Další lidové vítězství – nelegální škola uzavřena - zpět na článek

Počet komentářů: 192

  1. Co je příčinou tak zoufalého tlaku na prvotní očkování? Jednoduchá myšlenka, kterou bych si dovolil nazvat „Health as a service“. Ono už takový obchodní model v několika oblastech funguje. Vezměme si, pro jednoduchost, IT:

    – Již nyní funguje model „Application as a service“. Mrchosoft tomu říká „Office 365“. Zaplatíš si roční licenci za možnost pracovat ve svém počítači se svými soubory v proprietárním formátu. OK. Nezaplatíš? Soubory Ti zůstanou, ale nemáš aplikaci, kterou bys je otevřel. Zaplať a bude Ti zase rok dobře.

    – Není daleko doba, kdy se objeví model „Operational system as a service“. Říkejme mu, třeba, Windows 365. Uplyne Ti licence operačního systému? Z počítače máš hromadu prakticky bezcenného železa, které bez zaplacení ročního výpalného ani nenastartuje.

    Proč tedy nepostavit model „Covid 182“? Každého půl roku (proto 182) hezky půjdete na přeočkování. Samozřejmě pro Vás osobně to bude jakoby zadarmo, v rámci zdravotní „péče“ státu, ale nákup za Vás provede od Big Pharma Vaše demográtycky zvolená vláda, samozřejmě za Vaše peníze z daní a sobě za provize.

    Nepůjdete se nechat každého půl roku opíchat? Samovolně Vám poklesne resistence vůči tomu, co jste si nechali na začátku ďábelského kolotoče (tedy teď) do těla napíchat a co ve Vás od té doby stále vesele žije. V nejlepším případě jako trest za tuto nedisciplinovanost nepříjemně onemocníte. Případně Vás číhající ADE zkriplí, nebo rovnou zabije. Takže hezky a rádi půjdete a ještě těm všem novobolševikům poděkujete, že Vás opíchají.

    Brave New World.

    Ano, oblast IT je oproti medicíně výrazně jednodušší a má vždy „last resort“ v podobě svobodného softwaru. Nicméně v medicíně žádný GNU, Linux, BSD, Libre Office, Firefox a Thunderbird jaksi nefungují.

    1. IT: napr. Azure Virtual desktop uz tu davno je (ale i jine).
      Medicina: alternativni medicina funguje. (napr. homeopatika, ale i jine)
      Akce Covid: je dobra kvuli zkusenostem. Predstate si scenar: v roce 2025 mela uderit opravdova pandemie. Co byste, mit tu moc, asi udelal?

      1. Kdyby udeřila opravdová pandemie, po zkušenostech s COVID jsem si naprosto jistý, že bychom ji zvládli lépe a s menším počtem mrtvých, než kdyby se jejího managementu zhostil stát s „experty“ a „epidemiology“.

        Kdybychom se řešení zhostili sami, lidé by se prostě individuálně chránili co by to šlo, nakoupili by do zásoby a zavřeli se doma, chodili v pláštěnkách a IPChO a polévali se lihem.

        Oproti tomu kdyby se „ochrany“ zhostil stát a akademici, tak by zakázali nakupovat, zakázali by ochranné prostředky, a všude by rozestavěli fízly a vojáky s rozkazy postřílet kohokoli, kdo vytáhne nos z domu – bez ohledu na to, zda dotyčný nemá vodu, nemá jídlo, umrzává v zimě nebo potřebuje urgentně zdravotní péči a je domluven s poskytovatelem, který by mu ji býval poskytl.

        1. Mas vyjebany mozek neexistujici pandemii. Resis fata mogranu, vole.

          Pandemie COVID-19 je pandemie strachu, mass hysteria, medialni manipulace, etc. s cilem zjebat lidem hlavy – vcetne tebe – aby byli pod kontrolou a nemeli jinou moznost nez se podvolit ekonomickym zmenam.

          Jestli nekdo do nekoho strili tak to neni kvuli nekompetenci ohledne viru vole, ale kvuli odmitnuti poslusnosti.

          Wrap you head around it for fucks sakes!

        2. …tech par zastrelenych jsou samozrejme negativa, ktera jsou ale vyrazne prevazena pozitivy. Nelze se na toho zastreleneho divat ocima jeho rodiny, je zapotrebi myslet spolecensky, Kefalin!

        3. Jan Mrcasik 29.9.2021 v 3:07

          Kdyby uděřila pandemie opravdu vážné choroby, jsem si naprosto jistý, že by byla fatální. Kde berete, právě po zkušenostech s pandemií „běžné“ choroby, svůj optimismus?

          1. +1

            Měli jsme tu armageddon s úmrtností 1.8% (*, viz níže!) a zdravotnický systém se přetížil, a někteří lékaři a sestry mají (v článcích pro idnes) ptsd, protože viděli zemřít více pacientů naráz. Politici totální chaos, prakticky každá organizace ukázala, že jejich plán dne D je vypracován podle poledne, slunečného červencového dne. Prakticky jediný, koho to v chladném úsudku nijak nezasáhlo, a jeho racionální uvažování oproti normě nebylo nijak zatemněno, je jen mister Fleger. Tomu jedinému ze situace vlasy nestouply.

            Pokud bychom tady měli něco skutečně ohrožujícího, se skutečnou úmrtností v desítkách procent, či rovnou nějakou ebole podobnou sračku, tak jsem si naprosto jist, jak to dopadne. Způsob, jak jsme se efektivně bránili celkem slabému ohrožení, je komický, potěmkinovský. Zafungovalo to skvěle, ovšem zejména proto, že se nejpravděpodobněji nebylo před čím chránit(nejsem popirač, bavíme se relativně ke skutečně zákeřným virům, které by si s opatřeními, které jsem vídal ve špitálech, vytřely prdel).


            *) je legrační, že když zadám ebola mortality rate (fatality, …) dostanu přesné číslo, ovšem, v mezích typicky uváděné medicínské přesnosti, tj. něco jako 60-90% na jedné stránce, 40-80% na druhé. Stručné, jasné. Pokud zadám totéž pro covid, dostanu 14 stran keců, grafů, interpretací a vyjádření, ovšem žádný „rozhodný“ (v medicínském významu) závěr. Číslo 1.8% tedy vzniklo z nouze, trojčlenkou ze oficiálních dat seznam.cz. Bude to minimálně tak 100x nadstřeleno, jsou v tom všichni ti myslivci s 4‰ a prostřelenou hrudí, kteří přes lítý boj covidu podlehli :(

            1. Kdyz uz kurva lidi pochopite ze nikdy nebylo ucel se branit nejakymu viru kterej neexistuje ale vytvorit global mass hysteria s cilem ovladat populaci?

              Proc se kurva furt zvani o nejakym viru nebo pandemii kdyz se jedna o ekonomickou respektive politickou zalezitost?

              Prestante cist takovy sracky jako je seznam, idnes, a podobny mrdialni hovna a ctete/poslouchejte lidi ktery nejsou totalne corrupted/out to fucking lunch.

              https://www.youtube.com/watch?v=sm4DJyZ_R7M&t=3s

              1. Jeden z mala ceskych zdroju ktery se vyplati sledovat:

                https://www.fsfinalword.com/?page=archive&show=1&day=2021-09-29

              2. @Jacq

                a) to je ke probíranému zcela irelevantní. Pokud byste snad měl pravdu, a systém přetížil bojem s iluzorní nákazou (pro kteréž prohlášení nemám postačující důkazy), bylo by to ještě horší než bylo popsáno.
                b) prosím, nelepte „oči otevírající“ sdělení všude, to co psal ygorek se baví o něčem jiném, a o vámi „opravovaný omyl“ tam vůbec nejde. Všichni víme, co sdělujete, ale postovat to pod naprosto každý text je minimálně kontraproduktivní.
                c) posíláte k dostudování video ve francouzštině bez titulků. To je nějaká legrace? Co bude příště? Svahilština?

                1. Nechapes ktera bije.

                  Ucel CV-1984 je aby lidi donekonecna debatovali o hovne, tedy o viru, panedmii, ockovani, etc. To ze vo tom hovne neustale zvanej znamena ze nezvanej vo tom vo co skutecne jde a co je zahodno resit protoze je to to podstatny.

                  Skutecne neni muj problem jestli neumis par zakladnich svetovejch reci. Neco bys s tim mel udelat protoze jinak budes odkazanej na sracky ktery ti predkladaji cesky medialni mrdky. V takovym pripade te muzu ujistit ze jsi naprosto v hajzlu protoze v ceskym prostoru absolutne nejsou nejaky relevantni informace.

            2. V případě něčeho fakt hustýho by se podle mě každý začal chovat trošku jinak než u chřipečky. Bez ohledu nebo spíše navzdory vládě a státní správě. Když víte, že o nic nejde, tak se fašismu podřídíte jen naoko nebo vůbec, podle nátury, ale pokud bude reálné riziko budou chodit lidi ven v atombordelech a do mhd nebo tajně otevřené hospody nikdo ani nepáchne a místo trvalé v ilegálním holičství si koupíte v datartu strojek.

              1. @Ada lidi, kteří mají doma atombordel, zásoby žrádla na půl roku, reverzní osmózu, vhodný rozumný zdroj energie i 3kilometr toaletního papíru třívrstvého! by byli jistě ve výhodě. Takovejch moc nebude, a většina z nich má s používáním této výbavy největší zkušenost nejčastěji ve formě vykecávání o ní na webu. Normální lidi to moc nemaj(žel, ani já!). Ostatní by prostě ven museli, a něco mi říká, že těch bude většina. V uvažované situaci by nákup strojku v datartu řešili až druhý den. Možná ještě později. Byli by zcela závislí na tom, jak stát udrží klíčovou infrastrukturu. Pro jednoduchost uvažujme trojici: teplo, voda, bezpečí. A vzpomeneme-li, jak rozhodně stát řešil situaci, kdy neměl kdo rozvézt vakcíny do špitálů/k praktikům, a cca (pokud si dobře vzpomínám) 3 týdny jsme byli v rozhodovací paralýze, zatímco např. nic nedělající vojáci řešili maximálně tendr na nový radar za 1300 miliard korun … za první třetinu systému … bez antény … podle 3 roky starého ceníku. Pak pokud by se společnost začala skutečně drolit, jsem si jist, že už tato trojice bude velmi špatně zajištěna. Ostatní můžeme vyloučit bez pochyb.

