Na tom pražským mostě - zpět na článek

Počet komentářů: 317

Přidat komentář
  1. Má pravdu, předseda.

    1. Předseda nemá pravdu, protože tady není žádná otázka a odpověď, žádný problém.
      Pan předseda přehlédl tu prostou skutečnost, že ten most je krásný a užitečný.
      Tím je vše hotovo.
      Pan předseda nemá žádné právo tento stav mrvit hloupými řečmi či dokoce tím, že by se tam snad cpal svým nějakým automobilem.

      1. Krásny, ba priam najkrajší most určite majú niekde v Mar-a-Lago.

        1. … na minigolfu.

  2. Druhý, tpč. Poprvé druhý :-).

    1. Ty budeš vždycky až ten druhý. To ti jako tvůj lochšvagr můžu odpřisáhnout.

      1. Njn Otto a ty budeš vždy třetí. Už skočil do zdi?? :)

        1. jakej voto tvl, to je ten kokot Pýčus

    2. Chcete tajný tip? :-D

  3. Pražáci jsou taková speciální kategorie…jejich představa je maloměsto, kde si budou jezdit na velocipedech jako slečna v reklamě na Poděbradku blahé paměti…A čerstvé rohlíky jim budou rozvážet pekaři v nůších jako v roce 1890. Jen ty mobily se musí zachovat.

  4. Mnoho povyku pro nic. Když bude poptávka, tak se tam pruh pro auta klidně vejde. Ale nevidím k tomu důvod, akorát by se zácpa z baranďáku přelila o kilák vedle. Tohle je prostě lávka pro to, aby si hipstři z nových čtvrtí mohli skočit zaplavat do podolí a podoláci se dostali líp na nádraží. Když se to tam bude zkracovat nějak masivně, přibude tam jako živé sousoší kasírovací hlídka.

    1. Souhlas, i když můj závěr je spíš, že stavět ten most nebyl žádný důvod přiměřený nákladům.

      1. Tak zadání asi bylo postavte most, který unese tramvaj, aby nemuseli všichni až přes palačák. (A když to unese tramvaj, tak to už unese cokoli). Něco jako před stopadesáti lety Potřebujeme dvoukolejný most přes Vltavu mezi dvě nádraží, objednejte ve Vítkovicích dostatek železa, na jaře začínáme stavět. Dneska se musí dát na každý konec kavárna, park, socha a do novin vytrubovat kecy o soužití, propojení, relaxaci, multifunkčnosti, uměleckém dojmu a takové ty povinné sračky. A přitom třeba estetický dojem z čistě utilitárního železničního mostu je možná lepší než z těch nových, na kterých se podílel nějaký umělec.

        1. tahle diskuse už byla mnohokrát. mosty (a nejen mosty) navrhované v dávných dobách s požadavkem „rychle, lacino a spolehlivě“ byly krásné proto, že respektovaly technologická omezení poplatná době (hutě neuměly vyválcovat nic složitějšího než vingl, téčko byla technologie téměř kosmická), montovalo se to šlapacím (nebo parním) jeřábem, svařování někde in situ bylo v plenkách a materiál byl drahý a práce nestála skoro nic. vznikaly krásné subtilní konstrukce respektující kudy běhají síly.
          dneska dávno není utilitární železniční most s hlavním polem okolo 80 metrů subtilní příhradina s prvkovou mostovkou, ale buď masivní „langr“ v případě oceli (střední pole trám ztužený horním obloukem), případně pro beton komora s náběhy přecházející ve dvoutrám ve vedlejších polích, možná i komorový „páteřák“ s prefa vzpěrami (pro široký městský most), přes plavební dráhu to vše letmo betonované. a samozřejmě pro tramvaj (a přejezd sanitky) pevná jízdní dráha.

          1. Starý mosty byly nýtovaný. To už zase dneska nikdo (žádný Ukrajinec) neumí. Já např. jsem proti zachování výtoňskýho mostu. Požadavky na dopravu zkrátka přerostly jeho možnosti, tak musí být nahrazen. Pohádky o tom, že ho rozeberou a zrestaurují, jsou k smíchu. Nýtovat už nikdo neumí a hlavně ten materiál je unavený. To by se musel dát do hutí a vyrobit kompletně znova replika, což je evidetně blbost. Nevím, o čem ti „odborníci“ pořád diskutovali. I z estetického hlediska je přidávat 3. kolej na zvláštním mostě idiotismus.

            (Na druhou stranu nikdo neodkecá, že ten most měl špatnou údržbu, spíš žádnou. Za to, že ještě dneska stojí, můžeme děkovat jenom suříkový barvě.)

            1. vy si natíráte synťákem oplechování komína, když už máte našetřeno a jste domluvený na příští rok s řemeslníky na novou střechu? že ne? a proč by to měla správa železnic dělat nějak v principu jinak. správné je využít do mrtě zbytkovou životnost.

              původní materiál je taky docela průser (už byl tenkrát), železo se recykluje už od začátku doby železné, a na podružné využití (což stavebnictví prostě je, to není zbrojní výroba, automotive ani nástrojařina) se druhotné tavby používají už dlouho. každý prvek je jiný (má jiné znečištění především mědí), samotná mikrostruktura plávkové oceli stárne, no a o protikorozní ochraně štěrbiny mezi vingly darmo mluvit.

              když k tomu připočteme nemožnost přechodu na střídavou trakci (mimochodem, příčníky nejsou původní, už pro stejnosměrnou trakci musely „zportálovatět“, nízkou podjezdnou výšku v podskalí, nemožnost bezba přístupu na lávky etc., potom vidím jedinou smysluplnou možnost.

              1. Ten most neměl údržbu ani když se demolice ještě neplánovala. Asi před 20 lety jsem přes něj šel a ztrouchnivělý prkna chodníku měly díry, co se skoro musely přeskakovat. O 10 let později se tam někdo zranil nebo co, tak udělali velkou slavnou rekonstrukci a prkna konečně vyměnili (podle mě práce pro údržbáře). To je problém všech staveb v Česku – na údržbu se prdí, ale jednou za 30-50 let se udělá hurá rekonstrukce za miliardy. Která by často při dostatečné údržbě ani nebyla potřeba.

                1. jabka-hrušky. podružný chodník (mimochodem, nejsem si jist, jestli správcem byla sž, nebylo to náhodou město?) kontra degradace mikrostruktury a neřešitelné korozní procesy v mezerách členěnejch prutů hlavního nosného systému.

                2. Nechat něco ve správě SŽDC je v podstatě stejné jako to odvézt do sběrného dvora, akorát se to nechává na místě.
                  Jinak nějaká bezbariérovost je klidně řešitelná i tak jak to tam stojí, ale nevidím k tomu důvod. Ta lávka je spíš taková znouzecnost, když už tam ten most stojí. Invalidi a kočárky se slabší obsluhou to objedou po palačáku.

