High-tech zločin - zpět na článek

Počet komentářů: 97

Přidat komentář
  1. Vzhledem k tomu, že většina lidstva je normální,budou útoky dronem zhruba stejně časté jako otravy, žhářství nebo kameny na kolejích. A obrana nebo regulace se vyvine podle toho jak nebezpečné to bude. Až budou lidem padat na palici nekolikakilove poštovní drony, tak to zakazou nebo se udělají bezletové zóny.

    1. Asi tak. A v zapadni Evrope je rozhodne vetsi pravdepodobnost by zalahuakbarovan, nez zdronovan. A na tom se podle me dlouho nic nezmeni.

      1. Patrne jste malo paranoidni :-D dokonaly zlocin spociva prave v tom, ze o nem vubec jako o zlocinu neuvazujete.

    2. Nevím, jestli současná nízká frekvence otrav či žhářství se dá přisuzovat normalitě lidstva, nebo spíš tomu, že dneska je těžké takové věci udělat a nebýt následně chycen.

      Někdy roku 1800, kdy se dal arzenik koupit libovolně v každé lékárně + příznaky otravy vypadaly úplně stejně jako tehdy běžná střevní onemocnění, která mohla vést k smrti i u mladších jedinců + v těle zesnulého nešlo výskyt jedu nijak prokázat, to podle všeho bylo daleko běžnější. Minimálně víme, že když se zavedly první postupy detekce arzeniku v čerstvých mrtvolách, následovala vlna usvědčených traviček (skoro samé ženy), které s touto novinkou patrně nebyly obeznámeny.

      Pak se začaly zavádět registry nákupu jedů a zároveň se rozneslo, že se to dá prokázat, takže frekvence otrav pochopitelně klesla.

      1. Zabít někoho spolehlivě samotným dronem nebude jen tak. S nějakou trhavinou to je jiná, nicméně tam bude překážek ještě víc. Jakmile má někdo motiv a prospěch z činu, najde se stop vždycky dost. S tím arzenikem to taky nedělal nějaký neznámý zloduch, ale nejbližší osoby s motivem. Kromě soudní pitvy tak pilný kriminalista našel i účtenky, svědky atd. Nejhůř se dá dokázt zločin bez motivu a v tom spolehám na normalitu lidstva, že asi málokdo bude vraždit jen tak, aby si to zkusil.

        1. Pri tomto ma vždy napadne spomienka na staršiu správu (ktorú ani už neviem dohľadať), keď tuším na vianočných trhoch v Mannheime odpálil nejaký uterákovec bombu. Nejaký patlal, bolo len pár zranených, nič moc.
          Podstatný k tomu je však pohľad cez Rýn – je to vlastne len cez rieku od fabriky IG Farben, pardon, už zase BASF v Ludwigshafene, kde by sa našlo iste aj pár tisíc schopných bombomajstrov, a aj materiál by snáď vedeli nejako odtiaľ vyhandlovať. Ale chvalabohu, totálna väčšina tých, ktorí by vedeli ako, nemá zas prečo…

        2. K poslední větě. Dříve neměly problém s testy na vlastních občanech jen některé armády, v minulých letech ale už ani většina vlád. Když se to zabalilo do vylhaného spásného příběhu, řada oveček se k testování přidala dobrovolně. Přesto má prý dnes tehdy vládnoucí ANO s baziliškem Andrejem 35% nejspíš i dík mnohým, které s podporou stávajících pohůnků k vakcinační genocidě přesvědčili existenčním ohrožením. Když vidím příbuzné či známé, opíchance tohoto smýšlení, kteří se místo práce třesou co chvíli pod peřinou, mám dojem, že propukla pandemie stockholmského syndromu. Kdo by ale neuvěřil právě nevládnoucí části absolventů Aspenu, že tentokrát přicházejí s tím správným receptem na záchranu ČR.

          1. Oprava…tentokrát přichází…

          2. Média dělají svou práci. Hlavně aby váš hlas přece nepropadl, tak si vyberte z těch, co tam sedí a chodí do televize. Opozice vždycky sbírá hlasy na neschopnosti vládnoucích – takže v tomto případě by PR managera opozice zvládla dělat i krabice od bot. Dřív jsme točili ODS a ČSSD, dneska točíme zlého miliardáře s demokratickým slepencem a strašíme že by to ještě mohl vzít japonec o zlých zlých špatných náccích, rusofilech, homofobech a satanovy inkarnace ze skutečné opozice ani nemluvě. Well Done.

        3. „S tím arzenikem to taky nedělal nějaký neznámý zloduch, ale nejbližší osoby s motivem.“

          Jenomže jste nejdřív museli mít aspoň podezření, že jde o vraždu, a to v době, kdy pětatřicetiletý dělník jako hrom mohl zcela legitimně umřít na dyzentérii z pofiderního jídla nebo pití, nebylo tak jednoduché. O podstatě infekčních chorob se před 200 lety nevědělo téměř nic, teorii nákaz prosadil teprve mnohem později Robert Koch.

          „účtenky, svědky“

          Účtenky se tehdy na malé nákupy zas tak běžně nedávaly. Ale hlavně, ten arzenik měl doma skoro každý a jeho přítomnost v domácnosti nesloužila ani jako slabý důkaz.

