Jak jsem použil ochranu dýchacích cest - zpět na článek

Počet komentářů: 263

  1. Presne toto môžem potvrdiť z práce. Spúšťal som jedno zariadenie na prevádzke, kde sa ťahá drôt a používa sa suché mazadlo. Celý čas ffp2 na papuli. Idem na obed, dám dolu ffp2 a skoro ma jeblo – vnútro zadrbané prachom a mazadlom! Taká je to ochrana proti produktu virologického laboratória ČĽDR.

  2. Tak oni toho pamrda zvolili znova.. asi je to i lepsi, dotahne to zdarne do konce a snad uz to konecne stahne ve finale pod pet..

    1. Jenže budou škodit a vysírat dál. Ta nová soudružská ultrasvině projevila svou loajalitu k vůdci tím, že to své trapné, úlisné laškování přetavila o pár hodin v následující:

      „Přemýšlíme o tom, že bychom se o víkendu vrátili ke stanovisku, které je z medicínského hlediska lepší, a to, že to bude tak, jak je to teď, tedy dva lidé uvnitř a dva venku,” řekl Arenberger.
      Arenberger poznamenal, že „podle pandemického zákona nemůžeme omezovat lidi, jestli jich bude uvnitř víc nebo míň.” Resort podle ministra uvažuje, že setkávání lidí omezí „metodickým opatřením.” Způsob zatím konzultuje s právníky. Ministr uvedl, že by byl rád, kdyby mu právníci vyšli vstříc. Buď prý uznají, že medicínská stránka je důležitější než právní čistota a „nebudou to kazit,” nebo se podle něj dohodnou, že má být všechno čisté, pak „to bude nějakou dobu trvat.”

      1. Že ty šmejdy fašistický vůbec řešíte. Jedou stále podle stejnýho scénáře a je zcela fuck jestli jsou tam marionety jako Prymula, Vojtěch, Blatný nebo tenhle Arenkopec.
        Ty jejich ovládací špagáty jsou pořád stejný .. :-)

        1. Jasně, ale nejvíc mě to sere u dětí, konečně se těšily, že se po roce sejdou na tréninku aspoň venku, když jediná městská hala „funguje“ jako očkovací centrum a tahle estébácká svině do toho zas hodí vidle.

          1. řikejte mi, včera jsem konečně myslel že vláda dostala rozum a trochu pomůže hlavně dětem z toho vězeni (povol.venk.sporty)a ejhle, vypadá že nic z toho.
            pravidlo 2 asi zustane, čeka se na vyjadreni a dohodu. Opet radi epidemiologove, ikem, je to riziko a atd. At jdou do hajzlu. Již stratili uplne mou důveru.

          2. V takom Švajčiarsku prebiehal minulý týždeň futbalový tréning asi desať ročných chalanov normálne vonku – kontaktne a bez kokotiny na ksichte. Ani tréner nemal handru na hube.
            Ale je pravda, že sa to v tom Švajčiarsku môže líšiť kanton od kantonu.

      1. To chce ale nejprve sezrat baleni Kinedrylu.

        1. Anebo čtyři piva. Tak či tak, dobře jim tak.

  3. Přesně takto (tj. úplně napiču) fungoval ten respirátor, co rozesílala ČP. Zahodili jsme to se ségrou oba, ona po zkušenosti do lehkého kopečka za starší tetou, který nesla léky, já ho zahodil po chvilce broušení na šmirglovačce vz. „kolotoč“.
    I na ségřinu učitelskou hubu vz. Lucie Bílá to bylo malý, o sobě ani nemluvím zase kvůli velkému šňupáku.
    Už si nepamatuju, jestli ten zmetek bylo označený FFP2, nebo KN95, ale každopádně to stálo za hovno.

    Hlavně by mě ale zajímalo, jestli mají aspoň některý novináři zaevidovaný všecky ty Hamtáčkovy kšefty a bílé koně. To až se bude řešit, kolik přes bílé koně zahučelo prachů do kapes lidem, jako je velký efko, poche a nepochybně na nějaké ostrovní účty i Hamtáčkovi. Furt mám na paměti ten jeho výrok, že už se mu nikdy v životě nepodaří utratit tři miliardy za patnáct minut a že doufá, že kriminálka k němu bude shovívavá.

    Já naopak doufám, že až po volbách půjdou socani do hajzlu, tak že bude kriminálka, resp. ÚOKFK velmi pečlivá. A že k 300 miliónům pro Altnerovy dědice socanům připočítá i ty odkloněný miliardy za pár desítek minut.
    Pamatuju si taky, že asi 700 miliónů na roušky přistálo na účtu jakési maličké přeloučské firmy přes elektroniku, která do té doby nikdy neobchodovala se zdravotnickým materiálem. Jediné, co měla ta firma společný s čínou bylo to, že tam ASI uměli nakupovat a občas tam odtud objednávali výrobu prototypových plošňáků. To dohledali novináři už loni v březnu-dubnu.
    Doufám, že někdo rozplete, nač tak nutně a rychle potřebovala mastná Mařka rovnou 500G, když ještě nebylo jasný ani rámcově, kolik peněz a na jaké účely bude zapotřebí.
    Jen ve svém blízkém okolí vím o třech malých firmách, jsou to dva osvč s jedním zaměstnancem a jedno pětičlenné eseróčko, co nedostali z těch 500G ani hovno a museli to komplet sbalit.

    Myslíte, že to někdy někdo vyšetří? Asi tak, jako obě privatizace, žejo?

    1. Ti stejní presstituti, co komentují rekordy všech rekordů, třetí úterý v březnu horší než druhý lichý úterý první týden v únoru?

      Ti cucáci, co jsou schopni i v nadpisu udělat tři hrubky?

      Nikdo nevyšetří nikdy nic.

    2. @servisdok
      Myslím si, že to nikdo nevyšetří, alespoň ne v době, kdy je u moci ANO. Neumíte si ani představit, jak je to vše propojeno. Já jsem někde nšel informaci, že odběrné místo pro PCR testy účtuje VZP za každý odběr 1.500.-Kč. Nevím, zda je to pravda, neověřoval jsem si to, asi bych musel dát dotaz s odvolnáním na zákon o poskytnutí informací. Každopádně nějakou sumu nejspíše účtují. No a pak jsem někde četl, že existuje nějaká společnost Future life a.s., která vlastní 28 těch odběrných míst. Tak jsem šel na web Kurzy.cz, tam vložíte název firmy a vyskočí vám IČ a další. Pak tam mají možnost kliknout na obrázek kde je propojení té firmy. Takže jsem si klik na Future life a viděl propojení té společnosti. V OŘ zjistíte, že předsedou představenstva je nějaký pan Janov, bytem v nějaké prdeli v SK. Pak zjistíte, že společnost byla založena v roce 2013 s vkladem 2 mega, ale již v roce 2014 došlo k navýšení o 398 Mega. Ty tam vložila společnost Hartenberg Holding, s.r.o. Kouknete do OŘ a zjistíte, že jednatelem této firmy byl do 20. ledna 2014 nějaký pan Andrej Babiš. Tak se podiváte na Kurzech co to je Hartenberg Holding a propojení. Obrázek Future Life ukáže, že má propojení s firmou Vidia Diagnostika, kde je jednatelem nějaký pan Toporčák, jenž je současně předsedou představenstva firmy Medicon a.s., která má vlastnit zbývajících 122 odběrných míst v ČR. Vidíte z těch obrázků, jak jsou ty společnosti vzájemně propojené, stejní lidé v různých firmách. A to ještě lze dále rozklíčovat. Na každé kolečko s + lze dál kliknout na další propojení. To se v jedné osobě nedá zvládnout a pochybuji, že by do toho nějaká hospodářská kriminálka šla. Naprosto stejné to bude u nákupů těch testů, respirátorů atd.

      1. Oprava, obrázek pro Future Life je ZDE

      2. To bude nejaka kampaaan!

        1. @Nobody potažmo Sysop
          Jo taky bych si přál aby se ucho u džbánu utrhlo.
          Aspoň jako na Slovensku.
          Policejní prezident „spáchal“ v tjurmě asistovanou sebevraždu, šéf tajné služby, generální prokurátor a další taky v báni, no aspoň něco.
          Bohužel pokud by to někdo snad dokázal, tak to jsou Piráti.
          I když i zde si myslím, že pouze orálně a obrázkovými sliby na volebním autobusu.
          Ale to nepůjde, neb by museli zavřít tak 2/3 svých koaličních starostů.
          Ta zbylá 1/3 to je dělá šikovně, aby nedošlo k mylnému výkladu, že je „čistá“.
          A tak by mi úplně postačilo kdyby šel Humáček do nějaké čínské prdele, Babiš emigroval do Provence, Milošovi zkrouhli rozpočet na 1/10 a Prymulu nechali utírat mu prdel.
          Ovčáčkovi naopak prdel zalepit!
          A Klaus na Hrad ať to Pirátstvo nemá tak easy.
          Jo a soudci na 50 let automaticky konec, ať jdou na doochod do advokacie.

          1. edit
            jen dělá
            nad 50

            1. A tím posunutím hranice pro ukončení funkce soudce na 50 let bude konkrétně dosaženo co? (Já jen, že podle mých zkušeností špatný/dobrý soudce podle mě není rozlišen věkem a už vůbec ne touto hranicí).

              (Leda, že by to bylo pojato jako výměna a my, co už z toho magoříme v praxi, bychom si šli na důchod soudit, to bych tam náhle viděl nějaké výhody).

              1. @LWG důvody jsou 2
                a) pod 50 let už nebudou žádní bývalí komunisti
                b) já myslím, že 20-25 let v justici úplně stačí, takový ty kecy jak nad 50 jsou strašně zkušení a nepostradatelní, dobrá tedy, tak šup na trh práce, nebudou mít problém.
                Soudit do 70 a déle, např. soudruh Rychetský, je jedním z mnoha problémů justice v této zemi, postižené neschopností, neodvolatelností a absolutní neodpovědností za svá rozhodnutí.

                1. Na tomhle principu bohužel ten státní cecek funguje. Čím delší dobu u nás hovno děláš, tím víc ti ještě budeme platit:-) Shnilej rybník…

            2. Pane Dachsmeister, já bych piráty raději vůbec nezmiňoval, nemá-li to být dobře viditelná i slyšitelná vábnička na pana ing.Mrcasíka s panem MUDr. Challengerem, aby se vrátili a znovu začali psát.

              Nespoléhal bych na piráty nikdy, v ničem. Jsou to mladý lidi, připouštím, že ASI nezatížení minulostí, ale téměř bez zkušeností s fázemi různě kvalitního života /včetně těch negativních/ a také téměř bez zkušeností v politice, které nelze nahradit marketingem a hurá metodami. Politika je v jejich očích silně idealizována a to je hrozně špatně. Oni ti mladí lidé ani netuší, že i kdyby se náhodou dostali k moci a tzv. „nesekali dobrotu“ chozením na ruce lobbistů, no tak se prostě domluví pár starých, zkušených šíbrů formátů Šloufa, Pocheho, ale i Kalouska a jim podobných, domluví se s hustě nasranou opozicí, která nebude moci dosáhnout ani na přílepek k zákonu a vyrobí namyšleným pirátům takový průser, že budou rádi, když skončí jako svého času VeVerky, všecky ty různé US-DEU a předtím ODA.