                1. Teplo, vodu ani jídlo mi nezajišťuje stát. A bezpečí koneckonců také ne.
                  Chci tím říct, že na začátku covidu jsem chodil do krámu s desinfekcí v kapse, měl na hubě roušku, co šlo jsem pořídil přes net a zásoboval jsem své seniory po vlastní ose. Poté, co jsem zjistil o co jde na to seru z zvysoka. Pokud by tu bylo něco fakt nakažlivého, tak se tomu každý přizpůsobí sám za sebe jak může.
                  Vodárny, elektrárny a podobné provozy jsou do značné míry automatizované a jsou zvyklé jet na směny a mají i nějaké krizové plány.
                  Co se týká fízlů, tak ti chrání stát a systém ne mě nebo vás. Když se nic neděje, masivně buzerují, když se něco stane, tak zalezou jak dopravka v první fázi covidu. Čím větší průser tím hlouběji budou zalezlí nebo budou chránit nějaké státní objekty.

                  1. Ada 29.9.2021 v 12:04

                    Teplo nebo suroviny pro jeho výrobu, vodu, ani jídlo nezajišťuje stát, ale soukromí podnikatelé.

                    1. v trojici bylo i bezpečí a to jistě zajišťuje. To jste nezmínil, tedy předpokládám, že se shodneme, že toto by byl problém.

                      Teplo/voda je závislé na elektrické energii/plynu a obsluze související infrastruktury. Pokud se bavíme o něčem se silnou mortalitou, bude třeba to zajistit. Rozumím vaší námitce, ale jak se zachovala většina profesí? — mrdáme na to, zavřeno. Ať už byl zdůvodněním strach či konformita. Patřili sem i lékaři zcela nedotčených oborů (jako třeba kožní), kteří děli: „máme strach/předcházíme nákaze, serem na vás. Neděláme ani preventivní prohlídky, ani méně závažné případy. Přijďte až bude konec, či v ohrožení života“. V uvažované situaci, kde Ada uvažoval, že lidé se budou chovat rozumněji a prostě do džobu nedojdou ve strachu/prevenci, se stane totéž — „seru na vás, já mám doma studnu a kotel na pevná paliva. Zdarec!“. Bude potřeba, aby jejich práci zastal někdo jiný, nebo bude problém. Při vší úctě k soukromému sektoru, toto brainstorming top-managerů nevyřeší, ani pizza v práci gratis! Musel by zakročit stát, patrně armáda. Jídlo není tak podstatné, většina lidí je obézních a má nastřádáno na delší dobu, ale voda/teplo by byly dost problém, protože nejdříve by musel někdo vydat rozhodnutí k akci, a v minulém roce jsme byli svědky, jak rozhodní a kompetentní lidé nám velí, a teprve potom (pokud by se rozhodnutí vůbec povedlo) by musela armáda najít kolo od pandura a zjistit, že ani neví kam mají jet a co tam dělat, protože jejich plány s ničím naprosto nepočítají. Ukázkou dokonalého plánování bylo zbudování polní vojenské nemocnice bez personálu…

                    2. …> ádův comment jsem přeskočil — ok, elektrárny jsou do značné míry automatizované atd atd. ale je třeba počítat i s rozvodnou sítí, která vyžaduje servis. Neříkám, že by to vypadlo všude hned, ale pokud by to v uvažované situaci někde vypadlo, fakt nevím, kdo tam pojede (nikdo). A jak jste psal, pokud by došlo k přetížení sítě či nedostatku plynu/elektřiny, je možné, že priorita bruntálu či obce doudleby nebude postavena praze na roveň, možná, že fízlové/elektrika/servis bude k dispozici prioritně pro jiná místa.

                    3. No servisní technik, co dojede autem do kotelny/vodárny není nějakou ebolou ohrožen a může dál hákovat. Armáda by takovým lidem mohla tak maximálně dělat taxikáře nebo dodat ty atombordely. Nevím co by nějaká guma mohla smysluplného dělat ve vodárně nebo elektrárně. Nehledě na to, že vojáci by personálně nezvládli ani rozvoz pizzy, vzhledem k tomu, kolik by mohli vyčlenit lidí.

                      Jakým způsobem vám stát zajišťuje to bezpečí a v čem by vám jeho silové složky chyběly?

                    4. @Ada může dojet a může hákovat. Já se snažím říci, že pokud covid se směšnou mortalitou uměl způsobit ptsd u některých doktorů, a u jiných indukoval zborcení jindy toliko oslavované hyppokratovy přísahy, a způsobil hromadné odmítání vy/ošetřit pacienta, je více než pravděpodobné, že technik, který např. může mít obavu o bezpečí své rodiny se bude moci vysrat na nějaké dojíždění někam a hákování tam něčeho. Toto bude muse zastat autorita.

                      Rozumím tomu, že určitě někde existuje státní krizový plán, že takovému pracovníku kupříkladu slíbíme, že když vyjede a spraví to trafo, bude se moci zůčastnit slosování, a bude moci vyhrát ajfon. Ale kdyby to náhodou nefungovalo, bude to muset stát nějak řešit. Polucista si bude rozhýbávat chladem ztuhlý pendrek, takže ten je mimo hru, zbývá tak jedině armáda. Souhlas, její nasazení by bylo problematické, protože průnik mezi potřebnou činností (opravení trafa, potrubí) a její typickou činností (naprosté hovno) je pravděpodobně prázdný. Ale vnímám to tak, že toto by byla tak jediná karta, kterou by stát byl s to teoreticky zahrát.

                      Jakým způsobem vám stát zajišťuje to bezpečí? — iluzí u většiny obyvatel, že bezpečí je zajištěno, a pocitem, že každé porušení zákona bude ztrestáno. Pokud nemalá skupina lidí nabyde dojmu, že represivní moc na ně (již) nedosáhne, současný klid skončí.

                    5. Technik přece taky potřebuje vodu i elektřinu i pro své blízké. Armáda spolu s hasičema by dokázali dodat do ulice cisternu nebo balenou vodu, případně přivézt horu zmrzlýho vepřovýho ze státních hmotných rezerv.
                      Nemyslím si, že se lidi nechovají jako hovada kvůli obavě z trestu, ale proto, že to většinově hovada nejsou. Ne že by se tu nemohly objevit nějaké ozbrojené gangy nebo nějaké to rabováníčko, ale v případě nějaké opravdické infekce je i to rabování o život.
                      Je to podobné jako na silnici. Většina lidí dodržuje nějakou rozumnou bezpečnost bez ohledu na existenci dopravní policie. Dtto s krádežemi nebo vraždami. Uvažování o možném trestu je vlastní pouze lidem, kteří ani tak nic nepáchají. Ti, co páchají vychází z toho, že zrovna na ně se nepřijde. Nějaký recidivista se rozhodně nebojí policie nebo vězení, ale toho, že ho zamýšlená oběť třeba sejme.

                    6. @Ada Váš popis bohužel nevysvětluje např. US rabování při katastrofách (kdy např. nová plazma pomůže s vytopeným kvartýrem minimálně) či historické události v rusku při nedostatku žrádla.

                      Tak je nějaká pyramida potřeb a životních hodnot. Pokud váš technik bude bydlet v baráku se studnou, a v okolí se bude rabovat, přesvědčíte ho, aby šel pryč, jen pokud tam přijede transportér, vysadí jednotku, a on s ním odjede pryč. Jinak to pude blbě, protože on nic moc nepotřebuje.

                      Pokud v zimě 2 dny nepůjde teplo a 4 dny nebude voda, lidí dodržující „rozumnou bezpečnost/slušnost/…“ budou ve významné menšině oproti lidem, kteří nemají co ztratit.

                    7. Rabování nesouvisí s pyramidou potřeb. Rabování souvisí s příslovím Příležitost dělá zloděje.

                    8. …prilezitost dela nemanzelske deti… ;-)

                    9. shane:
                      Rabování souvisí hlavně s počtem negrů&spol v populaci.

                    10. Re: Ada29.9.2021 v 21:39

                      Ale kdepak. O rabovani jde pouze v pripade Amerikoamericanu, nebo Euroamericanu. V pripade Afroamericanu jde o svobodny projev nazoru.

                    11. alfonz19: Nějak si neumím předtavit své sousedy jak se mění v násilnický dav. Většina z nich na to nemá ani fyzicky, natož náturou.

                    12. Nějak si neumím představit své sousedy jak se mění v násilnický dav

                      Famous last words.

                      Bydlíte-li na malé vísce, nejspíše se asi vskutku můžete na znalost sousedů spolehnout. Ale v různých malo- i velkoměstech (a) bydlí lidí většina, (b) se mnozí a mnozí už sakra divili (a ještě divit budou), co se z těch slušných a usměvavých lidiček kolem může stát.

                    13. Kdo viděl rozumně mluvící, zásadově se chovající lidi měnit svoje chování v jednotkách hodin až týdnů k přístupu „kálím na všechny okolo a na všechno, co není moje“, nespoléhá se než na nejbližší okolí. Po dlouhých zkušenostech vím, že se to určitě netýká všech, ale je velká skupina lidí, kterých se to týkat může. A hoďte si kostkou…

                    14. LWG
                      29.9.2021 v 22:34

                      Je to něco, co neřeší pár krabiček nábojů navíc?