          Deratizace patřila k základním povinnostem hospodyňky a arzenik byl velmi levný způsob, jak se zbavit potkanů. Ta věta z Maryši „Jako potkana ti zadávím“ vychází z každodenní praxe, jed na potkany kladla holčina určitě mnohokrát.

          1. Maryša otrávila Vávru sirkama, ne? Ale jinak souhlas. Ve Století detektivů od Thorwalda je problematika forenzní toxikologie 19. století krásně rozebraná

            1. Marysa Vavru sejmula otrusikem, ergo arsenikem.

      2. Copak arsenik, bývávaly doby, kdy se v Americe volně prodával dynamit…

        1. Zrovna dynamit beznymu Joudovi do ruk nepatri. Mrdne to nekam do garaze a zapomene na to. Po par letech se mu vypoti nitrak a nekdo se rozhodne, ze v te garazi uklidi…

          1. A je uklizeno i vymalováno.

            1. A pripravena parcela pro nove staveniste.

              1. Tak. Samý pozitiva a sociální jistoty.

          2. nerozptýlí se náhodo u toho pocení?

    3. Doyde na alobalové čepičky až budou plnit bioplynky předpisovým shozem osobních sanitárních dronů ze 30. metrů než nasunou poklici. Šance odstínit chip samosestavitelných grafenových či luciferinových čipů svítících v pásmu bluetooth zářících i s rakví hrobů očkovanců přihlašovacím signálem když rubeše nikam v izraeli nepustili že nebyl očkován i když na kameru jo je mizivá ale je podobně jako na havaji modré střechy a auta neshoření ale i 1. ku biliónu omylem. Pořád a nereinkarnuste aldouxe huxlyho. Nečetl jsem ale našel. Tak jsem zas spustil rétorický „budíček, ale jestli chcete kolovrátek slabikář po hádku tak na PP je tautolog ešlakotkan vyhozené edice pominutého sazeče v tiskárně, šetřil ze smeťáku. No fakt. ;-(
      https://webshare.cz/#/file/V0PLCPMbmV/aldoux-huxley-konec-civilizace-pdf

  2. Minimalne jedna takova akce probehla; byt nebyla uplne beze stop, podle me jako soucast PR.
    Iransky predni urednik jaderneho programu byl zastrelen na dalku, patrne z automaticke zbrane, ze ktere mnoho nezbylo. Skutecny pachatel je dodnes neznamy a patrne nevypatratelny, byt vsichni vi, ze to byl Izrael.

    1. Dalsim takovym cinem beze stop by byl Stuxnet, nejspis, kdyby neunikl ven a neobjevil se v pocitacich vsude mozne.

      1. No on není beze stop, jen se nikdo neodváží je hledat, aby mu neselhalo srdíčko. Pokud něco vypustí tajná služba, pak není, kdo by pátral, leda jiné tajné služby a ty si to nechají pro sebe. To je jiný level než kdyby něco podobného bastlil někdo doma. Když mě bude chtít zabít vláda, tak to policie taky nevyšetří. A nebude to tím, že by šlo o dokonalý zločin, ale prostě chybí vyšetřování.

        1. Podobně jako Čuk a Gek ve Vrběticích.
          Naše rozvědka ví o co šlo, ruská taky ví, ale mlčí.
          A my víme velký kulový, pro nás vohnouty byla vymyšlena mediální pohádka, se kterou se většina spokojí.

          Lze se jen mlhavě domýšlet o co tam opravdu šlo.
          Dost zajímavě se to kryje s rokem ve kterém došlo k majdanu v Kyjevě.

        2. „No on není beze stop, jen se nikdo neodváží je hledat, aby mu neselhalo srdíčko“

          Pamatujete si, jak rozvědka Spojených arabských emirátů zveřejnila identifikaci toho izraelského týmu, který v roce 2010 odstřelil v Dubaji Palestince al-Mabhúha? Fotky, pasy, skeny sítnic. Tehdy tam Jeruzalém spálil skoro 30 agentů, kteří už se do arabského světa nikdy nenápadně nepodívají.

          A nikomu kvůli tomu „neselhalo srdíčko“. Ani ten Izrael nemá kapacitu na to, aby šel po každém institucionálním protivníkovi v miliardovém islámském světě. Musejí si vybírat cíle podle hodnoty.

          1. Záleží, jaký cíl sleduje ta služba, co to odhalí. V tomto případě ukázat na zlé sionisty a co nejvíc je poškodit. V mnoha případech není moudré prozradit, kolik toho vím, takže činy zločiny agentů znají jen jiní agenti. Selhání srdíčka je podle mě vyhrazené pátračům z vlastní strany, pokud jde o něco důležitého a nejde to jinak. Třeba do poctivého vyšetřování vraždy Kennedyho bych se v předmětné době nerad pouštěl.

  3. Jo, vazeni, rumor news jsou vselike… Treba pred asi 2 lety byla vypnuta jedna jaderna elektrarna ve Francii a proslychalo se ze v okoli mirne zvysena radioaktivita. Hluboke nic o tom nikde. Nektere uvahy mluvili o uspesnem teroristickem utoku, ktery kdyby se provalil, tak by jeho zverejneni melo nedozirne nasledky – to je lehke si predstavit… Takze neni vylouceno ze nejaci vyderaci maji nejakou tu miliardu v btc a tesi se.

