Je je vlakový dopravce RegioJet tak perfektní nebo tak protekční? - zpět na článek

Počet komentářů: 75

Přidat komentář
  1. PRVNÍ

  2. Má u dopravce RegioJet vlakový personál opravdu takové platy, jaké si zaslouží?

    Mzdy, ne platy. A platí se nikoli podle zásluh, ale tak, aby se poptávka po práci protla s její nabídkou. Pokud bude mzda (cena práce) vyšší než optimální, bude zbytečný oser s výběrky (což u štíplístků/stewardů nepředpokládám), pokud opačně, budou chybět lidi.

    Jinak jsem článek jen přelétl, je nečtivý, a asi by mě nejvíc zajímalo, jestli pan Prousek má režijku ČD. :)

  3. A co pán říká na gigatendr Stč plus PRG s obslužností příměstských vlaků na 30 let „z důvodů stability“ v režii Dozimetru (Stč+DPP), kde se přímo předepisuje i typ soupravy, protože když by to předepsal kraj, tak to sestřelí UOHS, ale když je to obslužnost a soupravy pak nakoupí soukromník, je to ok? :) Takovej tendr by byl ozdobou i v Bangladéši.

  4. To je samý Regiojet… a Regiojet. Kde jsou odpovídající údaje o příjmech a dotacích Českých drah? Takhle je to jenom silně tendenční článek.

  5. Pokud někdo „konkurenčně likviduje“ bordel na kolečkách jménem České Dráhy, tak já proti tomu nic nemám. Asi by mi to vadilo, kdyby v dohledu nebyly žádné jiné problémy, ale za těchto podmínek…

    1. Tak nejak. Pred 20i lety jsem mel moznost par let videt pod poklicku bordelu zvaneho CD. Tam nebylo vubec nic dobre a rozkradalo se ve velkym. Se pamatuju, kdyz na pocatku 90ek jisty pan prohlasil, ze koupi CD, vyhodi tretinu zamestnancu a vlaky budou jezdit presne. Ten rev odboraru byl slyset do vedlejsi galaxie. A to teprve zacinaly rozkradacky pres soukrome dodavatele.

      1. „… a rozkradalo se ve velkym…. na pocatku 90ek…“

        – – –

        Tehdy podnik nakoupil v říjnu velké množství stavebního materiálu. Ten byl složen na pozemku jedné ze složek. Koncem roku je prý nevýhodné mít velké skladové zásoby. Manželka jednoho z šéfů založila s.r.o., materiál koupila. Na jaře jej opět prodala podniku, firmu zrušila. Cihly neopustily neopustily objekt, pan šéf s manželkou si koupili 2x Jeep Cherokee a rekreační středisko.
        Žádné pochybení nebylo kontrolním orgánem zjištěno – naopak státní podnik mnoho ušetřil…

        1. A takovych chytrych hlav je okolo CD fura.

  6. Je to pozoruhodné.

    1. Trvá pořád. Akorát se obsluha penězovodu musela malinko přizpůsobit tržnímu prostředí, neb je třeba se tvářit alespoň trochu tržně.

  7. Železnice je vůbec mrtvý koncept, kdo by dneska jezdil vlakem. A že se krade při veřejných zakázkách, to je přece jejich podstata.

    1. Notor 16.6.2025 v 7:19

      „Železnice je vůbec mrtvý koncept, kdo by dneska jezdil vlakem.“

      – – –

      Tak jo, dojíždění z Kralup, ze směru od Kolína, Benešova, Kladna – kdo by jezdil, že…

      :OD

    2. Vesnicke couraky jezdi, alespon tady u nas v horach, zhruba stejne plne, jako autobusy. Hrubym odhadem 1/2-2/3 kapa.

      1. Sysop:
        K nám do hor jezdí tak jeden vlak denně, navíc z úplně idiotského směru. Těch 10 km do spádového města bych v ideálním případě jel tak hodinu, reálně spíš dvě. To už můžu rovnou chodit pěšky.

