CO2 a my - zpět na článek

Počet komentářů: 195

  1. Už z toho, žes dostal místo seriózního textu pindy si můžeš učinit závěr.
    CO2 a jeho vliv na planetu je téma výlučně politické. Dochází k změnám klimatu a ty změny je nutné politicky zužitkovat.
    Myslel jsem, že to už každý ví.
    Nebo ne?

    1. CO2 je hybridní zbraň proti Západu, kterou používá Kreml ve svých agresorských choutkách. Kdo nebojuje proti CO2, je proruská svině.

    2. ################################
      Nechce se mi odpovídat nějak moc erudovaně, protože z textu vidím že jsi dement.

      Tak to vezmu jen lehce, na naši zemi má vliv 11 letý cyklus slunce, který bude kulminovat v příštím roce a poté začne klesat kdy v roce 2030 bude slunce nejvíc v útlumu. To aby mohli politici říci: „Vidíte funguje to! Planeta se začla ochlazovat!“ A pak se začne zas oteplovat a politici budou znova utahovat šrouby jakože předchozí restrikce nestačili, takže v roce 2036 bude zase větší vedro a v roce 2042 zase chladno.

      Chceš důkaz? Nastuduj si poslední dva grafy, (dole si posuň měřítko a srovnej si to): https://www.spaceweather.gov/communities/space-weather-enthusiasts-dashboard

      čím více slunečních skvrn na slunci tím větší výkon.

      Dále má na naši planetu vliv dalších asi 52 cyklů, kdy se země různě přiklání a odklání, a mají různé časové opakování a tím pádem se různě přes sebe navzájem přelínají. To si počti zde: https://www.zsch.cz/news/klima-na-zemi-a-slunecni-aktivita-pavel-kalenda/

      Zdar jak Brno
      ################################

  2. Vědci z Masarykovy univerzity, pokud mě paměť neklame, změřili, že cca o roku 1980 dopadá na zemi 5 x více energie ze Slunce než v minulosti. Toto záření je krátkovlnné a lze ho od dlouhovlnného záření ovlivněného CO2 dobře odlišit.
    Nepokouším se to interpretovat přesně, ale třeba to osoba povolaná doplní. Nebo vyvrátí, jistě.

    1. 5x více energie ze Slunce by nás uvařilo raz dva. To jste určitě jenom něco špatně pochopil. ;-)

      1. RomanL 23.2.2025 v 2:15

        Odposlechl jsem to z rozhlasového pořadu. Jednalo se o bilanci krátkovlnného záření dopadajícího na zemský povrch a dlouhovlnného záření zpětně vyzařovaného.
        Vyšší průnik krátkovlnného záření je pravděpodobně umožněn nižším obsahem vodních par v atmosféře.
        Laik by z toho usoudil, že více vodní páry v atmosféře zvýší skleníkový efekt, na povrch zemský pronikne méně krátkovlnného záření a Země se ochladí.
        Je tedy nutno postavit více tepelných elektráren a vypouštět více vodní páry z chladicích věží.
        Atd.
        Ale jak jsem psal, třeba to osoba povolaná doplní, vysvětlí či vyvrátí.

        1. To ovšem neznamená, že na Zemi dopadá 5x větší energie ze Slunce, že. To znamená, že ČÁST záření, zřejmě elektromagnetického, je 5x vyšší. Což nemusí mít, kromě nějakého rušení, na nic jiného vliv. ;-)

        2. To patří do stejných pohádek bratří Grimmů jako:

          – Česko se otepluje pětkrát rychleji než zbytek světa.

          – Afrika se otepluje pětkrát rychleji než zbytek světa.

          A když se to složí všechna tvrzení tohoto typu, tak vyjde, že: Celý svět otepluje pětkrát rychleji než zbytek světa.

