Ženský a chlapi si nikdy rovný nebudou. Příroda to vyřešila za nás. A všem těm bojovnicím vzkazuju: jestli chcete stejné podmínky, tak začněte u Zákoníku práce, kde má žena spoustu omezení – mně by stačilo zrušit to o práci s max. 15kg břemeny. Až tohle bude pryč, můžeme se začít bavit o rovnosti.
A teď vážně. Žádný skleněný stropy, pravej důvod je prostě v tom, že průměrná ženská chce jít z práce v 16:30 a hlavní zájmy má někde úplně jinde než v budování firmy – a je to tak v pořádku. Pokud je to jinak, a pár takových jsem taky potkal, na peníze si rozhodně nestěžovaly a byla s nimi fajn spolupráce jako s chlapem. Jenže zkuste holce říct „sbal si nářadí, vydej se do [300 km vzdálené město], rozběhni tam výrobní linku nebo kotelnu a když to nestihneš, tak si tam pro jistotu najdi nějaký ubytování předem.“
Ženský jsou prostě „stejnější“, na Gaussově křivce se shlukují blíže ku prostředku, proto je mezi chlapy více géniů a milionářů, ale i bezdomovců a vrahů.
dyž zmiňoval Blbušu, by mě zajímalo kolik taková totálně vypatlaná kráva musela spolykat hektolitrů, že to dotáhla na rek(táldo)rku tvl…
misaka
Problém je, že to někdo za problém považuje.
A bez nich to nejde, to snad víme, či ne?
A nechceme. Teda já.
shifty
Neborti tady místní mysogyní kruhy, nech to uzrát. Bude zase prdel, jako vždycky :-)
misaka
Njn, holt jak to není klečící pračka myčka sušička co umí vykouřit a donést pivko tak to není protistrana..nedej bože aby to mělo víc peněz.
Zirafa
Krásný článek. Nicméně ta úvaha o nezaměstnaných mužích se v některých zemích začíná naplňovat. Alespoň v těch mladších věkových kategorií. Pravděpodobně to není tím, že by ženy byly více konkurence schopné na trhu práce, ale i tak se to děje. https://fortune.com/2024/08/16/neets-young-men-employment-education-training/
A také v mi článku trochu chyběly konkrétní příklady vědců bez žen. Kteří vědátoři byli incelové? A byli incelové, protože vyhodnotili ženy jako ztrátu času, nebo měli tak silnou osobnostní vadu / charakter, že to nikdy žádná s nimi nevydržela?
eslipak to spíš není vo tom, že sou to neschopný lopaty…? si vem co piše třeba Sysop že mu tam leze s vejškou, nebo aspoň jako premianti vokolních středních, dobrý tak leda k pásu :D
Foundryman
Kámoš učí na matfyzu a tuhle si stěžoval, že střední školství jde úplně do hajzlu. Studenty matfyzu doučují v 1. ročníku trojčlenku…
RomanL
Toho jsem si všiml už tak před 15 lety. On si furt někdo myslí, že je to nějaká legrace, nebo co… :-(
Sysop
No oni k pasu dobri nejsou, protoze maji vetsi sebevedomi. Zencky u nas v montovne jsou smireny s tim, ze je to neqalifikovana prace a proste makaji. Jo, ruzne se pomlouvaji navzajem, ktera byla chcat dyl, nez je povoleny, ale jinak slapou brazdu.
To ti mladi maji Bc. nebo i Mgr., umeji totalni Leyno, ale maji obrovsky sebevedomi, ze chteji nastup pet hrubese, pracovni 4 dny v tydnu a aspon pulku z toho houmofis. To nevis, jestli se smat, nebo brecet.
Ted v tejdnu k nam kuci z IT poslali mladou buchtu, magistra informacnich technologii. Kolega programator ji vysvetloval C-cko, protoze se potrebuje nejak odpichnout k C# a vubec nema poneti o strukture zdrojaku a co jsem zaslechl prochazeje okolo, kocena se ptala na to, co jsou to globalni promenne.
Hotovo. Kazdej ma nejakej titul, nebo polotitul, nic neumi, ale poradnou praci rukama delat nechce.
corona
Sysop:
„..rukama delat nechce…“
– – –
U nás nastala potřeba pracovníka v elektrooboru (měniče, měření, převodníky, motory). Žádná pravidelná fyzická dřina, spíš prohlídky, hlavně řešení poruch. Z osmi lidí zůstali dva, všichni ostatní se SŠ utekli, jakmile viděli náznak práce s vercajkem.
Když si představím sebe v 80. letech, skočil bych po tom hned – je tu opravdu možnost se naučit hodně. Navíc lze poměrně v klidu si študovat dokumentaci přímo u zařízení a měřit si i za provozu, kdy mám možnost si vše kdykoli vypnout.
Marty...
jakmile viděli náznak práce s vercajkem.
Jaký byla nabízená mzda?
vinicius
Nejspíš tolik, že by z ní za 20 let v pohodě splatil družstevní byt a nebyl o chlebu a vodě… Ale spíš tolik, kolik si firma mohla dovolit mu zaplatit.
Marty...
Ale spíš tolik, kolik si firma mohla dovolit mu zaplatit.
Tak evidentně se to neprotínalo s realitou pracovního trhu….
Sysop
Hele, ona se ta realita prestava protinat i v te Risi.
Co se tak bavim s Mnichovanama, tak ti jsou nestastni, ze jejich hruby kilco rocne uz ani zdaleka nestaci ve dvou lidech na utazeni hypo nejakeho mensiho baracku v dojezdove vzdalenosti do Mnichova. Koupit byt v Mnichove – cira utopie. Situace se za poslednich 5 let pry radikalne zmenila. Na druhou stranu pry, od kovitu se zlepsilo to, ze lze hodne delat na HO, jenze to ne kazda profese umoznuje. Pote, co se s HO roztrh pytel, se ukazalo, ze ale na HO muze delat i vyvojar z Prdelau 300 km od Mnichova, co si, holt, jednou za dva tydny do te hokny sjede, jinak zbytek v poho poresi dalkove. Cimz samozrejme tito lide sebrali praci mistnim bydlicim a soucasne zvysili mzdy v okoli Prdelau, kde ted maji problem zaplatit odbornika.
To neni nic noveho, to zname v Cesku taky. Germani to objevili az ted.