                    15. Re: Behemot
                      Je. Pokud někdo není schopen existovat zcela mimo sociální a ekonomické vazby, tak jich selhání způsobuje škodu i poté, kdy dotyčného odstřelíte. Na takového člověka většinou outsoursujete nějakou část zajištění Vašich potřeb a než to překonfigurujete, tak chybí. Nehledě na to, že pokud se vydáte směrem, kde spolupráci nutně potřebujete, tak je zle, když jí nemáte.

                    16. LWG
                      29.9.2021 v 23:14

                      Pokud to zrovna není reaktorovej fyzik a jinej neurochirurg, trh by to měl vyřešit celkem rychle.

                    17. Pokud už jsme v situaci, kdy je trh skutečně volný, pak zajisté — postarej se o svůj kulomet, a on se postará o tebe, říkalo se už v ‚Namu (a nejspíš i dřív).

                      Průser je, že svět je toho času ve fázi, kdy státy jaksi nemají dost policejních sil na to, aby řešily rabující BLM a podobné ksindly, ale na buzeraci těch, kdo si dovolili se bránit, jim ještě pořád zbývá sil dost — asi nemusím dohledávat konkrétní kausy zpoza louže, zná je každý, ne?

                    18. „Nějak si neumím představit své sousedy jak se mění v násilnický dav.“

                      To si v Jugoslávii v roce 1990 taky neuměli představit. O pár let později už ano.
                      Tady vyjímečně s OC zcela souhlasím. S tím že znám i malé vesnice pod 1000 lidí, kde to skřípe.
                      Kdo je kdo, to poznáte až v nouzi. Že jste dotyčného „znal“ 20 předchozích let za relativního blahobytu, je zcela irelevantní.

                    19. alfonz19
                      29.9.2021 v 14:06

                      Rabování v USA? To je kde v Africe? :o)

                    20. Ada: Tak pokud naši armádu a hasiče vybavíš stejně jak wermacht při postupu na Moskvu tak nějaká šance na takové nouzové zásobování je. Ale daleko větší pravděpodobnost je, že to dopadne stejně jako u té Moskvy.
                      Zkus si spočítat jen zásobování celé Prahy vodou, v zimě. Stačí spočítat počet lidí, techniky a nafty by na to bylo potřeba – již tohle je mimo možnosti celé ČR.

                    21. Já se teda v armádě moc nevyznám, znám teda osobně jednoho psychopata co je profesionální voják, takže v nějakej velkej armádní potenciál moc nevěřim, ale zase na druhou stranu slyšel jsem že velký procento vojáků těď dělalo houmofis (!) a akceschopnosti armády se to ani nijak nepodepsalo…

                    22. V době klidu a míru se asi nepozná jestli chrápou v kasárnách nebo stojí bděle na stráži.

                    23. starter25: Armáda je v zásadě spediční firma. Na veškeré střílení na nepřítele je potřeba vozit někam strašnou spoustu věcí. Maj spoustu aut, co hodně uvezou, teoreticky tedy můžou vozit i něco jiného než naftu a munici na frontu.

                    24. Ada 29.9.2021 v 13:59

                      Technická poznámka:
                      – provoz vodovodní sítě nelze dodávkou balené a rozlévané vody v rámci obce v řádu dnů nahradit
                      – pro dovoz rozlévané vody je nutná výroba – tedy zdroje a úpravny vody musí být v provozu a část sítě, tedy výtlačné a zásobovací řady, rovněž, jinak není jak cisterny plnit. Přímý odběr z vodojemu nemá většinou dostatečnou kapacitu
                      – zmrzlé vepřové nemá smysl, pokud není zajištěna dodávka energie, lze počítat pouze s konzervami
                      – z nedávných epidemií existuje zkušenost, že normální armáda by potřebnou činnost dokázala zastat. V rámci Evropy je dokumentována epidemie cholery v obci velikosti Prahy, která byla Sovětskou armádou uzavřena do karantény na tři měsíce, v kteréžto době ženijní jednotky dokázaly opravit a doplnit kritické úseky kanalizace v předtím dlouhodobě zanedbávané síti. V případě pandemie je patrně libovolná armáda málo početná.

                    25. Tak nahradit vodu komplet je jistě sci-fi, v rámci diskuse se bavíme o tom, coby armáda dělat mohla, když někde nedorazí technik do práce, jelikož se bojí nákazy. Taková věc se asi stát může, ale jen tam, kde je na to sám nebo je jen jeden, čili lokální věci.

                      Jinak naše profesionální armáda cvičená na mise asi není v ničem srovnatelná s braneckou sovětskou armádou v militarizované zemi. I československá branecká armáda by asi dokázala víc než současná už jen díky počtu a díky tomu, že v ní byla spousta lidí všech profesí.

                    26. Obzvláště asistenti režie by pomohli.

                    27. @ada bavíme se, extra hypoteticky ovšem!, hlavně o situaci s velmi nakažlivou nemocí a vysokou smrtností. Covid je s námi ~ rok a 7 měsíců. Kdyby nakažení umírali např. v dolní hranici smrtnosti eboly a i přeživší měli skutečné problémy po „vyléčení“, za jak dlouho by se „nabufferoval“ solidní problém? Nevím kolik lidí např. servisuje trafa či dělá na úpravě vody, ani kolik kritických oprav týdně je třeba. Ale předpokládám, že tihle do práce nechodí planě žvanit či rovnou obstruovat, a dříve či později ten problém vznikne. Pokud by poločas rozpadu kolektivu byl měsíc či dva, ať už smrtí či odmítnutím se dostavit ve strachu, za necelé dva roky tam moc pracovníků nezůstane, kdyby prvotní počet X byl skoro libovolný. A věřím, že i kdyby to měli na začátku extra vypulírovaný a mega automatizovaný, za rok neservisu … Tj. nemyslím, že se bavíme o situaci, že karel nedošel do práce, ale spíš opravdu o tom, že někde to nejede docela dost.

            3. Ebola u nás, s hygeinickejma návykama a jakoukoli zdravotní péčí, by měla tak do 20 % maximálně. Ty čísla sou sice hrozný, ale musíš to zasadit do prostřední. V Africe je to obrovsky daný tím, že je dochtor rád, dyž má vůbec nějaký základní vybavení a jeden pár rukavic za den, kterejma vošahá všechny. Navíc je to tam hlava na hlavě, už snad přes miliardu ne?

              Je to přenosný jenom tělesnejma tekutinama. Jo zmutovat to snad do kapénkové formy, tak sou všichni fpiči :D

              1. Asi tak, šíření eboly je mnohem snadněji regulovatelné. Pokud by se přenášela kapénkově, tak sbohem a šáteček.

          2. ygorek: neříkám, že by nebyla fatální. Říkám, že objektivně nekompetentní ignoranti z akademické sféry a epidemiologie, kteří se tak odkopali za covidu, by vše ještě mnohonásobně zhoršili.

            To totiž není teorie – v chudinských čtvrtích Filipín a některých afrických zemích opravdu vláda poslala vojáky, aby zastřelili každého, kdo poruší Lockdown. Problém byl, že v těch chatrčích nebyla tekoucí voda, takže „ochránění Lockdownem“ měli na výběr smrt žízní nebo kulku…

        4. Vy jste to vedel pred udalosti, ale vetsina lidi to musela zazit/videt.

          Mimoto bylo take ukazano kolik zmrdu je mezi nami (napr. udavani na policii), ze skolstvi nedokaze ukaznit ani samo sebe, ze uroven zdravotnictvi delaji sestry a vubec ne management, kteri prakticti lekari kaslou na prisahu, ze mediim jde jen o prachy a ne o pravdu, ze 50% uredniku muze zustat doma a jiz tak spatne verejne sluzby se o moc nezhorsi, atd.

          1. Nevěděl. Z Covidu jsem na začátku měl respekt (nikoli panický, ale distancování jsem držel a občas se zeptal v lékárně zda nemají FFP3).

            Je pravda, že od prvního týdne vládní hysterie jsem měl větší strach z vládní reakce (poté, co zakázala respirátory protože je považovala za nutné pro přežití mi došlo, že na plebs kašle a ráda mu zakáže cokoli i kdyby to všechny mělo zabít).

            Ale to co přišlo jsem vážně nečekal.

            1. Já jen s dovolením potvrdím, že nejde o nějakou výjimečnou výjimku; celá moje sociální blbina to měla velmi velmi podobně (snad až na ten FFP3, my sobě i jiným šili od začátku roušky sami, než se ukázalo, že je to přesně stejná pitomost jako respirátory).

              Reakce na vládní opatření se pak posunovala od nejistoty přes údiv až po dlouhotrvající bouřlivý smích (u slabších povah občas prokládaný úděsem nad tím, co nám vládne).

              1. Kazdopadne si poridte dost bramburek a napoju, protoze ta saskarna jeste nekonci. Uz se zacinaji objevovat cejchy a ted po volbach prijde velke hledani, kdo je zatahne. Plus teprve ted zacinaji dolehat problemy prumyslu.

                1. Brambory jsme sklízeli asi před čtrnácti dny, je plný sklep, to by bylo prozatím OK. Ale pravda, s nápoji by to mohlo být horší, pokud se přeruší dopravní spojení s Kobylí.

        5. To Jan Mrcasík:
          Promiň za OT – zaregistroval jsi problém s W-XP SP3 během včerejška, resp. ode dneška? Měla snad vypršet expirace nějakého bezpečnostního protokolu či čeho.
          Jak se to prosím dá spravit?
          Díky za odpověď.

          1. Myslíš kořenovej certifikát? To bude průser se spoustou OS, který jsou sice jinak bez potíží dál použitelný, ale oficiálně jsou ukončený a nikoho nezajímá, že spousta zařízení upgradovat na podporovanej systém nemůže.

            Zrovna do XPček by ale měly jít nějakým rozumným způsobem kořenový certifikáty importovat.

