Jak jsem se stal podezřelým z podpory terorismu - zpět na článek

Počet komentářů: 372

Přidat komentář
  1. Každý týden kupuji peroxid vodíku 30 % pro leptání tišťáků. Pokaždé ukazuji občanku a musím napsat do notýsku použití. Už druhý rok zapisuji, že chci vyhodit radnici a půlku politiků do povětří. Zatím mi to prochází.

    1. To se dnes eviduje?

      1. Brzy tu začne být jediná neproblematická živnost parazit a nemakačenko.

        Jinak narážíš na každém rohu. Evidují se už naprosto běžné chemikálie.

        Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2019/1148 o uvádění prekurzorů výbušnin na trh a o jejich používání (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32019R1148&qid=1611520829461)

        1. Urcite doporucuji nesnazit se koupit kyselinu dusicnou-tusim prekurzor vybusnin.Teda ne ze by byly obecne kyseliny ke koupi,krome octa.Kdysi jsem kupovaval chlorovodikovou,na leptani tistaku.A mozna nejakej zemedelec vi,jak je to s hnojivy,z tech se tez da kuchtit.Jojo,dnesni drogerie se od te pred rokem 2000 hodne liší.
          Vse za svet bezpecnejsi a pohodlnejsi.
          Jen v nem zit je nejak mene jednoduche.

          1. Výroba kyseliny dusičné, nitroglycerínu nebo ledku se dá provádět středověkými způsoby. Materiál je zahrada, hnojiště a poctivé vykonávání malé potřeby na to hnojiště.

            Jak jistě víte, lidské tělo se zbavuje odpadního dusíku pomocí močoviny. A zbytek už je jen trochu chemické šikovnosti.

            1. Veďte tyhle řeči a za pár let budete odevzdávat vlastní chcánky nějakém úřadu :-)

              1. Stačí otisk palce v OP + ŽL + IČO. :-D

          2. Ono se už moc věcí nedá koupit. Existuje asi sto tisíc důvodů, proč tu nebo onu chemikálii zakázat.

            Nepodařilo se mi třeba koupit suřík.

            Když chci poctivou pájku – PbSn – tak už musím dávat IČO. A lhát jim o účelu použití.

            1. Surik se ale tezko shanel davno pred eurouhnijnim silenstvim. Duvodem je jeho jedovatost. A protoze je to ultrajemnej prasek, snadno se vdechne (rakovina plic) a nebo po myti rukou a naradi se dostava do odpadnich vod a udela v lepsim pripade bordel v cisticce, v horsim rovnou nekde jinde. Ano, taky ho jeste doma mam a obcas s nim a fermezi maznu neco, co ma pro mne hodnotu a nechci, aby to zrezlo. Ale ta plechovecka je pomalu starsi, nez ja.

              1. To je asi pravda s tou jedovatostí. Ale na rez funguje.

                1. Funguje, ale dneska uz mas natery, ktere se na tu rez chemicky vazou lip, nez ten surik. Jediny, co vidim jako problem je, ze se roztrhl pytel s barvama na vodni bazi, vcetne tech reagujicich se rzi. Tem se obecne vyhejbam, protoze ty baze hovno vydrzi a za par let se to muze natirat znovu. Chapu, ze to je cil vyrobce, ale ja nejsem jejich akcionar.

                  1. Hele Sysope, na tom mostě v Praze, co vypadá, že brzo spadne kvůli korozi, tak tam byl léta transparent, že to natřeli touhle barvou jmemen Hemerrite nebo tak nějak….

                    1. brzo spadne kvůli korozi, tvl…musiš být konkrétnější :DDDD

            2. v Polsku jste se rozhlížel? třeba borax tam koupíte zcela volně, v protektorátu úplně ne

              1. Ještě jsme v Polsku nenakupoval. Ale asi to budu muset zkusit.

                1. Jo, technicke plyny, chemikalie, tam je svet jeste v poradku.

            3. Černý střelný prach se dá zatím v pohodě koupit, nejsem si ale jist, jak to bude od příštího roku.

              Na nějaké drobné žertíky úplně stačí…

              1. Kamos dela Napoleoniku a kdyz tuhle prijeli do Semtina s dodavkou, ze potrebujou par set kilo na rekonstrukci Slavkova, tak byl trosku problem v tom, ze tehda soucasne probihal potlach NATO a tak byla obava, jestli to fakt ma bejt na ten Slavkov. Ale nakonec to klaplo.

                1. Dělo a toaleťák, to znám

              1. Pájka s olovem se stále koupit dá, ale je to čím dál větší oser. Nakoupil jsem si pár kg do zásoby, a ještě asi 10 kg koupím. Protože pokud to bude pokračovat dál, tak to bude jen na povolení Lejenové s jejím osobním podpisem.

              2. myslím,že jde 60/40 koupit u soudruhů z Číny. Je to tak dva roky, co jsem objednával a funguje jak má.

            4. já ti klidně taky neco prodám, kolik ceš?

              1. Co vlastně všechno prodáváš? Ty jsi jak starý židovský krámek, jak koukám.

                1. Tak nésem pýča jak ty, tak už v době kdy to začlo byt na hovno (tak víc jak dekádu zpátky) sem si nakoupil pár desítek kilo takle co se nekomu válelo doma. Za celý ty roky sem eště nezdělal ani jednu kilovou špulku se kterou pájím čoveče, taže zásoby mám na mnoho desetiletí asi, i dyž to trochu prodávám.

                  1. no ty vole kurva, to je hytlerinflaca!!! čumim že za to chcou už dva litry za kilo, mi ho vyndej! hned sem zdražil vo půlku ty kokos :D

                    1. Já kupuji v běžném krámě Sn63Pb37 za 600 Kč / kg. Tam nakoupím brzy asi 10 nebo 20 kg. Jen musím mít občanku a IČO.

                    2. to sou náký ingoty bez tavidla asi

                    3. Je to perfektní. Tavidlo to v sobě má.

                      V elektromateriálu a elektronickém materiálu jsou strašně rozdílné ceny. Prostě se chytají hejlové, co kupují draze. Když toho člověk dělá více nebo častěji, vyplatí se zmapovat zdroje.

                      Vyšší cena se platí za zaručenou kvalitu – součástek, pájky, a dalšího. Dokonce bych řekl, že zkušení elektronici jsou schopni si hodně připlatit zejména za toto. Za nic jiného.

                      Součástky mají tuším 2 roky, kdy se smí normálně prodávat, pak mají nezaručenou pájitelnost těmi bezolovnatými šmejdy a na automatických linkách. Občas se pak vyprodává za nižší cenu.

            5. asi 10let jsem odolával PbFree módě, a pár špatných zkušeností mě v tom utvrzovalo. letos jsem musel kvůli komerčnímu produktu se podívat PbFree alternativy a ejhle když člověk nekupuje nejlevnější polský shit tak to překvapivě funguje. Sac305 od španělských broquetas k tomu kvalitní ROL0 flux a pájí se s tím skvěle, a to že nemusím dýchat olovnaté výpary je myslím příjemný bonus.
              Ono je potřeba si dobře rozmyslet co z nových technologií je fakt špatně a co se s trochou učení dá ve finále dobře používat a má to i nějaké výhody. Kdyby autor článku nebyl tak trochu kokot, tak by prostě zkousnul že bude mít třeba doma v šuplíku mobil nebo tablet s bankovní aplikací a nebude se bankovní identitě a ověřování přes aplikaci bránit. SMS už mnoho let nejsou bezpečným kanálem, obzvlášť pokud jste obětí cíleného útoku. A psát to na internet je asi stejné moudré jako psát „mám v kůlně na zahradě 20 zlatých cihel, na dveřích je obyčejný visací zámek, už 4 roky se bráním nabídkám prodejců bezpečnostních dveří“.

              1. Už jsi to zkoušel říci těm oborům, kde používají olovnatou pájku prostě proto, že bezolovnatá je ohrožení – třeba v letectví?

