Kam zmizel hokynář? - zpět na článek

Počet komentářů: 292

  1. zrg1 v tom má 2.4.20120 v 8:49 zmatek.
    Paušál 30 000 Kč měsíčně navrhuje ODS, jejímž je v příspěvku zmiňovaný Fiala předsedou.
    Mezi pár oborů, které zatím jakž takž fungují patří i stavebnictví a, což je podstatné, i zemědělství. V druhé polovině března využili agronomové příznivého pčasí k jarní přípravě půdy a zasetí jařin. Zásob krmiva je dostatek, takže tuzemské zbytečky stád hospodářských zvířat produkují mléko, vejce a maso prakticky bez výpadku.

    1. Teď jen aby přestali s těma píčovinama v marketech, aby si lidi mohli nakoupit sazenice zeleniny, jináč bude v malopěstitelství výpadek v desítkách až stovkách tisíc tun a jelikož se dá očekávat i omezený zásobování ze zahraničí, tak by bylo zeleniny a ovoce málo a tudíž dražejší.

  2. Meanwhile in Sweden
    512 new cases and 59 new deaths k 1.4.2020
    Sweden Begins To Abandon Liberal Coronavirus Approach As Deaths Surge
    More fatalities than Denmark, Norway & Finland combined…

    Taky je hodne zajimave, ze na jednoho vyleceneho Sveda pripadaji tri mrtvi. Jeste vcera v Sorosometech tvrdili, jak je svedsky liberalni pristup ke karantenam super vzor hodny nasledovani.
    Tak co Defensi, nejake vysvetleni ?

    1. Sem ty čuráku budeš listovat dvakrát denně všechny země světa? Di zas aspoň na tejden do vole prdele…

    2. zahranicni centralni banky se zacaly zbavovat svych US vladnich dluhopisu – za prvni 3 breznove tydny celkem za 190 mld dolaru

    3. Treba se Svedove rozhodli vyresit konecnou imigrantskou otazku i za cenu vlastnich obeti.

      1. Treba se Svedove rozhodli vyresit konecnou imigrantskou otazku i za cenu vlastnich obeti.

        slovo ROZHODNOUT SE povazuju v souvislosti se Svedskem za nemistny eufemismus. S0ros zaukoloval svedskou vladu a svedska vlada zaukolovala svedy a ti se bez remcani sli depopulovat. Akorat nechapu, proc nam cesky mainstream dava Svedsko za vzor. Budu o tom muset chvilku premyslet, jestli mame po vzoru Svedu nasadit bezmyslenkovity ovcoidni pristup vzhledem k nasi vlade anebo k ovcoidni bezmyslenkovity pristup vzhledem ke Kavarne a k nasemu mainstreamu, ktery se sam sebe postavil do pozice instituce nadrazene nasi vlade. Budu o tom muset chvilku premyslet, to je nesmirne zajimava otazka :D.

        1. Ano, uz jsem to vyresil. Mame bezmyslenkovite ovcoidne nasledovat Kavarnu a jit proti vlade, skoda kazde promarnene CHVILKY pro kdemohkradcii.

        2. Na ovcoidni pristup nam chybi jedna generace. Generace soucasnych 50niku jeste pamatuje minulou totalitu a tak moc citlive reaguje na nastup totality nove. Dalsi generace uz bude na urovni Nemcu, kteri naposledy byli auf po druhe valce a dnesni 70nici uz pamatuji jen socialisticka pozitiva a jistoty, tim padem nereaguji na podnety adekvatnim zpusobem.

          Nase vlada zrejme testuje odezvu ceskych generaci.

          1. Sysope, sundej si uz konecne ty růžový brejle. Ta tvoje na totalitu citlive reagujici generace 50+ je presne ta, co tam ty totalitarskjy zmrdy zvolila. Kde myslis ze ma ANO, CSSD, KSC a podobnej ksindl nejvetsi volicskou zakladnu?

            1. Přesně tak shane, občas je sysop trošku mimo. Zvláštně to vždycky koreluje s tím, když se začne plácat po ramenou s místní strašidelnou atrakcí…

            2. No ja teda neviem. Ja som z generacie 50+ a totalitarnych zmrdov som naposledy „volil“ roku 1986, ked za mna do urny hodili listok s menom jedineho a spolocneho kandidata narodneho frontu.

              1. Wildcat: Vy ale máte mozek, to zdaleka neplatí o všech spoluobčanech. Průzkum z roku 2017:
                „Podíváme-li se nejdříve na věkové složení podporovatelů jednotlivých stran, uvidíme zřetelně několik zajímavých tendencí: jakkoliv se hnutí ANO daří prakticky u všech věkových skupin, nejsilnější podporu získává mezi staršími lidmi, především pak u věkové skupiny starší 65 let, kde by ho volilo celkem 34,5 % lidí. Jedná se také o tradiční elektorát levicových stran: ČSSD z této skupiny vyjadřuje podporu celkem 15,5 % lidí, KSČM pak celých 21,5 %.“

                1. Takze pres 70 procent duchodcu volilo tyhle totalitni zmrdy. Jojo, to se hned pozna ta prava citlivost na totalitni rezim, to je videt.

                  1. shane: však to je přece známá věc, že v prvních volbách vykradl elektorát ODS a STOP09 po té, co sliboval podporu podnikání a až ukázal, co je za bolšánskou svini a zlikvidoval ozubenou pleš, přebral voliče socanům.

                    On si Sysop jen neuvědomuje, že „citlivost na totalitní režim“ tihle lidé mají, ale s poněkud jiným výsledkem než „to už nechceme“. Ale chceme, to byla přece doba jahod nezralých, trávy zelenější, údů pevnějších a vlastně nebylo zas tak špatně a kdo nic nedělal, bát se ničeho nemusel a byly ty jistoty přece, pivo za 2.90….

                    1. sen průměrnýho čecha 60 + je socialismus s lidskou tváří… to, že je to utopie, už někomu nad 30 let nevysvětlíš…

                    2. shifty: tak tak. Navíc jim stačí představa toho socialismu s lidskou tváří, resp. jeho slib. Heslo pro debila – Ano, bude líp. Yes, we can. A tak.

                    3. Moje chyba byla, ze jsem smichal hrusky s bramborama. Namichal jsem Germany s Cechama blbym zpusobem, mea culpa.

                      Ano, v Cesku asi bude citlivost na totalitni metody jinak rozdelena v generacich. Pravda je, ze jsem vychazel ze zkusenosti vlastni s lidmi, ktere okolo sebe znam. Chyba. Zrejme to v populaci vychazi jinak.

                      Stran tech Germanu si ale za tim stojim, ze cim mladsi, tim tupejsi. A pokud nekdo ma jeste nejakou citlivost na totalitni metody, tak jsou ti nadhrobni, co fakt jeste pamatuji druhou valku.

                      Dneska jsem se o tom bavil s kolegou, ze Fabrika resi KUG a lidi namisto toho, aby zacali premyslet, ze se asi fakt neco deje, tak maji tema, ze jim ted zavreli autosalon a tim padem to novy B-cko tento tejden nebude. Celkove porad nechteji uverit tomu, ze vlada je tahne do pekel diky svoji neschopnosti. Boji se o tom ne mluvit, ale dokonce premyslet.

                    4. Sysop: „Pravda je, ze jsem vychazel ze zkusenosti vlastni s lidmi, ktere okolo sebe znam.“

                      Sociální bublina dokáže člověka od reality všedního dne docela hezky izolovat. Nakonec stačí se podívat do diskuse tady a na lžidnes nebo hovinkách.

                  2. Tak určitě :) 60 + a důchodci, to sou samý svobodomyslný pravičácí :D

              2. Tak jasneze ne vsichni. To je jak u blbejch. Ja taky neznam skoro nikoho kdo by se hlásil k volbe ANO, ale nepochybuju ze tech 30 procent doopravdy dostal. Duchodci Babise nevolej zdaleka vsichni, ale maj mezi volicema nejsilnější zastoupení. Stejne tak fakt ze nekoho voli vetsinou lide se středním a nizsim vzděláním neznamena ze mu to sem tam nehodi nějakej VŠ, nebo ze vyucenec nevoli nekoho koho preferujou VŠ.

              3. Wildcat – Vás určitě nikdo nemyslel ani smykem, stejně tak spoustu dalších. ale ten věkovej průměr voličů čssd a ksčm, který teď Bureš přebral pro Ano, je prostě 50 + …

                1. Skoro tri ctvrtiny. To je masakr, to jsem sam necekal.

            3. Tak zrovna ja jsem komary volil naposledy v ramci NF, kdy to bylo jedno. Pak jsem volil komary cela 90. leta, a to v nejruznejsich stranach, jen ne KSCM. Dalsi roky jsem k volbam chodil uz min a min, naposledy jsem byl u komunalek, protoze tam to jeste melo nejakej smysl.

              Muj tatik je prakticky 80nik a presto by to Buresovi nehodil, ani kdyby byl v poslednim tazeni na JIPce.

              Zato kdyz slysim obcas tricatniky, tak se nestacim divit, jake maji pokrokove nazory. Proto si myslim, ze je to otazka jedne generace a bude vsechno spatny vymazano.

              1. No, horsi to nebude. Je sice hezky ze s tatikem patrite mezi tech 28,5 procenta co vladni koalu nevolili, ale vetsina vasich vrstevniku to vidi ponekud jinak.

  3. Hele, vi tady nekdo z pravniku, jak je to s exklavou stran majetku? Kdyz jedu do Svajcu a nejakej celnik nejakym omylem vypadne z kukane a chce videt obsah kufru, tak se svyma rukama v mem aute nehrabe s tim, ze „to je uzemi Nemecka, bez vaseho vyslovneho souhlasu tam nesmim sahnout“.

