My do vás tu ohleduplnost prostě natlučem - zpět na článek

Počet komentářů: 318

  1. Nojo. Ono stačí podívat se na libovolnou diskusi nad 150km/h.

    1. Proč se musí kamkoliv nasrat válka na Ukrajině, to fakt nechápu. Článek je dobrej a trefnej, ale ty dva poslední odstavce byly navíc. A ty poslední dva odstavce jsou přesně ten důvod, proč si ten článek většina lidí po přečtení hodí do nějaký naprosto debilní škatulky a nikdy se nad tím člůánkem ani nezamyslí.

      Pane domácí, někdy by bylo lepší koukat dál a vidět přes stromy les. Protože jednomu stromu se uhnout dá, ale les, ten se musí projít celej a to není v lidskejch silách.

      1. tramdaradá .. sráči, už začínají chytat měnící se vítr a raději by, aby se zapomenulo, jak vyvěšovali modrožluté fangle na veřejné budovy

        1. Noo, vítr bych tomu zatím neříkal. Zatím sráči a rusofobní kundy jen opatrně vystrkují nasliněný prst, ale tak, aby je při tom pokud možno nikdo neviděl.

          A ten poslední odstavec tam patří, ne že ne. A sedí, jako prdel na hrnci.

        2. A jo, z mnoha profilů už modrožluté nacistické fangle zmizely dočista, někde se objevují jen při hodně ostrých hádkách na tvitru.

          Suverénně s vlaječkami na profilech vedou vládní a samosprávní (někteří zřejmě i samosprašní) štrajchpudlíci ala Jiřina Pospíšilů, kteří sice už tuší průser velký, jako sama Praha, ale tou vlaječkou si dodávají odvahy poučovat ostatní, co si mají myslet. Někteří k těm vlaječkám přidávají i Flaškovo véčko (čertví, kde se ten znak vlastně vzal?). Pokládám to za opravdu zvláštní případ deformace osobnosti i myšlení.
          Co má Flaškovo véčko, původně používané po našem inscenovaném převratu, společného s bezuzdným řáděním nácků na UA?

          1. václav lahev pravdu a lásku ukradl gándhímu a véčko zase čurčilovi

          2. To „véčko“ používali Němci na plakátech, když ukazovali, jak Německo vítězí na všech frontách za Evropu… Ty plakáty bývaly umísťovány jako zákryt před vybombardované objekty.

          3. V steht für Victory!

          4. Pospíšilů je leccos, a to dost, ale ne štrajchpudlík. Štrajchpudlík je pojem ze seriózního, nelehkého světa starého ražení, ve kterém by leckteré osoby ze současnosti, hodně osob, zašlo do měsíce. A jak někdo může říci, i těch by nebylo škoda. Fak‘ ne.
            Jistě, pokud jste to nemyslel tak nějak mazlivě, k čemuž zvuk může svádět + představa pudlíka. (I Vy jeden…) To je samože žert.

        3. A vono se taky zapomene. Volič má krátkó paměť.

          1. Vidíte, že covidoví nacisté už zase vedou předvolební průzkumy.
            Volič nemá krátkou paměť, volič je debil.

            1. Je dokázáno, že se lidé (většinově) soustředí na historii a budoucnost +- jeden rok.

              1. Zkrať to.

          2. „uvědomělý“ „inteligentní“ „vzdělaný“ pravicový volič paměť nepotřebuje. Instrukce komu to hodit dostane ze závislých neobjektivních médií kdyby náhodou nevěděl.

            1. … zatímco všichni levicoví voliči mají sloní paměť a jsou neomylní? A proto u nás od r. 1998 trvale vládne výhradně levice (možná s výjimkou Nečasovy vlády, která sice nebyla zrovna ukázkově pravicová, ale Nečas pravicovou vládu podle mého chtěl) a trvale od té doby jde všechno od desíti k jedné?

              1. Nejdříve to tady „uvědomělí“ Integralove doserou tím, že pravidelně a zodpovědně stále dokola volí ODS a její klony aby z nich pak vylezlo, že se spletli a vlastně volili celou dobu levici.
                To nevymyslíš…

        4. Jj, článek je v poho.
          Bylo by ale zajímavé znát názor Jany na tu asijskou šarvátku.Škoda, že se jí nezeptal dřív.Teď to nejde.
          Je jistý, že kdyby se na to D-fens zeptal teď, tak dostane odpověd: Můj automechanik je mrtvej a ty se mě ptáš na takovýhle píčoviny!
          Jseš normální?
          S tím by se dalo souhlasit.

      2. shifty: přesně, že to dělá JH, to už jsem si zvykl, ale že to bude dělat i pan domácí… Přitom to spolu nemá nic společného.

        1. Vy to fakt nevidíte? Tu obrovskou a úplně stejnou propagandu?
          Neumíte mezi řádky toho levičáckého běsnění přečíst, že buď budete svůj život žít za svoje peníze podle představ jakýchsi samozvaných nadlidí, nebo budete obětí represí a pomsty?

          1. Integrale: nečtu „levičácké běsnění“, to bude asi ten „problém“.

            Cpaní nesouvisejících věcí k sobě mi vadí, asi jako tolik oblíbené „přílepky“, kdy se s jedním zákonem schválí svinstvo k něčemu úplně jinému.

            Současně jen taková drobnost – sranda je, že na Slovensku je situace přesně opačná než tady. Zatímco u nás zatím pevně vládne „kavárna“, tam už to zase vzali do rukou „Rusáci“. Komu se nelíbí Fico, zakládá si v práci na problém. Ergo, „levičácké běsnění“ je vždy běsnění těch, kteří jsou zrovna u lizu, rétorika je vždy stejná, metody více-méně taky, vždy samozřejmě poplatné době a místním zvyklostem.

            Ještě jinak – holt všude jsou lidi. Ty nezměníte. Můžete akorát změnit, co bude OK nenávidět (a co je naopak zcela v pořádku nekriticky obdivovat). Zatím mi to západní přijde o něco lepší, východní manýry bych tady viděl dost nerad. A když vidím, co tady vymaštěnci jako kokeš, leon, servisdok a další zmrdi předvádí, tak tuhle verbež bych ve formě nadlidí, jakou byli za minulého totáče, nechtěl ani omylem.

            1. @fatdwi
              za 2 měsíce tu máme podobnou sebranku, zatím to vypadá, že Motoristé ani nedostanou šanci trochu Babiše mírnit.
              O Stačilo iluze nemám, tak snad jedině Tomio se ho nebude bát usměrnit, ovšem u něj to nebude cestou omezení výdajů a rozvolnění buzerace.
              Inu čekají nás zajímavé časy.

              1. Dachsmeister: holt „jsme u toho“ a vidíme to, co jsem třeba já považoval coby mladík za nepochopitelné – jak mohli lidi zvolit ty strašlivé komanče? Proč proti tomu ti s mozkem něco neudělali? Přece nemůžou být všichni úplně vypatlaní…?

                No a teď to vidím tady. Normální člověk nezmůže nic, vládne slepá víra v neuvěřitelné píčoviny. Lidi jsou holt pořád stejní, Germán uvěřil Hitlerovi, Čech Gottwaldovi (dnes Fialovi a Burešovi), Slovák Ficovi, Rusák Putinovi. A k tomu se samozřejmě kromě užitečných idiotů v podobě těch věřících přidávají ti zmrdi nahoře, co je využívají. „Kupodivu“ je to tak zjevně co svět světem stojí, jak je vidět z historie a jinak to být ani nemůže (jak je vidět z psychologie).

                1. Fatdwi a ty uvěříš komu?
                  Předpokládám, že ty slepě nevěříš těm neuvěřitelným píčovinám, které ze sebe sype bývalá pětikolka a to už od začátku?

                  1. Všichni jsou blázni, jen fatdwi je letadlo :-)

                2. normální člověk nezmůže nic

                  fatdwi a normální člověk😂😂😂

              2. Motoristé by Babiše nemírnili, nýbrž s ním šli do holportu.

                1. Já na to říkám – dejme jim šanci se historicky znemožnit. Ostatně nic nás to nestojí. Posraným navrch to bude tak jako tak. ,

                  1. Souhlas, ti co se už historicky znemožnili ať jdou od válu. Třeba jim pak dojde, že měli taky trochu sloužit, ne jen rabovat.

                    1. Vod válu pryč by je mňél poslat volič. Teoreticky.

                    2. Aha, já to neuved explicitně, tak dík za doplnění.

                  2. No nevím, politika je plná znemožňenéch už včíl, těžko pomože dyš jich přibyde.
                    Ostatně nic nás to nestojí
                    To je právě špatně. U voleb by každé mňél šáhnót do peňeženky a položit (ze svýho!) litr na dřevo, nebo rači dvojku.
                    To by byly volby!
                    Včíl je to akorát další reality show ze keré vypadnó zase akorát šómení.

                    1. Vy snad věříte na polepšený černochy? Pokud ne, tim spíš je důvod nevolit ty co se už znemožnili.

                    2. Nevěřím a znemožňený volit nebudu. Ale asi nás bude málo. Věčinové volič recykluje. Uvidíme.

                    3. To už holt neovlivníme.

                      Za pár měsíců si řeknem že jsme udělali co jsme mohli a odpovědnost přenecháme s klidnou myslí většinovýmu voliči menších zel (nebo jak tomu budou říkat).

                    4. Nejlepší by bylo, aby se platilo tolik, na kolik nemáš, co ty na to?

                    5. vltava:
                      Kdyby to bylo za byť jen kilo, tak to má Spolu doma.
                      Teď je to obráceně, jestli jsi si neráčil všimnout.

                    6. Prvni oligarcha by si nakoupil hlasu, co by mu kapsa dovolila.

                    7. Sysop
                      U tajnéch voleb?

                    8. To by byly pro politické strany nejlevnější volby. Prostě by zaplatily voličům jejich hlasy. EU na věčné časy. Fiala na věčné časy.

                    9. Alan.Cox
                      Tak eště jednó, volby só tajný. Strana može za hlas svém voličom klidně zaplatit (a to už neska) ale u tajnéch voleb nemá žádnó kontrolu co tam skutečně hodijó.
                      A proč né Babiš na věčný čase? Ten jako peníze nemá nebo co?

                    10. Ty volby by se zcela urcite neplatily cash. Takze Oli by zaplatil prevodakem dvoulitr za Morgose, tomu dal do ruky dalsi litr a hlasovaci listek.

                      Jak jednoduche, mily Watsone.

                    11. Sysop
                      Olimu nic nebrání si takto kupovat hlase už neska, a levňéš protože neska néni potřeba převoďák na dvólitr.
                      Akorát nigdá nebude jistota, že Murko hodí ten lístek co dostál s litrem a né ten druhé co má v ponožce.
                      Já znat takovýho Oliho tak se převleču za Murka a už stójím v řadě.

