Cikáni jdou do nebe - zpět na článek

Počet komentářů: 277

Přidat komentář
  1. Ten poslední odstavec má být jako pro Romeu nebo co..? :)

    1. Celý článek je zřejmě napsán členem „Judei“ nesprávně nazývané „Romeou“.
      Kterážto neziskovka slouží jako „nárazník“ pro nosaté košer soukmenovce, kteří tyto „romské“ neziskovky skrytě řídí.

      Když se prostému lidu začnou zajídat ty košer miliardové tunely a hrozí že by někdo z jejich soukmenovců přišel k úrazu, tak si před sebe postaví hradbu z cikorek aby hněv byl přesměrován právě na cikorky. A pejzatců s miliardami po kapsách si nikdo nevšímal a oni mohli dál v klidu rozkrádat a ožebračovat národ.
      Zatímco tento bude zaměstnán potyčkami a konflikty s cikorkami, s policií atd…

      Ono už začíná být tak zjevné, že tahle naše vláda je stejně košer jako ta ukrajinská, že nosatým pejzatcům skutečně hrozí vážný úraz.
      Zvlášť když lidi už brzo nebudou mít co ztratit, protože budou mít holé zadky.
      Myslím že je nezachrání, ani když před sebe nastrčí celou svoji hradbu z cikorek.
      Ty události, kdy se naštvaný lid vydá s pochodněmi do ghetta, se historicky nemilosrdně opakují v pravidelnch intervalech.

      Třeba v meziválečním německu asi málokomu ten uřvaný knírkatý skrček byl vyloženě sympatický. Ale zárověň každý viděl kdo způsobuje tu hyperinflaci a kdo se v téhle národní katastrofě má stále líp a jen bohatne na neštěstí druhých.
      A dopadlo to tak, jak to zákonitě dopadnout muselo.

      Jako třeba tenhle nosatý výtečník:
      https://www.youtube.com/watch?v=pf3BbOEW8p0
      Tu kšeftuje s respirátory, tu s neprůstřelnými vestami… byť je tohle zrovna malá a bezvýznamná ryba, tomu za nehty miliardy nezůstanou, nanejvýš miliony.
      A pak se diví že je lidi nemají rádi.

      1. No to je spise prazska povaha, tvrdit, ze jeho zbozi je to nejlepsi, sproste vydelavat, pomlouvat konkurenci a nasledne konkurenci jeste vyhrozovat, mozna ze jen keca a mele kupu silackych recieck. Zajimave je, ze slusni zide se ziodvskou obci neohaneji, necpou vsude 2 svtovou a casto jsou spise ateisti, nebot co si budem, uz Tora je hezke svinstvo, ale takovi Talmudisti, tak ty slusny zid nenvidi, neslusny ve skrytu duse vzyva a dela ze sebe vyvoleneho nadcloveka.

        To ze cele ffp2 byl ciry podvod je jasne, zajimalo by me jake normy tak hajil, nebot jak CSN, tak ISO jasne u masek zakazuje, aby se vzduch tahal obouma smery, rozi tak totiz zzavlhcenmi filtru, nasledne zavlcenei bakterii a krom toho ze prestane fungovat se filtr namnozi bakterimi a plisnemi a hrozi akutni zapal plyc nebo katar – bakterialni.

        Tolik k tomu, poroc plno lidi co to nosilo a jeste lepe u toho prochladlo onemocnelo.

        Mam na uzivani masek licenci, tedy mi pujci i masky s lahvemi, stejne tak jsme studoval uziti masek v prumyslu a dale jako zabavu zachranarske masky hasicu a dulnich hasicu + potapecske – ty jsou trochu jiny level.
        Vsude se jasne pise, ze tam musi fungovat zpetne klpaky, ze kdyz nefunguji, musi se maska certifikovane opravit a neprodlene ostravit a nebo vyhodit – s vysvtelenim, ze proudeni vzduhu obouma smery je zivotu nebezpcne i kdyz uz nebude v zamorenem prostredi, v zamorenem krom toho prestanou casto fungovat, nebo se snizi vyrazne ucinnost.

        Dale k virum, viry nebyly nikdy prokazany, to neznamena, ze treba nejsou, je to mala castecka, ktera je mrtva, nemnozi se nic, je to jen bilkovinova RNA – je tak mala, ze pronikne i FFP2 – pronikne vsim, cim jste schopni vydechnout vypary napr. na zrcadlo – naopka kapeknami se temer nesiri, pokud se vubec siri, tak vzdusnou vlhkosti, to mame z bakterii – hleny a velke kapenky jsou plne prirozene desinfekce a pokud se dostanou na sliznice, lidksa sliznice ji okmazite obali slyzem a snazi se vyloucit.

        U virovych ale testovano jen na bakteriich, pomaha propti sireni cyrkulace vzduchu, staci ventilator a pravidelne vetrat.

        Ale pan uvadi mnoho lzi a ucelovych manipulaci za ucelem uvest zakazniky v omyl, zacit tvrdit, ze jeho zbozi je to nejlepsi a snazil se natlakem ziskat si temer mnopol – kdyby byly FFP tak skvele, tak v laboratorich nemame celo oblicejove masky, nebo polo obl. masky a laboratorni bryle – myslim ty uzvarene s ventili na vlhkost – a armada nepoyuziva plynove masky – test rad provedu slznym plynem, ktery je v radech vetsi nez udajny virus, klidne si vmete na oci plavecke bryle, ale na usta a nos si vezmete FFP* – ja si vezmu celo oblicejovku a udelame test slznym plynem ;-)

        1. Dale k virum, viry nebyly nikdy prokazany…

          Ježišmária, už dosť!!! Keď sa smejem, pichá ma strašne v boku, a pri tomto sa naozaj nedokážem udržať!

  2. Obávám se, že pan autor televizi nesmírně přeceňuje. Zdaleka ne všechno v ní je záměr, na to by ti naši pitomci fakt neměli. Je to zbytečný stihomam.
    Na žádné vysoké škole, kam jsem se hlásil, po mně nikdy výpis z rejstříku trestů nechtěli. Možná na LF1., ale to už je strašně dávno, to si nepamatuji. Něco se v tomto směru změnilo? Kdy?

    1. Neměnilo, je to celé nesmysl. A naprostý nesmysl zejména na té střední škole, kam se povětšinou hlásí většina žactva ve věku, kdy mají trestní odpovědnost pár měsíců – tedy představa, že by nějaký z nich byl za trestný čin odsouzen a tento byl vykonán je naprosto mimo diskusi. Ono je to celé nějaký fantasmagorická představa chudáka, patrně trpícího stihomamem. A co ten odstavec, který si plete pojmy „diaspora“ a „menšina“? Nevím, na čem přesně autor jede, ale měl by snížit dávky.

      1. Mezi morgošema je Godla MUKL. Ztvárnil přesně to, co naprostá většina origo morgošů krutě nesnáší:
        Z Godly udělali hvězdu a more mají pocit, že se nad ně povyšuje, že je lepší more, než ostatní
        V Mostu ztvárnil more, co na slovo poslouchá gadže a poslušně drží úhel
        V Mostu Godla pracoval a to je pro naprostou většinu more zdrojem pohrdání
        Obyčejného moráka by nikdy nepozvali tancovat, ani ke Krausovi, ani nikam, takže jsme na začátku – Godla je mezi more lepšočlověk a mezi nima skončil
        Atd. Zeptejte se kteréhokoliv morgoše, třeba i toho, co vás zrovna s „gangem“ okrad o litr, sebral vám telefon a donutil vybílit účet, co si myslí o Godlovi.
        Godla je umělina, jako jsou Bendigové, Bangové, závodnice v balerínkách a podobní. Účelově vytažení ze sraček za účelem „my je přece integrujeme, podívejte“.
        Nutno dodat, že takovou kurvu, jako je Banga z iděsu, byste těžko hledali mezi bílými a takové debily, jako jsou Bendigové, nenajdete ani v Přerově a Bruntále.