RomanL
Přesně. :-(
Marty...
Hele, ona se ta realita prestava protinat i v te Risi.
Nezlobte se, ale bavím se o českém prostředí…
Sysop
No a ja o tom risskem, aby nevznikla nejaka fikce, ze v Cesku je to nahovno, ale vsude okolo to maji lip vychytany.
rozbíjíš tomu dementovi bábovičky, to sis to posral :o)
Marty...
nevznikla nejaka fikce, ze v Cesku je to nahovno, ale vsude okolo to maji lip vychytany.
Realita je, že hůř to mají vychytaný v třeba v Somálsku nebo Bělorusku. Lépe to mají třeba v Německu.
Sysop
V tom pripade ale uz zase mame dve Nemecka. To, ve kterym hakuju ja a to, ve kterym hakujes ty. Jo, zatim jsou nektery veci bissel lepsi, nez v Cesku. Zatim. Ale proti tomu, jak to v Nemecku bylo pred triceti lety, je hodne, hodne… na ceste do toho Somalska, nebo Beloruska. Co tak sleduju, mozna spis na ceste na Balkan a Blizky vychod.
Foundryman
Vzhledem k tomu, že se mezi Němci dost pohybuju jak v ČR, tak i v Německu, můžu konstatovat, že Němců, kteří se spokojeně usídlili v Kotlince, neustále přibývá. Pár z nich jako zaměstnanci korporátů, ale hodně jich tady provozuje nějaký byznys a i v tom našem bordelu se oproti německým šílenostem cítí jako v ráji.
Marty...
Pár z nich jako zaměstnanci korporátů
To jistě…s německou mzdou a s německým zdravotním pojištěním…….kdysi jsem zažil, že na ně zkusili, že budou v ČR pracovat za české mzdy…a to bylo hned tóčo…ihned psali k vedení do Německa, že takhle ne a jinak dají výpověď.
i v tom našem bordelu se oproti německým šílenostem cítí jako v ráji.
Pár let zpátky mojí německé kamarádce v nemocnici v ČR řekli, že si má přinést vlastní toaletní papír. Byla z toho celkem na mrtvici s dotazem, jak můžou někoho léčit, když nemají ani tohle…:-)
corona
Marty… 13.4.2025 v 9:47
„jakmile viděli náznak práce s vercajkem.“
Jaký byla nabízená mzda?
– – –
Rozumím otázce – chceš vědět, kam šli. Jeden do velkoskladu Lidlu jako skladník, další je v Kooperativě bo tam má tetu, třetí čeká, až se oteplí a firma ho vezme na montáž solárů (prej bude vejvar). Ještě vím o čtvrtým – šel rozvážet dodávkou nějaký zboží. Poslední dva nevím.
Marty...
Rozumím otázce – chceš vědět,
Chci vědět rozsah nabízené hrubé mzdy na inzerovanou pozici. NEZAJÍMÁ mě kam šli, jaké máte benefity a taky jestli mohu v dešti a ve sněhu jezdit na kole do zaměstnání.
ZAJÍMÁ mě hrubá mzda, aby se dalo odhadnou čisté ohodnocení zaměstnance…..
Bahnak
Zirafa 12.4.2025 v 20:30
Namátkou mne napadají Isaac Newton, Nikola Tesla a Arthur Eddington.
Ale neknowuju, zda byli incelové, protože těmhle moderním wordům moc neunderstanduju.
Z neprovdaných vědkyň mne napadají Henrietta Swan Leavitt a Lise Meitner.
Slecna Ling
No tak paygap je samozrejme mnohokrat vyvracenej nesmysl a kvoty vnimam jako nestesti. Podsouvaji totiz predstavu, ze se bez nich my zeny nezapojime, neuzivime, neuplatnime. Co je ovsem hnusny, je ten jedovatej plivanec vuci zvyseni poctu studentek vysokych skol a okamzite manipulativni pseudozduvodneni, ze za to samo muze snizeni narocnosti vyuky. To je prosim echtovni blabol. Nepopiram, ze nektere skoly s kvalitou dolu jit mohly, ale spis to bude tak, ze se holky uz nerealizuji pouze rodinou jako za casu nasich maminek a babicek. Ostatne vek prvorodicek se da dohledat na tri kliky. Toz tak.
Abych ale byla fer, vsimla jsem si, ze holkam v pracovnim prostredi chybi asertivita a jsou schopny hnit na jedny pozici za stejnej plat roky. To mi pripada nezdrave. Pokud delam svoji praci dobre, a ja verim, ze vetsina lidi chce a dela, tak si taky musim umet pred sefem zduvodnit, ze s mym platem se bude dit nejaky rust. Pokud ne, asertivne podam vypoved a jdujinam, kdeme oceni. Pak su myslim, ze neni duvod k zadnym narkum, ze kolega ma tohle nebo tamto vyssi a lepsi. Je to o sebevedomi a umeni se prodat. Kdo si nerekne, nema.
Foundryman
Inu, přísně vzato je plat honorářem za odvedenou práci (službu). Pokud se odvedená práce nemění (přičemž kvalitně vykonaná je podmínkou sine qua non), není důvod měnit honorář. Jinými slovy, pokud je ekonomický přínos pracovníka konstantní, zůstává logicky konstantní i platba ze tento přínos.
Co se týče snížení náročnosti výuky na VŠ, toto je v průměru nesporné. Značný podíl na tom má zavádění všelijakých pseudooborů, s čímž zase souvisí zvýšený počet studentek, neboť na těchto pseudooborech je převaha ženského pohlaví drtivá. Takže určitou kauzalitu lze jistě vysledovat.
Nakonec, neustálá snaha o zvýšení počtu VŠ absolventů ani jiný důsledek mít nemůže, Gaussovo rozdělení se dosud nepodařilo v Evropském parlamentu přehlasovat.
Slecna Ling
Platba konstantni zustavat nemuze, resp. nemela by. Ja treba fandim zohledneni inflacni dolozky. A dale pokud nepracuji na pozici s repetitivnim charakterem, ale musim-li se prubezne vzdelavat, a jo,fakt i ty letusky treba musi, chci videt, ze zamestnavatel vidi a ja neco hezkyho uvidim:-) Kdyz nevidi, pripominam se, takova jsem otrapa.
