Zahraniční politika je vějička, aby se lidi nezajímali moc o vnitropolitickou situaci. Něco jako fotbal pro sluníčkové intelektuály.
Dissenter
Upřímně, vnitřní politika je v našem státě vedena v tak úzkých mantinelech, že je skoro jedno, jestli ji dělá Andy, Péťa nebo Míra. Zahraniční je trochu důležitější.
Jihočech Honza
V čem? Abychom mohli vysírat v zájmu amerického deep state? Nebo žida Soroše? Nebo koho vlastně?
misaka
No, upřímně, bejvávalo.
Poslední rok a půl je to v půlce světa jinak.
Dissenter
Legitimní úvaha, cosi podobného prosazoval Mlha Zeman, že vstřícnější politika k lidové Číně (a méně vstřícná k Čínské republice na Formose) nám přinese ekonomický benefit.
Jaká je realita? Po několika letech přicmrndávání komunistické Číně nestoupl objem investic z Číny ani významně rozdílně obchod. Taiwan investuje o něco více než Čína (i přes nepoměr velikosti) a export do Číny je cca 6-7x vyšší než export na Taiwan (absolutní čísla).
Můžeme si tedy dovolit (zaplatit) hrdost a důstojnost, ale na druhou stranu nedělat neuvážené kroky (Pekarová ano, Fiala nebo Pavel ne). Naopak vlezdoprdelkovství k Číně neneslo.
ygorek
Dissenter 16.4.2023 v 19:01
Pro „provádění“ zahraničních vztahů s Čínou vypracovalo MZ podrobný manuál.
Z hlediska mezinárodních vztahů je dobré vzít v úvahu, že ČLR se považuje za zástupce všech čínských provincií a ČR (Tajwan) rovněž.
Proto není možné udržovat s oběma státy diplomatické styky na stejné úrovni, ale je možné s oběma státy provozovat styky kulturní, vědecké a obchodní.
Proto ČR s ČR (dobrý ne?) obchodovala a jinak spolupracovala před Zemanem i Vystrčilem.
Dissenter
To jo, ale za Mlhy nabrala pro-lidově-čínskou faleš. Korekce na druhou stranu mi přijde (laicky) rozumná.
ygorek
Dissenter 16.4.2023 v 19:11
Zajímavé. Ono záleží na počasí?
Nebyla to spíš taková Macronovská faleš?
Jak zpívával Eddy Grant – Do with France style…
Korekce na druhou stranu?
Oni Formosu neokupují Číňané po zabití desítek tisíc domorodců? (Míním Incident 228, který s exodem Kuomintangu prý souvisí.)
Dissenter
Je jedno, jestli to Mlha odkoukal ve Frankreichu, nebo je slávista, zkrátka tak činil a výsledek nula.
Řešit vnitřní problémy Čín (staré 75 let) je věc, do níž se není vhodné zabrušovat.
Jihočech Honza
Než buzerantské, feministicko-multikulturní USA, to už radši Čína. Aspoň bude v ulicích pořádek a vlaky budou jezdit včas.
kaBrnak
Akorát ti bude nařízeno kam smíš chodit a kam už ne. Třeba nebudeš smět opustit smradlavé sídliště (jen na cestu do čínské kolbenky a zpět, kde budeš na 12kách bouchat ajfouny jako teď číňani), centrum bude jen pro vyvolené. A cestování vlakem mimo město pro ještě víc vyvolené.
Na základě systému sociálního kreditu.
Jihočech Honza
To bude ovšem záviset na protektorátní vládě, jestli to bude Eliáš, nebo Moravec.
Hupert
Jo, ta si z nabízených kreditů vybere buď sociální, anebo pandemickej.
Hupert
Válečnej, genderovej, uhlíkovej, imigrační?
fatdwi
Jihočech Honza: Vy teda jedete, jste nějak přebral včera, ne? Vlaky na čas v Číně? Jak které a jak kdy. A hlavně, taky byste v něm nemusel sedět, když se to straně a vládě nebude líbit.
A pokud se nepletu, už jsme to v úplně jiné diskusi kdysi dávno řešili a Vy jste v Číně nebyl ani na dovolené, natož, abyste to tam znal trochu líp. Takoví, jako Vy jsou nejhorší, protože sem chtějí zavléct něco, co bude katastrofa i pro ostatní, ale ve své blbosti to nejsou schopní vidět. Doporučuji se tam odstěhovat, užívat si absenci multikulti sraček a přesné vlaky, ale hlavně to netahat sem nám, kteří o to nestojíme, resp. stojíme o to ještě míň, než o ty multikulti píčoviny. Protože s multikulti zatím přichází aspoň jakž-takž prosperita a jakž-takž svoboda slova, zatímco s komančem, jedno zda ruským nebo čínským, přichází zcela jiné hodnoty, typicky s uvažováním středoevropana neslučitelné.
servisdok
„Protože s multikulti zatím přichází aspoň jakž-takž prosperita a jakž-takž svoboda slova“
A zrovna před tímhle textem, napsat někomu jinému, jestli včera nepřebral..
fatdwi
servisdok: a ne snad? Keců o tom, jak je v Rusku skvěle tady od Vás a Vám podobných čtu denně pomalu tuny, ale nikomu se do toho ráje nechce. A někteří – považte – ten ráj zase nechtějí znovu tady, stačilo těch 40 let. Nechápu, co Vám a podobným hráblo, že chtějí nejen hrůzu pro sebe, ale i všechny ostatní – se tam odstěhujte a vyžerte si to sám, proč máte potřebu to tahat sem? Nevidíte na Ukrajině, co tam Rusák dělá?
Nenávidíte svoje vlastní lidi tak, že byste chtěl, aby se měli hůř, abyste konečně mohl říct: „já to říkal, že je v Rusku líp“. Přičemž to „líp“ bude znamenat to, co na Ukrajině – jasně, že je v Rusku líp než na Donbase. Ukrajinec totiž nevzal tanky a nešel okupovat Rusko, víme?
Jihočech Honza
fatdwi: do démonizovaného Ruska odešly během posledního čtvrstoletí miliony lidí, Rusů z bývalého SSSR, ale i spousta Tatařínů ze středoasijských chanátů (zároveň z Ruska utekly taktéž statisíce – Židé, Němci a různí dekadenti, to nepochybně).
Nevím, proč do toho taháte minulý židobolševismus – to čekáte, že by tu Rusové znárodňovali, kolektivizovali a rozkulačovali? Jako posledně? Svět se ale změnil.
Nehledě k tomu, že jsme si většinu z toho udělali sami, nebyla nám dost dobrá Říše, nebyla nám dost dobrá Církev, tak jsme dostali protentokrát a lidovou demokracii. Ale to my ne, to Rusáci.
ygorek
fatdwi 18.4.2023 v 15:05
Nevidím, co tam Rusák dělá, nejsem tam. Tuzemská média ve mě vyvolávají dojem, že si tam hraje na Němce. Alespoň podle toho, co mi vyprávěl děda.
S multikulti prosperita nepřichází, ale odchází. Svoboda slova dtto.
Tak bych sumarizoval svou četbu ve zdejších diskusích.
Prosperita by přišla pouze v případě, že by se multi zbavili svého kulti a přijali to evropské, tedy že by do prázdných natažených dlaní uchopili motyky a prostředky na živobytí dobývali v potu tváře, jak jest psáno.
opravdu nechápu neskonalou naivitu a debilitu všech vohnoutů, co se nechávají vodit na nudli tvl, každej kokot furt vysírá se slunečníkama – přičemž už ERÚ schválil další zvýšení distribučních poplatků právě a pouze kvůli tady těm kunďárnám, takže nejenom, že každej kretén, co si hraje na solárního mikrobarona, na tom nakonec prodělá kalhoty, ale eště ai všichni vostatní to budou platit i s těmadle dementama
a s těma lednicema to je taky hrozná prdel, jednak už v rajchu většina těch, co má aspoň půl mozku, spočítala dávno, že až všecky dotlačijou na tydle kunďárny už jenom v pár nejvěčích (a nejvíc vypatlanejch) městech, tak už tehdy dojde elektrika, a za druhý samozřejmě, jak se vo tom veřejně tají už tři roky, tak teď pomalu bude vstupovat do realizační fáze ten výnos nejvyššího sovětu, vo zákazu (kolikátým už?) dalších chladiv, čilivá si dementi pořídijou pomrdaný lednice za půl mega, až bude trochu větší mráz, stejně prodělají kalhoty jak to bude naplno valit eletriku do přímotopnejch spirál, a eště po vosmi letech když se na tom cokoli stane, tak jim řeknou, že to rači vyměnit, pže to víte paninko, chladivo už je zakázaný, my to můžem sice spravit a naplnit tím vaším původním, ale když to bude něgde netěsný, stejně to zas uteče a pak už vám ho nesmíme legálně prodat; ale možná eště negde budem mít flašu, jenom za desetinásobek ceny novýho chladiva, neberte!, jako to je běžná storka už 15 let u lednic (a mražáků) na žrádlo; jo a po vosmi letech to nebude v rámci hytlerinflace za půl mega, ale za mega dvěstě
Forge
Škoda, že tenkrát Kazmovi nevyšel ten projekt s Coondou.Kampak by se býval hrabal krteček.
