Jen tak si to hodit aneb sebevraždy v Čechách a ve světě - zpět na článek

Počet komentářů: 366

  1. …známý most Golden Gate volí patnáct stovek sebevrahů ročně…
    Autorovi nepřijde divné, že z toho mostu má skákat v průměru více než 4 lidi denně !? To by tam musela každou chvíli vznikat skoro fronta sebevrahů. Ve skutečnosti je odhadováno 1400 lidí mezi roky 1937 a 2012, což vychází na cca 20 lidí ročně, což pořád není málo, ale už je to představitelné (1-2 lidi za měsíc).
    viz https://en.wikipedia.org/wiki/Suicides_at_the_Golden_Gate_Bridge

    1. Dobrý den,
      ano, máte pravdu, ocitoval jsem jeden zdroj, ostatní uvádějí čísla velmi blízká tomu, které uvádíte Vy. Omlouvám se za nepřesnost v článku.

      1. sem tito vojedničkovala protože se mi líbí žese hnedka nehádáš jako jeden takovej zdejší mrcasík a narozdíl vod něj umíš uznat chybu ;D

    2. oni tam dost sebevrahu odchyti, maji tam na to skoleny policajty, co po tom moste chodi a snazi se to lidem prekazit, protoze Golden Gate je opravdu velka sebevrazedna atrakce. Ciselne to neumim vyjadrit, protoze nevim a jsem linej to hledat, jneom jsem tak pred rokem poslouchal rozhovor s jednim policajtem ,co na tom moste hlidkuje.

  2. Heh, autor dostal depku? Jinak co se tyce informaci a praktickych postrehu k provadeni sebevrazd, tak „nejlepsi“ stranka asi je:

    http://lostallhope.com/

    1. Dobrý den,
      ani ne, ale zpracovával jsem nyní téma deprese a sebevraždy, některé vyhledané údaje mi přišly celkem zajímavé na článek, tak jsem si je dovolil takto zpracovat.

      1. Článek je zajímavý. Spousta lidí má někoho v okolí, kdo se zabil vlastní rukou. Třeba spolužáka ze střední.

  3. Myslim, že to je velmi adekvátní thema, jakmile bureš&boyz uvolní zákaz propouštění, insolvencí, exekucí a vyhazování neplatičů, plus se ukáže, jak je zdravotnictví bez peněz a jak jinak banální věci nebude za co léčit, tak to bude shitstorm, že sme to eště neviděli, a spousta lidí si to hodit pude.

    Ale no co, jak se to říkalo s tím pomalým masem a lébensrojmem? :D

  4. Iveta Bartošová umřela, protože už měla všeho dost (podobně jako další sebevrazi). Neměla jednoduchý život, v závěru se jí nezdařilo několik pokusů o comeback, bulvár z ní měl dojnou krávu a její poslední partner Rychtář nakonec taky. Dnes už neexistující TV stanice Pětka točila reality show Iveta, viděl jsem část později v jiné TV. To byl nešťastný člověk a nikdo kolem ní neměl dost soudnosti nebo úcty, ani Rychtář, ani TV štáb, co to točil. Na natáčení byla opilá, museli to vědět, měli tam z ní jen kašpárka, do studia volal divák a komentoval to, že má „dvojku v žíle“. Byla jako medvěd na provázku, na kterého lidi pro zábavu hází kameny. A Rychtář byl medvědář. Její partner místo aby jí tohohle ušetřil, tak ji vzal do televize, předhodil medvěda publiku.

    Když jsem se dozvěděl o její smrti, napadlo mě jen „teď už ji nic nebolí“.

    Byl jsem na tom místě, kde umřela, v Uhříněvsi u přejezdu přes koleje je pomníček, ten tam nechal udělat Rychtář a s novináři v zádech a s kamerama tam šel položit kytky, no divadlo jak vyšité. Normální člověk nepotřebuje pro vzpomínku a truchlení bulvární novináře, ne tak Rychtář, ten si je tam pozval, že by mu za to zaplatili?

    1. Tusim ze Novotny si z toho kolaca tiez odhryzol svoj diel.

      1. Jo, Pavel Novotný jako šéf bulváru. Pár věcí udělal přes čáru a i to přiznal – to když dal echo Rychtářovi, že Iveta je u Macury (nebyla to pravda), Rychtář tam vyrazil a hned bylo o čem psát:

        https://www.televizeseznam.cz/video/real-talk/pavel-novotny-o-kauze-bartosova-priznavam-ze-jsem-ridil-tok-udalosti-64054946

        1. to mjfox

          Byl jste o pár minut rychlejší, tenhle rozhovor na TV Seznam jsem nedávno taky zaznamenal a chtěl jsem ho linknout.

          Ovšem co je Pavel Novotný za člověka, ukázal vcelku jasně už ve svém prvním rozhovoru z roku 2013, jímž se proslavil. Původní úplné znění pro sme.sk:
          https://ekonomika.sme.sk/c/6875794/sef-bulvaru-ano-bartosovu-naozaj-zabijeme.html
          Nynější inteview je tedy předvídatelným pokračováním původního příběhu (snad jen ta skutečná, otevřeně přiznaná hloubka žumpy předčí očekávání).

          Osobně si myslím, že hyena beze špetky vkusu a morálních zábran si nezaslouží ani odplivnutí. Otázkou spíš je, co o nás vypovídá ta skutečnost, že buran z Řeporyj se nadále těší celospolečenské pozornosti, je úspěšným politikem (bezmála místopředsedou) ODS, zvoleným starostou MČ Řeporyje se dvěma záznamy v trestním rejstříku, po kauze Vlasovci, železniční přejezd atd. atd., přestože v normálně fungujícím světě by měl chodit kanálama.
          Že se sám nehodlá stáhnout do ústraní je jasné, ale co měli řeporyjští v hlavě, když ho volili, to mi jasné není… Skutečně máme proti psychopatům tak málo protilátek ?

          1. kundohlav smrduty: „co o nás vypovídá“

            O mě nic, v řepácích nebydlím, Novotného jsem nevolil. Nicméně obecně jste přece jako doktor nějaký ten semestr psychologie určitě měl, ne?

            „Normálně fungující svět“ je ten, který vidíte z okna.

            1. Cywe, na hrade máme polodementniho bezskrupulozniho prolhanyho psychopata, za predsedu vlady mame prolhanyho bezskrupulozniho psychopata, ale budeme resit nejakyho joudu za to ze natvrdo napsal do novin jak bulvar funguje. V prdeli jako jsou Reporyje kazdej kazdyho zna a asi jim Novotnej prisel jako lepsi volbq nez nějakej ulisnej kravatak co bude akorat politicky korektne rikat hezky věci a radsi nic nedelat aby se nekoho nedotknul. Pokud jim bude Novotnej vyhovovat, tak ho zvolej zas, pokud ne, tak ne.

              1. shane: že to Novotný popsal ho nedělá lepším. Nemyslím, že – stejně jako na celonárodní úrovni – je to o „lepší volbě než nějakej uslintanej kravaťák“. Je to především o marketingu a schopnosti zaujmout adekvátní část voličů. Když si vezmu řepákovské aktivity (bankomat, přejezd), tak mi přijde, že průnik mezi voličem a čtenářem bulváru není ani náhodou prázdný. Dementů je prostě na světě většina a je logické, že chce-li být politik nebo bulvární novinář úspěšný, musí si naklonit co nejvíce z nich. Za jakoukoliv cenu.

                Co mě hlavně zaujalo je těch uslintaných 100k, které Novotnému stačí k uklidnění svědomí. Od lidí na jeho úrovni bych čekal trochu větší peníze s ohledem na to, co dělá. Tak nějak mi to potvrzuje jeho úroveň. Co je asi zač běžný redaktor takového plátku, který za 30-50k měsíčně čmuchá někde u popelnic, aby mohl napsat „XY je těhotná“, to už si snad začnu vážit dřív policajtů. (a ano, neušlo mi, že ten rozhovor není zrovna z letoška)

                Jo a jinak níže naprostý souhlas, že Novotný se aspoň netváří jako svatoušek. I on se však podvědomě zastává své branže tím, že jakékoliv konkrétní případy, které reportér vytáhal, jsou „selhání jednotlivce“.

                1. Reporyjskem prisel jako lepsi volba. Bud ho znaji lip nez zbytek republiky neby byli protikandidati jeste horsi. Nic vic, nic min. Slovo lepsi pouzivam v kontextu kandidáta na danou funkci, ne jako moralni hodnocení.
                  100k v ty dobe byl zhruba ctyrnasobek prumernyho platu a ani dnes je to vysoce nadprumernej plat co ma jen mizivy zlomek populace.

                  1. shane: ale jistě, že jim přišel jako lepší volba. Například lidem přišel jako lepší volba taky estébák. Vy tam vážně nevidíte žádnou korelaci mezi typem lidí, kterým tohle přijde jako „lepší volba“?

                    Záměrně nezmiňuju volbu hradního ochlasty, protože tam to byl jen Losna a Mažňák a hromada lidí volila hlavně proto, aby tam nebyl ten druhý, takže až takovou korelaci jako u Novotného nebo Babiše tam nevidím.

                    On ale nedělal průměrnou práci, byl šéfredaktorem. Touto optikou to není žádný zázrak, vždyť je to ekvivalent ředitele. A ne každý ředitel má 100k měsíčně, ale ani to není žádná výjimka (kolik má ředitel u Vás, myslíte, že míň?) a když si vezmu odpornost a morální profil té práce, tak od člověka, který tvrdí, že tím opovrhoval a chtěl dělat seriózní novinařinu, akorát ty prachy ho zlákaly…?

                    Šel byste to dělat Vy? Myslíte, že byste kvůli kilu měsíčně (dnes třeba 120 nebo 150, nevím, jak je tam platí) šel psát tenhle hnůj? Šel byste za ty prachy ředitelovat PČR? Městapu? Myslíte, že byste si nemohl i v rámci aktuální práce přilepšit, pokud byste tak nějak nerezignoval na slušnost a morální zásady? Co takhle kdybyste jako Novotný rezignoval na všechny? Za 100k pohoda, jsem svině, ale s prachama, oh yeah?

