Kdyby se dala ta emo rétorika opustit, to by bylo něco.
Taky mě štve vývoj ODS, z příčin trochu jiných, především proto, že se vzdala liberálních (v původním slova smyslu) myšlenek a nahradila je sociálním státem. V zahraniční politice se možná ukáže spojenectví s USA, UK a zkrátka civilizovaným světem jako marné, ale alespoň důstojné. Nečeká nás nicméně kruté nebezpečí, ale Bureš.
S čím lze souhlasit, je že by Fiala měl jít do prdele.
ModrýKlokan
@ Dissenter
Fyjala už v prdeli je. Měl by jít do hajzlu.
cocoqg
On ten liberalismus ve starý ODS byl poněkud pohodlný. V podstatě jenom bourali věci ze socialismu. Takový ty hesla, co je soukromý, to je vždycky nejlepší, čím méně státu, tím líp a různý Klauzovy mobilizace. Bohužel ale nevzniknul minimální funkční státní systém, ale celý se to podělalo. Teď už se ODS vydala na cestu ČSSD opuštěním svých voličů. Podle mě to není žádná škoda.
Dissenter
Jenže já, a řekl bych se mnou řada dalších voličů a členů ODS, nechceme státní systém (ani funkční, on může být ještě horší a dražší než nefunkční). Chceme, aby se stát do ekonomiky nepletl.
Ve chvíli, kdy ODS přestala hájit a prosazovat trvalý pokles poměru veřejné rozpočty / HDP, přestala být pravicovou stranou.
cocoqg
Já nepíšu o ekonomice. Stát má mnohem víc funkcí, především bezpečnostních a silových, zajištění právního prostředí atd. Ale i do ekonomiky musí občas strategicky zasahovat, např. plánováním dálnic a železnic. Rozhodně nelze říct, že čím méně státu, tím lépe, jak si to prostoduše zjednodušili ODSáci, aby nemuseli nic dělat, jenom brát ministerský platy.
Sysop
Jako minarchista rikam, ze cim mene statu, tim lepe. Nenapada mne jedine odvetvi, ktere v soucasnosti dela stat dobre a efektivne. Sorry (nejsem volic ODS).
ModrýKlokan
@ Cocoqg, Sysop
Přecenit ýkvé člena ODS je biologicky nemožné.
leon
ODS se nikdy liberálních myšlenek nevzdala – beztrestně rozkrást majetek po komunistech a hájit zájmy podnikavců, podvodníků a zlodějů.
Kdyby opravdu prosazovala sociální stát, tak by ODS volili všichni levicově orientovaní.
misaka
Majetek po komunistech? To je co?
corona
misaka 26.4.2025 v 12:24
„Majetek po komunistech? To je co?“
– – –
Např. Československá námořní plavba.
Challenger
Majetek státu v roce 1989, kteří komunisti z větší části nakradli, z menší části vytvořili a zbyl po dekonstrukci jejich mocenského systému v rámci mocenského vakua. Nyní prakticky nulové hodnoty.
Nyní má Fiala spadýno na úplně jiný majetek. Například důchodové fondy, kam všichni povinně i nepovinně přispíváme.
Aka Klausův zákon: „Co ODéSák může rozkrást, to taky rozkrade.“ To Fyjalovi zbylo po jeho předchůdcích. Fyjala k tomu ještě přidal neomarxistické sprosťáctví, lepševictví a vlastizrádnost. Bude zajímavé zjistit, jestli teď, když se změnila situace, najde koule a vycouvá z dohody o F-35.
Dissenter
Komunisti ve skutečnosti nevytvořili nic. Něco nakradli po podnikatelích z předchozích dob, něco nakradli skutečným tvůrcům hodnot za socialismu, které přinutili pracovat za minimální odměnu a během svého tristního panování dosáhli relativního poklesu hodnoty české měny a práce, který maskovali izolací od civilizovaného světa.
Zjednodušeně řečeno toho, že zatímco za První republiky (nebo i protektorátu) si i běžný dělník za svou mzdu koupil zhruba totéž v ČSR a v Německu, po převratu v 1989 jsme rázem byli venku chudými žebráky.
