Milá AS/HS (arteficial/human stupidity),
celý problém je v zobecňování. Existují ženy (biologické), které se chtějí chovat jako muži (ve vztazích, v pracovní aktivitě, wherever). Původní patriarchální uspořádání jim to znemožňovalo. Feminismus/emancipace je pošahaná představa, že by se ze všech žen měly stát mužatice.
Rozumné řešení je jediné – a mám pocit, že jsme mu blízko – ponechat každému jeho volbu. Netvářit se, že jen jedna je univerzálně správná. Jediné, co to bude vyžadovat, je nárůst tolerance, neboť čím rozdílnější jsou lidé a jejich očekávání, tím hůře dochází k jejich průniku a přiznejme si, lidé jsou párová stvoření.
Problém incelat, že nenabízejí nic a požadují vše, to asi nevyřeší.
fatdwi
Dissenter: vidím „heresiar“ a je mi jasné, co tam bude:-) Takže ne, čtenost tomu zvedat nebudu a zasírat si výplody AI mozek taky ne. Kdyby se ti hlupci aspoň naučili promptovat, ale to by zase nemuseli AI vůbec používat.
Akorát jednu věc tam máte špatně – pokud něco bude „vyžadovat nárůst tolerance“, tak se to nikdy nestane. Tolerance je společenský konstrukt, na nižší (emoční) úrovni nefunguje. Amygdala nezná toleranci. Můj osobní tip je následovný:
– Pokud se stane něco násilného (válka, občanská válka), feminismus skončí jak kdysi Putin výléčil covid, ze dne na den
– Pokud se nic násilného nestane, feminismus ve své současné zvrácené podobě pojede do doby, než společnost zcela rozvrátí a oslabí a pak se buď vrátíme do předchozí odrážky nebo přejdeme bez boje pod společnost, která jej nemá a dál podporovat nebude, čímž také zanikne
(takto feministické společnosti skončily v historii zatím všechny bez výjimky, v Asii i Africe a není žádný důvod předpokládat, že tomu tentokrát bude jinak, protože lidé jsou pořád jen lidé a tedy chlap bude vždy fyzicky silnější než ženská a ženská bude vždy rodit děti, obojí se všemi jevy, které k tomu přirozeně patří)
My to víme!
My to umíme lépe!
Ale MY, nic neuděláme.
MY RÁDI ŽVANÍME. :-D
karban
Vidíme.
Latimerie podivna
Mě trochu mate ten rozpor mezi tím, jak se za „ženská práva“ bojuje na západě a přitom se ignoruje jejich porušování/nedodržování v muslimských zemích. Chápu, že za ženská práva se snáze bojuje v tom prohnilém západě než třeba v Afgánistánu, v Saudské Arábii nebo třeba v Iránu, ale přece jenom to dost bije do očí.
Už jsem někde i četl, jak feministiky protestují proti zákazu burek, hidžábu a podobných věcí, že prý jejich nošení je výrazem svobody. Toto mě hlava nebere, já snad začnu věřit na konspirační teorie, že ti muslimové ty „bojovnice“ (spolu)financují, jinak si tu jejich selektivní slepotu nemumím vysvětli.
fatdwi
LP: protože se už dávno za „ženská práva“ nebojuje, to je akorát hezká nálepka, pod kterou lze schovat kdejaké svinstvo. Ono taky není za co bojovat, když už je to naruby a máme pozitivní diskriminaci (kvo-kvo-kvóty, třeba). Ale rozjetého „boje“ pod společensky akceptovatelnou vlajkou lze využít pro další účely a tak se i děje.
Ach jo. Tolerantní lidé prostě chtějí, aby nošení hidžábu nepodléhalo žádným pravidlům ze strany státu. Aby vedle sebe mohla žít rodina, kde si žena bez hidžábu připadá nahá, a rodina, kde žena chce chodit v plavkách, protože si jinak přijde konvencemi omezovaná.
Co je na tom, kurva, tak těžké pochopit, že lidi jsou RŮZNÍ a nejde pro ně hledat jednu škatulku pro všechny!
Jihočech Honza
Vtip je v tom, že tohle může fungovat pouze v případě, že ty zašátkované jsou pouze jednotlivci v moři normálního obyvatelstva. Jakmile počty islamistou překročí kritickou mez, začnou problémy.
Dissenter
Zašátkovaní to vidí opačně.
Islamista i antiislamista jsou z mého pohledu dvě strany téže mince, agrese jedné vyvolává živnou půdu pro agresi druhé strany.
Čti StarTrek.
Jihočech Honza
Zašátkovaní to vidí opačně.
Jako devět z deseti účastníků hromadného znásilnění?
Ty jsi hotový Tolstoj. Jak se to spájí dohromady s obdivem k britskému impériu (který mimochodem sdílíme)?
A v čem je papírový Star Trek jiný než ten televizní?
Dissenter
Právě v Britském impériu mohl existovat (a existoval) kostel a mešita vedle sebe. Jakmile by muslimové k čemukoliv začali nutit křesťany, potázali by se velmi se zlou. Ale i křesťané popřávali muslimům (třeba pákistáncům) jejich náboženství, dokud se nepletli do záležitostí impéria.
Naše civilizace se naopak plete muslimům do rodin, ale nebrání jim uchopit otěže státu. Přesně obráceně než by to mělo být.
Latimerie podivna
A taky jak Britské impérium dopadlo. Když v Pákistánu nedávno soudili křesťanku za urážku koránu (pohádala se s ostatníma ženskýma na poli), tak Británie jí nedala azyl s tím, že by jí nemohla zajistit bezpečnost (nakonec skončila tuším v Kanadě). Jo, jo, součásta Británie je vrcholem tolerance.
Latimerie podivna
A jak rozlišíte mezi tím, co chce jednotlivec a tím, co dělá jednotlivec na nátlak komunity? Vážně si myslíte, že tolik ženských chce nosit v horku burku přes hlavu? Muslimské komunity umí skvěle vytvářet nátlak na své členy, jak pak rozeznáte mezi tím, co ta ženská dělá o svobodné vůli a co dělá na nátlak ostatních? Navíc muslimové jsou přímo pověstní, jak se berou za práva žen.
ygorek
Latimerie podivna 8.5.2026 v 6:17
Ano, ty komunity.
Například si vzpomínám, že jsem sovu babičku nikdy neviděl bez šátku, který nosila nejen v neděli do kostela, ale i každý celý den doma, jako ostatní ženy.
princdrson
tam byl nátlak ryze praktický. Děda nesnášel vlasy v čemkoliv a babička měla delší vlasy a když si je odhalila, bylo to jen při odpočinku a toho bylo přiměřeně.
Dissenter
Pokud se propadneme do nějakého extrému, chudoby nebo války, patriarchát se nezrestauruje. Není hlavní problém, že by „zlobily“ ženy, hlavní problém je, že muži nechtějí zastávat mužské role, makat, objevovat a vládnout, ale chtějí pasivně hnízdit a plodit děti, tedy to, co kdysi chtěly ženy. Primární hnízdič, také nazývaný beta samec, není atraktivní a žena se pro něj nechce tolik angažovat. Z toho plyne dojem „zvrácených“ žen.
Daleko pravděpodobnější je (a už se to zčásti děje), že klesne počet vztahů a svazků, klesne ochota vůbec ve vztahu být, protože bez tolerance se vztah pro většinu stává trvalým utrpením s osobou s odlišnými návyky a hodnotovými žebříčky. Časem to překoná kritickou mez udržení civilizace a možná se sem nasáčkuje jiná kultura (ale jaká?).
Mnohem jednodušší by bylo od počátku toleranci pěstovat. Není to „natvrdo zadrátovaná věc“.
fatdwi
Dissenter: musíte na to postupně. To, co nastane (nastalo v minulosti) nebyla „restaurace patriarchátu“, ale „pád feminismu“. Protože v principu i sráč má pindíka a i vostrá sufražetka má pipku, vidina fronty a dalších nepříjemností skončí tak, že dotyčná spokojeně zapluje k plotně (instinkty bezpečí jsou silnější než hustý řeči o kvo-kvo-kvótách v managementu). Ten s tím pindíkem skončí na frontě ne proto, že by z něj byl najednou chlap, ale on z něj ten chlap – v případě, že nepadne – bude tou frontou. Podaří-li se zvítězit, pak novým logickým pořádkem bude (byl) patriarchát, protože významně stoupne potřeba a význam chlapů v poválečné společnosti (které budou ti padlí chybět), výrazně se sníží počet Challengerů a podobných tragédů, co pění při výběru kuchyně a píší o tom na blogísek a přirozená ženská přizpůsobivost povede k uspořádání, kde hlavní slovo v zásadních věcech bude mít chlap (s tím, že samozřejmě budou šikovné dámy, které dokáží svých manupulativních darů umně využívat a budou si umět prosadit svou, ale přirozeně, ne skrze dnešní instagramově-tiktokovou nárokovost).
Vztahy a svazky půjdou nahoru, protože to bude existenční výhoda. Dnes hrají významnou roli umělé vztahy „stát-svobodná matka“ a „mamánek-mamahotel“, na které v poválečné době není prostor, neboť jsou až produktem blahobytu.
Jiná kultura – však se podívejte do dějepisu, tady se toho vystřídalo. Nemám strach, že by o náš životní prostor nebyl zájem.
Tolerance – jistě, stejně tak by bylo jednodušší pěstovat ekonomickou nezávislost a svobodu. Jenže to bysme tady měli ancap a ne pečovatelský socanský bordel. Nesnažte se navrhovat sociální inženýrink jako nutnou podmínku pro realizaci svých vizí, dopadnete jak komanči nebo urzotariáni. Těm taky v implementaci překážel člověk a chtěli budovat nového a lepšího, s nepřirozenými vlastnostmi.
Dissenter
Asi těžko se dozvíme (pokud tedy nenastane válka brzy), kdo z nás má pravdu. Moje znalosti lidských duší mě vedou k přesvědčení, že se lidská psychika posouvá a role rozrůzňují a nepůjde to tak jednoduše zvrátit.
Víc bych věřil ženským jednotkám na frontě.
Většina svobodných matek partnera má, jen je pro stát výhodné se tak tvářit. Mamahotel je problém, problém rodičů. Co udělá chudoba ceteris paribus s mamahotelem, to nevím, imho nic.
Populační exploze se zastavuje všude, nějakou masovou imigraci očekávám leda z Afriky.
Vzít rozum do hrsti a pochopit rozrůznění lidských tužeb/potřeb a proto životních stylů a proto osudů není sociální inženýrství. Je-li to nemožné, budiž, ale pak muže i ženy s klapkami na očích čekají smutné časy. Nebo ta válka.
fatdwi
Dissenter: tak se kromě znalosti duše vybavte ještě znalostí historie a netřeba tápat. Vaše přesvědčení nechápu, protože zrovna od Vás bych čekal, že se budete držet přírody. Místo toho mluvíte jak věřící, že to proti přírodě není problém (JH neustále blábolí, že nejde žít „proti bohu“, ale přitom právě to jeho žití dle boha, ale proti přírodě, byla katastrofa).
Nerozumím, co chcete říct tím, že svobodné matky mají partnery. To je úplně irelevantní. Dívejte se spíš po důvodech, proč jsou.
Mamahotel plyne z blahobytu. Nemyslím, že bych od rána do večera makající zemědělce, žijící v jedné chalupě napříč čtyřmi generacemi, označil „mamahotelem“.
Populační exploze se zastavuje, protože počet obyvatel a jejich životní úroveň dosáhla bezprecedentních rozměrů. To ale nic neříká o tom, kdo bude kde chtít být. Tady se to střídalo i v době, kdy klidně všichni mohli žít nezávisle na sobě a nijak by si nepřekáželi. Přesto se dělo, co se dělo.
Vzít rozum do hrsti je jistě vhodné. Jakou to má souvislost s „nutností vyšší tolerance“? Muži i ženy s klapkami na očích již smutné časy zažívají (incelata na straně jedné a staré rachotiny bez dětí a perspektivy na straně druhé).
Dissenter
Historie je humbuk. Zkušenosti posledních 500-1000 let, kdy lidé žili bez vzdělání (vesměs), pod vlivem víry/celebrit/masmédií a hlavně bez sociálních sítí, která umožňují vznik a udržení odlišných bublin, jsou pro dnešní dobu nepřínosné.
Svobodné matky v podstatě žádné nejsou. Je to trik, jak získat od státu prachy. Za prakticky každou tzv. svobodnou matkou je nepřiznaný chlap.
Tady se prostě neshodneme. Nechci se plést jiným lidem do jejich životních stylů stejnou měrnou, jako nechci, aby se oni pletli do mého. Incelata i staré panny mají shodné právo na život jako my.
fatdwi
Dissenter: historie je humbuk, ale člověk a jeho vzorce chování jsou napříč onou historií prakticky identické, formované pouze aktuální verzí společnosti. Je úplně jedno, jak jsou (ne)vzdělaní, protože jsou to pořád jen lidi.
Svobodné matky – tady zjevně stále nechápete, o čem mluvím. Nikoliv o tom, jestli je po rozvodu sama, ale že k rozvodům dochází, často z malicherných příčin. Problém není, že pak dojí stát a žije s dalším(i) chlap(i) na hromádce. Problém jsou rozvody, dané podporou státu. Stát bez peněz by takové blbosti nefinancoval.
Popravdě vůbec nevím, na čem se se mnou neshodnete:-) Já se nikomu do života nepletu a nechci, aby se do něj někdo pletl mě, takže mi spíš přijde, že se shodneme.
Dissenter
Proč jsou problém rozvody? Je každého věc, s kým chce být.
Malichernost příčin rozvodu neposoudí nikdo kromě těch dvou.
fatdwi
Dissenter: ale tak jistě, jako rozvedenej se se mnou asi neshodnete, s tím nemám problém :-) (mimochodem, nic proti tomu nemám, pamětliv kolegy, který kdysi tvrdil, že rozvádět se může jen idiot a takové ty silácké řeči, když šlo o druhé a jak za Lomikara, do roka a do dne se rozváděl, protože otěhotněl kočku z marketingu) – takže já jsem velmi opatrný v radikálních soudech čehokoliv, co nemůžu vědět, jestli mě taky nepotká (byť si myslím, že právě vědomí, že mě to potkat může hraje v můj prospěch, protože nejhůř dopadnou většinou ti, co si problémy nepřipouští a tak je nedokážou včas rozpoznat, natož vyřešit nebo jim předejít)
Nicméně k malichernosti – znám pochopitelně několik rozvedených. Znám i takové, které jsem znal v době, kdy byly vdané a rozvod plánovaly. A role státu byla významná. Tedy soudím, že kdyby nebyla, tak by i ty dotyčné viděly „závažnost“ důvodů k rozvodu jinak.
