Na statistiku s rozumem - zpět na článek

Počet komentářů: 99

  1. OK, a nyní blíže k realitě.
    Všechna „modrá auta“ jsou dvojstopá a jejich řidiči předtím, než je smí začít obsluhovat musí projít přísnou komisionelní zkouškou. Každé modré auto po uvedení do klidu zůstává stát na svých kolech i bez zásahu řidiče. Jeho jízda je zásluhou dvoustoposti předvídatelná.
    Všechna „červená auta“ jsou jednostopá, řídit je smí kdokoliv. Po uvedení do klidu bez zásahu řidiče padají na bok. Jejich trasa je naprosto nevyzpytatelná.

    1. Otázkou také může být, jakým procentem sem podílí řidiči jednostopých nemotorových vozidel na tom všeobecném: „Z neznámých příčin vybočil do protisměru, kde se střetl.“
      Ona totiž třeba ta „neznámá příčina“ on nehody odjede, nechá kolo opodál a vrací se na místo střetu jako chodec.

      EDIT: Sakra! Jednostopé nemotorové vozidlo, cyklisty jsem urazit opravdu nechtěl.

  2. Hm, to chce jinou statistiku.
    Nějaké vstupní parametry:

    osoba:
    – 18-45 věk
    – muž
    – bydliště ve východní polovině ČR

    vozidlo:
    – jednostopé
    – nad 600 ccm

    čas nehody:
    – 14 až 18 h
    – SO, NE

    příčina:
    – příliš vysoká rychlost

  3. Ono stačí zanedbat skrytou proměnnou, porovnávat nenormovaná čísla a dozvíme se ze statistik věci :-) Tuhle vyšlo, že bílá auta zaviní více nehod. Hypotézy byly všelijaké (a všechny se objevily někde v tisku jako hotová věc), nakonec se ukázalo, že bílá auta si častěji kupují firmy, aby se tam pěkně vyjímaly nálepky s jejich logem. A tam jdou taková auta z ruky do ruky a protože z cizího krev neteče, řidiči s nimi prasí jak zjednaní. Nebo pravidelný příděl článků, že ženy jsou lepší řidiči, protože zaviní méně nehod. Zajímavé je, že takové články píší většinou absolventky gender studies, kde, jak se mi podařilo soukromým výzkumem zjistit, mají o šest semestrů matematiky méně než na ČVUT.

    1. Moment, na ČVUT je pouhých šest semestrů matematiky?

      1. Čtyři, proč?

        1. Rozmyslam ze teraz co nepovazujez za matematiku. Algebru ci numericke metody?

          1. Veď to bol len môj odhad, aby mi to vyšlo na tých „o šest semestrů méně“…
            Mám totiž dojem (podľa ich absolventov), že niektoré školy majú snahu matematiku (a nielen tú) skôr odúčať než učiť…

            1. Ukrutně mnoho, podle toho to vypadá, jak na kvalitě absolventů, tak na množství odpadlíků. Jaksi dost blbě zvládneš cokoli, pokud k tomu od začátku nemáš ten aparát.

              1. My jsme za minuleho totace meli matlamatickou anal-lizu, linearni algebru, statistiku a stochastiku. Tohle zabralo sest semestru. Spis bylo zajimave, ze jsme meli semestr psychologie…

                1. No to jo, já sem reagoval na to že je snaha to odučit.

                  Máš tam na jedné straně docenta co na tabulu přepisuje svoje skripta slovo od slova, pak tam máš blázna co čtyřikrát přepíše tabulu vod začátku do konce a nazpátek, že to sotva stíháš sledovat, takže nehrozí to vstřebat, a to je možná furt ještě ten lepší výběr. Spousta arogantních či lehce autistickejch individuí co už zapomněly na to, že před pár desetiletíma taky nejenom že uměli piču, ale taky jim to učení kdovíjak dobře nešlo, a šlapou po studentech jak po vajglech, protože kurva můžou. To je přístup jak noha.

