Kara-Murza: Sovětská civilizace 2 - zpět na článek

Počet komentářů: 462

  1. Tak byl kultovní film na neměnné čt od vztyčení vysíracího stožáru 3 000%ních jednooborových soustruhátů, druhými workoholiků na „vjeky. Omylem?
    https://webshare.cz/#/file/qbpRiMEp4P/kin-dza-dza-01-02-02-1986-ru-cz-tit-avi
    Nenechal jsem se ovlivnit ale teď si to přečtu. 😂🙋‍♂️

  2. Skvělej článek. Téma začalo již znovu být aktuální.

  3. Ruská a španělská společnost se vzájemně liší. Balalajka versus kytara. Krocení medvědů versus býčí zápasy. Významný Vladimír Putin versus navoněný hejsek Král Filip VI. španělský. Násilné obracení na katolictví versus dobrovolné pravoslaví.

  4. A proč ten kocour vlastně nebyl kastrovaný?

    1. Protože by to bylo proruské.

    2. Proč by měl být kastrovaný?

      1. Protože je to zodpovědné jak vůči té kočce, tak vůči majiteli. Ale to málokdo chápe, protože na ty kočky vlastně v podstatě úplně serou, co je jim do nich. :-P

        1. Nechapu, v cem spociva zodpovednost v pripade kastrace, aniz by clovek znal nejake dalsi souvislosti. Jako jo, stat takhle uprostred Luniku IX, tak je to mozna tema. Ale prijit do ordinace s kocourem, co ma nemocne oko a mastickarka zacne resit kastraci? To jako fakt??

          1. Ty souvislosti jsou celkem jednoduché. Kočka je domestikované zvíře, a její majitel je za ně proto zodpovědný, stejně jako za všechny další tvory zplozené JEHO zvířetem. Zodpovědný majitel proto dá své zvíře kastrovat, aby ho uchránil od nemocí a aby se nekontrolovaně nemnožilo. Tím se potom zamezí tomu, že se nemusíme starat o desítky opuštěných a nechtěných koček, které VÁS pochopitelně nijak nezajímají – jsou to přece jenom zvířata, navíc kočka, ta se o sebe přece postará sama, a když ne, praštíme s ní o zeď a necháme tak. Proto každý ZODPOVĚDNÝ chovatel i lékař řeší v PRVNÍ ŘADĚ KASTRACI toho zvířete. Kočka domácí totiž NENÍ ŽÁDNÉ DIVOKÉ ZVÍŘE, je to úplně stejný případ jako pes. Že to lidé nechápou je bohužel velmi frustrující, a je velmi složité to jim vysvětlovat a obhajovat, přes to se neustále snažíme. Jak vidím, nadále MARNĚ. Je to pro vás dostatečně srozumitelné?

            1. Samozřejmě, pokud máme kočku na chov, jistě ji vykastrovat nenecháme. Byl to ten případ? Stačilo to paní doktorce říct, určitě by to pochopila. V tom není žádný problém.

              1. Problem je, ze pani se mela nejprve zeptat a pak rozumovat. Krome toho, na jeji nazor se nikdo neptal, takze z jeji strany to bylo hulvatske.

                1. Však ona se zeptala…
                  Jestli rozhorleně, to nevíme, to tvrdí autor…
                  Ostatně mohla mít k takovému dotazu nějaký veterinární důvod…

                2. No, však ona se taky zeptala. Každý rozumný veterinář, co má zvířata opravdu rád, se vás na to většinou zeptá.

            2. Zlobi ti shift.

              Zodpovedny chovatel predevsim resi, aby se mu kocka pohybovala jen tam, kde ma a kde je to jeho. Takze i kdyby chovateli jeho kocour naprcal nejakou kocku, pak to samozrejme bude jen na jeho pozemku, tudiz ciste jeho vec. Pokud se jeho kocka pohybuje po cizich pozemcich, pak je nejake naprcani jen jeden z problemu. To, ze koucoura kastruje, nezabrani, aby napriklad pro zabavu nezabijel ptactvo. Ano, bude o neco linejsi, ale ne uplne.

              Pokud ja na mem pozemku vidim cizi kocku, tak ji eliminuji (jak je dnes moderni rikat) a sousede to vedi, vsechny jsem je informoval. Takze ja mam napriklad problem vyreseny a to i stran mozneho premnozeni tohoto predatora.

              Je to pro tebe dostatecne srozumitelne i bez verzalek?

              1. Chudá a docela nehezká holka sedí na hrázi rybníka a tváří se šíleně smutně, když v tom z vody vykoukne zlatá rybka a povídá:
                „Děvenko, nebuď smutná. Splním ti tři přání, abys měla veselejší život.“
                Dívka se zaraduje a říká:
                „Chci, abych byla krásná. Chci, aby moje chatrč byla zámek.“
                Rybka na tom hned začala pracovat. Slečna opravdu před očima rostla do krásy a na místě její chajdy se tyčil zámek z bílého kamene. Dívka mezitím vymyslela i třetí přání:
                „Přeju si, aby z mého kocoura byl krásný mladík.“
                Ze zámku vychází mladík, slečna mu utíká naproti a ptá se ho:
                „Copak ty můj milý ty nemáš radost?“
                Mladík zavrtí hlavou a říká:
                „Co tě to v loni napadlo nechat mě dát vykastrovat?“

              2. No, doufam ze zodpovedny pan Sysop ma hodne rad potkany a mysi – ti nemaj majitele a tak se zodpovedne pelesi vsude mozne. A to jsem si doted myslel ze jste inteligentni clovek.

                1. Co maji potkani a mysi spolecneho s vyplenenymi hnizdy cervenky, kosa, drozda a oresnika (vycet jen za lonskou sezonu)? Hrabose na zahrade strilim. Mysi mi nevadi, delaji zanedbatelne skody. A co si o me myslite, je mi zcela a uprimne jedno.

                  1. Hodně. Ale nechápete toho evidentně o kočkách mnohem víc. :-P

                  2. No, je to hodne prekvapive ale potkani a mysi se mnozej tam kde neni kocek. Jednak je nema kdo zrat, jednak pach kocek hlodavce odpuzuje.

                    1. Ale prd. Zrovna soused vedle ma kocek v baraku tri prdele a hrabosu s mysmi na zahumenku tolik, ze kdyz tam budu deset minut stat, aspon jeden kousek uvidim. Jedine, co mu to tam resi, jsou postolky a obcas ovce – jak behaji, tak to hlodavce sere.

                      V baraku kocka par mysi chyti, ale na velkem prostoru nema moc sanci. Kolik jich chytne za den? Deset? To je tady na polich nic. Tady jsou desetitisice hlodavcu na par hektarech.

                    2. Dřív kočka nechytající myši prostě skončila a její potomstvo bylo utopeno přednostně. Proto kočky velmi dobře chytaly myši. Která kočka vyskládala hospodáři řadu mrtvých myší, byla upřednostněna k pokračování jejího života a potomstva.

                      Ovšem dnes si pěstujeme kočky neschopné chytat myši, přivážíme a chováme lékaře a inženýry mluvící arabsky, podporujeme rozmnožování cikánů pro ozdravení populace, vychováváme děti coby sněhové vločky do nadcházejících těžkých časů, budujeme průmysl emisními povolenkami a ničením paliv a energií. Kocourkov.

                    3. No, kočky dnes ovšem chytají myši stejně jako dřív, a to jak kastrované, tak nekastrované.
                      Přirovnávat je k bezcennému lidskému odpadu je vůči nim urážlivé.

                    4. RomanL: To je dezinformace, že kočky chytají myši jako dřív. Drtivá většina dnešních koček se ti na myši zvysoka vykálí.

                2. RaphusElektrotechnicus

                  Je to tak. Soused je rád, že mu kočky na pozemek i na půdu chodí a likvidují myši. Chápu, že někdo to může mít jinak, dneska je každej druhej choulostivej alergik a pak je potřeba to respektovat.

                  Vliv koček na predaci ptáků se přeceňuje, hlavně to dělají starý myslivci, aby si mohli bouchnout. Ty mladý už mají rozum.

                  https://www.vcpcso.cz/ma-predace-vliv-na-pokles-ptacich-populaci/

                  1. Leda hovno. Mam okolo baraku fotopasti, davam je tak, abych na hnizda videl, takze jejich konec mam na fotkach. Jen v jednom jedinem pripade hnizdo kosu vyplenil par sojek. Ve vsech ostatnich cizi kocky. Ptaci mi tam zpivaji, zerou hmyz v sadu, z kocek mam jen skody a nasrano na terase. Bohuzel v drtive vetsine pripadu kocka mym psum utece. Obcas ne a nebo skonci na strome, to pak necham psy venku celou noc.

                    1. No jo, život je pestrej. Mě zase ptáci serou, že mě ráno budí svým řvaním a žerou v sadu hmyz. Kočky je naštěstí tlumí.

                      Nechceš kotě?

                    2. Jo, takova penice umi zkurvit spani, o tom zadna. Ja chovam psy a ucim je lovit kocky, takze s kockou by to asi neslo dohromady. Tyhle nabidky dostavam trikrat rocne od sousedu, kteri chodi s kyblem po vesnici. Dekuji, chovame ledacos, ale sam bych neumel svoji kocku presvedcit, aby pro svoji zabavu nezabijela ptaky.

                    3. Není to tak hrozný, mám tři kočky a ptáka dotáhnou dohromady tak 4 do roka. Daleko největší škody mi v sadu působí vysoká. Tu kurvy co neožerou do výšky 2 m, tak aspoň olámou a jako bonus ještě oloupou kmen, protože pletivo počítalo se srnkou ale ne s laní. Na jaře mi dělali nájezdy, až jsem přemýšlel, že si na ně počíhám. Včera jsem koukal, zase něco olámaný. Mohl bych to střílet z okna.