    Je to jen vymysl Svycarska, nebo je to nejaky mezinarodne uznavany fakt? Ja jen, ze bych rad vedel, co muze Ceska Republika nakazat k noseni uvnitr nemeckeho auta.

    1. To teda slyším poprvé a jestli něco takovýho je, tak je to buď vrtoch konkrétního celního vopicajta a nebo nějaká bilaterální fičura.

      Jezdím tam docela pravidelně a občas, když řídí přítelkyně a vopicajti jsou opožděnější tak jsou malém schopní se do toho kufru nacpat po hlavě, než si ten co drží v paznehtech pasy uvědomí, že jeden z nich je víc červenej a má na sobě povědomý velký +.

      Takže si myslím, že mezinárodně to ošetřený rozhodně nebude.

      1. Ja jsem si puvodne myslel, ze je to lenost fizla hrabat se ve vecech. Vzdyt kamionaka taky proberou jak mlady vrany. Ale stalo se mi to celkem trikrat za poslednich cca 15 let, tak jsem premyslel, co za tim je.

        1. Na to se jich při příští příležitosti schválně zeptám, teď mě to totiž zajímá taky. A jestli si vzpomenu tak dám v nějaké příští diskusi echo.

          1. Jo, budu rad. Ja jsem se s tim setkal naposledy v lednu.

    2. No myslím, že keď toho colníka na hranici naserieš nejakými „chytrími kecami“ tak ťa v lepšom prípade otočí a pošle nazad od toho DDR+BRD a v horšom prípade bude kontrolovať – dôsledne. Na švajčiarskej hranici som sa stretol s rôznymi metódami – a boli dosť závislé od ŠPZ vozidla (krajina registrácie). Najhoršie je vozidlo s „untermensch-ovskou“ značkou – SK, CZ, SI, PL atď. Tam mi liezli do kufra už viackrát – a nerozpakovali sa prehrabovať vo veciach. V aute s rakúskou ŠPZ mi kukali do kufra len raz, ale to bola moja chyba, lebo som nezatiahol plato na kufri a zbadali nejaký vercajg. Inak pohoda – max. nejaka otázka kam a načo tam idem a inak nič.
      Ale čo si pamätám (ak sa nezmenili zákony) tak v rakúsku či DDR+BRD ti môže liezť fízel do kufra pri bežnej kontrole len ak má Durchsuchungsbeschluss (či jak sa to píše), alebo ak mu ty dáš súhlas. Inak stojí pri aute a kukáááááá.

  4. Po bitvě je každý generálem. Kdyby se hned na začátku uzavřely hranice a začalo se s masovým testováním a trackováním pohybu nakažených, napsal byste sáhodlouhé pojednání o státním fašismu, omezování svobod, utahování šroubu a šmírování nebohých občanů. Jistě, vláda dělá chyby, některá opatření jsou asi zbytečná nebo přehnaná, a nemá plán. A má ho snad někdo? Nikdo, protože nikdo nečekal, jak se Covid šíleně rozšíří. Jen připomínám, že když do Itálie jeli čeští lyžaři, kteří se nakazili jako první, tak se tam (vinou dlouhé inkubační doby Covidu) ještě nic příliš drastického nedělo.

    Pro mě jsou podstatné výsledky. A ty naše vláda má. Počet mrtvých je velmi nízký, počet nakažených zřejmě taky. Státům, které restriktivní opatření nepřijaly, dnes nestačí márnice. Mně taky vadí, že si nemůžu zajít koupit, co bych potřeboval, nebo že mi zrušili několik akcí, na které jsem se dlouho těšil, ale uznávám, že bez toho by už spousta lidí (a zejména starých, které vy a další autoři a fanoušci tohoto webu uctívají jako polobohy) nebyla mezi námi.

    1. zajimavy bude ten Primuluv test na promorenost v Praze .. hlavni hygienicka odhaduje 10-40%

      1. Podobný odhad nabízí i kávová sedlina.

        1. Kavova sedlina to dela zadara. A hlavni hyenicka by nemela co zrat.

      2. Vtipné je, že jim to musel poradit ekonom v novinách, jinak by to doteď nebylo.
        https://nazory.ihned.cz/c1-66742630-netestujeme-nevime-jen-se-bojime

    2. Dovolim si tvrdit, ze zavrit hranice, testovat A ZAVRIT NAKAZENE DO CENTRALNI KARANTENY, kterou bych umistil dp uzavreneho terminalu Praha-Ruzyne jsem navrhoval v dobe, kdy tu nebylo vic nez 10 pripadu.
      Tudiz co se tyce moji male malickosti, povazuju se za generala pred bitvou.
      Stacilo mi jen vyhodnotit obecne znama fakta a poucit se ze tri mesice stareho cinskeho modelu.

      1. jasně…pokud budou třeba z Karviný, dovezeš je v dobytčáku, viď…to už tady jeden týpek jednou zkoušel. Sám ty kokote píšeš, že pak stačí jeden nakaženej a je to tu znova. Co řekneš lidem, co jsi předtím nahnal do lágru? Sorryjako?

      2. Vsiml sis napriklad, ze skoro nikde jinde, nez ve Wu-chanu v Cine nakazeni prakticky nejsou? Myslis si snad, ze je vlada vsechny svezla do Wu-chanu?

        1. Myslis si snad, ze je vlada vsechny svezla do Wu-chanu?

          Je to mozne. Ale taky je mozne, ze cinska vlada vsecko zamkla na 9 tydu doma a ti nemocni, co byli mimo Wuhan, nestihli nikoho dasiho nakazit.
          Mozna jich par doma zemrelo a CInan se nenamahal to ani reportovat, takze to ted vypada, ze se to tykalo jen Hubei provincie.
          Ja osobne Cinanum neverim zadna cisla, hlavne ne po tom masakru v Italii, Francii Spanelsku a USA.
          Jedine, co jim verim je fakt, ze ten virus uy jednou fakt vybili, nez ho tam navezli turisti znova.

          P.S: Amerika nas vzor. Prvni zeme, ktera prekrocila tisic mrtvych za den. Data k 1.4.2016. A nezapomente uvazit, ze v USA se pocet pripadu zdvojnasobi kazdy treti den. Takze za 14 dni to bude uz 8.000 mrtvych denne ? Slusna prace, pane Sor0s.
          USA: 26473 new cases and 1049 new deaths

          1. A nebylo by pěkné porovnávat úmrtí v USA spíše s celou Evropou. Nebyl jsem tam, ale prej tam žije celkem dost lidí…

            1. To by tak hezky nevypadalo, víme….

            2. Asi tak 5x vic nez v Italii, 30x vic nez ve Wuhanuy a 6x vic nez v provincii Hubei. V tomhle kontextu uz ty americky počty tak impozantne nevypadaj.

              1. Podle zerga adín bychom se měli učit od autokratických režimů (jako kdyby to Bureš nezkoušel). Zerg má pravdu, nyní jsem se díval na níže uvedené a vyšel mi úžasný stát: Turkmenistán. Ani jeden nakažený, natožpak zemřelý (se divím, že tam nenapsali nula nakažených, nula mrtvých, milion uzdravených). Ti to umějí, panečku :)

                https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pdrobna-mapa-kde-je-v-ceske-republice-koronavirus-93746?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=article-detail

                1. V Turkmenistanu by chtel zit kazdy =b Dobra je i KLDR. Ono kdyz mas prisnou karantenu od 27. 7. 1953, tak se to projevit musi.

                  1. No pozor – v Turkmenistánu je to dovedeno do dokonalosti, protože tam zakázali slovo coronavirus. Takže tam je po problémech :)

                    1. To je pravda. A v KLDR je těch slov zakázáno násobně více, čili mají násobně méně problémů….to je geniální.
                      Neexistují problémy, jenom příležitosti – tyhle dvě země jsou skvělé, mají spoustu příležitostí… :)
                      Navrhuji tam poslat zerga adín jako člena jednočlenné komise pro průzkum metod.
                      Jednosměrně.

                    2. :-D jsem také pro!

                    3. Klidně i zpatecne. Ale musi privyst par plakatu. Neni problem je ziskat. V hotelich visej na kazdym rohu a neni tezky nejakej odloupnout :)

    3. Před pár lety byl v Asii Sars 1, plus jsme pár měsíců viděli, co se děje v číně. Když nemám plán, stačí se podívat jak to dělali v zemích, kde plán měli.
      Vláda je banda debilů a za nízký počet nakažených může převážně disciplinovanost a předposranost obyvatelstva.
      Zakázat nákupy v neděli = bude se víc lidí potkávat v krámech od pondělí do soboty
      Zakázat nákup v OBI a povolit v Bille? Dává to smysl?
      Třikrát změněné vyhrazené nákupy pro seniory? A to ještě omezeně podle prodejní plochy? WTF?
      Zavřít školy a nechat MHD?
      Prostě diletanti.

      1. Treba nekde v pozadi tecou nejaky obrovsky prachy…?

        1. Ve vyjmenovaných opatřeních žádné prachy nevidím, jen diletantství. U zavřených podniků lze spekulovat o likvidaci konkurence nebo její následné skupování, ale u otvíračky pro seniory nebo (ne)ježdění dotované MHD, případně (ne)zavření škol, kde tak jako tak platí stát účy i doma to nějak nedokážu dohlédnout.