                    1. Me je Novotnej fuk. Prijde mi zajimavej tim ze rika veci na plnou hubu, ale jinak o nem prakticky nic nevím a nesleduju ho. Ve vrcholné politice by byl zajimave osvezeni a možná bych ho i pro tu srandu volil, ale ve vrcholné politice není a asi nikdy nebude, maximálně jako kasparek typu Sladka.
                      Delat šéfa bulvarniho platku mi neprijde jako neco cim bych se chtel jo chlubit, na druhou stranu jsou horsi profese a my za nej slozenky platit nebudeme, tak co. Kazdej si nejak válíme tu svoji kulicku. Uz to nedela, je tam nekdo jinej a nic se nezmenilo, k horsimu ani k lepsimu. Novotnej je moc mala ryba abych si jim kazil den.

                    2. Bol by zaujimavym osviezenim asi ako u nas Matovic. A to urcite nechcete.

                    3. Horší než Babiš nebude. Takže klidně.

                    4. Viděl jsem ho v televizi. Ne, to fakt nechceme.

                    5. On by k sobě potřeboval dr. Jekylla. Pak by byl – asi – dobrým starostou.

                    6. Já bych spíš řekl že by se měl zastavit u Nepraše, Doudy, Protopopový, nebo někoho takovýho podobnýho.

                      Tim „viděl jsem“ jsem mínil toho slovenskýho zázraka.

                    7. Toho jsem zase neviděl ja. Psal jsem o Novotným.

          2. Tim „my“ Novotny ovsem myslel bulvar jako takovy, ne jen ten svuj. V pripade Novotného naopak ocenuji jeho osvezujici upřímnost a ochotu podat realitu jaka opravdu je. Licomerne pokrytectvi ostatnich bulvarnich medii povazuji za mnohem nechutnejsi a odpornejsi nez Novotneho pragmatismus.
            Je pomerne logicke ze zminovany clanek budi odpor, protoze kdyz se to poda takhle natvrdo, tak to zároveň hazi vinu i na konzumenty bulvaru, ktere takove clanky vyzaduji. Coz je pro čtenáře bulvaru tezko zkousnutelne, takze upřednostňují to pokrytectvi, ktere z nich tu vinu sníma.
            Mimochodem, ta ceska verze je dost spatnej vycuc, slovensky original je mnohem zajímavější a ma i trochu jine vyzneni.

            1. Sorry, koukam ze odkaz je na ten original

        2. Jen technická, Novotný nebyl zadny sef bulvaru. Byl jeden z mnoha sefredaktoru mnoha bulvarnich casopisu a webu. Nebyl zrovna orezavatko, ale Šéf bulvaru teda rozhodne ne. Nebejt Novotnyho, tak by se nezmenilo vubec nic. Novotnej jen na plnou hubu napsal jak bulvar funguje, coz mu dodnes neodpustili ani jeho kolegové a uz vubec ne ctenari, protoze to z nich dela bandu mrchozroutu. Lepsi je udelst hyenu z Novotnyho a tvářit se dal jako svatousci (my to jen cteme, to Oni).

          1. Jo, trochu jsem to zjednodušil, byl jsem línej hledat, kterýho bulváru a tak jak jsem to napsal, to vyznělo, že šéfoval všemu. Rozhodně je nejvíc vidět a žádný další šéfredaktor některého z dalších bulvárních časopisů není tak známý.

            1. Já Novotnýho (ba ani jiný bulvár) nečtu :-)
              Jen opakuji svůj údiv nad tím, kolik pozornosti na sebe strhává. A ano, souhlasím s fatdwim a shanem (o půlvlkákno výše), že jsou zde magoři na mnohem významnějších pozicích než buran z Řeporyj. Nesouhlasím tak docela s tím, že by buranizace byla o.k. a měla by být vnímána jako norma.

              1. Ja ho taky nectu. Ostatne uz tam par let nedela. Jeho existence mi byla znama, nicmene doopravdy jsem se o nem dozvedel (stejne jako vetsina naroda) az v kauze ohledne pomniku vlasovcum, kde mu chte nechte musim dat za pravdu, ze rusakum je po tom hovno. Jinak jeho nazory neznam a nijak zvlášť me nezajimaji, nejsa z Reporyj.

                1. To jsou učiněný záhady. Blesk nikdo nečte, přesto je tady nejprodávanější. TV Hovna nikdo nesleduje, přesto má největší koláč. Babiše nikdo nevolil, přesto nám ten imigrant vládne. A do Unije taky nikdo nechtěl, přesto jsme v tý bolševický partě namočený až po uši.

                  Já to nechápu.

                  1. Sice si myslím, že se Jaroslav Dušek dávno zbláznil, ale na jeho teorii, že s nemocnými koronavirem to je stejně, jako s voliči Babiše, evidentně něco je :)

                    1. To mi trochu připomíná teorii Samsona Lenka, ze kazdej zna aspon 10 blbcu, takze v nasi desetimilionovy republice zije zhruba sto milionu blbcu.

                    2. Já znám zase „babiček je na světě 2x víc než lidí“ (= každý člověk má dvě babičky).

                  2. Nejspis to bude tim, ze na Dfens chodi jina cilova skupina nez jsou ctenari Blesku. Jinak znam spoustu lidi co bulvar cte.

                  3. To jsou klasicky socialni bubliny. Znam snad jednoho člověka co volil Babise, ale kdyz jsem se kouk na volební mapu okoli svyho bydliště, tak se to tam kobliharema jen hemzilo.

        3. Žid Novotný ukázal, o co tu jde. Hned mi je těch šesti údajných milionů méně líto.

          1. JH: Teda Vy dneska perlíte…:-(

          2. Me je jich lito furt stejně. Ja to oddeluju. Funguje to ale i naopak, takze tu litost neprenasim do současnosti. Na dědičnou vinu nebo zasluhy si nepotrpim, a i kdyz obecne nemam problem s konceptem „zabili ste mi strejcka, tady mate pres drzku“, tak neuznavam mstu na nevinnejch.

    2. Byla alkoholička. Alkoholici někdy mezi 40 a 50 rokem „dozrávají“. Potřebují čím dál vyšší dávky. Bez alkoholu být nemohou, abstinenční příznaky jsou děsivé, a pokus je svépomocně překonat je život ohrožující. Jenže s alkoholem už také nemohou být, protože ty dávky už mozek nedává. Dělají šílené věci, neovládají se. I tělo začíná vypovídat službu. V tomto stavu jim sebevražda připadá jako rozumné řešení, a zhruba každý šestý alkoholik končí vlastní rukou. Padesátku přežívá jen každý druhý alkoholik, a šedesátky se jich dožívá ještě méně.

      1. U Bartošové to dozrání pod železničními dvojkolími bylo kombinací více faktorů. Chlast, prášky a… původně jsem chtěl napsat, že to byla dylina, ale o mrtvých jen dobře, tak eufemisticky… pánbů jí moc nenadělil. Já jsem taky alkáč a teď po padesátce se ještě dlouho nikam skočit nechystám. Mám ze života radost a furt nefňukám jak píča.

        1. Neni alkac jako alkac. To ze nekdo hodne chlasta z nej jeste nedela alkoholika (sorry, pane Nešpor) . A zensky obecne alkohol hur snasej.

        2. De_Bill: sorry, Vy nejste alkáč ani náhodou. Závislák je poněkud jiný level. Ne že si dáte každý večer flašku. Když jste závislák, nemáte mít z čeho radost.

          1. Jednou to probírali ve Startreku. Na začátku se drogy berou, aby vám bylo dobře. Pak je berete, aby nám nebylo zle.

  5. U Ivety se dá pochopit motivace její sebevraždy, ono když jste v prdeli, máte milion problémů a ještě o tom každý ví a denně se o tom píše, tak vám to nepřidá.

    Vedle toho když se zabil Karel Svoboda, to snad nikdo nečekal. A každej si pak říkal, proč zrovna on? Na vrcholu slávy, úspěch, žádné aféry… a najednou měl díru v hlavě vlastní rukou.

    U některých lidí je to záhada, někdo nenechá ani dopis.

    1. Asi už nemohl poslouchat ty svoje příšerný odrhovačky, který letěly za tuhého socialismu, poněvadž AC/DC jste sehnali leda na černý burze pod obuškama SNB a PS VB. A nová doba ty jeho slátaniny už nechtěla, krom doochodců na Kájovi v lucerně. Já když slyším Gotta, Bartošovou nebo Štancla s jeho Pijeme colu, tak se mi zvedá kufr a chci si to hodit taky.

      1. Spadl jsi z višně? Víš, kdo byl Karel Svoboda? Muzikál Dracula, filmová hudba z Návštěvníků nebo Cirkusu Humberto a to jsem vybral jen to, co zná snad každý. U řady věcí ani netušíš, že je od něj.

        1. Jasně že si ho pamatuju. Další normalizační kolaborant, kterej to tady zaprasil příšernejma sračkama a kterýmu zas stavíte pomníky.

          1. Jasně, normalizační kolaborant. Každej, kdo něco uměl a měl za komančů úspěch, byl kolaborant nebo rovnou komunista. Tak určitě.

            1. Úplně každej asi ne, ale já žádnýho takovýho asi až na dr. Rašku a dr. Wichterleho neznam. Je fajn vidět že i na tenhleten ksindl se voda uvařila.

              1. Nojo. Úspěch, to je něco, co se neodpouští.

                1. Ráčíte být ženská?

          2. Tak zase kdo chtel za komancu delat co ho bavilo vcelku nevyhnitelne musel kolaborovat, jinak moh tak akorat k lopate. Navic osmdesatkovej pop byl celkove hnusnej po celym svete. Tohle bych mu nevycital. Co se ale vycitat da jsou ty jejich mafiansky praktiky kdy v podstate za normalizace ovladali popovou scenu. Klasicky mafiansky dojici socialismu.