                    4. Sad mam nastesti malej, ale pred zimou ho oplocuju. Driv taky dokurvenych par stromku. Pak se taky jednou vyznamenal pachtyr, kdyz neumel jezdit s novou rotacni sekackou a zranil asi pet stromu v rade. Suverenne nejvetsi skody delaji hrabosi, nove stromy sazim do pletiva, pak mam klid. A porad sict a sict a sict, pak se hrabosi vystehuji, jinak se sezerou kane.

                      Ty kocky zpravidla ty mladata nechaji rozcupovany pod hnizdem, dospelce nechytnou.

                      A to mam kliku, ze mam brambory bliz k baraku, soused je ma o dve sta metru dal v kopci, vedle jeste tri ary psenice a cerna mu to rozryje, pokud to neobezene elektrickym ohradnikem. Nejaky pachovy odpuzovace ani hovno.

                    5. Jo, pachový nefungujou, nebo jen chvilku. Mě se to právě oplocovat nechce, sem do hor se to nehodí. Beru to jako daň přírodě za to, že se mi sem tam něco i urodí. Nejsem na tom závislej, je to jen koníček. Na podzim chystám nějakou větší výsadbu keřů, tak tam to budu muset oplotit, jinak by na jaře nic nezbylo. Tak to aspoň navážu na souseda, co jedinej má plot, aby to nevypadalo tak blbě, ale stejně se mi to ekluje. Hraboši a hryzci jsou kurvy, právě kočky to tady hodně zredukovaly, dřív tobylo tak 7 mrtvol denně a krvavý jatka po celé chodbě, dneska už jen sem tam mrtvola jednou za pár dní. O tom sázení do pletiva jsem slyšel ale přišlo mi to jako píčovina, tak to schválně zkusím.

                    6. Notor:
                      Co nezasadim do pletiva tak mi zlikvidují hryzci, čemu neobalím kmen, zlikvidují srny. A to mám oploceno, metr a půl lesního pletiva, ale ty kurvy to přeskočí!

                    7. Mě přijdou horší zajíci, a že jich tady je. Srna ožere větve, to nějak doroste, ale zajíc jde po kmínku a celej stromek v hajzlu. Chystám pásovou výsadbu keřů, tak asi přikoupím i pletivo…Plot mám v garáži složenej asi tak 8 let, tak se toho aspoň zbavím.

                    8. @Sysop
                      Jo, seš v prdeli. Bratrstvo kočičí facky tě z drápků jen tak nepustí. Možná kdybys obšťastnil tu 200 kg tetu, jak vychovává miciny v telce, aby se přimluvila.

                      A co lišky, choděj dávat Gute Nacht?

                    9. Re: karban 19.6.2024 v 16:06
                      Ja jsem v pohode, dokud je normalni a kulturni vymena nazoru. Nemusim s nekym souhlasit, proc taky. Jakmile nastoupi invektiva, nahazim je do ignore a vymalovano. Kdo chce urazet, nechce diskutovat. Pak diskusni platforma pro mne ztraci smysl.

                    10. Sysop 14:06
                      Na hraboše musíš způsobem střelným.
                      Používám tohle zařízení https://www.likvidator-hrabosu.cz/ a k plné spokojenosti již několik let. Tahle malá věcička dokázala spolehlivě zlikvidovat hraboše a krtky v naší části vesnice.

                    11. Re: Childeater 20.6.2024 v 10:22
                      Jo, mam nemeckej original tehle Schußfalle. Funguje to fakt vyborne.

                    12. Já vyrábím luky a šípy, tedy bych na ty prevíty, co mi vožíraj stromky atd, a čuměj denně do voken, stačil. Ale nějak nemám to srdce …. ta představa, že to je blbě střelený a belhá se to k lesu …. musel bych to říznout ručně a to mi nebaví.To jsme dělal s kozama, když jsme měl stádo a nikdy mi to nebavilo.

                    13. Sysop
                      19.6.2024 v 13:57

                      vokřídlení potkani? tyvl letos to ty kurvy už notně přehánijou, nevim cotoe za svině a co to žere, ale auta v celé čtvrti dosraný že to svět neviděl, už seriózně přemejšlím vo pořízení pistolovejch broků a že to nekdy v noci pudu sestřelovat tvl (svině to vobsírají skoro výhradně v noci)

                      eště že už je aspoň po třešních, nevim kde to vůbec ty děvky našly, ale eště peckama votřískaný kastle tvl…

                    14. Mimochodem, tím lovením koček se moc nechlubte, mohlo by se to dnes považovat za týrání zvířat. A taky by vám při tom mohl někdo toho vašeho pejska eliminovat, kdyby se někde náhodou utrhl ze řetězu. To víte, KARMA JE ZDARMA.

                    15. Samozřejmě. Pravděpodobně někde za tu Vaši propagandu necháte koule.

                    16. Re: RomanL 19.6.2024 v 15:41
                      Plynovy ohrivace nepouzivam, nechci ani zdarma ;-)

                    17. Chovám psy a učím je lovit kočky, mam 5 hnízd na zahradě a na všechny fotopasti a ve výsledku? Mám nasráno na terase.

                      To holt už chce fištróna no.

                    18. No, prostě nemáte rád zvířata a nerozumite jim, ale tak to má bohužel spousta lidí, i jinak inteligentních.

                    19. Sysopovo komentář má docela logiku.
                      Já taky nevím proč bych měl dělat socialistické krmítko pro sousedovo kočky.

                      Zvlášť když preferuju hnízdící ptáky na svém pozemku před cizíma kočkama.
                      A vypleněné hnízda prostě netoleruju.
                      Jen bych spíš používal gumové projektily s nižší rychlostí než rychlé olovo.

                      Nejlepší jsou takové ty ženské „cat lady“ ze simpsonů, co mají moc rády ňuňu kočičky, tak je občas nakrmí, a ony pak jdou roztrhat pro zábavu pár ptáků do okolních zahrad.

                      On je to takový divný vesnický socializmus, že jako kočka má právo se nažrat čehokoliv na vaší zahradě. Cizí psy taky nenecháte sežrat něco na vaší zahradě a pak ji ještě obesrat a označkovat.

                      Ale možná je přece jen chyba v tom že neumí kočky přeučit z ptáků na hraboše.

                      Ale možná

                    20. No vidis, a mne zas ty hnizdici ptaci serou, protoze toulava kocka mi este nevyzrala hrach ze zahrady driv nez vyklicil ale ptaci ano. Ale nevim, jeste jsem nikoho nebyl otravovat at si krmitko narve do zadni casti tela.

                      Ono totiz to ze kocka ma majitele je taky docela novum – je uplne normalni ze proste clovek zmerci cicu ze mu chodi do zahrady tak ji da najist a ona tam pak zacne chodit furt, pozdeji treba i s deckama a pak vnoucaty. Je majitel asi tak stejne jako ty vlastnis ty ptaky.

                      A samozrejme plati to co napsal pan vyse – kdyz nechces v zahrade cizi kocky, obstarej si vlastni.

                      Neco s me skusenosti. Kdysi, jeste jsem byl kluk, jsme se i s moji kockou stehovali do baraku kery byl leta neobydleny. V zahrade meli sraziste mistni kocky, a bylo to jak rikas, zasrane a zachcane.
                      Cica zacala chodit ven, parkrat jsem byl svedkem docela huste mely (jednou se byla i ke mne schovat) ale tak za pul roku cizince vymlatila ze zahrady a uz tam chodila jen vona.

                    21. Re: RaphusElektrotechnicus 19.6.2024 v 20:04
                      Jo, kdyz te sere, ze nekdo vedle tebe huli, zapal si taky. To uz jsem nekde slysel.

                    22. V podstate ano, tak nejak vypada svoboda.
                      Pripomina mne to jednu diskuzi na nasich novinach vzhledem k domacimu chovu zvirat. Nejakej pitomec se tam zacal tlemit ze my „dezolati“ chceme byt jak v Rusku kde meli lidi na balkonech slepice a svine.
                      Jsem reagoval ze pokud jsi mam vybrat, radeji budu zit v zemi kde ma soused na balkone drubez, nez v zemi kde mne na balkon poleze ojro-ourednik aby se presvedcil jestli tam nahodou drubez nechovam. A tak nejak je to vseobecne…

                    23. Bože to je komedie :D

                      prosím pokračujte a mě už jen kávičku :)

                    24. Shifty:Zahradnicý téma je pro dnešek vyčerpný. Ale mám tam nějaký ignoranty, tak doufám že jsem o nic nepřišel.

                    25. bavil to tu sysopýček.

                  2. Jinak, na starym baráku dennně krmíme asi šest koček, barák je vymřelej a nevosídlenej, zatím, a myši by nám osrali a sežrali všechno. Zaplaťbůh za kočky.

                    1. Dyt jo. Kdo je potrebuje, at je ma. Jestli nekoho sere rvani ptaku, at je lovi cim chce a jak chce.

                      At si pravidla na svem pozemku kazdy nastavi tak, jak mu to vyhovuje a at kazdy respektuje pravidla toho druheho. Pak nastane na svete raj :-)

                      Zatim je to tak, ze jeden nezvlada chov kocek, druhy nezvlada chov psu, dalsi zase chov slepic,… ale kazdy z nich ocekava, ze sousede to prece musi tolerovat. Ne, nemusi.

                  3. Notor 19.6.2024 v 13:46

                    Kočky likvidují na zahradě myši, ale zaseté záhony je nutno zakrývat, protože vyhrabáním děr toho zničí kočky více než by zničily ty myši.

