Řekl bych, že se od té doby moc nezměnilo. Po vzepětí v třicátých letech a militaristické epizodě socialismu se vrátila výstavba armády do KuK poklidu. Naše armáda by dokázala ubránit po jistou dobu město velikosti Brandýsa nad Labem, ale muselo by se bojovat pouze od pondělí do pátku od osmi do čtyř.
shifty
A pauzu na kavu a dort mate kde?
Panelákovej Pičus
Kdo by vstával v 8?
Ada
Vzhledem k tomu, že vlastní zahrniční politiku jsme měli naposledy za stavovského povstání, tak bych z klídku či vzepětí nevinil nikoho na tomto území. V třicátých letech jsme jeli podle plánů Dohody, za bolševika podle Sovětů, dneska podle NATO.
cool
Speciální vojenská operace? Oni jsou jiné? Možná s kyblíčky a lopatičkami na pískovišti. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Brusel-zna-nejvetsi-hrozbu-Uz-ne-klima-ani-valky-Leyenova-ji-odhalila-v-Davosu-749245/diskuse/predplatitelu
Zaflokované na PL
Tahle osoba ve mně vyvolává beznaděj, Kocum , 17.01.2024 1:55:55
Mluvící hlava co mele nesmysly. Opaky skutečnosti. Problém současných politiků tkví v tom, že jsou mimo realitu. Potom melou to co od nich někdo chce slyšet a skutečnost je pravý opak. Ty co se na svět koukají realisticky a nedrží s nima lajnu, označují za nebezpečné. To je důvod proč jde Evropa do kelu. Drží spolu basu až do úplného konce. Jako Fialova vláda. Ta má programové prohlášení jen jako výtah k moci. Jakmile dosáhnou na posty, hospodaří jako liška v kurníku. Klidně všechno překopou, jen aby se udrželi u koryt. Tohle chování musí mít nějaký důvod. Někdo něco ví a tihle šašci jsou jen shora řízení dezoláti co mají za úkol společnost uvrhnout do chaosu. Potom už bude zbývat nastolit řád, kterej je vlastním důvodem toho všeho. Matrix ze kterého nebude úniku.
Reagovat | Přezkoumat příspěvek | 0 | 0
Re: Tahle osoba ve mně vyvolává beznaděj
Neřádi nechápou že by neměli navrch a za vaše se „obstarají, oběti.
Reagovat | Editovat vlastní příspěvek
Viz pindostan, za 200. let měli celých 7.let bez válek – hubená léta. Už nikdy styl nezmění přes žvásty i inkluzek debilizovaných oběti 5.kolonou směrnic, dobytých. Myslíte že ukr s půjčkami s 90% toho co jim zůstane za louží i podle vyjádření jejich tisku jsou na tom jinak? A o naší skvadře azůře otce zakladatele skořápkáře nemluvě.
Odjinud
pul miliardy staci 16.1.2024 18:02:35 Odpovědět
Jak ti komunisti nadherne hospodarili!
Předmět: Text + Zajímavé, to by měli pouštět ve školách
Výsledky 40 let „komunistického úpadku a rozkrádání“:
Bez podílu cizího kapitálu, jen z domácích zdrojů a s omezenou zahraniční pomocí,
při úplném vypořádání se znárodněnými zahraničními majiteli po Únoru´48, při
spuštěné Železné oponě a mezinárodní blokádě, bez vrácení celého zlatého pokladu
a nesplacených válečných reparacích se československým dělníkům, zemědělcům,
vědcům, inženýrům, zaměstnancům i intelektuálům podařilo při udržení slušné
životní úrovně a životních jistot naprosté většiny občanů vybudovat: 4 atomové, 23
tepelných a 26 vodních elektráren, téměř 400 km dálnic, elektrifikovat železniční
tratě, postavit hutní, strojírenské, chemické, potravinářské a jiné podniky a továrny,
zmodernizovat zemědělská družstva a dosáhnou téměř 100% soběstačnosti v
základních komoditách, provozovat flotilu námořních lodí, položit stovky a tisíce
kilometrů energovodů, plynovodů a ropovodů, zavést zcela nové výroby niklu, hliníku
a umělých hmot, postavit a provozovat jesle, školky, školy, odborná učiliště,
polikliniky, nemocnice, kulturní a společenské domy, sportovní stadiony, rekreační
střediska. Od základu bylo území republiky pokryto TV signálem, ne sice ideálně, ale
přesto se udržovaly kulturní a historické památky, podporovaly se divadelní a
umělecké soubory a soubory lidové tvořivosti. Vybudovala se podstatná část
pražského metra s 38 stanicemi, obrovské prostředky se vynakládaly na
industrializaci zaostalého Slovenska. Postavily se stovky obytných sídlišť s 200.000
panelových domů a 1.200.000 byty, což představuje 55% všech bytů a 30%
veškerého bytového fondu. Dekrety na tyto byty se předávaly rodinám bezplatně. Ve
zbrani byla udržována 200 tisícová armáda v mnoha desítkách vojenských útvarů, 16
výcvikových prostorech s 407 bojovými letadly, 101 vrtulníkem, 4.585 tanky, 4.900
obrněnými transportéry a BVP, 3.445 děly a raketomety a 77 zařízeními odpalovaní
raket. Pro případ války a v rámci Civilní obrany byly vybudovány objekty, které by
dnes bylo naprosto nemožné postavit. A ještě zbylo dost prostředků pro zahraniční
pomoc rozvojovým zemím. Nízké platy byly vyváženy dotovanými cenami potravin,
bydlení, hromadné dopravy, lékařské péče, kultury, umění, sportu a mnoha jiného. V
roce 1989 měla SBČs k dispozici 105 tun měnového zlata v hodnotě 15 – 17 miliard
Kčs, hotovost ve výši 85 mld. Kčs a žádné vnitřní dluhy. Státní dluh činil pouhých
24,2 mld. Kčs, v roce 1993 již 158,8 miliard a letos astronomických
2 323 247 918 713 Kč (aktuálně přes 3 biliony Kč)! Ani za tisíc let se nepodaří ho splatit. Ne vše se dařilo, ne všechno se dělalo správně, ne všeho bylo vždycky dost, také jsme nebyli se vším
spokojeni a také jsme si zanadávali.
Úspěchy dosažené při budování divokého kapitalismu raných stadií:
Kuponová privatizace….679 000 000 000 Kč • Kalouskovy padáky.………..150 000 000 Kč • Nazvučení Vondra..…..…….750 000 000 Kč • Open CARD..….…..…….1 000 000 000 Kč • Zelená Praha….……..…..….250 000 000 Kč • Bezdrátová Praha…………..400 000 000 Kč • Praha Olympijská…………….70 000 000 Kč • Arbitráž s CME………….10 000 000 000 Kč • Aféra Český dům……………100 000 000 Kč • Diag Human………………2 000 000 000 Kč • tunel v Praze…………….10 000 000 000 Kč • byty, akcie, Gross……………300 000 000 Kč • Internet do škol………………884 000 000 Kč • Nucená správa IPB…….200 000 000 000 Kč • Sanace bank 90 let……1 000 000 000 000 Kč • Chemapol………………..16 000 000 000 Kč • Knižní Velkoobchod Praha… 400 000 000 Kč • Liberecký Šampionát………. 150 000 000 Kč • Lehké topné oleje………100 000 000 000 Kč • Rumová aféra…………………60 000 000 Kč • Kamencové jezero………….. 750 000 000 Kč • Konsolidační banka ag ..240 000 000 000 Kč • Fotovoltaické elekt…….900 000 000 000 Kč • • Dluh ODS,ČSSD,KDU,ODA,SZ,TOP 09………….2 500 000 000 000 Kč Sečteno: Škody za 22 let vlády zločinců dosahují cca 5,5 bilionů kč! A to je jenom zlomek, malá část; k tomu ještě přičíst rozprodané-rozkulačené prosperující fabriky, pozemky a jeden z největších podvodů v naši zemi církevní restituce!
Něco o zemědělství:
Na západ od našich hranic a dále přes oceán se zemědělské podniky koncentrují do mamutích společností, které se snaží kontrolovat světovou produkci potravin a trh s nimi, včetně souvisejících odvětví a oborů. V socialistickém Československu, stejně tak jako v SSSR (dnes Rusko největší světový producent a také exportér obilí, a to i přes méně příznivé klimatické podmínky a dočasnou ztrátu Ukrajiny), se zdařila kolektivizace zaostalého a neproduktivního zemědělství do úspěšných a efektivních (i přes všechny neoddiskutovatelné chyby a nedostatky) zemědělských velkopodniků a provázat je do zemědělsko-potravinářského komplexu. Československá socialistická republika byla 100% soběstačná v drtivé většině všech potravin a udržovala solidní kvalitu, cenu a velmi přísné normy. Zemědělská výroba byla výkonná, relativně efektivní a využívala vyspělé technologie a postupy. Po fašistickém puči v roce 1989 došlo okamžitě k útoku na československé zemědělství. Byla rozvracena, rozkrádána, rozdávána a likvidována JZD a státní statky, zemědělská produkce a koncentrace zemědělské výroby postupně upadla pod hodnoty předválečných statistik a kvalitní produkce českých zemědělců je nahrazována předraženými šmejdy západních koncernů, přičemž čeští zemědělci dostávají za svou produkci podnákladové částky a evropské dotace v Česku jsou na podstatně nižší úrovni než ty na západě. O srovnání podmínek si i díky takovým Vrecionovým můžeme nechat jen zdát. S nimi po modré do (_!_)… a bez strašení…
Recept:
České zemědělství MUSÍ UDRŽET zbytky velkých zemědělský podniků a rozumným způsobem je propojovat do funkčního ZEMĚDĚLSKO POTRAVINÁŘSKÉHO KOMPLEXU. Malé farmy nechť fungují dle vůle, chuti a možností drobných zemědělců s podporou státu tam, kde se jedná o produkci, na které má stát zájem a kterou z objektivních důvodů neprodukuje komplex. DOTACE nechť jsou OKAMŽITĚ ZRUŠENY a nahrazeny STÁTEM GARANTOVANOU MINIMÁLNÍ VÝKUPNÍ CENOU stanovenou pro výkupy zemědělské produkce od zemědělských prvovýrobců. Vykopejte řetězce s jejich dováženými šmejdy a s jejich zločineckými praktikami. Nechť stát zamezí dovozům zahraniční zemědělské produkce pod hranicí 85% domácí potřeby produkované tuzemskými zemědělskými subjekty. Nechť stát donutí všechny, kdo hospodaří na půdě, k dodržování řádných agrotechnických postupů a osevních plánů zajišťujících řádné obhospodařování, využívání a ošetřování zemědělské půdy směřující k udržení nebo zvýšení její kvality a úrodnosti. Jakmile stát začne řídit zemědělskou politiku k prospěchu státu a společnosti, dojde velmi rychle k vyřešení mnoha ekonomických i ekologických problémů bez další administrativních a direktivních zásahů. To, co se tu dnes děje, se děje výhradně ve prospěch zahraničních parazitů na úkor ČR a jejích občanů, kvality a cen potravin, kvality zemědělské půdy a majetkových poměrů.
ModrýKlokan
cool
Na zločince, zrádce a kolaboranty opět dopadne pěst pracujícího lidu.
cool
Happy end. :-) Jako vždy?
Někde jsem zahlédl poznámku že dotace zkorumpovali všechny v defraudanty čehokoliv, kdoví.
“ Povaleči z (pražských lumpen-)kaváren, do polí a továren !“
A ty nejhorší výlupky z vlády a parlamentu do kamenolomů. Tedy vlastně do dolů. Hezky v leže sbíječkou těžit 50cm vrstvu uhlí. A do důchodu v 70ti, jak to plánovali nám.
Forge
Já bych to vzal zgruntu jako Pol-Pot.Kdo umí číst nebo nosí brejle, tak ke zdi!
hulvath
Jen pomalu, pomalu, pane cool. To co znamena ze ‚zadny vnitrni dluh“? :) Opak je pravdou, zilo se z podstaty. A nemohlo to tak trvat vecne, jeste nakych 5 let max. a bylo by to jak v Polsku, prazdne obchody a fronty na zakladni potraviny. Vite v jakem stavu byli ty fabriky, ze treba v kosickych strojirnach byli na hale predvalecne obrabeci stroje Volman, Janecek, Polednak, Bosva ? Vite v jakem stavu byla telefonni sit, casto se cekalo x let na pripojku ? Se nepamatujete jak v Praze byla sama drevena leseni a pristresky kolem schatralych fasad domu, i cela leta ? Jak reditel velke nemocnice rikal ze pridel deviz nestaci ani na jednoduchou obnovu pristroju ? Ano, prevrat prisel kdy to jeste jakz – takz se setrvacnosti fungovalo, ale probuh nevycitejte lidem ze uz neverili na to, ze ti sami co to takto desitky let kurvili, ted naberou novy kurz – jakkoliv to od 1990 mozna mohlo nastat.
Ty mosty byly tehdy většinou relativně nové. A vzhledem k tomu, jak neopravovali ani ty baráky a další věci, tak mosty by určitě opravili a mosty by v současnosti nehrozily pádem, že?
Sysop
Ren socik na konci 80ek klepal z posledniho, byt na druhe strane se zase nektere veci uvolnovaly. Ekonomicky to ale byla hrana. Ano, meli jsme prumysl, atd., ale taky skoncila studena valka, konkurenceschopni vuci zapadu jsme nebyli, takze pokud to clovek vezme an bloc a nevyzobe z toho jen pozitiva, tak to slo do sracek. Ale predevsim kvuli rizeni. Myslim si, ze materialne jsme na tom v prumyslu byli lip, nez dnes (tim chci rict, ze je pekny, kdyz napriklad ‚mame‘ v Cesku Skodovku, ve ktere nam ale nepatri ani sroubek a kterou nemame pod kontrolou). Jestli bylo mozne ten komunistickej bordel konvertovat lip, o tom muzeme dlouze diskutovat.
Na druhou stranu, ted mame jiny extrem. Nepatri nam v Cesku prakticky nic, jakmile pujde Evropa do kytek, pujde to do kytek i u nas. Zahranicni majitele zacnou setrit na udrzbe i investicich, seskrtaji pracovniky, nebo to rovnou zavrou. Pokud se neco zcela zasadne nezmeni, tak jsme dnes neco jako v roce 1980. Jen jsou jinak rozdany karty.
Goro
Sysop:
Jo, v tomhletom souhlas, já reagoval na Behemotův mimózní argument o mostech. Stejně tak by mohl napsat, že tehdy ještě fungoval Magion 3, tímpádem je to dneska úplně nahovno.