          Vědci se stali ideologickými lháři. Už dávno jim došlo, že když budou tvrdit (samozřejmě vědecky tvrdit) to, co se politrucky a ideologicky žádá, budou dostávat granty a budou se mít dobře. Vědci klidně pro lež zabijou vlastní mámu a oběsí vlastní babičku. Kdo o tom pochyboval, stačí si najít tvrzení velkých vědců za koronaviru. Třeba o očkování.

          1. Koronavirus byl dobré školení o poctivosti a pravdivosti ve vědě a medicíně, leč opět, pro většinu marné.

            1. Koronavirus bylo drahé školení o tom, že lékaři a vědci jsou stejné prodejné děvky jako mafiáni.

              Ale ono není divu, systém je tak nastaven:

              1) Granty se rozdávají podle politických zadání.

              2) Kvalita vědce se hodnotí podle počty kydů (počet odborných publikací, počet článků v impaktovaných časopisech, citační index), nikoli podle přínosu vědce či kvality vědce.

              Dynamika kvality a morálky vědců jde strmě a neustále dolů – zcela v souladu se zvoleným odpadním systémem hodnocení vědců.

              1. 2) Kvalita vědce se hodnotí podle počty kydů (počet odborných publikací, počet článků v impaktovaných časopisech, citační index), nikoli podle přínosu vědce či kvality vědce.

                Dynamika kvality a morálky vědců jde strmě a neustále dolů – zcela v souladu se zvoleným odpadním systémem hodnocení vědců.

                Pokud se budeme bavit o ČR, tak to byl velký trend, ale časem místní pochopili, že „tuny“ vygenerovaných pdf článků vám možná přihrajou nějaké dotace, ale reálně to nic nevydělá….

                1. Nicméně pořád musíte generovat ty tuny článků. Je to totiž vaše měřítko „kvality vědce“. Jednou zavedená blbost se hned tak neruší.

                  1. Nicméně pořád musíte generovat ty tuny článků. Je to totiž vaše měřítko „kvality vědce“. Jednou zavedená blbost se hned tak neruší.
                    Takto jste si to nastavili v ČR, abyste mohli sát dotace.

                    V normálních státech se cení dotažení myšlenky k realizaci.

  3. Selským rozumem a elementární znalostí ekologie, fyziky a chemie musí každý dojít k názoru, že tak komplexní systém jako klima na planetě Zemi nezávisí a nemůže záviset na jedné jediné veličině, které je nota bene nula nula nic v zemské atmosféře.

    To neznamená předstírat, že se nic neděje, že se klima nemění, že se nemáme starat o životní prostředí a že máme vesele pálit fosilní paliva, jako by nic, ale jednorázově snižovat emise CO2 se nám strašlivě vymstí.

    1. Měli bychom zvyšovat emise CO2! Jinak rostliny umřou!

      1. Jojo, a když tu nebude CO2, lidi umřou na katastrofální alkalózu, protože CO2 v krvi k ničemu nepotřebují (®Alkoks). :D

        1. Lidi při vymizení CO2 hlavně umřou hlady, že ano.

          Neb po vyhynutí rostlin nebudou mít co jíst.

          1. Zemřou dřív na alkalózu nebo hlady podle poměru zásob sifonových bombiček a konzerv ve špajzu.

            1. K alkalóze potřebujete navíc nedostatek kyslíku.

    2. Jihočech Honza 22.1.2025 v 22:04
      „tak komplexní systém jako klima na planetě Zemi nezávisí a nemůže záviset na jedné jediné veličině, které je nota bene nula nula nic v zemské atmosféře“

      Nechápu úpornou snahu mnoha diskutérů oslabovat vlastní 100% správnou argumentaci irelevantním bazírováním na nízké koncentraci CO2 v atmosféře…
      Vlastně se tím naskakuje na falešné tvrzení o klíčovém významu CO2 s ignorováním spousty dalších faktorů…
      A je to také nefér trik: stejný jako bagatelizovat „nepatrnou“ příměs cyankáli v neděním obědě…