            2. fatdwi: Je samozřejmě tvoje věc, že vnímáš jen stavy zapnuto/vypnuto a ty mezi nenávistí a nekritickým obdivem tě míjejí. Leckdo to má ale jinak. Na Slovensku je situace spíš patová a Fico lavíruje, aby si ani jednu stranu, Brusel ani Rusko, zcela nerozházel. Válka jednou skončí, levné energie jsou jeden ze základů ekonomiky a Slovensko by z nenávisti k dnes o něco bližšímu Rusku těžko mohlo mít profit. Můžeš si přát zničení Ruska, ale já nestojím o to, co by tomu předcházelo. Světlo na konci tunelu ale nevidím s žádnou alternativou ukončení toho konfliktu, protože zotročení Evropanů s notami z Brusele či někoho vyššího jede na plné obrátky.

              1. Hupert: já to tak ale nevnímám, takže sis ten celej komentář mohl odpustit, neb je píčovinou.

            3. fatdwi: už zase! Buď musím nekriticky a fanaticky tleskat bruselským levičáckým totalitním hovadinám, nebo jsem Russák?
              Rusko už přes 35 let NENÍ naším problémem, naším problémem už přes 2000 let JE Německo! Z Německa mimochodem přišel ten marxismus do Ruska a až tam ho zocelený sovětský člověk vyšlechtil do marxismu-leninismu.
              Já nevidím nejmenší důvod, proč mám žít za svoje peníze podle představ nějakých nacistických ultradebilů jen proto, abych nebyl nazýván Russákem, Putinovým agentem, dezolátem apod. Tak jsem všechno tohle, OK.

              Hlavně ale netuším, proč bychom tu nemohli žít ve svobodné, demokraticky řízené, svrchované zemi, kde se každému dostane přesně toho, čeho si zaslouží a kde platí normální materialistické právo? Ať si ti náckové dělají co chtějí, co nám do toho? Proč musíme furt dokola dělat všechno po nich a podle nich? Ať třeba vychcípají, když chtějí, mně je to fuk.

              1. Integrale: četl jste někdy příspěvky Sysopa o strastech běžného Germána? Mě přijde, že si to představujete jak plakát s tlustým Židem, co natahuje pařát. Přitom ten průměrný Germán je úplně stejně v pytli jako my, akorát má víc peněz. Že jsou Germáni špatní, protože volí zmrdy? No ještě, že tady je zemský ráj to na pohled.

                V demokraticky řízené zemi žijete. Právě proto tady není svoboda (ale je jí sakra víc než v tom rusákově) a právě proto není problém svrchovanost vyměnit za sliby „bezpečí“, „jistoty“ a podobné socialistické výdobytky pro blbečky. Průměrný debil nechce ani omylem „dostat, co si zaslouží“ a protože z definice slova „průměrný“ je takových v zemi většina, „kupodivu“ volí jinak než Vy nebo já.

                Zbytečně se rozčilujete, de facto se vztekáte nad přirozeným během světa. Proti tomu nelze vyhrát, takže je lepší stát vedle toho a soustředit se na pozitiva. Osobně sice taky občas nějakou tu donkichotštinu (spíše donkokotštinu) udělám, ale právě proto vím, že je to ztráta energie, kterou mi nikdo nevrátí. Můžu se vztekat, že máme za prezidenta komanče a že s tím nemá problém 70 % místních. Co z toho budu mít? Jak mám bojovat s 70 % obyvatel, kteří spěchali k urnám to hodit komančovi?

                No a nebo si můžu žít svůj život tak, aby dopad té většiny na mou maličkost byl co nejmenší. Když vyplýtvám energii na marný boj, co mi zbude?

                1. Kde jsi vzal 70%? Dle voleb nemělo s Pavlem prokazatelně problém 41% oprávněných voličů, a to za předvolební mediální masáže, která spolu s dalšími atributy potírá již roky demokratičnost voleb v ČR.

                  1. Tohle je celkem zvláštní perspektiva, protože bývalého komunistu volila i ta druhá polovina těch, kteří přišli rozstřelit duel Pávek x Bureš.

                    1. Jaká perspektiva, jen fakta.

                    2. Childeater: přesně tak.

                  2. Hupert: volební účast byla 70 % a všichni to hodili jednomu z těch dvou komančů, protože nikdo jiný ve druhém kole nebyl.

                    1. Lidi v ČR volí komanče cca 80 let a zatímco po válce pro to měli rozumné důvody, od sametu to dělají proto, že komanče převlečeného za pravičáka nepoznají. Pokud jde o volbu mezi Pávkem a Burešem, šlo pravda o málo, ale o něco přeci. Pávek je rozvědčíkem Spolu, nejprolhanější sebranky, co tu kdy byla u lizu. Bylo tedy třeba volit prakticky stejně prolhaného Bureše, kurvu, co se totálně odkopala za covidu, aby alespoň malinko, třeba z pomstychtivosti nebo ješitnosti, tuhle chátru v něčem přibrzdila. Když chceš vypadat líp než konkurence, nemůžeš jí ve všem přitakávat.

                    2. Jen upřesnění, krátce po válce, pak delší čas lidi rudochy volit téměř museli – ze strachu a proto, že jiní na volebním lístku nebyli.

      3. Shifty: Tomu se řiká vcelku trefně „oslí můstek“.

      4. shifty: Já paralelu mezi očkováním lidí představou o tom, že řešením dopravních problémů je především represe, o níž se při jejím vyžadování domnívají, že není důvod, aby někdy dopadla i na ně a mezi jejich ponoukáním k válce, o které jsou též přesvědčení, že na ně její hrůzy nedosáhnou, vidím. Není to jen jejich manipulace k podpoře zvrácených cílů, ale taky snaha navodit a udržovat u lidí excitovaný stav, v kterém jde rozumné uvažování stranou a o mnohém pak není možná věcná diskuze. Všichni hrrr za vztyčeným praporem. Články pana domácího považuji za to nejrozumnější, co si zde mohu přečíst, zároveň považuji štvaní lidí k válce za největší zlo, kterého jsou dnešní média plná, zvláště pak ČT a budu jen rád, bude-li protiválečný apel možné číst nebo slyšet častěji, aby lidi procitli.

        1. Hupert: já to vidím také.

  2. Podle všeho směřuje vývoj k tomu, co sci-fi spisovatelé již dlouho předpovídali (namátkou můj oblíbenec S. Lem – Návrat z hvězd) a to je absolutní dohled. Přítomnost černých skříněk (pasivních, později aktivních) v každém dopravním prostředku je již nyní technicky zcela realizovatelná, jen odpor svéprávných lidí tomu brání. To časem pomine a doba blaženosti nastane. Buďme rádi, že jsme svůj život prožili relativně svobodně – tedy proti tomu, co zřejmě bude následovat. Osobně mě to sice sere, ale vzhledem k věku už mně na tom tolik nesejde. Ať se o svou budoucnost začne starat mládež, které to hrozí.

    1. Ano. Ve městě, které dobře znám včetně jeho infrastruktury, se „nenápadně“ objevuje jedna 360° kamera za druhou – bez toho, aby o tom samospráva v místním libtardském plátku aspoň cekla. Samozřejmě, že k nim není volný přístup, ten je pouze ke čtyřem mizerným, umístěným na nejvyšších bodech v centru, ale díky stáří a mizerné optice přes ně neuvidíte, než shluky barevných fleků a s občasně vypadávajícím signálem.
      Z toho, co jsem v centru napočítal, je tedy 93% kamer v KM vysloveně fízlovacích. Nedávno to v tichosti dávali dokupy, déle než dva týdny a po nějakém povedeném hacku. Ten jim doslova uvařil nejen všecky přepínací jednotky, ale nakousl i processingové Cisco, pěkně drahý kousek, který museli vyměnit taky.
      To je tak, když si šulíni z městapa nechají do systému načerno nacpat, co tam zásadně nepatří – asi, aby si v pracovní době mohli pouštět klipy z YT. Na dohledovém systému města…to ti hlava nebere..

      1. Jestli je KM Kroměříž, tak tam vždy stálo městapo naprosto za houby a bylo zcela k ničemu, jen k buzeraci.
        Doteď nezapomenu, jak nás naháněli s majákama, když jsme si jako kluci dovolili jet v naprosto prázdné pěší zóně na kolech večer. Prostě maloměsto a hráli si na kovboje. Že na nádru mají nonstop bordel, jim nevadí.

    2. Kucí, nevím, vám při tom pozorování a uvažování docvakla jedna velmi zásadní okolnost, že KAMERY NA VEŘEJNÝCH MÍSTECH NEJSOU KVŮLI BOJI S KRIMINALITOU.

      Už teď jsou jich všude tisíce a přesto kriminalita rozhodně neklesá a prakticky není postihována.

      Od vandalismu, výtržnictví, sprejerství až po krádeže a černé skládky.

      To je na tom nejvíce alarmující, ale i příznačné ( pro naivky, které si dodnes myslí, že mezi policií a mafií je nějaký zásadní rozdíl a že tamti nás chrání před tamtěma ).

      1. jestli vám

  3. „Moje známá z vysoké školy není vůbec blbá. Má dvě vysoké školy, zastupuje na středoevropském území firmu dodávající poměrně specifickou technologii pro automobilový průmysl. Je chytrá, výřečná a vydělává dost peněz. Budeme jí říkat Jana, což není její skutečné jméno.“

    Není blbá a je chytrá.. Už mi chybí jen mladá a krásná.

    1. Tyto reakce nemají nic společného s inteligencí. I z popisu autora čiší zoufalství té dámy. Myslím, že ženy nemohou reagovat jinak. Racionální reakce je „život je prostě svině a občas vede ke smrti“. To ale podle mne feminizovaná společnost nedokáže.

      1. V Americe si v jednom městě naplánovali konec smrtelných nehod. Paradoxně zvýšená šikana řidičů vedla k dvojnásobnému nárůstu smrťáků.

        Šikana totiž způsobuje 2 druhy chování. Jeden typ jezdí normálně a druhý jede naprosto zbytečně pomalu. Čím větší šikana tím se ty nůžky stále rozevírají a mnozí řidiči např. s body se bojí a jezdí výrazně pomaleji. Jenže strach nehody spíše způsobuje.

        1. EU si naplanovala to samy.

        2. Btw, ze nekdo jede pomalu, je sice neprijemny, ale neni to nebezpecny. Nebezpeci prinasi ten, kdo chce svoji jizdu nejak zrychlit, ale neumi to.

          Dobra inspirace je Rise. Tam se casto stane, ze potkam nejakeho osmdesatnika v obstaroznim pianu, co skutecne piano jede, tak tech sedesat mimo obec. A za nim se postupne nastosuji ostatni Germani, protoze kein Stress, bud deda nekde odboci, nebo odboci nekdo za nim, nebo nekde budou do kopce dva pruhy a predjede se to, atd. Klidne takto za dedou pojede vlacek dvaceti aut. Oni proste nenervuji, protoze takoveho dedu potkas tak max jednoho tejdne a to jeste kdovi, jestli.

          1. jj, jednoho do tejdne, a pak je to jak pravděpodobnost milion k jedné, kdy se věc s toudle pravděpodobnosťou stává soustavně v devíti z deseti případů, že?