            1. Jsem na ty kriply úplně alergickej. A ten smrad je tady cejtit ještě po třiceti letech, to je …. zpoufalý.

              1. Bohužel. Tohohle se hned tak nezbavime. Nejhorsi je ze ti lidi vetsinou talent meli. Jenze je zkurvily tu zasrany komoussky podminky co tu panovaly. Ja jsem zase pomerne alergickej na Schellingera. Zpivat asi umel, ale ty příšerný sracky co nazpival, to je stejnej level jako Chinaski. Nechapu jak z nej nekdo muze uchcavat. Jeste tak Holubí dům, ten se da. Zlatej Dalibor Janda.

                1. Že prej Schellingera chtěli zakázat. Ale ozvaly se dcery komunistických papalášů, kterým se líbilo jak zpívá. Vlastně spíš se jim líbil celkově.

                2. Tě honili osožáci cestou na Jasnou Páku, desky Iron Maiden a AC DC pašovaný tureckejma kamioňákama a tyhle kolaborantský kripli do toho vyřvávali na rádiu Hvězda. Tfujtaksl.

                  1. Ja na to byl moc mladej, kdyz jsem se dostal do veku kdy mi mohli komousi zacit osobne kurvit zivot tak to naštěstí ruplo, to mi bylo 13. Ale tu zkurvenou bezutesnou atmosferu si pamatuju i ja.

                3. shane: nebyl Dům holubí hit hlavně proto, že to napsal Svěrák s Uhlířem? Netuším, jestli mu psali i jiné songy, každopádně si od něj nic jiného kromě šílených Jahod mražených nepamatuju. Jsem prý blázen jen znám jen od Brichty a Reného s Rudolfem z nějaké reklamy (že to bylo jeho jsem zjistil až nedávno náhodou).

                  1. Rek bych ze jo. Zbytek byl tusim F.R. Čech

                    1. Taky si toho dost….. vypůjčili. Jen malý kvíz – kdo je původa tohoto dílka?
                      https://www.youtube.com/watch?v=Bd6pSu3U2_g&list=PLDSA7X2xkUIhCcDA2fq9J3hehufvLwO4S&index=44
                      :-)

                    2. Nevim. Vim jen, ze Dum holubi je Soldier of Fortune od Dyp párpl, more. Proste od ceskejch hitmakeru krad celej svet :)

                    3. No, Miminko pak ukradli Status Quo a přejmenovali to na Mean Girl. :-)
                      Shellinger se spoluúčastí božského Ringa přezpíval i nějaké pecky od Ozzyho (či spíše Black Sabbath).
                      Existuje snad jediná písnička (tedy asi kromě Škoda lásky, ale to je přece jen jiná sorta), která nejspíš je z české kotlinky a přitom jsem před iks lety slyšel výbornou anglickou verzi – a tudíž je zřejmě převzatá odsud ven. A tou je Lesní manekýn od Oldy Říhy. Aspoň doufám, že tahle věc je skutečně Katapultu… :-)

                    4. Katapult má toho svýho víc ne, nebo ne? Půlnoční závodní dráha je předělávka? Tenhle big beat má svoje kouzlo…

                    5. Bardi z plzenecký putyky. :))

                    6. No jasný :)

                    7. Mezi náma, poslouchat se moc nedali. Ale byli takový …. opravdový. A když se to připilo, byla spousta srandy.

                      A nerad bych aby zapadl celorepublikovej totální flák „Vojín XY hlásí příchod“.

                    8. No právě. Hráli a zpívali a většinou to svoje. Jo to je pecka … taky to není věc, kterou bych poslouchal sám v autě nebo tak, ale jako neurazí mě to, když to někde hraje. A klidně bych se na ně kouknul na nějaký venkovní akci…

                    9. Oni rozjeli klidně i korporátní ples jak saňky hovno.

                      Zkraje se kravaťáci tvářili jak sádrový pstruzi a po půlnoci nebyli oni, ani ty dámičky k poznání. To bylo myslim ještě než Dědek dohobloval.

                    10. Arnold J Rimmer 5.5.2020 20:34
                      Jojo. A pamětníci si vzpomenou na jednotku kytarové dovednosti: 100 Říhů.
                      A možná i na toho, kdo to byl. A pořád ještě je, nemá „metr hlíny nad sebou“.

                    11. @ Ygorek

                      Přesně. :)))) Zkrátka je to takovej náš českej Jimi. :)

                    12. to:

                      ygorek
                      5.5.2020 v 20:48

                      To bude ten, co mu nikdy nepraská géčková struna… :-)

                    13. to:
                      Arnold J Rimmer
                      5.5.2020 v 20:34

                      Netvrdím, že by Katapult byl nějaký zázrak. Lesní manekýn je ale postavený na výborném riffu.
                      Nedávno jsem na nich byl (po milionu let, žekl jsem si, než mi umřou všichni…). No a byla to chyba, neměl jsem to dělat. Bicí ok, basák je lenoch flákavá líná (když hrajou ve třech, je to průser), Oldovi to nezpívá (ono mu to nezpívalo nikdy, ale aspoň to mělo „výraz“) a hlavně už se z přehledem přehmátne o půltón a dohraje tak sloku….
                      Když si vzpomenu na to, jak dělali předskokany Deep Purple někdy ve dvaadevadesátým…. To snad nemohli být oni. :-/

                    14. @zarniwup

                      Škoda no. Holt asi věk nezastavíš…. Anebo se to někdy posere. Tuším někdy v letě 2017 jsem vyrazil na Mejdny a doprasil to zvukař…

                    15. @Arnold J Rimmer
                      Možná jsem toho čekal jen moc. Kolegyňka z práce byla nadšená, ale to je to „jsem na Katapultu!, na legendě“, já chtěl slyšet to, co jsem si pamatoval… Jako Oldův styl a zvuk jeho telecastru je furt stejný, to jako jo a chyby bych mu i odpustil.
                      Upřímně mě nejvíc naštvala ta basa. Když hrajou jen ve třech, je to všechno hrozně … neslyšet.

                    16. Myslel jsem to tak, že Lesní manekýn je česká písnička, která byla zřejmě přebíraná do zahraničí. Katapult, pokud vím, má prakticky všechny písničky svoje, nebo tedy drtivou většinu. Některé texty jsou zhudebněné básně. Neplač lásko je původně polská Nie placz Ewka od Perfect.

                    17. Ok. Já sem netušil, že mají drtivou většinu tvorby vlastní, tím líp. Pro mě jsou to takový „český bigbeat legendy“, ale prostě proč ne. Na nic si to nikdy nehrálo a asi to byli i sympaťáci. Bohužel sem nikdy naživo neměl tu čest. Ale třeba to ještě stihnu. Jak psal shane když to ruplo, že mu bylo 13, no tak mě 5, takže asi tak…

                    18. Taste of Freedom (Lesní manekýn) prej anglicky nazpíval samotnej Katapult. takže ne předělávka, ale exportní verze

                    19. @shane
                      Aha. Tak to jsem nevěděl. Tak to bude ono, další mýtus vyvrácen.

                    20. No voní si tenkrát tí umělcí dosť pučovali.
                      Já sem nedávno vobjevíl „Creedence Clearwater Revival“ a zjistíl sem, že teho polovičku znám, spívali to Plavcí, Pavel Bobek a gdoví gdo eště.

                    21. Creedence jsou skvělý! Na to, že to táhli jen 5 let, tak nahráli strašně 60′ classic songs…

                    22. Si někdy pusť nějaký starý pecky od New Christy Minstrels a srovnej to s Plavcema/Rangers :) tak 80 procent shoda

                    23. https://www.youtube.com/watch?v=Da4oUF9rXyI
                      Tohle božský Ringo taky „zpracoval“. :-)

                    24. shane: No, vona je to spíš Šípková Růženka než Holubí dům, že jo. Ale českej text k tomu dodal taky Svěrák.

                    25. Holubí dům je Uhlíře. Tradovalo se, že to držel v šuplíku a nechtěl to Shellingerovi dát.

                    26. nojo, kurva, máš recht, Šípková Růženka, ne Holubník

                  2. Co se týče Jiřího Schellingera, je nutno připomenout nemalý podíl Františka „Ringo“ Čecha na umělecké smrti diskutovaného zpěváka. Jak Jiří uvedl v jednom rozhovoru: „…půl koncertu jsme se tvářili jako zlí bigbíťáci a půl koncertu hráli naprosté…“
                    Jiřímu je ale nutno přiznat charisma. V devadesátých letech objížděl s jeho repertoárem zábavy bratr Milan a věru to nebylo ono.
                    Znalcům jistě netřeba doporučovat píseň Formule, protože Což takhle dát si špenát? zná přece každý.

                    1. to je asi složitější, protože Ringo ho skoro umělecky zabil, ale kdyby to neudělal, tak by ho komouši nenechali být a vyšlo by to na stejno, navíc jak sám zmiňuješ, JŠ to věděl a souhlasil. Aspoň býval Ringo vtipnej.

                  3. Zrovna „Holubí dům“ se za komárů v rádiju moc nehrál, to spíš „Dítě štěstěny“ nebo slaďáky jako „Já se mám“ a „Švihák lázeňský“.

                4. Tak to zase prrr … jednak byl JS zpěvák od Boha, a už za ten Dům a Růženku bych mu odpustil ledacos. A další věc, já nevím zda se mi to jen zdálo, či to bylo kouzlo nechtěného nebo co, ale já u něj měl vždy pocit, že si z toho dělali hlavně prdel. Třeba takový Jahody, to je prostě klasika.

                  Janda oproti tomu, to byla esence hudebního pekla, horší byl snad už jen Standa Procházka nebo nějakej ten Cézar, či jak se jmenoval.