    1. Zrovna radiaci si clovek muze snadno zmerit, a pochybuji, ze kdyby se neco takoveho stalo, nebude kolem pobihat skupina magoru s podomacku vyrobenyni dozimetry. Radioaktivitu taky meri druzice mnoha statu. Zrovna neovereny unik radiace v Evrope je podle me kravina.

    2. s vohledem na to, v jakým stavu se ukázala řada elekráren byt, poté, co oruad našel nejaký průsery v jedné, a jak v tom zašťoural, tak zjistil, že se to týká pěkně dlouhé řady, tak netřeba hledat žádný konspirační hovadiny, posrali si to pěkně podomácku svým socanským bordelem sami, proto pak přišel befehl vypnout a vopravit, a proto předminulý léto žabožrouti vysávali eletriku v půlce ojvropy a ceny taky letěly tak úchylně nahoru

      s ohledem na množství zainteresovanejch lidí, činnost místního i mezinárodního regulátora atd., je naprostá utopie ututlat v západní zemi nejakej únik radioaktivních materiálů

  4. Protože normální člověk to neudělá, i když ví jak. V podstatě jakýkoliv specialista v jakémkoliv oboru.

    Kdo to naopak udělá, je nějaká tajná služba, která rekrutuje psychopaty kteří to schopní udělat jsou a dodá jim k tomu prostředky.

    Viz David Kozák.

    Ostatně právě tajné služby sbírají a vyvíjejí takové věci o jakých mluví autor článku.
    Nikdo jiný duševně příčetný se tímto nezaobírá.

    300 000 držitelů zbraní, 1 milion zbraní legálních, odhad další milion nelegálních. A nějaká střílečka se stane tak 1x za 10 let.

    Když už někdo něco podobného udělá tak je 90% šance že za tím stojí nějaká rozvědka.

    I samotný Kozák byl příliš velký sráč na to aby to dokázal sám. Tajná služba zařídila vše za něj, on tam jen naběhl s flintičkama a pak se nechal zastřelit (s čímž nepočítal).

    Breivik je podle mě podobný případ. Že by to celé zorganizoval sám aniž by mu NĚKDO přispěl aspoň velmi cennými radami a informacemi, o tom fakt pochybuju.

    1. Co je na jedné dodávce s hnojivem a střelbou do neozbrojených puberťáků do příjezdu policie k neuvěření? Oproti střelbám na školách a nemocnicích tam byl celkem nepřekvapivý faktor dlouhé dojezdové doby policie.
      Jasně, každej si myslí, že někam naběhne s flintičkama a pak odejde středem. Změňte medikaci, tahle vám nedělá dobře.

      1. -pořídit si zbroják, flinty a mít slušný tréning
        -pořídit si zemědělskou živnost a na tu nakoupit ty hnojiva (výušniny)
        (kde vzal kvalitní roznětky? odpálit poměrně inertní ledek není až taková legrace, vyžaduje to znalosti hodně přesahující znalosti půměrného vohnouta)
        -musel dobře vědět, jak to na tom ostrově vypadá, že tam fakt nebude nikdo ozbrojený, ani lovec s puškou
        -celkový harmonogram a naplánování akce taky nevypadá na jinak dost průměrného vohnouta Breivika
        -ten jeho manifest podle mě taky nesepsal sám, manifesty a dopisy před „sebevraždou“, to je kapitola sama pro sebe

        Na té breivikiádě je příliš mnoho podivných náhod a souher okolností.
        Průměrný vohnout to samozřejmě nevidí a „vše je jen naprostá náhoda“.
        Proto se taky vohnoutům tak dobře vládne.

        Viz známý vtip s ovcemi na louce:
        „Ten ovčák a jeho pes spolu rozhodně spolupracují proti nám !“
        „Nojo, zase ten Trevor a jeho konspirační teorie o ovčácích a psech.“

        1. Je treba urcit si nejakou hranici, kam takhle uvazovat. Aby jeden neskoncil u podzemnich jesterich lidi.
          Nebo jeste hur, neveril vubec nicemu (to se stava mne).

        2. Nevím jak pracují úředníci v Norsku, ale dát bombu před úřad v pátek v 15:30 o prázdninách může jen úplný debil – pokud je tedy cílem útoku úřad a jeho pracovníci.
          Zkusím si trochu zaspekulovat. Dlouhou zbraň bych mohl mít do středy nebo do pátku, podle toho jak bych to stihnul pro nákupku, náboje si můžu koupit už dopředu. Z paintballu vím, že trefit pohybující se postavu zas taková věda není, zejména, když kulka je rychlejší než paintballová kulička a většina lidí utíká rovně od nebezpečí. Příbuzné s nějakými zemědělskými pozemky mám, pořídit živnost by se snad do konce února dalo. Hnojivo je sice celkem inertní, ale věřím, že s tím, co se dá pořídit na zbroják a dohledat na internetu by se to nějak zvládlo. Časovač snad ani člověk nemusí bastlit, ovládání vrat a všechny možné časovače všeho jsou všude i na českých webech. No a pak už jen najít nějaký tábor socialistické mládeže někde na Lipně. Předpokládám, že výskyt zbraní na dětském táboře plném mladých vítačů a pacifistů bude limitně blízký nule i v českém prostředí. Co tam máte ke konspiraci dál?