                3. má tam hrabošů že po nich může chodit místo po kobercu…

              3. Nezlobí mi SHIFT, tak píšu NORMÁLNĚ.
                No, velmi zodpovědný člověk by skutečně svou kočku vycvičil tak, aby se pohybovala pouze na jeho pozemku, čemuž, mimochodem, což asi netušíte, též velmi významně kastrace pomáhá. Kočka potom nezanáší, a hlídá si většinou jen své teritorium. Už jste mimochodem někdy zkoušel vycvičit kočku?
                Lezou vám na dvůr cizí kočky? Pořiďte si vlastní, ta je od toho odradí.
                A ano, kočka kupodivu zabíjí i ptactvo. Což je další dobrý důvod k tomu, aby se nekontrolovaně nemnožila, není-liž pravda?
                A ano, takových hovad a jejich „řešení problémů“ znám víc, i těch, co se tím chlubí, takže ANO, JE MI TO JASNÉ I BEZ VERZÁLEK, a ano, už je mi jasné, že jste proti kastraci zejména z toho důvodu, abyste měl víc cílů. No, doufejte, že si jednou kočku nespletete s něčím jiným. I takové případy totiž znám, a KARMA JE ZDARMA.
                No, považoval jsem vás za docela rozumného, ale jak vidím, každý má nějaké mouchy. :-P

                1. Už se tím chlubil v diskuzi pod jiným článkem.
                  Tak to u pejskařů bohužel bývá.
                  A bohužel ta proklamovaná svoboda pro ně znamená, že já se musím přizpůsobit jejich psovi.
                  Mám s tím celoživotní problémy, dalo by se říct až trauma.

                  1. Von neni pejskař. Ten cvičák neviděl ani z ponorky. To co tu psal jsou hovna, který žere akorát tak kablbák a spol… Je to bohapustej lhář a hlavně totální blb. Ale i lhát se musí umět… a ani tohle ten zoufalec neumí.

                    1. Přesně tak, on toho psa nevycvičil, on ho ZKURVIL. Nejhorší na tom je, že to absolutně nechápe. :-(

                    2. Nevím jak Sysop, ale obecně většina majitelů psů nejsou pejskaři. Jsou to prostě majitelé psů, takzvaní mapsové.

                      Výchova a výcvik s tím většinou nemá mnoho společného. Šlechta mezi mapsy má íkvé jako prasident a umí si samostatně utřít na WC zadek. Jak říkám, akademici.

                    3. Ja psy chovam a cvicim temer padesat let. Jako kluka mne to ucil stryc, vasnivy nimrod (mimochodem, zrovna on kocky na svem pozemku strilel a nikdy zadny soused ani neotevrel hubu). Nemam a nechci mit zadnou stanici, nehodlam delat neco se zviraty pro penize. Par let jsem delal figuranta, pomahal jsem na cvicaku, ted uz na to neni cas. Nazor Romana je mi fuk. Muj dum, muj hrad. Sousedum jsem rekl, ze jejich kocky u sebe nechci. Nic nedelam ani na tajno, ani zakerne. A uplne nejdebilnejsi nazor je ‚kocicka to tak dela, no…‘, ve stylu ‚no moje prasatko ti rozrylo tvoji zadradu, ale prasatko to tak dela…‘. Na svem pozemku at se svymi zviraty dela kdo chce, co chce. Pokud nezvlada jejich chov, necht ma jen akqarijni rybicky.

                    4. No, učil vás to evidentně UPLNĚ BLBĚ! Jako debil nimrod, co střílel kočky a posílal na ně psy je to ovšem pochopitelné. :-P

                    5. Argumenty ti dosly, tak aspon nadavas na oponenta. Ale neprekvapuje mne to, protoze nemas cim obhajit fakt, ze bezohledneho chovatele nemas jak ospravedlnit. A tvoje zoufalstvi je videt prave v tech nadavkach. Takze za mne dobry, vidim, ze mam pravdu.

                      Ze bezohlednost chovatele odsere zvire, je blby, ono za to nemuze. Ale ja taky ne a skodu mam ja. Pokud nepomaha domluva s chovatelem, protoze je bezohledny a liny to resit, pak holt nastupuje radikalni reseni.

                      Pokud mi nekdo rekne, ze si mam kocku poridit taky, pak je videt, ze je hloupy, nepozorny, nebo neumi cist, protoze jsem uz v uvodu napsal, ze chci mit na zahrade zpevne ptactvo. Ja jsem chovatel psu, ne kocek, takze nevim, jak se vychova kocka tak, aby zarucene nelovila ptactvo. A protoze toto neumim, tak se do chovu kocek pustit nemohu.

                      Dal si myslim, ze je debata zbytecna. Leda by nekdo z vas radilku prijel sem a na moji zahrade presvedcoval ty sousedojc kocky, aby sem nelezly. Pak bych to ja nemusel resit a treba by to fungovalo ke vseobecne spokojenosti. Pokud to resit neumite, tak do toho nekecejte.

                    6. Ne, argumenty mi nedošly, to, co jsem napsal je argument sám o sobě, ale to jako jedinec,co nenávidí zvířata, vychovaný jedincem, co nenávidí zvířata, nikdy nepochopite.

                    7. Jojo, ted jsi mi to uplne strasne nandal. Tak pa.

                  2. Hosi, muzete si klidne navzajem vykourit. Ty vase narky na veci nic nezmeni. Ja chovam zvirata tak, abych ZADNYM (je to s tim shiftem lepci?) zpusobem neposkozoval a nesral sousedy. Kdyz to delam ja, necht to delaji i druzi a nase vzajemne souziti bude v harmonii. Pac a pusu.

                    1. Vykuř si ho sám, hovado nesnášející zvířata. A ne, když to děláš ty, já to fakt dělat nebudu. :-P

              4. Pak je asi jen otázka času, až někdo za to eliminuje (jak je dnes moderní říkat) tebe nebo tvoje čokly. Protože kočka má prostě v naturelu cestovat po okolí, což je pro tebe asi moc složité na pochopení, a tak se chováš jako blb.

                1. No, to vis ze jo.

      2. yoker 5:32

        Míň se pere, míň se toulá, neoprcává všechny kočky okolo.

        Pokud samozřejmě není chovný, tak to v dnešní době považuju už za samozřejmost. Spíš mě překvapuje, že někdo ne.

        1. Kazdopadne je to veci chovatele, do toho mu nema kdo co kecat.

          1. Ano, to jistě. Já jsem zas rád, když mě někdo upozorní na něco, co třeba nevím. Jestli veterinářka vřískala, neumím posoudit, vždycky je možné změnit veterináře, je jich jak maku.

            1. Ovsem, to autor nezminuje. Byt majitelem kocky, resim to zmenu vetaka, je jich dost.

              1. Ehm, jako měnit zkušeného schopného veterináře, pokud se vás zeptá, proč nemáte vykastrovanou kočku? Tak to máte na veterináře asi neuvěřitelné štěstí. Protože DOST jich rozhodně NENÍ. :-P

                1. Veterinaru je jak nasrano. Ja osobne mam v rodine dva. Tady v nasi prdeli o par cislech je mlada veterinarka. Pokud sjedu do Susice, nebo Klatov, najdu minimalne tri ordinace tam i tam. Do toho mam hodne znamych veterinaru na veterine v Brne a po ceste do Brna. Ted jsem kupoval psa taky od veterinarky. Jak fakt nemam pocit, ze by byli nejak nedostatkovi.

                  1. hele to už jede za tebe nějaká UI ne?

                    To je fakt extrémně debilní i na tebe a to jsem zvyklej, že tu immerverre lžeš..

                    1. Tohle má dvě roviny:
                      Sysop má pravdu v tom, že kdekoli v ČR jsme za hodinu max. dvě jízdy autem ve velkém městě typicky s několika vet. klinikami. Pro USA, Kanadu, Austrálii apod. něco nepředstavitelného. A na těch klinikách je možné prakticky všechno, včetně zajištění např. laboratoří nebo CT. Akorát je potřeba počítat s tím, že za všechny tyhle srandičky se dneska platí desetitisíce.

                      Čímž se dostáváme k té druhé rovině. Babka s jezevčíkem by se Sysopem určitě nesouhlasila. Ta má buď štěstí na zkušeného lokálního zvěrolékaře, většinou taky starší ročník, co spoustu věcí pozná bez techniky, nebo Punťu brzo zakope pod hrušku.

                    2. Soused naproti vyhandloval stene nejakyho genetickyho mixu za pytlik vlasskejch orechu. Ten skutecne nikdy zveraka nevidel a kdyby se mu neco stalo, tak ho soused pretahne lopatou a hodi na hnuj. O toho psa jsem se mu staral pomalu vic ja, nez on sam. Ve finale psa neco zakouslo v lese. Nasel jsem telo dva dny po zmizeni psa komplet bez vnitrnosti, ale taky bez kapky krve. Vsechno uplne cisty, vcetne mordy, zubu, dodnes nechapu, co se mu stalo.

                    3. „dodnes nechapu, co se mu stalo.“
                      Upíři.

                    4. Čupakabra.

                  2. Ehm, tak to se asi pohybujete někde jinde, než já. Veterinářů znám dost, ale všichni mají přeplněno, a dobré z nich znám cca DVA. Už je to s nima jak u zubařů. :-P

                    1. To je mozny, vsak netrvrdim, ze znam vsechny v cele republice. A v Bavorsku je to to samy, vetaku je tam dost. Kolegove v praci maji v drtive vetsine bud kocky nebo kone, pripadne oboji a samo rikaji, ze vetak neni problem. Ostatne on tam neni problem ani zubar. Pokud neco specha, jdu k zubari do Bavorska. Tady na Sumave je to bida.

