Film: Ferrari - zpět na článek

Počet komentářů: 147

  1. Bil jsem poprvé na závodu sajtkáristů jako děcko a spolujezdec vypadl a další sajtkára ho zabila tak jsem viděl 3. minuty? krosáků v akci a šlus.

    1. ##########################################
      DFENSI a všichni ostatní:

      PŘESTAŇTE PODPOROVAT HLÍDÁNÍ A MONITOROVÁNÍ INTERNETU. Jak? Už je to po několikáté, kdy na hlavní stránce sdílíte odkazy s tkz. UTM bordelem.

      UTM bordel jsou informace pro server, na základě kterých monitorují síť a pomocí sledování informací z přečtení tohoto odkazu při šíření tohoto odkazu monitorují dosah stránek a mohou vytvářet i nějaké seznamy osob apod…

      Na hlavní stránce máš třeba odkaz na cigána co se má dobře:
      https://www.top-fight.cz/nepracujici-jan-kotlar-si-verejne-chvali-socialni-davky-cesi-na-mne-makaji-a-ja-jsem-bohac-pracujte-jeste-vic/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1222130&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

      a když si najedeš na odkaz tak ten po cestě ke stránce obsahuje navíc následující:
      ?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1222130&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

      A jde o ten bordel který je zapsán za tím otazníkem: „?utm_source….“

      prostě pokud to chcete někomu poslat, tak smažte všechno za tím otazníkem včetně toho otazníku aby odkaz vypadal jen takto:
      https://www.top-fight.cz/nepracujici-jan-kotlar-si-verejne-chvali-socialni-davky-cesi-na-mne-makaji-a-ja-jsem-bohac-pracujte-jeste-vic/

      To stejné používá i seznam, ale ten místo otazníku používá #.
      například:
      https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-do-ruske-armady-vstoupi-denne-tisic-lidi-potrebuji-pry-uzivit-rodinu-40457358#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      smažte všechno za tím křížkem # aby odkaz vypadal takto:
      https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-do-ruske-armady-vstoupi-denne-tisic-lidi-potrebuji-pry-uzivit-rodinu-40457358

      ODKAZ ZŮSTANE FUNKČNÍ, ale nebudou nás sledovat libtardští ZMRDI ani židobolševici z facebooku.

      Děkuji za pochopení.
      #############################################################

      1. Ja to delam odkjakziva.

        1. Já ne. Sem se narodil dřív než odkazy.

          1. Ja myslel svuj virtualni zivot. Ale pravda, i tak jsem chyboval, bo Arpanet nemel sracky pres prolinky a BBS nebo FidoNET taky ne.

      2. Dobře.
        U obrázků google je to i pikantní, že když ho někam dáváte tak bez zkrácení je to i na půl strany ale mají tam odkaz odkud a tam to je v origoš verzi, tedy zpravidla. :-)
        https://arkanumlarp2012.wdfiles.com/local–files/dlaci/vlkodlak%2B.jpg

    1. Co to sem dáváš za sračku??? Pičo!!!

  2. Strach nemá strach? Asi nemá, ale tu sračku co mu vkládáš do úst nikdy nenapsal, tak to koukej smazat a dej si tam něco třeba od Druláka nebo Davida ty vypatlaná kundo.

    1. ???

      1. Koukni se na hl.stránku na odkazy.

          1. Jaroš je nejen čurák (neb mu obsah domnělého Strachova výplodu evidentně imponuje) ale i debil (Nikdo jiný si nemůže myslet že tuhle sračku napsal pan Strach) anebo odporný lhář (pokud ví že to nepsal pan Strach).

            1. a užs to byl nahlásit do kritu, soudruhu?!? honem utíkej splnit svou soudružskou povinnost!!!

              1. Tenle Hosek je teda taky pekne hysterickej ukronacek. To musel bej na fronte peknej pruser, ze vsechna tahle hovada dneska vylezla delat kourovou clonu.

                1. na frontě žádnej velkej blitzkrieg, ale v žabožroutově padla vláda, v britannistánu má na kahánku, dyž se do nich pustili už ai všici presstituti co rychle zavětřili změnu směru větru a v rajchu div že nemají hladový bouře…společnej jmenovatel všech – vokamžitě přestat futrovat ukronácky, prachy domů a fofrem zas domluvit levný dodáfky všeho z RF ai rejžákova

                2. Takovy kadr a zahazuje se tady s nami, namisto toho, aby uz sedel ve vlaku do Kijeva. Vecna skoda takto uvedomelych a schopnych lidi, ze nejsou na fronte. Hola hola, UA vola!

                3. Už je to s ním vyřešené. Nepotřebujeme tyhle uvřeštěné opice.

                  1. D-FENS:
                    Jak to proběhlo?Pokud to není tajemství.

                    1. Bude muset „diskutovat“ někde jinde. Nerozumím, proč mám ve svém čase a za své peníze zajišťovat prostor pro vulgarity těchto zmrdů. Co si vůbec myslí.

                    2. D-FENS
                      V poho, ale taky jsi nám mohl nechat chvilku, aby jsme se s ním patřičně vyrovnali.

                    3. Sorry, tak někdy jindy.

                      Mimochodem, to, co předváděl, je ryzí čecháčkovství. Místo aby napsal na redakční mail, že článek se Strachem je podvrh, tak se raději exhibuje v diskusi. Pak se nelze divit, že to tady vypadá, jak to vypadá.

                    4. D-FENS:
                      Jo tohle.Asi každý soudný pochopil, že to tam někdo procpal zkrzevá Stracha.Asi měl strach, že by to jinak „neotiskli“.
                      Nojo, no.

                    5. Mea culpa, byl jsem moc aktivni a poslal ten link DF. Dal jsem nepatral. Skoda, tim se ten clanek shodil, protoze s obsahem jsem souhlasil.

            2. DF odkazuje na zdroj. To je ted prece „in“ a medialne korektni. Pokud zdroj clanek odstrani, link odsud nikam nepovede. DF neni arbitr.

    2. No booze, tak si toho Stracha skrtni a cti dal. Nenech cloumat svym majestatem.

  3. A druhý nejslavnější řidič 403 byl detektiv Colombo.

    1. A me to auto bylo povedomy, tak ted uz vim, odkud, dik!

  4. OT : Prosim pana domaciho, at vysvetli co myslel timto titulkem : „Městapáci z Boleslavi odsouzeni. Město poskytlo těm zmrdům půjčku na advokáta.“ Sdilim male nadseni nad vetsinou cinnosti MP – ale toto bylo o tom ze s odpadem spolecnosti mluvili jedinou reci, ktere je schopen porozumet. Neni cirou nahodou „zmrd“ ten soudce, co je odsoudil – a druhym dechem dodal, ze vi ze na efektivni reseni problemu nejsou zakonne nastroje ? Nemel nahodou pan soudce projevit obcanskou i lidskou odvahu a osvobodit je – byt by vedel ze na neho dopadnou priserne sracky od lepsolidi i od posranych nadrizenych ? Na ci strane vlastne pan D-Fens stoji ? Mam takovy dojem, ze kdyby se mu pod okny usadili dva agresivni smrdici bezdaci a tzv. zakonne prostredky by na ne meli asi takovy efekt jako v te Mlade Boleslavi – tak by velice rychle zmenil nazor. Asi bude pravdive to prislovi ze kdo s cim zachazi, tim tak schazi. Pan D-Fens tak casto pouziva vyraz „zmrd“, ze se u toho zapomel divat do zrcadla.