          1. Pokud netrváš na samonabíječce, tak na dlouhý kvéry ani nákupku nepotřebuješ. A na větší vzdálenosti už mezi opakovačkou a samonabíječkou není velký rozdíl.

            1. Chtěl jsem být autentický a trvat si na něčem podobném, co měl Breivik a jiní magoři. Myslivci ať si střílí čím chtěj :-). Nejnedostupnější by asi bylo to hnojivo a roznětka k tomu. (Alespoň proto, že s tím nedělám, nějaký střelmistr nebo farmář by to mohl vidět jinak) Na druhou stranu, pokud bych to plánoval jako svou poslední zakázku v životě, asi bych se na to pořádně připravil.

              1. S hnojivama je celkem problém, že jednak ne každej to umí uklohnit a hlavně že ten produkt je poměrně nestabilní a nepříliš bezpečný na manipulaci. Ale když se zadaří, nadělá to hodně paseky. Viz Oklahoma City.

              2. u pšonků prej na nejaký ředění hovnama serou a pořídíš hnojiva normálně čistý, aspoň tvrdil sysop před pár lety

        3. Ta hnojiva, ktera muzes bez problemu pouzit na DAP, muzes v EU celkem bez problemu nakoupit i bez nejakeho rolnickeho papiru. Musis jen vedet, co chces a ve kterem state to nemrvi primichavanim kamence. Na to ti ale staci pan Google. Vetsi know-how je spis v te pocinovce. Bud musis mit kamose, co ti necha tak 200 g C4 nebo podobne brizantni trhaviny, nebo holt budes doma kvedlat a varit. Vopruz, ale i to lze. DAP neodpalis rozbitou zarovkou.

          1. Nápady tu rozvíjet nebudu, ale když to zvládnou různí kozomrdi, tak to zas taková věda být nemůže. Pokud se tomu věnuješ na fulltime a nerozptyluje tě práce, děti a tak…

            1. Experimentování v oblasti domácí výroby výbušnin je poměrně dost riskantní koníček. Vyrobit to je teoreticky poměrně snadný, ale praxe tak jednoduchá neni a má svá úskalí.

            2. Efektivita výbuchov kozomrdov je na môj vkus teda dosť slabá. Ak teda medzi to nerátame vyprázdnenie prístavného skladu v Bejrúte…

              1. I tam to byl spis id10t se svarecku ve skladu plnem ledku nez efektivni umysl…

        4. Plus bych jeste dodal, kdo Breivikovi pomahal s cinem samotnym? Protoze kdyby vsechno to co na ostrove pouzil mel u sebe cestou lodi na ostrov, vypadal by jak Michelinuv panacek. Logicky tam nekde musel mit nejake zasoby streliva.

  5. Bezpečnostní pásy v autě používám důsledně od té doby, kdy jsem kdysi dávno, ještě za komunistů, viděl na zkušebním úseku mezi Davlí a Štěchovicemi vyletět chlapa z Trabanta čelním sklem…

    Na spoustě videí z války na Ukrajině jsou vidět zoufalí vojáci, jak se pokoušejí zasáhnout neúspěšně dron Kalašnikovem, a pak na ně stejně padne granát se stabilizátorem…

    Proč již dávno nepoužívají zbraň, něco jako vrhač Kraken, vystřelující síť, která se po opuštění hlavně rozloží?

    Do budoucna bude jistě muset být každý komerčně prodávaný dron vybaven nějakým lokátorem, nebo odpovídačem s jeho jedinečnou identifikací a jeho pohyb bude monitorován a data archivována.

    Ubastlené speciály budou ovšem problém.

    Každý dron na sebe ovšem zdaleka upozorňuje typickým zvukem, a tak má ostražitá oběť pár vteřin na reakci.

    1. Vrhač Kraken byl ještě nedávno u nás volně prodejný bez ZP.

      Jak je to nyní a jak to bude podle nového zákona o zbraních a střelivu nevím.

      1. https://www.armypoint.cz/neletalni-zbran-kraken-sf1/d-92557/
        Furt volně. Předpokládám, že vrhače tenisáků a paintballky hned tak zakazovat nebudou.

        1. Ale budou. Není tak daleko od nás země, kde musíte mít důvod k tomu, že máte u sebe velký šroubovák nebo kladivo. Co má kdo co trénovat se zbraní a podporovat v sobě násilnické sklony.

          1. Jo. Treba na Ostrovech uz podle kamaradu co tam ziji v hobby marketu v hlavnim meste sekyru, kladivo nebo pajsr nekoupite. V sortimentu ji maji jen male venkovske markety kde se da predpokladat ze kupujici ma duvod ji vlastnit. Plus pokud vam tu sekyru nebo kladivo pri kontrole najdou v aute smerujicim do hlavniho mesta, mate po ptakach.