        1. Je to tak, má to fakt blbý. Mezi bílejma se se svým zjevem nemůže ukrýt.

        2. Tohle jsou tzv. „profesionální cikáni“ před kterými si každý slušný cikán odplivne. Tito jsou vydržovaní košer systémem pejzatých neziskovek a systémem košer médií, kde pracují nosatci jako třeba Kraus.

          Takto je vydržovaná i hrůza jménem „gypsy-cz“. Kde byly tyhle košer neziskovky, když jiná, naprosto skvělá kapela Gulo Čar upadala v zapomnění a my jsme tak přišli o zcela unikátní kulturní počin s naprosto špičkovými muzikanty:
          https://www.youtube.com/watch?v=C4qVXC7yL2A&pp=ygUJZ3VsbyDEjWFy

          Ai vím jak k tomu došlo. Tohle jsou totiž cikáni s rovnou páteří, co se nehodlají prostituovat v košer pražských neziskovkách a dělat cvičenou opici pražským mediálním nosatcům. Sourozenci Dirdovi totiž nemají tak gumovou páteř jak sourozenci Bangovi.

          Když už jsme u té kultury, tak třeba „cikánský verbuňk“ to se naprosto nedá srovnat se slováckm verbuňkem.
          Nebylo by logičtější místo rvaní miliard do neziskovek nacpat prachy do něčeho takového, aby mladí cikáni měli i jiné vzory, než tatu v kriminále, ségru na chodníku a bráchu čichajícího toluen ?

          Jak tyhle neziskovky za desítky miliard pomohly za těch 30 let vyřešit tyhle problémy které má každá cikánská komunita ? Žádného výsledku jsem si nevšiml.
          Kam ty miliardy ale pak mizí ?

      2. Jo – mluvil jsem s člověkem, co ze zoufalosti navštívil pracák, protože mu padla dlouholetá práce a on potřeboval něco fakt rychle.
        Morgoše na pracáku neuvidíte žádat o práci a už tam nejezdí ani pro dávky. Zřídili jim účty, dali jim karty, kterými se ale nedá platit, jen vybírat ty dávky v bankomatu. Ty nálety morgošů ani sociálka, ani pracák nezvládaly a začal odtud utíkat personál jinam do státní správy.

        1. To je elegantní řešení, problém není tolik vidět a všechno běží zase dál hladce ve vyjetých kolejích…
          A nám penzistům pořád vyhrožují, jak za pár let nebude na penze.

          Na cigoše je peněz pořád dost.

          1. Hroch: peníze jsou hlavně na integraci. Bylo by jistě zajímavé vidět, kolik peněz skončí v kapsách menšiny a kolik ve vypočítávé a zaintersované části většiny, která si z toho dělá business, ať už jde o příspěvky na bydlení nebo „neziskovky“. Na důchodcích žádný business, který by část peněz odvedl do těch správných kapes, postavit nelze. I když, fungování různých domovů důchodců, zvlášť těch s rozšířenou nebo i paliativní péčí, to je taky zajímavé téma. Ale přecejen je to spíše okrajové.

            1. Podle mne jsou prave ty penize „na integraci“ tim problemem, proc se integrovat nedari. Takovi Vietnamci zadne penize na integraci nedostali a vetsina tech, co znam (i co vidim treba v Rude) naprosto perfektne maka a ma vzdelany deti. Konkretne v Rude je hodne Vietnamcu ruzne za pokladnama, nebo rovnou jim obchudky patri. A to nemyslim nejaky prackovecerky, ale treba mistni zelezarstvi. Je tam i vyzvedavaci bod ruznejch balikovek, snazej se.

              Neznam Cikana, co by vedl nejakej obchod. Myslim tim kamennej, ne nejakej obchod s kanalovejma deklama.

              1. No, co by integrálisti dělali, kdyby byli cíloví integranti integrovaní… To by snad museli začít pracovat.

              2. Sysop: to bych neřekl. Podle mě tahle menšina je neintegrovatelná a to je právě ideální základ pro nekonečný tok financí na „integraci“. Kdyby integrovatelná byla – nedejbože bez peněz – tak už dávno integrovaná je. Právě tak, jako ti Vietnamci.

                To je něco jako „řešení klimatu“, to je pane věc. Před lety bylo hitem oteplování, pak byla kosa, tak se to změnilo na změnu, každopádně peníze tečou a tečou. Neziskovku nepostavíš na řešitelném problému, naopak musí být pokud možno neřešitelný, aby bylo možné jej řešit donekonečna.

                1. Jo, mas Recht, to je zrejme ten spravnej pohled na vec.

                  1. Z cikorek máme potěšení a kdo s nima nebo vedle nich bydlí, tak si nemůže ztěžovat.
                    https://www.youtube.com/watch?v=lNuxoXZwe78

          2. Vy penzisti můžete bejt v klidu. Na vaše penze peníze budou. Horší to bedeme mít my nepenzisti.

            1. Ted se musi zbrojit, penzisti pockaj.

              1. Hovno, důchodci jsou momentálně nejprotežovanější skupina. Před volbama jim začne sypat i Fiala. Nejhůř jsou na tom rodiny s malejma dětma.

                1. tak. důchodci jsou velmi velká voličská skupina, která o sobě ví, že už má své sociální zařazení už nafurt (rodina s malejma dětma, ona na bídném rodičáku, k tomu jeden plat a společná spánková deprivace je stav dočasný a voličsky bezvýznamný). současné průměrné dožití je zhruba 80 let, a počítali-li bychom odchod do důchodu 65 let, a brali pro zjednodušení četnost obyvatelstva podle věku jako obdélník, potom starobních důchodců je (80-65)/(80-18)=24% voličů. to je sakra hodně (jistě i mezi důchodci jsou idealisté, kteří volí podle přesvědčení a ne podle výhodnosti pro ně, ale ne zas tak moc).

                  1. Měl jsem vynechat to „malejma“. Rodiny s většíma na tom taky nejsou nijak skvěle

                    1. to jistě. ale ze dvou platů se žije podstatně lépe než z platu a rodičáku a neutírat zadky a nekrmit lžičkou je pohoda – jakkoli živíme doma tři darmožrouty pubertálního věku, a k tomu ta krásná vyhlídka, že třeba za deset let budou vylétlí z hnízda.

                    2. Tak on ten zacatek je samozrejme napitchu, ale zase s rostoucima deckama rostou i jiny naklady – skolni vylety, vybaveni, atd. Ja v tom nejak propastnej rozdil, jestli petilety nebo patnactilety, nevidim.

                  2. Lukas B.: och Lukasi, jak jste optimistický… Jednoho z komančů mohlo volit 8.3M voličů, důchodců je 2.84M, tedy 34%. Kdepak necelá čtvrtina…

                    1. ano, udělal jsem chybu s těmi 65 lety. většina lidí odchází dříve. čili je to ještě horší, než jsem (blbě ale za to rychle) spočítal.

                      starou řemeslnou poučku (tesaři, zedníci…) nikdy nepočítej něco, co můžeš změřit nutno rozšířit o dodatek „nebo vygůglit“.

                  3. Az se zavede vnitrostatni korespondencni volba, duchodci nebudou potreba.

        2. Na podporu v nezaměstnanosti máš nárok, jen pokud si v předchozích dvou letech odpracoval minimálně 12 měsíců a zároveň si v posledních šest měsících sám opakovaně neukončil pracovní poměr nebo nedostal padáka za hrubé porušení pracovní kázně. takže drtivá většina cikánů a dlouhodobě nezaměstnaných žádnou podporu v nezaměstnanosti nedostává. Délka evidence na ÚP se pohybuje od 5 měsíců do 11 měsíců, podle věku. Pokud není dotyčný nezaměstnaný evidován na ÚP a nepobírá podporu v nezaměstanosti, tak je evidován na sociálce a pobírá sociální dávky.
          Z čehož plyne, že cikána na ÚP nepotkáš, protože s ním ÚP nemá co do činění. Posílání podpory nebo dávek na účet je běžný a mnohem jednodušší a levnější způsob, než někde na pracáku nebo sociálce mít trezor a vyplácet v hotovosti, nebo jim tam vydávat složenky proti podpisu.
          Zaměstnanci ÚP nebo sociálky to nedávaj nejen kvůli morgošům, ale i kvůli tomu, že je to mizerně placená práce, zvlášť s přihlédnutím k tomu, s jakou sociální skupinou jsou ve styku.
          Nicméně přidávání státním zaměstancům je českou veřejností vnímáno celkově dost negativně a lidi by pomalu chtěli, aby státní zaměstnanci dělali za minimálku. A podle toho to tam taky vypadá.
          Jinak co se týče pracáku, tak naposledy jsem byl registrovanej na pár tejdnů někdy v roce 2002, ale už tenkrát se vědělo, že pracák rozhodně není to místo, kde by se dala sehnat práce. A co jsem tak slyšel, nic se od té doby nezměnilo. Je to dobrý asi tak akorát na dohození rekvalifikace.