                  1. souhlasím, JS měl takový zvláštní způsob zpívání, mně se líbí Létáme Franta, já . . . Legraci si z toho asi dělali, protože co je to za móresy, aby socialistický proletář chodil na golf.

                    Janda je tragéd.

                    1. Tuhle jsem neznal, díky:-).

            2. Co máš proti vosumdesátkovýmu popu?

              1. Všechno.

                1. Tak furt si to můžeš eště stočit do ruličky a zasunout do pozadí :o)

                  1. Připadáš si krutopřísně hustej, jo?

                    1. Ne, mám obvyklou průměrnou hustotu, tuším, že se to pohybuje kolem vody, podle kapacity plic a tak.

                    2. Tak hleď ať si ji zachováš a nemachruj, nemáš na to.

                    3. Jinak co, nasadíš masivní letákovou kampaň? :D

                    4. Necham si od tebe předvíst jak sportuješ v armádní plynový masce, ty dovedo.

                    5. A co dyž se na tebe prostě akorát vyseru?

                    6. A co dyž se naučíš česky? Co dyž se nebudeš chovat jako debil? Co dyž si nebudeš hrát na tvrďáka, zamačkneš beďara a vlezeš do peřin?

                    7. Zkus radši alegorický vozy, to bude trochu menší trapárna.

                    8. Víš co Pavlíku? Běž do prdele.

                    9. Touché. 😉

              2. Kdo při poslechu osumdesátkovýho popu netrpí jako zvíře, je zaručeně:
                a) ženská
                b) gay
                c) Sagvan Tofi
                Podmnožiny b) a c) mě nezajímaj, ale co se týká skupiny a), tak ženská, která by poznala, nebo dokonce cíleně poslouchala aspoň trochu slušnou muziku, by mě osobně spíš vyděsila. U děvčat se zalíbení ve sračkách nejen let osmdesátých tak nějak předpokládá, není jim to snad ani možný zazlívat, dokážou se v mnoha věcech ovládnout, ale v tomhle prostě ne.

                1. Já u něho mám naopak radost.
                  Jako jsem vždy po 89 s radostí občas zkouknul takové ty fláky jako Inženýrská odysea a podobně.
                  Byl to takovej fajn pocit … že už to bylo. A není.

                  Blbý je, že poslední dobou mi tu radost trochu kazí představa, že časem …

                  Jinak vono zase ne úplně vše stálo za hovno, občas někdo nedával pozor a někomu se občas zadařilo. Na druhou stranu, i ta Páka, Půlnoc, Garáž a podobně neměly všechno úplně super. A třeba Plastiky jsem nedával nikdy, to je pro mě absolutně neposlouchatelná hudba.

                  1. Byl to hnojník. Akorát jsme ještě ty holky neměli prokouknutý a když ses jí dostal pod sukni, byls v ráji, to je celý.

                    A to je asi tak všechno.

                    1. I na tom hnoji se dá občas něco najít … i když je fakt, že to dalo hodně fušku. Ale je pravda, že já jsem zase nějak jooo ortodoxní nebyl … ani v tom androši, ani třeba ve folku, a nakonec ani v tom popu.

                      Ale je pravda, že občas kolegyně poslouchá Blaník (a má to raději fakt hodně potichu:-) a už se taky stalo, že jsem byl nucen zakročit. Taktně ale rázně, bo Nenapovídej ale teda fuck NE! na to mi toho stařeckého sentimentu přece jen pár let chybí … pár set let:-).

                    2. Já jsemm ortodoxní byl důsledně v jednom punktu. „S NIMA“ nechci mít nic společnýho.

                      Blaník? Bych tý chuděře asi rozkousal rádio. :)) Tohle bych prostě nedal.

                    3. Tak jednak je to hodná dáma cca našeho věku:-), jednak pokud to má puštěné, tak fakt hodně potichu a s ohledem na brajgl z ulice musí hrát fakt velikou hrůzu, abych to zaregistroval.

                      Tak s nima … to je taky diskutabilní … byla třeba Kratochvílová osumdesátkovej pop? No jasně že jo. A patří do „S NIMA“? Se mi nezdá …

                    4. to musel bejt slušnej masaker :)

                    5. To si piš. Skončilo to rvačkou s fízlama. :)

                    6. Tak to se nehádám, ale vono byl rozdíl tak nějak tiše zkoušet přežít (já taky v reálu nebyl žádnej hrdina co se jen tak nechá zavřít) a pak být fakt svině. To bylo nebe a dudy. A pak byla ještě jedna kategorie, a to byla ta Janečkova sebranka. To byla fakt esence odpadu, tam mne vyloženě nesrala jen recitátorka Muchová:-) a ze začátku malej „Né, pětku né“ Melen (u toho si člověk říkal, že v těch cca deseti má nárok bejt blbej).

                      A jak jsem tolerance sama, tak ještě dnes když někde vidím Janečka a Davida, tak se mi chce blejt.

                    7. Já jsem si chtěl v klidu dělat svý, nic jinýho. Ale copa to šlo? Copa tě ty kurvy nechaly na pokoji? Nenávist plodí zase nenávist…

                    8. Jak jsem napsal – děvčatům a dámám by člověk měl repertoár těch Blaníků, Impulsů, Frekvencí a spol. tolerovat. Ale zase to neznamená bejt u toho přítomnej, rozhodně ne půl dne, to snad ani nejde…

                    9. co je „trochu slušná muzika“, ptám se ze zvědavosti.

                    10. Ahoj, připomeň mi to v letě, přinesu něco z auta. :)

                    11. já jsem jen chtěla vědět, jestli se to dá definovat nebo je to, co poslouchám já, je slušná muzika, ostatní poslouchají sračky. Já sama poslouchám kde co a většina má něco do sebe, ale definovat bych to nedokázala.

                    12. Definici? Ale jo. Nesmí tě to vycucávat. Jako třeba rádio Blaník. :)

                    13. radio nesnáším a nikdy ho neposlouchám, vycucává mě jen ten zvuk rádia. Nevím proč, ale radio má takový divný zvuk.

                    14. To se asi dá opravit, ale vzhledem k playlistu většiny stanic to nejspíš nestojí za to.

                    15. to nejde opravit, to mají všechna radia, to mělo i radio souseda, ráno v půl sedmé vstal a pustil radio, vzbudilo mě to a málem jsem vylítla z kůže (a bylo úplně jedno, jestli hráli, žvanili nebo pouštěli reklamu), tak jsem za ním šla, jestli by si to nemohl pouštět rovnou do uší, nadchla ho bezdrátová sluchátka a od té doby bylo „opraveno“. :-)

                      ale abych byla fér, musím uznat, že soused jinde, který v půl sedmé ráno nebo možná mnohem dřív nastartoval traktor a odešel na hodinu kdoví kam, byl mnohem horší zážitek. A ten, tuším, bezdrátová sluchátka měl. :-))

                    16. Ty… která neusne bez řinčení tramvají, seš najednou v hajzlu z toho, že krmivář zahřívá traktor??? Co přijde příště? :)

                    17. v noci to nevadí, tramvaje nevadí, popeláři nevadí, ožralí vyřvávající turisti nevadí, ale ráno mě některé zvuky štvou. Zavedla bych noční klid od 6 do 12. Až se nasnídám, tak si klidně zahřívejte traktory, startujte stíhačky, poslouchejte radio, svolávejte porady, ale nechte mě se v klidu, tichu, pomalu probudit a nasnídat.

                    18. Mě na městě štvou ty řičící nevychovaný čokli přivázaný před krámem před otvíračkou, nejlíp o víkendu. To mne přivádí k šílenství, ty ňafající zmrdi. Prisámbohu, jednou narvu buřta sponkama, a … pak si přečteš v novinách o lidský zrůdě která nemá ráda pejsáčky.

                    19. no vidíš, to my z města jsme o trochu dál, řičící psi jsou nic proti tomu, když nad nima stojí jejich páníček a půl hodiny řve jak tur a tu půl hodinu dokola opakuje, neštěkej, neštěkej, neštěkej, to bych vraždila, ne proto, že čokl štěká, ale proto, že páníček-blb nechápe, že pes na něj dlabe a řev je k ničemu.

                      k dokonalosti to dotáhli dva sousedi na chatě, pokaždé když přijedu, začnou jejich čokli štěkat, jak o závod, lezu z auta a říkám čoklům, to jsem zase já, mě přece znáte, do toho na ně řvou jejich majitelé, aby neštěkali, když to zařvou tak asi padesátkrát, tak jednomu z nich dojde trpělivost a zařve, kurva, drž už hubu. Ale oba majitelé mi pořád dokola vysvětlují, že jejich čokl za to nemůže, že ho naučil štěkat ten druhý čokl. :-)) Štěkání už skoro nevnímám, ale ten výbuch majitelského vzteku mě zahřeje, říkám si, vidíš, blbče, kdybys čokla vychoval, netekly by ti nervy.

                      když o tom tak přemýšlím, tak takový buřt se sponkama by mohl ukrátit zbytečné trápení nejednoho čokla s vlastním páníčkem.

                    20. Mě hlavně serou ty fistule těch malejch zmrdů, který na vesnici neznaj a nemaj, protože by je přeprala i pižmovka a takovej pes je k hovnu.