Slecna Ling
To fatdwi
Je ovsem otazka, jestli do tohohle vyvoje nehodi vidle AI, anebo aspon nevytvori jeste dekadentnejsi mezistupen. Spouste sobecku vztah s robotem vubec nepripada mimomistnej. A ozyvaj se hlasy ruznejch veleduchu, ze na vztahu s robotem neni nic spatnyho. Naopak. Pritakava ti to,rika presne, co chces, sexualne uz se to taky posunulo, nikdy to neboli hlava…Je to levny, je to rychly a nikdy to neni neprijemny. To se slabochum a slepicim libi a libit bude.
Dissenter
a nikdy to neni neprijemny.
Tady jsi uhodila hřebíček na hlavičku. Lidi jsou v posledních desetiletích až úchylně navyklí preferovat příjemné (a třeba nezajímavé, banální, nudné) za každou cenu.
Proto je konformita, proto lidi koukají na porno než aby šli mezi cizí a potenciálně protivné smrtelníky.
Proto potřebujeme toleranci. Nebát se cizího. Vyplatí se to.
Slecna Ling
To Dissenter
Hlavne potrebujem osviceny rodice, ktery na to nepohodli deti nejdriv navyknou. Ja malem odpadla o vikendu, kdyz z jedny znamy vylezlo, ze dcerce jeste v jejich jedenacti letech osobne meje vlasy, na skole v prirode pak do toho nuti ucitelky a osobne vyzvedava furt ze skoly. Decko pritom bydli 4 zastavky primou linkou autobusem. Je toto normalni, proboha?
Dissenter
Není. Souvisí to s onou úchylnou preferencí absolutní bezpečnosti a neakceptací jakéhokoli rizika.
fatdwi
Dissenter: no vidíte:-) To je ta příroda, zde (bohužel) ničím neomezená. Jak je možné, že nahoře z toho děláte frontovou linii a „věříte“ tomu víc než té přírodě?
Dissenter
Rozdíl je mezi tím, že nahoře popisuji, co se děje (a bude se populačně dít, to se nezmění), dole vysvětlení konkrétního případu.
Zdánlivě by bylo řešením zavést totalitní režim a duše „obrátit na správnou víru“. To jednak nejde, jednak to vždy selhalo, ať už domněle správnou vírou byl naci(onali)smus, komunismus, křesťanství, nebo cokoliv jiného. Proto tu pléduju za libertarianismus, který jediný má schopnost uspokojit různé skupiny lidí tak, aby nebyly menšiny uzurpovány. A třeba se inspirovali (dobrovolně!) těmi silnějšími, chytřejšími, atd.
Zkrátka přestože my dva se v hodnotových žebříčcích dost shodujeme, já je nechci natlouct do jiných nedobrovolně, protože to budí odpor a hlavně, protože nechci. :-) Nebaví mě nutit a lámat lidi, baví mě je inspirovat.
fatdwi
Dissenter: já o voze, Vy o koze. Zkusím to znovu:
Vy píšete nahoře: „Moje znalosti lidských duší mě vedou k přesvědčení, že se lidská psychika posouvá a role rozrůzňují a nepůjde to tak jednoduše zvrátit.
Víc bych věřil ženským jednotkám na frontě.“
A tady: „Souvisí to s onou úchylnou preferencí absolutní bezpečnosti a neakceptací jakéhokoli rizika.“
To není žádný konkrétní příklad a populační exloze. To je prostě realita žen, která se nijak nezmění (protože příroda) a z toho důvodu je sázka na šiky sufražetek v první linii, podporovaných od sporáku muži v zástěrách, lichá. Bojů máme v okolí dost, ukažte mi ty kvanta bojovnic na Ukrajině nebo v Íránu, jedno za jakou stranu. Podíl žen za sporákem a za samopalem je všude dost podobný. Není žádný důvod, aby se to v budoucnu jakkoliv měnilo, dokud budou ženy rodit děti.
Co mě zaujalo a vůbec nechápu je Váš závěr, ze kterého plyne, že se lišíme v tom, že já bych rád něco do někoho natloukal. Z čeho jste ten dojem proboha nabral?!
Dissenter
To si vážně nerozumíme spíš v základním přístupu ke světu.
Buď věc považuju za nezměnitelnou danost, nechci ji měnit, pak jsem s ní emocionálně srovnaný a kvůli tomu se nerozčiluju.
Nebo ji chci změnit a hledám cesty.
Pochopil jsem, že Vám moderní „změny pohlavních rolí“ vadí a chcete je změnit a snažil se vysvětlit, proč je to odsouzeno k nezdaru.
Prázdné štěkání na vzdálený měsíc (sorry, ale ten příměr miluju) je spíše vlastní ženám. :-)
fatdwi
Dissenter: tady jsou krásně vidět limity psané komunikace, myslím, že nad lahví něčeho dobrého bychom takto z cesty neměli šanci sejít.
Změny pohlavních rolí jsou (na Západě) dané jen současným blahobytem. Nepotřebuji na nich nic měnit, rozhodně ne násilím nebo dnes. Co tvrdím, že se změní samy zpět „do normálu“. Zaprvé to potvrzuje historie, zadruhé přítomnost (Vaše sázka na ženské frontové linie jaksi poslední čtyři ukrajinské roky nevypadá moc dobře) a zatřetí to pak (pro mě stále nepochopitelně) potvrzujete sám, ač se ale chcete z nějakého důvodu se mnou hádat o opaku. Takže jestli Vy máte dojem, že já štěkám na vzdálený měsíc, tak já mám dojem, že Vy štěkáte na Jupiter:-) Protože to, co píšu já, je realita, zatímco Vy sázíte na něco, co se nikdy nikde nestalo. Něco jako když tady Urza fantazíruje nad novým anarchočlověkem, který taky nikdy existovat nebude (ne na základě Homo Sapiens, možná by to šlo udělat na základě Robocopa a prodávat na alze).
Bystro
Zenska v praci,celkem normalni se jevila,ve veku me dcery.Jedno dite,kluka,rozvedena,nakej dalsi vztah mela,ale nijak sem to nesledoval.Dela tam i jeji matka,vrstevnice,celkem si rozumime lidsky i pracovne,holt jsme oba vyrostli na stejnejch vecernickach a na vesnici.Neni vylozene typicky zenska…bavi ji turistika,objevovani,okolo baraku lecos udela,zadny prace se neboji,jako sousedka by byla prima.Ten jeji na to moc neni,tak dela vnukovi dedu.Ruzna alotria,bere ho na vyslapy sebou uz od skolky,uci ho s naradim,k vanocum mu dala kapesni nuz,naucila ho jezdit na mopedu,a uz je dost velkej,abyh zvladl pedaly auta,tak na louce mezi polama ho cvicila,samo s komenty.Reakce jeji dcery na nuz…Chces,aby se porezal? Reakce na motocviceni…chces,aby se zabil?
Ja to delal zrovna tak,je dle mne bezpecnejsi deti s rizikem seznamit,a predvest mozne hrozby,co vse se muze stat,co by jeho samotneho nenapadly,nez ho to nechat objevovat solo ci pod vedenim starsich kamaradu,co spis zdrhnou nez pomohou,kdyz dojde k necemu,co je nenapadlo.Mne se to vyplatilo,rekl bych,poukazat na mozna rizika,a primet je dvakrat merit,nez zacnou konat. Uz to delam i s vnuckou,jeji starsi bracha mel smulu,v danem obdobi byl mimo bezny dosah i vliv.Jo,dcera taky obcas pyskuje,ze je vystavuju riziku.Jenze nejvic cloveka nauci vlastni chyby,to je stara pravda.Je teba jen zajistit,aby ty chyby nebyly fatalnich rozmeru,ale prezitelnych.
A fakt nevim,kde k tomu dcera prisla,jako mlada byla splasena jako divoky prase,urvanej vagon.
To musi bejt snad vliv tech soc. siti,kdy sice vidi,ale nezaziji,co vse se muze stat,a aby se to nestalo,bude nejlip nedelat nic. A taky zhlidnou hlavne ty extremy.
StaryVaran
…Dissenter
Všeobecně souhlasím, pouze rozporuji „…v posledních desetiletích až úchylně navyklí…“. Toto platí od počátku věků, že lidé/člověk/zvíře/a nejspíš i rostliny od počátku věků zvažují poměr zisk/cena. Ovšem po dlouhá tisíciletí bylo provázáno s ‚čím příjemější, tím nákladnějčí/namáhavější‘.
Až dnešní doba prostřednictvím hypertrofovaného tzv. sociální cítění sytémem přímých i nepřímých pobídek zcela oddělil příjemné od prospěšné. /samozřejmě,temné i světlé vyjímky existovaly v každé době/.
Dnes je systém nastaven na příjemné = levné, snadné, dostupné.
To ve společnosti vede ke stavu že nikdo už necítí potřebu dělat věci užitečné, namáhavější. K cítit se příjemně/ bezpečně dnes naprosto postačuje nedělat nic/resp. vynakládat naprosto minimální úsilí/, zaniká tedy důvod snažit se jenom o trochu víc.
Dnes už prostě nevíš, který další nový zákon tě, tvé potem a krví vykoupené výhody obratem zbaví tak proč vlastě se vůbec snažit. Proč se (např.) mořit ve škole s matematikou, když stát se o tebe postará, a v reálu je velice pravděpodobné že se budeš míti stejně příjemně jako ten který pro svojí budoucnost nedělá vůbec nic?
..prostě, paradoxy komunismu. Před 1989 byla otázka, nojo, pane školiteli ale: „Pokud bude každému podle jeho potřeb, kdo tedy bude konat ty zásluhy?“ obratně vymlčena, nebo přejita floskulemi: „Komunismus soudruzi, to je ještě daleko ale až opravdu nastane, tak budeme všichni, dokonce i vy osobně soudruhu čekateli, přetvořeni. Než komunismus zvítězí, tak do té doby se naše socialistická společnost s s podobnými živly spravedlivě a spolehlivě vyrovná. Toto je přeci hned druhý hlavní úkol naší socialistické společnosti, máte to ve svém zápisníku. A jak že se to vlastně jmenujete?!“
Dnes, kdo by to byl před 40lety řekl že tak brzy, komunismus už je reál, ovšem člověk ten člověk, ten se změnit nějak nestihnul.
To proto se nám nyní zdá, že svět stojí na hraně propasti.
shifty
Je to tak.
princdrson
jenže pocit z námahavě vytvořeného nerovná se pocitu z dobře odklikané virtuální hry pro idioty. Chybou vychovatelů je, že toto učedníkům nezprostředkují. Že pro lenochy je vytvořena milion a jedna náhražek je obrovská past.
fatdwi
Slecna Ling: to je klidně možné, hlavně pro mlaďochy je AI potenciální průser, protože proti tomu byl Tamagoči netýkavka. Jasně, že různým tragédům, co se neumí chovat (kterých je stále víc, od dob socek jde schopnost komunikovat živě úspěšně do zadele), tohle připadá atraktivní. Příroda prostě chrání zdroje pro ty, kteří je potřebují a tyhle mrtvé větve bezdětných úchylů jsou ve své podstatě pozitivní, aspoň se pročistí genofond. Samozřejmě, je tu vždy obava, zda tak neskončí i vlastní dítko, to by bylo smutné (bohužel mám v okolí jednu holku, co je z ní kluk, strašná story). Aspoň má člověk motivaci se snažit tomu zabránit a dávat dítěti i jiné podněty, i když ve finále je (bude) to stejně na tom dítěti (já byl vůči rodičovské péči taky dost odolnej, nakonec jsem ale dopadl docela dobře).
Jak píšeš o té overcaring mother níž, to je síla, ale tam u tebe za louží nic divného, tak bacha, abys taky neskončila s pocitem, že máš ve všem pravdu jen proto, že jsi female:-) Mimochodem, není ta paní bez manžela? Případně co je ten její za sráče, že jí nevysvětlil, že to jaksi takhle nene? Možná je to ale jako místní honorace a píše o tom na nějaký MGTOW nebo redpill blogísek husté články:-D
Dissenter
AI je kvalitativně totéž co majzlík, husí brk, plnicí pero, psací stroj nebo počítač v tomto pořadí. Starci nepochopena, mladými využívána, dětmi velebena a přeceňována.
Projde stejnou cestou. :-)
Komunikační schopnosti (a třeba taky homosexualita) se nedědí a o protřídění genofondu nelze mluvit. Pozoruju, že s bezdětnými lidmi máte jakýsi emocionální problém – proč? Bezdětnost druhých je výhodná, pro naše zbyde víc světa. Můj postoj je zcela neutrální.
fatdwi
Dissenter: děkuji, že mě máte za mladého:-) (ale tipuji, že jsem starší jen o trochu a sebe byste mezi starce jistě nezařadil, takže je to vcelku logické)
Nicméně bych neřekl, že je to stejné, protože v té linii je mezi psacím strojem a počítačem výrazný zlom, chybí tam socky (ty jsou ještě větší) a AI je další, ještě výraznější. Na majzlíku, husím brku ani psacím stroji nikdo nikdy závislý nebyl a ani si s tím nemohl zapíchat.
Souhlasím, že to protřídění nemusí být vždy pozitivní, nakonec to hezky ukazuje Idiocracy.
S bezdětnými nemám žádný emocionální problém. Nicméně je považuji za slepou větev, jdoucí proti přírodě. Že je to do určité míry v tomto přeliděném světě dobře, to jsem již napsal a nejsme tedy ve sporu. Kde bych našel problém spíše praktický je budoucnost, až ty naše děti budou ty bezdětné živit. Byl bych radši, kdyby je živily jejich děti a těm našim zbylo víc.