          1. Ono by to na tech uradech vypadalo uplne stejne, i kdyby tam fasovali dvojnasobek prumeru. Nedelam si iluze.

    2. „Zdaleka ne všechno v ní je záměr, …“
      Svatá prostoto!

      1. Ty se považuješ za svatého?

    3. Ano nechteji, nikdy nechteli a asi ani nesmi chtit.

      V yypis z rejstriku trestu chteji ve firme a i tam te vezmou, pokud mas skraloub v mladistvi, nebo za verbalni tr. cik kritika rezimu, EU a USA – z ceho udelaji schvalovani terorizmu, nebo popirani, schvalovani atd.

      Dale auto nehody. Dokonce i neprimerenou sebeobranu.

      Pokud ma nekdo v mladi priohresek, tak se prehlizi, pokud tam ma nekdo samy zaznam, tak jej nechteji, logicky, presto do skoly muze, nebot tam to nikoho nezajima – pokud je nekdo vyhozen z jedne skoly, muze na dalsi – ma se za to, ze vyhazov ze skoly a opkovani rocniku jinde je dostatecny trest. Ale je pravdou, ze pokud nekdo bude mit neustale problemy, na dlasi skolu uz prijat nebude, neresi se vubec trestni rejstrik, ale dudky ze skoly. Na VS uz se ale dudky ze SS/ZS neresi. – myslim ze ani na na SS se neresi co se delo na zakladce.

      1. Škraloup z mládí je z rejstříku trestů celkem brzy vymazán*…
        Stejně jako řada méně závažných TČ (přečiny)…
        Takže spousta dříve problémových jedinců, co se posléze zklidnili, bude mít čistý výpis…

        * To se dělá tak, že se k záznamu přičiní poznámka o datu vymazání…
        Úplný opis RT se hodnotí třeba u žádosti o zbroják, ale i tam se to po nějaké době přehlíží…

  3. Nápad, že človek, ktorý raz spácha zločin, hoc aj elpaso (keď je to raz, tak to skutočne môže byť niečo ako mladícka nerozvážnosť, stačí k tomu pochybná parta, jeden idiotský nápad a vzájomné hecovanie, prípadne ešte podporené trochou etanolu) bude mať odopreté vyššie ako základné vzdelanie, tak to je za 100 bodov, niečo tak „geniálne“ a zároveň tak originálne, že som to ešte nikdy nepočul, to sa bežne nestáva.

    Už len sa zamyslieť nad dôsledkami, vznikla by kasta nezamestnateľných „mladíkov“, už beztak blízkych zločineckej dráhe, čímže by sa asi tak živili?!?

    1. Ja s tim, ze kdokoliv spacha nasilny trestny cin (i ve stadiu pokusu) se, bez ohledu na polehcujici okolnosti (a nepricetnost kvuli intoxikaci jako popehcujici okolnost je naprosto absurdni), zbavuje prava na to, aby s nim bylo zachazeno jako s clovekem prvni kategorie souhlasim. Lidi je na svete zbytecne moc a diky humanismu a solidarite prezivaji a rozmnozuji se i ti, kteri by normalne vubec nemeli sanci.

      1. Účelom trestania nemá byť pomsta, ale ochrana spoločnosti pred zločinom. Odopieranie prístupu k vzdelaniu by na dráhe zločinu fixovalo aj tých pár, čo by bolo inak ochotných sa napraviť a normálne v spoločnosti fungovať. To je proste totálne šibnutý nápad, horší ako trebárs, že by páchatelia po prepustení museli na odeve nosiť… trebárs žltú hviezdu.

        1. S tim souhlasim. V cem se pravdepodobne neshodneme je to, co by se melo dit s nasilnymi zlocinci. Ja pevne zastavam nazor, ze pokud nekdo kvuli vlastnimu obohaceni zacne vyhrozovat nekomu jinemu, zrika se prava na lidaky zivot (co kobkretne to znena necham na predstavivosti ostatnich)

          1. Dle meho nazoru, pachatele urcitych trestnych cinu by meli byt zbaveni obcanstvi a ochrany zakonem.

            A co se tech napravenych tyce, tak problem vidim ve zpusobu trestu, ktery je tvoren formou ceniku, kde si kazdy lump muze pohodlne vybrat, jaky trest je pro nej akceptabl. Trest ma vychovny ucinek jen a pouze tehdy, pokud akceptabl neni.

            Pochopitelne zpusob a vyse trestu se musi nadale odvijet od zpusobu provineni. Ridic, ktery prejede ozraleho neosvetleneho cyklistu v protismeru samozrejme neni vinen stejne, jako nekdo, kdo znasilni 12letou holku.

            1. Od jistého okamžiku a stavu společnosti přestává fungovat jakýkoliv systém trestů.
              Kdy jsou lidi v takové zoufalé situaci, že je žádný trest neodradí.

              Kromě toho, český soudně-vězeňský systém nijak nesnižuje zločinnost, ale naopak, je to velkovýrobna zločinců. Která funguje jako pojistka, že jednou odsouzený se stane doživotně zločincem, protože nemá šanci najít si lepší uplatnění. A ještě musí splácen nesplatitelný dluh za věznění.
              Takže logicky jedinýmřešením jsou nelegální zločinecké příjmy mimo systém.

              Třeba lidi z vedlejší třídy z mojí základky. To byli už tehdy vágusové z podivných nefunkčních rodin. Dnes je tahle partičká z „áčka“ stále jednou nohou v kriminále.
              Většinou pašují nějaký hašiš či marihuanu z jiných částí evropy a jsou tak hloupí, že je vždy chytnou. Nebo někde vyvedou nějaký průser z blbosti.
              (Zatímco vietnamské várny a distribuční sítě tu vesele fungují za naprostého nezájmu policie.)

              Ostatně, co asi tak mají dělat ? Inteligenci nepobrali, sotva jsou vyučení, takže můžou tak akorát „konkurovat“ ukrajincům co dřou v kolbenkách za naprostou almužnu, jídlo kradou v podniku a spí po 30ti na ubytovně. Prostě člověk v jejich postavení nemá šanci tady v Brně nějak slušně uživit rodinu. S těmi šílenými nájmy a šílenými cenami všeho.

              Jednoho z nich jednou za pár let potkávám, vždy mě slušně pozdraví.

            2. Až na to, že (a pokiaľ viem, je to aj vedecky potvrdené) väčšina zločincov nijako nekalkuluje s výškou trestu, lebo predpokladá, že ho nechytia. Teda na potieranie zločinu má oveľa väčší vplyv vyššia pravdepodobnosť chytenia, než drakonické tresty. Je dobre známe, ako v stredoveku v dave sledujúcich popravu zvykli veľmi pilne „pracovať“ vreckári (kapsáři).

              1. grg: speciálně fetky, které v absťáku udělají pro drogu cokoliv….

              2. Pokud by se obnovil trest smrti, tak v dlouhodobem meritku by se efekt urcite projevil…

                Chapu, ze kapsari kradli pod sibenici, u ktere se prave za zlodejiny sekaly ruce. Ale ti bez rukou jiz urcite nekradli.