pro rejžáky je todle trh na hovno, byrokracia, málo zákazníků, navíc samej pravdoláskovej kretén
investujou v říši a když tady nebudou samý uvřískaný čivavy, tak přes dojčlandy sem padne subdodávka a jiná popávka po lidskejch robotech k pásům
Chramostejl
No hlavne si malokdo uvedomuje, ze cela CR je (populaci) vlastne jedno mensi cinsky mesto, ze… Tak nejak pod rozlisovaci schopnost cisare Kremika, kdokoliv u nas sefuje, je z jeho pohledu na urovni prefekta a niz, takze by mel otravovat maximalne uredniky na ministerstvu. Vejlety na Tchaj-wan nejsou cinanum (kontinetalnim) ani k smichu, proste je ignorujou a jen mistni pobocka guanbu obcas udela bububu… A tady se z toho vsichni muzou posrat.
Pro vetsinu sveta je obchodni partner Risa. Vsici zakladaji pobocky atd. tam, a votama se vsecko ridi a tama tecou prachu. Psonci to pochopili a snazi se aspon drobky sebrat. Tady pyce akorat kazdymu vokopavaji malicky na nohach a tak jsme proste porad kolonia rajchu.
Pavol
hmm.. nie je to tak vlezoprdelkovsky pristup?
Viem si predstavit dovody preco neist na ostrov, ale niekde na chvoste dovodov by mala byt snaha oblizovat topanky sikmookemu panickovi.
Tak pokud ta bezdětná tupá pica dohodne aby nam tu tsmc postavilo tovarnu na čipy tak to bude velmi úspěšná delegace. To se nicméně nestane a ta bezdětná tupá pica zůstane bezdetnou tupou picou
Já vím, že se ta věta nemá používat, ale stejně:
My jsme vám to říkali!
Nechtěli jste AB (z dobrých důvodů), ale nikdo lepší tady nebyl. Tak se zalkněte Fialovým hnusem, Markétou Dvousvetrovou a dobrým vojákem Lipavským!
Jak já se těším na chvíli, kdy Rusové vystřílí banderovce do posledního kreténa a bude se jednat o to, jestli jen Donbas, nebo celou levobřežní Ukrajinu.
misaka
Díky Honzo, zbavils mne asi té poslední iluze, kterou jsem o tobě měl. Jenom tři příspěvky na této stránce a můj dřívější chybný úsudek o tobě je opraven.
Good luck.
Jihočech Honza
Misako, a Ty věříš ve Vítězství Velkého Vůdce Zelenského? Že grossoffensiva vyžene krrrrrtka z Donbasu a Krymu a pozítří se bude tančit všude?
misaka
Ne, tomu rozhodně ne.
Máš stejnou vlastnost jako celá ta tvoje banda senildoků, kabrnáků, behemotů, tj. bandy, ke které jsi přilnul: projektuješ oponentovy názory.
Zejména nemám rád to, když nějaký stát posere všechny smlouvy, které podepsal a ke kterým se zavázal a ve jménu slova svého vůdce později napadne stát jiný. Kór násobně slabší.
Nemám rád, když agresor mluví o nevůli napadeného se vzdát a dělá z toho něco, co ospravedlňuje další boje, legitimizuje sviňárny a otevřeně z napadeného chce udělat toho, kdo za vše může – protože se nevzdal.
Nemusím ani kecy o vystřílení kohokoliv – kdokoliv je vede, si většinou k násilí mnoho nečuchl, nechtěl by ho pak.
Vše už tady v historii bylo a ty sis z toho vzal jen to, cos potřeboval.
Jihočech Honza
Misako, ten stát sice něco podepsal a k něčemu se zavázal – v úplně jiné době a situaci, v dobré víře, a najednou se všechno změnilo, dobrá vůle je zesměšněná jako slabost a za dobou vůli dostal výsměch do tváře: měli jste si to nechat podepsat…
Žádný z veteránů studené války by nedělal, co dělala svině Nulandová, a nikdo by to nenechal zajít takhle daleko. Ale teď vedou Západ nuly a hysterici a my můžeme jen doufat, že to tu nevyhodí všechno do luftu.
fatdwi
+1
Hupert
Co nám tu hanobíš naše nejmilejší Spojené státy?
Hupert
Misako, že ty jsi nemyslel USA? Jak jsem to měl ale poznat?
cyklista
No to jsou zase kydy. Zeman ohlašoval neustále nějakou čínskou finanční aktivitu a skončilo to všechno ostudou, případně zavřením nějakého toho jeho poradce. Čína potřebuje akorát získat technologie a prodávat. Stačí se podívat do Afriky nebo Asie, jak si Čína představuje rovnocennou obchodní spolupráci. Srí Lanka dokonce po čínské pomoci zkrachovala. Na rozdíl od Číny je Taiwan normální obchodní partner.
Jihočech Honza
Srí Lanka zkrachovala po budování zelené utopie, ty kokot dreveny.
kaBrnak
Nacifikace a hitlerizace Ukrajiny dosáhla zcela nové nevídané úrovně:
A česká vláda se tak stala de iure spolupodílníkem na genocidě. Dle českých zákonů. A každý kdo vystavoval ukrajinskou vlajku pak vinen ze schvalování genocidy.
A jediný kdo má odvahu říct co si myslí, jsou jako obvykle cikáni:
A do českého slovníku přibylo nové slovo „ukinda“.
misaka
Jdi ty brouku, obdobné hysterické výzvy padají i z druhé strany, akorát opačným směrem a to tě nechává v klidu?
Je válka, řeči se vedou, voda teče.
Kdyby tvůj Vláďa nepřivedl svět do této šlamastyky, nemuselo to být.
Jihočech Honza
Jak jsme si krrrrtka vychovali, takového ho máme. Tak dlouho se bombardovalo, sankcionovalo a invadovalo, až méďa vylezl z brlohu a převrhnul stůl.
misaka
A když mu ten stůl spadl na nohu (zpackaná operace – přepadení letiště u Kyjeva, následný ústup popsaný jako plánovaný, potopení vlajkové lodi, masivní podpora celého Západu, zmrazení kapitálu, sankce kam se podívám, chladný nezájem nezúčastněných zemí a zvýšené obočí dosavadních šikmookých spojenců, ústup do zákopů a rok a čtvrt trvající patová situace ne nepodobná IWW), sklenice se rozbily a on od nich má dost pořezané tlapy, ale méďa stále šlape do těch střepů a diví se, že to bolí.
Jihočech Honza
To nepochybně, méďa má tlapu a čumák v pasti a teď mlátí kolem sebe a buď buď milostiv tomu, kdo se drápům připlete do cesty. A v brzku vyprostí z pasti i čumák a bude teprve zle.
misaka
Njn, tak to vypadá když se z pozorovatele stane fanoušek.
S tebou už si o tom asi nemám co říci.
Přeji příjemnou dopravu načas jezdícími vlaky – jenom se občas mrkni, kam jedeš.
corona
misaka:
„…si o tom asi nemám co říci…“
– – –
Zkus bojovat východněji, Bachmut, Avdějevka. Žoldáky berou furt, do Síče určitě. Až to vyhraješ a budeš koukat u Kerče do vlnek moře, bude pro tebe Péťa Pávek zajisté připravovat nejen metál, ale i nějakou trafiku a další prebendy…
:OD
servisdok
JH:
Ještě Ti zapomněli vyčíst ten An-225, z kterého se tu takzvaný „Mrcasík“ mohl natřikrát posrat.
Ten hangár rozstřelili chochli, aby se k tomu éru Rusové náhodou nedostali.
kaBrnak
Jak známo, existuje přinejmenším 20 způsobů jak dostat medvěda ven z brlohu.
Ale zatím nevymyslel nikdo žádný způsob jak ho dostat zpátky do brlohu, když už je venku.
Naposled to skončilo vyvěšením rudé vlajky nad reichstagem, pak se teprve rozhodl zalézt zpátky do brlohu.
Tedy, částečně.
Nevím jestli troglodyti a mentálové nahoře v diskuzi touží po tom, aby jejich město vypadalo jako něco mezi Mariupolem a Bachmutem, ale já tedy rozhodně ne.