Jo, změna byla nutná, mohla být rozhodně provedená lépe, ale po bitvě je každý generál. Současný stav vlastnění je nahovno, šance na změnu byla dle mého názoru možná asi jen v krátkém období, kdy se dalo něco zachránit před větším zahraničním psem. Dneska by to šlo jen v případě, že se nějaké české větší investiční skupiny rozhodnou být patrioti.
kaBrnak
To jsi úplně vedle. My měli obchodní přebytky, naddimenzovanou infrastrukturu co slouží už 50 let, pokročilé školství, my jsme dodávali celé továrny, elektrárny a další průmyslové celky do celého světa.
Západ měl jen nesplatitelné hromady dluhů, i přesto, že kolonizoval celou afriku a asii a čerpal odtud za pusu suroviny, od uranu do francouzských jaderek až po ropu do emerických osmiválců.
I tak nenažranost tamních elit dokázala celý slavný západ přivést na buben.
A čekali jak na smilování na ten den, kdy jejich agenti typu Gorbačova a Jelcina zcela rozvrátí východní blok a oni zachrání svoji předluženou kolabující ekonomiku rozkradením hospodářství východního bloku, rabováním nerostného bohatství sibiře, ukradnutím všech na východě vyvinutých technologií (viz. Tamara) atd….
Prostě vše co se dělo v 90. letech.
A i přes to že se „kapitalistický parazitický západ“ celou dekádu živil na úkor té půl miliardy obyvatel východního bloku a na bohatství jejich zemí a jejich přírodních zdrojů, to zase do roku 2008 dospěl k další dluhové krizi.
Kapitalizmus z podstaty věci produkuje jen nesplatitelné dluhy, ze kterých se vždy dostane jen VÁLKOU či KOLONIZACÍ CIZÍ ZEMĚ pomocí barevné revoluce, kdy může svoje dluhy splatit na úkor jiného národa a milionů životů jeho občanů.
grg
Ty tým svojim bludom naozaj aj veríš? Dodávali sme všeličo všelikam, ale typicky tam, kde sa im veľmi nechcelo za to platiť, minimálne čo sa týka vojenskej techniky.
A tento poznáš?
Príde chlapík do mäsiarstva v a pýta sa?
– Môžete mi nakrájať desať deka salámy?
— Jasné, doneste, nakrájame!
Ktoréže mesto sa tam spomínalo, a v ktorej časti sveta mohlo ležať?
grg
(zožralo mi to [mesto], lebo to bolo v ostrých zátvorkách ako HTML tag)
ModrýKlokan
grg
To jsou anekdotické trapné a ohrané frky. Jako když vyhořela papírna a došel toaleťák. V době kdy jsme byli jako socialistická země pod embargem západu. Nebyl hned náhradní zdroj. Stejná blbost jak ty banány. Všechno šlo do prdele, ale hlavně že máš svoje debilní banány.
shane
Embargo bylo na strategický materiál*, ne na hajzlák. Akorát holt soudruzi neměli valuty, aby ten hajzlák koupili.
*kdy u nás bude první 32 bitový procesor? S prvním Pershingem.
ModrýKlokan
shane
Meleš z hladu. Najez se. Jinak samozřejmě zase lžeš. Embarga nebyly jen na strategické materiály. Byla součástí dlouholeté psychologické operace, hybridní války proti východnímu bloku.
Přesné položkové seznamy sankcí vytvářela speciální agentura v Paříži, existuje dodnes, nevybavím si jméno. Dělala v podstatě tytéž zdánlivé kraviny jako teď s balíky sankcí proti RF. Přesně cílili na veřejné nálady, tak aby ovlivnili obyvatelstvo, strategický suroviny nebyly to hlavní.
shane
Ostatně na tohle téma mluvil Jakeš v Červeným hrádku. Že za americkým presidentem nikdo nepůjde s tím, že není hajzlák. Protože zajistit hajzlák není úkol amerického presidenta. Ale tím, že KSČ si osvojila rozhodovat o všem, tak i taková blbost jako hajzlák úkol KSČ a vlády.
Si ten projev někdy přečti. Velmi zajímavé a dost drsné přiznání, ze za těch 40 let posrali co mohli. To není jen Hanička hodná holka a Jandové a jiní.
servisdok
Leda tak hovno, ne přiznání.
Z Jakeše akorát vytekla frustrace z toho, že on sám už s tím nemůže nic dělat, mantinely socialismu byly nastavené a drobné odchylky ala Maďarsko, neznamenaly žádoucí zlepšení.
Kvůli tomu, že oni sami, resp. kompletně celá ta Jakešova generace, připustila tolik papalášovitosti i přestárlosti, rozpadalo se jim to pod rukama. Setrvačník, roztočený fakt pracovitými lidmi v padesátkách a šedesátkách, už holt dobíhal.
Já si tu Jakešovu generaci papalášů moc dobře pamatuju. Ta další to do sebe nasávala, jako hadr z odložené houby. Stačilo k tomu málo, dotyčný ani nemusel mít vzdělání na úrovni Štrougala, stačila falešná loajalita. A do roka a do dne, byl z předsedy podnikové stranické buňky předseda okresu, s nepředstavitelnou mocí.
kaBrnak
Papalášství bujelo zejména na nižší a střední úrovni.
A staří komoušové jako Husák či Jakeš tak nějak tušili, že tyhle všeho schopné kariéristické krysy jim nakonec rozvrátí systém. Protože tak jak teď podlézají soudruhům, tito klidně budou podlézat kapitalistickým soudruhům. Krom toho kapitalistický soudruh jim může nabídnout „mnohem víc“ tedy to tuzexové konzumní pozlátko, jaké viděli za hranicemi.
A myslím že oba dva zároveň věděli, že jak v STB tak v KSČ jsou struktury které pilně pracovaly na likvidaci socializmu, spolu se západními rozvědkami. A že za to budou odměněni, až socializmus rozvrátí.
Což se taky stalo v 90. letech. Málokterý komunistický papaláš z UVKSČ z toho nevytřískal aspoň stamiliony pro svoje dětičky.
Tohle byla dekády trvající psy-op CIA, kdy pomalu ale jistě vyměňovali opravdové kované komouše za všeho schopné kariéristické krysy s mulovou loayalitou zemi a národu a maximální loayalitou tomu kdo zrovna sype nejvíc výhod a peněz.
A Husák, Jakeš a spol. tušili že jsou poslední mohykáni obklopení hyenami, které se jen třesou na to až stará generace odejde nebo umře a celé to tu po nich převezmou, zničí a rozkradou.
Možná proto si tam tihle drželi už i další přestárlé soudruhy, protože věděli co se stane když to předají těmto „mladým tuzexovým svazákům“.
(Vrcholem tohoto bylo, když po roce 1990 rozvědčíci CIA na ministerstvu rozdávali vexlákům továrny a celé průmyslové odvětví (Chemapol). Výměnou za 100% loayalitu USA.)
corona
kaBrnak:
„… staří komoušové jako Husák … tušili, že tyhle všeho schopné kariéristické krysy jim nakonec rozvrátí systém…“
– – –
Husák vystoupil již na konci 70. let a ostře soudruhům z vedení strany vyčinil bezuzdné lovení zvěře a další nešvary. Nikdo ani nemekl, v činnosti pokračovali jen někteří více skrytě, aby to Gusta nezjistil. Naopak ti, kteří s tím přestali, sbíralo o takových akcích dále info, aby měli materiál pro Gustu proti konkurentům.
(… pochází od jednoho degradovaného pražského pupíka z 2. pol. 80. let, prozradil ve velmi slabé chvilce pod vlivem alholu…)
.
kaBrnak
Myslím že to je slavný výrok Husáka o „středních kádrech“ co vyrábí nejvíc problémů.
Jinak řečeno o všeho schopných kariéristických zmrdech co se prodrali z lokální úroveň na okresní a krajskou úroveň.
Ale výš už ne, protože tam to drželi víceméně ti staří předúnoroví, ne-li předváleční (Husák) komunisti.
Jenže ten tlak karieristických zmrdů prostě sílil a stará garda vymírala.
Podobně to je dnes, kdy se slzou v oku vzpomínáme na ODSáky z 90. let. Nečase jsem si pro sebe už prakticky rehabilitoval. Když to srovnáme s novější (ne nutně mladší) gardou typu Topolánek, nedej bože Rakušan či Fiala.
Ne náhodou jsou toto právě potomci těch „středních kádrů“ kteří se drali k moci v 70. a 80. letech. Ale už holt nestihli vysokou kariéru za komárů, ale povedlo se to až za novodobé demokratury. Přičemž jim jejich tatíci kryli záda. Opět, rotný Topolánek, či agent Pávek.
Sysop
Proboha a kde to zijes, ze jste za komara nemeli salam? Jako jasne, Uherak clovek fakt videl akorat u tech Paprikasu, ale jinak beznej sortiment beznych salamu (Sunkovy, Gothaj, Turisticky, Lovecky, Vysocina, Junior, Kureci,…) byl vsude a bezne.
To spis si pamatuju, jak se vzdycky rikalo, ze jestli chces vedet, kolik se vejde do Trabanta Polaku, tak tam hod salam a uvidis.
shane
Byl. Sice sis nemoh moc vybírat, ale něco bylo vždycky. Teda, musels přijít dřív než hodinu před zavíračkou, ale to věděl každej a tak pozdě chodili jen nenapravitelní optimisti nebo zoufalci, co to dřív nestihli.
nove.kostatko
Jako jo, salám byl. Ale byl jsem (někdy v 87 – 8á roce, nevím přesně) v masokombinátu a výrobě uzenin. Jako co jsem tam viděl za špínu a bordel, takhle dneska nevypadá ani vesnickej autoservis. Nadlouho mě přešla na uzeniny a párky chuť.
Sysop
Jo, kamoska pracovala jako brigadnice pred peti lety v nejmenovanym supraci. Rikala to samy. A bylo prosim pekne davno po tech aferach s omejvanim masa a sejru.
Hele, nedelejme si iluze. Ja jsem za komara taky vymetl potravinarsky fabriky. Vyroba zmrzliny, kecupu, limonad, pekarna,… ja jsem toho videl taky dost. Jenze, tenkrat tomu odpovidal stav techniky. Dneska mas vsechno v nerezi, rizeny pocitacema a stejne tam, kde jsou lidi, je zase nejakej bordel a hnuj. To je v lidech, ne ve spolecenskem zrizeni.
Nemci jsou cistotni, ze by pomalu jeden blil. Je to v nich a byli by takovi, i kdyby jim velel Cinan. Jen ty cedule ‚Sauberkeit und Ordnung sind Grundlagen für Qualität und Erfolg‘ by byly cinsky.
nove.kostatko
Já si iluze nedělám a nikoho neomlouvám. To co píšeš (na ten binec dneska)je ale z důvodu peněz, to co píšu já z důvodu lenosti. A ano, je to primárně o lidech.
ModrýKlokan
kostátko
Sysop má na tebe evidentně dobrej vliv. Tvoje sebekritika je dobrý začátek.
jizlivec
Mám dojem, že ten fór „Kdo má rád salámy a ctí zákony, neměl by nikdy vidět, jak vznikají“ je platný celosvětově bez ohledu na režim…
Forge
jizlivec:
Matně si pamatuju, že to bylo z Anglie a o klobáskách.
Ale platný je i princip žumpy.To největší svinstvo se vždy dere nahoru.
Holt politika.
grg
To bol pôvodne vtip (zo sútaže o Zlatú mrežu), a mesto bolo Moskva (musela to byť Moskva a nie Jakutsk, aby sa to ešte dalo považovať za vtip).
Mám za to, že podobný vtip v USA ani v Západnej Európe nepoznali…
corona
Sysop:
„…jste za komara nemeli salam? Jako jasne, Uherak clovek fakt videl akorat u tech Paprikasu,…“
– – –
Byly oblasti, kde byl trvale velký výběr salámů – např. Kladno.
Naopak Holíč nad Moravou – to bylo konec…
.
Sysop
Ale jo, ja kdyz jsem chtel pecenace, tak jsem holt taky musel z Brna zajet do Svitav. Ale takovy ty bezny veci proste byly.
Rano mi pani v COOPu rikala, ze pred Vanocema museli precenovat, bo slevy o par desetniku a minulej tejden zase precenovali bud nazpatek, nebo jeste na vic. Predpokladam, ze to bude ‚prechodna uprava cen‘ jako za bolsana, kdy se lidi v pulce osmdesatek chechtali u Zeny za pultem, ze ma sunku za par kacek.
nove.kostatko
Jo, taky si ty kraviny z brožurek ke sjezdům KSČ a k budování socialismu pamatuju. Realita ale byla taková, že běžně na vesnici nebyla ani voda, natož kanalizace nebo plyn. O telco síti ani nemluvím, železniční sí´t z 90% co se postavil oza C a K. A ty mosty, který dneska padaj (a taky musej hodně opravovat a opravujou) jsou právě ty ze socíku. Ty starý kamenný držej.
ModrýKlokan
koště
A představ si, že ve středověku tady vypadávala wifina. To se v Brusele nemohlo stát.
Sysop
Kanalizace ani plyn neni v nasi prdeli doted. A to prosim pekne je povinnost tusim od roku 2012, ze kazda obec ma mit cisticku. Ygorek by to vedel na tuty.
nove.kostatko
Já vim. Narážel jsem na to, že když jsi za socíku vyrazil do NSR nebo rakous, tak ta úroveň infrastruktury prostě byla jinde a necítil ses jako chudej příbuznej, ale spíš jako žebrák.
Sysop
Jo, kdyz jsem poprvy vytahl paty pres caru, jeste za sociku, fakt jsem mel pocit, ze tam je trava zelenejsi. Vracel jsem se vecer, tam vsechno svitilo – ulice, baraky, reklamy,… prejel jsem caru a v tech dedinach tma jak fprdeli, jen par zlutych lamp obcas v nejake ulici.
kaBrnak
Já teď když jedu skrz Břeclav přes čáru tak hned za hranicí vidím zakopanou díru s vysokou nezaměstnaností, ty stejně frustrované a nasrané prodavačky v rakouské Bille jako jsou u nás.
S tím že na naší straně čáry je to samý bohatý kulak co vlastní pole a vinice, jeho děti mají vystudované vejšky, zcestované ameriky i asie, vlastní baráky, …
I Rakousko už dojíždí na infrastrukturu vybudovanou v 60. letech. To pozlátko, za kterým jezdili češi do Vídně v 80. letech se dneska už jaksi nekoná.
Spíš negři a arabáči dýlující pervitin před policejní stanicí. Něco jako pražský václavák na steroidech.
Holt je zcela patrné, že to jejich kapitalistické pozlátko bylo na dluh. Tak jako všude jinde.
I v Londonistánu či ve fentanylových USA.
ModrýKlokan
koště
A jak ti dědeček dopověděl pohádku, babička tě přebalila a šlo jsi spinkat.
nove.kostatko
V mém případě mi právě babička vyprávěla o hodných komunistech a zlých imperialistech. Ale nezlobím se na ní, žila v jiné době a každý něčemu věří.