Foundryman
Inflaci můžeme patrně pominout, ekonomický přínos vyjádřený v penězích se, předpokládám, pohybuje s inflací, tudíž se s inflací pohybuje i platba. Ale pořád je třeba mít na paměti, že ekonomicky vzato je zaměstnanec odrůdou živnostníka, jen s tím rozdílem, že má jednoho stálého zákazníka, kterému prodává služby. A platba za tyto služby podléhá (nebo by měla podléhat) stejným zákonitostem, jako kterákoliv jiná obchodní transakce. Jiná věc je, že se do toho montuje stát a tak je tento trh úplně stejně zdeformovaný, jako všechny ostatní.
Třeba ty absurdní kvóty – kdyby stát nařizoval, že rohlíky můžete nakupovat je u ženských (LGBT, černých, žlutých) pekařů, asi by si všichni klepali na čelo. Ale v oblasti zaměstnávání se to vehementně prosazuje.
fatdwi
Foundryman: drobnost, ale dle kontextu důležitá: zaměstnanec nedostává odměnu za výkon, ale za čas. Což je současně největší rozdíl oproti OSVČ. Ne, že by OSVČ nemohl být placený hodinově, ale primárně se od něj čeká výkon. Od zaměstnance se čeká, že bude v kanclu. Tedy zaměstnanec neprodává „služby“, ale čas, přesněji vzato směňuje čas za peníze.
To s sebou typicky nese zásadní rozdíl v myšlení (zaměstnanecké vs. podnikatelské), věnoval se tomu Kiyosaki, u nás např. Orlita.
Latimerie podivna
U toho pásu nedělají zaměstnanci, ale OSVČ?
fatdwi
Latimerie podivna: nerozumím otázce – ptáte se na to, co jsem napsal, tedy nejsme ve při. U pásu dělají zaměstnanci, chodí na směny a směňují svůj čas za peníze. Náplň práce, způsob provedení atd. určuje zaměstnavatel obvykle na 100 %. Zvlášť u pásu bývá kreativita značně nežádoucí. To vyžaduje úplně jiné mýšlení, než má typický OSVČ (neplést se švarcákem, kde je OSVČ pojem čistě formální).
Latimerie podivna
Já reaguju na „Od zaměstnance se čeká, že bude v kanclu“.
Poměrně hodně OSVČ si řekne peníze na hodinu + materiál.
fatdwi
Latimerie podivna: OK, měl jsem napsat „…že bude v práci“.
ygorek
Latimerie podivna 13.4.2025 v 20:55
Přesně.
Navíc si dovolím podotknout, že od dlaždiče se čeká, že bude na dlažbě. Pokud bych čekal, že bude v kanclu, byl bych trouba.
V tom je zásadní rozdíl – jeden si při slově zaměstnanec vybaví kancl, druhý upravenou pláň. V kanclu stačí být, na pláni se musí kmitat, protože asfaltéři se objednávají s nulovou tolerancí termínu čtvrt roku dopředu.
na dlažbě? eště bych čekal před dlažbou, pže tu za sebou pokládá, ale na ní teda zrovna moc ne; spárování zabere tak bajvoko čtvrtinu času, to se NA ní ani nevochladne
jizlivec
I zaměstnanec snad může dělat v akordu…
Přinejmenším dohodář…
Foundryman
Může být, nicméně bych poukázal na existenci norem – minimálně ve výrobě.
Marty...
okud delam svoji praci dobre, a ja verim, ze vetsina lidi chce a dela, tak si taky musim umet pred sefem zduvodnit, ze s mym platem se bude dit nejaky rust. Pokud ne, asertivne podam vypoved a jdujinam, kdeme oceni.
Vy jste součástí obrovského pracovního trhu s velkou mobilitou. Na evropský se to neaplikuje až tak snadno z důvodu jazykových bariér. V ČR je trh tak malý, že je pro zaměstnavatele velmi snadné držet basu, tak vám šéf vždy zdůvodní, proč to nejde. Vlastně zjistíte, že v ČR vždycky „nejsou peníze“.
Otázka je, co s tím. Moje zkušenost je, že pokud by nad ČR nedržela EU bič, tak to bude v ČR fungovat jako na Ukrajině. Případně máte nějaké nápady?
Slecna Ling
Sorry za prekliky. Laskavy ctenar necht promine.
Ebo
To jak Google zažalovala jedna žena, že je diskriminována a Google na základě auditu zjistil, že naopak diskriminuje muže :-D
Sysop
Tohle je jeste sranda. Pockejte, az v Cesku Uhnije naLeynuje to, co ted frci v Risi. Probiha priprava (od kdy to ma ostre platit ted nevim, ale nedivil bych se, kdyby od 2026), ze na stejnych pracovnich pozicich museji byt stejne platy a to bez ohledu na gender.
Takze, pokud je nekdo ve firme treba CAD-kreslic za sest hrubese, tak proste jeho kolega/yne/cosi nemuze mit ani sedm, ani pet. Protoze dikriminace, voe. A aby v tom byl poradnej mrdnik, taxe platy budou v ramci firmy zverejnovat. Sice ne tak, ze Voprcalek bere pet a pul, ale ze firma na pozici CAD-kreslice plati pet a pul. Takze kdo to nema, vezme utokem sveho nadruzeneho.
Nejake zohledneni toho, ze Hans je flakac a mesicne ma 40 hodin nemoci, kdezto Helga dela prescasy, ktere ji nikdo neproplaci a prakticky nema zmetky, to nikoho nezajima.
Tohle bude jeste prdel velika, vazeni.
Slecna Ling
To Sysop
To teda. Tohle bude strasnej pruser. Ja si s hruzou pamatuju, jak jsem jeste v Praze omylem poslala dodatek ke smlouve jinymu kolegovi, nez jsem mela. Hned treti den urivdene naklapal za nama na HR, jaktoze kolega bere na stejny pozici vic nez on. No opatrne jsme mu naznacili, ze kolega je v kanclu od soumraku do usvitu, ale nic, odezva zero. Byl proste uz zhrzen a zacal se ostentativne zasivat a hazet hlasky typu: Ja bych to i udelal, ale dejte to Karlovi, ten ma know how a bere za to extra love.
Fakt prekerka. Vidim to tak, ze pokud budou brat vsichni stejne, chcipne motivace a bude to jedna vesela leniva Hawai.