            1. tak si svoje cesty plánuj, jako bys tam toho výletníka musel potkat, uvidíš, jak se ti uleví. A mnohdy budeš mít i čas se prohlédnout krajinu kolem.

              1. Krajinu vololo prohlížám akorát z vlaku, jako řidič nigdá.

                1. Chyba, musis jet autem jen takovou rychlosti, aby motyli mohli otevrenymi okny letat dovnitr a ven ;-)

                  1. @Sysop
                    motýle budou!
                    Bude lip!
                    Již brzy!
                    A k loudalům, mě neserou až tolik loudalové, i když i ti by mohli čas od času uhnout, i nedejbože zastavit a pusti ostatní z vláčku za sebou.
                    Mě serou polovodiči v mnohdy silných vozech, kteří je nepředjedou ani za tu piču.
                    Pak všichni pičusové levých pruhů, idioti souběžně jedoucí ve stoupacím vedle kamionu, tempomatoví spořílci co jámámprávo předjíždět 105 km/h kamion a zrychlovat nebudu,
                    Atd., atp.

                    1. Jo, to by ale clovek musel jezdit nasranej furt. Nastesti nejsem ridic z povolani.

                    2. To s tim pomalym predjizdenim na dalnici ma jeste jednu podkategorii, kterou miluju. Jedu takhle nejakou +- dalnicni rychlosti. A velmi zvolna se priblizuju k osobaku, takze on jede taky nejakou dalnicni rychlosti. Jmu se ho tedy predjizdet a on zacne predjizdet tez ten nakladak, kterej je cca 500m pred nim. JENZE pri najezdu do leveho pruhu zpomali na 100. No az ho predjede, tak zrychli treba na 150. A dalsi nakladak to samy. V levym jede kilo, v pravym zrychli. A pozoruju to dost casto. Jako je tohle normalni? Ja kdyz predjizdim, tak treba i zrychlim, abych to predjizdeni dokoncil co nejdriv.

                    3. na silnicích jsou programoví vysírači, nebezpečná sorta, zvláště pro vznětlivé povahy, proto na cestu dobrou náladu a rezervu, aspoň 30 % odhadu navigace

                    4. @Acada
                      je to zmrd co chce ukázat, že mu to taky jede 150, ale nechce.
                      A taky chce pyjátovi ukázat, že musí jet ještě víc aby si zasloužil levý.
                      Nevím, párkrát se mi to stalo, onehdy pro změnu Macan to pustil 115 přede mě do levého, tak jsem se jen chytl za hlavu, ani jsem na něj neblikal. No uhl, zrychlil, nakonec to ve 180 vzdal a zuřivě na mě blikal. Tak jsem mu blikl mlhovkou, zpomalil na 145 ale už mě dále nestíhal.

                    5. Na pitomce se da narazit vsude. Nejcasteji vsude potkavam mlhovkare a na dalnicich vlevo jezdici. V prvnim pripade myslim DE+CZ, v tom druhem jen CZ.

                    6. Kazdej sme citlivej na neco.Mne asi nejvic dopaluje,kdyz se v pravym neco pod limitem blizim k necemu v pravem,typicky kamion,odzadu prileti neco tak 150,bezne o nem vim,nekdy mu uhnu i z levyho,kdyz uz tam treba jsu,sak by to mel stihnout… Obcas nektery dojede na mou uroven,zpomali,pockac,az musim brzdit za kamionem,a pak to zase rozjede.Jeste mam moc rad v noci bliknuti dalkovejma,kdyz zrovna koukam do zpetnyho,a dostanu to,par vterin jedu po pameti.Pripadne pribrzduju,nez se videni zase stabilizuje.

              2. Ne že bych to přímo plánoval, ale pokud vyjíždíme do oblastí s dědinami, kde se dá předpokládat výskyt přehnaně opatrných lidí a okolo 70-80 let, ve vyleštěných, zdálky doslova voňavých Favoritech, Feliciích a dokonce i krásných Žigulíkách – jedoucích obvykle na trojku, či podtočenou čtyřku, tak holt vyjíždíme o fous dřív.
                Někdy je to čtvrthodina, někdy i půl, záleží jak daleko a kam jedeme.
                Skutečně tihle lidé i mimo dědinu nejezdí víc, než asi těch 60. Někde je to fakt špunt.
                Přitom zrovna ten původní Žigas 2103, jedoucí okolo 60 a na trojku, chlastá jako nezavřený. Mám to vyzkoušený, jezdil jsem s tím asi rok po vojně, než mi konečně dali kombíka 2102.

                Tuhle na přelomu července a srpna, sobota dopoledne, hyc jako prase, jsme s holkama tvrdli v koloně, kde snad všem vozům hučely větráky u chladičů.
                Vpředu děda, asi s vnukama či mladýma pomocníkama a na čemsi ta-ta-ta, s vlekem balíků ze staré jezedácké vazačky a navršených, co se vešlo.
                Připomínalo to nějakou později vyrobenou verzi Zetoru 25, nebo spíš to byla kombinace dílů ze všeho možného značky Zetor, jak jsem si stihl všimnout při jeho konečném odbočování.
                Už to mělo širší zadní gumy jakoby z „padesátky“, přední nápravu asi z něčeho jiného.

                Ta sestava nejela víc, než asi 25, jelo to imho furt na jeden nižší kvalt (nesjpíš trojku) a po celých dlouhých 8km včetně jednoho mírného stoupání (které to kupodivu vyjelo nezměněnou rychlostí) prostě nebyla šance to bezpečně předjet žádným, byť sebesilnějším vozem.

                Nechali jsme tam té čtvrt hoďky, o které jsem si myslel, že bude úplně bohatě stačit na případně se vyskytující „kloboučníky“ a ještě něco navíc.

                Děda se asi rozhodl, že tu čtverku tam prostě nedá a plynu nepřidá, ani na pěkné dvojkové silnici, protože proto.
                Asi proto, že se kdysi říkalo „Nad 1.800 ot./min Zetory hrozně žerou“ a protože bezpečnost…

                Já si přitom pamatuju z bramborových i lněných brigád včetně různých prací ve vedlejší vesničce, že i ta stará Z-25, na čtyřku a kolem 1.600-1.800 ot./min těch 45-50 normálně jede – i s menším vlekem, natož po rovině.

                Někdy si říkám, že si to my řidiči vlastně děláme sami – zdržujeme sami sebe bezdůvodně pomalou jízdou.
                Kurva, dneska prostě není možný se „kochat“ ani v kabriu, natož tak na silnici, která je důležitou a frekventovanou, navíc jedinou spojnicí mezi dvěma lokacemi.

                Ale mnozí na to evidentně serou, šak máme hentu demokraciji – a každý si teda můžeme jet tak pomalu, jak chceme – a na ostatní se zvysoka vysrat.
                Při zoufalém předjíždění takto uvažujících kokotů, navíc jedoucích u středové čáry, vzniká nejvíc bouraček.

                1. Stran té rychlosti toho zetoru jsi na opravdu velkém omylu.

                  Všechny staré Zetory byly normalizované na 25 km/h a žádná Z25 nikdy se zařazenou pětkou rychleji nejela, pokud nějaký idiot nepřetočil motor, za pomoci pana Newtona.

                  Tuším, že u Crystala od 80 vejš se měnilo kolo na trojce, hnací hřídel a kolo stálého záběru a tím se změnila rychlost předlohové hřídele.

                  Prosím Ygorka o korekci, pokud se snad mýlím.

                  1. Childeater 18.8.2025

                    No, to mě těžce přeceňuješ. Na dílnu jsem chodil jen měnit olej…

                    1. Zetory jezdily standardně max 25kmh, existovaly vyfikundace typu větší kola, je na tom postavený cca 35kmh jedoucí (továrně) Zetor 7745 verze Tunis. U Crystalů jsem pár rychloběžek viděl, ale je to afterfach vyměněná převodovka do rychlosti místo síly a umí to jet k těm 40ti. Nicméně na poli je to nepoužitelné, tady v Opavě jeden už drahné roky jezdí, vozí fekál s kdejakou břečkou do čističky. Ale takovýhle samosprásk, jak popisuješ, si spíše myslím, že tam měl děda nejvyšší kvalt a plný knedlík…

                    2. Fakt 25km/h? To se mi moc nezdá. Já mam pocit že samotný nebo s prázdnou vlečkou to na pětku to upalovalo svižnějc. Ale kdo by koukal na zbytečnou rafiku která stejně ukazovala

                      Hardcore crew pak vyřadili z kopce.

                    3. … cokoli.

                    4. Podle vzorku a gum, až 28, ale určitě ne 40. Pokud se tedy bavíme o UŘ I a II.

                    5. Tedy ještě jsem zapomněl na 7745 turbo, modernizace UŘ 1 v roce 1986, ten letěl kolem 30.

                2. Přitom by úplně stačilo, kdyby takový šašek, co za sebou táhne kolonu aut, tu a tam uhnul stranou a pustil tu kolonu před sebe. To nelze přikázat zákonem, to je prostá řidičská ohleduplnost. Snažit se co nejméně překážet ostatním a když už to nejde jinak, tak ty ostatní pustit.

                  1. CzechDave: mě naopak přijde, že často to nejsou šašci, ale zmrdi, kteří ve chvíli, kdy by je bylo možné předjet, zrychlí, aby následně zase zpomalili. Naposled slepice, která zdržovala i kamion, když jsem ji předjel, najednou jela chvíli rychle (a náklaďáku ujela), po chvíli už zase měla kamion na kufru, pak jsem ji ze zpětného ztratil.

                    Podle mě není možné, aby např. člověk s vozíkem (další taková sorta vymaštěnců) neviděl, že za sebou „veze“ vláček 10+ aut. V poslední době jsem zrovna s tím vozíkem jezdil hodně a bylo mi nepříjemné už jen zdržovat 2-3 auta a když jsem věděl, že nebude kde mě předjet (jasně, že to neřeším půl kiláku před rozšířením na dva pruhy), tak jsem prostě zajel ke kraji a nechal je jet. Takových je nás odhaduji tak do 10 %, že někdo takový uhne (nebo aspoň blikne blinkrem) se mi stane jednou za rok, ostatní spokojeně zdržují a na ostatní serou.

                    1. fatdwi: Tak. I taková řidičova komunikace s okolím dělá divy. Stačí jen naznačit (třeba mírným najetím k pravé krajnici), že o problému řidič ví, že jede takto pomalu z nějakého důvodu a že hned, jak to půjde, umožní koloně předjetí. Každý, komu to trochu myslí, tohle pochopí, protože zítra to může být on sám, kdo bude muset jet pomalu a táhnout za sebou kolonu. Sám to tak také dělám, když táhnu za autem vozík se dřevem – kdekoliv to jde, uhýbám a pouštím.
                      Řidič, který jede pomalu a nalepený ke středu silnice a zrychluje, když ho někdo předjíždí, to je jen (pasivně) agresivní hovado.