Jihočech Honza
Když to tak strašně chtějí… Představ si prase Novotného chcípajícího u kulometu někde na královských schodech a Jegorov s Kantariou 2.0 vyvěšují trikoloru na sv. Vítu. Když jste to tak strašně chtěli…Sláma u kravína!
misaka
Víš hanzi, jedna technická – když se to stane, povezeš se v tom taky. Průměrný Ivan má rozlišující schopnost oddělit osobu Čecha bránícího vlast od s Rusy kolaborujícího Čurdu (jako jsi ty a kaBrnák) velkou asi jako schopnost mravence pochopit Pythagorovu větu.
Aby ti nehráli dřív.
Jihočech Honza
Checht.
Manželku a dcerku zamknu do chlívku a počkáme, než se to přežene. S Ivany popijeme a nějak se domluvíme.
misaka
Věřím, Čurdové se vždy uměli domluvit.
Jihočech Honza
Mezi Balabánem a Přeučilem je široké spektrum, někam se vejdu.
servisdok
Asi tak podobně, jako JH.
S Ivanem se lze naprosto v pohodě domluvit, mám to na rozdíl od blbečků mnohokrát vyzkoušeno.
A ani v jednom případě jsem nemusel ani pomyslet na nějaké Čurdy. Ani náznakem.
Všecko je to o lidech, víte blbečci?
Když k Rusům budete přistupovat a jednat s nimi tak, jak tady předvádíte, dopadnete přesně, jak zasloužíte – to jest špatně a ani nebude nutno přivolávat nějaké Čurdy.
Nemáte kurva ani ponětí, co to je za lidi, jací jsou to vlastenci a naprosto právem hrdí vítězové poslední války – a druhé zrovna vy chcete přirovnávat k Čurdům?
Vy, kteří pohrdáte lidmi z národa, o kterém nemáte ani šajn?
fatdwi
servisdok: já Vám rozumím. Protekční soudruh, co jel melouchy a využíval komančský marast nedostatku všeho na maximum, ten se uměl s Ivanem domluvit vždycky skvěle, o tom žádná. Ale že Vás huba nebolí tady pak moralizovat, měl byste spíš zalézt do kanálu.
shifty
Jen doufej, že ten chlívek Ivani nenajdou. Možná by jsi pak ještě se slzou v oku vzpomínal na EU a buzeranty.
Jihočech Honza
Tak to ani náhodou. Co se má stát, ať se stane. A čím dřív se Mordor rozpadne, tím líp.
fatdwi
Jihočech Honza: jeden den se tu oháníte biblí a nirvánou a druhý den jste nenávistný blbeček s rozhledem kopáče. Zajímavé, co se u Vás děje. A taky smutné. Zkuste si někdy najít, co jste tu psával před Agresivním únorem, poznáte vůbec, že jste to byl taky Vy?
shifty
Jekyll & Hyde hadr. Už mu to leze na mozek.
servisdok
Neleze, vy dva blbečci. Je jen realista a umí se dívat.
Jihočech Honza
Díky, servisdoku.
K tomu chlívku: babička byla ročník 29, takže zažila židozednářskou republiku, protentokrát, osvobození, nádech nad vodou, a opět pád po hladinu.
V květnu 1945 ubytovávali ve strážním domku (praděda byl železničář) dva sovětské důstojníky, na které vzpomínala jako na vzdělané a zdvořilé lidi, mimochodem Ukrajince, pak přišel konec, oslavovalo se, pilo (tehdy prababičku a babičku praděda zamkl do chlívku ke kozám) tak ti dva důstojníci ho varovali, že komunismus je „rabotit, rabotit, ničevo nedumať), tehdy jedinkrát viděla tatínka opilého, ale babička i prababička přežily bez úhony.
Ale od té doby jim otravovali život Češi, nikoli Rusáci. Dlouhých 40 let.
misaka
….můžeme se zeptat v Afghánistánu ..tam méďa dostal dost přes píču. .vlastně jedna celkem čerstvá potvrzující informace i z druhé strany zde je.
Další fanoušek…
kaBrnak
Jsi tak blbej a nebo navedenej ?
Jenom muzikanti semleli v Arťomovsku 30 000 banderovců jako náplň do pelmení.
Ruská armáda se zatím víceméně šťourá v nose a recykluje stovky tun staré sovětské munice, aby se moc nenudila.
V mezičase pak prohání těch 300 000 branců, aby se něco naučili, když to bude potřeba.
A občas tam pošle provětrat nějakého pilota Su či vrtulníku, aby nevyšli ze cviku.
Mezitím Ukrajině došlo všechno, peníze, zásoby, munice, technika a hlavně ukrajinci.
Bohužel jim nedošli banderovští politruci, těch mají plnou pr.. Kyjev a Lvov.
Nakonec se nekoná ani žádný jarní SS-sturm a žádné „hurá na moskaly, sláma u kravína!“
Hmmm…. že by to mělo určitou souvislost s použitím Kalibru na podzemní centrálu NATO na Ukrajině, kde se ten útok detailně plánoval ?
200 vysokých důstojníků a zkušených vojenských poradců, to už je citelná ztráta.
Že by po ukrajincích brzo začli docházet i američtí poradci ?
Předpokládám, že po tomhle už se tam moc nepohrnou, i kdyby nabízeli miliony dolarů.
misaka
Tvoje bláboly se moc neshodují s ISW, měl bys to s nimi probrat.
Asi máte každý jinou metodiku – oni například nevaří z nadoufané vody.
starter25
ISW lol.
Teda kromě toho, že je to americká pro-válečná neziskovka…otevřel jsi někdy nějakou jejich zprávu? Nejčastější zdroj je tam telegram, twitter a facebook. Nebo jsi měl na mysli nějakou jinou metodiku?
Ano Honzo, o tom přesně píšu ve svém příspěvku, dost jasně. Zbytečně jsi strávil čas hledáním těch správných úderných odkazů. I USA tam dostali po tlamě.
Takže ani číst už moc neumíš.
V sobotu jsem jel z Roudnice a před Chodouny tam na louce zrovna orel napadl nějakou kořist, takže měl ještě „rozpaženo“. Měl přitom tak bělavou hlavu náprsenku a ocas, že jsem se lekl, že Američani tu už obsadili i venkov. Co by tu ale dělal orel bělohlavý? Možná to byl tedy jen nějaký bělejší exemplář orla mořského nebo snad královského. Mezi dalšími auty se mi nechtělo zastavovat, ale kus to byl opravdu impozantní, rozpětí jistě přes 2 metry.
kaBrnak
Co američani, ale číňani !
V Brně se už pár let vyskytují ve velkém pekingské kachny vedle českých. Jsou neuvěřitelně houževnaté, vlezlé a množivé. I tak se domnívám že to někdo musel vypustit ve velkém úmyslně. Protože tu žádné nebyly a najednou jich tu jsou mraky.
Dokonce jsem viděl ještě jakési černé kachny, taky nepůvodní. Jsou o dost agresivnější než naše domácí a samečci našich nemají moc šanci.
Už se to tu vesele všechno množí, poslední roky potkávám různé flekaté hybridy, Kalergi by jásal nadšením.
A česká veterinárni správa je úplně na hovno, hlavně že babičkám bude statisíci pokutovat slepice na dvorku.
Ale že se tu množí agresivní nepůvodní druhy, je jim totálně u prdele.
kaBrnak
Aktualizace: přibyl tu ještě jeden asijský druh kachny, v menším počtu, a ta neumí ani kvákat, spíš vydává takové pípavé zvuky jako andulka.
ygorek
kaBrnak 17.4.2023 v 9:55
A nejsou to nakonec poláci?
Zastavují se v tuzemsku při migraci odjakživa.
Chramostejl
Troufnul bych si tvrdit, ze to byl spis orlovec ricni, touhle dobou tahnou na sever.
servisdok
Tohle je zrovna příklad od někoho, kdo už s argumenty neví, kudy kam.
V Afghánu nakonec dostali přes píču všichni, kdo tam kdy vlezli a je úplně jedno, kdo to byl. Pravda každý po jiné době, ale nakonec všichni.
Fakt je ale ten, že Sověti tam udrželi jakžtakž pořádek a taky regulérní vládu asi nejdéle.
A nezdrhali tam odsud jako krysy kanálem, přičemž jim sandálkáři na letišti určovali, co ještě mohou a nemohou, ale stahovali se tam odtud minimálně tři měsíce a naprosto v klidu, aniž by se kdo odvážil, zaútočit na ně. A na podvozcích sovětských letadel neviseli zoufalí kolaboranti. Regulérní vláda ustavená Sověty tam fungovala ještě další tři roky, než se CIA povedlo někoho uplatit, aby ji svrhnul.
Nebýt těch starostí s rozpadem Svazu, tak jsou tam podle mě Rusové dodnes.
