Pro autora:
1) Mne by opravdu zajímalo, jak to bylo s těmi Vrběticemi a tím vyřazením Ruska z tendru
2) Nahlédl jsem (https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/regulator-povolil-obnoveni-stavby-jaderne-elektrarny-paks-ii-po-lednovem-incidentu), je to zpráva z 28. červen 2025, 07:23. A píše se v ní:
„Připojení nových bloků k síti je plánováno na počátek 30. let tohoto století.“ Tj, už vlastní připojení nikoliv teprve dokončení výstavby.
„Až 80 % financování projektu je zajištěno ruskou státní půjčkou ve výši až 10 miliard eur (cca 248 mld. Kč).“
Ano, souhlasím, že p. Rajchl asi nebude odborník na jaderné elektrárny. Ale pokud vycházíte ze zveřejněných informací (a nepředpokládám, že server oenergetice.cz je server dezinformačmí), tak co s tím?
3) Slavní Korejci. Pokud jsem měl možnost vidět jejich technické výtvory, tak za mne nic moc. A někdy nechápou základní technické věci.
Jihočech Honza
ad 1)
To by mne zajímalo taky. Rusové nepochybně mají schopnost, a asi i motivaci, což ovšem ještě nic nedokazuje. Spíš si myslím, že šlo o zametání stop po pochybných obchodech.
Sysop
Obzalovany dostal trest, soud zbytecny, zapomente.
Jihočech Honza
A co s námi, kteří nezapomínáme?
Babička mne učila „odpouštěj, ale nezapomínej“. Ale spíš si pamatuju svoje trapasy a selhání, než staré křivdy.
Alan.Cox
Nezapomínat se v případě Vrbětic hraje o prokurátora.
RK
to Jihočech Honza
Dávám tomu tak 10 až 30 let. Až už to bude některým zainteresovaným tzv. „jedno“, tak bychom se jako plebs mohli dozvědět alespoň část pravdy.
shifty
„Česko vyloučilo po kauze spojené s výbuchem muničního skladu ve Vrběticích na Zlínsku ruský Rosatom z tendru na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany. Po jednání vlády to uvedl ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.“
Btw. Tady by text mohl vlastně skončit. Rosatom vyloučil Havlíček. Tendr spustil Havlíček. Merit textu, vysmívat se Fialovo vládě, je tedy mimo. ¨
Možná stačí jen umět číst. Nebo máte nějaké lepší zdroje?
RK
to shifty
Mám v paměti tu mimořádnou konferenci/sdělení vlády za covidu. Tuším hrál Babiš+Hamáček, kdy národu bylo oznámeno, že za Vrbětice v r. 2017 můžou agenti RF.
No a mne zajímá, jak to ve skutečnosti bylo. A jak moc tyhle oficiální lži komu sloužily (např. při tom výběru dostavby).
Alan.Cox
Národu ruské agenty ve Vrběticích oznámil Koudelka z BIsu alias čučkaři.
Babiš a další jen rychle pochopili, že jde o dílo anglosaské tajné služby uvést tuto historku do oběhu Čechům k uvěření. A že v Langley ve Virginii (sídle CIA) nebudou jen tak koukat, jak by jim nějaký český politik do toho chtěl házet vidle. Že budou posílat na vzpupné politiky i nájemné vrahy i jiné pohromy. Všichni politici se do jednoho podělali strachy a hromovali proti Rusům, co způsobili Vrbětici.
Reálně Vrbětice patřily soukromé firmě. Odtud se vyzbrojoval radikální islám a další barevné převraty, ke kterému se nikdo oficiálně nehlásí, ale fakticky ho podporujeme. Pak to bylo potřeba nějak zakrýt. Tak se vymyslela po anglosasku uhozená historka o dvou ruských agentech, co každý na zádech unese naráz pět tisíc kulometů a osm tanků – a ti to vykradli, následně nechali vybouchnout.
h72
Taknějak.
Gorgussien
2 shity Najdi si na vlkovobloguje seriál o Verneřicích a pak se sem vrat odpovídat na otázky.
Gorgussien
Posrana t9 vrbeticich.
Karlsberg
Začalo to pádem vlády Nečase a dále pokračovalo podivnou smrtí Kellnera, oba prosazovali Rosatom..
Alan.Cox
Dana Drábová rychle pochopila, kam musí ohnout své názory, pokud se nechce živit v montovně za 15 tisíc Kč / měsíc.
Foundryman
Necítím se povolán komentovat technické aspekty, nicméně: „Tak předně stát s EDU II uzavřel dohodu, že dorovná cenu pod 90Eur/MWh a cokoliv naopak tuto cenu převýší, jde státu. Chápu, že pro Rajchla je hlavní téma Lipská Burza – satan černý smradlavý – zejména proto, že buřtožrout obecný nemá tušení, která bije a tak mu může uvěřit. Jen mu tedy uniká, že tímhle nastavením má stát ideální nástroj jak zápolit s proměnlivou cenou energie na trhu. Pokud bude cena na té strašlivé burze nízká, o nějaké prachy přijde, když vysoká, vydělá.“
Mně osobně je úplně jedno, jestli stát vydělá nebo prodělá, vzhledem k majetkové struktuře ČEZu je to úplně jedno. Hrozně by mě ale zajímal ten způsob „zápolení s proměnlivou cenou energie“ ze strany státní byrokracie. Dost mi vadí, že limit našeho exportu energie je asi 15% vyrobeného (na víc nestačí dráty), přesto však platíme ekologickým šílenstvím zdeformované německé ceny i za těch 85%, které zůstávají doma.
Tak, třeba jak žabáci, bo tak nejak většina ojvropy, co FAK doma neplatí burzovní ceny. Ale co by nácci žrali, dyby nemohli vykořisťovat východní untrmenš, že??
Sysop
Kdy naposled byla cena na lipske burze pod vyrobni cenou elektriny v ceske JE?
Ja jen, abych vedel, kdy ze nas hen ta burza naposledy zachranila pred provarem.
Diky.
Cingischan
To záleží jestli do toho počítáš amortizaci. Čistě provozně, kdy připustíš, že Temelín spadl z nebe a po konci životnosti se propadne do Země, tak nikdy. A o vyčíslení amortizace bychom se mohli hádat do konce života.
Alan.Cox
Poměrně často je cena elektřiny na lipské burze i záporná. Tedy platí vám za to, že elektřinu spotřebujete.
RomanL
Safra, že se mně to na složence za elektriku nikdy neukázalo… 8-O
Alan.Cox
To ani neukáže, protože vy odebíráte elektřinu za smluvní cenu, nikoli za spotovou cenu na burze.
Ale můžete si domluvit platby za spotovou cenu, a tam je občas cena záporná. Tedy platí vám za to, že elektřinu odebíráte.
no jako já mám semispotovei tarif a nejak sem si toho nevšiml (pravda, je tam eště fixní maržička dodavatela, a v záporu je to asi moc málo na to, aby se to projevilo, ale stejně)
Alan.Cox
Helejte chlape, když budete ve velkém pálit elektřinu (aspoň 10 MW výkonem nebo více) přesně v době, kdy síť potřebuje odstraňovat elektřinu – budete v balíku. To je velice potřebná a žádaná služba.
Alan.Cox
Na rozdíl mezi smluvní a spotovou cenu kdysi rýžovalo několik dodavatelů elektřiny. Jedna z nich se pak stala slavnou – Bohemia Energy. Přepočítali se, a hlavně bych řekl, že se rozvodli podvádět a vykradli z firmy mnoho aktiv.
Sysop
No jasne, patnackrat to bude predrazeny, ale posestnacte vydelam. Good deal…
Alan.Cox
Musíš odebírat elektřinu, když je záporná.
Kvůli OZE je často v síti přebytek elektřiny, a hledá se kdo by jí ze sítě stáhl.
Sysop
Jojo, taky znam v lete topici tramvaje.
Integrale
Často, ta „burza“ vznikla za účelem řešení přebytků z příležitostných zdojů el. výkonu.
Často se tam proto prodává el. výkon za cenu zápornou (kdy dodavatel platí odběrateli za to, že si přebytečný výkon odebere).
Dodávat el. výkon za zápornou cenu žádná JE principiálně neumí.
Sysop
Takze kdyz od tech predrazenych cen odectu ty ceny zaporne, jsem v plusu? No jeste, ze tu burzu mame! Jak jen jsou ti Nemci blbi, ze?
MB.
Němci nejsou blbí. Jenže když mají dotaci za dodávku 120, mohou v klidu prodávat za -100 a furt 20 vydělají.
semancko
Ale takto nemoze fungovat ziadne odvetvie priemyslu…
quadra
Podla zelenocervenych sudruhov v Bruseli ano.. to by bolo, aby sme neporucili elektrine! Co tam po nejakych Kirchhoffovych zakonoch.
Sysop
Hlavne, Kirchoff se narodil v Kaliningradu, takze od takovyho proruskyho srace si nenechame diktovat! A uz vubec ne nejake jeho posrane zakony!!
Alan.Cox
Čím dál víc se nastoluje ožehavá otázka, kterou by naše vláda měla řešit.
Je stvořitel proruský? Zcela jistě ano, vždyť stvořil i Rusy! Tím pádem bychom se měli distancovat i od jeho díla zvaného fyzikální zákony – a začít je ignorovat.
StaPo
že Rajchl není zrovna kovaný v energetice je asi jasné každému, kdo jeho rychle se měnící názory četl.
Ale stačí si přečíst od místně neregistrovaného rádoby superodborného autora první odstavec s výrazy jako „…Když mu nestačí, že ho zesměšnila paní předsedkyně Drábová, pojďme si ukázat jaký je to hlupák názorně a podrobně…“, tak je jasné, odkud vítr věje. Zbytek článku jsou jen ideologické žvásty, zabalené do pár rádobyekonomických a časových údajů, které jsou přesné a spolehlivé asi jako všechno, co je publikováno ve večejnoprávních prostředcích. Asi tomu autor i věří, jinak to lze těžko vysvětlit.
Ideologická nenávist autora je patrná i z věty „—To už je fakt lepší i ten blb, kterej se radši věnuje nutele…“ čímž prokazuje zcela zřetelně svoji energetickou kvalifikaci :-).
No, asi tak. Každopádně v paprikášově to hlavně mělo papírový zpoždění, 15 let se tak nejak pytlíkovali, esli to teda fak chcou, nebo nechcou (vostatně, před 15 lety byla situaca úplně jiná, jaká je zelená kurvárna křivárna, to se většině vovčanů vodvírajou bulvy až teď). Staví se teprv chvílu, a to eště sou vorgáni předposraní z kdejaké kraviny, asi aby jim do toho nigdo pak nemohl házet vidle.