Sysop
Komari taky budovali imperium. Jen, holt, jen jedno megavelky.
ygorek
Sysop 18.1.2024 v 14:00
Zákon č. 20/2004 Sb.v v závěrečných a přechodných ustanoveních (Čl. II, bod 6) říká následující: Obce, jejichž současně zastavěné území je zdrojem znečištění o velikosti nad 2 000 ekvivalentních obyvatel, nebo ty, které této velikosti dosáhnou do 31. prosince 2010, jsou povinny nejpozději do 31. prosince 2010 zajistit odkanalizování a čištění jejich odpadních vod na úroveň stanovenou nařízením vlády vydaným podle § 38 odst. 5 vodního zákona, ve znění tohoto zákona.
Pro menší obce nebylo podobné ustanovení v novelizacích vodního zákona zapracováno. Menší obce tudíž staví splaškové kanalizace a ČOV podle toho, jak se jejich obstarávači dotací podaří uspět v dotačním průmyslu. Nyní přicházejí do módy decentrální systémy, kdy každý majitel nemovitosti dostane dotaci na „individuální“ ČOV.
monday
@nove kostatko
No třeba v mý rodný vesnici se od převratu nic nepostavilo, akorát se nechal rozpadnout kravín, koupaliště, hospoda zkrachovala a nedaleko nastěhovali morgoše. Vodovod, kanalizace ani plyn tam samozřejmě nejsou dodnes.
A co se týká tý ostatní infrastruktury, tak bych taky moc nekřičel, protože kdyby přišel zlomyslnej Pámbů a prohlásil nasrali jste mě, odčaruju buď všechno co se tady postavilo či rozestavělo za bolševika nebo všechno co se tu postavilo po revoluci, tak by snad ani nebylo těžký určit, bez čeho bychom byli víc v řiti. Zvláště pokud by s těmi novodobými investicemi zmizely i dluhy za který se to postavilo.
Naopak nemám pocit, že by se Západ tenkrát zachránil tím, že východní blok padnul, naopak mám pocit, že od tohoto okamžiku začal Západ kráčet směrem do řiti. Jak by vypadal alternativní vesmír, kde by tenkrát před 35 lety neskončil bipolární svět, by mě opravdu zajímalo, ale moc nevěřím tomu, že v tomhle vesmíru by Západ bačovaly typy jako Biden a Leynová a největším nebezpečím by asi nebyla svoboda slova, jak nám soudružka Layenová trochu jinými slovy sdělila před pár dny.
No a vzhledem k tomu, že bolševici měli v plánu v ČSSR další 4 jaderky, tak bychom asi fakt v letošním roce neřešili, jestli si občané i průmysl mohou dovolit zaplatit faktur za energie.
Sysop
Zapad je moc sirokej pojem. Amici si vychutnavali vitezstvi studene valky, zapadni Evropa se vrhla na vychodni trhy. Ta dekadence zapadu, moralni, ta zacala z blahobytu. Ekonomicka podle mne diky logicke posloupnosti deju v kapitalisticke spolecnosti a nasledne provazanim nekolika faktoru – moralni dekadence, sankce na Rusko, GD a FonLejno v cele EK.
Dneska jsem na poode hledal stary fotky. V praci nam rekli, ze si mame poridit osobni fotografii do Teams, tak jsem hledal neco, kdyz mi byl rok. No a behem toho jsem prohrabal kvanta fotek, takze se mi vratila fura vzpominek. A na fotografiich byly i ty vanocni stoly s banany, pomeranci a ananasem, na fotce pred Pramenem byla videt vyloha se zbozim… proste, i kdyz cernobile fotky, tak ale ta realita nebyla tak cernobila, jak se prezentuje dnes. Ano, stran spotrebniho zbozi mame vetsi vyber. A to jsme chteli. Ale platime za to necim, co jsme asi nechteli.
Takova smlouva s dablem – do roka a do dne…
monday
Nevím, těžko říct. Fakt je těžký uvěřit, že nás fakt jen řídí debilové a není v tom nějaký hlubší záměr. Přeci jen stejný hovna tlačený v médiích od LA po Košice nebudou asi náhodný.
Jako jo, mám se zatím velmi dobře,děti taky, ale prakticky nevím, kdy mě soudruzi zakážou individuální dopravu, žrát maso nebo topit v kotli, kdykoliv sem mohou nastěhovat půl UA nebo čvrt Afriky, takže po pravdě, kdybych se nějakým zázrakem znovu probudil na koleji v roce 89, tak se na nějaký cinkání klíčema zvysoka…
Sysop
Sam nevim, jestli bych udelal neco jinyho, kdyby se to mrknutim vratilo do roku 89. Problem je, ze vim, co nasledovalo, ale nevim, co by bylo byvalo nasledovalo. Takze tezko srovnavat.
Hroch_bahenni
Taky jak byla rovnováha sil, Západ se krotil – nemohl udělat každou prasárnu, co by se chtěla, protože by tím posílil Východ. Když rovnováha padla, prasáren prudce přibylo… všechno to šíření demokracie, po kterým nezbyl kámen na kameni.
Já mám vůbec rád rovnováhu sil, mezi státama i uvnitř nich. Když není, smrdí to průserem.
Sysop
‚Demokracie‘ je jen medium, na kterem to frci. Ve skutecnosti je to uplne normalni hamiznost, bezohlednost, zavist a dalsi a dalsi bezne lidske vlastnosti, ktere v te spolecnosti vladnou. Vzdycky jedna parta se chce mit dobre na ukor jinych a jde jen o to, jak jsou rozdany karty a jaky jsou pravidla hry. Fuk, jestli to nazveme demokracii, despocii, absolutismem, nebo cert vi cim.
Samozrejme, tak jako cirkev ostatni viry oznacovala za bezverce, tak demokrate ostatni oznacuji za despoty. Bubak proste musi bejt.
Panek
Hlady bychom nepomřeli. Pro srovnání hospodářská zvířata 1993/2022. Údaje o stavu za socializmu nemám, protože jsme byli Československo, ale vzhledem k runu na české zemědělství si dovolím předpokládat, že čísla byla vyšší než v roce 1993.
Skot 2,5mio / 1,4mio
Prasata 4,6mio / 1,4mio
Ovce 254tis / 174tis
Drůbež 28,2mio / 23,0mio
shane
V tom Polsku oněch časů taky asi nezely chlívy a slepičárny prázdnotou. A přitom v obchodech bylo hovno.
Hroch_bahenni
Prázdné kurníky asi nebyly, ale efektivita dost malá – rodinná hospodářství s koňmi (kdo měl kontakty do Polska, ví).
Ty kontakty jsem pak ztratil, takže co se přesně změnilo ve struktuře polského zemědělství, že tak vyletěla produkce, z vlastního pozorování nevím.
shane
Odhadoval bych, źe problém byl v tom to vypěstovaně a odchované zpracovat a dostat k zákazníkům v nějaké použitelné podobě. Navíc obchody nejsou jen potraviny.
To bylo k tomu pánkově, že hlady bysme v krachujícím socíku neumřeli, panč jsme měly v JZD spoustu skotu a bravu.
Sysop
Cert vi, co presne bylo pricinou. Jako kluk jsem jezdil k babce na polske pohranici a dvakrat pamatuju, jak polsti zemedelci vypalovali v lete pole s psenici. Prej nejakej protest, nebo co. Dym jak pri naletu na Hamburg.
Panek
Vzhledem k tomu, že k největšímu poklesu chovu došlo po roce 1998, kdy byly zahájeny přístupové rozhovory a od roku 2003 (2004 jsme vstoupili) už se ty čísla výrazně neměnila, mám určitou teorii o ekonomické kolonii.
Sysop
Jeden Nemec mi rikal, ze oni koncem 80ek taky zacali stagnovat a otevreni vychodniho trhu pro ne bylo uplnym pozehnanim. Zejmena kvuli prodeji vyrobku.
Sysop
…ostatne, UA mela (a mozna jeste ma) pro EU sehrat stejnou roli.
A co má bejt? Já taky letos topím peletama s Ukrajiny, protože výrobce z vedlejší vesnice je o půlku dražší. Taky bych to raději koupil od něj, byl jsem za ním a navrhl jsem mu cenu o trochu vyšší než ty z UA abych ho podpořil – poslal mě rovně s tím, že to za jeho cenu prodá. Tak co.
Sysop
Jasne, ale pelety z UA jsem si vozil uz pred dvanacti lety a to jsme to ty UKcka museli ucit, ze kuru fakt ne. Dneska uz to umi, kvalita A1, navic za ukrajinskou elektriku a ukrajinsky PHM dovezeny, proc ne. Blbej ten, kdo nebere.
Jenze… ty mas moznost volby, vid? Kdyz nebudes chtit, tak ty pelety z UA brat nebudes.
A jak to udelas u toho peciva, kdyz nebudes vedet, ktery je z mouky z UA a ktery ne? Proc myslis, ze na UA tolik investoval Monsanto? Aby tam vyrabel zemedelske produkty v BIO kvalite bez GMO?
nove.kostatko
To je otázka, jestli mám možnost volby. Ten čekej výrobce to klidně z UA doveze, smíchá to se svejma a je z toho Made in CZ. Ostatně třeba Němci tohle dělají naprosto běžně. Nakoupí v Číně a plácnou an to Made in Germany. Německej je na tom jenom ten štítek, možná někdy ani ten ne :-)
Sysop
No prave. Cili moznost volby u toho peciva de facto nemas. Proto je svinstvo to sem tahat. I kdyby nakrasne to plnilo predpisy EU, tak stejne nam to bude aspon kurvit hospodarstvi. I presto, ze vetsina tech obilnin jdou ke zkrmeni.
Neni to ale chyba UA. Ta chyba je v Bruseli.
nove.kostatko
Rozumím, co chceš říct. Ale jaký je v tom rozdíl? Když před někoho postavíš UA mouku za 5 a českou za 10, tak prostě vezme tu UA. A když tu UA Brusel zatrhne, tak tím se to vyřeší? Ne. Koupí ji někdo jinej, ten z ní udělá hotovej výrobek a ten doveze. A u nás bude v prdeli zase někdo jinej.
Sysop
Jenze globalizace takto funguje. Pokud rekneme, ze se s tim neda nic delat, taxme prohrali.
Hroch_bahenni
Sysop
Jednak odbytiště, ale IMHO hlavně zdroj pracovních sil.
Jakmile se zamě pozápadní, školství jde do hajzlu, protože dětská práva. Chyběj techničtí pracovníci všech tříd.
No a tohle se nejlíp bere ze země, která jakeš takeš fungovala, nebyla bohatá, ale dostala se do nestability. Lidi začnou utíkat, a samozřejmě nejdřív ti, co mají uplatnění.
Takže USA letos zas jednou mají zlatýho medailistu Fyzikální olympiády bílé barvy pleti. Jmenuje se Feodor Jevtušenko.
To je samozřejmě třešinka na dortu, jde hlavně o ty mraky nižších technických kádrů.
Sysop
USA si letos prilepsi, utika tam hodne firem a mozku z Evropy. USA will be great again. Maybe…
Alan.Cox
Což byl cíl.
U nás je odborník braný jako hadr na podlahu, každý markeťák vás bere jako póvl, v USA jste king. Mnohokrát osobně zažito.
Následně pláčou do médií, že je nedostatek odoborníků. Myslí tím, že je nedostatek velmi kvalifikovaných lidí, co nechtějí pracovat za plat uklízečky. Což už nenapíší.
corona
Alan.Cox 21.1.2024 v 18:20
– – –
To vidím kolem sebe léta letoucí. Někdy odborník dostane co měl dostat až když hrozí kolaps, někdy to dojde ještě dál.
Jeden konkrétní: Bývalý kolega to dlouho snášel, ale jednoho dne se rozjel do samotné Prahy, tam vše vyložil a zabouchl dveře.
Dnes za jeho práci ten přihlouplý podnik platí jinému podniku, doslova si ho „půjčuje“, samozřejmě za těžké prachy…
.
Sysop
Proto kazdymu rikam – kdo mate moznost a mate jako profici co nabidnout, prodavejte se draze, klidne tomu Germanovi. Zejmena sw/fw oblast je pro HomeOffice a pendlera idealni. I z te Plzne se da do Mnichova jednou tejdne zajet.
Chapu – rodina, barak, zasazeny strom… ne kazdej muze.
Forge
Sysop:
A co odpovědi?
Říkáš to každýmu, tak jak to vychází statisticky?
nove.kostatko
Panek: To bylo spíš opačně, ne? Stejně jako s průmyslem. Využít levnou pracovní sílu a jenom to vlastnit, řidít a odsávat prachy. Nějak ta teorie nevychází.
Sysop
U nas ve fabrice mame nektery masiny jeste povalecny. Par soustruhu, frezek, ohranovaky,… na nektery vyrobky to proste staci, funguje to, tak proc to vyhazovat. Napriklad na prototypovou vyrobu je to rychlejsi, nez programovat CNC.
Ostatne se staci i podivat treba na nemecke zemedelce. Staryho McCormicka, Fendta, nebo neco podobnyho vidim pomalu v kazdy druhy garazi.
shane
Nojo, jenže na sériovku máte právě ty CNC. Za socíku bys i tu sériovku dělal na volmanu nebo baťovce. Moderních strojů bylo pár.
Sysop
Trend posledniho roku je, ze vyrobky, kterejch se hrouti statisicovy serie, nam krade Cinan. Takze pokud se chceme udrzet, musime ‚byt flexibilni‘, ergo byt schopni rychle reagovat na objednavku prototypu a udelat maloseriovku treba 100 kusu. Nemci u toho skuci a malem breci, protoze neco takovyho nikdo z nich nepamatuje. Takze i ty stary masiny najednou prochazeji repasi a Azubisove se na tom uci, ackoli si mysleli, ze budou jen tukat do klavesnic.
kaBrnak
Kdo to tady ještě nedávno sršel nadšením, jak číňan vše vyrobí v top kvalitě a za skvělou cenu ?
Jenže každý výrobek co si tam kdo nechá na zakázku vyrobit, jde samozřejmě ihned do „čínské národní databáze technologií“ a odteď se stává majetkem „čínského lidu“.
To je daň za tu nízkou cenu. Dementní majitelé a CEO viděli jen výnosy firmy, levné dodavatele z číny, ale jaksi jim nedošlo, že tímto dávají své technologie Číně a jednoho dne se jejich podnik stane nepotřebným, protože číňan to vyrobí levněji a v milionových sériích.
Alan.Cox
kaBrnak: Optimalizace na zisk s výhledem na jeden fiskální rok. Zbytek jsou jen důsledky.
kaBrnak
Nepodceňujte západního kapitalistu!
Ty dvě „rozkrádací pětiletky“ v 90. letech ve východním bloku měl naplánované skvěle.