Childeater
Co to bylo za díl Ramba, jak vyrazil do Afghánu zachraňovat Troutmana a cvičit Al-Kaidu?
V TV už to 15 let neběželo.
Kar43
Byla to trojka a v posledních pár letech šla v televizi několikrát.
tak, a nebyt dodávek sofistikovanejch zbraní, tak hadráci taky nezvládli udělat ani hovno
ostatně nakonec, pro tu zemi byli sověti víceméně tak asi to nejlepší, co bylo k dispozici, amerikánci se tam srali čistě jenom jako do levné proxy války proti Svazu, na což došli ai samotní hadráci, dyž teď uzavírají s RF jednu smlouvu za druhou, mj. jim tam půjde malá větvička plánované plynotrubky směrem na Indiu a Pákistán
mjfox
servisdok: A není to tak trochu naopak? „Sovětský Vietnam“ je označován jako jedna z příčin rozpadu SSSR. Jistě to nebyla jediná příčina, ale zato poměrně významná.
rhol
Věděl bych o lepším: Čurka, čili přivadrovalec do Česko-ukrajinské republiky. Výraz pochází z Ruska, kde ovšem znamená něco úplně jiného a sice čmoudíka z Kavkazu, Střední Asie…zkrátka jakéhokoliv čmouda ze zemí bývalého SSSR. https://www.youtube.com/watch?v=S_2y4EHhHLE
deacon
Mno, ja jenom zminim, ze ASML je Nizozemska spolecnost (a fakticky tim kresli velky takticky kriz), takze technicky vzato muzeme celej TaiWan poslat do prdele a cipy si vyrabet lokalne. Viz kuprikladu nedavna oznamena spoluprace Intelu a Armu. Navic Intel i TSMC stavi nove tovarny v US. Meli bychom tohoto vzoru nasledovat misto litani do do Asie.
K tej Africe, na velkou cast surovin ma koupena tezebni prava Cina. Takze Afrika nam nic neproda ani kdyz jim tam posleme otravene Ukrajinske obili, protoze by to vyzadovalo stornovat dohody s Cinou a to neni dobry minimalne z toho duvodu, ze takovy partner neni duveryhodny ani pak pro nas, ze jo.
deacon
Vlastne z tohoto uhlu pohledu je to nasirani Ciny jeste horsi, protoze AFricke suroviny nam neproda Cina, ironie.
Kazdopadne by stacilo zustat vuci cele te saskarne neutralni a nestavet se na nici stranu. Nemusime lezt Cine do prdele, staci nelezt do prdele Taiwanu, ktery – mimochodem – by rad udrzel status quo a o samostatnost moc nestoji (castecne i proto, ze je jim jasny, jak by to dopadlo a status quo jim vyhovuje). To je, mimochodem, nazor Taiwancu zobrazeny treba v The Last Week tonight.
Hupert
Souhlas – rozumné stanovisko. Nevím, proč řada zdejších bojovníků za kdejaká ideová práva nebere neutrální postoj jako dobrou volbu při cizích sporech, které nám mohou být u pr….
starter25
+1
kaBrnak
Číně pochopitelně do prdele lézt musíme, tak jak jí lezou všichni ostatní. Ba ještě víc, protože jsme si nasrali rusa, takže jediný kdo nám teď něco dodá, je Čína. Tedy to platilo do návštěvy Fialové krávy na Taiwanu. Teď si asi budeme v zemljankách topit petflaškami a odívat se do pytlů od brambor.
Vlastně musíme lézt Číně do prdele ještě mnohem víc, protože jsme žebrákov, který jí nemá co nabídnout (na rozdíl od západu či surovinového ruska) – kdo nic nemá, protože si debil nechal vše rozkrást, tomu nezbývá než lézt bohatšímu do prdele aby přežil.
Na vyjednávání jako rovný s rovným potřebuješ něco mít co ten druhý chce, což my nemáme. A nebo na něj mít páku, což taky nemáme. Ten Zemanův čínský vlezdoprdelizmus byl čistě pragmatický a racionální, protože on dobře ví, v jaké jsme pozici.
To mi zase jednou nedalo a přihlásil jsem se, místo abych jen četl, jak se to tu mele.
Produkty od ASML jsou velmi důležité, ale stejně důležité je i know-how, jak s nimi zacházet, a to mají zatím právě jen ti tchaj-wanští a jihokorejští inženýři. Při použití EUV technologie můžete zničit celou dávku čipů tím, že se někde z pevného povrchu uvolnilo pár prachových částic, které neměly.
Ona není úplně náhoda, že ani samotná Čína touto technologií zatím nedisponuje. Není to tím, že by na to kašlali a nezajímalo je to.
quadra
ASML doda litografiu (zariadenia), ale technologiu vyroby (ciste priestory, manipulacia atd.) si musi vyrobca zabezpecit sam.. a to nie je sranda, stoji to aspon tolko ako tie zariadenia.
PIF
Domnívám se, že “nejmodernější čipy” je takové pozlátko a Číňan velmi dobře chápe Paretovo pravidlo. Měl by je rád, ale zase to tak nehoří. Tam, kde se dělá velký byz (průmysl, automotive), se používají starší, ověřené a lacinější. Takže Číňan si klidně pojede to, co umí a bude to průběžně zlepšovat a co nemá dnes, může mít za rok. Mozky už na to mají.
Když v ČR postaví továrnu na “nejmodernější čipy”, tak průmyslu u nás to fakt nepomůže. Bude stejně čekat na ty starší.
plácáš stejný kreténský lži, jako že v UŠAndově nejsou lidi a nigdo nic neumí – takže tam asi nemá fabriky lžintel, AMDčko, Texas a mraky dalších, na který si teď nevzpomenu tvl
i tady pořád živoří firmy, co do polovodičů dělají (Qimonda, ONSemi), nebo aspoň dělaly (filips)
Výroba čipů jako takových je jedna věc, použití EUV druhá, Behemote.
Já jsem psal úmyslně o EUV, pomocí nějž lze vyrábět čipy s velmi jemným rozlišením, ale zároveň už to začíná narážet na fyzikální možnosti celého litografického procesu. Intel se s tím teď učí zacházet a myslím si, že to zvládnou, ale vůči Samsungu a TSMC mají zpoždění, které musejí dohnat. Texas Instruments, no, možná příští rok.
Otázka je, jestli mezitím TSMC zase nebudou o něco dál. Ta fabrika má mimořádný drajv a je těžké jí konkurovat.
děláš si prdel? osobně mě to už pod 40 nm asi dekádu nezajímá a vůbec netrpím nejakým nedostatkem
každýmu mimo tebe je zřejmý, že vyhraje ten, co bude schopen produkovat nekonečný množství i dyby tvl na 90nm procesu proti tomu, co udělá malou hrstku na 5 nm, a NIC JINÝHO; navíc je to vo mnohem víc věcech, než jenom samotné litografii, ale to bys nesměl byt akorát půgl varijor jak mrcas
zvlášť dyž jak rejže, tak rusáci mají nekonečný zásoby energií a tak jim může byt o kousek vyšší spotřeba starších procesů víceméně u prdele
deacon
Cina cipy vyrabi, byt ne na urovni Koreje nebo treba Taiwanu. Navic ja nerikam, ze my musime vymyslet knowhow, nam staci nabidnout zajimave moznosti treba Samsungu, Intelu, TSMC… moznosti existuji.
kór když tady eště pořád jsou firmy a lidi, co litografiu a věci kolem toho umí, vyrábí se tady jak výkonový polovodiče na stařičkejch procesech, tak ai integráče a další na ne-úplně-zastaralejch procesech, pár evropskejch polovodičovejch firem stále horko-těžko přežívá, nebo by možná eště někde po sklepeních našli lidi, co to uměli, když je tam pak po rozprodání všeho zmrdimenežment poslal (filips)
dritchie
Jak napsal Zahradil:
Cesta Pekarové na TW je jen „virtue signaling“, její oblíbená disciplína.
Jinak je zcela bezvýznamná a jak Taiwanci tak Číňani z toho mají leda srandu.
quadra
Poznam dvoch taiwancov, jeden z nich mal stareho otca, ktory bol v stabe generalissima (takze by mal byt zastanca jednej republikanskej ciny).. ale ani jeden netuzi po zmene sucasneho stavu, mimochodom, Cina je najvacsi obchodny partner Taiwanu, ake prekvapujuce.
Zahraniční politika je vějička, aby se lidi nezajímali moc o vnitropolitickou situaci. Něco jako fotbal pro sluníčkové intelektuály.
Upřímně, vnitřní politika je v našem státě vedena v tak úzkých mantinelech, že je skoro jedno, jestli ji dělá Andy, Péťa nebo Míra. Zahraniční je trochu důležitější.
V čem? Abychom mohli vysírat v zájmu amerického deep state? Nebo žida Soroše? Nebo koho vlastně?
