Krásy ruské „denacifikace“ - zpět na článek

Počet komentářů: 400

  1. Ale tak třeba Němcům ta vypálená města a ztráta třetiny území prospěla, nicht wahr? Od té doby je od nich pokoj. Tedy alespoň na padesát let, než se rozhodli vyměnit obyvatelstvo, islamizovat se a po půl tisíciletí realizovat plány Mehmeda Dobyvatele a Solimana Nádherného.

    1. :-))))))))))))))))))))))
      Má to svůj humor ale s těmi ikváči co se nahrazují akčnějšími to musí a ještě bude družba, tydýtov wola tůrantů. Ježkovi voči 🤣🤣
      https://www.facebook.com/100064825893169/videos/3603774979767678/

    2. Ale zajímavé je, že ta Rusy „denacifikovaná“ část Německa, tj. DDR, si moc dobře nevedla. Takže možná soudruzi v Moskvě to tak vymakané nemají.

      1. V rámci východního bloku na tom byla DDR velmi dobře, společně s námi a sovětským Pobaltím.

        1. Jo. Byli králové mezi žebráky. Ve srovnání s druhou půlkou ovšem byli socky a jsou dodnes, i když do nich spolková vláda už 30 let leje prachy. Známá Němka mi okolo roku 2000 vykládala, že z její vejplaty 5500 DM jde asi 500 marek na dederóny.

          1. Tak by mne zajimalo, co delala za praci, ze ji to udelalo takovej randal. Soli (Solidaritätszuschlag) byl 5,5 procenta z dane. Skoncil predloni.

            1. Nějaká šéfka kanceláře nebo odboru u US Army jako občanský zaměstnanec.

              1. Je to nejak moc. Nejvic, tusim 7,5 % se platilo ve Steuerklasse I, cili bezdetni svobodni a jeste k tomu byly nejaky dalsi podminky. No, vem to cert, proste vyhozeny prachy.

                1. Tak mohla si to přibarvit. Nebo si to blbě pamatuju, je to 25 let.

                  1. Je mozny, ze je to pravda, ono se to, zejmena na pocatku, dost menilo. Ta sazba litala hin und her celkem dost.

          2. Zapadnym sudruhom nesmrdeli dederonske majetky pocas privatizacnej rabovacky, ked povies treuhand (nemecka verzia fondu narodneho majetku) nejakemu dederonovi, tak si odpluje.. taka „privatizacia“ stala aj isteho kancelara Kohla miesto.

            Na druhej strane.. DDR si podstatne viac odsralo grofazov Drang nach Osten ako BRD.. jasne, denacifikacia bola v oboch statoch fraska.

            1. Paradoxně největší snahu o denacifikaci měli ze začátku Američani. Ti kvůli snaze prověřit kdejakýho trotla drželi zajatce v lágrech až někdy do jara 1946, takže jim jich poměrně dost pomřelo, nejvíc po SSSR. Britové a Francouzi většinu zajatců pustili už v létě 1945, protože pochopili, že je potřeba udržet zemi v chodu, navíc živení zajatců leze do peněz, který neměli. Takže řešili akorát potenciální velký zvířata a profláklý ksichty.

              1. Prvych 20 rokov po vojne bola statna sprava aj sudny system v oboch castiach Nemecka prelezeny „byvalymi nacistami“, to je nieco ako u nas „byvalymi komunistami“.. stacilo si vybavit Persilschein a bolo po probleme.

                Nemci vstupovali vo velkom do NSDAP prave tak ako sa u nas vstupovalo do KSC kvoli kariere a moznostiam.. takze najst kvalifikovaneho Nemca bez NSDAP knizky bol problem.

                1. Tak on to říkal Adenauer, že by bývalý nacisty s radostí vyházel, ale nejdřív by musel mít někoho na jejich místa. A Adenuera bych z lásky k NSDAP nepodezíral, popravě uklouz celkem o vlásek.