        2. Necekam nic od vlady. Delam si opatreni podle sebe. Zatim cajk. Chleba se bude lamat v cervenci-srpnu, pokud nebude lecba, jakoze zatim to vypada, ze lecba nebude a nemuzeme se spolehat, ze dostaneme zachranu na stribrnem talirku od vyzkumniku, kteri jsou tak jako tak napojeni penezovodama na S0rose. Takze radim vsem neresit blbosti a detaily ted, v dubnu, ale spise pilovat survival strategii na letosni srpen.

          1. A co se tak hrozného má stát? Není-li lék, je strategie krotit nemoc tak, abychom se vystřídali ve stávajících nemocničních postýlkách dokud to nechytěj všichni a kdo má chcípnout, ten prostě chcípne ať už doma nebo v nemocnici. Dokud to nechytěj všichni nebo nebude lék, stejně by člověk nemohl vylézt z bunkru ven. Navíc jak asi vypadá ta hora žrádla, léků a toaleťáku pro rodinu na pár měsícu opravdové karantény?

            1. Lek nebude a vakcína taky nebude. Na rymu taky neni nic a ne ze by se výzkumníci nesnazili. Kdo vynalezne lek nebo aspon očkování na rymu, tak jeho potomci nebudou muset dalsich dve ste let hrabnout.
              Ani na chripku nic neni a to ta svine umi bejt mnohem nebezpecnejsi nez cinskej virus.

              1. shane: lék nebude, vakcína určitě ano. Do roka a do dne bude stejně nesmyslná jako proti chřipce. Nemusí to fungovat, musí to sypat.

                Rýma je slabá, té se nikdo nebojí. Chřipka už je horší a dá se na tom vyrejžovat. Corona bude terno jak Tamiflu.

                1. Včera sem byl na pivku venku s kamarádem, co dělá léta ve velký farmaceutický firmě a ty jedou všichni na 200%. Protože to bude strašnej vejvar, až něco vymyslej…

                  1. shifty: jak, „na pivku“? To je cesta do práce, do lékárný, nezbytná za rodinou? A beztak jste u toho měli roušky dole, tohle je pane dvacet litrů na místě, kterej strážmistr odolá?

                    Jinak si to taky myslím, Tamiflu byla bomba, ale krátkodobá, chřipkový vakcíny pomalu upadají a corona je ideální strašák, co by pár let mohl hezky sypat.

                    1. Byli dva, mezi nimi skleněná deska, pivo v termosce, ochranné oděvy, respirátor a do něj zavedený brčko. Jim to klíďo dosvědčím, jsem je pozoroval ze vzdálenosti 6 metrů (jsa ukryt za mušlí, rovněž v pláštěnce, radši).

                    2. misaka: :-)

                      Proč vlastně 6 metrů? Přece byli jen dva, tak stačí ze 4, dva metry za každýho :-) Nebo jako další dva metry počítáte na sebe?

                    3. Přesně jak píše tady kolega!! :-D

                    4. Tak ne klasicky na pivku. Byly jsme 3, já od těch dvou byl 2 metry, měli jsme roušky a na Slavii na Borech nahoře je to vlastně v parku.
                      To posype, to je jasný. Tak 20 – 40 % si i po roce bude myslet, že to mohl být konec světa…

                    5. Tak kdyz na to prijde, tak muzes jit na pivo i po skypu. Stejne kazdej pije to svoje a jestli pindate pres stul nebo pres pul mesta je vlastně jedno.

                    6. To je taky fakt, ale chybí tam to kouzlo, že vypadneš z domu a nikde v dosahu ani doslechu není tvoje lepší polovička. Pak se ta horší polovička může projevovat svobodně :-D

                    7. Neni to jedno, pokud mas homeoffice a nejsi sladek.

                2. Jo TENHLE druh vakciny. To jo, to asi bude.
                  Ryma nezabiji, ale je votravna. Mas vodrenej rypák, rano plnej krk hlenu, v hube jak ve sterkovne, tece ti z rypaku jak z vodovodu a leckoho i boli skeble. Haranty nechtej brat do skolky a ani v praci z tebe nikdo nejasa. A navic se ta svine furt vraci, klidne 2x-3x za sezonu. Prasky by sly na dračku, to si pis.

                  1. A kdyz se ti ryma vrazi do dutin, tak trpis jako zvire. Bane, ryma, to je previt.

                    1. …ale když ti pak udělají punkci a ten tlak najednou povolí….to je jak sex
                      né že bych to vyhledával, ale zažil

                    2. Ja naštěstí ne, ale plne duveruju tve zkušenosti.

                  2. shane: jenže na rýmu se nedostatečně umírá, z toho nekouká žádný pořádný zergování. Prášky na odbyt jdou, jak se říká, léčená rýma trvá sedm dní, neléčená týden. A že se toho dá za ten týden zkonzumovat…

                    Jasně, že TENHLE druh, jakej jinej? Je to mutující vir, proti tomu nebude rozumná vakcína nikdy. Ale Prymula ji bude z billboardů určitě s úsměvem doporučovat – bude tam jeho fotka v roušce a pak široký usměv bez ní a nápis „pamatujete? Raději vakcínu!“

                    Úspěch zaručen.

                    1. Myslim, ze Primula ma pod palcem uz vakcin docela dost, nebude vyhazovat prachy za billboardy.

          2. ZRG1 – Hele a technickou už máš mistře?

            1. By jí potřeboval na hlavu, kripl..jenže tam by neprošel ani za tři mega úplatků.

              1. na hlavu už má slušivou čepičku, alobalovou, proti chemtrails :)

                1. Nezájem, jestli na ní není nálepka, musí na STK.
                  To by nešlo, todleto…

      2. Heh, prej „disciplinovanost obyvatelstva,“ tak to je vtip dne. Nekolik mych kolegu z prace bydli v Brne-Kralove poli, v takovych tech 80+ let starych domech a bytovkach. Od minuleho tydne tam ta „disciplina“ vypada tak, ze obyvatele do vnitrobloku nanosili stolky a zidle a od rana do vecera tam sedi, kecaji a chlastaji. Behem dne se tam vymeni i nekolik desitek lidi (i kdyz ted to pry opadlo, protoze bylo pres den chladno). Jo, to ten virus fakt zastavi.

  5. čus chlapý,
    veliké věci padaj na hubu kvulivá malichernostem, pro mnohé je to tak, že jejich gigantické plány ztroskotají na malé štamprli, konkrétně tak, že koupit špiritus 96% a izopropyl je prakticky nerealné, a když, tak je na netu za naprosto demotivační cenu, zvláště pro ty ohrožené, tedy duchodce a invalidy, o peroxidu a glycerolu nemluvě, litr uvedeného odhaduji se vyrobí tak za dvacku, tedá bez daně, i s rizikem, že to bude někdo chlastat, bych ony prostředky nechal i rozdávat zdarma , možná s nějakým omezením, jako litr na osobu a deset dní , jinak prodej za tu symbolickou dvacku, kdyby to každý cákal na vchodové dveře, auta, mastné tyče, boty, ruce , a kdoví co na fšechno, výsledek by jistě byl lepčí než jakesi zavirání obchodů, či jiná nesmyslná opatření, ale nuž což,

    1. Hele, to je nesmysl – líh se stále sehnat dá (např. https://www.vmd-drogerie.cz/hobby-a-zahrada/technicka-drogerie/paliva-podpalovace/lih-technicky/ nebo nedávno ještě na kutilov.cz měli kosmetický 96%), peroxid 32% taky na vmd-drogerie.cz, glycerol na fichema.cz … a všechno za poměrně příčetné ceny. Míchám už asi 50. litr dezinfekce pro domovy důchodců, takže vím, že sehnat se fakt dá. Jen to měl, kur.va, zajistit někdo úplně jiný řekla bych :-/

      1. no nechcá rýpat, ale právě zakopany pes je ve slově sehnat, ty to umíš, blahopřeji, ovšem co má dělat 80letej dědek, na dědině, kde zavřeli poštu, internet se zasek, místní obchod zavřeli kvulivá eet, starosta někde zmizel posranej strachy, mobil se mu pojebal bo v televizi říkali že ho má umýt. tak ho umyl, ešče že ta stodvacítka dojede do toho kauflandu ……

        1. Tak takovejhle dědek to má fakt blbý, ale když budu vědět kam, klíďo mu ten litr umíchaný dezinfekce pošlu. Nebyl by první ani poslední… a cenu neřeším ;-)

        2. A kolik takovych hypotetickych osmdesatiletych staříku zijicich na polosamote, bez rodiny, znamych a pratel v republice je?

          1. ono ta polosamata může být i uprostřed velkoměsta, ovšem vy krásní mladí bohatí to nepotřebujete chápat, to se vás netýká, vždyt ten dědek nebo bába stejně brzo chcípnou,
            lola: nejde o jednotlivce, a nakonec nemusí jít o starý

            1. @jungvoj
              Jasně, chápu… dezinfekci umíchám, systém do prdele nenakopu

            2. To si myslím Shane ani nikdo jinej tady nemyslí.

          2. Klidně by mohl být jeden jediný, ale někdy úplně stačí, že je ten stařík „váš“ a je k němu přes republiku daleko. Pak je každá rada drahá :-/

      2. Ja jsem chtel lih, tak jsem zasel do zahradnickych potreb, koupil trilitrovku a odesel. Byla v regalu, kde tech kanystriku byla hromada a vedle naprosto prazdna proluka. U proluky byla cedulka „technicky lih“, zatimco pod kanystriky bylo „palivo do biokrbu“. Glycerol ma manzelka doma porad, micha z toho jakysi masti ci kyhovyra a peroxyndl se u nas nasel vzdycky, obcas nejakej kamos chtel videt, co je to triperoxid acetonu. Ale zatim jsem z toho nic nemichal, lih pouzivam na desinfekci cistej.