        1. Kdepak je to „k nám“, smím-li se zeptat? Jeden vlak denně jezdí pokud vím akorát do Hranic (u Aše).

          1. dr_z

            Dostals mě, trochu nadsázka. Rokytnice v Orlických horách, směr Rychnov, nebo Žamberk.

            1. Jo tak to je na pytel. Ale do Hradce (Vamberka, Kostelce) to vypadá celkem použitelně…

        2. Sem si myslel, ze bydlim v nejvetsi prdeli sveta, ale vzal jsi mi sebevedomi. K nam jezdi bus, rano hin a vecer zurück, na vlak musim do vedlejsi diry. Ale vyplati se, protoze jede casteji (prakticky snad kazdou hodinu) a jinou trasu. Vcetne konecniku na nadrazi, kde se da prestoupit na mezinarodni linky, atd.

          Ergo, u nas je to stran spoju rovnocenne s busem. A pokud treba nekdo potrebuje nekam z Rudy a okoli, pak je to vlakem v nekterych pripadech i jenodussi.

          1. @Sysop
            Z Těšína vyjíždí vlaky co čtvrthodinu!
            @Jarek
            Občas využijem.
            Přestal bych dotovat všechny ty pseudorychlíky.
            Ať jezdí courák v hodinovém taktu, na koridorové trase Ostrava – Návsí 60 km je rozdíl cca 15 min.
            45 min rychlík
            60 min courák
            Autem pod 40 min jen při porušení rychlostních omezení a absenci kolon v Ostravě.
            Kdo spěchá ať si platí.
            Regiojet je ojebávač, který trpí přezaměstnaností a úpadkem poskytovaných služeb a růstem cen na úroveň konkurence, zní od členů širší rodiny.

            1. V Těšíně jsem byl minulý měsíc, ve Vsetíně před týdnem. Oboje asi pět hodin vlakem. Z naší prdele, komplet. Místním spojením na Košičan nebo Valašský expres, odtama lokálkou na místo.Vždy jsem tam jel pro auto (nevím, co to je za úchylku, kupovat auto z druhého konce světa). Zpět autem to nebylo kratší. Nejsem schopen řídit takovou dálku, bez pauzy, kafe nebo polívky, bez toalety, procházky nebo dokonce opláchnutí držky studenou vodou nebo malého šlofíčku. Ty vlaky jsou sice 40 let staré rakouské či německé, ale docela dobré. Internet, zásuvky 220, čistý a plně funkční hajzl, občerstvení, pojíždí uličkou „co hodinu“. A stálo to asi jako ten benzín zpět (ČD není levné, ale – vlastně je to fér).

    3. Proto jezdí pět z Prahy na Pardubice jeden vlak za druhým?
      Možná nám prozradíte, jak se budoui obyvatelé obcí bez obchvatu tvářit, až místo jednoho vlaku pojede šedesát kamiónů. Ono je furt třeba vozit třeba svitky plechu, ingoty, dřevo, obilniny… kontejnery… i když EU dělá vše pro likvidaci, pořád se cosi vozí.

      1. „Možná nám prozradíte…“

        – – –

        Pojedou autonomní kamiony TESLA SEMI, jedna za druhou. Mediální přesvědčenci to ví…

        1. Tak to bude príma. Zmrdi to zaplatí, jak bude všechno koštovat 2x tolik.

          1. On někdo něco vymýšlí – nakonec zjistí, že koleje a trolej nemají konkurenci v segmentu těžší nákladní dopravy…

      2. MZa:
        Ale to už se dávno stalo, železnice odveze míň jak 20% nákladů, v Německu tuším kolem 10%.

        1. V Nemecku to ale taky Adu nechali s tou strukturou A-Bahn dotahnout dal, nez u nas.

          Nicmene, za dva tri roky bude zeleznice zase na koni, protoze stran te lzi s CO2 je na tom lepe, nez automobilova doleva.