    1. Takže nám chcete říct, že překročení zákonných mantinelů, pokud je to ku prospěchu pro obecní blaho, je vlastně v pořádku?
      A kdo bude stanovovat tu normu, co je ku prospěchu pro obecní blaho. Vy? Já? Nebo velitel MP?

      1. Panku, tak jeste jednou pro pomaleji myslici, kteri jsou zpoza klavesnice velci hrdinove : „Mam takovy dojem, ze kdyby se mu pod okny usadili dva agresivni smrdici bezdaci a tzv. zakonne prostredky by na ne meli asi takovy efekt jako v te Mlade Boleslavi – tak by velice rychle zmenil nazor.“

        1. Omlouvat jakékoliv překročení zákonných mantinelů osobami, které mají dodržování zákonů vymáhat, je cesta do pekel.

        2. hulvath: nejste Vy ten slavný Řehoř z Lázní Bohdaneč?

          1. Jses slunickovy degenerat, nebo co ?! To ze jsou osoby vymahajici zakon v realu bezmocne a nemuzou ochranit lidi, to jako neni cesta do pekel ?! TI PREJU ! aby se zitra parta bezdaku usadila pod tvym oknem. Velice rychle prestanes resit filosoficke otazky a bude se snazit PREZIT. A budes dekovat tomu kdo tvoji ochranu vezme na sebe a ani te nenapadne ho kritizovat -pokud to efektivne udela. Budes delat ze nic nevidis. Mam pravdu nebo ne ?! Ses debilek od klavesnice, nic jineho.

            1. hulvath:
              Kde bydlíš, že se ti tam usazují?

              1. Kolikrat si uz havaroval, ze nosis v aute lekarnicku ? Kolikrat te ohrozovali na zivote ze nosis u sebe legalne zbran ? Kolikrat te uz pozvali delat hudebniho kritika do NY filharmonie, ze mas doma hifi reprobedny za 200 000 kus ? :D Jses fakt tak vymastenej, ze musis davat otazky takoveto kvality ? A pan domaci mlci… I to je velice vyrecne.

                1. hulvath:
                  Nemusíš se za to stydět.
                  Prostě na ně zařvi z okna ať hned vypadnou a ukliděj si po sobě, nebo zavoláš benga.

                  1. A když to neukliděj a nevypadnou tak zavolej benga. Schválně co se stane.

            2. hulvath: ne, děkuji za optání. Je hezké, jak jste plný lásky k bližnímu svému, já Vám na oplátku popřeji, ať potkáváte co nejvíc lidí, jako jste sám.

              Partu bezďáků „pod oknem“ jsem již pomáhal řešit. Jako správný hulvath se asi budete divit, ale stačilo, aby obec demontovala lavičku a partička se přesunula neznámo kam. Možná k lidem, jako jste Vy ;-)

              1. Aha, jste mistr logiky jak koukam. A to jako bylo systemove reseni ? Nebo jste mel jen sproste stesti, ze ti vasi byli mekci a ze mistni podminka (lavicka) byla pro ne postradatelna ? :)

                1. To hulvath :
                  Budeme předpokládat, že nespí ve stoje jako koně a že popíjí první ligu, tak jak se to v jejich kruzích činí. Pak je lavička opravdu nepostradatelná a za mě smart move její odstranění. Nebo mi něco uniká a znáte / navrhujete to jinak?

                  1. Fajn. Takže už si tam nikdo na lavičku nesedne. Ani bezďák, ani babka, ani nikdo. A dál co? Odmontujeme všechny lavičky? Na zídky přiděláme ostny? Zrušíme trávníky a nasypem tam štěrk a střepy? Aby se tam náhodou nepovalovali nebo neposedávali bezďáci?
                    Nebylo by jednodušší vymyslet nějaký řešení který by nekurvilo život normálním lidem?
                    Takhle vznikla v Praze ta slavná vyhláška o zákazu pití alkoholu na veřejnosti. Aby se bojovalo s opilými bezďáky. Výsledek? Opilí pochcaní bezďáci se povalují furt, ale zkus si dát na lavičce pivo.
                    Proč? Protože bezďák pokutu nezaplatí a exekutor mu nemá co sebrat.

                    1. Shane

                      Trochu mimo téma: bezďák představuje oproti exekutorovi cca 1.000 krát nižší společenskou škodu a nebezpečí.

                    2. Jen by mě zajímalo, jestli bys tenhle názor sdílel i v případě, že by ti někdo visel prachy a smál se ti do ksichtu, že ti nezaplatí.

                    3. Shane

                      Můj názor je v tomhle stejnej pořád. Tyhle věci jsem řešil bez exekutorů. Jestli jsi věřitel a existenčně závisíš na vymožení dluhu, tak jsi zoufalec a přeju ti to. Když k tomu použiješ exekutora, tak jsi také blbec. Exekutor v první řadě vojebe tebe. Mě se to nestalo, stačí použít alespoň část mozku. Není to složitý.

                    4. Re: shane 16.1.2024 v 13:07
                      To je samozrejme neprijemne, ale muze si za to veritel. Jednak nema pujcovat prachy a druhak si ma vybudovat kontakty, ktere tyto problemy umi resit ‚domluvou‘.

                      Ja jsem jako mladej dvakrat pujcil prachy, ne nejak moc, ale i tak. A presne se potvrdilo, ze jsem prisel i o prachy, i o kamarady. Muj tatik takhle taky pujcil prachy, domluvil jsem mu pres kotant reseni a prachy se objevily. Kde si zatnul dluznik sekeru jinde, nebyl otcuv problem.

                      Ostatne, stat dela uplne to same, v tech socialistickych systemech v panelacich. Jeden hajzl dluzi za teplo, ale zbytek se na to musi slozit, pokud to nechcou mit odstrizeny (v lepsim pripade jendnu stoupacku) a nebo pokud si treba zadaji o nejakej uver na revitalizaci. To je, panecku, parada.

                    5. …pres kontakt… kurvadratdopici.

                    6. Navíc bezďák skoro jistě už exekutora potkal. Proto je bezďák a smrdí na lavičce. Proto spousta lidí na vaše knížecí problémy s bezďákama sere. Vyřeší si je sami nebo je ignorují.

                      Mě spíš baví, jak jsou z bezďáků na větvi takzvaní „slušní lidé“. Dle mých životních zkušeností by lopatou přes držku potřebovali spíš „slušní lidé“. Plus samozřejmě exekutoři. A politici. Universitní učitelé.