          2. Ano, nezodpovědného hloupého majitele určitě. Třeba někoho jako vy. :-P

            1. Dosly ti argumenty, zacinaji invektiva? Nejak brzo, ne?

              1. Ne, to nejsou invektiva, to je prosté KONSTATOVÁNÍ. :-P

                1. Konstatovani je zpusob vykladu, invektivum je jeho obsah. Skoda, zes neabsolvoval stredni skolu.

                  1. Moje školy jsou naprosto dostatečné na to, abych vyjádřil přesně to, co chci.

                    1. Jiste, to nezpochybnuju. Ale vyznat se ve vetnych utvarech uz nedavas.

        2. „Míň se pere, míň se toulá, neoprcává všechny kočky okolo.“

          No a co vy? Nechcete taky vykastrovat? Budete se míň prát, míň toulat, míň chodit do hospody a nebudete oprcávat všechny kočky okolo … Samá pozitiva. Když to doporučujete kocourovi, tak jděte příkladem!

          1. No a co vy, vy se necháte utopit v pytli, když vás někdo nebude potřebovat? Vyhodit bez ničeho do lesa, nebo do pole? Praštit sebou o zeď? Zastřelit debilním myslivcem? Když to doporučujete kočkám, jděte příkladem. Protože toto jsou REÁLNÉ NÁSLEDKY!
            Doporučujete to třeba i u koní? Tam platí v podstatě totéž.
            Dost debilní argumentace, i když velmi oblíbená. Ale tak co čekat od někoho, kdo těm zvířatům hovno rozumí, případně je bere jako ekonomickou součást života. Já vůbec netvrdím, že je to špatně. Lidi stejně na zvířata v podstatě serou. Ale dával bych si potom pozor na „dobré rady“. :-P

            1. Domaci zvire je vec. Kdyz je chovatel kreten, pak holt premnozeni resit kretenskym zpusobem. Nicmene, kastrace jako univerzalni reseni je debilni dost podobne. Je to takove radobyhumanni reseni pro mestaka. On by prece zadne zvizatko fujky fujky nikdy nezabil. Jenze smrt k chovu patri, bohuzel. Takze kdyz uz je debil, musi umet i zabijet. A pokud si najde reseni v kastraci, okay, jeho vec, ale at to necpe druhym a nebo jeste lepe – at podle toho lidi nesoudi.

              1. „Domaci zvire je vec.“ – Není: je to bytost. Má city, pocity, přemýšlí. Někdy člověka opravdu překvapí …

                1. Domácí zvíře je bytost. Ale přemnožení koček, divočáků, spárkaté zvěře, a v některých oblastech i vlků je zase znakem toho, že člověk nepochopil, že příroda reguluje jejich počet. A pokud si člověk hraje na ředitele přírody, tak by to měl dělat také.

                  Většina zvířat v přírodě nepřežije – a je to tak správné, protože jinak bychom měli miliardu koček na metr čtvereční.

                  Kočky se množí často a mnoho. Když to nebudete regulovat buď kastracemi, nebo omezením pohybu, nebo topením či jinou likvidací koťat – dostanete se k té miliardě koček na čtvereční metr.

                  1. O kočku domácí se má starat majitel, ostatní uvedená nejsou domácí zvířata.

                    1. Podstatné je to slovo MÁ. Drtivá většina se ovšem o své domácí zvíře nestará. Není splněno to „má starat“. Tím je to dané.

                  2. Kastrace kocoura a kočky jsou dvě rozdílné věci. Viz moje poznámka o kousek níže.

              2. Ano, domácí zvíře je PRO VÁS věc, a to je přesně ono.

                1. Se znalosti zakona na tom take nejsi moc dobre, jak vidim. Nemel by ses poustet do hlubsich debat.

            2. „Když to doporučujete kočkám, jděte příkladem.“

              Tady nejde o kočky, ale o KOCOURA! Už jste slyšel, že by kocour měl koťata? Když vykastrujete svého kocoura, vždycky se najde dost jiných kocourů, kteří se o kočku postarají. Veterinářky to vědí, ale přesto si vynucují, aby člověk kocoura kastroval. To NENÍ samo sebou. Je v tom zlý úmysl. Jako třeba v očkování proti kovidu.

              1. Kastrací se stane kocour snesitelnějším pro člověka a usnadní to jejich souužití.
                Soužití s kocoura s člověkem může mít různé formy, ale u všech pomáhá, pokud je kocourův pohlavní pud potlačen a s tím i pokud možno všechny projevy pohlavního pudu.

                Pokud se neplánuji s kocourem sžívat, nehodlám ho ani kastrovat.

                1. Soužití! Člověk to zvíře musí respektovat a ono jeho. Měl jsem doma (postupně) i několik desítek ježků – a nikdy nic. Potíž je prý s krkavcem: občas ho zachvátí záchvat vzteku, kdy rozbíjí vše kolem, než se uklidní. Je příliš inteligentní.

                  Kupte si plyšáka s UI a budete spokojen.

                  1. A co když si UI postaví hlavu?

                    1. Vytáhnout ze zásuvky.

                    2. USA plánují rozdrtit Čínu hejnem uměle inteligentních bezpilotních letounů, které se dokážou utkat s přesilou Čínské lidové osvobozenecké armády. Pentagon dnes zavádí program Replicator, v rámci kterého plánuje nasadit tisíce autonomních systémů nejen ve vzdušném prostoru, ale i na moři.

                      Jak již dříve uvedl Pentagon, Američané chtějí přejít od „zastaralých“ dronů ovládaných operátory k autonomním systémům, které fungují nezávisle s pomocí umělé inteligence. V rámci probíhajícího programu se plánuje vytvoření autonomních lodí, letadel a kamikadze dronů schopných operovat jako součást roje. To vše by navíc mělo být pro sériovou výrobu relativně levné.

                      Spuštění programu Replicator oznámila první náměstkyně ministra obrany Kathleen Hicksová.

                    3. zatímco plánujou jak dyž Áda hejbal virtuálníma divizema, tak rejže aktuálně PRODUKUJOU desítky milionů lítavek ročně, zatim možná jenom s úplně elementární autonomiou (navádění na přednastavený cíle), ale už tímdle sou vo letadlovou loď dál, co pošuci z pentagona

                  2. Jsem spokojen se psy, příští týden si jedu pro štěně Bavorského barváře a moc se na něj těším. U psů je totiž ten vzájemný respekt možný. U kočky nikoliv, kočka vás bude tak možná tolerovat. O respektu nemůže být řeči.

                    1. Prezidenti a králové si také darují psy nebo koně. Že by někdo daroval kočku, to nevím.

                      Putin teď dostal od Kima ze Severní Koreje dva vzácné psy speciálního korejského národního plemena Pungsan. Vyšlechtili ho z vlků, a nikde mimo Severní Koreu ho neznají. Budou mít v Moskvě unikát.

          2. S kassstrací je moc práce. Proč ho jednoduše nazastřelit.

            Jinak nechápu co furt s těma kočkama máte. Taková kočka v bistru ála kužecí kebab je lahůdka.

            1. musí to mít trochu neco na té kostře, nejenom kůžu, to je s tim práce a hovno po tym né?

              1. Dnešní technologie strojně odděleného masa alias separátu už umožňuje využít úplně všechno.

                1. psal vo kebabovi ten néjni tvl ze separáta, z toho bys udělal tak patloburgr

                  1. A kde myslíš, že ty válce masa pro kebaby ti Turci objednávají? To se kupuje v masokombinátě, a z čeho se to slepí, to tam bude.

                    (https://www.kebab.cz/maso/)

                    1. pár sem toho viděl a žádná patlárna to vole není, sou to kusy napíchaný na špejle, běž se nekde podivat

                    2. Buď jsou to různě napíchané malé plátky masa, jejichž původ může být libovolný. Nebo je ten válec v podstatě odlitek z mletého masa – a tam už schováš úplně cokoli.

                    3. velké kabranátek má naprosto nevhodnout konzistencu, což sice nevylučuje, že nejaký hovada to z toho nebudou dělat, ale tak taky vod toho je to typicky na tom girlu vidět, co tam vůbec dělajou, takže kunčoft může jit jinam (pokud to samozřejmě není dement a nekrmí nejaký příživníky co mu to dovezou a co výrobca motivujou to vojebávat)

            2. Maso všech šelem, a kočka nebude výjimkou, strašně smrdí. Viděl bych jí spíše jako „specialitu na gril“, tam se ztratí pod vrstvou chili, feferonek a pepře jak plesnivé maso, hnilé maso, tak klidně i žížalí, potkaní či kočičí maso.

                1. Vidím, že Rolexky mají velmi malou cenu. Jsou to šroty. :-)

                  1. to byl asi hlavně típek, ale taky z cizího se to rozdává že :o)

                    1. To je kapitalismus, holt…

                    2. komouš promluvil

                    3. Já vidím plný Západ kapitalistů, co rozdávají z cizího. Říká se tomu dotace, podpora, nebo emisní povolenky, či podpora evropských hodnot, podpora neziskovek, podpora jatek na Ukrajině, …

                    4. Alan.Cox
                      21.6.2024 v 21:07

                      přestaň brát ten fet co ti dodává modrejkriplan a zajdi k vočařovi

                    5. Behemot: Ale peněženka a účetnictví mi to potvrzují.

                    6. Máš absťák? Chtěl bysis šlehnout, viď? Figu borovů dostaneš. Zajdi si na veterinu, ať ti ukončí trápení, tlusťochu.

                    7. ModrýKlokan
                      23.6.2024 v 17:24

                      zas to nemusíš tak vole přehánět, že to je idiot víme, to seš vostatně taky, a nikdo tě neposílá utratit, tak neser

                    8. @ Behe

                      Řek sis vo to sám. Dexempo Multo Regulus. Vod půlnoci z tebe bude na 48 hodin králík. A jestli si na mě nedáš bacha, tak dostaneš zostřenej trest. Voholím tě a spláchnu.

