Jak jsem opět nekoupil nové. SAAB 9-5 NG 2.0 TiD4 Vector 2011 - zpět na článek

Počet komentářů: 168

  1. Á, další veteránista…zdravíme:-))

  2. TiD -> TiD -> TiD4
    Nenapadlo Vam skusit civilizovany motor?

    1. Tenhle vtip jsem asi nepochopil.

      1. Ked si to nepochopil, tak po lopate: stvorvalcove diesle su po kazdej stranke hnus a vhodne len pre uplne socky.

        1. A ty jsi idiot co nevyužil pomocnou ruku kterou jsem ti podal aby nevypadal jako úplný kretén 😁. Další co si přečetl jen nadpis a odpovídá na své domněnky, ne na to co bylo v textu. Pokud jsi ho náhodou četl, pak předpokládám že máš značné problémy s pochopením psaného textu.

          1. Aniž bych Vás chtěl dále popichovat, tak jistý rozdíl stran zvuku mezi naftovým čtyřválcem a šestiválcem od prémie je slyšitelný.
            Zlatou střední cestou byl pětiválec od čínských kolegů, jejichž produkt Vám nevyhovuje.
            Měl jsem tu čest v S60, V70 a XC 90.
            Nicméně už se asi pět let nevyrábí.
            Nicméně Vaše těkání od V60 kombajnza míč a kus přes Mazdu 3 za 7 kil k Saabu za 300kKč je pozoruhodný.

            1. pozoruhodné

              1. A zdá se, že za dva roky to ještě za 2 kila někomu ze Saab sekty střelíte ;-)
                https://auto.bazos.cz/inzerat/121936848/saab-9-5-aero-20-ttid-xwd-opdocet.php

                1. Strašné, dovolil jsem si udělat něco co vy byste neudělal a uvolnil si tak prostředky k nákupu nové motorky bmw v „plné palbě“, které dám přednost před novým autem. Neodpustitelné 😂

                  1. Ano máte pravdu, kdybych si řekl, že si koupím káru dejmetomuza míč a předjednal to s manželkou, tak bych si místo lehce jetého Golfu R v kombajnu nebo A(S)4 nebo 33-40i xDrive nekoupil více jetou Imprezu v sedanu ani Julču 1750 TBi za 3 kila ani novou i30N hatch or lift(fast)back. A k tomu třeba dovču na NZ nebo v Argentině a Chile.

                    1. Hehe, ja som manzelke o Altime jednoducho nepovedal. Jednoducho som ju kupil. No a dopadlo to tak ze uz 8 rokov s nou jazdi ona.

            2. Kdysi jsem slyšel rozjíždět se V6 TDI (asi touareg). Zvuk to mělo pěkný, to jo. Ale na co 6 válců v autě velikosti oktávky, když 4 válce s turbem dají výkonu dost? A i majitelé TDI (a HDI A TDCI…) uznávají, že benzín má lepší zvuk, ale je to to jediné, v čem je benzín lepší a spotřeba 4,5 na sto jim za to kadle kadle stojí (a moderní diesly už ani nejsou tolik kadle kadle, jako ty 20 let staré).

              1. Za nafťákem se nedá jet, to je příšerný štiplavý puch. Natož to mít doma a čichat tu rakovinu denně.

                1. Za Euro 6 naftou neni citit naprosto nic a koncovka vyfuku je naprosto kovove cista

                  1. S novou naftou problem neni, problem je u druhych, tretich, … majitelu. Benzin vetsinou nejde zmrzacit tak, aby z nej byla vylozena ekologicka katastrofa, zato vykuchanej naftak bude celkem chutovka (a cim novejsi euro, tim po odstraneni emisnich systemu horsi). Takze prestoze taky jezdim s euro6 naftakem a „kovove cistym“ vyfukem, nedelam si iluze o tom, jak jednou skonci i to moje auto…

                    1. Saab s pojebaným motorem a výfukovým potrubím? Asi nee, todle není vochcáfka ani ty další golfy pro vesnický kriple.

                      Měl by to bejt oplí blok, pokud se nemýlím, Saab s dehtem nikdy nedělal, to jim tam vnutil GM. A na tydle případy se šíleným nájezdem, budiž.

                2. Nafťáků jezdí po silnici většina a zasmrdí jich jen pár. Většinou nějaká vylítaná vrána nebo když je to „čiplé“.

                  1. To novější smrdí nejvíc, znám jich osobně pár, max několik málo let stáří a žádné úpravy a je to k zblití. Naopak sousedovo 20 let starý Volvo nesmrdí ani nečadí prakticky vůbec.

                    1. @Redguy
                      Jo, špatné dávkování nebo špatná koncentrace roztoku močoviny. Pak z toho jdou hrozný puchy (čpavek, sloučeniny čpavku a močovina)

                    2. Nejsou to auta s močovinou, kyselý smrad jak píše vasek.

                    3. Kysely smrad je nadprodukce NOx – tykalo se Euro5 motoru, tedy i toho z recenzovaneho vozu.
                      Euro6 s AdBlue nesrdi vubec nijak, masimalne chvili po stratu v zime, nez se motor trochu ohreje.

                    4. Pokud má Euro6 špatné AdBlue (a hlavně po zahřátí), tak smrdí po zahřátí jako čert. Stačí, aby namíchali třeba 35% roztok a už je to o 10% víc molekul CH4N2O, o kterých systém neví, protože před vstříknutím složky nedokáže zjistit obsah močoviny v roztoku. Dávkuje jen množství roztoku.

                      Pokud by kyselý smrad měl být z NOx, tak by Euro6 musely právě ze začátku smrdět jak protržené, protože u studených Euro6 na NOx sere pes. Akce s AdBlue začíná, až když je katalyzátor kompletně ohřátý (vstupní i výstupní teplota). Zápach tak určitě není z NOx. Ostatně ani nevím, jak by čichový aparát mohl zaznamenat zápach oxidu dusíku.

                    5. Kyselý smrad jsou oxidy dusíku. Stačilo před tím, než jste se takto široce rozepsal zkontrolovat wikipedii, či jiný zdroj dle vašeho gusta.
                      Když do google napíšete oxidy dusíku zápach, tak hned první odkaz popisuje pachové charakteristiky jednotlivých složek.
                      Studený motor, dosud nedávkující močovinu nemusí apriori smrdět moc, pokud bude dávkovat dostatečné množství paliva a tudíž bude směs hořet při menší teplotě.

                      Jinak, systém sice neví obsah močoviny v AdBlue (Některý asi jo, senzor pro to existuje), ale umí měřit výstupní NOx a tu močovinu dávkuje tak, aby nepředávkoval.
                      Viz https://dieselnet.com/tech/cat_scr_diesel_control.php#open_loop

                      Rozhodně to stojí za přečtení, jsou to zajímavé technologie.

              2. Tak práve v tom Touaregu má ten 3.0V6 TDI (CR) uplatnenie. Skúšali to aj s 2.5R5 TDI (PD), ale to bolo na tých asi 2200kg proste málo. Jazdil som stým V6 r.v. 2004 (motor BKS) a vedelo to v S-port móde pekne akcelerovať, ale ten zvuk…….jo a ešte ten skurvený smrad z výfuku (to sa ani garáž hádam nedala vyvetrať).

  3. Článek je to dobrý. Rozhodně není zralý na tak nízké hodnocení.

    1. Já jsem za to hodnocení rád. Aspoň je vidět že jsem některým strukturám šlápl na koule. Teď i dřív 😁

      1. Spíše lze vidět, že máte námět, ale neumíte ho podat. Zkrátka neumíte psát. Samozřejmě – v onom „umění psát“ hraje významnou roli i složení cílové skupiny čtenářů.