Slecna Ling
To fatdwi
Hele to je Ceska jak poleno. Bejvala taky poletucha, ale uz s letuskovanim prastila. Jinak manzela samozrejme nema, kdysi ulovila nejakyho Marocana , ale frajer mel tuleni nemoc a ji prestalo bavit ho zivit, tak se rozvedli. Pak nasledovala epizoda sukam vse, co se hejbe na Tindru a preferuju mladsi chlapce, a posledni pokus o vztah mela s nejakym notorickym parohacem, kteryho podvadel kazdej od exmanzelky po pritelkyne. Kazdopadne i tenhle nouma se kupodivu casem nastval a kopl ji do zadele, pac ona ma dve pekelny osobnostni vlastnosti. Prvni je, ze je notoricky presvedcena, ze ji kazdej chlap opusti a tak mu uz preventnivne dela sceny a druha je, ze je presvedcena, ze chlap ji musi bavit. Furt, nonstop. Vymejslet aktivity, nebo se ucastnovat toho, co vymysli ona, prostor pro vlastni samotu nebo konicky nulovej. Na druhou stranu zas jejimi dobrymi vlastnostmi je, ze je extremne pracovita, dobre vypada a asi bude dilo v posteli. Ted je ovsem single, pac na Tindru uz toho moc nechyta, ono je ji 44, a tak se upnula na to nebohy decko. Ktery mi ve vsi ucte kvuli vsi ty jeji peci pripada az trochu opozdeny. Navic ma takovej schizofrenni model, na jednu stranu se k ni chova, jak k bejby, na druhou s ni resi, ze chlapi jsou zli, kazdej maminku opustil, ale ona je jina…Ony se nikdy neopustej. Je to docela creepy, nebo ja nevim jak to nazvat…Vis, co myslim? Takovyhle uvahy nejsou pro detsky usi. Dite neni kamoska a uz vubec ne terapeut.
Slecna Ling
To fatdwi
A co ta holcicka, co se z ni stal kluk? Co se tam stalo? A jak reagovali rodice?
fatdwi
SL: no, to je naopak docela symptomatické, v okolí mám jednu, co ve svých necelých 40 má taky co chvíli jinýho, dcerka (nemá ani 10) už taky neví, kterej tatínek je kterej a má názor (ta dcerka), že holčičky jsou mnohem lepší než kluci, protože to říkala maminka. Tedy vývoj dost podobný, jen některé projevy se liší. Chudák ta malá a ještě větší chudák, kdo si s ní začne, s touhle výbavou to bude těžké a kdo ví, jestli se dokáže nějak od matčina vlivu oprostit.
Situace s holkoklukem by byla spíš na článek až sérii, špatného je tam toho strašně moc a rodiče jsou z toho samozřejmě špatní. Přístup školy a doktorů naprosto katastrofální, no lépe to tady nerozebírat.
Slecna Ling
To fatdwi
JJ, rozumim. Kazdopadne ad ta moje znama si podle me s timhle mindsetem dite porizovat nemela. Zni to tvrde, ale sama je dokriplena od svoji matky a presne jak rikas, bude se to tahnout pres dalsi generace a ja taky neverim, ze ta mala bude normalni. Jen nerozumim tomu, ze si pred pocetim nektery lidi nenalejou cistyho vina, ze maj hodne rizikovejch faktoru, tak ta reprodukce mozna neni dobrej napad.
fatdwi
SL: reprodukce je věcí přírody, ne mozku, o tom my chlapi něco víme:-))
Měl jsem svého času kolegyni, v kanclu nástěnka, na ní feministický hesla, no šílený, připomínalo mi to nástěnku na základce touto dobou (politruci, rudá armáda, Meresjev, kombajny hrdinně sklízející žírné lány sovětského svazu….). A ta měla názory teda šílené. No, dnes má myslím tři děti a manžela. Jak s něčím tak podřadným mohla vlézt do postele, tomu se smějí asi všichni bývalí kolegové. Nutno ale dodat, že manžel není full autista, ale on the spectrum je určitě, takže lidsky je to takovej ňouma a ona si ho umí povodit, nicméně z původních názorů o fuj fuj mužském plemeni, kterého by se nedotkla, toho mnoho nezbylo:-) Prostě ta příroda, to je potvora:-)
Slecna Ling
To fatdwi
Tak my na to sli teda asi moc vedecky. U nas reprodukci spis inciovala polovicka, ale soucasne mohutne resil, jestli nebude moc drsnej otec. Sam mel takovy trochu bohemsko samostatny hippie detstvi a uz treba od osmi, deviti bylo normalni, ze byl doma par dni sam. Ja vim, dneska nepredstavitelny, ale to byla jina doba. Takze se naucil fest rychle varit, otacet, starat se o sebe, prat si…A rodice byli eventualne na telefonu nebo na nej obcas jukli sousedi. Holt dan za otce taky muzikanta a mamka zas mela povolani, ktery vyzadovalo tu odlet do Kanady, tam do Mexika…proste trosku punk. Nicmene nevim jestli diky tomu, nebo navzdory tomu je z nej totalni milujici klidas, co ale nenadela s tim nasim divokym detatkem, jak kdyby bylo z cukru.
fatdwi
SL: mě přijde iniciující chlap zcela v pořádku a dokonce bych řekl správně:-) Takže si vlastně tak trochu protiřečím, protože jsem na to šel taky hlavně rozumem. Nicméně jsem případné následky až tak neřešil, zaprvé jsem neměl tak akční dětství a zadruhé jsem si říkal, že to určitě nějak dopadne a dokud to neřve v kočárku, stejně nezjistím, co já na to.
Slecna Ling
To fatdwi
Jojo, rvani je challenge. A coz takova etapa zuby :-))). To ma clovek pocit, ze venuje dite nejakym hodnym lidem. Idealne tak do osmnacti. Mezitim jest ovsem dovoleno navstevovati me s gratulaci k narozeninam a jmeninam dvakrat rocne a nejakym vyznamnejsim darem. Safiry, brilianty, akcie a dojatym dopisem, jak si me vazi, znas to :-) Tohle u nas ale daval Hank fakt lip. Holt ty muzikanti jsou na kraval zvykli.
h72
Líbí se mi, co povídá slečna Ling.
Byla tu vnučka a mlátila do novejch bicích, co si ouchylnej děda pořídil, i když na to v životě nehrál.
Po chvíli mlácení sem řek – ty máš jednu (hikorovou paličku), já jednu (nemůžeš nechat prvničku mlátit voběma, to by nedala).
S tou jednou po chvíli řekla – tady je melodie. A šla po ní.
A já jí hrál spodek, doprovod.
Poprvý v životě a fungovalo to.
Takový lidi mam rád.
Vaření už sme probrali, tož plkám takto.
Slecna Ling
to h72
No jasne, bici…To muselo bejt radosti. Nas svist zas nejradsi dorazi na elektrickou upright bass. Mohl by z toho bejt slusnej bejby band. Babes against machine? Nine inch babes :-)?
h72
Nine fingers babes ….. von ten známej „sexdrugsandrocknroll“ má vobčas svý důsledky …..
h72
Mám rád lidi, který užívají sousloví „dokriplená vod svý matky“.
Přijde mi to láskyplný a smířlivý.
Funkční.
Slecna Ling
Chtel bys radsi domrzaceny, at se vyhnem germanismum? Nicmene na dane smutne skutecnosti to nic nemeni a hodnotovej soud v tom, ze si pripadam nejak lepsi, tak se prsim jak holub tam ale neni, to bys mi krivdil.
h72
Daně sou dycky smutná skutečnost :-)
Hupert
Ne, když je vybíráš.
h72
Ideální jest, když se jmenuješ Dana. Moje kamarádka mi furt melduje: „Hoši!!!! Platit daně!!!! Daně!!!!“
gogo
A to je ale nesmyslný článek…problém je v tom, že jsme ženám vysvětlili, že mají práva. Stejně jako jsme kdysi vysvětlili chodcům. že mají právo před travají. Tak toho využívají, až je tramvaj přejede. A pak o tom vedeme obsáhlé diskuse. Džina zpět do láhve nejde nacpat….
Arnold J Rimmer
Stačí aby se zhroutil nebo významně zeslábnul stát, kterej celej ten feministickej konstrukt udržuje při životě. A bude rychle po hehe a džin zpátky ve flašce.
Jihočech Honza
Feministky si postapo představují jako Katniss z Hunger Games, přitom by to byl spíš Berlín na podzim 1945.
Lukas B.
čtěte Gravese, tam to všechno je, napsal to už před více než 80 lety (the golden fleece) a mnohem lépe. a ještě zábavnou formou.
A pomůže to nečemu?
.
Básník, překladatel, memoárista, romanopisec a klasicista Robert Graves vyniká svou schopností přiblížit moderním čtenářům velké příběhy starověkého světa se vší jejich živostí, krví a silou. Jak ukázal v mnoha ze svých 140 publikovaných prací, jeho znalost starověkých mýtů a pochopení toho, jak stále ovlivňují naši fantazii, pomáhá k tomu, aby kniha Zlaté rouno působila stejně svěže a nezbytně, jako když někdo poprvé vyprávěl příběh o Iásonovi a Argonautech před zhruba třemi tisíci lety.
.
Spolu s románem Já, Claudius je Zlaté rouno považováno za jeden z nejnapínavějších a nejdojemnějších historických románů Roberta Gravese. Zlaté rouno bylo kdysi nejposvátnějším náboženským předmětem starověkých Řeků a bylo odvezeno v důsledku mocenského boje mezi Řeky a dřívějšími obyvateli řeckého poloostrova. V tomto původním příběhu o výpravě vede Iásón na své lodi Argo plavbu hrdinů, včetně svého přítele Herkula a mnoha dalších, aby znovu získal posvátné Zlaté rouno a přinesl ho domů. Aby toho dosáhl, musí procestovat celý starověký svět, plnit nemožné úkoly a podstoupit zrady a tragédie, které jsou nad rámec lidského chápání a snesitelnosti.
Mně to připadá jako A/B testing. Stejná AI plytkost, podobný rozsah, stejný nedostatek nějaké podstatné myšlenky, kromě nadávání na něco. Ale jednou autor tepe do mačů a manosféry, podruhé pro změnu do genderu a feministek. Cílem je zjistit rozdíl reakcí Df publika.
Jako místní mačo(mano)sféry, která se dohaduje jak babky na trhu o kdejaké kravině o níž mohou jen diskutovat, protože v reálu nedisponují absolutně žádnými pravomocemi?
Pro některé je to možná jediné místo, kde někým mohou být. :-D
Zajimava uvaha, ale vidim jeden rozpor – 1) feminismus v takove te „ryzi podobe“ nevnimam jako primarne snahu se „priblizit muzi“, ale motivaci je ziskani neopravnenych vyhod bez kompetence/zodpovednosti/protihodnotou (formou manipulace).
Zeny zda se vzdycky byly a jsou manipulativnejsi nez muzi, protoze soucasti feminity (ne -ismu) neni agrese/boj ci „muzske tvoreni hodnot“; zeny ale tyhle zdroje take potrebuji (stejne jako muzi se potrebuji rozmnozit apod.). Co je myslim nove a umoznilo soucasny „rozkvet“ feministek je jednak zmena ve spolecnosti a odpoutani sexu od rozmnozovani (antikoncepce) – zenam to snizilo zavislost na muzich, ale jen jako iluzi (tady se clankem souhlasim).
Jaky ma autor nazor na toto? Dekuji.
PS: Jako pozornosti hodne vysvetleni (mal-)adaptace „moderniho mladeho bileho muze“ na vzniklou situaci mi prijde „vystoupeni ze systemu tvorby hodnot“, casto nejspis podporene matkami, ktere se synem uzavrou nevedomou dohodu o tom, ze nikdy nebude muset mentalne dospet.
heresiar
Díky za reakci. Jen bych řekl, že otázka ženské manipulace nebo nárokovosti je podle mě až sekundární vrstva problému.
Hlavní pointa textu míří jinam: v moderní společnosti vznikla legitimní poptávka po změně vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství. Něco zde bylo dlouhodobě deformované. Problém je, že genderově-feministická ideologie na tuto poptávku odpověděla falešně. Nepřišla se skutečnou rehabilitací ženství, ale se sugestivně-kompenzačním placebo rituálem, který problém pouze překrývá.
Žena nebyla navrácena sama sobě. Byla pouze převedena do jiné formy odcizení. Dostala nový jazyk, nové nároky, nové ideologické dekorace, ale samotné jádro zůstalo netknuté. Ženství jako svébytná hodnota rehabilitováno nebylo. Bylo jen přepsáno do nemocného hodnotového rámce.
To, jestli některé ženy manipulují, nárokují nebo parazitují, je samozřejmě legitimní téma. Ale v tomto kontextu jde spíš o symptom. Podstatnější je, že feministická žena bývá uvězněna v deviantní mechanice, která jí slibuje osvobození, ale ve skutečnosti ji ještě více odcizuje sobě samé. Výsledkem není obnova ženy, ale často tragikomická karikatura ženy, která si myslí, že se osvobodila, zatímco jen přijala nový program.
Proto bych problém nestavěl primárně na otázce, zda ženy manipulují. Zásadnější otázka je, proč moderní kultura nebyla schopna odpovědět na oprávněnou potřebu obnovy ženství jinak než ideologickou náhražkou, která ženu od její vlastní podstaty odtrhává ještě víc.
Josef Pavelka
Chlapi nejsou chlapama a ženy ženama. Žena se nevyrovná chlapovi ani chlap ženě. Chcete napravovat chyby minulosti ještě většíma chybama?
mhi
Dekuji za odpoved. Jadro meho nepochopeni je nejspis v tom, zda poptavka genderově-feministická ideologie je 1) „boj o zdroje“ (manipulace je pak prostredek/symptom), nebo o 2) „změně vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství“, pripadne oboji. A dale jake tam jsou kauzality. Nemuze to byt treba tak, ze zeny nevi „jak (dalsi) zdroje ziskat“ a to vede do otazky hodnoty zenstvi* ? Budu rad za nejake podnety k rozlousknuti teto otazky.
Jsem laik a nedelal jsem zadny vyzkum, ani nemam mnoho zen ve sve socialni bubline, ale vnimam dve veci: u feministek, ktere to maji skoro jako identitu, vetsinou na povrch vyplouva spis tema zdroju, zaobalene do vselijakych manipulaci/lzi. Dalsi vyrazne tema je „jsem oběť“. A u „stale jeste feminnich zen“ vnimam „latentni posun hranic“ (dano zrejme spolecnosti), kdy se jen zvysuje pocit narokovosti – bez nejakeho argumentovani utlacovanim, nespokojenosti, atd., jen je tam neoduvodneny pocit, ze by zena „mela dostat“ formou posunu hranice. Pisu o zenach 30+, ty co jsou 20-30 nedokazu vlastne ani analyzovat – jsou sice casto i sdilnejsi, ale pro mne to je prilis komplexni a vnimam je jako strukturu hodne odlisnou „tradicni organizaci Jáství“.