                    9. ModrýKlokan
                      23.6.2024 v 17:44

                      useš zas zfetovanej jak dobytek, ty hovado?

                    10. Nekňuč, čeká tě nezvratný osud.

                    11. ModrýKlokan
                      23.6.2024 v 19:14

                      že se budu smát jakej seš kokot? :D

              1. Alan.Cox 20.6.2024 v 18:31
                „Maso všech šelem, a kočka nebude výjimkou, strašně smrdí.“

                Asi jak komu…
                Vycházím z předpokladu, že nemálo člověků maso šelem žere, i když by nemuseli…

    3. Mozna byla kastrovana soudruzka dochtorka a taxni cloumala zavist.

      1. To si opravdu nemyslím.

    4. Za život jsem vystřídal sedmnáct kocourů (vždy jsme měli kocoury). Žádný z nich nebyl kastrovaný, proč taky?

      1. Ano, proč taky. Vždycky se najde nějaký blbec, co ty koťata buď pozabíjí, třeba Sysop, nebo se o ně bude snažit postarat, třeba nějakej Langer. H72 je to u prdele, to přece není jeho problém.:-P

        1. Samozřejmě, že to není můj problém. jak mám vědět, kde je můj kocour a co dělá, když věčně nejni doma? Ono je to o postoji člověka ke kočkám. Zda je vlsatníš (což je nesmysl) či zda si ta kočka prostě volí to, zda je vůbec s tebou a jak často je u tebe doma. Naši kocouři doma byli sice celkem dost (občas jsme je viděli), ale většinu času jsme o nich vůbec nevěděli. Spíše jsme my byli jejich lidé než oni naši kocouři. Kdo měl tedy za koho zodpovědnost? Většina kocourů do dvou let nějak vymizela, buď se odstěhovali jinam (občas jsme věděli kam), občas je asi něco ulovilo či přejelo, kocouři dost přicházejí k úrazu.

          1. Ano. Však Sysop vás toho problému pohodě zbaví…

            1. Tezko. Neresim cizi problemy, proc taky? Jestli ty mas nejaky, pak vyhledej specialistu.

              1. Už jsem ho evidentně našel. :-P

                1. No vidis, die Hoffnung stirbt zuletzt. Tak se k nemu objednej a vem si velkou tasku na sedativa.

            2. Sysop je tady něco jako mentor místních blbů. Co čekáš? Pochopení? Napiš, že za vše může KoZa, Vovka to má promakaný a za chvíli je západ v piče. Budeš hned zase oblíbenej :-)

              1. Šittynka je dnes nějaká neklidná… Asi ji svrbí číča…

                1. potrefená husa zakejhala

                  1. Prdelko dneska na tebe nemám chuť, musíš si to udělat sama…

          2. Jo, a zajímavé, naši kocouři mají přes 16 let…
            Prakticky všichni.

            1. Naši kocouři měli vždy nezávislou a sebevědomou povahu a na nás celkem srali. Občas se doma nažrali, občas vychrněli, někdy si i s námi či dětmi pohráli, někdy i s námi šli na třeba 10 – 20 km výlet (a pak si stěžovali), často nám domů nosili ulovené myši, ptáky, hryzce, krtky atd., ale většinou doma nebyli, v noci nikdy, samozřejmě. 16 let si nedovedu představit, jak by se to mohlo vůbec stát, při tomto způsobu života?

              1. h72
                Mám dva desetiletý kocoury, na samotě u lesa, choděj si ven a dovnitř jak potřebujou a jeden z nich je dokonce hluchej od narození. Občas se pár dní nevrátí, ale vždycky nakonec přijdou. A žijou. Předpokládám, že dalších 6 let klidně dají, vypadají v dobré kondici. Oba vykastrovaní.

                1. Notor:
                  Záleží dost na psech a taky „trochu“ na majitelích.
                  Klasický funkční režim u baráku známe: Pes hlídač, kočka likvidátor a odpuzovač hlodavců.
                  Varianta bez psa, nebo s psem zblblým poskytuje cizím kočkám volný pole.Takže likvidují vše.
                  Na chalupě, kam jezdíme vyjimečně, lze pozorovat za večer klidně deset koček, které tam mají normálně pré a jsou nasraný, když to jednou nejde.
                  Naštěstí okolo to funguje normálně, takže ptačí populace to zvládá.
                  Náš kocour domácí je vymiškovanej.Je velkej a divokej i tak, a je mi jasný, jak by to v okolí vypadalo.Takže jsem si zahrál na Boha a udělal mu tuhle sviňárnu.Pro mě lepší, než aby sousedi topili mraky koťat, jak je starým zvykem.
                  Samo, že to nemohu posoudit, ale je mu 13 a nijak očividně nestrádá.Není tlustej, smutnej, zlej…
                  Akorát holt něco nepoznal.Ale stejně v noci rajsuje a samo vše značkuje.Častěji, protože nechápe, že mu to nefunguje.Možná mu normální kocouři něco řekli, protože občas přijde po bitce, ale proč pátrat.Na lov myší talent, ale myši jsou u nás překvapivě vzácné.Nosí to asi od sousedů nebo z pole.
                  Jinak máme i kanárky v kleci…

                  1. Pere se, aby chránil svoje teritorium. To je běžné. Neperou se jenom kvůli kočkám. I kočka se tak pere, nejenom kocour. ;-)

              2. Aha. Ano. Vy totiž žádné kočky nemáte. Vy prostě sem tam jenom nějaké krmíte. To není špatně, ale s vlastnictvím kočky to nijak nesouvisí.

          3. „… jak mám vědět, kde je můj kocour a co dělá, když věčně nejni doma?“

            Přesně. Žije si svůj život. Já taky. Když mu něco je (třeba je porvaný), pomůžu mu. Když můžu.

        2. Proc mam byt blbec ja, kdyz chovatel je bezohledny sobec? Nechapu.

          1. Jasně, to vy jste ohleduplný sobec, co? :-D

            1. Ale k veci nic, vid? Argumentacni nouze, to je peklo, co…?

              Styl ‚jak ze on je zlodej, tys nikdy nic neukrad, co?‘ Jak v materske skolce…

              1. Ano, zvíře je věc. Argumentace jako v mateřské školce, to je fakt. Ovšem potom je jasné, že je u vás naprosto zbytečné argumentovat ČÍMKOLIV, pro jedince jako vy je to totiž nevysvětlitelné, nemáte možnost to jakkoliv pochopit. :-P

                1. Jojo, to vis, ze jo.

    5. Víte co? Přečtěte si Dveře do léta od Heinleina.

      Především je to naprosto skvělá kniha. Opravdu.

      No, a taky kromě jiného dostanete odpověď na Vaši otázku.

      1. Ano, tu knihu znám prakticky nazpaměť, a taky je to jediná věc, se kterou tam NESOUHLASÍM.

    1. Zrovna jsem si rikal, jak jen to ti Amici delaji, ze pri tak perfektni organizaci se presto co chvila nekde zapomenou. Vi vubec v Pentagonu, ze nejakou zakladnu zapomneli v Syrii, nejakou na Kube a tak?

      1. O té na Kubě asi ví, když za pronájem území platí.

        1. Plati do Svycarska, ale ne Kubancum. Ti od revoluce tech 2000 pesos, nebo kolik, neprijimaji. Bohuzel, Amiku se nelze zbavit, protoze v najemni smlouve jeji ukonceni neni definovano a na vyzvy k opusteni Kuby Amici serou.

          1. pokud není definováno, tak se přeca jede podle všeobecnýho práva…no jo vlastně, americký soudruzi se eště furt asi nerozmysleli, kerej metr na to vytáhnout

            1. Jestli oni Amíci nejsou tak trochu větší agresoři a diktátoři než třeba Rusové, že ano.

        2. @ Dante, Sysop

          Někde jsem četl, že pronájem americké základny na Kubě skončil 2010. Prodloužen nebyl, ovšem amíci se vypakovat nehodlají.

          Ze Sýrie s jim taky nechce, poněvadž tam pod ochranou své armády těží a prodávají syrskou ropu, což není americký majetek.

          1. Co vim, tak ona ta smlouva byla napsana nekdy na pocatku minuleho stoleti, ale naneurcito. Kazdopadne byli kubanskou vladou vyzvani k opusteni Kuby, nasledne nekolikrat vyzvani k ukonceni nezakonne okupace a Amici na to serou z pozice silnejsiho, jak je zvykem dle jejich „zivota podle pravidel“.

            Jak kradou v Syrii ropu, tak to uz je dalsi vec. Holt, pozemky v USA jsou davno rozdeleny, takze pokud nekdo dalsi chce varit na rope, tak bud musi Evrope preprodavat Ruskou, nebo nekde ukrast nejakou mistni.

            1. Veľmoci majú svoje záujmy, to sú tvoje vlastné slová, tak by si pre to mohol mať trochu viac pochopenia. Nota bene, keď sa k tomu ani nesprávali ako k Sevastopolu, mohli aj skúsiť celú Kubu dekomunizovať.

              1. Přešlápni si a odgrgni si.

              2. A tak proc jsou jen Rusove spatni?

                1. „A tak proc jsou jen Rusove spatni?“

                  Podľa toho, čo čítam tu v diskusiách, je to práve naopak. Každopádne zatiaľ nedošlo k špeciálnej operácii na dekomunizáciu Kuby, ani na ochranu americkojazyčných spoluobčanov.