            Jo k nezaplaceni kdyz vam kamarad pravnik poradi, ze krome kriketove palky VZDY musite mit doma i nekolik micku a rukavice…

    2. Obávám se, že na vrhače sítí ty vojenský bombardovací drony lítaj moc vysoko. Na ty bude asi nejlepší brokovnice, ale ty se v armádě běžně nefasujou.

      1. Brokovnice tusim prinesli na bojiste Amici, vsak si na to Ada tehdy stezoval. A co mam doma M590, tak ma i drzak na bajonet. Jedina chyba, kterou ta zbran ma, je nulovy zahrdleni (a zadny choke), coz by se zrovna na ty litaci vrtulnicky hodilo. Predpokladam, ze to evoluce i do armadnich brokovnic prinese.

        1. V době kdy Američané přinesli na evropské bojiště brokovnici byl Áda gefreiter u 16. Bavorského záložního pěšího pluku. Problém byl, že brokové střely porušovaly Haagskou konvenci, jelikož nejsou plášťované. Jinak hromadné střely do vojenských pušek a pistolí se používaly stovky let. Většinou broky ráže okolo 8 mm, dost často v kombinaci s kulí 9 o průměru okolo 16 mm. Když vypálil salvu celej regiment, tak už to bylo znát.

        2. Technická: „nulovy zahrdleni (a zadny choke)“ je podle mě jedno a totéž…
          Vlastně je to správně označeno za jedinou (tedy jednu) chybu…
          Takže nakonec bez připomínek…

      2. Brokovnice sice armády občas používají, ale úplný amatér je taky neovládá zrovna dokonale. Odpustí víc než puška, ale stejně je lepší mít praxi. Kolik lidí ji má?

        A ten dron je zatraceně rychlý a přitom malý, aniž by přitom ohlašoval dopředu svoji přítomnost. Kachna aspoň kváká, tak si jí všimnete dřív než v posledních 3 sekundách letu.

        Větší šanci by mělo něco jako laserový systém pálící po všem, co se ve vzduchu pohne, včetně vrabců, ale jak ho v tom poli napájet, že.

        1. EU by mela vydat predpis, ze letadelko vrhajici granaty musi qakat jako kachna.

        2. Tak ono je obecně dost těžký sestřelit jakýkoliv létající aparát.

          1. Objevili jsme díru na trhu…
            Když Číňan dokáže chrlit miliony dronů, mohl by také rozjet výrobu kapesních PLŘS…

    3. tak jasně, s nulovým výcvikem trefíš jednotlivejma střelama celkem hovno

      spíš se divím, že nemají v zákopech a v družstvech dycky aspoň jednu broknu, ta by neměla mít se zásahem nečeho pár desítek metrů vysoko žádnej problém

  6. High tech zločin máte před očima takřka neustále a je to světe div se rozpor mezi slovy a činy. Nosiči mozků v ruce se jím řídí na displey v ruce. A čum desky jsou monopolně ovládnuty úžery co si povinně se zdebilizací platíte. A s čínským příslovím „hřebík co vyčnívá z řady dostane kladivem“ se opovažte vybočit s toho co vám „ziskovci nalajnují. Však transhumanisti alias patrně černá šlechta vás školí a drezůruje obludnými egoodpady s trupely poblitik korupcí a arogance moci na bezprizorných ale málo viz 5-6. demolice vystrkaných šperků kakistokracie defraudantů (to by nejeden blil z dárečků) a chce dát direkci lidskám zd(st)rojům WEF WHO sebevyvolenými digitalizace 15. minutových měst – lágru. MAMONA

  7. Mě se zdá, že si nějak málo vážíte svého koníčku stavění si letadýlek, když si takto ve veřejném prostoru hrajete na flégra. Pokud budete ve své misi úspěšný, vaše rc autíčka/letadýlka budou kabelová jako za totáče. ~ Vždy když dojde k nějaké novince/průlomu, každej kdo není out se tomu musí věnovat. y2k, vakcíny, chat gpt … S chatgpt vylepšíme práci ve slévárně minimálně o 20%! [vždy když chcete znít věrohodně, říkejte 80 či 20]. Teď tedy drony… Rozumím vašemu poselství. Ale drony lítaj v ua už nějakej čas, myslím že to lidi tak nějak přirozeně chápou. A ti kteří to sami nezvládli jsou asi zhusta v hospicu či komatu.

    Útočit na někoho technologií je extrémně stupidní. Možná pohodlné a sexy, ale jak sám píšete, množství lidí, kteří si umí něco uletovat, uřídit to, udělat to nedetekovatelně, a ještě něco takového vůbec chtít spáchat, těch fakt moc nebude. Tj. policie to bude mít zdarma. To už je lepší ho umlátit flaškou od piva.

    Útočit na někoho dronem apod je dnes low-tech. High-tech před cca 8-10 lety bylo hackovat auta na dálku[klakson, škubání volantem, předepinače pásů, apod.], a to se bavíme o veřejně dostupných datech od hodných hackerů. Co dělají ti zlobiví bude trochu pokročilejší. Každá kára, která má online updaty, je zásadně větší problém.

    Celkově ten scénář nedává smysl: někdo vás mega nasral, ale vy nejste dost stabilní na to, abyste ho poslal doprdele a šel dál. Ne. Budete měsíce spřádat pomstu, jako batman, investuje desetitisíce kaček a desítky hodin volného času. A současně jste dost chytrej a schopnej, abyste toto všechno dokázal provést. A současně tak extrémně blbej, že vám nedochází, že takhle žádnej krimoš fakt nepracuje.