No, upřímně, bejvávalo.
Poslední rok a půl je to v půlce světa jinak.
Legitimní úvaha, cosi podobného prosazoval Mlha Zeman, že vstřícnější politika k lidové Číně (a méně vstřícná k Čínské republice na Formose) nám přinese ekonomický benefit.
Jaká je realita? Po několika letech přicmrndávání komunistické Číně nestoupl objem investic z Číny ani významně rozdílně obchod. Taiwan investuje o něco více než Čína (i přes nepoměr velikosti) a export do Číny je cca 6-7x vyšší než export na Taiwan (absolutní čísla).
Můžeme si tedy dovolit (zaplatit) hrdost a důstojnost, ale na druhou stranu nedělat neuvážené kroky (Pekarová ano, Fiala nebo Pavel ne). Naopak vlezdoprdelkovství k Číně neneslo.
Dissenter 16.4.2023 v 19:01
Pro „provádění“ zahraničních vztahů s Čínou vypracovalo MZ podrobný manuál.
Z hlediska mezinárodních vztahů je dobré vzít v úvahu, že ČLR se považuje za zástupce všech čínských provincií a ČR (Tajwan) rovněž.
Proto není možné udržovat s oběma státy diplomatické styky na stejné úrovni, ale je možné s oběma státy provozovat styky kulturní, vědecké a obchodní.
Proto ČR s ČR (dobrý ne?) obchodovala a jinak spolupracovala před Zemanem i Vystrčilem.
To jo, ale za Mlhy nabrala pro-lidově-čínskou faleš. Korekce na druhou stranu mi přijde (laicky) rozumná.
Dissenter 16.4.2023 v 19:11
Zajímavé. Ono záleží na počasí?
Nebyla to spíš taková Macronovská faleš?
Jak zpívával Eddy Grant – Do with France style…
Korekce na druhou stranu?
Oni Formosu neokupují Číňané po zabití desítek tisíc domorodců? (Míním Incident 228, který s exodem Kuomintangu prý souvisí.)
Je jedno, jestli to Mlha odkoukal ve Frankreichu, nebo je slávista, zkrátka tak činil a výsledek nula.
Řešit vnitřní problémy Čín (staré 75 let) je věc, do níž se není vhodné zabrušovat.
Než buzerantské, feministicko-multikulturní USA, to už radši Čína. Aspoň bude v ulicích pořádek a vlaky budou jezdit včas.
Akorát ti bude nařízeno kam smíš chodit a kam už ne. Třeba nebudeš smět opustit smradlavé sídliště (jen na cestu do čínské kolbenky a zpět, kde budeš na 12kách bouchat ajfouny jako teď číňani), centrum bude jen pro vyvolené. A cestování vlakem mimo město pro ještě víc vyvolené.
Na základě systému sociálního kreditu.
To bude ovšem záviset na protektorátní vládě, jestli to bude Eliáš, nebo Moravec.
Jo, ta si z nabízených kreditů vybere buď sociální, anebo pandemickej.
Válečnej, genderovej, uhlíkovej, imigrační?
Jihočech Honza: Vy teda jedete, jste nějak přebral včera, ne? Vlaky na čas v Číně? Jak které a jak kdy. A hlavně, taky byste v něm nemusel sedět, když se to straně a vládě nebude líbit.
A pokud se nepletu, už jsme to v úplně jiné diskusi kdysi dávno řešili a Vy jste v Číně nebyl ani na dovolené, natož, abyste to tam znal trochu líp. Takoví, jako Vy jsou nejhorší, protože sem chtějí zavléct něco, co bude katastrofa i pro ostatní, ale ve své blbosti to nejsou schopní vidět. Doporučuji se tam odstěhovat, užívat si absenci multikulti sraček a přesné vlaky, ale hlavně to netahat sem nám, kteří o to nestojíme, resp. stojíme o to ještě míň, než o ty multikulti píčoviny. Protože s multikulti zatím přichází aspoň jakž-takž prosperita a jakž-takž svoboda slova, zatímco s komančem, jedno zda ruským nebo čínským, přichází zcela jiné hodnoty, typicky s uvažováním středoevropana neslučitelné.
„Protože s multikulti zatím přichází aspoň jakž-takž prosperita a jakž-takž svoboda slova“
A zrovna před tímhle textem, napsat někomu jinému, jestli včera nepřebral..
servisdok: a ne snad? Keců o tom, jak je v Rusku skvěle tady od Vás a Vám podobných čtu denně pomalu tuny, ale nikomu se do toho ráje nechce. A někteří – považte – ten ráj zase nechtějí znovu tady, stačilo těch 40 let. Nechápu, co Vám a podobným hráblo, že chtějí nejen hrůzu pro sebe, ale i všechny ostatní – se tam odstěhujte a vyžerte si to sám, proč máte potřebu to tahat sem? Nevidíte na Ukrajině, co tam Rusák dělá?
Nenávidíte svoje vlastní lidi tak, že byste chtěl, aby se měli hůř, abyste konečně mohl říct: „já to říkal, že je v Rusku líp“. Přičemž to „líp“ bude znamenat to, co na Ukrajině – jasně, že je v Rusku líp než na Donbase. Ukrajinec totiž nevzal tanky a nešel okupovat Rusko, víme?
fatdwi: do démonizovaného Ruska odešly během posledního čtvrstoletí miliony lidí, Rusů z bývalého SSSR, ale i spousta Tatařínů ze středoasijských chanátů (zároveň z Ruska utekly taktéž statisíce – Židé, Němci a různí dekadenti, to nepochybně).
Nevím, proč do toho taháte minulý židobolševismus – to čekáte, že by tu Rusové znárodňovali, kolektivizovali a rozkulačovali? Jako posledně? Svět se ale změnil.
Nehledě k tomu, že jsme si většinu z toho udělali sami, nebyla nám dost dobrá Říše, nebyla nám dost dobrá Církev, tak jsme dostali protentokrát a lidovou demokracii. Ale to my ne, to Rusáci.
fatdwi 18.4.2023 v 15:05
Nevidím, co tam Rusák dělá, nejsem tam. Tuzemská média ve mě vyvolávají dojem, že si tam hraje na Němce. Alespoň podle toho, co mi vyprávěl děda.
S multikulti prosperita nepřichází, ale odchází. Svoboda slova dtto.
Tak bych sumarizoval svou četbu ve zdejších diskusích.
Prosperita by přišla pouze v případě, že by se multi zbavili svého kulti a přijali to evropské, tedy že by do prázdných natažených dlaní uchopili motyky a prostředky na živobytí dobývali v potu tváře, jak jest psáno.
kdepak motyky, tady se prodaníme a proúřadujem ke světle-zelenejm zítřkům!
komu nynější hytlerinflaca nestačila, nech se připraví na další desítky procent na potravinách, energiích, PHM, a prakticky všem, aby si mohli v bruseli plnit kapsy, přesouvat průmyslovej potěmkin na západ, a futrovat prachama všecky ty ukravíny a jiný negerstány: https://www.michalapetr.com/map-1654-brusel-vcera-uvalil-zvlastni-poplatky-na-bydleni-nejvice-budou-platit-cesi-top-09-jasa-fiala-radeji-prchl-z-republiky/
opravdu nechápu neskonalou naivitu a debilitu všech vohnoutů, co se nechávají vodit na nudli tvl, každej kokot furt vysírá se slunečníkama – přičemž už ERÚ schválil další zvýšení distribučních poplatků právě a pouze kvůli tady těm kunďárnám, takže nejenom, že každej kretén, co si hraje na solárního mikrobarona, na tom nakonec prodělá kalhoty, ale eště ai všichni vostatní to budou platit i s těmadle dementama
a s těma lednicema to je taky hrozná prdel, jednak už v rajchu většina těch, co má aspoň půl mozku, spočítala dávno, že až všecky dotlačijou na tydle kunďárny už jenom v pár nejvěčích (a nejvíc vypatlanejch) městech, tak už tehdy dojde elektrika, a za druhý samozřejmě, jak se vo tom veřejně tají už tři roky, tak teď pomalu bude vstupovat do realizační fáze ten výnos nejvyššího sovětu, vo zákazu (kolikátým už?) dalších chladiv, čilivá si dementi pořídijou pomrdaný lednice za půl mega, až bude trochu větší mráz, stejně prodělají kalhoty jak to bude naplno valit eletriku do přímotopnejch spirál, a eště po vosmi letech když se na tom cokoli stane, tak jim řeknou, že to rači vyměnit, pže to víte paninko, chladivo už je zakázaný, my to můžem sice spravit a naplnit tím vaším původním, ale když to bude něgde netěsný, stejně to zas uteče a pak už vám ho nesmíme legálně prodat; ale možná eště negde budem mít flašu, jenom za desetinásobek ceny novýho chladiva, neberte!, jako to je běžná storka už 15 let u lednic (a mražáků) na žrádlo; jo a po vosmi letech to nebude v rámci hytlerinflace za půl mega, ale za mega dvěstě
Škoda, že tenkrát Kazmovi nevyšel ten projekt s Coondou.Kampak by se býval hrabal krteček.
pro rejžáky je todle trh na hovno, byrokracia, málo zákazníků, navíc samej pravdoláskovej kretén
investujou v říši a když tady nebudou samý uvřískaný čivavy, tak přes dojčlandy sem padne subdodávka a jiná popávka po lidskejch robotech k pásům
No hlavne si malokdo uvedomuje, ze cela CR je (populaci) vlastne jedno mensi cinsky mesto, ze… Tak nejak pod rozlisovaci schopnost cisare Kremika, kdokoliv u nas sefuje, je z jeho pohledu na urovni prefekta a niz, takze by mel otravovat maximalne uredniky na ministerstvu. Vejlety na Tchaj-wan nejsou cinanum (kontinetalnim) ani k smichu, proste je ignorujou a jen mistni pobocka guanbu obcas udela bububu… A tady se z toho vsichni muzou posrat.