            2. cocoqg 4.5.2026 v 11:19

              Já jsem naopak pro zachování výtoňského mostu.
              Líbí se mi obrázky ze staré Prahy, kde děti pod dohledem chův bruslí pod mostem a z lokomotivy na mostě doplňuje kolorit stoupající dým.
              O to bruslení se postarají spoluobčané podlehnuvší grýndýlu, mašinu na most rádi dodají šotouši.Jezdit nebude nikam, stačí, že bude produkovat dým.
              Rád se pak na to občas ve zprávách podívám a vzpomenu si na závěrečnou scénu z Planety opic.

              1. jistě by nebyl problém udělat model mašinky nějaký lehoučký, třeba jako skořepinu z UHPC betonu, kterou navrhne jistý asinus triplex*) a kouř můžeme vytvářet podobně, jako budou vznikat plameny na jistém mostě v (bývalém) železném srdci republiky. bruslit se pak může na plovoucí platformě s HDPE povrchem (základem platformy může být třeba Vyšehrad, který dopravy je král, hospodu si s sebou vzal).

                *)no, schválně, kolik přítomných tenhle soukromý pokus o vtip rozluští

              2. Bruslení nebude, nostalgiku.
                Vltavská kaskáda přehrad (která nebude zbourána) značně oteplila běžnou vltavskou vodu, resp. změnila proudění vody a její přirozená biorytmus.
                Občas si můžete zabruslit na slepém rameni Vltavy ve Stromofce.

                1. h72 5.5.2026 v 17:33

                  Nynější teplotní režim Vltavy v Praze je ovlivněn hlavně hydroelektrárnou ve Vraném, která prohání turbínami vodu ode dna – stabilně 4°C, Berounka to už nezachrání, takže v zimě je Vltava teplejší než bývala a v létě chladnější.
                  Kdybych si chtěl zabruslit, mám to k rybníku dvacet metrů přes zahradu, ale nechci, snad v příštím životě.

      2. Chcelo by to pořádnej aspoň 4proudej most pro veškerou dopravu VYJMA železosocky přesně nekde v tech místech, pak další nekde mezi Chuchlou a Modřanama/Komořanama a rozhodně minimálně tři mezi Troju a Kralupy (asi Sedlec, Řež a Libčice). A všecky dementy co budou pyskovat tydle kraviny jak ty pověsit do průvanu.

        Ve všech techdle místech dostat se prostě jenom na druhou té strouhy znamená vobjíždět to jak kunda kdoví kama, klidně DESÍTKY KILOMETRŮ, a vytvářet zcela zbytečnej tranzit. Pokud majou ty kundy věčně plnou hubu kdoví čeho, tak místo vrážení desítek miliard do socky má každejch pět let stát novej most, což SKUTEČNĚ ušetří gigatuny paliv a exhalací. Místo toho akorát vyházený miliardy z voken za sračky a mosty mínus, můžem vzpomenout tu sračku co měla byt dávno zdemolovaná (Libeň) nebo co pude do prdele za chvílu, ale hlavně, že to buzík celý počmáral (konec Hlávkovýho).

        1. Tak na Suchdole se traduje, že po Hitlerovi tu zůstaly dva nedodělaný plány. Cikáni a most na Suchdol. Papír snese všechno a těch velkolepých plánů tu máme dost. Pak se ještě musí zohlednit prachy a NIMBY efekt.

          1. Praha neví, co s prachama. 150 miliard jen ubývá na účtech díky inflaci. Za to by bylo mostů a bytů a silnic a….

            1. to je snad dobře, že to pálí inflaca? pravda, ty kuvy za to sou schopný nainstalovat víc buzerbudek, šmírwágenů a jinejch kamer, nabrat vopyčáky, a tak, takže než toto, to je lepší to spálit, ale stejně, jsou ai užitečný věci co s tim dou udělat

        2. Tpč, vodkundapak a dokundapak by ty mosty vedly???

          A kdo by moh potřebovat po nich drandit?

          Dyk je to vltavskej kaňon, minimálně na jedný straně strmý skály, někde na vobou.

          Vosídlení mizivý, pár chalup, a dvě malý obce s přístupem z prava shora.

          Šacuju to potenciálně na max. stovku aut za den, spíš míň. To se, Horste, kurva nevyplatí!
          Navíc to je vedený jako příměstská rekreační zóna se stavebním a tuplem dopravním útlumem. Místní s tím umí žít a tranzit tam nemá co dělat. Vo víkendu tam špacírujou procesí.

          Po pravým břehu víceméně lokální komunikace na povolení MÚ, jinak promenáda pro pěšáky, brusláky, bicykláty, kolohnáty a tak. Pod lomem v Klecánkách je to jen pobřežní polňačka, bo z bezpečnostních důvodů silnice přes lom není veřejná a průjezdná, jsou na ní zavřený (hlídaný) brány. Nejdál se dostaneš do Řeže, pak už to je eutanázie.
          Pokračování stezky v pravo z Řeže k libčickýmu přívozu je totál hazard. I když značená jako mezinárodní cyklostezka, je vo držku i pěšky, cedule na vlastní nebezpečí a velocipéd potkáš výjimečně. Místy vede jen po koruně opěrný zdi, není ani metr široká, vpravo strmej sráz nahoru s náletovýma stromama, který rostou i na pěšině, nebo rovnou svislá skála, vlevo svisle dolů pět a víc metrů vysoká vopěrná zeď. Pod ní napadaný úlomky skály, místy mělká voda, která ukrejvá totéž. Sám to nepovažuju ani za schůdný, ale individua bez pudu sebezáchovy a mileniálové ze sekty Svědků pumpičkových tudy vobčas vyrazí.
          Před cca 5ti járama do těch šutrů slítnul bicyklát i s kostitřasem. Nebyl sám a tak hned volali záchranku. Ležel a kvílel zdemolovanej dole v šutrech, ani z vody ani shora k němu nikdo nemohl. Trvalo snad hodinu, než se z vrtulníku spustili poblíž borci, co ho dostali na tu jejich vanu a poponesli, aby ho vytáhli na palubu, páč ventilátor nemoh těsně vedle skal, eště k tomu v místech, kde fest kaňonem fouká, bezpečně viset v luftu. Ale stal se zázrak, do špitálu ho dostali živýho a po dlouhý době to i rozdejchal. Ale nerozchodil. Teď má místo kola kolečkovou židli a údajně eště poškozenej mozek, takže nesvéprávnej. Fuckt zážitková aktivita.

          Z Řeže na pravým břehu vede lávka k vlakový zastávce, která je, světe div se, na levým břehu, páč tam vedou koleje.