                      Jo, taky mi to přijde jako docela humánní záležitost. Ale když si to přečte nějakej čoklomil, spustí obvykle kdovíproč hroznej kravál. :(

                    21. tihle dva sousedé právě mají malý zmetky, kteří štěkají fistulí jak BeeGees, jeden z nich je z Prahy a druhý je cíťa z vesnice, který ani nepije vodu ze studny, natož aby v ní myl nádobí a vozí si vodu odjinud, protože voda ze studny je fujfuj a všichni v obci jsou blbci, protože ji používají, jen si tak trochu nevšiml, že když v obci není vodovod, tak i hospoda má vodu ze studny, myje v ní půllitry, vaří z ní a tak. Domů si vozí vodu odjinud, v hospodě spokojeně lemtá pivo a dá si tam klidně i jídlo a aby byl obraz dokonalý, je majitelem malého věčně štěkajícího zmetka. :-)

                      a pokud jde o čoklomily, je to jako se vším, vždycky ten kdo nejvíc řičí na ochranu čehokoliv, je vlastně největším škůdcem, čoklomil stejně jako Gréta. Jsou to prostě zmrdi, nejde jim o záchranu, ale o jen o vlastní prezentaci. Kdyby toho nebylo, museli by se jít zabít, vlastně jsme se bludným kruhem vrátili k tématu článku. :-D

                    22. Bídžís, tyvole to mne rozsekalo, to si s dovolením budu pučovat, to je geniální. :)

                      Ale tak zase… zanadávali jsme si na čoklomily, něco jsme pro svý zdraví udělali, ne že ne.

                    23. V Brne v Turanech se po kotrmelci silene orodovalo za zruseni letiste. Turansti psali petice, jak je to letiste sere a k cemu kurva v Brne letiste, ze se v tom kravalu neda spat. Takze nejprve se zrusila Slatina, pak i Turany. Netrvalo ani rok a turansti psali nove petice, tentokrat za obnoveni letiste, protoze v tom tichu se prej neda spat. Po nejake dobe se letiste obnovilo.

                      Jako kluk jsem vyrustal v prdeli mezi dvema zeleznicema. Kdyz jsem odjel nekam, kde bylo ticho, treba moje babka v Podkrkonosi, nemohl jsem par noci zabrat.

                    24. moussa: To je individuální. Ale až na výjimky v podstatě cokoli, co nehrajou na Blaníčku. Samozřejmě musí jít o hudbu, tzn. záležitost provozovanou hudebníkem, nikoli softwarem. A mluvené slovo taky není muzika, že jo.
                      (a jistěže existuje spousta velmi dobré hudby, která se mně osobně nelíbí)

                    25. aha, tak musíme začít od začátku, co je to Blaníček??

                    26. moussa: No přece pohodový český rádijko. Takhle nějak jsem to kdysi slyšel od některého z konzumentů tohoto produktu, včetně toho Blaníčku.
                      Jinak já se necítím jako nějaký majitel patentu na dobrý vkus. Ale tyhle rádia prostě opravdu ne, co je moc, to je moc :-)

                    27. karban: třeba je to jen snaha konečně probudit rytíře. ;-)

                    28. moussa: Tak jednu tématickou, k článku.
                      „A probuzeni libými tóny pohodového českého rádia, procitli rytíři blaničtí, nasadili sobě roušky a v dvoumetrových rozestupech vyrazili směr krematorium Strašnice…“
                      Dobrou noc.

                    29. karban: to by mohlo být, protože kde by chudáci blaničtí rytíři vzali roušky, možná se raději dobrovolně zasebevraždili, aby nemuseli platit pokutu za nenošení roušky na veřejnosti. Nebo jim je třeba zdarma štichla Dáša, to je taky možné.

                    30. moussa 6.5.2020 v 1:20
                      Kde by rytíři vzali roušky?
                      Divná otázka.
                      Každý rytíř měl důkladnou plechovou roušku jako součást uniformy.
                      Otvory v ní byly sice trochu větší než v aktuálně moderní hadrové, ale to vhledem k velikosti viru nevadí.

                    31. 5.5.202 v 23:58
                      Jde-li o hudbu, je lhostejné, zda ji provozuje hudebník, nebo software.
                      Proč to tvrdím?
                      Software nevzniká samovolně z kupy hadrů, jako myš, ale činností programátorovou, v principu je takovým software třeba partitura Roberta Ďábla.

                    32. ygorek 6.5.2020 v 6:50
                      Mně to lhostejné není, protože i geniální software většinou použije někdo s nápaditým pseudonymem jako DJ Prejt a ta hudba podle toho vypadá. Ovšem i kdyby uvedená náplň jelita byla geniálním skladatelem, tak ve výsledku to stejně bude znít tak nějak… jako ze softwaru.

                      Pojišťovák, co měl na starost firmu mýho strejdy, říkával, že sportuje. Čímž myslel golf, střelbu z flinty na terč a jízdu ve strakatým autě dokolečka. Možná by časem přidal ještě poker a třeba i nějakej e-sport, jenže ho ani ne v padesáti kleplo, prej ve zkušební kabince v obchoďáku, když se pokoušel narvat pupek do divnejch kostkovanejch kalhot.

                    33. karban 6.5.2020 17:23
                      Bavíme se o provozování hudby.
                      Ne o tvůrcích a neumětelích – to jsou rozdílná témata.

                      Je rovnocenné, zahrajete-li na orchestr Petrušku a vlka, nebo na Synclavier Jazz from Hell.

                    34. Bejt přítomnej jde … slyšet to, to by byl už docela problém, to uznávám:-).

                    35. Máte můj obdiv. Za určitých okolností může být i brajgl z ulice osvobozující.

                    36. ygorek 6.5.2020 v 6:50 Jde-li o hudbu, je lhostejné, zda ji provozuje hudebník, nebo software

                      Koukam, pan je znalec. Cili jinymi slovy, ti supervzacni, supertalentovani lide, kteri se rodi jednou za sto let, jako byli napr. Mozart, Beethoven, Paganini, Liszt, Clara Schumann a ze soucasnych treba Helene Grimaud, Maxim Vengerov, Midori Goto, na ktere se bookuji koncerty roky dopredu a lidi kvuli nim cestuji pres pul zemekoule, jsou podle tebe na urovni nejakeho usmoleneho programatora, ktery si precetl neco o hudbe/umeni v prirucce „programatorem snadno a rychle“ a spachal nejakou MIDI a narval to do sekvenceru.
                      Ok. Tak to je asi stejne validni tvrzeni, jako kdyz reknu, ze disneyovsky CGI priblby filmecek ala Frozen je na urovni rekneme Foresta Gumpa, protoze herec jako herec a ti indi, co tam na prumyslove bazi animuji ty vymydlene CGI bezduche disneyovske panaky jsou lidi se stejnymi zivotnimi zkusenostmi, poslanim, talentem a tisici odedrenymi hodinami na konzervatorich a umeleckych skolach, jako napriklad Tom Hanks.
                      Ok, vyborne, jen pokracuj, ygorku von ignore. Rozvin tu svou umeleckou teorii dal. Je to nesmirne zabavne.

                    37. zrg1:
                      Buď tak laskav a vyjádři se konečně k těm chemtrails…

                    38. Všechnu hudbu beztak ovládá Soroš, tos nevěděls lopato hloupá?

                    39. „ygorku von ignore“ – uf, takhle okázale někoho ignorovat, to mě dostalo do kolen.

                      Jako přijít do hospody, přisednout si ke stolu a pět minut někomu vysvětlovat, že s ním nemluvím. Aniž by on začal mluvit první.

                      A příště až do té hospody přijdu, tak to udělám znovu.

                      Pokud s někým nemluvím, musím na něj mluvit, aby věděl, že s ním nemluvím…

                    40. mjfox: Vy jste ještě nebyl „mjfox von ignore“? Málo se snažíte, já mám titul už dávno:-) Teď teda nevím, jestli se s Váma vůbec bavit, když nejste šlechtic. Poněkud jste v mých očích klesl, dosud jsem Vás, zjevně omylem, považoval za urozeného:-)

                      Když se s Váma nikdo nebaví, jak jinak těm lidem říct, že se s nimi taky nebavíte? „Nemám to kam dát, vytapetuju tím defense“ je stejně oblíbený začátek příspěvků jako obsah v podobě Sereše s Ročildem, depopulace, krize, milionů mrtvol a obdivného vzhlížení ke komančům všeho druhu.

                    41. fatdwi: Na Zirglerově seznamu jsem, nedávno ho tu postnul. Ale „von“ mě ještě netituloval. Možná že mě ignoruje zatím tajně, tzn. mi to pravidelně nepřipomíná. Ale třeba se dočkám.

                    42. mjfox: každý čekatel na povýšení do řádu ví, jaký je rozdíl mezi „být na seznamu“ a „být von“ :-) Že jste na seznamu vím, tam jsou prakticky všichni, kromě náhodných přispěvatelů, alespoň dle toho postu.

                      Musíte se vyjádřit k nějakému citlivému tématu, třeba ohledně dodávek alobalu nebo něco podobně zásadního, čím byste ho vybudil z klidu a průhledný ignore by zapracoval (hudba je zjevně dobré téma, pan ajťák dokonce zapomněl uzavřít blockquote, to se nestává jen tak, vnímám to jako extra uznání pro ygorka).

                    43. Takhle mi chodí kocour ukazovat jak je na mne nasranej. Přisere se do nohou postele a tam chytne ukrutnej záchvat vzteku, vrčení, vřískání, prskání, mlácení lapkou. Abych jako viděl jak moc je na mne nasranej. A to je podle mýho chytřejší než zrgo…

                    44. Teda takovouhle nedovtipnost bych od vás nečekal.
                      Když s někým nemluvíte, tak mu to samozřejmě musíte sdělit. Jinak by si dotyčný třeba mohl myslet, že s ním mluvíte, jen jste si ho náhodou nepovšiml. Což by samozřejmě zcela negovalo váš rozhodný postoj!
                      Tohle je prostě úplný základ!

                    45. Já už to chápu, právě ten kocour mi to pomohl pochopit. Kdyby si depkoval zalezlej v koutě, tak by to jednak nemělo žádnou cenu a jednak bych nevěděl že mám zpytovat svědomí kdeže jsem odělal chybu.