                    2. Srát na okolí i na ostatní, to se tu všeobecně a spokojeně provozuje už nějakých 35 let.
                      Čest výjimkám, které tohle nové společenské pravidlo jen potvrzují.
                      Že se to projevuje i na silnicích? A čekal někdo něco jiného?

                      Tak se to v Praze vycinkalo a vydemonstrovalo, nebo snad ne?
                      Celý tenhle raketýrský kapitalismus nikdy nebyl o ničem jiném, než o okázalém sraní na ostatní, ve všem a všude.
                      Přednost v něm má naprosto všechno, co souvisí se MNOU, nebo s MÝMI zájmy.
                      Ostatní? Ti ať se jdou bodnout, máme přece demokraciji.

                      Není to snad tak?

                    3. servisdok: není to tak. Naopak, srát na všechny a „kdo neokrádá stát, okrádá rodinu“ je čistě produkt komančů a jejich myšlení, kdy všechno patřilo všem a nikdo se o nic za svým plotem nestaral. Vidím to dodnes u nás, největší zmrdi jsou přesně ti staří komanči, co lezou na cizí pozemek, protože proč ne, ale nejsou schopní před svou brankou zamést ani centimer, protože „to není jejich problém“.

                    4. Fatdwi: to je přesně ta ohleduplnost, o které jsme vedli debatu dříve, v souvislosti s jízdou na kole. Váš přístup hodnotím velmi pozitivně, snažím se chovat podobně.

                3. V Risi je celkem dost miniaut, ktere maji na prdeli 45 a pak je specifikum, ultrastary trachtory, mnohe snad jeste predvalecne a ty jedou tech 25 max, vic nesmi. Ono se do a z toho leze ruzne za jizdy, nema to ochranny ram a tak, ale touhle rychlosti se to plazit muze. A aby toho nebylo malo, sedlaci na tom delaji spanile jizdy jako motorkari. Takze treba v pondeli jedou pres ty svoje prdele, dokud neni kolona dostatecne dlouha a pak to zapichnou u nejake knajpy. Dost oblibena bavorska zabava.

                4. Nekterý trachtoury prej majou napýču převodovky a velká zátěž na nekterý stupně je vodkurví. Ale zas esli to byla taková stará kovadlina s pár koněma, tam bych fakt tendle problém nečekal.

                  Spíš prostě byl dědek starej kokot, no. Je celkem jedno esli přeřazení nebo uhnutí, ale prostě nejaká elementární snaha nezavazet…

                5. byl si na výletě, dostal si příležitost poznat zajimavosti místa, nepochopil si nic a ještě se nasral, se nad sebou fakt zamysli
                  ostatně jsou na tebe tam zvědaví? na venkově je tak krásně, dokud nepřitáhnou nemocní pepííci.

            2. Tak pokud jezdis casto nekde okolo LDNky, nebo hrbitova, pak je potreba preplanovat trasu. Ja jezdim taky porad jen ty samy trasy (Germanie, Jizni Cechy, Brno) a pokud narazim na plazivce, je to povetsinou nakladak, trachtor, nebo kombajn. To posledni uvedene jen v lete. Jo, v Germanii potkavam roboticky kukavozy, ale ty vim, kterej den potkam ve kterym miste, takze jedu jinudy.

          2. Sysop
            takoveho dedu potkas tak max jednoho tejdne
            Fakt? Tak to je v Říši dosť jinak než tady na Moravě, enom včerá sem potkál štyry…

            1. No a ti čtyři, co se zbytečně táhli, můžeme si blíže specifikovat proč vůastně brzdili dopravu?
              1/ Měli auto naprosto v pořádku, ale měli 8h propadlou technickou, ze strachu z policejní represe se tak táhli(?)
              2/ Nebyli si tak úplně jisti, zda-li pralinkovač ukáže čistou nulu, ze strachu z policejní represe se tak táhli(?)
              3/ Chyběli jim dva body do konce, ze strachu z policejní represe se tak táhli(?)
              4/ Prostě na to neměli, vyjeli pouze z nebytnosti, a proto se tak táhli(?)
              5/ Nebo to pouze byli obyčejní pitomci (?) ¨
              …já věřím, že těch posledních pitomců-zdržovačů je asi tak 20%, za 60% zdržovačů jsou přehnané policejní represe a zbývajících 20%, no tak těm to prostě jinak ani nejde. Ale že právě těch 60 ze 100, že to je právě ‚to něco‘, které se v Rakousku nevyskytuje a které způsobuje, že se v Čechách se jezdí hůře než v zahraničí.

            2. Ja jezdim do prace v pul paty a odpo ve dve domu, mozna je to blbej casovej interval, nevim. Ale fakt jsou to vyjimky, i to odpoledne. Ale obecne Nemci jezdi pomaleji, nez Cesi, vic dodrzuji pravidla. Nevim, cim to je. Vychova? Asi jo, krome Bußgeld jeste clovek prijde o papiry, od mesice po ctyri, tusim. A to boli docela dost.

          3. Sysop: zákon ale výslovně zakazuje zdržovat ostatní neodůvodněně pomalou jízdou!
            Je to normální přestupek proti plynulosti dopravy a skutečnost, že není postihován (alespoň jsem o tom nikdy neslyšel ani nečetl) je ukázka, jak policie selhává ve své činnosti.
            A speciálně náckům bych bral papíry ve velkým, protože tvoří svojí lemplovitostí pomalu jedoucí kolony, čímž brání plynulosti dopravy.
            To samý se v Reichu týká pomalý jízdy po dálnici v levým pruhu, aniž by někoho předjížděli. Sebrat papíry a vyřešeno.

            1. Ano, tolik dálničních levoproudařů pohromadě, neochotných přejíždět do pravého, nikde jinde než v Německu nevidím. Stačí, aby v mlhách na dálném obzoru uviděli kamion a drží se levého jako klíšťata.

            2. @Integrale
              v devadesátkách tomu tak nebývalo, links fahren tam nikdo neprovozoval, rozvášnit Favorita, Ladu 2104 či Felicii (1995) do levého bylo vždy s respektem vůči potenciálnímu 200km/h střelci v levém.
              Ubylo i těch střelců, zato přibylo pičusů co jedou 100-120 km/h v levém i na třípruhu…

            3. Já jsem zažil tady v Čechách, že policajtům ruply v koloně nervy, předjeli to na majáky a už ho brali u pangejtu.

              1. A nebylo to kvůliněčemu jinému? Nechce se mi věřit, že by se našla uniforma, která by znala byť jen jediný zákon.

                1. Byli uprostřed tý kolony, daleko za náma. Pak najednou vidim v zrcátku diskotéku, předjeli a zhaftli felicii co ten štrůdl vedla. Jak jsem vidě, tak prodávam. Osobně si myslim že je prostě sral.

            4. ďábel je v tom slově Neodůvodněně. Dokaž mu, že se plazil neodůvodněně. Pokud není úplně blbej nebo se neplížil krokem na dvojku, tak to vždycky nějak zdůvodní.

              1. Presne tak. Prio #1 je bezpecnost. Pokud jede tak, ze jede bezpecne a pritom nejede po dalnici, pak neni duvod mu davat flastr, pokud nejede pomalu umyslne, aby nekoho poskodil. To bychom jinak za chvili mohli rict, ze ja nesmim s Varinou prejet okresku z pole na pole, protoze nejedu dostatecne rychle a nez tu vozovku preskacu, mohl bych treba omezit nejakeho strelce, co se vykodrca ze zatacky. Jizda na zvireti po silnici by pak take byla jiste zajimavou, pokud bych mel udrzet nejakou minimalni rychlost.

                Tam, kde jsou dlouhe uzke useky a napriklad zemedelska technika muze zpusobovat dopravni kolaps, je jeji vjezd omezen zakazem vjezdu.

                Nevidim duvod, proc to nejak dal komplikovat.

                1. Nehledě na to, že na okreskách je spousta úseků, kde je sice papírově devadesát, ale i padesátka je tak na hraně. A pokud to tam neznám, tak se neženu ani na úsecích kde by to šlo, protože nikdy nevím, jestli nebudu muset za sto metrů brzdit na pade, nebo jestli tam nebude odstavenej valník, větev nebo spadlá kupka hnoje z valníku (viděno minulý týden). Je teda fakt, že rychlejší řidiče běžně pouštím jakmile to jde, nemám rád, když se mi někdo lepí na prdel.

                  1. Celkem znama je tahle silnice:

                    https://mapy.com/cs/zakladni?x=13.3041566&y=49.1519181&z=15

                    Kazdou zimu minimalne jeden kokot nekde v lese. Samozrejme vyhradne luftaci. Vono je to rovne, tak proc to nevohulit, ze. Jenze… ony tam zustavaji zmrazky, protoze je to v parku a nesoli se tam. Tim padem jedes to pohodovy kilo dvacet a najednou hups! chytnes hrbek na jedno kolo, kterej te posle nekam do prdele, tam je troska ujezdenyho snehu a uz si vybiras strom, kterej trefis. Dvakrat jsem i videl, jak to potkalo nekoho prede mnou, jeden to ubalancoval, druhej skoncil s pulkou auta ve skarpe, ale nic si, krome plastu, nepocuchal. Bylo to fakt hodne rychly, sam rikal, ze nez si uvedomil, co se deje, uz byl v protismeru a brichem na zaveji. Tak proc kurva jede jako prase, kdyz to tam nezna?

                    To tem lidem nevysvetlis. Co teda nevim, je, jestli si z toho berou ponauceni, nebo slibujou jen, nez jim auto zase jezdi.

                    1. …kazdou zimu minimalne jeden kokot kazdej tejden, jsem nenapsal. Kurvadrat. Skutecne kazdej tejden.

                    2. Takhle podobně se tenkrát před pár lety vymázly ty dvě holky, co to celou dobu streamovaly. Smrt v příměm přenosu. Ti, co to tam znaj říkali, že je to pěkná rovná silnice, jenže je tam na konci nějakej blbej prvek, kterej když nedáváš pozor, tak tě vynese. Takže není dobrý tam jet víc než těch devadesát, jinak budeš zpocenej až na prdeli. No a ty nány to kalily dost přes a ještě čuměly do kamery, takže skončily v protihlukový stěně.

                    3. Jojo, je tam napojení staré a novější silnice – takový malý hupík a hned to pokračuje levotočivou zatáčkou. V kombinaci s použitým vozidlem a simplexsností polovodičky to mohlo mít jediný výsledek.
                      BTW: Nebyla to první ani jediná bouračka v tomhle místě.

                    4. tohle sem zažil ve Favoritu v ne zcela dobrém stavu, o gumách radši nemluvit, zima, slunce, slucho a na silnici trochu sněhu, 90 na tachu. Chytilo to šejdra, do škarpy, dvakrát přes střechu, ještě, že tam byly vykácené stromy, a že sem jel sám a přivázanej. Přimáčkl jsem se na sedačku, hlavu do opěrky, nohy zapřel, trochu mi ruplo v krku, ale dobrý … naštěstí policajti toho měli ten den moc, a nezajímalo je to. Od tý doby, fakt opatrně a na rozhled.