              Zato různě progresivních idejí, těch mají piráti na rozdávání, stačí si přečíst a poslechnout tu, co má ten ráfkový předehryz. Jak jsem ty jejich ideje a představy před časem četl, tak jedna vedle druhé, jsou to jenom barevně a kosmeticky upravené „cíle a ideje“ bolševiků toho starého střihu. Toho, jako byli Biľak, Kolder, Lenárt, Hoffman, Indra, Švestka, Kapek a korouhvička Štrougal.

              V tomto morálním i hospodářském marasmu, budou tyhle přebarvený marxistický ideje piráti tlačit do lidí ještě brutálněji, než to kdy dokázal i za cenu teroru ten předchozí bolševik – protože digitál.

              Všecko je propojeno se vším a pokud budou piráti chtít, tak se Vám jejich slogan „pusťte nás na ně“ objeví i na displeji Vaší chytré ledničky. Případně na displeji chytré meteostanice, co si přes wifi tahá data z předpovědních serverů, se Vám namísto „zítra zataženo, místy bouřky“ objeví hláška „volte piráty, volíte budoucnost“.
              Pokládám tu sebranku dokonce za horší, než je Babiš s celou tou svojí suitou bývalých estébáků v agročertu.
              Jestli se to nedejbože stane a piráti se dostanou k moci, pak i Vy budete ještě vzpomínat na to, že estébák jenom kradl dotace a státní rozpočet, dělal šaška národu a blábolil nesmysly. piráti možná nebudou tolik krást /ale i jim bude každá kačka dobrá/, ale zato tu nastolí něco, pro co dneska ještě nemáme pojmenování.
              Jenom to ne, proboha…
              A když jsem uslyšel, že se piráti dali dokupy s tou smečkou odkláněcích, prospěchářských a kariéristických zmrdů s názvem STAN, tak se mi udělalo načisto zle.

              Já už nějakou dobu vím, co jsou piráti zač. Chodil jsem do hospody, kam chodilo hodně jejich stálých, mladých voličů, takže znám názory jejich přívrženců. Nedosti tomu, se chystá piráty+stany volit i moje dcerka a synovec. Jistou dobu mi chodily jejich…nevím, jak se tomu přesně říká česky…newslettery.
              Nemám už sílu vysvětlovat nikomu z nich, ani vlastní rodině, proč je volba pirátů hrozně špatně – a taky nechci v rodině dělat tzv. zlou krev.
              Je to jeden z nejhorších generačních rozdílů, se kterým nehnete a neuděláte nic ani preventivně v mládí, pečlivou výchovou. Většina pirátů a část stanů, jsou generačními souputníky našich dětí. Mají k nim prostě blíž, vyjadřují se podobným jazykem, jsou s nimi zajedno, co se digitálních (rozuměj šmírovacích) technologií týče. Nelze jim nijak po dobrém vysvětlit, že už to tady jednou bylo, v podstatně slabší formě od tehdejšího režimu a jeho pohůnků, StB. Téže StB, kterou ti mladí dneska tolik vyčítají Babišovi, aniž by tušili či věděli, oč přesně kráčelo – schází ta osobní, chcete-li životní zkušenost. Jsou stejně, jako kdysi byla Jediná Strana přesvědčení, že konají správně a že jim za to časem poděkujeme.
              Oni nevědí, že to tehdejší předpotopní šmírování, donášení a udávání StB už tenkrát stálo spousty životů doslova, další spousty životů to zničilo, uteklo před tím mnoho kvalitních lidí s kvalitním vzděláním, které nám generace genderově-sociálních jakože vzdělanců, už nikdy nenahradí.

              S piráty to tady půjde do píči ještě několikrát rychleji, než to šlo celý loňský rok a letošní I.kvartál.
              Nevolte to, proboha..

              1. Servisdoku, to máš ale marný. Zlepšovatelům světa tohle nevysvětlíš. V historii jsme to zažili mnohokrát. Z dětí poctivých ortodoxních židů se na „študiích“ stali bezvěrci, revolucionáři a marxisti. Totéž zažili američtí rodiče v šedesátých létech. Bohužel neznám ideologii která by mohla být atraktivní pro mladé a zároveň hlásala stát nohama na zemi a zlepšovat raději sebe, než svět.

                1. Dneska se zije rychleji, i ti mladi uz maji pomerne brzy jasno, co chteji a jak se k tomu co nejrychleji dostat. Politika je pro ne uz jen prostredkem snadne obzivy, moudrost zadna a jde se pres mrtvoly.

              2. Je zajimavy, jak ultralevice vzdycky vytahne ty stary, stejny pindy a narod jim to hazi… A po pruseru se vsichni divi ‚jak se to mohlo stat‘? Pritom to jede porad podle stejnyho scenare, jen ty kulisy se delaj aktualni.

                Uplne na pocatku, kdy Pirati spadli z nebe, se mi zdali bejt jako dobrej for proti tomu zatuchlymu rybnicku, co tu v Cesku mame. Nojo, ale oni se nam kuci vybarvili, zprofesionalizovali, vyhranili, uz to neni ta parta hulicu, co jen chtel fajne internet pro vsecky.

                Pro mne nevolitelni.

                1. Podobně vypadaly veverky – VV, vzpomínáte? A po letech po nich pes neštěkne.

                  1. Barta, Koci, Klasnova, Peake…? Toho Napoleona si jeste pamatuju…

                    1. Na ten skřípavý hlas nejde zapomenout.

                2. To věčné pokušení – budování Utopie. Tu hnědé, tu rudé, tu zelené.

                  1. Mozna to je tou stezejni myslenkou te barevne pruhovane vlajky…? :-)

            3. Pro zmíněné opatřená týkající se soudců bych zřejmě tak úplně nebyl. V padesáti je možná zdravotně vyřízenej horník, ale rozumný soudce je k nezaplacení a dost let ještě bude. Že takových třeba není mnoho, se navrhovaným opatřením asi nevyřeší.

              Ale sedl jsem na Vaší vějičku s Piráty, huh.

              Zákon o mimořádných opatřeních při epidemii COVID-19 (takzvaný pandemický) byl přijat přítomnými poslanci
              ANO, ODS, PIRÁTŮ, STAN, ČSSD, KDU-ČSL, TOP09. Z KSČM tentokrát a vyjímečně jen poslancem Dolejšem.

              Prakticky ti samí souhlasili s nouzovým stavem od listopadu 2020 do dubna 2021.

              Stejná skupina se aktivně angažuje v europarlamentu pod vlajkami tamních sestav (Piráti = zelení apod.) pro upřednostění cizinců před domácími a za peníze domácích, pro odstranění zbytků mechanismů pro ovlivňování euročinnosti z území jednotlivých zejména malých zemí atd. Že související informace nejsou na první straně seznamu.cz a každý večer v televizi neznamená, že se tato a další svinstva nepečou.

              Uvedená skupina tvoří v poslanecké sněmovně VĚTŠINU občany České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku svobodně zvolených zástupců (preambule Ústavy). Ti „mandát“ vykonávají v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí (článek 23 Ústavy). Takže by to mělo být v poho.

              Ale v každodenním životě se zdá, že možná více než menšina občanů projevuje určitou nevůli. Jak to je možné?

              Nebo naopak: je většina voličů tak zkryplená, že považuje již roční způsob života v ČR, onen kovid-přelud katastrofické infekce, zabíjející každodenně tisíce a tisíce nejbližších, nezranitelnějších, stále mladších a mladších, že nic hroznějšího kromě socialismu tady ještě nebylo – za v pořádku jsoucí?

              Totiž pokud rozpor mezi míněním lidí a projevené vůle „lidu“ v parlamentu existuje, potom to není s tímto svrchovaným, jednotným a demokratickým právním státem v pořádku. To je třeba demokraticky vyřešit.

              1. Tak já myslel, že už Vám po té sérii neúspěšných alternativ (Svobodní, Matějka, Trikolóra) došlo, že Babiše a Humáčka a Falmera odstaví od lizu pouze kombinace Piráti STAN Spolu která musí mít aspoň 101 , ideálně 110, poslanců.
                120 už je vlhký sen.
                U SPD si bohužel nejsem jistý, zda by se s ANO nedali do holportu.
                Ohledně ODS vlastně taky úplně ne, ale věřím, že snad ne.
                A ukočírovat Zemana by chtělo 120 hlasů a překopat, zpřesnit, Ústavu nebo rovnou ústavní žalobu.
                V Senátu by se 49 hlasů našlo snadno.
                Je tu ještě varianta prosté nadpoloviční většiny a usnesení, že není schopen vykonávat úřad, ale to i já musím uznat, že mu mozek slouží dobře narozdíl od těla a tudy tedy cesta nevede.
                Jen bych Vám rád připomenul, že jste Miloše I. většinově volili, neb protikandidát s „falešnými“ brýlemi byl vítač a Sorošova loutka.
                Inu dobře nám tak.
                Teď mě ještě napadlo, že by se šlo vrátit k volbě prezidenta parlamentem a instalovat tam Fialu, to by ODS pomohlo 2x, získá prestižní post a zbaví se necharismatického předsedy, no snad nemá falešné brýle! ;-)

                1. SPD se dá dohromady s kýmkoliv v opozici i ve vládě, pokud to posype. V tomto směru je šéf zásadovější než lidovci.
                  ODS je zanikající strana, kterou snad ani ANO nebude chtít do party.
                  Já bych věděl, ale kolik lidí má v Praze doma vidle, že…

                    1. Ano. Jediná rozumná volba. Když pět nebo kolik let razíš heslo S Babišem nikdy, tak není moc chytrý otočit a tvrdit že s Babišem teda jo. To už tu kdysi bylo. A vládu bez Babiše a bez Pirátů sestavit nepůjde.

                    2. Ech. Ne volba, ale možnost.

                    3. Krom toho,do koaly s Babišem by šel jen sebevrah. Všechny svoje koaliční partnery Babiš zničil.

                2. Dachsmeister = typický představitel škodlivé pakáže, která tento stát táhne do úpadku…

                  :OD

                3. … a proto, abych odstavil od moci Zemana, který mi není sympatický, budu volit levicové piráty a eurohujerní stanisty, aby mohli překopat Ústavu… Protože přece Ústava může za to, že se proti Zemanovi podvakrát nebyl schopen postavit rovnocenný kandidát.

                  Trink nicht mehr, du hast schon genug.

                  1. Abych se tady nemusel další 4 roky bát, co Bureš (ne)udělá a koho mi navolí lúza na hrad.
                    Kurva i ten hrad bych jim zrušil, prezidentovi postačí Kramářova vila a jediný Babišův zajimavý nápad je vládní čtvrť v prdeli v Letňanech, tak bych ty čuráky vyhnal všechny, včetně vlády, parlamentu a státních úřadů.

                4. Představa jak piráti „zpřesňují“ Ústavu mě popravdě děsí daleko více než Bureš a Hami dohromady aneb jak se to říká o dobrých úmyslech…
                  Připomínáš mi argumentaci pro bodový systém – taky to měl být bič na silniční piráty a skončilo to jako buzerační bič na všechny ostatní. Kromě těch pirátů pochopitelně.
                  Celá tahle, nejen vládní, politická garnitura je banda neschopných levičáků, jejichž neschopnost covid ukázal v plné nahotě – ti mají měnit Ústavu? To nemyslíš vážně…

                  1. Rozhodně zpřesnit, dát lhůty, poučit se z Milošových prasáren, to zvládne i pár studentů 5. ročníku práv z Brna nebo Prahe.