                Bez olova v pájce je pájený spoj je nepružný a tím pádem neodolný proti otřesům a vibracím.

                Cín ve vysokém procentu čistoty je zase svině náchylná na změny krystalových soustav tam a zpět. Proto se tvoří fousky, které zkratovávají okolní elektroniku.

                Prostě jste zase jeden z těch mistrů světa amoleta. Měl byste to říci těm odborníkům, co pro řadu věcí používají olovnaté pájky, a rozhodně toho umí tisíckrát víc než my všichni tady dohromady.

                Jedna věc je pájitelnost, druhá věc jsou vlastnosti takových spojů.

                Budete se divit, ale fyzika se nemění. Cín krystalizuje stále stejně v pravěku, ve 21. století, a bude i v 50. století. Cín ve vysokém procentu je nestálá svině, která způsobilo tolik škod v mnoha století, a elektronice také. Protože fyzikální zákony, protože fyzika pevných látek. To nezmodernizujete.

                1. ve spoustě oborů se ctí nějaká konzervativní předběžná opatrnost. je docela dobře možné, že některé současné bezolovnaté pájky se osvědčí, ale olovnatá prostě funguje. až se osvědčí, pár desítek let, tak na ní možná přejdou i v tom lítání (etc.), ale zatím se rozumnější používat to, co funguje spolehlivě a blbovzdorně.

                  1. Delam ve firme,co vyrabi plosne spoje.Olovnata pajka jde vzdy> letectvi,vesmir,vojsko,zdravotnictvi,tam,kde je nutna spolehlivost v case.Olovo v pajce by melo omezovat difuzi kovu,co je bezolovnata pajka(zde mluvim o priprave povrchu PCB pro osazovny),tusim je tam limit 6 mesicu,optimalne do 3.Jinak klesa prepajitelnost,a spoje pote vykazuji nizsi spolehlivost znovupajitelnosti pri osazovani.Nejsem primo na tom prameni,jen behem let obcas neco zaslechnu.

                    1. Já hlavně nevím, proč bych se jako amatér či malovýrobce měl zahazovat s nějakou bezolovnatou pájkou. Olovnatá pájka je osvědčená snad několik staletí. Má nižší bod tání, širší rozpětí teplot ve kterém se pájí. Je odolná proti vibracím. Nedělá problémy typu rozpouštění kdejakého kovu. Nepřekrystalizovává 400 x do roka. Atd. atd. atd. Olovnatá pájka je levnější.

                      Nevidím ani jedinu výhodu bezolovnaté pájky.

                      Existuje celá metalurgie a fyzika pevných látek, které vědí jak se různé slitiny kovů chovají krátkodobě i dlouhodobě. Zrovna čistý cín je strašná svině. Čistý cín je velice měkký a nestabilní, navíc v chladu (cca 10 °C) začíná překrystalizovávat. Už ve starověku přišli na to, že slitiny cínu mají milionkrát lepší vlastnosti. Pak přijde euroúředník, a sdělí, že odteď Bůh stvořil ne 2, ale 800 pohlaví, a že cín v čistotě 90 % a lepší se bude chovat jinak než určují fyzikální zákony. Termín cínový mor znal už starověk.

                      Bezolovnatý cín je výmysl euroúředníka.

                      Co je skutečně pokrok, je přechod od THT k SMD.

              2. Bankovní identita je rozhodně nebezpečná věc by design.

                O SMS je psáno jako jedné ze součástí vícefaktorové autentizace.

                Nechápu co chcete napsat. Když banky budou nutit skočit z okna, a označí to za moderní, tak Skopy bude první kdo skočí.

                1. váš boj proti bankovní identitě mne zaujal, stálo by za to věnovat tomu samostatný článek. Zatím mne zaujalo, že banky neumožňují ani žádný monitoring užití, a to je věru špatně.

                  1. Na novy level presel i Lukacovic se svymi vyhruzkami. Mam u nej Emila, snad petadvacet let, nebo jak dlouho. Pred par lety mi to zacalo doporucovat, ze jako at napaplu tydlifenni cislo, ze jako lepsi zabezpeceni a co ja chudak ze si pak pocnu, az zapomenu to heslo, co ho prakticky denne 1/4 stoleti pouzivam a tak. No sral jsem mu na to. Pak pritvrdil, pri otevreni prakticky kazdeho ctvrteho, nebo pateho clanku varovani pres obrazovku, ze jako fakt to se mnou myslej dobre a ze vsichni uz to tak maji a ze bez meho cisla tydlifenu snad zkrachuje.

                    No a ted posledni tejden dali novej level, at napaplu bankovni identitu.

                    Ja porad nechapu, co po me chce, kdyz nechci, abz mi telefonoval, ani posilal nejake penize. At mi uplne jednoduse polibi prdel.

              3. Dybys nebyl debil, tak na to jak rejžák napíšeš co oruad chce, a reálně to uděláš na kvalitní volovnaté pájce. Si mysliš že tai to bude nejakej kokot z inšpekce laboratorně zkoumat? Ses posral né? Ti nevijou ani co to pájka je.

              4. S tim olovem je to podobne, jako napriklad u prodluzovacek s gumovou izolaci. Jasne, ze plast je levnejsi, mnohdy ma lepsi UL parametry, atd.

                Ale kdyz bude nekdy balit spulku prodluzky v minus triceti, tak gumu ocenis. Nemusis u ni proste premyslet, jaka bude teplota. Rozmotas, pouzijes, smotas a resis podstatnejsi problem, nez kabel.

                Ale kdo rad resi nesmotatelny kabel nebo plesnivejici kabel, tak se spis zabyva tim, jestli ten jeho plastovy mazlik ma byt modry, nebo ruzovy, nebo zeleny, aby nebyl tak fadni, jako ten cerny gumovy.

                Celej zivot delam s olovem. Pajim nekde od deseti let (bezolovo nepouzivam a nechci, v praci jsem to vyslovne zakazal – nehodlam pak resit, proc nam nejakej prototyp nefunguje pri velkych vykyvech teplot), oluvka pro rybareni jsem si odleval od patnacti a olovene strely nekde od triceti. A to se mi po suplatech jeste vali i, imo jine, lahvicka se rtuti, kdyz jsem si vyrabel polohova prasatka, a tak.

                Nemam cerne zuby, nemam leukemii, mam zdrave ledviny a netrpim na bolesti hlavy. Problem prace s olovem je predevsim v nutnosti pouzivat mozek. Nic jineho to nepotrebuje.

          3. Kyselina dusičná se dá normálně koupit na IČO a to i ve velkém množství. Solná běžně. Když budu chtít opakovat BinLádinův první pokus o WTC, bude stačit barel nafty, hnojivo a pár dalších konvenčních drobností. Ale když koupím ten 30+% peroxid na podpis plus dvě další konvenční věci, bude to taky stačit.
            To je sranda, jak jsem za profízlovaného totáče měl ve třinácti letech dvě žluté plastové lahve s kyselinou pikrovou a dnes v té svobodné době si nekoupím ani úplně konvenční chemii. :-)
            Ještě že už mám jiné koníčky.

            1. Kyselinu solnou jsem kupoval. Se zápisem „na rozpouštění mrtvol“. To mi také prošlo.

              1. U Orbána se dá koupit 20% ocet v supermarketu, jak opovážlivé. Je prodavačka se na mě divně koukala proč 5 litrů. No bábě a tchýni na okurky.

            2. S tim hnojivem to neni tak jednoduche. Bezny draselny ledek nema potrebnou brizanci, hodi se spis do dymovnice a nebo ho je potreba faaaakt hodne a pak musi byt smes spis smerem „cerny prach“. Lepsi je samozrejme ledek amonny, jenze pro nej musi clovek zvednout prdel a zajet do spratelene zeme, protoze v Cesku se do nej primichava retarder horeni, vapenec.