—
* tedy ktera potreba je ta primarni/dulezitejsi/podkladova, abych to nebylo tak snadne, tak zdrojem povazuji nejen soucasne ci budouci hmotne statky, ale i emoce, na druhe strane je hrube zjednodusene nejaka identita? A da se na to nahlizet asi treba pohledem Maslowa nebo nejakou integralni teorii (Beck, Wilber, …).
heresiar
Díky, myslím, že teď jsme u jádra věci. Přiznám rovnou, že nejsem výzkumník, spíš se pokouším pojmenovat určitý kulturní a vztahový mechanismus.
Podle mě nejde říct čistě buď 1), nebo 2). Tedy buď „boj o zdroje“, nebo „změna vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství“. Myslím, že tam jsou obě roviny, jen nejsou stejně hluboké.
Rovina zdrojů je základní, biologická a sociální. Ta tu byla vždycky. Žena historicky velmi často filtrovala muže mimo jiné podle schopnosti zajistit zdroje, ochranu, stabilitu a perspektivu pro potomstvo. To není nutně morální obžaloba ženy, spíš popis elementární reprodukční logiky. Muž je v ženské optice často hodnocen i podle toho, jestli je schopen něco nést, vybudovat, zajistit, ochránit a vytvořit. A muž zase hodnotí ženu podle jiných kritérií, která taky nebývají vždycky vznešená. Obě pohlaví mají své strategie, svoje manipulace a svoje formy využívání druhého.
Jenže podle mě se současný problém nevyčerpává tím, že „ženy chtějí zdroje“. To by bylo moc jednoduché. Zdroje jsou spodní vrstva. Nad tím je otázka legitimity, hodnoty a identity. Tedy nejen: „Co chci získat?“, ale taky: „Kdo jsem, proč mám hodnotu, proč mám být uznána, v čem vlastně spočívá důstojnost mé existence?“
A právě tady podle mě genderový feminismus provedl zásadní záměnu. Reálnou a částečně oprávněnou poptávku po uznání ženy jako svébytné hodnoty převedl do jazyka nároků, práv, distribuce, moci, oběti a kompenzace. Tím se hlubší otázka ženství zploštila na otázku přístupu ke zdrojům, statusu a institucionální ochraně.
Jinak řečeno: ano, často se to na povrchu tváří jako boj o zdroje. Peníze, pozice, status, bezpečí, emoční servis, uznání, výhody, ochrana před následky. Ale pod tím je podle mě hlubší porucha: žena neví, v čem vlastně spočívá její hodnota mimo mužský hodnotový rámec a mimo systém nároků. A protože jí moderní kultura neumí dát smysluplnou odpověď, nabídne jí ideologickou náhražku: jsi oběť, máš nárok, musíš se emancipovat, musíš se vymezit, musíš získat prostor, musíš posunout hranice.
To ale není skutečná obnova ženství. To je podle mě jen kompenzační mechanismus.
Kauzalitu bych tedy viděl asi takto: nejdřív existuje hlubší civilizační deficit. Moderní kultura neumí dobře chápat hodnotu ženy a ženství jako něčeho svébytného. Žena je buď redukovaná na biologickou funkci, erotický objekt, pečující servis, nebo naopak na téměř-muže, který má uspět ve stejném výkonovém systému jako muž. V obou případech je její vlastní princip nepochopen.
Z této mezery vzniká oprávněná poptávka po změně.
Na tu ale odpoví genderově-feministická ideologie ne obnovou ženství, nýbrž překladem celé věci do jazyka moci, nároku, oběti a distribuce zdrojů.
A tím vznikne dnešní patologie: žena si často myslí, že řeší vlastní hodnotu, ale fakticky bojuje hlavně o zdroje, status a kompenzace. Jenže ty jí skutečnou hodnotu nevrátí. Pouze ji hlouběji zapletou do systému, který ji od sebe samé dál odcizuje.
Proto rozumím tomu, když u identitárních feministek vidíte hlavně téma zdrojů, nároků a oběti. To podle mě není omyl pozorování. To tam skutečně je. Jen bych řekl, že je to spíš symptom nevyřešené hlubší vrstvy než samotný kořen problému.
U „stále ještě feminních žen“ ten latentní posun hranic taky dává smysl. Společnost posunula normu. To, co by dřív bylo vnímáno jako nadstandardní nárok, se dnes může jevit jako samozřejmost. Nemusí to být doprovázeno ideologickým slovníkem o útlaku. Stačí, že celá kultura nastavila nové očekávání: žena má dostávat více ochrany, více volnosti, více uznání, více prostoru a často méně odpovědnosti za následky vlastních voleb. To pak nemusí být militantní feminismus, ale jen tichá kulturní inflace nároku.
Maslow by na to podle mě seděl docela dobře. Na spodku jsou zdroje, bezpečí, ochrana, stabilita. Výš je uznání, identita, sebehodnota. Ještě výš je otázka smyslu a celistvosti. Problém současného feminismu je v tom, že tyto roviny zamíchal dohromady. Materiální, emoční a statusové nároky prezentuje jako duchovní a morální osvobození ženy. Ale získat víc zdrojů není totéž jako být navrácena sama sobě.
Takže moje pracovní odpověď by byla: boj o zdroje je reálný. Ženské nárokové strategie jsou reálné. Manipulace je reálná. Ale to všechno je nižší nebo sekundární rovina. Hlubší problém spočívá v tom, že žena byla v modernitě vytržena z jasného významového rámce, ale místo skutečné obnovy ženství jí byla nabídnuta ideologická imitace osvobození. A tato imitace pak velmi často používá právě jazyk zdrojů, oběti, práv, nároků a kompenzace.
Čili: ano, zdroje jsou důležité. Ale nejsou celým jádrem. Jsou výrazem hlubší poruchy hodnoty, identity a vztahu mezi mužským a ženským principem.
fatdwi
Vždy mě fascinují incelata, rozumující nad hodnotou ženy, obnovou ženství a podobnými esotématy. Myslím si o nich úplně to stejné, co o slepicích, zaníceně se vyjadřujících k tomu, co cítí chlap při orgasmu:-)
Radši byste měl nějakou (aspoň zkusit) sbalit a v obnově přejít k praxi, jinak budete dál jen AI-based blb k obveselení ostatních ;-)
heresiar
Pro vaši informaci: táhne mi na šedesát, mám dlouholetý spokojený vztah, partnerku i potomstvo. Takže váš pokus převést věcnou úvahu na představu frustrovaného incela je poněkud mimo terč.
A zároveň dodám, že právě jistý odstup od potřeby ženám podlézat, zavděčovat se jim nebo je ideologicky adorovat umožňuje o těchto věcech mluvit svobodněji. Nemusíte s tím souhlasit, ale nálepka „incel“ zde nenahrazuje argument.
Netušil jsem, že ty slepice, hodnotící věci, o kterých nemají ánunk, mají vlastně „jistý odstup“:-D Nemusíte s tím souhlasit, ale Váš odstup nenahrazuje absenci reality. Tedy můžete mít odstup jaký chcete, ale ženská, abyste mohl hodnotit její „potřebu obnovy“ a co ji (ne)splňuje, nejste. Pokud si to myslíte, pak goto první řádek.
Působí na koho? Na něčí mačo ego? :-D
O vrcholné politice a historii se zde vedou urputné diskuse, ale nikdo v politice není a historie prožitku končí někde v padesátkách.
Takže bavit se o feminismu jako celospolečenském problému, který nejspíše vytvořili sami muži, jest v pořádku.
„žena neví, v čem vlastně spočívá její hodnota mimo mužský hodnotový rámec a mimo systém nároků“
.
Dokud nevědomý muž ovládaný testosteronem, egem, hromadící majetky a sociální statusy nepochopí, že ho trumfne i uklízečka bez vzdělání a to prostým otěhotněním a vytvořením dítěte z kapky spermatu, tak pak je to těžký no.
.
A netuší to ani mnohé ženy. Jinak by se totiž za ničím nehonily. Maximálně za tím, aby se s mužem cítily dobře a nemusí to znamenat barák, auto, dovolená u moře atd.
mhi
Dekuji za celou radu zajimavych podnetu k uvaze.
Pri cteni mne zarazila jeste jedna vec, ze potreby, ktere uvadite (resp. ktere jsou v clanku vs. muj „nizky“ boj o zdroje) jsou si myslim vyvojove hodne vzdalene a z toho prameni moje pochyby o nekterych zminovanych principech/kauzalitach. Clovek, ktery resi celistvost by mel byt postupne schopen nahlednout i svuj boj o zdroje/moc a tim mu prestava fungovat cela rada ego-obrannych mechanismu. Alespon takhle to vnimam co jsem vycetl a ze sve „sebezkusenosti“. Z tohoto duvodu se mi nelibi to „siroke rozkroceni na Maslowovi“. Napr. posledni radka za čili: mi proto nedava smysl, ale vyvojove psychologii rozumim jak koza petrzeli. Asi by to chtelo nejprve identifikovat vsechny mozne motivace feminismu a potom zkoumat zastoupeni techto motivaci u ruznych typu lidi a az pak jejich vrstveni (tzn. brat to spis psychodynamicky).
Ve spouste veci souhlas, pisu jen k tomu, co vidim jako sporne/nejasne.
heresiar
Díky, rozumím. Myslím, že tady už se dostáváme do roviny, kde bych nerad předstíral větší odbornost, než jakou mám. Vaše psychodynamické rozlišení motivací dává smysl, ale přiznám se, že to není úplně typ vhledu, ze kterého jsem ten text psal.
Já tu věc nevnímám primárně jako výzkumník, který chce přesně roztřídit všechny možné motivace feminismu. Spíš jako autor eseje, který se pokouší zachytit určitý kulturní mechanismus.
Co se týče zdrojů, prestiže, statusu a podobně, osobně to vnímám jako další řetězec problému. U části žen vidím silnou posedlost prestiží, zdroji, bohatstvím, statusem, luxusem, vnějším potvrzením hodnoty — včetně té typické sociální demonstrace typu „podívejte se, kde jsem byla, co mám, kdo mi co umožnil“. Neříkám, že je to celá žena nebo celé ženství. Spíš jde o sociálně podmíněné kompenzace ženského ega, které se v určitém prostředí dobře živí.
A zároveň mám pocit, že mnoho žen o těchto mechanismech buď nechce vědět, nebo je ani neumí nahlédnout. Ne proto, že by byly „horší“, ale protože společnost jim pro tyto nároky a kompenzace často vytvořila velmi pohodlný jazyk omluv, vysvětlení a legitimizace.
Proto se mi do toho nechce vstupovat čistě analyticky a typologicky. Mám totiž podezření, že značná část současných analýz feminismu je do určité míry podmíněná materiálem, se kterým pracuje. Když analyzujete akademický feminismus, vyjde vám jeden obraz. Když analyzujete aktivistický feminismus, vyjde jiný obraz. Když sledujete partnerský trh, sociální sítě, statusové hry a každodenní nárokovost, vyjde zase úplně jiný obraz. Materiál podmiňuje analytický výstup.
Proto bych byl opatrný s dojmem, že existuje jedna vyčerpávající teorie, která to celé definitivně rozlouskne. Spíš vidím několik vrstev, které se navzájem překrývají: biologický zájem o zdroje, sociální boj o status, osobní zranění, ideologický jazyk oběti, kulturní konformita a hlubší nevyřešená otázka hodnoty ženství.
Můj text mířil hlavně na tu poslední rovinu: že současný feminismus podle mě neobnovuje ženství jako svébytnou hodnotu, ale často ho převádí do ideologického a výkonového rámce, který ženu od sebe samé dál vzdaluje.
Ostatní roviny — zdroje, prestiž, nárokovost, manipulace, obětní identita — jsou podle mě reálné, ale vnímal bych je jako navazující řetězce, ne jako celé vysvětlení.
Dekuji za reakci. Ta ruznost uvazovani/postoju – a vlastne celkove lidi – je nesmirne obohacujici.
Dissenter
Bude to marný, ale žádné univerzální ženství (mužství) ve skutečnosti neexistuje.
Každý muž/žena má na vztahy svůj vlastní pohled a to, na čem je třeba pracovat, je rozšíření pohledu na ostatní, ne se handrkovat, který z mých úzkých pohledů je správný.
Pro mě je správný absolutní patriarchát. Ale nebudu zavírat oči nad tím, že mnoho žen to má jinak. Se mnou nemohou vytvořit stabilní pár a nepochybně by ani nechtěly, přesto mají na svůj životní styl, postoj, … právo.
Příliš nerozumím jazyku vašeho kmene. Co si mám představit pod:
-legitimní poptávka po změně vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství
-skutečnou rehabilitací ženství
-Žena nebyla navrácena sama sobě
-Ženství jako svébytná hodnota
-oprávněnou potřebu obnovy ženství
Přijde mě to jako „ezo slovník“, mnoho keců a žádné myšlenky za tím.
Milá AS/HS (arteficial/human stupidity),
celý problém je v zobecňování. Existují ženy (biologické), které se chtějí chovat jako muži (ve vztazích, v pracovní aktivitě, wherever). Původní patriarchální uspořádání jim to znemožňovalo. Feminismus/emancipace je pošahaná představa, že by se ze všech žen měly stát mužatice.
Rozumné řešení je jediné – a mám pocit, že jsme mu blízko – ponechat každému jeho volbu. Netvářit se, že jen jedna je univerzálně správná. Jediné, co to bude vyžadovat, je nárůst tolerance, neboť čím rozdílnější jsou lidé a jejich očekávání, tím hůře dochází k jejich průniku a přiznejme si, lidé jsou párová stvoření.
Problém incelat, že nenabízejí nic a požadují vše, to asi nevyřeší.
Dissenter: vidím „heresiar“ a je mi jasné, co tam bude:-) Takže ne, čtenost tomu zvedat nebudu a zasírat si výplody AI mozek taky ne. Kdyby se ti hlupci aspoň naučili promptovat, ale to by zase nemuseli AI vůbec používat.