Tahle „vnitřní devalvace“ byla druhým největším svinstvem, které komunisti spáchali, tím největším bylo voperování mylné představy do mozku takovým leonům, že si z nějakého (pro mě nejasného) důvodu zaslouží být krmeni. Nezaslouží.
Politici postkomunističtí kradou přece jen znatelně méně.
misaka
S tou ČSNS se dá souhlasit. Mířil jsem jinam, jak se dá nadávat na rozkradení ukradeného. Ale stejně budu utlučen.
corona
misaka 26.4.2025 v 18:31
„… stejně budu utlučen.“
– – –
Ano, zasloužíš bít.
A asi málo fandíš – k dnešku zůstaly UA v Kurské oblasti už jen nějaké rokličky…
misaka
Já zasloužím tak maximálně beat a toho mám dost. Kdyby ses tak staral sám o sebe ty duševní kriple.
corona
misaka 26.4.2025 v 20:31
– – –
O sebe mám postaráno. Ale dost mi vadí perspektiva ČR pro další roky. Díku hňupům, jako seš ty, se brutálně zvýšil státní dluh a hrozí i vyšší rizika.
Latimerie podivna
A za co misaka utrácel, že se díky němu brutálně zvýšil státní dluh?
corona
Latimerie podivna 26.4.2025 v 20:44
„A za co misaka utrácel, že se díky němu brutálně zvýšil státní dluh?“
– – –
Za svobodu a demokracii.
Latimerie podivna
Když za svobodu, tak to by měli všechny ty internetové diskuze zakázat.
corona
Latimerie podivna 26.4.2025 v 21:25
– – –
On misaka tu svobo&demo tolik mnoho konzumuje, že ho jakékoli zadlužení země nezajímá.
misaka
Jj, misaka za to může.
Máme-li viníka, je to cajk.
Debata se poněkud odchýlila od otázky co kdy komu co ukradl jako první.
Latimerie podivna
misaka 26.4.2025 v 23:33
Takže dle Corony – NEKONZUMOVAT. A když konzumovat, tak po troškách, aby moc nenarostl státní dluh.
corona
Latimerie podivna 26.4.2025 v 23:58
„misaka 26.4.2025 v 23:33
Takže dle Corony – NEKONZUMOVAT. A když konzumovat, tak po troškách, aby moc nenarostl státní dluh.“
– – –
Ten misaka je typický konzumní člověk. Takže pokud dostane podnět vhodnou manipulací (reklama, PR), bude více konzumovat. A také bude dle toho volit, bez ohledu na reálnou situaci ČR. Volí tedy 5K, bojuje po nocích v diskusích „za Prahu“ atd.
Slecna Ling
Misaku neznate a placate. Ale uz dlouho mi vrta hlavou jina otazka a nikdy jste na ni neodpovedel poctive, i kdyz uz jsem se vas ptala…Sere vas to v CR, proc nejdete jinam? Proste proc? Vinit ostatni, ze to jde sandalem ke zdi je levny…A dam vam tajnej tip – kdyz pujdete k zrcadlu a uprene se do nej zadivate, tak ta osoba kterou uvidite zpatky, vam fakt muze splnit vsechny vase sny. Jde o to koukat na ni, ne na Misaku.
misaka
Což samozřejmě není pravda ale takovou maličkostí se přeci nebudeme trápit.
Slecna Ling
to misaka
O vikendech byvam v pozitivni a we can do this, nalade. Navic tak krasnej den. Rodina na prochajde, na zahrade slunicko a 24 stupnu…Pod okny mi behaji kralicci a veverky…I to zehleni mi docela jde od ruky. Zdravim jich a preji podobnej veget. Minus to zehleni samozrejme.
misaka
Děkuji, mám to podobně, je ten králík je v kleci. Pacholek pozere co může, když má fraj.
Sysop
Re: Latimerie podivna 26.4.2025 v 21:25
FonLeyno uz na tom maka. Jestli se ji to nakonec podari, tak zazijeme svobodu jako nikdy predtim.