    Vyserte se pls na volaní po utažení šroubů apod, a běžte si to radši potunit, ať vám to lítá rychlejš, vejš a dál. A pokud se tomu nevěnujete, tak se tomu fakt nevěnujte.

    1. @ alfonz19

      Není co dodat.

    2. Presne. Uplny souhlas, sam bych to nenapsal lip.

      Vetsina z tech kdo opravdu umi neco takoveho vymyslet a poskladat ma dost psychicke integrity na to, aby proste poslali dotycneho do zadele.

      Jo a krome hackovani aut bylo tak 3-4 roky dozadu na paletě i hackovani zdravotnich implantatu, treba kardiostimulatoru nebo implantovanych defibrilatoru…

  8. alfonz19:
    „Mě se zdá, že si nějak málo vážíte svého koníčku stavění si letadýlek, když si takto ve veřejném prostoru hrajete na flégra.“

    – – –
    Stejně je pozdě. Na to, abych si v klídku poletoval na loučce např. s 300 g polítátkem potřebuju:

    – zkoušky
    – registraci sebe
    – registračku umístěnou na polítátko

    Krom toho eurošmejdi zakázali let nad výškou 120 metrů nad zemí (vlečné šňůry pro F3B a národní V1, V2 byly vždy 150 m, tak nevím, co to uděllalo s pravidly FAI pro modely).

    Hlasoval jsem PROTI vstupu do EU a dobře jsem věděl proč.

    .

    1. Heh, tohle jsem nejak nesledoval. Mam na poode dolnoplosnik, co jsem postavil nekdy pred 25 lety s MVVS 6,5 a nestihl ho rozflakat. To jako, ze kdybych do toho nalil ricin s metanolem a sel si na svoji loucku zalitat, tak potrebuju nejakej pilotak?

      1. Teď jsem to absolvoval kvůli mysliveckýmu dronu s termokamerou.
        Je to primitivní online zaškrtávání na cca 10min i s přihlášením.

        Samozřejmě z pohodlí domova, nikdo Tě u toho nekontroluje.

        A pokud bych létal u sebe na pozemku, ani bych se na to nevysral. Absolvoval jsem to jen kvůli pojistce, protože ten dron stojí kilo pade a není můj.

        1. No ja jsem si to ted vyhledal a koukal na to, ale tam je rec jen o RC modelech. Ja mam po stryci bambusovy plachtaky s rozpetim 5 metru, v pohode krouzi v termice, je tam jen mechanickej determalizator. Litaji stovky metru vysoko, pokud se vypusti ned obilna pole. Jen nevim, jestli se to na ne taky vztahuje, kdyz nejsou RC.

          Ja jsem modelarinu (ledadla) nechal snad 20 let na hrebiku, mezitim jsem obcas delal lode a velky rakety. Ale porad si rikam, ze treba v doochode (ja vim, ha ha…) se k tomu vratim. Koukam, ze mezitim ty moje balsovy a bambusovy stavby budou muzeum.

          1. To je dobrá otázka…
            V podstatě mezi non-RC letadla patří i papírový drak na provázku nebo lampion štěstí…
            Měl bych si dohledat, jak na ně dopadají letecké předpisy…

            1. Docela by mě zajímalo co se stane, když takový „lampion neštěstí“ nasaje turbína Boeingu.
              Ony jsou v tom tuším i nějaké dráty.

              1. Ty draty jsou maly a tenky a maji dohromady jen par gramu. To IMHO nadela mensi paseku nez nejaky maly vrabcak se kterym si turbina taky poradi. A navic, samotny vzduch tlaceny aerodynamicky pred letadlem odhodi jakykoli lampion nebo maly balon na metry daleko

      2. Sysop:
        Bohužel ano. Stroj s 6,5 bude vážit cca 2 kg, takže limit 250 g je vysoce překročen.

        .

        1. Jojo, rozpeti ma cca 2 m a hmotnost bude okolo 2 kg.

        2. Na druhou stranu, kdyz vystrelim 5 kg nerizenou raketu, ktera pohodlne pul kilaku vyleti, papiry nepotrebuju. Podobne mne napada treba ohnostrojne vyrobky pro civilisty, tam se tech 150 metru da dosici tez (neresim ted nejakou 150 mm kulovku, ktera svetlickama dosahne i 200 m vysoko, bo tu si beznej ovcan nekoupi a i profik ji bouchne jen s technologicakem, coz je jine tema).

