Do it Fiala style - zpět na článek

Počet komentářů: 243

  1. S článkem vcelku vyjadřuji souhlas, akorát nesouhlasím s koncem, kde se D-fens pouští do představ o tom, jak jsou Piráti nebezpeční pro demokracii. Osobně si to nemyslím, protože jejich momentum je pryč. Spíš vidím nebezpečí v tom, co může přijít po Pirátech. Nechci být zlým prorokem, ale mám takové temné obavy, že D-fens bude za 10 let ještě na Piráty se slzou v oku vzpomínat. Piráti mi naopak v tom klimabláznění a omezování demokracie přijdou na evropské poměry dost umírnění. Takové německé nebo skandinávské strany podobného ražení jsou daleko horší.
    Další nebezpečí, které vidím, je nedostatek zdravé opozice. Babiš je oportunistický zmrd, který jen využívá slabší občany, zejména důchodce, ke svým nekalým úmyslům. A Okamura? Toho český pravicově smýšlející volič nemůže zvažovat ani v silné opilosti, protože ten jen využil díry na politickém trhu v této zemi, kde chyběla národně orientovaná strana. Přitom kdyby chyběla ekologicky zaměřená strana, tak by mu nedělalo problémy ji vytvořit. Problém nastal pro českého levicově smýšlejícího voliče, protože ten nemá už vůbec koho volit. ČSSD je v troskách a KSČM dojela na kombinaci biologických faktorů, Babiše, Okamury a covidu. Toto může vést ke vzestupu různých divných, zejména extrémistických, stran, které jsou daleko větším nebezpečím pro naši demokracii.

    1. zelení se provařili a uhnijní zelení taky radši šoupou nohama, protože značno části lidí je jasný – i přes ukravínskou masírku – že za problém s energiema můžou eště větším dílem, než oportunističtí zloději, právě zelení mozci

      frkulíni to pak hážou ŤOPce a bukanýrům, naštěstí jich není tolik, za to jsou to vypatlanci urputní, a přes korespondenční onanii by si právě dokázali nafejkovat řádově víc hlasů

      1. Evropským zeleným v souvislosti s touto krizí můžou nastat těžké časy, ale je otázka, nakolik má ještě obyvatelstvo zemí, kde jsou tyto ekoteroristické strany silné, rozum. Například Německo vypadá, že je absolutně ztraceno.

    2. V roce ’48 lidi taky podcenovali komunisty a nebyt Gorbacova, tak byla KSC vedouci stranou jeste mozna cela 90. leta. Zeleni jsou neomarxiste a rozhodne bych je nepodcenoval. Problem zapadu je prave ten, ze s komunisty zadnou vetsi zkusenost nema.

    3. mickey86:
      Čemu přesně říkáš „naše demokracie“?

      1. Co se toho pojmu týče, tak uznávám, je takový gumový, ale myslím tím způsob našeho, tj. českého, politického a vládního uspořádání. Uznávám, není to ideální, ale průšvih jako v Rusku nebo Bělorusku to fakt není. Uznávám také, že jsme svou nečinností o hodně svobod přišli, nicméně máme stále prostor se rvát za ty zbývající, popřípadě za návrat některých nám sebraných svobod.

  2. Ta anabáze s energiemi je neskutečný kejklířství kašparů. ctrl z ae

    Požadovaný formát
    “Co si dělá vlastník se svým majetkem je jen jeho věc” – Ano, takže pokud držím 70% akcií a Vy jen 30%, pak valná hromada odhlasuje to, co řeknu já. A Vy se holt budete muset podřídit. A stát je povinen konat v zájmu svých občanů a prosadit patřičné změny proti těm 30%. Proč to nedělá – viz článek, takže to neschovávejte za “kůži onoho akcionáře”.

    7OdpovězČvn 26, 2022 23:20

    Návštěvník
    Lubajs
    Fialovi šmejdi zřejmě mají ještě v živé paměti případ Nečasovy vlády. Oni moc dobře vědí, co by následovalo kdyby Američanům šlápli na kuří oko nebo dokonce šáhli na peníze.

    16 OdpovězČvn 26, 2022 21:21

    Návštěvník
    ʇɐʞʇo uǝןzǝ
    Podali jim prst, vzali ruku a teď jdou hrdloušci (staré synonymum pro lháře) po krku. Ale žel s nimi, vám.

    0OdpovězUpravČvn 27, 2022 2:54

  3. Piráti.
    Nevím, jak jsou obratní v komunální politice, ale na státní a evropské úrovni mají talent posrat to úplně do vejšky. Naposledy se to prokázalo při jejich hlasování v Evropském parlamentu, když hlasovali svorně pro návrh zákazu spalovacích motorů, což ostře kontrastuje s tím, co veřejně deklarovali před volbami. Pirátům stačí stáhnout čepici na oči a utlučou se mezi futrama…

    1. Jenže to není klíčové – oni nejedou demokracii, oni jedou dlouhý pochod institucemi. Nehodlají své myšlenky vnucovat politicky, ale soudními rozsudky (např. pro homomanželství), výchovou (rámcovými osnovami kam se snaží nacpat povinnou „výuku“ o emocích ze změny klima pro 9. třídu) atd.

      S heslem „z politiky nás možná vykopete, ale infekce již bude zahájena a bude se jen množit“.

      1. JM 10:31
        Co se týče Pirátů – zajímalo by mě, kdo je vlastně pase. Myslím doopravdy. Nikdy se mi to nepodařilo dohledat.

        1. Údajně Hrdlička.

          1. Ten byl jednu dobu docela v tezkych pruserech ne?aspon to bylo tak portraited.

        2. Frank Bold. Nenápadný a neviditelný miliardář, jehož pařáty jsou ve všech ministerských komisích.

          1. +1 – ale počkat, on je Frank Bold fyzická osoba? Já měl vždy za to, že je to jen právnická osoba/nevládka…

            1. To ano. Ale mastermind a hybatel té firmy je jedna osoba.

              1. Ví se, o koho jde?

                1. Nemusíš chodit daleko: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Franc
                  Šikovnej kluk, jen co je pravda.

                  1. Ony i ženy jsou tam šikovné.
                    https://www.fbadvokati.cz/cs/kdo-jsme/2549-petra-urbanova
                    Jakmile jde o územní plánování, ekologii, certifikace, tak je tam ona.

                    1. Ono je jich tam víc. Ten modus operandi je ale stejný a nastavuje ho právě tenhle jeden člověk, ostatní jsou jen figurky – ovlivňování právních norem tak, aby se to hodilo do krámu. Úředníci na ministerstvu jsou rádi, když jim s tím někdo nezištně helfne, stejně tak s meziresortníma připomínkama a politiky je potřeba postrčit zezačátku širokou členskou základnou, která je blbá jak malovaná díže, takže občanskej aktivismus, pak vykrmováním novinářů jak ze žurnálu (rozpočet na rauty a výlety, který už dneska nikdo jinej nepořádá pořád je a platí se z dotací EU aktivistickejch spolků) a ve finále spolupráce se silovejma složkama a rowdies typu antifa, když někdo moc šťourá.
                      Ale jinak už kromě českého parlamentu ovlivňují právě přes ty tři pirátské gumy i EU parlament. proto se pořád sypou ty sračky.

                    2. Spolek pro trvale udržitelný rozvoj měst a obcí, tak to je partner jak sviňa.

                    3. Ano, když projdeš ty jejich „partnery“, tak kromě neziskovkářů, kteří pojmenovávají problémy a posléze se obcemi nechají za těžký prachy (z EU fondu, který byl pro takovou akci příhodně vytvořen) najímat jako „experti“ pro jejich „řešení“, jsou to majitelé firem řešící „eko“ problémy, pro které zase příslušné ministerstvo vhodně vytvořilo EU fond.
                      Ale to je jen podružná zlodějina, která je důsledkem jejich činnosti.
                      To primární je to, že nekecají jako kokoti někde na serveru, ale aktivně něco dělají. Kdo z nás byl naposledy za úředníkem? Kdo udělal validaci výstupů EU projektu a podal podnět k prošetření? Podle mě 10 procent těch nejkřiklavějších se dá dovézt do kriminálu.
                      A když už nějaký problém pojmenují (ať již oprávněně, protože spoustu těch problémů řeší dobře, jen si k tomu sem tam něco přikradou, nebo si ten problém vytvoří), tak pro něj obvykle mají i řešení a tak nejsou jen anonymní křiklouni.
                      V tom se liší náš a jejich přístup. Proto jsou oni úspěšní a proto nás tlačí ke zdi a budou tlačit tak dlouho, dokud bude co si vzít a budou svůj přístup právně legalizovat.
                      Nejde bojovat o samotě. V tom to je.

                    4. Ale ta pirátská PhDr.Ph.D., co nestihla dorůst do svého chrupu, byla zaměstnankyní Frank Bold a zároveň byla v zastupitelstvu Prahy 10. Chtělo by se to na doklady Phy10 podívat.

                    5. Richterová byla ve FB? Imo byla jen v nějakém aktivistickém spolku, kterému FB dával podporu, protože cítil potenciál.
                      Jinak pro určitý vhled to tematiky doporučuji toto: https://evidence.pirati.cz/?q=Frank+bold&p=1
                      Extrémně nebezpečná jsou dvě témata: náhled FB na svobodu slova (zavádění fašismu) a „spolupráce měst s investory“, což je víceméně sazebník, co má všechno nebohý stavebník složit a zaplatit, aby mu bylo umožněno stavět. To je ta podpora pirátů mladým rodinám :-P

                    6. Výroční zpráva FB za rok 2016, str. 10.

                    7. Huh, pěkné.

                    8. q: zapoměl jste na třetí a skoro nejdůležitější téma:
                      „Rekonstrukci státu inicioval a řídí Frank Bold.“

                      Tihle hoši fušují pokud vím nejen do „protikorupční“ legislativy a magistrátu, ale i do připravovaných reforem trestního řádu atd. Fuj.

                    9. Jé, copa je to za ústav Institut Cirkulární Ekonomiky, který je přisátý na KKCG (K.Komárek)?
                      Asi by to chtělo začít bukanýrům šťourat do jejich mraveniště.