        Podporou mi buďtež vaše konstatní stesky v diskusích pod vašimi vlastními články.

  4. Vestavěná navigace, to je něco, co jsem do dnes nepochopil. Pokud jste to chtěli u nového auta, stálo to víc než nějaký Garmin z prvního elektra. Aktualizace map drahé nebo žádné, případně staré. A ovládání tlačítky nebo nějakým kolečkem v době, kdy Garmin za 3000 měl dotykový displej. A poslední problém byl, že když to byla součást rádia, displej byl někde dole, tzn. tam co rádio, zatímco toho Garmina jste si flákli na přísavku na sklo, takže jste viděli současně na cestu i na navigaci.

    Dneska to mají auta jinak, doba pokročila, má to data, online navigaci a displej zapíchnutý do palubky, aby byl zhruba kam se umísťují ty Garminy a Tomtomy už 15 let pomocí držáku s přísavkou na sklo.

    1. S tema navigacema je to treba u nemecky premie celkem k nastvani, maji casto v konfiguracich tak nesmyslne zavislosti, ze cloveku obcas nezbyva nic jineho nez si navigaci dat, i kdyz ji nechce.
      Pred dvema lety, kdy jsem konfiguroval naposled, napriklad u Audi sel navolit Virtual Cockpit za 500€ jenom v kombinaci „velkou“ connected navigaci za 2000€. A u BMW si muzete dat do auta Apple CarPlay (coz je samo o sobe soucasti balicku za 800€) jenom pokud si tam date zaroven navigaci (coz je opet treba dalsich 1000€ nebo i vice). Takze vozim v aute jak trumpeta navigaci, kterou jsem nikdy nepouzil… ale chapu, na zisky si automobilka sahnout nenecha. :-)

      1. To skoro vypadá, jako by tam dali navigaci jen proto, že to dobře vypadá v katalogu. Podobně jako u některých „chytrých“ televizí, které mají připojení k internetu, ale v reálu se nedá na nic použít. Ale opět, mohli si v parametrech odškrtnou „internet: ano“.

        1. Jako ony ty vestavene navigace treba v te premii jsou hodne slusne, pokud jsou v te vyssi variante s online spojenim. Potom muzou mit dopravni info na urovni wazu/googlu nebo i lepsi (bmw ma myslim nejaky mix komunitnich dat a dat od Inrixu), a navic se dobre integruji se zbytkem auta (head-up, virtual cockpit, adaptivni tempomat atd.). Ale musi si clovek precijen rozmyslet, jak moc to vyuzije, protoze to opravdu stoji celkem dost i v kontextu celkovy ceny takovyho auta…

      2. V Nemecku funguje velice dorbe Traffic RDS a tedy i vestavene navigace, naopak Waze je v Nemecku nahovno, protoze nemecka waze komunita je nahovno.
        V CR je to presne naopak, ostatne kdyz jsem naposdely kupoval nove auto (Kodiaq pro manzelku), vzal jsem prave variantu z velkym displejem, Android Auto a bez vestavene navigace.

        Ale je to stara verze Android Auto eadendu, ktera se musi pripojovat kabelem, novejsi varianty napr ve Scale uz umi napoji Android Auto bezdratove.

        1. Toho bezdratového připojení CarPlay/AndroidAuto bych se bál. To je přes bluetooth? Máte s tím někdo praktickou zkušenost?

          Dle mě technologie k hovnu… navíc přes káblík se telefon současně i dobíjí, takže win-win.

          1. To máš jako s handsfree. Dokud se to muselo připojovat kabelem nebo zaklapnout telefon někam do držáku, bylo to pro někoho natolik složité, že to prostě řidiči nedělali a když jim zvonil mobil, lovili ho z kapsy a následně si ho podrželi ramenem u ucha… jak přišlo bluetooth, telefon se automaticky spojí s handsfree po otočení klíčkem. Nic neřešíš, nic nemačkáš, nic nikam nepřipojuješ. Sedneš do auta a máš telefon na HF.

            1. Aj s modrym zubom je sparovanie zjavne nadludskym usilim pre velku cas bezneho substratu.

              Uplne najviac ma dokaze dojat, ked kreteni pustia hovor na speaker a potom drzia telefon ako odbaleny keks, co perfektne kombinuje nedostatky bezneho telefonovania a speakerphone rezimu.

              1. Ale to mas nespravne. To su predsa husti odbojari. Povinnost pouzivania handsfree je v zakone, teda je nespravna. Takto protestuju proti nasiliu statu :-P

                1. Zažil jsem kdysi jednoho, co říkal, že mu bluetooth vybíjí mobil a proto to nepoužívá. V době tlačítkových mobilů, kdy běžná výdrž byla tejden, když jsi hodně volal tak 2-3 dny. Dneska nabíjíš smartphone každý den, jednu nabíječku máš v práci, jednu v autě a několik všude po domě…

            2. Připojení kabelem je v pohodě, zacvaknutí do držáku taktéž.
              Když jsem před lety k automobilu, ozdobenému nálepkou „Ready for Windows“ obdržel příručku „Kterak nastavit Blue&Me“ silnější než návod k obsluze automobilu, ani jsem ji raději neotevřel.

              1. WTF? Mám v autě nějaký obstarožní parrot (= bluetooth handsfree), návod k tomu byl maličký, spárování s telefonem znamená podržet na něm tlačítko, na telefonu vyhledat bluetooth zařízení a zadat heslo (= typicky 1111, 12345, 0000, je to v návodu). Od té doby je spárováno a nestarám se o nic.

          2. Bezdrat AA je pres Wifi.

            Mas normalne bluetooth handsfree, kdyz se pripojis na handsfree svyho auta, automaticky to spusti AA, ktere se napoji pres Wifi.
            A v kastliku pod radiem je beztratova nabijecka, kam polozis telefon pri delsi ceste.

            Sam jsem nezkousel, ale pry to celkem rozumne funguje. Napojovani telefonu na kablik pri kazde jizde je celkem otravne.

        2. Vašku, a jak je manželka spokojená s Kodiaqem? Uvažujem o totožné cestě (vč. té navigace přes AA).

          1. Zena je hodne spokojena.

            Neni zrovna ridicsky talent a kdyz se ve starem malem aute divala za jizdy na saltrpaku, aby vedela jak zaradit dalsi rychlost, nebylo to prehnane bezpecne :) Automat s hill holderem a automatickou parkovaci brzdou, kdy neni mozne vystoupit z nezabrzdeneho auta, protoze bez zarazene P nejde vyndat klicek – krucialni featury pro mamku od deti.

            Je to velke, ma pocit bezpeci, dobre se s tim parkuje skrzeva kamery, vyssi posaz a dobry rozhled. Je to uvnitr tiche a 2.0TDI jezdi s prumernou potrebou 6.5 litru, aniz by se nekdo snazil o ecorallye. (Udavana papirova spotreba 5 litru je z rise pohadek)

            Jo, rozhodne ale ber variantu 4×4, i kdyz to do terenu nikdy nepojede. To auto je hodne tezke a 4×2 varianta je schopna se zahrabat i na mokrem travniku.

            1. Sorry, ale niekto taky by radsej nemal sadat za volant.

              1. Ale kdeze, s prislusnym supportem auta, kdyz auto po ni vyzaduje jenom slapat na pedaly zrychli/zpomal a muze se plne venovat prozovu, je moje zena velice slusny, ohleduplny a predvidatelny ridic.

                Sposta lidi od aut ma furt pocit, ze je nejaka krucialni vyhoda, umet jezdit v aute typu Tatra 11 s manualnim nastavovanim predstihu na volantu a s meziplyny. Hovno, technika ma slouzit lidem.