      1. Vlastně se tím naskakuje na falešné tvrzení o klíčovém významu CO2 s ignorováním spousty dalších faktorů…
        —-
        Však o tom v té celé té EKO taškařici s CO2 jde. Točit se na bezvýznamných co2 parametrech a ignorovat parametry jiné, daleko důležitější.
        Zřejmě je to EKO agenda, hlavně pro dvouciferné. Ti Co2 problematiku jakžtakž pochopí. Zbylé faktory už ale nepoberou a příměs cyankáli v obědu považují za stejně nevýznamnou, jako přítomnost jiných plynů v atmosféře (stran problému daleko důležitějších).

        1. Mě u ekoteroristů chybí genderová tolerance CO2. Co když se nějaká molekula CO2 cítí jako bisexuál nebo transsexuál nebo nějaký ten cis- či trans- zmetek?

          1. CO2 molekulo. Nazyvejme veci spravne.

            1. Tím pádem je jasné, kde vznikla ta lež, že CO2 otepluje planetu.

              Netolerantní homofobové z řad politiků, Gréty, vědců potkali homosexuální molekulu CO2. A zcela nenávistně a homofobně je nazvali teploušem.

  4. Skleníkový efekt kouzelně (a velmi dobře) popisuje Fürst v článku Matematické modelování je zbraň hromadného ničení, dokonce na několika úrovních podle schopností toho kterého čtenáře.

    Doporučuji vřele (celý článek, ostatně vůbec obecně libovolného Fürsta).

    1. Brilantní článek.
      Věděl jsem, že je na Vás spolehnutí.

      Sdílím.

    2. Díky za odkaz, to je nádhera to číst. Přidávám do své e-knihovny.

  5. Dovolím si opět předběhnout místního wiki experta, který mě jistě brzy doplní i s jeho obvyklými nadávkami a urážkami..:-)

    Oteplovací pohádka má spoustu trhlin, ale prohnat uhlíkové palivo výfukem nebo komínem je neskutečná škoda a ztráta, ale jak to vysvětlit prostému pepíkovi? Tak se udělala oteplovací pohádka.

    1. Uhlíkové palivo se prohání výfukem od stvoření života. Například každý člověk prohání uhlíkaté palivo a spaluje ho (enzymaticky) s úplně stejným efektem jako v autě či kotli.

      1. Například každý člověk prohání uhlíkaté palivo a spaluje ho (enzymaticky) s úplně stejným efektem jako v autě či kotli.
        To máte jistě pravdu, ale jaksi člověka zatím něčím pokročilejší nahradit neumíme nebo nechceme. Jinde ty technologie jsou a dávají smysl.

        1. Ty technologie nejsou a nedávají smysl. Jsou to jen pokrytecké lži, kdy za každou tzv. „zelenou“ či „obnovitelnou“ energií se ve skutečnosti spaluje někde v pozadí víc fosilních paliv, nežý kdybychom se na tu lež zvaná zelená / obnovitelná energie komplet vyprdli.

          To, že banda psychopatů, idiotů a kreténů lhala mnoho let, a vytvářela ulhanou vlčí mlhu, že nějaké technologie nahrazení fosilních paliv jsou – je jen důkaz blbosti a kreténskosti Evropy. A také toho, že Evropané včas nevzali karabáč a nebo pušku proti ekoteroristům. Ani tisíckrát opakovaná lež ekoteroristů se nestala nikdy pravdou.

          Ekoteroristé mluví o nutnosti zrušit auta a omezit uhlíkovou stopu. Následně pak létají soukromými tryskáči na své konference.

          Vašim lžim už nikdo soudný neuvěří.

          1. Alan.Cox22.1.2025 v 23:39
            Uff, jste celkem rozjel. O žádných větrnících jsem nic nepsal.

            Elektromobil můžete pohodlně nakrmit z jaderné elektrárny. Stejným typem můžete nahradit elektrárnu uhelnou. Nevím, co je na tom ekoteroristického….