…a jestli si ty svine Cesky na to zvyknou, taxe zavede STK kazdej mesic! Dokud to kurva nepochopi, ze budou jezdit v tom, co jim EK prikaze! Okolo vicek se taky brecelo, no, a jaxou lidi radi! Und so weiter und so fort!
corona
Sysop:
„.. taxe zavede STK kazdej mesic!..“
– – –
Pamatuju STK za starého režimu. Ano, taky poněkud opruz. Dle jakýchsi „pravidel“ vyzvali majitele starších vozidel do objektu Svazarmu a tam prohlíželi, tuším každé 3 roky.
Tak si říkám, kdo je větší hajzl…
leon
Komunisti ve skutečnosti nevytvořili nic – tak ten byl dobrej! Že by to teda vytvořili marťani??
Znárodnění není krádež. Nebo že by Beneš byl komunista?! K rozkrádání, jaké nemá v historii existence Čech obdoby, došlo až po převratu v r.1989.
To jako že ty tvoje výmysly jsou pravdivé proto, že to říká jakýsi Dissenter?
Sysop
Znarodneni je kradez, pokud probehne proti svobodne vuli majitele. Coz bylo prakticky v drtive vetsine.
misaka
Ne, protože to je pravda.
Foundryman
Beneš byl takovej tehdejší Fiala.
Dissenter
Beneš byl sympatizant socialismu a zbabělec, o tom žádná. Krádež v r. 1946 byl neméně špatná jako další krádeže 1948 atd.
Dneska nemá smysl už nadávat na komunisty, ale pokud těm hajzlům někdo něco ukradl, maximálně okradl zloděj zloděje. Ze svého pohledu nevidím mezi zloději rozdíl, takže mě to tolik nemíchá.
Michají mě daně.
leon
Kde se asi vzali páni továrníci a jak asi přišli k penězům díky nimž mohli v kapitalismu začít podnikat.
tak typicky si je vydělali, případně jim to negdo nejakým způsobem pučil, kolik ti je vole, štyry?
Sysop
Politici komunisticti udelali jednu velkou kradez na pocatku uchopeni moci a pak uz jen pomalu troskarili, protoze si mysleli, ze budou u kliky na vecne casy.
Politici postkomunisticti pro zmenu kradli a kradou ve velkem a rychle, protoze nevedi dne, ani hodiny, kdy jim kliku sebere nekdo dalsi.
Ja mezi nima nevidim zasadniho rozdilu.
Dissenter
Přiznám se, že tohle nechápu. Když pominu velkou krádež na začátku v 1948, komunisti si z práce tvůrců hodnot přisvojovali větší procento, než si přisvojují postkomunističtí politici dnes (včetně ODS, aby bylo jasno).
Tvůrcům hodnot zbývá více.
servisdok
A jsou tady dnes tvůrci takových hodnot, jako je třeba Temelín?
Sysop
Jeste ne, ale uz jsou z Koreje na ceste.
Marty...
Politici komunisticti udelali jednu velkou kradez na pocatku uchopeni moci a pak uz jen pomalu troskarili, protoze si mysleli, ze budou u kliky na vecne casy
Není vůbec špatné se podívat, jak fungovali továrníci, kteří byli u koryta ve 20. a 30. letech, pak historie začne dávat větší smysl a kontinuitu.
Bahnak
Sociální stát?
Zajímavý název pro omezení sociálních funkcí státu (zdravotnictví, vzdělávání, starobní zajištění).
Ale možná se to z libertariánské pozice tak jeví. Že kdo nechce stát úplně zrušit, pouze vzít prostý lid včetně nižší střední třídy pořádně u huby, je příznivcem sociálního státu.
Latimerie podivna
A co třeba příspěvek na bydlení nebo platby státu za neplatiče alimentů? Docela by trvalo, než byste vyjmenoval všechny dávky a různé příspěvky. Tím neříkám, že jsou všechny špatné, ale je jich docela dost. https://www.mpsv.cz/davky-a-prispevky
Bahnak
Platby státu za neplatiče alimentů jsou normálnímu člověku k prdu, to není sociální služba státu.
Příspěvek na bydlení zavedla ODS?
Mně nejde o to, zda je dávek mnoho nebo hodně a ani nevím o žádné, na kterou bych měl nárok. Jd emi o to, že Fialova ODS a její fanoušci pořád mluví o tom, co všechno ořezat, tudíž těžko mohou být těmi, kdo tu zavádí sociální stát.