                1. Sysop: máme tady necelých 50 doživotí. Myslíš, že kdyby z nich sem-tam nějaký skončil na šibenici, tak by to mělo nějaký efekt? Jaký a proč?

                  1. Dej mi prachy, co stat plati na tech 50 dozivoti a ja ti pak budu povidat.

                    Hele, halire delaji talire. To mne ucili uz vexlaci v 80kach a celej zivot se tim ridim.

                    1. Sysop: psals, že se zavedení trestu smrti v „dlouhodobém měřítku určitě projeví“, teď píšeš o penězích, nějak mi unikla souvislost…?

                      Halíře určitě talíře dělají, ale taky bych čekal, žes narazil i na jiná přísloví. Třeba o tom, že šetřit halíře a vyhazovat tisícovky není úplně dobrý postup. A my jsme v situaci, kdy stát vyhazuje tisícovky plnými hrstmi, takže bych pozornost raději napnul k těm tisícovkám.

                    2. Re: fatdwi 19.3.2024 v 7:01
                      Ja ale nevylucuju zamereni se na ty tisicovky. Jednou jsem se bavil s kamaradem, co dela na urgentu a mimo jine prisla debata na hromadne nehody. A on povida „kdyz tam mas jednoho v bezvedomi a druhyho krvacejiciho, tak nejprve odbav toho krvacejiciho, jinak tam za chvili budes mit v bezvedomi dva“. Do toho se vlozila moje zena s tim, ze prece je potreba resit ty globalni problemy a ne se crcat s malickostma, pricemz on kontroval tim, ze malickosti jdou casto vyresit rychle a hromadne a pak je vic casu na ty velky prusery, nez se orientovat ihned na ty velky a ty maly mezitim nechat v ty velky prerust.

                      Samozrejme tim nemyslel pripad, kdy je nekdo tak tezce zranenej, ze je do minuty kaput, alebrz pripady, ktery jsou sice tezky, ale stabilni.

                      Reseni haliru a tisicovek je podobne. Pokud to ma byt efektivni, pak je potreba sily diverzifikovat a resit oboji. Jinak z tech halirovych uniku jsou za chvili talirove taky.

                    3. Sysop: obecně se shodneme, jen holt ty vidíš zavedení trestu smrti ekonomicky smysluplné a já ne. Zdá se, že se navzájem nepřesvědčíme, jestli to smysluplné je nebo není, takže dál už bychom se nejspíš jen opakovali.

                    4. Re: fatdwi 19.3.2024 v 8:46
                      Javor.

                      Eh…

                      Jasan.

                    5. ostatně trest smrti je pseudoproblém (podobně jako potraty, stejnopohlavní svazky a jejich název, podoba národní vlajky, instrumentace a tempo státní hymny), který může výborně posloužit k tomu, ale se velectěné publikum do krve porafalo a nezbyla jim mentální kapacita zabývat se problémy podstatnými (pozor, nepopírám, že pro ty nízké jednotky lidí ročně může být existence či neexistence ttrestu smrti zatraceně důležitá).

                    6. a záchranářským podobenstvím – člověku se zástavou srdce nezačneme extrahovat zkažený zub.

                    7. Sysop, fatdwi:
                      Souhlasím se Sysopem, že většina lidí se víc bojí smrti, než doživotka a nejspíš by se víc rozmýšleli, jestli to spáchají. Už jen proto, že i z doživotního žaláře se můžou dostat, kdežto ze záhrobí to jde hůř.
                      Největší argument proti je možnost justičního omylu. Kdysi byly argumenty o finanční náročnosti popravčího zařízení, ale podle mě se dá injekce i s náležitostmi zařídit dejme tomu za 100k.
                      Každopádně je to jen akademická debata, dnes nic takového nemá šanci projít.

      2. Ano, to je pěkná kravina. :-P

      3. harrod: nic není černobílé. Takovej Révai taky udělal elpaso, odseděl si ho a co? Měl by odejít do trestanecké kolonie? Zřejmě jste vůbec nepochopil, k čemu by měl systém trestů sloužit. Že z velké části nefunguje, to by byl jistě námět na debatu, ale jeho další kurvení tím, že budete vytvářet nezaměstnatelné rozhodně k ničemu dobrému nepovede.

        Navíc je otázka, co to je „spáchal trestný čin i ve stadiu pokusu“. Třeba dávnej známej se dal na gamblerství a to snadno vedlo k pochybné partě a ta nakonec z velké části skončila v base. Skončil s podmínkou, protože jeho role byla okrajová (sebrali je brzo po tom, co se k tomu nachomýtl, takže ještě neměl důvěru – o pár měsíců později to mohlo být jinak). Co vím, tak sekal latinu, bylo to pro něj dostatečné a i z toho gamblerství ho to vyléčilo (dřívější pokusy rodiny, vč. zabavování výplaty hned před prací apod.) k ničemu nevedly.

        Ve Vašem světě by měl dělat co?

        1. Násilný trestný čin je i rvačka nebo ublížení na zdraví z nedbalosti. Dokonce i exces z nutné obrany a krajní nouze. „Ublížení na zdraví z omluvitelně pohnutky.“
          „Za násilí se považuje použití fyzické síly k překonání nebo zamezení kladeného či očekávaného odporu. Za násilí se považuje i uvedení jiného lstí do stavu bezbrannosti (např. do stavu opilosti), v důsledku které oběť není schopna se účinně bránit). Pohrůžka násilí znamená psychické působení na vůli jiného“

          1. Jinak teda trestný čin je, i když v obchodě čórneš žvejky, a když se tě sekuriťák pokusí zastavit, tak ho odstrčíš a začneš zdrhat. Protože právě si se pokusil si ukradenou věc ponechat pomocí násilí (nebo dokonce jen pohrůźkou násilí). Automaticky trestňák, bez ohledu na cenu.

            1. shane: no právě. Proto jsem to napsal s otazníkem, protože by mě zajímalo, jak si to harrod představuje v praxi. Silné řeči o občanech druhé kategorie a nemnožení se (na to jsem radši ani nereagoval, jak si to představuje) jsou jedna věc, reálná aplikace pak druhá. Počítám, že harrod umí jen to první a o tom druhém nikdy ani nepřemýšlel, jinak by takové kraviny nemohl psát.

            2. od rodinného příslušníka praktikujícího „ofárny“ jsem slyšel o historce, jak bylo žalována (ale neodsouzena) jako „elpaso“ historka, kdy se dva čerstvě zletilí uživatelé návykových látek pošťuchovali kvůli dluhu vzniklého rozdělením se o paklíček sušených rostlin, a jeden druhému nafackoval a sebral mu z peněženky stokorunu.

              1. Lukas B.: jak se něco takového dostalo k OČTŘ a jak se je podařilo přesvědčit, že mají konat a když už konali, že to dotáhli až do sdělení obvinění? Mi to přijde jako urban legend.

                Když si představím, jak se „loupežně okradený“ dostavuje na nejbližší stanici PČR, tam mává sušenými rostlinami (v balíčku nebo v zapálené ruličce, nejlépe) a hlásí přepadení kamarádem, co mu ukradl stovku, tak si moc nedovedu představit, že policajt hne prstem na klávesnici. Tím méně, že by hnul zadkem a šel to vyšetřit…

                1. ona se ta scénka odehrála na peronu předměstského nádraží.

                  1. Lukas B.: to může vysvětlit, proč se do toho vložil nějaký příslušník, ale ne ten zbytek.

                    1. kdyby Vás to zvlášť zajímalo, tak si můžu dotazem oživit paměť, jestli se to elpaso dostalo až k soudu, nebo jestli to byla jen verze při výslechu.

                    2. Lukas B.: nemůžu říct, že by mě to zajímalo nějak zvlášť, ale když už jste to navrhl…:-)

                    3. takže k soudu to nepřišlo, ale úmysl vyšetřovatelů byl.

            3. A nebo staci, kdyz ty zvejky corne nekdo z tvoji kapsy.

              1. jasně. Ale to už není násilná trestná činnost.

