Bezemisní vozidlo - zpět na článek

Počet komentářů: 137

  1. Ještě jsem nikde nezjistil jak to bude s výpadkem obří spotřební daně z PHM. To jsou peníze za dara a jistě mnoha miliardový výpadek nahradí nějakou jinou daní a tím se stane e mobilita nevýhodnou oproti současnosti.

    1. Opravdu nemám strach, že by státní loupežníci nevymysleli nějakou jinou daň. Něco se zahrne do pořizovací ceny vozu, něco do ceny kWh u stojanu. Při nejhorším se vymyslí nějaká nouzová pakárna. Třeba pravidelný poplatek za vlastnictví vozu (daň z mobility).

      1. Jo, to je dobrej point. Uz ted je drazsi jezdit elektricky nez na benzin a to jeste neni nabijeci energie zdanena (krome obligatni spotrebky). V Norsku po „penetraci“ 50% elektromobilu v populaci okazite zrusili dotace a naopak to pekelne zdanili. Tam je ten rozdil elektro/benzin v cene na kilometr uz nekolikanasobny, ne nejakejch 20% jako ted u me.

        1. Zákon č. 311/2006 Sb. zákon o pohonných hmotách – §6q
          (7) Provozovatel dobíjecí stanice je povinen každoročně do 28. února předat ministerstvu údaje o množství elektřiny spotřebované pro dobíjení vozidel v jím provozovaných dobíjecích stanicích v předchozím kalendářním roce a pokud jím provozovaná dobíjecí stanice není připojena k elektrizační soustavě České republiky, údaj o podílu elektřiny z obnovitelných zdrojů v rámci jím spotřebované elektřiny pro dobíjení vozidel z této dobíjecí stanice za předchozí kalendářní rok. Způsob předávání údajů stanoví prováděcí právní předpis.

          On si někdo myslí, že si soudruzi nechají peníze ze spotřebních daní utéct? Ale no….

    2. A co daň z nemovitosti. Klidně 10% z pořizovací ceny! Oni si poradí.
      Ale nemusíte se bát, už 0,4% skutečně provozovaných bateriových aut může způsobit kolaps rozvodné sítě. Až lidé zjistí, že ráno nenabili a nepojedou kam potřebují tak se rádi vrátí k vrakům 20 let starým.

      A nebo po pár požárech, u elektroauta je jen otázka kdy a ne otázka jestli to bude hořet.

      1. Proč vrakům? Spís se vratí k 20 let starý udržovaným autům. Malokdo by chtěl jezdit vrakem

  2. Jo, čekal jsem, kdo ty bláboly o konci světa, pardon, spalovacích motorů bude s vyvalenýma očima šířit. První tu s tím byl tuším Kabuňák :)

    Ano, ano, já hrůzou vůbec nespím, že tady bude v roce 2035 nějaká Uhnijě :o)))) Fakt, dokonce jsem strachy přestal jíst :)))

    1. Ano, to zní pozitivně…12 jahrů je dlouhá doba,..jenže vždyť je to ok, lidi neprotestujou, nechají se okrádat a ještě tomu tleskají.Až bude STK vybírat EKO daň z vašeho tdi, 50K czk pro jahr, silnice nebudou tak plné..Úkol splněn, zmizí 3mio aut a ještě se vybere víc peněz na útulek, pro opuštěné a nechtěné 20ti leté africké invalidy z Boko haram :D

      1. Tak zaprvé :) TDi bych si opravdu, vopravdicky v osobním autě nekoupil. Já svým autem nepotřebuji tahat pluh. A ohledně toho druhého, o to pávě jde. Ono ani není potřeba cokoli dělat :), pokud by zmizelo 3mil. aut ze silnic, ekonomika by se zhroutila. Potom by nebylo, kdo by zákazy uplatňoval :).
        Jsou jen dva možné konce. Buď tomu novodobá šlechta(„majitelé“ výrobních prostředků) ve vlastním zájmu zabrání a potom to nebude třeba řešit nebo ne a potom se to dostane do bodu „zlomu“. A pak se to bude „napravovat“ ne asi zrovna v rukavičkách. Ať tak či tak, „zákaz spalovacích motorů“ nemůže nastat. Je to zcela nereálné. :)

        1. pokaváď lítáš po dálnici (vopchotný cestujúci), nebo taháš větší náklady (dodáfky s bencinem se na tomdle kontinentě už prakticky nevyrábí, taky kdo by chtěl jezdit o půlku dráž jen tak zbůhdarma?), tak to jakejsi smysl dává

          1. Mluvím o osobních autech, ne o dodávkách. A moje auto si při „lítání po dálnici“ bere do 6,5 litru benzínu. Pokud jezdím do 130, tak je to okolo 6 litrů, a pokud jezdím mezi 100-110 tak si bere 5,2 litru. Můj dlouhodobý průměr je 6,1 litru.

            1. kamenem je, že na objem má dehet znatelně víc energie, jenže všecko to je prodávaný a daněný na objem

              navíc, vyjma občasné volatility, dehet je dlouhodobě spíš levňéší i objemově

              1. Behemot: Ano, mohu potvrdit, já mám dehet krz roční 40Kkm nájezd, onehdá sem koupil pár tisíc litrů nafty do zásoby, poněvadž čekám v létě ceny opět kolem 55kč/l, takže na 1000l nafty jste schopný ušetřit hezkých pár tisíc..
                A jak správně píšete, 1litr dehtu má víc energie,tudíž kupovat benzín je házení peněz zmrdům do chřtánu..

                1. jojo, prodáš hadraplán, eště vyděláš……padesát korun

      2. Jde prostě o to, že EU mele z posledního. Už jen navyšuje nesplatitelný dluh. A ten zlom prostě přijde. Dřív či později. Jedna a jedna jsou prostě 2. Ta „neústupnost“ realitě, teda pardon, Rusku samozřejmě je daná tím, že „ti co vlastní“ už prostě pochopili, že skončili. Oni bojují o vlastní přežití. Bez ohledu na cokoli. Ale už prostě skončili. Prohráli. Jde už jen o to jak dlouhá ta agónie bude a kam až zajdou v té své poslední smrtelné kreči.

        Mám k tomu nádherně ilustrující video. Naprosto přesně popisuje co dělají.

        https://youtu.be/TcFVTpBe7ik?t=8

        1. Ta agonie ale může trvat třeba 10 let, to je hrob..V každém případě souhlas, bude ještě prdel na starém bělidle..

          1. Na dalších deset let už nejsou prostředky

            1. eště furt můžou východ vysát skutečně až na úroveň ukravíny, stačí se ostatně podívat, co se děje, co je už v procesu, a co je eště v plánu, k ožebračení východních untrmenšů, a tím ten svůj potěmkin dalších deset let držet nad vodou

              ostatně to se děje v přímým přenosu, starej průmysl na východě zakazovanej a likvidovanej, na západě si na ty potěmkiny dávají dotace o desítkách giga ojrů

              zemědělství na východě likvidovaný povinným dovozem megatun z ukravína (litýho kdejakou zakázanou chemií), produkovanejch za polovinu ceny, a to eště to chcou mermomocí dotáhnout do uhnije a poté, co západní korporáty skoupily/spronajaly miliony hektarů, tak inkasovat víc dotací, než má nynější východ pomalu dohromady

              1. To ještě mohou a taky to tak udělají. Ale zatím to vypadá že jim Rusák dělá trochu čáru přes rozpočet. Odhadl bych že si vezme to co je na UA zajímavé a cenné, což je zejména východ a jih, zbytek klidně nechá ať se o to Uhnije popere.
                Taky by mi zajímalo jak dlouho to soudruzi ještě vydrží táhnout dál. Dluhy jsou nesplatitelné už X desítek let, to všichni vědí. Osobně se obávám, že nás ten konec bude sakra bolet, a východ si bude dávat kávičku a koukat jak se v těch sračkách motáme, EUsoudruzi budou vymejšlejt furt nějaké kraviny aby si protáhli životnost o pár měsíců/roků. Na druhé straně ten konec bývá někdy celkem rychlý, viz třeba SSSR…

            2. v 68 to taky vypadalo, že komouši melou z posledního. A vydrželo jim to dalších 20 let.
              Pravda, celý ten Marxisticko-Leninský experiment se udržel přes 70 let jen díky prakticky nevyčerpatelným přírodním zdrojům, které EU nemá.