          1. Možná kdyby se nevyhazovaly peníze za vláčky a nastrkalo se to do silnic, tak by to taky vypadalo jinak.

            Uvidíme, sám jsem na to zvědavý, ale kdo může říct, co bude za dva až tři roky. Já si pomalu zvykám na elektromobilitu a není to tak špatný.

            1. Ja si na ni zvykam uz ctvrtej rok a zatim se plni vsechno, co se od toho ocekavalo. I to dobre, i to spatne. Ostatne vlaky jsou uz elektrifikovane nejaky ten patek take.

              1. Jenže, většina funkčních vlaků jsou, již asi sto let, hybridy. Tedy elektrodiesely. Osvědčená věc. Nevím, proč je to u aut považováno za revoluční pohon.

                1. Zrejme je to od slova re-evoluce.

            2. To jo, krásná představa. Méně vlaků, více kamiónů ale povede k tomu, že budete v prcině stejně jak na začátku.
              Sic EU dělá všechno pro likvidaci průmyslu, ale zatím se to nepovedlo. A řekněte, jeden vlak Gdaňsk-Košice, cca. 2300t železné rudy, kolik to bude náklaďáků a za jak dlouho zničí cesty na trase?

              1. No EU znici proomysl, aby se toho prepravovalo mene a zachranili jsme aspon jednu silnici. Pak lidem zavedeme spotrebni dan na elektrinu do aut (Mmchdm, jak je to dnes? Spotrebni dan je prece potreba odvadet z jakychkoli energii, ktere slouzi k prepave – viz ty doplatky spotrebni dane pri jezdeni na fritovaci olej) a az se spalovaky uplne vymyti, taxe ta elektrina do aut jeste vic vohuli, vcetne povinnosti mit budik i na domaci FVE, samozrejme. Navic by bylo dobre zavest nejaky fixni poplatek, treba 300 Kc mesicne (co to je, ze) za kazdy dum, ktery sice ma ostrovni FVE, ale mohl by se na CEZ pripojit.

                Docela to vidim v barvach.

                1. A kdo na to nebude mít, tomu to zadotujeme v dávkách z daní těch, co na to ještě mají. Nakonec na to budou mít jen státní zaměstnanci, napojení na daně těch, kteří přežili, a hlavně, na tiskárnu falešných peněz. A tím nad tím kapitalismem konečně zvítězíme.

              2. Síce to so železnicou nesúvisí, ale asi len komoušom dávalo zmysel postaviť železiarne na mieste, kde žiadna železná ruda nie je, a koksovateľné uhlie vlastne tiež nie…

                1. grg:

                  „len komoušom“

                  – – –

                  Ta ruda se odněkud vozila. Dokonce tam postavili trať s rozchodem 1520. Tak asi jasný, proč zrovna tam…

                  1. Tá širokorozchodná mala slúžiť na prepravu železnej rudy. Aj za účasti Československa sa tam staval obrovský kombinát na jej úpravu pre plánované VSŽ (tuším z Orenburgu?). Máte recht..

                2. @grg
                  a tak aspoň ten vápenec byl kušček ;-)

                3. Rozkaz znel jasne: postavit zeleziarne. Nebol cas pytat sa, kde sa co nachadza…

                  1. Sysop 16.6.2025 v 19:02

                    Nachádzalo sa tam veľa ľudí, dostatok miesta a vody, alebo sa opäť mýlim?