        1. Nechci ti do toho kecat, ale líh bych ředila ideálně na 60 – 80%. Když dezinfikuješ čistým lihem, tak dochází k jeho poměrně bleskovému odpaření se z povrchu nebo velmi rychlému vstřebání do pokožky. Ty ale potřebuješ líh udržet na povrchu dostatečně dlouho, aby byl vůbec účinný… jinak je to k prdu.

          1. Ja to pouzivam na prani P3R. Prijdu, odcvaknu filtry a hodim je do krabicky do lihu. Vyndam, ay si vzpomenu a necham odvetrat. Smrdi to tak den a pak jsou zase v pohode. Na nic jinyho to nemam.

        2. Ako už bolo v minulej diskusii zmienené, lieh nie je dezinfekcia.
          http://petr-kubac.blog.cz/2003/chemik-o-koronaviru

          1. Asi je úplně jedno jestli lihu v tomto případě budeme říkat dezinfekce nebo corona-killer nebo jakkoliv jinak. Slovu dezinfekce běžný smrtelník rozumí. Líh v tomto případě funguje tak, že po dostatečně dlouhé době působení (cca 30 vteřin) narušuje lipidový obal viru a tím ho de facto likviduje.

  6. Rozhodně souhlas v tom, že je evidentní, že naši šašci předvádí podivné divadlo a ve skutečnosti neví, co mají dělat. Taky, že nadělali kopec pičovin, jako třeba hospody zavřené až od 8 hodin apod. Taky že celá ta PR marketingová kampaň je k blití.

    Na druhou stranu, už mě unavuje, jak celý internet ví, co se má dělat a nemá dělat.

    Jestli jste si nevšimli, NIKDO na celém kurva světě ve skutečnosti neví, co má dělat. NIKDO. Ani Pentagon, ani KGB, ani Bill Gates ani přední vědci z medicínských oborů. Všichni jen hasí nejhorší požáry a snaží se to zpomalit a za mě to funguje, fungovalo to v Korei a Hongkongu a evidentně to funguje i tu, jen opsali postup.

    Takovéhle dokonale v laboratoři upečené svinstvo na domrdání zejména vyspělých zemí tu totiž ještě nikdy nebylo. A na vyspělé státy to dopadá úžasně, komoušská čína nebo cigánystány bez civilizace na to mrdají, těm je to úplně fuk, těch pár mrtvol navíc zahrnou buldozerem do jámy, zasypou vápnem a je to. Ale křehký svět lidí co se hroutí když zpomalí internet nebo jim dovezou studenou pizzu, ten pude do kopru.

    1. Oni se ve skutečnosti nehrouti z pomalyho netu nebo vystydly pizzy. On8 se hroutej z toho, ze jim mekdo zboural predstavu ze jsou nesmrtelny. Ze smrt neni neco co se děje starejm lidem, hazarderum a tem co zerou nezdravý veci a hulej, ale ze i oni muzou zhebnout. Protoze se mediim podařilo celkem dokonale potlačit povedomi o tom, ze i na bezny a banalni nemoci rocne umiraj stovky nebo tisice lidi. Pokud se objevi neco o epidemiich a smrticich nemocech, tak je to obvykle v souvislosti s třetím svetem, takze obyvatelé toho prvniho nutne propadli dojmu, ze podobny veci se dejou akorat barevnejm poloopicim co si za to stejně muzou sami, protoze maj IQ 70, hnijou ve špíně a obcujou s kozama a opicema a ze civilizované lidi tohle nepotka, protoze jsme hezci, chytri a mame spickove zdravotnictví.
      A tahle ztrata jistot a konfrontace s realitou je to, z ceho se lidi hroutí.
      Btw, tipuju ze Afrikou projde koronak celkem bez povsimnuti, protoze to je proste jedna z mnoha nemoci na kterou tam lidi umiraj a zdaleka ne ta nejhorsi. A vlastne celkem v pohode, protoze zabiji predevsim stary a nemocny a mladi, zdravi a silni tak muzou dal shanet zivobyti a zajišťovat pokracovani rodu.

      1. True true

      2. true true

        bratr je v Bavorsku a je z nich úplně na prášky. Zápaďáci si doteď neuvědomujou, že můžou chcípnout, chodí bez roušek, důchodci každý den 2x do obchodu pro 1 čerstvý rohlík, protože „my máme prachy a jsme nejlepší na světě a nám se nic stát nemůže, chcípou jen untermensch, co nemají civilizaci“. A nejde jen o chcípání, oni za těch 80 let blahobytu úplně zapomněli makat a teď jsou v prdeli, protože ekonomika stojí na milionech laciných otroků z východu a jihu, dělajících špinavou práci, zatímco svobodní římané na to pouze dohlížejí, inkasujou vatu a kupujou si bavoráky a mergly. No a teď hrozí, že to kvůli takovým pandemiím možná do budoucna nepude a oni by muesli zebrat gumaky a jít se rýpat v hnoju, uklízet ulice, stavět auta nebo vůbec něco podobného.

        No nakoupím popcorn a budu je sledovat, bude to podívaná.

        1. Memento mori. Trocha pokory prvnimu svetu neuškodí. Druhymu taky ne, nejsme o nic lepsi. (vlastne ani nevim, jestli se pojem Druhy svět po pádu komunismu ještě pouziva, jestli uz i my nejsme ten Prvni svet)

          1. jak kdo to zná, někdo nepoužívá, já ho používám, protože to pěkně definuje. K 1. světu respektive tomu co reprezentuje jsme patřili do roku 1948, ale už nikdy tam patřit nebudeme, jednou nás rusák stáhl do dvojky tak v ní zůstaneme navždy.

            A netvrdil bych, že nejsme o nic lepší, zrovna v tomhle jsme o hodně lepší. Neplatí pro (některé) lidi 30-, kteří fičí na západní ublížené hipsterské vlně, ale ten zbytek jsou lidi zvyklí na historky ze špatných časů, tradované po generace, lidi, co když je hlad, jdou zasadit kobzole a ne demonstrovat a zapalovat auta. Prostě pořád větší polovina populace ještě pamatuje časy, kdy nedostatek bylo něco úplně normálního, chudí byli vlastně všichni a každý se musel starat jak uměl.

            1. Jo, to je pravda, tahle zkusenost jeste mezi lidma je. Na západě jsou tak dvacet let pred nama, v USA tak 40.

        2. Jo, to je ta jejich reálná „3x větší produktivita práce“. Ještě bude veselo… ;-)

  7. K článku: v čem má Hamáček cenu? V tom posilování pravomocí PČR? V rouškách do auta?

    Já teda nevím, ale mě to přijde všechno na stejný brdo s tím zbytkem. Prymula se vyjevil, jak to myslel s těmi dvěma roky: ne jako že budou zavřené hranice, ale jako že letos určitě s cestováním nemáme počítat, protože epidemi řádí i jinde.

    To jsem rád, že mě vlastní vláda chrání před zákeřným imperialistou, pardon, virem. Už zase jsme za tím plotem my, pro naše dobro. V anketě v článku na Parlamentních listech hlasovalo 33k lidí, 82% „nevadí, že v létě nebude možné vycestovat“.

    Jak by tihle lidé mohli vidět, že vládá nic nedělá nebo to dělá špatně? Chce se to podívat mimo sociální bublinu. Mě naopak přijde, že průměrný hlupec je nadmíru spokojen, jak se agent stará. Teď mají policajti pořádné pravomoce a konečně někde nahrabou ušlé zisky z buzerace řidičů. Přitom třetina udání je právě kvůli rouškám. Třetina udání. Chápete ten potenciál? Doteď bylo řešení „moc pomalé“, teď to konečně pofičí a nebudou tam aspoň jezdit zbytečně, pěkně pojedou pro pořádnej balík. Tak to má být, šmejdi jedni neposlušní, na ty musí být přísnost.

    1. já teda mám asi jinou sociální bublinu, ale tady nikdo nikoho neprudí, neviděl jsem žádné problémy, možná v praze je to jinak?

      mě to začíná bavit čím dál víc, já krz děti a prachy nechodil stejně nikam a necestoval už vůbec, takže mě sere akorát zavřená školka a dětská hřiště, ale zase robím z domu, nemusím nikam jezdit a ušetřím za benzin, těším se na léto na chalupě, bez trajdání někam do prdele. Na zprávy už radši nekoukám, dělám, že to neexistuje, přes hubu nosím šátek, neumím totiž šít.

      1. Moje žena to zkusila a protože taky moc šít neumí, tak vytvořila něco, jako…jak to popsat – no, první verzi jsem navlékl na hubu a vypadal jak Darth Vader po crash testu v devadesátce čelní náraz. Aj jsem vydával stejné zvuky při dýchání jako on.

        Pak už se to podalo a dneska šije jak děcko v Bangladéši – rychle, kvalitně, levně a furt.

        Co že to je na houby, podle mne není (fízlovači přes kamery teď musí remcat, jak jim nepůjde rozpoznávání ksichtů) – ale alespoň se zabaví.

      2. V Praze to taky jde. On staci jeden bonzak aby zamestnal celou policejni smenu. Medialne nejvic rvou maly obce, protoze jim tam jezdej mestaci aby jim vyzrali konzum a vsechny mistni nakazili virusama. Brat prachy z dane z nemovitosti to jo, ale vopovaz se tu ukazat, smradlavy luftaku.