                Ja taky neumim poradne umyt nadobi, nahazu to do mycky a jednou za 3 roky koupim v Ikeji nove sklenice misto tech otriskanych, 10 Kc za kus.

                1. Tak daleko ako jazda s Tatrou 11 by som nesiel. Ale nejako vo mne stale drieme obava ze vodic ktory nema zautomatizovane elementarne ulohy pri jazde a potrebuje ich mat nahradene automatizaciou nebude schopny spravnych reakcii za stazenych podmienok. Tu pani s Jaguarom co nebola schopna sa pohnut na konci vedlajsej ulice pretoze napadol centimeter snehu som uz spominal. A extremny priklad by bol Cedric Bonin.

                  1. No, kdyby pani mela Kodiaqa, zmackne tlacitko „Snow“ a to auto se vyhrabe samo, lip nez by umel libovolny ridic sam bez serepeticek.

                    A system typu EDS to same, priznam se, ze kdyz mi ted v zime ujel Focus na snehu v zatacce, ze neumim behem cca 300 ms rychle pribrzdit leve predni a pak prave zadni kolo tak, aby se auto srovnalo do pozadovaneho smeru.
                    Zkratka to udelalo bzz-bzz a auto jelo zase smerem, kam jsem chtel.

                    V tom aute je jenom jeden pedal brzdy, vektorovat brzdny ucinek jako ridic neumim.

                    1. Ten Jaguar rezim snow tusim nema, ale ta pani cumela ako puk ked som jej povedal ze ma ist do manualneho rezimu, zaradit rucne dvojku a ze az sa s pomocou mojho zatlacenia pohne, ma dat shifter naspat do D. Tak som jej ukazal ze ca ma robit…vyzerala ze je normalne v soku.
                      Sorry, bolo by lepsie keby nietko taky radsej nejazdil.

                    2. Naopak wildcate, ať jezdí a zdokonalují se.
                      ŘP by měli(y) mít AT only, a i s těmi se musí naučit.
                      Mně zase dostala bába s Octavia 4×4 DSG co netušila, že tam může z kopce na ledu dát za 1 nebo 2 ručně a ne to mít na D a furt brzdit, smrt v jejích očích byla vidět i z 20m za ní v jejím zpětném zrcátku.

                    3. Jak říkali kluci z Top Gearu: „You can get away with anything, if you have a JAAAAAG“ :-)
                      https://www.youtube.com/watch?v=Tyj9VMhE6oI

                  2. Další tucty případů podobnejch operátorů volantu jsou podobný paničky co hystericky zašlápnou pedál a zramují půl servisu/ulice a skončí někde ve výloze nebo v řece. Podobnej případ s chlapem sem našel snad jedině že to byl zdravotní problém.

                    Přesně jak řikáš, stačí nestandardní situace nebo nějakej problém a šílená reakce na sebe nenechá dlouho čekat…

                    1. Vzdialenej znamej sa spustil pavuk zo slnecnej clony. Vzhladom k jej posedu to muselo byt tak 3cm pred oci. Vysledok ak si dobre pamatam – tri obtiahnute auta zaparkovane po pravej strane cesty.

                2. Je to zvláštní. Tolik lidí se vysmívá nebo haní automatický převodovký přestože je to věc, která zásadně usnadňuje život. Hlavně v nějakym štrůdlu, kde se člověk furt rozjíždí a zastavuje ocení, že nemusí furt kvedlat jak píčus. Je to poměrně starý a užitěčný vynález. Ale těm samým lidem co na to nadávají kupodivu nevadí že mají elektrický startér a nemůžou si jezky poctivě motor nahodit klikou, aby měli požitek z jízdy.

                  1. No moment, ja sa automatickym prevodovkam nevysmievam. Ja na ne nadavam. Kvoli jednej konkretnej veci, ktorou je reakcia pri potrebe mierne zvyseneho vykonu pri pomalej jazde ustalenou rychlostou.

                    1. Tak to hodne zalezi na verzi prevodovky a zvolenem rezimu.
                      Dvojspojky obecne podrazuji sakra rychleji, nez manual. Pokud teda nejde o podrazeni o 2 kvalty, pak je to priblizne stejne rychle jak s manualem.

                    2. Dvojspojky? Nie. Priznavam ze som nikdy nejazdil s nejakou fancy dvojspojkou ako je PDK, ale DSG od VW a power cosi od Forda je v tomto ohlade uplna katastrofa. Alebo snad uz VW vyriesil problem synchronizacie otacok hriadelov ze podradenie netrva 0.5s? Sorry, za ten cas som aj zabudol ze som radil. Nehovoriac uz o tom ze kompletne odpada cas ktory ECU potrebuje na rozhodnutie o podradeni. Nie, dvojspojky ako priklad rychleho radenia nadol su velmi zly priklad. Lepsie su na tom derivativy ZF 8HP, ale aj tam velmi zalezi na riadiacom software a vhodnom sparovani s motorom. Dobre sa v tomto smere spravaju hybridy. Elektromotor ma lepsiu trakcnu charakteristiku ako ICE v pohode vykryje potrebu zvyseneho momentu kym hlavnemu motoru nabehnu otacky.

                    3. Ale veď my všetci tu na tomto webe to vieme ako je to medzi tebou a automatom :)
                      Inak ja som podmienečne spokojný len s dvomi automatmi čo som v živote riadil – Tahoe (1999) 5,7 GMT400 a Touareg (2004) 3.0V6 TDI ale tu len v S-port režime.

                    4. Ja nejradsi Mercedesi geartronic a klasiku ZF 8mikvalt, co se strka vsade vcetne BMW

                    5. vasek.
                      Ty seš kečup…

                    6. Nejsem

                    7. vasek 20.7.2020 v 16:28

                      Zrovna v BMW som s 8HP dvakrat nadseny nebol. Ale mohlo to byt len konkretnymi kusmi (325i, 525TD)
                      Naopak, v 300S to bolo fajn.

                    8. SatanOkkY 20.7.2020 v 16:22

                      Jo, to mas pravdu. A paradoxne pritom patrim medzi tych s vyssim najazdom s automatmi. Inak to je zaujimave ako veci funguju. Po 5 mesiacoch jazdenia na lavej strane s automatom som si sadol do svojho trucku a pozri ho: Vsetky zazite cinnosti funguju tak ako maju.

                    9. pre Wildcat 20.7.2020 v 16:35
                      Ja jazdím teraz dominantne v automate (lebo proste firemné auto), ale rád si zajazdím na manželkinej Grand Vitare v manuály – a tiež mi fungujú zažité zvyklosti.
                      Trochu som mal divné pocity, keď som prvý krát riadil kamošove anglické manuálne auto – ale pomerne rýchlo som dostal cvik do ľavačky na radenie rýchlostí.

                    10. SatanOkkY20.7.2020 v 16:38

                      Tak toto je vec ktoru som este neskusal. Na USVI sa sice jazdi vlavo, ale auta su americke, teda s volantom vlavo. A Jeep z pozicovne bol, pochopitelne, automat.

                    11. Zažité zvyklosti pre manuál sú natoľko odlišné od automatu, že sa nemôžu pomýliť…
                      Horšie je ak striedaš podobné stroje – napríklad spiatočka k sebe dopredu/k sebe dozadu, tam škrípu zuby vodiča aj prevodovky…

                    12. Přesně. Zejména při manévrech v garáži se ty lidské zuby opotřebují velmi silně.

                    13. Zaujimave. My mame doma cosi take; Altima ma spiatocku dopredu k sebe, Frontier ju ma tam kde ma Altima sestku. Cize od seba dozadu. Ale ze by som si ich mylil, nemozem povedat. Zasa je ale pravda aj to ze tie dva auta su vnutri tak diametralne odlisne, ze cloveku to priam krici do ksichtu ze v com sedi.