Ovšem žabáci nebo we-stink-hauz se předvedli celkem dobře, dyž „stavěli“ (jako že fak tam chodili vohnouti ve vestičkách ba šichtu) patnást, dvacet let a zvládli u toho zbankrotovat…žabáci Arevu znárodnili, poté, co z toho včas vycouval símens, než padl taky, a Toshiba měla co dělat, aby nepadla na držku, musela se zbavit spousty divizí jako např. výroba disků/ešešdě, to zamrzí.
Alan.Cox
Já to shrnu:
– Všechno kolem výstavby českého atomu teď děláme nejlépe na světě.
– Kdo nevěří paní Drábové, je hlupák.
Nějak to na mě působí málo uvěřitelně.
Spíše mám dojem, že je to styl Česká televize. Napíšeme 0,1 % skutečnosti, a těch 99,9 % co se nehodí do krámu nezmíníme.
To bude eště divení, až to bude stát minimálně vo půlku víc a 2040 eště furt pět let do spuštění, jak dyž stavijou žabáci nebo na slovaču talyjáni. Vostatně nové korejácké prasezident jasně řikal, že to celý ten předchozí ksindl šmelinářsky vylhal a za ty prachy to není postavitelný, a to voni se šikmáci eště hecnou aby našli způsob, jak to tai z fyjalistánu vytáhnout, aby to nemuseli dotovat ze svýho. Kór dyž sklapli podpatky a nechali ojvropu tem amerikánskejch ksindlům z we-stink-hauza. Takže je to pro ně v podstatě zakázka na pyču, bezvyznamná, a v ojvropě nic takovýho nigde jinde stavět nebudou, takže na nejaký subdodavatele se můžou vysrat, si to tam pěkně dodajou ze svejch fabrik, ať aspoň stád protočí prachy doma, dyž na tom nic nevydělá. Pro místní jendy, kerejm šikmáci nejaký vohlodaný kosti hodijou, to žádná referenca nebude, pže nigde po vokolí se to jinde stavět nebude, a na eksport na střední východ, áziju nebo Afriku, kam korejáci potenciálně dodávat budou, bude cokoli z fyjalistánu s vohledem na místní daně, energie atd. moc drahý.
K té henté technologické tentononc, hlavní výhoda korejáků je, že to nejsou žabáci, a nejsou to amerikánský čuráci z we-stink-hauza; a taky nabídli nejnižší cenu. To je tak to hlavní, že by to byla jako nejaká záračná technologia, to fak ne.
Alan.Cox
Já jsem od autora článku pochopil, že je to nastaveno naprosto optimálně a nejlepším způsobem. Může nastat jen jedna za dvou variant:
1) Dopadne to dobře. Závěr: Bude to úspěch Fialovy vlády.
2) Dopadne to špatně. Závěr: Bude za to moci Havlíček.
Integrale
Na Slovensku už to staví Češi, ne?
Křetínský (EPH) v r. 2016 podíl Enelu koupil, nebo už je ta zase jinak?
no bacha, musíš rozlišovat investora a dodavatela, já mám takový špatný tušení, že to furt dodává Enel (a za ním samo vagón subek) ;o)
Opicak
No, původně jsem hodně váhal, ale po tomhle článku SPD volit rozhodně budu, abych nasral autora.
Ne, dělám si srandu. Volil bych je i tak. Hezký den :)
Notor
Ty nebudeš volit nikoho, od kdy mají opice volební právo?
Hupert
Ale bude. On se tak podepisuje jen když má opici. Ty dej Notore radši u voleb bacha, aby si tě s ním nespletli. Mohli by ti pak odmítnout vydat volební lístek.
shifty
Rajchl, to je takovej dobroděj, myslí to dobře, je lidovej a hlavně má hentu pravdu(!), i když si jí tahá tak akorát z prdele.
Ale neni to Rajchl, co mě zrovna teďkonc sere, ale je to mrtvej negr v mý garáži, slovy klasika… Zajímalo by mě, kam se poděl šéf Stačilo/ Sterzik/ Vlkbloguje? Tady to každej tejden bylo v diskuzích furt dokola, jak byl trefnej támhle a tuhle, jak měl zase recht, jak hele mámo to tej vládě zase nandal.. a najednou je ticho po pěšině, v diskuzi o něm ani slovíčko? Co se stalo, překročil Rubikon a už místním nevoní? Copak??
Stačilo! bych čekal, že tady v místních diskuzních kruzích bude top 01, soudě dle obsahu. Tenhle obyčejnej blogger co to s každym myslí dobře je přece totálně trefnej a vůbec, proč se tu o něm najednou člověk nikde nic v diskuzi nedočte? Že by… ??
to shifty
A kdo z těch nominantů do PS lže? Resp., kdo je nejméně blbý?
shifty
Lžou tam v podstatě všichni. U blbců typu Fyjaly se obávám, že to opravdu aspoň částečně myslel dobře(a lezl do bruselské prdele), u lidí typu Rajchla mi ta motivace přijde výrazně horší. Ale třeba se pletu. Volit nebudu ani jednu tuhle partu.
cool
Chrudimsky bych to dal že idioti ??? galérky rozkradli vše. Neříkám že dětské prostitutky kreatůr školadstik cákal v niveč se zrudičkami od dětství. Aha „wolové úrovně¨ barmské ženy alias nejlepšího zkrajinského premiéra až budete platit „dlhy za zem větší francie kreténi. Neříkám vám že není řešení s dětskými prostitkamyminprezenr)tovaným státem korupčníků bez inteleku. Schválně mozkujte papopušci… zabili 89 vám své děti finále ex idiota nato laudóna, brrrr
Jihočech Honza
Sterzik se udělal pro sebe, má své Vidlákovy kydy. A fakt nevím, proč čekáš, že na zdejším foru se sympatiemi k libertariánství budou top 01 zamaskovaní komunisti? I když je pravda, že liberálové jsou natolik děsní, že i ti komanči se jeví jako přijatelná alternativa.
Childeater
Sterzik je děsnej kokot.
Jihočech Honza
To možná je, ale rozhodně lepší, než Fiala a spol. Píše rozumně, ale otázkou je, kolik by toho s babišem dokázali prosadit a nakolik by byli ochotni jít do ostrého sstřetu s EU.
V tom nesouhlasím, protože Sterzik, Babiš a Fiala a spol. jsou hlavně profesionální lháři. Je úplně jedno, co říkaj nebo píšou.
Nedá se jim věřit nos mezi očima a v tom Sterzik není žádnou výjimkou. Nelíbí se mi ani ruská a ani americká propaganda a lidi který v ní jedou takhle intenzivně jako Vidlák už vůbec ne.
Kokot, kterej pere prachy z Ruska přes neziskovku…v čem je lepší než ti blbové okolo?
Tím, co píše?
Vidlák nenavrhuje vize, jen háže do davu aktuálně líbivé hlášky. Je to táborovej řečník a revolucionář. Nic z toho obyčejný lidi nepotřebujou.
Vidlák nic z toho vo čem pořád dokola mluví, nezařídí. Nemá na to lidi. Lidi kolem něho jsou nesnášenliví autoritáři, co kašlou na svobodu slova a cenzura je jejich denní chleba.
Jako například jeho administrátor webu litterate.cz-Vidlákovy kydy, Alef Nula a jeho zuřivá smečka nohsledů. Tam je nejvyšším hříchem mít jiný názor, než admin. Mažou a banují jak zběsilí.
Jihočech Honza
MK: je to možné. Je to dokonce i pravděpodobné. Jenže v téhle situaci jsou jen dvě opravdu důležité věci:
1) žádná válka
2) žádná masová neevropská migrace
Co z toho hrozí od Vidláka a co od Fialy?
ModrýKlokan
@ Honza
Neměřitelné rozdíly. Vidlák zkoaluje s Babišem a budeme mít voba tvoje body. Stejně jak od Fialy. Jako bonus navíc se budou všichni hádat ad nauseam mezi sebou, kdo za to opravdu nemůže, ale musel to podepsat.
Sorry, nechci se hádat, ale není mi patnáct a politiku sleduju pečlivě už 35 let. Politici a moc nikdy nemění úspěšné postupy. Změnit to může jen masa lidí, která jim to přestane opravdu žrát a začne se podle toho chovat.
Sysop
Coz se nikdy nestane. Masu lidi je potreba zvednout ze zidli a to umi zase jen profici, kteri to udelaji za prachy. A ty maji jen ti, kteri dost kradou. Kolo se uzavrelo.
Alan.Cox
Na co jste zapomněl: Na zvednutí masy lidí musíte mít prachy a hodně prachů.
Sysop
No taxem to i myslel. Ti profici, co je zvednou, chteji prachy. A ty musi ten dotycnej zadavatel mit. Ti lidi na konci povetsinou dostanou tak max koblihu a to jeste jen nekteri. Zbytek tam jde ‚z presvedceni‘.
leon
Ještě nikdy se v ČR nestalo, že by masa „uvědomělých“ „zodpovědných“ pravicových voličů vyšla do ulic demonstrovat proti tomu, co si (a ostatním) zvolili.
Ale demonstrovat a vyřvávat na povel presstitutů a neziskovek proti levici, to jim šlo.
ModrýKlokan
@ leon
Mám takové temné podezření, že většina politiků i ovčanů, co si myslí, že jejich srdce bije pro pravici, jsou ve skutečnosti levičáci.
A původním levičákům nezbylo, než zvednout z bláta votrhanej prápor pravice. Aniž teda stihli pořádně přešít na mundůru starý rozlišováky za novou osadu. Takový domácí žvejkání kognitivní disonancičky.
Samozřejmě je to jen má dezinformační anekdota hrdého budovatele naší vyspělé společnosti.
Alan.Cox
Vidlák s Babišem nezkoaluje, protože Vidlák je beta samec, který si hraje na alfa samce. Když půjde do spojení, kde nebude přímo lídr nebo jeho nejvyšší náměstek/sekretář – Vidlák to neustojí osobně, a rozpadne se to.
Vidlák se prosazuje spíše svými sociálními dovednostmi než faktickými dovednostmi.
Childeater
JH
na tohle je jednoduchá odpověď. Ani Fiala ani Vidlák na Tebou zmiňované body nemají vliv.
Tyhle témata můžeš od k českých politických reprezentantů v klidu abstrahovat.
Jihočech Honza
ChE: potom můžeme volit podle bot, slušivosti obleku či fotogeničnosti (viz hadrfous).
Anebo si může říct, že volby jsou na nic, a zbývá jen organizovat atentáty a házet pumy.
Childeater
Volby jsou na nic, pokud nemáš reprezentanta, se kterým se ztotožňuješ.
To je přesně můj případ.
Jak postupovat dál, už je nepodstatné.
Jihočech Honza
Tož mně stačí reprezentant, který mi nebude škodit.
V tom je výhoda být katolíkem. Za těch dva tisíce let jsme viděli tolik věčných říší a zdánlivě neotřesitelných režimů, že sub speciae aeternitatis je aktuální politické hemžení opravdu směšné.
Childeater
Hm, to nechceš vůbec málo a udivuje mě, že Tě zaujal zrovna Vidlák.
