč by to dělali. Váááu, no že by výchova „ziskofci? Mmj. K.Gott v televizi řekl a to si pamatuji že němci byli židi které vyhnali ze země zaslíbené a zakázali jim mluvit jidiš a dali debilizující robotický jazyk. A on poét a zpěvák měl se svými poznámkami nejen k tomuto asi blízko tomu nakouknout do kuchyně loutkářů. :-)

            2. Ruští kozáci mobilizovaní v létě 1914 si zase mysleli, že potáhnou do Afghánistánu na Brity.

            3. „Britové a Francouzi byli poněkud vzájemně ostražití velmi dlouho.“
              Přesně tak. To, co je spojilo, byl strach z příliš silného Německa.
              Dlouhodobá strategie Britů byla podporovat druhý nejsilnější stát na kontinentě. Když Německo se stalo silnějším než Francie, Britům jako obvykle chvíli trvalo, než přešaltrovali, ale pak aplikovali strategickou zásadu.
              Sjednocené Německo je na Evropu prostě příliš silné.

              1. Británie nemá spojence, jen své zájmy. Pro Francii to platí dtto.

            4. Přesně, investice zbytečná a navíc neúspěšná. Německo závody v námořním zbrojení s Británií jasně prohrálo, jak ukazují například počty postavených dreadnoughtů. Nehledě na francouzské loďstvo a britské výhody z hlediska strategické polohy, základen atd.

        2. @ MK

          Mě spíš připadá, že Němci s Francouzema se drží pod krkem vzájemně. V dalším levelu drží Spokojené státy společně Malou Británií pod krkem celou Eutopii. Rusové je se zájmem a pobavením sledují a pracovně, dokud se nevzpamatují všichni, je mají v prdeli.

          1. Rusové do toho také zasahují.

            Poslední ruský ďobanec je ultimátum generálnímu tajemníkovi OSN ze strany Sergeje Lavrova. Suše sdělil OSN, že vzhledem k tomu, že protiruské sankce a zabavování ruských aktiv ze strany Západu není důvěryhodné pro dolar, takže Rusko nebude platit členství v dolarech. Buď OSN akceptuje platby v čínských renmimbi, nebo Rusko nemusí platit OSN vůbec.

            Je to taková hezká vlaštovka, jak zavést uvnitř OSN přímo na americké půdě platby, kdy se neakceptuje dolar. A první precendens táhne a dává příklad i pro jiné státy.

            1. Ideálne by bolo, keby odmietli platiť členstvo v OSN viacerí a nie v dolároch, ale kompletne, a táto impotentná inštitúcia by bola rozpustená…

              1. OSN je bohužel jediná a poíslední organizace, která ještě jakž takž funguje. Například OSN zabránila odhlasování, že Rusko je teroristický stát. Nebo dalo Izraeli najevo, že to co provádí na Palestině je genocida.

                OSN si dobře pamatuje například ministra zahraničí USA Powella, kterak jim tam lhal v roce 2003 o zbraních hromadného ničení v Íráku.

                Všechny ostatní mezinárodní organizace byly zpacifikovány USA a vykastrovány.

                OSN je v zásadě, a bez nadsázky, jedna z mála posledních organizací, která oddaluje třetí světovou válku.

                  1. Za předpokladu, že izraelské tvrzení je pravdivé, a není to jen válečná lest na podporu genocidy další oblasti, že ano. Aneb první obětí ve válce je pravda.

                    Dodnes se všichni hrůzou třeseme, když Rusové ohrožovali novičokem Skripalovi. Nebo ricinem našeho drahého Koláře poté co zneužil stav nouze k sundání Koněva.

                    Nebo obdivujeme lži vycucané z prstu, jako je údajný masakr v Buči, který česká wikipedie tak snaživě a jasánkovsky zpracovala: (https://cs.wikipedia.org/wiki/Masakr_v_Bu%C4%8Di)

                    1. Přečtěte si to ještě jednou pomalu, třeba vícekrát. Nechte si neznámá slovíčka vysvětlit od sousedů.

            2. Alan Cox

              Tak to je mazec. Dobře on. Je to i docela legrační.

    2. Plný souhlas. Tato alternativní historie je velmi zajímavé téma. Částečně jsem to nastínil ve svém druhém článku o černých a bílých kloboucích z loňského podzimu (přičemž děkuji za inspiraci k němu :-) ).

  9. Tak to císařství mamona jede přes „veličenstvo kat. Někdy i jak se zdá neziskovčíky s.r,o. paralelních řízení státu malou domů kmotry?
    https://odysee.com/@PosloveBudoucnosti-ZlatyVek:c/20HoaxZaznam:4
    https://www.youtube.com/watch?v=CJ81xkUnfUY

Napsat komentář

D-FENS © 2017