Nedavno Trump vyhrozoval Putinovi.Kdyz se nekdo povsim. Nerekl konkretne co udela..
Vsechny mozny kecy vokolo muzou jit stranou..
RomanL
Ehm, kde, kdy a čím Trump vyhrožoval Putinovi? 8-O
Childeater
Trump se na poli diplomacie chová jako naivní amatér.
Jestli tohle mělo být poselství článku, tak souhlasím, ale vlamuje se do otevřených dveří.
PrincJason
Na druhou stranu, furt lepší než ospalý Joe a soudruzi z Bruselu, kteří se pro jistotu s Ruskem vůbec nebavili, aby ani náhodou nemohlo dojít k žádné dohodě.
Childeater
Mno, nevím. Vychází mi to tak zhruba stejně blbě.
Ovšem, Harris měla velký potenciál, aby se to posralo fakt do vejšky. S ní to mohlo bejt zajímavý.
cool
yes
RomanL
Vám možná…
princdrson
tys u toho byl?
cocoqg
Proč by Putin dělal ústupky, když vyhrává? A když navíc má šanci, že Trump donutí Zelenskýho, který je hlavní překážkou jakchkoliv dohod, k odchodu? Trump je obchodník a koho asi bude respektovat? Chtrýho hráče s aktivy nebo lhavýho žebráka bez nosní přepážky a s holým zadkem v teplákách?
SilentPysk
Autorovi zřejmě unikla maličkost, že Putin někdy přileze ke křížku k „ukrajinskému prezidentovi“, který je jaksi aktuálně nelegálním zástupcem ničeho, natož Ukrajiny. Proto má Putin dost času, až se na Ukrajině vyskytne jiný – snad legálnější – prezident. To bude asi nadlouho…
shane
Ukrajinská ústava ZAKAZUJE v případě války konání voleb a vládne stávající president. Logiku to má, v moderní váce by se volby jen těžko mohly konat tak, aby se jich mohli zúčastnit všichni oprávnění voliči a aby nebylo riziko, že jim někdo na volbení místnost mrdne bombu. Ta ústava je mnohem starší než Zelenského mandát. Mimochodem, volby se nekonaly ani ve Velké Británii za druhé světové války, ačkoliv se správně měly konat v roce 1941.
No, pokud si dobre pamatuju, tak v te ustave UA je to jinak. Je tam napsano, ze prezidentske volby se nemohou konat behem vyjimecneho stavu. To, ze to plati i pro soucasny stav, na tom se ukrajinsky parlament usnesl teprve nekdy letos v unoru, nebo kdy, protoze to cele bylo na vode.
A vyjimecny stav vyhlasil kdo? No, ciste nahodou zrovna soucasny minuly prezident.
Takze se muzeme dohadovat, jestli ho vyhlasit mel, nebo nemel, atd.
Foundryman
Ústava UA tohle ve vztahu k prezidentovi vůbec neřeší, jen ve vztahu k parlamentu. Prezident je vyřešen právě nástupem předsedy parlamentu v případě, že mu skončí mandát a není zvolen nový. Nevím, proč to tak mají, ale takhle to tam stojí. Dal jsem si práci a příslušné pasáže jsem si pročetl.
Parlament se jen na čemsi usnesl, aby bylo zdání zachováno, ale rozhodně neproběhla změna ústavy.
Hupert
Putin by Ukrajině na dobu prezidentských voleb jistě poskytl 2 denní příměří.
Jihočech Honza
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody, aneb kde vůle neschází, cesta se nachází.
Hupert
Někdy je méně více a myslím, že by Ukrajincům pomohlo vyměnit fanatického sluhu více „národů“ cizích za realističtějšího sluhu národa domácího, i když i těch je víc. Nám by urovnání na východě přineslo to zásadní, zažehnání rizika velké války, třebaže s rizikem jiným, a sice že si česká policie neporadí tak snadno jako v devadesátkách s početnější a lépe vyzbrojenou UA mafií, až prchnou zbylí náckové na západ.
Sysop
Ukrajinci uz davno o nicem nerozhoduji. A donori si nemuzou dovolit podobnej bordel, jako treba v Rumunsku. Proste Sluha zapadu bude dal hrat svoji roli. Evropa se pomaloucku, polehoucku sune ekonomicky dolu, takze nastane prerozdelovani sil. Ta benzinka s atomovkama se bude hodit.
Ja osobne zatim neshledavam nic, co by ten trend melo zmenit:
– Anglie ma na EU pifku a obnoveni nejake moci v Euroasii je urcite sikne i pro reseni vlastnich problemu
– Nemecko potrebuje „neco“ co nakopne ekonomiku a da lidem novy program namisto rypani se v eurounijnich problemech a podpore AfD
– Polsko je rado velky a silny a bude jeste radsi jeste vetsi a jeste silnejsi, zejmena po poslednich volbach
– Rusko proziva prerod a skutecnou perestrojku, preorientovava trhy a buduje BRICS. Vysledky zatim nevypadaji pro RF spatne, takze ma i podporu velke casti sveta
– USA si potrebuji vyresit ruzne problemy od imigrace, pres pokles sily dolaru (hlavni financni pumpa)… coz se v minulosti vzdy dobre resilo nejakou valkou, nejlepe v Evrope
Takze i kdyz ja jsem vyrustal v dobe, kdy se sice porad kecalo o druhe valce a o nebezpecne ozbrojenych imperialistech, v realu byl klid. Ta doba je proste pryc. Meni se forma valceni a to jak nastroji, tak metodami. A ti, co to cele ridi, jsou presvedceni, ze jim se pruser vyhne. Podle mne k zadnemu miru nedojde.
_-0-_
Ad SilentPysk 2.6.2025 v 13:31
Tvůj comment mi připomněl výstižný citát: „Stokrát opakovaná lež se stává pravdou“ (který je patrně neprávem přisuzovaný Goebbelsovi).
Začínám chápat rozčarování části populace, která neví, co si počít – jestli neustále vyvracet dokola opakované lži (úmyslně a vědomě artikulované nepravdy), nebo je ignorovat.
Tichýpysku, měl by ses důsledně řídit vlastním nickem :-)
Měl ses seznámit s ukrajinskou ústavou – dříve, než jsi začal reprodukovat narativy postsovětských genosse.
dante003
Vy jste se s ní seznámil? S články 102 a 103 například?
Foundryman
Nula tady jen vyřvává pitomosti předžvýkané Novinkami. Kdyby měl alespoň minimální ponětí o ukrajinské ústavě, jistě by nám patřičnou pasáž ocitoval.
_-0-_
Ad Foundryman 2.6.2025 v 16:46
– Na Ukrajině bylo vyhlášeno stanné právo/válečný stav
– Článek 19 ukrajinského zákona o válečném stavu konání celostátních voleb v této době (stanného práva/válečného stavu) výslovně zakazuje.
– Podle ústavy Ukrajiny článek 108 pokračuje prezidentský mandát do nástupu nástupce stejně, jako je podle článku 83 za války automaticky prodloužený mandát parlamentu.
– Článek 83 ústavy také stanoví povinnost uspořádat volby po ukončení stanného práva/válečného stavu do devadesáti dnů.
Nějaký právní názor, zpochybňující legitimitu současného ukrajinského presidenta?
Foundryman
Тo právě není zdaleka jednoznačné. Proto dante003 zmiňuje článek 103 – tam je natvrdo stanoveno, že prezident se volí na 5 let. Tečka. Bez výjimek, nikoli do dalších voleb, do konce války a podobně. Článek 108 řeší jen mechanismus předání funkce. Žádná analogie s ustanovením článku 83, která by se týkala prezidenta, neexistuje, článek 83 se týká výhradně parlamentu (jako ostatně celý oddíl ústavy, obsahující onen článek 83) a je to tam výslovně uvedeno. Ústava v článku 112 pamatuje i na situaci, kdy skončil prezidentský mandát a nový prezident ještě není zvolen – v tomto případě přebírá pravomoci předseda parlamentu, jehož mandát na základě čl. 83 pokračuje. Čili logiku to má.
Mimochodem, stejný názor, tedy že Zelenského mandát vypršel, má i řada ukrajinských ústavních právníků, lze dohledat. Jen se o tom nepíše. A pokud to někdo začne příliš zdůrazňovat na Ukrajině, je pozván k pohovoru na SBU.