Vy katolíci máte pro bližního a jeho slabůstky opravdové pochopení.
Nerozumím, ovšem respektuji.
ModrýKlokan
Tak Vatikán ty říše, přičinlivě, odborně a nevinně, pomáhal rozkládat, ruku v ruce se zcela nezištnými bratry židy.
Teda co to kecám, pomáhali jste jejich zdravému vývoji a růstu, jen se to vždycky nějak nepovedlo. Asi zlovolní trpaslíci to furt kazej, vám pomocníčkům, čistým jako andělské lilium, do dneška.
Integrale
Childeater : to bych tak úplně netvrdil. Pokud se dáme dohromady s Maďary, Slováky, Rakušáky, Holanďany a myslím si, že s Polákama už se tak trochu dá i v lecčems počítat, tak máme k tomu větší část Itálie, skoro půl Francie, třetinu Německa a můžeme tu EU rozpustit. Jen chtít.
Ale to si v první řadě musíme přestat lhát, zejména o své pravdě a svém dobru, což je vždy nejtěžší.
Alan.Cox
Reálně – dle zkušeností s historie – to nejspíše dopadne tak, že Poláci, Maďaři, Slováci, Rakušáci budou rozpouštět EU a Češi ji budou bránit a posilovat.
Jihočech Honza
Nymslím si to, budeme čekat, jak to dopadne, a v listopadu se přidáme.
semancko
Toto nebude fungovat, zatial nas vzdy uspesne dokazali rozhadat.
ModrýKlokan
@ Honza
Navíc zatím zcela pomíjíme aspekt předvolební koalice Stačilo. Vidlák se dal dohromady s Aspen Institutem pod fasádou SOCDEM. To je jako co? Nějaká nová společenská hra, pokus překonat Izerovy fóry, nebo co? Je to tak šílené, že se to nedá ani komentovat.
Integrale
Socdem jen přistoupila k programu. To je zcela bazzubý.
ModrýKlokan
@ Integrale
Totéž, co jsem psal Coxovi. Jakej program? Kde žiješ? S tím si každej první hodinu po volbách vytře prcinu.
Jde o ty kandidující lidi, ne o programy. Kádry Aspen Institutu řídí SOCDEM a potenciální koaliční partner ANO je opět řízen kádry Aspenu. To jako má být alternativa? Fakt vod toho něco čekáš?
Tady funguje stále 5+1 koalice, bez ohledu na pořadí probíhajícího divadelního dějství. Piráti a ANO jen sedí a čekají na alternaci. STAČILO plus SOCDEM bude pouze součástí teoretické budoucí alternace koalice 7+1.
Fšecko sou to sračky.
Bez zastoupení není reprezentace/demokracie (jak pravil nějaký významný prezident a tvůrce americké demokracie).
Mě tady nikdo nezastupuje, takže pro mě tady není demokracie.
Z prdele budu volit ten hybrid pravicových? libertariánských? demokratických? stran SPD, Svobodní, PRO a Trikolora. Ti se tam dostanou, na rozdíl od Vidláka a nic tím nemůžu zkazit víc, než už to posraný je.
Alan.Cox
To je hra, která má i logický podtext – sjednotit celou alternativu pod jednu hlavičku, aby se neztrácely hlasy.
Čtyřkoalice už udělala protitah. Nasadila zase Šlachtu (Přísaha), který pracuje pro zájmy globálních progresivistů, a tváří se opět (po kolikáté už?) jako alternativa. To odčerpá pár procent hlasů opozici Fialově vlády. Vždy se najdou dost pitomců, co to Šlachtovi hodí, a nepochodí svinskou hru.
Problém spojení alternativy je stejný jako problém Fialovy vlády. To spojení má program ANTI. Fialova má program antibabiš, antiputin, antiokamura, antiturek. Spojení alternativy má program antiFialova vláda. Pak někdo z nich dostane do rukou vládu, a nebudou vědět co dělat – protože nebude žádný pozitivní program. Tak z toho udělají kůlničku na dříví tak jako Fiala s Rakušanem a Kolářem.
ModrýKlokan
@ Alan
Souhlas velký. Až na jeden detail. Aspen Institut (v nějakém kabátě, třeba SOCDEM, třeba jiným, to je jedno), podle tebe je součástí alternativy, děláš si srandu?
Alan.Cox
Nikdo neví, jestli Maláčová v Aspen Institutu vůbec byla. Ona sama to popírá.
***
Já si hlavně myslím, že alternativa se rozbije v detailech namísto v práci.
Mají už dávno tlačit na zákon FARA – zveřejňování nevládních organizací a jejich financování ze zahraničí.
Mají už dávno tlačit na x dalších věcí.
Jinak to dopadne jako s USA. Trump zjistil, že korupce nevládek placených z USA už jsou profláklé. Tak se zrušila nadace USAID a další. Namísto toho potečou peníze k nevládkám jiným, dosud nezmapovaným směrem. A všichni budou ve sladké nevědomosti spokojeni, jak je teď už vše v pořádku.
***
(Jestli někdo z následujích odstavců bude odhadovat, koho jsem volil či nevolil, je hlupák. Moje gusto je jinde, ale dělám věcnou analýzu.)
On by se dal napsat i dlouhý text o komunistech i socialistech. Obě strany měly nalezlých spousta parazitů, kteří dávají najevo, že Konečná ne a Maláčová ne. Odešli ostentativně progresivní a libtardí zrůdy, a díky těm dvěma ženám se z těch stran stalo něco mnohem nadějnějšího.
Komunisté doslova zvedla Konečná jak Fénixe z popela, protože ta strana by umřela. Konečná je dobrá, ta se neztratí.
Socialisté se likvidují už velmi dlouho. Už jen to, že přišli o značku ČSSD, a museli se přejměnovat na SOCDEM, je příznak blbosti. A teď ostentativně odešla obrovská část parazitů. Jestli to socani ještě zvládnou nebo ne, je otázka. Každopádně mrtví zcela nejsou. Maláčová teď v podstatě hraje vabank.
princdrson
co kde pere?
Childeater
Má neziskovku s neprůhledným financováním kam chodí prachy z ciziny, zuřivě kope s Konečnou za Rusko. Jo, za ruku jsem ho nechytil. To je pravda.
Zaměstnával ho tuším Babiš, teď jim Stačilo financuje Jandejsek, takže ještě navíc silnej vliv agrobaronů.
Takže jeho svět jsou agromafie, Rusové, komouši.
Zabaleno do euroskeptických pindů, s Konečnou jako třešní na špičce dortu.
Dobrou chuť, pokud je zájem.
Já si nedám…
ModrýKlokan
@ Childeater
Ale zase musíš uznat, že mluví krásně :-D)))).
Problém je jinde, než v rétorických cvičeních. Na změnu jsou potřeba lidi, hodně lidí. A v případě jeho úspěchu, na jeho zádech, se zase proderou nahoru jen další kariéristi a zmrdi? Ano či ne?
A s kým se chce spojit do vládnoucí koalice? S tím žvanilem Babišem jak správně naznačuješ? Tomu udělají tytyty z Brusele a jako obvykle si klekne, políbí prsten a bude poslušně šlapat brázdu. To už tady bylo tolikrát, vyzkoušený manévry prostě jen zopakujou, to je pro mě metafyzická jistota…
Alan.Cox
Rozdíl je, že Babiš neochotně a částečně udělá to, k čemu ho donutí.
Zatímco jiní totéž udělají ochotně, agilně, a 10 x víc než je žádáno.
I politik musí občas ustoupit. Politika je umění možného. Neexistuje politik, který prosadit všechno.
Childeater
Babiš udělá velmi ochotně to, co vyztuží Agrofert nebo ho zachrání od tepláků.
Zbytek ho nezajímá.
Hezky to ilustroval jeho krizovej management v době covidu.
Alan.Cox
To samé dělali všichni co Babiš. To samé dělal třeba i Orbán.
servisdok
To MK:
Přesně to si myslím.
Pokud se Vidlák s Konečnou dostanou do PS, tak Vidlákova záda poslouží zmrdům a on sám bude zaměstnán už jen tím, aby mu přes ta záda nelezlo tolik lidí.
Na reálnou politickou práci nebude pak mít ani čas, protože s ní nemá zkušenosti, nikdy nic takového nedělal.
Childeater
servisdok
Sterzikovi nejspíš o reálnou politickou práci nejde. Bude chtít někde přičichnout k nějakému byznysu, nebo projevit vděk sponzorům.
Jiná situace by nastala ve chvíli, kdyby byl jeho hlas potřebný pro dorovnání nějaké koalice, pak by mohl získat reálný politický vliv.
To ale není moc pravděpodobné.
ModrýKlokan
@ dok
Voliči co milují sportovní disciplínu skok na špek, a mohli by to z důvodu některých svých preferencí hodit Vidlákovi, mají k dispozici čtyři „lepší“ candydáty a favority (dle svého ujetého poblytologického vnímání):
ANO, STAN, Černoprdelnické Lidovecké Nefiltrované a staronovou děvku v bordelu Šlachtu (Přísaha je nejnovější tlakově vstřikovaný model bezpečnostní digitalizované kanalizační výpusti proti přetoku voličů).
Takže je to malá násobilka. Vidlák s odřenýma ušima dostane 4%, a ty pundou taky do kanálu. Aspoň dostane prachy za hlasy, no.
A proč? Protože dlouhodobě, pracovitě a systematicky, nenápadně a spolehlivě, svou drobnou usilovnou prací posral co mohl. Už je pozdě to napravovat o prázdninách.
Jihočech Honza
ChE: co je špatného na vlivu agrobaronů? Aspoň provozují reálnou, fyzickou výrobu, zaměstnávají lidi a odvádí tu daně. S mými zájmy jsou v souladu rozhodně víc, než finančníci, manažeři a neziskovčíci navázáni na Brusel.
A Rusko nezmizí ani válkou na Dněpru. Ne jeho trh, ne jeho suroviny a vazby v rámci BRICS.
Latimerie podivna
A co třeba sosání dotací? V tom jsou agrobaroni mistři a tím jsou navázáni na Brusel stejně jako neziskovčíci. Nevím jak by dopadlo porovnání dotací co dostali a daní co odvedli.
Jihočech Honza
Pokud by nesosali, nic by v bruselském prostředí nevytvořili. Do toho vlaku jsme nastoupili, nestavěli jsme ho.
ygorek
Jihočech Honza 9.7.2025 v 16:00
Přesně.
Například Andrej Babiš se svého času zabýval neexistencí jednotné zemědělské politiky EU a velkorysým mrháním penězi pod pláštíkem dotací.
Že bez dotací není v současné době žádný zemědělský podnik konkurenceschopný je smutná skutečnost, která není řešitelná. Logické zrušení dotací je politicky „neprůchodné“.