        2. JH: V rámci východního bloku dejme tomu, ve srovnání z NSR to byla žebrota.

          1. Však těm taky odepsali válečné dluhy a poskytli Marshallův plán. Nemuseli moc zbrojit a mohli vyrábět, obchodovat a bohatnout. Viz ten sarkastický vtip: „“Svět se v prdel obrací. Němci obchodují a Židi a válčí…“

            1. Já to znám tak, že Židi válčej, Němci obchodujou a Bulhaři vyráběj počítače.
              /pro mladší ročníky – před 40 roky to tak fakt bylo/

              1. mám z jednoho starýho kus feritové paměti, dyby nekdo chtěl do sbírky, bohužel je to po ksindlech, takže vořezaný zlatý všecko…že jako celek (i dyby nefunkční) by to mělo o nekolik řádů větší hodnotu…vysvětluj to kreténům, co vyrabovali hloubětínskou teslu

      2. Jestli to nebude tím, že soudruzi v Moskvě na válce nezbohatli na rozdíl od soudruhů v USA, pro které tudíž nebyl problém sypat dolary do nimi okupované části Německa.

        1. To je docela zvláštní názor. Američani rusákům v podstatě válku zaplatili ze svého (protože rusáci z těch všech miliard dolarů dodávek Lend-Lease uhradili jen 6 %), rusáci obsadili během války spoustu území jako svoje kolonie, Američani nic a na válce vydělali Američani? Kde? Jak? Ale rozdílný vývoj v bohatém západním Německu a východním chudobinci je kupodivu popsán správně. Chválím.

          1. Svaz to splácel docela dlouho, snad až nekdy do 70. let, a poctivě, takže seš zas nejak mimo

            1. Jste vepři.

            2. Behemot: tak jestli máte pravdu oba a Svaz za 70 let zaplatil jenom 6%, tak to se nepředal. Nebylo to spíš tak, že jim to USA odpustily?

              1. Cetl jsem o tom a SSSR zaplatil, bylo to tusim v nacuraliich. Proto to tak trvalo. Ostatne, podobne splacela RF dluhy vuci CSSR, taky az nekde do roku 98, nebo kolik. Ale proti Nemcum rozhodle lepsi moralka. Nemci nam za druhou valku dali a daji hovno.

                1. Sysop: A co jsme od Němců požadovali?

          2. Take neni od veci se podivat, kdo drzel akcie nemeckeho prumyslu. U prosperujicich podniku se stava, ze akcionari zbohatnou.

            1. Třeba Opel – součást GM. V německu dělali náklaďáky pro wehrmacht a přes švýcarsko odváděli matce dividendy, v americe vyráběli letadla, která dceřinou fabriku srovnala se zemí a po válce dostaly odškodnění za zničený podnik.
              Nebo IBM a dcera Dehomag a jejich technologie pro hladký a efektivní průběh holocaustu (číslo na předloktí v hromadě mrtvol je číslo děrného štítku IBM). Dividendy opět odcházely celou válku.
              Prostě neptejte se ženy na věk, muže na plat a německé firmy co dělala za války.

        2. leon: no dobře, nemuseli jim tam Rusove sypat, ale aspoň nemuseli vyrabovat to málo, co jim zbylo.

          1. No, ono je to jinak. Zapad vyrabovaly USA, vychod vyraboval SSSR. Jenze zapad z nemale casti patril USA/UK, takze prisel Marshall, SSSR Marshalla odmitl a NDR dostala hovno. Bolsevici to pojali tak, ze maj bejt Nemci radi, ze je neprestehovali na Sibir.

            1. Co konkrétně USA vyrabovaly? Nemusíš to rozvádět, klidně mě odkaž na dokumentaci. Nerozporuju, zajímá mě to.

              1. Poválečný technologický boom v USA je částečně způsoben dvěma vlivy. Fůra talentů zdrhla před Hitlerem a tu druhou půlku pochytali po válce
                https://cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Paperclip
                K tomu se dá v evropě za babku skupovat zadlužené podniky na západě nebo rovnou expandovat v oblastech, kde to mám pod kontrolou. Kde si po válce koupíte dopravní letadlo nebo loď? Nemluvě o tom, že tu američani spoustu techniky nechali, což bylo bezprostředně po válce sice fajn, ale dokonale to dorazí poslední zbytky konkurence.
                Akorát na rozdíl od východu i během těchto majetkových přesunů z evropy do zámoří byl životní standard na slušnější úrovni.