              Stran nakupu tech chemikalii – ano, je to sranda. Nez jsem zjistil, ze smes, ktera se pod obchodnim nazvem Travex v Ceskoslovensku, dnes bezne prodava v Risi, kupoval jsem holt chlorecnan jako chemikalii a milou smes si michal. Prodavaci se divali dost zvlastne, kdyz videli muj ZL. Je tam totiz vyslovne koncesovana vyroba vybusnin uvedena. Pak ztraci smysl rikat, ze to mam na travu.

              1. Vidím, že máte dost univerzální znalosti… ;-)

                1. Ony se budou v nadcházející zelené EU totalitě velice hodit. Já už se duševně a částečně i technologicky chystám na kariéru digitálního disidenta.

                  1. Jeste bude ale k uplnemu klidu zapotrebi nejakej repelent proti dronum. Ty svine budou brzo snad vsude.

                    1. Atomová bomba vyčistí drony na kilometry daleko.

                    2. To rozhodne, ale hazej si to kazdej tejden na barak, zejo.

                2. Že jo? Mohl by do politiky a řídit tuhle zemi. 😂

                3. Studoval jsem to a jeden cas se tim i zivil.

              2. Sysop
                Prosím Vás, jaká přesně směs býl ten Travex?
                Pro zajímavosť, kupuju toto, ale esi je to sténý jako ppůvodní Travex nevim.
                https://www.funchem.cz/www-funchem-cz/eshop/1-1-ANORGANICKE-LATKY/3-1-Anorganicke-soli-a-oxidy/5/835-Chlorecnan-sodny-39-5-inertni-smes-s-NaCl-1000-g

                1. No jasne, to je ta spravna smes. Je v prirode rozlozitelna. Puvodni Travex mel vetsi pomer chlorecnanu vuci chloridu, ale te trave je to fuk a EUROdusicka je v peri, ze ten chlorecnan je dostatecne retardovanej a decka s tim nebudou blbnout.

                  Ucinnejsi byl Zeazin, cili atrazin (triazin), po nem tam nic nerostlo snad pet let, ale to byla ultrasracka echt jedovata i pro lidi a kontaminovala spodni vody.

              3. Sysop 15.10.2025 v 5:39

                Hnojivo ledek amonný je primárně vyráběn jako hnojivo. Vzhledem k tomu, že půdy v Čechách jsou převážně kyselé, je přídavek uhličitanu vápenatého žádoucí.

                1. Vápenec je extrémně levný. Přidávání extrémně levných přísad je pro obchodníky vždy vítáno.

                  1. Alan.Cox

                    Přesně.
                    A když to nestačí, tak se použije extrémně levná přísada samostatně.
                    Na podzim cca 1,5 t/ha ideálně pod jetel nebo vojtěšku (samozřejmě se to počítá přesně podle půdního rozboru, osevního postupu a plánu hnojení).

                2. Ygorek: Jak pro koho. Já potřebuju pH srážet.

                  1. Teď mi docvaklo jaký strašný hovadiny tu píšete!

                    Síran amonný se nesmí s vápnem ani skladovat pohromadě, natož míchat.

                    (NH4​)2​SO4​+Ca(OH)2​→2NH3​↑+CaSO4​+2H2​O, tzn. Hliník se nám odstěhuje do Humpolce a my získáme hromadu sádrovce kterej bude vhodnej jako zátěž do traktorua vzduch bude vonět po čpavku.

                    1. Arnold J Rimmer 15.10.2025 v 19:59

                      Inu, jak pravil básník:“Zpěň vitriol a vápno nehašené!„.
                      Ca(OH)2 je ovšem hydroxid vápenatý, zatímco vápenec je uhličitan vápenatý, tedy CaCO3, jistý rozdíl si troufám vidět.

                    2. Vraž tam kopu vajec nebo dvě….

                      Ano. Ztrácíš dusík.

                    3. Základní chemky se dají pořád sehnat.

                      Jenom upozorňuju místní kutily, že třeba Barvožrout, který jsem léta používal na odstraňování stop jiných kutilů v záhybech nábytku už minimálně dva roky nefunguje.Tenkrát jsem se dozvěděl, že jsou nové EU předpisy o složení.
                      Asi aby to nějakého retarda nesežralo.

                    4. „Barvožrout … nefunguje“
                      Vďaka, to vysvetľuje, prečo moje pokusy uľahčiť si rekonštrukciu starej brány takýmto špiritusom (nie práve Barvožrout, ale nejaké dva iné druhy z Hornbachu) neviedli totálne k ničomu. Nakoniec som na tom spotreboval niekoľko drátenných kotúčov a kopec času…

                  2. ledek amonný ditto.

                  3. Arnold J Rimmer 15.10.2025 v 18:33

                    Přesně, bydlíme přece jen několik dní cesty od sebe.

                    Jinak:Ledek amonný je minerální dusíkaté hnojivo NH4(NO3). Prodává se jako granule smíchané s vápencem nebo dolomitem a používá se pro základní hnojení na jaře nebo k přihnojení během vegetace. Je vhodný pro většinu plodin, ale není doporučen pro kyselomilné rostliny jako azalky nebo rododendrony. (Je to z listu pro zahrádkáře…)

                3. No… zadouci by byl treba i primichany konsky hnuj, ze.

                  Skutecny duvod, proc tam ten vapenec je, je pouze retardace silneho okyslicovadla, aby kdejakej Lojza si doma nemichal DAP lopatou. Ano, chce to silnejsi pocinovku, ale lidi jsou vynalezavi a HMTD se da namichat taky, ze.

                  1. Neni tam vápenec, je tam dolomit.

                    1. Arnold J Rimmer 15.10.2025 v 20:18

                      Přesně, pokud vyséváš pouze do květináčů. Čím větší osevní plocha, tím je ve směsi podíl vápence větší.

              4. Travex se dá normálně koupit u nejmenované firmy na kila. Chlorečnan smíchaný s NaCl a funguje to super. Na to omezení není

                1. Ano, da. Ja jsem psal, ze se prodava v Risi. Netvrdil jsem, ze v Cesku ne.

            3. Já mam na to ještě výcvik. Improvizovaný nálože včetně těch z hnojiv a improvizovaný roznětky. :)) Ještě už ty papíry stát poztrácel. :)

              1. Tak to asi pan nebude zenista… paragan?

                1. Dobrej odhad. VÚ 80280 Prostějov.

                  1. 8280

                  2. Nepřítel státu….

                    1. zdá se …

                    1. Já si ty gumy už moc nepamatuju. Velitel brigády byl genmjr. Hucký řečený Hugo a velitel naší roty byl kpt. Vánský.

    2. Meh, mezi 5 a 10 rokama nazpet jsem posilal asi 20k kolegyni na Slovac. Pres Western Union. Do poznamky o ucelu jsem napsal „diamanty“ (nebo neco podobnyho, tyhle formulare me strasne nudi). Pak jsem si teda chvili pockal … aby mi rekli, ze WU ten prevod neschvalil.

      1. Pokud platis neco do Ruska a je fuk, jakou metodou, tak vzdy musis psat duvod. To tam maji uz leta pane. Strasne mne to sralo a na zacatku jsem tam taky napsal par kravin, nez mi ukazali, kde je moje misto. Krast smeji jen ti vybrani, coz ja nejsem.

        1. Ne panimaju sto dumas. U WU jsem proste mel sojwm povinnyho formalizmu. Jakoze „dar“ je ok, „platba za diamanty ze Sierry Leone“ ale ne. Jako by tohle neco resilo.

          1. Myslim bankovni prevod, ne Western. Ten ma svoje levidla.

            1. Btw, s WU mam blbou zkusenost pri prijmu penez z Libanonu. Chudaka odesilatele taky dratovali, bezmala i penis merili. Proste je potreba jim tam psat nejakou neskodnou kravinu a ne pravdu.

              1. Jj, prave proto mi to prijde absurdni. „Zaloha za ledviu“ tam napoise leda troll, co mas cas pockat na dalsi pokus. Kdybych chtel koks, napisu proste „rohlik“ a cajk.