                    46. Tak ono to bylo primárně na mjfoxe, jen řazení příspěvků v diskuzi je takové … no, udržuje to ducha bdělého:-).

                      O vás vím, že krom kocoura máte i ctěnou choť, takže vás bych z podobné nedovtipnosti, či nezkušenosti (?), samozřejmě nepodezíral.;-)

                    47. Mám tenhle web rád.
                      Proč?
                      Choděj sem zajímavý lidi.
                      Jeden třeba chce měnit společenské uspořádání a daňový systém, aniž by věděl, co je to peněžní deník a k čemu slouží.
                      Némlich jako by se chtěl usmolenej programátor, kterej si ani nic nepřečet, vyjadřovat k hudbě a narval to na jediný web, ze kterého ho nevyhodili.

                    48. Radio Blatnik obcas omylem naladim misto RockRadia. Kdyz chci folk, ladim Country a ne Blatnik. Ale tak ono kdeco ma svy posluchace, treba ty ruzny svaty radia, to je teprve krutohusty.

                    49. Souhlasím, Country je skvělé rádio. Dobrých deset procent písní se nechá slyšet. Ovšem to čekání mezi nimi je pro opravdu tvrdé chlapy.

                    50. Pozrel som si playlist toho Blanika. Tu by sa este nalo co to pocuvatelne najst (napr. Beatles Let It Be).
                      Ale existuju aj horsie veci. Laborantky v londonskom labaku v starej robote mali bezne pustene Virgin Radio. To vam bola hruza. Same dnesne hity. Ked som v labaku nieco robil (kalibroval, chystal si roztoky, etc) ma isiel vzdy slak trafit. Vzdy ked som tam stravil viac ako hodinu, musel som sa vratit do svojej dielne a pustit si nejaky metal.
                      Inak ani rockove radia nie su ziadna slava. Teda aspon na tejto strane Atlantiku. Maju pomerne obmedzeny playlist a hraju ho dookola.

                  2. Fascinující je Okres na severu. když pominu Pláteníka, tak je tam krásně ukázanej celej ten komoušskej bordel. Nic nefunguje, funkcionáři stojej za hovno a akorát tupěn žvaněj, v krámech je hovno (když jede Pláteník na svatbu tak jediný co sežene jako dar je asi pětikilová cihla ajdamu, což pokladní navíc komentuje ve smyslu, že když mu ji prodá, tak může na 14 dní zavřít krám). Oni už ani komouši v tý době nedokázali předstírat že jim to funguje.
                    Já mám tyhle filmy jako guilty pleasure.

                    1. No … nedokázali … to byla akorát ta jejich konstruktivní kritika. Takový televizní reflektor mladých.

                      Pak panoptikum pomřelo, Michail Sergejevič se utrhl z řetězu, přišla glasnosť a teprve pak začala ta pravá prdel:-). Jako to byla taková radost, argumentovat stylem … ale soudruzi v Sovětském svazu …. :-).

                    2. Hele Gorbačov je asi jedinej komunista, kterýho mam docela rád. Ten s nima vyjebal! :) ;)

                    3. Krasny je, ze on tomu tehda veril a veri tomu dodnes.

                  1. Dobrý večer. Tím se netrapte, to je jiný vesmír, než ten Váš, Sagvane. Nebo snad…?

                    1. To je Obi-Wanův brácha či?

                    2. Podle mě záměna není možná, i když vlastně v zábavné tvorbě k jedné došlo s Leo Gudasem, že…

                2. Na Sagvana mi nesahej.

                  -Pane Tofi, proč jste natočil …?
                  –Protože benzín je drahý.

                  Poznámka: Ženské, co poznají a cíleně poslouchají aspoň trochu slušnou muziku znám dobře. A na koncertech jsem potkal i dost těch, co neznám.

                  1. No spíš pudr než benzín, že jo.
                    Však já jsem napsal akorát to, že při poslechu 80’s popu zjevně netrpí.

                    Ale jo, taky znám. A všechny jsou bohužel střelený podstatně víc, než je norma :-)

                    1. Použil jsem citát z „jednoho starého Čtvrtníčka“.

                      S poslední větou souhlasím. Ale zvykl jsem si.

                3. Sem kdysi nekam jel autobusem a šofér si asi hodinu poustel kazetu s tim italskym osmdesatkovym popem co si z nej delali prdel Sip s Uhlirem (Ital nezná ten zazrak, Jámo a tak). Ty vole, to by meli povinne poustet v kriminale. Zlocinost by sla dolu tak o 99 procent. Jedna dve písně se jeste daj prezit. Ale hodinu?

                  1. Bohati a chudi, jojo. K tomu jeste Suzi 4×4, to byly flaky :-)

                4. Taku babu som stretol, navyse bola krasna, ale zadana. Zobral som si inu, tiez krasnu, sice nepocuvajucu tu spravnu musiku ale schopnu akceptovat konicek zaberajuci skoro kazdy vikend v roku a dokonca sa na nom podielat. A ked obcas znie u nas nieco z rockovej klasiky tak to neofrfle a nepreladi.

                  1. Podle mě jste měl štěstí, že ta první byla zadaná. Páč jinak byste jí už dávno vyhodil za dveře s kufrem, v horším případě v tom kufru. Jak jsem odpovídal ygorkovi, když baba poslouchá muziku, ze který nám chlapům není blbě, tak je téměř s jistotou zase praštěná v tolika dalších směrech… až je snad lepší žít s vědomím, že si ta Vaše občas pustí popíkový rádio nebo seriál (u čehož navíc nutně nemusíte vždy asistovat), ale jinak je plus mínus normální. Obecně bych řekl, že pokud má chlap zůstat chlapem a žena ženou, tak se jim nemůže líbit úplně stejná muzika, filmy, sporty, koníčky atd., jinak by byl minimálně jeden z nich divnej. Dobrý je, když si rozumí v základních věcech, shodnou se v pár způsobech trávení volnýho času a zbytek berou, jak to je.

                    No a to je z karbanova čtvrtečního okýnka všechno, příště už tu pro vás bude zase Sally.

                    1. Tak jsem chvíli uvažovala, jestli je to otázka muziky, kterou ta ženská poslouchá nebo definice toho, co vy považujete za normání vs. divná. Z radia Blaník by mi bylo těžce nevolno (tj. poslouchám úplně jinou muziku) a kupodivu se považuju za normální… včil mudruj! :-)

                    2. No takhle: Normální je konat malou potřebu vstoje. Samozřejmě.

                    3. Pro obě biologická pohlaví?

                    4. Samozřejmě. Každá žena měla férovou možnost narodit se jako chlap. Její škoda, že pohrdlla.

                    5. Tak to zase prrr, mně tuto možnost nikdo nenabízel! Ve hře byla jen nabídka: plejtvák myšok – sameček, cibetka – samička, kudlanka orchidejová – samička, člověk – samička. Ostatní možnosti, prý až v příštím životě. A pokud v tomhle něco výrazně podělám, tak by tam byl i člověk – hologram. Sorry jako! :-)

                    6. No vidíte, byl tam plejtvák! Takže si zapisuji: „špatné rozhodnutí, přesto skuhrá“.

                      Máte něco proti plejtvákům?

                    7. @AJR
                      Jidáši, plejtvák nekoná malou potřebu vstoje, dokonce ani vsedě… plejtvák močí vleže, sakra!
                      Ještě nějaký zpřesňující dotaz, cože to mám proti plejtvákům? :-)

                    8. Jak to můžete vědět? Šmírujete snad plejtváky sakra?

                      Plejtvák samozřejmě močí vstoje. Ostatně je to logický; nemá si kde lehnout. v Pacifiku to není jako za hospodou U kaštanu.

                      Takže odpovězte laskavě na otázku. Cože to máte proti plejtvákům?

                    9. @AJR
                      Otázku postoje – posedu – polehu při močení plejtváků samečků považuji za velmi spornou a diskutabilní! Ale definitivní rozhodnutí, proč jsem nebrala plejtváka bylo dané tím, že plejtvák nemaje rty, nezapíská. To bych nedala!

                    10. Já ji vůbec nepovažuji za spornou a už vůbec ne diskutabilní, nýbrž za jednou provždy vyřešenou. Plejtvák močí vstoje, jasná věc.

                      Co vás probůh tak láká na pískání na plejtváčice? Nadpoloviční většina z nich by to stejně považovala za neomalenost…

                    11. @AJR
                      Na plejtváčice probůh ne, to nikdy! Ale na delfínici bych si pískl… doporučuju vyzkoušet!

                    12. lola 7.5.2020.v 18:05
                      Tyy joo!
                      Podrobný popis a návod k provedení soulože s delfínem/delfínkou vyšel před více než čtvrt stoletím, nečekal jsem, že by to někdo připomněl.
                      Netuším, zda to tenkrát bylo Vokno (velmi pravděpodobně ne), X-mag nebo Tripmag. Neumím to najít, byla to ještě doba papírová, a na půdu se mi nechce…

                    13. Začínam chápat že ji pískáním uvedeš do katatonickýho transu. Jakým grifem ji otočit na záda mi takhle nasucho ovšem neni na první dobrou jasný.

                      Pořád je to ale uvěřitelnější akce, než když máte oba dohromady 200 tun jako pan plejtvák a paní plejtváková.

                    14. @ygorek
                      X-man … i když v případě Johna Lilly by byl „Trip-man“ příhodnější :-) a jeho Margaret H. Lovattová

                    15. John Lilly byl muj dětskej hrdina.

                      A dodnes máme společný zájmy.

                    16. @AJR
                      Chápu, fascinující persona!

                    17. No persona…. spíš tematika mezidruhový komunikace a vědomí.

                      To s tim SETI už je pro mne těžkej úlet, já sice samozřejmě věřim na emzáky, ale zvát se Polymorfa??? WTF???

                    18. …sem…

                    19. :-))))))

                    20. Ale bacha, delfíni jsou prudce progresivní. Kdysi jsem viděl dokument o 2 delfíních samcích nestejných druhů, kteří se nejdřív podělili o ulovenou rybičku, pak se sjeli jedem z nějakýho čtverzubce, aby to zakončili pořádným homosexem. A po pár dnech se rozešli. Práva na scénář si tímto ponechávám. Děkuji.