                    5. ti vaši čuráci neslyšeli vo písku, štěru apod.?

                    6. Hele, tak mam dneska novej ulovek na dashcam. V Risi, hned za Eisensteinem, vesele si frcim a v dalce vidim koncovy svetla. Nevim, kolik jel, odhaduju neco okolo kila, protoze ja jsem jel kilo deset a vzdalenost vypadala byt konstantni. Najednou koukam, ze ta cervena svetla nejak poskakuji, taxi rikam, ze to asi neni auto a davam nohu z plynu. Pak ta svetla prejela doleva, coz uz mi prislo hodne divny a taxem dal zpomaloval, jestli treba jako v pul paty nejaky dve paka na kolech…?

                      A vono hovno. Vlevo ve skarpe napasovana Ochcavka a asi ctyricet metru pred tim na silnici nejakej trosku bordel, neco spadlo z nejakyho auta, ja osobne jsem to teda prejel. Ridic cuknul volantem a losi test neobstal…

                    7. Sysop: hned bych dementovi sebral řidičák, měl štěstí, že tam nic nejelo. Resp. někdo měl štěstí, že tam nejel. Typická bouračka ženské na rovince, typicky vážné následky: slepice se vyhýbá kočče a tak radši zabije sebe nebo rodinku v protisměru, dle velikosti aut. Titulek v novinách pak vypadá „řidička z neznámého důvodu vjela na přehledném úseku do protisměru“.

                      Jasně, že to dělají i chlapi, ale řekl bych (výzkum na to zatím pokud vím nebyl), že je jich míň. Dnes se to ale možná vyrovnává, protože když v autě řeknu „to bude nějaká ženská nebo důchodce“, tak mě občas drahá řekne „to bude určitě chlap“ a hele, bohužel, až příliš často má pravdu. V posledních letech je to typicky nějakej zarostlej lumbersexuál ve věku 30-50, ti mi přijdou, že řídí hůř než ženské.

                    8. No specialita mezi pendlery je stara sunka, ktere nesviti alespon jedno svetlo, v lepsim pripade zadni, ktera ma rok vyroby nekde v minulym stoleti, ale je to levna litacka do prace, se kterou se da frcet kilo dvacet, kdyz je v Risi to kilo a rano pred sestou tam neuvidis fizla. Obvykle v tomto jezdej chlapi, co tak pozoruju. Zenske v takovych kramech nevidim, musim rict.

                2. Sysop: ee, mýlíte se, bezpečnost a plynulost jdou ruku v ruce, mají stejnou prioritu. Bez plynulosti není bezpečnosti (a naopak), jsou na sobě závislé.

                  A odůvodněnost je snadno prokazatelná, neb musí řidič uvést konkrétní důvod, proč zdržuje (pokud nikoho nezdržuje, ať se plazí, jak chce). A není argumentem, že se bojí nebo že raději jede pomalu. Pak má přijít o papíry, neb kdo se bojí, nesmí za volant.
                  Ono když si ty zákony přečtete, dávají celkem smysl. Ta omezení rychlosti, co tam byla postupně nesmyslně přidávána (počínaje Vyhláškou 90/1975 Sb) tam evidentně vůbec nepatří, jsou tam jen proto, aby se von Wok taxativně stanovil nějaký rychlostní rámec. Pokud jsou tato ustanovení chápána pouze jako rámcová, je vše OK.
                  Problém je, že jsou to čísla a těch se debil vždycky drží jak hovno košile. Takže nakonec dochází k tomu, že místo bezpečnosti a plynulosti se řeší neustále dokola pořád jen rychlost, aniž by existoval jediný důkaz o tom, že dodržování nejvyšší dovolené rychlosti má jakýkoli vliv na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích. Naopak, s trochou nadsázky můžeme prokázat, že čím rychleji, tím bezpečněji (srovnejte počet usmrcených chodců v době, kdy se v obci jezdilo 60 km/h se zněmou na 50 km/h – chodců zemřelo skoro 5x více; že to bylo důsledkem přednosti chodců říkat nemusíme, můžeme být přeci také občas „důvěryhodní“ jako třeba ČT).
                  Nejlepší by bylo zase postupně tato ustanovení z toho zákona prostě vyškrtávat, a to ideálně v opačném pořadí, jak se tam ocitla.

                  1. Ten vyklad je dost sverazny, rekl bych. Pokud jedu treba 70 a policie mne zastavi, tak na dotaz, proc jedu 70, jim s klidem reknu, ze prizpusobuju svoji jizdu stavu a povaze vozovky, povetrnostni situaci a mym ridicskym zkusenostem. Fakt chci videt, kdo se na tom zacne tocit.

                    Nebo snad zavedeme nejakou povinnou minimalni rychlost pro jizdu na zvireti po okresce? Ja ze bych tim pobavil souseda u nas na dolnim konci vesnice, kazdej den rano po pul sedmy po dojeni nahani kravy na pastvu a vecer zase na dojeni domu s tim, ze na jedne z nich obvykle jede.

                  2. Jeste k te druhe pulce – kdo absolvoval fyziku 7. tridy ZS tak vi, ze s rostouci rychlosti roste s qadratem kineticka energie vozidla a roste narok na reakcni dobu ridice na necekanou zmenu dopravni situace. Fyzika uplne staci, neni ani nutne rozebirat, ze ridicske schopnosti ucastniku neodpovidaji schopnostem vozidel, takze mnohdy takove auto pripomina ctyrlete dite s obrannym granatem v ruce.

                    Stran tech chodcu, zatim nejvetsi prasarnu pozoruju upravu z roku 2015a sice nove pridanou dopravni znacku V7b, kterou si chodci radi vykladaji jako prechod pro chodce a hraji si na kamikaze. Tam skutecne zadne omezeni rychlosti nepomuze, ti debilove klidne skoci pod vozidlo pohybujici se krokem.

                    Ono se tezko kritizuje omezovani rychlosti z pozice zkuseneho ridice. Byt vsichni zkuseni, muzeme ta omezeni zrusit. Bohuzel, realita je jina.

                    1. Sysop
                      …copak kinetická energie…taková hybnost, to je pane svině

                    2. No to jsem vubec nechtel zduraznovat, aby Leon nerekl, ze zase rozumuju.

            5. Integrale
              pomalý jízdy po dálnici v levým pruhu, aniž by někoho předjížděli. Sebrat papíry a vyřešeno.
              Lepší zavýst Ameriku a vyřešeno.
              Pozn. v Americe se nejen v obci ale i mimo obec ježďá a předjížďá v libovolným pruhu.
              Druhá dobrá americká věc je vodbočení doprava aj na červenó (ale se zastavením jako na stopce).

              1. Ameriku a její fanaticky hlídaný rychlostní limity bych tu nezaváděl.

                V případě, že řidič přede mnou opravdu nehodlá za žádných okolností uhnout, využívám k objetí překážky libovolného pruhu.

                1. Škoda, plynulosti provozu by to pomohlo.
                  Ty „fanaticky hlídaný rychlostní limity“ tady přece už máme dávno, bych řekl.

        3. JaFo:
          Pokud represe přeroste přes určitou mez, začne vyvolávat agresivitu. A agresivita není za volantem to pravé.

      2. Ženy jsou posedlé pocitem bezpečí, sucha a jistoty.
        Pokud jsou ovládány instinkty a nekorigují to rozumem.

        Z toho důvodu si zvolí represivní ale „bezpečný“ režim co je semele.
        A volí buď „hranaté“ Turky a PePy nebo „solidní“ profesůrky Klause a Fialy.
        A nebo si vezmou za muže nějakého „bouchače“ co si z nich sice občas dělá po návratu z hospody boxovací pytel, ale „to nevadí, aspoň ji ochrání před nebezpečím venku“.

        Kurňa, není ten článek vlastně zase jen o těch „femiprasnicích“ ? :-D

        1. je

        2. No, žen, které by volily pravičáky, je docela málo.
          Ženy jsou a priori orientované levicově, rodinně (rodina jako ukázkový příklad levice – nerozděluje podle zásluh, ale podle potřeb) a jen určitá forma vzdělání, nadprůměrná logika či životní zkušenosti je může nutit volit pravicově.
          Ostatně myslím si, že právě komunistického rozvědčíka na hrad volily téměř všechny ženy, které se voleb zúčastnily (na roli prince Krasoně byla jeho kampaň také postavená, on ani nic neříkal, jen prostě pózoval), většina žen volila či volí Spolu, STAN, TOP09 a podobně. To vše jsou emotivní strany, jako byla například i NSDAP (ty programy si byly velmi podobné – tedy dokud vůbec nějaké programy ty levičácké strany měly).
          Ona právě levice staví svoji existenci na pocitech bezpečí a jistot. Pravice je samá nejistota (budete mít jen to, co si sami zasloužíte – no zkuste si udělat průzkum, kolik žen ve Vašem okolí na tohle vsadí?), proto k ní obvykle ženy moc neinklinují.

          1. všechny ženy pravicového smýšlení, které znám, mají vlastní živnost. k přesvědčení, že je tam i nějaká ta kauzalita mě vede to, že některé z nich měly velice levicové názory, než začaly podnikat.

            ale ať už je to jak chce, považuji za prospěšné, když si člověk alespoň občas udělá sám daně.

            1. Jasně, to je právě ta jedna z menšinových odchylek.

        3. Tak příklad ze včerejška. Modré nebe, silnice rovná od obzoru k obzoru. Jedu si na motorce kilo, protože je hezky a nikam nepospíchám. Najednou dvě paní okolo 40 na koloběžkách se rozhodnou, že přejedou silnici přesně v místě, kde se naše trajektorie potkají. Vyděšeně brzdím, aby se naše trajektorie nepotkaly. Jestli si myslíte, že to na dámy nějak zapůsobilo, tak nic. Asi si vůbec nevšimly, že okolo nich projela smrt.
          Tak teď prosím o prychologický rozbor….

          1. jak dlouhos držel troubení?

            1. Když visím na brzdě, netroubím. To fakt nejde

              1. Ale jde.
                Zelenej teď sedí v černém „fraku“ a v černé košili s černou kravatou v bílým domě.
                Byl upozorněn předem, že svetry ani mikiny se neberou.

                1. Aspoň ho konečně naučili se oblíct když někam vlezu. Teď ještě aby pozdravil. S tim mívají rusáci taky problémy.

    2. Jo, eště aby mňela auto, motórku, peníze, vlastní pivovar a ráda sex, a byla by to ideální baba.

  4. No někdo potrestanej bejt musí, ne? A pochopitelně někdo živej, jinak to nedává smysl.

    Jana by možná mohla zvážit, proč jsou na hlavních rychlostní omezení, když kdo po ní jede, tak má mít cestu volnou bez ohledu na okolnosti.