                  Ale ja som sa pýtal konkrétne teba (pre ktorého špatní nie sú) – vo svetle toho, čo si doteraz tvrdil o veľmociach (s presvitajúcim úmyslom legitimizovať ruské činy), je poukazovanie na konanie USA dosť nekonzistentné, priam až chucpe.

                  1. Ako nedoslo? Zatoka svini nic?

                  2. Ne, neni. Spis asi nechodis pravidelne, tak mas informacni vypadky. Ja jasne rikam, ze expanze svetovych mocnosti je svinstvo. Nicmene, ze svetove mocnosti toto delaji. Rusaci na Ukrajine, Amici na Kube, proste to tak je. Amici se semeni ruzne po svete po troskach, Rusaci zase kdyz nekam vlezou, tak uz je to rachot. Ve finale ale kazdej z nich si hlida svuj dvorek. Tak, jako se Rusaci muzou posrat z UA, taxe USA mohly posrat z Kuby. A kdyby Mexiko vstoupilo do vojenskeho paktu s Ruskem, nebo Cinou, taxe Amici poserou taky. Proste to tak bylo a je.

                    Na ruske chyby poukazuje nas mainstream, takze pokud ja to v ramci vyvazenosti (a ne, nechci za to pravidelne mesicni dane poplatky) prirovnavam podobne chovani KoZa, pak mi to prijde byt fer. Pouze se pak ptam, co nam KoZa nabidne vic, nez Rusak, ze od Rusaka nic nechceme a radeji bereme od KoZa, na coz ale nemame. Jestlize jsou dva hajzlove, pak mi prijde logictejsi obchodovat s obema, nez byt chvili kamos s jednim, pak zase s druhym a ve finale se nechavat omrdavat od obou.

              3. To měli udělat v šedesátých letech, pro Kubánce by to byla výhra. Teď a’t radši (po zkušenostech s Blízkým východem) zůstanou doma.

          2. 1903+99=2002 smlouva vypršela.

            1. Na 99 let byl pronajatej Hong Kong. Guantanamo je na neurčito. Teddy Roosevelt byl zjevne prozíravější politik než Robert Arthur Talbot Gascoyne-Cecil, 3. markýz ze Salisbury.

              1. Podle mne je uplne fuk, co je nebo neni v ty smlouve napsany. Kubanci s tim tak nebo tak nic nenadelaji, proste pravo silnejsiho a nazdar.

                1. Jakto? Zamořím Guantamáno vysokou koncentrací novičoku – a zbytek se vyřeší sám.

                  1. To by ten novicok musel nekde bejt ve vetsim, nez vzorkovym mnozstvi. Nicmene, to by reseni nebylo. Amici by si to tam vycistili silou. Agent Orange umel udelat furu prace a nedivil bych se, ze se jeste nekde po U.S. skladech vali. Napriklad.

                    Amik proste bude ‚kroutit ruce‘ komukoli. To je vred, kterej znicis jedine ekonomickym vyhladovenim.

                    1. Agent Orange byl defoliant. Jako vedlejší efekt byla rakovina, ale to je vlastnost bojově nepoužitelná.

                    2. Zde je nutné říci, že Československo vyrábělo jednu ze složek agent Orange. Bez Československa by Amíci to zamoření Vietnamu nezvládli. Taky to v továrně odrovnalo pár desítek Čechů.

                      Agent Orange slušně likviduje ledviny, játra, mozek. A protože se mění na dioxiny, tak ještě pak je rakovinotvorný, a také poškozuje plody dětí.

                    3. Cox

                      A to jako ČSR amíkům prodávalo ten sajrajt vědomě? S tím, že ho použijí proti Vietkongu? To se mě nechce věřit. Ale všechno je možný…

            2. Smluva z roku 103 byla zrušena smlouvou z roku 1934, kde se v článku III. výslovně dočteme: Dokud Spojené státy americké neopustí řečenou námořní základnu Guantánamo nebo se obě vlády nedohodnou na změně jejích nynějších hranic, bude mít tato stanice i nadále územní rozlohu, kterou má nyní, s hranicemi, které měla ke dni podpisu této smlouvy.
              Takže pokud se nedohodnou, smlouva zůstává v platnosti.

              1. Ale tak snad každý národ má právo na sebeurčení, ne? :-D

              2. Jasne, ze se nedohodnou, protoze na nazor Kuby defekuje Prazskej krysarik. Takovejch smluv bylo, je a bude…

                1. Pak Kuba požádá Rusy o pomoc s vyhnáním USA tak, jak to dělají Afričané…

                  1. Zrovna si myslim, ze do tohohle by Rus jen tak lehce nesel. Jo, mozna ruku v ruce s Cinanem a strejdou Kimem. Plus tichym souhlasem Arabu. Jinak ne. Rus neni tak vojensky zase tak silnej, USA jsou silnejsi.

                    1. Myslím, že na to dojde. Protože Čína a Rusko mohutně skupují naleziště a přístavy jižní Ameriky. USA se to pochopitelně nelíbí, a dělá naschvály. Vzhledem k tomu, kolik má zejména Čína nainvestováno do jižní Ameriky – si budou muset dělat pořádek i s USA.

                      Myslím, že je jen otázkou času, kdy Karibik bude pod kontrolou čínských a ruských armád a lodí, stejně jako amerických. Rusko a Čína není tak neschopné jako když Němec neschopně čumí na Bidenem zničený Nord Stream.

  5. Video je staré pět let:

    https://youtu.be/QUIJcsxbXYU?si=c-fHa2esZ52o586y

    Nikoli rok, nikoli dva…

    .

    1. Poučné, tedy pro absolventy inkluzek sztelpanými směrnicemi patrně ne. On institucionální a průmyslový rasizmus je efektivní v uplácání formantů kdy splatelinyzované nepřesvědčíte že jsou píp, umí kolektivní záběr. Třeba? 1:45:30
      https://www.svobodny-vysilac.cz/2024-06-18-pokrivena-zrcadla-tohoto-sveta-s-hostem-misou-320-dil-120-min/
      No, za louží dělají nový trhák a level největší státní „fimry vězeňství protože je to co je charakterizuje a určuje křížem krážem co by pindostan záběrem od šerifů po guvernéry A zastřešujícím společným záběrem výtečníků? Tedy on je to prý systémově korporát což by mnohé vysvětlovalo a tady tendenci patrně obšlehli jako snadný vzor od lagrů WW.
      https://www.youtube.com/watch?v=ms2DDtXH9bs
      https://cz24.news/ve-vsech-50-statech-usa-se-stavi-obrovska-detencni-centra-ale-pro-koho-jsou-video/

      1. „češtiň splastelinyzované //

    2. A ozval se pak soudruh Pojman z ukrajinskeho zakopu?

      1. Kdo ví co by kdyby.
        Tak při střetu to prý stáhli ze 4. hodin na tři? Při 4? dronech na „gladiátora, no fuj by toho moc asi nenastylizoval ani z taháku.

  6. Kniha je možná zajímavá, ale neměli bychom (slovy Churchilla) ztrácet smysl pro proporce… Ruská (sovětská) společnost je jiná než naše. Pochopení jejich uvažování a pohledu na svět je velmi důležité. Velmi doporučuju knihu Doba z druhé ruky: Soumrak rudého člověka. Jeden si pak uvědomí, jak zásadní problém mají dodnes v Rusku s 90. léty, které jsme my vnímali jako rozmach svobody. Pro ně to bylo nekonečné ponížení. Pro bývalé disidenty, pro běžné pracující i pro „elitu“ (s výjimkou pár oligarchů, pro které to sice bylo blbé, ale dokázali na tom tehdy vydělat). Rus snese, že je mu blbě , má hlad atd., ale jen pokud má pocit, že je součástí světové velmoci, ke které svět vzhlíží. A v devadesátkách měli z Ruska všichni srandu… Neměli bychom ale zapomenout, že sovětský ideál není nic jiného než sociální inženýrství, které muselo násilně vyvraždit tisíce, milióny lidí. Mnoho dalších muselo otrocky makat v různých lágrech nebo při stavbách někde na Sibiři. Milióny lidí byly přesídleny napříč celou zemí (proti své vůli). Atd. Tže kecy o tom, jak je kapitalismus hnusný a sovětská společnost skvělá, jsou poněkud chucpe.

    1. Hm, a kdepak je dnes „západoevropský ideál“? Já bych věděl… :-P

      1. Zapadoevropsky ideal je American ve svem dome v Dominikane, ridici pres Teams svoji firmu na Donbase.

    2. úje rozdíl mít hlad a hladem vole umírat

      1. To každopádně, ale nějak nechápu souvislost s mým příspěvkem…

        1. pravda, propaganda to zcela zamlčela kdejakejma sračkama, nicméně výsledkem té slavné zápaďácké transformace je, že byť přetím se to potácelo na hraně propasti, tak ale lidi základní živobytí měli a nějak to fungovalo, víceméně by stačil přechod od z asi tak 40 % zbrojní výroby víc na civilní výrobu…místo toho totální rozvrat průmyslu i zemědělství, byli na pokraji regulérního hladomoru, vysoký miliony lidí bezďáci, důchodci prakticky hlady/z podvýživy umírali, protože si mohli (a eště né všichni) dovolit tak suchej chleba, dyž tam roztočili hytlerinflacu ve vysokejch desítkách procent, ale doochody byly stále pár set rublů

          opravdu to víc připomíná snahu RF úplně zničit, rozložit a rozebrat si zdroje za pakatel, než nejakej upřímnej zájem zavést tu slavnou svoboděnku, kdemohkradciu a vostatní jistoty a sociální pozitíva

          1. V zásadě souhlas. Dva miliony mrtvých hladem – to je neskutečná ostuda. Rusové o tom mluví jen mezi sebou. Ale tahle kniha byla napsána právě pro Rusy. A tak se člověk dozví i věci nečekané.