                    10. Však o tom mluvím. Nejen rekonstrukce státu. Stojí přímo za hromadou těhle aktivit jako je rekonstrukce státu a nepřímo třeba za klimatickou žalobou nebo klimatickou koalicí. Vyjadřují se k protikorupční tématice (ale pozor, na tomhle poli jim není co vytknout, naopak, jen díky nim se drží 106tka tam, kde je, bez ní by to už úředníci dávnou rozcupovali a vykastrovali), vyjadřují se ke stavební tématice (jak sem linkoval výš), vyjadřují se k ekologické tématice (doly, lesy, zemědělství) a to nejen na státní, ale i evropské úrovni, vyjadřují se k novelám trestního zákoníku, vyhláškám. Nepřímo mají lidi v ministerských komisích, které kontrolují a ovlivňují a tak ovlivňují chody ministesrstva.
                      podobně jako nacisté ve třicátých letech – na 9 „lidem prospěšných“ témat přinesou jedno prospěšné pro sebe a nastavují tak legislativní mantinely velkým hráčům, kteří s nima pak raději kooperují, protože jim to přináší komparativní výhody. Nebo máš dojem, že by třeba Komerční Banka dobrovolně zaplatila něčemu jako je „neziskovka“ CI2 s imbecilem Třebickým a dobrovolně si tak zadělala na blamáž s vánočním kaprem jen proto, aby získala papír, který by bez předpisové dělostřelecké přípravy byl úplně k ničemu? Kdyby to nepřepískli, bylo by to win-win, třebický by měl milijónek, KB by hlásala agitku, kterou FB potřebuje pro svůj rozvoj a komerčka by měla PR v prime time před vánoci. Tak se to dělá.
                      Je to to, co píšu na začátku. Opravdu, pokud tady existuje mimořádně nebezpečné sdružení pro společnost, je to toto.

                    11. Mohl byste, prosím, rozvést tu spolupráci měst s investory? Máte námitky k podstatě nebo formě? Četl jsem „Zásady pro spolupráci s investory“ od FB i „Nová pravidla pro developery“ od Hlaváčka.

                    12. K podstatě, panebože. Vám fakt nepřijde divné, že státu odevzdáte polovinu výplaty, naž vám přijde na účet, dalších 20 procent k nákpupu zboží a služeb na stavbu a do stavby bude kecat kdejaký úplatný imbecil v zastupitelstvu a jen proto, že má moc „povolit umístění stavby“ požadoval prachy ze „zestavebnění“ pozemku, jak se dostalo do stavebního zákona a pak diktovat, co všechno ještě musí stavebník zaplatit pro to, aby mohl postavit barák?
                      Na jednu stranu se nadává na nedostupnost bydlení a na druhou stranu se adorujou tyhle naprostý sračky za který, jak doufám, jednou pár lidí skončí na popravišti.

                    13. Jsa úplatným imbecilem v zastupitelstvu v obci, která má tu smůlu, že je z ní dobré spojení do Prahy a kde je tudíž maximální tlak na výstavbu a příliv stovek lidí, asi pohlížím na věc jinou optikou. Nepřijde mi divné, že kdo chce stavět, přispěje na infrastrukturu, kterou bude konzumovat a která se pro něj musí vybudovat.

                    14. Klasika. Obec žije z daní, jejichž část za toho občana, který se do toho nově vybudovaného baráku přistěhuje, dostává. Na to, aby (nejen) obec budovala infastrukturu, kterou bude ten ošklivý a zlý nově se přistěhovavší občan konzumovat, konzumuje od občana 50% všeho, co vydělá.
                      Maximální tlak na výstavbu je možno snížit návrhem územního plánu a rozvojovou činností tak, aby rozvoj infrastruktury a obce byl v souladu.
                      Jenže toto není „protitlak k výstavbě“, jak si zjevně naivně myslíte. To jsou územní a regulační plány. Je to pouze další daň, kterou musí stavebník v podobě těchto „nevynucených darů“ odvést napřímo obci, protože obec zjevně nepracuje s prostředky, které jí byly svěřeny, správně. Tedy v tomto případě je nutno pohlédnout do zrcadla.
                      Nutně to totiž vede ke kšeftaření typu „koupili sme si mramorovou sochu, ale nevyjdeme s rozpočtem, tak povolíme tady 20 stavebních parcel a to nám dosype“ a to je ještě ten lepší případ, v tom horším dojdou peníze místostarostovi. To je pravomoc, kterou obce nikdy v samostatné působnosti dostat neměly a na to mířila původní novela stavebního zákona přesně tak, jak píše D-Fens.
                      Pokud si obec staví pomníčky a nezaměřuje se na efektivitu své činnosti, takže lidská síla konzumuje značnou část prostředků občanů (a to mluvím jako občan středočeské obce, kde by chtěl bydlet každý s plným vědomím), pak je tento způsob parazitace na výstavbě morálně naprosto odporným chováním a znovu opakuji – doufám, za jeho umožnění v rámci novel stavebního zákona skončí pár lidí na popravišti. Částečně se tyto dveře otevřely už umožněním plánovacích smluv s nastavením pravidel, které prosazuje Frank Bold tady máme zpátky komunismus v plné šíři – něco chceš? Tak to bude jak chceme my, ale ty si to zaplať.

                    15. Taky ještě můžou instalovat úsekové měření. To by bylo pomníšků, jéjej.

                    16. Jenže to je opravdu klasika. Navíc podepřená naprosto dementníma argumentama.
                      Nově příchozí potřebujou silnice – jenže ty silice si obvykle vystaví sami a darují městu. Na údržbu a osvětlení příspívají z daní.
                      Potřebují čističku a vodu – jenže přípojku si (narozdíl od jiných sítí) vybudují na vlastní náklady a údržbu platí v ceně za vodu, intenzifikace se udělá z dotací.
                      Potřebujou školky – 3 roky, pak už je nepotřebujou, kdyby se ÚP nastavil tak, aby povoloval postupně a udržitelně, kapacita školek stačí.
                      potřebujou školy, dtto s tím, že obec dodá jen barák a ostatní cvakne erár.
                      Všechno ostatní je buď soukromé (obchody, doktoři), státní (pošta, železnice), nebo to není potřebné vůbec (většina úřednickýho aparátu).
                      Pokud někdo má naplánovanou údržbu vodovodu ne v ceně za dodanou vodu, ale v tom, co vymáčkně z novostaveb, měl by být požádán, aby okamžitě uvolnil místo v genofondu tím, že se promptně zastřelí, protože takoví lidé prostě do správy věcí veřejnejch nepatří. Stejnětak, když jako soudruh tady z práglu vypočítá počet škol a školek tak, že veme všechny nové byty najednou a do každého umístí dvě děti. Že za 10let už potřeba nebudou? Che! Aspoň se levně odprodají, ne? Ano, to je jeden z lidí, kteří by měli na tom popravišti skončit.
                      On prvotní návrh stavebního pořádku nebyl špatnej – obec řekne, že tady se může stavět za takových rámcových podmínek v UP a stavebňák jako součást státní správy nezávisle na obci rozhoduje o detailech, protože do toho obci fakt nic není. To, co se z toho stalo je bohužel komunistická tragédie.
                      Z obcí je slyšet pořád jen, že „nemají prachy“ a všechny tyhle plánovací smlouvy, „férové podmínky pro developery“, místní poplatky a podobné jsou jen skrytou daní jak někoho, kdo ještě něco má pumpnout. Ale tenhle výtěžek se nepoužije na efektivní správu, ale na to, jak někomu „něco dát, aby nás příště zvolili“, třeba rekonstruujeme parčíček, kterej bude za 4 roky smrdutou stokou psích hoven, v horším případě postavíme něco 4x předraženýho na changerequestech a z těch obecních staveb si něco pumpnem. Co na tom, že nám při každým mrazejku prdne vodovod.
                      Bohužel lidi jsou kreténi a chtějí „zdanit ty bohaté developery“, ale neuvědomují si, že developer to přenese na zákazníky, kterými budou kdo? No, jejich děti.

                    17. q:

                      Rozmaha se tady takovy nesvar, totiz, obcas se objevi prakticky plnotucny clanek rozkouskovany do nekolika komentaru.

                      Tohle by si svuj clanek urcite zaslouzilo. Treba se pak najde i nejakej stoural, ktery se o ty projekty zacne zajimat.

                    18. q 15:16

                      +1

                      je to přesně tak, středočeský kraj

                    19. q 29.6.2022 v 15:16

                      Přípojka vody a kanalizace je od připojovacího bodu k vodovodnímu řadu nebo stoce majetkem odběratele, který ji na vlastní náklady vybuduje a provovozuje. Cena za údržbu přípojky tedy v ceně vody být nemůže.
                      Dtto přípojka plynovodu.
                      Přípojku nn ve většině případů zhotoví, hradí a vlastní distributor energie.
                      Jsem samozřejmě poznamenán tím, že žiji v lokalitě, kde obce prodávají stavebníkům pozemky s příjezdovými komunikacemi a veškerými sítěmi přivedenými minimálně k hranicím pozemku, od kanalizace po optiku.

                    20. Ano, ani jsem si nevšiml odpovědi.
                      Naše obec se vyznačuje tím, že není nic její kromě části uliční sítě, ale vše je soukromníků a ona „milosrdně povoluje“. Co se týká přípojky, je to tak jak píšete, ale pokud přímo k vašemu baráku stoka nebo řad nevedou, pak se na jejich realizaci musíte složit se sousedy, přípojky vybudovat na vlastí náklad a po ukončení realizace zkolaudovanou stavbu věnovat do vlastnictví obce a to včetně pozemků a ochranných pásem, pod kterými jsou uloženy (pokud již nejsou ve vlastnictví obce) a pochopitelně i v tomto případě zaplatíte „poplatek za infrastrukturu“ za každý přípojný bod do nově budované sítě. Pokud to takto neučiníte, volejte si hovnocuc.
                      To jak to píšete je logické a správné. Bohužel, většina „představitelů obcí“ to vidí jinak a jejich voliči jim z hlouposti nebo chamtivosti (obvykle z obojího) přitakávají, protože za takto získané peníze od těch „ošklivých cizáků“ se dá třeba zasít nová tráva v parčíčku před volbama, který jejich pejsek může zesrat z podoby. Že jsou ucpané kanály je netrápí.