Pro vetsinu sveta je obchodni partner Risa. Vsici zakladaji pobocky atd. tam, a votama se vsecko ridi a tama tecou prachu. Psonci to pochopili a snazi se aspon drobky sebrat. Tady pyce akorat kazdymu vokopavaji malicky na nohach a tak jsme proste porad kolonia rajchu.
hmm.. nie je to tak vlezoprdelkovsky pristup?
Viem si predstavit dovody preco neist na ostrov, ale niekde na chvoste dovodov by mala byt snaha oblizovat topanky sikmookemu panickovi.
Tak pokud ta bezdětná tupá pica dohodne aby nam tu tsmc postavilo tovarnu na čipy tak to bude velmi úspěšná delegace. To se nicméně nestane a ta bezdětná tupá pica zůstane bezdetnou tupou picou
Aby se ještě nedivila:
https://www.youtube.com/watch?v=NLr19u_KQK4&ab_channel=Marcin.Poz
Já vím, že se ta věta nemá používat, ale stejně:
My jsme vám to říkali!
Nechtěli jste AB (z dobrých důvodů), ale nikdo lepší tady nebyl. Tak se zalkněte Fialovým hnusem, Markétou Dvousvetrovou a dobrým vojákem Lipavským!
Jak já se těším na chvíli, kdy Rusové vystřílí banderovce do posledního kreténa a bude se jednat o to, jestli jen Donbas, nebo celou levobřežní Ukrajinu.
Díky Honzo, zbavils mne asi té poslední iluze, kterou jsem o tobě měl. Jenom tři příspěvky na této stránce a můj dřívější chybný úsudek o tobě je opraven.
Good luck.
Misako, a Ty věříš ve Vítězství Velkého Vůdce Zelenského? Že grossoffensiva vyžene krrrrrtka z Donbasu a Krymu a pozítří se bude tančit všude?
Ne, tomu rozhodně ne.
Máš stejnou vlastnost jako celá ta tvoje banda senildoků, kabrnáků, behemotů, tj. bandy, ke které jsi přilnul: projektuješ oponentovy názory.
Zejména nemám rád to, když nějaký stát posere všechny smlouvy, které podepsal a ke kterým se zavázal a ve jménu slova svého vůdce později napadne stát jiný. Kór násobně slabší.
Nemám rád, když agresor mluví o nevůli napadeného se vzdát a dělá z toho něco, co ospravedlňuje další boje, legitimizuje sviňárny a otevřeně z napadeného chce udělat toho, kdo za vše může – protože se nevzdal.
Nemusím ani kecy o vystřílení kohokoliv – kdokoliv je vede, si většinou k násilí mnoho nečuchl, nechtěl by ho pak.
Vše už tady v historii bylo a ty sis z toho vzal jen to, cos potřeboval.
Misako, ten stát sice něco podepsal a k něčemu se zavázal – v úplně jiné době a situaci, v dobré víře, a najednou se všechno změnilo, dobrá vůle je zesměšněná jako slabost a za dobou vůli dostal výsměch do tváře: měli jste si to nechat podepsat…
Žádný z veteránů studené války by nedělal, co dělala svině Nulandová, a nikdo by to nenechal zajít takhle daleko. Ale teď vedou Západ nuly a hysterici a my můžeme jen doufat, že to tu nevyhodí všechno do luftu.
+1
Co nám tu hanobíš naše nejmilejší Spojené státy?
Misako, že ty jsi nemyslel USA? Jak jsem to měl ale poznat?
No to jsou zase kydy. Zeman ohlašoval neustále nějakou čínskou finanční aktivitu a skončilo to všechno ostudou, případně zavřením nějakého toho jeho poradce. Čína potřebuje akorát získat technologie a prodávat. Stačí se podívat do Afriky nebo Asie, jak si Čína představuje rovnocennou obchodní spolupráci. Srí Lanka dokonce po čínské pomoci zkrachovala. Na rozdíl od Číny je Taiwan normální obchodní partner.
Srí Lanka zkrachovala po budování zelené utopie, ty kokot dreveny.
Nacifikace a hitlerizace Ukrajiny dosáhla zcela nové nevídané úrovně:
https://aeronet.news/video-poradce-volodymyra-zelenskeho-na-ukrajinske-televizi-vyzval-k-fyzickemu-zacistovani-ukrajiny-od-pro-ruskeho-ukrajinskeho-obyvatelstva-podle-podoljaka-se-to-melo-udelat-hned-na-pocatku/
A česká vláda se tak stala de iure spolupodílníkem na genocidě. Dle českých zákonů. A každý kdo vystavoval ukrajinskou vlajku pak vinen ze schvalování genocidy.
A jediný kdo má odvahu říct co si myslí, jsou jako obvykle cikáni:
https://rumble.com/v2ilhmk-dv-ciknky-naloily-v-bille-ukrajinskmu-mladkovi-e-nebojuje-na-ukrajin-padala.html
A do českého slovníku přibylo nové slovo „ukinda“.
Jdi ty brouku, obdobné hysterické výzvy padají i z druhé strany, akorát opačným směrem a to tě nechává v klidu?
Je válka, řeči se vedou, voda teče.
Kdyby tvůj Vláďa nepřivedl svět do této šlamastyky, nemuselo to být.
Jak jsme si krrrrtka vychovali, takového ho máme. Tak dlouho se bombardovalo, sankcionovalo a invadovalo, až méďa vylezl z brlohu a převrhnul stůl.
A když mu ten stůl spadl na nohu (zpackaná operace – přepadení letiště u Kyjeva, následný ústup popsaný jako plánovaný, potopení vlajkové lodi, masivní podpora celého Západu, zmrazení kapitálu, sankce kam se podívám, chladný nezájem nezúčastněných zemí a zvýšené obočí dosavadních šikmookých spojenců, ústup do zákopů a rok a čtvrt trvající patová situace ne nepodobná IWW), sklenice se rozbily a on od nich má dost pořezané tlapy, ale méďa stále šlape do těch střepů a diví se, že to bolí.
To nepochybně, méďa má tlapu a čumák v pasti a teď mlátí kolem sebe a buď buď milostiv tomu, kdo se drápům připlete do cesty. A v brzku vyprostí z pasti i čumák a bude teprve zle.
Njn, tak to vypadá když se z pozorovatele stane fanoušek.
S tebou už si o tom asi nemám co říci.
Přeji příjemnou dopravu načas jezdícími vlaky – jenom se občas mrkni, kam jedeš.
misaka:
„…si o tom asi nemám co říci…“
– – –
Zkus bojovat východněji, Bachmut, Avdějevka. Žoldáky berou furt, do Síče určitě. Až to vyhraješ a budeš koukat u Kerče do vlnek moře, bude pro tebe Péťa Pávek zajisté připravovat nejen metál, ale i nějakou trafiku a další prebendy…
:OD
JH:
Ještě Ti zapomněli vyčíst ten An-225, z kterého se tu takzvaný „Mrcasík“ mohl natřikrát posrat.
Ten hangár rozstřelili chochli, aby se k tomu éru Rusové náhodou nedostali.
Jak známo, existuje přinejmenším 20 způsobů jak dostat medvěda ven z brlohu.
Ale zatím nevymyslel nikdo žádný způsob jak ho dostat zpátky do brlohu, když už je venku.
Naposled to skončilo vyvěšením rudé vlajky nad reichstagem, pak se teprve rozhodl zalézt zpátky do brlohu.
Tedy, částečně.