Při jednom z prvních školení o pozemkových úpravách na počátku devadesátek s ukázkami praktických příkladů v Bavorsku jsem měl z ukázek dotačních titulů oči navrch hlavy, jak říkávala babička, přitom si zástupce bavorského ministerstva zemědělství trpce stěžoval, jak je to nyní těžké, když část finančních prostředků seberou „Ossis“.
Vtipná je pasáž, kde se podivuje, jak to, že se těm sedlákům v celkem neúrodné zemi tolik daří, kde vzali na ty báječné traktory a kravíny… „A pak jsem se seznámila s pojmem „zemědělské dotace.“
Childeater
Vzpomeň na tatínka Majora Majora…
Childeater
„Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto nevydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat. Pokud šlo o nepěstování vojtěšky, nedopřával si tatínek Majora Majora ani chvilky oddechu. O dlouhých zimních večerech zůstával doma a neopravoval žádné postroje, a den co den vyskakoval k polednímu čile z postele, aby se přesvědčil, že pole zůstávají neobdělaná. Do půdy investoval velmi promyšleně a brzy nepěstoval více vojtěšky než kterýkoli jiný farmář z okresu. Sousedé ho vyhledávali s žádostmi o radu ve všech možných záležitostech, neboť se mu dařilo vydělávat velké peníze a byl proto moudrý člověk. ,Co člověk zašije, to také sklidí,‘ kázal všem bez rozdílu, a všichni na to zbožně říkali: ,Amen.‘“
Jihočech Honza
Pěstování vojtěšky jistě škodí klimatu. Orwell i Heller zůstávají inspirací.
Forge
JH:
Jak to dopadlo u Viléma s tím sázením dukátů?
Moje otázka zapadla, tak se připomínám.
Jihočech Honza
Nu jak asi, alchymista v noci vykopal dukáty a práskl do bot.
Sysop
Inspirace je malo. Je to vyzva. Je potreba ji pevne uchopit prosadit v praxi.
ygorek
Chideater 9.7.2025 v 17:14
Krása.
Zkouším se rozvzpomenout, kdo a před kolika desítkami let zde Josepha Hellera citoval poprvé.
Nebyl to nakonec Oc?
Věřím, že byl.
Childeater
Ygorek 20:14
Jsem si jist že ano. OC mi tady upřímně chybí, v mnohém jsem se s ním úplně neshodl, ale měl má názory jasné, brilantně formulované a k tomu břitký úsudek.
Childeater
Nevím jak se Tvoje zájmy shodují s agrobarony, je to Tvoje věc. Předpokládám, že jim jde hlavně o maximalizaci svého zisku a co největší koláč z veřejných / evropských peněz. Mně to nikterak neimponuje. Rusko tady samozřejmě bude, ale taky mi nijak neimponuje, rozhodně alespoň to, že tady realizuje své zájmy přes nějaký Vidláky.
Jihočech Honza
Viz výše má odpověď klokanovi:
žádná válka
žádná neevropská migrace
Přej a bude ti přáno :-) Nejde o imponování, ale o zájmy. Mne agrobaroni ani Rusko neohrožují. Liberálové škodí mnohem víc.
Childeater
Copak o to. Já bych i přál. A kdyby pan agrobaron vydřel z hovna firmu a úspěšně zaměstnával tak i smeknul klobouček.
Ono je to ale tak, že pan agrobaron je šmejd non plus ultra, což dokazuje denně a do politiky se cpe proto že musí, aby nebyl za svoje zlodějny spravedlivě souzen.
A jakmile měl moc, okamžitě jí napřel k maximálnímu užitku směrem k sobě a navzdory tomu to tvrdil, byl velmi devótní k Bruseli.
Agrobaroni jsou ksindl.
Jihočech Honza
Jenže tenhle agrobaron už svoji partaj (tedy hnutí) má.
A i ksindl může posloužit dobré věci, viz Glum.
Childeater
Asi máš větší představivost než já.
Nemyslím si, že Sterzik může příjemně překvapit. Soudím, že chce někam k cecku k velkým klukům a ti velcí kluci zase nechtěj blaho lidu, jen kvalitní byznys.
Na kvalitní opozici to nebude stačit.
Sysop
A co se teda vlastne nabizi?
Ja to zatim nejak do hloubky nesleduju, mrknu na to az tak dva tydny pred volbama. Je mi fuk, kdo zaplatil vytah nekoho k moci, je mi fuk, jestli si honi u porna, nebo jestli nechodi do knihovny.
Kdo nabizi smysluplnej program ve prospech Ceska a pritom ma potencial do snemovny vlizt a program prosadit?
Childeater
Sysop 20:34
Jestli objevíš, dej mi vědět. Jak píšu výše, nikoho takového jsem nenašel.
Alan.Cox
Childeater: Jakmile někdo do českých voleb nakvedlá „práci pro ruské zájmy“, tak je idiot.
Pozor na to, aby tě nesledoval Rus pod postelí. Nebo nestál za závěsem. Také na tebe může juknout z ledničky.
Zcela určitě máš tvůj byt i pracovní místo plné štěnic a kamer. Signál z nich jde přímo na stůl Putinovi do Kremlu.
Možná, že už tě mají v hledáčku agenti FSB, a těm holenku neutečeš. Když budou mít na tebe pifku, jsi mrtvý muž. Novičok s tebou! Vyhýbal bych se na tvém místě vyšším patrům, kde bys mohl náhodou vypadnout z okna.
Nikdy nevíš, kdy za tebou stojí Rus. Může to být třeba ten zdánlivě náhodný kolemjdoucí, co vypadá, že jde do stejného obchodu jako ty. Nebo tě může sledovat jako spolupasažér ve vlaku, autobuse, nebo na jezdicích schodech v metru. Buď ostražitý a bdi!
Rus tě sleduje všude. Má jediný zájem: skolit tě. Už teď je jasné, že nezemřeš přirozenou smrtí, ale bude za tím Čepiga a Myškin.
Integrale
Childeater 9.7.2025 v 15:08
Má neziskovku s neprůhledným financováním kam chodí prachy z ciziny, zuřivě kope s Konečnou za Rusko.
No a přesně o tomto jsem psal: aby vůbec mohlo být v této zemi lépe, musíme přestat lhát sami sobě. A to se týká evidentně právě Vás.
I kdyby byl někdo placený z Ruska, kolik takových ruských agentů asi bude ve srovnání s bruselskými a americkými agenty nasáčkovanými ve stovkách, možná tisících neziskovek v ČR? 0,002 %? Nebo 0,0021%?
Druhá věc: jestli má Rusko a hlavně Čína nějaký agenty, tak jsou všichni v Eurokomisi a Europarlamentu a proti tomu, co by mohl od nich brát nějaký Vidlák (což je s pravděpodoností 99,99 % nesmysl) musí brát troliony, jinak je jejich počínání nevysvětlitelné.
Podívejte se, v jaký kondici byla EU při nástupu Putina k moci. A podivejte se, jak je na tom dneska! A srovnejte s Ruskem. Rusko a Čína šly raketově nahoru, EU do pekla. Takže bát se nemusíme agentů Vidláků placených Ruskem, to jsou neškodní blázni, ale bát se o holý život musíme agentky Uršulky z Leyen a celé té její party, protože ta to tu vede zu Grunt.
A opět připomínám pravislo číslo jedna: naším problémem už přes 35 let není Rusko, naším problémem je už přes 2 000 let Germánie!!!
Není to Rusko, kdo nutí české důchodce platit odpoustky za to, že tu postavili stabilní energetické zdroje a robustní přenosovou soustavu. Není to Rusko, kdo Čechům zněkolikanásobil cenu plynu, elektřiny, potravin, nemovistostí a dalších nezbytných životních položek. Není to Rusko, kdo tu zavádí cenzuru, posílá lidi do vězení bez spravedlivého soudu. Není to Rusko, kdo vymílá našim dětem mozky sexismem, rasismem a marxismem a dělá z nichnegramotné hlupáky v oblasti matematiky, fyziky, chemie a biologie . Není to Rusko, kdo nám od 1. 1. 2027 násilím vnutí odpoustky za benzin, naftu, plyn, ropu, byty a baráky a kdo znemožní dovoz věškerých životních potřeb ze světa, který je ještě v pořádku. Není to Rusko, kdo tu likviduje chovy dobytka a drůbeže a hodlá je dovážet z druhé strany Zeměkoule. A není to Rusko, kdo tu udělal tunel ve jménu příležitostných zdojů el. výkonu a teď řeší spalování tohoto el. výkonu. A není to Rusko, kdo nás dostal do takové mezinárodní izolace, že našim představitelům ve světě nevěří už ani opice banán mezi zubama.
Za to, že neustále lžeme, podvádíme, krademe a vlastním dětěm totálně/totalitně likvidujeme budoucnost fakt už kurva 35 let nemůže Rusko. Za to, že jsme si totalitně zkurvili životy nejen sami sobě, ale hlavně svým dětem, fakt nemůže Rusko. Rusobijectví bylo hrdinstvím před 50 lety, dneska je to jen ukázka totální demence!
Childeater
To, že o někom koho pase Rus řeknu že ho pase Rus, není rusobijectví ale konstatování faktu.
jo a je to ty kreténe naprosto irelevantní, tak konečně zavři klapačku a šoupej nohama
Sysop
Me osobne je fuk, kdo nejakeho politika pase. Kazdyho totiz nekdo pase, nebo si krade sam.
Mne zajima, jestli ma potencial udelat neco pro mne.
quadra
Vies ako to je, niektori past mozu, lebo su na tej spravnej (demokratickej a rules based order) strane :-)
Childeater
Přesně.
Alan.Cox
Kéž by Češi začali u politiků hodnotit, co pro ně politici skutečně dělají. Zbytek brali jako pomocná vodítka.
Childeater
To lze použít tak na komunální úrovni.
leon
Alan.Cox
Kéž by. Ale spousta lidí je ideologicky vymaštěných.
„Mne zajima, jestli ma potencial udelat neco pro mne.“ Jen zapomněl dodat, že má na mysli pouze politiky napravo.
Levici nikdy volit nebude.
Integrale
Není to konstatování faktu, pokud to prokázaný fakt není.
A silně pochybuji, že Sterzika platí nějací Rusáci – podle mého to dělá proto, že je prostě Vidlák. Ono jaksi na vesnici se dřív a víc ukazuje, do jakého pekla to ta EU vede. A že to musí skončit katastrofou.
Řekneme si za deset let. Jak dopadne Paks v porovnání s Olkiluoto a Flamanville.
A stejně soudím, že tu nové bloky postaví Rosatom.
to Jihočech Honza
Až sloupnete korejský štítek, tak pod ním bude štítek Westinghouse a až sloupne i ten bude tam Rosatom.
Akorát budoucí Fialové se budou prsit, jak jsme to vybudovali úplně bez Russsssáků.
Co vybudovali? Vždyť to vedou od 10. k 5. a ještě k šípku, nýmandi. :-) To jde k paradoxům tvrzení, extrémních pindalů.