                    21. Vždy při rozebírání postavení obcí si vzpomenu na tento skeč: https://www.youtube.com/watch?v=oqfLdE_KeMg
                      Nutno říct, že se to týká obvykle hlavně ORP obcí. Malé obce nemají velké finance, takže tam se dělá jen nejnutnější a na velké machinace to tam není. Ve velkých městech je zase hodně vlků, kteří se navzájem hlídají, tak to prochází. Ale B čkové ORP obce po tom, co jim kalous v roce 2011 přihrál změnou RUD další prachy mají roční příjmy ve vyšších stovkách milionů jen z RUD a majetky v řádu miliard a stále relativně malý zájem o politiku a tam je právě teď ráj pro všechny ty tandemy tak, jak je známe Bém-Janoušek, Hlubuček-Redl, akorát se jedná o řád menší „obrat“. A toto je důsledek.

                    22. Jenže příspěvek na infrastrukturu jako výpalný obce vymáhají i tam, kde už infrastruktura je. Je to normální vydírání, vím o čem píšu, pár let zpátky jsem to musel absolvovat. Navíc neskutečně hloupí, arogantní úředníci, kteří ničemu nerozumí. Vše je „dobrovolné“. Jenže nezaplatíš, nestavíš. Čekal jsem peklo na stavebním úřadu, ale ta žába na prameni sedí na městě.

                    23. Ano. V zákoně o vodovodech a kanalizacích je, že pokud je v obci kanalizace, připojit se na ní MUSÍŠ. Obec podmiňuje souhlas se připojením na kanalizaci vytavěnou z dotací příspěvkem na infrastrukturu, platby za služby jsou pak již standardní. Proběhlo několik testů ústavnosti, kde US konstatoval, že je to fšecko fpohodě, bohužel.
                      A to jsme zase zpátky u pirátů, kteří v tom excelují a co jsem se dočetl, tak třeba v Brandejse chtějí příspěvek na infrastrukturu asi 400litrů. Fakt se divím, že nedostali ještě vidlema a že se s těma kreténama někdo baví. To se to pak rozdává z obecního a nakupují se „potřebné věci“, to by babiš čubrněl. Ale víš co – když už bydlíš, nový sousedy nepotřebuješ. Pak budeš békat až si budou děcka hledat bydlení.

                    24. U nás to dotáhli k dokonalosti do té míry, že prostě vyhlásili stop stav ČOV, to se v podstatě nedá nijak ověřit. Sem tam se někdo může jako napojit, ostatní mají smůlu. Záleží na tom, kdo jak podkuřuje, nebo má prostě to „štěstí“, že si v blízkosti jeho pozemku koupil parcelu či zahradu někdo ze zastupitelstva. Na to kapacity jsou. Dtto s vodou. ÚP je nejdokonalejší nástroj na šmelinu, tam se nemá smysl domáhat jakékoli i pidi změny.
                      Parčíček za desítky mio kam nido nikdy nepřijde taky máme, i s fontánkou, kterou obhospodařuje nějaká spřátelená firmička za desítky tisíc ročně a desítky dalších nesmyslnejch projektů.

                    25. To, že ČOV má stop stav se může stát. Ale zase to ukazuje jen na debilitu plánování. V ÚP jde naplánovat počet stavebních pozemků za určitej čas a tomu jde naplánovat infrastruktura. To se děje. Pokud to takto dokurvili, tak to ukazuje jen na to, co je to za lidi.
                      Nicméně vidíš to vejš, ty lidi si vůbec neuvědomujou, že něco dělají špatně. Prostě chceme něco, chceme to hned a je možno od někoho něco ukrást, tak si to ukradneme. Člověk kroutí hlavou nad těma storama, že gambler si chce koupit coiny do hry nebo novou plochou TV, tak nejdřív probendí vejplatu, pak vejplatu manželky, pak si veme úvěr u banky, pak u providentu a když už tam je na limitu, tak ukradne babičce důchod a pro něj je to úplně ok.
                      Pak se tyhle lidi dostanou do zastupitelstev a je to přesně to, co píše ten člověk vejš – stavebníci mají nějaký prachy, tak proč jim je nevzít a nepostavit si za to něco, co !nutně potřebujeme“ a mít za to fotku ze stříhání pásky. Nebo řidiči – tak jim tam dáme radar, vždyť se přece zaplatí. A jsou s tím úplně v pohodě.

                    26. Nechci se do toho moc zaplétat, protože mnoho z toho, na co si stěžujete, buď není pravda, nebo je to ze strany obce nezákonné, a nemohlo by to projít, pokud by postižený občan byl aspoň základně procesně silný a nebál se.

                      Obsahem vašich příspěvků je především frustrace ze špatných zastupitelů, jejich špatných rozhodnutí, vrchnostenské zvůle a z toho, že jim to prochází a nikdo s tím nic nedělá. A co vy? Kandidujete letos? Ještě je čas se zaregistrovat. Třeba dosáhnete hmatatelnějších výsledků, než pláčem na dfensu.

                    27. Můžete, prosím, nějak rozvést, co že přesně není pravda, nebo je nezákonné? Obce mají v současné době takové zákonné pravomoce a procesní možnosti, že by nacistická nucená správa zamáčkla slzu f oku. Ano, pokud by byl občan procesně silný a nebál se, tak by třeba řízení (typicky o plánovací smlouvě) nepochybně vyhrál. Jenže vyhrál by ho za 5 let nejdřív. Obci o nic nejde, tam přece chce „příspěvek“ od toho zlého stavebníka, co bude obci konzumovat její posrané chodníky. Ale pokud si stavebník, který platí hypo na pozemek a stavbu, může vybrat, že stavební řízení skončí UŽ za rok, nebo až bude hypotéka splacena a děti odrostlé, tak co si vybere? Proto ty částky vychází. Existovala judikatura NSS, který konstatoval, že pokud stavebník poplatek zaplatil a chce ho zpátky ex-post, tak nechť si nasere, protože tím dal najevo svojí souhlasnou vůli s dobrovolně podepsanou plánovací smlouvou. Druhá věc je, že buď se může občan dvacet let koukat na pozemky uvnitř obce, které mají plnit úlohu „sportovního areálu“, ale nikdy tam žádný sportovní areál nebude, protože je to soukromý pozemek a nikomu se tam vystavět haličku, kde se bude nakrucovatl politik nevyplatí, nebo, pokud má, dá obci „něco“, v lepším případě jiný pozemek, v horším „namotivuje“ radu, která zahájí (přes obvykle laxní zastupitelstvo) změnu UP zrychleným postupem. Sorryjako, je to denní praxe.
                      Proti tomuto vystřelil Babiš návrhem, že stavební řízení má být ukončeno komplet sakumprdum do třech měsíců, nebo se to bere jako souhlas se stavbou a obec nechť si laskavě nasere, což sice nese určité drobné problémy jiného typu (na drouhou stranu to obcím přineslo možnost vybírat legálně odvod za „zestavebnění“ pozemku), ale přineslo to určitý závan svobody proti obecnímu ksindlu. Obcím z toho mohla prdnou žíla a nejvíc těm, které jsou z hlediska staveb ten největší ksindl a bohužel, protože je ve vládě nejhorší možnej ksindl – STAN a piráti, tak se pravděpodobně stane hybrid, který nejen že umožní vybrat výpalné za zestavbnění, ale ještě za stavební řízení. Fuj.
                      Mluvíte o frustraci ze špatných zastupitelů. Ten problém je podružný. Hlavní problém je v tom, že legislativa umožňuje z hlediska postavení obcí v územním plánování a stavebním řádu trojakost, což poskytuje naprosto extrémní korupční potenciál. V zásadě nic v této zemi negeneruje tak absurdní korupční potenciál, jako stavební zákon a role obcí. I kauza pandurů jsou proti tomu „drobné“. Jak koneckonců sám ukazujete tím, že když tam ty prachy jsou a můžeme si je vzít bez toho, abyste šel bručet, tak si je vezmete pod záminkou „konzumace infrastruktury, která se pro ně musí vytvořit“, i když ten argument je ale úplně komplet lichý. Kdybyste nepřekročili rozpočet daný RUD, tak byste tahat prachy nemuseli. Proto na souvislosti s dlužníkem, který vyčerpá svojí výplatu a posléze i úspory svojí rodiny musím trvat.

                    28. Promiňte, ale opravdu se na to špatně reaguje. Pravděpodobně vlivem rozhořčení motáte strašně moc věcí dohromady, používáte mně nesrozumitelné termíny a vůbec mi připadá, že pravomoci obce, zastupitelstva, stavebních úřadů, odborů územního plánování a dalších orgánů a dokonce i daňový systém jsou u nás asi jiné než u vás, jinak si to neumím vysvětlit. Navíc mi podsouváte, co jsem neřekl a kdybych byl citlivější, třeba bych se mohl i urazit, protože nejste zrovna zdvořilý.

                      Ale abych byl i pozitivní, pravděpodobně se shodneme v tom, že:
                      – k regulaci území slouží územní plán a ne „poplatek za infrastrukturu“
                      – změna ÚP by měla být podmíněna plánovací smlouvou, kde se obec, developer a vlastníci infrastruktury předem dohodnou, kdo co jak kdy komu
                      – „poplatek za infrastrukturu“ pro umístění stavby, která je ve shodě s ÚP a infrastruktura umožňuje připojení, je velmi problematický

                    29. Ano, ano, zase rozhořčení, abychom se vymezili a ukázali správným, jojo. Zkusím to napsat tak, aby to bylo srozumitelné i pro místního zastupitele. možnost urazit se je samozřejmě vaše plné právo a já vám v tom bránit rozhodně nebudu.