Tehdá byl (nejen) emerický federální rozpočet těžce v plusu a ještě si nakonec mohli dovolit rozjet válku v půlce arabského světa, která trvá už 20 let.
To že se na tom napakovali nadnárodní miliardáři, klany Bushů, Clintonů, Bidenů atd… a emerický daňový poplatník z toho měl velký houno, jen rozpadající se infrastrukturu, to už je tak nějak doprovodný jev kapitalizmu jako takového.
Kdoví jak by to dopadlo, kdyby jim do toho nehodil vidle zlotřilý Putler. A nepřiškrtil trochu ty rozkrádačky. Takže se odevšad museli stáhnout, i z Afghanistánu, a sotva zvládají proxy válčičku na Ukrajině. Ani munici už nemají a posílají tam brance se dvěma zásobníky proti dělům a minometům.
A i tak tu válku dotují z ruských zdrojů, díky ruským vlastizrádcům a podpindosům, kteří vesele dodávají ukrajině ruskou ropu a plyn.
Alan.Cox
Západní kapitalista se opět řídil jen výhledem na fiskální rok. Vůbec netušil kam až to pojede.
Sysop
No ja jsem z toho nadseny rozhodne nebyl. Muj postoj k Cine je konzistentni poslednich cca 15 let. Prave proto, ze umi byt kvalitni a levni, jsou pro nas peklo a zmar.
Samozrejme, to dokurvili obchodnici, jak pises. Plus xeftari. Poznal jsem osobne typka, co Cinanum prodal plany Zetoru hned po prevratu. Taky proto fury dilu z DongFengu pasuji perfektne do zetorackych traktoru, aniz by Cinani neco museli pracne 3D kopirovat.
Alan.Cox
A co myslíš, že dělali Češi, kteří zdrhávali kolem 70. let do USA? Brali sebou všechny plány všeho, co dělali. A pak je strkali Amíkům.
Zajímal jsem se třeba historií Výzkumného ústavu matematických strojů (VÚMS), kde v roce 1964 emigroval jeho ředitel Svoboda a spolu s ním tři rodiny. Dokonce jsem se osobně setkal s některými účastníky, dnes už nežijí. Svoboda vzal všechny plány co ve VÚMS byly a strčil je Amíkům. A hned šel pracovat do firmy, kde byla nutná americká prověrka pro přísně tajné – to znamená, že Svoboda byl USA agent už tady.
A ty čtyři rodiny, co utekli, nejspíše byli z poloviny též USA agenti.
Průmyslová špionáž tu kvetla, a Češi považovali za boj proti komunistům, když dávali USA na podnose klenoty československého průmyslu.
kaBrnak
Mě připadá asi nejbizarnější Stanislav Grof, který utekl i s celou pixlou LSD v kufru.
Což mu tam vystačilo na roky hokus-pokusů, než to zakázali.
Třeba taky původně měl pracovat pro rozvědku, armáda s tím dělala určité pokusy, prostě nám to ze západu poslali jako vzorek a tady se to mělo testovat na slovanských untermensch, což by na západě tak snadno neprošlo.
Pak tu dokonce někdo utekl s nějakými rozpracovanými ukradenými komixy, s tím že si v New yorku na tom založí kariéru, komixy tehdy hodně frčely.
Zajímavé pro mě je to, že ten útěk měli už domluvený se západními rozvědkami. To je pro mě novinka.
Poslední dobou se ukazuje že tu západní rozvědky v 60. letech frčely za tichého souhlasu politbyra a STB.
A rusáci to zachránili na poslední chvíli.
Alan.Cox
kaBrnak: Stanislav Grof vyráběl tolik feťáků, poté co drogy byly podle něho lék na všechno, že musela vláda zakázat drogy. On byl dobrej v tom, že to protáhl fetování jako součást vědy. A dostal to na univerzity, do úřadů, do firem, všude.
Stanislav Grof založil transpersonální psychologii (vědeckou!), a tím úspěšně odstartoval desetiletí, kde na konci i vláda USA uznala, že Grof jim ufetuje jejich kvalifikované lidi a Sovětský svaz vyhraje.
Alan.Cox
kaBrnak: Komunisté nebránili lidem v cestě na Západ až do 70. let. To se zapomíná ve škole či v médiích učit.
Takže když někdo „utekl tajně před komunismem v roce 1964“, tak věší někomu bulíky na nos. Jako celá ta skvadra z VÚMSu.
Po srpnu 1968 uteklo 300 tisíc Čechů do zahraničí. Protože jim nikdo nebránil. Nemuseli překonávat žádné dráty na hranicích. Prostě šli a bylo to. Mnoho z nich se poté vrátilo zpět (třeba Ivan Mládek), a pohoda – nikdo je netrestal, neperzekuoval. Je dobré to vědět.
Protože v těchto letech „utekl jsem zadrátovanými hranicemi“ znamená „lžu“.
nove.kostatko
To je přesně ono – němec byl schopnej určit, na co je kterej stroj vhodnej, protože měl možnost volby. Když je vhodé CNC, volí CNC. Volil efektivitu.
Alan.Cox
No já nevím, ale mám spíše dojem, že Němci se shlédli v čínském „cost cutting“, ale neumějí to.
Kvalita všeho „Made in Germany“ je tak posledních 10 let na zvracení. Pro mě je tato značka synonymem šmejdů horších než kdyby to smetla uklízečka v Tajwanu nebo Pekingu z podlahy.
Sysop
No, ne tak uplne. On je problem v tom, ze made in Germany nutne neznamena, ze to cele bylo v Germany vyrobeno. A to je ten problem. Pokud je vec vyrobena v Nemecku pred rokem 2018, tak lze tvrdit, ze pravde velmi podobne bude kvalitni. Pak prisel cost cutting, ktery Nemcum opravdu, ale opravdu nejde. Duvod je prosty – Nemci maji nejak nastavene testovaci procedury. A ty nepocitaji s ojebanim. Kdyz napriklad tlakovy ventil je na 12 bar, tak ho Nemec testuje na 36 bar. Plus k tomu treba 80000 cyklu. Cinan 12 bar testuje na 14 bar a 100 cyklu. Nemec ale nechce snizit ani pocet cyklu, ani testovaci tlak. Coz prakticky neni mozne, pokud se to musi ojebat. Takze pak Nemec nad tim zlomi hul a to, co vznikne, je jen drahy vyrobek srovnatelny se standardni cinskou produkci.
Tragedie pak je, pokud si nemecky obchodnik objedna vyrobek v Cine, ale v Nemecku se na tom pak ‚dodela par veci‘ (ted si nepamatuju, kolik to ma byt procentualne, je na to nejakej Vorschrift, ale ojebava se to tim, ze se do praci zahrne i nastavovani, programovani a bla bla bla) a voila! mame Made in Germany.
Konkretne tento problem jsem resil, kdyz jsem pred dvema lety shanel elektrocentralu. V drtive vetsine to, co je v EU (a hlavne vychodnich zemich) xehnani, jsou cinske vyrobky. At uz se jmenuji jakkoli a maji samolepky jakekoli. Ale ja chtel echt nemecky vyrobek. Po objednani jsem tri mesice cekal, nez to Nemec smontuje. Ale taky mam masinu, ktera stala 3x tolik, nez to, co je bezne na trhu. Jenze ta tady bude dyl, nez ja.
Jihočech Honza
Výborný článek. Slušelo by se dodat, že kníže Evžen Savojský před podobným vývojem varoval a doporučoval nároky Marie Terezie podpořit spíše silnou armádou a plnou státní pokladnou, než pragmatickou sankcí.
A smrt Karla VI. byla možná náhlá, ale nikoli nečekaná, naopak dychtivě očekávaná a vyhlížená. Sousedé se na mladičkou královnu vrhli jako supi.
Jaroslav Neveris Zamazal
Správná poznámka. A nabízí se i povrchní paralela s Ukrajinou a budapešťským memorandem.
Čímž neříkám, že Zelenskyj se vyrovná Marii Terezii ;-)
Jihočech Honza
Však ano. A to je memorandum jen nezávazné prohlášení, nikoli řádná smlouva.
Ta prázdná pokladna byl přesně ten důvod, proč asociační dohoda s EU a pošilhávání po NATO, holt ten západní cecík vypadal větší a vydatnější.
Kdyby byli ukrajinští politici jako velká královna, odepíšou Krym, dají autonomii Donbasu, postaví ukrajinské hospodářství na nohy (s tím i armádu) a počkají na vhodnou příležitost, třeba až umře Putin. Jako to udělal Ázerbajdžán s Karabachem. Ale oni jsou holt gerojové.
Jaroslav Neveris Zamazal
To je otázka pohledu a hlavně historického kontextu. Dotační penězovod z EU je jistě lákavý, ale většině lidí dojde, že časem se tok peněz nevyhnutelně obrátí. A NATO zase tak moc dotací nevyplácí, tam bych to fakt viděl na tu snahu vyhnout se „ruské lásce“.
Co šlo v 18. století nejde dnes. Když by to tak udělali a počkali si na vhodnou příležitost, budou za zlé nacisty a agresory, kteří navíc narušují status quo. Ti, co jim teď posílají matroš s nechutí, by se na ně později s chutí vykašlali. Navíc Rusko není Arménie. To by Ukrajina musela vybudovat sakra velkou armádu, což by samozřejmě bylo bráno jako eskalace a agrese, anebo by se Rusko muselo komplet rozložit, což ani po smrti Putina nehrozí a čemuž by navíc všichni „realisté“ ze Západu zuby nehty bránili.
Takže Ukrajina časem patrně svolí k pauze před dalším kolem, ale rozumnější by to bylo až po dostatečném ochlazení Ruska. Jinak by to druhé kolo přišlo dříve, než by bylo vhodné. Ostatně s Fridrichem odepsání Slezska také koupilo nejdříve jen sotva dva roky času.
Jihočech Honza
Jenže ty dva roky byly právě kritické v době, kdy se do Čech nahrnuli Bavoři a Francouzi. Kdyby se k nim tehdy přidali Prusové, dopadlo by to s habsburským rodem špatně. Škoda krásné Vratislavi, ale i bez Slezska byly země Koruny české důležité a životaschopné.
To ůochlazení Ruska“ je krajně nejisté. Čím déle bude válka trvat, tím víc Ukrajinců padne a tím víc mladých ukrajinských holek zakotví na západ od Karpat. Bez části území UA naději má, bez lidí ne.
Konečně něco opravdu zajímavého, bez emocí, jen tvrdá fakta a tak to má být- gratuluji!
Jaroslav Neveris Zamazal
Děkuji. Nicméně i o tvrdosti faktů, respektive o jejich interpretaci se dá diskutovat. Rozdíl je pouze v tom, že o první slezské válce to není tak aktuální a že to není předmětem hybridních operací v aktuálních mocenských ambicích. Proto to působí harmoničtěji a objektivněji. Otázka však, jestli kvůli tomu se vyhýbat aktuálnímu dění…
Hroch_bahenni
No, to je právě podstata věci. O slezské válce máme už odstup a tudíž i celkem schopnost objektivního pohledu.
O Ukrajině nebo Gaze najít něco objektivnějšího je velmi obtížné. Prakticky všechny oficiální prameny jsou propagandou jedné strany (na obou stranách).
Popis „aktuálního dění“ je tudíž zhusta výlevem emocí nebo výběrem informací, pasovaných na věc podle optiky (názorů) autora.
Já se zajímám o Bitvu o Británii, v posledních desetiletích už máme objektivní informace včetně porovnávání údajů o ztrátách ze zdrojů obou stran. Kdybyste tohle v ČR aplikoval na válku na Ukrajině a otiskl to, mohl byste stanout před soudem.
Skvělé. Nezná někdo web, kde jsou takovéhle články běžné? Současná politika se obvykle zvrhne do flamewarů a propagandy, ale když je to dávná historie, je to radost číst.
Sysop
Zkus si najit a precist neco, kde je spoluautor PhDr. Petr Blazek. Sice nesdilim jeho nazor na Masiny, ale jinak ma dost rozumny pohled na historii. Trosicku si zavaril realnym popisem Pavka, ale jinak dobrej historik, prijde mi.
Ada
U událostí, u kterých žijí nejen pamětníci, ale i přímí účastníci je podle mě těžké zhodnotit jak dobrý je historik, který o tom píše. Ale jak u Pávka, tak u Mašínů jsem od něj slyšel spíš suché zasazení do kontextu než nějaké oslavy či zatracování. Vysvětlení doby a očekávání v padesátých letech, kdo to byl esenbák, proč není v odboji možné brát zajatce, co to byla vojenská rozvědka, kdo to byl kádr atd. Názory nebo spíše předsudky si stejně udělal každý sám a podle toho pak vybírá prameny, které utvrzují jeho vidění. Nějaké objektivní názory si můžem dělat tak o josefu II a ne o lidech, které potkáváme.
montagna
Znate to: Co si myslite o velke francouzske revoluci? Too early to tell.
Viz výše odpověď Daktarimu. V angličtině (a v menší míře i kvalitě i v češtině) se leccos najít i na youtube. Též doporučuji blog A collection of unmitigated pedantry (vyhledatelné jako Acoup blog), kde jsou skvělé články k antickým dějinám i k moderním, s důrazem na dějiny vojenství, včetně historického pohledu na filmy a počítačové hry.
A v této souvislosti děkuji Marianu Kechlibarovi, že tento blog kdysi zmínil v jednom ze svých textů, a tak mě na něj upozornil.
Vyslechl jsem si Števce a má tam pasáž o tom jak si muslimové podrobí evropu a budeme jim dělat co potřebují (kalergiáda výměny obyvatel evropy, možná jich tolik nepotřebují a píp) a tedy by se jim jistě hodilo teď odzbrojit třeba i nimrody protože se dá předpokládat že jim podrobené podlokajníky šéfy prostě ozbrojeným složkám budou šlapat brázdu jako drábové panovníkovi. A i indicie mohlo být už i zrušení domobran a svébytnosti obyvatel, tedy salámově po milicích. Rozhodně je to zajímavá doba o které mlaďoši soumrakem bohů a i jich a sprominutím hormonálníci ani nebudou chtít ke svým škodám sl… reflektovat. brrr https://www.youtube.com/watch?v=3ijrgwyYKU0 https://www.youtube.com/watch?v=n6Ud_2-9R_Q
Teda na to jaký je orchestrion švihák tak má i tak dnes dodrbaný net, cenzůranty inkvizic?
Řekl bych, že se od té doby moc nezměnilo. Po vzepětí v třicátých letech a militaristické epizodě socialismu se vrátila výstavba armády do KuK poklidu. Naše armáda by dokázala ubránit po jistou dobu město velikosti Brandýsa nad Labem, ale muselo by se bojovat pouze od pondělí do pátku od osmi do čtyř.
A pauzu na kavu a dort mate kde?
Kdo by vstával v 8?