            1. Ano Pavle, přesně o jeden z těch certifikátů mi jde. Konkrétně o toto (zkopírováno z jiného fóra), cituji:

              „Keby ste nahodou riesili od dnes (1.10.2021) zahadne problemy s SSL, tak expiroval certifikat DST Root CA X3, ktory pouziva aj Let’s Encrypt.
              Problem s tym maju starsie OS, okrem ineho Windows XP <SP3 a OS X <10.12."

              Scíplo to už včera (30.9.2021) skoro přesně v poledne.
              Na některý weby lze stáhnout výjimka, některé výjimku neudělují. Na D-F, ale třeba i Vlka, nebo podobný weby to jde, na Seznam bohužel ne.

              1. Je potřeba sehnat ten certifikát, ano.

                U těch serverů je to imbecilní vynález šmejdů z Google zvaný HTST neboli Https Strict Security, kdy tě server server ochrání i proti tvé vůli, aby ses k němu nesměl připojit dostatečně šifrovaně. Výjimky jsou výslovně zakázány ve specifikaci HTST s tím, že uživatel neví co je pro něj dobré.

                On vůbec Google hodně razí takovou „bezpečnost“ přes certifikáty, která má za následek že se leckdo leckam nedostane. Teď jsem třeba zjistil, že některé prohlížeče už člověka vůbec nepustí na statické stránky (!) které nemají HTTPS.

                Tím Google úspěšně zlikviduje těch 90% internetu z 90. let, které fungují setrvačností jako archiv minulého světa, které nejsou komerční a neustále udržované, ideálně placeně.

                A také tím Google uměle zvedne laťku a fakticky tím zakáže existovat jednoduchým webovým prezentacím na jednoduchých serverech bez placené a složité konfigurace. Jsou to parchanti.

                Naprosto skvěle o tom píše Dave Winer:
                http://this.how/googleAndHttp/

                Když to shrnu:

                Google se snaží zrušit protokol HTTP.

                Zastánci povinného přechodu na HTTPS mají tři argumenty:
                – něco může manipulovat spojení a upravovat data
                – jde to a je to snadné
                – Google potrestá každého, kdo neposlechne, velkým vykřičníkem NEBEZPEČNÉ SPOJENÍ

                Jenže web je otevřená platforma, nikoli korporátní majetek. Je definován stabilitou – funguje pořád stejně i po 25 letech. Google je na webu host – a hosté neurčují pravidla.

                Proč je to ale tak špatné? Na webu existuje spousta stránek typu archiv, které nikdo neudržuje. Prostě fungují. Není nikdo, kdo by pro ně nakonfiguroval a pořád obnovoval certifikáty, jak požaduje Google.

                Důvod, proč web funguje a bouřlivě se rozvíjel je, že byl jednoduchý. Každý si mohl v poznámkovém bloku napsat stránky a vyvěsit je pro celý svět ke čtení.

                Google dělá to, co každé náboženství s kastou kněží – snaží se zvýšit bariéry pro vstup. Zkomplikovat věci, udělat se výjimečnými. V pojetí Google by na internet směli psát jen super-šprti.

                A ztratili bychom všechny ty jednoduché stránky, které byly za těch 25 let existence www nahozené jen z momentálního rozmaru, a napsali je lidé, kteří úplně nerozuměli co dělají.

                1. Stačí používat rozumný služby a na nejaký pógle se vysrat. Nemusíš zas vypisovat konspirační proslovy, stačí lidem říct jak je poogle banda šmejdů a ať použijou aspoň ten fajrfoks, když už ne nějakou taky-nedokurvenou odnož téhož (třeba SeaMonkey).

              2. Tesem to zrovna řešil s někym na dálku, nějaký domrdaný sedmičky co si to nepořešily (pže sedmičky údajně stahujou certifikáty automaticky když narazí na něco, co nemají). Stačí naimportovat https://letsencrypt.org/certs/isrgrootx1.der, v XPčkách to určitě pude taky.

    2. V jistym smyslu nejsi daleko od pravdy. Nicmene ty uvazujes v jednoduchy pecuniarni rovine ve smyslu toho ze pharma chce generovat zisk. To samozrejme je soucast planu, nicmene to jde mnohem dal. COVID-19 je plan na globalni kontrolu. Vcetne toho – jak rikas – ze lidi budou zavisli ohledne preziti na to co do nich stat/pharma namrda. Vono uz to tak do jisty miry je – vetsina curaku a pici jsou na nejakejch praskach, bez nich by neprezila. A pomerne znacna cast lidi by se bez bilejch mrdek nerozmnozila – bud se jim nezvedne pero nebo nenalubrikuje vagina nebo maj reproductive system dopicenej z jinyho duvodu.

      Cil je nicmene vseobecna globalni kontrola.

      https://www.youtube.com/watch?v=sm4DJyZ_R7M

      1. Nein, cílem je celoplanetární redukce lidstva, stačí se podívat na dnešní mládež co předvádí před volbama s Pirátama. Takže já jsem rád za vakcinování. A budu se smát všem těm trumberům a dobroserům až zjistí za pět let, že jsou neplodní. A celá populace během jedné generace poklesne třeba o pětinu. To by byla paráda, do té doby se ještě něco vymyslí a druhou generaci už to budou už tři pětiny lidstva neboli polovina. A během třetí generace zůstane na planetě už jen jedna pětina s odřenejma ušima neboli jedna miliarda. To bude paráda.

    3. Samozřejmě že v medicíně „open source“ funguje. Říká se tomu přírodní léčba. A ty kurvy farmaceutický z toho mají takový vítr, že přes EU zakázali u bylinných směsí „zavádějící zdravotní tvrzení“ třeba že mateřídouška je dobrá na plíce a používali ji na tyto účely už keltové.
      A nebo naše prodejné kurvy v parlamentu zakázali lidové léčitelství co tu má tradici od raného středověku.

      Takže řešení tu máme, a oni se ho zatraceně bojí. Proto proti tomu dělají co můžou.

      1. Znal jsem Paseku. A taky jsem videl ruzne radobylecitele v ruznych vysetrovacich TV poradech. Jasne, ze farmakolobby se to hodi, ale tipuju, ze prvotni akce vzesla od tupych spoluovcanu, kteri proste narvali desetitisice nejakymu sarlatanovi a pak rvou, ze „by to mel nekdo resit“. No, tak to ten nekdo resi.

    4. Kadel II 28.9.2021 v 23:06

      Na roční platnost licence si již dávno zvykli uživatelé kreslicích programů, začal s tím před lety AutoCAD.
      Považuji za samozřejmé, že pokud zboží nějakého výrobce používám, platím za něj.

      Co se týče vaší závěrečnbé věty, připadá mi, že neodpovídá obsahu příspěvku. Nejde o to, že nějaké GNU…Thunderbird jaksi nefungují v mědicíně, když sokazujete, že nefungují v politice (s čímž souhlasím).

      1. Imbecile, tady neni rec o placeni nebo neplaceni per se, nybrz o konceptu na zaklade kteryho se to vole deje vole.

        Teda namisto one-time purchase and consequent ownership za za zbozi vole platis kontinualne vole a vyrobce te drzi za koule vole.

        Obdivuju tvoji schopnost si na jakymkoli sdeleni najit to nejmin dulezitou peachovinu a pak si vohledne toho honit pero. Videl jsem uz spoustu kretenu, ale tvuj typ kretenismu je naprosto unikatni.

      2. Konkretne Autodesk je banda svini a to, co predvedli s Eagle je toho zarnym prikladem. Nastesti existuje KiCad a dost zasadne jim ten jejich zkurvenej obchodni model naboural, takze nakonec museli couvnout a rocni poplatek se drzi v akceptovatelne vysi vypalneho.

        Doma mam Eagle starej 10 let a funguje v 99% stejne, jako ten, kterej mam v praci. Ten doma jsem si koupil, vlastnim ho a nic neplatim. Ten v praci nevlastnime, jen uzivame. Die Zukunft über alles.

        1. Sysop 29.9.2021 v 7:29

          Na druhou stranu je dobré vzít v úvahu, že model „nic nevlastnit“ může být lákavý, zejména pro nově vzniklou společnost.
          Kancelář v pronájmu, pozemky propachtované, stroje a ostatní technika na leasing, nejlépe operační.

          1. Nic nevlastnit je na úkor někoho, kdo něco vlastnit musí. Pokud to ovšem není poustevník v horách, co si opravdu ničeho nežádá.

            1. JASAN 29.9.2021 v 8:22

              Vašemu komentáři nerozumím.
              Z mého příkladu: nevlastním pole, ale propachtuji si je od někoho, kdo je vlastní, ale nemá zájem je vlastními silami obdělávat. Platím pacht. Není tedy pravda, že je to na jeho úkor, protože dodržuji-li smlouvu, nepoškozuji ho.
              Nevlastním kancelář, ale pronajmu si ji od někoho, kdo ji vlastní a pronajímáním se živí. Není to tedy, za podmínky uvedené výše, na jeho úkor.

              1. Problem neni vole si neco pronajmout vole pokud si to vole nechces koupit vole. Problem je vole ze jsi vole nuceny si pronajmout produkt vole ktery by sis chtel vole koupit vole. Treba vole proto ze koupi produktu vole bys nad nim mel kontrolu zatimco pokud si „pronajmes“ software – nebo treba vlastni zdravi as per vyse napsane – tak mas hovno vole.

                Dalsi problem vole je ze mas hlavu prilis hluboko zaraznou v prdeli vole. Zkus ji vole aspon vo kus vole vythanout.

                1. Vole, aby sis mohl něco koupit, tak na to musí být minimálně dva: jeden, co chce koupit a druhý, co chce prodat. Chápeš to, vole?