                  Se na druhé straně trochu nemůžeš divit, že co by se s tím kdo sral, radši si de udělat ekonomku a zatímco se někdo prsí, jak přežil tydle magory, tak ovšem hákuje pod managorem z ekonomky za třetinu jeho prachů (a na benefity může zapomenout rovnou).

      2. Já si vzpomněl jen na čtyři analýzy a dvě lineární algebry :-)

        1. Asi záleží na fakultě, ne?

          1. Jistěže :-) Na fakultě, oboru, roku zahájení, dnes i na stupni studia. Ale laskavý čtenář jistě chápe jízlivost mé poznámky i bez přesného určení koordinát :-)

      3. Taky záleží kde, ČVUT má pod sebou osm fakult. Na strojárně jsme měli v bakaláři jen čtyři semestry matematiky.

      4. Ano, v bakalari (prvni 3 roky) ma CVUT jen 6 semestru matematiky. Nekde i vic, pokud paralelni predmety jako algebra, analyza, numericke metody a diskretka pocitas jako samostatne „semestry“.

    2. To je ale jen zkoumání příčin a na samotné statistice to nic nemění.
      Takže pokud vidím bílou dodávku, začnu si dávat více pozor.

      Na samotné statistice by něco změnil např. fakt, že 95% aut je bílých.

  4. Čtyři, proč?

    1. Tak na tento systém jsem krátký…

  5. To je sice všechno hezký, ale podstatná je jenom jedna věc. Cyklisti nemaj na silnici co dělat.

    1. Několik jsem jich tam onehdá viděl a vypadali zaměstnáni jízdou.

    2. Ani když jedou na kole na nákup, k doktorovi nebo do práce?

      1. Kola maji byt vzdy ctyri. Vyjimka plati pouze v pripade, ze mezi koly je spalovaci motor.

        1. Trojkolky také ne?

          1. A tak… invalide take maji pravo na sve misto ve spolecnosti, ze…

        2. Sysop 6.8.2020 v 14:10

          Přidu se podívat, jak budete rozpočítávat čtyři kola na tři nápravy…

          1. Enyky, benyky, kliky,… ;-)

    3. Ale jo, oni tam maji co delat, stejne jako konaci, nebo dedek s vozejkem dreva. Problem spis je, ze delaji suverenne nejvetsi bordel a jeste maji pozadavky. Neslysel jsem ani konaky, ani dedky s vozejkama si vymrcovat, ze chteji treba vyhrazenej pruh, nebo ze by dva dedci s vozejkama jeli vedle sebe, krafali a flusali na auta okolo.

      1. Vlastně každá skupina účastníků silničního provozu může někdy a někde překážet. Cyklisti jsou výjimka. Ti vysíraj všude. Ve městě, na silnici, na horách, na chodníku.

        1. Kolikrat premejslim, jestli je vic nevychovanych coklu, nebo cyklistu.

          1. Teď to na těch našich horách musí asi vypadat, když je značně omezená možnost dovolenkařit u moře. Ani mě nemrzí, že letos sám pojedu leda tak do pérdele.

      2. Nikdy jsme po nikom nepožadoval žádnou dopravní úpravu ohledně kola a asi osobně neznám cyklistu, který by tak činil. V širém okolí jsou cyklisté okrajovou skupinou, pro které se fakticky nic nepodniká. Jediný koho jsem před léty viděl s určitou drzostí vznášet požadavek na infrastrukturu byli florbalisti.

        1. Chtěli na silnici vyhrazenej pruh s dvouma brankama a střídačkou?

    4. Cyklisti mají na silnici co dělat přesně stejně, jako babetisti, traktoristi, vozkové potahů, dodávkisti, kamionisti a osobáci.