        1. jj. Asi jako Sysop. Od té doby, co se sám zařadil mezi „usedlíky“, nemůže lufťákům přijít na jméno (do té doby lufťák).
          To je jak s kuřákama, prachy z nich jsou dobrý, ale běda jak cokoliv jinýho…
          A v Práglu přitom abys rodáka (nebo alespoň 30 let žijícího usedlíka) pohledal vidlema.

          1. To je fakt. V mym okoli uz ze starousedliku zustali snad dva. Zbytek umrel, pozustali baraky prodali a je to tam sama naplava. A to jsme vlastne hovno prazaci, nase ctvrt se do Prahy dostala az po prvni valce se vznikem Velke Prahy a dodnes kdyz jedeme do centra rikane ze jedem „do Prahy“. Deda nebyl o moc lepsi, přistěhoval se z Nusli a jeho rodice byly naplavy.
            Kamarad je prazska slechta, narodil se primo na Starym meste. Ale uz taky emigroval na vesnici. Centrum uz neni moc k zivotu.

            1. A to vlastne jedni z tech starousedliku jsou taky naplavy, protoze privandrovali az tesne po druhy valce a koupili barak zkonfiskovanej nejakymu kolaborantovi (nebo spis kolaborantkovi, byl to nejakej protektoratni ourada) .

              1. Nabiral jsem ted od dubna novy dve zencky. Ironie je, ze i prvni pohovor jsem s nima musel resit pres MS Teams… nicmene: obe Bavoracky, samozrejme. Po chvili povidani se ukazalo, ze ta jedna ma dedu Madara a ta druha ma dedu Rusa a matku Rumunku. I v tom Bavorsku najit echt Bavoraka bude asi kumst.

                1. nj, Mitteleuropa je prokřížená hůř než ti pouliční psi. tady po staletí šukal kámen cihlu a jak se tady křížily obchodní stezky, tak tu zasely královský oves i celkem nečekaný národy a pronárody.

          2. Kuřáci, řidiči, alkoholici…. jo prachy se státu hoděj a že malý fakt nejsou. Ale jinak…

          3. Ostatně jak říkal Zeman, když mu to ještě myslelo – správnej občan pije, kouří, jezdí autem a umírá v 60ti :)

              1. Logika jako kráva, bojím se nakaženejch, tak vymlátím vokna dlažkou, aby vir mohl volně lítat…

          4. To neni zcela fer. Nevadi mi lidi, co se do mne neserou. Ja nechavam druhy zit a totez chci od druhejch. To jsem ale aplikoval, i kdyz jsem zil v Brne v kralikarne.

            Problem jen je, ze druzi to tak nevidi. Jako kluk jsem jako luftak jezdil na vandry a ctil jsem, ze svuj bordel si z lesa odnesu, pouze v nutnem pripade ho zakopu. Ze nebudu delat bordel po lesich ani hulakanim, atd. Bohuzel ale, zejmena luftaci na toto serou, proto mam s nima problem.

            Pred mesicem mi typek rozryl vjezd na louku. Puvodne jsem tam mel cervenobilou pasku od stromu ke stromu, aby mi tam nikdo nekurvil louku. Luftaci maji zlozvyk, ze namisto po polnacce, ktera je obecni a cca 15 metru vzdalena, mi jedou pres louku. Pasku co chvila nekdo prerval. Tak jsem sel za sousedem, co kdysi delal u CEZu a zustala mu za nehtem spousta zbytecnych veci a mezi ty stromy jsme natahli pletenej ocelovej drat z 22 kV rozvodu. A ten znovu omotali tou cervenobilou paskou. Plus, co metr jsem natloukl kolik mezi pasku a zem. To nelze ani prehlednout, ani prervat omylem.

            No, a samozrejme, ze pred mesicem tam najednou hafo stop, blata, der od kol, nejaky pako se rozhodlo, ze to tam svihne rovnou ze silnice a hura na louku. Mistni to nebyl, zname se a vsichni tady vedi, ze ja nikomu po loukach nejezdim a totez chci od druhych.

            Muze se mi pak nekdo divit, ze mam pifku na luftaky? Ja jsem takovy prasarny nikomu nedelal, tak nevim, proc by je meli delat druzi me.

      3. Pospec: nevím, co v Praze, ale tohle platí druhý den, takže bych ještě neslavil. Že Vás doteď nikdo nebuzeroval, protože Vám nemohl dát na místě 10 litrů je jaksi irelevantní.

        Léto na chalupě bez trajdání do prdele byste jako nemohl realizovat, kdybych třeba já do té prdele odjet mohl? Co to je za úvahu? Připomínáte mi toho Nora, který si pochvaloval, že nemůže večer chlastat kvůli prohibici (to není vtip, to je výsledek jedné mé diskuse na služební cestě).

        1. no ne, mi jde o to, že nemusím už nikomu nic závidět, že někde byl :) Já bych měl akorát doma kecy, že musíme jet k móři a takhle bude od toho pokoj, mě to totiž nebaví (1000 km za volantem, pak hnít někde, kde není co dělat a je tam hnusné a drahé pivo), já radši beskydy.

          1. Pospec: sorry, tohle nedávám. Pokud radši Beskydy, proč byste měl někam jezdit? A pokud nepojedete a budete tam kde chcete, proč byste to někomu záviděl? Doesn’t add up, Pospec.

            1. asi nemáte manželku, která chce věci jinak než vy a nutí vás do nich :)

              no a v práci a mezi bývalými spolužáky je to samej milionář, co furt někam jezdí a furt mě s tím otravujou a melou jenom o tom a já se cítím méněcenný a ublížený, protože na moje historky o posraných dětských prdelích a nakupování v akci zase nebaví je :)

              1. Vypraveni o detskych prdelich zajima, akorat ty co maj sami deti v podobným veku. A ani ty moc ne, protuze deti jsou jako prdy, clovek snese jen ty vlastní :) Holt je na case změnit spolecenskou bublinu a az spoluzaci zabřeznou, tak machrovat s usmevem staryho mazaka.

                1. spolužáci zabřezlí jsou, ale bohužel ta parta, která má takové ty superwoman co dělají všechno za ně a oni se jen baví a na děcka serou. Po každém pivě s nima, což je tak jednou za kvartál, se tluču týden do hlavy, proč jsem mezi ty kokoty lez. Všechno ví líp, rozumí i mému oboru lépe než já a furt mahrujou prachama. Zamindrákovaní chuji.

                  Mám i normální, opravdové přátele, ze stejné sociální vrstvy, kteří jedou na stejně vlně a tam ten problém není, tam je pokec vždy fajn a taky to pivo je častěji a bez blbého pocitu. Ti znají pravidla hospody.

                  1. „…ale bohužel ta parta, která má takové ty superwoman co dělají všechno za ně….“ – to sú len namachrované reči tých tvojich „známych“. Že sa tým necháš vytočiť sa ti čudujem.

                    1. To mi pripomina ten dotaz na Tetu Sally nebo do Bravicka nebo tak neco –
                      „Kamarad soulozi za noc sestkrat po sobe a ja jen 2x. Co mam delat?“
                      „Začnete si taky vymýšlet“.

                    2. No spíš se divím, že ve svým věku s takovejma blbečkama chodí na pivo, dyť to je sebemrskačství…

                    3. Žejo. Poslouchat jak nejakej vocas machruje…

                    4. jo trochu je. Ono je to složitější, my byli jeden z posledních ročníků, kdy na gymplu chodili do třídy spolu synci z rodin doktorských, inženýrských, ale i havířských. Taky poslední „hipísácká“ vlna 90. let, prostě rezavý arab byl kůl, starý kabát po dědovi byl kůl, poslouchala se nirvana, doors, offspring, nohavica, sedělo se u ohně s kytarou, žrali jsme cimrmanmy a monty pythony a konzum a prachy jsme tak nějak fuckovali, protože v té době jako teenageři NIKDO neměl opravdu prachy. A taky se sešla parta neskutečně tvůrčích lidí se sklony muzikantskými, divadelními, humoristickými a prostě to byla nejlepší jízda. Ještě na výšce jsme byli jedna prdel a ještě i docela dlouho potom.

                      Jenže jak šel čas, tak některým se zadařilo dobře se oženit, dobře zdědit, někdo si vymakal kariéru a tihle utvořili „tvrdé jádro úspěšných“ a začli se nad ostatní povyšovat, zavřeli se v bublině všeználků. Najednou už nešlo jít do čtyřky na pivo a rum, najednou musí být restaurace jednička a s večeří a pak čaj z čerstvého zázvoru, jedno pivo a autem domů. Ale člověk si je pamatuje, jak byli fajn, když nám bylo 20 a furt ve skrytu duše doufá, že to bude jako tehdy a ono ne a ne.

                      No letos máme sraz 20 let, tak jsem zvědav, ono totiž tohle jádro nemá početní většinu a když se sejdem fakt všichni, možná je všichni svorně pošlou do piče.