              2. Vemte si takový ten nejmodernější trend minimalismu, kdy člověk vlastní pouze jedno oblečení co má na sobě a nějaký komunikátko a samozřejmě kolem toho dělá pořádný informační humbuk. Jenže aby mohl takhle člověk žít, tak potřebuje celou tu infrastrukturu z druhý strany. Nevlastnit kancelář je samozřejmě za normálních okolností ok, protože vy cálujete a vlastník se stará. Horší je to v případě, že přijde meteorit a nebo znárodnění, protože pak tratí vlastník ale vy si můžete pronajmout kancelář jinde. Možná „na úkor“ není ten nejlepší obrat, ale nic nevlastnit trochu zavání tim že to vlastní všichni a to už jsme tu jednou viděli jak dopadá.

                1. Tak to je přeci esence městského liberalismu: „není potřeba vlastnit auto nebo nářadí, protože to je plytký konzumerismus škodící přírodě. Tati, půjčíš mi na víkend auto? Strejdo, půjčíš mi vrtačku?“

                  1. Jene, dá se Ti někam napsat, prosím? Chtěl bych Tě poprosit o radu.

                    1. Kdyžtak servisdok-zavináč-seznam.

                    2. Užs začal zas vodpovídat, nebo je to jenom výběrová habaďůra?

                    3. Není Pavlíku.
                      Nesjem úplně v pohodě, něco se ve mně posralo. Navíc, skrze léky nesmím do auta. Ale to se časem spraví snad.
                      Nebuď na mě nasraný, ani já sám nemůžu dělat, co bych zrovna chtěl, promiň.

                    4. aspoň zabučet je takovej problém?

                  2. Jan Mrcasik 30.9.2021 v 12:34

                    Nejen.
                    Systém nevlastnictví může mít svůj základ i jinde.
                    Příklad: instalatér dostane zakázku, jde na trh a koupí si bourací kladivo, vrtačku, závitnici, svářečku a materiál. Ukončí zakázku a dostane hotové peníze. Jde na trh a prodá bourací kladivo, vrtačku, závitnici a svářečku. Za jeden, dva dny nebo týdny dostane zakázku, jde na trh a koupí si… Často jde právě o ty kusy, které před časem prodal.
                    Jak to chodí se zálohami, jsem se nedopátral, většinově se patrně neplatí.
                    V případě větších zakázek (strojů) to vede i výrazným termínovým skluzům. Když jsme tedy potřebovali na výpomoc bagr, šéf se jel osobně přesvědčit, že firma bagr vlastní a není třeba obout pneumatiky, namontovat motor, hydraulické čerpadlo a hadice…

                    1. Aby někdo byl takovej kokot, že neustále prodává nářadí a hlavně mu to vojetý a zesraný jak jetel někdo bral, to sem snad eště neviděl.

                      Sou dyžtak pučovny, i dyž to taky kolikrát není levný a tak, u spousty nářadí je možno koupit spotřebku za pakatel a dyžtak točit reklamace.

                    2. Behemot 1.10.2021 v 17:53

                      Vy jste to snad ještě neviděl, já jsem v takovém prostředí pracoval. Snad jsem mohl dodat, že zkušenost nebyla získána v EU, předpokládal jsem, že to není nutné.

                  3. Technicky naozaj nemusis vlastnit ani to auto, ani tu vrtacku. Staci zajst do pozicovne…
                    Funguje to tak kurva dobre, ze vlastnim aj pickup aj naradie za haldu penazi, lebo zacinat akukolvek pracu na dome tym ze si musim ist do pozicovne pre truck lebo si potrebujem doviezt stavebny material bolo naozaj nahovno. Podobne s naradim. Clovek by na to musel byt casovy milionar aby to fungovalo.
                    Na druhej strane, dnes je 274. den roka a ja som 212 dni z toho jazdil pozicanym autom. Niektori z nas auto naozaj nepotrebuju.

                    1. asi bych si nekupoval pickup kdybych potřeboval vybetonovat sokl pro zahradní domek nebo dvakrát do roka přivézt mulč a rašelinu, na druhou stranu, kdybych se rozhod hnát o štok vejš… Je to prostě čistě otázka finanční rozvahy. Nákup a provoz auta něco stojí a prachy to žere i když to stojí před barákem. Kupovat si ve městě auto abych s ním vyjel párkrát do roka je finanční nesmysl. Ale to už se to tu řešilo stokrát. Je spousta různých životních stylů.

                    2. Jeden soused si pred tremi lety koupil Bobika. Jeho stary otec jasal, jak je kluk uzasnej, protoze se chysta na rekonstrukci jejich staryho baraku a tak se mu ten Bobik samozrejme vyplati. A sousedi kejvali hlavama, jakej je mladej borec.

                      Mladej ovsem zacal tim Bobikem vozit uplne vsechno, v podstate snad uz ani kolecko nepouziva a ti dva ukrajinsti mastici nastartovanim Bobika zacinaji v pul sedmy rano den a vecer nekdy v sest koncej. Tahle taskarice trva sest dni v tejdnu tri roky a do toho jeste kazdy nastartovani Bobika je provazeno intenzivnim stekanim jejich hafana, kterej ten naftovwj kram proste nema rad.

                      Sousedi uz to neobdivujou.

                    3. divný :) Naproti staví a tuhle tam dělali nějaký obklady nebo co a měli k tomu takovou tu elektrickou řezačku na dlaždice. Zapli to někdy ráno. To řezání bylo ve finále to nejmíň otravný, protože ten bazmek, když jel na volnoběh, tak vydával takový hnusný vysokofrekvenční pištění a ti kreténi ukrajinský to nevypli ani na svačinu. Nakonec to vypli asi v sedm večer, když už jsem vážně přemejšlel, že je půjdu umlátit sekerou.

                    4. Co je Bobik?

                    5. Bobcat? Takovej ten malej bagřík.

                    6. shane 1.10.2021 v 20:36

                      Pozri, druhe auto sme tak ci tak potrebovali. Tak som zobral pickup a vyriesil tak kopu problemov. Akurat som nekupil ten spravny – ale to je otazka mimo ramec tohoto vlakna.

                      Medzitym ma vyliali z prace, moja firma sa nechytila a tak som si nasiel pracu inu, pri ktorej som v kuse mimo. Takze momentalne auto nepotrebujem. Pickup pouziva syn ktoreho medzicasom tiez vyliali z prace a teraz je na college. Ked som doma tak bud jazdim pickupom alebo manzelkinym autom a keby sme sa nahodou ocitli v situacii ze auto potrebujeme traja naraz, este vzdy tu je National. Je to furt lacnejsie ako platit poistne za auto stojace pred domom…
                      Takze neplati len to ze zivotnych stylov je spusta, ono aj zivotny styl jednotlivca ci rodiny sa moze zmenit nahle a neocakavane. Staci taka sprostost ako choroba…

                      PS: Nazoru, ze crew cab pickup je to najpraktickejsie auto co clovek moze mat sa len tak rychlo nevzdam.

                    7. Jasně. Nic proti pickupům. Já bych si jako druhý auto vybral nějakou nákupní tašku, ale něco jinýho je Praha a něco jinýho Kanada. krom toh mám malý děti a dům po rekonstrukci, takže se mi hodí spíš něco rodinnýho, než pickup. Ale třeba naši by pickup klidně užili, jezdí hlavně z bytu na chatu (na jaře tam a na podzim zpátky :) ) a občas za vnoučatama a na chatě je furt potřeba něco odvozit nebo navozit.

                    8. Kdyz jsem byl s Outlanderem na 60k kontrole, tak jsem domu na jeden den dostal novy L200. Umim si predstavit to mit doma. Manzelka si to projela a pochvalovala, sousedovy slepice pod tim prosly bez ohnuti hlavy, neni to spatny auto.

                    9. Jo, L200. Skoda ze ho u nas nedostat.
                      Zas nie vsetke Mitsubisi su dobre. Mal som tu smolu ze som musel pouzivat 3 tyzdne Mitsubishi RVR. Dakujem, neprosim si. Ked mi ho v pondelok na letisku v Montreale znova doniesli tak som im povedal nech to daju dalsiemu cakajucemu.

            2. Záleží, na jaké hraně se pohybujete. Pokud je ta hrana ostrá (tedy nikoli gumová), pak stačí mít třeba jen dvě sróčka. Jedno má majetek a tomu druhému ho propachtovává a zapůjčuje a to druhé s ním vyvíjí podnikatelskou činnost. Pokud se v rámci druhotné platební neschopnosti dostanete do sraček, tak Vám exekutor nemá co zabavit, protože dluhy nenasekala firma vlastnící majetek.

          2. Jo, dobrej model to je, jen zalezi, na jake strane toho modelu se clovek nachazi. Takovej socik byl komarama celkem rychle zariznut, kdyz videli, ze ten novej socik jim umozni nehmotne statky konvertovat na hmotne a jeste k tomu dedicne. Dost pochybuju, ze ten, kdo chce krast, bude kvitovat s povdekem model, kde nic nevlastni. A normalne myslici clovek asi taky nebude jasat, ze detem preda hovno. Az Cinani nas prevalcujou svoji pracovitosti a nase vnoucata nenajdou solidni uplatneni na trhu prace, tak bude i ten model ‚nic nevlastnit‘ nedosazitelnej.

            1. Sysop 29.9.2021 v 8:52

              Skutečně záleží jen na úhlu pohledu.
              Ten, kdo chce krást, skutečně kvituje modus, v němž nic nevlastní, s povděkem. Nemůže mu být v případě skládání účtů nic odebráno. Praktickým příkladem budiž ti „kontroverzní“ (fuj) podnikatelé, jejichž majetek vlastní příbuzní.
              Normálně myslící člověk vidí výhodu v tom, že vlastní to, co má dlouhodobou hodnotu, tedy pole, louky, lesy, budovy…, zatímco to, co má hodnotu dočasnou, tedy operační systém, počítač, automobil, traktor… nevlastní a dětem tedy kromě hovna múže předa i něco navíc.
              Model „nic nevlastnit“ se uplatňuje také v případě některých speciálních nástrojů (nadace, fondy…), které vznikly docela dávno a dosud fungují.
              V praxi se většinou uplatňuje mix různých forem vlastnictví a „nevlastnictví“. Kapitalismus s „nevlastnictvím“ pracuje velice úspěšně – stačí si vzpomenout na definici kapitalisty a podnikatele.