      Akorát že když jsem já začínal jezdit na kole, dostali se mi poučení, že coby cyklista mám jezdit výhradně po silnicích III. třídy a polních cestách, protože „po krajských silnicích na kole jezdí jen sebevrah“.

      Proto – a pro selský rozum – soudím, že na páteřní komunikace I. a II. třídy by řidiči vozidel neschopných nebrzdit provoz měli vyrážet pouze neexistuje-li pro jejich cestu dostupná alternativa po cestě II. třídy, měli by se tam cítit trapně že zdržují, a není-li možné je dobře předjet, měli by co chvíli pustit kolonu, která se za nimi vytvoří.

      Proto jsem na závodní cyklisty programově preferující krajské II. namísto paralelních cyklostezek velmi nevrlý a negativně je komentuji.
      Ovšem na silnicích III. třídy beru i pomalé cyklisty s nadhledem a shovívavostí, protože to je prostě jejich natural habitat a nemám právo je vyštvávat.

  6. Anonymni autor je cyklista, ze?

  7. Racionálně by to vypadalo takto:
    Jízdní kolo jako sportovní náčiní patří jen a pouze na k tomu určená sportoviště.
    Jízdní kolo jako dopravní prostředek musí být vybaveno náležitostmi dopravního prostředku. Zejména pak evidenční značkou, povinným ručením a řidičem, držitelem příslušné zjednodušené verze řidičského oprávnění. Dopravní přestupky zyklistů je nutno nekompromisně posuzovat a penalizovat dle silničního zákona, včetně důsledného využívání záznamu bodů a možnosti vybodování. Ze zákona a z komunikací musí zmizet všechny výjimky, vztahující se na zyklisty (jízda v protisměru, dedikované pruhy ve vozovce et cetera). Veřejně tímto přislibuji svůj hlas straně, která to uvede v život :)

    1. Jů, vy jste ale tak strašně racionální! A nekompromisní! Nepodepsal byste mi fotku?

      1. Ne. Můžu vám ale nakopat rusutur.

    2. Dobrá, takže předpokládám, že i ostatní kategorie dopravních prostředků si budou srovnány (autobusy s osobáky, traktory s automobily, jejich výjimky ohledně dálnic, atd. také zmizí atd.). Tím ta kravina asi vynikne. Tady kde bydlím není protisměr v jednosměrce, zvláštní pruh pro cyklisty, atd., minimálně na desítky kilometrů daleko.
      Netuším, proč by například děti v naší vesnici měli mít řidičáky na to, aby si dojeli na hřiště nebo paní z reklamní agentury naproti mému kanclu aby si dojela do práce a na nákup).

      1. Na montáž koncových a brzdových světel do koňského pozadí bych se šel i podívat.

      2. Traktory na dálnicu nesmí? Jakto?

      3. Paní z reklamní agentury by nic nemělo bránit v tom, složit předepsané zkoušky. Děti na veřejné komunikace nepatří.

        1. Dokázal byste stručně a srozumitelně vysvětlit, co je to veřejná komunikace?
          Proč se ptám?
          Protože podle vás by děti nepatřily ani na chodníky, což může napadnout člověka inteligentního opravdu výjimečně.

          1. Pro účely této debaty si pojem veřejné komunikace nahraďte pojmem vozovka.

            1. Torm 7.8.2020 v 11:07

              Bylo by užitečné, kdybyste hned na počátku debaty uvedl, které pojmy mají oponenti nahradit jinými. Diskuse by byla částečně srozumitelnější, částečně zbytečná.

    3. Automobil či motocykl jako sportovní náčiní patří jen a pouze na k tomu vyhrazená sportoviště.
      Jinak: již použití krutopřísného výrazu zyklista autora spolehlivě determinuje. Až půjde vyřizovat synu či vnukovi řidičské oprávnění na tříkolku, rád se půjdu podívat.
      Veřejně tímto přislibuji svůj hlas straně, která Tormovo požadavky s mým upřesněním uvede v život. Bojím se jen v celé šíři odhadnout, jak budou vypadat po průchodu parlamentem a čím je obohatí senát.