                    1. Blízko hranic…

                  2. Mýliš sa. Mala sa tam spracovávať ruda z novobudovanej úpravne rúd v ZSSR.

                    1. Megaselia 17.6.2025 v 11:57

                      Ruda úplně ani ne, ruda se měla a také zpracovávala (aglomerovala) v Křivém Rohu, kterýžto kombinát stavělo mimo jiných i mnoho odborníků z ČSSR…

                    2. Joooo. Vďaka, zaboha som si nemohol spomenúť ako sa tá diera volala :). Od nás tam chodili na výstavbu ako na husle.

          2. No tak zatím je to tak, že jde nákladní železnice v důsledku GD směr prdel přednostně. Protože zanikají ty fabriky, jejichž výrobky (a suroviny) typicky vozila. :-)

            1. dr_z:

              „… jde nákladní železnice v důsledku GD směr prdel přednostně. Protože zanikají ty fabriky…“

              – – –

              Libtardně cajk. Všude zde budou jen služby. 15-minutová města (Pirát) a 24-hod. zóny se vším vybavením – fitka, kavárny, bárbr, aj.

    4. Mrtvý těžko, protože ten komfort si při kodrcání po silnici dopřeješ těžko a pivo na stolek si dáš kromě vlaku leda na parníku.

      1. Hupert
        Jo to je pravda, v autobuse si zase můžeš vytáhnout kořalku z baťohu. Jako skanzen pro pochlastávající turisty to dobré je.

        1. Sorry, ale kdyz jedu pres Risi rychlovlakem, je to pohoda. Na dalnici sama Stau. Pokud takto jedu, celkem bez problemu zvladam konferencni videohovory. Av buse tolik mista neni, abych pohodlne vybalil PC, kaficko, dlabanec. A v aute se musim omezit jen na audio. To obcas nestaci.

          1. A jak ti to vychází cenově? Není to podobné jako auto s šoférem?:)

            1. To mne nezajima. Jsou to pracovni cesty. Ve vyjimecnych pripadech se pres Risi vyplati i letadlo, je levnejsi, nez vlak, ale zase vopruz na letisti.

              Nicmene auto se soferem je porad pomalejsi, nez rychlovlak. I v te Risi.

    5. Tak třeba ČB – Praha je dnespak pod dvě hodiny, bez ježdění po Praze a hledání parkování…
      A třeba šumavská lokálka do Nového Údolí je taky fajn, popojedeš vlakem a vracíš se pěšky nebo na kole.

      1. Totéž, pokud potřebuju od Klatov do Prahy a pod dvou hodinách zpátky. Jo, jde to i autem – ale fakt to za to „stojí“, popojíždět v kolonách…

    6. Notor 16.6.2025 v 7:19

      Kdo by dnes jezdil vlakem?
      Když jdu na nástupiště podchodem z haly Wilsonova nádraží, tak mám dojem, že všichni.

      1. Zato na nádraží v Rokytnici v O.h. žádné davy neproudí. Tam jsem si svůj dojem zase udělal já. Dojmy můžou i klamat.

        1. Notor 16.6.2025 v 9:41

          Jistě.
          I v těch Pardubicích už davy nejsou a ve stanici Jihlava-město přešlapují jen jednotlivci. I ty vlaky jsou tam nápadně kratší a ani nemají lokomotivy.
          Dojmy jsem získal na vícero místech…

          Z praxe, pro zasmání:
          Blíží se Prázdniny v Telči a jako každý rok zkusím z Jihlavy vlak i autobus. Dosud vždy vyhrál autobus. Vlak jede o padesát procent delší dobu než autobus. Je to logické, jízdenka je o padesát procent dražší.

          1. Kdyz jsem jezdil na Prazdniny v Telci (ani nevim, jestli se to tehda tak jmenovalo), taxe z Jihlavy jezdilo vlakem, bo se dalo hrat na kytary. Kdybychom jeli okurkem, ridic by nas soupl az dozadu do prdele okurku a tam to tak hazelo, ze byl kumst se nepoblejt.

            1. Sysop 16.6.2025 v 19:05

              Ano, jmenovalo, pod tímhle názvem to vzniklo.
              Před tím se jezdilo na Horácký jarmark, nápad na festival se možná zrodil v průběhu tradičního „Otvírání mázhauzů“, kamž jsem mohl jen zvečera nakouknout jako náhodný kolemjdoucí, lavičky jsem začal tahat o pár let později…

              1. No ja jsem krome Svojsic jezdil na Telc a Namest. To byly takove klasicke folkove akce. V Telci jsme spavali u Rostejnskeho rybnika na hrazi. To jeste frcel Jarek v rumu. Krasna doba.