                      Tak začneme od začátku, příjmy obce: Obec je financována z RUD a některých místních daní a poplatků. Na tyto poplatky a daně existují odhady, dá se to docela hezky plánovat. Tyto příjmy se dají přirovnat k platu běžného smrtelníka a místní poplatky řekněme k vedlejšáku z pronájmu. Z těchto peněz financujete život obce (pravidelné poplatky, údržba majetku, rozvoj) tak, jako financuje život běžný smrtelník. Pokud rámec daný těmito příjmy překročíte a musíte sahat k „nestandardnostem“ typu poplatku za infrastrukturu a tím „nadlepšovat“ příjem obce, pak je na místě příměr k tomu, že gambler vyčerpá všechny svoje běžné příjmy, tak nadlepšuje svůj příjem tím, že si „půjčuje bez návratu“ od příbuzných.
                      V širších souvislostech je nutné také vidět to, že financování obcí (až na několik málo výjimek, mezi které zjevně nepatříte) nefunguje tak, jak si zjevně představujete, tedy tak, že by obyvatelé obce složily prachy na hromadu, z toho se postavil parčíček, každý měsíc by stejní obyvatelé házeli prachy na hromadu na údržbu a ten divoký přistěhovávací se cizák by jim do toho krásného parku chodil srát se svým čoklem a nechtěl platit. Infrastruktura je už obvykle postavena z dotací převzatých z daní, který ten, co se přistěhuje zaplatil a tím, že se přistěhuje, tak se automaticky stane přispěvatelem do RUD obce (počítá se včetně koeficitnů mimo jiné na základě počtu obyvatel) a plátcem za služby obce a infrastruktury a z toho obec financuje tu danou údržbu. Proto vybírat „poplatek za infrastrukturu“ u novostaveb je drzost nejvyššího kalibru a měl by za ní někdo viset.
                      Promiňte, ale pokud toto nevíte, nemáte v orgánech jakékoliv obce co dělat.
                      Pojďme dál. Poplatek za infrastrukturu je VŽDY součástí plánovací smlouvy. Plánovací smlouva nemá a nidky neměla sloužit k tomu, aby si obec vybrala tolik, kolik jí legálně projde ve formě finančních a nefinančních daní (protože ani různé platby za přesně dané veřejné osvětlení, štromečky, hrací prvky do parku), ale společně s dohodou o parcelaci k tomu, aby když se krájí území v rámci územního plánování podle zákona (na X metrů stavebních se musí udělat X metrů pro rekreaci), tak aby ten chudák, na kterýho zrovna zbyl ten parčíček neremcal, tak se v rámci těchto dohod vypořádá, že ti, kterým se pozemek zhodnotil více přispějou tomu, kdo svůj pozemek odevzdá „do služby neřejnosti“. Přičemž ten, komu se přispěje, může být ta samá osoba i obec. Což je fér. Proto je plánovací smlouva právně dobrovolná a teoreticky nelze nikoho k jejímu uzavření nutit, prostě když se nedohodnou, tak se nestaví nikde. Stejně tak do plánovací smlouvy nikdo nepatří a patřit nesmí jakékoliv vypořádání s vlastníky sítí, to patří do soukromoprávních smluv s vlastníky sítí. Chápou to telekomunikční firmy, plynařské firmy, rozvodné firmy, nechápou to jen obce.
                      Zvláštní kapitolou jsou plánovací smlouvy s developery, protože obce ví, že od samostaných stavebníků by mohli dostat kyjem, ale developer rozpustí tyhle „poplatečky obci“ do koncové ceny staveb, čímž ta přímá linie zmizí a místo zastupitelů tu porci hořkosti sklízí ten „zlý developer, co všechno zdražuje“.
                      To, že jsou plánovací smlouvy takto zneužívány se právě dostáváme k tomu, že:
                      – Obec v samostatné působnosti rozhoduje o územním plánování a proti jejímu rozhodnutí není žádné obrany. V tomto nadiktuje pomocí územního a regulačního plánu obecné i konkrétnější detaily výstavby a dále by měla její pravomoc končit.
                      – Stavební úřad, ačkoliv je de iure státním orgánem v přenesené působnosti na státu nezávislým, tak je zřízený obcí, financován obcí, personální politika jde za obcí a sídlí v prostorách obce. Nezávislost na obci je proto víceméně papírová. Ačkoliv existuje větší možnost obrany než v případě územních řízení, procesní část je ovlivněna obcí velmi
                      – Obec je ze zákona účastníkem stavebního řízení a to i v případě, že si stavím na vlastní zahradě kurník, což jí umožňuje podávat ke stavebnímu řízení nejen připomíky, ale také mnohem silnější námitky.
                      Tato trojakost obce (zastupované radou obce bez jakékoliv odpovědnosti) v rámci územního a stavebního řízení je popřením všeho, co odlišuje demokracii od diktatury a v praxi znamená právě to, že ačkoliv je právně plánovací smlouva nevymahatelná, tak si stavebník může vybrat – buď obci zaplatí daň, nebo obec v rámci svých práv prodlouží stavební řízení na rádově léta, protože na toto řízení neexistují žádné termíny nebolimity, což se stavebníkovi, který si koupit na hypotéku stavební pozemek, aby na něm mohl stavět, ale nesystémově se na něm chce vybrat ještě další „poplatek“ opravdu nemusí líbit. A tak obvykle plánovací smlouvu uzavře, aby mohl stavět a jak jsem psal, dle rozhodnutí NSS je takto uzavřená plánovací smlouva projevem svobodné vůle, takže pozdější vymožení od obce již není možné. A to se vyplatí, že?
                      Do tohoto chtěl babiš naprosto správně střelit tak, že stavební úřady více separoval od obcí a stanovil limit na stavební řízení, což by obcím možnost těchto mafiánských a polozákonných obstrukcí jednou pro vždy vzalo a tak by to bylo dobře. Jako bolestné dal obcím v rámci územního řízení možnost vybrat odvod za zhodnocení pozemku, což je částečná legalizace těchto praktik, ale posunuje výběr od stavebníka, který již draho koupil stavební parcelu a ještě musí platit nenasytné obci k vlastníkovi, který levnou parcelu převedl do stavební, čímž vlastně realizoval největší zisk. Je to teda taky sviňárna, ale z hlediska nějakého vyššího principu alespoň částečně spravedlivá.
                      Už jako bombónek, který ani nepředpokládám, že by utkvěl v paměti vašemu jemnocitu nadhazuji to, že pokud stát požádám o stavební povolení, tak stát po mě chce, abych oběhal další orgány státu a žádal o vyjádření tam a tím se protahovaly termíny o tato vyjádření. Proto stavební povolení k rodinnému baráku ve století 21. trvá stejně jako postavení katedrály ve století 12. Sorryjako, v tomto měl ten babiš pravdu – pokud dám žádost o stavbu na pozemku, který je deklarovaný jako stavební za určitých podmínek, nechť dá do tří měsíců stát svoje výhrady ke stavbě, nebo ať mlčí na vždy. Současná situace není nic jiného, než extrémní korupční prostředí.

                    30. Nechci se vymezovat, abych se ukázal správným, avšak přišel jsem za poznáním, nikoli za vaším chrlením mínusů. Původně jsem se do diskuse zapojil s přáním se něco dozvědět o „poplatcích za infrastrukturu“, protože problematikou jsem nucen se zabývat. Tohle k mému cíli nevede. Přeji vám, aby se poměry ve vaší obci zlepšily. Kandidujte a změňte to!

                    31. Tady nikdo žádný mínusy nedává.

                      K „dobrovolným“ poplatkům za infrastrukturu (výpalné) – dobrovolné je to do chvíle než potřebujete stavební povolení. V případě, že nezaplatíte, tak proběhne „klasické stavební řízení“, což znamená, že nepostavíte. I potom však není vyhráno. Na městském úřadě sedí většinou idioti neznalí zákonů o to horší, když převzali určité pravomoce stavebních úřadů. Má zkušenost je, že SÚ byl vstřícnější než město.

                    32. A s tím doporučením na kandidování je to doufám sranda. Možná někde v totální prdeli. Jinak platí: „Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti“.

                    33. … A s tím doporučením na kandidování je to doufám sranda. Možná někde v totální prdeli. Jinak platí: „Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti“.

                      Co na to říct. Starou dobrou Wille zur Macht v sobě buď máte, nebo nemáte. Vaším údělem je zřejmě zůstat bytostí statickou, degenerující, která se krčí někde v koutě tmavé místnosti místo toho, aby se rozeběhla. Ale co rozeběhla? Rozlétla se po obloze a hltala plnými doušky z číše nepoznaného …

                    34. Děkuji za starost o mou statickou a degenerující bytost v temném koutě. A máte pravdu, plnými doušky jsem hltal z číše nepoznaného úřednického šimla. K nezaplacení :-)

                    35. Nerozumím větě o chrlení mínusů. Jsou to odrážky, aby bylo dostatečně demonstrováno, PROČ je obec v postavení a disponuje pravomocemi, které nikdy neměla dostat.
                      Co přesně Vám na „poplatcích za infrastrukturu“ není jasné? Nejedná se o žádný poplatek za infrastrukturu, to je naprosto zjevné. Analogií je připojení k plynové, internetové, telefonní a elektrické síti, kde nový účastník také neplatí poplatek za silnější BTS, silnější trafo nebo silnější rouru. to má všechno provozovatel sítě ve svém investičním plánu a v rozpočtu provozních nákladů, protože výši takového poplatku nelze ani spolehlivě určit. A to ani nedostávají dotace od eráru. Jediný, kdo má s obojím problém jsou obce.
                      Příspěvkem za infastrukturu se to pojmenovalo pouze proto, aby se překonalo rozhodnutí ÚS, který několikrát vetoval, že takto to nejde a pokud chce obec něco vybrat, tak musí být naprosto jasně deklarováno, na co má být poplatek použit a nesmí to být za připojení k vodovodu, protože to je přikázáno zákonem a nelze za něj poplatek vybrat. Takže se vybere „za infrastrukturu“ tedy jako za intenzifikaci čističky. Jenže když se to na to „jako“ vybere a pak použije na něco jiného, tak už poplatníkovi takové daně nepřísluší částku požadovat zpátky, protože jí daroval dobrovolně.