              2. Kdysi jsem četl článek jak i Čechy těsně po válce pročesávaly skupiny Američanů a hledaly a odvážely jakoukoliv cennější technickou dokumentaci, nebo i vzácnější přístroje a zbraňové systémy. Zájem byl třeba o proudové motory Jumo. Podobné skupiny měli i Sověti, české úřady o povolení nažádal nikdo, přestože i ony měly na těch technologiích vlastní zájem – třeba Me-262 byl později v našem letectvu zaveden.

            2. Marshalluv plán je hrubě přeceňovám, často spíš uškodil než pomohl, protože když třeba do řecka dodám hromadu cigár, tak místní tabákový průmysl co? No skončí Halík. A převezme ho nějakej globální hráč z ameriky.

          2. Vzhledem k tomu co jim Němci provedli byli ještě laskaví.

            1. Leon: Neříkám, že to nemohli udělat, měli na to právo. Srovnával jsem se Západem.

    3. JH: jenomže ruku v ruce s vypálenými městy bylo vypáleno i obyvatelstvo a dovozem Turků bylo zaděláno na dnešní problémy. Německu dost pomohl odsun Sudeťáků z Čech, narozdíl od nás (pro nás to byla pohroma)

  2. Sem se bál, že tenhle tejden nebude Pelz. Hele Zamazale, že ty chceš s Pelzem píchat a von ti nechce dát? Jinak si tuhle obsesi neumím vysvětlit. Zkus jiného generála, třeba Angora Nádora.

    1. Tak má pelce no, kdekoho taky pitvají s pohádkami tisíce a jedné noci šeherezády, pohádkových že jo. Třeba je to pro něj ta správná třpytka jako pro rybu …uděláme hejno, eeh🍀
      https://www.facebook.com/watch/?v=3603774979767678
      https://www.youtube.com/watch?v=0qanF-91aJo

      1. Co to? Dělá si to psí kusy ve frontě. Znovu a lépe.
        9:50
        https://www.youtube.com/watch?v=zZTxfMQP07Q

  3. D-fens:
    Mám nutkání dát předložku: Nerad to říkám.
    Ale podlehnu vnitřnímu hlasu a řkám v klidu: Lenost je nemoc, která zaútočí kdykoliv.

  4. Mam to cist?

    1. Ne. Podstatnější je myslím prohlášení jistého izraelského představitele, uveřejněné dnes v ČT cca v tomto znění – Izrael si v případě, že se bude cítit ohrožen, osobuje právo provést preventivní úder kdykoliv, proti komukoliv, v jakékoliv zemi, v jakémkoli rozsahu a jakýmikoli prostředky.
      Pokud má být toto pojetí novým všeobecným principem v mezinárodním právu, ospravedlňuje to libovolnou invazi a nastoluje období permanentní války. Počínaje nožovými útoky imigrantů v zemích Ko-Za, chránících preventivně ohrožené arabské a africké země, přes ruskou invazi, až po konečné řešení existence státu původce této doktríny, bude pak vše OK. Šílený svět.

      1. No fajn, ze to vim. Citim se totiz byt ohrozen sousedovym prasetem, takze…

        1. Snad taky nepořádáte ve vsi soutěž o nejtěžší živou bytost?

          1. Zbytecny, to by vyhral soused.

            1. Aha, já myslel že jeho prase.

              1. Kdepak, to vedle nej vypada jak chrt.

        2. Nejlepší obrana proti praseti co znám, je propíchnout mu každejch 20 cenťáků střevo špejlí.

      2. Na mezinárodní právo už dávno sere Bílý tesák a hlavně USA. Fašistický KoZa se řídí řádem založeným na pravidlech, to znamená že co si usmyslí to udělají.