A on lajn
https://www.youtube.com/live/bXYtU7ktGPE
Pro autora:
1) Mne by opravdu zajímalo, jak to bylo s těmi Vrběticemi a tím vyřazením Ruska z tendru
2) Nahlédl jsem (https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/regulator-povolil-obnoveni-stavby-jaderne-elektrarny-paks-ii-po-lednovem-incidentu), je to zpráva z 28. červen 2025, 07:23. A píše se v ní:
„Připojení nových bloků k síti je plánováno na počátek 30. let tohoto století.“ Tj, už vlastní připojení nikoliv teprve dokončení výstavby.
„Až 80 % financování projektu je zajištěno ruskou státní půjčkou ve výši až 10 miliard eur (cca 248 mld. Kč).“
Ano, souhlasím, že p. Rajchl asi nebude odborník na jaderné elektrárny. Ale pokud vycházíte ze zveřejněných informací (a nepředpokládám, že server oenergetice.cz je server dezinformačmí), tak co s tím?
3) Slavní Korejci. Pokud jsem měl možnost vidět jejich technické výtvory, tak za mne nic moc. A někdy nechápou základní technické věci.
ad 1)
To by mne zajímalo taky. Rusové nepochybně mají schopnost, a asi i motivaci, což ovšem ještě nic nedokazuje. Spíš si myslím, že šlo o zametání stop po pochybných obchodech.
Obzalovany dostal trest, soud zbytecny, zapomente.
A co s námi, kteří nezapomínáme?
Babička mne učila „odpouštěj, ale nezapomínej“. Ale spíš si pamatuju svoje trapasy a selhání, než staré křivdy.
Nezapomínat se v případě Vrbětic hraje o prokurátora.
to Jihočech Honza
Dávám tomu tak 10 až 30 let. Až už to bude některým zainteresovaným tzv. „jedno“, tak bychom se jako plebs mohli dozvědět alespoň část pravdy.
„Česko vyloučilo po kauze spojené s výbuchem muničního skladu ve Vrběticích na Zlínsku ruský Rosatom z tendru na dostavbu jaderné elektrárny Dukovany. Po jednání vlády to uvedl ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.“
Btw. Tady by text mohl vlastně skončit. Rosatom vyloučil Havlíček. Tendr spustil Havlíček. Merit textu, vysmívat se Fialovo vládě, je tedy mimo. ¨
Možná stačí jen umět číst. Nebo máte nějaké lepší zdroje?
to shifty
Mám v paměti tu mimořádnou konferenci/sdělení vlády za covidu. Tuším hrál Babiš+Hamáček, kdy národu bylo oznámeno, že za Vrbětice v r. 2017 můžou agenti RF.
No a mne zajímá, jak to ve skutečnosti bylo. A jak moc tyhle oficiální lži komu sloužily (např. při tom výběru dostavby).
Národu ruské agenty ve Vrběticích oznámil Koudelka z BIsu alias čučkaři.
Babiš a další jen rychle pochopili, že jde o dílo anglosaské tajné služby uvést tuto historku do oběhu Čechům k uvěření. A že v Langley ve Virginii (sídle CIA) nebudou jen tak koukat, jak by jim nějaký český politik do toho chtěl házet vidle. Že budou posílat na vzpupné politiky i nájemné vrahy i jiné pohromy. Všichni politici se do jednoho podělali strachy a hromovali proti Rusům, co způsobili Vrbětici.
Reálně Vrbětice patřily soukromé firmě. Odtud se vyzbrojoval radikální islám a další barevné převraty, ke kterému se nikdo oficiálně nehlásí, ale fakticky ho podporujeme. Pak to bylo potřeba nějak zakrýt. Tak se vymyslela po anglosasku uhozená historka o dvou ruských agentech, co každý na zádech unese naráz pět tisíc kulometů a osm tanků – a ti to vykradli, následně nechali vybouchnout.
Taknějak.
2 shity Najdi si na vlkovobloguje seriál o Verneřicích a pak se sem vrat odpovídat na otázky.
Posrana t9 vrbeticich.
Začalo to pádem vlády Nečase a dále pokračovalo podivnou smrtí Kellnera, oba prosazovali Rosatom..
Dana Drábová rychle pochopila, kam musí ohnout své názory, pokud se nechce živit v montovně za 15 tisíc Kč / měsíc.
Necítím se povolán komentovat technické aspekty, nicméně: „Tak předně stát s EDU II uzavřel dohodu, že dorovná cenu pod 90Eur/MWh a cokoliv naopak tuto cenu převýší, jde státu. Chápu, že pro Rajchla je hlavní téma Lipská Burza – satan černý smradlavý – zejména proto, že buřtožrout obecný nemá tušení, která bije a tak mu může uvěřit. Jen mu tedy uniká, že tímhle nastavením má stát ideální nástroj jak zápolit s proměnlivou cenou energie na trhu. Pokud bude cena na té strašlivé burze nízká, o nějaké prachy přijde, když vysoká, vydělá.“
Mně osobně je úplně jedno, jestli stát vydělá nebo prodělá, vzhledem k majetkové struktuře ČEZu je to úplně jedno. Hrozně by mě ale zajímal ten způsob „zápolení s proměnlivou cenou energie“ ze strany státní byrokracie. Dost mi vadí, že limit našeho exportu energie je asi 15% vyrobeného (na víc nestačí dráty), přesto však platíme ekologickým šílenstvím zdeformované německé ceny i za těch 85%, které zůstávají doma.
Tak, třeba jak žabáci, bo tak nejak většina ojvropy, co FAK doma neplatí burzovní ceny. Ale co by nácci žrali, dyby nemohli vykořisťovat východní untrmenš, že??
Kdy naposled byla cena na lipske burze pod vyrobni cenou elektriny v ceske JE?
Ja jen, abych vedel, kdy ze nas hen ta burza naposledy zachranila pred provarem.
Diky.
To záleží jestli do toho počítáš amortizaci. Čistě provozně, kdy připustíš, že Temelín spadl z nebe a po konci životnosti se propadne do Země, tak nikdy. A o vyčíslení amortizace bychom se mohli hádat do konce života.
Poměrně často je cena elektřiny na lipské burze i záporná. Tedy platí vám za to, že elektřinu spotřebujete.
Safra, že se mně to na složence za elektriku nikdy neukázalo… 8-O
To ani neukáže, protože vy odebíráte elektřinu za smluvní cenu, nikoli za spotovou cenu na burze.
Ale můžete si domluvit platby za spotovou cenu, a tam je občas cena záporná. Tedy platí vám za to, že elektřinu odebíráte.
no jako já mám semispotovei tarif a nejak sem si toho nevšiml (pravda, je tam eště fixní maržička dodavatela, a v záporu je to asi moc málo na to, aby se to projevilo, ale stejně)
Helejte chlape, když budete ve velkém pálit elektřinu (aspoň 10 MW výkonem nebo více) přesně v době, kdy síť potřebuje odstraňovat elektřinu – budete v balíku. To je velice potřebná a žádaná služba.
Na rozdíl mezi smluvní a spotovou cenu kdysi rýžovalo několik dodavatelů elektřiny. Jedna z nich se pak stala slavnou – Bohemia Energy. Přepočítali se, a hlavně bych řekl, že se rozvodli podvádět a vykradli z firmy mnoho aktiv.
No jasne, patnackrat to bude predrazeny, ale posestnacte vydelam. Good deal…
Musíš odebírat elektřinu, když je záporná.
Kvůli OZE je často v síti přebytek elektřiny, a hledá se kdo by jí ze sítě stáhl.
Jojo, taky znam v lete topici tramvaje.
Často, ta „burza“ vznikla za účelem řešení přebytků z příležitostných zdojů el. výkonu.
Často se tam proto prodává el. výkon za cenu zápornou (kdy dodavatel platí odběrateli za to, že si přebytečný výkon odebere).
Dodávat el. výkon za zápornou cenu žádná JE principiálně neumí.
Takze kdyz od tech predrazenych cen odectu ty ceny zaporne, jsem v plusu? No jeste, ze tu burzu mame! Jak jen jsou ti Nemci blbi, ze?
Němci nejsou blbí. Jenže když mají dotaci za dodávku 120, mohou v klidu prodávat za -100 a furt 20 vydělají.
Ale takto nemoze fungovat ziadne odvetvie priemyslu…
Podla zelenocervenych sudruhov v Bruseli ano.. to by bolo, aby sme neporucili elektrine! Co tam po nejakych Kirchhoffovych zakonoch.
Hlavne, Kirchoff se narodil v Kaliningradu, takze od takovyho proruskyho srace si nenechame diktovat! A uz vubec ne nejake jeho posrane zakony!!
Čím dál víc se nastoluje ožehavá otázka, kterou by naše vláda měla řešit.
Je stvořitel proruský? Zcela jistě ano, vždyť stvořil i Rusy! Tím pádem bychom se měli distancovat i od jeho díla zvaného fyzikální zákony – a začít je ignorovat.
že Rajchl není zrovna kovaný v energetice je asi jasné každému, kdo jeho rychle se měnící názory četl.
Ale stačí si přečíst od místně neregistrovaného rádoby superodborného autora první odstavec s výrazy jako „…Když mu nestačí, že ho zesměšnila paní předsedkyně Drábová, pojďme si ukázat jaký je to hlupák názorně a podrobně…“, tak je jasné, odkud vítr věje. Zbytek článku jsou jen ideologické žvásty, zabalené do pár rádobyekonomických a časových údajů, které jsou přesné a spolehlivé asi jako všechno, co je publikováno ve večejnoprávních prostředcích. Asi tomu autor i věří, jinak to lze těžko vysvětlit.
Ideologická nenávist autora je patrná i z věty „—To už je fakt lepší i ten blb, kterej se radši věnuje nutele…“ čímž prokazuje zcela zřetelně svoji energetickou kvalifikaci :-).
No, asi tak. Každopádně v paprikášově to hlavně mělo papírový zpoždění, 15 let se tak nejak pytlíkovali, esli to teda fak chcou, nebo nechcou (vostatně, před 15 lety byla situaca úplně jiná, jaká je zelená kurvárna křivárna, to se většině vovčanů vodvírajou bulvy až teď). Staví se teprv chvílu, a to eště sou vorgáni předposraní z kdejaké kraviny, asi aby jim do toho nigdo pak nemohl házet vidle.
Ovšem žabáci nebo we-stink-hauz se předvedli celkem dobře, dyž „stavěli“ (jako že fak tam chodili vohnouti ve vestičkách ba šichtu) patnást, dvacet let a zvládli u toho zbankrotovat…žabáci Arevu znárodnili, poté, co z toho včas vycouval símens, než padl taky, a Toshiba měla co dělat, aby nepadla na držku, musela se zbavit spousty divizí jako např. výroba disků/ešešdě, to zamrzí.
Já to shrnu:
– Všechno kolem výstavby českého atomu teď děláme nejlépe na světě.
– Kdo nevěří paní Drábové, je hlupák.