            2. Jinak Frank Bold je budoucnost organizovaného zločinu. Hlubuček teď už byl blízko, ale dojel na to, že si dělili prachy jako kmotři v devadesátkách a nosili si to v igelitkách. To už je 20let pasé. Ale řekl tam jednu klíčovou věc – neovlivňuje to, co se bude dělat, ale kdo to bude dělat.
              FB ovlivňuje zákonodárnou moc a dělení dotací pomocí ovlivnění zadávacích podmínek a ovlivňuje jí výrazně, ale prachy netahá v igelitkách, ale formou naprosto legálních plateb konzultačním firmám (které ale neplatí stát, ale až zhotovitelé, takže ho přes mechanismy nastavené zákonem o státních zakázkách nelze dohledat) a poslední míle je jeho právní kancelář.
              Dva příklady:
              1) Rekonstruuje se jez na řece v hodnotě zhruba 200milionů korun, ale ekologické spolky protestují, že to poškodí tah ryb. Tak se do zadávacích podmínek přidá, že zhotovitel má povinnost zajistit monitoring tahu ryb přes jez. Tento monitoring v rozsahu daném v požadavcích je schopná pokrýt pouze jedna jediná firma, která shodou okolností tuto službu nabízí. Cenu zakázky to navýší o cca 20 milionů korun a je jedno, kdo bude opravu realizovat, výběr zhotovitele opravy jezu je nechán a volném trhu, realizace monitoringu je pokryta jednou firmou. Výstupy monitoringu nemají požadovaný formát, kvalitu ani kritéria. Celá smluvní dokumentace a projektová realizace je administrována lidmi z okolí FB.
              2) Lesy ČR vlastní půlku lesů v ČR a mají ekologický certifikát určitého typu starý 20let, který se původně vyžadoval pro prodej dřeva určitým subjektům, reálně ale využívaný není. Ekologická organizace, v jejímž čele stojí stejní lidé jako ve FB a ze které FB vznikl a sídlí na stejné adrese spustí kampaň, která má 10bodů, ze kterých je 9 „cool a trendy“, takže ekologové z paneláků ji vemou za své a bombardují zákonodárce. 10bod je recertifikace lesů ČR jiným typem certifikace, která je sice úplně stejná, stejně zastoupená v evropě jako předchozí a jejím použitím se nic nezmění k lepšímu ani k horšímu, ale jen za administrativní úkon, který je ceněn podle rozlohy zaplatí Lesy ČR zhruba jednu miliardu korun certifikační společnosti sídlící v paneláku, která příhodně tuto certifikaci pro ČR nabízí. Další bonus nové certifikace je v tom, že je třeba v pravidelných intervalech „recertifikovat“. Sice za nižší cenu, ale i tak se náklady pohybují ve stovkách milionů za rok. FB bude pravděpodobně celý kontrakt zajišťovat smluvně a administrovat, pochopitelně za procenta z částky.

              Zkus na tomto najít něco nelegálního, o co by se mohla PČR opřít. Je to podobné jako mafie na sicílii ve 20. letech. Nikdo nedělá nic nelegálního.
              Spíš mě facinuje, že NkÚ ve svých zprávách nic takového nezmiňuje. jsou to opravdu čučkaři.

              1. Q 13:35
                Díky, to dává docela smysl.

  4. Zbytocne sa autor tak zavzdusnuje nad korešpondencnymi volbami. Aj keby boli komplet sfalsovane, tak vo vysledku to nebude o nič horšie, nez tie regulerne zvolene sracky.

    1. Tezko rict. Korespondencni volby napriklad prihraly Erdogana. A Bidena. A spoustu jinych sibru. K lepsimu to urcite neni.

      1. A už je ta voda na konspirátorský mlýn. Vždyť je to absurdní. Ve Francii byly volby, večer se zavřely místnosti, sečetly hlasy, ráno bylo jasno. U nás jakbysmet.

        U Amíků skončí volby a začnou počítat a počítat a hádat se a soudit se a vyšetřovat.
        Kvůli pár emigrantům?

        1. jako že dyž je to tam úplně natěsno a najednou se v hluboké noci z ničeho nic vobjeví tisíce, ne-li desetitisíce hlasů, co dovezou podezřelí pánové v dodáfce, který všechny smrdí a nedají se vověřit, a tak v mnoha okrscích, a eště tam, jaká náhoda, nechcou pustit žádný pozorovatele?

        2. V USA je ten zásadní problém, že tam úmyslně neexistuje žádné ověřování identity hlasujících ani ověření, že již nehlasovali jinde. Protože kvůli svobodě nemají povinné občanky a prokazují se soukromými doklady jako řidičáky – ale požadovat u voleb soukromý doklad identity je „diskriminační“ protože co kdyby nějaký chudák černoušek žádný soukromý doklad neměl, žeáno.

          Takže reálně lze, a aktivisti se tím sami chlubili, volit opakovaně jednou osobou.

    2. Bude. Protože korespondenční volby nejsou o falšování (které by se teoreticky dalo napadnout či odhalit.)

      Korespondenční volby spočívají v tom, že umožní „zadarmo“ volit expatům, aniž by museli na ambasádu. A pro každý středoevroopský stát platí, že 90% expatů = liberální levičáci, kteří opovrhují „zpátečníky“ v Kotlince. Takže korespondenční volby = z 90% platné, ale garantovaně levicově-liberální hlasy.

      1. Zahraniční Češi nám onehdá zařídili tu Topolánkovu plichtu 100 na 100. Hlasy se připočítávaly k nám na Jih.

        1. Ale tak to by mohlo být řešení. Udělat z ČR federaci s tím, že zahraniční korespondenční hlasy by ovlivnily výhradně politiku ve Federálním Státě Chánov.

          1. S tou federaci bych to ale neprehanel, zase by se mohla ozvat Morava a Slezsko. Tam by se vysledku voleb nedobrali nikdy.

            1. Však ať se ozvou. Nějací zvyjebaní samozvanci před sto lety zrušili tisícileté uspořádání a namalovali si nějaké kraje přes ty starodávné hranice.

      2. Mne by zajímalo, jak to bude, když někdo odhlasuje korespondečně, ale pak se v den voleb dostaví do volební místnosti a bude chtít hlasovat.

        1. Predpoklada se, ze pro distancni hlasovani se budes registrovat(stejne jako pro obihani s urnou) a tim padem budes vyskrtnut ze seznamu volicu, ergo te vyhodi u registrace volice.

  5. Trefně a výstižně popsáno. Jen mi tam chybí zásadní věc. Tohle je popis toho českého pohnojeného rybníčku, vlastně to popisuje jen ten kal na dně. Ten plankton co se živí jen tlejícími zbytky toho co padá shora (cyklostezky a podobné drobné rozkrádačky).

    Co mi tu chybí, je popis té vyšší řídící úrovně, v podstatě nadnárodní.
    To je celá ta struktura školená v různých těch aspenových institutech a dalších amerických thinktancích. Ti různí absolventi amerických stáží, zejména z řad soudnictví.
    Pak se divíme že gauneři, jejichž vina je zřejmá i malému děcku, odchází od soudu volní, a další roky jsou popotahování po soudech ti co na zlodějinu upozornili.

    Tuhle nadnárodní vrstvu silně podcenil Dr.Ráth, který si myslel jak má ve svém rajónu všechny ty zlodějíčky, silové složky pod palcem. A to mu zlomilo vaz. Nedošlo mu že je tu ještě vrstva nadnárodní, která má mnohem vyšší moc. A on této vrstvě začal překážet. Třeba začal kritizovat americké farmaceutické koncerny které rabují a vykrádají naše zdravotnictví na úkor skutečné odborné péče o pacienty.
    Takže nadnárodní americké struktury musely vymyslet monstrproces a velkou policejní akci kvůli 7 milionům.

    Zatímco na jistého miliardáře, kterého nám švýcarské státní zastupitelství přineslo na stříbrném podnose, stačilo jen odsoudit, všechny důkazy měli k dispozici.
    Ovšem zničeho nic, státní zastupitelství se stalo najednou slepým a hluchým. Proč se taky zdržovat s desítkami až stovkami rozkradených miliard, když tu máme monstrproces ̶s̶e̶ ̶S̶l̶á̶n̶s̶k̶ý̶m̶ s Dr.Ráthem kvůli 7 míčům?

    1. To je pitomost. Rath kradl tak viditelně, že to prostě nešlo nevidět i když se všichni snažili dívat na druhou stranu.

      1. Spíš to byl solitér, který za sebou neměl nikoho mocného, a protikorupčně vyhecovanému lidu bylo třeba předhodit nějakou oběť.

        1. Taky se mi nezdá, že by někdo jako MUDr. Rath, takhle riskoval kvůli jednotkám miliónů.
          V současné stanařské habaďůře se nás někdo snaží přesvědčit, že zakázka za půl miliardy se ovlivňovala částkami v řádu statisíců korun.
          To můžete předkládat leda tak pologramotným vetřelcům, ale skoro nikomu z českých občanů – starousedlíků.
          Anebo přitlačte, jak v tom starém rybářském fóru.

          1. esli se baví vo bujarejch věčírcích plnejch drahýho chlastu, koksu a kurev, tak statisíce stálo jenom jedno takový mejdlo

            na těch zakázkách to byly minimálně desítky milionů…

            hlavně teda se ukazuje, že všechny ty tzv. městský firmy nejsou nic jinýho, než penězovody, a zrovna třeba městská socka je nekonečná…dyž si člověk veme tu habaďůru co byla s jízdenkama, a to bylo diskutovaný i tady (kdy došlo efektně na straně podniku k úspoře!), tady kradou jak straky a nic, však se to přece zamete pod koberec…tvl tam musijou být už hromady!

            1. Stávající „vláda“ to samozřejmě kryje, jak se dá. Takže se jen těžko dozvíme, kolik lidí do toho bylo zapojeno. Ale když vezmu v úvahu, kolik zhruba stojí opravdu kvalitní skener, co se neprodává jako rohlík na krámě, tak mi ty statisíce tím tuplem nevycházejí.