          Po levým břehu je silnice až do Roztok těsně podle trati a trochu níž, dál od přívozu do Klecánek už jen stezka do Úholiček, a dál se do srázu pod tratí už nic nevejde. Ale v úrovni hladiny je vyšlapaná a vykolovaná divoká stezka až k zastávce Řež. Když je vyšší voda, potřebuješ gumáky, někdy až prdelačky, a nevíš, po čem šlapeš nebo jedeš. Trasa pro kamikadze. Mezi Úholičkama a Libčicema voboustranně skály a mimo železniční kouřidór vyrubanej vlevo jen nebezpečný stezky. Ale přesto pjěšobusáků tam špacíruje poměrně dost, bicykláti by přibyli, nějaký využití by bylo. I když je značení jako cyklostezky, je to vo držku i pěšky a velocipédů potkáš minimálně. Mě občasně zmerčíš kolmo vlevo nad tím kouřidórem, ale až od zastávky v Řeži do Libčic. Každej rok nějakej průser, lidi lezou přes koleje, tlačí při tom i bicykly, páč podchod, kterej tam je, je z ruky směrem zpátky a se strmejma dlouhejma schodama dolu i nahoru. Kterej já teda jezdím, páč jsem dost starej, abych vjeděl, že šnelcuk nepřetlačím.
          Vlevo už je odhlasovaná extrémně drahá stavba asfaltový cyklostrády vod Úholiček (!!!??) až kamsi za bejvalou šroubárnu Libčice, asi 2,5km. Půl milýJardy. Je to samozřejmě zhovadilost Pumpičkovejch Khmérů, domluvili si u Církve Zlámaný šlapky v Bruseli unhilou dotaci na necelou půlku, že to bude součást nějaký 7000km (!!!!!) dlouhý bicyklostrády křížem 4. Říší, zkurvenci nevědí, co roupama a jak rozmrdat peníze, který ždímají z poplatníků, co je tvořej tvrdou prací. Chtěj si postavit asfaltovou a kompletně vybetonovanou cyklostrádu ve formě polomostu bokem zakotvenýho do svahu pod tratí a ve vejšce nad 500letou povodní. Jinej přístup, než z řeky, tam není, takže celá stavba z pontonů a doprava loděma……….
          Přitom by pro bezpečný zprůchodnění/probicyklování vltavskejch břehů stačil 700m dlouhej úsek vod vlakový zastávky Řež, kam se bicyklát dostane bezpečně z Prahy po pravým břehu a po lávce, na začátek Libčic zvanej Letky, kde je průjezdnej propustek / tunel pod tratí, kterej nad tratí, vlevo, už navazuje na libčický místní ulice.

          V Roztokách, kde hnojně využívanej přívoz z Klecánek, je ve fázi přípravy stavby robusní lávka. Problém tam je, že koryto je široký a břehy poměrně nízký a plochý, bo stráně začínaj až dál. A Vltava je dopravní štreka, na který byly doteď zvedaný všechny mosty, včetně zdvihacích unikátů na hysterickým ždímadle Hořín a železničním mostě Lužec, na EUhnitou klasifikaci pro fšechny lodě, což je 7m nad hladinou, bo taková vejška může bejt na říčních lodích. Možná existujou lodě takhle vysoký nějaký technologický unikáty, ale hlavně sou takový říšský vejletní ubytovací parníky, co křižujou Dunaj, Rýn a Labe, včetně přítoků a spousty propojovacích kanálů v dojčlandu i nýdrlandu, který maj dost z východní marky vydřenejch peněz, aby si zaplatili i plavbu do Prag, aniž by hnuli prdelí
          Proto musí bejt v Klecánkách paralelně s břehem dlouhá stoupavá estakáda až do těch 7m, pak oblouk, páč to má bejt průjezdný i pro IZS a na roztocký straně návaznost až na místní silničku k přívozu a plavebnímu kanálu, která stoupá až na vrchol protipovodňový hráze kolem bejvalý penicilínky, pak státní VÚAB, rozkulačená dneska VÚAB Pharma a.s.

          Jeden most se na trase vnějšího severozápadního dálničního okruhu ale určitě stavět bude, a to někde mezi Zámkama a Novým Suchdolem. Ovšem bude masivní dálniční a cca 80m nad hladinou překlenovat celý údolí, včetně zamoření randálem a zkurvením kvality života těch pod mostem široko daleko. Aktuálně probíhají bitvy se Zelenejma khmérama, páč to místo stihli privatizovat do fšelijakejch přírodních rezervací, památek a parků s mlokama, užovkama a další havětí i kytkama. Což voto, zabránilo to rozhodující mírou nežádoucímu zaplevelení kaňonu a jeho horní hrany zhovadilým podnikatelským barokem a příroda je tady fajn, kousek vod Václavskýho Václaváku dáš deku, piknik, do Vltavy můžeš vlézt (hovna, vložky a šprcky v ní dávno neplavou, ale je studená i v hicu), děti se vyřádí, jsou tam pro ně různý atrakce, klídek, pohodička. Nebo kosti protáhneš pěšobusem anebo ňákým kostitřasem. Ale ten vobchvat už je otázka vobyvatelnosti některejch městskejch částí, čili fuckt vyšší veřejnej zájem, tak kurva potřeba se rozumně domluvit, voni to žížaly rozchodí, né furt fšechno sabotovat a terorizovat.

          1. Malej Jarda5.5.2026 v 14:46

            Z praxe: z Troje do Kralup jsem jel naposled před pěti lety a musím vám dát za pravdu, sebekriticky jsem uznal, že je to naposled. Zejména míjení s protijedoucími cyklisty ukázalo, kolik tréninkových kilometrů mi každoročně chybí…
            Co se týče vámi zmíněné levobřežní cyklostezky, je to sice nesmysl, ale není to žádný polomost. Vozovka je vedena po kamenné rovnanině/záhozu uloženém na záhozové patce. Vzhledem k tomu, jak hluboko je vozovka cyklostezky pod železniční tratí, je váš údaj o pětisetleté vodě poněkud přestřelený.
            K pikantním detailům patří konstrukce samosklápěcího zábradlí podél cyklostezky (aby nebránilo rozlivu velké vody) a světelný přechod pro regulaci pohybu užovek (tento detail je zatím údajně tajný, protože zveřejněný investiční náklad na přechod přepočtený na počet užovek v ČR by způsobil lidové bouře).