            1. Já jsem o větrnících také nic nepsal.

              Řeč byla o technologiích, což je trochu víc než jen elektrárny. Ale nešť, základní problém elektráren je, že tu elektřinu nedokážeme skladovat. Tudíž musíme kombinovat několik zdrojů mimo jiné podle rychlosti reakce na změny výroby elektřiny.

              I ten elektromobil je coby univerzální auto silně neekologický.

              Já to napsal v širokém rozsahu, že celý ekoterorismus je založen na lži, že jsou k tomu připraveny technologie. A ony nejsou.

              1. kdy za každou tzv. „zelenou“ či „obnovitelnou“ energií se ve skutečnosti spaluje někde v pozadí víc fosilních paliv,
                Já jsem o větrnících také nic nepsal.

                Řeč byla o technologiíc
                Je to jedna z technologií, na které nadáváte. Samozřejmě spalovač nikdy nepřizná, že benzín se sám nepřiveze čerpací stanici a uhlí se také nakutá samo a to žere fosilní paliva navíc naprosto stejně…

                I ten elektromobil je coby univerzální auto silně neekologický.
                Tak to záleží, kdo tu studii zadá:-))

                Je to stejný rozdíl jako dieslová a elektrická lokomotiva, kde elektrická nabízí více benefitů.

                1. Marty: „Elektrická nabízí víc benefitů.“
                  Dieselová taky. Může jet i tam, kde není trolej.

                  1. Hlavní problém dieselové je tuším průběh výkonu motoru a jeho přenos na nápravu.

                    1. Proto se ty lokomotivy dělají dieselelektrické. ;-)

                    2. Jistě, za cenu určitých ztrát.

                    3. Hupert:

                      Ty ztráty ovšem jsou i u jiných způsobů přenosu výkonu a pokud jde o těžké vozidlo, výhody převáží nad mechanickým či hydraulickým přenosem.

                    4. Souhlas, jen oproti elektrické lokomotivě je to nevýhoda. Tam ale jsou zase náklady na vedení a ztráty přenosem elektřiny.

                  2. Dieselová taky. Může jet i tam, kde není trolej.
                    Nikoliv, jenom, kde může natankovat.

                    Nejlepší je, když to táhne kůň, protože ten se nažere trávy, která roste mezi pražci. Navíc je její růst je podporován exkrementy z tažného zvířete.

                    1. Kun ma bohuzel ale nezanedbatelnou spotrebu i v rezimu idle. Obcas byvaji problemy s ridici jednotkou, sam se zapina autonomni system, apod. Taky ten vykon neni zrovna oslnivy, muze byt sice i vice, nez jeden kun, ale take vyrazne mene.

                    2. Marty: Od té doby, co byly dřevěné pražce nahrazené betonovými, jsou koně použitelní nejvýš k posunu. Na rychlík musel mít kůň v trávě dresink z karbolky.

                2. „Tak to záleží, kdo tu studii zadá:-))“

                  Souhlasím s vámi, že ekoteroristické ukazatele jsou výcucy z prstu. Jsem rád, že jsme se shodli.

                  Kromě ekoterorismu (= záchrana klimatu) existuje také skutečná ochrana přírody a prostředí. Ačkoli tu se podařilo Bruselu, gretenům, neziskovkám, hnutí Duha a dalším ekoteroristům téměř zabít. Vše co se dělá „pro klima“ v podstatě drasticky ničí a škodí přírodě.

                  1. Kromě ekoterorismu (= záchrana klimatu) existuje také skutečná ochrana přírody a prostředí.
                    Myslíte nějakou českou cestu jako ježdění starejma vránama dotaženýma s Německa po plánované životnosti?

                    Nebo cestu preferujte cestu oranžového prezidenta?