    1. Muze se inspirovat treba v te Risi, nebo VychodniRisi, kde mimo obce je prakticky u kazde krizovatky 70ka.

      Pokud jsem tedy pochopil popis situace spravne, tak tady ta 70ka byla taky a byla plat prdna. Holt, kdyz je blbec na plynu a druhej je nezkusenej, tak to bouchnout musi.

  5. skonstatování stavu stádní správy https://youtu.be/9O_oUwo1eRw?t=1124 , prostě dopravní fašismus zajištuje živobytí spoustě zbytečných parazitů a bude jen hůř …

    1. dnes sem byl na městské části Prahy, podat vysvětlení. Celé patro parazitů, a největší agenda „odpovědnost provozovatele“. Když sem jim začal namítat, že si nemohou z vodorovného značení uvedeného ve vyhlášce vybrat jen něco, tak že se prej musí poradit s právníkem. A nový prvek, elektronické kopie spisu se neposílají. Jedině za poplatek. Fakt automatická dojírna oslů.

      1. Je to všecko kurvárna směřovaná jenom k šikanování, aby ovce poslušně cinkaly. Šak sem to do žaloby tudle i psal, že to je za hranicema jakýhokoli práva a slušnosti. Kdyby se to třeba náhodou dostalo ke kasačce, ať nedržkujou, že to tam nikde přetím nebylo :o)

        Zvlášť dyž si vemu, že maggisrát vochotně posílal eště kolem roku 2021 i desítky stránek spisů počtou, natož eletricky. Teď ty kurvy vodmítají poskytnout 1 (slovy: JEDNU) informaci ze spisu a to ai když se to týká LHŮTY (což jsou základní procesní práva), kterou v tech výzvách sami vopakovaně melou, ale prostě kurvy zatvrzele odmítají sdělit. Pré mám podle vodvolačky s prosíkem chodit kamsi zvonit. No tpč.

        Pokud na oudu nebudou úplný kurvy (což je dycky vabank), tak už jenom todle jim musí votřískat vo palicu.

  6. Paní chce všude andělíčky strážníčky, v jejím případě možná rohaté s kopytem sem a tam. A z něčeho už tiky možná má tak ji další „nálož nerozhodí z normy.:-)

  7. Tak tohle postihlo i jednoho mého kamaráda.

    Ještě před několika lety rozvážel brousící nástroje a jezdil v pohodě 180 po okreskách. A teď najednou zblbnul a volá po stále tvrdším trestání řidičů a sám začal jezdit jako geront. Zapomíná na to, jak sám jezdil před tím a dříve mu to procházelo. Dneska se za to krade řidičák.

    Ale i tak platil v Rakousku velkou pokutu, protože tam byla „neexistující“ vesnice jako past na řidiče. Pokud máte na silnici napůl schovanou značku vesnice a žádné domy tam nejsou, tak normální řidič po chvíli zrychlí. Geront naopak jede 30 pořád.

    1. Ta tricitka je zrejme umyslny extrem, nicmene vcera rano, jedouce pro picivo do udoli, jsem videl hezkou situaci, ktera mne pohladila po dusi. Dole v udoli je uzka silnice, dva nakladaky/busy se musi ofafrne vyhejbat, v zime se tam bezne stane, ze prespolniho tahaji ze zavaty skarpy.

      No, a taxi jedu a dojel jsem kolonu. Plazila se ctyricitkou, prede mnou dva osobaky a pekarsky auto. Si rikam, divny ze pekar se tahne jaxopel, ale budiz, po dvou stech metrech je mega krizovatka a pak asi sto metru siroka silnice, tam to nejak predjedu. A najednou koukam, predjizdi mne bila Ochcafka (ano, mela A, fakt neke) a hura dopredu. Vykouknul jsem za nim, co je to za pako a najednou vidim, ze mu levy kola sjely s asfaltu na krajnici, ktera je tam asi o dvacet cisel utopena, pod autem jiskry… no, co vsechno si obrousil, nebo urval, to nevim, dopredu projel a pak odbocil vlevo. On totiz pred tim pekarem jel kombajn, takze tam proste misto na predjeti nebylo. Jenze pekar lizal prdel tomu kombajnu a prazak (zrejme) si rekl, ze to nejak da.

      Ono se nekdy vyplati, pokud to v miste neznam, nespechat.

      1. No to samozřejmě, ale to má být odpovědnost řidiče. A ne všude nacpat 5km/h do měst jako to začali dělat v Německu. Ona ta 5 je strašně nebezpečná, protože cyklisté začnou auta předjíždět a chodci předbíhat.

        Dříve bylo ve dne 60 a v noci 90 a žádný armageddon se ve vesnicích neděl.

        1. A jeste drive pamatuju v noci v obci zadne omezeni a armageddon taky nenastal. Ano, bylo min aut a taky jejich technicke moznosti neumoznovaly kilo pade, plus clovek cejtil, jak rychle jede, podle klepani volantu.

          1. Akorát že ve všech čtvrtích kousek dál vod centra Phy je ai dneska v hluboké noci mrtvo jak na řbitově, natož v kdejakejch prdelích mimo město. Situace zcela nezměněna proti roku 1970 například. Takže v čem je to OBJEKTIVNĚ jiný a proč tehdá nevadilo tam lítat neomezeně (když bylo zdravotnictví v dřevních dobách a telefon možná jeden v dědině), a dneska je to vraždasmrtzabití? Objektivní fakta, nikoli tvoje pocity nekde v koulích.

            Ty seš v tomdle podobnej debil jak ta oucovská pakáž, co ustavičně leze s judikátama že jako veřejnost má náké zájem na rychlosti. KUNDU MÁ VOLE. Platí svoboda pohybu, takže může mít zájem tak leda na bezpečnosti provozu, ale do rychlosti jako takové se víceméně fakt nemá komu co srát. No a bezpečnost, daná přiměřenou, s POVOLENOU rychlosťou ani nekoresponduje ani volně, natož aby tam byla kauzalita – to nesouvisí vůbec nijak.

            Typek jel kilotřicet na devadesátke (esli sem to dobře pochopil, 70ka byla až vo kus dál na nejaké velké křižovatce, né tady v tom asi Tčku s vedlejší) a počítal, že tam nic nepojede. Error. Ovšem byt to v noci, kdy by tam fak nic nejelo (a pokud by nááááhodou, tak by vo tom věděl dost dopředu, pže by viděl světla), bylo by to v cajku. A vo tom to je: PŘIMĚŘENÁ rychlost danejm podmínkám. Přiměřená v drtivé většině prostě nemá ŽÁDNEJ souvis s dovolenou.

            Jenže přiměřená se nedá objektivně měřit a posuzovat bez Hlubiny myšlení, která by to dělala. Ale taková dovolená, to je labůžo, to zvládnej kdejaká automatonská kurva. Takže tech 51 na 50, co za poslední dva roky začly buzerovat kurvy z několika voruadů na nekolika DESÍTKÁCH míst, to je ta velá bezpičnost, co zařídí, aby slepice nebouraly s dementama letícíma jak stíhačka na vokreskách, ju? Že jim to teda de :o)

            1. a ted příklad, nový okruh kolem města. Křižovatka s místní komunikací, která tam vedla od doby krále klacka, s důvodu „super havarijního stavu“ vozovky, byla 50tka rozumná rychlost. Na okruhu dali před křižovatkou omezení na 70. Hned první den nehoda, nedání přednosti z místní, křižující okruh.

              Dokud tam nedají 50, a neudělají drobnou šikanu na okruhu, která donutí přibrzdit každého aspon na 70, budou tam nehody stále, vyvrcholí to smrťákem.

              Proč: tady se střetává místní provoz se záměrem „jedu na pohodu do hitlermarketu pro jetý máslo“ s provozem alá „vytřeštěný pepik, s myslí „v Excelí výkaz se zadáním, jak vydělat na jetém másle“ a záměrem „mám zaplacenou kurvu ve Špindlu“.

              A vůbec nevnímají svoji vzájemnou rychlost a nastavení.

              Dokud neznáš místní podmínky, nesuď.

              1. Kdyby projektant toho okruhu byl co k čemu, tak tam nebyla křižovatka, ale přinejmenším kruháč nebo ještě lépe mimoúrovňové křížení. Jenže to stojí prachy a práci a přemýšlení a tak většina dnešních radnic tam raději postaví radar a začne šikanovat a jako bonus plánovat výběr pokut. A tak nám radarový business začíná přerůstat přes hlavu.

                1. přesně tak, místo úprav křižovatek tak, aby dávaly smysl (mnohde by pro začátek pomohly ai ty stupidní vodbočovací/připojovací pruhy) se na to radši vysrat a buzerovat s radarováním, jop, to je přesně vono, se proradarujem do nirvány asi

              2. princdrson
                První deň nehoda – to je normál, řidičí si musijó zvyknót.
                Esi je tam velké provoz tak to je na semafor.

            2. Jo, jedine, za co kopu, je omezeni rychlosti v obci. Proc? Protoze zkusenost. A nekolik. Okolo baraku mam pade, luftaci jedou osmdesat, pokud zaprsi, nebo nasnezi, nemalo z nich je dole u souseda na zahrade. Protoze mysleli, nemysleli, nevideli, nebo cert vi jaka jina vymluva. Abych se bal vystrcit hlavu z branky. Mistni takhle nejezdi.

              Bohuzel, nic jineho na luftaky nezabira. Bejt tam neomezena, tak se budu bat i parkovat pred barakem, kde mam plac dobrejch pet metru od vozovky. Ode mne nahoru od baraku je prakticky vodorovna silnice, kde je mega vyhlidka do kraje. Je videt par desitek kilometru. Takze luftak jede, samozrejme rychle a cumi nekam do prdele. Najednou cedule obec, padak dolu a jeste lehka zatacka. To bys po nem chtel moc, aby nejel jako kreten.

              Protoze v Cesku se vsechno dela nadoraz, tak nic jineho nepomuze. A myslet si o mne muze, co kdo chce, je mi to Scheißegal.

              1. Mimochodem, jaxem ted koupil ten karavan, taxem si nahore nad barakem na nej udelal plac – srovnal bagrem a dal tam Schotter. To je v ty lehky zatacce za ceduli „obec“. No hned prvni den v tom pristal nejakej kokot, protoze vyjeta kolej v blate az na podklad, jak ho to vyneslo do pritismeru a pak z toho blata na nekolikrat vyjizdel ven. Takze lopata a jit to po kokotovi spravit. Pred tim bagrovanim tam byla sedmdesat let hromada kameni, tu jsem dal pryc. Pred kamenim si zrejme lidi davali majzla, srovnanej vjezd je netankoval. Kurva za dva dny dalsi kolej. Hluboka jako krava a zase blato az na silnici. To bylo ty dny, co furt chcalo, poskakat zabou to proste neslo. No taxem se nasral a dal tam napric dvoumetrovej kmen, pul metru v prumeru. A najednou zadny koleje. Proc to kurva nejde bez nejakejch prekazek a omezeni? No protoze jsme narod curaku, tak jednoduchy to je.