                      Váš problém nejsou bezďáci. Váš problém je, že už jste taky v prdeli. A začínáte to tušit, tak dostáváte křeče a kvičíte. Hledáte obětního beránka. Ovšem to bude vaše role, kašpaři.

                    7. shane: když tam byli bezďáci, babka ani nikdo si tam stejně nesedli, pro ně se demontáží nezměnilo z pohledu posezení nic. Ale z pohledu života se toho těm lidem změnilo dost. K lepšímu. Na to, že si „nemá kam sednou“ si nestěžoval nikdo, hlavně, že ta parta vypadla. Tolik k realitě bez hysterického „nikdo si tam nesedne“.

                      Proč demontovat všechny lavičky? Důvody, proč se někde bezďáci zdržují budou předpokládám různé a tomu může odpovídat i paleta možných řešení. Netuším, jaký smysl má „demontovat všechny lavičky“ za situace, kdy bych řekl, že bezdíci okupují co, tak možná desetinu procenta všech laviček v ČR? Jak Vás taková blbost vůbec napadla?

                    8. Tak jestli ti nevadí že vyřešení nějakého problému snížilo tvůj občanský komfort, tak prosím. Proti gustovi žádný brom.
                      Ale to Behemothovo řešení a kýble špinavý vody mi přijde efektivnější. Akorát to nesmí dělat policajti.

                    9. S kýblem

                    10. shane: myslím, že kdybych na bezďáka přišel s kýblem, možná za mnou poběží pes a možná bych i dostal do držky, přesilovka byla významná. Můj občanský komfort se nesnížil vůbec nijak (nebylo to v místě mého bydliště) a jak jsem (bohužel ne zcela jasně, zdá se) napsal, ostatních také ne. Místní si s kýblem nedovedu představit už vůbec, ale třeba máte kolem sebe samé bojovné důchodce. V takovém případě ale nevím, o čem se tady vůbec bavíme, protože k problémům v Bolce nejspíš vůbec nedošlo, nebyl k tomu důvod. Vždy vše spolehlivě vyřešila kýblová domobrana.

                  2. Btw, bezďák k těmto činostem opravdu nepotřebuje lavičku. Smrdět a chlastat může klidně na trávníku.

                2. hulvath: nejsem jen mistr logiky, ale také mistr praktických řešení.

                  Nikde jsem nepsal, že toto řešení pomůže vždy a všude, ale že zjevně lze takovou situaci vyřešit i bez toho, že by městapák někomu rozbíjel hubu. Takovej vůbec nemá být městapákem a má někde lámat skálu v lomu, aby svou energii využil účelně. Možná byste místo teoretických hysterií měl začít taky jednat prakticky pro konkrétní situaci.

                  1. Já jsem teda zásadní odpůrce policejní cochcárny, ale na otravný bezďáky v podstatě nic jinýho než ruční domluva neplatí. Pokuty nemaj z čeho zaplatit, exekutor jim nemá co sebrat a jiný tresty za tenhle typ přestupků zákon nezná.

                    1. shane: že by to tedy chtělo změnit zákon? Tím, že ho bude brát kdejakej mamlas z městapa do vlastních rukou se situace rozhodně nezlepší. Naopak se zhorší, stačí vidět Řehoře a LB. Agresivní hovado v uniformě s pocitem beztrestnosti rozhodně svoje „kvality“ nebude uplatňovat jen na bezďáky, byť tam je bude uplatňovat řekněme svérázněji, protože jak na bezďáka nic neplatí, tak taky nemá žádné zastání. Pro Vás nebo pro mě je ale takto fungující městapák prostě potenciálně velkej problém a nechci to. Stačí, co dělají když zákon zjevně neporušují.

                    2. Jistěže zo chce změnit zákon. Já jsem zásadně proti tomu, aby policajti brali zákon do vlastních rukou. Pokud jim stávající zákon efektivní řešení neumožňuje, tak to holt řešit nebudou. Ať se občan klidně posere. Kreativní policie obcházející zákon je větší nebezpečí než I. Celonárodní všebezdomovecký slet v Praze.

                    3. shane: občan zajistil demontáž lavičky, zda se u toho někdo posral mi není známo.

                      Mě přijde srandovní, že proti mé praxi stavíte smyšlenky. Co tím sledujete nevím.

            3. Začíná humor. Jak to tu čtu tak kancelářské krysy ze středostavovské bubliny se nám rozhodly hodnotit denní chleba Řehoře, protože si přečetli pár článků z mediálního mainstreamu (ano toho samého, který tu pokaždé dostává bídu).

        3. na smrdící bezďáky stačí vole z vokna vylejt kýbl špíny z podlahy a problém je okamžitě vyřešenej

          1. Aha Behemote, a to je jako zakonny postup, kdyz tady nektery vzyvaji neco o „cestach do pekla“ ? :) Dyt bych se dopustil min. prestupku vytrznictvi ! A predstav se ze by smradovi eventualne zabehlo, zacal by se dusit, druhy by privolal sanitku, byli by svedci ze to je v pricinne souvislosti s tim mym politim…Na leta vystarano o yebani od uradu a uslechtilych lickopravniku…Jak muze nikdo picovat na mne ze fandim nezakonnym postupum a druhym dechem mi radit at je pouzivam taky ? :)

            1. Klasika. Každej by řešil problémy kreativním obcházením nebo porušováním zákona, ale běda jak to kreativně obejdou policajti.
              Z toho plyne zakladní policejní poučení, když seš policajt, dělej všechno podle zákona, ať se občani třeba poserou. Přece se kvůli nim nenecháš zavřít.

              1. Presne tak, shane. A takto, ze kazdy na vse sral a system prestaval fungovat a budit respekt, dojela uz nejedna rise. Rim – chleb a hry, Adova rise – misto aby se se schopnymi Zidy spojil, delal z nich klih, socik, kde nikdo za nic nakonec nemohl a nebyl odpovedny. I nase rise soucasneho kolektivniho Zapadu bude takto prevalcovana. Ti bezdaci u nas jsou jen navstivenka z budoucnosti. Ktera uz funguje treba v Nemecku. Skupinka 7 mladych obohacovacu z Afriky zevluje kolem vchodu do prodejny, siri kolem sebe strach, lide se boji tam chodit. Zoufaly obchodnik vola policii, ktera nezmuze nic. Zaplati tedy vudci gangu vypalne – a hloucek zazrakem zmizi… Co me udivuje je kolik idiotu co si nevidi od konce nosu, je i na tomto webu.

                1. Ono to totiž vyžaduje, aby se každý zapojil. Když dá občan vágusovi facku, tak pokud mu nezlomí čelist, tak to bude maximálně přestupek. Pokud mu tu facku dá policajt, je to trestný čin zneužití pravomoci úřední osoby. Takže se ti na to každej příčetnej policajt vysere, aby kvůli tvýmu pohodlí skončil v lochu.
                  Pomoz si sám a bude ti pomoženo. Nebo dejte policii účinný nastroje, jak problém řešit.