    7. Hm. Třeba Pardubice-Hradec, tím nikdo nejezdí. Akorát teda nechápu, proč jsou ty vlaky tak narvaný, když s nima nikdo nejezdí.

      1. To budou profesionalni squatteri placeni CD, aby simulovali pretizenost.

    8. Ja, ja jel mnohohrat Praha – Ostrava a radeji jsme jezdil 1 den predem, proste to velke parkoviste zvane D1 je silene, nebo jak jsme jel na soukromou akci s tim, ze tam budu 4 hod predem, dam si obed, domluvim to – relita – 1 hod po9 zacatku akce …

      Jezdim tam Viden – Praha na kalby, vecer do Praglu, brzo rano zpet – v Praglu nepotrebuji prevyvat, je to mesto zldoeju, zmdru a ohnoutu s koncentraci vetrsi, nez je mi prijemna, ale na nekterych akcich jsou i fajn lidi – minule jsme tam porkla moc fajn portugalku, mela moc fajn show – 1/2 lidi zdesenim zdrhla – tak se se prevlikli a zdrhli domu ;-)

      Cili vlak je super vec, zvlaste kdyz jezdite do zaostale zeme zvana CR, kde cesty ani dalnice moc nevedete – teda vy nevedete ani ty zelenzice, nebot pto me je vesnicky vlak kolem 120km/hod a mezi mesty 200-300km/hod … to u vas nemate

      1. Na druhou stranu, pokud potrebuju jet vlakem nekam dal pres Risi, muzu zapomenout na plynule prestupy. Ruzne neoznacene vyluky, objizdky a zpozdeni jsou ve finale horsi, nez v Cesku, musim rict. A to je uplne egal, jestli jedu do Ulmu, nebo do Hamburku.