            1. Tak jistěěééééé.

              V úseku vod zastávky Řež až k tunýlku na začátku Letek je kolejovej pešunk sypanej tak, že tvoří stabilní svah až na vltavský dno. Řeka tam je v pravým oblouku a tudíž ten levej břeh, čili bok pešunku, přímo eroduje. Vo povodních tuplem. Že to drží je vizitka kvality stavitelů původní tratě i pozdějšího rozšíření na dvoukolejnej kouřidór, který do patky nasypali echt velký balvany a v takovým sklonu, že to drží, i když velká povodeň v srpnu 2002 si už doplnění šutrů patky pešunku vynutila.
              Samosebou že je stejným způsobem možný spáchat i cyklostrádu a navozit tam loděma tisíce kubíků balvanů a na nich uplácat kousek nad obvyklou hladinou nějakou rovnaninu s asfaltem navch. Pokavaď ale vršek nebude rámovanej a pilotovanej betonem (polomost) do svahu (pešunku) a nad povodňovou vodotečí, po dvou-třech jarních povodních, který se opakujou cca co dva – tři roky, bude rovnanina srovnaná s pešunkem a můžou začít znova.

              Ty projektanti nemůžou bejt nesvéprávný vypatlanci, ale dostávají vod takovejch Zelenejch khmérů a kazatelů církve Bratrstva nejsvětější trojice blahoslavený Pedál, Řetěz a Pumpička extrémistický ideologický zadání.

              Takže vzniká povícero řešení s tuplem píčovin na kvadrát, mezi který patří i ty pouťový padací zábradlíčka a šraňky před přejezdem pro havěť, který stojej hříšný sumy, sloužej účelu existujícímu jen v halucinacích posedlejch extrémistů a budou zglachšaltovaný hned tou první povodní. Možná eště před ní elektromotorkářema a elektročtyrkolkářema, který na těch cyklostrádách řádí po nocích.

              Jen prachy vyhozený ke spláchnutí Vltavou.

              Jestli to má mít nějakej smysl a trvání, pak jen úsek, vo kterým píšu, bez ideologickejch kokotin a robusní, nešetřit na podstatě.

              Nejsme tak bohatý, abysme šetřili při stavbě a následně znova platili za opravy, případně nemohli stavbu užívat, páč podemletá a pobořená vodou.

              Buď to postavit pořádně, nebo na to vysrat.

              P.S.: Jak jen to ty žížaly a další havěť dneska řeší s existujícíma a docela využívanejma pěšinama bez přechodů a šraňků??? Z toho určitě nebudu dlouho spát, kurva!

        3. To je ale nesnášenlivý člověk ….. Vy nerad jezdíte autem na přívozním prámu z Roztok do Klecánek?
          Nemáte snad rád Nelahozeves, přes kterou se proprcáte z levé na pravou stanu Moldau a naopak?

  5. Bohužel jediná cesta jak docílit stavu, aby se v Praze zase dalo žít, je vykopat z ní všechny pojebaný Moraváky a Slováky, který se do ní nasrali.

    1. A hlavně Rusáky a Banderovce

      1. Nejlíp by se v Práglu žilo, kdyby se vykopali všichni Práglováci.
        Moraváci by se se Slováky neštěkali.

    2. No, žít. Někdy se zeptejte v nemocnici, kdo je tam rodilý Pražák. Ono je to doktor Moravák, doktor Slovák, sestry Moravačka, Slovenka, Ukrajinka, jenom tam vzadu dva sanitáři vedle sebe (jeden z nich z Prahy).

      1. Samej póvl

      2. V nemocnici se ale nežije. Tam se simuluje, marodí nebo umírá. Z toho plyne, že v Praze by se žilo víc, kdyby byla bez nemocnic.

        1. Nemoc => ne – moc => nemá moc.
          Lékař => le – kař => leká.

          1. Pacient je osoba, která je nemocná nebo zraněná a je lékařsky ošetřovaná nebo toto lékařské ošetření potřebuje.
            Slovo pochází z latinského pati, což znamená něco podstoupit nebo trpět.
            https://cs.wikipedia.org/wiki/Pacient

          2. Mocný – Nemocný – Malomocný. To má následující význam: Zdravý – Nezdravý – Zdravý, ale jen trochu …

    3. Ono by to hlavně chtělo sebrat Praze 90 % úřadů a institucí a rozmístit je po krajských městech ČR.

      Největší zlo je pragocentrismus a rodilí Pražáci.

      1. „rodilí Pražáci“
        Kteří to jsou?

      2. Tak tím problémem je už to, že existuje nějaká centrální instituce. Když už takové musíme mít, tak se mi líbí řešení jaké má třeba Brazílie. vyklučil se kus lesa, tam se postavily všechny úřady a celá ta parta zmrdů se tam nastěhovala. Něco podobného jako plánuje Bureš někde na kraji Prahy. Když už budou na jednom místě dává to prostor k dalším krokům jako je oplocení nebo bombardování.

        Jinak platí poturčenec horší turka. Praha je magnet na zmrdy, právě díky tomu, že tam sídlí většina vedení společností, úřadů atd. Takže to nejhorší bahno ze všech koutů skončí právě tam. Stačí se podívat na libovolnou vládu, kolik tam bude rodilých pražáků. Naplavený zmrd pak dělá jakej je pražák, koukejte vy ostatní zmrdi jak jsem to dotáh až do centra. Pan domácí tu měl kdysi celý článek na toto téma.

      3. Alan.Cox:
        jakože byste pro jeden papír z ministerstva dopravy na ministerstvo vnitra nejel 3 minuty hmd, ale 2 hodiny 150 km autem?
        Výbornej nápad! Máte jich víc?

        1. Jak stár jste?
          Jste zaspal poslední dekádu?
          Proč by někdo někam jezdil pro papíry?
          https://chcidatovku.gov.cz/datova-schranka
          https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/

          1. Tak já jsem například poněkud ujetý na historická a sportovní vozidla. A tam je Vám datovka víte k čemu. Takže tuhle trasu absolvuji celkem pravidelně. Plus ministerstvo kultury, když s tím veteránem chcete jet do zahraničí.
            A totéž se týká mnoha a mnoha dalších situací, které digitálně prostě nevyřešíte.
            Představa, že mi nějaký myslitel přesune každý to ministerstvo do jinýho koutu republiky ve mě fakt nebudí nadšení.

    4. no je pravda, že moc „rodilých“ pražáků tam dneska není. mám dojem, že ty jak udělali prachy, tak se stáhli do okolí. ono podle mně takové město nemá pro normální život moc co nabídnout, to je tak pecka pro studentská léta, ale později je to vopruz. takže ideál být na dostřel (školy, lékaři…)

      1. Tak nejužší centrum je peklo pro turisty a úředníky, ale je fůra čtvrtí, kde se dá dobře žít. Navíc spousta těch, co si postavila baráky někde v lese se vrací (nebo zmizí úplně jinam), poté co zjistili, že tráví život v zácpách tam a zpět a zbytek času dělají taxikáře dětem.