Akorát jednu věc tam máte špatně – pokud něco bude „vyžadovat nárůst tolerance“, tak se to nikdy nestane. Tolerance je společenský konstrukt, na nižší (emoční) úrovni nefunguje. Amygdala nezná toleranci. Můj osobní tip je následovný:
– Pokud se stane něco násilného (válka, občanská válka), feminismus skončí jak kdysi Putin výléčil covid, ze dne na den
– Pokud se nic násilného nestane, feminismus ve své současné zvrácené podobě pojede do doby, než společnost zcela rozvrátí a oslabí a pak se buď vrátíme do předchozí odrážky nebo přejdeme bez boje pod společnost, která jej nemá a dál podporovat nebude, čímž také zanikne
(takto feministické společnosti skončily v historii zatím všechny bez výjimky, v Asii i Africe a není žádný důvod předpokládat, že tomu tentokrát bude jinak, protože lidé jsou pořád jen lidé a tedy chlap bude vždy fyzicky silnější než ženská a ženská bude vždy rodit děti, obojí se všemi jevy, které k tomu přirozeně patří)
My to víme!
My to umíme lépe!
Ale MY, nic neuděláme.
MY RÁDI ŽVANÍME. :-D
Vidíme.
Mě trochu mate ten rozpor mezi tím, jak se za „ženská práva“ bojuje na západě a přitom se ignoruje jejich porušování/nedodržování v muslimských zemích. Chápu, že za ženská práva se snáze bojuje v tom prohnilém západě než třeba v Afgánistánu, v Saudské Arábii nebo třeba v Iránu, ale přece jenom to dost bije do očí.
Už jsem někde i četl, jak feministiky protestují proti zákazu burek, hidžábu a podobných věcí, že prý jejich nošení je výrazem svobody. Toto mě hlava nebere, já snad začnu věřit na konspirační teorie, že ti muslimové ty „bojovnice“ (spolu)financují, jinak si tu jejich selektivní slepotu nemumím vysvětli.
LP: protože se už dávno za „ženská práva“ nebojuje, to je akorát hezká nálepka, pod kterou lze schovat kdejaké svinstvo. Ono taky není za co bojovat, když už je to naruby a máme pozitivní diskriminaci (kvo-kvo-kvóty, třeba). Ale rozjetého „boje“ pod společensky akceptovatelnou vlajkou lze využít pro další účely a tak se i děje.
LP: viz postarší hit:
https://www.youtube.com/watch?v=zUJTUxJUcgo
Ach jo. Tolerantní lidé prostě chtějí, aby nošení hidžábu nepodléhalo žádným pravidlům ze strany státu. Aby vedle sebe mohla žít rodina, kde si žena bez hidžábu připadá nahá, a rodina, kde žena chce chodit v plavkách, protože si jinak přijde konvencemi omezovaná.
Co je na tom, kurva, tak těžké pochopit, že lidi jsou RŮZNÍ a nejde pro ně hledat jednu škatulku pro všechny!
Vtip je v tom, že tohle může fungovat pouze v případě, že ty zašátkované jsou pouze jednotlivci v moři normálního obyvatelstva. Jakmile počty islamistou překročí kritickou mez, začnou problémy.
Zašátkovaní to vidí opačně.
Islamista i antiislamista jsou z mého pohledu dvě strany téže mince, agrese jedné vyvolává živnou půdu pro agresi druhé strany.
Čti StarTrek.
Zašátkovaní to vidí opačně.
Jako devět z deseti účastníků hromadného znásilnění?
Ty jsi hotový Tolstoj. Jak se to spájí dohromady s obdivem k britskému impériu (který mimochodem sdílíme)?
A v čem je papírový Star Trek jiný než ten televizní?
Právě v Britském impériu mohl existovat (a existoval) kostel a mešita vedle sebe. Jakmile by muslimové k čemukoliv začali nutit křesťany, potázali by se velmi se zlou. Ale i křesťané popřávali muslimům (třeba pákistáncům) jejich náboženství, dokud se nepletli do záležitostí impéria.
Naše civilizace se naopak plete muslimům do rodin, ale nebrání jim uchopit otěže státu. Přesně obráceně než by to mělo být.
A taky jak Britské impérium dopadlo. Když v Pákistánu nedávno soudili křesťanku za urážku koránu (pohádala se s ostatníma ženskýma na poli), tak Británie jí nedala azyl s tím, že by jí nemohla zajistit bezpečnost (nakonec skončila tuším v Kanadě). Jo, jo, součásta Británie je vrcholem tolerance.
A jak rozlišíte mezi tím, co chce jednotlivec a tím, co dělá jednotlivec na nátlak komunity? Vážně si myslíte, že tolik ženských chce nosit v horku burku přes hlavu? Muslimské komunity umí skvěle vytvářet nátlak na své členy, jak pak rozeznáte mezi tím, co ta ženská dělá o svobodné vůli a co dělá na nátlak ostatních? Navíc muslimové jsou přímo pověstní, jak se berou za práva žen.
Latimerie podivna 8.5.2026 v 6:17
Ano, ty komunity.
Například si vzpomínám, že jsem sovu babičku nikdy neviděl bez šátku, který nosila nejen v neděli do kostela, ale i každý celý den doma, jako ostatní ženy.
tam byl nátlak ryze praktický. Děda nesnášel vlasy v čemkoliv a babička měla delší vlasy a když si je odhalila, bylo to jen při odpočinku a toho bylo přiměřeně.
Pokud se propadneme do nějakého extrému, chudoby nebo války, patriarchát se nezrestauruje. Není hlavní problém, že by „zlobily“ ženy, hlavní problém je, že muži nechtějí zastávat mužské role, makat, objevovat a vládnout, ale chtějí pasivně hnízdit a plodit děti, tedy to, co kdysi chtěly ženy. Primární hnízdič, také nazývaný beta samec, není atraktivní a žena se pro něj nechce tolik angažovat. Z toho plyne dojem „zvrácených“ žen.
Daleko pravděpodobnější je (a už se to zčásti děje), že klesne počet vztahů a svazků, klesne ochota vůbec ve vztahu být, protože bez tolerance se vztah pro většinu stává trvalým utrpením s osobou s odlišnými návyky a hodnotovými žebříčky. Časem to překoná kritickou mez udržení civilizace a možná se sem nasáčkuje jiná kultura (ale jaká?).
Mnohem jednodušší by bylo od počátku toleranci pěstovat. Není to „natvrdo zadrátovaná věc“.
Dissenter: musíte na to postupně. To, co nastane (nastalo v minulosti) nebyla „restaurace patriarchátu“, ale „pád feminismu“. Protože v principu i sráč má pindíka a i vostrá sufražetka má pipku, vidina fronty a dalších nepříjemností skončí tak, že dotyčná spokojeně zapluje k plotně (instinkty bezpečí jsou silnější než hustý řeči o kvo-kvo-kvótách v managementu). Ten s tím pindíkem skončí na frontě ne proto, že by z něj byl najednou chlap, ale on z něj ten chlap – v případě, že nepadne – bude tou frontou. Podaří-li se zvítězit, pak novým logickým pořádkem bude (byl) patriarchát, protože významně stoupne potřeba a význam chlapů v poválečné společnosti (které budou ti padlí chybět), výrazně se sníží počet Challengerů a podobných tragédů, co pění při výběru kuchyně a píší o tom na blogísek a přirozená ženská přizpůsobivost povede k uspořádání, kde hlavní slovo v zásadních věcech bude mít chlap (s tím, že samozřejmě budou šikovné dámy, které dokáží svých manupulativních darů umně využívat a budou si umět prosadit svou, ale přirozeně, ne skrze dnešní instagramově-tiktokovou nárokovost).
Vztahy a svazky půjdou nahoru, protože to bude existenční výhoda. Dnes hrají významnou roli umělé vztahy „stát-svobodná matka“ a „mamánek-mamahotel“, na které v poválečné době není prostor, neboť jsou až produktem blahobytu.
Jiná kultura – však se podívejte do dějepisu, tady se toho vystřídalo. Nemám strach, že by o náš životní prostor nebyl zájem.
Tolerance – jistě, stejně tak by bylo jednodušší pěstovat ekonomickou nezávislost a svobodu. Jenže to bysme tady měli ancap a ne pečovatelský socanský bordel. Nesnažte se navrhovat sociální inženýrink jako nutnou podmínku pro realizaci svých vizí, dopadnete jak komanči nebo urzotariáni. Těm taky v implementaci překážel člověk a chtěli budovat nového a lepšího, s nepřirozenými vlastnostmi.
Asi těžko se dozvíme (pokud tedy nenastane válka brzy), kdo z nás má pravdu. Moje znalosti lidských duší mě vedou k přesvědčení, že se lidská psychika posouvá a role rozrůzňují a nepůjde to tak jednoduše zvrátit.
Víc bych věřil ženským jednotkám na frontě.
Většina svobodných matek partnera má, jen je pro stát výhodné se tak tvářit. Mamahotel je problém, problém rodičů. Co udělá chudoba ceteris paribus s mamahotelem, to nevím, imho nic.
Populační exploze se zastavuje všude, nějakou masovou imigraci očekávám leda z Afriky.
Vzít rozum do hrsti a pochopit rozrůznění lidských tužeb/potřeb a proto životních stylů a proto osudů není sociální inženýrství. Je-li to nemožné, budiž, ale pak muže i ženy s klapkami na očích čekají smutné časy. Nebo ta válka.
Dissenter: tak se kromě znalosti duše vybavte ještě znalostí historie a netřeba tápat. Vaše přesvědčení nechápu, protože zrovna od Vás bych čekal, že se budete držet přírody. Místo toho mluvíte jak věřící, že to proti přírodě není problém (JH neustále blábolí, že nejde žít „proti bohu“, ale přitom právě to jeho žití dle boha, ale proti přírodě, byla katastrofa).
Nerozumím, co chcete říct tím, že svobodné matky mají partnery. To je úplně irelevantní. Dívejte se spíš po důvodech, proč jsou.
Mamahotel plyne z blahobytu. Nemyslím, že bych od rána do večera makající zemědělce, žijící v jedné chalupě napříč čtyřmi generacemi, označil „mamahotelem“.
Populační exploze se zastavuje, protože počet obyvatel a jejich životní úroveň dosáhla bezprecedentních rozměrů. To ale nic neříká o tom, kdo bude kde chtít být. Tady se to střídalo i v době, kdy klidně všichni mohli žít nezávisle na sobě a nijak by si nepřekáželi. Přesto se dělo, co se dělo.
Vzít rozum do hrsti je jistě vhodné. Jakou to má souvislost s „nutností vyšší tolerance“? Muži i ženy s klapkami na očích již smutné časy zažívají (incelata na straně jedné a staré rachotiny bez dětí a perspektivy na straně druhé).
Historie je humbuk. Zkušenosti posledních 500-1000 let, kdy lidé žili bez vzdělání (vesměs), pod vlivem víry/celebrit/masmédií a hlavně bez sociálních sítí, která umožňují vznik a udržení odlišných bublin, jsou pro dnešní dobu nepřínosné.
Svobodné matky v podstatě žádné nejsou. Je to trik, jak získat od státu prachy. Za prakticky každou tzv. svobodnou matkou je nepřiznaný chlap.
Tady se prostě neshodneme. Nechci se plést jiným lidem do jejich životních stylů stejnou měrnou, jako nechci, aby se oni pletli do mého. Incelata i staré panny mají shodné právo na život jako my.
Dissenter: historie je humbuk, ale člověk a jeho vzorce chování jsou napříč onou historií prakticky identické, formované pouze aktuální verzí společnosti. Je úplně jedno, jak jsou (ne)vzdělaní, protože jsou to pořád jen lidi.
Svobodné matky – tady zjevně stále nechápete, o čem mluvím. Nikoliv o tom, jestli je po rozvodu sama, ale že k rozvodům dochází, často z malicherných příčin. Problém není, že pak dojí stát a žije s dalším(i) chlap(i) na hromádce. Problém jsou rozvody, dané podporou státu. Stát bez peněz by takové blbosti nefinancoval.
Popravdě vůbec nevím, na čem se se mnou neshodnete:-) Já se nikomu do života nepletu a nechci, aby se do něj někdo pletl mě, takže mi spíš přijde, že se shodneme.
Proč jsou problém rozvody? Je každého věc, s kým chce být.
Malichernost příčin rozvodu neposoudí nikdo kromě těch dvou.
Dissenter: ale tak jistě, jako rozvedenej se se mnou asi neshodnete, s tím nemám problém :-) (mimochodem, nic proti tomu nemám, pamětliv kolegy, který kdysi tvrdil, že rozvádět se může jen idiot a takové ty silácké řeči, když šlo o druhé a jak za Lomikara, do roka a do dne se rozváděl, protože otěhotněl kočku z marketingu) – takže já jsem velmi opatrný v radikálních soudech čehokoliv, co nemůžu vědět, jestli mě taky nepotká (byť si myslím, že právě vědomí, že mě to potkat může hraje v můj prospěch, protože nejhůř dopadnou většinou ti, co si problémy nepřipouští a tak je nedokážou včas rozpoznat, natož vyřešit nebo jim předejít)
Nicméně k malichernosti – znám pochopitelně několik rozvedených. Znám i takové, které jsem znal v době, kdy byly vdané a rozvod plánovaly. A role státu byla významná. Tedy soudím, že kdyby nebyla, tak by i ty dotyčné viděly „závažnost“ důvodů k rozvodu jinak.
To fatdwi
Je ovsem otazka, jestli do tohohle vyvoje nehodi vidle AI, anebo aspon nevytvori jeste dekadentnejsi mezistupen. Spouste sobecku vztah s robotem vubec nepripada mimomistnej. A ozyvaj se hlasy ruznejch veleduchu, ze na vztahu s robotem neni nic spatnyho. Naopak. Pritakava ti to,rika presne, co chces, sexualne uz se to taky posunulo, nikdy to neboli hlava…Je to levny, je to rychly a nikdy to neni neprijemny. To se slabochum a slepicim libi a libit bude.
a nikdy to neni neprijemny.
Tady jsi uhodila hřebíček na hlavičku. Lidi jsou v posledních desetiletích až úchylně navyklí preferovat příjemné (a třeba nezajímavé, banální, nudné) za každou cenu.