Sysop
Ti schopni utecou, to je uplne jednoduchy. Nemci jeste pred kovitem docela dost menili zamestnani, klasika byla tak 3 roky na jednom fleku a pak hura jinam a hned si rict o 10 % navrch. Nebejvalo zvykem nekomu pridavat, pokud si nezvedl qalifikaci.
Ted se kazdej snazi fleku drzet, protoze nevi, co bude, ale kazdej tak nejak tusi.
Jakmile se zacnou zverejnovat mzdy, nastane peklo lidske zavisti a lenosti.
Foundryman
Tohle už tady přece bylo za komunistů. Byly celostátně nařízené tabulkové platy podle pracovní pozice a let praxe. Taky to podle toho ve fabrikách vypadalo. Já to říkám furt, že reálný socialismus, kterého jsme byli zbaveni, se nám zase vrací. Jen v ještě debilnějším provedení, ti předchozí komanči aspoň stavěli elektrárny a silnice.
Jo, za komunistů sme dvakrát za mňesíc (záloha, vyúčtování) podepisovali „plachtu“ véplatnicu, na keré byli peníze druhéch vidět.
A to eště komunistí mňeli za sténó prácu vo 10% víc, protože platili 10% stranický příspěvky, a jak by k temu chudák komunista přišél, dyby mňél po zaplacení příspěvků míň. Pak pré že strana nebyla financovaná ze státního.
Marty...
Jakmile se zacnou zverejnovat mzdy, nastane peklo lidske zavisti a lenosti.
Pokud mohu mluvit za ČR, tak osobní zkušenost je taková, že kde byly částečně tabulkové mzdy, tak tam byl menší bordel. Kde byla absolutní svoboda, tak tam nechutný bordel, protěžování kámošů a různých oblíbenců…
Sysop
Ve statnim a nebo neuhlidatelnych korporacich snad. Ale v soukrome sfere, pokud fabrika ma pod, rekneme, 500 zamestnancu, lze tyhle janabrachismy uhlidat. Jak v Cesku, tak v Risi.
Marty...
Ale v soukrome sfere, pokud fabrika ma pod, rekneme, 500 zamestnancu, lze tyhle janabrachismy uhlidat. Jak v Cesku, tak v Risi.
Pokud se bavíme o ČR, tak se většinou nechce to uhlídat. Osobně vidím transparentnost jako jediné řešení…
Zirafa
Na každý zákon či regulaci existuje způsob, jak to obejít. Viz schwarz-systém v České republice jako odpověď na progresivní zdanění ne-živnostníků.
V tomto případě se prostě zavede více pracovních pozic. CAD-junior bude mít v průměru 30k, CAD-konstruktér bude mít 40k, CAD-senior bude mít 50k. Zákon se nažral a koza zůstala celá. Jediná změna bude ta, že ti schopnější zažijí více povýšení, zatímco ti línější budou na pozici juniora i za 10 let. Což je možná i dobře. Místo tajného zvýšení platu, aby kolegové nezáviděli, se prostě odmění dobrý pracovník před nastoupenou jednotkou změnou pracovní pozice.
Sysop
Lidi nejsou blbi a kdyz Florian 32 let bude CAD-Zeichner-Junior a Christoph 32 let bude CAD-Zeichner-Senior, prijdou otazky. Ve velkem kolektivu mas vic lidi na stejnych pozicich, bohuzel.
Tak se to pomenuje jinak. Nebo holt vosobný vohodnocený, a to se zveřejňovat nemusí, řikal mzdy, ne příplatky, ne? :o) tvl ukaž jim tam trochu toho švejkování, snad ses nenakazil germákovstvím
Marty...
Nebo holt vosobný vohodnocený, a to se zveřejňovat nemusí, řikal mzdy, ne příplatky, ne?
Jo, jo..takové to české vychcánkovství….
Sysop
Hele, v tomhle zas oni nejsou uplne blbi a ty kontrolni organy taky ne. Das nekomu osobko a v tu ranu budes kontrole vysvetlovat, co ze ten dotycny dela tak uuuzasnyho, ze jeho kolega ne a jak je mozny, ze ty jako vedouci neumis toho slabsiho motivovat k lepsimu vykonu, poslat na doskoleni, jestli jsi v ramci prvidelneho rocniho pohovoru s nim probral tyto moznosti a dal mu nabidky, atd. Ve finale se ti to coby vedoucimu pekne sesype na budku.
Hochu, to, co ted Germani pracne vypotili, je model BrigSocPrc, kterej jsme my meli uz pred ctyriceti lety.
Forge
Sysop:
Celý je to o hovně a ty vemena už opravdu napodobují socialismus.
Blbý je, že to dělají způsobem, který směřuje k feudalismu.
Barn Swallow
Nevim jestli nekecam ale slysel jsem historku z CS letectva z padesatych let kdy uklizecky na letisti protestovaly ze neberou stejny plat jako stihaci piloti, a dopadlo to jak muselo, platy pilotu a uklizecek byly „dorovnany“ – protoze tak je to v Komunismu spravne. (Mam pocit ze mi dotycny rikal ze se nedorovnaly na 100 procent ale ze pak byly skoro stejne)
corona
„…uklizecky na letisti protestovaly ze neberou stejny plat jako stihaci piloti, a dopadlo to jak muselo, platy pilotu a uklizecek byly „dorovnany“…“
– – –
Otřepaný blábol, nic víc.
RomanL
Pitomost.
Dissenter
Když nejde o Rusko, řadu komentářů bych ušetřil větou viz Sysop :-)
x0r
To u nas uz realne bezi (alespon priprava), alespon od tech soudu s Ceskou postou (minuly rok). Resime prejmenovavanim pozic a generujeme ruzne ICO. Ale, je to mazec.
Jihočech Honza
Největší bojovníci proti patriarchátu obvykle ani neví, co je žena.
cool
https://www.youtube.com/watch?v=CRcXv_zMq64
Tak tohle se ozývalo na útesu poté v bulharsku když jsem šli lovit mušle a fakt to bylo snad z dospělého „maršálu a očima jsem hledal tak ééé 200? nahoru odkud? A to když jsme se vraceli a kámoš vylovil tři a já drapnul půlmetrového kraba za krunýř a málem se v 5. metrech utopil skoro před půl stoletím v 17.nácti jak jsem se lekl. Vyloupla se tam nahá „venuše a rudla prchnul a mne to fakt extra nic moc nedávalo tak za mnou šla asi 100. metrů 5. metrů za mnou? Měl jsem ji udělat mama leóné ale neměl jsem tenkrát start rozběh, kvalifikaci ani třídu, lotři. :-)))
Ženský a chlapi si nikdy rovný nebudou. Příroda to vyřešila za nás. A všem těm bojovnicím vzkazuju: jestli chcete stejné podmínky, tak začněte u Zákoníku práce, kde má žena spoustu omezení – mně by stačilo zrušit to o práci s max. 15kg břemeny. Až tohle bude pryč, můžeme se začít bavit o rovnosti.