              1. Včera jsem ještě rozhodil pár dotazů mezi známými OK a hlavně několik cílených dotazů k někdejšímu prodejci poloprofi i profi komunikační techniky.
                Opravdu kvalitní skener, který projede pásmo zhruba od 50MHz do 4GHz a během toho projíždění použije jak všechny myslitelné druhy A i D modulací, zaregistruje i GSM pakety ve čtyřech pásmech, přijde na přibližně 4,8 až 5,6M Kč, protože firma vyrábí jen několik desítek kusů každého typu ročně. Jde o stav k roku 2017, kdy tyto profesionální speciály, včetně velmi sofistikovaných rušiček, vyráběly na konkrétní zakázku vlád i jednotlivců pouhé tři firmy ve světě, z nichž ani jedna není čínská. Jedna je kupodivu polská, ve 100% vlastnictví polského majitele a dvě americké, rovněž 100% vlastněné americkými majiteli. Ty dvě americké prý spolupracují na společných vývojových programech a o výsledky se dělí fifty-fifty, dál pak mají rozděleny segmenty výroby skenery-rušiče-IR odposlechy a podobné hračky.
                Nemá to nic společného s poměrně primitivními, čínskými hračkami, které se sice taky neprodávají v každém druhém elektronickém shopu, ale umí toho poměrně málo a proto jsou nespolehlivé a skutečnou profi techniku neodhalí.
                Dál jsem se dověděl, že zmíněné firmy jsou schopny zajistit i vysoce mobilní, dnes už silně miniaturizované zařízení k odposlechům GSM (u nás tomu říkali Agáta, fakticky mobilní BTS). Schopnosti dotyčného zařízení nikdo z oslovených nezná, ale s ohledem na to, že ty firmy mají opravdu vysoké renomé, tak asi dokáží hodně.
                Myslím si ale, že nemáme ani tušení, čím vším ti bohatší zločinci disponují.

                1. dyž seš vokolo, co s tou pitomou bednou (a rádiem) co se válí doma už asi dva roky???

      2. Co se Ratha týče, tak ten dojel na ten svůj narcismus. Kdyby se choval jako ostatní, tak by se mu v životě nic nestalo, jenže ten lezl na nervy všem ostatním, tak se ho potřebovali zbavit. Ó, jak jednoduché.

        1. Tak jednoduché to zase nebylo.
          Jedna věc je, někoho na kamery srát blbými kecy.
          Druhá, podstatně obtížnější věc ale je, něco na něj vědět a dokázat mu to. Stejně si myslím, že objem dokázaného a objem skutečně ukradeného, je v hrubém nepoměru k riziku a ztrátám té činnosti.

          1. Je to podobný jako s Machem ve Spartě. Tak dlouho se kámošil a podkuřoval těm kurvám z ODS, Čermák a spol., až ho radši zašili za pár neproclenejch aut. Asi už je sral, možná jim viděl do karet, tak zmizel. Vylez z lochu, měl hovno a nikdo se k němu už nehlásil.

        2. Pokud si vzpomínáte, tak tenkrát už panovala ohromná nasranost, protože modráci tu řádili jak černá ruka a lid si přál vidět krev. Tak halt jednu figurku obětovali a padlo to na Ratha, hlavně proto, že byl socan a až teprve poté, proto že všechny sral.
          Trvalo to dokonce dvě volební období, než ti takzvaně inteligentnější voliči zapomněli, čeho je ODSTOP schopná.

      3. PS1X2 27.6.2022 v 16:23

        Pokud přijmeme hodnocení „pitomost“, nabízí se jedna pitomá otázka: Kdo byl nejvíce postižen dopadením a odsouzením MUDr.Rátha, případně byl s ním „svezen“, a jak byla doopravdy odměněna korunní svědkyně, MUDr.Salačová?

        Nejvíce postižen byl pan Metrostav, který se nesmí účastnit výběrových řízení na nové zakázky po dobu tří let. Ve chvíli kdy se rozbíhá stavba další etapy „déčka“ za 25 miliard, je to citelné omezení. Jistě, dá se spolehnout na to, že bude subdodavatelem, protože disponuje potřebným množstvím výrobních sil a potřebnými referencemi z tuzemska i zahraničí, nicméně pořád jako subdodavatel.

  6. „Fiala je jeden velký chodící fíkový list.“ – naprosto perfektní zkratka, která přesně vystihuje situaci.

    „Největší problém je, že 98% voličů je totálně blbých a mají zásadní problém si vyndat hlavu z prdele. Zejména u voličů koalice Spolu je to do očí bijící.“ – Omyl. Totálně blbých je přibližně 75 % voličů, převážně se rekrutují z levice, to jsou ti, co sedí doma na zadku a békají jim do hlav úmyslně implantovaný slogan pravičáků, že kdyby volby něco mohly změnit, tak by je už dávno zrušili. I ti největší kreténi z řad pravičáků si jasně uvědomují, kdo je jejich nepřítel a že musí k volbám přitáhnout i zcela dementní babičku na invalidním vozíku. Jak říkávala ODS, mobilisace, včera pak Letná, a je to tak skoro u každých voleb, jinak by to už dávno museli zabalit. Minutu po oznámení posledních volebních výsledků bylo každému soudnému člověku jasné, že je to velký průser. A ono taky jo.

    To, co dnes sledujeme jsou jenom další a už tisíckrát potvrzené typické projevy kapitalismu, jehož nedílnou součástí jsou zlodějny na všech úrovních, asociální prasárny, amorální kurvárny a další a další zločiny, končící dnes válkami. Doba dozrála a tak to má byť.

    1. počké, furt blekotáš vo nejaké pravici, tak ně ju vole ukaž, dělé, žádný kecy, pumpuj!!

  7. Zaujalo toto:
    „Předseda vlády neřídí nic…. Fiala je předseda vlády a je za ní odpovědný“
    Tedy neřídí, ale má odpovědnost. Co mi to kurňa připomíná? Aha:
    Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla.

    Takže vono to platí i tam nahoře? Hezký..

    1. neplatí. Fiala by vládu měl řídit, ale neřídí. Když to srovnáte s řidičem, tak je to jakoby seděl za volantem, ale pedály šlape spolujezdec a volantem točí kdo zrovna chce. Když se stane nehoda, zodpovědným řidičem je Fiala.

      1. realita dnešních elektrosekaček…proto žasnu, kdo soudnej do toho sedá :-o

  8. Pietro Fialenko je v politice naprosto zbytečná osoba. Ideální pro Brusel, s ním mají jistotu, že Česká republika problémy dělat nebude.
    Volit a podporovat tu jeho koalici bezobsažného plácání a prázdných gest ale ta spousta tzv. vzdělaných lepších lidí – „dovolenčičkářů“ bude až do hořkého konce, dokud se jich nahromaděné průšvihy osobně nedotknou. Teď chtějí „v bublině“ vypadat dobře a sdílet fotečky…
    Poté to ovšem začne být zajímavé.

    1. Ty Jo lip bych to nerek +1
      On by Jim vtom bruselu odsouhlasil pro lidi I gilotinu, kdyby to bylo v notach. Presne tak dokud jede sdileni fotecek tak to neboli tak neni zadna korekce…

    2. Naopak, Hnus Fialový plní extrémně užitečnou roli v politice (tedy z hlediska těch co nám reálně vládnou).

      1. fíkový list
      , jak to trefně popsal Dfens. Já bych ho spíš přirovnal k nablýskané dárkové krabičce, ve které se skrývá exkrement reálné Pětikoalice. Kdo hraje roli růžové mašličky na té krabičce a kdo voňavku kterou byla krabička nastříkána, nechám na fantazii každého.

      2. simulakrum
      – pro naivní vohnouty dají do čela „vzdělaného a inteligentního“ člověka, aby vohnout věřil, že svět je v pořádku a naše země není před totálním ekonomickým, energetickým a sociálním rozvratem

      3. fackovací panák
      – ti co to svinstvo upekli ve spolupráci a US ambasádou potřebují na veřejnost vystavit nějakého fackovacího panáka, na kterého budpou nadávat vohnouti v hospodách a na webu, místo toho aby třeba vytřískali okna na americké ambasádě v Prahe.
      V tomto je kdejaký domorodec v rozvojové zemi chytřejší než čech, protože jako první vypálí vládní budovu a jako druhou budovu americké ambasády, aby tak vyjádřil svůj názor na vměšování USA do jejich politiky.
      Čili až se to tu posere, tak se lidi vyřádí nadáváním na Fialu, a pak jim bude podstrčen zcela jiný „nový, neokoukaný“ ksicht, a vohnout si zase oddechne, že vidí někoho nového kdo to tu konečně dá dopořádku.

      1. V roce 1979 islámští fanatici ještě fanatičtější, než wahhabisti, ovládli mešitu v Mekce a drželi rukojmí. Pákistánská islamistická studentská organizace Jamaat-e-Islami si to přebrala tak, že za to určitě můžou Američani (protože muslimové nemůžou nikdy za nic) a tak vzápětí zaútočili na americkou ambasádu v Islamábádu a vypálili ji.

        Při té příležitosti unesli i jednoho účetního či co, odtáhli ho nazpět do svého univerzitního doupěte a udělali tam s ním soudní proces. A tam studentský islámský soud nalezl, že „USA jsou odpovědné za všechny problémy světa“.

        Nějak tak?

        1. Nějak ti unikly zásadní události posledních 20 let. Třeba to že během nich USA v rámci „války proti terorizmu“ převrátili naruby celý arabský/muslimský svět.
          A jako třešničku na dortu stvořili, financovali a cvičili ISIS. A pak ISIS používali ke svým účelům.
          Taktak že stihli evakuovat svoje vojenské instruktory, než je vaporizovali rusáci.

          To co se dějě na Ukrajině s banderovci, zfetovanými fanatickými azováky, pravým sektorem a evakuací amerických instruktorů je totéž v bleděmodrém, jak přes kopírák, jen upravené na evropské poměry.

          Zjevně ti tvoji islámští fanatici měli víc fištróna a „čuch“ na lidi, než většina evropanů, jako by věděli na co se USA chystá.

          1. Arabský svět to tak ovšem chtěl. Nikdo ze západních ignorantů, natož konspirátorů, vůbec neřeší, jakou měl Usáma skutečnou ideologii (nebo ISIS). A přitom je tam naprosto klíčové, že jak Usáma, tak ISIS úplně ujížděli na starých islámských „proroctvích“. Proto např. ISISáci měli ty hnusné bradky a černé hadry – „Přijdou muži z Kórasánu, oděni v černém a podobni velbloudům.“ A Usáma konkrétně věřil proroctví, podle kterého když zatáhne USA do války s arabáši, zničí tím velké impérium.