                    5. Tohle neřešim. Buď si s těma kámošema či známejma rozumim a na pivko s nima jdu, nebo na to peču. Když mi řeknou, že chtěj k Pinkasům, kde na mě čeká namachrovanej pingl s podmírákem, tak tam prostě nejdu. A v hospodě spolu neřešíme kdo se jak má a kdo kam jede na dovolenou. Jestli někdo pošle fotku z Malediv, tak já klidně z Tater :-)

                    6. A čo ako si tým akože chcel ako povedať, ako? Že Tatry sú horšie ako Maledivy?!

                    7. Jen to, že mě nikdo neohromí kdejakou zadelí v oceánu. Tatry mám rád.

                    8. jestli se do toho můžu trochu vesrat, já mám k tatrám vztah, neb jsem tam byl v dětství 2x, jako teenager na lyžáku a pak ještě párkrát v rané dospělosti s dědou, ale za ty prachy dneska … néééé, maledivy za to nejsou, ale mauricius možná jo

                    9. To není zas tak úplně pravda. Paradoxně stojí točený pivko na Téryho chatě, kam to vynášejí nosiči, míň než leckde v Lomnici nebo Štrbském plese. To samé platí o ubytování. I místa, kde není nával lidí se dají najít. Stačí brzy ráno busem dojet resp. objet Tatry k polské straně a potkáš pár lidí. Ale je to túra na celý den. Nebo místo Tater Fatra, Roháče, Slovenský kras – tam není nikdo

                    10. No, Roháče … když je léto, tak je buď hnusně, a pak to je pro slabší kusy na té hřebenovce i lehce o nervy, přinejmenším, a když je pěkně, tak ten pár lidí platí … ale na m2.

                      Jako jasně, nejrozumnější je konec září/říjen, kdy je i nejstabilnější počasí, ale pokud tam člověk chce jet se školou povinným potomstvem …

                      Bohužel, jak jsou Tatry super, a nejen ony, tak value4money je třeba v Rakousku fakt někde jinde. A to nemluvím o cestě, i když samozřejmě záleží odkud člověk je.

                    11. fatra je fajn, hlavně my to máme hodinku a půl autem, byli jsme tam kdysi s partou, celou chatu pro sebe, perfektní výlety, málo lidí, lidové ceny, to bylo super.

                      Já sem nelyžař, je na mě tlačeno že mám začít, a tam by to šlo, sjezdovky tam byly tehdy v pohodě s málo lidma. Ale je to skoro 10 let, tak kdoví jak teď.

                    12. No Pospeci, Fatra (Malá) pro Vás už a ještě není. Vrátná je drahá, plná lidí a není to mamlas plac pro začátečníky. Martinky narvané taky a příjezd na , možná Rajec nebo Valčianská dolina. Více mamlas placů pro začátečníky je v Polsku 50-70km z FM, 2/3 po dálnici.
                      Co se Tatier týče, byl jsem tam loni, chtěl jsem i letos, zas tak drahé mi to nepřišlo.
                      Doufám, že nejste z těch, co když vylezou z Mostů u Jablunkova od 10° Radegastu za 24 Kč na chatu Skalka o 400m.n.m. výše, tak pičují, že tam je 12° za 39 Kč a polífka za 55 Kč.

                    13. Ako kde. Noc na sliezskom dome 230 euro za noc, lanovka 45 euro na osobu.

                    14. Tá cena mi s ohľadom na to, kde sa ten Sliezsky dom nachádza, vôbec neprijde vysoká.
                      Ale možno som neobjektívny, kedže som projektoval rekonštrukciu…
                      http://gfi.sk/custom/projects/?id=151

                    15. Hej, to je pravda. Spomenul som ho preto ze rozhodne nezapada do predstav lacnej dovolenky na slovensku. My sme tam sli presne preto ze ten hotel je to co to je. A preto sme sa ubytovali aj na vrchole Chopku.

                    16. No, připomněl jste mi oblíbenou vycházku z Třince přes Čantoryji, Stožek, Bystrý, Girovou do Mostů.
                      Budu se tam muset zase podívat…

              2. Pospec: nemám :-) Ale tohle téma už tu před pár měsíci poměrně obsáhle proběhlo, až si říkám, že se tady známe víc než by na internet bylo zdrávo:-)

                Chození do hospody s lidmi, které vlastně nemáte rád, v tomto Vám asi nerozumím, protože už Vám není dvacet a čekal bych, že tedy (navíc s tím množstvím času, co máte) tohle nemáte důvod dělat. Zamyslete se nad tím, ono to nějaký důvod mít bude (třeba je to jen setrvačnost nebo možná máte nějaké skryté BDSM tužby:-).

                S manželkou neporadím, ale jednou mi jeden chytrý pán řekl: you cannot change yourself but you can always change your wife. Všechno má svou cenu a Vy na mě neděláte dojem člověka, který by spěchal k rozvodovému soudu, nechal děti dětma a hledal tu superwoman co mají ti druzí. V tom případě je ovšem potřeba aktivně pracovat na smíření:-)

                1. jo smíření probíhá kontinuálně, jsem již ve fázi 4, ale někdy to ještě přeskočí zpět do hněvu, deprese nebo vyjednávání :)

                  je to z nostalgie, a taky monitoring, ono totiž ti lidé se také v čase vyvíjejí a někteří se časem sami spravili, to když dostali od života trochu přes hubu

                  1. Pospec: hlavně vidím, že to přeskakuje do fáze „musím do Chorvatska a přitom tam nechci“ :-)

                    Holt i nostalgie a monitoring mají svou cenu.

                    1. taloška, ne chorvatsko, moja princezna z praheee pohrdá vším, co smrdí východem a chudobou, tedy i mým vysněným žigulikem 1500, kterého chci celý život nebo mou milovanou jawou 250, psem podvraťákem, kámošema co jezdí vejtřaskama, punkovou kapelou a tak dále

                      to je střet kultur a generací, hipsterka z kdysi bohaté rodiny „z prahe“ si vzala burana ze severní moravy, co by nejradši žil v dřevěnici a na nákup jezdil na fichtlu, protože to tak má prostě rád

                      poučení? multikulturalismus nefunguje a z principu fungovat nemůže, i v rámci tak prťavého kocourkova to nefunguje moc dobře, natož napříč národy a rasami

                      nicméně k druhému vláknu, právě jako buran z katolické rodiny (sám agnostik), nerozbiju rodinu jen proto, že mě stará občas sere, dětem bych to neudělal. My co víme co znamená dětství na hovno na to dbáme obzvlášť. Nakonec o co jde, gagarin ani mick jagger ze mě zjevně nikdy nebude, tak jediná šance je být pokud možno dobrý tata, aby až zdechnu, nechodily mi děti na hrob chcát, ale vzpomínaly na mě v dobrém, což je ve skutečnosti to, čemu bible říká život věčný. Třeba spolknout trochu sobectví, vybrečet se v diskuzi na D-Fens a hrnout tu káru dál, protože se přece neposerem, že….

                    2. Hodnotovy zebricky si musi clovek vyjasnit nejlepe jeste pred prvnim zasunem. Jsou veci, ve kterych se kompromisy delat nemaji, jinak to pak cloveka celej zivot tak akorat sere.

                    3. A tak zase ne u každýho musí první zásun skončit v porodnici, že:-).

                    4. být celý život nasraný je tu na severu normální. My to tak máme rádi, vyrostli jsme v tom. Chlopi dřeli ve špíně a hnusu, aby roby vymýšlely pičoviny, ale nakonec všichni to nějak dali, to už tak je. Nošovická dvanáctka pomáhá, to jer motor zdejší společnosti.

                      Jak jsem již dříve uváděl, je to trh, nabídka a poptávka, nic víc. Kdysi jsem pobýval za železnou oponou a tam je to úplně bizár, chlop typicky pohodář, co se stará, doma odporná příšera, která nerobí NIC s velkým N, a ještě vymýšlí, ale protože tržní situace nenabízí lepší možnosti, společnost to respektuje a tak to prostě funguje dál a dál, dokud se nenaveze dost sličných méně náročných kobět z východu, co zase vyrovnají tržní situaci.

                      Se nedivím borcům, co na to prostě serou a jedou si svoje, asi to má svoje kouzlo. Mám anabázi u kluků co jezdí tatrama a karosama, mají svoje hračky a jsou vysmátí, kravaťáci by čuměli, jak se i skromně dá žít a užívat.

                    5. Pospec: no jo, ale neříkejte, že to, že pohrdá tím, co máte rád nebylo poznat už před svatbou. Nebo s Vámi pár let zamilovaně chodila po horách, na fotky kamarádek od moře se dívala s opovržením a při pohledu na žiguli hlásila „miláčku podívej, takovej bych taky jednou chtěla“ a pak najednou spadla klec? Na koncert taky určitě přišla a muselo jí být z prostředí i hudby jasné, že tohle nejsou Chinaski v Lucerně.

                      Střet generací to zcela jistě není, přece jí není ani 15, ani 60 :-)

                      V současné situaci Vám samozřejmě nebudu radit, co máte dělat, to jste si už rozhodnul sám (za mě „zvenku“ správně, přece byste děti netrestal za svou volbu partnerky, ale nijak bych Vás neodsuzoval, ani kdybyste to udělal opačně, děti zvládnou ledasco a ještě pořád je to Váš život).

                      Každopádně „žigulíkem do Beskyd do dřevěnice“ letos skutečně vypadá reálněji než „korejcem do Bibione“ a finančně to bude nastejno i když toho žigulíka musíte teprve koupit. Já bych neváhal :-)

                    6. věřte nebo ne, ale nebylo. Všechno bylo úplně naopak a já byl borec k nezaplacení, úplně kůl, talentovaný, chytrý, krásný. Ani bydlení v paneláku nebyl vůbec problém. O původu v rodině podnikatele 90. let se soukromým trenérem tenisu a papírovým psem za 50 litrů bylo taktně pomlčeno, to vylezlo až později.

                      Je to v klidu, držkuje, ale stejně nic nenadělá.

                      S autem čekám na výprodeje, až cholera trochu dopadne a lidi co jeli v půjčkách a hypotékách začnou prodávat, zatím jsou veterány furt bizarně předražené.