Sysop
Posledni dobou dulezite veci (vcetne smlouvy o nerostech s USA) podepisuje premier UA pripadne ministr s mandatem, takze celkem se neni o cem debatovat. I Amici maji v legitimite Zelenskeho naprosto jasno.
Zelensky muze vystupovat jako co chce, klidne jako prezident, kdyz to zapad akceptuje. Jakmile ale dojde na pravniky a smlouvy, tak mandat neplati. Jak jednoduche, mily Watsone.
tak, ve většině civilizovanejch zemí dyž prasezident z nejakýho důvodu skončí, jeho pravomoci (aspoň nekterý) přebere nekdo jinej – u nás by to, eště že zasáhli všici svatí a nestalo se tak – mohlo klidně spadnout na tu vydlabanou pizdu s ulísaným hárem
Navíc si mohli vyhlašovat stavy (třeba jiný stavy) jak chcou, ale dokud NEDOJDE K VYHLÁŠENÍ VÁLKY, tak tato není a logicky nelze aplikovat ustanovení k tomu připadající.
Sysop
No, to mas to samy, jako KSC byla zcela nezpochybnitelne vedouci stranou CSSR a to naprosto legalne. Taky si to prosadila do Ustavy. Podobne muzeme pokracovat, ze zplynovani Zidu bylo take zcela legalni, vsak to bylo v Risskem zakone.
LD
Holt státní aparáty dokážou velké věci, co taky jiného měli, dělat když je skoro nikdo nechtěl?
corona
dante003:
„102“
– – –
„Prezident Ukrajiny je garantem realizace strategického kurzu státu směrem k plnému členství Ukrajiny v Evropské unii a Severoatlantické alianci.“
Zajímavé, mít tohle přímo v ústavě. Přinejmenším podobně, jako vedoucí úlohu jedné konkrétní politické partaje…
Sysop
Chapu to dobre, ze pokud plneho clenstvi v EU a NATO nedosahne, pujde pred polni soud? Nebo jak jinak za to ruci, krome kecu?
Vcelku majstrštyk. Otázkou je, jaká bude Ruská reakce, mírná zcela určitě ne. No tak uvidíme. Třeba Rusáci konečně hoděj nějakou tu taktickou atomovku třeba na Kyjev, nebo vybombardujou Chernobyl nebo tak.. Tím by se to alespoň vyřešilo :-)
Foundryman
Neřekl bych, že to bylo chytré. Letadla byla totiž veřejně zaparkována na základě ustanovení smlouvy START – aby byly případné jaderné nosiče na očích. Pokud toho Ukrajinci zneužili tímto způsobem, jen ještě naserou Američany.
corona
Foundryman:
„… jen ještě naserou Američany.“
– – –
Mohlo to být cílem…
shifty
Pokud vím, tak tuhle smlouvu Putin 2023 vypověděl. Ale rád si přečtu nějaké odkazy, díky.
Panek
Myslím, že pouze uvedl, že nelze dohodu dodržovat v oblastech dostřelu ukrajinských zbraní, když přišel o několik bombardérů.
Foundryman
Putin 21.2.2023 pozastavil plnění v oblasti inspekcí ze strany NATO. A to kvůli obavě z předávání informací Ukrajině. Zároveň se ale Rusko zavázalo naдále plnit všechna ostatní ustanovení.
Odkaz třeba zde: https://www.rbc.ru/politics/21/02/2023/63f4ae699a794767240183b2
Sysop
Festovni hangary Rusaci staveli uz za studene valky, takze jestli to zapad chce, postavi je zase.
_-0-_
Ad Foundryman 2.6.2025 v 19:36
Vcelku jste mě zaujal. Rozumím a mluvím ruskya a částečně ukrajinsky. Nemám problém (no, skoro nemám) číst dlouhé texty v azbuce a relativně často komunikuji RU „slovem a písmem“ s několika přáteli a známými. Když si s nimi píši, tak ale vždy používám EN fonetickou transkripci ruštiny, protože je na RU klávesnici jiné rozložení znaků než CZ/EN, což nezvládám.
Proč jsem napsal předchozí řádky? Protože jste napsal slovo „naдále“, takže máte nainstalovanou RU klávesnici a CZ znaky píšete zpaměti pomocí Alt kódů, nebo naopak – máte nainstalovanou CZ klávesnici a „д“ jste omylem napsal pomocí zažitého Alt kódu.
Btw., máte klávesnici s CZ/RU popisky?
Každopádně je to natolik zvláštní, že se určitě nad vámi zamyslí každý, kdo váš „překlep“ zaregistruje. V kontextu s obsahem vašich textů je potom nasnadě položit si otázku, kdo (co) jste.
V této souvislosti musím pochválit vaši češtinu – je téměř na úrovni rodilého mluvčího. Jistě, drobné chyby (nemyslím záměnu latinky za cyrilici) se vyskytnou – namátkou ve vašem příspěvku z 2.6.2025 v 16:46: „…pasáž ocitoval“ je chybně, správně je „…pasáž odcitoval“, ale jinak slovy mé pubertální dcery: „Dobrý, fakt dobrý!“
RomanL
Nezapomeň o tom hlavně předat zprávu svému řídícímu důstojníkovi! ;-)
Sysop
Co to meles? RU klavesnice jde uplne normalne koupit i bez samolepek, takze bez problemu muzes mit na USB HUBu poveseny obe. RU v PS/2 jsem mel uz v roce 94 a psal jsem na ni desetiprstovkou. Pokud jsi tak dobry rustinar, jaxam pises, tak se s tim urcite sam nematlas nejakym totalne pitomym zpusobem.
A preklepnout se v cyrilice/latince na jedne fyzicke klavesnici stejnym tlacitkem, pokud obe maji standardni rozlozeni, mezi obema „d“ nelze, jak jiste vis. Lze to jedine u silenosti „ruska QERTY“, coz zrejme bude Foundrymanova verze, tipuju.
Hele, Nulo, nikdy jsi mne moc nepresvedcil, ale tohle toceni se na jedne buqe je na urovni pubose, fakt sorry. Ten spatny znak samozrejme cinkl do oka uplne kazdeho, nikdo se nad tim nepozastavil, ale tebe to hned vzpruzilo na roman. Бoha jeho…
Foundryman
Jak píše Sysop – byla vyžadována citace nebo odkaz, mám nainstalovanou SW QWERTZ ruskou klábosnici. Pro účely vyhledávání jsem si ji prostě přepnul a pak zapomněl přepnout zpět.
Bodejť bych nemluvil česky, když jsem Brňák jak poleno :-)
Sysop
Nula uz te ma ve svodce, uz to nezachranis ;-)
Foundryman
Aspoň někdo se o mě zajímá :-)
Bahnak
Taky to mohl být pokus vyprovokovat jaderný úder.
Sysop
To je malo. Nesmis brat vazne Medvedeva, to je takova ruska verze MacArthura.
shane
McArthur byl poměrně schopnej generál
Sysop
Jo, to byl. On ani Medvedev neni jako politik uplne neschopnej. Ale jejich vasen pro mavani atomovkama je temer stejna.
Bahnak
@ Sysop
Netvrdím, že jim to vyšlo :)
Doposavad platilo, že na jaderný zbraně Rusové nesahají a Ukrajinci neútočí. Aktuálně potřebuje Zelenskij celou situaci nějak zvrátit, a konvenčně to asi nepůjde, takže je snaha zatáhnout do toho NATO. Proklamacema ani senzačním odhalením nějakýho masakru to nepůjde, páč Trumpovi se nechce. Jadernej úder by bylo silný kafe, to by vyjít mohlo, takže tabu jadernejch sil padlo. Jenže platí IMHO to, co předtím – Rusko postupuje na pozemní frontě a nebude si do toho házet vidle. Trumpovi se nadále nechce. Čekám tudíž spíš nějakou konvenční odpověď typu minulýho Oříšku.
Medvěděva už dlouho ignoruju, je tam za řeporyjce.
Bahnak
Samozřejmě až ta dpověď přijde, taxe to bude prezentovat tak, že Putin chce sabotovat jednání v Istanbulu. Na orgasmus, co měla celá ČT i s Aroameričanovou, se okamžitě zapomene.