              2. ++

                že to taky eště někdo řekne…

                jinak typický plky, který nejsou ani k smíchu, to už je k pláču…pocit bezpečí…kruciální funkce že nejde vyndat klíč na neutrál a podobně (a jak to jako nepojízdný s polofunkční elektronikou vodtáhneš apod.?), eh, to mi poser záda

                1. Mno, nejspis to odtahnu s klicem v zamku.

                  Tahat auto bez klice v zamku se pokousel znamy, a po prvni zatacce a zamknuti volantu to nedopadlo uplne nejlip.

                  1. Na podval to nedostaneš, a pokud je mrtvá byť jen akuna (natožpak elektronika) tak tydle elektronický kraviny fungovat nebudou a nevodblokuje se to.

                    Největší gól sou ty krámy, už je to prej na trhu, co vůbec nemají mechanickej zámek. A že zrovna i rozbít u toho vonýkno je často docela drahá sranda…

                    1. Jojo, uz jsou nejakou dobu na trhu auta, co.nemaji.mechanicky zamek. Treba jednickova octavia, kde zamek neni nic jineho, nez ctecka imobilizeru a otocny spinac, otocit s tim dokola nejde.

            2. Díky moc za referenci. Zvažovali jste i Karoqa, o ⅓ tuny lehčí? Čím to u vás vyhrál nakonec Koďáq?

              1. A zvažoval jste GLB? ;-)
                Zkuste porovnat, zejména cenově mě to překvapilo.
                https://www.auto.cz/mercedes-benz-glb-200-d-4matic-poctive-suv-za-prekvapivou-cenu-135002

              2. Tipuji, že to bude souviset s tím, že žena není příliš řidičský typ, tak chtěli něco echt velkého a Kodiaq je ještě širší než Superb, takže pro neřidičské typy je vysloveně ideální ;-)

                1. V čem, že se nikam nevejdou, případně jak čuráci zablokují vedlejší parkovací místa? ;-)

              3. Kadak to vyhral z jednoducheho duvodu, ze na jare 2017 zadny karok nebyl.

                Ale stejne bych bral kadaka, pro 3 deti je potreba velke auto.

    2. To je pravda. Akorát ten displej je tady dotykový a dají se přes něj ovládat i jiné věci.

    3. Tak tu sa mi vždycky zjaví pred očami Mercedes ML300CDI r.v. 2010. V tej výbave čo som v tom sedel a riadil to to vraj stálo necelých 90 000Eur ako nové a je tam vstavaná navigácia (proklatě nízko), ktorá NIEJE dotyková. Kým sa vyklikáš čo chceš tak ťa aj vykotí, a potom to má ešte také grafické rozhranie pri navigácii, že aj Tamagoči by zo vzájomného porovnania vyšlo lepšie. Jo a prepínač svetiel – ten okrúhly točiaci a vyťahovací na ľavej strane vedľa volantu – ako škodovka…..

      1. Jak se zapínají světla v autě, to je mi fakt jedno, v minulém jsem to měl jako škodovka (ale nebylo to nic z VW group), pro denní svícení automaticky relátkem. V současném je to na páčce blinkrů, kromě doho mám LED světla pro denní svícení. Na ten vypínač sahám asi tak dvakrát za dobu, kdy autem jedu, tzn. zapnout a vypnout. Žádný způsob se mi nezdá lepší ani horší.

        1. Mňa ten prepínač zarazil ako taký nevkusný detail – proste auto za kopec peňazí, Mercedes sa hrá na prémiu v každom segmente a dajú tam takú ohavnosť. Funkcia je jedna vec a nevkusnosť druhá. Jo a ešte ten vergel nemá bezkľúčové štartovanie – pchá sa nejaká plastová imitácia kľúča do niečoho ako spínacia skrinka (na palubke) a potom sa to štartuje (a kľúčik trčí z palubky jak…..).

          1. Design je věc subjektivní, pro někoho ohavnost, pro někoho neutrální a někomu se to může i líbit.

            Tohle mělo hodně aut, holt dřevní doba bezklíčového startování.

            1. Manželka má Grand Vitaru r.v. 2010 za cca. tretinu ceny toho Mercedesu a bez-kľúčové štartovanie je ozaj bez-kľúčové. Máš ovládač so skrytím integrovaným kovovým kľúčom vo vrecku a len pretočíš taký plastový výstupok (imitácia kľúča) v zapaľovaní pod volantom a štartuješ.

          2. Hehe, toto mali aj aj LX auta od Daimler-Chrysler a Dodge Grand Caravan to ma snad dodnes. Nikdy som to nepochopil. Podobne ako som nepochopil bezklucove startovanie kombinovane s nutnostou otvarat dvere dialkovym ovladacom.

  5. Clanek je fajn, skoda jen, ze neni ani jedna fotka, takze to clovek musi googlit a jeste neni jiste, jestli to vygooglil spravne. Kazdopadne kara vypada super a zrejme za super penize, trochu bych se obaval ohledne servisu a nahradnich dilu ted, kdyz Saab uz neexistuje. Ale vy nastesti auta obmenujete vcas pred tim, nez se zacnou hodne sypat. Jinak vzdycky me prekvapi, jak strasne leti ten cas dopredu, porad mam nejak zafixovane, ze vsechny ty elektronicke hracky jsou novinka, ale ona desetileta kara uz je taky vsechny ma. :-)

    Jeste me prekvapilo, ze jste zminoval maximalni teoreticky rozpocet na nove auto, a pritom jste zavrhnul nejakou tu novou premii, na kterou by ten rozpocet v pohode stacil :-) Pokud clovek nepotrebuje sestivalec nebo nejaky to M (coz si myslim, ze vetsina jezdcu nepotrebuje), tak nejaka 318d/320d by se do rozpoctu vesla urcite i nova a ani ne uplne hola.. dulezite je nenechat se strhnout takovym tim myslenim „kdyz uz bavoraka, tak v plny palbe“. Zbytecny :-) A za takovej melounek a kousek uz se s trochou stesti da sehnat predvadeci/zanovni certifikovana 520d, coz je na takove to polykani kilometru luxusni nastroj (tady zrovna mluvim ze zkusenosti) i kdyz se obcas mozna najde nejaky blbec, co vam bude tvrdit, ze se ctyrvalcem pod kapotou to neni „echt bavorak“ (ale spis na internetu, v realu zatim nikdy). Pricemz pokud vam staci 160k v Saabu, divil bych se, kdyby nestacilo 200k v bavoraku :) Tak trebas priste ;)

    1. Když bych si kupoval benzínového bavoráka, tak bych asi 6 válců chtěl. Ale u nafty? Čím víc válců, tím víc adidas? Vždyť to má turbo.

      1. No prave… a ze by to clovek z pozice ridice nejak extra poznal treba v kultivovanosti? No, v F10 (minula generace) to jde bohuzel poznat dost, rekl bych, ale v G30 (aktualni gen) skoro vubec. Tam odvedli z meho pohledu mezigeneracne obri kus prace.. trochu se to oklepe kdyz startuje, ale to kazdy motor.

        1. Trochu se oklepal i 1.4 TDI ve firemním roomsteru. Tříválec. Vypadalo to, že motor chce z auta vyskočit a jeden kolega se začal chechtat.