                  1. Jo, mam presne tuhle zkusenost. Jeden srac zacal se mnou lomcovat, tak dostal ode mne po tlame, ovsem co cert nechtel, bylo to na zastavce dopravne hromady a ridic tykadla zavolal fizly. Ti byli asi nekde pobliz, protoze zatimco jsem toho smrada zpracovaval, policajt mi celkem slusne poklepal na rameno, v klidu si rekl o ovcanku a povida ‚pane inzenyre, mate to zapotrebi…?‘ Na moje civeni mi vratil ovcanku, koukl, jestli je typek celej a oba policajti odesli. Tohle nikdy nezapomenu.

                2. Takže systém si neporadí s partičkou negrů, zatímco vysírá na Rusko vyzbrojené tisíci jaderných hlavic.
                  Já už tady ničemu nerozumím.

                  1. Žejo. Rakovinu slinivky léčit neuměj a serou se do očkování proti borelióze. Hambafuj. Fyjalo octup!!!!! Babyš nahrat!!!!!

                    1. Shane

                      Nebuj telí, to bude dobrý. Dej si šestou tečku a nasaď recpirátor, je to uklidňující.

                    2. Na borelu se tečkuje? Ty uź to taky nepij ani ředěný.

                    3. @shane
                      borelioza či encefalitida, prostě klíště, hodinky i holínky se taky natahují…

                    4. Očkování proti borrelii u lidí neexistuje i když se na ní usilovně pracovalo (podobně jako proti syfilidě). Ale například u psů existuje očkování, které dle optimistických publikací poskytují až 50% ochranu proti vypuknutí onemocnění. I tak se ale jedná o kontroverzní záležitost, kdy není jistota, zda očkování opravdu chrání proti infekci, či pouze potlačuje některé příznaky onemocnění.

                    5. Tak třeba to jde použít i na klokany, to jsi asi myslel? :-)

                    6. Depa, pánové. Pokrok kráčí mílovými kroky. (Omlouvat se mi není třeba). Což sice neznamená, že očkování na borelu bude, ale serou se do ní
                      https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/zdravi/lymeska-borelioza-nemoc-ockovani-vakcina-pfizer-valneva_2208170615_hav

                    7. Fajcr… tak to jo, to bude na krame jeste driv, nez budou hotovy testy. Zadne zbytecne prodlevy.

                    8. Sysop, shane: je to prý „přijatelně bezpečné“, takže lze očekávat, že borelióza se stane novým covidem a kdo se neočkuje, není Čech. Za pár set milionů bych mohl Válkovi doporučit nákup těch vakcín za pár miliard, Kulveit a spol už mají dost.

                      Že to úspěšně vstoupilo do třetí fáze klinických testů nejspíš znamená, že už na tom dělají půl roku a testují to třetí měsíc, takže je zřejmé, že dlouhodobé vedlejší účinky to žádné nemá. Šacuju to na 2-3 bůstry ročně, aby byla zachována vynikající nevyvanulá imunita.

            2. Btw, mezi občanem a policajtem ne rozdíl v tom, že občan může dělat všechno, co mu zákon nezakazuje, zatímco policajt může dělat jen to, co mu zákon povoluje.
              Takže vzato kolem a kolem, nikde není zakázáno lejt z okna vodu na váguse, zatímco kýbl s vodou mezi donucovací prostředky nepatří. Nemluvě o tom, že i ty donucováky maj svý pravidla, kdy je možno je použít.

    2. V ideálním světě by městská policie byla cosi jako domobrana, která hájí „náš“ způsob života a drželi bychom jí palce i ve chvíli, kdy se uchýlí k řešením lehce proti zákonu.
      Jenže v ideálním světě by i zákony byly takové, že by povaleč mohl být legálně vypráskán, v případě recidivujících krádeží oběšen.

      Nežijeme v ideálním světě, městská policie v praxi nehájí zájmy měšťanů, ale vybírá prachy (skrze radary) a je vnímána jako součást represivních složek státu, vrchnosti, která stojí proti.
      Ačkoli pocitově zde souhlasím s MP a s Vámi, tolerance nezákonného jednání může být dnes rizikem.

  5. No, mrknu na to, ale jsem skeptický. Nedávno jsem viděl jakousi slátaninu o Lamborghinim a dopadlo to ještě hůř, než kdykoli předtím. Absolutní dno kinematografie. Chápu, že jsem zaujatý a tím pádem filmy podobného kalibru těžko mohu nějak chválit, ale čeho je moc, toho je příliš. Proti tomu i ta slátanina Rivalové dopadla vlastně docela dobře, i když to bylo dno předchozí. pokrok nezastavíš a i když už to vypadá, že to hůř nejde, vždycky se najde někdo, kdo najde dno ještě níž.
    Takže díky za tip, zkusím, a jsem zvědav.

    1. A mimochodem, proti dobrému filmu na téma 72. pohlaví bych osobně nic moc neměl. Takovému asociálovi, jako jsem já, by nějaké přiblížení pochodů mysli úchylákova neuškodilo. Problém je ale v tom, že filmy na tato témata nejsou filmy, ale výhradně ubohými politickými agitkami, stylu budovatelských kravin 50. let 20. století (i když mám tak nějak pořád pocit, že tehdy to mělo alespoň řemeslně podstatně vyšší úroveň než dnes). A těch agitek je navíc tolik, že člověk spíš kouká, jak se tomu bahnu vyhnout, než jej vyhledávat. Takže i kdyby někdo snad na toto téma i natočil dobrý film, asi by byl diskvalifikovaný už předem a zapadlo by to do bahna tak jako tak (takže proč se snažit, že jo?).
      I když si vzpomínám na agitku „Dánská dívka“ či jak se to jmenovalo a nebylo to úplně vodfláklý. I když ten hořkosladký patos tam byl použit také kontraproduktivně měrou vrchovatou.

    2. Integrale: Rush je super, nevidím tam žádné „dno“, ač pochopitelně ne vše odpovídá realitě, holt to není dokument, ale halyvůdský trhák. Navíc s hudbou od Zimmera, která je podle mě společně s The Da Vinci Code jeho nejlepší. Lamborghini jsem viděl taky, zpracování nebylo úplně špatné, ale žádný zázrak, spíš to působilo jako béčko-céčko pro videopůjčovny, pardon netflix.

      Z toho, že v tom vidíte dno kinematografie soudím, že na filmy moc nekoukáte, případně máte velmi specifická kritéria hodnocení.

      V čem se ale shodneme je určitá skepse vůči filmu, kde se v duchu moderní doby přisuzují různým manželkám atd. role, které neměly a události jsou tak často zkreslené úplně stupidním směrem. V tomto byl zrovna Rush úplně v pohodě, role obou dvou manželek byly takové, jaké být měly – někde na pozadí, s pár veselými záběry. U Ferrari z toho, co píše D-F mám obavu, že to bude zase celé plné nesmyslných dialogů, ze kterých by pamětníkům, kdyby žili, vstávaly vlasy hrůzou na hlavě, případně by se váleli smíchy.