Nějak to na mě působí málo uvěřitelně.
Spíše mám dojem, že je to styl Česká televize. Napíšeme 0,1 % skutečnosti, a těch 99,9 % co se nehodí do krámu nezmíníme.
To bude eště divení, až to bude stát minimálně vo půlku víc a 2040 eště furt pět let do spuštění, jak dyž stavijou žabáci nebo na slovaču talyjáni. Vostatně nové korejácké prasezident jasně řikal, že to celý ten předchozí ksindl šmelinářsky vylhal a za ty prachy to není postavitelný, a to voni se šikmáci eště hecnou aby našli způsob, jak to tai z fyjalistánu vytáhnout, aby to nemuseli dotovat ze svýho. Kór dyž sklapli podpatky a nechali ojvropu tem amerikánskejch ksindlům z we-stink-hauza. Takže je to pro ně v podstatě zakázka na pyču, bezvyznamná, a v ojvropě nic takovýho nigde jinde stavět nebudou, takže na nejaký subdodavatele se můžou vysrat, si to tam pěkně dodajou ze svejch fabrik, ať aspoň stád protočí prachy doma, dyž na tom nic nevydělá. Pro místní jendy, kerejm šikmáci nejaký vohlodaný kosti hodijou, to žádná referenca nebude, pže nigde po vokolí se to jinde stavět nebude, a na eksport na střední východ, áziju nebo Afriku, kam korejáci potenciálně dodávat budou, bude cokoli z fyjalistánu s vohledem na místní daně, energie atd. moc drahý.
K té henté technologické tentononc, hlavní výhoda korejáků je, že to nejsou žabáci, a nejsou to amerikánský čuráci z we-stink-hauza; a taky nabídli nejnižší cenu. To je tak to hlavní, že by to byla jako nejaká záračná technologia, to fak ne.
Já jsem od autora článku pochopil, že je to nastaveno naprosto optimálně a nejlepším způsobem. Může nastat jen jedna za dvou variant:
1) Dopadne to dobře. Závěr: Bude to úspěch Fialovy vlády.
2) Dopadne to špatně. Závěr: Bude za to moci Havlíček.
Na Slovensku už to staví Češi, ne?
Křetínský (EPH) v r. 2016 podíl Enelu koupil, nebo už je ta zase jinak?
no bacha, musíš rozlišovat investora a dodavatela, já mám takový špatný tušení, že to furt dodává Enel (a za ním samo vagón subek) ;o)
No, původně jsem hodně váhal, ale po tomhle článku SPD volit rozhodně budu, abych nasral autora.
Ne, dělám si srandu. Volil bych je i tak. Hezký den :)
Ty nebudeš volit nikoho, od kdy mají opice volební právo?
Ale bude. On se tak podepisuje jen když má opici. Ty dej Notore radši u voleb bacha, aby si tě s ním nespletli. Mohli by ti pak odmítnout vydat volební lístek.
Rajchl, to je takovej dobroděj, myslí to dobře, je lidovej a hlavně má hentu pravdu(!), i když si jí tahá tak akorát z prdele.
Ale neni to Rajchl, co mě zrovna teďkonc sere, ale je to mrtvej negr v mý garáži, slovy klasika… Zajímalo by mě, kam se poděl šéf Stačilo/ Sterzik/ Vlkbloguje? Tady to každej tejden bylo v diskuzích furt dokola, jak byl trefnej támhle a tuhle, jak měl zase recht, jak hele mámo to tej vládě zase nandal.. a najednou je ticho po pěšině, v diskuzi o něm ani slovíčko? Co se stalo, překročil Rubikon a už místním nevoní? Copak??
Stačilo! bych čekal, že tady v místních diskuzních kruzích bude top 01, soudě dle obsahu. Tenhle obyčejnej blogger co to s každym myslí dobře je přece totálně trefnej a vůbec, proč se tu o něm najednou člověk nikde nic v diskuzi nedočte? Že by… ??
https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-stacilo-se-obava-propadu-ve-volbach-a-laka-slachtu-ten-se-sterzikovi-vysmal-40529380
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-sef-stacilo-sterzik-jednani-se-socdem-bude-pokracovat-tam-kde-skoncilo-280545
Myslí na obyčejné lidi a chrání je před fyjalovou býdou!!!
to shifty
Vážení hodnotový spoluobčané…
https://www.youtube.com/watch?v=qWtaVCM4luI
Nejen DFENS-em je člověk živ.
Furt radši blbce než lháře, sorryjako.
to shifty
A kdo z těch nominantů do PS lže? Resp., kdo je nejméně blbý?
Lžou tam v podstatě všichni. U blbců typu Fyjaly se obávám, že to opravdu aspoň částečně myslel dobře(a lezl do bruselské prdele), u lidí typu Rajchla mi ta motivace přijde výrazně horší. Ale třeba se pletu. Volit nebudu ani jednu tuhle partu.
Chrudimsky bych to dal že idioti ??? galérky rozkradli vše. Neříkám že dětské prostitutky kreatůr školadstik cákal v niveč se zrudičkami od dětství. Aha „wolové úrovně¨ barmské ženy alias nejlepšího zkrajinského premiéra až budete platit „dlhy za zem větší francie kreténi. Neříkám vám že není řešení s dětskými prostitkamyminprezenr)tovaným státem korupčníků bez inteleku. Schválně mozkujte papopušci… zabili 89 vám své děti finále ex idiota nato laudóna, brrrr
Sterzik se udělal pro sebe, má své Vidlákovy kydy. A fakt nevím, proč čekáš, že na zdejším foru se sympatiemi k libertariánství budou top 01 zamaskovaní komunisti? I když je pravda, že liberálové jsou natolik děsní, že i ti komanči se jeví jako přijatelná alternativa.
Sterzik je děsnej kokot.
To možná je, ale rozhodně lepší, než Fiala a spol. Píše rozumně, ale otázkou je, kolik by toho s babišem dokázali prosadit a nakolik by byli ochotni jít do ostrého sstřetu s EU.
s vohledem na to, že uhnija už lidi ohrožuje existenčně a to akutně https://www.michalapetr.com/map-2351-brusel-v-noci-na-dnesek-198-miliard-czk-ktere-fialova-vlada-venovala-ukrajine-nestaci-cesi-pridaji-dalsich-25-miliard-czk-valka-ma-pokracovat-az-do-roku-2035-na-cechy-i-slovaky-budou-za/, tak každej, kdo není naprosto vylízaný pako, do toho musí jít pěkně zvostra, všecky sračky okamžitě vetovat, dokud si to ty zmrdi nenarvou zpátky do prdelí, ze kterejch to vytáhli
V tom nesouhlasím, protože Sterzik, Babiš a Fiala a spol. jsou hlavně profesionální lháři. Je úplně jedno, co říkaj nebo píšou.
Nedá se jim věřit nos mezi očima a v tom Sterzik není žádnou výjimkou. Nelíbí se mi ani ruská a ani americká propaganda a lidi který v ní jedou takhle intenzivně jako Vidlák už vůbec ne.
Kokot, kterej pere prachy z Ruska přes neziskovku…v čem je lepší než ti blbové okolo?
Tím, co píše?
@ Childeater, Honza, Behe
Mám hodně podobný názor jako Žrout. K tématu fatálního problému mimoparlamentní opozice zde od Petra Robejška, stručný, čtivý, skvěle analytický, srozumitelný, bohužel pesimistický :-(( https://www.blogosvet.cz/article/chybna-strategie-nasi-mimoparlamentni-opozice-Bgw0t
Vidlák nenavrhuje vize, jen háže do davu aktuálně líbivé hlášky. Je to táborovej řečník a revolucionář. Nic z toho obyčejný lidi nepotřebujou.
Vidlák nic z toho vo čem pořád dokola mluví, nezařídí. Nemá na to lidi. Lidi kolem něho jsou nesnášenliví autoritáři, co kašlou na svobodu slova a cenzura je jejich denní chleba.
Jako například jeho administrátor webu litterate.cz-Vidlákovy kydy, Alef Nula a jeho zuřivá smečka nohsledů. Tam je nejvyšším hříchem mít jiný názor, než admin. Mažou a banují jak zběsilí.
MK: je to možné. Je to dokonce i pravděpodobné. Jenže v téhle situaci jsou jen dvě opravdu důležité věci:
1) žádná válka
2) žádná masová neevropská migrace
Co z toho hrozí od Vidláka a co od Fialy?
@ Honza
Neměřitelné rozdíly. Vidlák zkoaluje s Babišem a budeme mít voba tvoje body. Stejně jak od Fialy. Jako bonus navíc se budou všichni hádat ad nauseam mezi sebou, kdo za to opravdu nemůže, ale musel to podepsat.
Sorry, nechci se hádat, ale není mi patnáct a politiku sleduju pečlivě už 35 let. Politici a moc nikdy nemění úspěšné postupy. Změnit to může jen masa lidí, která jim to přestane opravdu žrát a začne se podle toho chovat.
Coz se nikdy nestane. Masu lidi je potreba zvednout ze zidli a to umi zase jen profici, kteri to udelaji za prachy. A ty maji jen ti, kteri dost kradou. Kolo se uzavrelo.
Na co jste zapomněl: Na zvednutí masy lidí musíte mít prachy a hodně prachů.
No taxem to i myslel. Ti profici, co je zvednou, chteji prachy. A ty musi ten dotycnej zadavatel mit. Ti lidi na konci povetsinou dostanou tak max koblihu a to jeste jen nekteri. Zbytek tam jde ‚z presvedceni‘.
Ještě nikdy se v ČR nestalo, že by masa „uvědomělých“ „zodpovědných“ pravicových voličů vyšla do ulic demonstrovat proti tomu, co si (a ostatním) zvolili.
Ale demonstrovat a vyřvávat na povel presstitutů a neziskovek proti levici, to jim šlo.
@ leon
Mám takové temné podezření, že většina politiků i ovčanů, co si myslí, že jejich srdce bije pro pravici, jsou ve skutečnosti levičáci.
A původním levičákům nezbylo, než zvednout z bláta votrhanej prápor pravice. Aniž teda stihli pořádně přešít na mundůru starý rozlišováky za novou osadu. Takový domácí žvejkání kognitivní disonancičky.
Samozřejmě je to jen má dezinformační anekdota hrdého budovatele naší vyspělé společnosti.
Vidlák s Babišem nezkoaluje, protože Vidlák je beta samec, který si hraje na alfa samce. Když půjde do spojení, kde nebude přímo lídr nebo jeho nejvyšší náměstek/sekretář – Vidlák to neustojí osobně, a rozpadne se to.
Vidlák se prosazuje spíše svými sociálními dovednostmi než faktickými dovednostmi.
JH
na tohle je jednoduchá odpověď. Ani Fiala ani Vidlák na Tebou zmiňované body nemají vliv.
Tyhle témata můžeš od k českých politických reprezentantů v klidu abstrahovat.