          1. No o tý špatný dostupnosti 125 a 150mm kulovek bych si dovoil úspěšně pochybovat, jde to snadno koupit nejen u našich žlutejch spoluobčanů. Ostatně mám i nějaký neověřený info o tom odkud pocházela ta větší pyrotechnika zabavená při tom „připravovaným pravicovým puči“ v NDR/NSR – různý 100gramový petardy a velký kulovky, mám nějaký info o nejmenovaným éšopu řekněme ze zemí koruny české :-)

            1. Nojo, tak ale to muzeme mluvit i o tom, za kolik dneska koupis harampadi z UA, ze. Jasne, ze 6″ u PingPongu koupis, ale o tom se fakt nebavim. De lege na to potrebujes Prukaz odpalovace a toto je ctyrka, takze i Technologicky postup a schvaleni mistne prislusneho banaku. Nastesti pryc je doba, kdy pro prodlouzeni tohoto prukazu se musela aspon jednou za ctyri roky nekde bouchnout ctyrka, takze se kamosi domluvili a u nekoho na poli si bouchli jednu kulovku s plnou paradou – vytyceni bezpecnostniho okruhu, hasicaky, Technologicak, nahlaseni na PCR,… proste saskec jen quli razitku do prukazu, protoze ohnostroje ve ctyrce se delaji jen malo (drahy, nebezpecny a vopruz). Dneska uz to neni potreba takto delat.

              1. Jo… Harampadi z UA. S tim jeste bude docela hodne problemu. Kdyz delali pred rokem razii u nejakeho MMA zapasnika vedle u Slovaku, tak nasli arzenal jak do valky vcetne samopalu, ostrelovacich pusek, RPG-cek a kila plasteliny, vse pry z Ukrajiny. U Frantiku se nasli nejake Javeliny a pry i Stingery, vse s cisly z Ukr. dodavek. Co nastane az se k tomu dostane nejaky rucnikar a prijde s napadem spotovat nekde v Schönefeldu letadla si radsi nepredstavuju…

    2. corona12.2.2024 v 10:06

      zhoršení stavu je samozřejmě blbý, ale chápu to. Když sem navalíte kvanta levnejch dronů z číny, bude to v každé turistické destinaci bzučet jako v úle. Dříve blbce vyblokovala nutnost si to sletovat/postavit. Ale dnes koupíte nějakou levnou srandu i za litr, a tím dřívější záruky padají. To je druhá mince pokroku, prostě je svým způsobem nutné alespoň lidi vystrašit, aby si lelítali kolem hlav na zastávce tramvaje. A každej, kdo byl byť jen jednou na náměstí většího města 31.12 v 00:00:00, nepřeceňuje zodpovědné chování vobyčejnského občana pod vlivem chlastu.

      Ta vejška je blbá, to je jasný. Nějaké ukázky otázek jsem viděl, páťák by neměl mít problém se to naučit. Registraci/spz — to je mi asi jedno, vykrádat banku s tím asi nikdy nebudu. Pokud byste na loučce lítal s 300g polítátekem nelegálně, zajímalo by mne co se stane. Směr Praha->Brno je tak 40km zákaz předjíždění kamionů, porušováno denně nonstop. Vždy tam stojí min 2 policejní auta, tzv. v pohotovosti. Kdyby makali, mohl by z toho být solidní zisk. Tj. pokud na loučku přímo nekouká policejní služebna, dramatický zásah by mne velmi překvapil.

      1. alfonz19:
        “ Dříve blbce vyblokovala nutnost si to sletovat/postavit.“

        – – –
        Ano, tupé líné nemehlo dostane hotovou věc do pracek. Nemusí ničemu rozumět a přesto ji nějak ovládá, což u modelu letadla či vrtulníku nehrozí. Skutečnost, že „musí“ mít zkoušky vůbec neznamená, že nebude někoho ohrožovat. Znám debily, kteří lítaj v režimu FPV s DJI Mavic či dokonce 3 kg oktokoptéry v prostoru letišť, nad městy, silnicemi I. třídy nebo dvojkolejkami na 160 km/h a když ho upozorním, ještě držkuje, že „on přece zavolal i na to letiště a navíc má na všechno papíry“.

        .

        1. Už zase „letadla či vrtulníku“…

          1. jizlivec 12.2.2024 v 17:04

            „Už zase „letadla či vrtulníku“…“

            – – –
            No, co? Modely takto rozlišuju pro jejich rozdílnost. Kdo umí řídit prefektně RC letadlo (plošník), vůbec nemusí umět cokoli s modelem vrtulníku.
            A kdo má „odpracováno“ stovky hodin s koptérem, nemusí se umět na model vrtulníku či letadla ani podívat, natože je řídit nebo na nich dokonce hledat závadu.

            .

            1. Jasně, akorát že to všechno jsou letadla…

              1. jizlivec.

                To sice ano, včetně balónu, vírníku aj. Jenže opravdu nehodlám psát „plošník“ a podobně…

                .

                1. No jo, koneckonců já už na to taky naskakuju jenom ke každému desátému případu…

                  1. jizlivec:

                    Tak to já bych mohl naskakovat na „rozvody“ spalovacích motorů, ale co z toho.
                    A pro elektromotory používám „rotor“ a „stator. V práci s tím mám často problém, bo „kotva“ a buzení“…

                    .