      2. nj, eastern union money transfer :D pozor na Jožku Agdgdgwngo!

    3. No vidíš… Od té doby, co jsem držitelem zbrojního průkazu, už si takové fórky nedovolím. Už jsem se autocenzuroval, protože dnes se zabavuje ZP na základě udání, které by mohlo znamenat podezření,a držitel si pak musí dělat sám těžkou hlavu z toho, jak prokáže opak a nevinu.

    4. Proč neleptáš v chloridu železitém? Ten se dá použít vícekrát, nesmrdí to a ani kolem sebe nestříká. Asi používáš chlorovodíkovou ale do té stačí i lékařský peroxid.

      1. Kyselina je rychlejsi a byvala hlavne levnejsi. Jak je to dneska, netusim, desky doma nedelam uz snad dvacet let. Peroxindl s kyselinou byl fajn, ze to bylo ein zwei hotovy a pokud jsem mel fotomisku ve vetsi fotomisce, stul poprskanej nebyl.

      2. Kyselina je levnější, rychlejší a nedělá skrvny od rzi.

  2. „německý Volla phone“
    .
    The next flagship model from Germany is more than an evolution. It is a revolution. It is the world’s first smartphone with an integrated, optional cloud that no longer needs a data center. Instead, it is created from networked smartphones—the perfect combination of convenience and security.
    .
    https://volla.online/en/index.php
    .
    Tak nevím, no. Tlačítkáč nestačí?

    1. Ten telefon nevypadá vůbec špatně. Myslím, že si autor zvolil fajn.

      Nicméně bych řekl, že hlavní důvod volby byl Linux. Linuxová sekta je něco jako woke aktivismus nebo feministická úderka. Než přišel Linux, nikdy bych netušil, že je možné spojit neomarxistické hnutí s technikou, ale linuxová komunita to dokázala.

      Mimochodem politická strana Pirátů je produkt linuxové komunity. Prostě neomarxistická komunita plodí neomarxistické politické strany. (https://www.abclinuxu.cz/blog/BoodOk/2009/4/petice-pod-vznik-ceska-piratske-strany)

      1. Nechci se hádat, ale pirátské hnutí bych řekl, že vychází z dění kolem The Pirate Bay Ve Švédsku, kde šlo obecně vzato o volný přístup k autorským dílům. Později na tom vyrostla jejich Pirátská strana. Linux bych do toho netahal.
        Dnes bych řekl, že Piráti jsou v rozkladu, v Německu marginální, u nás mají sílu asi kvůli tomu, že městským “liberálům” suplují Zelené, kteří se u nás zprofanovali. Původní zakladatelé Pirátů už jsou myslím všichni pryč.
        Pochybuji, že by u našich Pirátů bylo větší množství “ajťáků”, natož schopných pracovat například s Linuxem. Tipuji to na MacOS, podobně, jako když omylem jdete do Starbucksu. Nic jiného, než Apple, skoro nevidíte.

        1. Nikolivěk. Pirátské hnutí vychází z Německa, kde si Zelení ekoteroristé všimli, že gretenismus nemá už tu tažnou sílu ani na mladé. Za 2 roky se poměrně Zelení dost znemožnili. A tak se tito lidé z NDR sešli a dumali, čím by mladé lidi přitáhli. No a logicky je napadlo, že internetem. Tak vznikli prekabátění Zelení – Piráti.

          Linux je jediná aktivistická technická platforma. Drtivá většina techniků a programátorů na woke aktivismus kálí. Tak byla linuxová komunita použita k náboru a evangelizaci pirátů. V Německu se to prý osvědčilo, tak proč ne v ČR?

          Linuxová komunista je zvyklá poslouchat rozkazy z centra jako slovo boží. Pro politické účely naprosto ideální.

          Woke aktivismus české linuxové komunisty si pamatuji. Namísto ničení soch, bělochů, heterosexuálů, atd. se konalo ničení technologií. Kapitolu „Jak česká linuxová komunita zkusila zničit mp3 formát hudby“ je velice humorná část historie. Kdybych neměl vůbec nic co na práci, tak to někdy sepíši. Stejně tak by se daly sepsat kapitoly, jak česká linuxová komunita prohlašovala GIF formát obrázků za satana, a chtěla ho vygumovat ze světa. Nebo jak zkoušeli zlikvidovat pomocí lží ICQ chatovací programy a protokoly. A různé jiné voloviny.

          Linuxová komunita je součást neomarxistického hnutí, stejně jako progresivismu, stejně jako cancel culture. Naprosto jednoznačně. Nedivím se proto, že ty chytré marketinkové hlavy v NDR si toho všimly, a použili Linux politicky k propagaci Pirátů.

          1. původně jsem se chtěl pokusit zjistit z jaké věže se to díváte na technologický svět, ale nakonec jsem zjistil, že mne vlastně nezajímá co se děje ve světě mikro jablečného moštu, přes to hejno much.

            1. Já se na technický svět dívám z pohledu, že aktivisté a politikaření, stejně jako uvědomělé svazáctví se mi hnusí.

              Linuxová komunita mě už před rokem 2000 zaujala tím, že jsem předtím nepovažoval za možné spojit programování a woke aktivismus. Ale ono to šlo.

              Je pravda, že jsem vyrostl na unixu. A unixové lidé měli vždy tak trochu tendenci k názoru, že jedině unix je ta správná cesta, a cokoli jiného je zlo. To je ale normální, stejně jako nadšenci aut mají své značky a modely, které jsou top. Ale dělali to technicky. Až Linusovi Torvaldsovi se podařilo do unixu napumpovat politiku, cancel culture a vše progresivní.

              Od začátku linuxová komunita chtěla jen ničit. Chtěla zničit Windows, to ještě budiž. Chce ničit vše neopen source, to ještě budiž. Ale pak celou šňůru napřátel – MP3, GIF, ICQ, to, ono. A když jsem v českém linuxovém časopise našel několikadílný seriál o opresivním chování lidí v technické komunikaci, a urážlivých slovech (mimochodem i slovo bůh je prý urážka), tak bylo jasné, že jsem tušil správně.

                1. Toto jsou třeba články o Linuxu.

                  To je přesně to, co technik chce číst (konec ironie)

                  V prvním odkazu máte seznam urážlivých slov v linuxové komunitě, které by se neměly používat. Bůh je mezi nimi.

                  https://www.root.cz/clanky/srovnani-vyjadrovani-linuse-torvaldse-a-grega-kroah-hartmana/

                  https://www.root.cz/clanky/definice-verbalniho-zneuzivani-pohledy-se-lisi/

                  https://www.root.cz/clanky/dopousti-se-linus-torvalds-verbalniho-zneuzivani/

                  1. vše autor Karel Kulhavý, Vystudoval operační systémy, sítě a překladače na MFF UK. Takže aktivismus a lhaní má přímo v krvi. Typický zaměstnanec sračkometu. Něco si o něm zjistěte.

                    1. Clockovi skôr trošku hrablo, než že by to bol typický progresívny aktivista…

                    2. Proč ho nevyhnali svinským krokem? Proč mu ty sračky dokonce otiskují?

                      Není to tím, že je to přijímáno?

                    3. není to třeba tím, že tam nic jinýho není, a sračky taky rozproudí diškusu a klikačky?

          2. Není tomu tak, původně šlo skutečně zásadně o ta autorská práva. Sleduji Piráty od jejich založení, a to i ve světě.

            1. Nešlo.

              Piráti jsou profesionálně vytvořená skupina politickými marketinkovými týmy. Jak prodat mladým a ajťákům progresivismus v dárkovém balení, po kterém by sáhli.

              Ostatně sám Ivan Bartoš byl mnohokrát viděn v Praze, jak konzultuje s americkými ambasadory notičky. Viděl jsem ho i já.

              Naivním se řekne, že jde o autorská práva. Prostě političtí manažeři jsou profesionálové. Proto jsou astrnomicky placeni.