BTW proti ořezání mnohých dávek nic nemám. Proti zkurvení zdravotního systému a vzdělávacího systému, pro což stoupenci ODS plédují, mám hodně.
Latimerie podivna
Platby státu za neplatiče alimentů normálnímu člověku k prdu jsou, ale státní rozpočet to něco stojí. Za sociální službu bych to považoval.
ODS sice bohužel možná mluví o ořezání dávek, ale jen mluví a nic neřeže. Spíše naopak – viz sloučení sociálních dávek do jedné. Před volbama nikdo normální lidem peníze nebere, ale začínám pochybovat, že ODS je normální (viz televizní poplatky).
Na zkurvení zdravotního a vzdělávacího systému usilovně pracuje většina vlád co si pamatuju. Stačí si vzpomenout na Buzkovou, co chtěla rušit „elitní“ gymnázia a sama své děti poslala tuším na francouzské lyceum.
Jako Babiš zdravotnictví a školství vytáhl do nebeských výšin a ODS ho srazila dolů?
Bahnak
Nemyslím, že jsme názorově nějak zásadně ve při. Jen prostě při všech výhradách k ODS, které mám, „budování sociálního státu“ opravdu není to, čím by vynikala v české politice.
Poslední věta – něco takového jsem tvrdil?
Latimerie podivna
Já jen reagoval na větu „Proti zkurvení zdravotního systému a vzdělávacího systému, pro což stoupenci ODS plédují, mám hodně.“ Ta věta zní, jako kdyby to zkurvili jen Fiala a spol, ale ti před nima to vedli správně. Já ODS nehájím, jen mě přišlo „nespravedlivé“ obviňovat z neumětelství jen Fialu a spol a vynechat ty před nima. I když, když to čtu znovu, tak jsou obviňováni stoupenci ODS a ne samotná ODS. Takže stoupenci ODS nechť jsou tepáni co hrdlo ráčí (a nakonec ODS taky). Takže nejsme ve sporu vůbec.
Bahnak
Vzdělávací systém se kurví už dvě desítky let, Babišův Plaga v tom byl velmi aktivní, proto si ho Gazdík chtěl nechat na MŠMT. Co se týká členů/příznivců stran současné vlády, dlouhodobě jsou to oni, kdo mají nejvíc keců a nejvíce se zasloužili o to dvacetileté kurvení. Mj. proto, že prosazují školství soukromé, které má být kvalitní pro elity, a veřejné jako konkurence má být zřejmě ořezáno a k likvidaci. Začalo to minimálně za Topola, byl to jeden z důvodů, proč jsem ODS přestal volit. Horší v tomto směru už jsou jen Piráti (resp. podobné kartousácké strany z minulosti).
Kvalitní vzdělávací systém byl v 90. letech, kdy ještě přetrvaly kladné rysy z doby minulé, ale zmizela cenzura a zlepšila se výuka jazyků.
Zdravotnictví – jasně, nedostatek zubařů, pediatrů apod. kvasí delší dobu a zhoršuje se. Ale zase jsou to hlavně příznivci „pravice“, kteří buď tvrdí, že žádný nedostatek není, nebo prohlásí něco jako „no a co, ať socky platěj“ a „ať si zajedou do Prahe, tam zubaři jsou.“ Ono je to vidět i tady na webu.
Tudíž netvrdím, že ODS přišla do ráje a zkurvila ho. Tvrdím ale, že ODS si to kurvení užívá, aspoň soudě podle toho, co její příznivci píší. Jako by nešlo o neumětelství, ale o záměr.
Dissenter
Co je špatného na soukromém školství?
Zhoršení kvality školství spíš nesouvisí s jeho financováním, ale se ztrátou motivací studentů, přebytkem míst na školách a s tím, že se pokoušíme vzdělání masifikovat tam, kde to nejde (debil teorii relativity prostě nepochopí). Nevyhnutelně klesá jeho úroveň a stoupá frustrace rodičů.
Nedostatek lékařů je přímo způsoben nedostatkem trhu a obecně socialistickým charakterem zdravotnictví.
Bahnak
Ale no tak, Dissentere, tohle Vás není hodno.