    2. No, já zase hrůzou nespím, ŽE TADY JEŠTĚ BUDE! :-P

  3. Ja nevim, soudruzi, ale me to nechava docela chladnym, eu tu planuje nejake peti letky, deseti letky a padesatiletky. Ja se vsak obavam. ze eu nema financni, ani demograficke, prostredky vydrzet dalsich 10 let.

  4. A kdyz nebude co2, co budou stromy zrat? A kdyz nebudou mit stromy co zrat, co budeme dychat my? Jde to cele do p*dele…

    1. I kdybz se zitra vykacel posledni strom kysliku na planete neubyde. Za slozeni atmosfery muzou jen a pouze oceany.

  5. Elektromobilita ma jeste jeden zajimavy efekt: Ze zasuvky (220) se tech 60kWh nabije za nejakejch 30 hodin, to je nepouzitelne. A pri nabijeni pres domaci wallbox, stejne jako na verejnych nabijeckach je nutna autorizace (karta) a souhlas operatora. Takze kdo ma spatny socialni status, ten nenabije. A v bezvetrne noci nebabije nikdo, protoze nabijecky aut se v pripade kolabujici site zablokuji jako prvni.

    1. spíš tak 20 hodin, 3,5 kW můžeš celkem beztrestně tahat

      to jako nabíjanda nemá možnost připojit blbej gábl třeba 3×10 A? jakože, dafuk?

      1. Spíš bych řekl že verky jsou jak na vytahaný perko s klíčkem. Popřel někdo 200. nabíjecích cyklů? Potom by to byla úžasná věc která ani není na běžný roční provoz ale jen na panské jízdy pro kompars tleskajících lokajů s idioty. Nehledě toho že prý za 10. let při nahrazení spalováků nebude z čeho dělat ty „zázračné baterky. Další věcí jsou otřesné emise z pneumatik mnohem škodlivějších emisí z výfuku a s taháním mrtvé váhy „aku i z brd směšných životností. Výfuk má samozřejmě zázrak v elektrárnách s mrháním energie ztrátami v přenosové soustavě i při nabíení a někde jsem zahlédl že v americe od roku pětatřicet nepovolí křápy vyrábt rotožeže celkového enviromentálního zatížení ekologie je rovnice klasika ku „vybrblanému businessmanů 7: jedné. :-)))))))
        Takže rozum verzus poblitika €araboafriky výměny obyvatel kalergi je proti bláznivému seskupení zaříznutí industrializace s lidmi kontinentu úplně opačný. Je mi jasné že brutopýrní nečtou v novinách a nevidí na displejích, pouze reklamy „kšeftu tak to „kývači s chabými rozpoznávacími a rozlišovací a s kapacitami intelektu brutopýrace prostě nemohou dát a hlavně je to na ně dlouhé.
        https://www.youtube.com/watch?v=c02oYFb8hDg

        1. A teď se s radostí konstatuji že gramatici slabikáře °!° °!° mohou klidně podělat protože zase nedělám editace. Račte aktivisté podrbaní.

    2. Praetorian: ještě pořád to můžete hodit do 400 V zásuvky, není třeba mít doma wallbox.

    3. fadtwi, behemot: elektroauto / plug-in hybrid nejde proste jen pripojit do zasuvky. ani 220 ani 400. vzdycky je tam potreba „neco“, co si s autem „pokeca“ a spusti nabijeni. Ten nabijeci kabel na 220 ma jakousi krabicku s tim „kecadlem“. Domaci wallbox je to kecadlo pro 400V, ve vetsi krabicce. Jestli jde instalovat wallbox bez toho, ze by nebyl kontrolovany nejakym „operatorem“, se mi nepodarilo zjistit. Bral bych to samozrejme vsema deseti.

      1. je to vole normální spínanej zdroj, nabíječka, maximálně s nějakým jedním broukem navíc, jako to ostatně používá Dell už skoro čtvrt století u svejch bůčku, akorát všecko lehce víc dimenzovaný s vohledem na napětí a proudu

        dělat z toho nějaký hytlertechnický udělátory poschovávaný za obskurníma cizojazyčnejma žgryndama je spíš znakem mdlýho ducha

        a pokaváď dodavatel toho hajzla není vochotnej k tomu dodat obyčejnou civilizovanou nabíječku, tak tím spíš je znakem ne mdlýho ducha, ale naprosté vypatlanosti dotyčnýho, za todle dávat (těžký) prachy, anžto slušnej člověk si takovou kurvu nevezme ani, když by mu za to eště platili

      2. Praetorian: nemáte pravdu, stačí koupit správný kabel a dáte to do široké 400V (ne do kulaté). Autorizovat není co, funguje to úplně stejně, jako když do běžné zásuvky zapojíte klasický kabel na 240.

        To o 400 V jsem řešil nedávno s člověkem, který doma Wallbox má, protože ho dostal k autu, ale nepoužívá a místo toho jede na obyč přípojku. Ale netvrdím, že se něco nemohlo změnit, jen to nedává smysl, protože kabel na 240 rozhodně nemá nic, co by bylo nutné autorizovat, je to obyč šňůra jak od vysavače, akorát tlustší a s bazmekem na straně uhlomobilu. Tu 400 V si představuju úplně stejně, ale doma mám jen kulaté, takže to jsem neměl jak zkusit.

  6. Trochu OT:
    https://www.garaz.cz/clanek/reportaze-hasicsky-titan-odola-strelam-z-pusky-ohen-najde-kamerou-a-nezalekne-se-ani-toxickeho-prostredi-21009452

    Ten redaktor Garáže musí být úplný čurák.
    Ty konektory, kablíky a plastový čínský LED reflektorek, na fotce „hasicí lafety“ že odolají výbuchu miny, nebo střelbě z útočné pušky? Dalo by se to někde vidět?
    Nebo měl redaktor jen za úkol, tím článkem plebsu zdůvodnit investice za takový strašný milióny?
    Ty fotky „příslušenství“ tlučou do očí.
    Na jedné straně drahá kára jako kráva, na druhé straně přimontované příslušenství, včetně těch údajně zodolněných kamer, které jednou rukou utrhne kdejaký puboš, natož tak letící zemina od vybuchlé miny či střepiny od granátu.