Proto je konformita, proto lidi koukají na porno než aby šli mezi cizí a potenciálně protivné smrtelníky.
Proto potřebujeme toleranci. Nebát se cizího. Vyplatí se to.
To Dissenter
Hlavne potrebujem osviceny rodice, ktery na to nepohodli deti nejdriv navyknou. Ja malem odpadla o vikendu, kdyz z jedny znamy vylezlo, ze dcerce jeste v jejich jedenacti letech osobne meje vlasy, na skole v prirode pak do toho nuti ucitelky a osobne vyzvedava furt ze skoly. Decko pritom bydli 4 zastavky primou linkou autobusem. Je toto normalni, proboha?
Není. Souvisí to s onou úchylnou preferencí absolutní bezpečnosti a neakceptací jakéhokoli rizika.
Dissenter: no vidíte:-) To je ta příroda, zde (bohužel) ničím neomezená. Jak je možné, že nahoře z toho děláte frontovou linii a „věříte“ tomu víc než té přírodě?
Rozdíl je mezi tím, že nahoře popisuji, co se děje (a bude se populačně dít, to se nezmění), dole vysvětlení konkrétního případu.
Zdánlivě by bylo řešením zavést totalitní režim a duše „obrátit na správnou víru“. To jednak nejde, jednak to vždy selhalo, ať už domněle správnou vírou byl naci(onali)smus, komunismus, křesťanství, nebo cokoliv jiného. Proto tu pléduju za libertarianismus, který jediný má schopnost uspokojit různé skupiny lidí tak, aby nebyly menšiny uzurpovány. A třeba se inspirovali (dobrovolně!) těmi silnějšími, chytřejšími, atd.
Zkrátka přestože my dva se v hodnotových žebříčcích dost shodujeme, já je nechci natlouct do jiných nedobrovolně, protože to budí odpor a hlavně, protože nechci. :-) Nebaví mě nutit a lámat lidi, baví mě je inspirovat.
Dissenter: já o voze, Vy o koze. Zkusím to znovu:
Vy píšete nahoře:
„Moje znalosti lidských duší mě vedou k přesvědčení, že se lidská psychika posouvá a role rozrůzňují a nepůjde to tak jednoduše zvrátit.
Víc bych věřil ženským jednotkám na frontě.“
A tady:
„Souvisí to s onou úchylnou preferencí absolutní bezpečnosti a neakceptací jakéhokoli rizika.“
To není žádný konkrétní příklad a populační exloze. To je prostě realita žen, která se nijak nezmění (protože příroda) a z toho důvodu je sázka na šiky sufražetek v první linii, podporovaných od sporáku muži v zástěrách, lichá. Bojů máme v okolí dost, ukažte mi ty kvanta bojovnic na Ukrajině nebo v Íránu, jedno za jakou stranu. Podíl žen za sporákem a za samopalem je všude dost podobný. Není žádný důvod, aby se to v budoucnu jakkoliv měnilo, dokud budou ženy rodit děti.
Co mě zaujalo a vůbec nechápu je Váš závěr, ze kterého plyne, že se lišíme v tom, že já bych rád něco do někoho natloukal. Z čeho jste ten dojem proboha nabral?!
To si vážně nerozumíme spíš v základním přístupu ke světu.
Buď věc považuju za nezměnitelnou danost, nechci ji měnit, pak jsem s ní emocionálně srovnaný a kvůli tomu se nerozčiluju.
Nebo ji chci změnit a hledám cesty.
Pochopil jsem, že Vám moderní „změny pohlavních rolí“ vadí a chcete je změnit a snažil se vysvětlit, proč je to odsouzeno k nezdaru.
Prázdné štěkání na vzdálený měsíc (sorry, ale ten příměr miluju) je spíše vlastní ženám. :-)
Dissenter: tady jsou krásně vidět limity psané komunikace, myslím, že nad lahví něčeho dobrého bychom takto z cesty neměli šanci sejít.
Změny pohlavních rolí jsou (na Západě) dané jen současným blahobytem. Nepotřebuji na nich nic měnit, rozhodně ne násilím nebo dnes. Co tvrdím, že se změní samy zpět „do normálu“. Zaprvé to potvrzuje historie, zadruhé přítomnost (Vaše sázka na ženské frontové linie jaksi poslední čtyři ukrajinské roky nevypadá moc dobře) a zatřetí to pak (pro mě stále nepochopitelně) potvrzujete sám, ač se ale chcete z nějakého důvodu se mnou hádat o opaku. Takže jestli Vy máte dojem, že já štěkám na vzdálený měsíc, tak já mám dojem, že Vy štěkáte na Jupiter:-) Protože to, co píšu já, je realita, zatímco Vy sázíte na něco, co se nikdy nikde nestalo. Něco jako když tady Urza fantazíruje nad novým anarchočlověkem, který taky nikdy existovat nebude (ne na základě Homo Sapiens, možná by to šlo udělat na základě Robocopa a prodávat na alze).
Zenska v praci,celkem normalni se jevila,ve veku me dcery.Jedno dite,kluka,rozvedena,nakej dalsi vztah mela,ale nijak sem to nesledoval.Dela tam i jeji matka,vrstevnice,celkem si rozumime lidsky i pracovne,holt jsme oba vyrostli na stejnejch vecernickach a na vesnici.Neni vylozene typicky zenska…bavi ji turistika,objevovani,okolo baraku lecos udela,zadny prace se neboji,jako sousedka by byla prima.Ten jeji na to moc neni,tak dela vnukovi dedu.Ruzna alotria,bere ho na vyslapy sebou uz od skolky,uci ho s naradim,k vanocum mu dala kapesni nuz,naucila ho jezdit na mopedu,a uz je dost velkej,abyh zvladl pedaly auta,tak na louce mezi polama ho cvicila,samo s komenty.Reakce jeji dcery na nuz…Chces,aby se porezal? Reakce na motocviceni…chces,aby se zabil?
Ja to delal zrovna tak,je dle mne bezpecnejsi deti s rizikem seznamit,a predvest mozne hrozby,co vse se muze stat,co by jeho samotneho nenapadly,nez ho to nechat objevovat solo ci pod vedenim starsich kamaradu,co spis zdrhnou nez pomohou,kdyz dojde k necemu,co je nenapadlo.Mne se to vyplatilo,rekl bych,poukazat na mozna rizika,a primet je dvakrat merit,nez zacnou konat. Uz to delam i s vnuckou,jeji starsi bracha mel smulu,v danem obdobi byl mimo bezny dosah i vliv.Jo,dcera taky obcas pyskuje,ze je vystavuju riziku.Jenze nejvic cloveka nauci vlastni chyby,to je stara pravda.Je teba jen zajistit,aby ty chyby nebyly fatalnich rozmeru,ale prezitelnych.
A fakt nevim,kde k tomu dcera prisla,jako mlada byla splasena jako divoky prase,urvanej vagon.
To musi bejt snad vliv tech soc. siti,kdy sice vidi,ale nezaziji,co vse se muze stat,a aby se to nestalo,bude nejlip nedelat nic. A taky zhlidnou hlavne ty extremy.
…Dissenter
Všeobecně souhlasím, pouze rozporuji „…v posledních desetiletích až úchylně navyklí…“. Toto platí od počátku věků, že lidé/člověk/zvíře/a nejspíš i rostliny od počátku věků zvažují poměr zisk/cena. Ovšem po dlouhá tisíciletí bylo provázáno s ‚čím příjemější, tím nákladnějčí/namáhavější‘.
Až dnešní doba prostřednictvím hypertrofovaného tzv. sociální cítění sytémem přímých i nepřímých pobídek zcela oddělil příjemné od prospěšné. /samozřejmě,temné i světlé vyjímky existovaly v každé době/.
Dnes je systém nastaven na příjemné = levné, snadné, dostupné.
To ve společnosti vede ke stavu že nikdo už necítí potřebu dělat věci užitečné, namáhavější. K cítit se příjemně/ bezpečně dnes naprosto postačuje nedělat nic/resp. vynakládat naprosto minimální úsilí/, zaniká tedy důvod snažit se jenom o trochu víc.
Dnes už prostě nevíš, který další nový zákon tě, tvé potem a krví vykoupené výhody obratem zbaví tak proč vlastě se vůbec snažit. Proč se (např.) mořit ve škole s matematikou, když stát se o tebe postará, a v reálu je velice pravděpodobné že se budeš míti stejně příjemně jako ten který pro svojí budoucnost nedělá vůbec nic?
..prostě, paradoxy komunismu. Před 1989 byla otázka, nojo, pane školiteli ale: „Pokud bude každému podle jeho potřeb, kdo tedy bude konat ty zásluhy?“ obratně vymlčena, nebo přejita floskulemi: „Komunismus soudruzi, to je ještě daleko ale až opravdu nastane, tak budeme všichni, dokonce i vy osobně soudruhu čekateli, přetvořeni. Než komunismus zvítězí, tak do té doby se naše socialistická společnost s s podobnými živly spravedlivě a spolehlivě vyrovná. Toto je přeci hned druhý hlavní úkol naší socialistické společnosti, máte to ve svém zápisníku. A jak že se to vlastně jmenujete?!“
Dnes, kdo by to byl před 40lety řekl že tak brzy, komunismus už je reál, ovšem člověk ten člověk, ten se změnit nějak nestihnul.
To proto se nám nyní zdá, že svět stojí na hraně propasti.
Je to tak.
jenže pocit z námahavě vytvořeného nerovná se pocitu z dobře odklikané virtuální hry pro idioty. Chybou vychovatelů je, že toto učedníkům nezprostředkují. Že pro lenochy je vytvořena milion a jedna náhražek je obrovská past.
Slecna Ling: to je klidně možné, hlavně pro mlaďochy je AI potenciální průser, protože proti tomu byl Tamagoči netýkavka. Jasně, že různým tragédům, co se neumí chovat (kterých je stále víc, od dob socek jde schopnost komunikovat živě úspěšně do zadele), tohle připadá atraktivní. Příroda prostě chrání zdroje pro ty, kteří je potřebují a tyhle mrtvé větve bezdětných úchylů jsou ve své podstatě pozitivní, aspoň se pročistí genofond. Samozřejmě, je tu vždy obava, zda tak neskončí i vlastní dítko, to by bylo smutné (bohužel mám v okolí jednu holku, co je z ní kluk, strašná story). Aspoň má člověk motivaci se snažit tomu zabránit a dávat dítěti i jiné podněty, i když ve finále je (bude) to stejně na tom dítěti (já byl vůči rodičovské péči taky dost odolnej, nakonec jsem ale dopadl docela dobře).
Jak píšeš o té overcaring mother níž, to je síla, ale tam u tebe za louží nic divného, tak bacha, abys taky neskončila s pocitem, že máš ve všem pravdu jen proto, že jsi female:-) Mimochodem, není ta paní bez manžela? Případně co je ten její za sráče, že jí nevysvětlil, že to jaksi takhle nene? Možná je to ale jako místní honorace a píše o tom na nějaký MGTOW nebo redpill blogísek husté články:-D
AI je kvalitativně totéž co majzlík, husí brk, plnicí pero, psací stroj nebo počítač v tomto pořadí. Starci nepochopena, mladými využívána, dětmi velebena a přeceňována.
Projde stejnou cestou. :-)
Komunikační schopnosti (a třeba taky homosexualita) se nedědí a o protřídění genofondu nelze mluvit. Pozoruju, že s bezdětnými lidmi máte jakýsi emocionální problém – proč? Bezdětnost druhých je výhodná, pro naše zbyde víc světa. Můj postoj je zcela neutrální.
Dissenter: děkuji, že mě máte za mladého:-) (ale tipuji, že jsem starší jen o trochu a sebe byste mezi starce jistě nezařadil, takže je to vcelku logické)
Nicméně bych neřekl, že je to stejné, protože v té linii je mezi psacím strojem a počítačem výrazný zlom, chybí tam socky (ty jsou ještě větší) a AI je další, ještě výraznější. Na majzlíku, husím brku ani psacím stroji nikdo nikdy závislý nebyl a ani si s tím nemohl zapíchat.
Souhlasím, že to protřídění nemusí být vždy pozitivní, nakonec to hezky ukazuje Idiocracy.
S bezdětnými nemám žádný emocionální problém. Nicméně je považuji za slepou větev, jdoucí proti přírodě. Že je to do určité míry v tomto přeliděném světě dobře, to jsem již napsal a nejsme tedy ve sporu. Kde bych našel problém spíše praktický je budoucnost, až ty naše děti budou ty bezdětné živit. Byl bych radši, kdyby je živily jejich děti a těm našim zbylo víc.
To fatdwi
Hele to je Ceska jak poleno. Bejvala taky poletucha, ale uz s letuskovanim prastila. Jinak manzela samozrejme nema, kdysi ulovila nejakyho Marocana , ale frajer mel tuleni nemoc a ji prestalo bavit ho zivit, tak se rozvedli. Pak nasledovala epizoda sukam vse, co se hejbe na Tindru a preferuju mladsi chlapce, a posledni pokus o vztah mela s nejakym notorickym parohacem, kteryho podvadel kazdej od exmanzelky po pritelkyne. Kazdopadne i tenhle nouma se kupodivu casem nastval a kopl ji do zadele, pac ona ma dve pekelny osobnostni vlastnosti. Prvni je, ze je notoricky presvedcena, ze ji kazdej chlap opusti a tak mu uz preventnivne dela sceny a druha je, ze je presvedcena, ze chlap ji musi bavit. Furt, nonstop. Vymejslet aktivity, nebo se ucastnovat toho, co vymysli ona, prostor pro vlastni samotu nebo konicky nulovej. Na druhou stranu zas jejimi dobrymi vlastnostmi je, ze je extremne pracovita, dobre vypada a asi bude dilo v posteli. Ted je ovsem single, pac na Tindru uz toho moc nechyta, ono je ji 44, a tak se upnula na to nebohy decko. Ktery mi ve vsi ucte kvuli vsi ty jeji peci pripada az trochu opozdeny. Navic ma takovej schizofrenni model, na jednu stranu se k ni chova, jak k bejby, na druhou s ni resi, ze chlapi jsou zli, kazdej maminku opustil, ale ona je jina…Ony se nikdy neopustej. Je to docela creepy, nebo ja nevim jak to nazvat…Vis, co myslim? Takovyhle uvahy nejsou pro detsky usi. Dite neni kamoska a uz vubec ne terapeut.