                    7. Pospec: vidíte, máte doma talentovanou herečku :-)

                      Jo, veteráni šli hodně nahoru a teď to půjde dolů, křáp bude zase křápem a ne „perspektivním sběratelským kouskem“. Drahé zůstanou akorát opravdu výstavní kousky, něco ve slušném stavu ale ne zrovna muzejní exponát bude zpátky za cenu, jako to má. Takže pokud máte něco našetřené, v létě a hlavně na podzim a příští jaro bude dobrá doba pro nákupy.

                    8. je tak, potřebuju ČZ 175 a nějakou klasiku se zadním náhonem, žigul vychází nejlíp poměr cena/výkon, je jich nejvíc a díly nejsou problém. Děcka by chtěly trabanta, ale ty jsou taky díky tomu seriálu teď bizarně předražené. Nemám to ale kam dát, zatím, dolů by mohly snad jít i garáže, v nejhorším do stodoly na chalupě, ale tam to sežerou myši.

                    9. Pospec: „klasika se zadním náhonem“ je Porsche, E30 M3 nebo MX-5 Mk1 :-) Žigula Vám nezávidím, ale já mám taky bizarní touhy a vlastně bych nakonec byl ještě rád, kdyby mě to vyšlo tak levně. Každopádně pamatuju kamaráda, který to měl v době, když my jsme sedlali S120. Ležel pod tím daleko častěji, zlatá škodovka. Jelo to mnohem líp, v zimě pytel s pískem v kufru, posilovna místo řízení. Střídavě to byl „ševel větru“ (když to zrovna jezdilo) a „kurva jedna ruská“ (když se něco z té jemné mechaniky snažil opravit kladivem). Vzpomínky fajn, ale touha po dalším prohlubování mých schopností v otázce rychlosti vyčištění karburátoru na ulici mě zatím minula a S120 mi nechybí. A to, co bych rád je finančně jinde, pokud bych to chtěl provozovat na úrovni (byl jsem se s XJS V12 svézt, ale ani relativně drahý exemplář na mě nedělal dojem bezúdržbového auta a nejsem ani milionář, aby mi to někdo opravoval, ani takový kutil, abych pod tím ležel sám).

                    10. měl jsem léta Fiata 125p, znám to, vím do čeho du. Samozřejmě opravdovým snem je aktuálně 1965 Ford Galaxie V8 nebo jiný klasický koráb, ale bohužel tam se bavíme o vyšších statisících v pořizovačce a desetitisících ročně provoz/údržba. Podobně Jaguar XJS, to byl taky vždycky sen.

                      Je mi 38, pochopil jsem, že půl míče na hračku na hovno fakt nikdy mít nebudu. Komoušské verze starých fiatů jsou nejblíž „zmenšenině ameriky pro chudé“, má to chromované kolco na volantu, chromované kličky oken, barevné koženkové čalounění, pružinová sedadla, motor vrčí a smrdí benzínem a chytá na „cuk“ a na sněhu se dá jezdit bokem (jestli teda ještě někdy v životě uvidíme sníh), dá se to sehnat za pade a servis člověk udělá 70 % sám se základní sadou klíčů, zbytek za pár facek vesnický garážník.

                    11. Pospec: klasické koráby mě kromě Challengeru, Chevelle, Camara, Corvette nebo Mustangu úplně minuly – na takové ty Cadillaky á la Elvis se sice podívám, ale chuť to mít jsem nikdy neměl. Možná tak ještě El Camino byl zajímavý kousek. Nicméně rozumím, proč se to někomu líbí, je to klasika zase jiného druhu.

                      To zrovna řeší ten rozvod :-D Sice už Vám byt nebude říkat pane, ale půl mega na auto to hodí a zbytek života holt strávíte v nájmu:-) Ale rozumím, že to není zrovna ideální způsob a žigul to ve finále řeší taky, protože ty atributy co jste zmínil to má a zbytek jsou hlavně pocity, s výjimkou motoru – zvuk se nijak okecat nedá.

                    12. je to tak, to máte jako věčný spor mezi vyznavači bublavých chromovaných motorek a ječících superrychlých plastových zmrzlin. Jedni druhým nerozumí a nechápou, co na tom ti druzí vidí. Zmrzlinář nechápe, na co je stroj, který moc nejede, zatáčí a brzdí blbě, čoprák nechápe, jak si někdo může koupit něco tak hnusně plastového, barevného a asijského. Jeden se chce kochat, druhý závodit. Jeden heavy metal a hard rock, druhý hiphop a disco :)

                    13. Pospec: je to tak, nejlepší je být nad věcí a užívat si všechno, k tomu ale musí člověk dospět. Toho hodně lidí není schopných a zůstanou dětmi. Čím blbější názor, tím radikálnější (logicky, protože proti argumentům lze stavět jen silnější zeď z arogance a víry).

                      Tak teď jen doufat, že se to neposere natolik, že ani na toho žigula nebude. Projel jsem teď pár reportů (Ernst and Young, McKinsey atd.) a všude doom and gloom, klasika jak před 11 lety. Uvidíme, jak se to nakonec vyvine a jak moc nám tu soudruzi rozjedou totalitu. Zatím kují virus dokud je žhavý a bohužel jim to jde, lidi jsou vystrašení a platba hotovostí, to je málem na odstřel (protože kupující právě všech 20 krámů naházel na pás, prodavačka je všechny ohmatala cestou přes scanner, ale corona čeká v peněžence na tisícovce na svou šanci).

                    14. užívat všechno, nejsem si jist, pokud se jedná o otázku vkusu. To není o názoru, znalostech, to je o emocích. Já prostě když slyším moderní disco nebo ty ostatní současné ukňourárny, chce se mi blejt a nikdy nic mě nepřesvědčí, aby se mi to začalo líbit. NA druhou stranu mám širší záběr než zabednění metloši, kteří jedou ty svoje 4 kapely furt dokola a nic jiného neuznávají. Takže tak nějak, ocemcaď pocemcaď

                      no, na akciích jsem slušně projebal taky, ale zase jsem trochu naředil jak to křaplo na dno před 3 týdny a tam už jsem v plusu. Ale při dlouhodobé držbě by to mělo zpátky vylézt, otázka kdy.

                      Co se nejsme s kolegy schopni ujistit je, jestli to bude jako před 11 rokama, tedy strukturální krize vedoucí do dlouhodobých sraček anebo až to pomine nastane naopak rychlé oživení, efekt „po válce“, jako 20. léta a 50. léta.

                    15. Pospec: určitě i Vy už jste názorově poněkud obrousil hrany, ne? A ano, neznamená to, že se mi líbí všechno (blicí reflex spolehlivě zažehne třeba Bieber), ale ani neodmítám vše jen proto, že to není „Ten Jeden Jediný Správný Styl“.

                      Hlavně jsem to ale myslel ve vztahu k technice. Mám rád auta obecně a přestože některé značky mám raději než jiné, není pro mě „badge“ překážkou. To stejné u foťáků, motorek atd. Z toho dle mého vyrůst rozhodně lze, dokonce je to velmi záhodno. To totiž není o vkusu (o tom je jen ta značka, logo a „obal“).

                      Zatím neví nikdo nic, tak se aspoň ptají „business leaders“ na jejich názor a ten je takový, že většina je spíše (38%) až méně (54%) optimistická (rebound ještě letos, V-shape a příští rok, U-shape), jen 8% to vidí na delší recesi s oživením až 2022. Kdo byl realista a kdo si lže do kapsy ukáže až čas. Já čekám, že (pokud do toho nehodí vidle politici, což je bohužel dost možné a mám z toho větší obavy než ze samotné ekonomiky), tak bude za rok líp a po coroně ani Prymula nevzdechne. Sem-tam to někdo dostane, sem-tam na to někdo umře, ale místo dnešního zveličování a paniky naopak nastane doba okázalého nezájmu (letos bylo v jednu chvíli skóre chřipka:corona 55:5, věděl jste o té chřipce vůbec? Řval nějaký zrg1, že nastal doom, alobal na hlavu, tunu mouky do sklepa, Madonna to říkala už loni?).

                      Větší obavu mám holt ze zavřených hranic „pro naši ochranu před zlým virem“ a vyšších pravomocí pro fízly než z toho, že tady všichni umřou na covid nebo hladem.

                    16. jistě, záběr je čím dál širší a hlavně člověk najde nové mladé skvělé věci (Ezra mě třeba překvapil, v 21. století mladý kluk s kytarou a barytonem, tak to klobouk)

                      k technice si nejsem jist. Když jsem třeba vybíral auto, technicky byla super honda civic, i cena dobrá, ale já prostě ten ťamanský future-techno styl tak nerad že ne, něco takového bych si do garáže nedal. Nebo třeba Opel Agila, příkladů by se našlo mnoho. Podobně mě nepřesvědčily ani SUV, crossovery a vůbec mému vkusu současná nabídka příliš nepřeje

                      ano chřipka má dlouhodobě větší skore, za minulý víkend se zabilo na cestě víc motorkářů než chcíplo na wuhanskou chřipku, přesto bych to nezlehčoval, viz situace v New Yorku, zrg1 to bere moc divoce, ale i na jeho pohledu něco málo je.

                      Zde se asi neshodneme, já si nemyslím, že panika je až tak přehnaná, některé věci jsou moc, ale celkově hadr přes pysk nikoho nezabije a zdá se, že to fakt pomáhá. Ono nám se to kecá, ale když bratra předevčírem nasadili do první linie ve špitále zachraňovat coroňáky, ožral se a do zpěvu mu teda nebylo, a to on předtím vůbec nepanikařil

                    17. Pospec: prý si nejste jist a zrovna jste to předvedl v praxi:-) Já Vám rozumím, že se Vám Civic může nelíbit, ale přitom jste techniku označil za „super“. Určitě byste našel dost lidí, kteří by to celé odbyli slovem „rejže“ a že to má techniku trochu jinde než milovaná ochtla v ropě by ani nevzali na vědomí. O tom to je, že se člověk dokáže dívat na věci z nadhledu a nenechá emocemi cloumat svůj majestát jen proto, že se mu nelíbí kastle nebo že to není kvalita ze čtvrté říše.