          1. Jezisi, s tim jsem jel jednou v zivote, taky v Roomsteru, celkem 60km. Oklepavani trvalo zhruba 60km, nejaky naznak vykonu pouze v rozmezi 2000-2500rpm. Vetsinu takhle kratkejch vyjizdek v cizim aute rychle zapomenu, ale zkusenost s 1.4TDI si s sebou vezmu snad i do hrobu. :-) Jinak byl ale roomster prekvapive fajn (ve sve kategorii) – prakticky, prostorny, a do vsech stran z nej bylo slusne videt. Ani ten design me neurazel tak, jako vetsinu ostatnich. :-)

            1. Já jsem s tím jel docela daleko (stovky km), ale že by to byl zážitek? V palubce bylo narvané velké rádio, takže tam tradičně byla nárazníková zóna pro řidičovo pravé koleno. Furt jsem tomu šlapal na krk, aby těch 59 kW aspoň trochu jelo. Prostorné auto? Kufr to mělo krátký, zadní lavice byla posuvná, ale vůbec nevím proč, když posouvat ji nebylo kam. Úplně by stačilo, aby byla vyndávací, jako ve feliciích.

              Se svou spíš drobnou postavou nejsem ten pravý testovací jezdec ohledně prostornosti aut, já se vejdu všude. Těsno mi bylo jen v trabantu na místě spolujezdce, kde jsem měl kolena u brady a pak na zadních sedačkách Citroenu saxo, asi protože jsem seděl za řidičem, kterej měl dva metry (neptejte se mě, proč si koupil tak malý auto, já to taky nechápu).

              1. Tak zazitek to byl leda kvuli tomu motoru. :-) Myslel jsem to spis v kontextu kategorie, pudorysne to neni o tolik vetsi nez treba polo nebo fabie, ale prislo mi to celkem prostornejsi, pohodlnejsi na nastupovani a vystupovani, a tak. Nikdy jsem ale v zadnem aute nemel konflikt mezi kolenem a stredovym tunelem, i kdyz vim, ze to je obvykla stiznost v recenzich. Asi v tom sedim divne. Je to nicmene skoro 10 let, co jsem s tim jel, takze selektivni pamet uz taky pracuje…

                1. To asi jo, sedí se tam vysoko, na zadních sedačkách spousta místa na hlavu.

    2. Bohužel dneska už je to tak, že i na BMW jsou prémiové už jenom ceny. Snižování nákladů si vybírá svou daň i tam, kde se to nestávalo.

      1. Zajimave, me to pritom prijde presne naopak, myslim si, ze zrovna BMW slo hlavne kvalitou zpracovani hodne nahoru. Mam na mysli hlavne klasicke modely, napriklad posledni tri generace rady 5 nebo rady 3 (s SUV a ruznymi ostatnimi modely zkusenost bohuzel nemam).

        A s temi premiovymi cenami to taky neni tak horke, on i ten Superb nebo Passat dneska stoji celkem raketu…

        1. Nesouhlasim, takova 3er F30 je dost slabota a to i podvozkove.

          A nedavno jsem videl porovnani grafu vykonu G20 330i vs Superb 2.0 TSI 200 kW – prakticky stejny prubeh vykonu a kroutaku.

          BMW bohuzel uz cca 10 let stagnuje a konfekce ho dohnala, a misty i predehnala. A i cenovy rozdil je uz maly.
          Viz treba peripetie s Android Auto, co ma bezproblemove za par supu kdejaka Fabie. Nebo interier F30, to by jeden blil.

          Ja se porad rozhoupavan koupit si konecne pro sebe prvni trojku, kolegove s tim lezdi bezne, a vzdycky mi do toho neco vlezlo. Stavba baraku, decka, zahranicni projekty kam se litalo a auto by doma stalo. A ted kdyz uz se schyluje, ze si trojku konecne poridim, to uz vazne neni hitparada, jak byla v dobe E46.

          1. Mozna jsem se spatne vyjadril, ale to jsem mel presne na mysli, ze ten pokrok F30->G20 nebo E60->F10->G30 je znacny.

            Jinak 330i snad ani tech 200kW nema, takze se nedivim, jestli Superbu neujela. 3er bych ale asi srovnaval spis s oktavkou, a ta bude mit s 330i problem.. nedejboze s 340i :) Proti superbu muzes postavit 530i, ale pak existuje jeste 540i a 550i. :) Ale jinak mas pravdu, ze „obycejne motorizovana“ premie mainstreamu neujede… ale neni to jen o motoru :)

    3. Díly nejsou problém, dodavatelé jsou.

      Jo, s fotkama souhlas, to je tady věčnej problém :D

  6. Matematicky mi z toho vychází, že za 3,5 roku jste do aut dal 460 tis. a ve výsledku máte 9 let staré auto?

    1. Matematicky ho dvě auta stály 160 000 Kč a najel s nimi 240 000 km = do TCO mu to přidává 0,66 Kč / km. (Samozřejmě, nevím, kolik nasypal do servisu ani za kolik se mu je podařilo prodat.)

      Upřímně, dát za 10 let staré auto 300 000 Kč, do toho bych já asi nešel. Ale jestli je to držák a má potenciál najet aspoň 200 000 km, tak se to vyplatit může.

      1. Je to relativní. Já mám 47 let staré auto za půl míče.

        1. Tak za Ford model T by taky člověk dostal majlant :-)

      2. Jinak mít rozpočet až 1,3 mega na nové auto a koupit za 300k ojeté, to já bych radši bral tu mazdu. Novou. Ale raději šestku než trojku. Resp. bych spíš skončil u 2-3 roky starého auta, protože jsem škrt, oproti novému bych dost ušetřil a přitom by se od nového tolik nelišilo.

  7. Ale co by ne.

    Preplechovana jednickova Insignia 2.0 CDTI 118kW, ze Saabu je na tom leda logo.
    Podvozek je celkem slusny, motor JTDm od Fiatu taky, poctivy litinovy oldschool, jenom bych se bal ty Euro5, tomu pro cestach do Nemecka ve mestech potencialni problem.

    Sdili bohuzel i 2 hlavni nevyhody Insignie, pro me osobne showstopper.
    A to je mizerne obestaveny prostor, kdy zvenku obri auto je uvnitr male a ma sranda kufr 500 litru, dale OBRI nadvaha 3 metraky.
    9-5 vazi 1800 kg pohotovostni a ma zrychleni 9.9sec, coz odpovida cca Octovce 1.6TDI
    Odpovidajici Superb 3 2.0TDI ve slabsi 110kW variante vazi 1500kg pohotovostni a zrychleni 8.8

    Pokud bych osobne chtel tento druh auta, sel bych radeji do originalni Insignie, da se koupit levneji, autpmobilka krachla pozdeji (nyni to budou preplechovane pazouty) a dostupnost dilu bude lepsi.

    Ale pokud je laska ke znacce silna, da se to pochopit.

    1. Ak a nemýlim tak dieslová Euro5-ka dostane zelenú Emissionsplakette – ale nesledujem situáciu v DDR+BRD podrobne, tak je možné, že si zase na seba niečo ušili (nejaký samo-trest).

      1. Pro Euro 6 se ma zavadet modra plaketa.
        A oblasti s povinnou modrou plaketou je otazka casu

        1. To som niekde zachytil, ale potom sa do toho zamiešalo elektro-chujstvo a som sa v tom stratil. Ale zatiaľ je maximom zelená nálepka tak to beriem ako fuckt.

        2. Jednou jsou to plakety, jindy zase žlutý hvězdy. Ti skopčáci jsou na ty nášicky úchylný.

          1. Niečo na tom bude – aj v rakúsku majú LKW (sú v tom aj náklaďáky do 3,5t) nálepky rôznofarebné pre rôzne Euro-šikany aby sa mohli niektorí uvedomelí občania dožadovať zákazov vjazdu.