                    1. O tom, co kdo teoreticky zvládne diskuze vůbec není, protože nežijeme v teorii. Mě stačí, že ministerští právníci neumí napsat ani nařízení vlády správně. A je jedno jestli kvůli nekompetenci nebo záměrně. Tak jak si to přeješ to tedy rozhodně nebude. A taky nesdílím tvoji představu, že lékem na nefunkční byrokracii je aplikace ještě větší byrokracie. To, že jsou Zeman a Bureš hovada žádný systém nespraví. Ostatně to po čem voláš je paradoxně odstranění jedné z pojistek a tou je prezident. Pokud by Zeman využíval široké ústavní definice tak jak si představuješ ty tak to budeš oslavovat a ani tě nenapadne něco zpřesňovat. Už ti to docvaklo, že chyba nebude v systému. Ústava je jeden z posledních několika mála nezprasených českých zákonů. Černí komouši ji zákonitě nijak nevylepší již z definice.

                    2. Mýlíte se startere25, nelíbila se mi ani Klausova amnestie i Havlova milost mladýmu Odložilovi, Chadimové, kádrování ministrů ze strany všech 3 prezidentů, teatrální ignorace komunistů ze strany Havla, Klausův podpis Lisabonské smlouvy.
                      Ústavu je třeba zpřesnit, dát do ní lhůty a vyvážit kompetence.

                    3. V tom se neshodneme. Kvalitativní normy kvantitativními pravidly nevynutíš, to historie opakovaně ukazuje.
                      Hodnotíš zákon, který má platit dlouhodobě optikou dnešního aktuálního stavu. Ústava nemůže za to, že si plebs zvolil stbáka za premiéra a zombíka za prezidenta. V tom ti žádné zpřesnění nepomůže.
                      Pokud ale explicitně napíšeš do Ústavy, že prezident jmenuje vítěze voleb do třiceti dní tak v případě výhry strany jako nsdap už není žádná další pojistka. Zde to je prezident a to byl záměr prezidentských pravomocí. A vyvážené to je, všimni si, že bureš musí dělat i to co chce zeman ačkoliv nechce. Teda pokud nechce jít do nových voleb.
                      V tvém pojetí prezidenta můžeme rovnou zrušit, protože nebude mít žádnou praktickou pravomoc nebo si ho hýčkat v zoo tak jako ve Velké Británii.

                5. -> Dachsmeister 11.4.2021 v 7:23
                  Já neuvažuji o odstavování. Kdo je u koryta, tak žere, to je zřejmě demokraticky normální. Pokud rozumně, tedy tak, aby i na ostatní něco v mezích možností zbylo, tak je to normální i nedemokraticky, lidsky.
                  Ale na úspěchu Vámi navržené kombinace se dobrovolně podílet_nebudu. Není ani třeba uvažovat o budoucích aktivitách, stačí získat povrchní vědomost o tom, co páchá již dnes. Domnívám se, že pokud někdo nemá z prospěchu uvedené kombinace sám_prospěch (nesosá nebo nehodlá sosat z koryta), a přesto je pro, tak je – divnej.
                  Miloše Zemana jsme volili, jiná_možnost_nebyla ani náhodou. Dědek je president dobrej co do vizáže i projevu. Že nám nevyhovuje lecčíms z minulosti? Tak to bývá.

                  1. Tak si to ještě dva roky s dědkem, co už se nestydí za vozejk, užijte.
                    A s Okamúrou, Konečnou, Humáčkem a Havlíčkem.
                    Ke štěstí už Vám chybí už jen Bureš na hradě jako menší zlo proti tchajwanskému agentu Vystrčilovi.

                    1. Tak Pepek Vystrč proti Burešovi, to by bylo dílo. To bych asi fakt radši zůstal doma.

          2. Nejseš blbej? Většina z mejch přátel začala bejt moudrá (čti: jakžtakž názorově konzistentní a emočně uklidněná) až po padesátém roce věku. U mne to platí tuplem. Já bych naopak uzákonil minimální věk soudce právě na 50 let. Ostatně, v padesáti jsem složil svou první kloudnou písničku, která má hlavu a patu (jinak jich mám na kontě mraky). A v padesáti jsem psal úvahy a eseje, které se dají číst i po letech. Myslím si, že to tak mají všichni. Pokud je ti míň než padesát, víš hovno, myslíš hovno a tvoříš hovno. Prostě ještě neumíš žít, nevyznáš se, si nerozkoukanej, nejsi ani dobrej chlap ani dobrej táta ani dobrej milenec ani dobrej zedník.

            1. h72:
              „…po padesátém roce věku. U mne to platí tuplem…“
              „… v padesáti jsem složil svou první kloudnou písničku, která má hlavu a patu (jinak jich mám na kontě mraky)…“
              „…Pokud je ti míň než padesát, víš hovno, myslíš hovno a tvoříš hovno…“
              – – –
              Pojímám podezření, že přes tyto výroky seš ještě pubert…

              :OD

            2. h7210.4.2021 v 10:17
              “ Pokud je ti míň než padesát, víš hovno, myslíš hovno a tvoříš hovno.“

              No vidis, ja mam cez 50 a cistim hovno… Zivot je nepredvidatelny. Nevyberies si.

            3. A co matematik nevymyslí do třiceti, to už nevymyslí.

            4. No tak super, tak takovej 50+ bejvalej soudce soudkyně nebude mít problém s obživou, že?
              A toho času na šukání, výchovu dětí, zedničení a dobrochlapování, to by v taláru jistě neměl(a)… :-D
              To jsou mi teda kecy gerontů co v 50 sežrali Šalamounovo hovno. ;-)

      3. Schválně jsem se podíval na výkaz ZP u které jsem (ne VZP) – odběr počítají za 69.75 a laboratorní vyšetření PCR za 1113.50

        1. Bavorsky Cerveny kriz mi to dela zdarma. Nepreuctovava AOK, u ktere jsem. Se nedivim, ze ty Nemce tak rychle dohanime, kdyz oni ani nevedi, jak poradne vyvarit.

    3. Podivej, kazda generace zlodeju si proste udelala svoji sanci. Kuponovka, LTO, FVE, Covid,…

      1. Co bylo na Kuponový privatizaci špatně?

        1. CNN:
          Ježek.
          Nepamatuješ…?

          1. A co jako? Za litr jsem vydělal 150. násobek a ostatní z rodiny taky nebyli tratní. Otec myslím drží akcie (tím pádem i dividendy) do teď.

            1. Řešit nedostatek kapitálu v ekonomice rozdáním nějakých kuponů je trochu pokud o kvadraturu kruhu, že.

            2. CNN:
              Aha, takže nepamatuješ.
              Já napsal „Ježek“, nikoli něco o tom, kolik kdo vydělal.

            3. Ale jo, kdyz budes sazet na nejakej hazard, taky to obcas neco hodi. Opravdovi sibri ale ten hazard vlastni…

            4. Tak pro takové „ekonomy“ jako ty by bylo ideální zesplatnění státního dluhu. Prostě na konci roku bys odeslal dvě stě litrů do piče. Pak bychom si pověděli něco o tom jak jsi na tom „vydělal“.
              Máš přístup jak úplatná politická mrdka, která za pár míčů nechá rozkrást miliardy, ale hlavně, že ty máš těch pár drobnejch.
              Co se stalo, stalo se, nic proti tobě, ale hájit sračku jenom proto, že ti z té zlodějiny kápla kapička zcela náhodně je podle mě mimo.

              1. starter: co je špatného na tom, když se stát zbaví podniků, které naprosto neumí a nezvládá řídit a které akorát tuneluje?

                1. „Zbavit se“ to je nějaký nový eufemismus či newspeak pro „ovládnout, zadlužit přes ČKA, vytunelovat majetek, nesplatit úvěry a poslat do konkurzu“.
                  Jo, to špatné je.

                2. Taky znám pár takových, jako je ten televizák.
                  V devadesátkách ten pojem „zbavit se“ dostal úplně novej význam. Dnes už můžeme jenom s lítostí konstatovat, že „takové byly tehdy zákony“, jak si je šíbři nachystali.
                  Ony i ve III. Říši byly nějaký zákony, že.
                  Stát nic netuneloval. Tunelování zavedli jinší borci. Z docela dobře funkčního podniku, co akorát potřeboval lepší řízení, udělali v lepším případě giganticky zadlužené ruiny a pár chytráků na tom vydělalo.
                  Už se těším, až se budeme „zbavovat“ rozhleden v údolích, „zbavíme se“ fotovoltaických polí a osaázíme je třeba kukuřicí, nebo spíš žitem, aby bylo co žrát.
                  Co mi nejde do hlavy je to, jak dopadla ta komise v parlamentu, co měla údajně vyšetřovat „přešlapy“ z devadesátek. Už to mělo nějaký výstup? Asi ne, to už by naše slunko zlaté bylo v teplákách, obstavený účty i s mončou a Krejčíř s Koženým by byli zpátky..

                  1. Ty podniky nepotřebovaly „akorát lepší řízení“, ty podniky zoufale potřebovaly kapitál.

          2. Corona:

            Já si Ježka i kuponovou privatizaci pamatuju. Proč je ve Vašem příspěvku zmíněn Ježek jako nějaký exemplární případ? Příklad čeho?

            Odsoudit na základě pár případů, kdy se privatizace „nezdařila“, celou kuponovou privatizaci, je hloupost. A příčin těch nezdarů mohlo být celé široké spektrum – od opravdu počátečního nekalého úmyslu, přes naivitu managementu v novém prostředí, až po objektivní příčiny typu konkurence neschopného produktu. To, že z toho čumí třeba plzeňská Škodovka, nebo Poldi Kladno, je sice mediálně vděčné, ale v procentech vyjádřeno to znamená … zhola nic.

            Dvě chyby: Jednak se do toho neměly vpustit fondy. Jenže nebýt Koženýho and co., tak se kuponovka zase vůbec nerozjela, takže babo raď… A druhak, že se kuponová privatizace neměla týkat infrastrukturních podniků (vodovody, plyn, alektřina, etc.), alespoň ne v tom začátku, než se mohly vychytat chyby.

            Ale i přes všechny moje výhrady: Jaká byla podle Vás alternativa při takto masivním odstátnění ekonomiky? V ČSSR/ČSFR nebyl na privatizaci soukromý kapitál, takže by nezbylo, než to prodat do zahraničí. Za to, že se to u zprivatizovaných podniků posléze hojně stávalo, ale už nemůže Klaus ani Ježek, ale to, že akcionáři dali přednost rychlým prachům před dlouhodobou návratností, a, a to bych zdůraznil, před určitým patriotismem.

            Já s kuponovou privatizací nemám problém, přestože jsem na ní nic nevydělal.

            1. A bylo životně nutný, celou ekonomiku takovým setsakra fofrem odstátňovat???
              Nikdo mne už nepřesvědčí, že bylo. Myslím si toho ohledně privatizace mnohem víc, ale to je zas na špalek a budu za zasírače. Takhle jen konstatuju, že se se při té akci posralo, co se posrat dalo a ještě k tomu zcela záměrně.