        1. Jóóó, jaký si to někdo udělá, takový to má. :-D

        2. s tím vracením to je docela pohádka, reálně znám takové oblasti a moc se nikdo nevrací, řekl bych max do 5%, ale ty lidi jsou uvažováním mimo, ať bydlí kdekoliv. zbytek relativně spokojených. to údajné taxikaření je také pověra, děti rostou docela svižně a v dobře vybrané lokalitě jsou školy, koníčky apod. samozřejmě něco jiného jsou zasíťovaná pole kolem měst (květnice) a něco jiného jsou tradiční vesnice, které se po převratu zvětšily. navíc dneska je hodně lidí, co mají práci takové bydlení umožňující, tedy nejsou odkázaní být denně v kanclu na florenci. prahu relativně znám ze studií, ale v žádný „klidnější“ čtvrti bych bydlet nechtěl

          1. Já si tímto procesem neprošel, ale mám to z první ruky na třídních schůzkách. Samozřejmě je to brutální cherry-picking z databáze všech okolopražských.

            1. domeček je samozřejmě super; ale ne někde na zasíťovaném poli, ale pěšky ne-li k tramvaji, tak aspoň k zastávce příměstské dvoukolejky. to je ovšem zcela mimo možnosti drtivé většiny populace snící o domečku.

          2. No, tak z těch co sou fakt ve střední třídě, takže smradi lezou do dražejších aktivit (co fakt nejsou všude), tak taksikařijou všeci, co znám. Kór potom po rozvodech, tam už nic jinýho jak dročkaření není :D

    5. Z Prahy jsem vypadnul, jako rodilý Pražák, začátkem devadesátek a bylo to dobré životní rozhodnutí.

      Pražáci si myslí, že se jinde nedá žít, ale tuto zmatenou představu lze zlomit, nejlépe odchodem z Prahy.

      To hemžení a přelejzání, množství lidí mi už tehdy lezlo velice na nervy – čím méně lidí, tím lépe a lepší vztahy mezi nimi.

      Nejlépe by mi asi bylo na statku Pohádka na Šumavě, ale tam prý straší…

      1. to je asi univerzál. ale chce to zkusit. já vyrůstal v cigánském městečku s ca 50t obyv a věděl jsem, že město nechci. jak se to pohybuje směr 5-10t obyv, je to na mne moc…

        1. 50 tisíc není městečko. :-D

      2. Jenže v Praze (a obecně větších městech) je snadno dostupný zdroj obživy prakticky pro každého, zatímco někde na Šumavě si zdroj obživy často musíte vymyslet. A to je setsakramentsky těžší, než sedět v nějaký korporaci či úřadu a přepisovat údaje z papíru do počítače nebo z počítače na papír.
        Nemluvě o tom, že často musíte svůj vlastní podnik zafinancovat pro rozjezd, na což spousta mladších z chudších rodin prostě nemá volné finanční prostředky. Typicky dnes dobíhají hypotéky lidem kolem 50–60 let věku a jejich děti obvykle mají kulový, protože většinu peněz, které dotyční vydělali, sežrala banka a teprve teď se v těch rodinách začínají trochu nějaký ta prachy zásobit.
        A to je právě přesně ten důvod, proč Praha a větší města obecně lákají zejména chudinu.
        A chudina nemá kde bydlet, což žene ceny nemovitostí nahoru. Národní banka k tomu udělala „opatření“, díky nimž všechny nové developerské projekty končí výhradně jako investice. Naplavenina si je pronajímá, a pak nemůže mít děti, protože kdyby ženská 6 let byla doma s děckama, kdo by asi jako tak zaplatil tu investici tomu Vietnamci?

        Nebýt tady chvíli kapitalismus, byly bychom na to všichni stejně. I my starší, kteří zase sháníme po celý republice prášky…
        Stejný chyby, stejný průsery. Každý socialismus končí v podstatě stejně.

        1. @int
          celkem pravda, až na základní problém, všichni se serou do phy a větších měst za výdělkem, typicky pha zaplavená severní moravou a severními čechy, ale naprostá většina sice více vydělá, ale sežere to drahý život. nájem a vše je prostě dražší. ono 50t v pze není 50t v rožnově. a pha byla stát ve státě už vždycky. na druhou stranu znám dost úspěšných z tohoto pohledu „na konci světa“ co žijí a fungují dobře. ale je pravda většinou podnikají a jsou furt na cestách za kšefty, napříč republikou. ono to je věc pohledu, ale sedět někde mimo civilizaci a remcat, až se to zlepší není zrovna vhodná filozofie. a zrovna ta šumava a jiné pohraničí, dost lidí tam jezdí dělat za čáru, bydlí levně a vydělají více

          1. Ono je to stejné jako za časů průmyslové revoluce. Buďto zemřu hladem na idylickém venkově nebo půjdu do továrny nebo do služby ve městě se vším, co k tomu patří.

        2. Integrale: hele teď uvažujete přesně jako ti, o kterých psal Hroch:-) Argument nepostradatelnosti Prahy je pro zhruba 80% české populace, která tam nebydlí ani nepracuje, k smíchu. O to je komičtější, že tím těch cca 20% obyvatel tak úporně trpí.

          Jistě, že Šumava coby protiklad vypadá hezky, ale to je zase druhý extrém, kde dohromady nežije skoro nikdo.

          V dnešní době je pak argument o nutnosti Prahy pro „práci v Praze“ ještě méně smysluplný než dříve. Například firma, co docela dobře znám – z cca 40 zaměstnanců jich do kanclu pro 20 lidí jezdí asi 10, pravidelně (denně) jsou tam tak tři. Takže nebýt super pronájem, už by byla firma v ještě menším.

          „Problém“ Prahy (i Brna) není nutně v „sockách“, ale v koncentraci VŠ. On by možná nějaký obyvatel Horní Dolní i rád chodil na VŠ doma a měl mamahotel jak ten Pražák/Brňák, ale holt to nejde. No a když už tam studuje, chytne tam částečný úvazek, potká Mařku z jiného vidlákova a to, co mají společné je město, kde oba bydlí, oba tam mají práci a oba už si zvykli. Přesídlení i v pracovním životě je pak logickým důsledkem.

          Nicméně že se lidé chovají více-méně předvídatelně není o tom, že to bez Prahe nejde. Naopak většina lidí v ČR dokazuje, že jde.

          BTW student je „chudina“ jaksi z podstaty, Vy jste snad nebyl?

          1. Já jsem někde psal, že to bez Prahy nejde? Nepsal. Psal jsem, že v Praze je pro hodně lidí snadnější živobytí. Na vesnici s malým počtem obyvatel/zákazníků/klientů ausgerechnet s nižší kupní silou (nebo jen ochotou kupovat úplný hovadiny) je to prostě těžší.
            Ale že to má i svý dlouhodobý mínusy. Když vybombardujete Prahu, tak se lidi přesypou do jinýho velkýho města a problémy zůstanou.
            Jak psal Ada, lidé se stěhují do měst za prací už od vzniku kapitalismu. A jak jste psal Vy, od Covidu přestává být bydlení v Prahe pro hodně lidí extra důležité (ale pořád je dost těch, pro které důležité je).