        2. Přesně tak to je, a proto jsem je poprvé také volil. Nejsem žádný komouš, co chce někomu něco znárodňovat, ale současná „autorská práva“ považuji za jednu z nejhorších mafiánských praktik na světě, a budu proti ní bojovat až do roztrhání těla. Ale co se stalo, to se stalo, a z těch zásadových Pirátů se stala nejhorší bolševická lůza, jaká v současnosti existuje… 😡

          1. RomanL:

            „… jsem je poprvé také volil.“

            – – –

            Prokoukl jsem je hned. Navíc jsem měl blízko sebe velmi krátký kanál směr Bartoš.
            Souhlas, že původně šlo o autorská práva. To velmi zabíralo jako lákadlo.
            Ale jsou jen satelit ODS…

          2. „ale současná „autorská práva“ považuji za jednu z nejhorších mafiánských praktik na světě, a budu proti ní bojovat až do roztrhání těla“
            .
            Že sem tak smělý. Kolik autorských děl RomanL vytvořil? Písně, knihy, jiná díla? 🤔

            1. SAVP 15.10.2025 v 17:10

              Jste sice smělý, ale viditelně umělý inteligent.
              Otázka není, kolik toho kdo vytvořil, ale kolik a proč má platit někomu, jehož díla neviděl, neslyšel a nezabývá se jejich ilegálním šířením.

              1. Ale prosím vás. Děláte jakoby to někoho ruinovalo na měsíční bázi.
                https://www.ipopular.cz/autorske-poplatky/
                Víc občany oškubou jinde.
                Založit si spolek a lobovat, když je to takový problém.
                Jak se to říká? Kdo říká, že nemasturbuje, tak…
                😂

      2. Taky jsem na linuxu. Davat me davat do kupy s tema zmrdama se ale neopovazuj, ty mrdko plesniva.

        BTW, I dont use Arch.

          1. Gentoo! :D

            Jasne ze Debian. I ten Arch jsem ale zkusil – a nijak streasny to nebylo, kdyz jsem nehrabal nijak hluboko, mozna spis naopak.

            1. inštalaca je celkem OK, ale jakýkoli apdejty jsou peklo, co věčně neco rozmrdají :D been there, done that (hodně dávno, pravda)

              1. Ja jsem jen klouzal po povrchu. Instalace pres archinstall ale byla izy (coz je v porovnani s Gentoo uplne vsechno) a prijemne starosvetska, jako v Knoppixu :$. A na vyber asi 10 DE, to taky clovek nema kazdej den. Ted ve virtualboxu ceka na dlouhy zimni noce.

      3. @AC

        No, to je srovnani asi jako, ze kdo ma cerne BMW, je silnicni pirat.

        Ja jsem prvni Linux instaloval v roce 94, tehdy jeste jako alternativu k Unixu, kterej mi bezel na laserovy osvitovce a byly s tim problemy. Rozhodne si nemyslim, ze jsem neomarxista, nebo ze bych mel neco spolecneho s Pyjatama. Ono to, ze si nainstalujes Mandrake a pak v nem brouzdas po webu, z tebe linuxaka fakt neudela.

        1. proc volit alternativu, kdyz mame FBSD? Ja na tom jel par let a nemuzu si to vynachvalit.

            1. sem se uklepl, pže se nejak domrdala linka a první post neprošel, a mezitím tam připsal sysop, mělo byt na MiB

        2. Já jsem ale nepsal, že kdo používá Linux, je neomarxista.

          Já jsem jen psal, že kdo se hlásí k linuxové komunitě a jejich ideálům, je neomarxista.

          1. počůvajte, koks, a čo vy si predstavujetě pod takým pojmom linuksové komu-nitě a jeho idejálům???

            1. Že se z vás stává linuxový svazák.

              Každý linuxový svazák musí začít tím, že napíše článek „Jak jsem přešel na Linux“. Tím je zaprasený celý internet, tyto článečky jsou takový linuxový mimibazar.

              Při každé příležitosti samozřejmě musíte lidi evangelizovat k Linuxu. Povinností je článek „Proč je Linux lepší než Windows“.

              I o půlnoci musíte na každý problém s počítačem, který má kdokoli v okolí odpovídat „S Linuxem by se ti to nestalo“.

              Když píšete návody na nějaký program, musí být 2/3 návodu jak program zkompilovat, jak ho spustit z příkazové řádky – a na používání vlastního programu už nezbyde než pár odstavců.

            2. Pokročilí neomarxisté z linuxové komunity, jako například Milan Keršláger – už používají pravé progresivní metody.

              Jednak vyučují na univerzitách, že Linux je nejlepší operační systém ve vesmíru.

              A zároveň dává zápočty a podmínky ke zkoušce, že student opraví wikipedii tak, aby z něj Linux vyšel jako nejlepší. Masově je tak wikipedie přepisována tak, že co je v Linuxu je skvělé a má jen výhody. A co není v Linuxu, je bakaný a fuj.

              Hesla na wikipedii jako je třeba „mikrokernel“ jsou zcela pod kontrolou Keršlágerových neomarxistických prolinuxových studentů. A jsou tam naprosté hovadiny v textu. Mikrokernel je fuj, protože ho Linux Torvalds a jeho nohsledi nedokázali naprogramovat. Zatímco řada jiných unixových systémů ano (třeba QNX).

              1. Nojo, ale za to Linux nemuze. Debil si jako objekt svoji viry najde cokoli.

                1. Linux za to nemůže. Ale to co kolem toho udělal její autor už ano.

                  Dalo by se říci, že Linux je Francie. Francie je krásná země, kazí to Francouzi.

                  1. přiznejte si, že Vám linux kazil a kazí kšefty nonopensourcových projektů a máte skoro vyvětráno. Znám týpka, typickýho nerda od narození, kterýho platí Mrkvosoft a jeho slovník by ocenil i Jarda Hašek. Však taky byl na vojně v Michalovcích.

                    1. Nekazil, naopak mě spousty kšeftů přihrával. Víc než jsem mohl zvládnout. Čím víc bordelu v počítačích, tím lépe pro nás v oboru.

                      Nemám rád spojení techniky a progresivního aktivismu, což linuxová komunita udělala.

                      Linux je vlastně typický neomarxistický projekt. Linux dnes vyvíjí a směr v něm určují převážně korporace, v silném čele s IBM. A kolem toho aktivističtí týpci si hrají na svobodu od korporací, od uzavřených korporátních, a dělají demonstrace proti nim. Je to podobné jako s ekoterorismem, migrací, bojem proti Rusku, atd.

                      Mně je jedno, pro co programuji, nebo co spravuji. Dokud se do toho netahá politika, aktivismus, 150 pohlaví, atd.

                      Dokonce jsem pár malých operačních systémů i naprogramoval. Zvlásť jsem pyšný na svůj realtimový systém pro ARM. Běží i na 32 KB RAM, má 256 priorit procesů, zaručený čas vykonání a skončení procesů a úloh. Běží to už v řadě zařízení.

                      Linux po technické stránce je krok zpět. Nemá multijádro, takže není spolehlivé pro kritické aplikace. Není to realtimový systém, takže na řízení něčeho důležitého co musí mít zaručené časy také není. Je škoda, že Linux nevyužil možnosti opravdu vyhodit z unixu věci, které se unixu nepovadly. Je to jendoduše kopie parního stroje, nikoli moderní systém.

      4. Alan.Cox: To je částečně nefér, protože na Linuxu jsou obvykle „zdarma“ řešení, která jsou u MS za tučné prachy nebo brutálně omezené; linux umí i na solidní úrovni síťové záležitosti a jejich zabezpečení. Takže VPN server, domácí „cloud“, firewall, DB server, virtualizační server a podobné mi běží na linuxových strojích (Ubuntu server, případě HW s linuxovým SW). Pravda, chce to už nějaké základní znalosti síťařiny, ale existuje obrovská kopa dokumentace a diskusní fóra, takže člověk si to nějak poskládá do použitelného tvaru.
        Kdybych nemusel používat vývojové nástroje od výrobců PLC nebo autodiagnostiku VAGcom, které běží jen na Windows, Wine jim nestačí a VirtualBox pro ně není 100% řešení (zejména kvůli simulaci COM portů), měl bych i na svém programátorském laptopu a stolním počítači (s určitými výhradami) Linux.