                    21. @Ian
                      Vždyť to nemá žádnou dramatizující zápletku… to by nikoho nezajímalo! Leda by to byl muzikál, to pak jo!

                    22. Leda by se to jmenovalo Brokeback Ocean.

                    23. Jo? A co to s nima dělá? Povídej, přeháněj!

                    24. lola:
                      Tak z většiny pravidel se vzácně může najít výjimka, to zase asi úplně popřít nejde, že jo.
                      Už jsem sice okýnko pomalu zavíral, ale krátkej dotazník eště zvládnem.

                      – není ta vaše úplně jiná muzika elektronická, případně ethno?
                      – kdy jste naposled měla v ruce časopis Moje psychologie?
                      – jíte maso?
                      – chodíte pravidelně do kostela, nebo jste dokonce buddhistka?
                      – kde všude máte tetování?
                      – studovala jste něco v Anglii?
                      – kolik máte domácích zvířátek?

                      :-)

                    25. @karban
                      není, nikdy, jasněže, jsem chválabohu nevěřící, nikde, nikolivěk, jediné

                      A trochu tomu ještě napomůžu – ano, jsem naprosto jasná výjimka! :-)

                    26. lola: To je dost slušné skóre. Pokud zvířátko není fríský kůň v bytě 2+kk, tak si můžete přijít do dopravní kanceláře pro smývatelné, obtížně ale přece smývatelné razítko „Výjimka“ :-)

                    27. Nerad se Vám do toho motám kolego. Ale už sám fakt, že vydrží na tomto webu, leccos naznačuje.

                      Trápí mne však jiná věc. Aktuálně mám 26 domácích mazlíčků v bytě 3+1. Znamená to snad že jsem žena???

                    28. AJR: Máte recht. Ale když si jednou někdo řekne o dotazník, musí ho dostat, takový sou regule.

                      Podle mých výpočtů vychází Popelka, ale to v dnešní době nemusí hned znamenat ženu. Nechte aspoň jedno okno otevřený, oni zase odletí, až roztřídí hrách a čočku.

                    29. Vřelé díky za rady a výpočty, kolego. Počkám tedy až dopřeberou a opeří se jim ploutvičky.

                    30. Vašim mazlíčkům se opeří ploutvičky? Tak můžete být v klidu, žena nejste. To by Vás minulý týden upálili.

                    31. @karban
                      To je skvělé, že smývatelné! Furt by mě někdo jen razítkoval…

                    32. lola: To víte, byrokracie. Ale berte to tak, že do pasu v týhle době hned tak razítko nedostanete, takže aspoň… a navíc zaručeně smývatelné.

                    33. @karban
                      Byrokracie a bordel! Tak jsem se informovala a prý do pasu a od pasu vejš i v týhle době úplně klidně…

                    34. Byrokracie s bordelem jsou dávno pevně propojeny a při troše šikovnosti i financovány z jedné kasy – kde to měli tu Vyhlídku, v Náchodě? Já to samozřejmě znám jen ze sdělovacích prostředků, nenavštěvuji místa tak vulgární…
                      …jako Náchod.

                5. Já mám pop z 80. let rád a nejsem tedy ani jedno z toho. Ještě počátek devadesátých let mě bavil, než hudební vydavatelství vystrčila do popředí depresivní sračky typu Nirvana z jedné strany a rapující pitomce s kšiltama z druhé strany.
                  Pravda, taky jsem míval tu pózu: “Jedině metal, ostatní jsou buzny”, ale někdy po třináctém roce věku mě to přešlo.

                  1. Tak teda bez nadsázky: Na metalu netrvám. Něco jo, něco ne. Obecně ale za mě podstatně přijatelnější než 80’s pop. Ačkoli samozřejmě i v tom osmdesátkovým popu najdu věci, co si rád poslechnu. Problém je, že z playlistu tímto směrem zaměřených rádií to odhaduju tak na 3 skladby za 24 hodin. Na rozdíl od Vás ale nevidím podstatný rozdíl mezi popem let 80., 90. a tím současným. Podle mě je to pořád v zásadě na stejný kopyto. Ono je fuk, jestli uvaříte polívku z pytlíku na plynovým sporáku nebo na indukční desce. Nirvana není typicky pop, pro rap platí totéž. Mně pár věcí od Nirvany přijde v cajku, ale zase celej večer bych jí poslouchat nevydržel. Rap mě sere – prakticky stejně zbytečný zvuky jak většina toho popíku.

            3. Osemdesiatkovy pop hnusny na celom svete? Toto mi nepripada hnusne:

              Buying bread from a man in Brussels
              He was six-foot-four and full of muscle
              I said, „Do you speak-a my language?“
              He just smiled and gave me a vegemite sandwich
              And he said…

              1. Ale je to teplé ako termofor.

              2. Hotovej Šejkspír. A co je na vegemite sendvici dobryho, probůh? :)

                1. Že sa tebe ten sandwich nepáči, ešte neznamená, že sa nepáči niekomu inému – napr. Wildcat-ovi :)

                  1. No pravda je, ze moje trileta dcera ma ráda rybi tuk z takovejch tech zelatinovejch kapslí. Rozkousne je a vycucne. Kdyz na to ukecala sousedovic kluka, tak jak do toho kous, tak se chudak okamzite zeblil jak Amina :) takze hadam ze jsou lidi co jim bude chutnat i vegemite sendvič :)

                    1. Môj mladší syn nemá problém s omietkou, pieskom či zeminou. No a ten starší nedá do úst ani paradajku. Každý sme nejaký…..

                    2. No hej.

                    3. Muj strejda jedl buchty s horcici.

                    4. Hořčici, no jasně.. Já furt dumám, co jsem to ještě měl koupit.. :-)

                    5. Tak nezapomen hlavne ty buchty, at ti pak neni horcice k hovnu…

                    6. známej jed vánočku s maggi a rybí pomazánkou. Pravda, byl to Ind.

                    7. Já sladký nerad. Do hořčice si budu namáčet buřta upečeného na ohni. :-)

                    8. Nerob mi chute, prosim ta. Take cosi si nebudem moct dat este niekolko mesiacov.

                2. Vegemite sandwich je dobry ked o sebe mozes povedat:

                  I come from a land down under
                  Where beer does flow and men chunder

                  1. Jo. Chunder. Po tom sendviči. Tim se to vysvetluje :)

                  2. Počúvaj, nie si ty na tej montáži v mužskej spoločnosti bez manželiek nejako dlho, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?

                    1. :)))

                    2. Moji nemecky kolegovia komentovali dlhodobe sluzobky tym, ze je lepsie byt bi ako na suchu. Clovek je tvor prisposobivy a okolnosti Ta formuju :D

              3. Pro začátek. Je toho tolik, že ani nevim, kde začít.

                Co tak např.:
                Push it to the limit
                Walk along the razor’s edge
                But don’t look down, just keep your head
                Or you’ll be finished

                Open up the limit
                Past the point of no return
                You’ve reached the top but still you gotta learn
                How to keep it

                Případně hnedle:
                Don’t be mistaken by the first impression
                And watch out for that innocent expression
                (Ooh-ah) She’s not what she seems
                (Ooh-ah) Don’t wait in her dreams
                ‚Cause when she breaks away from a child
                And the woman is wild, so wild

                :)

        2. Jasně. Kdo nesložil buzikál neni umělec. Mě se ty normalizační hudební sracky prostě neliběj. To sem měl radeji nekvalitní desátou kopií Master of Puppets na maďarským kazetáku.

          1. Jo. Mně se zas nelíbí třeba Marek Ztracený, přestože svoje fanoušky má a docela dobře se svojí tvorbou živí. Ale kdyby si prostřelil hlavu, nebudu si ulevovat, že „dobře mu tak, už se to nedalo poslouchat“.

            1. Ulevování si nad prostřelenou hlavou je zcela v duchu zásad demogracie a svobody slova a projevu.

              1. Svoboda projevu neznamená, že můžeš vypustit z huby, co tě napadne. Kromě toho, že je to omezeno zákonem, jsou věci, které slušný člověk neříká.

                1. To se jako budem s vážnou tváří tvářit, že Bartošová vymyslela mezikontinentální raketu s warpovým pohonem?

                  1. To tu někdo tvrdil? :-O

                    1. Ne, zatim jenom blábolil jak se „úspěch neodpouští“

                  2. Díky!
                    Mezikontinentální raketu s warpovým pohonem řadím hned za použití transportéru k přesunu do vedlejší místnosti, před zdžemování radaru.

                2. A kto tvrdí, že som slušný človek. A veci, ktoré sú postihnuteľné zákonom rozprávam len sám pre seba, alebo v kruhu tých ktorým verím. A veci, ktoré sa nepáčia väčšine väčšinou vytrubujem na plný zobák.

                3. „Svoboda projevu neznamená, že můžeš vypustit z huby, co tě napadne.“ Proč ne?

                  „Kromě toho, že je to omezeno zákonem“ Pokud je něco omezeno zákonem, nejedná se o svobodu.

                  1. Když tu byla řeč o Novotném, to je zrovna pěkný příklad. Jeho svoboda projevu, že si může napsat do novin, co chce, skončila občas i u soudu.

                    1. Tady bacha, svoboda projevu je zalezitost veřejnoprávní, cili obcan vs stat. Coz znamena, ze kdyz reknes ze Zeman je prase, tak te za to statni moc nemuze stihat. Zaloba za pomluvu nebo urazku ke ovšem zalezitost obcanskopravni, cili kdyz reknes ze Zeman je pica, tak te za to prase muze dat k soudu za urazku a o porušení svobody slova nepujde.