              1. Jo, souhlas, je to mix veci, kde nektere je vyhodnejsi uzivat a nevlastnit at vice versa. Nelze rict, ze an bloc je jedno, nebo druhe lepsi. Moje zena napriklad nema rada firemni auto, ve kterem jezdim. Protoze „neni nase“. Na moji argumentaci, ze auto, ve kterem jezdi ona, je taky firemni, opacila, ze „ta firma je ale tvoje“. Kdyz jsem se ji zeptal, jaky prakticky rozdil je, jet v „mem“ nebo „jejim“ aute, mi rekla, ze se nehodla nechat zatahnout do nesmyslne debaty :-).

                1. rozdíl je ten, že první auto máš tak akorát pučený a druhý je de-facto tvoje

                  1. a de facto je to úplně jedno, hlavně když ho má volně k dispozici.

                    1. Presne tak. Ve finale dokonce to nemecky auto je pro mne vyhodnejsi, protoze neplatim jeho provoz. U moji firmy je to blby v tom, ze mi to auto uzira z meho zisku, protoze obrat je vicemene autem neovlivnen.

                    2. samozřejmě. On i taxík vyjde v mnoha případech levnějc než vlastní auto.

                    3. to teda není jedno, cizí mu můžou kdykoli sebrat, můžou ho jebat že s tím něco udělal, nebo navopak neudělal, netušíš, jak se vo to starají, a tak

                      mít svoje je mít svoje

                    4. Pokud je auto moje, tak u kosmetických závad (malý škrábanec na nárazníku nebo kolech) se můžu rozhodnout je prostě neřešit. U operačního leasingu nebo půjčovny při vracení auta mají tendence naúčtovat škodu stylem „ten škráblý nárazník se musí vyměnit = cena za nový díl + práce + odvoz auta do servisu + ušlý zisk za dobu co je auto v servisu“.

                      U vlastního tohle dohadování odpadá :)

                    5. Auto tvoji firmy ti taky muzou kdykoli sebrat, jen ti to nesebere vlastnik firmy, ale vlastnik statu, kterej treba v ramci zakleknuti udelal predbezne opatreni. Stran tohoto nemas jistotu nikdy. Obracene zase, kdyz se firemni auto vysere, okamzite si z firemniho poolu vezmu jiny. To sice muzu doma taky, ale uz jen existence auta, ktery nejezdi, mne na povinnem vypalnem zase neco stoji, takze uzira z domacich penez.

                      No a nakonec palivo jako takovy – u firemniho mne nezajima, kolik co stoji a kolik najezdim.

                      Ja to nechci vyzdvihovat nad soukrome auto, jen rikam, ze mam doma vsechny tri rezimy a kazdy ma svoje.

                    6. No a každej je jinej, tak nechápu proč se podivuješ, že v tom je rozdíl, dyž to nakonec uzavřeš tím, že v tom je rozdíl.

                      Tvl, nedali ti nějaký sračky do těch doutníků? :D

      3. Eště, že nejsou žádný náhrady za kundodesk, už sem se lekl.

      4. ygorek: považujete za samozřejmé, že pokud kalhoty/vanu/kapesník/postel = zboží nějakého výrobce používáte, platíte za něj kontinuálně měsíční poplatky?

        Řeč byla totiž o obchodním modelu „nevlastnit, neprodat, pronajímat na věčné časy a nikdy jinak“.

        Také viz https://krabice.wordpress.com/2017/12/04/cokoli-jako-sluzba-prichazi-smrt-automobilismu-a-naprosta-ztrata-kontroly/

        1. Jan Mrcasik 30.9.2021 v 11:01

          Považuji za samozřejmé, že pokud zboží nějakého výrobce používám, platím za něj. Co je na tom nepochopitelného?
          Forma platby je věc smlouvy mezi subjekty.
          Sám dávám přednost vlastnictví, ale občas se třeba leasingu nevyhnu.
          Za postel, vanu, koberec, pračku…platím kontinuálně měsíční poplatky, jsou součástí bytu, který mám pronajatý. Ložní prádlo vlastním, pokud vás to zajímá, naproti tomu za kapesníky platím nepravidelné poplatky – pokud tak lze charakterizovat zacházení s jednorázovými, jiné nepoužívám.

          1. > „Řeč byla totiž o obchodním modelu „nevlastnit, neprodat, pronajímat na věčné časy a nikdy jinak““…

      5. mám soft za 140.000 a používám ho už patnáct let. Narovinu, kdyby za to chtěli měsíční poplatek 200Kč tak bych jim ho dal a licenci si koupil. Kdyby chtěli za jednorázovou licenci třeba 20.000, tak bych si ji taky koupil, ale 140 tisíc? to je prostě over.

    5. Dovolím si malou opravu:
      Formát docx, xlsx jsou otevřené formáty OpenXML. Když změníte příponu na zip, můžete se dovnitř kouknout a použít jakýkoliv cizí (nonMS) program, který to bude umět zobrazit a editovat. Já už napsal takových programů několik a nevyžaduje to žádnou raketovou vědu. Proprietální soubory dělal naposledy Word a Excel 2003. Od roku 2007 máte k dispozici otevřený formát. Takže až přestanete platit Office365, nic Vám nebrání si soubory zobrazit v nástrojích třetích stran.

      1. jeepbrno: I na ty proprietární formáty existovaly prohlížeče zdarma (nějaký wordview, excelview…) a dokonce ty konkurenční officy je dokázaly otevřít (s tím, že formátování se nemuselo podařit na 100%).

        1. A to bol problém vtedy, že OpenOffice tie dokumenty síce takmer vždy otvoril, ale keď tam boli v tom dokumente použité nejaké vyfikundácie čo ma len MS Office tak to rozhádzalo formátovanie, alebo to časť dokumentu nezobrazilo atď. Ale to sa našťastie nestávalo tak často. Ale aj tak sa tieto bezplatné programy nejako masovo nepresadili vo firemnej sfére.

  2. Sice za jedna jako celek, ale je tam logický klam. Opět ta nešťastná záměna korelace za kauzalitu a hlavně Kulveitovská choroba „multikolinearity jednotlivých faktorů“ – neboli tatáž kolonka může mít a mívá více příčin.

    Jedná se o tvrzení

    „U lidí 50+, o kterých bylo tvrzeno, že jsou nejvíce rizikoví, a proto je nutné je přednostně očkovat, se v tabulce píše očkovaní 17 + 149 + 1 613 proti 722 úmrtím u neočkovaných. Tj. 2,5 krát více mrtvých u očkovaných. To, co naše ministerstvo zdravotnictví uvádělo jako příklad dezinformace, se ukázalo být velice opodstatněná obava a podle těchto dat i pravda.“

    To je ve statistice úplně ta samá chyba, jako přiřknout všechna „nadúmrtí“ covidu.

    Názorně předvedu: očkovat proti COVIDu se spíše nechají fragilní jedinci, např. 90+ nebo s poškozenou imunitou; naopak lidé, kteří se považují za zdravé, se spíše očkovat nenechají.

    Představme si například, že v Británii lidé 50-60 nejsou očkováni a lidé 70-90 jsou.
    Lidé 70+ však tvoří v Británii přes 85% mrtvých na/s covidem, kdežto lidé 50-60 jen asi 4% mrtvých na/s covidem: https://swprs.org/wp-content/uploads/2021/04/deaths-per-age-group-global-sinichol.png
    Člověk 70+ má tedy 20x větší riziko že zemře na/s covidem, než člověk 50-60.

    Pokud proto hodíme kategorie 50-60 i 70+ do jednoho pytle a budeme rozlišovat jen očkované a neočkované bez ohledu na to, do které věkové skupiny spadají, vyjde nám z toho, že bez ohledu zda je modelovaná účinnost očkování 0, 40 nebo 80% pořád zemře více očkovaných než neočkovaných – ovšem nikoli kvůli očkování, nýbrž protože jsou prostě staří a mnohonásobně rizikovější.

    To je ta multikolinearita jednotlivých faktorů, neboli v mém velkém článku o statistických prasárnách a chybách https://dfens-cz.com/sedm-smrtelnych-statistickych-hrichu/#statisticky-hrich-3

    Ovšem covidisté nemají právo se radovat ani na to poukazovat, protože oni multikolinearitu programově, vědomě a úmyslně popírali, když potřebovali vyrábět hysterii, takže teď nemají právo kritizovat totéž u svých oponentů – to by totiž byli pokrytci.

    Jediný kdo má právo kritizovat jsou lidé, kteří úplně stejně tepou statistické nešvary padni komu padni, covidistům i covid-disidentům.

    1. Jo, hned mne trisklo do oci, ze velka umrti ockovanych jsou 50+, coz logicky odpovida tomu, ze stary clovek proste zemre, at je ockovany, nebo ne. Ovsem do tabulky se dostali jen ti, kteri zemreli a u nichz byl COVID uveden jako pricina. A i pokud pripustime, ze nekteri zemreli s COVIDem, pak ale je i tak zrejme, ze vakcinace proti COVID chrani pramizerne.

      Tak nebo tak, ta cisla o ucinnosti prezentovala vakcinosamany v te tabulce nejak nemohu nicim podeprit. Tabulka neshrnuje vsechny zemrele bez ohledu na pricinu, protoze pak vzhledem k proockovanosti starych lidi by vznikl brutalni nepomer mezi ockovanymi a neockovanymi. Shrnuje jen ty, kde COVID byl pricinou umrti.

    2. Nestačilo prostě napsat něco jako „musíš použít váženej průměr ty vole“ místo jedné normostrany?

      1. V multikorelalitě o vážený průměr opravdu nejde, Behemote. Žádným způsobem.

        Takže ano, normostrana byla potřeba, ba co více, zjevně to nevysvětlila dostatečně.