            1. Ti občané Kocourkova, co si postavili radnici bez oken a pak do ní nosili světlo z venku v košících byli vlastně ještě docela racionální komunita.

      2. Aktualne je to tak, ze diesely od Euro4 vcetne (a benziny od Euro1 vcetne (!)) dostanou zelenou plaketu. Nektera mesta uz ale vyloucila ale i Euro4, Stuttgart (kde je to nejprisnejsi a kde zrovna bydlim, takze to mam z prvni ruky) v centru vyloucil dokonce i Euro5 – takze Euro6 nebo v podstate jakykoliv benzin jedina moznost. Neexistuje ale v soucasne dobe plaketa, ktera by odlisila Euro4/5/6. Vsichni maji zelenou… a napriklad v ceskem malem technicaku se norma snad ani nepise (v nemeckem malem Fahrzeugscheinu ale ano), takze u cizincu budou tezko zjistovat, co ma kdo za euronormu Euro4-6.

        O modre plakete se tak prubezne mluvi uz roky, ale zatim se furt vubec nic nedeje… ale jak pise Vasek, asi je to jen otazka casu. (Nekde jsem cetl dokonce, ze by mohly byt dve modre plakety, jedna pro Euro6c a jedna az pro Euro6D-TEMP a novejsi.)

        1. Pekne, pekne. Kukám, že v BRD+DDR už nastal ten vysnívaný raj a už sa riešia ozaj len totálne drobnosti ako modrá, modrejšia a najmodrejšia vineta. V rýchlosti som si to prešiel a to aby keď človek ide do nejakého väčšieho mesta v DDR+BRD tak aby študoval či jeho vehikel vôbec môže s povolením „rady najmúdrejších“ vôbec niekam vojsť (a teda ide sa aj po benzínoch ale hlavne Euro1 und Euro2).

          1. No, odmyslime-li si ty novoty s neexistujicima modrejma plaketama, tak jako turista se v podstate porad asi muzes drzet toho, ze bud mas zelenou plaketu a muzes vsude (i kdyz to technicky vzato neni uplne presne), nebo ji nemas a pak je lepsi se umweltzonam vyhnout. Nejjednodussi mas samozrejme to pichnout nekde na P+R a jet do centra S-Bahnem. Pokud nekde vede dalnice mestem, tak je z umweltzony vetsinou vyjmuta.

            Vetsi prdel je, ze podobne systemy zavadeji dalsi zeme a kazda si to dela po svym (napr. Crit’Air ve Francii nebo ty nove zony ve Spanelsku), takze naplanovat evropskej roadtrip brzo nebude prdel. Ja uz za chvili pres nalepky na aute poradne neuvidim (ceska+rakouska+svycarska dalnicni, nemecka+francouzska emisni, tedy zatim 5ks…)

            1. Takže dám príklad:
              Darmstadt natiahol zónu (samozrejme zelenú) tak, že pokrýva aj priestory kde sa nachádza zákazník resp. jeho veľká fabrika a aj všetky blízke či vzdialenejšie možnosti ubytovania. A keďže vozím náradie či náhradné diely či niečo iné tak sa bez auta v zóne zaobídem len ťažko.
              No a občas takto obídem aj dvoch, troch zákazníkov na jednom výlete a môže ma jebnúť v kuse kontrolovať kde v riti som a či som nevbehol niekde do zóny ružovej či svetlomodrej. Ja už síce na firemnom aute mám zelenú vinetu, ale ľakajú ma tie ďalšie obmedzenia, ktoré si magori v mestách zavádzajú doslova svojvoľne (táto ulica v jednom smere je zelená a v druhom smere tmavo-modrá, hentá ulica je celá ružová, ale tá vedľa nej paralelná je len oranžová…..).

              1. Ta růžová znamená co? Že tam můžou jenom buzeranti?

                1. Trochu som sa nechal uniesť, ale „vydrž času ako husa klasu“ a bude aj ružová zóna. A aj kadejaké iné.

                  1. Chlapi, seriete ma. Po pol roku v Karibiku je moje presvedcenie ze tam chcem ist na dochodok mierne otrasene, takze som momentalne ochotny brat do uvahy manzelkine „ale zima je tam kratsia ako v kanade“ a uvazovat aj o starobe na slovensku. No a vy tu hadzete nove a nove argumenty na stranu „europa nie“

                    1. Na SK nie sú žiadne zóny. Kde je problém?

                    2. Aspon u mna v tom, ze ak si Wildcat nedonesie dost zlatych tehal na to, aby kupil niekolko kilometrov stvorcovych, furt mu zazitok z peknej krajiny budu jebat ludia.

                    3. pre MS 21.7.2020 v 9:55
                      Tak aj na Slovensku sa nájde dostatok miest, kde za cenu domu v Kanade zakúpiš celú dedinu aj s obyvateľmi a ešte ti aj čosi ostane. Len z pravidla sú to miesta s katastrofálnou obslužnosťou štátu resp. verejných služieb (nemocnice, pošta, kanalizácia, elektrika, obchody atď.)

                    4. Tú starobu máš ďaleko? Lebo situácia sa vie rýchlo meniť…

                    5. Pathy: Ja mam len obavy ze plati to co hovori jizlivec a niekto pride s napadom zon aj na slovensku. Zony v Kosiciach by mi vadili.

                      Jizlivec: Ja si pripadam stary uz teraz, ale do oficialneho kanadskeho dochodkoveho veku mam 11 rokov. Cize planujem robit maximalne do roku 2031. No nie som si isty ci tych 60 tyzdenne budem fyzicky stihat. Aj manzelka uz zacina mat toho plne zuby. A tak aj dnes sme s mazelkou spekulovali nad tym ze by bolo dobre sa na vsetko vykaslat a zariadit sa aby sme vyzili z vlastneho kymn nam nezacnu nabiehat dochodky z viacerych zdrojov (prevazne vlastnych). Ale to by chcelo predad dom v kanade a prestahovat sa do nejakej oblasti kde sa da kupit byvanie lacnejsie a z usetrenych penazi zit

                    6. pre Wildcat 20.7.2020 v 20:22
                      Nad Mongolskom si neuvažoval?

                    7. Nie, celkom urcite nie.

              2. “ (táto ulica v jednom smere je zelená a v druhom smere tmavo-modrá, hentá ulica je celá ružová, ale tá vedľa nej paralelná je len oranžová…..).“

                Hm, tak uz viem kde sa Brno inspirovalo.

              3. No uprimne jestli se rychle neco neudela s tema plaketama a zase se to nesjednoti, a dalsi mesta si zacnou diktovat extra podminky nad ramec zelene plakety, tak v tom bude peknej bordel. Pak aby ti firma, ktera si u tebe objedna sluzbu, rovnou psala, co vsechno musis splnit, aby ses k ni vubec dostal. :-D

                Podle mne byla velka chyba, ze soud umoznil mestum si to diktovat po svym. Kdyby proste zavedli dalsi dve plakety pro Euro5 a Euro6, tak budiz… pak by sis akorat musel najit, kterej zakaznik sidli v nejprisnejsi zone, a podle toho zvolit auto…

    2. Těch 300 kilo rozdíl to bude asi v tom, že to je trochu někde jinde než nějakej vóxhól a srovnávání s nafouklou ochcáfkou beru jako vtip týdne.

      Tam, kde ostatní s bezpečností končí, Saab teprve začínal. A tak nějak vlastně ve všem, vod blbejch zámků po výbavu. Akorát že to prostě nešlo prodávat za ty prachy, co za to chtěli, no…

      1. No tak si to misto nafoukle octovky srovnej s Mazdou 6, ktera je jeste o par kil lehci, nez Superb 3.

        Ale porad mi vrta hlavou to nadseni z dynamiky auta, co ma zrychleni 9.9 sec na 100, kdyz socialni trivalcova Octovka 1.0 TSI 85kW ma zrychleni rovnych 10.0 na 100. Bude to asi krucialni desetina sekundy.