              1. Hmmmm… Takže alternativou bylo ponechat status quo? A nechat státně (= nepříliš efektivně, abych to opsal) řízené podniky ještě nějaký ten rok (ne)fungovat v tehdy už otevřené ekonomice?

                Tak ještě dvě otázky:
                Do kdy to mělo takhle (ne)fungovat, co mělo být tím „správným“ okamžikem ke spuštění KP?
                Co by se stalo se státně řízenými podniky, a zejména s jejich kompletním zaměstnanectvem, v otevřené ekonomice?

                Vono je to takový úderný (a obecenstvo to odmění obdivnými výkřiky) říct, že celá KP byl jeden obrovskej tunel, a Klaus patří do tepláků. Jenže když se zamyslíte nad dalšími alternativami, tak se ukáže, že s velkou pravděpodobností by dopadly ještě hůř.

                1. Já jsem devadesátky (ale i osmdesátky) zažil v plné síle těla i rozumu (již jako dospělý a zkušený a vzdělaný a soudný člověk) a tvrdím, že ANI JEDEN socialistický podnik, celé slavné továrny a značky, ukradené komanči, neměl na to, aby obstál na volném trhu. Byli jsme montovna již tenkrát. Komančovi se to hroutilo vlastní vahou, firmy byly nesolventní, nejen v dolarech a markách, ale dokonce i v korunách. Podniky se nsvzájem uplácely, aby měly vůbec materiál nebo subdodávky, většina produkce vykazovala nadpoloviční zmetkovitost (podle vlastních norem). Jediný, kdo se jakžtakž uživil, byly výroby, které jako noname produkce makali pro Němce, Švýcary, Švédy, kteří si na to lepili vlastní značku a prodali to za trojnásobek. Vyváželo se všechno, co jen trošku šlo, ale za pakatel. Aby vůbec bylo na chleba. Komanči to totálně prosrali na všech frontách. Takže to, co po nich zbylo, nestálo za řeč. Je jen dobře, že to skončilo. Dneska je VŠECHNO lepší. Mnohem lepší.

                  1. Bohužel ti realita za pravdu nedává, většina českých miliardářů se na tom udělalo.

                    1. A ještě za ty natěžený miliardy, co se tak pěkně začaly množit – z těch pár tisíc prodaných, velkoformátových kopírek Impromatu, dostanou miliardáři in memoriam Řád bílého lva.
                      To kurva nevymyslíš..!

                      Někdy mám pocit, že náš vrchní velitel ozbrojených sil, nejvyšší představitel a reprezentant Čechů v zahraničí, dělá maximum pro to, aby těch Čechů co nejvíc nasral.

                      Třeba těch, co kvůli nezákonným rozhodčím doložkám a pártisícové zpožděné splátce přišli o baráky.
                      Tak jasněže, když jsi český hňup, nemáš si půjčovat a máš číst smlouvy.

                    2. Nehodlám už polemizovat s Vaším názorem na kuponovou privatizaci, tam se očividně neshodneme, ale rád bych se pozastavil nad Vaší poslední větou.

                      Protože nejen český hňup, ale každý, každý! má důkladně číst smlouvy. A na základě toho, že si důkladně přečte smlouvu, se pak má rozhodnout, jestli takovou smlouvu podepíše, nebo ne.

                      Řeknu to natvrdo: Jestli je někdo línej si prostudovat smlouvu o půjčce před tím, než ji podepíše, jestli nedohlédne toho, že jeho podpis má potenciálně cenu toho jeho baráku, pak si o ten barák přijít zaslouží.

                    3. Řeknu to natvrdo: Jestli je někdo línej si prostudovat smlouvu o půjčce před tím, než ji podepíše, jestli nedohlédne toho, že jeho podpis má potenciálně cenu toho jeho baráku, pak si o ten barák přijít zaslouží.
                      Podobně tvrdě bychom si mohli říci, že jsme neivestovali do finanční vzdělanosti občanů a tedy i díky naší blbosti Kellner velmi slušně vydělal na lichvě a následně musíme řešit skupinu lidí, kteří se dostali do nesmyslné nebo neřešitelné situace.

                    4. A kdo jde na předváděčku hrnců a nechá se zmanipulovat, tak si to zaslouží taky? Svým způsobem asi jo, ale pak se vám společenská smlouva rozpadne dřív nebo později a pravděpodobně dost ošklivě.

                    5. Marty…:
                      My jsme neinvestovali? Kdo „my“? Já si myslím, že do své finanční gramotnosti má investovat především každý sám – když už nic jiného, tak alespoň svůj čas. Není možné, aby kdejaký jouda někde něco úplně bez rozmyslu podepsal, a pak se dovolával jakési ex post ochrany a solidarity. A zcela určitě nemám vůbec žádný zájem řešit problémy lidí, kteří se do těch problémů dostali bezvýhradně vlastní zásluhou. Ještě jednou: Můj podpis má přesně takovou cenu, jako je předmět smlouvy, pod kterou se podepisuji.

                      podotek:
                      U těch hrnců je to celé ještě markantnější, protože čím déle celé to šmé jelo, tím více informací o něm se objevovalo v nejrůznějších sdělovacích prostředcích (jeden čas to bylo v TV až otravné). A přesto se našly další stovky a tisíce blbců, kteří na takovou předváděčku jely a hrnce si koupily. Já za takové lidi necítím nejmenší odpovědnost, a jsou mi dokonale lhostejní.
                      A jestli máte pocit, že se „společenská smlouva“ dosud nerozpadla, tak Vám gratuluji k Vašemu optimismu.

                    6. sroubek: Však my jsme na každej strom i keř v savaně dali cedulku „Pozor lvi, sežerou tě zebro“. A ty blbý zebry tam furt chodí.
                      Jsou ti dokonale lhostejní, dokud se deky a hrnce neobjeví najednou u tvých rodičů.

                    7. starter25: Přirovnání kulhá jako zebra pokousaná lvicí. Zebra nemá schopnost naučit se číst. Naopak schopnost zapamatovat si jednoduchou poučku, třeba ve znění „Můj podpis není bezcenná čmáranice“, předpokládám u každého jednotlivce našeho druhu způsobilého k právním úkonům.

                      Ano, podobní jsou mi dokonale lhostejní. Co se týče mých rodičů: Můj otec je už 22 let mrtev, takže lze předpokládat, že už si žádné hrnce nekoupí. A, ano, během vypořádávání pozůstalosti jsem zjistil, že koupil nějakou nesmyslnou perličkovou lázeň za (pokud si dobře pamatuju) asi 20.000,- Kč, kterou jsem já pak s obtížemi udal za asi trojku. Nezbylo mi tehdy než konstatovat, že otec svůj (jinak doložitelný) vysoký intelekt příliš neosvědčil – abych to nějak opsal… Omluvou mu budiž, že k tomu „výhodnému nákupu“ došlo někdy v druhé polovině 90. let, kdy se o těchto obchodech ještě mnoho nevědělo.
                      Svoji matku jsem svého času v tomto směru důkladně instruoval, víc jsem udělat nemohl. A pokud vím, dosud žádné takové „okase“ nevyužila. Pokud se přesto dopustí nějaké podobné nepředloženosti, jen se mi potvrdí, že je skutečně tak hloupá, jak se domnívám. Ale je to její věc, a zcela určitě ji nebudu litovat, nedej Bože, abych jí snad nějak finančně vypomáhal.
                      Každý je svého štěstí strůjcem…

                    8. Tohle jsi skutečně napsal o své matce?
                      Já věděl, co jseš zač, mudrlante.

                    9. Vy sice víte prd o mých rodinných vztazích, leč jasno máte. Gratuluji Vám. :-D

                    10. My jsme neinvestovali? Kdo „my“?
                      My daňový poplatníci..

                      Já si myslím, že do své finanční gramotnosti má investovat především každý sám – když už nic jiného, tak alespoň svůj čas. Není možné, aby kdejaký jouda někde něco úplně bez rozmyslu podepsal, a pak se dovolával jakési ex post ochrany a solidarity.
                      Obávám se, že bychom se od toho uvažování 90. let měli oprostit. Dokud si nepřiznáte, že je to i váš problém, tak ČR bude stále chudá východní země.

                    11. My, daňoví poplatníci jsme měli investovat do toho, aby byl „všeholid“ finančně gramotný??? :-o
                      Rád bych Vás upozornil, že finanční gramotnost není trivium…

                      Do čeho ještě bychom měli „my“ investovat? Třeba do všelidové výuky botaniky, aby si nějaký trouba neudělal polívku z beladony? Co dál by ještě měl náš moudrý stát vyučovat, aby byli všichni živí, zdraví, spokojení a šťastní? V jaké etatistické Utopii to hodláte žít?

                      To není žádné „uvažování 90. let“. To je typické uvažování někoho, kdo si myslí, že postarat se má každý především a zejména sám o sebe, a očekává, že tak budou činit i ti ostatní.

                      Můj problém to není. Možná bude, až jednou zblbnu, a koupím si „deku, která se pere tak, že se vyvěsí do mlhy“ (jako moje moudrá švagrová), ale doufám, že i když takto zblbnu, že ve mně zůstane dost soudnosti, abych si alespoň dodatečně přiznal, jakej jsem byl vůl.

                      A jsem si zcela a neochvějně jistý, že do chudoby (nejen státu) vede právě ta cesta, která je lemována dobrými úmysly státu (a Vám podobných).

                    12. To není žádné „uvažování 90. let“. To je typické uvažování někoho, kdo si myslí, že postarat se má každý především a zejména sám o sebe, a očekává, že tak budou činit i ti ostatní.
                      Podobné chování jsem pozoroval u modré armády a okolo sružených šotoušů. Tak dlouho se chechtali řidičům, že jsou dementi, kteří nedodržují předpisy. No a teď jim zavedou státní systém pokut, tak čumí s protaženým ksichtem.

                      A jsem si zcela a neochvějně jistý, že do chudoby (nejen státu) vede právě ta cesta, která je lemována dobrými úmysly státu (a Vám podobných).
                      Ono to můžete vidět na případu pana domácího. Byť je výborný sólista, tak se mu nepovedlo dát dohromady sdružení, které by bránilo práva řidičů.

                      V podobné situaci byli třeba železniční dopravci, na které se kašlalo. Založili Žesnad, které funguje, a mají teď lepší vyjednávací pocici.

                    13. Marty…: Obávám se, že Vám přestávám rozumět.
                      Nevím, kdo je modrá armáda a okolo sdrtužení šotouši. Nevím, co je to systém státních pokut. Nevím, co je Žesnad, a ani to nehodlám zjišťovat, protože: Vůbec si nedovedu představit, jak by zmíněné + příklad pana domácího mělo souviset s tím, co tu probíráme.

                      Jestli jsem dešifroval Váš poněkud těžko pochopitelný příspěvek správně, pak Vy tvrdíte, že „V jednotě je síla“, a lidé se za účelem prosazení svých zájmů mají sdružovat. O.K., s tím já nemám problém – pokud se tito sdružují na základě společných zájmů a hlavně dobrovolně. To nijak nekoliduje s tím, že o sebe se má člověk především postarat sám. Tedy – uznám-li za pro mě výhodné sdružit se ve „Spolku majitelů dek praných mlhou“, sdružím se.

                      Ovšem to, co navrhujete ve svých příspěvcích výše, není žádné sdružování na bázi společných zájmů, a už vůbec ne sdružování dobrovolné. Ono to vlastně není sdružování vůbec, protože členem Spolku majitelů dek nebudu, pouze mu z Vašeho nařízení budu platit příspěvky.