Nevím jestli troglodyti a mentálové nahoře v diskuzi touží po tom, aby jejich město vypadalo jako něco mezi Mariupolem a Bachmutem, ale já tedy rozhodně ne.
Když to tak strašně chtějí… Představ si prase Novotného chcípajícího u kulometu někde na královských schodech a Jegorov s Kantariou 2.0 vyvěšují trikoloru na sv. Vítu. Když jste to tak strašně chtěli…Sláma u kravína!
Víš hanzi, jedna technická – když se to stane, povezeš se v tom taky. Průměrný Ivan má rozlišující schopnost oddělit osobu Čecha bránícího vlast od s Rusy kolaborujícího Čurdu (jako jsi ty a kaBrnák) velkou asi jako schopnost mravence pochopit Pythagorovu větu.
Aby ti nehráli dřív.
Checht.
Manželku a dcerku zamknu do chlívku a počkáme, než se to přežene. S Ivany popijeme a nějak se domluvíme.
Věřím, Čurdové se vždy uměli domluvit.
Mezi Balabánem a Přeučilem je široké spektrum, někam se vejdu.
Asi tak podobně, jako JH.
S Ivanem se lze naprosto v pohodě domluvit, mám to na rozdíl od blbečků mnohokrát vyzkoušeno.
A ani v jednom případě jsem nemusel ani pomyslet na nějaké Čurdy. Ani náznakem.
Všecko je to o lidech, víte blbečci?
Když k Rusům budete přistupovat a jednat s nimi tak, jak tady předvádíte, dopadnete přesně, jak zasloužíte – to jest špatně a ani nebude nutno přivolávat nějaké Čurdy.
Nemáte kurva ani ponětí, co to je za lidi, jací jsou to vlastenci a naprosto právem hrdí vítězové poslední války – a druhé zrovna vy chcete přirovnávat k Čurdům?
Vy, kteří pohrdáte lidmi z národa, o kterém nemáte ani šajn?
servisdok: já Vám rozumím. Protekční soudruh, co jel melouchy a využíval komančský marast nedostatku všeho na maximum, ten se uměl s Ivanem domluvit vždycky skvěle, o tom žádná. Ale že Vás huba nebolí tady pak moralizovat, měl byste spíš zalézt do kanálu.
Jen doufej, že ten chlívek Ivani nenajdou. Možná by jsi pak ještě se slzou v oku vzpomínal na EU a buzeranty.
Tak to ani náhodou. Co se má stát, ať se stane. A čím dřív se Mordor rozpadne, tím líp.
Jihočech Honza: jeden den se tu oháníte biblí a nirvánou a druhý den jste nenávistný blbeček s rozhledem kopáče. Zajímavé, co se u Vás děje. A taky smutné. Zkuste si někdy najít, co jste tu psával před Agresivním únorem, poznáte vůbec, že jste to byl taky Vy?
Jekyll & Hyde hadr. Už mu to leze na mozek.
Neleze, vy dva blbečci. Je jen realista a umí se dívat.
Díky, servisdoku.
K tomu chlívku: babička byla ročník 29, takže zažila židozednářskou republiku, protentokrát, osvobození, nádech nad vodou, a opět pád po hladinu.
V květnu 1945 ubytovávali ve strážním domku (praděda byl železničář) dva sovětské důstojníky, na které vzpomínala jako na vzdělané a zdvořilé lidi, mimochodem Ukrajince, pak přišel konec, oslavovalo se, pilo (tehdy prababičku a babičku praděda zamkl do chlívku ke kozám) tak ti dva důstojníci ho varovali, že komunismus je „rabotit, rabotit, ničevo nedumať), tehdy jedinkrát viděla tatínka opilého, ale babička i prababička přežily bez úhony.
Ale od té doby jim otravovali život Češi, nikoli Rusáci. Dlouhých 40 let.
….můžeme se zeptat v Afghánistánu ..tam méďa dostal dost přes píču. .vlastně jedna celkem čerstvá potvrzující informace i z druhé strany zde je.
Další fanoušek…
Jsi tak blbej a nebo navedenej ?
Jenom muzikanti semleli v Arťomovsku 30 000 banderovců jako náplň do pelmení.
Ruská armáda se zatím víceméně šťourá v nose a recykluje stovky tun staré sovětské munice, aby se moc nenudila.
V mezičase pak prohání těch 300 000 branců, aby se něco naučili, když to bude potřeba.
A občas tam pošle provětrat nějakého pilota Su či vrtulníku, aby nevyšli ze cviku.
Mezitím Ukrajině došlo všechno, peníze, zásoby, munice, technika a hlavně ukrajinci.
Bohužel jim nedošli banderovští politruci, těch mají plnou pr.. Kyjev a Lvov.
Nakonec se nekoná ani žádný jarní SS-sturm a žádné „hurá na moskaly, sláma u kravína!“
Hmmm…. že by to mělo určitou souvislost s použitím Kalibru na podzemní centrálu NATO na Ukrajině, kde se ten útok detailně plánoval ?
200 vysokých důstojníků a zkušených vojenských poradců, to už je citelná ztráta.
Že by po ukrajincích brzo začli docházet i američtí poradci ?
Předpokládám, že po tomhle už se tam moc nepohrnou, i kdyby nabízeli miliony dolarů.
Tvoje bláboly se moc neshodují s ISW, měl bys to s nimi probrat.
Asi máte každý jinou metodiku – oni například nevaří z nadoufané vody.
ISW lol.
Teda kromě toho, že je to americká pro-válečná neziskovka…otevřel jsi někdy nějakou jejich zprávu? Nejčastější zdroj je tam telegram, twitter a facebook. Nebo jsi měl na mysli nějakou jinou metodiku?
Nezabudnut na Bellingcat, tiez podobna kategoria.
V Afghánu dostal přes píču i ten bělohlavý orel…. a dobře mu tak.
https://old.reddit.com/r/europe/comments/p43w2r/europe_usa_nato_afghanistan_whos_next_to_get/
https://old.reddit.com/r/PropagandaPosters/comments/p674fn/afghanistan_graveyard_of_empires_2013/
Ano Honzo, o tom přesně píšu ve svém příspěvku, dost jasně. Zbytečně jsi strávil čas hledáním těch správných úderných odkazů. I USA tam dostali po tlamě.
Takže ani číst už moc neumíš.
Reenactment:
https://www.reddit.com/r/GermanWW2photos/comments/vdg61x/surreal_footage_of_the_last_nazi_rally_in_germany/
V sobotu jsem jel z Roudnice a před Chodouny tam na louce zrovna orel napadl nějakou kořist, takže měl ještě „rozpaženo“. Měl přitom tak bělavou hlavu náprsenku a ocas, že jsem se lekl, že Američani tu už obsadili i venkov. Co by tu ale dělal orel bělohlavý? Možná to byl tedy jen nějaký bělejší exemplář orla mořského nebo snad královského. Mezi dalšími auty se mi nechtělo zastavovat, ale kus to byl opravdu impozantní, rozpětí jistě přes 2 metry.
Co američani, ale číňani !
V Brně se už pár let vyskytují ve velkém pekingské kachny vedle českých. Jsou neuvěřitelně houževnaté, vlezlé a množivé. I tak se domnívám že to někdo musel vypustit ve velkém úmyslně. Protože tu žádné nebyly a najednou jich tu jsou mraky.
Dokonce jsem viděl ještě jakési černé kachny, taky nepůvodní. Jsou o dost agresivnější než naše domácí a samečci našich nemají moc šanci.
Už se to tu vesele všechno množí, poslední roky potkávám různé flekaté hybridy, Kalergi by jásal nadšením.
A česká veterinárni správa je úplně na hovno, hlavně že babičkám bude statisíci pokutovat slepice na dvorku.
Ale že se tu množí agresivní nepůvodní druhy, je jim totálně u prdele.
Aktualizace: přibyl tu ještě jeden asijský druh kachny, v menším počtu, a ta neumí ani kvákat, spíš vydává takové pípavé zvuky jako andulka.
kaBrnak 17.4.2023 v 9:55
A nejsou to nakonec poláci?
Zastavují se v tuzemsku při migraci odjakživa.
Troufnul bych si tvrdit, ze to byl spis orlovec ricni, touhle dobou tahnou na sever.
Tohle je zrovna příklad od někoho, kdo už s argumenty neví, kudy kam.
V Afghánu nakonec dostali přes píču všichni, kdo tam kdy vlezli a je úplně jedno, kdo to byl. Pravda každý po jiné době, ale nakonec všichni.
Fakt je ale ten, že Sověti tam udrželi jakžtakž pořádek a taky regulérní vládu asi nejdéle.