        1. Nevím kdo se rozplývá, psal jsem jen že mi to stačí. Jednak je sledovat zrychlení 0-100 u dieselu s automatem když to dá aspoň pod deset totální kokotina a pak bych doporučil zájmu pružnost ve vyšších rychlostech, kde ta 2.0 TiD4 vůbec tak špatná není. Auto mám na pohodlný a bezpečný přesun na dlouhé vzdálenosti, ne na blbnutí, přesto vyžaduji výborné jízdní vlastnosti, protože úplně pomalu nejezdím. Proto mám Saaba a proto mám diesel. Měl jsem i auto se zrychlením 5/100 a i to mi přišlo jako naprostá nuda proti motorce. Moje poslední to dala asi za dvě a půl, teď čekám novou, která je na tom trochu hůř, ale nebudou mě z ní po celodenní jízdě odsekávat majzlíkem. To asi tak k honbě za zrychlením. Jinak doporučuji zkusit „charakter“ toho tříválce. Je to naprosto nepoužitelná sračka, byť papírově výkonná.

          1. 1.0 TSI 85kW jsem jezdil v kombajnu. Služební auto já + 3 ženský, každá z nich váží víc než já. Dalo se jezdit dobře, až na ježdění ve městě a obci. Furt se musí řadit a nebo jet na trojku. Ale k dynamice chci říct, že jsem cestou nenarážel na limit motoru, ale na limit osádky. Kdy 2 ženský to nedávaly a jedna mi to i „oznámila“. Hele, proč ženský neřeknou věc, co se jim nelíbí hned, ale dusej to v sobě třeba 30min a pak bouchnou?

            1. Jezdil jsem v menší Scale s tímto motorem, po městě a na okresce ok, ale na dálnici by to za tím Saabem kulhalo na všechny tři válce…tam ta váha už nehraje takovou roli.

        2. Jak píše Jersey, na běžný ježdění to je dost slušnej povoz, furt i dynamikou poněkud jinde, než většina werků na silnici. Jo a různý tady ty motory ve fóbyjích a podobnejch si tu a tam osahám, slušná dynamika je do 80ky, což stačí po městě, pak už se nic moc neděje, hlavně hluk. Zajímavější je zrychlení ze 100 na 200 :o) A pro tydle případy jsou pak Saabí 2,3ky/třílitry (starší, bohužel se svejma neduhama), případně novější dvoulitry a 2,8 šestiválec.

          Devítitisícová aerovka ve své době, podle některejch zdrojů, zrychlovala z 80 na 120 líp, než některý porše a jiný ferrari.

          1. Ty zdroje jsou dobový, nebo je to Sputnik?

            1. Ak porovnali najsilnejší dehtový Saab s nejako 924-kou tak myslím, že ten SAAB ozaj lepšie zrýchľoval. Vo Ferrari sa nevyznám natoľko aby som dal z hlavy nejaký ich najslabší (motoricky) model, takže toto nechám otvorené.

              1. 9000 Aero bol benzinovy, 165 kW. “The 5-speed Saab 9000 Aero will streak from 50 to 75 mph faster than a Ferrari Testarossa or a Porsche Carrera 4.”

                1. To je logicke, turbomotor ma vzdy mnohem lepsi pruzne zryhleni, nez vykonove odpovidajici atmosfera.

                  Porsche Carrera 4 mela atmosferu 184kW, tomu turbo 165kW v pruznem zrychleni z nizkych otacek bez potizi ujede.
                  Porsche ale delalo i turbo variantu 221kW, tam je situace opacna.

                2. Prosím Vás lidi:
                  Wikipedia není zdroj. A ta wiki je nakrmená z nějakého fóra, kde se o tom hádají.
                  Já chci ten článek o testu.

                  1. https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=890442&i=80

                    Je tam scan z casopisu v ktorom bola reklama tvrdiaca, ze data boli vytiahnute z Autocar databazy. Dalej sa mi dohladavat scany a archivy nechce, lebo to nie je moj boj a uprimne mi je ukradnute, ci je Srab rychlejsi ako dobove Porsche.

                    Samozrejme, s poznamkou o Wiki suhlasim.

                    1. Super!
                      Takže SAAB udělal z 50mph – 70mph za 5,6 vteřiny. Postavíme ho proti Lamborghiny Dialblo a Porche 928 s třístupňovým automatem ve stejné disciplíně.
                      Takhle se dělá reklama!
                      M.j. Ferrari tam není.

                    2. Byla tam Testarossa, které to 9000 Aero nandalo. Ale v rámci objektivity je třeba říct že to bylo na nějaké náhorní plošině asi v Mexiku ve výšce kolem 3000m. Tam pochopitelně Saab naplno využil svůj přeplňovaný motor, kterému prakticky neklesl výkon.

                    3. Já v tom testu Testarossu nevidím. Je tam DB7, Lotus,….
                      A zkouška na nejvyšší zařazený rychlostní stupeň. Super! Takhle jednou v Top gearu porazili EVO jedničkovou fabií.

                    4. V Top gearu jednou Škoda Yetti porazila Ferrari na okruhu.

                    5. Panek
                      21.7.2020 v 11:03

                      Je taky na místě dodat, že Aerofka se nechá celkem bez větších potíží a investic popohnat na asi 300 koní a zvládá to trvale. (S trochu většíma investicema na 350 a tam už je dobrý to nehnat na krev delší dobu.) S ohledem na delší převodovku to následně mnoha těm sporťákům natrhne prdel skoro v jakýmkoli režimu.

                      Jak moc se dá zvyšovat výkon dobovýmu turboporšu, než se to začne celý vysírat? Jo vlastně vony se tydle motory vysírají pravidelně, protože už z fabriky je to vyhnaný za hranu a má to servisní intervaly úplně směšný, jak dobře musíš vědět. Což je asi pro prachatý majitele toho werku co to mají pro srandu celkem OK, zatímco aerofkou se dalo bez problémů jezdit jakožto daily business kchárem, uvezlo to pět lidí a spoustu věcí…a nad to všechno to bylo bezpečnější než většina sporťáků dohromady a eště to podávalo takový výkony. Bavíme se vo executive sedanu, ano?

                      Mě to přijde naprosto úctyhodnej balíček věcí v jednom, takže si klidně buš pěstičkou do skály, ale žádnej z těch tvejch supersportů něco takovýho nedokáže nabídnout ani z poloviny.

                    6. Já tu neobhajuju supersporty. Já tu bojuju proti věčnému sraní písmenek a vydávání to za odzdrojovanou pravdu.

        3. Ono je sice krásné to oslnivé zrychlení 0-100 u těchto aut, co píšeš, ale když se ti pověsí tahle nádhera ve 150ti za zadek a začne blikat, tak mu v tom obtloustlém autě s větším výkonem ukážeš záda a nad 200 už nejedou vůbec, tam už ta váha nehraje tak zásadní roli, jako větší výkon.. a to povětšinou nemusíš trpět ten aerodynamický hluk, jako ten na palubě Scháde v takové rychlosti. Sám mám podobně obtloustlé auto, které má stovku jako slabší 110kw Schade a taktéž služební Schade 110kw TDI, takže si troufnu tvrdit, že o tom trochu vím…

          1. Ano nasel jsem si specifikaci.

            1.0TSI ma max speed 203 km/h
            Popisovany saab 215 km/h

            Ze by to byl nejaky dechberouci rozdil mi nepripada.