Vzhledem k tomu, že vlastní zahrniční politiku jsme měli naposledy za stavovského povstání, tak bych z klídku či vzepětí nevinil nikoho na tomto území. V třicátých letech jsme jeli podle plánů Dohody, za bolševika podle Sovětů, dneska podle NATO.
Speciální vojenská operace? Oni jsou jiné? Možná s kyblíčky a lopatičkami na pískovišti.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Brusel-zna-nejvetsi-hrozbu-Uz-ne-klima-ani-valky-Leyenova-ji-odhalila-v-Davosu-749245/diskuse/predplatitelu
Zaflokované na PL
Tahle osoba ve mně vyvolává beznaděj, Kocum , 17.01.2024 1:55:55
Mluvící hlava co mele nesmysly. Opaky skutečnosti. Problém současných politiků tkví v tom, že jsou mimo realitu. Potom melou to co od nich někdo chce slyšet a skutečnost je pravý opak. Ty co se na svět koukají realisticky a nedrží s nima lajnu, označují za nebezpečné. To je důvod proč jde Evropa do kelu. Drží spolu basu až do úplného konce. Jako Fialova vláda. Ta má programové prohlášení jen jako výtah k moci. Jakmile dosáhnou na posty, hospodaří jako liška v kurníku. Klidně všechno překopou, jen aby se udrželi u koryt. Tohle chování musí mít nějaký důvod. Někdo něco ví a tihle šašci jsou jen shora řízení dezoláti co mají za úkol společnost uvrhnout do chaosu. Potom už bude zbývat nastolit řád, kterej je vlastním důvodem toho všeho. Matrix ze kterého nebude úniku.
Reagovat | Přezkoumat příspěvek | 0 | 0
Re: Tahle osoba ve mně vyvolává beznaděj
Neřádi nechápou že by neměli navrch a za vaše se „obstarají, oběti.
Reagovat | Editovat vlastní příspěvek
Viz pindostan, za 200. let měli celých 7.let bez válek – hubená léta. Už nikdy styl nezmění přes žvásty i inkluzek debilizovaných oběti 5.kolonou směrnic, dobytých. Myslíte že ukr s půjčkami s 90% toho co jim zůstane za louží i podle vyjádření jejich tisku jsou na tom jinak? A o naší skvadře azůře otce zakladatele skořápkáře nemluvě.
Odjinud
pul miliardy staci 16.1.2024 18:02:35 Odpovědět
Jak ti komunisti nadherne hospodarili!
Předmět: Text + Zajímavé, to by měli pouštět ve školách
Výsledky 40 let „komunistického úpadku a rozkrádání“:
Bez podílu cizího kapitálu, jen z domácích zdrojů a s omezenou zahraniční pomocí,
při úplném vypořádání se znárodněnými zahraničními majiteli po Únoru´48, při
spuštěné Železné oponě a mezinárodní blokádě, bez vrácení celého zlatého pokladu
a nesplacených válečných reparacích se československým dělníkům, zemědělcům,
vědcům, inženýrům, zaměstnancům i intelektuálům podařilo při udržení slušné
životní úrovně a životních jistot naprosté většiny občanů vybudovat: 4 atomové, 23
tepelných a 26 vodních elektráren, téměř 400 km dálnic, elektrifikovat železniční
tratě, postavit hutní, strojírenské, chemické, potravinářské a jiné podniky a továrny,
zmodernizovat zemědělská družstva a dosáhnou téměř 100% soběstačnosti v
základních komoditách, provozovat flotilu námořních lodí, položit stovky a tisíce
kilometrů energovodů, plynovodů a ropovodů, zavést zcela nové výroby niklu, hliníku
a umělých hmot, postavit a provozovat jesle, školky, školy, odborná učiliště,
polikliniky, nemocnice, kulturní a společenské domy, sportovní stadiony, rekreační
střediska. Od základu bylo území republiky pokryto TV signálem, ne sice ideálně, ale
přesto se udržovaly kulturní a historické památky, podporovaly se divadelní a
umělecké soubory a soubory lidové tvořivosti. Vybudovala se podstatná část
pražského metra s 38 stanicemi, obrovské prostředky se vynakládaly na
industrializaci zaostalého Slovenska. Postavily se stovky obytných sídlišť s 200.000
panelových domů a 1.200.000 byty, což představuje 55% všech bytů a 30%
veškerého bytového fondu. Dekrety na tyto byty se předávaly rodinám bezplatně. Ve
zbrani byla udržována 200 tisícová armáda v mnoha desítkách vojenských útvarů, 16
výcvikových prostorech s 407 bojovými letadly, 101 vrtulníkem, 4.585 tanky, 4.900
obrněnými transportéry a BVP, 3.445 děly a raketomety a 77 zařízeními odpalovaní
raket. Pro případ války a v rámci Civilní obrany byly vybudovány objekty, které by
dnes bylo naprosto nemožné postavit. A ještě zbylo dost prostředků pro zahraniční
pomoc rozvojovým zemím. Nízké platy byly vyváženy dotovanými cenami potravin,
bydlení, hromadné dopravy, lékařské péče, kultury, umění, sportu a mnoha jiného. V
roce 1989 měla SBČs k dispozici 105 tun měnového zlata v hodnotě 15 – 17 miliard
Kčs, hotovost ve výši 85 mld. Kčs a žádné vnitřní dluhy. Státní dluh činil pouhých
24,2 mld. Kčs, v roce 1993 již 158,8 miliard a letos astronomických
2 323 247 918 713 Kč (aktuálně přes 3 biliony Kč)! Ani za tisíc let se nepodaří ho splatit. Ne vše se dařilo, ne všechno se dělalo správně, ne všeho bylo vždycky dost, také jsme nebyli se vším
spokojeni a také jsme si zanadávali.
Úspěchy dosažené při budování divokého kapitalismu raných stadií:
Kuponová privatizace….679 000 000 000 Kč • Kalouskovy padáky.………..150 000 000 Kč • Nazvučení Vondra..…..…….750 000 000 Kč • Open CARD..….…..…….1 000 000 000 Kč • Zelená Praha….……..…..….250 000 000 Kč • Bezdrátová Praha…………..400 000 000 Kč • Praha Olympijská…………….70 000 000 Kč • Arbitráž s CME………….10 000 000 000 Kč • Aféra Český dům……………100 000 000 Kč • Diag Human………………2 000 000 000 Kč • tunel v Praze…………….10 000 000 000 Kč • byty, akcie, Gross……………300 000 000 Kč • Internet do škol………………884 000 000 Kč • Nucená správa IPB…….200 000 000 000 Kč • Sanace bank 90 let……1 000 000 000 000 Kč • Chemapol………………..16 000 000 000 Kč • Knižní Velkoobchod Praha… 400 000 000 Kč • Liberecký Šampionát………. 150 000 000 Kč • Lehké topné oleje………100 000 000 000 Kč • Rumová aféra…………………60 000 000 Kč • Kamencové jezero………….. 750 000 000 Kč • Konsolidační banka ag ..240 000 000 000 Kč • Fotovoltaické elekt…….900 000 000 000 Kč • • Dluh ODS,ČSSD,KDU,ODA,SZ,TOP 09………….2 500 000 000 000 Kč Sečteno: Škody za 22 let vlády zločinců dosahují cca 5,5 bilionů kč! A to je jenom zlomek, malá část; k tomu ještě přičíst rozprodané-rozkulačené prosperující fabriky, pozemky a jeden z největších podvodů v naši zemi církevní restituce!
Něco o zemědělství:
Na západ od našich hranic a dále přes oceán se zemědělské podniky koncentrují do mamutích společností, které se snaží kontrolovat světovou produkci potravin a trh s nimi, včetně souvisejících odvětví a oborů. V socialistickém Československu, stejně tak jako v SSSR (dnes Rusko největší světový producent a také exportér obilí, a to i přes méně příznivé klimatické podmínky a dočasnou ztrátu Ukrajiny), se zdařila kolektivizace zaostalého a neproduktivního zemědělství do úspěšných a efektivních (i přes všechny neoddiskutovatelné chyby a nedostatky) zemědělských velkopodniků a provázat je do zemědělsko-potravinářského komplexu. Československá socialistická republika byla 100% soběstačná v drtivé většině všech potravin a udržovala solidní kvalitu, cenu a velmi přísné normy. Zemědělská výroba byla výkonná, relativně efektivní a využívala vyspělé technologie a postupy. Po fašistickém puči v roce 1989 došlo okamžitě k útoku na československé zemědělství. Byla rozvracena, rozkrádána, rozdávána a likvidována JZD a státní statky, zemědělská produkce a koncentrace zemědělské výroby postupně upadla pod hodnoty předválečných statistik a kvalitní produkce českých zemědělců je nahrazována předraženými šmejdy západních koncernů, přičemž čeští zemědělci dostávají za svou produkci podnákladové částky a evropské dotace v Česku jsou na podstatně nižší úrovni než ty na západě. O srovnání podmínek si i díky takovým Vrecionovým můžeme nechat jen zdát. S nimi po modré do (_!_)… a bez strašení…
Recept:
České zemědělství MUSÍ UDRŽET zbytky velkých zemědělský podniků a rozumným způsobem je propojovat do funkčního ZEMĚDĚLSKO POTRAVINÁŘSKÉHO KOMPLEXU. Malé farmy nechť fungují dle vůle, chuti a možností drobných zemědělců s podporou státu tam, kde se jedná o produkci, na které má stát zájem a kterou z objektivních důvodů neprodukuje komplex. DOTACE nechť jsou OKAMŽITĚ ZRUŠENY a nahrazeny STÁTEM GARANTOVANOU MINIMÁLNÍ VÝKUPNÍ CENOU stanovenou pro výkupy zemědělské produkce od zemědělských prvovýrobců. Vykopejte řetězce s jejich dováženými šmejdy a s jejich zločineckými praktikami. Nechť stát zamezí dovozům zahraniční zemědělské produkce pod hranicí 85% domácí potřeby produkované tuzemskými zemědělskými subjekty. Nechť stát donutí všechny, kdo hospodaří na půdě, k dodržování řádných agrotechnických postupů a osevních plánů zajišťujících řádné obhospodařování, využívání a ošetřování zemědělské půdy směřující k udržení nebo zvýšení její kvality a úrodnosti. Jakmile stát začne řídit zemědělskou politiku k prospěchu státu a společnosti, dojde velmi rychle k vyřešení mnoha ekonomických i ekologických problémů bez další administrativních a direktivních zásahů. To, co se tu dnes děje, se děje výhradně ve prospěch zahraničních parazitů na úkor ČR a jejích občanů, kvality a cen potravin, kvality zemědělské půdy a majetkových poměrů.
cool
Na zločince, zrádce a kolaboranty opět dopadne pěst pracujícího lidu.
Happy end. :-) Jako vždy?
Někde jsem zahlédl poznámku že dotace zkorumpovali všechny v defraudanty čehokoliv, kdoví.
..pro každého měl svůj podíl
https://www.youtube.com/watch?v=CJ81xkUnfUY
Já bych nebyl tak přísný, mě by stačilo jen:
“ Povaleči z (pražských lumpen-)kaváren, do polí a továren !“
A ty nejhorší výlupky z vlády a parlamentu do kamenolomů. Tedy vlastně do dolů. Hezky v leže sbíječkou těžit 50cm vrstvu uhlí. A do důchodu v 70ti, jak to plánovali nám.
Já bych to vzal zgruntu jako Pol-Pot.Kdo umí číst nebo nosí brejle, tak ke zdi!
Jen pomalu, pomalu, pane cool. To co znamena ze ‚zadny vnitrni dluh“? :) Opak je pravdou, zilo se z podstaty. A nemohlo to tak trvat vecne, jeste nakych 5 let max. a bylo by to jak v Polsku, prazdne obchody a fronty na zakladni potraviny. Vite v jakem stavu byli ty fabriky, ze treba v kosickych strojirnach byli na hale predvalecne obrabeci stroje Volman, Janecek, Polednak, Bosva ? Vite v jakem stavu byla telefonni sit, casto se cekalo x let na pripojku ? Se nepamatujete jak v Praze byla sama drevena leseni a pristresky kolem schatralych fasad domu, i cela leta ? Jak reditel velke nemocnice rikal ze pridel deviz nestaci ani na jednoduchou obnovu pristroju ? Ano, prevrat prisel kdy to jeste jakz – takz se setrvacnosti fungovalo, ale probuh nevycitejte lidem ze uz neverili na to, ze ti sami co to takto desitky let kurvili, ted naberou novy kurz – jakkoliv to od 1990 mozna mohlo nastat.
a teď jako nejsou vole lešení a, moderní výkřik techniky, záchytný sítě proti padající vomítce? si nekdy vytáhni hlavu z prdele a rozhlídni se
kolik přetím padalo mostů, příp. hrozilo pádem? votázky, samý votázky…
Ty mosty byly tehdy většinou relativně nové. A vzhledem k tomu, jak neopravovali ani ty baráky a další věci, tak mosty by určitě opravili a mosty by v současnosti nehrozily pádem, že?
Ren socik na konci 80ek klepal z posledniho, byt na druhe strane se zase nektere veci uvolnovaly. Ekonomicky to ale byla hrana. Ano, meli jsme prumysl, atd., ale taky skoncila studena valka, konkurenceschopni vuci zapadu jsme nebyli, takze pokud to clovek vezme an bloc a nevyzobe z toho jen pozitiva, tak to slo do sracek. Ale predevsim kvuli rizeni. Myslim si, ze materialne jsme na tom v prumyslu byli lip, nez dnes (tim chci rict, ze je pekny, kdyz napriklad ‚mame‘ v Cesku Skodovku, ve ktere nam ale nepatri ani sroubek a kterou nemame pod kontrolou). Jestli bylo mozne ten komunistickej bordel konvertovat lip, o tom muzeme dlouze diskutovat.
Na druhou stranu, ted mame jiny extrem. Nepatri nam v Cesku prakticky nic, jakmile pujde Evropa do kytek, pujde to do kytek i u nas. Zahranicni majitele zacnou setrit na udrzbe i investicich, seskrtaji pracovniky, nebo to rovnou zavrou. Pokud se neco zcela zasadne nezmeni, tak jsme dnes neco jako v roce 1980. Jen jsou jinak rozdany karty.
Sysop:
Jo, v tomhletom souhlas, já reagoval na Behemotův mimózní argument o mostech. Stejně tak by mohl napsat, že tehdy ještě fungoval Magion 3, tímpádem je to dneska úplně nahovno.
Jo, změna byla nutná, mohla být rozhodně provedená lépe, ale po bitvě je každý generál. Současný stav vlastnění je nahovno, šance na změnu byla dle mého názoru možná asi jen v krátkém období, kdy se dalo něco zachránit před větším zahraničním psem. Dneska by to šlo jen v případě, že se nějaké české větší investiční skupiny rozhodnou být patrioti.