                      A čím se snažíte oponovat druhému mému citovanému úryvku („A jsem si zcela jist…“), to nechápu už vůbec.

                    14. Jestli jsem dešifroval Váš poněkud těžko pochopitelný příspěvek
                      Zkusím to tedy jednodušeji.

                      Pro nás jako pro daňové poplatníky je řádově levnější zaplatit občanům finanční gramotnost než pak řešit následky dluhových pastí.

                      Samozřejmě můžete potřebovat i botaniku, ale dle mého názoru finační gramotnost nebo počítačová gramotnost je už v současnosti velmi důležitá, protože jí potřebuje každý.

                      Osobně mi české podání individualismu přijde velmi hloupé a krátkozraké.

                      Je to takto jasnější?

                    15. Marty…:
                      Jasnější možná (i když jak do toho zapadají modří šotouši z Česnadu protahující xichty nad systémem státních pokut, mi stále zůstává utajeno), leč důležitý moment Vašeho příspěvku je tento:
                      Vy tvrdíte, že, cituji: „Pro nás jako pro daňové poplatníky je řádově levnější zaplatit občanům finanční gramotnost než pak řešit následky dluhových pastí.“ Můžete mi říct, oč konkrétně se opírá Vaše tvrzení? V čem mě, daňového poplatníka, zatěžuje to, že někdo svojí vlastní lemplovitostí přijde o dům, případně o 100k za nesmyslné hrnce? Jaké jsou ty následky dluhových pastí, které, dle Vás, pak stát! řeší s vynaložením dokonce řádově vyšších prostředků?

                      Já proti tomu stavím úvahu, že pokud se stát pustí do nějaké takové „osvětové“ akce, pak podle zkušeností, které už máme, se do toho nasypou přinejmenším stamiliony z rozpočtu, napakuje se na tom několik spřátelených firem, založených předevčírem, a výsledek bude naprosto zanedbatelný. Jednak z důvodu toho, že ony firmy to v podstatě rozkradou, ale hlavně z důvodu toho, že se to úplně mine účinkem. Protože informací je už dnes dostatek, ale kdo nemá zájem si je najít, k tomu ani sebelepší kampaň nepronikne.

                      Takže výsledkem budou prošustrované stamiliony ká, a procento lidí ocitnuvších se v dluhové pasti se zmenší sotva zaznamenatelně. Takže ty bude řešit stát i nadále (i když pořád nevím, jak tyto situace stát vlastně dle Vás řeší), ale bude k tomu mít významně méně prostředků.

                      Obecně: Já nechci, aby se o mě staral stát, a zejména ne tehdy, pokud jsem si svoji svízelnou situaci zavinil sám. Víc nemám, co bych Vám k tomu řekl – tohle je totiž zásadní konflikt mezi pohledem pravicovým (jsem za svoje neúspěchy zodpovědný sám, a sám si je tedy musím vylízat) a levicovým (jsem sice flink a lempl, ale ti ostatní se o mě musí postarat). A v tom se očividně neshodneme.

                    16. napakuje se na tom několik spřátelených firem, založených předevčírem, a výsledek bude naprosto zanedbatelný.
                      A to je právě ten individualismu na český způsob, který tady řešíme.

                      tohle je totiž zásadní konflikt mezi pohledem pravicovým (jsem za svoje neúspěchy zodpovědný sám, a sám si je tedy musím vylízat) a levicovým (jsem sice flink a lempl, ale ti ostatní se o mě musí postarat).
                      Tohle je taková OSVČ a Okamurovská rétorika. Spíš se ptejte, kdo vytáhne ČR z konceptu levné práce.

                    17. Takže tunelování rozpočtu pod záminkou „osvěty“ je totéž, jako tvrzení „nechci, aby stát vynakládal prostředky z mých daní na pofidérní akce“? Vaše myšlenkové piruety jsou vskutku obdivuhodné… :-)

                      To, že OSVČ či Okamura tvrdí, že 2+2=4 znamená, že je to hloupost?

                      Neodvádějte debatu do dalších témat, koncept levné práce (co to vlastně znamená?) není předmětem diskuze.
                      Naopak pořád čekám na vysvětlení, jak stát, s vynaložením řádově! vyšších prostředků, řeší ty nebožáky, kteří si prorozpůjčovali dům nad hlavou…?

                    18. Naopak pořád čekám na vysvětlení, jak stát, s vynaložením řádově! vyšších prostředků, řeší ty nebožáky, kteří si prorozpůjčovali dům nad hlavou…?
                      Není problém.

                      V pohodě, já jenom říkám, že je levnější poslat prachy do prevence než řešit následky. Vy argumentujete, že Češi prostředky na prevenci rozkradou a vytunelujou. Hm, to mají pak Češi blbé.

                    19. Není problém? Tak sem s tím vysvětlením…

                      Vy „jenom říkáte“, že je levnější prevence než řešení následků. Což je sice v zásadě teze pravdivá, ale konkrétně v tomto případě neplatí.

                      Pro svoje přesvědčení nemáte žádný releventní podklad. Důvod je jednoduchý – stát totiž pro oběti dluhových pastí dělá kulový s přehazovačkou (a je to tak správně) – maximálně jim potom platí příspěvek na bydlení. Ten ovšem vyplácí celé společenské třídě, která si na tom postavila svůj způsob života, takže částka pro oběti těch skutečných dluhových pastí (tzn. pro ty, kteří se v takové situaci ocitli opravdu svou neuvážeností), bude úplně marginální.

                      Tohle už je úplně zbytečná debata, takže pokud do toho nevnesete jiný argument než emoce („lichváři jsou odsouzeníhodní, takže jejich, i potenciálním obětem musím pomoci“), tak už si nemáme co říct. Vy se prostě na svět díváte jinak než já, a ty dva pohledy jsou tak odlišné, že je zbytečné v nich hledat styčné body – žádné tam totiž nejsou.

                    20. Pro svoje přesvědčení nemáte žádný releventní podklad. Obvykle Čechům zadarmo nepomáhám, protože je to čas i energie vyhozena do kanálu, zde jsem udělal. Jestli to nijak nepoužije te a spláchnete do kanálu, je mi úplně jedno. Osobně by mě nejvíce pobavilo, kdybyste si v rámci českého individualismu zvolili Okamuru a pak si odhlasovali vystoupení z Eu.

                    21. Soudě z Vašich příspěvků, zdá se mi zřejmé, že se Vám velmi často stává, že pojmete jakousi myšlenku, ovšem než ji stihnete vtělit do psané formy, asociace, které tato Vaše původní myšlenka vyvolala, Vás zavedou tak daleko od tématu, že to, co posléze napíšete, už s ničím nijak nesouvisí. V kombinaci s tím, že jste si velmi oblíbil citace oponentova textu, to posléze rezultuje v příspěvky, které svou nesouvislostí působí poněkud surrealisticky. Česky se tomu říká „neudrží myšlenku“.

                      Nicméně – velmi si cením toho, že jste se rozhodl takto nezištně Čechům pomoci, i když jsou to takoví nevděčníci…

                      Nevím sice, jak Okamura souvisí s individualismem, a on osobně i SPD en bloc jsou mi v podstatě šumák – i když oceňuji, že byli jedněmi z mála, kdož se v parlamentu bez obezliček postavili proti kovidovému šílenství.
                      A co se týče Vámi zmiňovaného vystoupení z EU, pobavilo by mě také. Ba víc než to, udělalo by mi neuvěřitelnou radost. Ale tak jste to nejspíš nemyslel, že? :-)

                    22. To, že někdo prodal za miliony či miliardy nějaký zbankrotovaný podnik nijak nesvědčí o kvalitě podniku alébrž o schopnostech spekulanta. Věršina firem byla novopečenými vlastníky použita pouze jako zástava pro půjčky, tedy to bezcenné bylo směněněno, podvodně za reálné peníze, načež zkrachovala i firma i banka. Tak vypadaly devadesátky. A celé to zaplatili blbci, tedy my. My obyčejní. Ty miliardy nepocházely ze skutečné hodnoty firem. Prostě se natiskly, ukradly a průběžně se to naúčtovalo nám všem. Stejně jako se to děje poslední rok. Ukradli už asi bilion korun. Lidi nedostali nic, jen to celé zaplatí.

                    23. Zapni si televizi. Máš obraz? Jestli jo tak nevím, jestli bys z politických důvodů neměl televizi vyhodit nebo si zaplatit kabel, protože terestriál jede komplet na ex-socialistických ČRa. EBITDA na zaměstnance mají jednu nejvyšších v ČR. A víš proč?

                    24. Fajn, nesplacené půjčky byla 1/10. V podstatě všechny nesplacené půjčky skončily v ČKA a bylo to za 500mld, total.

                      Banky, co zkrachovaly, byly vesměs vytunelovány, nikoliv že by měly problém s nesplácením jejich klienty.

                      Na konci 90. jsme se měli 5x lépe, než na začátku.

                      Fakt průser ty 90.

                  2. Obecně souhlas, v detailu nesouhlasím s prvními verzálkami (ale ne úplně vehementně), a s druhými verzálkami nesouhlasím naprosto. A celkem pochybnosti mám o nadpoloviční zmetkovitosti. Ale celkově jste to popsal tak, jak si to pamatuji i já.

                    1. Já byl taky mladej, blbej, pamatuju Koženýho když začínal v nějaky hale na Praze 4, dokonce mi zbyly nějaké akcie Tabáku KH, nyní PM, dividendy chodí.
                      Sorry jako, byl to podvod, výjimečně zde souhlasím se Zemanem.
                      Co bylo zajímavé, mělo se prodat, energie, vodu, doly si měl stát ponechat, stejně jako Budvar a 2/3 ČEZ.
                      A ten zbytek, inu chápu že nechat to zkrachovat by bylo sociálně neúnosné, ale mohly to dostat fondy úvěrujících bank anebo to prostě rozdat zaměstnancům, jak blouznil Miloš.

                    2. No a co by se stalo. Nějakej žralok by vykoupil zaměstnanecký akcie a vy byste byl i s Milošem v pytli.

                      Ostatně se tehdy firmy tak v kuponovce privatizovaly, jen se tomu tak neříkalo. Firma zaměstnancům o výplatě přidala, aby měli na tu knížku a gentlemansky jim doporučila ať si koupějí její akcie. Všechno klapalo jak na drátku, dokonce i dividendy chodily, jenomže pak začal nakupovat akcie Toman, všechno ovládnul a zničil, a majetek rozprodal.

                      Nevidim důvod vinit Klause, jakej je stát hospodář, to jsme viděli tehdy názorně všichni.

                  3. h72:
                    „…ANI JEDEN socialistický podnik, celé slavné továrny a značky, ukradené komanči, neměl na to, aby obstál na volném trhu…“
                    – – –
                    No no…
                    Škoda Plzeň toho v sobě měla dost, co by mohl jet dál. Pravda, leccos by to chtělo uvnitř podniku narovnat, ale finální produkty na vývoz byly.
                    Tím samozřejmě nijak nekontruju tomu, že to zde kurvili různí šmejdi, obvykle schovaní za „jedinou správnou“ stranu…

                    1. Nejen to, co jsem znal polygrafickej prumysl, tak ten byl v 80kach na solidni urovni, export se jel porad, od pohlednic, plakatu, knizek… rotacky valily i super 4/4 casopisy… proc? No protoze v drtive vetsine se jelo cizima barvama na cizich masinach na cizi papir. Jen pro domaci trh se pouzival ‚Ruzomberok‘.