            Celé 9/11 byla ze strany Usámy jen provokace s cílem donutit USA pěšky vstoupit na území arabášů, do Afghánu, s tím že pak je tam celé zničí. A co je podstatnější – že až USA zničí, konečně bude moci zničit Izrael, o který mu šlo v prvé řadě (USA považoval jen za nástroj židů). Hm, co mi to jen připomíná…

            No a co se „Stvořili, financovali a cvičili ISIS“ týče – ano? A mohl bych to vidět?

            Schválně co mi ukážeš – Spencerovou nebo Twitter ruského MO s tím Humwee? Nebo překvapíš něčím originálním?

  9. Základní premisa – že je tu demokracie a máme možnost volby – je chybná. A následně tedy i všechny úvahy a vývody.
    Československo prohrálo (studenou) válku a jako poražená země bylo vyrabováno, poníženo a zotročeno.
    V ČR si volíme své zástupce a vládu asi tak, jako jsme si v r. 1941 zvolili Heidricha.
    Dokud neklekne EU, tedy Německo, nemá smysl se chytat za hlavu, jak si to tu blbě řídíme. Taky ušáci by se mohli zabrat do svých problémů a nerozesírat svět.

    1. To je trochu nešťastná taktika, čekat až se někde něco zhroutí či někde něco pohne. Protože pak to dopadne jako vždycky: o nás bez nás.
      A ti aktivnější slíznou smetanu, kdežto „český pivní ubrblanec“ bude jen olízávat již 2x ohlodané kosti.

      Co se týče energetiky, tak přesně tenhle scénář se nám rýsuje.
      Že Německo nám bude prodávat ohlodané kosti za cenu šťavnatého stejku.
      Přičemž sežere naopak námi produkovaný stejk, který mu my prodáme za cenu ohlodaných kostí.

      Takhle to tu funguje na všech úrovních už 30 let, jen vohnout si toho doposud nevšiml.
      Nejen že Západ (s USA v čele) je jako kráva co má hubu v ČR a vemeno na Západě. Ale ještě k tomu má v ČR řiť. Ze které na naši hlavu padají (U)kravince.

      Co s tím budeme dělat ?

      1. Anatomicky je to zajímavé, protože hubu má na východě, vemeno na západě, ale sračky sype zpátky na východ, což z toho dělá poměrně zajímavou gymnastickou figuru.

      2. výstižné … možná by se mohla dát do státního znaku kráva cvičící jogu místo lvího mutanta se dvěma ocasy.

    2. tak tak, blbé je že jsme vždycky na prohrávající straně, tudíž vždycky v roli kolonie.
      i v aktuálním konfliktu to vypadá že utřeme a případně budeme zase kolonie někoho jiného, případně budeme obětováni v rámci vyrovnání.

      1. Naprostá většina amerických senátorů netuší, kde ČR leží. Hledali nás někde na Balkáně. Jen velmi malé procento tuší, že jde o středoevropskou zemi, co byla kdysi „Czechoslovakia“. Dalším rozborem se přicházelo na to, že ve větším počtu šlo o přímé, nebo nepřímé potomky vojáků z 2SV. Věděli to jen z vyprávění předků, že taková země v Evropě existuje.

        1. A ty vieš z hlavy, kde leží trebárs Vermont alebo Montana, a čím sú významné?

          1. To samozřejmě nevím, ale tak nějak ze školy vím, kde Severní Amerika leží a kolik má Unie států.
            Jistěže je to o velikosti, jako ve všem :D

            1. Patřím ke generaci, pro kterou byla Amerika sice úhlavní třídní nepřítel, ale režim zřejmě pokládal za užitečné, abychom o svém třídním nepříteli věděli alespoň něco. Nevím už ale, v jakém rozsahu to bylo součástí tehdejších osnov, pro dějepis a občanku.

          2. dokážu se minimálně rychle zorientovat, a rozhodně má průměrnej Evropan podstatně lepčí přehled vo Stádech, než obráceně, už jenom proto, že se to tady ve školách docela probírá, tam ani hovno

            1. Ježišmarja, Behemote. Zas si ty Američany nepředstavuj, jako necivilizovaný drny. To je zkratka z nablblejch americkejch komedií, ale realita je mnohem příjemnější. Já když se seznámila se svojí polovičkou, zjistila jsem, že má doma dvou věcí požehnaně. Gramodesek a knih. A že má načtený polský autory, španělský, ale dokonce i český. Ješitně jsem se domnívala, že české knihy si obstaral kvůli mě, ale vyvedl mě z omylu. Syslí to od vysoké školy. A nejenom syslí, ale má i načteno a zná Párala, Hrabala, Otu Pavla….A občas mě vyvádí z konceptu udivenejma dotazama typu : Ty vážně nevíš, kdo je Danny Smiřický? A Modlitbu za Kateřinu Horowitzovou jsi taky nečetla? Hmmm…Aha…tak nic no.
              Stejný jeho přátelé a jeho rodina. Pravda selekční vzorek jsou většinou hudebníci nebo grafici…Ale i jeho kolegové v práci nejsou žádný trubky a naposled na firemním mejdle dojatě vzpomínali na Havla ( no nešlapala jsem jim do iluzí ) a jak krásný je Karlštejn a Pražský Hrad, ale že Itálii se nic nevyrovná.
              Myslím, že ten přehled plyne z toho, že skoro každej Američan má v rodině nějakýho přivdanýho / přiženěnýho Evropana, takže i když za oceán cestuje pouze movitější vrstva, tak o Evropě vědí dost. Plus nezapomeň na vojáky. Třeba tady v centrálním Texasu je poměrně dost Němců, kluci když vojákují v Reichu, tak se obvykle seznámí s nejakou slečnou a přivezou si jí jako suvenýr. A Evropanky jsou v kurzu, prý jsme milé a hezké.

              1. Ostaně my máme například v rodině Finy, ale taky Rusku, Japonku a měli jsme i Řeka :-) Ten už bohužel zesnul, ale s tetičkou Jenny měl krásné třicetileté temperamentní manželství, plné vášnivých výstupů a dramatických usmiřovaček, zbytek rodiny to měl jako slušnou telenovelu :-)

                1. no tak se schválně zeptám, jestli četl Herberta (resp. voba) a co říká na to, jak začla tisíciletá nenávist mezi Harkonnenama a Atreidama; a ne že mu budeš napovídat dopředu :D

                  literatůry je na světě tolik, že to prostě za jeden život málokdo dokáže obsáhnout, dtto už kinematografie a muzika

                  1. Dunu dostal ode mě a po třiceti stránkách byla odložená, prej to nejde číst. Radši se zavrtal do The Killing of Reinhard Heydrich, butcher of Prague a do Cosa Nostra : A history of the Sicilian Mafia. Nevděk světem vládne.

                    1. Tak vidíš, jak sem se trefil X-D prostě každej má svoje, dneska je člověk rád, dyž má někdo takovej rozhled, že vo těch autorech aspoň slyšel, že existovali…tam to tak končí…

                      a co starší evropská tvorba, třeba takovej francouzskej naturalismus a podobný období, Hugo, Zola aj.? řada těch reálií a myšlenek je aktuální dodnes…ostatně s úpadkem co je na obzoru, a všeobecně dostupným chlastem…to zas bude :D

                    2. Jo, to tu máme taky. V knihovně jsem viděla nějakýho Daudeta a Maupassanta. Ale s tou slepou mapou tě zklamu, ta se tu běžně používá, asi před měsícem jsme se zrovna bavili, jak můj muž co školák, přesadil Maďarsko do Rakouska a za hlavní město Španělska považoval Barcelonu. Jestli je v něčem americký systém jiný, tak v tom, že se podporuje tvořivost dítěte. Nebo že děti sedávají v lavicích samy. A nenapovídá se, prostě každej jede sám za sebe a ostatní jsou konkurence. Učitelé píší slovní hodnocení a to kolikrát značně obsáhlý. Taky je u dětí kladen důraz na schopnosti sebeprosazení se a umění diskuze. Hodně zvláštní taky je, že se učí i praktické věci. Mě třeba posadilo na zadek, že měli na základce předmět, ve kterém se učili efektivně uklízet dům a spravovat různé závady. Od výmněny žárovek, přes opravu kapajícího kouhotku, nebo čištění odpadů, a mytí oken. Tohle mimochodem zbožňovala Henryho matka, protože doma musel šůrovat a ona pak psala hodnocení jeho práce učitelce. A protože byla vyčuraná, tak tvrdila, že to stále není ono, až postupně umyl celej barák :-) Jo. A děti taky výrazně víc sportují. Mají pět až šest hodin tělocviku týdně a taky docela zajímavý aktivity jako vzduchovka, lukostřelba nebo vodní polo. Sousedovic holčičky mi zase říkali, že se učili, jak a proč prořezávat stromy. Řezal teda pan učitel. Co chybí je sexuální výchova. Proto je bohužel tolik nezletilých matek.

                    3. Slecna Ling
                      28.6.2022 v 16:14

                      mám si dělat poznámky? X-D

                      platí to tak všude, nebo jenom lepší čtvrti v lepších státech? tak jako, Texas, že…tady jsou sice základky tak jako že oficiálně zřizovaný obcí, střední krajema/městama, ale až na nějaký výjimky na to místní moc nemají vliv; na druhé straně vyjma lokalit jako Chánov snad celková kvalita, ještě, úplně zoufalá není (ale asi se to rychle horší); jasně, na učňácích to asi se zeměpisem taky úplně skvělý nebude, to zas jo

                      ve Stádech, pokud se nemýlím, se volí i různý ty školský rady, ne-li víc, takže vliv je asi podstatně větší, přitom je ale známo, že v různejch těch ‚hoodech to stojí za hodně velký hovno, že nejsou ani pořádně gramotní

                      co nějakej ten průměr?

                    4. No, v celkovém měřítku máš pravdu. Gramotnost je ale prý 99% . Na junior high schools ( poslední ročníky střední se sbírají kredity, kdo s sebou mrskne, může ukončit školu už v 16 letech ) . Někdy to ty děti bohužel dělají a jdou pracovat, aby pomohli finančně rodině. Smutný, ale bohužel nutný. Kdo bydlí v counties s vysokou daní z nemovitosti, tak každý rok jektá zubama, jak zaplatí 2,2 procenta z ceny baráku a pojištění. Za něj tady v Texasu platímn e kolem 3500 USD ročně. Pro lidi s normálním platem to není až tak bolestivý, jen to štve, ale pro lidi pod hranicí chudoby s příjmy menšími než 26000 usd ročně, docela palčivej problém. Minimální mzda je jinak 8 USD na hodinu. Nájmy jsou teď kolem 1300 usd měsíčně, plus energie. Jídlo nákup na týden asi 120 USD pro dva. Benzín stojí 4.39.