                    1. Ne, myslím skutečnou péči o přírodu a okolí. Takovou tu mravenčí práci podloženou odborností.

                    2. Ne, myslím skutečnou péči o přírodu a okolí. Takovou tu mravenčí práci podloženou odborností.
                      Nu a to by měl být konkrétně kdo?:-)

                    3. Marty:
                      Jezdit 1 milionem starých vran 20 let namísto 10 znamená nevyrobit 1 milion vran nových. Jsi si jistý, že je ekologická zátěž z nové výroby je menší než ta, kterou způsobí rozdíl mezi provozováním starých a nových vran, se spotřebou prakticky stejnou a náklady na údržbu díky i např. garančním prohlídkám téměř taky. Viděl bych rizikovější dopady spíše z úniků provozních kapalin než u výfuku.

                    4. K novým autům je nutno připočítat vyšší ekologickou zátěž generovanou z pojistných plnění s podstatně vyššími náklady než u aut starých.

                    5. Jsi si jistý, že je ekologická zátěž z nové výroby
                      Jezdit 1 milionem starých vran 20 let
                      A kdo má čuchat ten smrad?

                    6. Jaky smrad? Mel jsem 22 let stare auto, ctyrlitr benzin, certifikovany low emission vehicle, na emisich naprosta parada. Stari auta neni automaticky v souladu s jeho emisema.

                    7. Jaky smrad? Mel jsem 22 let stare auto, ctyrlitr benzin, certifikovany low emission vehicle, na emisich naprosta parada. Stari auta neni automaticky v souladu s jeho emisema.
                      Přeci víte, že tohle není úplně typická německá ojetina, která se tahá do ČR.

                    8. Marty: Já už chápu, že pro ekoteroristy není nic problém. Ekoteroristé prostě nařídí lidem, firmám a státům zbytečně a marně utratil biliardy korun k ničemu. Není to zasazeno do ekonomické reality.

                      Realita je vůbec největší nepřítel ekoterorismu.

                    9. Marty: Že tobě v hlavě pořád drndrndrndá Trabant?

                    10. Hupert: Skvělé ideje, jako je třeba klimaideologie, ideologie uhlíkově a hodnotově čistých surovin a průmyslu, homoideologie, ideologie tolerance k migrantům, a jiné evropské hodnoty – není potřeba špinit realitou, fyzikálními a ekonomickými zákony.

                      Realita je největší nepřítel progresivistických hodnot. Všech uvedených i neuvedených výše.

                      Vždycky je možné něco drze tvrdit. Třeba že jsou technologie pro náhradu fosilních paliv připraveny. Nebo že starší auta čoudí a smrdí. Nebo že lze nahradit veškerou spotřebu české elektřiny jadernými elektrárnami.

                      Ovšem jestli se něčeho tito vejlupci bojí jako čert kříže – tak to je konfrontace s realitou. Fyzikální zákony jsou pro ně ztělesněním satana. Ekonomická realita je pro ně něco, o čem nechtějí mluvit.

                    11. Hupert
                      25.1.2025 v 0:07

                      tomu tam hlavně duje vítr

        2. Pověz mi Marty prosím něco o těch smysluplných technologiích. S nesmysly jako větrníky, fotovoltaikou nebo bioplynem to nezkoušej, ty dnes nemají reálný potenciál potřeby energie pokrýt.

          1. A kde je napsano, ze energie musi byt dost pro vsechny, ha?

            1. Mně by bohatě stačilo, kdyby všichni horující za ekoterorismus – např. Marty zde – podle toho skutečně žili. Sami šli příkladem, a byli vzorem pro ostatní.

              1. Mně by bohatě stačilo, kdyby všichni horující za ekoterorismus – např. Marty zde – podle toho skutečně žili.
                Opět a znovu. Co je na jaderné elektrárně ekoteroristického?

                1. třeba zbytek toho tvýho dřístu vole?