Jinak země velikosti RF se nedá uhlídat před teroristickejma útokama typu odstřelenejch mostů. To prostě nejde.
Bahnak
…Afroameričanovou a odpvěď. Píšu jak prase.
Bahnak
Odpověď, kua!!!
Jo a McArthur byl opravdu schopnej, ovšem jaderný válce by se nevyhýbal, když na něj vyrukoval milion Číňanů.
shane
V roce 1950 ale byla v atomovkàch trochu jiná rovnováha sil a v Koreji byli Američané a spol. posvěcením OSN. Stalin měl atomovek jen pár a je otázka, jestli by se chtěl takhle natvrdo a okatě zapojit do války, když se na ní oficiálně nepodíleli. Sovětští piloti Migů se daj popřít, zvlášť když nesměli mimo území ovládané KLDR, ale źe si Mao po večerech uklohnil atomovku by nikdo nesežral.
Sysop
MacArthur sice mel tu moc je chtit, ale potreboval pozehnani kongresu a jeho objednavka tehdy byla tusim 50 kusu, coz tou dobou nemel dodavatel zrovna skladem. V pripade Rusaku sice sklad pretejka, ale pro zmenu Medvedev toto vubec nema ve svoji kompotenci.
V obou pripadech rikam – nastesti.
Bahnak
@ shane
Jo jakože jadernej úder je v poho, když protivník nemá čím odpovědět… Svým způsobem jo, jenže si myslím, že by to na Kongres bylo moc.
Někdy v té době (rok nevím) Edward Teller navrhl Eisenhowerovi, aby začal válku proti SSSR, protože USA tenkrát měly převahu v JZ 4:1 a asi by to vyhrály, ale Ike odmítl.
shane
Tak v roce 1950 se uvažovalo trochu jinak než dnes. Koneckonců, od Hirošimy a Nagasaki uplynulo teprv 5 let. Nicméně aby nebyla mejlka, soudím že je dobře, že McArthur s tímhle nápadem ostrouhal.
Bahnak
Já to tak i pochopil, že to je dobře.
Jo, to je pravda. BTW mladý jsou dost překvapený, když na dobovým videu vidí, co to dělá. Těm inteligentním i dochází, že PLAY AGAIN pak už asi ne. Opakovaně mi říkali, že tohle netušili. Na Týtrubce je záběrů výbuchů poměrně dost.
misaka
Veřejně zaparkována…ntvl..
corona
misaka
2.6.2025 v 19:53
Veřejně zaparkována…ntvl..
– – –
Ano. Na stojánkách letišť. Jsou i jiné způsoby…
misaka
Ty jsme nyní viděli. Hlavně z toho ty pl expertem nedělej touhu dodržovat smlouvy, nechali se nachytat v trenýrkách. Tyhle klenoty by se měly chránit tak trizonovou pl zdi a ne tam nechat jezdit cizí kamiony
.
corona
misaka
2.6.2025 v 20:33
Ty jsme nyní viděli. Hlavně z toho ty pl expertem nedělej touhu dodržovat smlouvy, nechali se nachytat v trenýrkách. Tyhle klenoty by se měly chránit tak trizonovou pl zdi a ne tam nechat jezdit cizí kamiony
– – –
Ne, ty jiné způsoby JSME NEVIDĚLI. Protože jsem psal o stojánkách letišť. A tam ta letadla stála, tj. tak, jak je dohodnuto.
misaka
A jeje. No neviděli.
Další nevinné oběti války? Jako fakt napadnu sousední stát a divím se u reakce?
Nedivil bych se kdyby Putin nyní rozpoutal peklo. Potřebuje to. Hodně.
Oba dva víme, kde stojí síla, problém je v postoji.
corona
misaka 2.6.2025 v 21:22
– – –
1.
Ano, NEVIDĚLI. Protože ty způsoby, jiné než ponechat letadla na stojánkách, jsou například stání v obyčejných hangárech, nebo zodolněných úkrytech, a nebo přímo v podzemních stojánkách (ty však pro tak velké stroje asi neexistují nikde, např. jugoslávská Željava byla jen pro stíhačky).
2.
Nepsal jsem o obětech.
3.
O prvopočátku konfliktu jsme již vedli debatu. KDO začal střílet…? Na KOHO…? KDE…? KDY…?
4.
Ano, medvědi možná hodí raketu podobnou té, co šupli na Dněpropetrovsk.
5.
Ano, síla a postoj – třeba morální či „morální“, takový hadrfous, že…?
misaka
Chápu že to sere. Asi jako mne zbytečná demolice jednoho unikátního dopravního letadla. Asi víš.
corona
misaka:
Povím ti, co mi sere.
Když někdo musí trpět kvůli ziskům nějakého šmejda, když je někdo nucen jít zdechnout na frontu. Zjevně máš zájem ziskuchtivému šmejdovi přisloužit, případně z toho mít sám bakšiš.
misaka
Chápu, právě jsi popsal pocity mámy odvedence v Rusku stejně jako mámy na UA.
Ty to nevidíš, viď?
corona
misaka 2.6.2025 v 22:41
– – –
Na UA chytá TCK lidi po ulicích. Dobrovolně tam většina lidí nejde.
Foundryman
Ad „…právě jsi popsal pocity mámy odvedence v Rusku…“ – nevím, co vás nutí publikovat nesmysly. Na ruské straně odvedenci neválčí, ani záklaďáci. Vystačí si s „kontraktory“.
_-0-_
Ad Foundryman 2.6.2025 v 23:40
Systematicky a opakovaně lžete. Proč?
Poměr „kontraktoři vs. odvedenci“ je přibližně 2:1 ve prospěch dobrovolníků (včetně kontraktorů), ale s výhradou, že hlavní bojovou zátěž nesou nepravidelné síly (odvedenci + vězni + separatisté). Rusko tím kompenzuje nedostatek profesionálů, ale za cenu devastujících ztrát mezi marginalizovanými skupinami, mezi které patří sociálně slabší skupiny (venkov a menšiny jako Burjati), zatímco městská elita je chráněna.
Sysop
Takze Rusove taky lovi chlapy a kluky po ulicich, aby je odsmykali na frontu? To jsou ale svine.
RomanL
Ti blbci evidentně ani sami neví jaké melou nesmysly. ;-)
Foundryman
Ach jo – jediná mobilizace byla v Rusku na podzim 2022, mobilizovaní byli z hlediska statutu a výplat zařazeni na úroveň dobrovolníků, t. j. podepisovali kontrakt na 1 rok. Po vypršení toho roku buď podepsali prodloužení a stali se z nich „kontraktoři“ nebo byli demobilizováni. Zajisté si nedělám iluze o způsobech přesvědčování k podpisu prodloužení, de iure však aktuálně v ruské armádě odvedenci nejsou – další mobilizace vyhlášena nebyla.
Pokud jste mocen ruštiny, aktuální stav je popsán např. zde: https://rtvi.com/news/v-gosdume-oczenili-neobhodimost-mobilizaczii-iz-za-podgotovki-es-k-vojne/
I největší jestřábi konstatovali, že další mobilizace není nutná.
Je to trochu rozdíl proti lovcům lidí na Ukrajině.
Bahnak
„městská elita je chráněna“
Vzhledem k tomu, že v Rusku žije ve městech 75 % populace (a ne, sídla s 500 obyvateli jako u nás to nejsou), tak je ta „elita“ dost početná.
Jihočech Honza
Opravdu mne fascinují ty projekce, kdy jsou Velkorusové obviňováni z toho, co ve skutečnosti provádí Malorusové.
Naserou úplně všecky, teď z toho budou mít soudní armádní veliteli hnědku v gatích, protože a) RF teď může poslat atomovky na koho chce, dle doktríny DOŠLO k napadení strategickejch sil, b) ukazuje se, že každej vymaštenej debil jak vyfetlej pyjanista může todle udělat kterékoli zemi vlastnící atomofky, a jelikož vyjma RF a UŠAndova majou všici pár bombiček a raketek, tak najednou jim může nejaká teroristická pakáž (klidně jako proxy) vyřadit polovinu arzenálu a větší pes je může smazat ze země bez jakékoli hrozby čehokoli, pže potenciální max. tucet hlavic co by vodstartovaly smázne protiraketová obrana. Čili totální rozpad už tak vratké rovnováhy sil.