      1. Nikoliv. Návrh předpokládá, že ono řidičské oprávnění si dítko vyřídí samo, po dosažení věku patnácti let. Tvorové menší nechť se řídí tím, že sportovní náčiní patří na sportoviště a není na místě exhibovat s ním mezi dopravou.

        1. Hmm, znám rodinu, která běžně řeší kroužky, atd. na kole (matka početné rodiny tak vyřizuje i nemálo svých osobních věcí). Celé dětství jsem jezdil přes město do klubovny, loděnice… se mnou desítky dalších. Do školy tu sice ojediněle, ale přeci jen jezdí děti na kole z vesnic, mě je to sympatičtější, než když se nechají vozit, fyzička dětí je hrozná. A hlavně nikomu to v praxi nevadí. Když odjedou děti na hřiště a přijede za nimi sousedovic kluk a děti z druhé strany vesnice, tak způsobili co konkrétně? Nezpůsobili nic.

          Pro děti je kolo reálná doprava po městě, z vesnice do vesnice, atd. Fyzičku i samostatnost to zvyšuje.

          Možná jsou nějaká místa stižená apocalypsou přemnožení cyklistů. Ano, asi půjde o pár cyklistických tras, třeba Landštejn – Rožnov – Zvůle je relativně frekventované, ale pokud vybočíte mimo tu čáru nakreslenou v mapě, budou tam cyklisté okrajovým jevem i v sezóně. Bydlím u jedné z nejklidnějších silnic, kterou lze opustit blízké město, takže je cyklisticky využívaná (formálně je tu myslím i cyklotrasa). Takže okolo jezdí nějací cyklisti, no zatím s nimi nebyl žádný problém. Za dvacet let řízení se mi pokusili před auto vletět dva, automobilistů násobně více. Jediné škody (v řádu stovek) jsem spáchal jako řidič.

          1. gramatiku neřešte, jsem dys a celou dobu druhou rukou držím na klíně kojence…

        2. Torm 7.8.2020 v 7:10

          Předpoklad, že dítko mladší patnácti let se nepotřebuje nikam dopravit (dopravovat) je skutečně objevný. To jsem až dosud vůbec netušil a nechal děti jezdit do Jednoty či do školy nebo na ryby podle potřeby.
          Po odchody HonzyZZR jsem netušil, že ho někdo dokáže překonat, a hle, stalo se.

          1. Jen málokdy neexistuje možnost dosáhnout požadovaného cíle pěšky, jinak, než po silnici nebo mastnou tyčí (variantu individuální osobní dopravy vozem řízeným rodičem zde nerozebírám). Pokud taková možnost skutečně neexistuje, je na zploditeli/zploditelích, aby zvážili její nezbytnost.

            1. Ano, dosáhnout požadovaného cíle je vždy možno pěšky, jinak, než po silnici nebo mastnou tyčí (i když zde nevím, co to je).
              Není tedy žádný důvod, abyste někam jezdil automobilem.

              1. Vy sám jste tuto část vlákna uvedl předpokladem „dítko mladší patnácti let“. Pokud vám působí potíže udržet myšlenku, přijměte moji omluvu.

                1. Torm 7.8. v 7:10

                  Cituji: „Návrh předpokládá, že ono řidičské oprávnění si dítko vyřídí samo, po dosažení věku patnácti let.“

                  Torm 7.8.2020 v 11:06

                  Cituji: „Vy sám jste tuto část vlákna uvedl předpokladem „dítko mladší patnácti let“.“

                  Komentovat netřeba.

                  1. Pro nechápavé znovu a p o m a l u
                    Dítko mladší patnácti let se bude dopravovat pěšky, jinak než po vozovce na kole, mastnou tyčí či pomocí rodičů. Automobilem se samo přepravovat nemůže, protože třetí hlava zákona 361/2000 Sb.
                    Dítko starší patnácti let si na stimulátor kostrční ganglie opatří značku a papíry a může být považováno za dopravu.