To jsi úplně vedle. My měli obchodní přebytky, naddimenzovanou infrastrukturu co slouží už 50 let, pokročilé školství, my jsme dodávali celé továrny, elektrárny a další průmyslové celky do celého světa.
Západ měl jen nesplatitelné hromady dluhů, i přesto, že kolonizoval celou afriku a asii a čerpal odtud za pusu suroviny, od uranu do francouzských jaderek až po ropu do emerických osmiválců.
I tak nenažranost tamních elit dokázala celý slavný západ přivést na buben.
A čekali jak na smilování na ten den, kdy jejich agenti typu Gorbačova a Jelcina zcela rozvrátí východní blok a oni zachrání svoji předluženou kolabující ekonomiku rozkradením hospodářství východního bloku, rabováním nerostného bohatství sibiře, ukradnutím všech na východě vyvinutých technologií (viz. Tamara) atd….
Prostě vše co se dělo v 90. letech.
A i přes to že se „kapitalistický parazitický západ“ celou dekádu živil na úkor té půl miliardy obyvatel východního bloku a na bohatství jejich zemí a jejich přírodních zdrojů, to zase do roku 2008 dospěl k další dluhové krizi.
Kapitalizmus z podstaty věci produkuje jen nesplatitelné dluhy, ze kterých se vždy dostane jen VÁLKOU či KOLONIZACÍ CIZÍ ZEMĚ pomocí barevné revoluce, kdy může svoje dluhy splatit na úkor jiného národa a milionů životů jeho občanů.
Ty tým svojim bludom naozaj aj veríš? Dodávali sme všeličo všelikam, ale typicky tam, kde sa im veľmi nechcelo za to platiť, minimálne čo sa týka vojenskej techniky.
A tento poznáš?
Príde chlapík do mäsiarstva v a pýta sa?
– Môžete mi nakrájať desať deka salámy?
— Jasné, doneste, nakrájame!
Ktoréže mesto sa tam spomínalo, a v ktorej časti sveta mohlo ležať?
(zožralo mi to [mesto], lebo to bolo v ostrých zátvorkách ako HTML tag)
grg
To jsou anekdotické trapné a ohrané frky. Jako když vyhořela papírna a došel toaleťák. V době kdy jsme byli jako socialistická země pod embargem západu. Nebyl hned náhradní zdroj. Stejná blbost jak ty banány. Všechno šlo do prdele, ale hlavně že máš svoje debilní banány.
Embargo bylo na strategický materiál*, ne na hajzlák. Akorát holt soudruzi neměli valuty, aby ten hajzlák koupili.
*kdy u nás bude první 32 bitový procesor? S prvním Pershingem.
shane
Meleš z hladu. Najez se. Jinak samozřejmě zase lžeš. Embarga nebyly jen na strategické materiály. Byla součástí dlouholeté psychologické operace, hybridní války proti východnímu bloku.
Přesné položkové seznamy sankcí vytvářela speciální agentura v Paříži, existuje dodnes, nevybavím si jméno. Dělala v podstatě tytéž zdánlivé kraviny jako teď s balíky sankcí proti RF. Přesně cílili na veřejné nálady, tak aby ovlivnili obyvatelstvo, strategický suroviny nebyly to hlavní.
Ostatně na tohle téma mluvil Jakeš v Červeným hrádku. Že za americkým presidentem nikdo nepůjde s tím, že není hajzlák. Protože zajistit hajzlák není úkol amerického presidenta. Ale tím, že KSČ si osvojila rozhodovat o všem, tak i taková blbost jako hajzlák úkol KSČ a vlády.
Si ten projev někdy přečti. Velmi zajímavé a dost drsné přiznání, ze za těch 40 let posrali co mohli. To není jen Hanička hodná holka a Jandové a jiní.
Leda tak hovno, ne přiznání.
Z Jakeše akorát vytekla frustrace z toho, že on sám už s tím nemůže nic dělat, mantinely socialismu byly nastavené a drobné odchylky ala Maďarsko, neznamenaly žádoucí zlepšení.
Kvůli tomu, že oni sami, resp. kompletně celá ta Jakešova generace, připustila tolik papalášovitosti i přestárlosti, rozpadalo se jim to pod rukama. Setrvačník, roztočený fakt pracovitými lidmi v padesátkách a šedesátkách, už holt dobíhal.
Já si tu Jakešovu generaci papalášů moc dobře pamatuju. Ta další to do sebe nasávala, jako hadr z odložené houby. Stačilo k tomu málo, dotyčný ani nemusel mít vzdělání na úrovni Štrougala, stačila falešná loajalita. A do roka a do dne, byl z předsedy podnikové stranické buňky předseda okresu, s nepředstavitelnou mocí.
Papalášství bujelo zejména na nižší a střední úrovni.
A staří komoušové jako Husák či Jakeš tak nějak tušili, že tyhle všeho schopné kariéristické krysy jim nakonec rozvrátí systém. Protože tak jak teď podlézají soudruhům, tito klidně budou podlézat kapitalistickým soudruhům. Krom toho kapitalistický soudruh jim může nabídnout „mnohem víc“ tedy to tuzexové konzumní pozlátko, jaké viděli za hranicemi.
A myslím že oba dva zároveň věděli, že jak v STB tak v KSČ jsou struktury které pilně pracovaly na likvidaci socializmu, spolu se západními rozvědkami. A že za to budou odměněni, až socializmus rozvrátí.
Což se taky stalo v 90. letech. Málokterý komunistický papaláš z UVKSČ z toho nevytřískal aspoň stamiliony pro svoje dětičky.
Tohle byla dekády trvající psy-op CIA, kdy pomalu ale jistě vyměňovali opravdové kované komouše za všeho schopné kariéristické krysy s mulovou loayalitou zemi a národu a maximální loayalitou tomu kdo zrovna sype nejvíc výhod a peněz.
A Husák, Jakeš a spol. tušili že jsou poslední mohykáni obklopení hyenami, které se jen třesou na to až stará generace odejde nebo umře a celé to tu po nich převezmou, zničí a rozkradou.
Možná proto si tam tihle drželi už i další přestárlé soudruhy, protože věděli co se stane když to předají těmto „mladým tuzexovým svazákům“.
(Vrcholem tohoto bylo, když po roce 1990 rozvědčíci CIA na ministerstvu rozdávali vexlákům továrny a celé průmyslové odvětví (Chemapol). Výměnou za 100% loayalitu USA.)
kaBrnak:
„… staří komoušové jako Husák … tušili, že tyhle všeho schopné kariéristické krysy jim nakonec rozvrátí systém…“
– – –
Husák vystoupil již na konci 70. let a ostře soudruhům z vedení strany vyčinil bezuzdné lovení zvěře a další nešvary. Nikdo ani nemekl, v činnosti pokračovali jen někteří více skrytě, aby to Gusta nezjistil. Naopak ti, kteří s tím přestali, sbíralo o takových akcích dále info, aby měli materiál pro Gustu proti konkurentům.
(… pochází od jednoho degradovaného pražského pupíka z 2. pol. 80. let, prozradil ve velmi slabé chvilce pod vlivem alholu…)
.
Myslím že to je slavný výrok Husáka o „středních kádrech“ co vyrábí nejvíc problémů.
Jinak řečeno o všeho schopných kariéristických zmrdech co se prodrali z lokální úroveň na okresní a krajskou úroveň.
Ale výš už ne, protože tam to drželi víceméně ti staří předúnoroví, ne-li předváleční (Husák) komunisti.
Jenže ten tlak karieristických zmrdů prostě sílil a stará garda vymírala.
Podobně to je dnes, kdy se slzou v oku vzpomínáme na ODSáky z 90. let. Nečase jsem si pro sebe už prakticky rehabilitoval. Když to srovnáme s novější (ne nutně mladší) gardou typu Topolánek, nedej bože Rakušan či Fiala.
Ne náhodou jsou toto právě potomci těch „středních kádrů“ kteří se drali k moci v 70. a 80. letech. Ale už holt nestihli vysokou kariéru za komárů, ale povedlo se to až za novodobé demokratury. Přičemž jim jejich tatíci kryli záda. Opět, rotný Topolánek, či agent Pávek.
Proboha a kde to zijes, ze jste za komara nemeli salam? Jako jasne, Uherak clovek fakt videl akorat u tech Paprikasu, ale jinak beznej sortiment beznych salamu (Sunkovy, Gothaj, Turisticky, Lovecky, Vysocina, Junior, Kureci,…) byl vsude a bezne.
To spis si pamatuju, jak se vzdycky rikalo, ze jestli chces vedet, kolik se vejde do Trabanta Polaku, tak tam hod salam a uvidis.
Byl. Sice sis nemoh moc vybírat, ale něco bylo vždycky. Teda, musels přijít dřív než hodinu před zavíračkou, ale to věděl každej a tak pozdě chodili jen nenapravitelní optimisti nebo zoufalci, co to dřív nestihli.
Jako jo, salám byl. Ale byl jsem (někdy v 87 – 8á roce, nevím přesně) v masokombinátu a výrobě uzenin. Jako co jsem tam viděl za špínu a bordel, takhle dneska nevypadá ani vesnickej autoservis. Nadlouho mě přešla na uzeniny a párky chuť.
Jo, kamoska pracovala jako brigadnice pred peti lety v nejmenovanym supraci. Rikala to samy. A bylo prosim pekne davno po tech aferach s omejvanim masa a sejru.
Hele, nedelejme si iluze. Ja jsem za komara taky vymetl potravinarsky fabriky. Vyroba zmrzliny, kecupu, limonad, pekarna,… ja jsem toho videl taky dost. Jenze, tenkrat tomu odpovidal stav techniky. Dneska mas vsechno v nerezi, rizeny pocitacema a stejne tam, kde jsou lidi, je zase nejakej bordel a hnuj. To je v lidech, ne ve spolecenskem zrizeni.
Nemci jsou cistotni, ze by pomalu jeden blil. Je to v nich a byli by takovi, i kdyby jim velel Cinan. Jen ty cedule ‚Sauberkeit und Ordnung sind Grundlagen für Qualität und Erfolg‘ by byly cinsky.
Já si iluze nedělám a nikoho neomlouvám. To co píšeš (na ten binec dneska)je ale z důvodu peněz, to co píšu já z důvodu lenosti. A ano, je to primárně o lidech.
kostátko
Sysop má na tebe evidentně dobrej vliv. Tvoje sebekritika je dobrý začátek.
Mám dojem, že ten fór „Kdo má rád salámy a ctí zákony, neměl by nikdy vidět, jak vznikají“ je platný celosvětově bez ohledu na režim…
jizlivec:
Matně si pamatuju, že to bylo z Anglie a o klobáskách.
Ale platný je i princip žumpy.To největší svinstvo se vždy dere nahoru.
Holt politika.
To bol pôvodne vtip (zo sútaže o Zlatú mrežu), a mesto bolo Moskva (musela to byť Moskva a nie Jakutsk, aby sa to ešte dalo považovať za vtip).
Mám za to, že podobný vtip v USA ani v Západnej Európe nepoznali…
Sysop:
„…jste za komara nemeli salam? Jako jasne, Uherak clovek fakt videl akorat u tech Paprikasu,…“
– – –
Byly oblasti, kde byl trvale velký výběr salámů – např. Kladno.
Naopak Holíč nad Moravou – to bylo konec…
.
Ale jo, ja kdyz jsem chtel pecenace, tak jsem holt taky musel z Brna zajet do Svitav. Ale takovy ty bezny veci proste byly.
Rano mi pani v COOPu rikala, ze pred Vanocema museli precenovat, bo slevy o par desetniku a minulej tejden zase precenovali bud nazpatek, nebo jeste na vic. Predpokladam, ze to bude ‚prechodna uprava cen‘ jako za bolsana, kdy se lidi v pulce osmdesatek chechtali u Zeny za pultem, ze ma sunku za par kacek.
Jo, taky si ty kraviny z brožurek ke sjezdům KSČ a k budování socialismu pamatuju. Realita ale byla taková, že běžně na vesnici nebyla ani voda, natož kanalizace nebo plyn. O telco síti ani nemluvím, železniční sí´t z 90% co se postavil oza C a K. A ty mosty, který dneska padaj (a taky musej hodně opravovat a opravujou) jsou právě ty ze socíku. Ty starý kamenný držej.
koště
A představ si, že ve středověku tady vypadávala wifina. To se v Brusele nemohlo stát.
Kanalizace ani plyn neni v nasi prdeli doted. A to prosim pekne je povinnost tusim od roku 2012, ze kazda obec ma mit cisticku. Ygorek by to vedel na tuty.
Já vim. Narážel jsem na to, že když jsi za socíku vyrazil do NSR nebo rakous, tak ta úroveň infrastruktury prostě byla jinde a necítil ses jako chudej příbuznej, ale spíš jako žebrák.
Jo, kdyz jsem poprvy vytahl paty pres caru, jeste za sociku, fakt jsem mel pocit, ze tam je trava zelenejsi. Vracel jsem se vecer, tam vsechno svitilo – ulice, baraky, reklamy,… prejel jsem caru a v tech dedinach tma jak fprdeli, jen par zlutych lamp obcas v nejake ulici.
Já teď když jedu skrz Břeclav přes čáru tak hned za hranicí vidím zakopanou díru s vysokou nezaměstnaností, ty stejně frustrované a nasrané prodavačky v rakouské Bille jako jsou u nás.
S tím že na naší straně čáry je to samý bohatý kulak co vlastní pole a vinice, jeho děti mají vystudované vejšky, zcestované ameriky i asie, vlastní baráky, …
I Rakousko už dojíždí na infrastrukturu vybudovanou v 60. letech. To pozlátko, za kterým jezdili češi do Vídně v 80. letech se dneska už jaksi nekoná.
Spíš negři a arabáči dýlující pervitin před policejní stanicí. Něco jako pražský václavák na steroidech.
Holt je zcela patrné, že to jejich kapitalistické pozlátko bylo na dluh. Tak jako všude jinde.
I v Londonistánu či ve fentanylových USA.
koště
A jak ti dědeček dopověděl pohádku, babička tě přebalila a šlo jsi spinkat.
V mém případě mi právě babička vyprávěla o hodných komunistech a zlých imperialistech. Ale nezlobím se na ní, žila v jiné době a každý něčemu věří.
Komari taky budovali imperium. Jen, holt, jen jedno megavelky.
Sysop 18.1.2024 v 14:00
Zákon č. 20/2004 Sb.v v závěrečných a přechodných ustanoveních (Čl. II, bod 6) říká následující:
Obce, jejichž současně zastavěné území je zdrojem znečištění o velikosti nad 2 000 ekvivalentních obyvatel, nebo ty, které této velikosti dosáhnou do 31. prosince 2010, jsou povinny nejpozději do 31. prosince 2010 zajistit odkanalizování a čištění jejich odpadních vod na úroveň stanovenou nařízením vlády vydaným podle § 38 odst. 5 vodního zákona, ve znění tohoto zákona.