        1. Znovu: Linux je v tom nevinně. Linuxová komunita je zlo.

    2. „Fyzicky unaven z pracovního dne venku, držím se hloupé zásady ze starých dobrých let, že velké instituce si nemohou dovolit na svých klientech učinit podvod, dokument si pouze zběžně pročtu a smlouvu z důvodu drobných výhod na digitálním tabletu naivně podepisuji. Však u banky jsem dvacet let, je to solidní instituce.“

      „Žena je však od přírody pečlivější a druhou smlouvu přichystanou pro ni dočte až do konce. 2min, 5min.. Ejhle! Hluboko v textu na sedmé straně zjišťujeme, že jsem podepsal zřízení bankovní identity, které jsem se řadu let úspěšně bránil.“
      .
      Za pár let si bez BI nezaloží účet nikdo, ne-li již nyní.
      Ale zasmál jsem se. Ta paranoia.
      Mění autor poctivě, co půl roku telefonní čísla, pro případ zmatení nepřítele, který pracuje na propojení státních registrů a databází. :-D
      Co děti? Striktní výchova?
      .
      Si říkám kam chodí nakupovat, kde ještě nemají obligátní digi verzi https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDebra%C4%8Denka
      Hruška?
      .
      První bitva byla prohrána už samotným založením účtu a používáním čehokoliv s IP adresou a MAC.
      .
      Řešení? Tihle? https://cs.wikipedia.org/wiki/Ami%C5%A1ov%C3%A9
      Taky farmaří. https://youtu.be/DFp0Dwizbyo

      1. „Vy, kteří podnikáte, volte peněženkou a držte se hesla „Karty nebereme“.
        .
        Good luck. :-D
        To ještě pochopí starší, ale mladí ohnou loket a půjdou jinam.

        1. Mladí myšleno pod 40 let, nikoliv pod 20 let.

          1. „Bereme karty, ale už je nevracíme. Ponecháváme si je.“

            1. Alan.Cox 15.10.2025 v 0:22

              Dobře!

        2. Ale nepujdou. Zkus nekde v sumavske hospode, kde karty neberou, rict, ze jdes jinam. S usmevem ti to pingl doporuci. O hlade budes ty, ne on a on nevi, ke kteremu stolu driv skocit.

          Cele to je jen o tlaku. Hospodskej na Sumave tlaci hotovost, protoze ani ty pitomy tri procenta se mu kartove spolecnosti platit nechteji. Cernej fond se sice jako duvod nabizi, ale neni vzdy motivem. Obracene, System tlaci do karet, aby mohl co nejdrive hotovost odbourat a nasledne zavest plnou kontrolu nad tim, co si plebs bude a nebo nebude smet koupit. A ze to udela, o tom netreba pochybovat. Jsou za tim velke zajmy. Navic je potreba skoncit s hentim sporenim, protoze valejici se penize jen poskozuji ekonomicke zajmy. Banka nepotrebuje, aby se tam valely neci uspory. Ta naopak vydelava na prodeji dluhu a poplatcich. Takze plebs taha kratsi sirku.

          1. Ouplně sem zapomněl, že se svět točí okolo Markt Eisenstein a že na Šumavské ekonomice stojí státní rozpočet ČR. Good joke. 😂
            Raději se neptám na „liščí“ přirážku, když všichni nejspíše jezdí nakupovat přes kopec do rajchu.
            .
            Taky se u nás najdou vyjímky (1-2), ale nemyslím si, že by se jim to nevyplatilo. Tak trošku šetří…
            .
            A mladí tam fakt nepáchnou. Ti raději tohle. https://youtu.be/sN_e94WJ63E
            .
            Zbytek je jasnej. Cíl je nejspíš samoobsluha, kde bude i to samoobsloužení za poplatek, páč služba.
            Nově zavedli na etiketách QR kódy místo čárových, aby ušetřili 1cm2 papíru.
            A pak zákazník vyjde před suprdupr a tam bilboard s papírovým plakátem 4x10m, aby byl vidět už z dálky.
            Ale paní se musí zeptat „účtenku chcete“? 😀

            1. Na utrate luftaku nestoji statni rozpocet CR nikde v republice. A to je dobre, protoze jinak by tu hotovost System zatrhl ihned.

              Me je celkem u prdele, co na cem stoji a pada, pro mne je podstatne, ze jeste existuje alternativa. Dokud jsou alternativy, jsou posledni zbytky volnosti.

              1. „Dokud jsou alternativy, jsou posledni zbytky volnosti.“
                To zní celkem liberálně. :-D

          2. Sysop: Proto taky Starmer tlačí v Anglii DigitalID na sílu a totéž dělá EU (digital wallet). Tohle jsou základní stavební prvky digitálního gulagu, na které pak už jen stačí postupně napojovat další a další státní databáze, spojit s bankovními identitami a tak podobně. Nastavení limitů bude posledním krokem budování celého systému.
            Nepopírám, že mám obavy z budoucnosti.

            1. Digital wallet a CBDC euro, musím dodat.

            2. Jo, ja taky.

              1. Ale zase můžete říct, že jste zažili nejlepší roky co se technologií týká.
                Jako děcka rádio a gramofon. V pubertě ČB TV, pak barevná, pak bastlit Sat, pak dovézt Videorekordér…
                https://petrfaltus.net/petr-faltus-amaterske-radio-seznam-obsah-data-3.php
                https://www.worldradiohistory.com/INTERNATIONAL/Amaterske%20Radio/
                V dospělosti internety, mobily, počítače a AI.
                A ve stáří úpadek říše a vše na příděl.
                😂

                1. A pak ještě pád železné opony, nádech svobody, divoké devadesátky, přestup do dalšího socíku, nástup globalizace a když Bůh dá tak i Green Deal a Great reset. No, kdo tohle zažil? 😀

                  1. A brzy se zhmotní všechna varování komoušů o USA a jejich vlastnostech. I to zažijete.

          3. Hospodskej na Šumavě se má naučit QR platby. :-)

            Ale jak říkáš, je-li poptávka, zákazník se musí přizpůsobit drsným horalům. Pyskovat v případě only cash nebo no cash hospod je zbytečné.

            1. Jinak ještě rada kdo by chtěl prudit; noste v kapse pětilitr a nabízejte kartou nebo cash. :-)

              Ale nedělejte to beskydským (nebo šumavským) horalům, když chcete druhý den na kafe znovu.

              1. „Nemáme nazpět, zkuste to jinde. Nashledanou!“

                1. K dokonalosti to dovedli řidiči MHD v nějakém městě, kde občas někdo zkoušel platit pětilitrem, v domění, že ho řidič vezme zdarma. Začali dávat dlužní úpis na asi tak 4980 Kč, který dotyčný musel inkasovat osobně u DP :-)

              2. „noste v kapse pětilitr a nabízejte kartou nebo cash“
                Na to stačí přijít do jakéhokoliv malého krámku, kdekoliv, ale většina už terminál používá.

          4. Přesně, mám-li s někým osobní vztah a tam zahrnuji i „Honga“ z večerky, tak jsou součástí naší výměny obrázky a kolečka. Zmrdům tlačím karty v elektronické podobě. To jsou jasné hranice.

  3. Také raději platím poplatek za 2 sms za každou platbu a vyhýbám se aplikaci, jak to jde, nemám v telefonu žádné komunikátory, aby socky neměly můj telefon, peníze, které zrovna nutně nepotřebuji, převádám na zlato a televizi jsem neviděl už přes 20 let, ale stejně jsem oproti vám systémem zcela polapen :-)

    1. U Fio neplatím poplatek za SMS.

      Bankovní identitu mi přidělili ve smlouvě, kterou jsem si přečetl na místě, a rovnou rozkázal bankovní identitu zablokovat.