A teď vážně. Žádný skleněný stropy, pravej důvod je prostě v tom, že průměrná ženská chce jít z práce v 16:30 a hlavní zájmy má někde úplně jinde než v budování firmy – a je to tak v pořádku. Pokud je to jinak, a pár takových jsem taky potkal, na peníze si rozhodně nestěžovaly a byla s nimi fajn spolupráce jako s chlapem. Jenže zkuste holce říct „sbal si nářadí, vydej se do [300 km vzdálené město], rozběhni tam výrobní linku nebo kotelnu a když to nestihneš, tak si tam pro jistotu najdi nějaký ubytování předem.“
Ženský jsou prostě „stejnější“, na Gaussově křivce se shlukují blíže ku prostředku, proto je mezi chlapy více géniů a milionářů, ale i bezdomovců a vrahů.
tak ten vo tom jak tahajou max. 15 kilo je v praxi ale dobrej :o)))
dyž zmiňoval Blbušu, by mě zajímalo kolik taková totálně vypatlaná kráva musela spolykat hektolitrů, že to dotáhla na rek(táldo)rku tvl…
Problém je, že to někdo za problém považuje.
A bez nich to nejde, to snad víme, či ne?
A nechceme. Teda já.
Neborti tady místní mysogyní kruhy, nech to uzrát. Bude zase prdel, jako vždycky :-)
Njn, holt jak to není klečící pračka myčka sušička co umí vykouřit a donést pivko tak to není protistrana..nedej bože aby to mělo víc peněz.
Krásný článek. Nicméně ta úvaha o nezaměstnaných mužích se v některých zemích začíná naplňovat. Alespoň v těch mladších věkových kategorií. Pravděpodobně to není tím, že by ženy byly více konkurence schopné na trhu práce, ale i tak se to děje.
https://fortune.com/2024/08/16/neets-young-men-employment-education-training/
A také v mi článku trochu chyběly konkrétní příklady vědců bez žen. Kteří vědátoři byli incelové? A byli incelové, protože vyhodnotili ženy jako ztrátu času, nebo měli tak silnou osobnostní vadu / charakter, že to nikdy žádná s nimi nevydržela?
eslipak to spíš není vo tom, že sou to neschopný lopaty…? si vem co piše třeba Sysop že mu tam leze s vejškou, nebo aspoň jako premianti vokolních středních, dobrý tak leda k pásu :D
Kámoš učí na matfyzu a tuhle si stěžoval, že střední školství jde úplně do hajzlu. Studenty matfyzu doučují v 1. ročníku trojčlenku…
Toho jsem si všiml už tak před 15 lety. On si furt někdo myslí, že je to nějaká legrace, nebo co… :-(
No oni k pasu dobri nejsou, protoze maji vetsi sebevedomi. Zencky u nas v montovne jsou smireny s tim, ze je to neqalifikovana prace a proste makaji. Jo, ruzne se pomlouvaji navzajem, ktera byla chcat dyl, nez je povoleny, ale jinak slapou brazdu.
To ti mladi maji Bc. nebo i Mgr., umeji totalni Leyno, ale maji obrovsky sebevedomi, ze chteji nastup pet hrubese, pracovni 4 dny v tydnu a aspon pulku z toho houmofis. To nevis, jestli se smat, nebo brecet.
Ted v tejdnu k nam kuci z IT poslali mladou buchtu, magistra informacnich technologii. Kolega programator ji vysvetloval C-cko, protoze se potrebuje nejak odpichnout k C# a vubec nema poneti o strukture zdrojaku a co jsem zaslechl prochazeje okolo, kocena se ptala na to, co jsou to globalni promenne.
Hotovo. Kazdej ma nejakej titul, nebo polotitul, nic neumi, ale poradnou praci rukama delat nechce.
Sysop:
„..rukama delat nechce…“
– – –
U nás nastala potřeba pracovníka v elektrooboru (měniče, měření, převodníky, motory). Žádná pravidelná fyzická dřina, spíš prohlídky, hlavně řešení poruch. Z osmi lidí zůstali dva, všichni ostatní se SŠ utekli, jakmile viděli náznak práce s vercajkem.
Když si představím sebe v 80. letech, skočil bych po tom hned – je tu opravdu možnost se naučit hodně. Navíc lze poměrně v klidu si študovat dokumentaci přímo u zařízení a měřit si i za provozu, kdy mám možnost si vše kdykoli vypnout.
jakmile viděli náznak práce s vercajkem.
Jaký byla nabízená mzda?
Nejspíš tolik, že by z ní za 20 let v pohodě splatil družstevní byt a nebyl o chlebu a vodě… Ale spíš tolik, kolik si firma mohla dovolit mu zaplatit.
Ale spíš tolik, kolik si firma mohla dovolit mu zaplatit.
Tak evidentně se to neprotínalo s realitou pracovního trhu….
Hele, ona se ta realita prestava protinat i v te Risi.
Co se tak bavim s Mnichovanama, tak ti jsou nestastni, ze jejich hruby kilco rocne uz ani zdaleka nestaci ve dvou lidech na utazeni hypo nejakeho mensiho baracku v dojezdove vzdalenosti do Mnichova. Koupit byt v Mnichove – cira utopie. Situace se za poslednich 5 let pry radikalne zmenila. Na druhou stranu pry, od kovitu se zlepsilo to, ze lze hodne delat na HO, jenze to ne kazda profese umoznuje. Pote, co se s HO roztrh pytel, se ukazalo, ze ale na HO muze delat i vyvojar z Prdelau 300 km od Mnichova, co si, holt, jednou za dva tydny do te hokny sjede, jinak zbytek v poho poresi dalkove. Cimz samozrejme tito lide sebrali praci mistnim bydlicim a soucasne zvysili mzdy v okoli Prdelau, kde ted maji problem zaplatit odbornika.