– o financování škol jsem nenapsal ani písmeno
– nic proti soukromým školám jsem nepsal
Takže co to na mne zkoušíte?
Dissenter
Proti zkurvení zdravotního systému a vzdělávacího systému, pro což stoupenci ODS plédují, mám hodně.
Vzhledem k tomu, že ODS měla v úmyslu (dříve, teď už žádné úmysly nemá) privatizaci školství, pochopil jsem to tak, že Vám vadí právě tato a vůbec celá ta představa, že školství má být ODStátněno a nazýváte ji prodejným sexem.
Bahnak
O peníze vůbec nejde. Kurví to debilními nařízeními, kurví to tím, že neustále ubírají to, co mají děti umět, kurví to vymýšlením kravin typu inkluze, kurví to lezením do řiti frackům, kteří brání ostatním v práci. Peněz do toho klidně nacpou 2x tolik, jen aby to neziskovky udělaly ještě horší. Nejede v tom jen ODS, ale s Piráty si může podat ruce a soudružsky se políbit.
ČSSD i ANO si taky přisadily, ale kartousáci a „pravice“ tomu dali korunu kecama o svobodě rozhodování u malejch dětí, který na to mentálně zdaleka nemaj.
Dissenter
Tak se pak nebraň odstátnění školství, když to stát neumí, budelíp. :-)
Bahnak
Na soukromých školách je to stejné nebo i horší.
U nás se první soukromé školy zakládaly pro alternativní rodiče, aby se chudáčci děti nemusely tolik učit. Celkově se na soukromých ZŠ (tam je kořen problému) učily děti MÉNĚ, než na veřejných. Pak se podařilo veřejné základní školství razit na úroveň soukromého. Prý „transformace“, říkal jeden uvědomělej. Situace se samozřejmě celkově zhoršila.
U SŠ je to jak kde. Určitě se nedá říct, že by v průměru a ve stejném oboru byly soukromé školy lepší. Prostě zvětšují nabídku škol dobrých (např. IT) a mizerných.
Ideologická hesla jsou dost často na škodu, když se aplikují bez znalosti věci.
Hupert
Nedostatek lékařů? Jo, nejdříve dětem rozeserou organismus převakcinováním. Pak mizernou organizací a rezignací na rozmístění doktorů v zemi na většině míst kromě Práglu vytvoří nedohledné fronty čekajících pacošů, které si po vyzvednutí z řady přehazují mezi sebou přešlechtění specialisti – mistři v léčení, co zpravidla nemají ánunk, jak někoho uzdravit. Pro naplnění primárního zájmu, šrajtofle, či kvůli vzájemné nedůvěře ke stejně motivovaným kolegům absolvuje pacoš několik duplicitních vyšetření (ještě, že nám ty technologie tak pokročily), načež obdrží z klobouku vytažený poukaz na medikament, po jehož zkonzumování nebo i dřív se opět postaví do fronty….a tenhle kolotoč chrání proti alternativě justiční pazoury s vytetovaným nápisem „Věda“.
Dissenter
Fialova (ale i předchozích) ODS sice mluví o tom, co všechno ořezat, ale nic neřeže a zvyšuje výši veřejných rozpočtů včetně sociálního státu. Proto není ani omylem pravicová.
Dissenter
Stejná odpověď i pro Leona výše – nepřekvapivě právě státní zdravotnictví, školství, důchodové pojištění a veškeré dávky včetně příspěvků na bydlení, neplatiče alimentů, … vůbec celý ten princip, že bohatší se musí dělit v teorii s chudšími, v praxi s vyžírky (za dohledu dohlížejících vyžírek – úřadů), je principem sociálního státu.
Státní „pojištění“ je lživým pojmem – kdyby to bylo opravdové pojištění, bude respektovat principy rizika a zásluhovosti, tedy např. v oblasti zdravotního pojištění bude bonifikováno nerizikové chování a platba se nebude řídit schopností poplatníka vysát, ale právě tou rizikovostí. Důchodové dtto, tam je to však kvůli průběžáku složitější.
Bohužel došlo i v duších bahňáků k takovému posunu a kognitivnímu zkreslení, že člověk, který nechce sociální stát a nechce aby bylo 50% hodnot cezeno přes stát, je považován za libertariána. Ve skutečnosti je libertarianismus krajním názorovým pólem, který by odstátnil mimo jiné i komunikace, veřejnou správu, obranu a justici.