Pro menší obce nebylo podobné ustanovení v novelizacích vodního zákona zapracováno. Menší obce tudíž staví splaškové kanalizace a ČOV podle toho, jak se jejich obstarávači dotací podaří uspět v dotačním průmyslu. Nyní přicházejí do módy decentrální systémy, kdy každý majitel nemovitosti dostane dotaci na „individuální“ ČOV.
@nove kostatko
No třeba v mý rodný vesnici se od převratu nic nepostavilo, akorát se nechal rozpadnout kravín, koupaliště, hospoda zkrachovala a nedaleko nastěhovali morgoše. Vodovod, kanalizace ani plyn tam samozřejmě nejsou dodnes.
A co se týká tý ostatní infrastruktury, tak bych taky moc nekřičel, protože kdyby přišel zlomyslnej Pámbů a prohlásil nasrali jste mě, odčaruju buď všechno co se tady postavilo či rozestavělo za bolševika nebo všechno co se tu postavilo po revoluci, tak by snad ani nebylo těžký určit, bez čeho bychom byli víc v řiti. Zvláště pokud by s těmi novodobými investicemi zmizely i dluhy za který se to postavilo.
Naopak nemám pocit, že by se Západ tenkrát zachránil tím, že východní blok padnul, naopak mám pocit, že od tohoto okamžiku začal Západ kráčet směrem do řiti. Jak by vypadal alternativní vesmír, kde by tenkrát před 35 lety neskončil bipolární svět, by mě opravdu zajímalo, ale moc nevěřím tomu, že v tomhle vesmíru by Západ bačovaly typy jako Biden a Leynová a největším nebezpečím by asi nebyla svoboda slova, jak nám soudružka Layenová trochu jinými slovy sdělila před pár dny.
No a vzhledem k tomu, že bolševici měli v plánu v ČSSR další 4 jaderky, tak bychom asi fakt v letošním roce neřešili, jestli si občané i průmysl mohou dovolit zaplatit faktur za energie.
Zapad je moc sirokej pojem. Amici si vychutnavali vitezstvi studene valky, zapadni Evropa se vrhla na vychodni trhy. Ta dekadence zapadu, moralni, ta zacala z blahobytu. Ekonomicka podle mne diky logicke posloupnosti deju v kapitalisticke spolecnosti a nasledne provazanim nekolika faktoru – moralni dekadence, sankce na Rusko, GD a FonLejno v cele EK.
Dneska jsem na poode hledal stary fotky. V praci nam rekli, ze si mame poridit osobni fotografii do Teams, tak jsem hledal neco, kdyz mi byl rok. No a behem toho jsem prohrabal kvanta fotek, takze se mi vratila fura vzpominek. A na fotografiich byly i ty vanocni stoly s banany, pomeranci a ananasem, na fotce pred Pramenem byla videt vyloha se zbozim… proste, i kdyz cernobile fotky, tak ale ta realita nebyla tak cernobila, jak se prezentuje dnes. Ano, stran spotrebniho zbozi mame vetsi vyber. A to jsme chteli. Ale platime za to necim, co jsme asi nechteli.
Takova smlouva s dablem – do roka a do dne…
Nevím, těžko říct. Fakt je těžký uvěřit, že nás fakt jen řídí debilové a není v tom nějaký hlubší záměr. Přeci jen stejný hovna tlačený v médiích od LA po Košice nebudou asi náhodný.
Jako jo, mám se zatím velmi dobře,děti taky, ale prakticky nevím, kdy mě soudruzi zakážou individuální dopravu, žrát maso nebo topit v kotli, kdykoliv sem mohou nastěhovat půl UA nebo čvrt Afriky, takže po pravdě, kdybych se nějakým zázrakem znovu probudil na koleji v roce 89, tak se na nějaký cinkání klíčema zvysoka…
Sam nevim, jestli bych udelal neco jinyho, kdyby se to mrknutim vratilo do roku 89. Problem je, ze vim, co nasledovalo, ale nevim, co by bylo byvalo nasledovalo. Takze tezko srovnavat.
Taky jak byla rovnováha sil, Západ se krotil – nemohl udělat každou prasárnu, co by se chtěla, protože by tím posílil Východ. Když rovnováha padla, prasáren prudce přibylo… všechno to šíření demokracie, po kterým nezbyl kámen na kameni.
Já mám vůbec rád rovnováhu sil, mezi státama i uvnitř nich. Když není, smrdí to průserem.
‚Demokracie‘ je jen medium, na kterem to frci. Ve skutecnosti je to uplne normalni hamiznost, bezohlednost, zavist a dalsi a dalsi bezne lidske vlastnosti, ktere v te spolecnosti vladnou. Vzdycky jedna parta se chce mit dobre na ukor jinych a jde jen o to, jak jsou rozdany karty a jaky jsou pravidla hry. Fuk, jestli to nazveme demokracii, despocii, absolutismem, nebo cert vi cim.
Samozrejme, tak jako cirkev ostatni viry oznacovala za bezverce, tak demokrate ostatni oznacuji za despoty. Bubak proste musi bejt.
Hlady bychom nepomřeli. Pro srovnání hospodářská zvířata 1993/2022. Údaje o stavu za socializmu nemám, protože jsme byli Československo, ale vzhledem k runu na české zemědělství si dovolím předpokládat, že čísla byla vyšší než v roce 1993.
Skot 2,5mio / 1,4mio
Prasata 4,6mio / 1,4mio
Ovce 254tis / 174tis
Drůbež 28,2mio / 23,0mio
V tom Polsku oněch časů taky asi nezely chlívy a slepičárny prázdnotou. A přitom v obchodech bylo hovno.
Prázdné kurníky asi nebyly, ale efektivita dost malá – rodinná hospodářství s koňmi (kdo měl kontakty do Polska, ví).
Ty kontakty jsem pak ztratil, takže co se přesně změnilo ve struktuře polského zemědělství, že tak vyletěla produkce, z vlastního pozorování nevím.
Odhadoval bych, źe problém byl v tom to vypěstovaně a odchované zpracovat a dostat k zákazníkům v nějaké použitelné podobě. Navíc obchody nejsou jen potraviny.
To bylo k tomu pánkově, že hlady bysme v krachujícím socíku neumřeli, panč jsme měly v JZD spoustu skotu a bravu.
Cert vi, co presne bylo pricinou. Jako kluk jsem jezdil k babce na polske pohranici a dvakrat pamatuju, jak polsti zemedelci vypalovali v lete pole s psenici. Prej nejakej protest, nebo co. Dym jak pri naletu na Hamburg.
Vzhledem k tomu, že k největšímu poklesu chovu došlo po roce 1998, kdy byly zahájeny přístupové rozhovory a od roku 2003 (2004 jsme vstoupili) už se ty čísla výrazně neměnila, mám určitou teorii o ekonomické kolonii.
Jeden Nemec mi rikal, ze oni koncem 80ek taky zacali stagnovat a otevreni vychodniho trhu pro ne bylo uplnym pozehnanim. Zejmena kvuli prodeji vyrobku.
…ostatne, UA mela (a mozna jeste ma) pro EU sehrat stejnou roli.
Vono to je este horsi-vyprodej na ukravine je soucasne pouzitej k likvidaci zbytku produkce tady na zbytku vychodu a tak k priprave na dalsi vyprodej! https://www.michalapetr.com/map-1885-sok-nejvetsi-konference-o-dovozu-ukrajinskeho-obili-do-eu-bude-za-par-dni-v-praze-a-sponzoruje-ji-babis/
A co má bejt? Já taky letos topím peletama s Ukrajiny, protože výrobce z vedlejší vesnice je o půlku dražší. Taky bych to raději koupil od něj, byl jsem za ním a navrhl jsem mu cenu o trochu vyšší než ty z UA abych ho podpořil – poslal mě rovně s tím, že to za jeho cenu prodá. Tak co.
Jasne, ale pelety z UA jsem si vozil uz pred dvanacti lety a to jsme to ty UKcka museli ucit, ze kuru fakt ne. Dneska uz to umi, kvalita A1, navic za ukrajinskou elektriku a ukrajinsky PHM dovezeny, proc ne. Blbej ten, kdo nebere.
Jenze… ty mas moznost volby, vid? Kdyz nebudes chtit, tak ty pelety z UA brat nebudes.
A jak to udelas u toho peciva, kdyz nebudes vedet, ktery je z mouky z UA a ktery ne? Proc myslis, ze na UA tolik investoval Monsanto? Aby tam vyrabel zemedelske produkty v BIO kvalite bez GMO?
To je otázka, jestli mám možnost volby. Ten čekej výrobce to klidně z UA doveze, smíchá to se svejma a je z toho Made in CZ. Ostatně třeba Němci tohle dělají naprosto běžně. Nakoupí v Číně a plácnou an to Made in Germany. Německej je na tom jenom ten štítek, možná někdy ani ten ne :-)
No prave. Cili moznost volby u toho peciva de facto nemas. Proto je svinstvo to sem tahat. I kdyby nakrasne to plnilo predpisy EU, tak stejne nam to bude aspon kurvit hospodarstvi. I presto, ze vetsina tech obilnin jdou ke zkrmeni.
Neni to ale chyba UA. Ta chyba je v Bruseli.
Rozumím, co chceš říct. Ale jaký je v tom rozdíl? Když před někoho postavíš UA mouku za 5 a českou za 10, tak prostě vezme tu UA. A když tu UA Brusel zatrhne, tak tím se to vyřeší? Ne. Koupí ji někdo jinej, ten z ní udělá hotovej výrobek a ten doveze. A u nás bude v prdeli zase někdo jinej.
Jenze globalizace takto funguje. Pokud rekneme, ze se s tim neda nic delat, taxme prohrali.
Sysop
Jednak odbytiště, ale IMHO hlavně zdroj pracovních sil.
Jakmile se zamě pozápadní, školství jde do hajzlu, protože dětská práva. Chyběj techničtí pracovníci všech tříd.
No a tohle se nejlíp bere ze země, která jakeš takeš fungovala, nebyla bohatá, ale dostala se do nestability. Lidi začnou utíkat, a samozřejmě nejdřív ti, co mají uplatnění.
Takže USA letos zas jednou mají zlatýho medailistu Fyzikální olympiády bílé barvy pleti. Jmenuje se Feodor Jevtušenko.
To je samozřejmě třešinka na dortu, jde hlavně o ty mraky nižších technických kádrů.
USA si letos prilepsi, utika tam hodne firem a mozku z Evropy. USA will be great again. Maybe…
Což byl cíl.
U nás je odborník braný jako hadr na podlahu, každý markeťák vás bere jako póvl, v USA jste king. Mnohokrát osobně zažito.
Následně pláčou do médií, že je nedostatek odoborníků. Myslí tím, že je nedostatek velmi kvalifikovaných lidí, co nechtějí pracovat za plat uklízečky. Což už nenapíší.
Alan.Cox 21.1.2024 v 18:20
– – –
To vidím kolem sebe léta letoucí. Někdy odborník dostane co měl dostat až když hrozí kolaps, někdy to dojde ještě dál.
Jeden konkrétní: Bývalý kolega to dlouho snášel, ale jednoho dne se rozjel do samotné Prahy, tam vše vyložil a zabouchl dveře.
Dnes za jeho práci ten přihlouplý podnik platí jinému podniku, doslova si ho „půjčuje“, samozřejmě za těžké prachy…
.
Proto kazdymu rikam – kdo mate moznost a mate jako profici co nabidnout, prodavejte se draze, klidne tomu Germanovi. Zejmena sw/fw oblast je pro HomeOffice a pendlera idealni. I z te Plzne se da do Mnichova jednou tejdne zajet.
Chapu – rodina, barak, zasazeny strom… ne kazdej muze.
Sysop:
A co odpovědi?
Říkáš to každýmu, tak jak to vychází statisticky?
Panek: To bylo spíš opačně, ne? Stejně jako s průmyslem. Využít levnou pracovní sílu a jenom to vlastnit, řidít a odsávat prachy. Nějak ta teorie nevychází.
U nas ve fabrice mame nektery masiny jeste povalecny. Par soustruhu, frezek, ohranovaky,… na nektery vyrobky to proste staci, funguje to, tak proc to vyhazovat. Napriklad na prototypovou vyrobu je to rychlejsi, nez programovat CNC.
Ostatne se staci i podivat treba na nemecke zemedelce. Staryho McCormicka, Fendta, nebo neco podobnyho vidim pomalu v kazdy druhy garazi.
Nojo, jenže na sériovku máte právě ty CNC. Za socíku bys i tu sériovku dělal na volmanu nebo baťovce. Moderních strojů bylo pár.
Trend posledniho roku je, ze vyrobky, kterejch se hrouti statisicovy serie, nam krade Cinan. Takze pokud se chceme udrzet, musime ‚byt flexibilni‘, ergo byt schopni rychle reagovat na objednavku prototypu a udelat maloseriovku treba 100 kusu. Nemci u toho skuci a malem breci, protoze neco takovyho nikdo z nich nepamatuje. Takze i ty stary masiny najednou prochazeji repasi a Azubisove se na tom uci, ackoli si mysleli, ze budou jen tukat do klavesnic.
Kdo to tady ještě nedávno sršel nadšením, jak číňan vše vyrobí v top kvalitě a za skvělou cenu ?
Jenže každý výrobek co si tam kdo nechá na zakázku vyrobit, jde samozřejmě ihned do „čínské národní databáze technologií“ a odteď se stává majetkem „čínského lidu“.
To je daň za tu nízkou cenu. Dementní majitelé a CEO viděli jen výnosy firmy, levné dodavatele z číny, ale jaksi jim nedošlo, že tímto dávají své technologie Číně a jednoho dne se jejich podnik stane nepotřebným, protože číňan to vyrobí levněji a v milionových sériích.
kaBrnak: Optimalizace na zisk s výhledem na jeden fiskální rok. Zbytek jsou jen důsledky.
Nepodceňujte západního kapitalistu!
Ty dvě „rozkrádací pětiletky“ v 90. letech ve východním bloku měl naplánované skvěle.
Tehdá byl (nejen) emerický federální rozpočet těžce v plusu a ještě si nakonec mohli dovolit rozjet válku v půlce arabského světa, která trvá už 20 let.
To že se na tom napakovali nadnárodní miliardáři, klany Bushů, Clintonů, Bidenů atd… a emerický daňový poplatník z toho měl velký houno, jen rozpadající se infrastrukturu, to už je tak nějak doprovodný jev kapitalizmu jako takového.
Kdoví jak by to dopadlo, kdyby jim do toho nehodil vidle zlotřilý Putler. A nepřiškrtil trochu ty rozkrádačky. Takže se odevšad museli stáhnout, i z Afghanistánu, a sotva zvládají proxy válčičku na Ukrajině. Ani munici už nemají a posílají tam brance se dvěma zásobníky proti dělům a minometům.