      1. Jo, ono to asi zatím u moc bank není. Ale mám svůj hlavní účet, který mám provázaný úplně se vším, u ČSOB, a tam to ti zmetci zpoplatnili, aby donutili uživatele přejít na appku. Jenže podle Murphyho zákonů, pokud bych si dal tu práci a všechno převedl a přehlásil jinam, tak to tam určitě dopadne stejně ;-)

      2. ale už ju máš zřízenó ne zrušenó

        1. Mně ji zřídil podvodník.

          Někdo obelhal Fio, že chci zřídit bankovní identitu a jsem to já. Jak to udělal nevím, a banka se nemá k vysvětlení.

          Pak mi chtěl přes bankovní identitu vyluxovat účet. Zachránilo mě dvoufázové ověření, kdy mi přišla SMS na potvrzení. Od té doby vím, že nechci mít internetové bankovnictví a potvrzení na jednom zařízení, tedy ani žádné chytré aplikace do chytrých debilů, apod.

          Vlítl jsem do banky, rozkázal zablokovat bankovní identitu, a zrušil jsem u nich i kartu. Přesněji jsem chtěl jen kontaktkní s tím, že neumějí ani základní zabezpečení. Neměli, tak jsem ji tam stornoval.

    2. Cukrberk o tobe vi prvni posledni z telefonu vsech vokolo tebe a webiku s FB trackerem (pokud teda nejses Snowden level). Se s tim smir, Zmikunde.

      1. @MiB: Jo, já vím. Stačí, že všichni kolem mají WhatsApp… :-/

        1. Vyměnit je. :-D

    3. S tim zlatem to delas dobre a nezapomen, ze cas se krati. Uz mas jen necele dva roky.

      1. @Sysop: Jak to myslíš? Že ještě dva poletí raketově nahoru, nebo že za dva roky bude všechno digitálně?

        1. Od leta (nechce se mi ted hledat mesic… snad cervec?) 27 se pri nakupu zlata musi dolozit, kdes na to vzal. V podstate stejnej vopruz, jako kdyz si v bance vybiras hotovost. Muze se ti stat, ze obchodnik ti pak zlato neproda, protoze neprokazes puvod penez. Ze to mas po babicce stacit nebude. Tusim to bylo rozebirany na kurzy.cz, nebo tam nekde.

          1. @Sysop: Tak to je dobrý pakec. Sice bych si mohl říct, že tím prachy neperu, mám pár uncí jako rezervu, kdyby bylo moc zle, a jako pojistku proti degradaci hodnoty těch čísílek, která spravuje banka, protože investovat moc neumím, takže mi to vlastně jakože přece vůbec nemusí vadit… ale zatraceně to smrdí tou jejich neodbytnou touhou po kontrole a po zrušení hotovosti, přičemž zlato zrušit nejde, a to je asi pěkně sere.

            1. Podle mne je to palebna priprava na CBDC. Koumaci by totiz mohli kupovat zlato a smenovat s nim zbozi jako s hotovosti. Takze nejprve se stopne toto a paxe ‚dobrovolne‘ zavede CBDC, fura lidi se na to uz ted tesi, jaka to bude slava a jak to bude pohodlny.

              No, a tomu zbytku se to pak naridi jednim Befehlem.

              1. Nemusíš se bát, mladí budou nadšeni.

                1. Budou hýkat blahem a chlácholit se kryptem. Než jim ho stát zdaní. 😀

                2. @Alan.Cox: Jo, jo, kupředu levá, zpátky ni krok… A nejen mladí, i když u nich je to procento asi největší.

              2. @Sysop: Jo, přesně tohle mám na mysli :-/

    4. EU údajně chystá nařízení, které bude vynucovat u každého kupce jakéhokoliv množství zlata na území EU prokázání totožnosti a účelu nákupu, jinak zaklekne finančák. Nemám to ještě ověřené, ale vzhledem k tomu, jaké zdravému rozumu odporující hovadiny z EU padají, bych tomu i věřil.
      Tak holt se bude zlato kupovat a prodávat mimo dohled laskavé EU.

      1. @CzechDave: Aha, to je to, nač narážel Sysop?

          1. @Sysop: Díky za odkaz.

          2. jj, zaregistroval jsem. němci jsou poslední roky vystrašený hlavně z eu weites vermögensregister. další je bail in, kypr kdysi jako zkouška, ale dneska je v eu uzákoněný (resp v reichu každopádně, ale myslím, že plošně v eu), že zákazník banky svým vkladem zachrání banku v krachu, tedy v krachu se jeho vklad převede do aktiv banky, aby to nemusel zachraňovat stát. jmenuje se to Sanierungs- und Abwicklungsgesetz (SAG). samozřejmě pro plebs je všude limit 100teur v ekvivalentu, ale ostatní ostrouhaj (samozřejmě kdyby padlo více bank, tak ostrouhaj nejspíše i ty první, když v garančních fondech nic nezbude). i to lidi neví. jak řekl kdysi henry ford, kdyby lidi chápali finanční systém, zítra by byla revoluce

            1. Jojo, tuhle jsem to rikal kolegum a nestacili koulet ocima. Nejvetsi prdel je, jak u nas pravdolaskari hlasaji, ze ‚z vychodu nikdy neprislo nic dobryho‘, zato z Rise vzdycky prislo a prichazi jen to nejlepsi. Banky v Cesku jsou drtivou vetsinou dcerinky, takze je jasny, ze to tady prosadi taky. Staci se jen podivat i na to blby TÜV/STK, kde standardy definuje German, ale v Cesku jeste tvrdsi, nez ma sam doma. A Cech se raduje.

            2. Kdoví jestli kilo. Nikde není napsáno, že je to 100k € najednou. Klidně to mohou splácet.
              https://youtu.be/JENQIUtHDQ0?t=360
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Bailout

          3. SE schválilo? :o)

            no co, tak aspoň pude na horu stříbro, platina, diamanty…

      2. No ono to nebude tak easy, pokud to budes brat z nejakeho vzdalenejsiho zdroje. Pri stare na letisti to zrejme najdou, pokud to nebude velky jak zlatej zub a rovnou to nehodis pod jazyk.

        A tesne za carou, kam doskaces autem, budou ceny spravne nasponovany, tipuju.

  4. Pane autore, jestli je to ochutnávka vámi rozepsaného dystopického románu, tak nevím, pošlete raději ještě další kapitolu, je to trochu utahané a bez šťávy. Ale třeba se to rozjede.
    Jestli je to sociologická studie, kde testujete, kolik lidí to vezme vážně, tak pak až to vyhodnotíte, zveřejněte prosím výsledek. Zajímalo by mě to.
    No ale pokud popisujete vaše skutečné myšlení… přeji vám v životě hodně vnitřní síly, protože ji budete potřebovat. I když, já vám přestal věřit v okamžiku, kdy jste se doznal k účtu v té bance, jejíž jméno se nevyslovuje.

    1. Autor je poměrně častý typ. Jeho článek je srozumitelný a dává logiku.

      Navíc mezi linuxáky a systémovými programátory či síťaři se tento typ osobnosti a chování vyskytuje velmi často.

      1. Zvláštní. Asi jsem nikdy nepronikl do skutečného myšlení mnoha svých kolegů a známých, kteří možná svůj skutečný svět skrývají.
        Ale minimálně čtvrtina mé osobnosti je dodnes plnohodnotný klasický síťař co dělal už v devadesátkách rarity jako DECnet, tak si rituálně spálím platební kartu a budu to v sobě hledat.

        1. Jako síťař musíte mít schizofrenickou rozpolcenost osobnosti.

          Jednak musíte propagovat IPv6, a to bez NATu, což znamená totální dohledatelnost a transparentnost kohokoli jak na jevišti. To je první přikázání a desatero pravého síťaře – IPv6 je pro síťaře něco jako Ukrajina pro Lipavského.