                1. (leda bys ho předtím uvedl do stavu bezbrannosti tím, že bys do něj lil jedno pivo za druhým, až by hodil umakart)

                  1. Tusim je to rozdil v definici kradeze a loupeze.

                    1. laicky – loupež je použití násilí nebo pohrůžka bezprostředním násilím přinutivší oběť k vydání věci. krádež je bez násilí*)

                      *) krádež je i když se zmocním tašky, od které se majitel vzdálil na tři metry a utíkám rychleji než majitel. i využití momentu nepozornosti, kdy vytrhnu kabelku a utíkám, dokonce když se o ní chvíli přetahuju a tahám jen za kabelku.

                    2. Přetahování je buď loupež, nebo céčková krádež. Podle toho, ve kterém okamžiku si se o tu tašku začal tahat. jestli před tím než si se jí zmocnil (loupež), nebo potom (krádež písm. c)
                      Ukradená taška může bejt i „kapesní“ krádež, pokud má tu tašku na sobě nebo při sobě (typicky vedle sebe na lavičce v parku)

                    3. jo. Ale kapesní krádež je pod krádeží, ne loupeží. Ale je pravda, že pokud bys ho předtím ožral, tak už by to byla loupež. Kapesní krádež by byla, kdyby se ožral bez tvýho přičinění, nebylo by tam to spáchání pomocí násilí.

                    4. modelový případ je hoch potkavší dívku v baru, oční kontakt, pozvání na skleničku, přeskočená jiskra a společný odchod do hochova hnízdečka lásky. hoch vyčerpáním z milostných hrátek usne, a dívka zmizí s nepříliš objemnou, ale o to dražší součástí vybavení hochovy domácnosti. pokud dívka umocnila ospalost podáním uspávadla do hochovy sklenice, jedná se o loupež, pokud hoch usnul prostým vyčerpáním z několikanásobného milostného spojení, potom se jedná spíš o krádež*)

                      *) jakkoli se dá najít krajní případ, že opakování aktu až do usnutí vyčerpáním oběti by mohlo být – za určitých okolností – násilím.

                    5. Lukas B.: ad *) bych nečekal, že v diskusi někdy narazím na vážně míněnou zmínku o Madonně a jejím filmu Body of evidence:-))

                    6. nicméně přiznejte narovinu, jestli byste si podobný konec ke svým stým narozeninám tajně nepřál. nebo preferujete být zasažen bleskem z čistého nebe, když na své sté narozeniny ořete pole či kácíte strolmy?

                    7. No, komplikuje to sice cestu k Bohu, ale pro chlapa je to krásná smrt. (Podivné dědictví)

                    8. Lukas B.: :-) nezní to špatně, zavedu nový spořící účet s názvem „třicítka na infarkt“:-)) Přecejen co si budem, obdobně starou partnerku bude pro tento účel nutné nahradit brigádnicí, jinak by se to nemuselo zdařit dotáhnout do úspěšného konce.

                      Nicméně za podobně přijatelné bych považoval srdeční selhání během závodu za volantem třeba Lamba (před lety se to jednomu podařilo, na konci rovinky to vzal rovně do svodidel, následně se ukázalo, že byl už mrtvej).

                      Naopak obligátní uchlastání se ve 120 při práci v lomu bych klidně oželel:-)

                    9. Doporucuji pak mit vedle postele nejakou strelnou palnou. Aby vyhruzka ‚stuj nebo strelim‘ mohla byt podeprena trimanim zbrane.

                2. Neni, ale je to trestny cin taky, ne jen prestupek. Ergo, na hodnotu tech zvejd se pak nehledi.

                  1. Nasel jsem to – pokud jde o kradez veci, kterou ma poskozeny u sebe, nebo na sobe: tzv. kapesní krádeže [viz § 205 odst. 1 písm. d) tr. zák.]

                    1. jo, ale ve vlákně a v článku se mluví o násilné trestné činnosti. Ona krádež je trestnej čin i v případě recidivy, nebo pokud to bylo za výjimečného stzavu, nebo pokud to bylo vloupání, nebo pokud by tam byl souběh. V podstatě všechno v tom paragrafu kromě prosté krádeže je automaticky trestnej čin bez ohledu na výši škody.

  4. Rofl, tady to dopadlo po šíření ruských antivax lží a dalších lží, jak rusko nezaútočí a proč muselo útočit ;). Takže tohle jsou nedělní příspěvky na dfensu, pure gold ;).

    1. Přiléhavý nick.
      Už zapomněls, že jsi tu za píču od prvního komentu, co jsi sem vlez?
      Já teda nevim – nelez bych někam, kde jsem ze sebe udělal píču a kde ze mě mají srandu – asi jako Lojza.
      Píča je prima věc, ale když je to chlap, je to průser

      1. ty jsi s tím ehm „článkem“ spokojen?

        1. A kdo tady řeší článek. Ty kádruješ, tak jsi kádrován. Copak, vlastnį medecína nechutná?

      2. To Servis : Tak vy sem taky furt chodite,ze jo. A to jste tu dostal na frak nepocitane :-)

  5. Četl jsem to když jsem byl na hajzlu a musím říct, že v záchodové míse skončil produkt podobné kvality jako tento článek.

  6. D-Fensi, sorry, ale tohle fakt jako ne.

    To, že je někdo lump a trest si odsedí, se stává. Aby se mohl zapojit do života je fajn, aby po odpykání trestu mu bylo kladeno co nejméně překážek. Jinak se bude recidivovat.

    Žvásty o médiích nechme stranou.

    Ale hlavně! Střední ani vysoké školy až na výjimky (policejní, praxe v pedagogických, ne všude, …) nežádají výpis z trestního rejstříku a tudíž studovat distanční, kombinované i prezenční studium může i bývalý vrah.

    Článek je odpad, doporučuji rejekci.

    1. proč to nenapišeš vole autorovi

    2. Doplnění: Pokud vím, střední školu jde vystudovat i v krimu.

    3. Vystudovat SŠ nebo VŠ může i na doživotí odsouzený vrah v base :-).

  7. Ehm – proč by jako člověk, který něco spáchal, nemohl studovat, pokud na to má? To nechápu… 8-o

    1. … navíc při vzpomínce na to, že ještě nedávno se nemohlo studovat, když jste byl třeba kulak. :-P

      1. … že jste SPÁCHAL to, že jste byl kulak! Krucinál… :-P

    2. V kriminálech lze studovat střední školu, získat výuční list…I doživotně odsouzený může po dvaceti požádat o podmínečné propuštění.

      Dělat z blbce ještě většího není v celospolečenském zájmu, to by mu nezbylo nic jiného, než se zase obloukem do krimu vrátit.

      1. No právě!

  8. Pan Godla je slavný, točí filmy, seriály, vystupoval ve StarDance, u Krause i v jiných pořadech.

    Pokud ale svoje jistě dobré výdělky nevyužil k zaplacení dluhů, nemohu jinak, než ho pokládat za blba.

    Svoje problémy se snažil řešit pro cikány typickým způsobem – s primitivní vychcaností se snažit vyzrát na gádže.

    Že se mu to nepodařilo, je naprosto v pořádku.

  9. Autore, Váš alternativní vesmír, ve kterém žijete, je jistě zábavný, ale proč si myslíte, že by jeho pravidla měla jakkoliv postihovat i život v ČR? A pokud chcete psát o ČR, proč si o tom něco nezjistíte, abyste nebyl za debila?

    „Nevím jak teď, ale zkuste se zeptat, třebas na stavárně, zda by vás přijali ke studiu.“

    Výpis z RT není pro přijetí na VŠ vyžadován. Tam u Vás to máte zřejmě jinak, blahopřeji.

    Zkrátka: člověk se záznamem v trestním rejstříku by v normální společnosti mohl vystudovat základní školu, ale nic víc. Žádná střední škola, žádná maturita, žádná vysoká škola.

    Jak prosím ráčíte nakládat s lidmi se záznamem, který získali až po vystudování SŠ/VŠ? ;-) (zde máte i odpověď na otázku, proč to, co navrhujete, je naprostá píčovina)

    A jen čistě pro zajímavost: kde to je, ta „normální společnost“, ve které to funguje jak píšete? Existuje to i jinde než ve Vaší hlavě?