                      Na modelu „panika“ nikdy není nic dobrého, ať je situace jakákoliv. V NY to nijak nevybočuje, mají 90k případů, celkovou death rate zatím (o hodně) nižší než v Itálii (i když ono se to ještě zhorší, jak to dostane víc důchodců) a death rate dle age group taky tak (u důchodců zatím jako v Číně, půjde to nahoru tak, jak to přestanou stíhat dávat na ventilátory – jestli jich mají dost, nahoru to nepůjde).

                      Vaše věková skupina na coronu neumírá, úmrtnost někde u 0.25%, to odpovídá tomu, že to sem-tam bohužel chytne někdo, kdo už marodí s něčím jiným a nedá to. Pokud jste zdravej, nemáte se čeho bát. I na ty panické odhady u důchodců se dá dívat tak, že na jednoho mrtvého je 9 živých. Ne, že by to bylo „nic“, v Itálii je to mnohem horší (úmrtnost nad 70 let je přes 20%), ale pořád ještě když ležíte s dalšími 8 lidmi na pokoji, 7-8 vás půjde domu a 2-3 tam zůstanou.

                      Tohle není žádný mor ani Ebola, abyste se z toho hroutil. Je to kapénka, nesmysly o nákaze z vozíku lze úspěšně ignorovat, pokud nejste prase.

                      S rouškami v obchodě souhlas, kdekoliv jinde nesmysl, nejedná-li se o vysokou koncentraci lidí (např. předvolební meeting babišovců s koblihami zdarma, tam jsou roušky žádoucí, nechcete-li něco chytnout). Zavřené hranice nesmysl, když odjedu a jsem zdravej, co se tady stalo? Když odjedu nemocnej, jen dobře, ne?

                      Panika pro nic.

                    18. jo to je klasika, my měli doma když počítám i život s rodiči a brašinem kdeco, wartburg, škodovku, opel, ford, kiu, huyndai, fiat, subaru, vždy se vybíralo podle toho, co zrovna bylo nejvýhodnější, nejpraktičtější či nejhezčí, s kvalitou byl problém pouze u Fiatu Stilo a to byla 1. série a asi páteční kus, jinak všechno šlapalo dobře. Znám mraky lidí, kteří aby nevypadali blbě, tak před výběrem auta čučí na všechny internety po všech značkách, strašně se jim líbí opel nebo hyundai nebo mazda, 2 měsíce nemluví o ničem jiném a pak jdou a koupí si zase v tom samém autosalonu zase škodovku, jako už 5x předtím, protože by auto bez postřelené slepice ve znaku nepřežili

                      roušky prostě tam kde se lidi mačkají, když vlezu do lidlu nebo netobože tady v ghettu do samošky a ty hovada bez elementárních norem chování se na mě lepí, jak by nebylo slušné ani bez corony, nemám z toho fakt dobrý pocit, i když mi hrozí pramálo. Ale mohl bych to nachrchlat na rodiče a ti už by umřít mohli (68 let, angina pectoris), jinak samozřejmě v lese je to pičovina. Rozestupy bych taky doporučil, mezi cizíma.

                      Hranice mělo smysl zavřít hned na startu, když to sem lyžaři tahali, teď už je to nesmysl, protože infekce probíhá už uvnitř země

                    19. Pospec: hranice směrem VEN nemělo smysl zavřít nikdy. Proto se mi to vůbec nelíbí. Hranice směrem dovnitř naopak dávalo smysl opatřit nějakou formou prevence (testy) a případně karantény. Zavřít je taky blbost, hysterie. Nebo jiné důvody, které se mi nelíbí.

                      Nakašlat na rodiče byste to určitě mohl. Ale proč byste to dělal? Opakuji, že je to kapénková infekce. Je nutné nějak dostat vir do kapének a dále pak kapénky na sliznici nového zákazníka. Úplně stejně, jako u chřipky. Dokud nemáte příznaky, ale už jste infekční, je „problém“ to první – když nekašlete, virus se z Vás nemá jak dostat – zbývá sdílení slin apod. OK, tak tedy omezíte líbání mamky, to se snad dá zvládnout. Nebudete pít z jedné sklenice apod., dle mého taky žádný problém.

                      Ve chvíli, kdy už příznaky máte a hlavně kašlete, to už je lepší u rodičů vůbec nebýt. Ale lezete k nim když máte chřipku? Pokud ne, proč byste lezl s coronou?

                      Ano, rozumím nechuti se mačkat. Já nakupuji téměř výhradně „na zavíračku“ a teď, když mi ji přesunuli, jsem i já přesunul zvyk „na otvíračku“. Chrchlající lidi nemám rád obecně, jedno, jestli chřipka nebo corona. Nicméně rozumím, proč roušky dnes ano. Jak píšu, s tím problém nemám.

                      A tím se dostáváme k tomu, proč je tedy problém mít otevřené jiné obchody? Jaký to má důvod když z pohledu infekce je to úplně jedno?

                      Myslím, že ještě pár příspěvků a budete to vidět stejně:-)

                    20. Pospec: Uvádělo se, že v zahraničí bylo cca 250tis Čechů, to bys je jako nepustil domů?

                    21. Hlavne uz v ty dobe stejne bylo pozde. V Evrope to bylo nejspis uz od ledna. Tomu ze by to sem nepritahly ty desetitisice cinskejch turistu co za tu dobu prileteli do Prahy nebo jini turisti. I u nas se prvni pripad zjistil az kdyz bylo blbe americky turistce co prijela z Italie. Nebejt jich, tak by byl prvni nejspis az ten taxikar a ten to zcela jiste nechyt od ceskejch lyžařů.

                    22. shane: To byl přesně můj point, na argumentaci „italskýma lyžařema“ jsem vyložené alergický.

                    23. Pospec
                      3.4.2020 v 12:09

                      Náhubek je na psa, aby nekousal, to je tak to jediný.

                2. Zmenit ženu můžeš, ale pokud to neni nejaky jo peklo, tak si nijak nepomuzes, protoze ta nova bude mit taky vady, ktery te budou srat. Sice treba jiny, ale stejne. A rozvod leze do peněz a poridit si za tezky prachy novou megeru je dost blbej kseft.
                  Pomerne dobre to resil jeden chlapik co jsem ho potkál v Thajsku. Thajku na stalo prej nechtel, protoze by ho orvala dohola. Tak suka svoji hospodyni, plati ji, je spokojenej a vona se snazi o to vic, panc doufa ze ho jednou klofne a oskube.

                  1. a to je humáč, na to su moc konzervativní

                    zjistil jsem, že s labilkou fakt funguje občas se urvat a řvát, pak je chvilu dusné ticho, ale překvapivě se věci mírně zlepší

                    kamarád má úplně bláznivou a používá fakt řemen, šťastný moc není, ale ještě tu svou pěknou pětačtyřicítku (M1911) na nikoho nevytáhl, vždycky se to na chvilu srovná

                  2. shane: přemýšlíte nad tím ze špatného úhlu. Zkuste se na to podívat kolik stojí změna sebe sama. To je kolikrát mnohem horší než jen peníze. Sice Offspring svýho času zpívali něco o tom, že než svět, to je lehčí změnit sebe, ale to je jako porovnávat příslovečné useknutí levé nebo pravé nohy. Říct si „tak já teda nebudu mít rád moře a budu jezdit radši na hory“ Vás totiž stojí míň peněz než rozvod, ale stojí Vás to mnohem víc celkově – život.

                    Jinak pokud už jde člověk do změny, tak to samozřejmě předpokládá změnu k lepšímu. Dotyčný je již 2x rozvedený, tož asi tak k praktickým dopadům jeho bonmotu když člověk přejde do akce.

                    Nevím, co je na tom thajském pánovi „dobře“. Já bych takhle život vést nechtěl, co děti? Jako pokud jde pouze o sex, pak ano, je to velmi rozumný setup, ale mě nevyhovující.

                    1. chtěl jsem napsat zajímavě, ale jak jsem to různě editoval, tak sjem se do toho trochu zamotal, no.

  8. Copak Hokynář, toho zmizeli.
    Ale obejvil sw krpmě Prouzy a Dlouhého i třetí lehkoživka, tlachal a netáhlo. Präsedent Schweinar

    Profesor Kolumbijské univerzity Jan Švejnar se stal vedoucím týmu ekonomů, kteří budou radit Ústřednímu krizovému štábu s reakcí na krizi, s pomocí firmám a obnovou ekonomiky. Česko má podle něj díky nízkému zadlužení lepší výchozí pozici než jiné…

    1. … je čaz prodat v ČR co jde nebo to na 30 let zakonzervovat a vypadnput.

    2. … je čaz prodat v ČR co jde nebo to na 30 let zakonzervovat a vypadnout.

      1. Nemyslim si. Za hovno to bude stat vsude stejne. A uprimne… kamkoli se hnes, stejne uz zustanes vykorenenej. Ja jsem mel v zivote nekolikrat moznost vypadnout a nakonec jsem si to vzdycky rozmyslel. A cim jsem starsi, tim vic si myslim, ze jsem udelal dobre. Cesi jsou svine, ale jsou to aspon svine, ktery dobre znas.

    1. Typyčo sem tomu kokotovi neměl radit…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017