        3. Technologie jsou možná na papíře. Pamatuji, jak nás za komára krmili tokamaky, dodnes se nezadařilo, případně jen experimentálně. E-auto taky možná bude někdy dávat smysl, ale teď určitě ne. Stejně tak fotovoltaiky a další vymoženosti. Většina je jen taková hra na dotace. Čímž netvrdím, že to v budoucnu nebude jinak. Ale v současnosti stačí, když to bude zavřené v laboratořích, v praxi to značně pokulhává.

          1. Technologie jsou možná na papíře. Pamatuji, jak nás za komára krmili tokamaky, dodnes se nezadařilo, případně jen experimentálně.
            Ptejte se místního jaderného wiki experta, předpokládám, že vám nějakou odpověď vygeneruje, jestli to tedy za další 30 let konečně bude….

            1. Ale o těch technologiích tady teď mluvíte vy, tak se ptáme VÁS, které že to jako jsou. Zatím jste neuvedl ani jedinou. Takže…?

              1. Ale o těch technologiích tady teď mluvíte vy, tak se ptáme VÁS, které že to jako jsou. Zatím jste neuvedl ani jedinou. Takže…?
                Pokud se chcete bavit tímto behemotovským stylem, tak vám klidně řeknu, že byste se měl naučit číst.

                Jasně jsem výše napsal, že jaderná elektrárna může nahradit uhelnou. Ze stejného stroje můžete nakrmit elektromobil.

                1. To, že jste napsal, že jaderná elektrárna může nahradit uhelnou ještě neznamená, že jste nenapsal blbost.

                  Možná by chtělo doplnit takovou maličkost, že uhelné a plynové elektrárny (tedy na fosilní palliva) jsou čím dál více nezbytnější pro vyrovnávání výkyvů, které do elektrické sítě zanášejí ekoteroristické zdroje jako jsou soláry, větrníky.

                  Chtělo by to o energetické síti něco vědět, a ne jen mektat podle fantazie.

                  1. Chtělo by to o energetické síti něco vědět, a ne jen mektat podle fantazie.
                    Pokud argumentujete uhelnou elektrárnou pro vyrovnání výkonů, tak si doporučuji doplnit vzdělání v oblasti jádra. Evidentně toho tam moc není.

                    Buďte naprosto v klidu…na české držkování a běžnou východní aroganci jsem zvyklý.

                    1. Coze to? Nebezia snad v Nemecku horuce zalohy pre pripad vypadov OZE? A nie, nie su to jadrove elektrarne.

                    2. Coze to? Nebezia snad v Nemecku horuce zalohy pre pripad vypadov OZE? A nie, nie su to jadrove elektrarne
                      Němci zvolil přístup, že jadernou energii nakoupí od ostatních, aby jim nevznikal odpad doma a hezky zůstal u výrobce.

                      Jak jste na tom vlastně v Horních Uhrách s úložištěm na palivo?:-)

                    3. Kedy deutsche genosse postavia to slavne elektricke vedenie zo severu (kde su idiotske veterniky) na juh (kde su velki odberatelia) krajiny a prestanu zasierat prenosove sustavy susednych statov a rozjebavat toky elektriny? Velkohube dristy uz maju 25 rokov.. mimochodom pobavilo, ked 13. decembra bol blackout (nielen) v Erlangene (co sa rozpadavala nemecka prenosova sustava, lebo akosi nechcelo fukat na Balte a veterniky stali), soudruzi v Siemense sedeli 6 hodin bez prudu.. a cena za MWh bola vyse 900 EUR.. jaj a nemecky tupec rozpravkar dristal, ze vsak zvysne mesiace v roku mame lacnu elektrinu :-)))))