To fatdwi
A co ta holcicka, co se z ni stal kluk? Co se tam stalo? A jak reagovali rodice?
SL: no, to je naopak docela symptomatické, v okolí mám jednu, co ve svých necelých 40 má taky co chvíli jinýho, dcerka (nemá ani 10) už taky neví, kterej tatínek je kterej a má názor (ta dcerka), že holčičky jsou mnohem lepší než kluci, protože to říkala maminka. Tedy vývoj dost podobný, jen některé projevy se liší. Chudák ta malá a ještě větší chudák, kdo si s ní začne, s touhle výbavou to bude těžké a kdo ví, jestli se dokáže nějak od matčina vlivu oprostit.
Situace s holkoklukem by byla spíš na článek až sérii, špatného je tam toho strašně moc a rodiče jsou z toho samozřejmě špatní. Přístup školy a doktorů naprosto katastrofální, no lépe to tady nerozebírat.
To fatdwi
JJ, rozumim. Kazdopadne ad ta moje znama si podle me s timhle mindsetem dite porizovat nemela. Zni to tvrde, ale sama je dokriplena od svoji matky a presne jak rikas, bude se to tahnout pres dalsi generace a ja taky neverim, ze ta mala bude normalni. Jen nerozumim tomu, ze si pred pocetim nektery lidi nenalejou cistyho vina, ze maj hodne rizikovejch faktoru, tak ta reprodukce mozna neni dobrej napad.
SL: reprodukce je věcí přírody, ne mozku, o tom my chlapi něco víme:-))
Měl jsem svého času kolegyni, v kanclu nástěnka, na ní feministický hesla, no šílený, připomínalo mi to nástěnku na základce touto dobou (politruci, rudá armáda, Meresjev, kombajny hrdinně sklízející žírné lány sovětského svazu….). A ta měla názory teda šílené. No, dnes má myslím tři děti a manžela. Jak s něčím tak podřadným mohla vlézt do postele, tomu se smějí asi všichni bývalí kolegové. Nutno ale dodat, že manžel není full autista, ale on the spectrum je určitě, takže lidsky je to takovej ňouma a ona si ho umí povodit, nicméně z původních názorů o fuj fuj mužském plemeni, kterého by se nedotkla, toho mnoho nezbylo:-) Prostě ta příroda, to je potvora:-)
To fatdwi
Tak my na to sli teda asi moc vedecky. U nas reprodukci spis inciovala polovicka, ale soucasne mohutne resil, jestli nebude moc drsnej otec. Sam mel takovy trochu bohemsko samostatny hippie detstvi a uz treba od osmi, deviti bylo normalni, ze byl doma par dni sam. Ja vim, dneska nepredstavitelny, ale to byla jina doba. Takze se naucil fest rychle varit, otacet, starat se o sebe, prat si…A rodice byli eventualne na telefonu nebo na nej obcas jukli sousedi. Holt dan za otce taky muzikanta a mamka zas mela povolani, ktery vyzadovalo tu odlet do Kanady, tam do Mexika…proste trosku punk. Nicmene nevim jestli diky tomu, nebo navzdory tomu je z nej totalni milujici klidas, co ale nenadela s tim nasim divokym detatkem, jak kdyby bylo z cukru.
SL: mě přijde iniciující chlap zcela v pořádku a dokonce bych řekl správně:-) Takže si vlastně tak trochu protiřečím, protože jsem na to šel taky hlavně rozumem. Nicméně jsem případné následky až tak neřešil, zaprvé jsem neměl tak akční dětství a zadruhé jsem si říkal, že to určitě nějak dopadne a dokud to neřve v kočárku, stejně nezjistím, co já na to.
To fatdwi
Jojo, rvani je challenge. A coz takova etapa zuby :-))). To ma clovek pocit, ze venuje dite nejakym hodnym lidem. Idealne tak do osmnacti. Mezitim jest ovsem dovoleno navstevovati me s gratulaci k narozeninam a jmeninam dvakrat rocne a nejakym vyznamnejsim darem. Safiry, brilianty, akcie a dojatym dopisem, jak si me vazi, znas to :-) Tohle u nas ale daval Hank fakt lip. Holt ty muzikanti jsou na kraval zvykli.
Líbí se mi, co povídá slečna Ling.
Byla tu vnučka a mlátila do novejch bicích, co si ouchylnej děda pořídil, i když na to v životě nehrál.
Po chvíli mlácení sem řek – ty máš jednu (hikorovou paličku), já jednu (nemůžeš nechat prvničku mlátit voběma, to by nedala).
S tou jednou po chvíli řekla – tady je melodie. A šla po ní.
A já jí hrál spodek, doprovod.
Poprvý v životě a fungovalo to.
Takový lidi mam rád.
Vaření už sme probrali, tož plkám takto.
to h72
No jasne, bici…To muselo bejt radosti. Nas svist zas nejradsi dorazi na elektrickou upright bass. Mohl by z toho bejt slusnej bejby band. Babes against machine? Nine inch babes :-)?
Nine fingers babes ….. von ten známej „sexdrugsandrocknroll“ má vobčas svý důsledky …..
Mám rád lidi, který užívají sousloví „dokriplená vod svý matky“.
Přijde mi to láskyplný a smířlivý.
Funkční.
Chtel bys radsi domrzaceny, at se vyhnem germanismum? Nicmene na dane smutne skutecnosti to nic nemeni a hodnotovej soud v tom, ze si pripadam nejak lepsi, tak se prsim jak holub tam ale neni, to bys mi krivdil.
Daně sou dycky smutná skutečnost :-)
Ne, když je vybíráš.
Ideální jest, když se jmenuješ Dana. Moje kamarádka mi furt melduje: „Hoši!!!! Platit daně!!!! Daně!!!!“
A to je ale nesmyslný článek…problém je v tom, že jsme ženám vysvětlili, že mají práva. Stejně jako jsme kdysi vysvětlili chodcům. že mají právo před travají. Tak toho využívají, až je tramvaj přejede. A pak o tom vedeme obsáhlé diskuse. Džina zpět do láhve nejde nacpat….
Stačí aby se zhroutil nebo významně zeslábnul stát, kterej celej ten feministickej konstrukt udržuje při životě. A bude rychle po hehe a džin zpátky ve flašce.
Feministky si postapo představují jako Katniss z Hunger Games, přitom by to byl spíš Berlín na podzim 1945.
čtěte Gravese, tam to všechno je, napsal to už před více než 80 lety (the golden fleece) a mnohem lépe. a ještě zábavnou formou.
A pomůže to nečemu?
.
Básník, překladatel, memoárista, romanopisec a klasicista Robert Graves vyniká svou schopností přiblížit moderním čtenářům velké příběhy starověkého světa se vší jejich živostí, krví a silou. Jak ukázal v mnoha ze svých 140 publikovaných prací, jeho znalost starověkých mýtů a pochopení toho, jak stále ovlivňují naši fantazii, pomáhá k tomu, aby kniha Zlaté rouno působila stejně svěže a nezbytně, jako když někdo poprvé vyprávěl příběh o Iásonovi a Argonautech před zhruba třemi tisíci lety.
.
Spolu s románem Já, Claudius je Zlaté rouno považováno za jeden z nejnapínavějších a nejdojemnějších historických románů Roberta Gravese. Zlaté rouno bylo kdysi nejposvátnějším náboženským předmětem starověkých Řeků a bylo odvezeno v důsledku mocenského boje mezi Řeky a dřívějšími obyvateli řeckého poloostrova. V tomto původním příběhu o výpravě vede Iásón na své lodi Argo plavbu hrdinů, včetně svého přítele Herkula a mnoha dalších, aby znovu získal posvátné Zlaté rouno a přinesl ho domů. Aby toho dosáhl, musí procestovat celý starověký svět, plnit nemožné úkoly a podstoupit zrady a tragédie, které jsou nad rámec lidského chápání a snesitelnosti.
není lepší si to přečíst?
Pro někoho určitě.
435 stran fikce.
To musí být něco. :-D
víc. český překlad je dost proškrtaný.
Je to pěkná knížka a ty jsi hlupák.
Ach ty vaše subjektivní dojmy. :-D
Nebo Hausmanna, Základy mužského šovinismu
https://img-cloud.megaknihy.cz/301337-original/d6ecefe1c058e02264fa1f15d708b8f2/zaklady-muzskeho-sovinismu.jpg
Ajjajaj…
To zas bude kfikotu. :-D
Co nabídnout článek třeba sem => https://www.emimino.cz/clanky/podcast-netabuj-sexualni-vychova/
Ano, to emimino je dobrý nápad.
A můžete sledovat reakci emanem cepovaných feministek. :-D
Páč reakce mačosféry je jasná. :-D
Mně to připadá jako A/B testing. Stejná AI plytkost, podobný rozsah, stejný nedostatek nějaké podstatné myšlenky, kromě nadávání na něco. Ale jednou autor tepe do mačů a manosféry, podruhé pro změnu do genderu a feministek. Cílem je zjistit rozdíl reakcí Df publika.
Jako místní mačo(mano)sféry, která se dohaduje jak babky na trhu o kdejaké kravině o níž mohou jen diskutovat, protože v reálu nedisponují absolutně žádnými pravomocemi?
Pro některé je to možná jediné místo, kde někým mohou být. :-D
Vy mě znáte?
Proč?
To je fakt – proč?
Už jste si odpověděl? :-D
To muselo dát práci … přitom taková blbost.
Zajimava uvaha, ale vidim jeden rozpor – 1) feminismus v takove te „ryzi podobe“ nevnimam jako primarne snahu se „priblizit muzi“, ale motivaci je ziskani neopravnenych vyhod bez kompetence/zodpovednosti/protihodnotou (formou manipulace).
Zeny zda se vzdycky byly a jsou manipulativnejsi nez muzi, protoze soucasti feminity (ne -ismu) neni agrese/boj ci „muzske tvoreni hodnot“; zeny ale tyhle zdroje take potrebuji (stejne jako muzi se potrebuji rozmnozit apod.). Co je myslim nove a umoznilo soucasny „rozkvet“ feministek je jednak zmena ve spolecnosti a odpoutani sexu od rozmnozovani (antikoncepce) – zenam to snizilo zavislost na muzich, ale jen jako iluzi (tady se clankem souhlasim).
Jaky ma autor nazor na toto? Dekuji.
PS: Jako pozornosti hodne vysvetleni (mal-)adaptace „moderniho mladeho bileho muze“ na vzniklou situaci mi prijde „vystoupeni ze systemu tvorby hodnot“, casto nejspis podporene matkami, ktere se synem uzavrou nevedomou dohodu o tom, ze nikdy nebude muset mentalne dospet.
Díky za reakci. Jen bych řekl, že otázka ženské manipulace nebo nárokovosti je podle mě až sekundární vrstva problému.
Hlavní pointa textu míří jinam: v moderní společnosti vznikla legitimní poptávka po změně vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství. Něco zde bylo dlouhodobě deformované. Problém je, že genderově-feministická ideologie na tuto poptávku odpověděla falešně. Nepřišla se skutečnou rehabilitací ženství, ale se sugestivně-kompenzačním placebo rituálem, který problém pouze překrývá.
Žena nebyla navrácena sama sobě. Byla pouze převedena do jiné formy odcizení. Dostala nový jazyk, nové nároky, nové ideologické dekorace, ale samotné jádro zůstalo netknuté. Ženství jako svébytná hodnota rehabilitováno nebylo. Bylo jen přepsáno do nemocného hodnotového rámce.
To, jestli některé ženy manipulují, nárokují nebo parazitují, je samozřejmě legitimní téma. Ale v tomto kontextu jde spíš o symptom. Podstatnější je, že feministická žena bývá uvězněna v deviantní mechanice, která jí slibuje osvobození, ale ve skutečnosti ji ještě více odcizuje sobě samé. Výsledkem není obnova ženy, ale často tragikomická karikatura ženy, která si myslí, že se osvobodila, zatímco jen přijala nový program.
Proto bych problém nestavěl primárně na otázce, zda ženy manipulují. Zásadnější otázka je, proč moderní kultura nebyla schopna odpovědět na oprávněnou potřebu obnovy ženství jinak než ideologickou náhražkou, která ženu od její vlastní podstaty odtrhává ještě víc.
Chlapi nejsou chlapama a ženy ženama. Žena se nevyrovná chlapovi ani chlap ženě. Chcete napravovat chyby minulosti ještě většíma chybama?
Dekuji za odpoved. Jadro meho nepochopeni je nejspis v tom, zda poptavka genderově-feministická ideologie je 1) „boj o zdroje“ (manipulace je pak prostredek/symptom), nebo o 2) „změně vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství“, pripadne oboji. A dale jake tam jsou kauzality. Nemuze to byt treba tak, ze zeny nevi „jak (dalsi) zdroje ziskat“ a to vede do otazky hodnoty zenstvi* ? Budu rad za nejake podnety k rozlousknuti teto otazky.
Jsem laik a nedelal jsem zadny vyzkum, ani nemam mnoho zen ve sve socialni bubline, ale vnimam dve veci: u feministek, ktere to maji skoro jako identitu, vetsinou na povrch vyplouva spis tema zdroju, zaobalene do vselijakych manipulaci/lzi. Dalsi vyrazne tema je „jsem oběť“. A u „stale jeste feminnich zen“ vnimam „latentni posun hranic“ (dano zrejme spolecnosti), kdy se jen zvysuje pocit narokovosti – bez nejakeho argumentovani utlacovanim, nespokojenosti, atd., jen je tam neoduvodneny pocit, ze by zena „mela dostat“ formou posunu hranice. Pisu o zenach 30+, ty co jsou 20-30 nedokazu vlastne ani analyzovat – jsou sice casto i sdilnejsi, ale pro mne to je prilis komplexni a vnimam je jako strukturu hodne odlisnou „tradicni organizaci Jáství“.
—
* tedy ktera potreba je ta primarni/dulezitejsi/podkladova, abych to nebylo tak snadne, tak zdrojem povazuji nejen soucasne ci budouci hmotne statky, ale i emoce, na druhe strane je hrube zjednodusene nejaka identita? A da se na to nahlizet asi treba pohledem Maslowa nebo nejakou integralni teorii (Beck, Wilber, …).