To neni nic noveho, to zname v Cesku taky. Germani to objevili az ted.
Přesně. :-(
Hele, ona se ta realita prestava protinat i v te Risi.
Nezlobte se, ale bavím se o českém prostředí…
No a ja o tom risskem, aby nevznikla nejaka fikce, ze v Cesku je to nahovno, ale vsude okolo to maji lip vychytany.
rozbíjíš tomu dementovi bábovičky, to sis to posral :o)
nevznikla nejaka fikce, ze v Cesku je to nahovno, ale vsude okolo to maji lip vychytany.
Realita je, že hůř to mají vychytaný v třeba v Somálsku nebo Bělorusku. Lépe to mají třeba v Německu.
V tom pripade ale uz zase mame dve Nemecka. To, ve kterym hakuju ja a to, ve kterym hakujes ty. Jo, zatim jsou nektery veci bissel lepsi, nez v Cesku. Zatim. Ale proti tomu, jak to v Nemecku bylo pred triceti lety, je hodne, hodne… na ceste do toho Somalska, nebo Beloruska. Co tak sleduju, mozna spis na ceste na Balkan a Blizky vychod.
Vzhledem k tomu, že se mezi Němci dost pohybuju jak v ČR, tak i v Německu, můžu konstatovat, že Němců, kteří se spokojeně usídlili v Kotlince, neustále přibývá. Pár z nich jako zaměstnanci korporátů, ale hodně jich tady provozuje nějaký byznys a i v tom našem bordelu se oproti německým šílenostem cítí jako v ráji.
Pár z nich jako zaměstnanci korporátů
To jistě…s německou mzdou a s německým zdravotním pojištěním…….kdysi jsem zažil, že na ně zkusili, že budou v ČR pracovat za české mzdy…a to bylo hned tóčo…ihned psali k vedení do Německa, že takhle ne a jinak dají výpověď.
i v tom našem bordelu se oproti německým šílenostem cítí jako v ráji.
Pár let zpátky mojí německé kamarádce v nemocnici v ČR řekli, že si má přinést vlastní toaletní papír. Byla z toho celkem na mrtvici s dotazem, jak můžou někoho léčit, když nemají ani tohle…:-)
Marty… 13.4.2025 v 9:47
„jakmile viděli náznak práce s vercajkem.“
Jaký byla nabízená mzda?
– – –
Rozumím otázce – chceš vědět, kam šli. Jeden do velkoskladu Lidlu jako skladník, další je v Kooperativě bo tam má tetu, třetí čeká, až se oteplí a firma ho vezme na montáž solárů (prej bude vejvar). Ještě vím o čtvrtým – šel rozvážet dodávkou nějaký zboží. Poslední dva nevím.
Rozumím otázce – chceš vědět,
Chci vědět rozsah nabízené hrubé mzdy na inzerovanou pozici. NEZAJÍMÁ mě kam šli, jaké máte benefity a taky jestli mohu v dešti a ve sněhu jezdit na kole do zaměstnání.
ZAJÍMÁ mě hrubá mzda, aby se dalo odhadnou čisté ohodnocení zaměstnance…..
Zirafa 12.4.2025 v 20:30
Namátkou mne napadají Isaac Newton, Nikola Tesla a Arthur Eddington.
Ale neknowuju, zda byli incelové, protože těmhle moderním wordům moc neunderstanduju.
Z neprovdaných vědkyň mne napadají Henrietta Swan Leavitt a Lise Meitner.
No tak paygap je samozrejme mnohokrat vyvracenej nesmysl a kvoty vnimam jako nestesti. Podsouvaji totiz predstavu, ze se bez nich my zeny nezapojime, neuzivime, neuplatnime. Co je ovsem hnusny, je ten jedovatej plivanec vuci zvyseni poctu studentek vysokych skol a okamzite manipulativni pseudozduvodneni, ze za to samo muze snizeni narocnosti vyuky. To je prosim echtovni blabol. Nepopiram, ze nektere skoly s kvalitou dolu jit mohly, ale spis to bude tak, ze se holky uz nerealizuji pouze rodinou jako za casu nasich maminek a babicek. Ostatne vek prvorodicek se da dohledat na tri kliky. Toz tak.
Abych ale byla fer, vsimla jsem si, ze holkam v pracovnim prostredi chybi asertivita a jsou schopny hnit na jedny pozici za stejnej plat roky. To mi pripada nezdrave. Pokud delam svoji praci dobre, a ja verim, ze vetsina lidi chce a dela, tak si taky musim umet pred sefem zduvodnit, ze s mym platem se bude dit nejaky rust. Pokud ne, asertivne podam vypoved a jdujinam, kdeme oceni. Pak su myslim, ze neni duvod k zadnym narkum, ze kolega ma tohle nebo tamto vyssi a lepsi. Je to o sebevedomi a umeni se prodat. Kdo si nerekne, nema.
Inu, přísně vzato je plat honorářem za odvedenou práci (službu). Pokud se odvedená práce nemění (přičemž kvalitně vykonaná je podmínkou sine qua non), není důvod měnit honorář. Jinými slovy, pokud je ekonomický přínos pracovníka konstantní, zůstává logicky konstantní i platba ze tento přínos.
Co se týče snížení náročnosti výuky na VŠ, toto je v průměru nesporné. Značný podíl na tom má zavádění všelijakých pseudooborů, s čímž zase souvisí zvýšený počet studentek, neboť na těchto pseudooborech je převaha ženského pohlaví drtivá. Takže určitou kauzalitu lze jistě vysledovat.
Nakonec, neustálá snaha o zvýšení počtu VŠ absolventů ani jiný důsledek mít nemůže, Gaussovo rozdělení se dosud nepodařilo v Evropském parlamentu přehlasovat.
Platba konstantni zustavat nemuze, resp. nemela by. Ja treba fandim zohledneni inflacni dolozky. A dale pokud nepracuji na pozici s repetitivnim charakterem, ale musim-li se prubezne vzdelavat, a jo,fakt i ty letusky treba musi, chci videt, ze zamestnavatel vidi a ja neco hezkyho uvidim:-) Kdyz nevidi, pripominam se, takova jsem otrapa.