        1. Váženej průměr je nutnej začátek, kterej už potom není tak chybnej.

          V prvé řadě tam totiž míchal dohromady v podstatě relativní a absolutní hodnoty, přičemž je nutný z toho udělat čísla, který už budou popisovat to samý a bude je možný srovnávat, aniž by to byla na první pohled hovadina, na což se hodí právě aparát, obvykle označovanej mj. jako váženej průměr. Kdy jednotlivejm skupinám přiřadíš jinou váhu, pže jak je evidentní, jinej efekt má vočkování lidí před smrtí a jinej efekt 20letejch.

          1. Jenže pokud všechny skupiny nahážeš do jednoho pytle, nemáš z čeho v nich dělat ten vážený průměr…

            1. nepsal sem náhodou že musíš napřed udělat to vážení a pak to naházet do pytla průměru?

              1. Těžko „udělat vážení a pak házet do pytle“, když autor vychází z již hotových čísel britských statistiků, kteří to do toho pytle bez ladu a skladu naházeli, Mlho.

  3. Jeste, ze jsme aspon zmakli ten Afganistan. Jinak bych si musel myslet, ze na co hrabneme, to posereme.

  4. Bohužel se autor u anglické statistiky dopouští obvyklé chyby, to jest zanedbává vysoké procento proočkovanosti v dané kategorii, cca 85%. Mějme tedy dejme tomu 100.000 anglických občanů, 85.000 je očkovaných, 15.000 ne. z 85.000 zemřelo 1799, to jest 2,1%. Z 15.000 zemřelo 722, to jest 4,8%. Takže bez vakcíny máte pravděpodobnost smrti 2,2x vyšší než s vakcínou. Zajímavé na tom je, že tato čísla jsou nižší než v červnu nebo červenci, tam to bylo myslím 3-4% víc. Takže se zdá, že účinek vakcíny opravdu slábne.
    U ruské školy v Německu – nějaké info je např. zde: https://www.spiegel.de/panorama/bildung/rosenheim-wer-hinter-der-nicht-genehmigten-schule-in-oberbayern-steckt-a-7e36dcb2-aca4-4f3b-bc90-d696da19acf5
    Škola fungovala pod rusko nadací s názvem „Svoboda vyžaduje odvahu“, která ale v německém seznamu nadací chybí. Vedoucí školy a hlavní učitelka se k tomu vyjádřit nemohla, protože je už měsíce nemocná. Na pozemku školy neplatila proticovidová pravidla, není ale prokázáno, zda to byl jeden z důvodů, proč tady bylo cca 50 žáků. Kromě žáků zde byla nalezena hesla typu „Nepodléháme německému právu“ nebo „Školní povinnost tady neplatí“. Škola také nepožádala o povolení. Kromě jednoho dítěte byly ostatní nahlášeny k distanční výuce v jiných školách, jen jedno navštěvovalo jen tuto ilegální školu.
    Omlouvám se, že tady lidem se svobodným myšlením zase bořím hrady z písku. No, co už, u Tomia i Mlause už mám ban. Tito bojovníci za svobodu projevu uznávají pouze jeden druh alternativního myšlení, totiž to jejich.

  5. U nás se toto oficiálně ošvejkuje tak, že dítě přihlásíme na domácí vzdělávání a pak si parta rodičů domluví jednoho alternativního učitele kam děti párkrát do týdne dochází.
    A stát do toho co ?
    Nemůže strkat rypák, protože oficiálně žádná výuka ani škola neexistuje, protože papírově dítě učí rodič.

    1. Puvodne jsem nad tim taky uvazoval, ale nakonec jsem to zavrhl jen a pouze ze socialniho aspektu. Velka parta deti je proste lepsi detstvi, nez par a zbytek pres Internet.

      1. To je dobré řešení v šumavské díře po granátu, kde mají lidi blízko k přírodě a nestačili ještě totálné zdebilnět.
        Jak dobré to řešení je, poznáš ale za pár let. Kdy se z potomka může stát stejný debilek nonstop šmatlající po smartfounu, stejně jako spolužáci, bo nechce být vyčleněný z kolektivu, či nikoliv.

        Ale rozhodně máš větší šanci se tomu vyhnout než ve městě.
        Ne nadarmo dávají opravdu prachatí své děti na drahé soukromé školy.
        Protože zatraceně dobře ví, že dítě v rámci socializace do sebe natáhne od spolužaků i tu mentalitu nevolníka a debilizovaného závisláka na telefonu.

        Zatímco mezi ekonomicky sobě rovnými do sebe natáhne atmosféru toho kdo je stále na vrcholu společnosti.

        Říká se že u Berlusconiho nesměl žádný jeho služebník doma vlastnit televizi. Aby jeho děti „nenakazil“ těma sračkama z televize.
        A jak teď pozoruju vymyté magory co 2 roky sledují televizi (na rozdíl ode mě), tak tomu začínám věřit.

        1. Hele, nápad je to dobrý, ale ta domácí výuka taky není žádná sranda. Jeden z rodičů musí zapomenout na přispívání do domácího rozpočtu, protože při práci to nedá (možná tedy jo, pokud je superman). To dítě taky nemůžeš z kolektivu vytrhnout natrvalo, protože pak už se do něj bude blbě vracet, děti dokážou být k „jiným“ dost hnusné, i když se je ta špatná škola snaží převychovat, příroda je příroda.
          Fakt je, že doba bez mobilu a skoro bez TV byla pro socializaci lepší.

          1. Nejde jen o prachy. Moje zena je doma hafo let. Cas by byl. Ale taky jde o to, ze i te zenske z toho jednou hrabne, pokud bude mit s deckama ponorku. Ono uplne staci ty prvni roky materske a to deti drzi hubu a krok. Cim starsi, tim horsi. Nemalo manzelek mych kamaradu zacalo chodit ke cvokari pote, co doma zily ve zlate kleci.

            Podle mne to neni vzdy vyhra, ucit decka doma. Kazdej si to musi dobre promyslet a uplne nejlepe, kdyz ma znameho, ktery tim prosel.

            Vubec neresim, co si o tom mysli stat, na ten seru z vysoka.

            1. Do koľkého roku dieťaťa sa dá aplikovať tvoje:“staci ty prvni roky materske a to deti drzi hubu a krok“. Ja len aby som si to nejak porovnal.

              1. V podstate, nez deti zacaly chodit do skolky. Pak uz to bylo lepsi.

        2. To jsou kecy. Já jsem jako dítě chodil v osmdesátých letech do klasické sídlištní školy, chodily tam děcka ze všech sociálních skupin a podle toho jsme taky dopadli: několik velmi úspěšných, klasický střed, několik kriminálníků, několik alkoholiků a feťáků. Myslím, že není na škodu, když se děti seznamují i se spolužáky mimo jejich sociální bublinu, spíš naopak. A rozhodně nemám pocit, že bych v té komunistické škole (do které jsi mimochodem předpokládám chodil taky) nasál atmosféru nevolníka nebo komunisty.

    2. Takto to už nějaký roky dělají muslimové. Děti pak navštěvují salafistickou školu v mešitě/modlitebně.

      1. Domácí vzdělávání je staletími prověřená tradice. Háček je v tom, že staletími prověřená tradice bohaté vyšší vrstvy, která neměla problém si na to najmout profesionála – domácího učitele/vychovatele.
        Dneska se o totéž snaží socky, které si nemohou dovolit nikoho najmout a tak se to snaží nějak rvát přes manželku v domácnost nebo přes různé poloviční úvazky. Holt když se někdo cítí moc nóbl a není mu dost dobrá ani soukromá základka…

        1. No ak je to socka ako píšeš tak asi si tú nóbl súkromnú základnú školu nemôže dovoliť. A preto to lepí kadejakými pokusmi domácu výučbu.

        2. „staletími prověřená tradice bohaté vyšší vrstvy“

          Tak oni řadoví rolníci a řemeslníci vlastně také provozovali domácí vzdělávání svých potomků…
          Obsah a rozsah výuky zpravidla zaměřovali tak, aby se tím ti pitomci dokázali uživit…

          1. V některých případech to za R-U šlo až tak daleko, že skuteční mistři svého oboru na to mistrovství dostali císařský glejt a mohli tak řemeslu učit, tovaryše.
            Děda z tátovy strany, byl mistrem kovářským. Kromě asi tří dalších, tomuto řemeslu vyučil i tátu. Ze stejné dědiny jsem jako děcko znal ještě jednoho mistra tesařského a jednoho kamenického.
            Všecko machři, za kterými zůstávaly, často na celá desetiletí, hromady dobré práce.

            1. Jo. Ale to už mluvíš o středním, resp. učňovském školství. Ne o základní, tehdy Obecné škole.

          2. Jako kdy? Když měl Žižka obě oči? Od Marie Terezie děti poddaných povinně šupajdily do školy. Do vesnické jednotřídky, v závějích a tam i zpátky do kopce :)

            1. a eště naboso žejo

            2. Teď jsem zrovna dočetl Hanýžku a Martínka, tam je hezky popsáno, jak to vzdělání vypadalo ještě sto let po Marii Terezii. A nemyslím, že by si to Baar vymýšlel.

              1. Ještě i pozdějc. Ještě moje babička musela skončit vzdělání obecnou školou, protože musela jít pracovat, aby rodina nepošla hlady. Konec 30. let. Vesnická chudina na Hradecku. Její nedonošenou mladší sestřičku po porodu „dopékali“ v troubě. Kupodivu přežila. Ta už mohla chodit do školy delší dobu, protože moje babička coby pomocná síla někde v mlékárně vydělala dost, aby její sestra mohla chodit do školy.
                Po únoru si babi udělala nějakou školu práce či co a skončila jako laborantka v lékárně.
                Ono je občas zajímavý se podívat jak žil prostý lid v časech nedávno minulých a jak skvěle si ve srovnání s našimi předky žijeme.