    1. kde přesně to má ten pancíř? pod těma plechovejma dvířkama, kde sou regály na serepetičky? erh

      neco mi řiká, že byť půlstoletí starej, tak pásovej tank je prostě pásovej tank, akorát jistě no, piču z toho je vidět i normálně, natož tak v zahuleným :D

    2. Jo, vypadá to asi tak tak, jako kdybych si na auto sám přidělal parkovací kameru. A asi stejně tak „odolně“. :-D

    3. Tak po zkouknutí obrázků to na mě působí dosti rozporuplně, jednak pneumatiky v ohni nebo dešti střepin proti pásu asi nic moc, na autě snad není jediná obyčejná žárovka, samé ledky,k zblití,..az se vyhřejí ti smt ledky,bude se měnit celý světlomet,bravo..o teplotě barev mužeme jen spekulovat, několikahodinový zásah v prostředí ohně, by asi kabeláži bez chráničky taky neprospělo,za 22,5 Mio by se na tom dalo určitě lépe vyřádit.
      O neprůstřelnosti bych si nebyl jistý,skla kabiny snad ano,plechařina-nechce se mi věřit.Větší střepina z bomby tím musí projít jak alobalem..to u tanku nehrozí.
      Za mě bouda na vohnouty, tunel jak cyp. Chtěl bych vidět ceník všech komponent, vsadím se že bychom se nasmáli tomu rozdílu s čajny a stejným brakem od českého dodavatele..

      1. Dál jsem to nějak na internetech nezkoumal, nehledal jsem další obrázky toho zázraku. Ale jen z těch fotek v článku je vidět, že to vnější příslušenství navrhovali či montovali jedinci typu „mlamoj“.

        Zarazily mě ty kablíčky a konektorky u té hasicí lafety, kde se dá předpokládat jednak hafo vody a jednak všecky negativní a škodlivé vnější vlivy, jaké si vůbec dovedu představit – i bez těch „střepin“ z granátu, miny, nebo vybuchující munice v muničáku.

        Popravdě, k baráku v muničáku, narvanému po strop dělostřeleckou municí, byť v rozloženém stavu, granáty a protitankovými minami – všecko většinou na konci, nebo po konci životnosti, k takovému hořícímu baráku bych se bál přiblížit i s tím „starým“ T55.

        Je to udělané tak, aby to bylo působivé hlavně vizuálně:
        Snad odevšad z toho trčí ty kablíky, zástrčky a hadičky, ledkové reflektorky, prostě hajtech. Tenhle vizuální hajtech pak snadno odůvodní jakoukoliv cenu – však přece jde o záchranu životů, nebo hodnot!
        Přitom příruby výstupů vody do hadic a jejich ventily, jsou chráněné jen obyčejným kastlovým plechem. Hezky rychle letící, párkilový kus železa z muničáku, potom takovou přírubu urazí o dost dřív, než stihneš říct „prd“.

        Když jsme u těch plastových ledkových reflektorků:
        Opravdu výkonné druhy, vyžadují sakramentsky intenzívní chlazení. Trošku slušnější LED reflektory asi nad 20W celkového příkonu čipů a určené pro dlouhodobější svícení, mívají celou zadní stěnu ze žebry opatřené, hliníkové slitiny.
        Nejsem si tudíž jistý, zda jsou ledkové reflektorky v plastu, s plastovými multičočkami, vhodné pro dlouhodobé intenzívní svícení u požářiště, kde může teplota dosahovat i opravdu vysokých hodnot. Možnost chlazení těch led čipů je tedy zatraceně omezená.
        Myslím, že kvalitní, nízkonapěťová halogenová žárovka, by tady udělala mnohem lepší službu. Nízkonapěťové halogenky mají kraťoučké tlusté vlákno a jejich světlo se tak směruje parabolou mnohem lépe, než světlo třeba stovky LED čipů na společné podložce. Nehledě na servis a jeho cenu – výměnu žárovky po zásahu střepinou z granátu, zvládne i průměrný hasič :D

        O těch ostatních odolnostech bych to snad raději ani nerozváděl. :D

        Ano, ceník a dodavatele všech těch komponentů, ten bych taky rád viděl. Nepochybně bude tajný – nějak podobně, jako ceníkový seznam položek, dodávaný ke kravínu :D

  7. Tyto naprosto dementní výmysly z tupých hlav tupounů v Průseru, to je fakt něco. Celý normální svět má nějaké „klima“ a „emise“ úplně u prdele, stačí se podívat do Asie-v kdejaké dědině natlačí odpad (netříděný, samozřejmě) na náklaďák, čoudící jak stará parní lokomotiva, odvezou k nejbližší řece a vysypou ten sajrajt do ní, nikdo neřeší. Nedávno jsem viděl dokument o výrobě „džínů“ v Kitaji-řeka u dědiny modrá, nikdo neřeší. A tady banda zmrdů jenom vymýšlí, co nejhoršího pro vohnouty a ovce vymyslet za „ubohých“ 500 litrášů měsíčně… K zblití…

  8. Celá ta snaha řešit emise dopravy pomocí elektrifikace IAD je nesmysl. Snad s výjimkou cest ze satelitních vesniček do města. Jediná šance jak „elektrifikovat dopravu“ je podle mě zvýšit využití (v podmínkách ČR tedy především vůbec využitelnost) železnice, včetně stavby vysokorychlostních tratí. Což samozřejmě nikdy nebude řešit přepravy v rámci venkova, ale ty mohou klidně zůstat v naftě a celkem houby se stane.

    1. Vysokorychlostní tratě jsou u nás nesmysl. Bohatě stačí 160 km/h kdy se dostanete z Budějc do Prahy za hodinu čtyřicet. Praha Ostrava za 3 hoďky je taky ok a do Brna stejně nikdo nejede. Horší je Praha Vary 120 km za 3:20.
      https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/z-prahy-do-ceskych-budejovic-vlakem-za-jednu-hodinu-a-ctyricet-minut

      1. z hlediska spotřeby energie to ale taky není žádná hitparáda, hlavně, když to není vytížený

        takový rychlíkový vlakový spojení na Jihlavu dodnes skoro neexistuje (a není to mezi krajskejma městama výjimka), ta dráha má prakticky parametry lokálky, ty tzv. rychlíky tažený brejlovcema mají strašlivý jízdní časy a spotřebu to má kolik, 200-300 litrů na jízdní hodinu? pokud tím nejede aspoň sto lidí, tak to je snad horší, jak autem, a autobus o 60 cestujících jezdí tak za 30, takže slavnou dráhu poráží každej den v týdnu jak jízdním časem, tak spotřebou, tak cenou

        1. To je průšvih těhle tratí kroutících se jak had. Do Jihlavy je to od roku 1980 už pod drátama, ale dál na Brno to táhne pořád Brejlovec. Jízdní doba ČB-Brno 4 hodiny sice zdatně konkuruje busu 3:45 ale je to na vzdálenost 200 km fakt hrůza. Bohužel za posledních 30 let se u nás nepostavilo skoro nic a miliardy se jen rozkradly, případně spláchly do záchoda. A VRT na 320 km/h je druhý extrém. Zaplať pánbu za koridor na Prahu, celé dálnice se asi už nedožijeme.

        2. No tak zrovna tu Jihlavu a Vary by VRT řešila dost elegantně. A „sláva“ tří hodin z Prahy do Ostravy taky dost pobledne, když si započítáte časy na nádraží a z nádraží, plus nějaké to čekání. A za pár let dokončenou D35.
          Prostě pokud má železnice dlouhodobě přežít, tak musí být rychlá v osobní a především levná v nákladní dopravě.