      Co Le Mans ’66, The World’s Fastest Indian nebo Gran Turismo?

      1. No zas na ty vztahy a manzelky utahnu svoji zenu, ktera by na to jinak nesla. Treba First Man (o Neilu Armstrongovi) se mnou videla a libil se ji.
        Dneska holt vzhledem k vyrobnim cenam filmu musite pritahnout do kina celou rodinu :)

        1. zrusavpt: nevidím problém jít do kina s kamarády nebo i sám, když to jinak nejde. Přesněji řečeno, pokud si mám vybrat mezi kvalitou a věrohodností filmu a tím, kdo bude vedle mě v kině sedět, pak jednoznačně volím to první.

          Současně si nemyslím, že je snaha rvát tam moderní stereotypy motivována tím, aby na to šla „celá rodina“, ale prostě tím, že západ je v tomto zdegenerovaný a politická agitka má před realitou přednost. Například se nestydí zcela otáčet role, případně je do filmů přidávat. Zde je zářným příkladem Everest, který je naprosto otřesný (neschopná soudružka zbohatlice, jejíž podíl na tragédii byl velmi významný je portrétována jako moderní úspěšná žena, zatímco role neschopa připadla muži, který ji v reálu neměl a byl obětí celé situace). Viděl jsem i původní Into thin air a přestože to pochopitelně nemělo spektakulání a moderní efekty jako halyvůdský remake (nakonec, ono to taky bylo o skoro 20 let starší), bylo to mnohem lepší coby dokument. A já jsem holt člověk, který upředností realitu než abych viděl píčovinu a pak si dohledával, jak to vlastně bylo ve skutečnosti (jako třeba jiný horolezecký film North face je to ještě horší, část filmu řeší slépku, která v reálu neexistovala vůbec).

          1. Ktorý z tých Everestov? Na ČSFD ich vidím tri prdele.

          2. https://cs.wikipedia.org/wiki/Tragédie_na_Mount_Everestu_(1996)

            Tady toho moc není, kde jsi čerpal fatdwi? Já ten film mám celkem rád kvůli vizuálu a atmosféře…

            1. shifty: hlavně EN zdroje, díval jsem na wiki a taky nic moc, takže už nevím… Vizuál je samozřejmě lepší, než Into thin air, holt halyvůd. Dobrej je ale i Nanga Parbat (2010) nebo to North face (Nordwand, 2008), obojí je dobře natočený. Škoda těch faktických nesmyslů.

              1. Nordwand mám v zásobě připravenej.

      2. @fadtwi
        Le Mans jedině to z 1971 s McQueenem ;-)
        A Grand Prix z roku 1966. ;-)

        1. Dachsmeister: Grand Prix neznám, nechápu, jak mě to mohlo minout. Současně mě ještě napadl Senna, to je taky dost dobře udělané.

          1. Grand Prix – ve své době bomba, fantastické záběry, jako bys seděl přímo v monopostu..ozvučení..

            Akorát je tam „balast zbytečného příběhu“, jak kdysi napsal nějaký kritik.

            Viděl jsem ho jako malý harant, pak na vojně, a šel bych na něj klidně i dnes, jako čerstvý stařík.

            1. Hroch, Dachsmeister: tak jsem si večer pustil Grand Prix, musím říct, že stopáž 2:55 mě zarazila a než skončily titulky (něco přes 9 minut), bylo mi jasné, že to žádný „akční film“ nebude. Záběry hlavně z Monaka jsou ale super, tehdá žádné CGI, ale pěkně poctivě s kamerami, v tomto směru pěkná práce. Dialogy a jejich dynamika poplatná době, po přesně dvou hodinách jsem to vypnul a dokoukám to dnes. Příběh mi zbytečný nepřijde, něco se tam dít musí. Spíš vadí samoúčelné sekvence z dalších závodů, kde tvůrcům zřejmě přišlo zbytečné natáčet při závodech auta a tak místo toho natáčeli kytičky, publikum a v nestřežené chvíli některé záběry dojebal zdivočelý střihač (rozdělení obrazovky na mnoho stejných filmových políček asi tehdá vypadalo jako něco cool, ale je o děs, jak když si hraje začátečník, co za efekty by šlo ve střižně použít). Každopádně i přes to je to kupodivu slušně koukatelné, takže díky oběma za tip a komentáře.

              1. Ze jdu tak kolem, tak mi to neda nepoprati pekneho jitra a doporuciti film Vanishing Point…Je to drobet starsi a drobet limonadka, ale puvab to ma…A milovnici rychlosti i peknejch aut si prijdou na svy

                1. Díky, taky neznám, mrknu.

                  1. To fatdwi:

                    Je tam vsechno :-) Svobodaaa, nahata blondyna na motorce, lehkej smich i hlubokej srdce zal, chrestysi, prach pouste, drogy a prekrasny prirodni scenerie. Guilty pleaure, ale fakt zas stylovy. Pak poreferujte, jestli se libilo.

                    1. @SL
                      Dal jsem si ukázku a připomněl jsem si, že už jsem to viděl…
                      Jo poctivej emerickej biják.

                    2. To Dachsmeister:

                      Pastva pro oči. I když třeba Mirka Spáčilová by mě nejspíš sprdnula, že je to plochej brak a informační přínos nula, ale nádherně to vystihuje americký sedmdesátky…Beztarostná jízda 2.0

                    3. Slecna Ling: „pastva pro oči“, byť trochu jiného druhu, je Wild s Whiterspoonovou, taky můžu doporučit.

                    4. @fadtwi
                      mě oblažil i pohled na Sharon Tate v podání Margot Robbie v hollywoodských sedmdesátkách podle Tarantina.

                    5. Dachsmeister: já neměl na mysli Whiterspoonovou, ale přírodu:-) (i když i ta se mi líbí, nejlepší byla v Cruel intentions a Walk the line)

                      Tenkrát v halyvůdu taky dobrý, ale s tím obsazením a režisérem to ani jinak nešlo.

      3. fatdwi: máte pravdu, na filmy už moc nekoukám, protože za posledních x let jsem vlastně asi neviděl dobrý. Ale možná kecám, třeba se jen nepamatuji. Bohužel tím, že neumím ani slovo francouzsky sám sebe odsuzuji, neb mě vždycky žabožroutí kinematografie byla asi miliardkrát bližší, než ta hollywoodská. A Fr. filmy se do české distribuce už čtvrtstoletí dostanou jen výjimečně.
        Z těch, co uvádíte, jsem kdysi viděl Le Mans ’66 a moc mě to nebavilo. Ostatní neznám.
        U těch Rivalů mi nejvíc vadila ta úplná odchylka od reality, na začátku filmu je dokonce dokonce úplný principiální opak reality.
        Nemusí a nemá to být samozřejmě dokument, ale úplná prachsprostá lež taky není to pravé. Alespoň u mě.