Hezky to ilustruje, že v ČR neexistuje pravicová strana. Jen levice, horší levice a ještě horší levice.
leon
Nejprve to „uvědoměle“ a „zodpovědně“ stále dokola volí mafiánskou ODS navzdory katastrofálním ekonomickým výsledkům, aby když už je dokonáno řekli, že v ČR žádná opravdová pravicová strana není.
To nevymyslíš!
Sysop
Problem je, ze vlastne pravice a stat jsou oxymoron. Pravice by, ciste hypoteticky, mohla vytvorit nejakou spolecnost na nejakych vseobecne dohodnutych pravidlech ala Ancap, jenze neco takoveho je mozne vytvorit je pro velmi omezeny okruh lidi. Pro vetsi skupinu lidi, jako je treba narod, je Ancap naprosto nerealizovatelny.
Naopak stat je vymysl hlavne levicacky, aby zajistil pohodlicko lemplum okradanim schopnejsich a v tom celem je pak jen par nejschopnejsich, kteri jsou nad systemem a ti okradaji uplne vsechny. Ti nejsou ani pravicovi, ani levicovi, ti jsou proste jen pro sebe.
Takze samozrejme, ze i v cele EU existuje jen horsi, nebo jeste horsi levice. Drobne prvky pravicoveho rizeni maji Svycari, ovsem to je takovy polopravicovy skanzen, ktery sedi na bedne zlata, ktera ho do znacne miry zivi. Pokud existuje takovyto zdroj, pak je mozne si pripustit nejake pravicove prvky.
Jinak bezny stat ma dva zdroje – dluhopisy a ovcany. To prvni emituje a seka dluhy, to druhe odira a vytvari chudaky.
Latimerie podivna
Tak já hlavě u školství nemám problém se podělit s chudšími. Za mě by školství mělo být zadarmo, tím myslím že by neměla být povinnost platit školné a to ani na VŠ. Když dotujeme kdeco a ještě chceme zbrojit, tak by mě přišlo ujeté dávat dotace zemědělcům, na FVE, na výrobu toustovacího chleba, a kdoví čeho dalšího přitom nechat rodiče platit za vzdělání dětí.
Sysop
Jo, taky jsem vystudoval zadara, ale tehda nebyla takova moda mit vejsku uplne na vsechno, aby se prodlouzilo mladi. Dneska je problem, ze mas spousty skol, ktere chrli ‚vysokoskolaky‘ s naprosto neuplatnitelnym vzdelanim. Tohle by chtelo zregulovat.
Ano, ale problem je, ze muzes mit nadane dite a chude rodice.
Mozna lepsi system stipendii a studia pri zamestnani, jako maji Nemci (jo, taky jejich mladez neni nic extra vzdelana, ale zase se tam tolik neplive na ucebni obory, jako u nas).
Soucasnej system je k hovnu. A to, ze je skola placena, vede jen k tomu, ze jen nejvetsi zlodeji pak budou mit deti s titulama.
Latimerie podivna
Já jsem toho názoru, že když už ty daně musím platit, tak ať je z nich placené aspoň to vzdělání – to je základ jakž takž fungující společnosti. Jsem prostě toho názoru, že vzdělání by mělo být zadarmo.
To že systém chrlí „vysokoškoláky“ s neuplatnitelným vzděláním je možná trošku problém, ale ne takový, aby to „omlouvalo“ placené VŠ. Možná by některým školám slušely „kvóty“ na počet studentů. Jenže kdo by měl určit co budou děti/studenti studovat než jejich rodiče a ty děti/studenti samotní? Určitě nechceš, aby stát (ve skutečnosti nějaký úředník) předepisoval tvým dětem, na jakou mají jít školu (a nebo dokonce žádná střední škola, ale učňák, vždyť si tady někdo nedávno stěžoval, že řemeslníků je málo, tak tam nějaké děti pošlem a problém je vyřešen)
Jestli chce někdo studovat genderová studia, tak ať to studuje. Genderová studia se studují proto, protože jsou lehká. Když jsem studoval já, tak takový lehký obor byl pajdák. Když tyto „lehké“ obory „zakážeš“, ti lidi strojárnu/elektro/chemii atd. studovat nepůjdou a více šikovných řemeslníků taky nezískáš. Podle mě každý svého štěstí strůjcem.