          1. jenže rychlejší dráha zase žere o notnej kus energie víc, a bus co zvýší jízdní průměr o 10 km/h to pořád porazí docela slušně, i cenově a i přes ty naprosto neskutečný bambiliardy, co do té dráhy stád nasype – to sou prachy, vo který ovčany vokrade, a z nichž opravdu velký množství to nepoužije snad ani jednou za rok

            stokrát lepší investica neý dráha je dodělat konečně dálnice a ty hlavní tahy rozšířit na MINIMÁLNĚ tři pruhy, a aspoň na vybranejch úsecích zvednout rychlost na stopade

            rychlodráha má smysl na spojení aspoň milionovejch měst, co taky mají příslušnou infrastrukturu, to fakt není případ těch kastastrof co sou tady, století, století a půl starý nádraží (co podle toho taky vypadají), a tak

            v místních podmínkách, s místní hustotou zalidnění, počtem/velikostí sídel atd., je dráha z větší části DÁVNO za zenitem, jedna obrovská katastrofální černá díra, co se prakticky nemůže rovnat silniční dopravě i přes to, kolik prachů z eráru spolyká, a jak navopak silniční doprava je daněná a (minimálně z větší části, ne-li zcela) sama sebe ta infrastruktura zaplatí

            1. S tou energií bych to tak neviděl. Jasně, dvojnásobná rychlost = čtyřnásobná energie. Na druhou stranu na nové trati bude ten rozjezd jeden, a pak už jízda ustálenou rychlostí. Zatímco dnešní tratě se vyznačují prakticky neustálým zrychlováním a zpomalováním. A taky obvykle dost značnou kilometrickou oklikou. Klidně jsem ochoten věřit, že ten rychlovlak na nové trati spotřebuje energie méně, než dnešní rychlík po staré.
              Ohledně toho zbytku – to už jsme ale od tématu „smysluplná elektromobilita“ hodně daleko.

              1. Nemyslím si, že dvojnásobná rychlost bude potřebovat čtyřnásobek energie. Rozhodně ne u vlaku. Stačí pomalejší zrychlení.

              2. novej koridor na nějakou zajímavější trasu jsou tak stovky miliard, což je naprosto zoufalej poměr cena/výkon (dopravní výkon budě nějakej osobovozokilometr), když za to můžeš na většině déjednotky přidat další pruh v každým směru a propustnost tak zvednout o 30 % normálně a o 60+ % v uzavírce, navíc na dálnici probíhá organizovaná loupež, takže stád na tom rejžuje; jsou nějaký údaje vo tom, jak MOC jsou ty lepší koridory ztrátový?

                pokud to bude ucelená souprava, tak tam je trochu lepší érodajnamika, pořád ale rostou ztráty víceméně se čtvercem rychlosti, energie nutná pro uvedení na tu rychlost taky roste s jejím čtvercem (a pak to musíš zastavit, což taky nějakou energiu stojí)

                na druhé straně jakkoli drobná závada na soupravě znamená vyřazení celku, zatímco trochu érodajnamyčtější kolomotívu, případně jeden porouchanej vagón, můžeš vyměnit za celkem krátkej čas kus za kus, a taky mi cosi řiká, že kolomotívy a samostatný vagóny jsou o cosi levnější, než ty rychlo soupravy, v dnešních cenách za půl giga minimálně, spíš to bude horší

                1. Behemot: jako již mnohokrát: když o něčem nic nevíte, je dobré si to buď najít a nebo být ticho. Jo jo, to zastavování vlaku stojí peněz!

                2. tpč zas nějakej kokot co propadal z fyziky na základní škole…uvést do pohybu znamená dodat kinetickou energii, což je půl hmotnosti násobené čtvercem rychlosti

                  tak příkladmo, souprava o 500 tunách 100 kmh^-1, to stojí asi 53,5 kWh (plus ztráty), totéž na 200 kmh^-1 už stojí 214 kWh (plus ztráty)

                  rekuperaca je hezká na papíře, v praxi to zase až tak zupa není, buď tam musí byt neco, co tu energiu využije, nebo se to musí vyprat, lejt to jenom tak do sítě není zrovna šťastný, navíc mají nasmlouvaný dopředu odběry a i za neodebrání jsou pokuty vole :D a jasně každej distributor je zvědavej na to, že tam bude mít náhodný přetoky pár set kilowatt na pár minut, a pak zas hodiny nic, no

                  takže se jako celkem rozumný nakonec ukazuje akundulátorovny/superkondenzátorovny, co to udržijou a pak tím třeba budou krmit nějakou okolní technologii o stálým dlouhodobým, ale menším odběru…jenže to zas taky stojí bambiliony, takovej kontejner kombinovanej se superkondenzátorama a akundulátorama, to je nějaká desítka míčů v českejch

                  1. Behemot: popsal jste se hezky, docela to sedí. Japoncům můžete jít říct, že to, co tam provozují, vůbec nefunguje, tabulka je níže:-)

                    Už jste jak corona, když plácal píčioviny o neexistující 100 kW nabíječce a hadici, kterou by to prý muselo mít, bla bla, fyzika, bla bla a já tím (skoro v tu stejnou chvíli) to auto nabíjel:-D

              3. dr_z: musím Vás zklamat, zaprvé dvojnásobná rychlost nerovná se čtyřnásobné energii, ale dvojnásobná rychlost = čtyřnásobný odpor vzduchu. To jaksi není to stejné.

                Zadruhé, studie šinkansenu ukazují, že díky rekuperaci může vlak s více zastávkami žrát méně než vlak přímý. Na jedné trati jezdí 4 spoje, baseline spotřeba bez rekuperace je 100%, spotřeby níže jsou po započtení rekuperace:
                – Nejrychlejší, 2 zastávky, 320 km/h co to dá, spotřeba 94%
                – 3 zastávky, ale jede jen 275 km/h, spotřeba 69%
                – 6 zastávek, 275 km/h, spotřeba 77%
                – 9 zastávek, 275 km/h, spotřeba 65%

                Takže ten „courák“, co pořád zrychluje, žere míň, než (skoro) přímá linka jen se 3 zastávkami. Rozdíl mezi 6 a 9 bude v tom, že se sníží doba, kdy to jede 275 bez přerušení a naopak s zvýší rekuperace (skoro do všech zastávek se brzdí z rychlostí přes 250 km/h).

                1. ano, ono je to porovnání spotřeby energie složité a ošidné a s veškerou extrapolací jinam se musí opatrně. při rozjíždění takový vlak žere energii na získání kinetické energie, při zpomalování rekuperuje (samozřejmě s nějakou účinností), během zrychlování na cestovní rychlost a zpomalování to má menší odpor vzduchu (= úspora), velkou roli bude hrát umístění zastávek kontra sklonové poměry trati (jestli se to rozjíždí do kopce nebo z kopce) atakdále.

                  1. Lukas B.: sklon vs. rozjezd mě taky napadl, je klidně možné, že rozdíl dělá i to, že ty 3 extra zastávky jsou spíš po rovině/s kopce. Japonsko je hornaté, šinkanseny sice jezdí hlavně po západním pobřeží, kde je aspoň nějaká rovina (hory se řeší tunely) a tohle je trať na sever od Tokya, žádná horská dráha na Nagano, ale u něčeho jako je pár desítek tun železa, co se má rozjet na 300 km/h je každý stupeň sklonu poznat, ať už k dobru nebo k horšímu. Šlo mi primárně o vyvrácení mýtu o tom, že když to nemá zastávky, tak je to nejúspornější a jak vidět, nemusí to být vždy pravda. Navíc co jsem tam nenapsal, abych to nekomplikoval, je spotřeba bez rekuperace:
                    – Nejrychlejší, spotřeba 100%
                    – 3 zastávky, spotřeba 75%
                    – 6 zastávek, spotřeba 95%
                    – 9 zastávek, spotřeba 92%

                    Tj. je z toho vidět, že Behemot, co na rozdíl ode mě dával ve škole pozor, správně ví, že rekuperace je úplně k hovnu:-))

                    1. fatdwi 22.2.2023 v 16:23

                      Omlouvám se, ale podle mého vidláckého názoru chybí pro úplnost srovnání údaj 2 zastávky/275 km/h.
                      Těch 320 km/h a 275 km/h je rychlost maximální nebo průměrná?