    1. ***********
      Já píšu o tom, jak to bylo v šedesátých a začátkem sedmdesátých let. Za krádež byl vyhazov ze školy. Třeba jeden spolužák ukradl dva kartony cigaret. Byla z toho obrovská ostuda ve městě. Vyhodili ho z gymplu. Pouze díky jeho otci, který byl místní autoritou (i morální) ho nechali dostudovat a udělat maturitu v sousedním městě.

      Někdy v polovině sedmdesátých let se to začalo lámat. Na VŠ kolejích se začalo běžně krást.

      Lidi z mé věkové skupiny už většinou na vše kašlou a na nějaké diskuse nechodí, protože usoudili, že to nemá smysl. Musíte si uvědomit, že současná společnost je již skoro otevřeně fašistická a řeči, že „dneska je to jinak“ neznamenají nic.
      *************

      1. yoker: možná by příště neškodilo napsat do článku, že porovnáváte se stavem před 50-60 lety. Současně zjištění, že „normální společnost“ byla za normalizace, to je hodně chucpe.

        Nějak jste opomenul odpověď na otázku, jak tedy v těch 60.-70. letech nakládal režim s krádežemi, kterých se dopouštěli lidé s maturitou-VŠ titulem?

      2. jedna věc je přijetí na školu. mluvíme-li o škole střední a vysoké, je to většinou splnění podmínek (pro střední školu ukončené základní vzdělání, pro vysokou školu maturita), a úspěch u přijímacího řízení (v nejjednodušším případě skončení nad čarou v žebříčku uchazečů). druhá věc je vyloučení ze školy pro porušení školního řádu nebo jeho obdoby u školy vysoké.

      3. To je ale pěkná pitomost. Běžně se kradlo úplně vždycky. :-P

        1. nj, bejvaly doby, kdy za krádež byl trest smrti. Bolestivej. A kradlo se furt. Dokonce tak, že na dopadení zloději tancovali na šibenici newgateskej gig a dole v davu zatím jejich šťastnější kolegové vesele kradli. Ale je pravda, že nikoho v tý době nenapadlo těm zlodějům zakázat studium. Kdo ví, třeba by to zabralo :P

          1. Presto by to v dnesni dobe melo smysl. Nebo myslis, ze treba Hepnarova mela po 20 letech vylizt z lochu? Jestlize nam lochy praskaji ve svech a efekt prevychovy se nedostavuje, pak by bylo vhodne zavest efekt neutralizace. I kdyby lumpu pribyvalo stejnym tempem, aspon by se nehromadili.

            1. Sysop: za minulých komančů bylo popraveno cca 500 lidí, z toho jen za Klémy skoro 200 politicky motivovaných, průměrně to vychází na cca 10 ročně, bez politických ani to ne. Vězňů je aktuálně přes 17k. Tedy vliv trestu smrti na přeplněnost věznic si dovoluji označit za zcela zanedbatelný. Pokud bychom tedy neuvažovali jeho výrazné rozšíření, ale pokud tady lidi hysterčili z 10 mrtvejch ročně (a typicky to bylo za vícenásobnou vraždu), pak třeba 1000 poprav ročně je naprosto nepředstavitelné číslo. Navíc z těch 17k vězňů jich jen zlomek bude kandidátů na smrt, bez velmi kreativních úprav důvodů, za něž lze takový trest uložit.

              Hepnarová je dobrá otázka. Hojer dostal provaz, „spartakiádní vrah“ Straka coby mladistvý dostal 10 let, takže byl venku před třicítkou. Měl skončit s provazem taky? Pomohlo by to něčemu? Nemyslím, že je to jednoduché, byť samozřejmě element pomsty se docela nabízí a dnešní vrazi jdou typicky na 15-20 let, vyjímečně na 25 nebo doživotí. Můj názor na trest smrti obecně je vcelku ambivalentní.

              1. Nebo takovej Popelka a Škornička, co v roce 1989 vyvraždili v Kolíně Popelkovu rodinu – tátu, mámu, babičku a mladší sestru, přičemž tu chudinku docela pomalu a krutě (snažili se ji bodnout jehlou do páteře a když jim to nešlo, tak ji pak snad uškrtili. Zbytek rodiny postříleli)

                https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/jiri-popelka-ctyrnasobna-vrazda-kolin-bojove-sporty-karate-videokazety-utek-cssr.A190212_200237_krimi_iri

                1. shane: mladiství to mají v tomto v pohodě. Za to by jim o rok-dva později provaz zcela jistě hrozil.

                  1. Popelkovi určitě. To byl ukázkovej psychopat. Škornička byl nejspíš zmanipulovanej píčus (což ho neomlouvá). Ale zdá se, že se nějak napravili, od tý doby nic neprovedli.

            2. Já apriori proti trestu smrti nejsem, ale mělo by se s ním šetřit a muselo by bejt opravdu dobře doložený, že pachatel je vinnen. Což je třeba ten případ Hepnarový, nebo Breivika, ale třeba takovej Kajínek… A bacha, spousta dnešních ohavných činů kde veřejnost volá po trestu smrti by trestem smrti neskončila ani za těch komančů.

              1. shane: využití trestu smrti je dobře vidět právě na statistice z dob komančů. Když „o nic nešlo“, tak to fungovalo myslím si docela dobře, třeba ten (dnes i díky seriálu) profláknutej Hojer. Ale když o něco šlo, byl z toho rázem nástroj politického teroru. Tedy za mě je lepší, když ho nemáme a odsouzený má aspoň teoretickou šanci se dožít nápravy.

                Drobnou nevýhodou je samozřejmě nutnost doživotně odsouzené živit, ale to je zanedbatelné (necelých 50). Z toho ne každý by šel na Pankrác pod šibenici, i tatíček Masaryk rád zmírňoval tresty smrti na doživotí, takže reálně tady máme sotva 50 kandidátů. Možná by některé z nich bylo lepší popravit, ale nepovažuji to za něco, čím by bylo potřeba se zabývat, jde o naprosto marginální problém.

                Ad veřejnost – veřejnost by ráda viděla krev, ale jak je vidět na počtu doživotí, moc často by se toho nedočkala.

                1. To jo. Oni u nepolitických trestných činů provazem celkem šetřili a bylo tam docela dlouhý přezkumný řízení, aspoň teda v 70. a 80. letech. I poslední politickej vězeň byl popravenej tuším někdy v roce 1956. Nejvíp popravenejch za „politický“ trestný činy má jna triku ovšem Beneš, tam to ale sekali za kolaboraci s nacisty v době okupace. A ani tehdy nedostal špagát každej kolaborant, ale naprostá většina stíhanejch podle dekretů byla osvobozena a zbytek dostal většinou nízký tresty, v řádu desítek měsíců až nízkých jednotek let. ASby dostal houpačku, to už musela bejt jó svině.

                  1. shane: ono je to i celkem logické, přecejen poprava je definitivní. Pokud jde o ochranu společnosti před zločincem, to zvládne i doživotí.

                    Myslím, že většina lidí, co volají po trestu smrti vůbec netuší, jaká jsou čísla a kdy reálně by na ty tresty došlo. Často jsem to viděl u trestů, kde padlo třeba 15 let – jó to by se za komančů nestalo, tam by dostal provaz. Leda kulové, kdyby hrozil provaz, musel by v první řadě dostat doživotí. Místo 15 let nikdo provaz nedostane, to je absurdní. Ale lidi tak často uvažují, vůbec jim nedochází, že absence trestu smrti je pro odsouzené na méně než doživotí zcela irelevantní.

                    1. Nejde jen o trest smrti, ale obecne onen „napravny“ model. Povinna prace, napriklad. Ne jen pro ty, co maji zajem. Kdo ma zajem, dostane lepsi praci. Kdo zajem nema, dostane tu horsi. Kdo makat nebude, nedostane ani najist. Jeho svobodna volba, atd.