Sysop
Ale zase musim uznat, ze snaha Zeli zatahnout do toho NATO nejde uplne vnivec. Preqapil, chlapec, preqapil. Pokud ovsem za tim nestoji treba Anglani, jako obvykle.
Dachsmeister
@Sysop
počkat počkat, NATO v tom jede už 20 let, netřeba zatahovat.
Sysop
Aber nicht offensichtlich! Fsecko pekne potychu, potychuuuu…. fsichni chtseme verdienen, ale nicht kämpfen!
Dachsmeister
@Behemot
tak si říkám, jestli ve Vašem světě mají Banderovci nějakou jinou možnost, než se vzdát, popř. spáchat sebevraždu.
Pche napadnout strategické síly z 50. let, to je jistě ve Vašem „мирe“ minimálně na atomovou odpověď, ale co okupace částí území Ruské federace?
Kurské nedávno a nyní stále Luhanské, Doněcké, Záporožské a Chersonské.
Územní integrita narušena a žadné atomovky?
Hle, jak je gosudar dobrosrdečný!
Až se bojím, aby se mu to nevymstilo…
tak vodvírat atomovou pandorku je eště větší potenciální prooser, jak tu s napadáním strategickejch sil žejo, tam není cesty zpět
vyfetlista už vysloveně tančí na ostří břitvy, páč za todle ho můžou smáznout UŠAndi, rusáci a rejžáci rukou společnou, tady už se sere do hraček velkejch kluků
Dachsmeister
@Behemot
no tak stačilo, jak tady psal odborník na smlouvu START, nechat ty veterány zaparkované anebo s nimi létat po Atlantiku a Pacifiku s vypnutým odpovídačem.
Ale když má někdo potřebu z Tu-95MS z Murmansku odpalovat střely s plochou dráhou letu Ch-101 z bezpečné vzdálenosti, nemůže se divit, že protivník vykoumá způsob jak to omezit.
Ale obdivovatelům ruské férovky (něco jako cikánská férovka) to zjevně připadá nefér.
Fňuky, fňuk, ti hodní na nás zlé hodí atomofky, protože jsme jim rozbili letuschopné muzejní exponáty…
Sysop
V ramci valky je to cajk. S tim musi holt Rusak pocitat.
shifty
Dachmeister – pravdu díš. Ale co, voni se asi nezakecaj, nebo? :-)
emil1936
Škoda, že je autor tak viditelný rusofob…
A k tomu příměří – kdo by přistoupil na příměří, o kterém všichni vědí, že má sloužit pouze je konsolidaci ukrajinské armády a beztrestnému navezení západních zbraní a vojáků 🤦
Sysop
Primeri je stejna habadura, jako Minsk 1 a 2. Do tretice stacil Istambul 1. Rus mozna neni moc chytrej, ale napoctvrty ze sebe curaka uz zrejme neudela.
Jihočech Honza
Rus počítal s tím, že má na Západě partnery se smyslem pro realitu a geopolitiku a ne emocemi ovládané šílence schopné jen omílat fráze s davovou mentalitou.
Ostatně ani teď si Rusko nestanovilo nějak nelidské či nepřijatelné podmínky, ale banderovci budou bojovat podle svého velkého vzoru až do hořkého konce.
Sysop
To vis, za penize v Kijeve dum. Eehh… mozna spis v Italii. Mmm… nebo na Floride?
Ono se nam tam za tech 11 let uz pravda dost multimiliardaru protocilo, od ery Jacenuka uz to prestavam stihat. Ale dolaru verni zustali, to zas jo.
misaka
Ty emoce někdo vyvolal a další podporoval. Holt si to kluci na obou stranách měli lépe naplánovat než být nyní u betonové zdi slepé ulice.
Obecně, stejně jako v bitce jako v geopolitice, u veřejnosti má plusy slabší a napadený.
Bahnak
Teď jde o to, kdo se počítá do veřejnosti.
Jihočech Honza
Kdo je slabší je též zajímavá otázka. A napadených je v tomhle příběhu taky víc.
misaka
Všichni tady vědí dle tebe, že Ukrajina napadla Rusko, zákeřně a zbaběle.
Jihočech Honza
Ukrajina opakovaně napadala svoje vlastní lidi na Donbasu. Napadeny byly ruské geopolitické zájmy.
misaka
Jojo, jak jsem očekával, zbytek se musí podřídit, že?
Gorgussien
Podřizuje-li se zbytek zájmům USAku na jejich dvorku, proč by se neměl podřizovat zbytek zajmum rUSAku na jejich dvorku? Prosil bych namalovat. Kuju
RomanL
Ano, to Ukrajinci také těm Ukrajinským Rusům říkali. :-P
Dachsmeister
@JH
jojo Rusko opakovaně napadalo svoje vlastní lidi v Čečně.
Napadalo také geopolitické zájmy NATO obklíčit Rusko sanitárním kordonem zemí které zradily Sovětský svaz.
Jihočech Honza
V čečenské válce byli jedni za 18 a druzí bez 2 za 20.
A přes všechny sympatie k Čečenům a jejich pohnuté minulosti za imáma Šamila či ve 20. století, žádný stát by takovou lupičskou a teroristickou enklávu netoleroval. Viz osud skotské vysočiny po Culloden Mooru.
A pokud vím, dneska Čečenům nikdo nebere jejich jazyk, zvyky a náboženství, což považuji za důležitější než to, čí vlajka je před radnicí.
Dachsmeister
@JH
ve sporu mezi Němci a Čechy v letech 1918-1947 byli jedni za 18 a druzí za 17.99.
Jejich zvyky, jazyk a náboženství jim nikdo nebral…
Sysop
Inu, jejich zvykem bylo volit v Nemecku a to jsme jim zatrhli, napriklad. Tehda se korespondencni volba nepodporovala.
Jihočech Honza
DM: vidíš, a stejně to bylo skopčákům málo. Stejně jako ukrajinským nacionalistům.
Silou to Češi vyřešili v roce 19, tekla krev ozbrojenců (kapičkami proti masakrům Světové války), ale nikoli nevinných. Němci měli zachována plná občanská práva a zároveň republika udržovala přátelské vztahy s novou rakouskou republikou a opatrné, nikoli zásadně nepřátelské vztahy s novou říší bez kaisera. RČS byla ochotna vyjednávat, byla ochotna ustoupit (bohužel pod nátlakem nacistům, nikoli dobrovolně sociálním demokratům), z české strany bylo možno najít kompromis, nějaký umírněný „modus vivendi“.
corona
misaka 2.6.2025 v 21:40
– – –
Patříš k plně mediálně přesvědčeným, dokonce jsi zde po nocích virtuálně bojoval…
misaka
Ty jsi rovněž přesvědčený a nic mi do toho není. Padej do ignoru.
misaka
To je pravda, dvoumilionový seskupení oblbnes, u více milionů to už možná bude více přesvědčení z minulých zkušeností. Sám nevím, ale tři roky jsou prakticky na frontě, asi to nedělají z plezíru. Kecy o CIA vynechme, současná koncepce USA je zralá na Bohnice, donnie je pastevec se zplasenym bičem a ve vleku svých dluhů. Taky si klepou na čelo ohledně koncepce – a mají hypotéky.
Bahnak
Tak já mluvím o tom, že různý země to mohou vidět různě. Občas trpíme pocitem, že všichni to musí vidět stejně jako my.
Teď se bavíme o sympatiích veřejnosti, ne o morálce.
Navíc sympatie se dost často přesouvají, podle toho, jak vyplouvají různé skutečnosti na povrch a jak se situace vyvíjí. Někdy se sympatie přesunou prostě na stranu toho, kdo vyhrává.
Lidi si do toho projektují situaci vlastního státu. Ta může být silně odlišná od situace ČR. Taky hodnoty se dost liší, centrální hodnota českého mainstreamu, totiž být proti Rusku, není pro většinu světa moc zajímavá.
Tohle všechno bylo o emocích, ne o faktech.
Dachsmeister
@Sysop
jojo u Debalceve si Banderovci takivé příměři moc užili.
Časopis Reflex 22, rubrika „Divoký kačer“ – přepis telefonního rozhovoru mezi Trumpem a Putinem.