                    2. tipoval bych maximální cestovní rychlost – a to na základě velmi prosté úvahy, že kdyby to byla rychlost průměrná (ať již se započtením času stráveného s nulovou rychlostí na zastávkách nebo ne), rostla by maximální rychlost (a zrychlení/zpomalení při rozjezdu/zastavování) s počtem zastávek limitně k nekonečnu.

                    3. ygorek: takový vlak tam nejezdí:-) 320 je maximum, stejně jako 275. Jsou to stejné vlaky, ten, co jede 275 by mohl jet 320, ale nejede. Těch 320 není celou cestu, ne všude se to dá, ale je to docela dlouhá část, odhadem půlka celkové vzdálenosti.

                    4. a to jsme ještě nezabředli do účinnosti elektromotoru (kde je to ovšem výrazně veselejší než u vznětového natož pak zážehového motoru) a účinnosti v závislosti na okamžitém výkonu. a do toho jsou všeliké ztráty uvnitř mašiny…

                    5. Lukas B.: to můžeme zanedbat, když jsou to všechno stejné stroje na stejné trati.

                      Účinnost jsme tu řešili, když jsem psal článek o uhlácích. Srovnávat spalovací motor s tím na elektřinu je nesmysl, protože spalovák si energii vyrábí sám, zatímco uhlák ji dostane přímo, ale to neznamená, že se někde nemusela vyrobit. Jakmile se toto započítá do efektivity, elektro z toho vychází spíš dost špatně (je-li podíl uhelných elektráren vysoký). Ani v tom Japonsku to hlavně po Fukušimě není žádná výhra, atom jen 7%, plyn 34, uhlí 31, nafta a spalovny 7, obnovitelné 20:
                      https://www.statista.com/statistics/745675/japan-share-of-electricity-production/

                      Účinnost celku od výroby po přenos síly sice není tak snadné spočítat, ale z pohledu např. životního prostředí je to zcela zásadní informace. To je jako u auta zanedbat ztráty a počítat s tím, že když teda auto žere 6 na sto, tak reálně žere jen 2.4 na sto, protože ten zbytek jde ven výfukem v podobě ztrát a tak se to přece nepočítá. Proto taky dává smysl přepočítat spotřebu uhláku na uhlí. Proto taky Japonci nijak hrr do uhlomobility nejsou, protože jim vždy šlo hlavně o ŽP a nemají tam politické agendy tohle svinstvo podporující, na rozdíl od Evropy a USA (a částečně Číny).

                    6. fatdwi 23.2.2023 v 15:28

                      Děkuji. Potom ale je to v diskusi o rekuperaci zbytečný údaj. Cestou z Prahy do Ostravy se na informační tabuli ve vagóně objevuje 160 km/h, ovšem jízdní doba kolísá v rozpětí desítek minut.

                    7. ygorek: nevedeme taky diskusi o rekuperaci, ale o tom, že vlak s více zastávkami může mít klidně nižší spotřebu než vlak bez zastávek. Pro samotnou rekuperaci je pak podle mě velmi relevantní rychlost, jakou se vlak pohybuje, protože to rekuperaci ovlivňuje taky. Jak je vidět z porovnání těch dvou nejrychlejších – ušetří toho oba stejně, i když jedou každý jinak rychle a mají jiný počet zastávek.

                2. fatdwi: jasně, s rekuperacó (néni potřeba energia na zrychlování) vo co víc zastávek, vo to menčí průměrná rychlosť, = menčí stráty = menčí spotřeba.
                  V krajním případě, dyš na trati bude nekonečno zastávek (vlak vůbec nepojede) bude spotřeba 0%.

                  1. vltava: ale ten vlak pořád zrychluje na těch cca 250-275, takže ano, průměr jde dolů, ale zátěž na motory moc ne. Bez rekuperace by to bylo o dost horší než přímá linka, jak je vidět z druhého porovnání.

            2. Stavět dálnice měl Babiš, socani a další, když byla konjuktura (od roku 2013 do roku 2018 cca) a tekly prachy z EU ve velkým. Od roku 2013 se postavilo hovno, za to se udělalo EET, zaklekávačky a rozházelo se státním, který dneska jsou rozežraný jako prase a nikdo si netroufne spáchat politickou sebevcraždu a hrábnout jim na to… (aspoň k něčemu by petikolka mohla bejt dobrá, ale pochybuju)
              Od covidu se tady plácáme v krizích, takže teď se taky postaví hovno a dá se to i pochopit.

              1. Stát má rozjíždět stavební projekty právě v době recese. Právě proto, aby ji zastavil a nastartoval ekonomický růst.
                Vás zaklekli, nebo jste o tom jen slyšel? Od Kubíka? Slonkové, nebo z ČT?

                1. Panek: Precheza byl fake?

                  1. Impulzem k vydání předmětných výzev bylo zjištění, že FAU jako téměř výhradní odběratel BUFFER V hradil nakupované PHM zálohově mimo dispoziční sféru BUFFER V (zálohy byly placeny přímo na účet PRODEJCE SK, což znamená, že úplaty byly zčásti poskytnuty bezhotovostním převodem na účet vedený poskytovatelem platebních služeb mimo tuzemsko).

                    Jinými slovy:
                    A) Csabi objednal navftu u Slovnatfu, zaplatil ji slovnaftu, poslal do slovnaftu vlak, ale daňový doklad si nenechal vystavit na FAU, protože to by byl nákup od slovenské firmy a nedostal by od ČR DPH.
                    B) Tak si nechal vystavit doklady od českých firem, které byly napsané na české a slovenské bezdomovce. A s těma fakturama přišel na FÚ a chtěl čtvrt miliarda Kč. Protože tu naftu „prý koupil“ od české firmy.

                    Zrovna FAU je tak profláknutá, protože IS zprostil finančák mlčenlivosti.

                    1. https://www.e15.cz/domaci/zakleknuta-fau-ma-smulu-ustavni-soud-zamitl-stiznost-kvuli-vyssi-nahrade-1339587

                      Společnost FAU vlastní sklad pohonných hmot v areálu přerovské firmy Precheza z holdingu Agrofert, který donedávna vlastnil předseda ANO a někdejší ministr financí Andrej Babiš. Objevily se spekulace o tom, že za ostrým postupem Finanční správy a celníků mohly být obchodní zájmy Agrofertu. Babiš i zástupci finanční správy takové tvrzení odmítli.

                      Tak určitě. Svatý a milostivý Andy. Amen.

                    2. Spekulace o tom, že za tím stál Babiš prakticky zdiskreditovali účet Julius Šuman, protože se po zpřístupnění informací z insolvenčního řízení ukázalo, že FAU odebírala naftu od slovenského Slovnaftu, ale nárokavala si odpočet DPH na základě fiktivních faktur od českého plátce, který byl nastrčenou schránkou napsanou na brněnského bezdomovce.

                      Co je na tom k nepochopení?
                      https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3347926-statni-zastupce-obzaloval-16-lidi-a-dve-firmy-za-ctvrtmiliardove-danove-uniky-v-kauze

                    3. https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/soud-zacal-resit-udajny-danovy-unik-za-ctvrt-miliardy-jednatel-fau-vinu-poprel/2262145

                      A on to už stát vyhrál a byl tedy v právu? Nebo co to tady furt meleš, úředníku?