        A co se vztahů týká: já si osobně myslím, že ty vztahy mají obecně (nevím, jak filmově) dost velkou důležitost. Velcí mužové by možná nebyli velcí, kdyby měli jinou (nebo někdy i jen nějakou) ženu. Znával jsem několik mužů, kteří mohli být „velcí“ a žena jim přistříhla křídla, i několik takových, kteří budou do smrti nezajímaví čučkaři a ženy z nich učinily celebrity. A zejména ve světě motoristického sportu to bylo vždycky hodně znát, kdo má jakou ženu (protože si nějak ne a ne vybavit motoristického závodníka jiné orientace, ale to taky může být jen mojí bublinou).

        1. Integrale: stále lze čerpat z těch starých, stran nových se nejspíš shodneme (ne, že bych nekoukal vůbec na nic, ale vidět něco dobrého je skoro zázrak). FR filmy mě, ač mluvím francouzsky, nikdy moc nebavili, přestože dobré jsem samozřejmě taky viděl, ale nijak zvlášť mi jejich produkce nechybí.

          Le Mans ’66 je staré asi 4 roky, to není zas takové „kdysi“, podobně jako Rush, i tam je to primárně o autech s nějakou tou stupidní zápletkou, která v reálu nenastala (resp. přeměna situace do stupidní zápletky). Ale možná myslíte původní Le Mans (bez toho 66), které je ze začátku 70. let.

          Vztahy mají určitě důležitost, ale mě primárně vadí jejich dezinterpretace a nerespektování reality. Takže pak z chlapa vyjde ňouma, co nebýt té jeho ambiciózní moderní soudružky, sotva by si došel na záchod, ač v reálu žádná taková v jeho životě nebyla.

          Pokud chcete vidět něco opravdu dobrého, relativně nového a z úplně jiného soudku, kde taky uvidíte „vztah“, tak vřele doporučuji Free Solo. Tam mi z přítelkyně hlavního hrdiny bylo doslova na blití. Protože se nejedná o hraný film, ale dokument, je její debilita o to více vidět a určitě by bylo zajímavé sledovat, jak by se její role jednou chopil halyvůd. Možná by se ukázalo, že bez ní by nebylo co točit a ona sama byla to skvělou inspirací a hnací silou.

          1. Díky za tip. A máte pravdu, le Mans skutečně myslím starý film s McQueenem (či jak se píše). 66 jsem neviděl. Pardon za dezinterpretaci.

        2. Integrale
          Francózský filmy = no nevim, asi nemám šťastnó ruku, nebo poslední dobó ve Francii natáčijó samý podivnosti.
          První film „Lulu femme nue“ děj eště unde, ale ten konec…
          Druhé film „L’inconnu du lac“, těžce „vztahové“ film, rádoby detektivka, vodehrává se to na nuda pláži pro buzny a zápletka je vo tem jak se svědek vraždy zamiluje do vraha. Fakt nechápu jak negdo mohl natočit neco tak divnýho.
          Zlaté 40 let staré „Le père Noël est une ordure“. Škoda, že to nigdá nešlo u nás, ve Francii je to vánoční klasika.

          1. @vltava
            Tak z fleku vzpomenu 3.
            „Nedotknutelní“, negerská propaganda
            „Co jsme komu udělali“, multikulti propaganda.
            Oba rafinovaně zábavné.
            A historický židomilný „J’accuse“od prcačkáře Polanského.

            1. Dachsmeister: Co jsme komu udělali je aspoň docela sranda, nevím, jestli je to zrovna propaganda, spíš je místy vidět, že z toho úplně nadšení nejsou. Co mě pobavilo bylo Vítejte u Ch’tisů, je to už pár let, ale pamatuju si, že jsem se zasmál (https://www.csfd.cz/film/239904-vitejte-u-ch-tisu/).

              1. @fadtwi
                jo je to občas docela sranda relativně na úrovni, ale ve světle problémů současné Francie je to multikulti limonáda.
                Zcela nekorektní je ten katolický farář, co se nekontrolovaně směje 1. katolickému zeťákovi v rodině (po židovi, muslimovi a asiatovi), který je ale negr.

              2. Tam je krásně vidět rozdíl mezi jihem a severem Francie. Dobrá komedie.

                Nás bavili ještě tyhle –

                https://www.csfd.cz/film/481573-srdecne-vas-vitame/recenze/

                https://www.csfd.cz/film/405400-zbrusu-novy-zakon/prehled/ – to už je trošku psycho

                https://www.csfd.cz/film/332473-realita/prehled/ – to je úplně úlet..

                1. Srdecne vás vítáme je přesně takový to vítání migrantů našimi vládními představiteli v praxi. U toho sem se bavil fakt hodně…

                  Kdyby jsme pak mohli ukročit směrem k vážnějšímu a taky více italskému, tak mě napadlo, jestli jste viděli tenhle masterpiece

                  https://www.csfd.cz/film/79708-suburra/recenze/

                  1. shifty: nic z těch čtyř, cos sem dal výš neznám, díky za tip.

                    Mimochodem, nedávno jsem měl „české období“ a sjel několik filmů z posledních tak dvou-tří let, celkově spíš bída. Ale utkvělo mi Zatmění (https://www.csfd.cz/film/1199803-zatmeni/prehled/), mezi našimi pokusy o thrillery je to myslím vcelku povedené a slušný byl Poslední zavod. Taky jsem se párkrát zasmál u Ostrova a Střídavky, Langmajer a Hofman jsou holt klasa, byť celkově nejde o nic originálního. Oproti tomu Promlčeno, Dvě slova jako klíč, Banger, Grand prix, Kdyby radši hořelo nebo Modelář působí dojmem, že se ty filmy točí hlavně proto, aby byla „práce“ pro české herce. Dotace do filmu bych zkrouhnul tak na desetinu, kdyby většina českých herců prodávala v mekáči, nestalo by se vůbec nic a aspoň by tady bylo víc produktivních lidí.

                    1. Jo to souhlas. Je to bída. Zatmění zkusím, věděl jsem o tom, ale nějak to uplavalo..

                    2. fatdwi, shifty: Nedaří se mi dát sem link – Prušinovského film Chyby (2021) znáte? Po jeho shlédnutí jsem měl po zoufale dlouhé době pocit, že jsem nepromarnil čas, tedy co se domácí tvorby týče ..