ChE: potom můžeme volit podle bot, slušivosti obleku či fotogeničnosti (viz hadrfous).
Anebo si může říct, že volby jsou na nic, a zbývá jen organizovat atentáty a házet pumy.
Volby jsou na nic, pokud nemáš reprezentanta, se kterým se ztotožňuješ.
To je přesně můj případ.
Jak postupovat dál, už je nepodstatné.
Tož mně stačí reprezentant, který mi nebude škodit.
V tom je výhoda být katolíkem. Za těch dva tisíce let jsme viděli tolik věčných říší a zdánlivě neotřesitelných režimů, že sub speciae aeternitatis je aktuální politické hemžení opravdu směšné.
Hm, to nechceš vůbec málo a udivuje mě, že Tě zaujal zrovna Vidlák.
Vy katolíci máte pro bližního a jeho slabůstky opravdové pochopení.
Nerozumím, ovšem respektuji.
Tak Vatikán ty říše, přičinlivě, odborně a nevinně, pomáhal rozkládat, ruku v ruce se zcela nezištnými bratry židy.
Teda co to kecám, pomáhali jste jejich zdravému vývoji a růstu, jen se to vždycky nějak nepovedlo. Asi zlovolní trpaslíci to furt kazej, vám pomocníčkům, čistým jako andělské lilium, do dneška.
Childeater : to bych tak úplně netvrdil. Pokud se dáme dohromady s Maďary, Slováky, Rakušáky, Holanďany a myslím si, že s Polákama už se tak trochu dá i v lecčems počítat, tak máme k tomu větší část Itálie, skoro půl Francie, třetinu Německa a můžeme tu EU rozpustit. Jen chtít.
Ale to si v první řadě musíme přestat lhát, zejména o své pravdě a svém dobru, což je vždy nejtěžší.
Reálně – dle zkušeností s historie – to nejspíše dopadne tak, že Poláci, Maďaři, Slováci, Rakušáci budou rozpouštět EU a Češi ji budou bránit a posilovat.
Nymslím si to, budeme čekat, jak to dopadne, a v listopadu se přidáme.
Toto nebude fungovat, zatial nas vzdy uspesne dokazali rozhadat.
@ Honza
Navíc zatím zcela pomíjíme aspekt předvolební koalice Stačilo. Vidlák se dal dohromady s Aspen Institutem pod fasádou SOCDEM. To je jako co? Nějaká nová společenská hra, pokus překonat Izerovy fóry, nebo co? Je to tak šílené, že se to nedá ani komentovat.
Socdem jen přistoupila k programu. To je zcela bazzubý.
@ Integrale
Totéž, co jsem psal Coxovi. Jakej program? Kde žiješ? S tím si každej první hodinu po volbách vytře prcinu.
Jde o ty kandidující lidi, ne o programy. Kádry Aspen Institutu řídí SOCDEM a potenciální koaliční partner ANO je opět řízen kádry Aspenu. To jako má být alternativa? Fakt vod toho něco čekáš?
Tady funguje stále 5+1 koalice, bez ohledu na pořadí probíhajícího divadelního dějství. Piráti a ANO jen sedí a čekají na alternaci. STAČILO plus SOCDEM bude pouze součástí teoretické budoucí alternace koalice 7+1.
Fšecko sou to sračky.
Bez zastoupení není reprezentace/demokracie (jak pravil nějaký významný prezident a tvůrce americké demokracie).
Mě tady nikdo nezastupuje, takže pro mě tady není demokracie.
Z prdele budu volit ten hybrid pravicových? libertariánských? demokratických? stran SPD, Svobodní, PRO a Trikolora. Ti se tam dostanou, na rozdíl od Vidláka a nic tím nemůžu zkazit víc, než už to posraný je.
To je hra, která má i logický podtext – sjednotit celou alternativu pod jednu hlavičku, aby se neztrácely hlasy.
Čtyřkoalice už udělala protitah. Nasadila zase Šlachtu (Přísaha), který pracuje pro zájmy globálních progresivistů, a tváří se opět (po kolikáté už?) jako alternativa. To odčerpá pár procent hlasů opozici Fialově vlády. Vždy se najdou dost pitomců, co to Šlachtovi hodí, a nepochodí svinskou hru.
Problém spojení alternativy je stejný jako problém Fialovy vlády. To spojení má program ANTI. Fialova má program antibabiš, antiputin, antiokamura, antiturek. Spojení alternativy má program antiFialova vláda. Pak někdo z nich dostane do rukou vládu, a nebudou vědět co dělat – protože nebude žádný pozitivní program. Tak z toho udělají kůlničku na dříví tak jako Fiala s Rakušanem a Kolářem.
@ Alan
Souhlas velký. Až na jeden detail. Aspen Institut (v nějakém kabátě, třeba SOCDEM, třeba jiným, to je jedno), podle tebe je součástí alternativy, děláš si srandu?
Nikdo neví, jestli Maláčová v Aspen Institutu vůbec byla. Ona sama to popírá.
***
Já si hlavně myslím, že alternativa se rozbije v detailech namísto v práci.
Mají už dávno tlačit na zákon FARA – zveřejňování nevládních organizací a jejich financování ze zahraničí.
Mají už dávno tlačit na x dalších věcí.
Jinak to dopadne jako s USA. Trump zjistil, že korupce nevládek placených z USA už jsou profláklé. Tak se zrušila nadace USAID a další. Namísto toho potečou peníze k nevládkám jiným, dosud nezmapovaným směrem. A všichni budou ve sladké nevědomosti spokojeni, jak je teď už vše v pořádku.
***
(Jestli někdo z následujích odstavců bude odhadovat, koho jsem volil či nevolil, je hlupák. Moje gusto je jinde, ale dělám věcnou analýzu.)
On by se dal napsat i dlouhý text o komunistech i socialistech. Obě strany měly nalezlých spousta parazitů, kteří dávají najevo, že Konečná ne a Maláčová ne. Odešli ostentativně progresivní a libtardí zrůdy, a díky těm dvěma ženám se z těch stran stalo něco mnohem nadějnějšího.
Komunisté doslova zvedla Konečná jak Fénixe z popela, protože ta strana by umřela. Konečná je dobrá, ta se neztratí.
Socialisté se likvidují už velmi dlouho. Už jen to, že přišli o značku ČSSD, a museli se přejměnovat na SOCDEM, je příznak blbosti. A teď ostentativně odešla obrovská část parazitů. Jestli to socani ještě zvládnou nebo ne, je otázka. Každopádně mrtví zcela nejsou. Maláčová teď v podstatě hraje vabank.
co kde pere?
Má neziskovku s neprůhledným financováním kam chodí prachy z ciziny, zuřivě kope s Konečnou za Rusko. Jo, za ruku jsem ho nechytil. To je pravda.
Zaměstnával ho tuším Babiš, teď jim Stačilo financuje Jandejsek, takže ještě navíc silnej vliv agrobaronů.
Takže jeho svět jsou agromafie, Rusové, komouši.
Zabaleno do euroskeptických pindů, s Konečnou jako třešní na špičce dortu.
Dobrou chuť, pokud je zájem.
Já si nedám…
@ Childeater
Ale zase musíš uznat, že mluví krásně :-D)))).
Problém je jinde, než v rétorických cvičeních. Na změnu jsou potřeba lidi, hodně lidí. A v případě jeho úspěchu, na jeho zádech, se zase proderou nahoru jen další kariéristi a zmrdi? Ano či ne?
A s kým se chce spojit do vládnoucí koalice? S tím žvanilem Babišem jak správně naznačuješ? Tomu udělají tytyty z Brusele a jako obvykle si klekne, políbí prsten a bude poslušně šlapat brázdu. To už tady bylo tolikrát, vyzkoušený manévry prostě jen zopakujou, to je pro mě metafyzická jistota…
Rozdíl je, že Babiš neochotně a částečně udělá to, k čemu ho donutí.
Zatímco jiní totéž udělají ochotně, agilně, a 10 x víc než je žádáno.
I politik musí občas ustoupit. Politika je umění možného. Neexistuje politik, který prosadit všechno.
Babiš udělá velmi ochotně to, co vyztuží Agrofert nebo ho zachrání od tepláků.
Zbytek ho nezajímá.
Hezky to ilustroval jeho krizovej management v době covidu.
To samé dělali všichni co Babiš. To samé dělal třeba i Orbán.
To MK:
Přesně to si myslím.
Pokud se Vidlák s Konečnou dostanou do PS, tak Vidlákova záda poslouží zmrdům a on sám bude zaměstnán už jen tím, aby mu přes ta záda nelezlo tolik lidí.
Na reálnou politickou práci nebude pak mít ani čas, protože s ní nemá zkušenosti, nikdy nic takového nedělal.
servisdok
Sterzikovi nejspíš o reálnou politickou práci nejde. Bude chtít někde přičichnout k nějakému byznysu, nebo projevit vděk sponzorům.
Jiná situace by nastala ve chvíli, kdyby byl jeho hlas potřebný pro dorovnání nějaké koalice, pak by mohl získat reálný politický vliv.
To ale není moc pravděpodobné.
@ dok
Voliči co milují sportovní disciplínu skok na špek, a mohli by to z důvodu některých svých preferencí hodit Vidlákovi, mají k dispozici čtyři „lepší“ candydáty a favority (dle svého ujetého poblytologického vnímání):
ANO, STAN, Černoprdelnické Lidovecké Nefiltrované a staronovou děvku v bordelu Šlachtu (Přísaha je nejnovější tlakově vstřikovaný model bezpečnostní digitalizované kanalizační výpusti proti přetoku voličů).
Takže je to malá násobilka. Vidlák s odřenýma ušima dostane 4%, a ty pundou taky do kanálu. Aspoň dostane prachy za hlasy, no.
A proč? Protože dlouhodobě, pracovitě a systematicky, nenápadně a spolehlivě, svou drobnou usilovnou prací posral co mohl. Už je pozdě to napravovat o prázdninách.
ChE: co je špatného na vlivu agrobaronů? Aspoň provozují reálnou, fyzickou výrobu, zaměstnávají lidi a odvádí tu daně. S mými zájmy jsou v souladu rozhodně víc, než finančníci, manažeři a neziskovčíci navázáni na Brusel.
A Rusko nezmizí ani válkou na Dněpru. Ne jeho trh, ne jeho suroviny a vazby v rámci BRICS.
A co třeba sosání dotací? V tom jsou agrobaroni mistři a tím jsou navázáni na Brusel stejně jako neziskovčíci. Nevím jak by dopadlo porovnání dotací co dostali a daní co odvedli.
Pokud by nesosali, nic by v bruselském prostředí nevytvořili. Do toho vlaku jsme nastoupili, nestavěli jsme ho.
Jihočech Honza 9.7.2025 v 16:00
Přesně.
Například Andrej Babiš se svého času zabýval neexistencí jednotné zemědělské politiky EU a velkorysým mrháním penězi pod pláštíkem dotací.