                    5. Slecna Ling
                      28.6.2022 v 19:48

                      však dyť jo, vol socany a takle dopadneš, by mohli v různejch těch Kaliforniích vyprávět :) v LA nebo San Fran už jsou prej celý bezdomovecký čtvrti

                      to je řádnej paradox, prej nejbohatší země, ale snad s nejvíc lidma na potravinovejch lístcích, kolik desítek milionů už to bere?

                      energie letí brutálně, to sem si všiml…ale předpokládám, že osamostatnění Texasu je ve výsledku stejně nereálný, pokud je to tam v energetice tak zoufalý, jak se nedávno diskutovalo, tak si to nebude moct dovolit

                    6. Já socany nikdy nevolila :-) Byla jsem na mrtvici z toho, jak všichni moji kamarádi volili buď Piráty nebo knížete, vždyť je to přehlídka takovejch tlachalů a magorů. Jediná bohulibá věc na Pirátech kdy byla, že se postavili proti tomu drakonickému zákazu potratů v Polsku. Jsem zvědavá jak to dopadne tady u nás, už prý 13 států prohlásilo, že u nich se dělat taky nebudou. Tady v Texasu je to takové na chytrou horákyni. Potrat je možný, ale jen do šestého týdne. Takže jako žena musíš mít buď spolehlivou antinu, zkušeného partnera nebo držet celibát. A pro jistotu každých si každých 14 dní stejně dělat test.Nikdy nevíš.
                      A ne, Texas se neosamostatní, je spíš otravný jak je to azyl pro ty lidi z Cali, hlavně pak Austin. Takže máme mrtě nových LGBT barů, bio požravin, farmářských trhů, secon handů a uměleckých představení těžko srozumitelného obsahu. Naposled jsme byli na kvalitní divadelní hře, ve které herci hodinu a půl mlčeli a seděli na pohovce. TByla to prý hra o partnerském vzdalování :-) Já bych teda radši nějakou konverzačku, ale kdo jsem já, že, když na tebe mlčí umění, tak je to jistě umělecké :-)

                    7. Slecna Ling
                      28.6.2022 v 20:17

                      bych se neodvážil ani naznačit, že volila…just sayin’…a dyž se rozhlídne kolem…ďas aby to spral, tam to bude to samý, jak tady :-/

                    8. Nikdy jsem tam nebyl a už se tam nedostanu, tak si netroufám ani odhadovat..

                    9. Aspoň se naučíme nový modní trendy. Dneska jsem cestou z kliniky potkala pána v sukni a s nalakovanými nehtíky. V makeupu byl klasik, vsadil na nesmrtelnou kombinaci klasicky červené rtěnky a nalepovací řasy. A že to byly nějaký řasy, když by mrkl, zvedl by se vítr :-)

                    10. Jestli tohle je normální v Texasu, jak to asi dneska vypadá v L.A.?

                    11. 18 celkem výstižně označil moderní umění za morbidní výkaly duševně chorých, degenerovaných osob.

                    12. Se mu to kecalo, kdyz ti dusevne chori se tehda srali jen do umeni.

              2. není to jenom tamta, sociální bublina? :D

                no každopádně esli sou v kurzu, tak už začínám chápat tolik přešívanců :o) teď jenom aby nepřišly do kurzu thajky tvl, to už by tam asi žádní tajci nezůstali X-D

          3. grg 27.6.2022 v 18:25

            Jednoduchá manipulace, jak lze osvětlit jednoduchou odpovědí:
            „Ne, ale nejsem senátor a nečiním žádná rozhodnutí, která by se mohla obyvatel Vermontu nebo Montany dotknout.“

            Pokud by šlo o srovnání znalostí mých (vidlák z Vysočiny) a znalostí dřerubce ze Springfieldu, nebál bych se do toho jít.

            1. :D :D

            2. ygorek 21:17 – a takový Okamura či Ondráček, byť jsou poslanci a nikoli senátory, ví z hlavy, kde je na slepé mapě Arkansas či Delaware?

              Senátor Láska ví z hlavy, kde jsou přesně Severní mariánské ostrovy nebo Kingman reef?

              Nebo je břemeno asymetrické, tzn. čeští politici srovnatelné úrovně nemusí nic vědět o USA, ale američtí musí vědět o CZ, protože my jsme malí a oni velcí? V tom případě bych si dovolil podotknout, že senátoři z velké většiny nefušují do zahraniční politiky, nýbrž si hledí domácích zájmů ekonomických skupin v kontinentálních USA.

              1. Jan Mrcasik 28.6.2022 v 11.04

                Rostete.
                Proč si to myslím?
                Protože nedokáži nalézt věcnou souvislost s mým příspěvkem a vaším komentářem, snad až na poslední souvětí, jinak bych napsal „vyrostl jste“.

                Protože vám zjevně unikl smysl předmětné části vlákna, dovolím si dodat: Okamura, Ondráček či Pekarová-Adamová, která je jejich předsedkyní, z hlavy velmi pravděpodobně nevědí, kde je na slepé mapě čehokoliv Arkansas či Delaware. Není žádný důvod, aby to věděli. Nepřijímají žádná rozhodnutí, která by život lidí ve vámi jmenovaných území mohla ovlivnit.
                Zájmy ekonomických skupin v kontinentálních USA jsou příliš obsáhlé na to, aby je bylo lze udržet v chlívku. Co se týče velikosti, Vašek by rozhodně neměl chodit s pány na led. Pokud je k dispozici jenom jeden led, má Vašek problém. Naopak to neplatí. Nebo se opět mýlím?

                1. No, a já tam souvislost vidím. Nevadí.

                  Pokud dopady domácích amerických ekonomických zájmových skupin ovlivňují CZ, což dává US. senátorům morální povinnost znát CZ – potom se ovšem totéž dá najít i v opačném gardu. Kupříkladu těžba lithia v CZ – což je naše domácí ekonomická záležitost – ovlivňuje teoreticky i ekonomiku USA (soudě dle deklarovaných zásob lithia v CZ).

                  1. Jan Mrcasik 28.6.2022 v 13:37

                    To jako že bude nějaká americká společnost to lithium těžit, nebo zpracovávat?
                    Je to velmi pravděpodobné, i když se to třeba nebude dít přímo, nicméně na růst ekonomiky USA to kladný vliv mít bude. Nedávno málem proběhl pilotní pokus se zlatem, ne?
                    A nenabízí se i břidličný plyn nebo písková ropa, které se reálně těží, prodávají a mají na ekonomiku USA i ČR velký vliv?
                    No, než se začnou bouřit bití černoši, najdu si jinou zábavu, tahleta rozmazávaná jen zřídka přinese nějaké poučení.

                    1. Nikoli – prostě ovlivněním globálního trhu.

                      Jak jsem psal, drtivá většina amerických senátorů se o ČR ani zahraniční politiku takřka vůbec nezajímá a jede hlavně lobbing ekonomických subjektů ze svých volebních okrsků. ČR tedy ovlivňují pouze nepřímo v důsledku dopadů těch to ekonomických subjektl na globálních trhy vč. ČR, viz ygorek11:22 „Zájmy ekonomických skupin v kontinentálních USA jsou příliš obsáhlé na to, aby je bylo lze udržet v chlívku“.

                      No a já tvrdím, že pokud chtějí ygorek et col. nastavit logiku „protože americké ekonomické zájmové skupiny ovlivňují i ČR, potom američtí senátoři tyto ekonomické skupiny podporující mají morální povinnost znát ČR, kterou ovlivňují“

                      Pak – totéž pak platí i v opačném gardu pro ty ekonomické zájmové skupiny z ČR, které se neudrží v domácím chlívku ale ovlivňují nepřímo i americký trh. Ať vlastním podnikáním (např. PPF) nebo výraznými zásahy do globálních cen surovin (lithium).

                    2. Jan Mrcasik 29.6.2022 v 10.43

                      Ano, velmi se stydím, podcenil jsem vás zcela zásadně a neomluvitelně.
                      Majitelé PPF by rozhodně měli vědět, kde se nalézá Amerika, protože mohou americký trh nepřímo ovlivnit vlastním podnikáním.
                      Souhlasím bez výhrad.
                      Pro posouzení zbytku vašeho tvrzení bych potřeboval nějaká data o výrazném zásahu do globální ceny lithia, tedy kromě těch virtuálních, že.
                      A někdy byste mohl svůj olbřímí „výpočetní výkon“ zaměřit jinam a jen zkusit zapřemýšlet, co je to bonmot.

                      Ostatním čtenářům se omlouvám. Pokusit se někomu (účelově?) nechápajícímu dovysvětlit bonmot vede zákonitě k diskusní katastrofě a jen prchlivý vidlák takovou chybu dokáže opakovat.
                      Tímto zdravím jizlivce, pokud si vzpomene na biftek…

              2. za mejch studií byly naprosto běžný testy se slepejma mapama průběžně na všecky kontinenty…čili by to celý bylo jenom vo tom, si to vosvěžit, nikoli na to převapeně zírat prvně v životě

                na kolika amerikánskejch školách to mají taky? tamní negři se nenaučí ani místopis těch samotnejch stádůch…:D

              3. Proč se nesmyslně šprtat pseudo-státy které vznikly dle pravítka na mapě, na území zgenocidovaného původního obyvatelstva ?
                Každý soudný vidí, že USA jsou zcela uměle zvenčí, britským impériem zkonstruovaný stát ve stylu trestanecké kolonie, s nulovou kulturou, žádnou historií, žádným jednotícím elementem (kromě protestantského fanatizmu a honby za prachama).

                Takže se nedivme, že se pomalu ale jistě začínají rozpadat na menší celky, dle etnicity, kultury, převažujících obyvatel a dle vedlejších jazyků. A to ještě v lepším případě, v tom horším totální balkanizace a rozpad na malé státečky.

        2. No tak dopisovani s pravnikem tady je tak v duchu Czechoslovakia 😁

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017