                2. https://echo24.cz/a/SMVa5/financni-spravu-vydesily-rozsudky-soudu-se-zaklekavanim-a-zajistovaky-brzdi

                  Panek, ty jako statni urednik prisaty na statnim cecku radsi soupej nohama.

                  1. „V roce 2017 se jednalo o 199 společností, v loňském roce 214 a letos zatím 82 firem.“
                    Pravděpodobnost, že na Vás FÚ „klene“ je dle statistiky 3x menší, než to, že ten exekutor, co k Vám pojede s exekučákem, zemře cestou k Vám při autonehodě.
                    Mimochodem tím Šimkou „osvobozené“ firmy jako třeba FAU
                    https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3347926-statni-zastupce-obzaloval-16-lidi-a-dve-firmy-za-ctvrtmiliardove-danove-uniky-v-kauze

                    Šoupu nohama vašnosto.

                  2. Jo a ještě to zaklenuti, alias zlikvidování fungující firmy. To už se teď dokonce vyučuje na MUNI jako učebnicový příklad zneužití práva. Ony ty firmy totiž jdou do insolvence nikoli proto, že je to ničí, ale právě z důvodu procení strategie, protože finančák má v tom případě 30 dní na to, aby pohledávku do řízení přihlásil, jinak smolík. A když jim to zajištění soud shodí, ale podrží je ve hmotě při doměření daně, tak má českej stát co? No smůlu, protože už se do insolvenčního řízení nemůže přihlásit, protože dokončit daňovou kontrolu ve 30 dnech, když je tam dle zákona potřeba udělat minimálně 5 po sobě jdoucích úkonů, z nichž každý má doručovací lhůtu 10 dní, jaksi nejde že? (50>30) A finančák se pak s doměřenou daní může akorát tak vyfotit na nástěnku.
                    Zatímco ta „zakleknutá“ firma do výše všech přihlášených běžných pohledávek najednou nepopře prapodivnou pohledávku z nějakého offshore a udělá si reorganizaci, nebo si rozpustí aktiva a majetek shrábne ta offshore společnost. Takže vlastně utřou i běžní dodavatelé, ne jen stát. A teď otázka za dva bludišťáky. Kdo si myslíte, že stojí za tou offshore společností?

                    1. To, že si to stát ani nedovede nastavit, aby to v případě opravdových daňových úniků bylo použitelné, je vážně komické. To, že se tento institu od Babiše a Alenky zneužíval a že se taky používal, aby některé firmy skončili v holdingu, je takové malé veřejné tajemství.

                      Ale tak v pohodě, mě opravdu nikdo nezaklekává. Naše firma má 24/7 online kontrolu, protože děláme i alkoholy a taky máme jako importéři daňový sklady. My to v pořásku mít musíme :)

                    2. Tak to veřejné tajemství podložte alespoň jednou firmičkou. Jediným skutečný případem. U FAU to opravdu tak nebylo, jak si můžete na internetu přečíst.
                      Ono totiž je tu taková neopominutelná podmínka pro použití institutu zajištění daně. A tou je, že ta „zakleknutá“ firma nakupovala zboží/služby z podvodného řetězce, který krátil daň.
                      Takže, aby Alenka, Bába, Prachal, nebo i sám ďábel chtěl na nějakou firmu zakleknout, museli by napřed zajistit, že ta firma bude odebírat od konkrétních dodavatelů.
                      A otázka za 2 bludišťáky, jak Alenka, či Babiš zajistí, že jejich konkurence bude odebírat od jimi zvoleného dodavatele? To by mne zajímalo.

                    3. Dal jsem tomuj asi 6 vteřin na google. Možná 7. Rozhodně se kvůli diskuzi se zaujatým úředníkem nehodlám brodit v nějaké hloubce.

                    4. Ministr se omluvil firmám, které zničila neoprávněne finanční správa.

                      Panek – Zase jen politicky motivovaný narativ.
                      Důkazy? Žádné.

                      Jdi do prdele.

                    5. Pravda je že policie navrhla obžalovat? Bože muj …

                    6. Jo Šafra, SlonKubi. Máte tam ještě něco jiného?
                      Uvědomte si sakra, že třeba i to FAU to u NSS vyhrálo, protože Šimka Bábu nemá rád (to je ta nezávislost).
                      Ale ve hmotě, to projeli na celé čáře a teď běží trestní soud se sazbou až 12 let! Jenže díky Šimkovi už ty peníze z Csabiho nikdo nedostane.

                    7. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zajistovaci-prikazy-financni-sprava-martin-janecek-ministerstvo-financi_1811210600_tec

                      Tohle je safra, slonkubi?

                      Tady máš černý na bílým, kdy to stát posral a neoprávněně zkurvil nějaký firmy. Zničil lidem životy, připravil je o živobytí.
                      A ty máš ještě tu drzost se tu točit na safra/slonkubi. Chraň bůh, že bych bral investigativní novináře tohoto typu nějak vážně, ale tváří v tvář hajzlům tvého typu, jsem za ně vlastně rád.

                    8. K tomu Pilnýmu, co se jako ministr omluvil, tak potom, co se seznámil s kauzama a faktama tak:
                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/novinari-vedou-kampan-proti-zajistovacim-prikazum-naplnuji-znaky-hybridni-hrozby_1710201304_pj

                    9. Podle serveru Neovlivní.cz, který na dopis upozornil, že požadavek je reakcí na reportáže Zvláštního vyšetřování portálu Seznam.cz, kde popisovali používání zajišťovacích příkazů.

                      V dopisu, který ministr financí poslal Chovancovi a který server zveřejnil, žádá o radu, „jak dále postupovat proti mediální, dezinformační kampani, která dle našeho názoru naplňuje znaky hybridních hrozeb“, píše resort v dopisu.

                      Podle Pilného jde o snahu zdiskreditovat „dobré jméno ministerstva financí a jeho činnosti související s bojem proti možným daňovým únikům“. Účinným nástrojem jsou podle nich právě zajišťovací příkazy.

                      „Uvedené kroky mohou být účelově vedeny ze strany skupin působících na straně organizovaného zločinu,“ píše ministr financí na konci dopisu.

                      Existenci dopisu potvrdili oba ministři. „Museli jsme se ozvat,“ řekl redakci Seznam Zprávy Pilný. „Dopis pana ministra Pilného mi ze všeho nejvíc připadá jako útok na svobodu médií. Přesto jsem dopis předal expertům ministerstva vnitra, aby jeho obsah posoudili,” napsal serveru Neovlivní.cz Chovanec.

                      Proti dopisu Pilného protestuje Syndikát novinářů: „Je to nepřijatelný útok na svobodu slova, svobodu informace získávat a informace šířit.“

                      A to má vypovídat jako o čem? Jdi do prdele.

                    10. Shifty, já jsem tu jednou krásně popsal, jak pracuje Slonková s Kubíkem. Už to nebudu opakovat.
                      Tak si to přečtěte jinde:
                      https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/To-je-lez-pani-Slonkova-Tesne-pred-volbami-jde-do-akce-i-Agrofert-508450

                    11. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Agrofert-nechal-zlikvidovat-firmu-Ziskali-jsme-zcela-novy-pohled-na-vec-v-souvislosti-s-vasi-byvalou-praci-pani-Slonkova-508763

                      Proč si sakra myslíte, že Bába křičel, že je to kampáááň? No protože šáhnul neznámým miliardářům na nelegální zdroje příjmů.

                    12. Mě je slonkubi u prdele, zrovna tak nekradu ale čerpám. Řešili jsme neoprávněne zakleknutý firmy. Tak ještě jednou pro dementy.