A i tak tu válku dotují z ruských zdrojů, díky ruským vlastizrádcům a podpindosům, kteří vesele dodávají ukrajině ruskou ropu a plyn.
Západní kapitalista se opět řídil jen výhledem na fiskální rok. Vůbec netušil kam až to pojede.
No ja jsem z toho nadseny rozhodne nebyl. Muj postoj k Cine je konzistentni poslednich cca 15 let. Prave proto, ze umi byt kvalitni a levni, jsou pro nas peklo a zmar.
Samozrejme, to dokurvili obchodnici, jak pises. Plus xeftari. Poznal jsem osobne typka, co Cinanum prodal plany Zetoru hned po prevratu. Taky proto fury dilu z DongFengu pasuji perfektne do zetorackych traktoru, aniz by Cinani neco museli pracne 3D kopirovat.
A co myslíš, že dělali Češi, kteří zdrhávali kolem 70. let do USA? Brali sebou všechny plány všeho, co dělali. A pak je strkali Amíkům.
Zajímal jsem se třeba historií Výzkumného ústavu matematických strojů (VÚMS), kde v roce 1964 emigroval jeho ředitel Svoboda a spolu s ním tři rodiny. Dokonce jsem se osobně setkal s některými účastníky, dnes už nežijí. Svoboda vzal všechny plány co ve VÚMS byly a strčil je Amíkům. A hned šel pracovat do firmy, kde byla nutná americká prověrka pro přísně tajné – to znamená, že Svoboda byl USA agent už tady.
A ty čtyři rodiny, co utekli, nejspíše byli z poloviny též USA agenti.
Průmyslová špionáž tu kvetla, a Češi považovali za boj proti komunistům, když dávali USA na podnose klenoty československého průmyslu.
Mě připadá asi nejbizarnější Stanislav Grof, který utekl i s celou pixlou LSD v kufru.
Což mu tam vystačilo na roky hokus-pokusů, než to zakázali.
Třeba taky původně měl pracovat pro rozvědku, armáda s tím dělala určité pokusy, prostě nám to ze západu poslali jako vzorek a tady se to mělo testovat na slovanských untermensch, což by na západě tak snadno neprošlo.
Pak tu dokonce někdo utekl s nějakými rozpracovanými ukradenými komixy, s tím že si v New yorku na tom založí kariéru, komixy tehdy hodně frčely.
Zajímavé pro mě je to, že ten útěk měli už domluvený se západními rozvědkami. To je pro mě novinka.
Poslední dobou se ukazuje že tu západní rozvědky v 60. letech frčely za tichého souhlasu politbyra a STB.
A rusáci to zachránili na poslední chvíli.
kaBrnak: Stanislav Grof vyráběl tolik feťáků, poté co drogy byly podle něho lék na všechno, že musela vláda zakázat drogy. On byl dobrej v tom, že to protáhl fetování jako součást vědy. A dostal to na univerzity, do úřadů, do firem, všude.
Stanislav Grof založil transpersonální psychologii (vědeckou!), a tím úspěšně odstartoval desetiletí, kde na konci i vláda USA uznala, že Grof jim ufetuje jejich kvalifikované lidi a Sovětský svaz vyhraje.
kaBrnak: Komunisté nebránili lidem v cestě na Západ až do 70. let. To se zapomíná ve škole či v médiích učit.
Takže když někdo „utekl tajně před komunismem v roce 1964“, tak věší někomu bulíky na nos. Jako celá ta skvadra z VÚMSu.
Po srpnu 1968 uteklo 300 tisíc Čechů do zahraničí. Protože jim nikdo nebránil. Nemuseli překonávat žádné dráty na hranicích. Prostě šli a bylo to. Mnoho z nich se poté vrátilo zpět (třeba Ivan Mládek), a pohoda – nikdo je netrestal, neperzekuoval. Je dobré to vědět.
Protože v těchto letech „utekl jsem zadrátovanými hranicemi“ znamená „lžu“.
To je přesně ono – němec byl schopnej určit, na co je kterej stroj vhodnej, protože měl možnost volby. Když je vhodé CNC, volí CNC. Volil efektivitu.
No já nevím, ale mám spíše dojem, že Němci se shlédli v čínském „cost cutting“, ale neumějí to.
Kvalita všeho „Made in Germany“ je tak posledních 10 let na zvracení. Pro mě je tato značka synonymem šmejdů horších než kdyby to smetla uklízečka v Tajwanu nebo Pekingu z podlahy.
No, ne tak uplne. On je problem v tom, ze made in Germany nutne neznamena, ze to cele bylo v Germany vyrobeno. A to je ten problem. Pokud je vec vyrobena v Nemecku pred rokem 2018, tak lze tvrdit, ze pravde velmi podobne bude kvalitni. Pak prisel cost cutting, ktery Nemcum opravdu, ale opravdu nejde. Duvod je prosty – Nemci maji nejak nastavene testovaci procedury. A ty nepocitaji s ojebanim. Kdyz napriklad tlakovy ventil je na 12 bar, tak ho Nemec testuje na 36 bar. Plus k tomu treba 80000 cyklu. Cinan 12 bar testuje na 14 bar a 100 cyklu. Nemec ale nechce snizit ani pocet cyklu, ani testovaci tlak. Coz prakticky neni mozne, pokud se to musi ojebat. Takze pak Nemec nad tim zlomi hul a to, co vznikne, je jen drahy vyrobek srovnatelny se standardni cinskou produkci.
Tragedie pak je, pokud si nemecky obchodnik objedna vyrobek v Cine, ale v Nemecku se na tom pak ‚dodela par veci‘ (ted si nepamatuju, kolik to ma byt procentualne, je na to nejakej Vorschrift, ale ojebava se to tim, ze se do praci zahrne i nastavovani, programovani a bla bla bla) a voila! mame Made in Germany.
Konkretne tento problem jsem resil, kdyz jsem pred dvema lety shanel elektrocentralu. V drtive vetsine to, co je v EU (a hlavne vychodnich zemich) xehnani, jsou cinske vyrobky. At uz se jmenuji jakkoli a maji samolepky jakekoli. Ale ja chtel echt nemecky vyrobek. Po objednani jsem tri mesice cekal, nez to Nemec smontuje. Ale taky mam masinu, ktera stala 3x tolik, nez to, co je bezne na trhu. Jenze ta tady bude dyl, nez ja.
Výborný článek. Slušelo by se dodat, že kníže Evžen Savojský před podobným vývojem varoval a doporučoval nároky Marie Terezie podpořit spíše silnou armádou a plnou státní pokladnou, než pragmatickou sankcí.
A smrt Karla VI. byla možná náhlá, ale nikoli nečekaná, naopak dychtivě očekávaná a vyhlížená. Sousedé se na mladičkou královnu vrhli jako supi.
Správná poznámka. A nabízí se i povrchní paralela s Ukrajinou a budapešťským memorandem.
Čímž neříkám, že Zelenskyj se vyrovná Marii Terezii ;-)
Však ano. A to je memorandum jen nezávazné prohlášení, nikoli řádná smlouva.
Ta prázdná pokladna byl přesně ten důvod, proč asociační dohoda s EU a pošilhávání po NATO, holt ten západní cecík vypadal větší a vydatnější.
Kdyby byli ukrajinští politici jako velká královna, odepíšou Krym, dají autonomii Donbasu, postaví ukrajinské hospodářství na nohy (s tím i armádu) a počkají na vhodnou příležitost, třeba až umře Putin. Jako to udělal Ázerbajdžán s Karabachem. Ale oni jsou holt gerojové.
To je otázka pohledu a hlavně historického kontextu. Dotační penězovod z EU je jistě lákavý, ale většině lidí dojde, že časem se tok peněz nevyhnutelně obrátí. A NATO zase tak moc dotací nevyplácí, tam bych to fakt viděl na tu snahu vyhnout se „ruské lásce“.
Co šlo v 18. století nejde dnes. Když by to tak udělali a počkali si na vhodnou příležitost, budou za zlé nacisty a agresory, kteří navíc narušují status quo. Ti, co jim teď posílají matroš s nechutí, by se na ně později s chutí vykašlali. Navíc Rusko není Arménie. To by Ukrajina musela vybudovat sakra velkou armádu, což by samozřejmě bylo bráno jako eskalace a agrese, anebo by se Rusko muselo komplet rozložit, což ani po smrti Putina nehrozí a čemuž by navíc všichni „realisté“ ze Západu zuby nehty bránili.
Takže Ukrajina časem patrně svolí k pauze před dalším kolem, ale rozumnější by to bylo až po dostatečném ochlazení Ruska. Jinak by to druhé kolo přišlo dříve, než by bylo vhodné. Ostatně s Fridrichem odepsání Slezska také koupilo nejdříve jen sotva dva roky času.
Jenže ty dva roky byly právě kritické v době, kdy se do Čech nahrnuli Bavoři a Francouzi. Kdyby se k nim tehdy přidali Prusové, dopadlo by to s habsburským rodem špatně. Škoda krásné Vratislavi, ale i bez Slezska byly země Koruny české důležité a životaschopné.
To ůochlazení Ruska“ je krajně nejisté. Čím déle bude válka trvat, tím víc Ukrajinců padne a tím víc mladých ukrajinských holek zakotví na západ od Karpat. Bez části území UA naději má, bez lidí ne.
Konečně něco opravdu zajímavého, bez emocí, jen tvrdá fakta a tak to má být- gratuluji!
Děkuji. Nicméně i o tvrdosti faktů, respektive o jejich interpretaci se dá diskutovat. Rozdíl je pouze v tom, že o první slezské válce to není tak aktuální a že to není předmětem hybridních operací v aktuálních mocenských ambicích. Proto to působí harmoničtěji a objektivněji. Otázka však, jestli kvůli tomu se vyhýbat aktuálnímu dění…
No, to je právě podstata věci. O slezské válce máme už odstup a tudíž i celkem schopnost objektivního pohledu.
O Ukrajině nebo Gaze najít něco objektivnějšího je velmi obtížné. Prakticky všechny oficiální prameny jsou propagandou jedné strany (na obou stranách).
Popis „aktuálního dění“ je tudíž zhusta výlevem emocí nebo výběrem informací, pasovaných na věc podle optiky (názorů) autora.
Já se zajímám o Bitvu o Británii, v posledních desetiletích už máme objektivní informace včetně porovnávání údajů o ztrátách ze zdrojů obou stran. Kdybyste tohle v ČR aplikoval na válku na Ukrajině a otiskl to, mohl byste stanout před soudem.
Když už jsme u slezských válek, tak jeden nadšenec natočil rekonstrukci bitvy u Kolína, dolova minutu po minutě:
https://www.youtube.com/watch?v=VB76welXSZg
https://www.youtube.com/watch?v=DHEw9dWQy5Y
Skvělé. Nezná někdo web, kde jsou takovéhle články běžné? Současná politika se obvykle zvrhne do flamewarů a propagandy, ale když je to dávná historie, je to radost číst.
Zkus si najit a precist neco, kde je spoluautor PhDr. Petr Blazek. Sice nesdilim jeho nazor na Masiny, ale jinak ma dost rozumny pohled na historii. Trosicku si zavaril realnym popisem Pavka, ale jinak dobrej historik, prijde mi.
U událostí, u kterých žijí nejen pamětníci, ale i přímí účastníci je podle mě těžké zhodnotit jak dobrý je historik, který o tom píše. Ale jak u Pávka, tak u Mašínů jsem od něj slyšel spíš suché zasazení do kontextu než nějaké oslavy či zatracování. Vysvětlení doby a očekávání v padesátých letech, kdo to byl esenbák, proč není v odboji možné brát zajatce, co to byla vojenská rozvědka, kdo to byl kádr atd. Názory nebo spíše předsudky si stejně udělal každý sám a podle toho pak vybírá prameny, které utvrzují jeho vidění. Nějaké objektivní názory si můžem dělat tak o josefu II a ne o lidech, které potkáváme.
Znate to: Co si myslite o velke francouzske revoluci? Too early to tell.
Jen války jinak jak někde bylo že jsou před horkou, tedy finanční.
Čí že to je narativ? Že by vlády demolice?
https://www.youtube.com/watch?v=7vj0iI88VUU
https://www.palba.cz/index.php?sid=ce92ec01731b75ce278e483f93dfc86f
https://www.fronta.cz/
https://www.facebook.com/groups/historievalek (někdy),
https://www.youtube.com/@valcast (videa)
https://dvojka.rozhlas.cz/toulky-ceskou-minulosti-7230794 (některé články/podcasty jen o válkách.
Viz výše odpověď Daktarimu. V angličtině (a v menší míře i kvalitě i v češtině) se leccos najít i na youtube. Též doporučuji blog A collection of unmitigated pedantry (vyhledatelné jako Acoup blog), kde jsou skvělé články k antickým dějinám i k moderním, s důrazem na dějiny vojenství, včetně historického pohledu na filmy a počítačové hry.
A v této souvislosti děkuji Marianu Kechlibarovi, že tento blog kdysi zmínil v jednom ze svých textů, a tak mě na něj upozornil.
:-) A hele diverzant.
https://www.czechfreepress.info/uvadime-videa/jedine-skutecne-pravdive-a-uprimne-vystoupeni-v-davosu.html
OT : Velice rozumny clanek od zjevneho odbornika o hysterii omezovani zbrani – i kdyz na Britskych listech je to prislovecne „hazeni perel svinim“ :) https://www.blisty.cz/art/117144-o-zbranich-v-ceske-republice.html
Vyslechl jsem si Števce a má tam pasáž o tom jak si muslimové podrobí evropu a budeme jim dělat co potřebují (kalergiáda výměny obyvatel evropy, možná jich tolik nepotřebují a píp) a tedy by se jim jistě hodilo teď odzbrojit třeba i nimrody protože se dá předpokládat že jim podrobené podlokajníky šéfy prostě ozbrojeným složkám budou šlapat brázdu jako drábové panovníkovi. A i indicie mohlo být už i zrušení domobran a svébytnosti obyvatel, tedy salámově po milicích. Rozhodně je to zajímavá doba o které mlaďoši soumrakem bohů a i jich a sprominutím hormonálníci ani nebudou chtít ke svým škodám sl… reflektovat. brrr
https://www.youtube.com/watch?v=3ijrgwyYKU0
https://www.youtube.com/watch?v=n6Ud_2-9R_Q
Teda na to jaký je orchestrion švihák tak má i tak dnes dodrbaný net, cenzůranty inkvizic?
https://www.youtube.com/watch?v=0oqU0NModSQ
https://www.pokec24.cz/politika/usa-zdiskreditovaly-nato-kdysi-obranna-aliance-je-nyni-teroristicka/#comments