          A zároveň musíte být paranoidní a všechno skrývat.

          1. Vlastně nemusíte. Osobně nejsem vázaný majoritně na tento obor, takže si vybírám a můj vztah k IPv6 je definován schopnostmi, jak například správně nastavit zařízení tak, aby se o tento ďábelský protokol ani nepokoušela. Například ve Windows to rozhodně nestačí vypnout na síťovém připojení. Nehledě na to že existuje software, kde to musíte vypnout tak, aby to ta věc nepoznala, protože to používá “vnitřně.”
            Prakticky nikde se to nepoužívá, on ani není racionální důvod. Tedy, pokud je někdo opravdu velký globální korporát, pak možná ano, ale ty běžné firmy ne. Mimochodem, moje první zkušenost s IPv6 před lety byla, že s tím síťaři ve firmě chtěli experimentovat a jako první udělali právě NAT. Nevidím důvod, proč ne.
            Ani bezpečáci to nemají rádi. Logicky.

            1. Česká linuxová komunita bojuje už x let za zrušení IPv4 a nasazení IPv6 všude. A také proti NATu.

              Prý nemá smysl řešit bezpečnost tím, že bude skrývat cíl nebo cílové programy. Vysmívají se tomu, mají na to heslo „security by obscurity“. Po vojensky by to odpovídalo tomu, že by linuxová komunita vedla válku tak, že vojáci, sklady munic, stejně jako plány generálů by byli zdaleka vidět, a toto všechno by dali nepříteli na podnose. S tím, že to je „security by obscurity“ a bezpečnost se musí řešit jinak. Třeba neprůstřelnými vestami vojáků, nebo konstrukcí tanků co vydrží zásah orešnikem.

              Síťařům vždycky pokládám otázku, jak je možné prošustrovat 32bitový prostor (řádově 4 miliardy) IPv4 adres. A tvrdit, že jich je nedostatek.

              Je škoda, že návrháři IPv6 projevili pýchu a Napoleonský komplex. S tím, že změna internetu je nejdůležitější věc ve vesmíru, takže firmám i providerům nebude vadit, když investují do změny biliony dolarů aniž by tím získali něco víc než už mají. Proto jen říkám, že určitá část techniků a síťařů, zejména načichlých Linuxem, jsou běžní aktivisté a sociální inženýři zcela běžného progresivistického aktivismu.

              1. A kdo presne ze je to tadle „komunita“?

                1. Oni se hlásí sami. Víte jak poznáte, že je někdo vegan? Řekne vám to. A to stejné je s členy linuxové komunity.

                  1. Pride vegan? 😂

                  2. no hlavně to sedí jak hrnec na prdel na nejakýho koksa co žádný komunyti eště sice v životě neviděl, za to je jejich velkej byjec :o)

                    1. Koks, ten je nejhorší. Bacha na něj!

                  3. Aha, takze sem tam nejakej jednotlivec. Ty komunito.

                    1. Jo, sem tam nějakej jednotlivec. Dohromady tak deset tisíc kousků v Česku, a milióny po světě.

                    2. Tywe, a co pak teprve „komunita“ devatenactiletejch blondaku, to by jednoho porazilo, co? :D

              2. “ jak je možné prošustrovat 32bitový prostor (řádově 4 miliardy) IPv4 adres. A tvrdit, že jich je nedostatek.“
                Úplně jednoduše. Většina business přípojek (pevné okruhy, vyhrazené spoje apod. proi firemní využití) má několik veřejných IP adres v ceně. Obvykle se používají na VPN tunely, připojení poboček na centrály, WWW frontendy, pokud firma má vlastní webserver apod. Hodně lidí používá veřejnou IP adresu i u své soukromé přípojky k internetu, mají to tak i malé firmičky, které si takhle vystaví třeba svoje Synology servery přes veřejnou IP adresu pro sdílení dat, plánovače apod. mezi svými zaměstnanci (znám několik firmiček, které to takhle mají). Čtyři miliardy je dnes už málo.
                Zákaz NATu je nelogický, protože by tak nebylo možné sdílet jednu internetovou přípojku do domácí / firemní sítě. Konfigurovat veřejnou fixní IPv6 adresu pro každé zařízení v síti je naprostý nesmysl adminsitrativní i technický.

                1. tak ta IPv6 je na hovno uz v navrhu, specialisti tam spoustu veci vubec nedali, protoze meli za to, ze jsou tak genialni, ze to co navrhli vyresi vsechno. No a pak se to tam pracne dodelavalo, kdyz se prislo na to, ze to chybi. Ale holt evangelisti to nechteji videt. Pritom by uz i jim mohlo dojit, ze kdyz ani po letech se to porad jeste neprosadilo, ze asi fakt neni neco v poradku.

                  1. IPv4 je ešte omnoho viac na hovno, ale ľudia si na tú kopu rovnákov na ohybáky už zvykli.

                    A je veľmi ťažké zmeniť všeobecne rozšírenú technológiu, i keď zastaralú, pokiaľ je „dosť dobrá“ na to, aby ľudia brblali pri jej používaní len trochu. Tunajší človek napríklad nikdy nechápal obľúbenosť platieb papierovými šekmi v USA.

                    1. IPv6 prostě napsali kreténi, co si mysleli, že udělají revoluci vesmíru. A co si mysleli, že jsou chytřejší než pámbů. Takže ten standard IPv6 je tu už – odhadem 30 roků – a stále není majorita. Důvod je jasný, protože ho psali progresivně a neomarxisticky trhlí síťaři – typičtí členi linuxové komunity. Ignorovali realitu, náklady, všechno.

                      Existuje základní postup, když chcete vylepšit něco, co je extrémně rozšířené a jsou v tom biliardy dolarů investic – jako je IPv4 sítě. Říká se tomu nová technologie, která je zpětně kompatibilní se starou (to zavrhli návrháři Ipv6, protože je to málo revoluční; svět si rád zainvestuje biliony dolarů bez jakéhokoli bonusu do jejich geniální revoluční IPv6 pro jejich hezký voči). Tedy nová technologie má být rozšířením. S tím, že za 20 let, až se to 100% rozšíří, se starší věci mohou vypustit.

                      Podívejte se třeba na maily. Dosud jsou kompatibilní se 7bitovým ASCII, ačkoli už to nikdo nikde nepotřebuje. Protože se nevyskytli kreténi typu co navrhovali IPv6.

                    2. prostě stačilo přidat dva bajty a bylo by vyřešený na minimálně století :o)

                    3. Přesně tak.

              3. Olala. :-)

  5. XMR !!

  6. Jak „podpis na tabletu prý zpět již vzít nelze“?

    + trestní oznámení pro podvod podle § 209 zákona č. 40/2009.
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40?text=40%2F2009

    1. přesně tak, „podpisy na tabletu“ mají jako projev vůle nulovou hodnotu. Vzpomínám, jak si T-Mobile takhle sestavil k očividnému podvodu podpisy na několika smlouvách. Tuším nebyly tak pitomí, aby k tomu vznikl judikát a vycouvali z toho.

  7. Zajímavý příklad z Ruska:
    Muž si „vyrobil“ vlastní kreditní kartu, teď žaluje banku za nedodržení podmínek
    https://www.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/muz-si-vyrobil-vlastni-kreditni-kartu-ted-zaluje-banku-za-nedodrzeni-podminek-1012798

  8. K čemu máme úřady? K šikaně lidí…
    Žena málem přišla o domov. Ombudsman: Úřad trval na zbytečném lejstru
    https://www.ceska-justice.cz/2025/10/zena-malem-prisla-o-domov-ombudsman/

    1. Kdyby sis přečetl víc než titulek, zjistíš, že úřad otálel s krmením parazitky.

      Formálně možná chyboval, ale tady materiálně ke škodě nedošlo.

Napsat komentář

D-FENS © 2017