                    1. Pro nechápavého znovu, ať si čte tak rychle, jak zvládne:

                      Zcela obecně je možno dosáhnout požadovaného cíle možno pěšky, jinak, než po silnici nebo mastnou tyčí (i když zde nevím, co to je).
                      Není tedy žádný důvod, abyste někam jezdil automobilem. Odpadne tedy váš požadavek vyklizení komunikací od části populace kvůli zajištění vaší pohody.

    4. A co chodci, budou muset mít „chodičský průkaz“? Vždyť také neznají dopravní předpisy a způsobují nehody.

      Sprinteři a maratonci pak počítám také patří jen na sportoviště?

      (Žerty stranou, chápu sentinent autora: rádoby závodní cyklisti, kteří trpí utkvělou představou že závodí v plném provozu a proto nehledí napravo, nalevo ani před sebe, jen šlapou, překáží a padají, to je na pár facek. Zhruba stejně jako motorkáři kteří závodí třístovkou v plném provozu.

      Osobně jsem již navrhoval Dolínkův návrh doplnit jednoduchou klauzulí, že pokud někdo na silnici 2. třídy nebo vyšší jede menší rychlostí, než je povolená a vytvoří se za ním kolona, má povinnost jím vytvořené koloně umožnit jej předjet, a to v ultimátním případě i zastavením u krajnice. Slušní lidé to dělají sami od sebe.)

      1. Jan Mrcasik 6.8.2020 v 18:08

        Dobrý nápad. Doufám, že praxe nikdy nedosáhne.
        Proč?
        Po silnicích druhé třídy jezdím dosti často. Před chvílí například č.406 a 112. Uvědumujete si, že po silnicích druhé třídy kromě pomalých Favoritů jezdí i autobusy a nákladní automobily? (Ne, nebudu to rozvádět.)
        Představa, že bych někde na své trase v dnešním provozu zastavil u krajnice a nechal se lynčovat řidiči zastavivšími za mnou, není veselá.

        Požadavky z vašeho kadlubu jsou důvodem přebujelosti současné Sbírky.

        1. To si uvědomuje každý, kdo viděl autobus s padesáti lidmi uvnitř, jak musí jet 20 km/h za kriplem na kole, co si tam plní odznak zdatnosti.

          1. Pokud kripl neumí uhnout mimo vozovku (s terénnějším kolem jsem už kvůli tomu párkrát jel i příkopem) nebo v takové situaci zastavit na krajnici s jakýmkoliv kolem, tak je to kripl, o tom žádná (na většině silnic úplně stačí vyjet na krajnici, tam, kde chybí jsou sjezdy, nebo většinou příkop, za jehož hranu lze sestoupit, neřešitelné je to snad jen u delších svodidel a ty se prakticky nevyskytují). Totéž si myslím o obsluze zemědělské techniky, která neumí dvanáct kilometrů pustit vozidla za sebou, když si to sype 42 km/h a protiměr je plný, nebo autobusákovi, který nepustí čtyři auta přijíždějící k zastávce a nacpe se před ně, aby je potom zdařile brzdil. Vše z praxe.

          2. Ko-za 6.8.2020 v 18:56

            Myslíte každého, kdo se vleče za autobusem jedoucím šedesát km/h, protože jízdní řád má stejný v létě i v zimě?
            Pravda, o prázdninách je jízdní řád jiný, ale dosahuje se toho redukcí spojů, nikoli jízdních dob mezi zastávkami.
            Kéž byste dnes cestou domů, kriple*), dojel kombajn s lištou!

            *) Neleze mi to snadno „z huby“, ale když je na to někdo zvyklý, co se dá dělat.