        3. Vy jste ale hodně omezený tupec, žeano?
          Pro velkou část lidí, kteří vzdělávají děti doma, je to jen způsob, jak obejít státní vymejvárnu ve školách státních, případně i soukromých. I ty totiž musí plnit nějaké státem dané standardy. Ve škole se dnes totiž vzdělávají voliči Pirátů, nikoli konzervativní strany.

          1. A jak to vyvrací co jsem napsal?

          2. Naše generace absolvovala bolševickou nalejvárnu na všech stupních soc. školství a bylo jí to ve finále nakonec ku prospěchu.
            Alespoň to donutilo ke kritickému myšlení a dodnes umí na rozdíl např. mileniánů daleko lépe rozšilit co je a není bullshit ..

            Mmch,kdo nyní většinově volí Bukanýry,že? :-)
            Jinými slovy, pokud své děti tato generace ještě učí doma podle svých eko/bio/pirátských životních preferencí je to snad ještě horší než na té zlé státní instituci ..

  6. Abychom se sami vyhnuli vadnym interpretacim, neni nahodou mozne, ze v tom umrti ockovanych se projevil vyberovy efekt?
    Tedy ze ockovat se nechali ti rizikovi, zatimco neockovane deti neumiraji?

  7. Trochu OT – ale k tomu odkazu na polecjta s koblihou:
    Je vůbec možné aby městapo operovalo na soukromém pozemku, v tomto případě v prostoru supermarketu? Vždycky jsem měl za to, že MP může působit pouze na veřejných místech které patří městu, případě mají s městem smlouvu o poskytování pruzení.

    1. Rozhodující je myslím území obce, ale i tam jsou výjimky.

      1. Dočetl jsem se že MP může vstupovat pouze (?) do podniků, kde se provozuje hazard, nějak nepamatuju, že bych kdy viděl MP v normální hospodě, takže proč v supermarketu, když charakter prostoru je tak nějak právně podobný té hospodě.

        1. Můžou „kamkoliv“ kam může vstoupit zákazník. Takže i do hospody, obchodu, na toalety atp. Naopak nemůžou do kuchyně, šaten zaměstnanců, skladu atp.

          1. Tak tak, mestapak muze vlizt kamkoli do verejnych prostor. Podobne, jako treba popelar a jinej komunal.

          2. Krom toho u pozemku není podstatné kdo je vlastník, ale zda je či není pozemek veřejně přístupný.

    1. Nebezpečným v tomto případě nebylo nenošení roušky, ale sraní se do něčeho, po čem bylo brigádníkovi kulový.

      Já byl v pondělí poprvé konfrontován ve VHD v souvislosti s absencí ochrany dýchacích cest. Paní si ze tří osob, sedících pohromadě (já, moje paní a cizí pán) bez respirátoru vybrala mě. A jestli se prý může zeptat, proč nemám zakrytý obličej a neudělám tak to nejmenší pro své okolí z hlediska ochrany. Opáčil jsem jí, že ona a ti co chtějí, jsou přece respirátorem chráněni, tak s čím má problém. Odpověděla, že můžu někoho dalšího nakazit. Na to jí ten cizí pán řekl, že to ona ale taky. Já pána podpořil a řekl jí, že veškerá její ochrana proti černé smrti spočívá v aplikaci ochranné pomůcky pro řemeslníky do prašného prostředí. Ona na to, že je to vládní nařízení. Přes uličku seděl pán v respirátoru a vložil se do naší debaty. Že prý je právník a i přes to, že sám prodělal těžký průběh kovidu a ležel v nemocnici na kyslíku, musí respektovat postoj náš tří bez náhubku, protože vládní opatření včetně vynucování nošení respirátorů nemají právní oporu. Paní opakovala, že je to prostě vládní nařízení a basta. Zeptal jsem se jí, zda pokud jí vláda nařídí, že se má dostavit na nádraží s 5kg věcí a nastoupit do vlaku směřujícího někam na východ, tak jestli poslechne, bo vládní nařízení. V odpověď mi bylo vmeteno, že jsem ubohý a že jde za řidičem, ať s tím něco udělá. Řidiče jsem celou dobu po očku pozoroval (seděli jsem kousek za přídí vozu) a ten se jen usmíval (sám bez respirátoru). Řekl jsem paní, ať klidně za řidičem jde, ale ať laskavě dodrží nařízení dopravce, že s řidičem za jízdy dovoleno mluvit není. A že ať vytáhne průkazku hygieny a pak to s ní můžeme dál řešit. Na to už jen kroutila hlavou a pan právník mě vyzval, ať už to dál nehrotím. Pak už byl klid. Jen dodám, že manželka, která viděla do zbytku vozu, mi pak sdělila, že cca půlka lidí ve voze měla ochranu dýchacích cest viditelně nasazenu pouze přes ústa, pod nosem. Nějak proto nechápu, proč si paní k prosazování vládních nařízení vybrala zrovna mě.

      Je to pořád stejné, lidstvo se nemění. Dříve, když se lidi báli každého blesku a hromu, nosili u sebe amulety v podobě odstřižku z provazu oběšencova apod. Dnes někteří spoléhají na bájnou moc kousku buničiny na dvou gumičkách. Hosana!

      1. S těmi talismany je to teď trochu jinak. Dnes to je vlastně jakoby nebohá panna vyžadovala, aby všichni mládenci měli kolem krku amulet, který ochrání její věneček.

      2. Já zažil srážku s realitou včera v metru.
        Byli jsme na x krát odloženém koncertu Pospíšila v LMB. Tam cca 400 lidí, žádný hadry na tlamě, bary fungovaly, pohoda.
        Pak vylezem ven a že domů prý metrem. Tam ofačovaní naprosto všichni od malých capartů až po vozíčkáře, včetně nejspíš i těch co byli před chvílí na tom koncertu.
        Nikdo mi sice nic neřekl ale kdyby mohly pohledy zabíjet jsem už nejspíš po smrti …

        1. Neska mě nějakej posranej lopaťák vyhrožoval neobsloužením (dyž sem si šel vyzvednout vodbjednáfku, tak netušim kde tam jako byla ta vobsluha, kdyby to nechali položený za dveřma, ať si to vemu, su úplně spokojenej) v elkovu naposled, zejtra obvolám tři jiný velkáče, esli chcou našich zvětšujících se, aktuálně přes 100k bez daně ročně, pokud mě teda jejich lopaty na provozovnách nebudou držkovat.

          1. Narazils holt na uvedomeleho risskeho ovcana a tys nemel patricny symbol na obleceni. Asi jsi mel zahajlovat, aby vedel, ze jsi na jeho strane.

            1. Neska sem přešel k jinýmu dodavatelovi, má snad eště i víc poboček a vypadá to, že tam je svět eště v pořádku.

      3. To byla poslušná ovečka a estébákova volička.
        Dokud jí v televizi opakovaně neřeknou, že se všecka tahle opatření odvolávají (nemusejí ani říkat, že byla vlastně nahovno), tak takováhle osoba bude vysírat kdekoli, kde kromě sebe uvidí s náhubkem ještě někoho jiného, ideálně několik. To jsou totiž lidi, kterým nic nedojde ani tehdy, kdy už v daném prostoru budou s tím náhubkem sami.
        Jim toho tedy nedochází mnohem víc, ale tohle je oblast, kde se s nimi bohužel srazíte a oni mají ve své omezenosti tolik drzosti, konfrontovat vás. Mohl bych na toto téma, jen z nákupů v hypáči, sepsat diplomku.

          1. jo, to můžeš …
            Ale vzhledem k tomu jak jsou lidi podělaní vlízt anonymně do mhd či kvelbu „nahoře bez“ těžko budou dělat geroje v případě kde jsou plně identifikovaní ..

            1. nevšiml sem si nejakýho problému, většina už to má v prdeli

      4. Li jsou dosrany sami se vzeprit Systemu a tak svuj mindrak pak vybijeji na druhych. Pani se boji Systemu, ale neboji se navazet se do nekoho druheho. Tohle je stary, jak lidstvo samo. Argumentacne pani nemela sanci, ale verim, ze vecer podala svoji verzi alespon manzelovi.

    2. System ziskal debila, ktereho ted demonstrativne ukrizuje, aby Querdenken videli, ze je ti spravni lide odsuzuji.

  8. Až sem příde pan Sysop:
    Vy ste v tom německu – nevíte něco o tý fámě že ten chudák chlapík co umřel a doma nechal 3 dcery, kerý si mysleli že 3 dny spí, že byl čerstvě očkovaný? Prohlídl jsem zběžně německý internet a všade se psalo pouze o infarktu.

    1. Prosel jsem Google a ten mi to do spojitosti nedal. Ten pribeh je na hodne serverech, ale nic o ockovani. Obracene je tam fura pribehu lidi, kteri zebreli po ockovani, ale to je ze srpna.

    2. …ono je to z hornich Bavor, to je dost daleko i pro kolegy, takze asi nikdo nebude mit nejaky kontakt. Ale zeptam se v tydnu, dneska jsem byl na HO.

    3. Takze se mi podarilo sehnat cloveka, co ma v te prdeli pod Pasovem rodice. Ten mrtvej borec byl skutecne po opichani, bylo mu pry nekolik dni zle a nakonec zemrel na infarkt ve spanku po ucpani srdce srazeninou. Neni to fama, mluvilo s nim par sousedu po tom ockovani. Nicmene na Internetu je ticho, protoze FB prispevky cenzuruje a bezni Nemci nic jineho nepouzivaji a navic se boji.

      1. Babka teď taky měla nějakou lehčí embolii na plicích. Zajímavý, že nikdy nic takovýho, po vopíchání (myslim že teda před pár měsícema, esli ju zas neposlali na 583. poslední tečku mezi voči) najednou, to je náhodička.

      2. zdraví je to hlavní …..

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017