Nic více informujícího se asi nemáme šanci dozvědět…
JOHN HELMER: CO JE NOVÉHO V RUSKÉM MYŠLENÍ O TRUMPOVI, CO NENÍ NOVÉHO V MYŠLENÍ EURO-NACISTŮ …
https://kispep.wordpress.com/2025/05/30/john-helmer-co-je-noveho-v-ruskem-mysleni-o-trumpovi-co-neni-noveho-v-mysleni-euro-nacistu/
😊😋🤣
https://scontent.fprg3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/503563969_1113615657452795_8816290905579955828_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=fMEpm66PUi0Q7kNvwH9XSZK&_nc_oc=AdnxMnuUn6jjoBGYdBbyWsjG7rCXQTJawp6seS3ZnLVnSOHFYq9mltzyCiQBrEnF5AxbqdrowvxfXDXMRV9s3mNP&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fprg3-1.fna&_nc_gid=k88I5Cl3zFztVHLLCl52uw&oh=00_AfJm5vkSpI7BBwLhr1eieCLvgCSteCFJjRn1ghXZ2G9k0w&oe=684315BE
Nedavno Trump vyhrozoval Putinovi.Kdyz se nekdo povsim. Nerekl konkretne co udela..
Vsechny mozny kecy vokolo muzou jit stranou..
Ehm, kde, kdy a čím Trump vyhrožoval Putinovi? 8-O
Trump se na poli diplomacie chová jako naivní amatér.
Jestli tohle mělo být poselství článku, tak souhlasím, ale vlamuje se do otevřených dveří.
Na druhou stranu, furt lepší než ospalý Joe a soudruzi z Bruselu, kteří se pro jistotu s Ruskem vůbec nebavili, aby ani náhodou nemohlo dojít k žádné dohodě.
Mno, nevím. Vychází mi to tak zhruba stejně blbě.
Ovšem, Harris měla velký potenciál, aby se to posralo fakt do vejšky. S ní to mohlo bejt zajímavý.
yes
Vám možná…
tys u toho byl?
Proč by Putin dělal ústupky, když vyhrává? A když navíc má šanci, že Trump donutí Zelenskýho, který je hlavní překážkou jakchkoliv dohod, k odchodu? Trump je obchodník a koho asi bude respektovat? Chtrýho hráče s aktivy nebo lhavýho žebráka bez nosní přepážky a s holým zadkem v teplákách?
Autorovi zřejmě unikla maličkost, že Putin někdy přileze ke křížku k „ukrajinskému prezidentovi“, který je jaksi aktuálně nelegálním zástupcem ničeho, natož Ukrajiny. Proto má Putin dost času, až se na Ukrajině vyskytne jiný – snad legálnější – prezident. To bude asi nadlouho…
Ukrajinská ústava ZAKAZUJE v případě války konání voleb a vládne stávající president. Logiku to má, v moderní váce by se volby jen těžko mohly konat tak, aby se jich mohli zúčastnit všichni oprávnění voliči a aby nebylo riziko, že jim někdo na volbení místnost mrdne bombu. Ta ústava je mnohem starší než Zelenského mandát. Mimochodem, volby se nekonaly ani ve Velké Británii za druhé světové války, ačkoliv se správně měly konat v roce 1941.
Už to schválili? :-D
von negdo vyhlásil nejakou válku ty debile? :D
No, pokud si dobre pamatuju, tak v te ustave UA je to jinak. Je tam napsano, ze prezidentske volby se nemohou konat behem vyjimecneho stavu. To, ze to plati i pro soucasny stav, na tom se ukrajinsky parlament usnesl teprve nekdy letos v unoru, nebo kdy, protoze to cele bylo na vode.
A vyjimecny stav vyhlasil kdo? No, ciste nahodou zrovna soucasny minuly prezident.
Takze se muzeme dohadovat, jestli ho vyhlasit mel, nebo nemel, atd.
Ústava UA tohle ve vztahu k prezidentovi vůbec neřeší, jen ve vztahu k parlamentu. Prezident je vyřešen právě nástupem předsedy parlamentu v případě, že mu skončí mandát a není zvolen nový. Nevím, proč to tak mají, ale takhle to tam stojí. Dal jsem si práci a příslušné pasáže jsem si pročetl.
Parlament se jen na čemsi usnesl, aby bylo zdání zachováno, ale rozhodně neproběhla změna ústavy.
Putin by Ukrajině na dobu prezidentských voleb jistě poskytl 2 denní příměří.
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody, aneb kde vůle neschází, cesta se nachází.
Někdy je méně více a myslím, že by Ukrajincům pomohlo vyměnit fanatického sluhu více „národů“ cizích za realističtějšího sluhu národa domácího, i když i těch je víc. Nám by urovnání na východě přineslo to zásadní, zažehnání rizika velké války, třebaže s rizikem jiným, a sice že si česká policie neporadí tak snadno jako v devadesátkách s početnější a lépe vyzbrojenou UA mafií, až prchnou zbylí náckové na západ.
Ukrajinci uz davno o nicem nerozhoduji. A donori si nemuzou dovolit podobnej bordel, jako treba v Rumunsku. Proste Sluha zapadu bude dal hrat svoji roli. Evropa se pomaloucku, polehoucku sune ekonomicky dolu, takze nastane prerozdelovani sil. Ta benzinka s atomovkama se bude hodit.
Ja osobne zatim neshledavam nic, co by ten trend melo zmenit:
– Anglie ma na EU pifku a obnoveni nejake moci v Euroasii je urcite sikne i pro reseni vlastnich problemu
– Nemecko potrebuje „neco“ co nakopne ekonomiku a da lidem novy program namisto rypani se v eurounijnich problemech a podpore AfD
– Polsko je rado velky a silny a bude jeste radsi jeste vetsi a jeste silnejsi, zejmena po poslednich volbach
– Rusko proziva prerod a skutecnou perestrojku, preorientovava trhy a buduje BRICS. Vysledky zatim nevypadaji pro RF spatne, takze ma i podporu velke casti sveta
– USA si potrebuji vyresit ruzne problemy od imigrace, pres pokles sily dolaru (hlavni financni pumpa)… coz se v minulosti vzdy dobre resilo nejakou valkou, nejlepe v Evrope
Takze i kdyz ja jsem vyrustal v dobe, kdy se sice porad kecalo o druhe valce a o nebezpecne ozbrojenych imperialistech, v realu byl klid. Ta doba je proste pryc. Meni se forma valceni a to jak nastroji, tak metodami. A ti, co to cele ridi, jsou presvedceni, ze jim se pruser vyhne. Podle mne k zadnemu miru nedojde.
Ad SilentPysk 2.6.2025 v 13:31
Tvůj comment mi připomněl výstižný citát: „Stokrát opakovaná lež se stává pravdou“ (který je patrně neprávem přisuzovaný Goebbelsovi).
Začínám chápat rozčarování části populace, která neví, co si počít – jestli neustále vyvracet dokola opakované lži (úmyslně a vědomě artikulované nepravdy), nebo je ignorovat.
Tichýpysku, měl by ses důsledně řídit vlastním nickem :-)
Měl ses seznámit s ukrajinskou ústavou – dříve, než jsi začal reprodukovat narativy postsovětských genosse.
Vy jste se s ní seznámil? S články 102 a 103 například?
Nula tady jen vyřvává pitomosti předžvýkané Novinkami. Kdyby měl alespoň minimální ponětí o ukrajinské ústavě, jistě by nám patřičnou pasáž ocitoval.
Ad Foundryman 2.6.2025 v 16:46
– Na Ukrajině bylo vyhlášeno stanné právo/válečný stav
– Článek 19 ukrajinského zákona o válečném stavu konání celostátních voleb v této době (stanného práva/válečného stavu) výslovně zakazuje.
– Podle ústavy Ukrajiny článek 108 pokračuje prezidentský mandát do nástupu nástupce stejně, jako je podle článku 83 za války automaticky prodloužený mandát parlamentu.
– Článek 83 ústavy také stanoví povinnost uspořádat volby po ukončení stanného práva/válečného stavu do devadesáti dnů.
Nějaký právní názor, zpochybňující legitimitu současného ukrajinského presidenta?