            1. To je cena za obdiv Západu, a za „patříme na Západ“. Rusové obdivovali Západ několik století, až si západní systém zavedli. Výsledkem bylo pár miliónů mrtvých hlady, zvláště poté, co si ve své ekonomické cestě nechali radit západními poradci. Tuto cenu zaplatili za pokus o západní cestu. Bylo to něco jako očkování proti patogenům.

              Ukrajinci se shlédli v západní cestě, EU, NATO – výsledkem je tak milión mrtvých a zmrzačených, a půlka obyvatel utekla. Ukrajina je padlý stát, který už de facto neexistuje. Bez masivních finančních toků ze zahraničí by neuhájil ani svou existenci.

              Arménie udělala totéž, a tak jde do zadele. Západní cesta. Přichází o území.

              Lotyšsko, Litva, Estonsko – fašistické a nacistické státy, které jdou západní cestou. Jdou do zadele.

              Finsko přestalo být neustrálním, protože Západ. Jde ekonomicky do zadele, mnohé oblasti se vysídlují, protože lidé už to ekonomicky ve Finsku neutáhnout.

              Česká republika jde také na Západ – ve výsledku jde ekonomicky do řiti expresní rychlostí. Kdyby mi bylo 20, tak emigruji, protože pro mladé tu není žádná budoucnost. Průmysl a firmy jdou do kytek, ceny zboží a energií atakují rekordy, inflace jako prase, koupě vlastní nemovitosti pro většinu mladých utopie, budou jen dřít bídu s nouzí a jejich peníze půjdou dílem do zahraničí coby dividendy korporací, dílem na Ukrajinu, dílem se rozfrcají na nákupy nefunkčního USA šrotu.

              1. Ano, přesně tak. Je otázkou, co do budoucna. Západ žádné ideje nemá. Čína, to jsou takoví mravenci, Indie – kasty, hnus. Jediný, kdo může něco nabídnout, je Rusko.

                Kara-Murza truchlí za sovětským Ruskem. Protože, jak říká, se jemu i ostatním žilo dobře. 90. léta na něj dopadla dvojnásob těžce. Ti, kdo se na tom marasmu nejvíc podíleli, byli židé. A on (alespoň tak jsem to pochopil) je také žid. (V článku jsem to ale nechtěl zmiňovat, protože to nemá význam.)

                1. Západ je satan, který se odmění peklem každému, kdo mu uvěří. Dříve ale takový nebýval, a přinášel lepší věci. Ale teď si musí každý ověřit, že volání sirén z Washingtonu není dobré brát jako dobro.

                  Civilizace Indie, zejména severní – přišlo z Persie (Íránu). Stejně jako vědění a další. Indové si jednoho času mysleli, že duchovno je všechno, a už nepotřebují se materiálně snažit. Jakákoli snaha a touha je utrpení a vede k bludnému kruhu nekonečných inkarnací – samsáry. Tak si teď odčiňují omyl, ale jsou chytří.

                  Rusko mělo to štěstí, že Stalin vykopal ze země četné germánské a americké agenty (Trockého a trockisty). Nebýt toho, tak Rusko už neexistuje. Národ za to zaplatil velmi krutou cenu, ale existuje. V 90. letech zkusili západní cestu, a opět zaplatili velmi krutou cenu.

    3. No, ale tady je uz delni dobu konsenzus, ze rusky kapitalismus i zapadni kapitalismus stoji za hovno tak nejak stejne, lisi se pouze ve zdrojich. Krome toho je dobre nedelat gulas v sovetske/ruske, jako ho treba nedelame v nacisticke/nemecke, nebo fasisticke/italske.

      O presidlovani milionu lidi lze hovorit v ramci celeho sveta, rekl bych. Fura Cinanu se stehuje za praci do mest, fura Africanu se stehuje za davkami do Evropy, fura Palestincu je stehovana z Gazy, fura Maxicanu zdrha do USA, svet je v pohybu.

      A stran tech mrtvol, to je takove, rekl bych, unavne tema. Prijde mi to jako flekovani v mariasi. Rusko za Stalina! Flek! USA v Nikaragui! Re! Rusko v Afganistanu! Tuty! USA v Iraku! Boty! a takhle porad dal a dal. Zadna svetova mocnost nehledi na mrtvoly, dokonce ani na ty svoje, protoze mocnost neni homogenni, profit tece jen par vybranym. At v USA, Rusku, Anglii, kdekoli.

      1. Já bych řekl, že za hovno stojí sovětský i západní socialismus. Kapitalismus je dosud historicky nejlepší systém z pohledu schopného a svobodného jednotlivce. Toť můj názor. Můžete mít jiný.

        Dobrovolné a násilné přesídlování je snad rozdíl, ne?

        Flekovat se ohledně toho, který systém má za sebou víc mrtvol, nemá smysl. Nicméně v článku/knize je uvedeno, jak je sovětské zřízení báječné a nejde mu o zisk. Proto jsem připojil svou poznámku, že toto báječné zřízení mělo jisté nemalé náklady pokud jde o lidské zdroje…

        1. Jako, ze Africane jdou do Evropy dobrovolne a kdyby napriklad Francouzi jejich zeme nevykoristovali, odesli by stejne? Inu, dovolim si pochybovat.
          V soucasnosti je na zapadni kapitalismus plny socialismu. Takze pokud hovorime o ryzim kapitalismu, pak pouze v hypoteticke rovine. Soucasny kapitalismus napriklad v Nemecku se od toho ruskeho prakticky nelisi.
          Nevim, ktery jednotlivec je v kapitalismu svobodny. I ten majitel fabriky musi platit dane. Svobodni budou mozna majitele Bilderbergu. Ovsem mezi ty se ani ja, ani ty, nedostaneme, takze je zbytecne je resit.
          Sovetske zrizeni samozrejme muzeme, jako historicky fakt. Tricet let stary. Ja jsem ho poznal zive, v SSSR jsem byl nekolikrat. A moji vrstevnici, moji rusti pratele, ho urcite mohou lip hodnotit, nez my tady, kteri o tom vedi v podstate hovno. Vime jen to, co si muzeme precist z propagand. At te sovetske, nebo te zapadni. To ale k vytvoreni co nejobjektivnejsiho pohledu nestaci.
          Sovetskemu zrizeni o zisk neslo, nebyl to kapitalismus. Ostatne to take byla jeho slabina, protoze zisk podniku neni „nezaplacena cast delnikovy prace“, jak nas ucili, alebrz prave jedno z meritek efektivity. Smula Rusu byla v tom, ze jim trvalo prakticky dve financni krize po roce 90, nez si to zacali alespon pripoustet. Setrvacnost debilniho mysleni je obrovska, vidim to i tady v Nemecku. Kdyz vcera na porade prosaklo, ze ve vedlejsi firme jedna vedeni s odbory o snizeni platu o 7%, tak se vsichni divili, ze neco takoveho nikdo od posledni valky neslysel. Nicmene, uz se nikdo nedivi. To pred vpadem Rusu na UA by se jiste divili. Jejich mysleni se za ty dva roky hodne zmenilo. Podobne, jak u tech Rusu.

          1. Sovetske zrizeni samozrejme muzeme hodnotit, jako historicky fakt. Sorry, mam nemeckou klavesnici, ale desetiprst pisu qwerty, takze porad delam preklepy a pri opravovani obcas neco vynecham. :-(

          2. V mnohém nejsme ve sporu. Tak budu reagovat jen na to, kde se neshodneme… Já vnímám jako velký rozdíl, jestli se rozhodnu jít někam do ciziny kvůli tomu, že chci (bezpečí, práce, podnebí, bratranec napsal ať jedu za ním, whatever…) a situací, kdy na dveře zaklepe pár borců v dlouhých kabátech s tím, že máš 15 min na sbalení a jedeš s námi. Takhle se v SSSR přesídlily miliony lidí. Bez možnosti odmítnutí (teda alternativou bylo vězení, smrt nebo gulag). Taky proto je národnostní složení třeba pobaltských republik pestřejší než by se jim líbilo…

            Jestli je svobodný pouze ten, kdo neplatí daně, tak se v pohledu na svobodu radikálně rozcházíme.

            1. Ano, stran svobody se s mnoha lidmi neshodnu. Nejsem nazoru, ze i svoboda vezne konci zdi, za kterou zacina svoboda toho druheho. Svoboda z meho pohledu je, ze drtivou vetsinou delam to, co sam chci. To je svoboda. Zbytek jsou jen urcite miry volnosti. Co je mi nekym pod nasilim vnuceno. Platit vice, nez 50% dane, jezdit s pasy v aute, s helmou na kole, nekourit v hospode, atd… to nema se svobodou nic spolecneho.

              Samozrejme, ze bolsevici furu lidi presidlili nasilne. Ostatne nasi komuniste take, treba pri otevirani novych hnedouhelnych panvi, nebo pri budovani vojenskych vycvikovych prostoru, atd. Dnes se ti to na zapade muze stat take. Jen to neprobiha v tak masovem meritku, proto to nevadi. Ale pro jednotlivce nehraje roli, kdyz mu prijdou sebrat pozemek, protoze firma chce stavet dalnici, jestli je okraden sam a nebo okradli miliony jinych. To jemu situaci nijak nezmeni. Takze svinstva se kvantifikuji tezko. Ostatne tech 480 000 mrtvych deti v Iraku bylo definovano jako akceptovatelny naklad take a bolsevici to nebyli. Cili, toto neni o bolsevicich nebo kapitalistech. Je to o zajmech konkretnich lidi, kteri pak jen vyuziji nastroje momentalniho zrizeni.