                    4. Kedy deutsche genosse postavia to slavne elektricke vedenie zo severu (kde su idiotske veterniky) na juh (kde su velki odberatelia) krajiny a prestanu zasierat prenosove sustavy susednych statov a rozjebavat toky elektriny? Velkohube dristy uz maju 25 rokov.. mimochodom pobavilo, ked 13. decembra bol blackout (nielen) v Erlangene (co sa rozpadavala nemecka prenosova sustava, lebo akosi nechcelo fukat na Balte a veterniky stali), soudruzi v Siemense sedeli 6 hodin bez prudu.. a cena za MWh bola vyse 900 EUR.. jaj a nemecky tupec rozpravkar dristal, ze vsak zvysne mesiace v roku mame lacnu elektrinu :-)))))

                      Vysvětlete mi jednu věc. Občané Horních Uher měli před více než 30 lety strašnou potřebu se odtrhnout s tím, že společně se nedá fungovat, což plně respektuji. Proč mají tendenci se tedy stále cpát do českých diskuzí, nechat si v ČR platit studium, řešit jiné problémy než svoje doma. Prostě hlava mi to nebere.

                      Třeba story se slovenským bilbordovým mafiánem na jihu stojí za to. Neměli byste si spíše řešit svoje spoluobčany..hm?

                    5. @Marty

                      Vsiml sis, ze quadra, stejne, jako ty, nepracuje v Cesku, ani na Slovaci?

                    6. Sysop 26.1.2025 v 21:38
                      Vsiml sis, ze quadra, stejne, jako ty, nepracuje v Cesku,

                      V tom případě chápu ještě méně potřebu se cpát do českých diskuzí….

                    7. @Marty
                      Dosli argumenty?

                    8. Tak nám ho doplňte, mě by to docela zajímalo.

                2. Jadrovku nepostavite v Europe skor ako za 15-20rokov. Ak uz nik iny, tak rakusania to istia.

                  1. Staci si pozriet, ako francuzski sudruhovia stavali eurohujersky EPR v Olkiluoto.. Fini sa len smiali a inkasovali peniaze za oneskorenie.

                    Nakoniec prve dva EPR reaktory spustili Cinania v Taishane (tiez meskali, ale nie 10 rokov).

                  2. Což reálně znamená, že pokud se podaří další jaderku postavit, je možné, že dodá do sítě energii ještě před odesláním Dukovan do důchodu.

                    1. Obavam sa, ze moj odhad je prilis optimisticky, uvidime ako to dopadne u vas, neverim tomu, ze by sme to stihli skor.

                    2. Ani já si to nemyslím. Bohužel se tady naráží na problém, že vláda je „jen“ na pět let, takže je jim dlouhodobý plán u prdele. Všichni se opájí „udržitelným“ Německem a tím, že „Německo funguje, protože vyváží elektřinu“ aniž by řešili, že oni sice v součtu vyváželi, ale vyváželi tak, že mají v létě přebytků že neví co s nimi (a kurví síť všem kolem), a v zimě jsou absolutně závislí na dovozu. A jakkoli v součtu to vyjde tak, že vyvezou víc než dovezou, v penězích vyváží prakticky za nula, a nakupují nejdráž. A z hlediska démonického CO2 jsou po masivním investování do OZE taky v háji, protože v létě sice vyrábí čistě, ale v zimě musí pálit plyn. Ono je fajn že solární elektrárna jde udělat levně. Jenže bez té zálohy v zimě to nejde. A reálně je to pořád hrozně závislé na tom, jak bude svítit. Což taky není konstanta, protože vím že se řešilo snad dva nebo tři roky zpět, že přestože budují nové a nové elektrárny, najednou byl rok kdy svítilo méně, takže vyrobili méně. A výsledek dokonalého německého přístupu k OZE je podobný jako u nás – energeticky náročné firmy buď krachly, nebo odcházejí jinam. Ale hej, tak jako je třeba řešit henten CO2.