A nezdrhali tam odsud jako krysy kanálem, přičemž jim sandálkáři na letišti určovali, co ještě mohou a nemohou, ale stahovali se tam odtud minimálně tři měsíce a naprosto v klidu, aniž by se kdo odvážil, zaútočit na ně. A na podvozcích sovětských letadel neviseli zoufalí kolaboranti. Regulérní vláda ustavená Sověty tam fungovala ještě další tři roky, než se CIA povedlo někoho uplatit, aby ji svrhnul.
Nebýt těch starostí s rozpadem Svazu, tak jsou tam podle mě Rusové dodnes.
Co to bylo za díl Ramba, jak vyrazil do Afghánu zachraňovat Troutmana a cvičit Al-Kaidu?
V TV už to 15 let neběželo.
Byla to trojka a v posledních pár letech šla v televizi několikrát.
Ani tenhle film není na žádném black listu:
https://www.csfd.cz/film/226036-soukroma-valka-pana-wilsona/prehled/
tak, a nebyt dodávek sofistikovanejch zbraní, tak hadráci taky nezvládli udělat ani hovno
ostatně nakonec, pro tu zemi byli sověti víceméně tak asi to nejlepší, co bylo k dispozici, amerikánci se tam srali čistě jenom jako do levné proxy války proti Svazu, na což došli ai samotní hadráci, dyž teď uzavírají s RF jednu smlouvu za druhou, mj. jim tam půjde malá větvička plánované plynotrubky směrem na Indiu a Pákistán
servisdok: A není to tak trochu naopak? „Sovětský Vietnam“ je označován jako jedna z příčin rozpadu SSSR. Jistě to nebyla jediná příčina, ale zato poměrně významná.
Věděl bych o lepším: Čurka, čili přivadrovalec do Česko-ukrajinské republiky. Výraz pochází z Ruska, kde ovšem znamená něco úplně jiného a sice čmoudíka z Kavkazu, Střední Asie…zkrátka jakéhokoliv čmouda ze zemí bývalého SSSR. https://www.youtube.com/watch?v=S_2y4EHhHLE
Mno, ja jenom zminim, ze ASML je Nizozemska spolecnost (a fakticky tim kresli velky takticky kriz), takze technicky vzato muzeme celej TaiWan poslat do prdele a cipy si vyrabet lokalne. Viz kuprikladu nedavna oznamena spoluprace Intelu a Armu. Navic Intel i TSMC stavi nove tovarny v US. Meli bychom tohoto vzoru nasledovat misto litani do do Asie.
K tej Africe, na velkou cast surovin ma koupena tezebni prava Cina. Takze Afrika nam nic neproda ani kdyz jim tam posleme otravene Ukrajinske obili, protoze by to vyzadovalo stornovat dohody s Cinou a to neni dobry minimalne z toho duvodu, ze takovy partner neni duveryhodny ani pak pro nas, ze jo.
Vlastne z tohoto uhlu pohledu je to nasirani Ciny jeste horsi, protoze AFricke suroviny nam neproda Cina, ironie.
Kazdopadne by stacilo zustat vuci cele te saskarne neutralni a nestavet se na nici stranu. Nemusime lezt Cine do prdele, staci nelezt do prdele Taiwanu, ktery – mimochodem – by rad udrzel status quo a o samostatnost moc nestoji (castecne i proto, ze je jim jasny, jak by to dopadlo a status quo jim vyhovuje). To je, mimochodem, nazor Taiwancu zobrazeny treba v The Last Week tonight.
Souhlas – rozumné stanovisko. Nevím, proč řada zdejších bojovníků za kdejaká ideová práva nebere neutrální postoj jako dobrou volbu při cizích sporech, které nám mohou být u pr….
+1
Číně pochopitelně do prdele lézt musíme, tak jak jí lezou všichni ostatní. Ba ještě víc, protože jsme si nasrali rusa, takže jediný kdo nám teď něco dodá, je Čína. Tedy to platilo do návštěvy Fialové krávy na Taiwanu. Teď si asi budeme v zemljankách topit petflaškami a odívat se do pytlů od brambor.
Vlastně musíme lézt Číně do prdele ještě mnohem víc, protože jsme žebrákov, který jí nemá co nabídnout (na rozdíl od západu či surovinového ruska) – kdo nic nemá, protože si debil nechal vše rozkrást, tomu nezbývá než lézt bohatšímu do prdele aby přežil.
Na vyjednávání jako rovný s rovným potřebuješ něco mít co ten druhý chce, což my nemáme. A nebo na něj mít páku, což taky nemáme. Ten Zemanův čínský vlezdoprdelizmus byl čistě pragmatický a racionální, protože on dobře ví, v jaké jsme pozici.
To mi zase jednou nedalo a přihlásil jsem se, místo abych jen četl, jak se to tu mele.
Produkty od ASML jsou velmi důležité, ale stejně důležité je i know-how, jak s nimi zacházet, a to mají zatím právě jen ti tchaj-wanští a jihokorejští inženýři. Při použití EUV technologie můžete zničit celou dávku čipů tím, že se někde z pevného povrchu uvolnilo pár prachových částic, které neměly.
Ona není úplně náhoda, že ani samotná Čína touto technologií zatím nedisponuje. Není to tím, že by na to kašlali a nezajímalo je to.
ASML doda litografiu (zariadenia), ale technologiu vyroby (ciste priestory, manipulacia atd.) si musi vyrobca zabezpecit sam.. a to nie je sranda, stoji to aspon tolko ako tie zariadenia.
Domnívám se, že “nejmodernější čipy” je takové pozlátko a Číňan velmi dobře chápe Paretovo pravidlo. Měl by je rád, ale zase to tak nehoří. Tam, kde se dělá velký byz (průmysl, automotive), se používají starší, ověřené a lacinější. Takže Číňan si klidně pojede to, co umí a bude to průběžně zlepšovat a co nemá dnes, může mít za rok. Mozky už na to mají.
Když v ČR postaví továrnu na “nejmodernější čipy”, tak průmyslu u nás to fakt nepomůže. Bude stejně čekat na ty starší.
plácáš stejný kreténský lži, jako že v UŠAndově nejsou lidi a nigdo nic neumí – takže tam asi nemá fabriky lžintel, AMDčko, Texas a mraky dalších, na který si teď nevzpomenu tvl
i tady pořád živoří firmy, co do polovodičů dělají (Qimonda, ONSemi), nebo aspoň dělaly (filips)
Výroba čipů jako takových je jedna věc, použití EUV druhá, Behemote.
Já jsem psal úmyslně o EUV, pomocí nějž lze vyrábět čipy s velmi jemným rozlišením, ale zároveň už to začíná narážet na fyzikální možnosti celého litografického procesu. Intel se s tím teď učí zacházet a myslím si, že to zvládnou, ale vůči Samsungu a TSMC mají zpoždění, které musejí dohnat. Texas Instruments, no, možná příští rok.
Otázka je, jestli mezitím TSMC zase nebudou o něco dál. Ta fabrika má mimořádný drajv a je těžké jí konkurovat.
děláš si prdel? osobně mě to už pod 40 nm asi dekádu nezajímá a vůbec netrpím nejakým nedostatkem
každýmu mimo tebe je zřejmý, že vyhraje ten, co bude schopen produkovat nekonečný množství i dyby tvl na 90nm procesu proti tomu, co udělá malou hrstku na 5 nm, a NIC JINÝHO; navíc je to vo mnohem víc věcech, než jenom samotné litografii, ale to bys nesměl byt akorát půgl varijor jak mrcas
zvlášť dyž jak rejže, tak rusáci mají nekonečný zásoby energií a tak jim může byt o kousek vyšší spotřeba starších procesů víceméně u prdele
Cina cipy vyrabi, byt ne na urovni Koreje nebo treba Taiwanu. Navic ja nerikam, ze my musime vymyslet knowhow, nam staci nabidnout zajimave moznosti treba Samsungu, Intelu, TSMC… moznosti existuji.
kór když tady eště pořád jsou firmy a lidi, co litografiu a věci kolem toho umí, vyrábí se tady jak výkonový polovodiče na stařičkejch procesech, tak ai integráče a další na ne-úplně-zastaralejch procesech, pár evropskejch polovodičovejch firem stále horko-těžko přežívá, nebo by možná eště někde po sklepeních našli lidi, co to uměli, když je tam pak po rozprodání všeho zmrdimenežment poslal (filips)
Jak napsal Zahradil:
Cesta Pekarové na TW je jen „virtue signaling“, její oblíbená disciplína.
Jinak je zcela bezvýznamná a jak Taiwanci tak Číňani z toho mají leda srandu.
Poznam dvoch taiwancov, jeden z nich mal stareho otca, ktory bol v stabe generalissima (takze by mal byt zastanca jednej republikanskej ciny).. ale ani jeden netuzi po zmene sucasneho stavu, mimochodom, Cina je najvacsi obchodny partner Taiwanu, ake prekvapujuce.