                1. Sysop: Nebo je to tam nepřehledné a není pořádně vidět, kde končí silnice a kde začíná okolí? Když je tam ten kmen, hned je lépe vidět perspektiva celé silnice a lze na to reagovat. Já jsem před lety jel kdesi okolo Pardubic, byl už večer, stmívalo se, krásná rovná silnice, která pokračovala daleko k obzoru, vzdálená světla aut to i potvrzovala. Jenže ouha, byl tam zlom a za ním klesání, za kterým byla schovaná zatáčka, kterou silnice uhýbala doprava. Ta světla aut na horizontu byla úplně jiná silnice, která ale opticky vypadala jako pokračování té, po které jsem jel já. Ten optický klam nepřerušené silnice byl perfektní a pokud tam jel někdo na plný kotel, tak chápu, že vyletěl za zlomem ze silnice.
                  Ono i obyčejné hrazení nebo aspoň ty červené šipky u krajnice hodně pomohou v navádění na silnici.

                  1. Ne, misto je prehledny, ale je to jak kacirek na zavodnim okruhu, proste pokud to kokota vynese, protoze do dediny vleti kilem, tak dokud je tam prekazka, tak brzdi vic. Pokud vidi sterk, sere na vec, „vsak to jenom lizne levou stranou“. Kdyz jedes pade, nic takovyho se ti nestane, ta zatacka neni nijak moc zavrena. Jen, holt, je to puvodne skoro kilak rovinka, pak cedule dedina a prava s kopce dolu.

                    1. Štěrk je svině. Jednou jsem chtěl projet ostrou zatáčku nad Zručí nad Sázavou bez toho, abych do kopce podřazoval na trojku a málem jsem skončil v kaštanu. Naštěstí jsem to někonec nějak ukormidloval. A to sem jel s bídou pade.

                    2. Kamos na masine v zatacce najel na trosku rozsypane psenice. No ustlal si pekne a to taky nejel nijak rychle.

              2. @Sysop
                mám opakované zážitky, kdy mě v dědině, někdy i v úsekovém měření předjede mísťnák 80, nebo ho mých 55-60 tacho brzdí a odbočí do své chaloupky, uličky, obchodu.

                1. Jo, bohuzel mistni v ruznych dedinach vedi, kde se meri a podle toho jezdi. Je to zlozvyk, na druhou stranu ale ti mistni taky vedi, kde je utopenej kanal, kde je obrubnikova sikana, kde je blbe videt pri vyjezdu, atd.

                  Ja osobne jezdim v dedinach pomalu. Nikdy nevim, kdo mi do silnice s necim nacouve, nebo mi tam vbehne nejaky decko, nebo cert vi, co. Nechci jet o tricet vic s vykulenejma ocima a nohou nad brzdovym pedalem.

                  Problem bohuzel je, ze ti, kteri fakt jezdit neumi, si mysli, ze naopak jezdi vytecne. A ti pak delaji problemy.

                  1. Otázka, jestli ten co jel osmdesát byl místňák. Kdysi jsem někde na netu čet historku „Začala padat mlha, tak jsem si říkal, že bych moh zpomalit. Ale místňáci kolem jezdili normálně, tak jsem si řek že to tam znaj a že to bude cajk. Stal jsem se devatenáctým účastníkem řetězové havárie.“

                    1. shane 18.8.2025 v 14:28

                      Zajímavé, asi light verze.
                      V pořadu Pozor, zákruta! to kdosi dával k lepšímu jako dovolenkovou příhodu z Itálie (pásová mlha na dálnici) a byl to osmatřicátý účastník.

                    2. Píšu, že jsem to někde čet.

              3. Zrovna v němčani mají tu rychlost v obci vyřešenu většinou dobře. Na začátku obce uprostřed silnice ostrůvek sloužící jako retardér a člověk musí brzdit, aby ho zprava objel. Se mi to zdá nějak lepší, než pouhopouhá cedule.

                1. Zejména v zimě při kvalitě úklidu komunikace u nás obvyklé to bývá dobrá ruleta (tady je někde ostrůvek, ale kde kurva!) a pro nezúčastněné zdroj zábavy.

                2. Jo, kdyz clovek jede treba s nakladakem a privesem, to je takovej ostruvek parada vec.

                  1. Možná, že se mi to jen zdá, ale němčani to maj většinou funkčně a nekonfliktně vymyšlený. Směrem ven je komunikace rovná a směrem do (vesnice, města) je bublina kterou je potřeba objet. Okraj to mívá z nějaké dlažby a pozvolný, takže žádný obrubník na zničení disku. Zkusil jsem najít nějaký obrázek – tohle není úplně klasika, je vyboulen oboustranně, ale ani nákladní auto s tím nemá problém a moc rychle se to nedá, nemám rád omezení ale s tímhle opravdu nemám problém, to přibrzdí provoz na vjezdu do obce a kdo to přežene, jde do trávy. Rozhodně lepší řešení jak semafor anebo ty propadliště.

                  2. Sys:Pravdu díš,navíc na začátku ostrůvku bývá svislá dopravní značka-panák, při vyšší rychlosti ráda aktivuje nouzové brzdění

                3. ve Francii, mají proostrůvkované všechny obce, fakt nejde jet rychle. V Mexiku maj retardery, vytvořené uplácaným betonem, většinou před místním obchodem … aby sis mohl vybrat za jízdy :))

              4. Napadlo třeba nekoho tam dát značku upozorňující na prudký klesání, zatáčku a nebezpečí smyku za mokra? To je totiž přirozenej efekt – naprosto kreténskejch (nejen) vomezení rychlosti všude možně je tolik, že už to spousta lidí ignoruje; pokud bychom to vzali jako že to je jakýsi doporučení, tak to chce právě eště informovat, že zrovna v tomdle jednom případě to má smysl, páč je to kurva z kopca a klouže to.

                1. To bys na Sumave tech znacek spotreboval nekolik set. Ve finale by je kazdej podprahove ignoroval. Pokud jedes slusne, neni to problem ani na snehu.

      2. Kombajn neměl doprovodné vozidlo??? Jak se to v zemi Dokonalých Nadlidí vůbec mohlo stát?

        1. Mel ho pred sebou, tam o nem Cajzl nevedel.

      3. Sysop: a nepřevracíte tak trochu důsledek s příčinou?
        Ten pražák možná po tý cestě potkal 30, 50, 180 000 kolon, který visely za nějakým strejcem, kterýho náckové odmítli předjet bez jakéhokoli důvodu. prostě se za ním táhli, protože kolektivismus.
        To, že jednou výjimečně ta kolona měla smysl, předpokládat nemohl, protože v 99% platí, že náckové zřejmě věří v nesmrtelnost a tak prostě překážku nikdy nikde nepředjedou, i kdyby k tomu měli tisíckrát ideální podmínky. Prostě principiálně ne a ne a ne.

        Kdyby náckové jezdili jako normální lidi a toho plíživce normálně v přehledném úseku předjeli, nemusel by kdejakej pražák předjíždět každou kolonu, na kterou cestou narazí, ne?
        Když už proti své vůli musím přes Německo jet (protože ta země bohužel vždycky překáží v cestě), tak si raději zajedu po dálnici, než bych jel po silnicích nižších tříd, protože bych je taky musel všechny všude předjíždět. A to nejsem zrovna chronickej předjížděč, který před sebou niko nesnese, ale bohužel já na rozdíl od nácků nesmrtelnej nejsem a mám tady na tom světě vyměřený jen určitý čas.

        1. No koneckoncu on si prelestil spodni cepy a ramena. Pak mohl premyslet, kde udelal chybu. Kdyz jede prdelema, musi proste pocitat s kolonama. Zejmena, kdyz jede mezi polema s obilninama v srpnu.

          Ja nevim, proc by nejakej Prazak musel nejakou kolonu predjizdet? Nemusi, nikdo mu pistoli u hlavy nedrzi.

        2. Jinak, toto se stalo dole v udoli pod mym barakem, na ceske strane. Ale fuk, v Risi by to bylo to samy, mozna ten chvost jeste delsi.

  8. Za poslední rok, mi 3x – slovy TŘIKRÁT, nedali přednost. Nikdy předtím se mi tohle nestalo, až teď. Z toho dvakrát z toho byla málem nehoda, které jsem zabránil jen stržením volantu a krizovým brzděním. V posledním případě už mi bylo jasné že mi tam ten blbec vletí, protože zrychloval, takže jsem ho radši pustil. Kdybych tam najel, vrazí do mě na 100%. Když jedu někam na kole, jen se modlím, aby mi dotyčný blbec z vedlejší dal přednost, protože jestli ne, tak je po mě. Není mi jasné čím to je, když máme všude radary a kamery a likvidační pokuty a bodový systém. Ví někdo, kde je příčina toho, že i přes neustálé zprřísňování represí, systém pravidel silničního provozu přestává fungovat?

    1. Ono je to kus od kusu ale vyšilovači jsou i na přechodech a než bych jel po silnici 50.metrů tam a zpátky, copak jsem vypadnul bez kšírů z kočárku tak to jsem vzal přes přechod a dáreček si odplivnul že prý po přechodu s tímhle a tak jsem si odplivl taky ale kdyby zastavil tak bych, aha. :-))

      1. Ale to jsem tam stál a pustil ho. No to jsou, brrr.

      2. Jo, elkolo.

      3. Kšíry jsem prý měl protože jsem byl aktivní. :-))

    2. „Ví někdo, kde je příčina toho, že i přes neustálé zpřísňování represí, systém pravidel silničního provozu přestává fungovat?“

      To není „přes“, to je „kvůli“.
      Žiji už docela dlouho a mohu zodpovědně prohlásit, že v běžných mezilidských vztazích je dnešní doba mnohem více utažená, než byla doba před rokem 1989. A stále se to zhoršuje. Pokud podrobíte člověka trvalé kontrole a nedovolíte mu občas drobně porušit pravidla, pak se to nutně projeví výbuchem. Snižuje se tolerantnost. Každá prkotina vede ke zbytečným sporům. Lidé přestávají mít schopnost mávnout nad blbostmi rukou.

      1. Já si tohle myslim taky.

        Čim houšť tim víc na to lidi serou. Vemte si příklad v té houštině dopravních značek – vnímá to nějak někdo? Já teda vůbec s výjimkou značek který aktivně hledám – typicky řazení pruhů kde to neznám. Zbytek úplně ignoruju a kašlu na ně.

      2. Ja mam ovsem taky pocit, ze lidi se xobe chovaji vic, jako hovada, nez to bylo pred triceti lety. Mozna je ted vic tech, co si sahli na penize a tlaci jim to na sedou kuru, nevim.

    3. vyježděný řidič, předpokládá u každého, že mu nedá přednost, samozřejmě někdy je to risk. Dokud tohle nepochopíš ….
      Jsou země, kde sice asi mají „pravidla“, ale jezdí se tak, aby každý dojel. Neplatí pravidlo, jsem na hlavní jedu, rychle, platí plynulost dopravy. Neplatí, jsem píčus, pospíchám, předjíždím kolonu. V těchto společenství je minimum nehod, sice na první pohled nechápeš, jak je to možné, ale je. Pravda nejezdí se tam 150.