      3. Ich tutor ma k tomuto aj prislusnu legislativu. Tiez bez opory v medzinarodnom prave ale su to nasi kamarati takze vsetko je OK a je to tak spravne.

    2. Sysop: došel jsem ke slovu Pelz – tím, že nebylo už v nadpisu, jsem se nechal přemoci zvědavostí, která mě asi po 5 vteřinách přešla. Takže nemůžu říct, jestli to máš číst nebo ne, ale můžu říct, že já jsem to stejně jako jiné pelzoviny nečetl a ochuzen se necítím.

      1. Nemam rad extremy, ani jedne strany. Takze Aeronet i Namazal jsou pro mne v jednom pytli a nectu ani jedno.

      2. Chápu, příliš Pelze škodí zdraví. Nicméně čekal bych spíše výhradu, že text je z velké části vykrádačkou kvalitního a stále relevantního článku od JM.

        Budiž útěchou, že ve frontě čekají už jen dvě pelzovské perly a pak snad bude pauza od tohoto tématu.

        1. Takže už ses udělal, ejakuloval a bude (meno)pauza? Fakt nechápu, že máš potřebu publikovat svoje nekonečné erotické fantasie stran Pelze hned na 3 webech zároveň. Kdybych provozoval podobnej web a zjistil, že publikuješ to samé jinde, poslal bych tě s tím do Pelzova mancuntu. Tip: fokusuj se na jaderného chciválka Řehku nebo bunkra Angora Nádora. Jenerál jako jenerál.

          1. Protože mi přišlo, že točíme v kruhu. Vy zastáváte pozice ve smyslu: „Ale Rusové přece také budou podléhat souhlasu“ a „Když někde nejsou Američané přítomni, tak to z hlediska případné obrany nehraje zásadní roli.“ Já to vidím jinak. Rusové prostě se ptát na souhlas nebudou, případně tam pošlou „mužíky“ a budou se nejdříve tvářit, že o ničem neví, a pak, že už je pozdě.
            A samotné členství v NATO opravdu negarantuje vojenskou odpověď USA na útok. Zvláště v případě „anonymních mužíků“ a fait accompli.
            Stejně tak se asi neshodneme o tom, co by Janukovyč ustál. Vy se domníváte, že by se udržel sám u vlády, kdyby ho někdo (kdo? NATO?) nenutil „brát ohledy“. Já zase, že bez přísunu ruských jednotek by se „občanská“ válka na Donbase nekonala nebo skončila do léta 2014.

            1. Jaroslav Neveris Zamazal 28.8.2024 v 7:24

              „…bez přísunu ruských jednotek by se „občanská“ válka na Donbase nekonala nebo skončila do léta 2014.“

              – – –

              Jistěže by rychleji skončila – se vzpurným obyvatelstvem z východní části státu by se fyzicky tvrdě zametlo za podpory západních států a byl by klid.
              Byl by to snad první případ…?

              .

            2. Zamazal: Vy jste z toho článku dohody udělal nesmysl ve stylu: „Všichni se budou muset ptát Ruska na souhlas, zatímco Rusko si bude moct dělat co bude chtít“, což není pravda a jediné o co jde je, abyste to uznal a ten článek nevykládal nepravdivě. Chápete?

              „A samotné členství v NATO opravdu negarantuje vojenskou odpověď USA na útok. Zvláště v případě „anonymních mužíků“ a fait accompli.“

              Negarantuje, ale o tom řeč nebyla, takže?

              „Stejně tak se asi neshodneme o tom, co by Janukovyč ustál. Vy se domníváte, že by se udržel sám u vlády, kdyby ho někdo (kdo? NATO?) nenutil „brát ohledy“.

              Žádal jste mě o spekulaci, dostal jste ji, podle mého názoru by se snadno udržel, protože by měl volnou ruku k potlačení převratu, jako reakci jste nenapsal ani ň.