            BTW: já jsem byl na VŠ coby dítě z rodiny vzdorující systému dokonce extrémní chudina, proto jsem to taky v polovině zařízl.

  6. Já tam se svou Porškou jezdím běžně. Cyklisti mi ukazují palec nahoru. Kupte si normální káry a můžete tam jezdit taky. Teda šulini co jezdí s Volvem na Německejch značkách jsou také v rámci usmíření vítáni.

    1. A co Pi-sové z Paneláku?

  7. Asi tak: „Lůďo, to je naprosto normální“

  8. Agresivní, stylisticky obratné. Nejde asi o objektivní analýzu, ale spíše o politický manifest.
    Cílem možná není diskuse, ale utvrzení vlastních příznivců v názoru, že moderní městský urbanismus je formou „zeleného komunismu“.
    A že státní složky zneužívají systém ve svůj prospěch.
    Čili nic nového v místní hospodě. :-D

    1. Jaký byl tvůj dotaz, na který ti UI dala tuto odpověď?

      1. Když mu vypneš elektriku, tak se zmůže jenom na prohlášení „já jsem ryba“ a pak sebou praští, chudák v podstatě.

        1. Zatímco někteří čtou každičký článeček, abyse pak mohli pohádat v diskusích.
          Jak vědomé. :-D

          1. SAVP nečte žádné články. Jen se hádá v diskusích …

            1. Vy čtete vše? Ne,ne. :-D

          2. Áno, protože tohle je ještě jeden z mála webů, na kterým můžete občas s někými i diskutovat. Protože nejede na žádný socialistický síti, kde vopruzujou podobný neosobnosti, jako ráčíte předvádět Vy.

      2. Zdravíčko Huperte! Co nového u vás? Jak jste se vyhajal? Co vnučka? Školí vás?
        Zkuste udělat test. Až se bude zase ptát „dědo proč to, proč ono, proč tamto?“ tak si na mobilu zapněte nějakou česky mluvící verzi AI.
        Možná bude i zcela zdarma.
        A jen pozorujte jak s tou AI bude švitořit.
        Vy můžete fungovat jako korektor, zda AI lže. :-D

        1. Nemilý vole, jelikož se zjevně, považuje to za konkurenční výhodu, hodláš prsit nadužíváím AI, strejda Arnold ti poskytne třicet vteřin svýho času, aby ti poskytnul zpětnej fídbek, jelikož jako správnej sociopat netušíš ani smykem co to o tobě vypovídá.

          Takže:
          1. Nadužíváním AI v diskusi je pro tebe vlastně sebeponižující, jelikož jenom odhaluješ hloubku svý neschopnosti reakci zformulovat, vyargumentovat a obhájit. Takhle se Churchillem fakt nestaneš a ještě to o sobě hrdě troubíš na každým rohu.

          2. Jako zjevný sociopat nechápeš, že použití AI v diskusích je z hlediska oponenta urážlivé a můžeš proto očekávat že ti věnuje právě tolik poornosti, zájmu a vstřícnosti, kolik jsi byl ochoten vynaložit ty.

          3. Že kvantita drtí kvalitu platilo naposled za generála Žukova. Zatim tě každej bůmr se znalostma ze základky přejede jak sáňky hovno, když se mu zachce. Protože na sobě nepracuješ.

          Tak, a teď můžeš udělat to svý „já sem ryba“ a praštit sebou.

  9. Ten most je ve skutečnosti Pirátskej fakáč i MHD, protože oni nesnášejí jakoukoliv autodopravu. Most je z hlediska MHD úplně zbytečný. Kromě asi 4 linek busů, které bez problému jezdily přes Barandovský most, tam není po MHD žádná poptávka. Tramvaj z Modřan na Barrandovský sídliště nikdo nepotřebuje. Kdo jede z centra do Modřan, tak nechce dělat zajížďku přes Anděl. Komouši v ROPidu vymýšlejí, jak překopat MHD, aby most byl nějak užitečný, ale je to nepřesvědčivé. Prostě jak před pár lety lakonicky poznamenal Paroubek, není v té oblasti žádná podstatná dopravní frekvence (pro MHD). Je to nejzbytečnější most v Praze.

    1. Mimochodem v tom Podolí u Žlutých lázní ty busy budou stát v kolonách dýl než na Bar. mostě, protože tamější komunikace už prošly oblíbeným rušením 1 pruhu, takže zbyl jen jeden.

    2. Vzhledem k tomu, že Praha 4 a 5 byly doteď celkem dokonale oddělené a na Smíchově vzniká celá nová čtvrť, tak myslím, že se využití najde.
      Jinak z Modřan na Anděl je celkem fajn, jelikož to tam navazuje na příměstskou dopravu a doteď se muselo přes palačák. Myslím, že zas tak blbý to nebude. Koneckonců první nápad je prý z roku 1939 a skutečné plánování začalo 2003, takže to prošlo přes několik zastupitelstev.

      1. A myslíte si, že je v pořádku postavit v Praze, kde chybí asi 5 mostů, nějakou nepoužitelnou lávku pro MHD a úchyly s tím, že časem se pro ní nějaké využití možná najde?

        Já bych v Praze věděl o mostech, který jsou naplánovaný už od první republiky a svý využití už 100 let mají, aniž by ještě stály.

        1. To je duch doby. Jsou obce, kde měly dřív cyklostezku než opravenou silnici nebo rozhlednu dřív než kanalizaci. Tak my máme v praze parádní lávku pro hipstery ze smíchova, co jedou na koupák do podolí a na takové ty obyčejné všední mosty si počkáme. Teď bude třeba v plánu nová filharmonie, pak nová supernemocnice, pak vládní čtvrť a kdoví, třbeba se tam ještě vmezeří nějaký lunapark, olympiáda atd. Mosty, které jen řeší dopravní obslužnost jsou nuda.

          1. Dobrý rýpnutí, s tou olympiádou. Ani netušíte, jak mě mrzí, co jsem tehdá od plic řekl na toto téma Bémovi. Co bychom dneska za nějakýho Béma dali…
            (Mrzí mě to proto, že jsem byl debil, a ne proto, že by si z toho MUDr. Bém něco dělal :)

            1. Však Babiš Béma vzkřísil z mrtvých. Nemyslím, že by Babiše tolik trápil alkoholismus spoluobčanů, mnohem víc potřebuje kontakty a know-how na Prahu pro komunální volby. I páky na tu jeho nemocnici.