  8. Tak já teda nevím. To je spíš jak zpráva pro NKÚ. Ale v pohodě, RJ je nedotknutelný přece.
    tak jen ve zkratce k těm bodům…
    ● Účast vlaku RegioJet v tragické nehodě – Vlak RegioJet projel na červenou!
    – OK, je autorovi známo, co předcházelo?
    ● RegioJet před nehodou v Pardubicích jel moc rychle a minul dvě návěsti.
    – Cestou z Prahy jich minul několik desítek, spíše stovek. Ono i zelená na návěstidle je návěst. Zcela vágní formulace.
    ● Policie na Slovensku řeší strojvedoucího RegioJetu, měl pozitivní test na drogy
    – určitě nám autor článku odhalí svoji znalost provozu a nastavení systému, třeba i u jiných dopravců, kterým proklouzla ultračená ovečka.
    ● REGIOJETU ujel nezajištěný vagón
    – tato nehoda má jednoho/více konkrétních viníků. Myslím tím zaměstnance. Pokud chce autor článku působit alespoň trochu odborně, železničáři používají termín „vůz“.
    ● vagon vyrobený jako vagon 2. vozové třídy přelepený na 1. vozovou třídu
    – v opačném případě si cestující nestěžují :-D
    ► silný zápach z fekální nádrže
    – no jo no, krátké obraty = úspora vozidel
    ►vůz „Business“ třídy vypadal úplně stejně.
    – ty jo, že s tím ještě někdo vůbec jezdí.
    ● obvyklou pochybnou technickou způsobilost vagonů (vlakových jednotek)
    – no vida, co Čech, to vozmistr
    ● enormní počet zpoždění
    – možná bude fajn popsat, kdy je na odpovědnosti dopravce a kdy na provozovateli dráhy (a to i cizí podniky, třeba PKL, ŽSR atd.)
    ● častou poruchovost vlaků, a v případě trvající poruchy často bez zajištění včasné náhradní dopravy či zcela bez náhradní dopravy
    – nejsem si jist, zda-li autor dokáže v čele vlaku rozeznat lok. TRAXX od vectrona. Každopádně mašinky „zlobí“ u každého dopravce. A náhradní autobusová doprava ad-hoc je dnes prakticky nezajistitelná, pokud nechcete platit brutální prachy.
    ● netradiční a nevkusné růžové a aktuálně i černé stejnokroje vlakvedoucích a průvodčích
    – správně! Slečny v bikinách, nebo v pytlu od brambor.
    ● odbornost a profesionalita průvodčích je obvykle nahrazena neerudovanými brigádníky
    – tak jeden čas byl problém, že na vlaku jel vlakvedoucí najatý od agentury. Tedy bez znalosti komerce. No a to pak na vlaku nebyl žádný kafe/dortíčkonosič. Ale jelo to, bezpečně to jelo…
    To, že je někdo brigádník ještě neznamená, že si neumí poradit a že není proškolen (je odborně způsobilý zaměstnanec). Ono se stačí podívat na boty, zda-li dotyčný/á chápe, že by taky mohla běhat v kolejišti. To asi v lehkých botičkách s přeskama nebude úplně dobrý zážitek.
    V minulosti RJ neminulo několik mimořádných událostí (nehod, průserů atd.). A tehdy se prokázala zdatnost pracovníků RJ. Ale to nám autor článku servírovat asi nebude, protože tomu nerozumí.
    ● narůstající počet mimořádných událostí, včetně nehod, neboť vlaky RegioJet měly v souvislosti s provozováním drážní dopravy v roce v roce 2022 celkem 25 mimořádných událostí, včetně nehod, v roce 2023 celkem 28 (počet v roce 2024 zjišťujeme).
    – pokud roste počet výkonů, roste i počet nehod.
    ● skutečnost, že v mnoha železničních stanicích jsou místo obslužné pokladny automaty, jenž cestujícím působí řadu těžkostí a trablí, a údajně ani neumí vše co by umět měly.
    – ta jejich aplikace není z nejlepších, ale funguje. Pokladní je druh před vymřením.

    Neříkám, že autor nemá pravdu. V zásadě má. A je to věc odborné veřejnosti známá. Ale odbornost, náhled nebo snad nestrannost sedí v hospodě a hrají spolu karty.
    Doufejme, že si počtem ještě o zhruba stovce dalších dopravců, kteří jezdí po našich kolejích.

    1. MZa 16.6.2025 v 9:19

      Přesně.
      Autor má v zásadě pravdu.
      Tak má slušně vyrobená propaganda vypadat.
      Jinak jen ke dvěma bonbónkům:
      Co se týče likvidace pokladen na stanicích a zavádění automatů, to je plně v režii správy železnic, ať se aktuálně jmenuje jakkoli.
      Zpoždění vlaku je rovněž v rukou správce železnice. Dopravce si cestu nestaví.

    2. …obvyklou pochybnou technickou způsobilost vagonů…

      Mŕtve v Pardubiciach spadajú na vrub prehrdzavených nosných častí prvého vagónu, ktorý dopadol najhoršie. Aspoň tak nejako to bolo v uverejnenej oficiálnej správe.