                    3. Jak Torrance: neznám, mrknu. Nějak se to za těch posledních pár dnů nakupilo:-)

            2. Zrovna řada vycházející z „Co jsme komu (zase/všichni) udělali“ mi přejde typicky francouzsky boží. Každý, s kým jsem o těch filmech mluvil, v nich vidí trochu (či hodně) něco jiného.
              Zatímco Vy v tom vidíte multikulti propagandu, já v tom vidím pravý opak a dokonce v celé řadě vidím pláč nad dobami minulými (ve Francii můžete krásně žít pouze a jenom za předpokladu, že máte nastřádáno z doby, kdy tam vládl ještě kapitalismus, jinak jste v …).
              Ostatně tento „narativ“ se vyskytuje v mnoha současných Fr. filmech. I v případě, že se jedná o pokrokářskou agitku. Všimněte si, že i v těch nejangažovanějších agitkách ti staří, konzervativní, hloupí, sobečtí a nic nechápající rodiče, kteří ničemu nerozumí a jsou dobří leda tak k utracení jsou prakticky vždy zdrojem příjmu a živobytí oněch mladých, pokrokových a ideově pevných multikulti svazáků. A i v těch agitkách bývá obvykle přiznáno, že pokrokářem lze být jen a pouze v případě, že máte nastřádáno z dob sociálního kapitalismu, kdy byl svět ještě v pořádku. A tyhle rozpory, to je to, co se mi u těch Frantíků líbí (a co v Holywoodu najdete max. do druhého tisíciletí).
              Ono možná je nejpodstatnější trochu chápat situaci jihu Evropy, kde lidé již takřka 20 let soustavně reálně chudnou a kde skutečně vidíte, že blahobyt pochází jen a pouze z minulých dob sociálního kapitalismu. A tento stín pak nacházíte i v těch filmech. Třeba v Itálii je to ještě mnohem patrnější, než ve Francii.

              1. @Integrale
                ale jo, bylo to myšleno lehce ironicky.
                Mně to připadá jako drobná nekorektní kritika v mezích zákona, ale s dobrým idealizovaným multikultikoncem.
                Takový ten odvážný socfilm z bolševických osmdesátek co nastavuje zrcadlo.

              2. Kapitalismus ve Francii vládl naposledy někdy okolo roku 1914 max. Už mezi válkama tam měli polokomunistické vlády. A po válce? Proč asi u nás soudruzi pouštěli tolik francouzských filmů? Francie je už desítky let silně doleva.

                1. To je samozřejmě celý evropský jih. Nicméně podle mého názoru pořád můžeme systému, pokud přerozděluje méně než 50 % HDD, říkat kapitalistický, pokud splňuje základní prvky.
                  Podle mého mínění se ze sociálně kapitalistické země stala Francie vysloveně socialistickou až v 21. století.

  6. S tím filmem mám jeden velký problém. Koukám na filmy v originále a tady je originál anglicky. Zrovna u Ferariho mi to silně vadí. Nechápu, proč z úcty k mistrovi to nemohlo být v italštině. Navíc, kdo měl někdy na dílně bandu italů řešících problém, tak ví, o čem mluvím. :)

    1. Protože dementní Amíci musí mít vše předžvejkané, na titulkový film by nešli.

      1. To asi nebude ten hlavní důvod. Kolik anglicky mluvících lidí versus kolik italsky mluvících lidí na ten film bude koukat?
        A budete-li točit český film o Leonardu da Vincim, budete jej točit také v Italštině v naději, že jej zhlédne alespoň 5 Italů?

        Ale samozřejmě, „výměna názorů“ v Italštině má rozhodně určité zvláštní kouzlo. K tomu jsou asi nejlepší italské filmy ze 70-80. let minulého století v původním znění.

    2. PIF: a ta angličtina v tom filmu není originál? Zkuste se zeptat v RAI, že by mohli něco o Ferrarim natočit doma, ale když točí halyvůd, to je teda divný, že to není italsky (facepalm).

      1. Tak jasně, ve svatým lese se točí jenom anglicky. (Facepalm). Schindlerův seznam, Apokalipti, Umučení krista, …. Samý béčka. Já psal, že by se jako z úcty k mistrovi mohli přemoct, najmout italské herce. No nic
        Ale jestli je to ale tak, jak píše D-FENS, že se chovají jako amíci, tak na tom vlastně nezáleží. Je to prostě film na motivy ….

        1. PIF: ne, netočí se tam „jen“ anglicky, ale jen blb může napsat, že „má rád originál“ a tak z halyvůdu čekal italštinu, když film je „v originále“ natočen anglicky.

    3. Nejde ani o ten jazyk. Oni nejen mluví anglicky, ale také se tak chovají. Žádná gestikulace, mimika, intonace tolik typická pro Italy.

      1. D-Fensi, vyzval jsem vas k reakci na vas prispevek o „zmrdech“ z MP Mlada Boleslav, viz vyse tady. Proc mlcite ? To vam nevadi ze jste se dostal do tezkeho konfliktu nazoru ? Nebo zkousite sesmolit neco ve smyslu jako pan namestek ministra, co sice z hazlu unikl pred novinari oknem, ale „rozhodne pred nima oknem neutekl!“ :) :)

        1. proč nenapíšeš na redakční e-majle?

  7. Já jen podotknu, že kvalitní herecký Penelope Cruz výkon mě nijak nepřekvapil. Naopak.
    Vztahy se ve filmu řešily zbytečně moc. Doufal jsem, že auta dostanou na jejich úkor větší prostor. Ale i tak po dlouhé době film, na který má smysl jít do kina.

  8. Nenávidím Ferrari, ale teď nedávno jsem stahoval film o Lamborgini, jdu se podívat na něj.

    1. Zvláštní. Docela by mě zajímalo proč?

      1. 1) Skrz tento nejslavnější moment, ze kterého jsem tahal za šulínka. Jako proti člověku Schumachra nic nemám, ale prostě jak se ve formulích choval namistrovaně mě vtisklo do paměťi tu vychcanost a když ho pak můj miláček Hakkinen předjel tímhle úžasným manévrem, byla to taková satisfakce, za tu namyšlenost, na tomto videu je celá podstata Ferrari zaznamenána luxusně: https://www.youtube.com/watch?v=Pd0LMH6yijA
        Tady to máš z dalších úhlů: https://www.youtube.com/watch?v=hyW1aT2utc0

        2) ano prostě je to ta namyšlenost: „my jsme ferrari a ostatní jsou plebs. Ne plebs je ferrari. Kupujou si to boháči protože tomu nerozumí a chtějí se něčím blýsknout, pak to přeženou a auto rozbijou. Protože jim prostě to auto nepatří do ruk. To taky pověsti moc nepřidá.

        3) Jeidnej model kterej uznávám je F50, která jako jedno z mála aut mělo konečně pracovalo s airodynamikou tak jak má a nebylo to jen naleštěné prd.

        1. Tam ty vyumělkovaný vychytávky s omezeními, ne že by to nebyla soutěž pro konstruktéry byli na hraně férovosti třeba s akcelerátorem kdy snad měli energii v setrváku a bez toho by ani nepředjeli či potom jim zrušili konstrukce na podtlak že s tím „vákuem pod autem by mohli sešlápnout plyn a mastit okruhy bez brzd. Ale asi by je to buď rozmázlo v kokpitu či by s géček ztratili vědomí, leda že by jim pilotoval potom nějaký nalezený australopiték s malou hlavou v leteckém či kosmonautickém obleku kdy by chodili jak s bejčími koulemi a jako ještěři, relikvie z paleolitu. Nebo by nahnali specoš cvičený kruť volant s nemocí zika od narození fuj, tak to už jsem sorry exponoval. :-)))

          1. chytal jsem se s tím podtlakem, dál ti není rozumět, nebylo to v setrváku ale měli turbo, to jim zakázali protože by dneska po drázel lítali 550 a bylo by to za hranicí rychlostí reakcí člověka a nebylo by to říditelné.