Jihočech Honza
Ale aspoň se nebudou flákat 5-6 let na vysoké a po vyštudování nebudou kádr pro rozvratné neziskovky či škodlivé státní úřady.
Latimerie podivna
Já proti flákání 5 let na vysoké nic nemám. Když někdo udělá vysokou a přitom se fláká, budiž mu přáno. Horší je, že když někdo každý den usilovně studuje a stejně VŠ neudělá – takový na VŠ nemá co dělat a jen se zbytečně trápí (sebe i ostatní).
Ti lidi v těch neziskovkách a na těch úřadech budou dělat i bez vysoké. I když zrušíte genderová studia, ty místa v těch neziskovkách a na těch úřadech pořád budou volné a ti lidi tam nastoupí i bez VŠ. Já samozřejmě nechci genderová studia obhajovat – podle mě je to blbost studovat, ale každý svého štěstí strůjcem. Já chci jen říci, ať každý studuje co uzná za vhodné. Tím se nebráním omezením počtu přijímaných studentů na některé typy škol.
Mě přijde vzdělání zadarmo zásadní (i když to často nepomůže) – tady bych skutečně žádné finanční omezení nedával.
servisdok
Zrušit zbytečné neziskovky a tím učinit genderová studia definitivně neuplatnitelnými?
Tady ledaskdo kdákal o jakési umělé zaměstnanosti za těch předchozích komunistů – a tohle je co přesně?
Tehdy šlo, řekněme „uměle zaměstnaného“, nepříliš vzdělaného vyvážeče špon (někdo ale ty špony stejně vyvážet musel) třeba poslat zamést kus haly, či uklidit bordel okolo, vyspravit plot, poskládat někde něco narychlo rozházeného – prostě udělat něco aspoň trochu užitečného.
To svedli i absolventi zvláštních škol.
Současní „uměle zaměstnaní“ z neziskovek jsou naprosto k ničemu a nemají ani schopnosti, ani znalosti k vytvoření naprosto čehokoli, ostatním užitečného.
Protože je ani rodiče, ani žádná humanitní škola nenaučili vůbec nic praktického, tak jsou nepoužitelní k čemukoliv jinému. Schopní přivodit si vážný úraz i při čištění rastlu od dešťového kanálu.
Dyzentér je jeden z nich, proto ty vyprodukovaný genderový pitomce tak obhajuje.
servisdok
Vždycky, když jde řeč o těchto týpcích, vybaví se mi dýchavičný Jasánek a s hubou rozbitou krumpáčem :D
Dissenter
Ano, peníze do školství jsou tím méně nepříjemným způsobem utrácení daní, ve značné části jsou prospěšné, pokud by bylo školství organizováno nestátně, toky peněz by se příliš nelišily.
Dokonce i sociální transfery cestou školství jsou výhodné, přesně v protikladu k sociálním dávkám, protože přitáhnou příjemce k práci (i škola je částečně práce) a naopak mu seberou čas na lumpárny. Potud souhlas.
stád se do toho tvl montuje stejně, gde žiješ? na co myslíš že jako sou všecky ty kareditační komise a podobnej bordel? není NEJMENŠÍ problém udělat průzkumy uplatnitelnosti absolventů v oboru nebo aspoň negde blízko, a pak stanovit rámcovou kvótu pro počet studentů co na danej vobor ve všech školách nalezou; další už prostě nedostanou akreditacu, naprosto snadný
navopak na technický vobory akreditace zcela nevomezený, von už se vo zbytek ten zbytek trhu postará
Marty...
navopak na technický vobory akreditace zcela nevomezený, von už se vo zbytek ten zbytek trhu postará
Tak sám vidíte, že zájem o tyhle obory za současných mzdových podmínek není. Trh rozhodnul a pokud čeští zaměstnavatelé nezačnou nabízet mzdu odpovídající náročnosti studia, tak se nic nezmění.
Navíc spousta studentů se v dnešní době muže na ČR vybodnout a jít studovat do zahraničí.