                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zajistovaci-prikazy-financni-sprava-martin-janecek-ministerstvo-financi_1811210600_tec

                    13. Ještě jedno pro shifty:
                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/novinari-vedou-kampan-proti-zajistovacim-prikazum-naplnuji-znaky-hybridni-hrozby_1710201304_pj
                      Jen z důvodu politické objednávky poškozovali stát.
                      A víte co je super? Že teď, co Bábu konečně shodili, tak 5K zase začínají angažovat Bábovi lidi. :-)
                      Šéfovat finančákům bude Hornochová. To je ta paní co zaváděla EET!!!

                    14. https://neovlivni.cz/svycarsky-zalobce-ocistil-slonkovou-s-kubikem-z-narceni-z-natlaku-na-babise-juniora/

                      Že už dávno ty dva neseděj… škoda, že o tom nemůže někdo prostě od stolu rozhodnout, že?

                    15. shifty, Panek:
                      Panek, díky za další info, zjevně není nic černobílé.

                      shifty: jsi zbytečně agresivní mi přijde, podle mě Panek není státní správa, ale nějaká účetní firma, proto do těchto věcí vidí velmi dobře, protože se ho to velmi týká. Proto taky zná věci, které my ne, protože se médiím nehodí do obrazu, který se právě chystají vykreslit (pro-babiš, anti-babiš, pro-chudák podnikatel, anti-zmrd-krátič-daní atd.). Nicméně i kdyby státní správa byl, tak mě přijde zbytečné do něj tímto způsobem kopat, diskusi to nepomáhá, jestli sis jen nenašel druhýho Sysopa:-)

                    16. Jasně no.

                      Tak si to shrneme.

                      shifty – Od roku 2013 se postavilo hovno, za to se udělalo EET, zaklekávačky a rozházelo se státním

                      panek – Vás zaklekli, nebo jste o tom jen slyšel? Od Kubíka? Slonkové, nebo z ČT?

                      To, že si to stát ani nedovede nastavit, aby to v případě opravdových daňových úniků bylo použitelné, je vážně komické. To, že se tento institu od Babiše a Alenky zneužíval a že se taky používal, aby některé firmy skončili v holdingu, je takové malé veřejné tajemství.

                      Tak to veřejné tajemství podložte alespoň jednou firmičkou. Jediným skutečný případem. U FAU to opravdu tak nebylo, jak si můžete na internetu přečíst.
                      Ono totiž je tu taková neopominutelná podmínka pro použití institutu zajištění daně. A tou je, že ta „zakleknutá“ firma nakupovala zboží/služby z podvodného řetězce, který krátil daň.
                      Takže, aby Alenka, Bába, Prachal, nebo i sám ďábel chtěl na nějakou firmu zakleknout, museli by napřed zajistit, že ta firma bude odebírat od konkrétních dodavatelů.
                      A otázka za 2 bludišťáky, jak Alenka, či Babiš zajistí, že jejich konkurence bude odebírat od jimi zvoleného dodavatele? To by mne zajímalo.

                      https://www.euro.cz/clanky/letita-tradice-ruky-satralky-1411022/

                      https://denikreferendum.cz/clanek/21525-sedlak-kteremu-babis-spalil-pole-po-nem-chce-vratit-i-agro-jevisovice

                      https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Ceho-je-moc-toho-je-prilis-Dosud-neznamy-pohled-na-historii-jedne-z-Babisovych-spolecnosti-ktera-mela-byt-nasilne-prevzata-a-zneuzita-493756

                      To jsou asi ty fuj fuj špatný novináři, že ano Panek?

                      Odpovědět

                      shifty23.2.2023 v 13:38
                      Dal jsem tomuj asi 6 vteřin na google. Možná 7. Rozhodně se kvůli diskuzi se zaujatým úředníkem nehodlám brodit v nějaké hloubce.

                      Odpovědět

                      shifty23.2.2023 v 13:42
                      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ministr-Pilny-se-omluvil-firmam-ktere-znicila-financni-sprava-Jejiho-sefa-ale-odvolavat-nebude-504914

                      https://hlidacipes.org/z-miliardoveho-obratu-i-ze-stovky-zamestnancu-zbyl-zlomek-co-zpusobi-neopravnene-vydany-zajistovaci-prikaz/

                      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zdeptani-a-zakleknuti-kvuli-carkam-na-bernaku-danove-peklo-prehledne-110473

                      zde pak dalších 8 vteřin mého času k zaklekávání, protože samozřejmě nelze počítat s tím, že si Panek dá 1 + 1 dohromady. Jakožto zaujatý úředník.

                      Ostatně jak Panek dopadlo předvolání? Místní se tady na to celý třesou, se nestyď.

                      Zase jen politicky motivovaný narativ.
                      Důkazy? Žádné.

                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zajistovaci-prikazy-financni-sprava-martin-janecek-ministerstvo-financi_1811210600_tec

                      Tohle je safra, slonkubi?

                      Tady máš černý na bílým, kdy to stát posral a neoprávněně zkurvil nějaký firmy. Zničil lidem životy, připravil je o živobytí.
                      A ty máš ještě tu drzost se tu točit na safra/slonkubi. Chraň bůh, že bych bral investigativní novináře tohoto typu nějak vážně, ale tváří v tvář hajzlům tvého typu, jsem za ně vlastně rád.

                      Ještě jedno pro shifty:
                      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/novinari-vedou-kampan-proti-zajistovacim-prikazum-naplnuji-znaky-hybridni-hrozby_1710201304_pj
                      Jen z důvodu politické objednávky poškozovali stát.
                      A víte co je super? Že teď, co Bábu konečně shodili, tak 5K zase začínají angažovat Bábovi lidi. :-)
                      Šéfovat finančákům bude Hornochová. To je ta paní co zaváděla EET!!!

                      Mě tyhle debaty ani nebaví, ale čekal bych, že když stát vrátil reálně 41 zabavenejch milionu, že se tady něbudou lidi bít v prsa, jak je zaklekávání super a jak se nikdy nikomu neublížilo neoprávněně.
                      Zrovna tak když se něco soudí nebo se policie rozhodne něco žalovat, neznamená to snad, že je to oprávněné ne? Za agresivitu se omlouvám, ale ta drzost lidí placených z našich(ne jejich, co jsou ve státním)peněz, je opravdu občas nebetyčná.

                    17. Jak dopadla causa otrávená Bečva?
                      Místní vědí, že v areálu Tesly, konkrétně v Energoaqua, se žádné sloučeniny kyanidů nepoužívají, naopak se používají v Deze.
                      Pokusy ukázaly, že Energoaqua při výrobě superčisté vody pro mytí waferů a další operace v onsemi, vypouští do Bečvy současně tak velké množství vody, že by případné kyanidy vtékaly do Bečvy už tak rozředěné, že by ani nemohly napáchat takové škody na rybách. Kromě toho je kanál z Tesly skoro 2x tak dlouhý, než z Dezy.

                      Deza měla malérů s nedovolenými koncentracemi sajrajtů v odpadní vodě už několik desítek, domorodci potvrdili, že občas Bečva vypadala, jakoby se tam myla rota vojáků hodně pěnivým šampónem a voda zároveň smrděla po fenolu.

                      Zaráží mě už to, že se vyšetřovatel zarputile drží jedné verze, kterou dostal příkazem a přes to nejede vlak. I přesto, že Energoaqua tyhle sajrajty vůbec nepoužívá a za ta léta fungování má ten provoz vybudovány ochranné postupy, které vylučují průnik jakýchkoli sajrajtů do Bečvy, i kdyby to měly být jen neškodné minerály z mnohostupňových odlučovačů..