              „Já zase, že bez přísunu ruských jednotek by se „občanská“ válka na Donbase nekonala nebo skončila do léta 2014.“

              Zaprvé, o tomhle jsme se vůbec nebavili. Zadruhé, souhlas, už jsem dávno napsal to samé, bez pomoci zvenčí by to bylo potlačeno. Narozdíl od vás jsem konzistentní a realistický stejně jako u toho Janukovyče.

        2. Jen pauza? Chjo…

      3. Pelz mele hovna a tenhle mu je vyvrací. Furt si to přečtu radši, než tady ty nekonečný místní kolovrátky jak je rusko skvělý a zbytek světa mu ubližuje. Sorry jako .

    1. Vahu clanku shazuje fejk obrazek v zahlavi. Skoda.

  5. …jenž v pelzovském pojetí usiluje o „světovládu“ a „zničení Ruska“

    Nač ty uvozovky když zločinný Západ vede hybridní válku proti Rusku s cílem ho zničit a zajistit si světovládu.
    Nijak se s tím netají a v Praze dokonce proběhla jakási sešn na které si už parcelovali Rusko.

    Číst ty výblitky zamazala celé je ztráta času.

    1. porcovat ruskeho medveda, hoci veselo beha po lese.. to svojho casu skusal aj korzican a grofaz.

  6. Koukám, že podle hodnocení těhle článků, většina čtenářů dfense bez výhrad konzumuje ruskou propagandu o tzv. denacifikaci. Autor je vyhraněný na opačném pólu, takže to pak podle toho vypadá. Já na článku nic tak závadného nevidím. Některá odvození jsou možná přehnaná, ale v zásadě ukazují na realitu myšlení současných rusů. Minimálně těch co to tam vedou.

    1. Zapadna propaganda o tzv. demokracii a boji za europske sracky je lepsia? Ale chapem, niekto musi konzumovat aj taku.. ano, treba bojovat do posledneho ukrajinca, len aby sme oslabili tu risu zla.

      By ma zaujimalo, ci sudruhovi niekto za tie sracky aj plati..

    2. A co ty, ty konzumujes kterou propagandu? Nechces doufam tvrdit, ze ty, jako jediny, mas samozrejme nezkresleny a objektivni nazor?

    3. Kterépak to je to médium, které v ČR šíří tu ruskou propagandu?

    4. No, důležité je, že k památníku Babij Jar v Kyjevě, kde chlopci od Bandery a Šuchevyče pomohli Němcům pochovat 30 tisíc Židů, dnes vede ulice Bandery a Šuchevyče, což je jasný důkaz, že nacisti na Ukrajině nejsou.

      1. Takhle: Většina obyvatel Ukrajiny náckové fakt nejsou – V průzkumu r. 2014 označilo jen 31 % Stepana Banderu za pozitivní historickou postavu, kdežto 48 % za negativní.

        Problém je, že jejich politická reprezentace potřebuje pro lid nějaké hrdiny a ukrajinský pseudonárod nemůže nabídnout nic lepšího než Banderu a jeho nohsleda Romana Šuchevyče. Proto mají tihle dva zločinci všude pomníky a ulice. Víc lidí by je tam radši nemělo, ale kvůli obavám z případných následků to neřeší, stejně jako my před lety pomníky Gottwalda. Navíc teď ve válce mají jiné starosti. Třeba jak zdrhnout před armádními verbíři.

        Takže jen krátké shrnutí:

        Bandera – agent Abwehru, čelní představitel Organizace ukrajinských nacionalistů, v r. 1941 autor dopisu Hitlerovi s provoláním:„Sláva hrdinské německé armádě a jejímu Führerovi Adolfu Hitlerovi“, ve stejné době nezpochybnitelná odpovědnost za masakry civilistů (hlavně Židů), např. ve Lvově. To, že ho pak Němci zavřeli do koncentráku na těchto skutečnostech nic nemění (třeba Slánského jeho vlastní dokonce popravili a přesto nikdo nepochybuje, že byl komunistický zločinec). Navíc Bandera tam měl fešácký kriminál včetně návštěv manželky, protože s ním náckové ještě počítali do budoucna – ke konci války byl propuštěn, to už ale skutečné otěže vedení OUN dávno třímal Šuchevyč.