      Horšia je zvyšujúca sa nespoľahlivosť spojov RJ. Chodím s ním dosť často a vidím ako sa situácia zhoršuje. Asi pred troma týždňami som mal ísť z Prahy do Vrútok. Postupne naskakovalo meškanie už z východzej stanice Praha, hl. n. na 10, potom 15, 30, 40 minút, nakoniec sme odchádzali s 55 minútovým meškaním. (Myslím, že môžu nahrať novú verziu staničného rozhlasu – „Rychlík společnosti RJ, spoj 1003 z Prahy do Košic, s pravidelným meškáním… minut, bude přistaven…“). Myslím, že preto, lebo RJ prevádzkuje vlaky ako letecké spoločnosti – rýchlo natankovať a nazad. Rýchlik z Košíc, príchod o 5.15, zrejme meškal a nestačili ho pripraviť na spiatočnú cestu. Tak sme si to odniesli všetci. Išiel by som ČD, ale tie prevádzkujú len do Žiliny a tak by som nič zmenou nezískal.
      Aj keď sa hodne to pokazilo, stále ho mám za výhodnejší – je to priamy spoj, obsluha zatiaľ ako-tak funguje, tie WC sú naozaj na pováženie (v 3 vagónoch za sebou jediný funkčný záchod a vo štvrtom vagóne ďalší, potom obslužný oddiel namiesto WC – paráda), ale videl som tiež, že po nejakých idiotoch ostávajú vo wc mise papierové uteráky. Cenovo je RJ stále výhodnejší (pred covidom som raz musel meniť lístok z RJ na ČD s rozdielom takmer 500!! Kč). ČD sú drahšie aj v súčasnosti – rozdiel okolo 150-200 Kč. Napadá mi, či tie dotácie nesúvisia aj so študentskými a seniorskými zľavami.

      SR nechce RJ – to je agenda toho SNS blba kapitána Danka, ktorý presadzoval natvrdo v tej dobe absolútne neschopné ŽSR a podarilo sa mu vystrnadiť RJ z trate Košice-Bratislava, za čo mu s krvou v očiach ďakovali vďační cestujúci, ktorí z vlaku, ktorý im pripomínal Západ (aspoň vidíte ako to u nás bolo) museli opäť presadnúť do vlaku typu Uzbekistan. Aj vďaka RJ a nespokojnosti ľudí s ponukou Železníc SR oproti konkurencii sa museli naši mudrci prebrať a cestovanie u nás sa predsa len zlepšilo. Ten bordel v RJ v spoji z východu Slovenska treba z veľkej časti pripísať hlavne 3 skupinám cestujúcich – Cigáni (vyhýbam sa popoludňajšiemu spoju do Košíc, vracajú sa Rómovia, a ak mali výplatu, tak je to nepríjemné, nehovoriac o nedýchateľnom ovzduší), asi tak polovica ožratých Východniarov a časť Ukrajincov (videl som, čo po jednej rodinke ostalo v kupé).
      Snaha prevádzkovateľa znižovať náklady je pochopiteľná a zatiaľ sa to na cestovaní neprejavilo tak dramaticky ako je v článku uvedené (ale po Česku RJ necestujem, tak nemôžem posúdiť). Pravdou je, že to išlo smerom nadol.

      A nezabúdajme na dosť nekalú činnosť ČD voči RJ. Spomínam si, ako sme pri takmer jeden a polhodinovom meškaní svojho času naberali meškanie v Českej Třebovej, a okolo nás prechádzali na Prahu pokojne nákladné vlaky, dve lokálky a dva rýchliky ČD, kým nás držali tesne za stanicou…

  9. No jo blábol a na hranici čitelnosti. Předseda Spolku věřitelů a přátel práva. Člověk by čekal, že když to právo máte v názvu tak budete psát minimálně věcně. Hladké získávání veřejný zakázek. Tady jsem začal tušit, že vašim cílem není popsat stav, ale pořvávat na návsi. Ono je nějaké složité získávání VZ? Dáte nejlepší nabídku a vyhráváte. To je samotným principem VZ. Složitě vyhrát snad ani nejde, nepočítám nějaká odvolání.
    „k čemu je ze zákona povinen“ a tady jste se záhy odkopal úplně. Marnost. Dodržovat podmínky vychází z uzavřené smlouvy, ne ze zákona. Drobná rada, až budete podávat trestní oznámení nepište tam, že jsou povinni plit dle zákona, ale podle uzavřené smlouvy, čímž porušují podmínky vypsané veřejné soutěže a může docházet ke zvýhodnění vůči jiným podaným nabídkám.

Napsat komentář

D-FENS © 2017