                    18. To sme tu řešili nedávno s Ygorkem. Minimálně to celý smrdí jak trenky cvičený opice…

              2. shifty 22.2.2023 v 9:42

                Na přípravě staveb dálnic v ČR pracuji jako člen různých týmů od roku 2008. Momentálně se staví D3, D7, D11, D35, D55…
                Zajímalo by mě, o které zemi ve svém příspěvku píšete.
                V ČR staví dálnice ministerstvo dopravy, Babiš byl v letech 2014-2017 ministrem financí ve vládě nějakého Sobotky.

                1. velké zhroucení do sektoru dopravních staveb přinesla finanční krize 2008 v souběhu s následným volebním úspěchem VeVerek (veverky by byly na samostatné vyprávění, jak se dá rozumný a přiměřený cíl zhatit přepálením; původním realistickým cílem bylo volební vítězství na Praze 1 a přesměrování penězotoků, účast v parlamentních volbách byla plánována s cílem udělat 3-5% jako kampaň do následných komunálních voleb). hlavními viníky bezzubosti v oblasti dálničních staveb jsou zejména:
                  a) zoufalé zacyklení procesů přípravy staveb, kdy šikovný a motivovaný aktivista dokáže rozstřelit cokoli
                  b) stálé strkání hlavy do písku před (zejména) penzijní reformou, kdy pro mandatorní výdaje nezbývá v rozpočtu skoro nic, a nejjednodušší škrtání je tam, kde to neznamená propouštění státních úředníků, tj. přiškrcení investic.

                2. https://domaci.hn.cz/c1-66656790-za-18-let-cesko-postavilo-300-kilometru-dalnic-madari-petkrat-vice-zde-je-pet-duvodu-proc-vystavba-v-tuzemsku-jde-pomalu

                  Gratuluju. Tak to asi děláte na hovno, co ti na to mám říct. Nebo mi chceš tvrdit, že naše síť dálnic a jejich stav je ok?

                  1. naše síť dálnic samozřejmě OK není. ale důvody nejsou primárně na úrovni řadových zaměstnanců státních investorských organizací nebo zhotovitelských firem, ale na nastavení pravidel (čili kolik razítek v kolika kolech povolovacího procesu je nutno získat), na úrovni protikorupčního pálení čarodějnic (každý se alibisticky vyhýbá rozhodnutí a odpovědnosti za něj), rozmrdanosti vlastnických vztahů pozemků (kolektivizace a následně 40 let praktické nefunkčnosti katastru) a státního gulášového populismu (žádná vláda nebyla ochotná navážno provést penzijní reformu)

                    1. A chudák stát má zřejmě málo úředníku aby to dokázal zlepšit nebo vyřešit. Chtělo by to nabrat další. Jen je otázka, kdo na ně bude vlastně pak vydělávat, že?

                    2. ale nedělejte že neumíte číst, stejně Vám nevěřím. úředník je jen úředník v mantinelech předpisů a zvýšení jejich počtu nebo kvalifikace neřeší nic (kromě zvýšení procenta voličů napojených na státní cecek) – ono je jedno, jestli dopoledne přehazuje písek odsud tam a odpoledne odtam zase sem pět nebo deset makáčů, večer jsou sedření jak psi, ale práce udělaná veškerá žádná.

                      chtělo by to trošku odblokovat procesy, aby netrvaly věčnost a k něčemu vedly, ale že bych si dělal nějaké přehnané optimistické iluze, to nemůžu tvrdit.

                      leda snad že byste měl na mysli ony úředníky připravující legislativu ku takzvaným ministerským návrhům, ale o těch a jejich volných rukou dělat něco co má smysl nemám iluze veškeré žádné.

                    3. Mám na mysli ty úředníky, kteří jsou konkrétně za toto zodpovědní. Ať se činí. Peníze malý neberou, z mých daní.

                    4. takže máte zřejmě na mysli legislativní právníky a odborníky ministerstev? předpokládám, že nemáte na mysli referenty na řsd nebo tetky na stavebních úřadech.

                    5. a samozřejmě správným adresátem Vašich invektiv by měli být všichni občané s volebním právem, kteří jsou odpovědni za složení sněmovny (i senátu) a potažmo za důvěru vládě a obsazení funkce ministrů a jeho náměstků a úkolování zpracovatelů legislativních odborů ministerstev. čili disponujete-li tuzemských volebním právem (předpokládám), vídáte jednoho z (osmi milionů) spoluviníků v zrcadle

                  2. shifty 23.2.2023 v 12:44

                    – Od roku 2013 se postavilo hovno…
                    – teď se taky postaví hovno…
                    – Tak to asi děláte na hovno…

                    Omlouvám se, ale moje praktické zkušenosti nepostačují k vedení diskuse s vámi a vyvracení předložených faktických námitek.

                    1. https://www.auto.cz/proc-se-v-cesku-stavi-dalnice-pomalu-a-je-reseni-na-dohled-135956

                      „Tempo výstavby dálnic by jistě mohlo být rychlejší. Nejvíce nás zdržuje dlouhá doba přípravy staveb,“ uznává mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka. Dobře ví, že stačí, aby se v bludišti paragrafů udělala procesní chybička, na níž se odpůrci staveb podporovaní šikovnými právníky rádi otočí. Příprava staveb se proto u nás počítá na třináct let. Dokládají to i data Světové banky, podle nichž je získání stavebního povolení v Česku nejzdlouhavější proces nejen v rámci Visegrádské skupiny. „Celkově se Česko drží na 157. místě ze 190 zemí, v sousedství zemí Kamerunu, Burundi či Pobřeží slonoviny. Třeba Poláci jsou devětatřicátí,“ vybízí k razantní změně Kovanda.

                      Tak já nevím. Chápu, že je to zřejmě moc složité, ale vážně se mýlím, když tvrdím, že

                      – Od roku 2013 se postavilo hovno…
                      – teď se taky postaví hovno…
                      – Tak to asi děláte na hovno…

                      ???

                      Teda pokud myslíte, že když vyrovnáváme úroveň Pobřeží Slonoviny = maká se dostatečně, tak v pohodě. Už radši mlčím.

                    2. Shitty, ty tu zase v takovém množství defekuješ, evidentně máš spooooustu času……že ty už jsi zase na dávkách? :o))

                    3. shifty 23.2.2023 v 12:44

                      Když jsem pročetl sousední diskusní vlákna, zanechal jsem vší naděje:

                      Dal jsem tomu asi 6 vteřin na google. Možná 7…
                      …pak dalších 8 vteřin mého času…

                      S takovým nasazením nemůže velmi pravděpodobně nikdo, kdo se libovolnou problematikou zabývá léta, soupeřit.

                    4. Nebylo třeba více. kolik firem bylo neprávem zakleknutých, na to to stačilo bohatě.

  9. Zatím jsem nikde nečetl o tom, že automobil se spalovacím motorem si tak nějak mimochodem vytváří v jistém smyslu silnice sám.

    Asfalt je zbytkem, který zůstává po destilaci benzínu, ropy propan-butanu a dalších využitelných uhlovodíků, včetně LTO a mazutu.

    Pokud budou všechna vozidla jezdit na elektřinu, kde bude lidstvo brát potřebné množství asfaltu?

    Přírodního je málo a je drahý.

    1. i tím obrovským zdaněním IAD si ty silnice platí z drtivé většiny sám, jak píšu zrovna vo kousek výš

      oproti tomu, je snad tamtéž diskutovaná dráha, až na malý výjimky, něco jinýho než obrovská černá díra, která spolyká naprosto cokoli, co se do ní nasype, a nikdy nemá dost?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017