              1. To nevím. Bém už se věnuje něčemu úplně jinýmu a dotlačili ho tam spíš Motoristi se Svobodnejma za souhlasu SPD. Babiš podle mého názoru rozhodně nemá v úmyslu Béma vykopávat, protože kontrast s tou jeho Krndou by byl jeho prohrou. Ale protože Babiš potřebuje prokličkovat proti libtardům, tak Béma strpí, neboť ten stejně nebude vidět.

                1. To zní pravděpodobně, AUTO resp. Šťastný. Nemyslím, že by Bém kandidoval, ale bude radit ANO, který žádný velký osobnosti pro Prahu nemá. A pak ta nemocnice. Bém vymýšlí poměrně nepopulární opatření a Babiš za to bude chtít adekvátní protihodnotu, nebo spíš už ji má slíbenou. Jinak by to Babiš nestrpěl. Proč by si měl dělat problémy s nějakou prohibicí? To není Babišův styl.

      2. A to zas jako asi jo, plus je tam to nádraží co pokračuje do širokejch voblastí, ai dálkovejch, a jeden teď kvůli tomu nebude muset až do centra, ale bude stačit na ten smíchovskej hnus.

        Ovšem několikanásobně větší poptávka je právě pro automobilovou dopravu, pže jak sem uvedl vejš, stále v Pze a blízkým okolí zoufale chybí minimálně půltuctu mostů. PROTO jsou na nábřežních komunikacích takový zkurvený zácpy, pže místo aby lidi jeli nejkratšíma trasama přímo, tak musijou trčet tam v zácpách, a dělat zbytečně přes několik čtvrt tranzit. Problém BM je že dopravu hrne přes dvě zatížený křižovatky, a eště horší je to s jediným dalším mostem kterej tam vede – až vokruhovej lahovickej. Takže kdo potřebuje nekam blízko, ovšem za vodou, tak to musí vobjíždět jak kunda přes nejaký horoucí prdele, pže nejakýho kokota napadlo nedát sjezd z vokruhu na pravej břeh (jo, sou tam tunely, ale to kurva dneska není žádnej problém, dyž na druhým břehu je mimoúrovňovka kde 95 % toho stojí ve vzduchu na pilířách), příkladmo Komořany a přejet moctek u Závisti.

        Přitom kolik z techdle sraček by krásně vyřešilo protažení té 4proudofky Čsl exilu až přes vodu.

        1. Behe: Sjezd/nájezd v Komořanech byl v plánech, no místní si vydupali, že ho nechtěj. Teď brečej, že tam ten kus betonu kurevsky chybí. Tož tak na světě. Jinak sjet z okruhu od Lochkova na Komořany se neofiko dá (tedy ještě před nějakým časem dalo, třeba už to zašpérovali, dlouho jsem tam tudy nejel), když byl zavřenej most na Zbraslavi, využíval jsem tuto podlou fintu, abych se taky někdy dostal do práce. Byl tam zákaz, no fízly jsem tam nikdy neviděl. Samozřejmě to chce dávat fakt majzla, hlavně nahoře při napojení se na tu silnici ze Zbraslavi na Komořany. Odbočit se dá z okruhu v kopci těsně před tunelem.

    3. Není poptávka? Davy z office parků v Praze 5, co bydlí na sídlištích na jihovýchodě a které se teď denně musí protlačit přes ucpaný Anděl a tramvajema po nábřeží na Bráník a Modřany?

      1. Od Modřan jsem tramvají často jezdíval, a žádný davy na Palačáku směr Anděl nepřestupovaly. Kdo pracuje na P5, tak si logicky hledá bydlení na metru B, rozhodně ne v Modřanech. Samozřejmě pro exoty, co bydlí na sídlišti Modřany a jezdí pracovat na sídliště Barrandov, to je pecka.

        1. Vy si hledáte bydlení podle toho, kde právě hákujete?
          A co když za 5 let budete hákovat někde úplně jinde? To se budete stěhovat?

          1. bydlím-li v nájmu a nemám-li vazbu na místo (rodina, kamarádi, škola pro děti etc.), nakonec proč ne. já (jelikož nebydlím v nájmu a vazby mám) to dělám naopak – vybírám si práci blízko k bydlišti. nevzal bych práci, kam bych se musel hrkat hodinu a půl, a když už ano, tak by ostatní podmínky musely být zatraceně skvělé.

          2. Lukas B. to vysvětlil. A pokud kupujete vlastní byt, tak je dostupnost zaměstnání jistě důležitý parametr. Já např. kupoval větší byt a doprava do práce hrála významnou roli. Nikdy bych nekoupil byt, který by byl dopravně horší než ten starý.

            1. Tak v Prahe abyste měl na rozhodnutí o „dopravně horší“ versus „dopravně lepší“ křišťálovou kouli. Dostat se ze západního cípu na východní nebo z jižního na severní představuje cestu do Pardubic (a často i zpět).
              A bydlet v centru je trest nepřiměřený vině.

              1. Obecně je nejlepší pracovat a bydlet na stejný straně od centra. V Praze to ale nemusí vždycky pomoct, protože Praha je speciální v tom, že neexistují tangenciální trasy MHD, všechno jde přes centrum nebo se mu přibližuje. Takže prakticky všude musíte jet přes centrum, což trasu vprůměru řekl bych 2x prodlouží. Vlastně teď už máme tangenciální trasu Podolí-Barrandov. Asi by se ale našla řada potřebnějších tangeciál.

          3. Integrale 4.5.2026 v 11:10

            Ano, hledám.
            Stěhoval jsem se již několikrát, jde to, ale příště raději komisionálně vyhořím.

        2. Baví mě, jak všichni drnohryzové nalezlí do Prahy vědí, jak by měli ostatní žít. A tím nalezením myslím i ty, co sem jezdí dvakrát ročně nakoupit dárky a prolézt si nákupáky.

          1. Nomad: mě hlavně fascinují Pražáci a jejich kognitivní disonance:
            – Za všechnou můžou vidláci, co tam lezou (hlavně z Moravy, samozřejmě)
            – Vidláci říkají, že jsou Pražáci, ač trvalý pobyt mají v Kyjově, kam jezdí na víkend za maminkou machrovat
            – Do funkcí se pak tito defektní přistěhovalci dostávají, protože je volí ti Moraváci, co tam ale nemají volební právo:-)

            Prostě, Pražák si může za to, že volí zmrdy sám. Ale protože zjevně co Pražák, to sráč, tak místo, aby si to přiznal, tak hledá vinu jinde. Tím se kruh uzavírá, protože když je vina jinde, není šance na změnu, může to zase hodit (třeba) Hřibovi a bude to chyba nějakýho anonymního „drnohryza“:-))

            Tohle je tady v posledních letech hodně rozšířené, od Challengera přes hromadu dalších sráčů, co moc dobře ví, že za nic nemůžou a pořád jim někdo ubližuje. Fńukání třikrát zdar!