                    1. Stejně nejvíc mě irituje „princ z Walesu“…
                      Přitom u Alberta II. Monackého se i naši novináři naučili psát „kníže Albert“, i když za knížete Rainiera III. po celé dekády psali (správně) princ Albert…

                    2. jízlivec:
                      „..naši novináři..“

                      – – –
                      Už beru skoro jako „naši arogantní hlupáci“. A tu šlechtu nejspíš nazvou, jak jim někdo shora právě nakukal.
                      Zrovna jsem zavadil o postavičku jménem Tomáš Etzler – prý silný alkoholiuk, musím si jej proštudovat:

                      https://www.youtube.com/watch?v=3Ez-3hQac3M

                      :O))

                    3. A co teprve katarský princ…

                    4. Katarských princů bude nejspíš hodně*, i ten v Praze profláklý se jmenuje šajch as-Sání a jako člen vládnoucího rodu má nárok na oslovení „Výsosti“…

                      * V Saúdské Arábii je prý kolem šesti tisíc královských princů…

          2. tvoje definice je sračka, usem ti to párkrát psal, a právě protože v tom každej soudnej člověk vidí zjevnou sračku, tak podle toho s tím zachází

        2. corona12.2.2024 v 16:40

          tak to držkování je kolorit doby. Když starší něco říká mladšímu, i s úmyslem pomoci, je za píčuse. To je bohužel norma.

          Ale tipuji, že dřív ta opatrnost určitě nebyla tím, že by lidi byli nějak zvlášť apriori ohleduplnější, anebo že tomu rozuměli víc. Ale když se s tím 2 měsíce crcal, a před tím půl roku čekal na elektrónku é třenáct, tak si to nechtěl rozflákat o vlak v první čtvrthodince. Pokud si dnes mlaďoch dlouze našpóruje na nějakou lítačku, tak bude taky opatrnej, a kurz/zkoušky by mu mohli pomoci uvědomit si, že čelní srážka 160km/h vlak + 130km/h dron dopadne blbě pro všechny tři: dron, pilota i strojvedoucího. Bál bych se jen syna pana továrníka, kterej nemusí poslouchat nikoho, ani fyziku. Udělat nemodelářům jen-letcům skupinku, kde se jim ukážou základy jak lítat bezpečně a budou o to sami stát, protože se hodně naučí, by udělalo mnohem víc než jakejkoli zákon. To že chcou jen lítat bych jim asi nezazlíval, borci ze skutečnějch letadel si je taky nemontujou sami…

          Ale já se teď teda přiznám. Já jsem taky tupé líné hovado :D Můj život šel jinudy a tuto kapitolu se mi nechce otevírat, ale občas mě fpv láká. Ale zakázal jsem si to, protože se potřebuju víc hejbat a ne víc sedět. Takže já mám za sebou jen pár desítek hodin v fpv acro módu na simulátoru :)

          1. alfonz:
            „…fpv láká…“

            – – –
            Ale to mě láká taky. Jenže si vždy řeknu, že nemusím všechno a už vůbec ne zbytečná rizika.

            .

            1. corona12.2.2024 v 20:43
              alfonz:

              tak jen pro info. Kdybyste chtel zkusit ten simulator – ja zkousel uncrashed, tak za 300czk na steamu. Samozrejme je vice simulatoru s ruznymi plusy, ale ja to uz tak 1.5 roku nevidel ;) A je to s moznosti vratit do 14 dni. Neni potreba uplne zazracnej pc, ale uplna troska to neda. Ovladate pres pripojene radio k pc, a nastavitelny je to tim stylem, ze si najdete parametry dronu, kterej se vam treba libi, ty zadate a +- by to melo byt ono. Samozrejme je to lehci nez realita, napr. tam nebude prodleva v komunikaci, ale za 300 pecka.

  9. Tak nějak nevím jestli je autor obyčejný hlupák co se moc kouká na holý-údské filmy jako Mission Impossible či seriály jako McGyver, a nebo jde o nějakého nastrčeného provokatéra.
    Na to že se jen u nás musely prodat tisíce a tisíce dronů z Aliexpressu, se tu jaksi žádné teroristické útoky nekonají. Což dokazuje že to co se píše v článku je naprostý nesmysl.

    Tedy, je tu ještě jedna teorie, podle mě nejzábavnější, že se tajné služby chystají provést nějakou špinavost a la Kozák 2.0 , tentokrát s pomocí dronu.
    A vytvářejí si tak dopředu alibi a „kouřovou clonu“ pro budoucí pohádku o frustrovaném mladíkovi z modelářského klubu.
    Který vůbec, ale vůbec naměl nic společného s tajnými službami a to půlkilo třaskavin zavěšených pod dronem si ubastlil doma v maminčině kuchyni v rendlíku.

    1. @ Kabrnak

      To není špatná myšlenka. „Být paranoidní neznamená, že po tobě nejdou.“

    2. O necem podobnem byl natocen film jeste 4 roky zpatky…

      https://www.csfd.cz/film/425895-modelar/prehled/

      1. @ Kevin

        Tak nějak se mi vybavil u tohoto tématu Blbec z Xeenemünde. Povídka od Josefa Nesvadby z knihy Einsteinův mozek a jiné povídky…

        1. Jo, tu znam taky… Vysla pak jeste v nekolika dalsich antologiich ceske sci-fi. A v 1962 byl podle te povidky dokonce natocen kratkometrazni film
          https://www.csfd.cz/film/430-blbec-z-xeenemunde/prehled/

        2. P.S. Ten film se da najit i na fastShare v docela dobre kvalite

          1. Kevin

            Jako film jsem to taky viděl. Super retro sci-fi.

Napsat komentář

D-FENS © 2017