                      Celkove si myslim, ze pro fury tech, co tam jsou, to nema zadny vychovny ucinek. Lehci provineni – jasne, muze se stat kazdymu, neni nutny ho zrovna vlacet s kouli u nohy. Ale prokazane prasarny by mely byt peklo na Zemi. Aby toto spolecnost zatezovalo co nejmin. Tady se breci, jak neni na duchody, seskrtavaji se socialni davky pro matky a na druhou stranu vezni maji super socialni peci.

                      To mi vadi.

                    2. Co jsem čet o tom, jak to chodí u doživotních trestů, tak to žádná slast není. Příšerná nekončící nuda a pruda. Na desítky let. Fuktajxl. Oni jsou prakticky na samotce.

                    3. Sysop: obecně s tebou souhlasím, ale práce vězňů v mírových podmínkách rozvinuté civilizace je problém. Kdysi dávalo smysl poslat vězně do solných dolů nebo na galeje, dnes nic takového nemáme a není jednoduché jim nějakou práci dát. Dovedeš si prakticky představit uplatnění vězňů u vás ve fabrice? Tedy co by dělali a jak by probíhalo zajištění? Tam, kde se pohybuju já je to naprosto mimózní představa, není doslova nic, co by mohl dělat vězeň, s výjimkou uklízení. Což je nákladově mnohem levnější s nevězněm.

                      A pokud jde o důchodce, jako sorry, ale 17k vězňů proti 2.8M důchodců? Vězni stojí asi 0.4% výdajů na důchody. Jasně, cca 10 miliard je kupa peněz, ale nemyslím, že je řešením nucená práce vězňů.

                    4. Jj, ekonomicky se to nevyplatí. Oni by vězni většinou rádi pracovali, ale práce není. Ona je v lochu dost nuda a prací si i něco vydělaj

                    5. Re: fatdwi 18.3.2024 v 14:23
                      Jako pubos jsem makal s muklama v bohunicke panelarne (hned vedle veznice) a pak i v cihelne v Modricich. Dobre placena prace a oni taky kmitali. To bylo ovsem za sociku, to se mukli nejakejma pravama moc ohanet nemohli.

                      A slo to, ne ze ne. Pot z nich strikal.

                    6. Sysop: já se neptal, co bylo včera, ptám se, co bys jim dal dneska a jak by to probíhalo.

                    7. Re: fatdwi 18.3.2024 v 19:47
                      Dneska? Dal bych jim ty prace, ktery bud nechce nikdo delat, nebo ktery jsou fyzicky narocny a nahovno placeny. Typicky vsechny mozne prace, co delaji UKcka. At se UKcka vzdelavaji, beztak jsou ten protezovany na ruznych skolach, tak okay. A na jejich mista bych cpal mukly – stavby vseho druhu, tezky prumysl (kterej jeste zbyl), udrzby ruznych prostor, atd. K tomu vostry hochy s broknama a pokud mozno separe od beznych lidi.

                      Zase tak moc tech, co bruci za tezky zlociny neni, aby se pro ne prace nenasla. A ti, kterym by ji sebrali, at se rekvalifikuji na neco lip placenyho. Prace je plna prdel, jen je potreba se ohnout.

                    8. Sysop: „nahovno placený“ je jasný indikátor toho, že je to ekonomický nesmysl. Použitím vězně na „nahovno placenou“ práci se z toho stává práce drahá. To je prostě realita toho, že neplatíš jen za práci vězně, ale taky za celý ten aparát kolem, kterýho zajišťuje, že se z basy na pracoviště dostane a že se taky do té basy odpoledne vrátí.

                      Představa, že zedník, místo kterého maká mukl, se „rekvalifikuje na něco líp placenýho“ je za mě taková, jak to říct,…ankapácká.

                    9. Re: fatdwi 19.3.2024 v 6:56
                      Kdyz misto UKcka nasadim jineho zednika, znamena to, ze UKcko pojde hlady? Spis bych rekl, ze se poohledne po jine praci jinde.

                      „Nahovno placenou“ myslim uhlem prumerne vydelavajiciho cloveka. Jinak bychom museli pripustit, ze zanedlouho bude nahovno placena i ta prumerna prace, diky soucasnemu rizeni Uhnije.

                      Kdyz se nekde muze krast po stovkach milionu a jinde jsou neuklizena mesta, tak je nekde chybka, rekl bych. Rikam jen, ze technicky i financne resitelne to vidim. Jina vec je vule, humanismus, vseobecna zlodejna a dalsi faktory, ktere z toho delaji sci-fi.

                    10. Tam nešlo o nějaký práva muklů, ale o to, že stavbu i krimnál platil stát, takže se to účetně nějak zašmoulilo. Navíc se na případnej zisk nekoukalo. Dneska jsou ty stavební firmy soukromý a platit kromě muklů i bachaře na jejich ostrahu se jim obvykle nevyplatí. Nebo tu ostrahu platí stát, ale pak jsou to výdaje navíc, který musí stát zaplatit. Tomu, aby byla zřízena továrna ve věznici zase brání soukromí podnikatelé, kteří řvou, že je to nekalá konkurence. Ona nějaká práce v krimu je, jenže je jí málo a není pro každého.

                    11. Re: shane 18.3.2024 v 21:15
                      Znam typka, kterej mel firmu postavenou na tom, ze daval muklum praci. Takovou tu manualni nekde u stolu – neco skladat, montovat a tak, neco ve stylu Chranenych dilen. Fungovalo mu to dobre, pak se do duchodu a nikdo to neprevzal. Pritom vydelali vsichni.

                    12. Jo, tohle funguje.

                    13. sysop: to by mě zajímalo, jak by se ti líbilo, ohledně té neutralizace, kdyby se třeba nějakému mafiánovi zalíbily tvé pozemky a nemovitosti, hezký výhled, hezká příroda, moc pozemků k dobrovolnému prodeji už u nás není…

                      Tak by se někde na tvém pozemku mohla najít mrtvola, 3 svědci by odpřísáhli že tě tam viděli a místní vyšetřovatel by potřeboval povýšení a odměny za vyřešený „případ co otřásl celým okresem“, protože se mu narodil další potomek.

                      Jaké je v tomtot podniku vlastně riziko pro zainteresované ?
                      Popravený už nebude žádat o obnovení případu, pravda zmizela spolu s ním a nikdo jiný se v tom šťourat nebude bo nechce zkončit jako ty.

                      Myslím že „divoké devedesátky“ byly ještě příliš mírné pro nás. Že se můžeme dočkat ještě horšího repete v podání ukrajinských mafiánů a oligarchů.

                      Ty pestré multikulti zahraniční mafie co tu operují dnes, to nejsou ti bodří taťkové co občas nacpali nějakého nezbedu do sudu.
                      To je úplně jiná liga. A ti to tu mají solidně rozparcelované už teď.

                      Snad nemusím dodávat, že proti takovým je člověku celý arzenál pictolek k ničemu.

                    14. Re: kaBrnak 18.3.2024 v 14:44
                      No, jak rikam – ‚i kdyby to melo zachranit jen jeden…‘.

                      To je presne ten klasicky faul. Mame sice problemy, ale na reseni budeme srat, protoze bychom u toho treba mohli slapnout vedle a jednomu cloveku udelat prikori.

                      Zrovna dneska jsem si koupil fresh juice v Tescu a zjistil jsem, ze i ty siroky vicka uz jsou pridelany. Takze nosim svycarak a odrezavam to (ty velky se trhaji fakt blbe). Je dobre, ze to udelali, protoze i kdyby to melo zabranit zahozeni jen jednoho vicka… zejo.

                    15. Jasně. O potenciálním trestu smrti lze uvažovat v případě udělených „porevolučních“ doživotních trestů. Nechce se mi to hledat, ale mám za to, že v současnosti si doživotí odpykává něco kolem 40 lidí. I za předpokladu, že by všichni dostali špagát (což by nedostali), tak by to s celkovou statistikou vězněných ani nehlo. Za celejch těch 35 let těch doživotí nebyla udělena ani stovka, nejspíš tak s bídou sedmdesát.