            1. Nějak Vám to nefunguje. Zmrdy nevolím, většinu rodiny vč. dětí mám narozený v Praze.
              Ale máte recht, je otázkou, jestli ta naplavenina tady vlastně taky někoho volí. Ups, tam budu mít zásadní chybu…

              1. Integrale: napsal jsem, že „volí Pražáci“ a to je holt realita. Že někdo taky volí jinak není podstatné. Když napíšu „Češi si zvolili za prezidenta komančskýho rozvědčíka“, tak to přece neznamená, že jsme to jednomu z těch dvou komančů v druhým kole hodili taky, ne? Ale realita, že ty komanče tam chtěli Češi, je stále platná. Nikdo jiný totiž volit nemohl. Pro Prahu platí analogicky to stejné. Volí tam jen Pražáci.

                1. Asi máte pravdu. Resp. objektivní čísla u voleb Vám za pravdu dávají na 100 %.

            2. Ty jo, teď jsi mi to tedy nandal. Škoda jen, že sis nepřečetl, na co vlastně v diskusi reaguješ a na co jsem reagoval já, abys neplácal svůj drahocenný čas zbytečně.

              A když už tedy změníme téma na volby, tak je nesmírně zábavné, jak DF vyčítá Pražákům, že blbě volí, aniž by a) mu do toho něco bylo a b) se podíval na radnici v ČB, jaký materiál si navolili tam a jestli je to opravňuje někoho mistrovat.

              1. Český Budějovice, to je ta díra kde je pivo ještě hnusnější než v Brně?

              2. Nomad: já jsem ti nic nandávat nechtěl, ale když už se mi to povedlo, dobře já:-)

                D-F je do toho asi tolik, co každýmu jinýmu – má právo na svůj názor. Článků na téma volby ve městě, kde byl chtěl být každý, tady svého času byla hromada. S ovčany to ani nehlo, takže chápu, že své glosování rozšířil spíše situačně než adresně (tedy reje do toho, kde se zrovna něco zajímavého děje, ne nutně do toho, co se děje doma).

                Na faktu, že má pravdu, Vaše nasrání nic nezmění. Nad tím, že Pražáci volí kreatury jako je již zmíněný Hřib, kroutím hlavou neustále (a je mi do toho taky hovno, a co, nesmím tedy kroutit hlavou?). Komické je to v kontextu toho, že se Pražáci vyvyšují na všechny okolo a hrají si na ty moudré a vzdělané, co volí „správně“, zatímco zaostalí vidláci volí „špatně“. Ale doma mají na radnici Hřiba a brečí, že je hnusná náplava a oni za nic nemůžou. To je dokonalý koktejl pražské debility (chápu, že jestli jste Pražák a tedy insider, můj pohled zvenčí sdílet nebudete).

                Abych Vám to zkusil ještě přiblížit – je to jako když si doma naserete v obýváku, budete brečet, že tam máte nasráno a nemůžete za to a současně mi vykládat, že jste ten chytrej, zatímco já, co doma hovna v obýváku nemám, jsem idiot.

                1. Kreatury nevolí jen Pražáci (viz. Vámi zmíněná volby bolševickýho rozvědčíka), ale je zjevné, že čím větší město, tím extrémističtější levičáctví. Pravděpodobně to bude právě životem ve městě a ztrátou vazby na racio. Na tý vesnici přecijen musíte občas přemýšlet, ve velkých městech se všechno kupuje, takže řešíte pouze a jenom kdo vzít prachy. A levice = regulace, dotace, příživa, tedy logicky volíte levici.
                  Pokud Vám někdo tedy upálil půl mozku. Protože volit Piráty s tím, že mají „plán na levný nájemní bydlení“ a denně vidět kolem sebe na vlastní oči, že poslední, za koho se stavělo ve velkým nájemní bydlení byl pravičák jak řemen Bém (a totéž platí o dopravě a dalších věcech)… no, my prostě levičáckého voliče pochopit asi nikdy nemůžem. Sice se o to léta snažím, ale pořád mi to hlava nebere.

                  1. Integrale: jasně, že ne. Ale jen Pražáci se vyvyšují nad ostatní jako ti „chytřejší“ a jen Pražáci přitom brečí, že jim město kurví náplavy a nemůžou za to. Tohle v Brně neexistuje. Brňáci dobře ví, že jsou tady kreténi, co volí zmrdy. Chybí ta pražská kognitivní disonance. O menších městech nebo obcích nemluvě, tam jsou většinou viditelné skutečné problémy, takže lid je blíže realitě. Přesně, jak píšete, že ve městě se život zužuje na boj o prachy, jejichž množství de facto přímo určuje kvalitu života (málo peněz – malej byt – hovno frajerská dovolená – blbá nálada).

                    Levičácké „myšlení“ (proč uvozovky vizte dále) mi naopak přijde na pochopení velmi snadné. Nechci dělat a chci se mít dobře. Tedy volím někoho, kdo mi to slíbí. Že je to píčovina? No jasně, však jde taky o víru, ne o mozek. Vy mě vždycky překvapujete tím bohem s velkým B, přitom pokud v něj věříte, no tak už jste levičácké myšlení pochopil. Není to totiž „myšlení“, je to víra. Víra, že můžu dělat hovno a mít se skvěle, říkal to támhle ten sympatickej pán s dredama, že jako mi přihraje levnej byt a vyžene zlý spekulanty. Nic pořád nepřihrál? To nevadí, určitě to jednou klapne. Hlavně nezapojit mozek a nepřijít na to, že jediná cesta k tomu drahým bytu je makat. To by byl nepříjemnej životní náraz do zdi. Tak je lepší dál věřit a volit zmrdy, kteří říkají, co chci slyšet.

                    Nebo možná máte problém to pochopit, protože pro Vaši integritu není přípustné zjištění, že víra je blbost, protože tím taky trpíte, byť v jiné věci, tak je pro Vás lepší to „nechápat“:-)

                  2. já docela dokážu pochopit myšlenkové pochody voliče staré (konzervativní) levice, ostatně, je jich v populace zhruba třetina (dříve čssd, nyní vykanibalizované bábou). ne že bych souhlasil, ale dokážu je pochopit, někdo prostě chce henty jistoty a přerozdělování, ale nesere se do rodiny a přirozený řád světa ostatních lidí (aspoň co se týká osobních svobod, když už ne ekonomických) nechává na pokoji. ale nová (progresivní) levice je pro mě pochopitelná jen jako mladistvá úchylka osob do reálné ekonomiky a reálného života dosud nezapojených.

            3. Kterých je víc?
              Pražáků anebo „náplav“?

Napsat komentář

D-FENS © 2017