            1. Kombajn je aspoň k něčemu užitečnej, to jsem schopný pochopit. Kripl na splašených trubkách ovšem na silnici akorát vysírá. No mercy.

              1. Kripl na splašených trubkách používá pozemní komunikaci. Zda je k něčemu užitečný, čili nic, vy kriple*) posoudíte stěží.

                *) Neleze mi to snadno „z huby“, ale když je na to někdo zvyklý, co se dá dělat.

                1. Konečně sis přiznal, že pumpičkáři jsou kriplové. Gratuluju.

                  1. Nikoliv. Ale část jich nepochybně kriply je, dokonce na to mají speciální kola.

                    Každopádně by mě zajímalo, jestli nějak poznáte, zda daný cyklista jede do práce, na nákup, na rande nebo sportovně. Dále pak, pokud pracuje, zda je jeho práce užitečná, pokud nakupuje, zda je tím někomu užitečný a pokud sportuje, jestli náhodou tím zprostředkovaně také někomu neprospěje.

                    1. LWG 7.8.2020 v 14:51

                      Ano. S trochou černého humoru to zpracovali The Tap Tap v písni Řiditel autobusu.

                    2. Mě tyhle věci vůbec nezajímaj a nemám zájem je rozpoznávat.

                    3. Tak znovu a pro méně chápavé p o m a l u.
                      Jsi na kole na vozovce? Pak jsi doprava a máš mít papíry, značku, pojištění a dodržovat předpisy.
                      Jsi na kole mimo vozovku? Pak je mi úplně jedno, za jakým účelem svůj ohavný koníček provozuješ.

                    4. Ze silničního zákona §2 a): účastník provozu na pozemních komunikacích je každý, kdo se přímým způsobem účastní provozu na pozemních komunikacích.

                      Až půjdete pěšky po vozovce, rád se na vaši značku a chodecké papíry přijdu podívat.

                      Na závěr nediskuse s vámi si dovolím vyjádřit podiv nad tím, kde se vy regulovači berete. Musejí vás klonovat, přirozené množení snad není reálné.

                    5. ygorek: dovolím si postulovat hypotézu (není z mé hlavy), že regulovači se jako takoví nemnoží, nýbrž jsou konvertování knežími Systému, a to sice skrze šikanu a z ní plynoucí postoj „když já musím/nesmím/trpím, tak ať všichni ostatní taky!Všichni!“

                    6. Jan Mrcasik 7.8.2020 v 24:41

                      Souhlasím.
                      S předkládanou hypotézou jsem se kupodivu dosud nesetkal.

                    7. Jasně, takže nějakej děda/babka, co jezdí do vedlejší vsi na kole dýl, než je nějaký Torm na světě, si ausgerechte kvůli němu bude pořizovat tyhle kraviny.

                      Vám dobře hrabe.

                    8. Od kterého věku přestávají zákony platit?
                      Jinak, dobrý muži, až budete mít najeto dopředu tolik, kolik já nacouval, získáte možná právo posuzovat stáří jiných.

                    9. De lege lata? Určitě ne.
                      De lege ferenda? Stojíte tu s tím a představujete si, jak vám celý eskalátor tleská. No jenže ne.

                    10. podotek 7.8.2020 v 22.50

                      No, nejenže netleská, on se už ani nesměje.

              2. Ko-za 7.8.2020 v 10:06

                Dovolím si jen poznamenat, že aktuálně se na polích v mém okolí sklízí řepka.

                Užitečnost spoluobčanů byla podrobně zkoumána a hodnocena ještě nedávno, často s fatálními důsledky pro posuzovaného. Vždy mě zaráželo, odkud se tehdy ti posuzovači vzali a hle, oni se líhnou pořád.

        2. ygorek: pravda, měl jsem na mysli zejména traktory, cyklisty, kukavozy apod.