Тo právě není zdaleka jednoznačné. Proto dante003 zmiňuje článek 103 – tam je natvrdo stanoveno, že prezident se volí na 5 let. Tečka. Bez výjimek, nikoli do dalších voleb, do konce války a podobně. Článek 108 řeší jen mechanismus předání funkce. Žádná analogie s ustanovením článku 83, která by se týkala prezidenta, neexistuje, článek 83 se týká výhradně parlamentu (jako ostatně celý oddíl ústavy, obsahující onen článek 83) a je to tam výslovně uvedeno. Ústava v článku 112 pamatuje i na situaci, kdy skončil prezidentský mandát a nový prezident ještě není zvolen – v tomto případě přebírá pravomoci předseda parlamentu, jehož mandát na základě čl. 83 pokračuje. Čili logiku to má.
Mimochodem, stejný názor, tedy že Zelenského mandát vypršel, má i řada ukrajinských ústavních právníků, lze dohledat. Jen se o tom nepíše. A pokud to někdo začne příliš zdůrazňovat na Ukrajině, je pozván k pohovoru na SBU.
Posledni dobou dulezite veci (vcetne smlouvy o nerostech s USA) podepisuje premier UA pripadne ministr s mandatem, takze celkem se neni o cem debatovat. I Amici maji v legitimite Zelenskeho naprosto jasno.
Zelensky muze vystupovat jako co chce, klidne jako prezident, kdyz to zapad akceptuje. Jakmile ale dojde na pravniky a smlouvy, tak mandat neplati. Jak jednoduche, mily Watsone.
tak, ve většině civilizovanejch zemí dyž prasezident z nejakýho důvodu skončí, jeho pravomoci (aspoň nekterý) přebere nekdo jinej – u nás by to, eště že zasáhli všici svatí a nestalo se tak – mohlo klidně spadnout na tu vydlabanou pizdu s ulísaným hárem
Navíc si mohli vyhlašovat stavy (třeba jiný stavy) jak chcou, ale dokud NEDOJDE K VYHLÁŠENÍ VÁLKY, tak tato není a logicky nelze aplikovat ustanovení k tomu připadající.
No, to mas to samy, jako KSC byla zcela nezpochybnitelne vedouci stranou CSSR a to naprosto legalne. Taky si to prosadila do Ustavy. Podobne muzeme pokracovat, ze zplynovani Zidu bylo take zcela legalni, vsak to bylo v Risskem zakone.
Holt státní aparáty dokážou velké věci, co taky jiného měli, dělat když je skoro nikdo nechtěl?
dante003:
„102“
– – –
„Prezident Ukrajiny je garantem realizace strategického kurzu státu směrem k plnému členství Ukrajiny v Evropské unii a Severoatlantické alianci.“
Zajímavé, mít tohle přímo v ústavě. Přinejmenším podobně, jako vedoucí úlohu jedné konkrétní politické partaje…
Chapu to dobre, ze pokud plneho clenstvi v EU a NATO nedosahne, pujde pred polni soud? Nebo jak jinak za to ruci, krome kecu?
https://dodiri.cz/2025/06/01/rusky-pearl-harbor-%f0%9f%87%b7%f0%9f%87%ba/
Vcelku majstrštyk. Otázkou je, jaká bude Ruská reakce, mírná zcela určitě ne. No tak uvidíme. Třeba Rusáci konečně hoděj nějakou tu taktickou atomovku třeba na Kyjev, nebo vybombardujou Chernobyl nebo tak.. Tím by se to alespoň vyřešilo :-)
Neřekl bych, že to bylo chytré. Letadla byla totiž veřejně zaparkována na základě ustanovení smlouvy START – aby byly případné jaderné nosiče na očích. Pokud toho Ukrajinci zneužili tímto způsobem, jen ještě naserou Američany.
Foundryman:
„… jen ještě naserou Američany.“
– – –
Mohlo to být cílem…
Pokud vím, tak tuhle smlouvu Putin 2023 vypověděl. Ale rád si přečtu nějaké odkazy, díky.
Myslím, že pouze uvedl, že nelze dohodu dodržovat v oblastech dostřelu ukrajinských zbraní, když přišel o několik bombardérů.
Putin 21.2.2023 pozastavil plnění v oblasti inspekcí ze strany NATO. A to kvůli obavě z předávání informací Ukrajině. Zároveň se ale Rusko zavázalo naдále plnit všechna ostatní ustanovení.
Odkaz třeba zde: https://www.rbc.ru/politics/21/02/2023/63f4ae699a794767240183b2
Festovni hangary Rusaci staveli uz za studene valky, takze jestli to zapad chce, postavi je zase.
Ad Foundryman 2.6.2025 v 19:36
Vcelku jste mě zaujal. Rozumím a mluvím ruskya a částečně ukrajinsky. Nemám problém (no, skoro nemám) číst dlouhé texty v azbuce a relativně často komunikuji RU „slovem a písmem“ s několika přáteli a známými. Když si s nimi píši, tak ale vždy používám EN fonetickou transkripci ruštiny, protože je na RU klávesnici jiné rozložení znaků než CZ/EN, což nezvládám.
Proč jsem napsal předchozí řádky? Protože jste napsal slovo „naдále“, takže máte nainstalovanou RU klávesnici a CZ znaky píšete zpaměti pomocí Alt kódů, nebo naopak – máte nainstalovanou CZ klávesnici a „д“ jste omylem napsal pomocí zažitého Alt kódu.
Btw., máte klávesnici s CZ/RU popisky?
Každopádně je to natolik zvláštní, že se určitě nad vámi zamyslí každý, kdo váš „překlep“ zaregistruje. V kontextu s obsahem vašich textů je potom nasnadě položit si otázku, kdo (co) jste.
V této souvislosti musím pochválit vaši češtinu – je téměř na úrovni rodilého mluvčího. Jistě, drobné chyby (nemyslím záměnu latinky za cyrilici) se vyskytnou – namátkou ve vašem příspěvku z 2.6.2025 v 16:46: „…pasáž ocitoval“ je chybně, správně je „…pasáž odcitoval“, ale jinak slovy mé pubertální dcery: „Dobrý, fakt dobrý!“
Nezapomeň o tom hlavně předat zprávu svému řídícímu důstojníkovi! ;-)
Co to meles? RU klavesnice jde uplne normalne koupit i bez samolepek, takze bez problemu muzes mit na USB HUBu poveseny obe. RU v PS/2 jsem mel uz v roce 94 a psal jsem na ni desetiprstovkou. Pokud jsi tak dobry rustinar, jaxam pises, tak se s tim urcite sam nematlas nejakym totalne pitomym zpusobem.
A preklepnout se v cyrilice/latince na jedne fyzicke klavesnici stejnym tlacitkem, pokud obe maji standardni rozlozeni, mezi obema „d“ nelze, jak jiste vis. Lze to jedine u silenosti „ruska QERTY“, coz zrejme bude Foundrymanova verze, tipuju.
Hele, Nulo, nikdy jsi mne moc nepresvedcil, ale tohle toceni se na jedne buqe je na urovni pubose, fakt sorry. Ten spatny znak samozrejme cinkl do oka uplne kazdeho, nikdo se nad tim nepozastavil, ale tebe to hned vzpruzilo na roman. Бoha jeho…
Jak píše Sysop – byla vyžadována citace nebo odkaz, mám nainstalovanou SW QWERTZ ruskou klábosnici. Pro účely vyhledávání jsem si ji prostě přepnul a pak zapomněl přepnout zpět.
Bodejť bych nemluvil česky, když jsem Brňák jak poleno :-)
Nula uz te ma ve svodce, uz to nezachranis ;-)
Aspoň někdo se o mě zajímá :-)
Taky to mohl být pokus vyprovokovat jaderný úder.
To je malo. Nesmis brat vazne Medvedeva, to je takova ruska verze MacArthura.
McArthur byl poměrně schopnej generál
Jo, to byl. On ani Medvedev neni jako politik uplne neschopnej. Ale jejich vasen pro mavani atomovkama je temer stejna.