        Šuchevyč – tady fakt krátce, víc není potřeba. Kromě účasti na zmíněných pogromech ve Lvově ještě třeba zabíjení „partyzánů“ v Bělorusku (ve skutečnosti většinou opět civilistů, hlavně Židů), následně jasná odpovědnost za masakry ve Volyni jako jeden z šéfů UPA (Ukrajiská povstalecká armáda)

        Zkrátka v celé Evropě od Francie po Rusko, od Norska po Řecko dostávali náckové a kolaboranti špagát za válečné zločiny s mnohem méně oběťmi, než pod jakými jsou podepsaní Bandera s Šuchevyčem. A bylo to dobře.

        Pokud se k těmhle hajzlům v ukrajinském státě hlásí politická reprezentace, mají tam ulice a pomníky – a obdivovatele, sice v menšině, ale početně rozhodně nezanedbatelné – pak je denacifikace zjevně potřeba.

        1. Ukrajina má i hrdiny jako Chruščov nebo Brežněv. Dále i nějaké ukrajinské hrdiny z doby přepadení Československa v roce 1968.

        2. Ukrajina by měla hrdinů dost, kdyby chtěla.
          Sergej Pavlovič Koroljov byl poloviční Ukrajinec, například. I letec Ivan Kožedub se narodil na Ukrajině. Jenže o TAKOVÉHLE hrdiny současná Ukrajina asi moc nestojí.

        3. Tak co třeba Mazepa…

          1. No nevim. V jejich anketě o největšího Ukrajince (2008) byl Bandera třetí, kdežto Mazepa se ani nedostal do top ten (i když těsně).
            Jo a třeba vítěz – kníže Jaroslav Moudrý by se asi dost divil, kdyby mu někdo řekl, že byl Ukrajinec.

            1. Pri postavách z dávnejšej histórie to je tak vždy, čo boli Pribina alebo Svätopluk? V súťaži o najväčšieho Slováka (2019) boli i tak (ale neatakovali čelné miesta). Už vôbec nehovoriac o tom, že 5. miesto obsadili dvaja Gréci…

        4. kdyby udělali unii s Kazachstánem, tak by mohli mít ještě Borata, ten byl tuším taky na Židy vysazný :-)
          Každopádně ideově jsou stále na výši https://t.me/marsalMalinovskij/8062

  7. už sme asi doma: https://www.michalapetr.com/map-2076-jak-fiala-dotuje-ukrajincum-hypoteky-a-nasincum-ne-analyza/

    dekádu dopředu sypat chocholské svoloči do koryta prachy ukradený vlastním ovčanům, zatímco na ně hlasitě řvát, ať si naserou – jaká náhoda, že se zrovna povedlo nedopatřením rozkurvit stavební trh eště po stránce byrokratické, aby vohnouti stavět nemohli, ani dyž na to mají (ale pěkně je režim přes hytlerinflacu a další daně vo ty love voškubal, aby nakonec postavili hovno a jenom platili úroky z hypošky, kterou nikdy nepoužijou, krásně vymyšlený)

    1. S tim Hytlerem ofafrne, za velky uroky stavel ke zdi a marku naopak nadhodnotil. Co bylo pak, to se od dopadu soucasne vlady lisit nebude.

    2. Nezapomeň přispět Péťovi a Míšovi pětku, aby nezdechli! :-D

  8. Pan Zamazal je toho zjevně plný, nedalo se nic dělat, muselo to ven. Podobný článek bych čekal někde na vládním webu pana Foltýna. Nezbývá, než se smířit s tím, že i liberální multi-kulti antiruSSáci mají právo na „názor“ a jeho volné šíření, jakkoli mi to přijde pitomé a silně jednostranné.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017