Že bez dotací není v současné době žádný zemědělský podnik konkurenceschopný je smutná skutečnost, která není řešitelná. Logické zrušení dotací je politicky „neprůchodné“.
Při jednom z prvních školení o pozemkových úpravách na počátku devadesátek s ukázkami praktických příkladů v Bavorsku jsem měl z ukázek dotačních titulů oči navrch hlavy, jak říkávala babička, přitom si zástupce bavorského ministerstva zemědělství trpce stěžoval, jak je to nyní těžké, když část finančních prostředků seberou „Ossis“.
y: nedávno vyšla krásná knížka vzpomínek skandinavistky Heleny Kadečkové:
https://www.databazeknih.cz/prehled-knihy/zivot-s-islandem-490799
Vtipná je pasáž, kde se podivuje, jak to, že se těm sedlákům v celkem neúrodné zemi tolik daří, kde vzali na ty báječné traktory a kravíny… „A pak jsem se seznámila s pojmem „zemědělské dotace.“
Vzpomeň na tatínka Majora Majora…
„Jeho specialitou byla vojtěška, na jejímž nepěstování velmi vydělával. Vláda mu velice dobře platila za každý metrák vojtěšky, který nevypěstoval. Čím víc vojtěšky nesklidil, tím víc peněz od vlády dostal, a každý halíř, který si takto nevydělal, vynakládal na nákup dalších pozemků, aby mohl množství nesklizené vojtěšky stále zvyšovat. Pokud šlo o nepěstování vojtěšky, nedopřával si tatínek Majora Majora ani chvilky oddechu. O dlouhých zimních večerech zůstával doma a neopravoval žádné postroje, a den co den vyskakoval k polednímu čile z postele, aby se přesvědčil, že pole zůstávají neobdělaná. Do půdy investoval velmi promyšleně a brzy nepěstoval více vojtěšky než kterýkoli jiný farmář z okresu. Sousedé ho vyhledávali s žádostmi o radu ve všech možných záležitostech, neboť se mu dařilo vydělávat velké peníze a byl proto moudrý člověk. ,Co člověk zašije, to také sklidí,‘ kázal všem bez rozdílu, a všichni na to zbožně říkali: ,Amen.‘“
Pěstování vojtěšky jistě škodí klimatu. Orwell i Heller zůstávají inspirací.
JH:
Jak to dopadlo u Viléma s tím sázením dukátů?
Moje otázka zapadla, tak se připomínám.
Nu jak asi, alchymista v noci vykopal dukáty a práskl do bot.
Inspirace je malo. Je to vyzva. Je potreba ji pevne uchopit prosadit v praxi.
Chideater 9.7.2025 v 17:14
Krása.
Zkouším se rozvzpomenout, kdo a před kolika desítkami let zde Josepha Hellera citoval poprvé.
Nebyl to nakonec Oc?
Věřím, že byl.
Ygorek 20:14
Jsem si jist že ano. OC mi tady upřímně chybí, v mnohém jsem se s ním úplně neshodl, ale měl má názory jasné, brilantně formulované a k tomu břitký úsudek.
Nevím jak se Tvoje zájmy shodují s agrobarony, je to Tvoje věc. Předpokládám, že jim jde hlavně o maximalizaci svého zisku a co největší koláč z veřejných / evropských peněz. Mně to nikterak neimponuje. Rusko tady samozřejmě bude, ale taky mi nijak neimponuje, rozhodně alespoň to, že tady realizuje své zájmy přes nějaký Vidláky.
Viz výše má odpověď klokanovi:
žádná válka
žádná neevropská migrace
Přej a bude ti přáno :-) Nejde o imponování, ale o zájmy. Mne agrobaroni ani Rusko neohrožují. Liberálové škodí mnohem víc.
Copak o to. Já bych i přál. A kdyby pan agrobaron vydřel z hovna firmu a úspěšně zaměstnával tak i smeknul klobouček.
Ono je to ale tak, že pan agrobaron je šmejd non plus ultra, což dokazuje denně a do politiky se cpe proto že musí, aby nebyl za svoje zlodějny spravedlivě souzen.
A jakmile měl moc, okamžitě jí napřel k maximálnímu užitku směrem k sobě a navzdory tomu to tvrdil, byl velmi devótní k Bruseli.
Agrobaroni jsou ksindl.
Jenže tenhle agrobaron už svoji partaj (tedy hnutí) má.
A i ksindl může posloužit dobré věci, viz Glum.
Asi máš větší představivost než já.
Nemyslím si, že Sterzik může příjemně překvapit. Soudím, že chce někam k cecku k velkým klukům a ti velcí kluci zase nechtěj blaho lidu, jen kvalitní byznys.
Na kvalitní opozici to nebude stačit.
A co se teda vlastne nabizi?
Ja to zatim nejak do hloubky nesleduju, mrknu na to az tak dva tydny pred volbama. Je mi fuk, kdo zaplatil vytah nekoho k moci, je mi fuk, jestli si honi u porna, nebo jestli nechodi do knihovny.
Kdo nabizi smysluplnej program ve prospech Ceska a pritom ma potencial do snemovny vlizt a program prosadit?
Sysop 20:34
Jestli objevíš, dej mi vědět. Jak píšu výše, nikoho takového jsem nenašel.
Childeater: Jakmile někdo do českých voleb nakvedlá „práci pro ruské zájmy“, tak je idiot.
Pozor na to, aby tě nesledoval Rus pod postelí. Nebo nestál za závěsem. Také na tebe může juknout z ledničky.
Zcela určitě máš tvůj byt i pracovní místo plné štěnic a kamer. Signál z nich jde přímo na stůl Putinovi do Kremlu.
Možná, že už tě mají v hledáčku agenti FSB, a těm holenku neutečeš. Když budou mít na tebe pifku, jsi mrtvý muž. Novičok s tebou! Vyhýbal bych se na tvém místě vyšším patrům, kde bys mohl náhodou vypadnout z okna.
Nikdy nevíš, kdy za tebou stojí Rus. Může to být třeba ten zdánlivě náhodný kolemjdoucí, co vypadá, že jde do stejného obchodu jako ty. Nebo tě může sledovat jako spolupasažér ve vlaku, autobuse, nebo na jezdicích schodech v metru. Buď ostražitý a bdi!
Rus tě sleduje všude. Má jediný zájem: skolit tě. Už teď je jasné, že nezemřeš přirozenou smrtí, ale bude za tím Čepiga a Myškin.
Childeater 9.7.2025 v 15:08
Má neziskovku s neprůhledným financováním kam chodí prachy z ciziny, zuřivě kope s Konečnou za Rusko.
No a přesně o tomto jsem psal: aby vůbec mohlo být v této zemi lépe, musíme přestat lhát sami sobě. A to se týká evidentně právě Vás.
I kdyby byl někdo placený z Ruska, kolik takových ruských agentů asi bude ve srovnání s bruselskými a americkými agenty nasáčkovanými ve stovkách, možná tisících neziskovek v ČR? 0,002 %? Nebo 0,0021%?
Druhá věc: jestli má Rusko a hlavně Čína nějaký agenty, tak jsou všichni v Eurokomisi a Europarlamentu a proti tomu, co by mohl od nich brát nějaký Vidlák (což je s pravděpodoností 99,99 % nesmysl) musí brát troliony, jinak je jejich počínání nevysvětlitelné.
Podívejte se, v jaký kondici byla EU při nástupu Putina k moci. A podivejte se, jak je na tom dneska! A srovnejte s Ruskem. Rusko a Čína šly raketově nahoru, EU do pekla. Takže bát se nemusíme agentů Vidláků placených Ruskem, to jsou neškodní blázni, ale bát se o holý život musíme agentky Uršulky z Leyen a celé té její party, protože ta to tu vede zu Grunt.
A opět připomínám pravislo číslo jedna: naším problémem už přes 35 let není Rusko, naším problémem je už přes 2 000 let Germánie!!!
Není to Rusko, kdo nutí české důchodce platit odpoustky za to, že tu postavili stabilní energetické zdroje a robustní přenosovou soustavu. Není to Rusko, kdo Čechům zněkolikanásobil cenu plynu, elektřiny, potravin, nemovistostí a dalších nezbytných životních položek. Není to Rusko, kdo tu zavádí cenzuru, posílá lidi do vězení bez spravedlivého soudu. Není to Rusko, kdo vymílá našim dětem mozky sexismem, rasismem a marxismem a dělá z nichnegramotné hlupáky v oblasti matematiky, fyziky, chemie a biologie . Není to Rusko, kdo nám od 1. 1. 2027 násilím vnutí odpoustky za benzin, naftu, plyn, ropu, byty a baráky a kdo znemožní dovoz věškerých životních potřeb ze světa, který je ještě v pořádku. Není to Rusko, kdo tu likviduje chovy dobytka a drůbeže a hodlá je dovážet z druhé strany Zeměkoule. A není to Rusko, kdo tu udělal tunel ve jménu příležitostných zdojů el. výkonu a teď řeší spalování tohoto el. výkonu. A není to Rusko, kdo nás dostal do takové mezinárodní izolace, že našim představitelům ve světě nevěří už ani opice banán mezi zubama.
Za to, že neustále lžeme, podvádíme, krademe a vlastním dětěm totálně/totalitně likvidujeme budoucnost fakt už kurva 35 let nemůže Rusko. Za to, že jsme si totalitně zkurvili životy nejen sami sobě, ale hlavně svým dětem, fakt nemůže Rusko. Rusobijectví bylo hrdinstvím před 50 lety, dneska je to jen ukázka totální demence!
To, že o někom koho pase Rus řeknu že ho pase Rus, není rusobijectví ale konstatování faktu.
jo a je to ty kreténe naprosto irelevantní, tak konečně zavři klapačku a šoupej nohama
Me osobne je fuk, kdo nejakeho politika pase. Kazdyho totiz nekdo pase, nebo si krade sam.
Mne zajima, jestli ma potencial udelat neco pro mne.
Vies ako to je, niektori past mozu, lebo su na tej spravnej (demokratickej a rules based order) strane :-)
Přesně.
Kéž by Češi začali u politiků hodnotit, co pro ně politici skutečně dělají. Zbytek brali jako pomocná vodítka.
To lze použít tak na komunální úrovni.
Alan.Cox
Kéž by. Ale spousta lidí je ideologicky vymaštěných.
„Mne zajima, jestli ma potencial udelat neco pro mne.“ Jen zapomněl dodat, že má na mysli pouze politiky napravo.
Levici nikdy volit nebude.
Není to konstatování faktu, pokud to prokázaný fakt není.
A silně pochybuji, že Sterzika platí nějací Rusáci – podle mého to dělá proto, že je prostě Vidlák. Ono jaksi na vesnici se dřív a víc ukazuje, do jakého pekla to ta EU vede. A že to musí skončit katastrofou.
Tak si ho zvol. Máš to jednodušší než já.
Integrale: Podepisuju.
Integrale 18:51
Tohle bych mohl podepsat