      1. Ano, ta tzv. „vyježděnost“ je sice v ČR všeobecně opovrhovaná, ale je nejdůležitější, protože naučí předvídavosti.

      2. Inu na motorce se ridim tim, ze me nikdo nevidi a nikdo mi neda prednost. A stale kopu nozickama a gumy jsou na zemi.

        1. Dvakrat se mi stalo, ze jsem na masine za nekym zastavil u krizovatky a on mi nacouval do predniho kola s tim, ze „mne nevidel“. To taky nechapu.

          1. do mě takle vonehdá magor nacouval v sídlišťu, v jednosměrce, aby mohl zajet zaparkovat do zákazu vjezdu :) ani se nepodival do zrcátka a eště měl blbý kecy, to sem za ním stál asi 20 sekund, kdy se rozmejšlel, co vlastně chce dělat, eště sem blikal dálkama tvl…

          2. Sám jsem kdysi couvnul, přitom za mnou stál druhý vůz…
            Do zrcátka jsem kouknul, ale byl tak blízko, že zakrýval celé zorné pole…
            Samozřejmě to moji chybu pouze vysvětluje, ale neomlouvá…

      3. Jezdívalo se tam mnohem víc, ale TUTOR tomu udělal přítrž a začíná se tam už taky jezdit jak v nacistickým prasečáu (vlevo, překážet atd.)

    4. Jo_Do: tak to asi jezdíte málo nebo jste měl štěstí. Mě se to stává zcela běžně, nejlepší je vždycky debil, co přijede ke křižovatce, když jsem od ní tak 500 metrů, stojí, čumí a když jsem tak 50-100, tak tam vjede. Samozřejmě „nepospíchá“, takže když ho dojedu, jsem z 90 na 40 a píčus (asi?) šetřivě zrychluje, protože nejlepší je nedat přednost a ještě zdržovat.

      Například včera komická situace – v protisměru (proti mě) stojí náklaďák, vycouval z lesní cesty, takže jsem zastavil a čekal, s čím se předvede. Z lesní cesty se vyloupla slépka s ochcávkou, mým směrem se ani nepodívala a rozjela se stejným směrem jako já tak, že ten náklaďák prostě objela. Vidět přes něj, že tam nikdo nejede, nemohla. S nějakým zastavením, rozhlédnutím, se nezatěžovala ani na jednu stranu. Přitom neděle odpoledne, poměrně dost velký provoz, no měla štěstí, že já jsem zastavil úplně (náklaďák jsem mohl objet, ale sledoval zrcátka, takže o mě nevěděl a já zase nevěděl, jestli náhodou nenacouvá až do „svého“ směru, tedy v případě, že bych ho objížděl, taky klidně do mě) a v protisměru zrovna nic nejelo. Kdo ví, kolikrát už jí podobné chování prošlo, tak ji vůbec nenapadne, že to není zrovna optimální.

      1. Jo, vyjetí z vedlejší na hlavní těsně před přijíždějící vozidlo a následné pooooooomaaaaaaléééé zrychlování, to taky nechápu. A tohle se děje – připadá mi – čím dál víc. Nejsem svatý, také se mi stalo, že jsem špatně odhadl rychlost přijíždějícího auta a vjel před něj, ale pak jsem se aspoň rozjel na plný plyn a omluvil se blikačkami.

        1. Tohle dělají s oblibou měšťáci, ty mají jako normu nedostatek odhadu v kombinaci s neurvalostí.

          Jenomže co se ve vsi na padesátce vyřeší pár zařvanejma „kurvama“ může být ana státovce ve 120km/h problém kdy to tam pustí.

          (Furt je potřeba mít plán B pro případ že to ten dement udělá)

          1. Běžná žena přijede na křižovatku, tam zastaví (bez ohledu na to, že nikde nikdo není a může jet), posečká přiměřenou chvíli (opět bez ohledu na podmínky), a když dospěje k názoru, že stála již dostatečně dlouho, tak se pomalu rozjede, bez ohledu na to, že se na ní z obou stran už valí proudy aut.
            Stála tam dostatečně dlouho, a proto má právo jet. A kdo to nechápe, je pyrát.

            A běžná žena je dneska v podstatě každý řidič od ročníku 2000…

            1. To jo. Oni jezdí jak ženský!

              Dřív jsem vždycky neomylně po předjetí identifikoval pohledem babu, což mi poskytlo uspokojivé logické vysvětlení proč ten dotyčnej jede jako kretén a já přestal nadávat. Málokdy jsme se splet.

              Dneska mi ale žena zkontrolujíc z okénka situaci stále častěji škodolibě říká: „Ale to byl chlap, heč…“ :))

    5. jj v tomdle vohledu je to čímdál horší, a dyž sem eště jezdil s bílým autobusem, tak bys žasnul, kolik magorů to poslalo ai před tudle velkou bílou krabici tak, že dybych nereagoval jak sem reagoval, dostanu novou

    6. Zrovna jsem to psal výše. Kamery nejsou montovány kvůli boje s blbci a kriminálníky všeho druhu.

      A pokud kamera zachytí zvlášť nezádoucí výjev ( např. by potvrdila pravdivost výpovědi nějakého dezoláta nebo explicitní selhání policie ), tak záznam zmizí nebo ho „nestihnou“ zajistit, apod.

  9. Podle me se dost mozna jedna o „systemovou chybu v uvazovani“. Ja mel za zivot nekolik psu a driv sem je vychovaval drsne, rezal sem je a tu poslusnost sem z nich proste vytriskal, ale tyhle psi utikali a kousali, byli drsni, i kdyz jinak poslouchali, ale kdyz prisel nekdo cizi a sahl na ne… bylo zle. Byli to zli psi, po zlem vychovani, i kdyz to byli mazlicci, nicmene zpetne lituji mnoha „zacatecnickych chyb“ a hlavni chybou u meho prvniho psa bylo, ze sem ho vychovaval „po zlem“ – kdyz se nekde vycural, tak sem ho za to ztrestal…

    Jako ne ze by to nefungovalo, ono to funguje, nakonec psa netrestate protoze on dela vsechno presne jak ma. Nicmene dnes jiz vim, ze to same lze udelat taky „naopak“ – vychovat ho pres granulky a pohlazeni. Ono totiz zakladni chyba, pri „trestani psa“, kdyz ho clovek tresta s tim, ze ten pes chtel neco poskodit, nekomu uskodit… To totiz tak neni – ten pes je blbec, a proste dela co ho jako blbce napadne, casto nejaka blbost.

    Takze ve skutecnosti kdyz se vam podari komunikovat nespokojenost s tim co ten pes dela, pes to prestane delat, protoze on zase nechce byt vas „nepritel“ – takze i kdyz to jeste parkrat zkusi, nakonec prestane, sam od sebe, bez jedineho vyprasku. Staci byt trpelivej a jasne davat najevo co se vam nelibi, a brat to tak ze pes je proti vam blbec, chvili mu to potrva nez mu to zcvakne, ale nakonec zcvakne… A Pes se pak chova podle zakona a nic spatneho nedela, a nikdo ho nemusi hlidat.

    Ale pes, ktereho budete od malicka cely zivot hlidat a trestat za kazdou chybu – nakonec bude vyzadovat aby ho nekdo hlidal a trestal za kazdou chybu, jinak nebude vedet co dela.

    1. To Barn S.

      Co jste mel za plemeno, jestli se muzu zeptat? Ono samozrejme nase darecky jsem taky obcas mela chut vyprasit, ale pripada mi, ze nektery rasy jsou docela duvtipny a ucej se rychle a jiny zas milujou provokace… Treba z tchanova foxe bych byla na masli. To je palicak a pripada mi, ze i nadprumerne inteligentni, ale zlomyslnej sigr.

      1. Jako je k zulibani, kdyz je po jeho, ale staci stin odporu a uz kuje pikle, hajzlik :-) Mne uzvejk kus lodicky za to, ze jsem byla tak hruba a chtela po nem, aby neuziral masovej kolac, co mi chladl venku. Pravda, moje chteni jsem demonstrovala trepnutim a urazlivym zajecenim o zas…a mlslnym pytlu blech. Proste verejny ztrapneni.
        Jako kazdej chytrej pes ovsem samo rozumi lidsky reci a cestina taky neni problem, neni prece vul, toz mi to spocet :-)

        1. Kdyz jsme meli druhyho psa asi 14 dni, tak po navratu z nakupu byla v pokoji uplne rozervana a rozcupovana kniha. Ze vsech knih, na ktere dosahl, si neomylne vybral knihu: Vychova psa ;-)

          1. Ukatoto ukulele

            Nene :-))))! To je ovsem bozi, to se clovek snad ani nemuze zlobit :-)

            1. Kdybych to nevidel na vlastni oci, asi bych tomu neveril. Byli jsme mrtvi smichy :-))

    2. Tak za tenhle prispevek dik. Opravdu. Do dneska mi obcas bezi hlavou, spolu se sziravyma vycitkama, jak jsem se obcas choval ke svymu prvnimu psovi jako debil. Nicmene, i to nejhorsi co si vycitam, je tak asi na prvnim metru cele cesty, kterou jste se svymi prvnimi psy usel vy. Neberte to, prosim, nijak zle, to je vase svedomi, me do toho nic neni. Davno vim, ze muzu psa naucit na rizne povely, pronasene s nemeckym durazem, ale taky se nauci poslouchat na uplne v klidu pronasene: pojd deme, pockej nebo pocem. Zalezi na kazdym, jestli v psovi vidi partaka a kamose a nebo prvosledovou jednotku.

      1. Ja v psovi vidím psa..

        1. Ale určitě sní a dovedou mít celou škálu citoslovců, třeba ze spaní a i třeba nespokojeně zakručí i s rozeznatelným podtónem štěkání, měli jsme 4.jezevčíky a trpasličího vlkodava ale přesného z útulku na mallorce. Nora se ničeho nebála už z genů že je přeci obr pes. :-) To byl moc hodný pes ale i ti obři jsou prý vhodní i k dětem.

        2. To je v pořádku. Máte sice základní výbavu, ale zřejmě funguje jak má. To je přeci hezké, ne?

    3. B.S.

      To je hovadina. Zrovna vedle v bytě ( ale další exemplář je i pod náma ) má jedna střelená ženská jezevčíka. Naprosto nevychovaného, schopného poštěkávat celé hodiny i když je „panička“ doma. Natož, když není…

      Ona mu na to, skoro co minutu, řekne tiché „přestaň“ a pes blafe dál…

      Navrhoval jsem aspoň protištěkací obojek, ale ne.

      Takže čokl je pánem nejen bytu, ale celého vchodu. Co jemu se chce, to je zákon.

      1. Samozřejmě dost záleží i na osobnosti „majitele“.
        Většina mladých, zatím nezkažených, psů pozná blbce a slabocha. Pak se pes stává „velitelem“ v té dvojici.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017