@ Sysop
Netvrdím, že jim to vyšlo :)
Doposavad platilo, že na jaderný zbraně Rusové nesahají a Ukrajinci neútočí. Aktuálně potřebuje Zelenskij celou situaci nějak zvrátit, a konvenčně to asi nepůjde, takže je snaha zatáhnout do toho NATO. Proklamacema ani senzačním odhalením nějakýho masakru to nepůjde, páč Trumpovi se nechce. Jadernej úder by bylo silný kafe, to by vyjít mohlo, takže tabu jadernejch sil padlo. Jenže platí IMHO to, co předtím – Rusko postupuje na pozemní frontě a nebude si do toho házet vidle. Trumpovi se nadále nechce. Čekám tudíž spíš nějakou konvenční odpověď typu minulýho Oříšku.
Medvěděva už dlouho ignoruju, je tam za řeporyjce.
Samozřejmě až ta dpověď přijde, taxe to bude prezentovat tak, že Putin chce sabotovat jednání v Istanbulu. Na orgasmus, co měla celá ČT i s Aroameričanovou, se okamžitě zapomene.
Jinak země velikosti RF se nedá uhlídat před teroristickejma útokama typu odstřelenejch mostů. To prostě nejde.
…Afroameričanovou a odpvěď. Píšu jak prase.
Odpověď, kua!!!
Jo a McArthur byl opravdu schopnej, ovšem jaderný válce by se nevyhýbal, když na něj vyrukoval milion Číňanů.
V roce 1950 ale byla v atomovkàch trochu jiná rovnováha sil a v Koreji byli Američané a spol. posvěcením OSN. Stalin měl atomovek jen pár a je otázka, jestli by se chtěl takhle natvrdo a okatě zapojit do války, když se na ní oficiálně nepodíleli. Sovětští piloti Migů se daj popřít, zvlášť když nesměli mimo území ovládané KLDR, ale źe si Mao po večerech uklohnil atomovku by nikdo nesežral.
MacArthur sice mel tu moc je chtit, ale potreboval pozehnani kongresu a jeho objednavka tehdy byla tusim 50 kusu, coz tou dobou nemel dodavatel zrovna skladem. V pripade Rusaku sice sklad pretejka, ale pro zmenu Medvedev toto vubec nema ve svoji kompotenci.
V obou pripadech rikam – nastesti.
@ shane
Jo jakože jadernej úder je v poho, když protivník nemá čím odpovědět… Svým způsobem jo, jenže si myslím, že by to na Kongres bylo moc.
Někdy v té době (rok nevím) Edward Teller navrhl Eisenhowerovi, aby začal válku proti SSSR, protože USA tenkrát měly převahu v JZ 4:1 a asi by to vyhrály, ale Ike odmítl.
Tak v roce 1950 se uvažovalo trochu jinak než dnes. Koneckonců, od Hirošimy a Nagasaki uplynulo teprv 5 let. Nicméně aby nebyla mejlka, soudím že je dobře, že McArthur s tímhle nápadem ostrouhal.
Já to tak i pochopil, že to je dobře.
Jo, to je pravda. BTW mladý jsou dost překvapený, když na dobovým videu vidí, co to dělá. Těm inteligentním i dochází, že PLAY AGAIN pak už asi ne. Opakovaně mi říkali, že tohle netušili. Na Týtrubce je záběrů výbuchů poměrně dost.
Veřejně zaparkována…ntvl..
misaka
2.6.2025 v 19:53
Veřejně zaparkována…ntvl..
– – –
Ano. Na stojánkách letišť. Jsou i jiné způsoby…
Ty jsme nyní viděli. Hlavně z toho ty pl expertem nedělej touhu dodržovat smlouvy, nechali se nachytat v trenýrkách. Tyhle klenoty by se měly chránit tak trizonovou pl zdi a ne tam nechat jezdit cizí kamiony
.
misaka
2.6.2025 v 20:33
Ty jsme nyní viděli. Hlavně z toho ty pl expertem nedělej touhu dodržovat smlouvy, nechali se nachytat v trenýrkách. Tyhle klenoty by se měly chránit tak trizonovou pl zdi a ne tam nechat jezdit cizí kamiony
– – –
Ne, ty jiné způsoby JSME NEVIDĚLI. Protože jsem psal o stojánkách letišť. A tam ta letadla stála, tj. tak, jak je dohodnuto.
A jeje. No neviděli.
Další nevinné oběti války? Jako fakt napadnu sousední stát a divím se u reakce?
Nedivil bych se kdyby Putin nyní rozpoutal peklo. Potřebuje to. Hodně.
Oba dva víme, kde stojí síla, problém je v postoji.
misaka 2.6.2025 v 21:22
– – –
1.
Ano, NEVIDĚLI. Protože ty způsoby, jiné než ponechat letadla na stojánkách, jsou například stání v obyčejných hangárech, nebo zodolněných úkrytech, a nebo přímo v podzemních stojánkách (ty však pro tak velké stroje asi neexistují nikde, např. jugoslávská Željava byla jen pro stíhačky).
2.
Nepsal jsem o obětech.
3.
O prvopočátku konfliktu jsme již vedli debatu. KDO začal střílet…? Na KOHO…? KDE…? KDY…?
4.
Ano, medvědi možná hodí raketu podobnou té, co šupli na Dněpropetrovsk.
5.
Ano, síla a postoj – třeba morální či „morální“, takový hadrfous, že…?
Chápu že to sere. Asi jako mne zbytečná demolice jednoho unikátního dopravního letadla. Asi víš.
misaka:
Povím ti, co mi sere.
Když někdo musí trpět kvůli ziskům nějakého šmejda, když je někdo nucen jít zdechnout na frontu. Zjevně máš zájem ziskuchtivému šmejdovi přisloužit, případně z toho mít sám bakšiš.
Chápu, právě jsi popsal pocity mámy odvedence v Rusku stejně jako mámy na UA.
Ty to nevidíš, viď?
misaka 2.6.2025 v 22:41
– – –
Na UA chytá TCK lidi po ulicích. Dobrovolně tam většina lidí nejde.
Ad „…právě jsi popsal pocity mámy odvedence v Rusku…“ – nevím, co vás nutí publikovat nesmysly. Na ruské straně odvedenci neválčí, ani záklaďáci. Vystačí si s „kontraktory“.
Ad Foundryman 2.6.2025 v 23:40
Systematicky a opakovaně lžete. Proč?
Poměr „kontraktoři vs. odvedenci“ je přibližně 2:1 ve prospěch dobrovolníků (včetně kontraktorů), ale s výhradou, že hlavní bojovou zátěž nesou nepravidelné síly (odvedenci + vězni + separatisté). Rusko tím kompenzuje nedostatek profesionálů, ale za cenu devastujících ztrát mezi marginalizovanými skupinami, mezi které patří sociálně slabší skupiny (venkov a menšiny jako Burjati), zatímco městská elita je chráněna.
Takze Rusove taky lovi chlapy a kluky po ulicich, aby je odsmykali na frontu? To jsou ale svine.
Ti blbci evidentně ani sami neví jaké melou nesmysly. ;-)
Ach jo – jediná mobilizace byla v Rusku na podzim 2022, mobilizovaní byli z hlediska statutu a výplat zařazeni na úroveň dobrovolníků, t. j. podepisovali kontrakt na 1 rok. Po vypršení toho roku buď podepsali prodloužení a stali se z nich „kontraktoři“ nebo byli demobilizováni. Zajisté si nedělám iluze o způsobech přesvědčování k podpisu prodloužení, de iure však aktuálně v ruské armádě odvedenci nejsou – další mobilizace vyhlášena nebyla.
Pokud jste mocen ruštiny, aktuální stav je popsán např. zde: https://rtvi.com/news/v-gosdume-oczenili-neobhodimost-mobilizaczii-iz-za-podgotovki-es-k-vojne/
I největší jestřábi konstatovali, že další mobilizace není nutná.
Je to trochu rozdíl proti lovcům lidí na Ukrajině.
„městská elita je chráněna“
Vzhledem k tomu, že v Rusku žije ve městech 75 % populace (a ne, sídla s 500 obyvateli jako u nás to nejsou), tak je ta „elita“ dost početná.
Opravdu mne fascinují ty projekce, kdy jsou Velkorusové obviňováni z toho, co ve skutečnosti provádí Malorusové.