          Ale pamatuji i řidiče Avie, kterému to nejelo víc jak 50km/h a na II najednou zabrzdil na prašném plácku u cesty a nechal se předjet kolonou, která se za ním už 10 minut vlekla. Blahoslavený to muž!

          Autobusy většinou provoz nebrzdí, mj. protože co jen vidím v provozu, rozhodně nejsou vybaveny omezovači na 80km/h a poměr výkon:hmotnost se od dob ČSFR přeci jen zvýšil nevýznamnou měrou. Náklaďáky jak který.

          Každopádně by to šlo vyladit – třeba kdo nedokáže udržet cestovní rychlost alespoň 50km/h. musí pouštět kolonu -, ale princip zůstává a jak říkám: slušní řidiči traktorů, náklaďáků, mopedů, skútrů, malých motorek a všeho jiného pomalého to dělají již dnes. Sám jsem to dělal také, když se za mnou tvořila kolona, a považuji to za morální standard.

          1. Jan Mrcasik 6.8.2020 v 19:30

            Avie jedoucí 50 km/h bývaly k vidění v době, kdy se je pokoušely předjet Škody 100, ne?
            Autobusy brzdí provoz velmi výrazně, alespoň z mého úhlu pohledu. Z vašeho tedy ne a dokáži to pochopit, nicméně shledávám to důvodem pro to, abych váš nápad z 6.8.2020 v 18:08 rozhodně nepodporoval. Třeba již proto, že slušní řidiči ty rychlejší pouštějí již dnes a ti neslušní by to nedělali ani po uzákonění.

          2. Na mnoha tankodromech 354. třídy se nedá jet rychlejc už jenom proto, že nemají dostatečnou šířku, rozhledový poměry a hlavně se by se tou jízdou rozsypalo buď to vozidlo, nebo ten tankodrom.

          3. re: Jan Mrcasík

            Když jsem jezdil na kole, tak jsem toto dělal celkem běžně. S osobákem to dělám rovněž, pokud se rozhodnu nehnat a jedu tak těch 70+málo.

            Ovšem zavádět to jako obtíže kontrolovatelnou povinnost (a povinnost jako takovou vůbec) se mi nechce. Principiálně víceméně si myslím, že je čas povinnosti rušit, ne zavádět a v praxi to bude skvělá možnost, aby pomahači tvrdili, že tady na ten šikmý plácek šlo vyjet a zastavit tam, ty díry tam nejsou tak velké… atd.

            1. LWG 6.8.2020 v 20:29

              Přesně.
              Dále bych připomněl jev, občas ve zdejších diskusích připomínaný.
              Dojede mě automobilista (nebo více automobilistů) a s vypětím sil mě předjede (nebo ho pustím – záleží na stavu pozemní komunikace a viditelnosti), potom ale pokračuje rychlostí nižší, než kterou jedu…

            2. LWG, Ygorek: můj návrh je pouze v souvislosti legislativní iniciativou Auto*Matů a Dolínka výslovně zákonem cpát cyklistické závodníky z cyklostezek na silnice…

              1. Jan Mrcasik 7.8.2020 v 1:22

                Promiňte, ale chápu správně, že jste svůj návrh mínil pouze jako poukázku na to, že je jistý Dolínek hlupák a škůdce? Na tomto webu, kde je ona skutečnost čtenářstvu dostatečně známa a pokud vím, nikdo ji nezpochybnil?

                1. Nikoli, můj návrh byl hotfix na to, jak Dolínkův návrh učinit přežitelným.

                  1. To nicméně nejde, když je něco fakt blbý, tak jedinou nápravou je to zrušit, zde nezavést. U pana poslance Dolínka jde prakticko o vše … prostě ten když s něčím přijde, tak je jasný, že pokoušet se to opravovat nemá smysl.