Inflaci můžeme patrně pominout, ekonomický přínos vyjádřený v penězích se, předpokládám, pohybuje s inflací, tudíž se s inflací pohybuje i platba. Ale pořád je třeba mít na paměti, že ekonomicky vzato je zaměstnanec odrůdou živnostníka, jen s tím rozdílem, že má jednoho stálého zákazníka, kterému prodává služby. A platba za tyto služby podléhá (nebo by měla podléhat) stejným zákonitostem, jako kterákoliv jiná obchodní transakce. Jiná věc je, že se do toho montuje stát a tak je tento trh úplně stejně zdeformovaný, jako všechny ostatní.
Třeba ty absurdní kvóty – kdyby stát nařizoval, že rohlíky můžete nakupovat je u ženských (LGBT, černých, žlutých) pekařů, asi by si všichni klepali na čelo. Ale v oblasti zaměstnávání se to vehementně prosazuje.
Foundryman: drobnost, ale dle kontextu důležitá: zaměstnanec nedostává odměnu za výkon, ale za čas. Což je současně největší rozdíl oproti OSVČ. Ne, že by OSVČ nemohl být placený hodinově, ale primárně se od něj čeká výkon. Od zaměstnance se čeká, že bude v kanclu. Tedy zaměstnanec neprodává „služby“, ale čas, přesněji vzato směňuje čas za peníze.
To s sebou typicky nese zásadní rozdíl v myšlení (zaměstnanecké vs. podnikatelské), věnoval se tomu Kiyosaki, u nás např. Orlita.
U toho pásu nedělají zaměstnanci, ale OSVČ?
Latimerie podivna: nerozumím otázce – ptáte se na to, co jsem napsal, tedy nejsme ve při. U pásu dělají zaměstnanci, chodí na směny a směňují svůj čas za peníze. Náplň práce, způsob provedení atd. určuje zaměstnavatel obvykle na 100 %. Zvlášť u pásu bývá kreativita značně nežádoucí. To vyžaduje úplně jiné mýšlení, než má typický OSVČ (neplést se švarcákem, kde je OSVČ pojem čistě formální).
Já reaguju na „Od zaměstnance se čeká, že bude v kanclu“.
Poměrně hodně OSVČ si řekne peníze na hodinu + materiál.
Latimerie podivna: OK, měl jsem napsat „…že bude v práci“.
Latimerie podivna 13.4.2025 v 20:55
Přesně.
Navíc si dovolím podotknout, že od dlaždiče se čeká, že bude na dlažbě. Pokud bych čekal, že bude v kanclu, byl bych trouba.
V tom je zásadní rozdíl – jeden si při slově zaměstnanec vybaví kancl, druhý upravenou pláň. V kanclu stačí být, na pláni se musí kmitat, protože asfaltéři se objednávají s nulovou tolerancí termínu čtvrt roku dopředu.
ygorek
13.4.2025 v 21:27
na dlažbě? eště bych čekal před dlažbou, pže tu za sebou pokládá, ale na ní teda zrovna moc ne; spárování zabere tak bajvoko čtvrtinu času, to se NA ní ani nevochladne
I zaměstnanec snad může dělat v akordu…
Přinejmenším dohodář…
Může být, nicméně bych poukázal na existenci norem – minimálně ve výrobě.
okud delam svoji praci dobre, a ja verim, ze vetsina lidi chce a dela, tak si taky musim umet pred sefem zduvodnit, ze s mym platem se bude dit nejaky rust. Pokud ne, asertivne podam vypoved a jdujinam, kdeme oceni.
Vy jste součástí obrovského pracovního trhu s velkou mobilitou. Na evropský se to neaplikuje až tak snadno z důvodu jazykových bariér. V ČR je trh tak malý, že je pro zaměstnavatele velmi snadné držet basu, tak vám šéf vždy zdůvodní, proč to nejde. Vlastně zjistíte, že v ČR vždycky „nejsou peníze“.
Otázka je, co s tím. Moje zkušenost je, že pokud by nad ČR nedržela EU bič, tak to bude v ČR fungovat jako na Ukrajině. Případně máte nějaké nápady?
Sorry za prekliky. Laskavy ctenar necht promine.
To jak Google zažalovala jedna žena, že je diskriminována a Google na základě auditu zjistil, že naopak diskriminuje muže :-D
Tohle je jeste sranda. Pockejte, az v Cesku Uhnije naLeynuje to, co ted frci v Risi. Probiha priprava (od kdy to ma ostre platit ted nevim, ale nedivil bych se, kdyby od 2026), ze na stejnych pracovnich pozicich museji byt stejne platy a to bez ohledu na gender.
Takze, pokud je nekdo ve firme treba CAD-kreslic za sest hrubese, tak proste jeho kolega/yne/cosi nemuze mit ani sedm, ani pet. Protoze dikriminace, voe. A aby v tom byl poradnej mrdnik, taxe platy budou v ramci firmy zverejnovat. Sice ne tak, ze Voprcalek bere pet a pul, ale ze firma na pozici CAD-kreslice plati pet a pul. Takze kdo to nema, vezme utokem sveho nadruzeneho.
Nejake zohledneni toho, ze Hans je flakac a mesicne ma 40 hodin nemoci, kdezto Helga dela prescasy, ktere ji nikdo neproplaci a prakticky nema zmetky, to nikoho nezajima.
Tohle bude jeste prdel velika, vazeni.
To Sysop
To teda. Tohle bude strasnej pruser. Ja si s hruzou pamatuju, jak jsem jeste v Praze omylem poslala dodatek ke smlouve jinymu kolegovi, nez jsem mela. Hned treti den urivdene naklapal za nama na HR, jaktoze kolega bere na stejny pozici vic nez on. No opatrne jsme mu naznacili, ze kolega je v kanclu od soumraku do usvitu, ale nic, odezva zero. Byl proste uz zhrzen a zacal se ostentativne zasivat a hazet hlasky typu: Ja bych to i udelal, ale dejte to Karlovi, ten ma know how a bere za to extra love.
Fakt prekerka. Vidim to tak, ze pokud budou brat vsichni stejne, chcipne motivace a bude to jedna vesela leniva Hawai.
Ti schopni utecou, to je uplne jednoduchy. Nemci jeste pred kovitem docela dost menili zamestnani, klasika byla tak 3 roky na jednom fleku a pak hura jinam a hned si rict o 10 % navrch. Nebejvalo zvykem nekomu pridavat, pokud si nezvedl qalifikaci.