Naserou úplně všecky, teď z toho budou mít soudní armádní veliteli hnědku v gatích, protože a) RF teď může poslat atomovky na koho chce, dle doktríny DOŠLO k napadení strategickejch sil, b) ukazuje se, že každej vymaštenej debil jak vyfetlej pyjanista může todle udělat kterékoli zemi vlastnící atomofky, a jelikož vyjma RF a UŠAndova majou všici pár bombiček a raketek, tak najednou jim může nejaká teroristická pakáž (klidně jako proxy) vyřadit polovinu arzenálu a větší pes je může smazat ze země bez jakékoli hrozby čehokoli, pže potenciální max. tucet hlavic co by vodstartovaly smázne protiraketová obrana. Čili totální rozpad už tak vratké rovnováhy sil.
Ale zase musim uznat, ze snaha Zeli zatahnout do toho NATO nejde uplne vnivec. Preqapil, chlapec, preqapil. Pokud ovsem za tim nestoji treba Anglani, jako obvykle.
@Sysop
počkat počkat, NATO v tom jede už 20 let, netřeba zatahovat.
Aber nicht offensichtlich! Fsecko pekne potychu, potychuuuu…. fsichni chtseme verdienen, ale nicht kämpfen!
@Behemot
tak si říkám, jestli ve Vašem světě mají Banderovci nějakou jinou možnost, než se vzdát, popř. spáchat sebevraždu.
Pche napadnout strategické síly z 50. let, to je jistě ve Vašem „мирe“ minimálně na atomovou odpověď, ale co okupace částí území Ruské federace?
Kurské nedávno a nyní stále Luhanské, Doněcké, Záporožské a Chersonské.
Územní integrita narušena a žadné atomovky?
Hle, jak je gosudar dobrosrdečný!
Až se bojím, aby se mu to nevymstilo…
tak vodvírat atomovou pandorku je eště větší potenciální prooser, jak tu s napadáním strategickejch sil žejo, tam není cesty zpět
vyfetlista už vysloveně tančí na ostří břitvy, páč za todle ho můžou smáznout UŠAndi, rusáci a rejžáci rukou společnou, tady už se sere do hraček velkejch kluků
@Behemot
no tak stačilo, jak tady psal odborník na smlouvu START, nechat ty veterány zaparkované anebo s nimi létat po Atlantiku a Pacifiku s vypnutým odpovídačem.
Ale když má někdo potřebu z Tu-95MS z Murmansku odpalovat střely s plochou dráhou letu Ch-101 z bezpečné vzdálenosti, nemůže se divit, že protivník vykoumá způsob jak to omezit.
Ale obdivovatelům ruské férovky (něco jako cikánská férovka) to zjevně připadá nefér.
Fňuky, fňuk, ti hodní na nás zlé hodí atomofky, protože jsme jim rozbili letuschopné muzejní exponáty…
V ramci valky je to cajk. S tim musi holt Rusak pocitat.
Dachmeister – pravdu díš. Ale co, voni se asi nezakecaj, nebo? :-)
Škoda, že je autor tak viditelný rusofob…
A k tomu příměří – kdo by přistoupil na příměří, o kterém všichni vědí, že má sloužit pouze je konsolidaci ukrajinské armády a beztrestnému navezení západních zbraní a vojáků 🤦
Primeri je stejna habadura, jako Minsk 1 a 2. Do tretice stacil Istambul 1. Rus mozna neni moc chytrej, ale napoctvrty ze sebe curaka uz zrejme neudela.
Rus počítal s tím, že má na Západě partnery se smyslem pro realitu a geopolitiku a ne emocemi ovládané šílence schopné jen omílat fráze s davovou mentalitou.
Ostatně ani teď si Rusko nestanovilo nějak nelidské či nepřijatelné podmínky, ale banderovci budou bojovat podle svého velkého vzoru až do hořkého konce.
To vis, za penize v Kijeve dum. Eehh… mozna spis v Italii. Mmm… nebo na Floride?
Ono se nam tam za tech 11 let uz pravda dost multimiliardaru protocilo, od ery Jacenuka uz to prestavam stihat. Ale dolaru verni zustali, to zas jo.
Ty emoce někdo vyvolal a další podporoval. Holt si to kluci na obou stranách měli lépe naplánovat než být nyní u betonové zdi slepé ulice.
Obecně, stejně jako v bitce jako v geopolitice, u veřejnosti má plusy slabší a napadený.
Teď jde o to, kdo se počítá do veřejnosti.
Kdo je slabší je též zajímavá otázka. A napadených je v tomhle příběhu taky víc.
Všichni tady vědí dle tebe, že Ukrajina napadla Rusko, zákeřně a zbaběle.
Ukrajina opakovaně napadala svoje vlastní lidi na Donbasu. Napadeny byly ruské geopolitické zájmy.
Jojo, jak jsem očekával, zbytek se musí podřídit, že?
Podřizuje-li se zbytek zájmům USAku na jejich dvorku, proč by se neměl podřizovat zbytek zajmum rUSAku na jejich dvorku? Prosil bych namalovat. Kuju
Ano, to Ukrajinci také těm Ukrajinským Rusům říkali. :-P
@JH
jojo Rusko opakovaně napadalo svoje vlastní lidi v Čečně.
Napadalo také geopolitické zájmy NATO obklíčit Rusko sanitárním kordonem zemí které zradily Sovětský svaz.
V čečenské válce byli jedni za 18 a druzí bez 2 za 20.
A přes všechny sympatie k Čečenům a jejich pohnuté minulosti za imáma Šamila či ve 20. století, žádný stát by takovou lupičskou a teroristickou enklávu netoleroval. Viz osud skotské vysočiny po Culloden Mooru.
A pokud vím, dneska Čečenům nikdo nebere jejich jazyk, zvyky a náboženství, což považuji za důležitější než to, čí vlajka je před radnicí.
@JH
ve sporu mezi Němci a Čechy v letech 1918-1947 byli jedni za 18 a druzí za 17.99.
Jejich zvyky, jazyk a náboženství jim nikdo nebral…
Inu, jejich zvykem bylo volit v Nemecku a to jsme jim zatrhli, napriklad. Tehda se korespondencni volba nepodporovala.
DM: vidíš, a stejně to bylo skopčákům málo. Stejně jako ukrajinským nacionalistům.
Silou to Češi vyřešili v roce 19, tekla krev ozbrojenců (kapičkami proti masakrům Světové války), ale nikoli nevinných. Němci měli zachována plná občanská práva a zároveň republika udržovala přátelské vztahy s novou rakouskou republikou a opatrné, nikoli zásadně nepřátelské vztahy s novou říší bez kaisera. RČS byla ochotna vyjednávat, byla ochotna ustoupit (bohužel pod nátlakem nacistům, nikoli dobrovolně sociálním demokratům), z české strany bylo možno najít kompromis, nějaký umírněný „modus vivendi“.
misaka 2.6.2025 v 21:40
– – –
Patříš k plně mediálně přesvědčeným, dokonce jsi zde po nocích virtuálně bojoval…
Ty jsi rovněž přesvědčený a nic mi do toho není. Padej do ignoru.
To je pravda, dvoumilionový seskupení oblbnes, u více milionů to už možná bude více přesvědčení z minulých zkušeností. Sám nevím, ale tři roky jsou prakticky na frontě, asi to nedělají z plezíru. Kecy o CIA vynechme, současná koncepce USA je zralá na Bohnice, donnie je pastevec se zplasenym bičem a ve vleku svých dluhů. Taky si klepou na čelo ohledně koncepce – a mají hypotéky.
Tak já mluvím o tom, že různý země to mohou vidět různě. Občas trpíme pocitem, že všichni to musí vidět stejně jako my.
Teď se bavíme o sympatiích veřejnosti, ne o morálce.
Navíc sympatie se dost často přesouvají, podle toho, jak vyplouvají různé skutečnosti na povrch a jak se situace vyvíjí. Někdy se sympatie přesunou prostě na stranu toho, kdo vyhrává.
Lidi si do toho projektují situaci vlastního státu. Ta může být silně odlišná od situace ČR. Taky hodnoty se dost liší, centrální hodnota českého mainstreamu, totiž být proti Rusku, není pro většinu světa moc zajímavá.
Tohle všechno bylo o emocích, ne o faktech.
@Sysop
jojo u Debalceve si Banderovci takivé příměři moc užili.