              1. Ano, ono „Svoboda z meho pohledu je, ze drtivou vetsinou delam to, co sam chci.“ je pojetí tzv. individuální svobody, které naráží na fakt, že co chceš ty, nemusí chtít ostatní, takže kdyby si svobodu takto představovali a realizovali všichni, zakrátko se sami vykynoží. Což by ovšem nemusel být negativní jev.

                1. Ze neco neni mozne technicky realizovat ale neznamena, ze pokrivime definici. Ergo, nemuzeme zit vsude svobodne, protoze je nas jako sracek. Je ale mozne, ze na nekterem uzemi muze jedinec znacne miry volnosti dosahnout, blizici se temer svobode.

                  Nejsem zastance ani kolektivni viny, ani kolektivni svobody. Jsem pravicak.

                  1. Svoboda je abstraktní koncept, stejně jako třeba spravedlnost, nebo dokonalé tržní přostředí. Žádný z nich není možné realizovat v čisté podobě na Zemi – alespoň ne v současném vesmíru.

                    Vždy je to jen nějaký ideál, kterému je možné se přibližovat. A spousta kurev se to bude snažit (často úspěšně) ohnout pro svůj prospěch.

          3. Ani se mi nechce věřit že si tu lidi? zase jo navolili pro bruselát. ctrl
            Gales
            18. 6. 2024 16:04
            Ohodnotit příspěvek :
            Praze vládnou mafiáni a je mi úplně jedno co se tam děje. Blbej volič je zárukou blbé vlády.

            7
            0
            Odpovědět
            cool
            19. 6. 2024 11:13
            Odpovědět Gales
            Vládnou, jo?
            https://www.youtube.com/watch?v=yIdeGusvj2o
            https://www.youtube.com/watch?v=8fASAbvg9U8

            1
            0
            Odpovědět

            K tomu není co dodat.
            https://www.michalapetr.com/map-2022-nejprestiznejsi-manazerska-vzdelavaci-instituce-sveta-vyhlasila-ceskou-republiku-za-zemi-rizenou-v-letech-2023-24-nejhorsi-vladou-na-celem-svete-berlin-vyslal-vysokou-statni-delegaci-do-pek/

          4. „Jako, ze Africane jdou do Evropy dobrovolne a kdyby napriklad Francouzi jejich zeme nevykoristovali, odesli by stejne?“

            Mám za to, že idú tzv. „za lepším“. To súvisí s celkovou rozosranosťou ich krajín, na čom má vykorisťovanie len určitý podiel – na príklade kedysi bohatej a rozvinutej Juhoafrickej republiky (odkiaľ pochádza aj najbohatší Afroameričan, na tú potvoru ale zase len biely) dobre vidno, že si na rozosieranie svojich štátov Afričania vystačia úplne sami.
            I keď ako hovoril jeden sprievodca v Tunisku – „Francúzi nám začali škodiť až po tom, ako od nás odišli.“ (dovtedy zaisťovali poriadok, právo, školstvo, rozvoj ekonomiky, atď., zatiaľ čo po odchode ich už len ekonomicky vykorisťujú a zvyšok nechali miestnym, nech si poradia, ako vedia).

            1. To by se ovsem muselo brat zemi od zeme. Z takove Lybie, co vim, zadnej masovej exodus nebyl, protoze mistni socik aby jeden jinde pohledal. Obracene zase, takova Rovnikova Guinea je pro bezneho chudaka peklo na zemi.

              Ze ale Frantici kradli zlato, diamanty, uran a cert vi, co jeste, je fakt. I kdyby tam byl model UA – mistni oligarchove kradouci na kazdem kroku – porad by to bylo lepsi misto k ziti, nez ted.

              1. Ten socík v Lybii platilo Rusko? No že tě huba nebolí.

    4. Já bych řekl, že Rus funguje a myslí trochu jinak. Pro Rusy bylo několik staletí vzorem Západ. 90. léta byla pro Rusy léčba šokem, kdy viděli, že Západ je hnus a hnůj. Od roku 1991 do roku 2024 se snaží Západ Rusy přesvědčit, že jejich vzhlížení k Západu byla blbost non plus ultra, a Rusové jsou čím dál přesvědčenější, že Západ je debil.

    1. Nejakej myslitel ze 4. cenovy na nadrazi, ne?

      1. Sysop:

        Je tvrdej. Fakt, nekompromisní. Jde do toho naplno.
        Kdyby něco hrozilo, stáhne se třeba do Bruselu a neohroženě bude pokrkačovat.

        Musel jsem mrknout na kvalifikaci:

        Gymnázium Pelhřimov, FF UK, FSV UKGymnázium Pelhřimov, FF UK, FSV UK
        Mgr., Historie, německá a rakouská studia, 1988 – 1999

        .

        1. Ach tak… ale to mel rict hned na pocatku toho videa, usetril bych si cas. CV by melo byt nedilnou soucasti uvodniku.

      1. Jihočech Honza:

        Jo jo, Vlasta Bříza, velký bojovník:

        https://www.youtube.com/watch?v=_SOqA27ilhs&t=206s

        Jak by něco hrozilo, hned se takticky přemístí do Bruselu a bude pokračovat v kecání…

        .

      2. Ekspeeert…. jeste, ze takove mame. Rozhodne nevyjednavat a poslat do mlynku dalsi Ukrajince. Urrraaaa….!

        1. hlavně se furt starat vo nejaký chochlistány, ale že tady to de do prdele takovým tempem, že kdejakej africkej negerstán na tom za chvílu bude líp…https://www.michalapetr.com/map-2022-nejprestiznejsi-manazerska-vzdelavaci-instituce-sveta-vyhlasila-ceskou-republiku-za-zemi-rizenou-v-letech-2023-24-nejhorsi-vladou-na-celem-svete-berlin-vyslal-vysokou-statni-delegaci-do-pek/

          1. Samozřejmě, když je kdejaký africký bantustán řízený jedním rodinným klanem na tom líp, než my pod Pyjalou a Ropušanem.

            Oni si zvou rusáky aby vykopali jejich západní vykořisťovatele, zatímco my si zveme západní imperialisty aby tu ukradli co ještě nestihli za těch 30 let, zadlužili naše děti půjčkama na válku kterou tu chtějí rozpoutat.

            1. No, nevim. Zrovna tu Rovnikovou Guineu znam docela dobre, delal jsem tam nejakou vec v ramci darku k narozeninam ‚vladarova‘ synka. Naoko prezidentska republika, de facto spis kralovstvi. Zvenci bohata zeme, zevnitr chudoba a spina, protoze majetek je v rukou Nguemu. Beznej plebs nema ani pitnou vodu.

              1. Neřekl jsi tu tu nejpodstatnější věc, Sysope.

                Drží tu „královskou“ rodinu v tom bantustánu u moci americké/francouzské/britské vojenské jednotky tamtéž dočasně na furt kempující ?

                A nebo tam funguje „africká demokracie“ tedy při větší nespokojenosti zapálenou pneumatiku na krk a vláčení ohořelé mrtvoly ulicemi hlavního města pro výstrahu té budoucí vládnoucí rodině ?

                1. No jasne, ze je podporujou Amici.

  7. Str. 302: V netržním hospodářství je cílem výroby uspokojování potřeb lidí; v tržním hospodářství je cílem dosažení zisku.
    – tak už netreba klikať na iné blogy, ľavicové bluznenie už ja na D-FENS

    1. … pryč jsou časy, kdy se někdo snažil vydělat nebo uspokojit lid, nyní máme dotační ekonomiku, prostředky se mrhají za pičoviny, ale hlavně, že úředním vším vše papírově sedí. Ať už sem jednou vtrhnou jakékoliv hordy, tak snad pochopí, že bude i v jejich zájmu tu bandu darmožroutských zbytečných existencí pořádně zkorigovat dříve než stihne začít kolaborovat.

      1. Ju, asi si budou „lidské zd(st)roje“ & slovatvorba eulát hlídat jako oko v hlavě. Neříkají anglosasové s opovržením slavs odedávna slovanům? Čili otrok, mohu se mýlit.
        https://cz24.news/ve-vsech-50-statech-usa-se-stavi-obrovska-detencni-centra-ale-pro-koho-jsou-video/

        1. Volakedy sa podnikatelia snazili zistit co ludia naozaj chcu, spocitali kolko to bude stat vyrobit alebo poskytnut, pridali si k tomu zisk a dali sa do prace. Kto s tym prisiel prvy alebo s lepsou ponukou a uspokojil potreby spotrebitelov lepsie mal zisk. Kto to vyhodnotil alebo spocital zle mal stratu.

          Neviem ako sa daju uspokojit potreby ludi bez zisku. Ako v netrznom prostredi uspokojis potreby ludi? Ako vies co ludia chcu alebo mohli by chciet? Klasicky osvedcenym sposobom vyberu najlepsich a najmudrejsich do nejake ustredneho organu – hovorme mu politbyro – ktori to vedia najlepsie? Fungovalo by to? Uz to niekde niekto skusal? Rad sa necham poucit.

          1. @ JoeS

            V kamenolomu ti dají do ruky sbíječku a tyhle otázky ti z hlavy vyženou ajncvaj.

    2. Vždyť je to pravda. Problém byl v tom, že lidé měli jiné potřeby, než si to strana a vláda naplánovala.

      1. Jo. To, že ten cíle nebylo možno zvolenými prostředky dosáhnout nic nemění na tom, že cíl to byl.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017