          2. @ Pohodar
            Tokamaky neskončily s komunismem. Teď se o nich píše docela dost, třeba tady
            https://vtm.zive.cz/clanky/cinsky-tokamak-east-prekonal-svetovy-rekord-a-udrzel-plazmu-teplejsi-nez-slunce-po-dobu-1066-sekund/sc-870-a-232654/default.aspx
            nebo tady
            https://www.osel.cz/13878-sfericky-tokamak-smart-nazhavil-sve-prvni-plazma.html
            Ono by to bylo fajn, ale k praktickému využití je ještě dlouhá cesta, i když si myslím, že jednou se to povede. Ovšem za jak dlouho, Bůh suď.

        4. Kde jinde? :-P

    2. tak samozřejmě ty kokote, že např. v kile uhlí je podle soudruha ajnštajna trochu jinčí energia (asi 90 PJ pokud mi sedí řády) voproti tomu hraní na elektronovým obalu (15-30 MJ), ale zatim nigdo nepřišel na to, jak to z toho dostat

      dyž seš takovej ekšperť, tak místo dělání ze sebe debila zkoumej, nebo už došlo na to co všichni věděli, kokota z východu kopli do prdele a dolezls zpátky na pracák, proto tady furt smrdíš?

      1. tak samozřejmě ty kokote, že např. v kile uhlí je podle soudruha ajnštajna trochu jinčí energia (asi 90 PJ pokud mi sedí řády) voproti tomu hraní na elektronovým obalu (15-30 MJ), ale zatim nigdo nepřišel na to, jak to z toho dostat

        dyž seš takovej ekšperť, tak místo dělání ze sebe debila zkoumej, nebo už došlo na to co všichni věděli, kokota z východu kopli do prdele a dolezls zpátky na pracák, proto tady furt smrdíš?
        Že ztrácíte čas. Máte tedy v diskuzi dotaz na tokamak, tak byste měl rychle zasednout k wiki, abyste se to stihnul namemorovat. Pomalu se blíží nový týden a nová témata.

        1. a co dyby sis dal mokrej hadr ty čuráku?

  6. Grafy jsou zajímavé dva, hlavně při porovnání :
    Graf od Joanne Nova (str. 8):
    https://www.klimaskeptik.cz/ke-stazeni/prirucka-skeptika/
    Pak máme graf, který vypadá tak jak vypadá z toho důvodu, že jednak omezili vstupní data co se týká času pouze na pár moderních dekád, a za druhé místo teploty použili “radiative forcing”.
    https://clivebest.com/blog/?p=8837
    Grafy jsou správně oba, i když vypadají jinak. Jedna ze stran se opakovaně snaží dělat z lidí blbce…

  7. Uhlíková 100pička jo?
    Jsou to odpustky sebeadorovaným a bohorovným a nikdy je nedáte//exploatovaní do píp. Ale v americe jim Trump zátěž pro manýry francimoru a choutek šlechty inkvizic s konšely a jejich dráby katů a pomocníků zrušil a majitele WHO s „čočkováním kšeftu gejtse, no ale vás se to v kalergiádě výměny obyvatel netýká, potřebujete něco vědět? A něco nechápete? :-))

    https://www.facebook.com/camillo.paja/videos/590813233707214?locale=cs_CZ

    1. Tak se podívejte kteří vám dělají „pomyšlení.
      https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1-27HrS2ANxLRnMqWlK3mSffnCasH7JSAEQ&s
      Pro gosudara a lid to samozřejmě neplatí, jen pro strhy.
      A ani se nedivím že mu africká země zakázala vstup, asi nejenom pro plky o tam tamech a kouřových signálech, pardon že se prý divil že mají net, kde je v hiearchii kapitálu, no. Rautýř v kampeličce.

  8. Tohle dýpstejtu oligarchiády v trumpovně taky platit nebude ale vy s digitálizací eu a bez mRNAce ani nenakoupíte // červy a brouky. °!° °!° vyzíři. ?! lůzrelity vás milují že jo
    https://otevrisvoumysl.cz/jp-sears-zpusobuji-nedostatek-potravin/
    https://www.youtube.com/watch?v=2HSvDP0QW-o

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017