                      Vybaveni DDP uz tehdy byly Crosfieldy, Lino-Hell, pracovni stanice pod Unixem od Heidelbergu. Sitove/serverove aplikace Ferranti. Tady jsme zapad valcovali lepsima cenama (logicky) pri STEJNE kvalite.

                    2. Tak Škoda Plzeň v tom, kde je silná, zuby nehty přežívá. Ale na 109E je vidět, že třeba vývoj elektrických lokomotiv už prostě v dnešním propojeném světě neutáhne.

                    3. Ale na 109E je vidět, že třeba vývoj elektrických lokomotiv už prostě v dnešním propojeném světě neutáhne.
                      Mno spíše není mentalita tenhle projekt dotáhnout a rozvíjet.

                    4. Nejsou zdroje.

                    5. Zdroje jsou. Já myslim hlavně že v dnešním ochranářským eurosocialismu je extrémně těžký prosadit se na trhu. Co o tom vim, tak 109E měla jezdit v Říši, i měla razítka, jenomže pak jejich SŽDC měla podezření že to při dvoustovce bude houpat mostama a snížila jí rychlost. A než se to vyřešilo, svět byl dávno jinde.

                      Nadto proběh mezi opravama zřejmě neni žádná sláva.

                    6. Já myslim hlavně že v dnešním ochranářským eurosocialismu je extrémně těžký prosadit se na trhu.
                      Projekt 109 měl dobrý nápad, ale vedení vývoje a prodeje bylo typicky české. Za český bordel opravdu EU nemůže. Proč se to neprosadilo komerčně je popsáno hezky tady – https://zdopravy.cz/rozhovor-skodovka-ma-praci-na-tri-roky-dopredu-rika-viceprezident-majer-40883/

                    7. A to má jako dokládat že v současným ochranářským eurosocialistickým eurobordelu mají proti Siemensu nějakou šanci, jenom kdyby nebyli lempli jo? Vy ráčíte být také komik?

                    8. Vy ráčíte být také komik?
                      Ne, ale mám dostatek zkušeností s vývojem/výzkumem v ČR a v EU, abych to napsal..

                2. Tihle diskuzní slámoví paňáci mě vždycky pobaví.
                  KP mi připomíná současnost. Dneska je taky velká urgence „bojovat proti pandemii“ a proto nekontrolovaně tunelovat daně nás všech. A realita je pak taková, že si plebs sám na svoje náklady šije roušky ze starých hader a taky se ptá, kde je vlastně ten půl bilion dluhu.
                  Klaus moc dobře věděl jak funguje západní kapitalismus a burzy s přísným státním dohledem, ale místo použití byť aspoň náznaku něco jako due diligence se prostě rozhodl, že se natvrdo zhasne.
                  Právě z dnešního pohledu je vidět jak to bylo bizarní. Už konečně pochop, že tu nikdo nezpochybňuje, že bylo nutné státní majetek nějakým způsobem privatizovat, ale rozhodně ne způsobem rozkradení do rukou vyvolených v tak velké míře.

                  1. Tak jo.

                  2. Se zdejšími salónními pravičáky nemá smysl o tom diskutovat.
                    Mám jiné vzpomínky na průběh – hlavně proto, že jsem pracoval v jednom z těch podniků, které by normálně byly dál životaschopné a možná, že by za nového stavu prosperovaly ještě lépe.
                    Byla to postaru RTVS, Radiotelevizní služba, po novu Audio-Video service.
                    Televizory, radiomagnetofony, videa, později CD a DVD a vše, co s tím souvisí – ty aparáty a zvlášť ty nově nakoupené „zahraniční“, se budou srát furt, nejméně tolik co ty tuzemské a lidi budou takový servis potřebovat taky furt.
                    Minimálně deset, ale spíš patnáct let, tady nebylo po zaniklých, velkých státních RTVS se zkušenými lidmi skoro nic. Takže výhodu měli ti dobře zavedení, kvalitně pracující a veřejnosti známí servisáci původně z Tesly, nebo z komunálu – s paralelními živnosťáky už od r.1986, které tahle práce po likvidaci státních RTVS velmi slušně živila. Téhle práce totiž – se zahraničními naleštěnými prdy – spíše přibylo, než že by nebyla potřeba.
                    Ale to nebyl jen servis, to byly záruky, autorizovaná zastoupení a servis pro zahraniční firmy, instalace, ale i nestandardní zakázky.

                    Nasadili na všechny ty tehdejší RTVS tak nesmyslný ceny /kterou neměly, nebo ne s tak bachratou administrativou i zásobami nepotřebných dílů s hodnotou 0/, že to spíš připomínalo cílenou likvidaci, než cokoli jiného.
                    I kdybychom se domluvili, celé osazenstvo opravny, čítající 16 lidí plus náš skvělý vedoucí, tak bychom na to prostě neměli. Čím víc se přibližoval konec, tím víc jsme se shodovali na tom, že ten fungující podnik někomu překáží a prostě se MUSÍ zlikvidovat.
                    Později se ukázalo přesně, komu a proč tento výborně funkční podnik, s měsíčním obratem přes 8M tehdejších korun, který po celou dobu své existence nepoznal červená čísla, překážel.
                    Vydělal by si na sebe a do slušného plusu naprosto v pohodě i v nastupující „nové době“, co hosté vyhazovali vrchní.
                    Nezastírám, že likvidace toho podniku nám, kteří jsme měli živnosťáky, spíše nahrávala, než co jiného. Ale byl to zavedený, plně funkční, veřejností potřebný podnik se skvělým zázemím, dobrými dodavateli materiálu, kvalitním personálem i moderní měřicí a diagnostickou technikou, mladými lidmi a ti starší byli ochotný, učit se nový věci atd..
                    Tohle všechno, baráky, lidi a kdysi prestižní práce bohužel furt nějak připomínaly socialismus a to se „někomu“ prostě nehodilo, aby některý bývalý socialistický podniky, slušně obstály i v nových podmínkách. Znal jsem ekonomické poměry i hospodaření tohoto dotyčného podniku docela dobře.
                    Po drobné reorganizaci a pořízení modernější techniky do účtárny i skladů, než byly jacísi předchůdci 286, by to jelo jako vítr, viděl jsem to na vlastních zakázkách. Dvě nepotřebné účtařky se vůbec nemusely propustit, dva kusy chyběly na příjmu a výdeji – prostě jen přeorganizovat a ještě víc specializovat servisáky, aby nemuseli někteří dělat některý práce, co je nebaví.
                    Mladí kolegové rádi dělali barvu, ale nebavila je čbtv a třeba starší rozhl. přijímače.
                    Starší kolegové se zas v barvách šťourali dlouho, jak študent v kundě, produktivita nakokot, ale v čb a starších RP byli skvělí. Trochu zorganizovat ten táhnoucí se, mírný zmatek ve specializacích a každý by byl v pohodě a práce by ho bavila, jako mě samotného bavila celá nf technika, elektroakustika, ozvučení prostor, domácí HiFi a i obecní rozhlas, když na to přišlo. Já tak měl obrovský štěstí, že nf a to ostatní, moc kolegů nebavilo. Skoro 15 let jsem si vlastně dělal svého koníčka, za kterého mi ještě skvěle platili.
                    Už nemá cenu nad tím diskutovat, ale že ty překotný i cílený likvidace byla obrovská chyba, za tohle tvrzení jsem ochoten umřít. Byl jsem u toho.

                    1. Proč by vás chtěli zlikvidovat? Jedině že jste byli na lukrativních pozemcích, kde se někomu nevyplatilo pinožit se s audiotechnikou.

                    2. Co to je za otázku? Se ptáš proč zloděj krade? Se ptáš proč se likviduje prosperující konkurence?

                    3. servisdok:
                      Zhruba totéž z několika krajských/okresních měst jsem slyšel taky. Jeden příbuzný po skončení toho podniku dělal až do nároku na důchod kdesi vrátnici v dolech a k tomu si jel na živnosťák opravy TV, videí, radiostanic, měničů atd. A fakt měl prachů skoro jak ředitel, což svědčí, že práce byla porád…

            2. sroubek:

              1.
              Ježek veřejně prohlásil:
              „Pokud se ještě dozvím, že některý z IPF prohlašuje, že investuje body DIKů do podniků JIŽ V PŘEDKOLE, odeberu takovému IPF licenci.“
              A i nadále se objevovaly výkřiky ze sstran IPF že budou body DIKů investovat do podniků JIŽ V PŘEDKOLE, a žádný z nich o licenci nepřišel.
              Ježek si tedy vytvořil z huby sráč – a nikdo, nikdo Ježka nekonfrontoval…

              2.
              Já osobně nikdy neodsuzoval celou KP a účastnit se jí jsem byl rozhodnut hned. Na poště na mě vejraly ženský jak na marťana a pro knížku jedna sahala kamsi do hlubokého regálu a chvíli se musela přehrabovat, aby ji našla.

              3.
              Ano, IPF byl xindl.
              A přiznám se že knížky, které jsem do některých z nich vložil, byly dost špatná investice.

              4.
              Nebýt Koženýho – ano, šmejd Kožený díky hlasitému kraválu strhl hloupé davy. Nic víc, nic míň.

              5.
              Netvrdím, že KP byla úplně špatná forma.
              Zaměstnanecké akcie – nevím, zda by dobře fungovaly.
              Zahraniční kapitál osobně nemusím, obvykle to končí šméčkem.
              A princip privatizace menších podniků dopadl dosti špatně (před několika měsíci jsem se tu na tohle téma sekal s tím pitomcem Beheháčem, který ani nevěděl, že se jaksi nekupovalo za prachy…).

              6.
              Ani já neberu KP pro sebe jako problém a na několika vložených tisícovkých jsem samozřejmě několikanásobně vydělal – vždyť přibližný propočet na jejím počátku byl cca 30 000 Kč na účastníka.
              Dividendy jsem nějaký čas pobíral, než přišlo vyvlastnění malých akcionářů (proti férovému toho nemám až tolik) a také squeezout, který považuji za svinstvo velkého kalibru…

              /*/

              1. O.K., to Ježkovo prohlášení si nepamatuji, jako opodstatněnou výhradu to beru. A i celkově s Vaším upřesněním v podstatě souhlasím.

                1. sroubek:
                  Ježek byl člen ODA.
                  Partaj považuju za zlodějsko-podvodnickou (Pospíšil, Kalvoda a titul, Schwarzenberg, Mašek…).

                  1. corona:
                    Já jsem ODA nikdy nijak významně nefandil (i když možná, že v jedněch volbách jsem jim to hodil…?), ale zrovna Kalvodu s jeho titulem/netitulem a zejména jeho okamžité odstoupení po provalení onoho podvodu/nepodvodu, považuji za zářný příklad toho, jak kurevsky (dámy prominou, ale nenacházím výstižnější slovo) se od těch dob změnila politická kultura… :-(

    4. Ve štvrtek sem se bavil s chlápkem, měl prej že 6 nebo 8 busů na zájezdovou dopravu. Po roce zůstal jeden bus pro 60, že bude muset začít kroutit lopatou osobně na nějaké linkové dopravě, a k tomu stále spousta dluhů. Situace ostatních v areálu parkujících firem obdobná.