        2. Tedy příčinou je F1, jestli dobře rozumím, a nějaké mezilidské vztahy.
          OK, tomu nerozumím, já myslel, že se jedná o nenávist vůči „produkčním“ vozům Ferrari. Tomu bych moc nerozuměl, vysloveně špatný auto ta firma snad nevypustila do světa nikdy (i ty ubohý 308 měly určitý kouzlo, pokud jste se někdy svezl, i když to nebyl žádnej topend).

          Samozřejmě souhlas s tím, že většina zoufalců má „produkční“ Ferrari na lov škeblí, ale za to přece automobilka nemůže (stejně jako Apple, Certina a další technické objekty snobů). Dokonce to výslovně ve svých smlouvách uvádí jako nepřípustné, ale každý musí mít právo si se zakoupeným majetkem dělat co chce (pochopil bych spíš, kdyby Vám vadilo, že Ferrari do toho svým zákazníkům žvaní, což naopak šíleně vadí mně).
          Naopak se mi v Maranellu moc líbilo, že ta firma je výhradně o technice a nikoli o snobárně (na rozdíl od jiných) a je tam hromada lidí, kteří jsou světoví mistři svého oboru a přitom se o té technice rádi baví i s ubohou českou lůzou. Být za mnou takový výsledky mojí práce, taky budu překypovat sebevědomím. Vy ne?

          F50 já osobně například naopak považuji za velký nepovedenec a ve srovnání s F40 obrovské zklamání, samozřejmě v první řadě dáno brutálním výkonem toho turbomotoru v F40 oproti udýchanému astmatikovi v F50. Ale proti gustu žádný dišputát. Navíc nevím, jak Vy, ale já pro Ferrari nejsem cílovka…

          1. V tomto ti budu oponovat. Jak se chovají u formulí (chovali), tak prostě vytvářeli celý obraz společnosti. Do toho se spojili s Fiatem, což je automobilka vyrábějící společně s renaultem jedny z technicky nejhorších aut na světě, už byla vygradování své hlouposti na maximum.
            Co se týká technologie, tak sice to mají s lambem společné, že jsou spíše průtokoví ohřívači paliva, než spalovači. Prostě do toho teče z jedné strany benzín, který ani nestíhá shořet a už je venku z výfuku, ale…
            Odpověď proč nenavidět Ferrari z technického hlediska, je v McLarenu F1, kdy vzali auto a umístili na něj ventriho trubice, tak aby vzduchem chladili brzdy, aby jím chladili i zadní brzdy při brždění nebo ho používali k přítlaku na zadní nápravu.
            Podobnou věc zopakoval myslím i Pagani Zonda, který to posunul na vyšší príčku, kdy naklápí křídla v přední části kapoty podle toho do jaké zatáčky auto jede a tím přesouvá přítlak tam kde je potřeba. A docela jsem čuměl, že i s Lamborgini Huracanem šli na to podobným stylem a vybavili auto klapkama, kterýma pouští vzduch kam je potřeba a zajistili tím lepší průjezdnost zatáček.

            A najednou přispěchalo Ferrari s Enzem, která víceméně je reakcí na design aut, která se vzduchem pracovali dávno předtím než pojebané Ferrari.

            A i ty tvary Ferrari se mi nelíbí. Mě se prostě líbí Jaguar XKR ~2003 a jeho československá verze Tatra JK 2500, což je nádherné auto. I ten XJ220 je nádherné auto. McLaren F1 je nádherné ladné auto plné křivek. Lamborgini Diablo i ten Lotus Esprit.

            Podívej se dám google, obrázky, zadám Ferrari a….. A kromě té F50, tam není ani jedno auto, které by nějak k mé duši přilnulo, o kterým bych mohl říct: “ chtěl bych aby mě v něm všichni viděli“ Sorry jako. I když budem stát vedle sebe na křižovatce na červené ty ve Ferrari a já v Jaguaru XKR, tak prostě ten Jaguar bude hezčí ať už si vybereš jakýkoliv Ferrari.

            1. Aha, tak už chápu.
              Samozřejmě, pokud člověka nezajímá technika, ale čistě design a socioemoce, tak to pak je odpor k Ferrari a Fiatu asi pochopitelný. U těch šlo vždy v první řadě právě o tu techniku (v případě Fiatu byla dlouho skutečnost, že je vedený pouze techniky, považována za obchodní chybu, což soudruzi sami aktivně vyřešili tím, že najali hromadu žen pouze na základě jejich pohlavní příslušnosti a ty to následně přivedly tam, kde jsou dnes).

              „když budem stát vedle sebe na křižovatce na červené…“, tak si buďte jist, že já ve Ferrari sedět nebudu. Ne proto, že by to byla špatná auta, to spíš naopak, ale jak jsem psal, nejsem cílovka. S nadšením si to auto v Brně na pár koleček po okruhu půjčím, ale stejně tak rád ho zase vrátím, ať si to udržuje někdo jinej. Zážitek 100 %, cena přiměřená. Rozhodně by mě nikdy nenapadlo s tím jet na běžné pozemní komunikace a už vůbec ne předvádět se s tím někde na křižovatkách. K tomu to auto není, protože přesně tam je ta technika úplně k ničemu, nelze si to auto jakkoli užít, akorát si tak vymlátit plomby ze zubů a pořád jen poslouchat, jak se ten motor dusí a auto i řidič trpí. To je pro technika leda k vzteku. Zážitek 0, za Korunu drahý.

              Ta ostatní auta, o nichž píšete, neznám a v životě jsem nic z toho neřídil, s výjimkou Jaguara XKR, a to s ryze sportovním náčiním doufám srovnávat nebudeme. S XKR se naopak vylučuje jakýkoli sportovní zážitek, ale to zase ke sportu nevzniklo (tedy vzhledem k nespolehlivosti bych vyloučil asi jakýkoli jízdní zážitek, maximálně tak sexuální někde na odstavné ploše). Ale musím uznat, že i po docela nepěkně vypadající kolostřešní kombinaci u toho šly celkem snadno otevřít dveře.

              Jenom taková drobnost: Ferrari se s Fiatem nespojilo, jak se mylně domníváte, ale Fiat Ferrari koupil po jeho bankrotu (za asistence italské vlády).

              1. to že ses někde na okruhu projel autem je sice hezké, ale neznamená to že jiné auta jsou lepší. Tvrdit že Mclaren nebo pagani zonda a nedej bože Lotus není o technice? Sorry jako, to v této diskuzi nemusíme pokračovat.

                Fiat je znakem poruchových aut, tečka.

                Pokud nechápete že Jaguar XKR má úžasnou karoserii tak to fakt nemá smysl pokračovat, naschledanou.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017