                    2. Zeman je prase i podruhy, ne pica. (pica teda taky, ale to se sem ted nehodi)

                    3. Takže říkat o nějakém muzikantovi „to je dobře, že umřel“ nemá se svobodou projevu moc společného.

                    4. Tak vzato kolem a kolem je to jen konstatovani. Vyjadreni pocitu. Podle vkusu kazdeho soudruha s tim můžeme souhlasit nebo nesouhlasit, ale to je vse. Maximalne to muze byt spolecensky nevhodné, ale to bude zalezet na okolnostech. Rict to vdove na pohrbu bude patrně považovano za faux pas, v pripade nepopularnich osobnost typu Hitler, Stalin nebo hrabe Dracula to bude patrne kvitovano s uspokojenim. Kazdopadne stihatelneho nebo zalovatelneho na tom nebude nic.

                    5. A smí se řikat že už konečně můžu otevřít lednici beze strachu, že na mne vyskočí a zahýká Mistr, nebo tam už taky končí svoboda projevu?

                    6. V klidu. Gott ist tot. Nějakej Nýče to prej předpovídal už někdy před sto lety.

                    7. Gott sei dank.

                    8. Na druhou stranu, doufam ze se poucili na tom nemilem incidentu s Helenou von Dráček a zpopelnili ho.

                    9. Svoboda projevu je obvykle všude, otázkou je co po projevu :o)

          2. Ty povies buzikal, ja ti na to poviem:

            Listening to you I get the music.
            Gazing at you I get the heat.
            Following you I climb the mountain.
            I get excitement at your feet!

            1. O The Who a podobnejch se ale nebavime. Vlákno je o popíku.

              1. Reagoval som na hlasku o muzikale.

                1. Ta ale padla v souvislosti s ceskou popovou scenou, resp s porevolucni cinnosti jejich predrevolicnich kmotru.

    2. mjfox
      4.5.2020 v 9:55

      Tak ty co znaj Vendulu tušili, zvlášť když si věděl vo jeho maniodepresích.

      1. Tušili? Věštit budoucnost zrovna každej neumí. Iveta Bartošová byla větší a větší troska a na dně se potácela dlouho. Tam se dalo tušit, že se z toho nevyhrabe a buď se uchlastá nebo umře nějak podobně a taky na to došlo. (Tím neříkám, že mi jí nebylo líto. Na rozdíl od většiny jsem ji neodsuzoval a nehltal zprávy z bulváru; neházel kamenem na medvěda. Pokaždé jsem si říkal „dejte jí už pokoj“.)

        Karel Svoboda? Pár měsíců před smrtí byl v televizi, znám to jen z prostředkovaně z vypravování Leoše Mareše, který to viděl několik let po jeho smrti, bylo to nějaké předávání cen a rozhovor s ním. Možná, že to Leoš i moderoval, už nevím. To, jak Svoboda mluvil a co říkal, z toho mrazilo. V době natáčení by nikdo neřekl, že za pár měsíců se zastřelí.

        1. Každý sv=ho štěstí strůjcem. Iveta se mohla odstřihnout (jít za tu kasu), ale nikdy to neudělala.

          1. Jako že by šla prodávat třeba do Lidlu? Co by se tím vyřešilo?

            1. Nic. Bartošová mela v makovici gulas uz davno. Kdo si vzpomene na tu kauzu nekdy snad z 90. let jak ji ten typek nakecal ze ji chtej zavrazdit a on je tajnej agent co ji ma chranit, zatah ji do „konspiracniho bytu“ a tam ji tejden nebo jak dlouho sukal? Dokud se drzela vicemene normalnich lidi jako Štaidl nebo Pomeje tak to slo, ti ji asi jakztakz ukocirovali, ale jak se na ni nalepily hyeny jako Martucci, Rychtar a Macura, tak to slo hodne rychle z kopce.

              1. Shane: Podle mě se nikdy nevzpamatovala ze smrti Sepéšiho. Dokud o ní zmíněná trojice sváděla rytířská klání a nechávala si říkat Džambulka, přišlo mi to jako prdel. Po tom, co šla naproti Elefantu, už to bylo jenom smutný.

                1. Jak to vlastně měla se Sepesim? Nekde jsem cet ze prej po nem zustala tehotna přítelkyně. Coz teda nevylucuje ze sukal obě.
                  Ona mela Iveta i prej dost nahovno detstvi, jenze cert vi co z toho co navypravela je pravda, i to udajny znasilnovani Triskou v 94 bylo dost prapodivny a soud to nakonec shodil ze stolu.
                  Proste talentovana zpěvačka, ale asi dost nevyrovnana a labilní osobnost. Umelecky typy takovy leckdy bejvaj.

                  1. Shane: Dle agentury JPP ona na něm visela jak bágl a žila jen pro něj. On jí měl mít naopak těžce na háku a jednu sukni nenechal na pokoji, kulantně řečeno. Jo a ještě k panu Novotnýmu a jeho rozhovorům bez obalu a servítků – buď si jist, Shane, že i on sám řekne jen to, co říct chce a řekne to tak, jak chce, aby to zapůsobilo – na to je tím bulvárem dost protřelej a navíc je to už ne úplně nicotnej politik a tam se bez týhle schopnosti neobejde. Takže teď teda jakože se smutným kukučem přiznal, že ho mrzí, jak intrikoval v kauze kolem Bartošky, ale nebál bych se dát ruku do ohně za to, že za nitky v pozadí jejího neštěstí tahal ještě intenzivněji. To na sebe ale asi nikdy nenapráší.

                2. To je dost možné. Taková věc s člověkem zamává. A smutný to bylo ještě před Elefantem.

  6. Já nevím, ale nevnímal bych to vždycky jako slabost a neschopnost. Můžou být situace, kdy to smysl dává. Jistě efekt, že po vás někdo musí uklízet bordel je blbý, ale nedovedu si moc představit, jak to udělat jinak, leda skočit do lávy či žhavého železa nebo se nechat sežrat prasatama nebo tak něco.

    Protože ono se to dělá tak často proto, protože se to osvědčilo, tak je to nakonec se vším.

      1. Vďaka za parádny odkaz.

    1. Slušnej člověk se oběsí, Pospěci. Tam nanejvejš utřeš sračky.

      1. Za predpokladu, ze ho najdou včas. Jinak je to dost ekl, zvlast v létě.

  7. Chtěl bych umřít v botách. Děsím se stavu, že budu chcípat pět let v eldéence, posranýho mě budou přebalovat, mít v sobě napíchaný hadičky dovnitř i ven, dětem budu otravovat život…

    Euthanasie by pro mě byla přijatelné řešení. Bylo by to bez bordelu. Bohužel někdo, kdo si myslí že je víc morálnější než já rozhodl, že to je špatně. Že nemám právo rozhodovat o svém životě. Sebevražda je špatná, protože se tím ničí majetek státu.

    Vylučovacím způsobem mi sebevražda vychází jako jediné řešení, jak se rychle terminovat.

    1. No jak se to vezme – existuje čím dál tím více zemí, kde fungují a jsou právně zakotveny principy DNR/DNI/DNT, kde člověk dopředu dá najevo, jak moc chce aby byl léčen v případě nějaké terminální nemoci a jak postupovat v případě, že nebude v momentu rozhodnutí při vědomí a postupně dochází k senzibilizaci celé zdravotnické komunity tímto směrem. Doba kdy se léčilo všechno, jen protože jsme byli rádi že to jde je pryč. Ohledně eutanázie… no osobně to beru jako odevzdání rozhodnutí o svém konci do rukou nějaké autority s větším nebo menším podílem státu a pro mě to je dost nepříjemná představa, už protože je to jen krok k „žijme zdravě do důchodu a pak ani o den víc, abychom nezabírali zdroje“ což v kombinaci se správnou masáží nepodobné té co byla před vstupem do eu může být pro mnohé lákavá alternativa důchodové reformy.

      1. Viem čo je DNR. Co ale je DNI (to poznám len ako Do Not Inventory) a DNT?

        1. Do Not Intubate (= odmítnutí umělé plicní ventilace a analgosedace – „umělého spánku“) Do Not Treat (= odmítnutí „léčebné“ terapie daného onemocnění a přechod k paliativní terapii (cca mírnění symptomů a celkové zvýšení kvality života v závěru)

    2. Vopatrně vašnosto s těma přáníma, zvlášť v přítomnosti kouzelných dědků a babek, ty svině leckdy mají zvrácený smysl pro humor. Umřít v botách by taky mohlo znamenat bejt pohřbenej zaživa a nedostat se ven.

  8. Díky autorovi za článek, paradoxně jsem si ho četl cca hodinu po návratu z výjezdu s rychlou k postaršímu gentlemanovi, který si to pokusil relativně neúspěšně hodit. Mám dotaz na autora… zmiňujete na konci největší tmu než začne svítat… příliš jsem se detaily statistik neprobíral, ale poměrně velká část úspěšných i neúspěšných pokusů jejichž řešení jsem se účastnil, si to různě hodila/skočila právě těsně nad ránem, je na to něco?

    1. Možná plácnu blbost,ale nestojí za tím serotonin ( … právě těsně nad ránem)?
      Také by mne zajímala příčina a připojuji se s prosbou o vysvětlení.

      1. Serotonin je asi téma na samostatný článek, ale nevím, jestli na D-fens. Jsou docela zajímavé souvislosti mezi příčinami omezení jeho tvorby (například množství umělého světla z ,,sporných“ světel) a výskytem depresí a úzkostí.
        Upřímně – při procházení statistik jsem nenalezl rozvrstvení sebevražd do hodin ve dni. Bez dat bych tipoval, že to bude mít příčiny v kombinaci faktu, že sebevrazi málokdy jednají impulsivně a tak se na čin déle chystají, déle jej zvažují, což vykonání posouvá v čase dál (a znovu spát už jít nechtějí). Ale to je vážně jen odhad.

        1. A proč ne na D-fens? Tento web mě přitáhl právě články insiderů z neočekávaných zákoutí, nikoli sociálně ekonomickými teoriemi postmoderních svazáků. A věřím, že nejen mě.

          1. +1

          2. Suhlas.

  9. Takže, Němec se ukončí a může za to Sovět a Čech :) Němci se přece ukončí i bez nás, dělají to čím dál lépe!

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017