                    1. Přesně.

          4. Autobusy nebrzdej provoz tak mozna na dalnici. Ve meste je to za trest. Horsi bejva snad jen autoskola.

            1. Mohu se zeptat, ve kterém městě nedovedou autobusy vyvinout a udržet rychlost 50km/h na normálních silnicích, potažmo 80km/h na víceproudých páteřních komunikacích?

              Nic takového jsem totiž v Praze, Hradci a Brně neviděl – nepočítáme-li autobus snažící se pomalu protáhnout úzkou vedlejší uličkou v serpentinách, kde z principu ani osobní auto nemůže jet o mnoho rychleji. A pak možná ještě v některých extrémních kopcích, kde ale rychlost OA stejně limituje fakt, že v takovém kopci není vidět za horizont a tudíž se nedá jet zvlášť rychle.

        3. Na statistiku s rozumem a na „cyklisty“ taky.
          Je rozhodně dobře se dívat jinak na paní na Libertě, co jede do obchodu a jinak na cosi, co si na kole za sto litrů a vyoblékané za dalších 100 něco dokazuje na silnici s velkým provozem.

          1. servisdok 6.8.2020 v 19:42

            Praktická zkušenost: paní na Libertě jsem potkal minulý pátek. Jela pomalu, ukázněně u krajnice, za bicyklem táhla malý dvoukolák a nic si nedokazovala. Bohužel jela v protisměru.
            Co se dalšího obsahu vašeho příspěvku týče, já nikomu bicykl ani oblečení nezávidím. Pokud je majitel takového bicyklu sportovec, najede ročně cca dvacet tisíc km, takže volí odpovídající nářadí, nic víc. Dokazuje si asi tak to, co majitel automobilu nebo motocyklu odpovídající třídy.

          2. Problem neni v tom, ze by se mel ladit a zeslozitovat uz tak slozity zakon. Staci jen, aby ti, kteri maji dohlizet na jeho dodrzovani na to nesraly. Ve slavnostech snezenek mistni fizl sebral nazranym chlapum ventilky. To ale byla ta odporna hluboka totalita.

            1. Sysop 6.8.2020 v 20:36

              Přesně!
              Tristní stav na tuzemských komunikacích má v základu smutný fakt, že Policie nekoná.
              Odpočinek ve služebních vozech ve stínu stromů za konání nepovažuji.

            2. Jojo, sebrat ventilky. Trestny cin loupeze v soubehu se zneuzitim pravomoci uredni osoby. Do toho se kazdej polda jen pohrne.
              Chcete mit vsemocny policajty nebo ne? Nebo to jako vzdycky skonci u stareho dobreho evergreenu ze by policie mela nemilosrdně buzerovat a trestat vsechny co nemate radi a Správne-hochy-co-spolu-mluvi benevolentne se servilni uklonou placat po zadech?

      2. Jan Mrcasik:
        „… šlapou, překáží a padají,…. jako motorkáři kteří závodí třístovkou v plném provozu.“
        – – –
        Ano, obě tyto skupiny, nablblé „cyklisty“ a tzv. „motorkáře“ je třeba bít. Vytvářejí zbytečné rizikové situace.

        Komunikaci s Dolínkem považuji za zbytečnou, je to typický politický arogoantní šmejd.

  8. Opravdu pěkně se zde gluteální zapařenci rozvášnili. Je dobře patrné, že dlouhodobé stlačení gonád a kostrčního ganglia má na mentální kapacitu ozyklenců vskutku devastující vliv.

  9. Kdyby se šlo s rozumem, tak by napříkald Martin Urza se svým anarchokapitalismem už dávno zkrachoval. Ten pochopil, že statistika se dá využít k propagaci utopií a šarlatánství, jako jsou třeba anarchosměry. Akorát to dotáhl ještě dál: „Toto by se za anarchokapitalismu nestalo.“ To je takový bolševický argument, podstatně šikovnější než cinknutá statistika. Na mnoho hloupých lidí to funguje.

    1. Četl jsem „anarchoměry“ a nepodivil se.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017