Ted se kazdej snazi fleku drzet, protoze nevi, co bude, ale kazdej tak nejak tusi.
Jakmile se zacnou zverejnovat mzdy, nastane peklo lidske zavisti a lenosti.
Tohle už tady přece bylo za komunistů. Byly celostátně nařízené tabulkové platy podle pracovní pozice a let praxe. Taky to podle toho ve fabrikách vypadalo. Já to říkám furt, že reálný socialismus, kterého jsme byli zbaveni, se nám zase vrací. Jen v ještě debilnějším provedení, ti předchozí komanči aspoň stavěli elektrárny a silnice.
Jo, za komunistů sme dvakrát za mňesíc (záloha, vyúčtování) podepisovali „plachtu“ véplatnicu, na keré byli peníze druhéch vidět.
A to eště komunistí mňeli za sténó prácu vo 10% víc, protože platili 10% stranický příspěvky, a jak by k temu chudák komunista přišél, dyby mňél po zaplacení příspěvků míň. Pak pré že strana nebyla financovaná ze státního.
Jakmile se zacnou zverejnovat mzdy, nastane peklo lidske zavisti a lenosti.
Pokud mohu mluvit za ČR, tak osobní zkušenost je taková, že kde byly částečně tabulkové mzdy, tak tam byl menší bordel. Kde byla absolutní svoboda, tak tam nechutný bordel, protěžování kámošů a různých oblíbenců…
Ve statnim a nebo neuhlidatelnych korporacich snad. Ale v soukrome sfere, pokud fabrika ma pod, rekneme, 500 zamestnancu, lze tyhle janabrachismy uhlidat. Jak v Cesku, tak v Risi.
Ale v soukrome sfere, pokud fabrika ma pod, rekneme, 500 zamestnancu, lze tyhle janabrachismy uhlidat. Jak v Cesku, tak v Risi.
Pokud se bavíme o ČR, tak se většinou nechce to uhlídat. Osobně vidím transparentnost jako jediné řešení…
Na každý zákon či regulaci existuje způsob, jak to obejít. Viz schwarz-systém v České republice jako odpověď na progresivní zdanění ne-živnostníků.
V tomto případě se prostě zavede více pracovních pozic. CAD-junior bude mít v průměru 30k, CAD-konstruktér bude mít 40k, CAD-senior bude mít 50k. Zákon se nažral a koza zůstala celá. Jediná změna bude ta, že ti schopnější zažijí více povýšení, zatímco ti línější budou na pozici juniora i za 10 let. Což je možná i dobře. Místo tajného zvýšení platu, aby kolegové nezáviděli, se prostě odmění dobrý pracovník před nastoupenou jednotkou změnou pracovní pozice.
Lidi nejsou blbi a kdyz Florian 32 let bude CAD-Zeichner-Junior a Christoph 32 let bude CAD-Zeichner-Senior, prijdou otazky. Ve velkem kolektivu mas vic lidi na stejnych pozicich, bohuzel.
Tak se to pomenuje jinak. Nebo holt vosobný vohodnocený, a to se zveřejňovat nemusí, řikal mzdy, ne příplatky, ne? :o) tvl ukaž jim tam trochu toho švejkování, snad ses nenakazil germákovstvím
Nebo holt vosobný vohodnocený, a to se zveřejňovat nemusí, řikal mzdy, ne příplatky, ne?
Jo, jo..takové to české vychcánkovství….
Hele, v tomhle zas oni nejsou uplne blbi a ty kontrolni organy taky ne. Das nekomu osobko a v tu ranu budes kontrole vysvetlovat, co ze ten dotycny dela tak uuuzasnyho, ze jeho kolega ne a jak je mozny, ze ty jako vedouci neumis toho slabsiho motivovat k lepsimu vykonu, poslat na doskoleni, jestli jsi v ramci prvidelneho rocniho pohovoru s nim probral tyto moznosti a dal mu nabidky, atd. Ve finale se ti to coby vedoucimu pekne sesype na budku.
Hochu, to, co ted Germani pracne vypotili, je model BrigSocPrc, kterej jsme my meli uz pred ctyriceti lety.
Sysop:
Celý je to o hovně a ty vemena už opravdu napodobují socialismus.
Blbý je, že to dělají způsobem, který směřuje k feudalismu.
Nevim jestli nekecam ale slysel jsem historku z CS letectva z padesatych let kdy uklizecky na letisti protestovaly ze neberou stejny plat jako stihaci piloti, a dopadlo to jak muselo, platy pilotu a uklizecek byly „dorovnany“ – protoze tak je to v Komunismu spravne. (Mam pocit ze mi dotycny rikal ze se nedorovnaly na 100 procent ale ze pak byly skoro stejne)
„…uklizecky na letisti protestovaly ze neberou stejny plat jako stihaci piloti, a dopadlo to jak muselo, platy pilotu a uklizecek byly „dorovnany“…“
– – –
Otřepaný blábol, nic víc.
Pitomost.
Když nejde o Rusko, řadu komentářů bych ušetřil větou viz Sysop :-)
To u nas uz realne bezi (alespon priprava), alespon od tech soudu s Ceskou postou (minuly rok). Resime prejmenovavanim pozic a generujeme ruzne ICO. Ale, je to mazec.
Největší bojovníci proti patriarchátu obvykle ani neví, co je žena.
https://www.youtube.com/watch?v=CRcXv_zMq64
Tak tohle se ozývalo na útesu poté v bulharsku když jsem šli lovit mušle a fakt to bylo snad z dospělého „maršálu a očima jsem hledal tak ééé 200? nahoru odkud? A to když jsme se vraceli a kámoš vylovil tři a já drapnul půlmetrového kraba za krunýř a málem se v 5. metrech utopil skoro před půl stoletím v 17.nácti jak jsem se lekl. Vyloupla se tam nahá „venuše a rudla prchnul a mne to fakt extra nic moc nedávalo tak za mnou šla asi 100. metrů 5. metrů za mnou? Měl jsem ji udělat mama leóné ale neměl jsem tenkrát start rozběh, kvalifikaci ani třídu, lotři. :-)))
V 16. cti
https://www.youtube.com/watch?v=jqryKbLrqxw
:-) …is „gare
https://www.youtube.com/watch?v=GyQjVtIGQg8