            Hnat oba tyto povozy nad 200 km/h mi tak nejak evokuje paraolympiadu

            1. Tak si zkus na dálnici tu dynamiku ve vyšších rychlostech. Nevím, proč by se se Saabem nedalo cestovat v Německu 180-200 km/h delší trasu ? Já takto jezdil třeba Superby, Oktávkami a Mondeami, vše v turbodieslovych R4.

            2. Jinak, na 205 km/h jsem roztlačil i starší archaické 1.6MPI 75kw v Jettě 5, ale pořád bych si nedovolil tu dálniční dynamiku ve vyšších rychlostech srovnávat s byť těžkým, ale silnějším Saabem-Insignií s 118kw.

            3. Myslíš ten dehet? To je možný.

              Stará devítitisícovka s atmosférickou B234I měla cejchování na 220 a kolem 200 dávala (jistě, hlavně na rovince, do kopce už jen tak 180). B234L už 240, B234R netuším, ale pravděpodobně to jezdilo přes maximum tacháče :o)

  8. HOTAS, ano tím to bude. Už před delší dobou jsem si vytvořil teorii o tom, proč někteří řidiči mají nutkání pořád za jízdy něco mačkat, hledat nebo nastavovat.
    Beru to podle sebe, protože u předchozího auta jsem za 15 let sáhl na automatickou klimatizaci asi jen 3x a při jízdě si maximálně ztlumím rádio. Ale dost šoférů mají potřebu obsedantně mačkat „gombíky“, všímám si toho, když jedu s někým cizím. Takový zlozvyk jsem nazval „Syndrom pilota“. Ve zkratce si myslím, že takový řidič má pocit, že toho dělá při řízení málo, a aby vypadal profesionálně (Třeba jako Maverick z Top Gunu), hledá si práci jinde v kabině vozu. Nastavuje klimu, hrabe se v palubním menu, nastavuje sedačku, kvedlá s řadičkou i když tam má zařazený rychlostní stupeň atd…
    Takže díky, HOTAS do toho zapadá.

    1. Tak jistě. Ale pilot postižený Saabem občas narozdíl od dementa jezdícího v sociálním vraku co nevypíná ani mlhovky, občas sešteluje intenzitu HUD nebo přístrojů, občas něco namačká do navigace, občas telefonuje přes vestavěné HF s ovládáním na volantu, používá tempomat nebo si pustí nějakou hudbu, případně ovládá parkovací senzory. Taky občas dojde na přepnutí řazení z automatu do sekvenčního modu, což se hodí třeba na dlouhých sjezdech. Na automatickou klimatizace opravdu prakticky nesahám, od toho je automatická. Fakt nechápu lidi co mají nutkání něco říct, ale vlastně se akorát ztrapní :D

      1. Jersey, já tě nechci brzdit ve tvém orálním rozletu, ale můj sociální vrak si intenzitu podsvícení reguluje sám podle okolních světelných podmínek, do navigace zadávám věci hlasem (protože Android Auto), telefonuje přes věstavené HF s ovládáním na volantu (tvl. bez toho už se snad auto dneska ani nedá koupit), používám tempomat, dokonce si pustím hudbu a jediná smysluplná operace s parkovacími senzory je ve výjimečné situaci je vypnout. Jako já chápu, že asi když jsi byl malej, tak ti nějaká škodovka přivřela péro do dveří a proto od té doby musíš ventilovat svoji frustraci při každé možné příležitosti. To je v pořádku, asi každej ve svým životě něco takovýho má. Ale probůh, nebylo by fakt lepší aspoň trošku zvážit, na čem svůj shitstorm stavím? Článek úplně o hovně, sdělení v podstatě o tom, že jsem jako dlouho přemýšlel, pak jsem se v jedné předváděčce projel a thanks god jsem si potvrdil co jsem od začátku chtěl a sice že toužím po ojetým veteránovi a tady to teď sděluju světu. Po přečtení tvých předchozích článků a tvých projevů v diskusi jsem čekal, že to tvoje nadauto bude mít aspoň motor a ne smradlavý kamna, který si namaže na chleba kdejaká koncernovka v základu. Stejně tak podvozek a jízdní vlastnosti. Přeplechovaná Insignia s rozměry parníku a brutální nadváhou může mít jízdní vlastnosti dobrý leda tak pro staršího nemocnýho pána. Jako nepochop mě zle, já se vážně necítím být tebou nějak dotčenej, spíš se jako kurva bavím, že někdo dokáže vyprodukovat tolik sraček a nenávisti a to úplně bez jakékoliv pointy.

    2. To musíte mít smutný život, když posloucháte jedno rádio 15 let v kuse :D A nikdy na vás nesvítilo sluníčko, tak jste si nepřidal klimu v létě? Naopak v zimě více nezatopil, když nastoupíte zmrzlý ?

      1. Pointa automatickej klimatizácie je, že to reguluje sama. Ale v striktnom zmysle stlačenie tlačidla na ofuk zahmleného predného skla je tiež ovládanie automatickej klímy.

        1. Jezdil jsem v mnoha autech s klimatizací, od obyčejných mainstreamových až po auta, jako Sclasse, SQ7 a podobné a všude i přes nejvyspělejší klimatizaci mi nedokázala odhadnout mé rozpoložení, jestli mám na sobě o vrstvu navíc a jestli dnes budu chtít 18 stupňů, nebo 24, protože když jedu proti slunci a pálí na mne, je to jiné, než když jedu zády, když příjdu vymrzlý z lyžovačky, zapnu si na prvních několik minut více, než rozmrznu, k tomu vyhřívání atd… Takže na pohádky, že si někdo koupí auto, nastaví třeba 20 stupňů a 5 let na to nesáhne, nevěřím :).

          1. To nejsou pohádky. U lidí s extrémní úrovní lenosti jako jsem třeba já, jsou takový věci realitou všedního dne.

            1. :D Pro lenost mám pochopení, ale abych lenošil, musím se cítit dobře a k tomu potřebuji i ideální teplotu :D

          2. Jsou auta s klimatizací, která má jako vstup bezdotykový senzor teploty namířený na hrudník řidiče…

            1. I tak neví, jak se zrovna cítím :)

      2. Ondra 87 : Ale kdeže 15 let jedno rádio v kuse. Posledních 9 let jsem měl naladěné jen jedno, ale nejradši mám za volantem ticho. Když jsem dával to auto do servisu, tak servisák vždy ode mne slyšel „Můžeš to klidně poškrábat, ale za přeladěný rádio ti useknu ruku“ :D
        Jasně že klima má nějakou setrvačnost. Když zasvítí sluníčko, tak trvá chvíli než se to ustálí. Ale kdybych si přichladil, tak mi potom bude zima, a musel bych si přitopit nazpátky. Vyplatí se počkat a nesahat na to. V zimě dtto. Navíc v zimě má větší vliv na vytopení vozu styl jízdy, než nastavení klimatizace.
        A v poslední řadě záleží na citlivosti šoféra na změny teplot, někdo to snese hůř, jiný lépe. Také cítím zimu, proto mám rozdělené kraťasy na letní a zimní.)

        1. :D Na tuto argumentaci nemám co říct, pak mé jízlivé poznámky berte s rezervou ;)

          1. Nebojte se, hlavní je nebrat se smrtelně vážně.) Celé je to nadsázka.

  9. „Fakt nechápu lidi co mají nutkání něco říct, ale vlastně se akorát ztrapní :D“

    Není potřeba být tak sebekritický a vztahovačný. Můj příspěvek nebyl na tebe. Dostal jsi šanci mlčet, ale co už :)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017