      Takže minimáplně pět pracovních míst v hajzu a spousta dluhů. S ohledem na zcela zřejmou situaci na silnici sou podle mě ve stejné situaci i nákladní dopravci.

      Tady to eště pude do prdele po takové spirále, že na mrzkejch 500G si nikdo nevzpomene, to se bude tisknout každej den.

      1. Jsem optimista – valka bude. Vzdycky pred valkou bylo potreba obyvatelstvo poradne vyzdimat az na hranici hladomoru, a podle me jsme na nejlepsi ceste. Porad ale doufam, ze na zapade jsou o krok napred, a ze to tornado budem sledovat z dalky a kochat se jak likviduje ty chudaky pred nama, takze to bude aspon hezka podivana na rozloucenou :-)

        1. Ted v tydnu budu nekolik dni hnit na urcitem skoleni, ktere nam pro partu sesti lidi v jednom hotelu zaridil po znamosti nas general u jedne firmy, ktera dela pro VW, Skodovku a dalsi velke koncerny. Co jsem si vcera s tim skolitelem telefonoval, tak zrovna plnej elanu ze situace v evropskem hospodarstvi moc nebyl. Docela se na ten vorksop tesim…

          1. Nejsem zadnej moc velkej matematik, ale kdyz vidim ze se centralni banky utrhly ze retezu a financuji chod ekonomiky ciste tiskem penez, vsechno podstatne, domy a jidlo, zdrazuje – financovano z nove natistenych, nicim nepodlozenych penez, zatimco stredni trida prichazi o uspory a nesmi pomalu ani chodit ven na prochazky, natozpak „podnikat“ – tak uz podle me staci jen aby nam dosly sklady a pak zjistime, ze vsichni co neco „produkovali“ behem toho vykupu skladu za nicim nepodlozene penize – zkrachovali. Pak si lidi budou hyckat ty svoje oktavky z roku 2000, protoze nic noveho uz si stejne nekoupi.

            1. Ajvaj, fakt si tu vochcáfku máme nechat? Ona, jakože, jezdí perfektně a levně, ale dneska synátor, z rozmaru, píčoval, že vochca pude, že prej meďoura. Snažil jsem se mu to rozmluvit. Máme ještě nějaký Feldy, jednu Fábku, Transita, ten je věčnej, dobrej pracant, přikoupíme spíš dvě stará Berlinga. To sou služebníci.

              1. Kamos si koupil Berlu a mesic po skonceni zaruky odeslo vysokotlaky cerpadlo. Rikal neco o sedesati litrech. Ale kterej to byl motor, to nevim.

      2. No, kdo si teď vzal čtyři míče hypo, tak prostě na měsíc nasadí rohlíky a čaj z Jemči, tím ušetří za potraviny, smázne to hypo a bude. Kdo si spořil na důchod, tak jako obvykle…

        1. Dneska se nespoří, ale „investuje“.

        2. Každej, kdo má dluh, tak pude do naprostejch sraček, anžto banky všechny ty úvěry zesplatní raz dva, eště, než se to roztočí naplno. Von už se na to nějakej zákonek udělá.

          1. To je teoreticky možné, ale v praxi spíše nepředpokládám. Maximálně bych očekával možnost jednostranně změnit úroky před fixací. Lidi, co měli napůjčováno v osmdesátkách, byli většinou v devadesátkách vysmátí.

            1. Ono se to nikdy moc neda odhadnout. Bankam by byly k hovnu vagony nemovitosti v pripade upadku dluzniku, ty prodeje ruznych mlynu a starych fabrik bez strech v 90kach je desi jeste dnes.

              Na druhou stranu ale si pamatuju, kdyz jsem kdysi bral lizu u IPB a na muj dotaz, co se stane s predmetem leasingu v pripade upadku leasingove spolecnosti, kravatakovi cukaly koutky… Nelenil jsem a vychutnal si ho v lete leta Pane 2000, kdy mi do splaceni jeste chybelo par mesicu a ja to chtel radeji splatit ihned a dostat za to glejt o vzdani se vlastnickeho prava IPB.

              1. Na druhou stranu ale si pamatuju, kdyz jsem kdysi bral lizu u IPB a na muj dotaz, co se stane s predmetem leasingu v pripade upadku leasingove spolecnosti, kravatakovi cukaly koutky
                Jo, jo. Pamatuji si, že jeden lokální VIP byl klientem Helbigů. Když utekli, tak neměl doplaceno.

            2. Nahlížíte na to furt jak v tom vtipu vo dolu, co nemůžou sebrat.

              Neukázal už náhodou ten první bolševik hned záhy, jak to krásně jde – v měnové reformě všem sebrat příjmy a úspory, ale nechat dluhy v původní výši? Jak je to jednoduchý!

    5. ÚOKFK už skoro pět let neexistuje.

    6. Mohu se optati, co to bylo za preloucskou firmu?

  4. před půl rokem jsem vysekával 7 futer a rozšiřoval stavební otvory. Mohu potvrdit, že je to prémiová práce, dusil jsem se celou noc a do nosu mi někdo vymačkal cihlově červenou temperku.

    1. Na to je špica nosní sprcha.

      1. Opatrně s tím vyplachováním nosu…
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Naegleria_fowleri

  5. Zrovna včera jsem sbíječkou osekával mokrou omítku ve sklepě. Měl jsem taky čínský krám, co fasujeme v práci a ještě dnes u snídaně jsem kašlal jak tuberák.

  6. Tak kdybyste všichni nebyli kokoti včetně pana domácího, kterej má dvě pračky a sušičku, tak byste věděli, že tyhle píčoviny za uši nejsou respirátory. Respirátor se utahuje za hlavu pořádnejma gumama a tlačí fest na rypák. Pochopili?

    1. Zijes ve spatne dobe. Tedka rikame margarinu ‚rostlinne maslo‘, bile vode ‚odtucnene mleko‘ a kusu cehosi na xicht s nitkama pres usi ‚respirator‘. Pred rokem touhle dobou drtiva vetsina lidi nevedela, co je nejaky K95, KN95 a FFP2. Tou dobou jeste respiratory byly respiratory.

      1. Margarínu dnes „rostlinné máslo“ zcela jistě neříkáme, protože nám to, jak z případu tzv. „pomazánkového másla“ víme, nedovolí unijní regulace. Buď prosimtě aspoň konzistentní, člověče.

        1. No možno to EU zakázala takto volať, ale bežný ľudia ešte stále ukazujú na tú umelú hmotu v tégliku (margarín) a kričia:“Hej Fero zober to maslo, lebo je v super akcii…..“.
          Jo a taký 0,0% jogurt to je teda iná šmakuláda. Som raz pri nákupe plnotučných bielych jogurtov zobral omylom aj jeden odtučnený (asi 1,0%-tný). Tak som ho po zistení doma teda ochutnal – fuj to bol blivajz. Letel do koša rýchlosťou blesku.

          1. Nj. Tuk je nositel chuti. Z hlediska výživy jsou tyhle odtučněný srágory horší jak plnotučná varianta, protože je musíš narvat dochucovadlama, jinak to bude chutnat jak mokrý noviny. Takže je tam sice míň kalorií, ale o to víc přátelské chemie, nebo aspoň soli.

            1. Není to podobně ai s tím cukrem?

              Zkouším ty neslazený mattonky (esence) jak na to upozorňoval Lojza, jako je to určitě lepší než minerálka bez příchuti, ale je to maximálně takový navoněný. Trochu voslazená chucená voda je furt jinej vesmír.

              1. Je. Ale sladká voda je sama o sobě hnusná (zkus vypít cukernej roztok), takže to chce přidat něco kyselýho a ještě různě doladit a nějakou tu umělou příchuť. Takže ve výsledku máš celkem zajímavou chemikálii po který máš navíc žízeň, což není bug ale fíčura, protože toho sajrajtu vylemtáš mnohem víc.
                Navíc to má cukru jak sviñ. Nic proti tomu pít to na chuť, ale hasit tím žízeň je nerozum.

                1. Minerálky ne. To ty barevný vody sou fakt cukrovej sajrajt.

                2. Taková Kofola, „Miluješ jí, není co řešit“ V nákupu kačka za deci, všude 3 deci za 25,- (to je ještě ta slušnější cena).

            2. Neni tuk jako tuk. Jako kluk jsem mival rad Ruskou zmrzlinu. Bud tu velkou za 10 Kcs cihlicku bez oplatku, nebo malou mezi oplatkama za 2 Kcs.

              I uvidel jsem nedavno balicek s napisem „Ruska zmrzlina“ na benelince v mrazaku. Hup sup, uz jsem to mel v ruce a hrde kracel ven to sezrat. No tyyyy voleeee… zamatlany cely patro nejakym tukem, hnus filajovej a koukam teda na slozeni a on to byl nejakej ztuhlej mix tostlinnejch sracek. Rusaci tohle neznali a blbci to delali ze smetany.

              No kurva to jsem si dal. Cili tuku sice vagon, ale zrat se to nedalo.\

              Jinak podobnej gol se mi podaril i s Ramou. Kupuju ji v Nemecku, protoze vanicka 400g stoji 1,20 Eura. Zena tvrdi, ze se to vyplati, nevim. No a nedal jsem si majzla a namisto te slane s maslovou prichuti jsem vzal jakousi obzcejnou. Pomatlany patro jak po Here, no letelo to do kose velkym obloukem. Takze i u tohoto si musim davat majzla.

              1. Tuk je tuk. Princip je furt stejnej. Akorát holt není jednoduchý zkonstruovat syntetickou smetanu aby chutnala jako skutečná a byla levnější. To máš jako ty sušený bělidla do kafe co maj imitovat sušenou smetanu. Je to celkem důmyslná směsice rostliných tuků, cukrů a bůhví čeho ještě, ale smetana to prostě není.

                1. Ja si nerobím ilúzie o tom, že súdruhovia používali smotanu preto, že by im nejako záležalo na prospechu pracujúcich – ale v tej dobe ešte náhrady nemali dostatočne zmáknuté.

                  Čo sa týka zmrzliny, treba sa jednoducho vyhýbať hmote označenej „mrazený krém s rastlinným tukom“.

              2. Sysop 12.4.2021 v 12:55

                Ta ruská zmrzlina se vyrábí v Německu. V Praze je několik obchodů s ruskými a podobnými specialitami, nicméně část výrobků, a mezi nimi právě zmrzlina, je podle obalu vyrobena v Německu.

                1. Jen pro zajímavost, ta ruská zmrzlina mezi dvěma oplatkama je původně americká (jako většina cukrovinek) a Rusové to obšlehli ve třicátých letech. USA byly v konzumu v tý době tak o tři parníku dál než zbytek světa, možná s jistou výjimkou Británie.

            3. Současný trend je nahrazování tuků jejich vysokorozpustnými ekvivalenty. V praxi to znamená, že při žraní mastnýho hamburgeru sice teče vomastek po hubě a jazyku, ale nijak se ten tuk v těle nemetabolizuje a vyjde řití ven. Jinak s tuky taky bojují výrobci čokolády, jelikož cena kakaovéoh másla, tak se snaží vyladit co tuky s co nejpodobnějšíma senzorickejma vlastnostma, dokonce jestli jsem to správně pochopil tak už do určitýho objemu tukovýho ekvivalentu se to pořád může menovat čokoláda.