Díky, myslím, že teď jsme u jádra věci. Přiznám rovnou, že nejsem výzkumník, spíš se pokouším pojmenovat určitý kulturní a vztahový mechanismus.
Podle mě nejde říct čistě buď 1), nebo 2). Tedy buď „boj o zdroje“, nebo „změna vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství“. Myslím, že tam jsou obě roviny, jen nejsou stejně hluboké.
Rovina zdrojů je základní, biologická a sociální. Ta tu byla vždycky. Žena historicky velmi často filtrovala muže mimo jiné podle schopnosti zajistit zdroje, ochranu, stabilitu a perspektivu pro potomstvo. To není nutně morální obžaloba ženy, spíš popis elementární reprodukční logiky. Muž je v ženské optice často hodnocen i podle toho, jestli je schopen něco nést, vybudovat, zajistit, ochránit a vytvořit. A muž zase hodnotí ženu podle jiných kritérií, která taky nebývají vždycky vznešená. Obě pohlaví mají své strategie, svoje manipulace a svoje formy využívání druhého.
Jenže podle mě se současný problém nevyčerpává tím, že „ženy chtějí zdroje“. To by bylo moc jednoduché. Zdroje jsou spodní vrstva. Nad tím je otázka legitimity, hodnoty a identity. Tedy nejen: „Co chci získat?“, ale taky: „Kdo jsem, proč mám hodnotu, proč mám být uznána, v čem vlastně spočívá důstojnost mé existence?“
A právě tady podle mě genderový feminismus provedl zásadní záměnu. Reálnou a částečně oprávněnou poptávku po uznání ženy jako svébytné hodnoty převedl do jazyka nároků, práv, distribuce, moci, oběti a kompenzace. Tím se hlubší otázka ženství zploštila na otázku přístupu ke zdrojům, statusu a institucionální ochraně.
Jinak řečeno: ano, často se to na povrchu tváří jako boj o zdroje. Peníze, pozice, status, bezpečí, emoční servis, uznání, výhody, ochrana před následky. Ale pod tím je podle mě hlubší porucha: žena neví, v čem vlastně spočívá její hodnota mimo mužský hodnotový rámec a mimo systém nároků. A protože jí moderní kultura neumí dát smysluplnou odpověď, nabídne jí ideologickou náhražku: jsi oběť, máš nárok, musíš se emancipovat, musíš se vymezit, musíš získat prostor, musíš posunout hranice.
To ale není skutečná obnova ženství. To je podle mě jen kompenzační mechanismus.
Kauzalitu bych tedy viděl asi takto: nejdřív existuje hlubší civilizační deficit. Moderní kultura neumí dobře chápat hodnotu ženy a ženství jako něčeho svébytného. Žena je buď redukovaná na biologickou funkci, erotický objekt, pečující servis, nebo naopak na téměř-muže, který má uspět ve stejném výkonovém systému jako muž. V obou případech je její vlastní princip nepochopen.
Z této mezery vzniká oprávněná poptávka po změně.
Na tu ale odpoví genderově-feministická ideologie ne obnovou ženství, nýbrž překladem celé věci do jazyka moci, nároku, oběti a distribuce zdrojů.
A tím vznikne dnešní patologie: žena si často myslí, že řeší vlastní hodnotu, ale fakticky bojuje hlavně o zdroje, status a kompenzace. Jenže ty jí skutečnou hodnotu nevrátí. Pouze ji hlouběji zapletou do systému, který ji od sebe samé dál odcizuje.
Proto rozumím tomu, když u identitárních feministek vidíte hlavně téma zdrojů, nároků a oběti. To podle mě není omyl pozorování. To tam skutečně je. Jen bych řekl, že je to spíš symptom nevyřešené hlubší vrstvy než samotný kořen problému.
U „stále ještě feminních žen“ ten latentní posun hranic taky dává smysl. Společnost posunula normu. To, co by dřív bylo vnímáno jako nadstandardní nárok, se dnes může jevit jako samozřejmost. Nemusí to být doprovázeno ideologickým slovníkem o útlaku. Stačí, že celá kultura nastavila nové očekávání: žena má dostávat více ochrany, více volnosti, více uznání, více prostoru a často méně odpovědnosti za následky vlastních voleb. To pak nemusí být militantní feminismus, ale jen tichá kulturní inflace nároku.
Maslow by na to podle mě seděl docela dobře. Na spodku jsou zdroje, bezpečí, ochrana, stabilita. Výš je uznání, identita, sebehodnota. Ještě výš je otázka smyslu a celistvosti. Problém současného feminismu je v tom, že tyto roviny zamíchal dohromady. Materiální, emoční a statusové nároky prezentuje jako duchovní a morální osvobození ženy. Ale získat víc zdrojů není totéž jako být navrácena sama sobě.
Takže moje pracovní odpověď by byla: boj o zdroje je reálný. Ženské nárokové strategie jsou reálné. Manipulace je reálná. Ale to všechno je nižší nebo sekundární rovina. Hlubší problém spočívá v tom, že žena byla v modernitě vytržena z jasného významového rámce, ale místo skutečné obnovy ženství jí byla nabídnuta ideologická imitace osvobození. A tato imitace pak velmi často používá právě jazyk zdrojů, oběti, práv, nároků a kompenzace.
Čili: ano, zdroje jsou důležité. Ale nejsou celým jádrem. Jsou výrazem hlubší poruchy hodnoty, identity a vztahu mezi mužským a ženským principem.
Vždy mě fascinují incelata, rozumující nad hodnotou ženy, obnovou ženství a podobnými esotématy. Myslím si o nich úplně to stejné, co o slepicích, zaníceně se vyjadřujících k tomu, co cítí chlap při orgasmu:-)
Radši byste měl nějakou (aspoň zkusit) sbalit a v obnově přejít k praxi, jinak budete dál jen AI-based blb k obveselení ostatních ;-)
Pro vaši informaci: táhne mi na šedesát, mám dlouholetý spokojený vztah, partnerku i potomstvo. Takže váš pokus převést věcnou úvahu na představu frustrovaného incela je poněkud mimo terč.
A zároveň dodám, že právě jistý odstup od potřeby ženám podlézat, zavděčovat se jim nebo je ideologicky adorovat umožňuje o těchto věcech mluvit svobodněji. Nemusíte s tím souhlasit, ale nálepka „incel“ zde nenahrazuje argument.
Vy zde čekáte argumenty?
Nedejbože podložené nějakou hlubší sebezpytnou úvahou?
Ne, ne. :-D
Inovovaná pyramida potřeb.
http://imagizer.imageshack.com/img923/2677/Fm9br9.png
Pro některé ezo sci-fi.
heresiar: aspoň vidíte, jak působíte.
Netušil jsem, že ty slepice, hodnotící věci, o kterých nemají ánunk, mají vlastně „jistý odstup“:-D Nemusíte s tím souhlasit, ale Váš odstup nenahrazuje absenci reality. Tedy můžete mít odstup jaký chcete, ale ženská, abyste mohl hodnotit její „potřebu obnovy“ a co ji (ne)splňuje, nejste. Pokud si to myslíte, pak goto první řádek.
Působí na koho? Na něčí mačo ego? :-D
O vrcholné politice a historii se zde vedou urputné diskuse, ale nikdo v politice není a historie prožitku končí někde v padesátkách.
Takže bavit se o feminismu jako celospolečenském problému, který nejspíše vytvořili sami muži, jest v pořádku.
Kdy můžeme očekávat názor vaší družky / manželky, partnerky?
Případně článek o vašich úspěších stran soužití s ženou?
:-D
„žena neví, v čem vlastně spočívá její hodnota mimo mužský hodnotový rámec a mimo systém nároků“
.
Dokud nevědomý muž ovládaný testosteronem, egem, hromadící majetky a sociální statusy nepochopí, že ho trumfne i uklízečka bez vzdělání a to prostým otěhotněním a vytvořením dítěte z kapky spermatu, tak pak je to těžký no.
.
A netuší to ani mnohé ženy. Jinak by se totiž za ničím nehonily. Maximálně za tím, aby se s mužem cítily dobře a nemusí to znamenat barák, auto, dovolená u moře atd.
Dekuji za celou radu zajimavych podnetu k uvaze.
Pri cteni mne zarazila jeste jedna vec, ze potreby, ktere uvadite (resp. ktere jsou v clanku vs. muj „nizky“ boj o zdroje) jsou si myslim vyvojove hodne vzdalene a z toho prameni moje pochyby o nekterych zminovanych principech/kauzalitach. Clovek, ktery resi celistvost by mel byt postupne schopen nahlednout i svuj boj o zdroje/moc a tim mu prestava fungovat cela rada ego-obrannych mechanismu. Alespon takhle to vnimam co jsem vycetl a ze sve „sebezkusenosti“. Z tohoto duvodu se mi nelibi to „siroke rozkroceni na Maslowovi“. Napr. posledni radka za čili: mi proto nedava smysl, ale vyvojove psychologii rozumim jak koza petrzeli. Asi by to chtelo nejprve identifikovat vsechny mozne motivace feminismu a potom zkoumat zastoupeni techto motivaci u ruznych typu lidi a az pak jejich vrstveni (tzn. brat to spis psychodynamicky).
Ve spouste veci souhlas, pisu jen k tomu, co vidim jako sporne/nejasne.
Díky, rozumím. Myslím, že tady už se dostáváme do roviny, kde bych nerad předstíral větší odbornost, než jakou mám. Vaše psychodynamické rozlišení motivací dává smysl, ale přiznám se, že to není úplně typ vhledu, ze kterého jsem ten text psal.
Já tu věc nevnímám primárně jako výzkumník, který chce přesně roztřídit všechny možné motivace feminismu. Spíš jako autor eseje, který se pokouší zachytit určitý kulturní mechanismus.
Co se týče zdrojů, prestiže, statusu a podobně, osobně to vnímám jako další řetězec problému. U části žen vidím silnou posedlost prestiží, zdroji, bohatstvím, statusem, luxusem, vnějším potvrzením hodnoty — včetně té typické sociální demonstrace typu „podívejte se, kde jsem byla, co mám, kdo mi co umožnil“. Neříkám, že je to celá žena nebo celé ženství. Spíš jde o sociálně podmíněné kompenzace ženského ega, které se v určitém prostředí dobře živí.
A zároveň mám pocit, že mnoho žen o těchto mechanismech buď nechce vědět, nebo je ani neumí nahlédnout. Ne proto, že by byly „horší“, ale protože společnost jim pro tyto nároky a kompenzace často vytvořila velmi pohodlný jazyk omluv, vysvětlení a legitimizace.
Proto se mi do toho nechce vstupovat čistě analyticky a typologicky. Mám totiž podezření, že značná část současných analýz feminismu je do určité míry podmíněná materiálem, se kterým pracuje. Když analyzujete akademický feminismus, vyjde vám jeden obraz. Když analyzujete aktivistický feminismus, vyjde jiný obraz. Když sledujete partnerský trh, sociální sítě, statusové hry a každodenní nárokovost, vyjde zase úplně jiný obraz. Materiál podmiňuje analytický výstup.
Proto bych byl opatrný s dojmem, že existuje jedna vyčerpávající teorie, která to celé definitivně rozlouskne. Spíš vidím několik vrstev, které se navzájem překrývají: biologický zájem o zdroje, sociální boj o status, osobní zranění, ideologický jazyk oběti, kulturní konformita a hlubší nevyřešená otázka hodnoty ženství.
Můj text mířil hlavně na tu poslední rovinu: že současný feminismus podle mě neobnovuje ženství jako svébytnou hodnotu, ale často ho převádí do ideologického a výkonového rámce, který ženu od sebe samé dál vzdaluje.
Ostatní roviny — zdroje, prestiž, nárokovost, manipulace, obětní identita — jsou podle mě reálné, ale vnímal bych je jako navazující řetězce, ne jako celé vysvětlení.
A ještě odkaz na můj web, pokud vás zajímají hlubší vrstvy. https://tonejsemja-nfqra.wordpress.com/2026/04/26/uc-se-at-z-tebe-neco-je/
Dekuji za reakci. Ta ruznost uvazovani/postoju – a vlastne celkove lidi – je nesmirne obohacujici.
Bude to marný, ale žádné univerzální ženství (mužství) ve skutečnosti neexistuje.
Každý muž/žena má na vztahy svůj vlastní pohled a to, na čem je třeba pracovat, je rozšíření pohledu na ostatní, ne se handrkovat, který z mých úzkých pohledů je správný.
Pro mě je správný absolutní patriarchát. Ale nebudu zavírat oči nad tím, že mnoho žen to má jinak. Se mnou nemohou vytvořit stabilní pár a nepochybně by ani nechtěly, přesto mají na svůj životní styl, postoj, … právo.
A smí vaše žena / manželka / partnerka používat internet?
Samovolně?
Anebo si musí požádat?
:-D
Kdyz uz nablble prudis, tak si zapamatuj ze samovolne neni samostatne. Samovolnej je leda unik moci nebo neco, co se deje nechtene.
Bohužel nevidím, na koho reaguješ, ale doporučuju spíš než se s hovnem mazat, ho ignorovat a obejít, když už nejde spláchnout.
Samovolně znamená konaný bez vnějšího zásahu => Pro mě je správný absolutní patriarchát.
To nic. To dojde. ;-)
Co u vás? Povolení vydáno? :-D
Příliš nerozumím jazyku vašeho kmene. Co si mám představit pod:
-legitimní poptávka po změně vztahu mezi mužem, ženou a hodnotou ženství
-skutečnou rehabilitací ženství
-Žena nebyla navrácena sama sobě
-Ženství jako svébytná hodnota
-oprávněnou potřebu obnovy ženství
Přijde mě to jako „ezo slovník“, mnoho keců a žádné myšlenky za tím.
Klasický muž?
Potřebuje na vše manuál?
Ideálně scripta. :-D
Víte, většina žen neví co to ženství je.
Ale začít můžete zde: https://dana-sofie.com/cyklicka-zena-kniha/
Macinkův nový poradce je 4/8
Pozor, příliš důrazné poradenství může někdy hraničit až s buzerací.
Hodila by se spíš Sedmá z 9.
Dissenter 7.5.2026 v 16:57
Ano.
Neodolatelná ve své astrometrice….
4/8 https://youtu.be/qm9RjMmXdqI
Bruno Ferrari – Dívka z korporátu
https://youtu.be/XGg_A9U0A_M