                    16. shane: vždyť jsem to psal o kousek výš, že doživotí nemáme ani 50. Jasně, někteří už to mají za sebou, takže celkově těch trestů bylo rozdaných víc, ale kdo ví, jestli by z toho byla provazů aspoň půlka. Absence trestu smrti je prostě věc politická, praktická není v ničem (náklady jsou z celkového pohledu zanedbatelné, ochrana společnosti je řešitelná doživotím).

                    17. Re: fatdwi 18.3.2024 v 14:28
                      Pokud myslis naklady na popravu, tak to neni az tak davno, co je stat vyuctovaval pozustalym.

                    18. Sysop: ne, myslím náklady na doživotní vězně.

                    19. Re: fatdwi 18.3.2024 v 19:50
                      Ach tak. No prave, zaprazenim do pracovniho procesu by se aspon trosku redukovaly. A prace by se nasla, ne ze ne.

                    20. Sysop: tím jsem chtěl říct, že náklady na doživotního mukla jsou natolik zanedbatelné, že nevidím smyslu vymýšlet jejich snižování, tím méně jejich popravováním. Je to téma sice mediálně vděčné, ale prakticky nic neřešící.

                    21. V tom se prave neshodneme. „I kdyby to melo zachranit jedinou tisicikorunu“, tak to imho smysl ma. Casto slysim v mediich, ze vlastne platy politiku jsou v celkovem rozpoctu zeme zanedbatelne. A hned nato slysim nejake narky nekde v Horni Dolni, ze jim stat nepriklepl par desitek tisic na cosi. To jsou ty spojene nadoby.

              2. nejsem si jistý. neboť policie a soudy jsou plné lemplů úplně stejně, jako kterékoli jiné branže*), a riziko pochybení ať už lemplovstvím nebo sledováním nějakých zájmů tady bylo, je a bude. těch kostlivců co leze ze skříní, brrrr! no a u takovbého breivika nebo hepnarový (chyceni na místě činu se zbraní v ruce a svědků jako máku) se z toho může stát velmi zajímavý souboj znalců v oboru psychiatrie.

                *) vlastně ne tak docela. v žebříčku povolání dle zločinnosti policajti pravidelně obsazují přední pozice. téměř kdekoli na světě.

                1. psychiatrii stranou, ale právě proto, že policajti a soudci jsou tlupa lemplů, zak bych se do trestu smrti nehrnul. Ono stačí si přečíst něco o rehabilitovaných trestech smrti v USA. Člověk se nestačí divit, jak málo tam stačí k trestu smrti*. Je-li poblíž místa činu přítomen negr nebo tulák, je případ prakticky vyřešen.

                  1. To chapu, ale zatim se dostavame do opacneho extremu, model „i kdyby to melo zachranit jednoho nespravedlive…“. Vcera jsem strikal stromky prvnim jarnim postrikem. Muze se stat, ze to schytala nejaka vcela. Mrzi mne to a mrzelo by mne to i kdyby byla z meho ulu, ale pokud chci mit urodu, tak ji nemuzu nechat sezrat plisnim a obalecum.

                    1. No, kdybys měla bejt ty ta včela…

                    2. Re: shane 18.3.2024 v 15:08
                      Spekulace, moc dobre to vis. Kdyz sedam do auta, taky pocitam s tim, ze mne muze nejakej kripl zrakvit. A nadelam s tim neco? Mam chodit pesky? Proste s nejakou mirou rizika se zit musi. A tohle do toho taky patri. Ta pravdepodobnost, ze zrovna ja budu ten nevinnej, co dostane spagat, je ve srovnani treba s tou autonehodou miziva.

                    3. btw, ono to teda neni příklad od nás a ani to nedávám, protože bych tím chtěl něco ideově naznačovat, v USA se tyhle věci děly a dějou taky a celkem hojně, ale víš, že někdy začátkem 80. let byl v SSSR za vraždy spáchané Andrejem Čikatilem odsouzen a popraven nějaký hasič, kterýmu to prostě přišili? Než vsadit kejhák na dobrou práci policie a státního zastupitelství, tak radši risknu to, že pár hnusnejch vrahů dožije někde v kriminále. Ono ani z hlediska vnímání spravedlnosti není moc dobrý, když se tyhle přehmaty dějou. A furt lepší vylýzt z lochu po dvaceti letech s tučným odškodným, než nějaký výnos in memoriam někde na úřední desce.

                    4. shane: dobrá práce policie, ha ha… Hojer – z první vraždy v Děčíně byl podezřelý její exmanžel, jak to dopadlo nevím. Nějaký vrah na Slovensku – z jednoho jeho přepadení byl obviněn týpek, který to nakonec nedal a po propuštění asi za rok zemřel. A to jsou jen mediálně známé případy, nedělám si iluze o „práci policie“ ve spoustě složitých případů, kdy je pachatel neznámý a po ruce se nachází vhodný podezřelý…

                    5. Jo. A to PČR z hlediska výběru a výcviku patří ještě k těm lepším policejním sborům.

                    6. Na to vilezení s tučným odškodným, by ses měl nejspíš zeptat toho, co nedávno propustili. Tempela.
                      Zase máš na stole klíče od planety?

                    7. Re: shane 18.3.2024 v 15:15
                      Stat te odkragluje vlastni neschopnosti i jinak, ale ty soudni prehmaty jsou vzdycky zajimavejsi. Asi tak, jako pad malyho letadla. Ctyri lidi v letadle, to neni jako ctyri lidi na silnici.

                      Konkretne napriklad spatny leceni lidi, neproplaceni leku, atd… takovejch prikladu by se naslo. A to vubec netaham trumfovy esa jako neleceni pacosu behem kovitu, coz byla jedna z hlavnich pricin, proc pak koncili na ventilaci a mnohdy i v penalu.

                      Takze kdyz ze 17000 odsouzenych je par preslapu, tak je to statisticky asi tak to samy, co se deje kdekoli jinde, kde neco ridi stat.

                    8. Sysop
                      18.3.2024 v 20:20

                      vono to je mnohem víc, a nejsou to jenom přešlapy, ale ai justiční zločiny a organizovaná TČ

                2. Lukas B.: „znalec z oboru psychiatrie“ by měl být pro většinu lidí větší noční můra než fízl z oddělení vražd. V tomto je zajímavé se na nějaké ty starší případy podívat. Nejlepší jsou zasvěcené komentáře psychiatrů, kteří odsuzují dřívější posudky svých kolegů. Pár takových a člověku rychle dojde, že není nic horšího, než právě psychiatr. Posudky zcela ode zdi ke zdi, to už je snad i ten čokl na pachové konzervě lepší důkaz.

                  1. přesně tak. neboť nad policajtem visí meč následného přezkoumávání, což (snad) ty největší excesy lemplovství a sledování jiných zájmů eliminuje. přezkoumávání duševního zdraví je mimořádně kalný rybník kde projde kdeco, neboť duševní porucha není zlomená noha ani jaterní nemoc a nedá se roentgenovat a snímek či laboratorní výsledek založit do karty. byl/nebyl příčetný, uvedl se do stavu nepříčetného vlastní vinou (tč opilství), bylo dlouhodobé požívání návykové látky příčinou toxické psychozy a schizofrenie, nebo byla neléčená schizofrenie příčinou rychlého a hlubokého spadnutí do závislosti a tedy prapříčinou toxické psychozy v okamžiku spáchání?

                    1. Lukas B.: Kájínek, Krámský…. Nicméně rozhodně je to složitější a tedy (pravděpodobně) podstatně méně časté než nepřezkoumatelný blábol psychiatra.

                      Co je mimochodem už naprostý úlet je i zde neblaze proslulý Straus a jeho biomechanika. Byl v pár pořadech, kde se holedbal svými výpočty, mě z toho šel mráz po zádech. V podstatě bylo úkolem napsat posudek, který se v případě absence důkazů dá za důkaz označit a sprostého podezřelého odsoudit.

Napsat komentář

D-FENS © 2017