          2. U nás v Česku se těmhle margarínům většinou říká rama. Máslo obvykle ne.

            1. Naše generace těmto sračkám říkala Sana. Sana, rodná sestra másla, jak hlásal pan Vajíčko koncem šedesátek.
              Babička říkala, že válečný a těsně poválečný, neznačkový margarin chutnal líp, než ta Sana. Generace mých rodičů to občas zkoušela použít na pečení, ale neúspěšně. Nemluví se o tom, ale všeobecně se vědělo, že Sanu a podobné věci kupovali i za toho minulého bolševika jen ti nejchudší.

              1. Babička tomu říkala kunerol. To byla taky nějaká značka margarínu, za války i před ní.

                1. Jo jenže Kunerol byl kokosovej a fakt to bylo dobrý.

                  1. Pochybuju že za války. Kokosy v Říši moc nerostly a Royal Navy se s tím nesrala.

                  2. Panek 12.4.2021 v 12:36

                    Kunerol dodnes vyrábí firma Unilever.
                    V tuzemsku měl název pejorativní nádech, protože předkové si dlouho pamatovali, že si museli mazat chléb místo másla kunerolem.

              2. Občas to má nějakej smysl, třeba že to je podstatně líp roztíratelný jak máslo.

                Ale existujou ai směsi tohodle a másla, který asi kombinujou výhody obou a nevýhod to tolik nemá, ne?

                1. Popravdě řečeno jediná nevýhoda másla je, že se hůř roztírá za studena a je dražší. Jinak mě nic nenapadá. Asi teda není zdravý sežrat kostku denně, ale to margarínu taky ne.
                  Ale tyhle Zlatý Haný jsou asi celkem rozumný náhražky substituty. Jinak celkem nevidím důvod tyhle kuneroly kupovat.

              3. servisdok 12.4.2021 v 12:24

                Pan Vajíčko také tvrdíval: „Sana, vlastní sestra másla“. Byl to tuk určený do pečiva, obdoba nebo náhrada Smetolu a používal se vcelku úspěšně.
                Pokud bych měl jako laik posoudit chuť, tak mezi Sanou a Smetolem velký rozdíl nebyl.
                K mazání na pečivo se o něco později vyrábělo rostlinné máslo Juno.
                Jako obecný název pro margarin se ještě v šedesátých letech používal „kunerol“.
                Obecně se při výrobě margarinů postupně snižoval podíl hovězího loje ve prospěch rostlinných olejů, v případě Sany se složka mléčného původu nahrazovala vodou.
                Možná si to pamatuji nepřesně, ale pátrat v literatuře se mi nechce.

      2. Je rozdiel kupit si teraz akciove ffp2 proti covidu za 0,30€ kus a ist do obchodu s ochrannymi pomockami (Cerva) a kupit kvalitne ffp2 za 3€ kus. Tie mam vyskusane ze funguju aj proti prachu z rezania drazok do betonu.

        1. No ale pri tej spotrebe tých FFP2 respirátorov, ktorú by mal „normálny človek“ mať počas pandémie (každú chvíľu meniť za nový jednorázový) by si sa tých normálnych (kvalitných) respirátorov nedoplatil.
          A preto sa kupujú najlacnejšie, lebo…….proste lebo štát a časť obyvateľstva to má za posvätný objekt.

      3. No kto pracoval v prašnom prostredí tak ten mal určitú vedomosť o „kvalite“ filtrácie jednotlivých typov masiek či respirátorov. Ale je pravda, že za starých dobrých časov som ani raz nevidel masku / respirátor v rozumnej filtračnej kvalite len tak na uchytenie cez uši – vždy to boli aspoň 2 gumy cez celú hlavu.
        Inak tá ohavnosť nosiť FFP2 bez výfukoveho ventilu je na_pres_držku. Sa nedivím, že to takmer každý len tak provizórne natiahne na ksicht a tvári sa, že všechno bude fajn.

    2. Konečně rozumný člověk a ne ofce papouškující pana domácího. Kdyby si radši zjistil, co to kn95 slibuje.

      Za 5 korun člověk opravdu nekoupil kvalitní ochrannou pomůcku.

      „Respirátory“ jsou hlavně proti šíření velkého množství bacilů do velkého prostoru při dýchání a kýchnutí. Není to plynová maska

  7. Brousím sádrokartony v těch hadrech, co se jim dřív říkalo rouška a chránilo to mě a taky tebe. Dřív jsem tedy měl respirátory s výdechem, ale ty nějak došly. No, pointa je, že ten hadr funguje, zatím co k95 co fasuje manželka v práci a ffp2 zakoupené v lekárně jsou na hovno. Mám od žida i tu ffp3 polomasku, ale té mi bylo na sádru líto, tak tím chodím děsit aspoň lidi do krámu. T51b helmu mi maželka pořád nechce půjčovat (a přes vizor je stejně kulový vidět)

    1. Dneska jdu spat pozde, protoze jsem taky brousil sadrose a pak maloval. Jojo, taky jsem si na xicht dal jetej KN95. Jojo, taky jsem chrchlal jak havir po tridenni sichte a letel ten srac do prdele. Vytahl jsem starou dobrou polomasku s 3M licnicovejma filtrama a jak to frcelo.

      1. Sysop, vono je to jako s tím hyridem, tenkrát taky nepochopili, že to jezdí na dotace a daňové úlevy.

        Respirátory fungují, šíbři mají pré a uživatelé jsou chráněni před pokutou. Na virus sere pes, tím se situace od hadrových roušek neliší. Plus obyvatelstvo, na které není aplikováno nové nařízení, může mít roupy.

        1. Kupoval jsem vcera v lekarne ty sragory na xichty potomstva, bo pozitri zase hola hola. Lekarnice mi dala krabicku a povida ‚…no a dole to prostrihnete, pokud sem nechcete za apr tejdnu jit pro kortikoidy…‘. Na muj udiveny vyraz jen reagovala ‚ja vim, ja vim… oni ty skoly stejne zas zavrou…‘

    2. Zbytek zbroje k tomu mají taky? A mol bych ji vidět? :D

      1. Ne, bohužel, je to jen ta helma co byla ke sběratelské edici sedmdesát šestky…
        je to tahle: https://www.madgamer.cz/fallout-76-power-armor-t-51b-helma

        1. betezdí hovna nezájem, to nemá s Falloutem nic společnýho

  8. Dfensi, rupla ti v nose cevka, to se obcas zadari. Svinit tim veci okolo sebe je obvykle postup jako pri defloraci, priste staci stisknout nos mezi ukazovak a palec presne v tom miste, kde konci kost a chvilku vydrzet. Cevka se zatahne a je klid. Taky jsem to neznal, nejprve zasral vagon kapesniku, pak si daval studeny obklady na celo, ruzne lezel, nebo sedel,… vsechno napicu.

    Dva prsty.

    Zmacknout.

    Podrzet.

    A je klid.

  9. Kdyby byl hlavni ucelem respiratoru presun penez smerem k Nano-Hamakovi pripadne do Ciny atakpodobne, bylo by to jeste dobre. To je ale jenom auxiliari jev, jen jeden, spis nedulezity, aspect psyop nazvane COVID-19(84).

    Hlavnim ucelem je zmrdat lidem mozky a condition je na to aby si zvykli na omezeni, prikazy. Aby jim bylo odebrano vlastnictvi jejich tela skrze premisu ze kazdy je potencialni asymptomaticky prenasec = potencialni vrah babicky a kazdy se proto musi nechat testovat, vokcovat, nosit respirator, pohybovat se podle toho jak Nano-Hamrdak zapiska (podle toho co Nano-Hamakovi naridi jeho ridici dustojnik). Respiratory jsou samozrejme taky vhodny prostredek k tomu aby pheezlove okamzite videli kdo na soudruha Hamrdacka sere a kdo ne.

    Navic, je to vhodny prostredek pro divide and conquer strategii, naprosta peachovina o ktere se kreteni muzou hadat until the cows come home, pripadne se i porvat. Nezanedbatelny je psychologicky ucinek, kdy clovek ktery je nucen nosit masku je v subjugated pozici. V Americkem gulagu Gitmo se rousku pouzivaji k psychologickemu teroru.

    Rousky, respiratory jsou co se tyce nemoci NAPROSTO K HOVNU. Clovek se nemuze nakazit tim ze na nej nekdo prskne (pokud by chtel nejaky kreten oponovat ze surgeons nosi rousky pri operacich, tak si laskave pred tim uvedomte ze je to kvuli nenaprskani do OTEVRENE RANY .. lidi s otevrenymi ranami na ulici nechodi).

    1. Jacq:
      Ekke Nano-Hamako reppt China kata hámrdák. Yl auxilliaryjéve betla hista ben chuur tamaga étas. Šmio vokcé pandrét, eli eks testblaffe hintid manyr.
      Ditig respiré unsta basma tille, šinn hatlé pandcow dilti subjugaté. An ylbandir, pefre mallibul pal mask dussi dertes.

      1. Ejakulace kontributora corona vyse je exemplarem par excellence vyse zminene divide and conquer strategy.

        Tomu imbecilovi takovy zpusobem zmrdali mozek ze on je schopen se hadat respektive bojovat s kymkoli kdo zkrizi jeho cestu, at uz je duvod jakykoli. Entite corona byl zjebana hlava do takove miry ze chape ze ho neco sere, nevi sice co, ale je to urcite vina toho kdo neni stejnej dement jako von sam.

        A ted je potreba dukladne analyzovat kouponovou privatizaci, kdo co zkurvil, a co by bejvalo nastalo kdyby byla pred 50 lety nuklearni valka. Talk about anachronistic …

        1. Jacq:
          An anachronistic about bas tamdard hit Jacq retarda, il bakum it per conquer strategy blabsung. Dor imbécilé Jacq nosto derte illacuma perbennes, ula šmé tindi baccman eli „kouponovou“ diri buc.
          Sha, Jacq pebrémte hais…?
          Ast nullmo bédiqi attma…

          :OD

        2. Naser si do nádrže zergu.

        3. Jede jede baníček
          a sním jeho kotlíček.
          Jede jede na titul,
          kdo nevěří ten je chuj.
          Neusínej nechoď spát,
          Baník pičo musíš řvát
          a kdo neřve ten je chuj,
          ten nemyslí na titul.
          Přijde na plac rozhodčí,
          Baník rychle útočí.
          Dáme góla bude sláva,
          Baník přece neprohrává.
          Baník láska jediná,
          modrobíle oděná.
          Vyhrne si rukávy,
          vítězství se dostaví.
          Přijeli jsme tramvaji,
          zas Bazaly praskají.
          V kotli je i starší dáma,
          Baník pičo křičí s náma!!!

          Baník PYČO!

          1. @ARJ&shifty
            Nejni lepší ho strčit do ignoru?

            1. Není. Zrůdičky vždy sloužili k pobavení.

            2. @CNN Já si myslim že není.

              1. Je, jinak se v te strance neda listovat. A ziju i bez tech vesteb.

                1. A nebodaj už máš aj zrg1 v ignore-liste?

        4. Nestrácaj s tými hlupákmi čas. Ja som si ich dal do ignore a je to tak najlepšie. Tí sa budú hlúpo smiať aj keď ich bude nejaký Áronbergerstein rozoberať na náhradné diely.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017