Bahnak
Stejná otázka jako na divnou rybu – a ty příspěvky ODS zavádí, nebo je chce ořezat?
Zbytek je vata a pokus to odklonit na osobní rovinu.
Latimerie podivna
Divná ryba neví co chce ODS. ODS něco říkala před volbama (a divná ryba ODS v posledních volbách volila) a něco jiného ODS dělala po volbách, takže divná ryba teď rozhodně ODS volit nebude.
Bahnak
V tom nejsme ve sporu, akorát Bahňáka sice volí Mirek Dušín, ale Bahňák ODS nevolil, páč nenaletěl na Antibabiš, a že fialovej mužík kecá, mu přišlo už tenkrát. BTW ani ANO jsem nevolil, páč je od fialovejch podle mýho jen kosmeticky odlišný.
Latimerie podivna
Divná ryba byla volič ODS delší dobu (ne pořád), takže to bylo spíš pokračování předchozích voleb. Několikrát mě napadlo, že to ODS v té opozici slušelo daleko víc než ve vládě. Tím nechci říct, že Babiš byl lepší, ale v něj jsem žádné „naděje“ nevkládal. Jak to bylo v Cimrmanovi „fáze očekávání se střídá s fází zklamání“. S tím kosmetickým rozdílem souhlasím.
corona
Latimerie podivna 26.4.2025 v 23:53
„Divná ryba byla volič ODS delší dobu (ne pořád),…“
– – –
Totéž jsem vypozoroval jako vysoce pravděpodobné. Zřejmě Y/Z, podezření na ekonomickou kvalifikaci…
Bahnak
Já taky dlouho volil ODS. Prostě nic lepšího nebylo. Pak mne tak dožrali, že jsem jednou dokonce nešel k volbám.
Dnes naštěstí je koho volit.
Lojza
Prosim te, a koho mas na mysli? Bez ironie, zajimalo by me to. Ja v devadesatkach byl asi 2x v zivote u voleb, ale nejak od te doby tu neni nikdo, komu bych to mohl hodit (jasne, jakozto ancap to mam tezke, ale pokud by tu byla nejaka fakt rozumna strana, asi bych se dokazal premoct a k tem volbam jit, alespon to hodit nejakemu vyrazne mensimu zlu, ale nic me nenapada)
Bahnak
Sorry, ale koho volím, je moje věc.
Dissenter
Není důvod to tajit, maximálně budeš pro smích jako já se svou opakovanou volbou ODS, přestože je to strana, která mě zklamala nejvíc.
Ale letos budu házet kostkou mezi Motoristy a ODS, protože chci přispět k realizaci poslední věty prvního příspěvku zde v diskusi.
Latimerie podivna
Já to letos asi hodím Okamurovi, a to pro jeho postoj k EU, protože EU mě štve čím dál tím víc. Bude to taková „protestní“ volba.
Dissenter
Za normálních okolností bych ti vyčinil, protože Pitomio je typický válečník nízkých pudů (černošští chirurgové-zabijáci) a sběratel laciných protestních hlasů, který touží po pohodlném pobytu ve Sněmovně bez reálného ovlivňování čehokoliv, ale při nedostatku rozumných alternativ se volba jeví jako stejně pomýlená jako ty ostatní…
hoď to pitomiovi a zaškrkni tam kandidáty svobodneich nebo tak, letos po dlouhejch letech konečně perfektní varianta, tak su zvědavé, kolik výmluv a blbejch sraček zas bude kterej čurák vymejšlet, že jim to stejně hodit nemůže pže proto
Lojza
Bahnak -> ja to myslim vazne a uprimne. Predpokladam, ze jsi ODS volil kvuli tomu, ze byla „pravicova“ a tak…tak me realne zajima tvuj nazor.
Ja nevidim nikoho, komu bych to hodit mohl, ale fakt me zajimaji nazory jinych lidi a rad je zahrnu do sveho premysleni…
Bahnak
ODS mi vyhovovala snahou vrátit kyvadlo vychýlené doleva zpátky (reálně na střed) a tím, že na rozdíl od jiných stran vykazovala akceschopnost a jasný program. Taky se odeesáci neukájeli flusáním po Češích. Jo, vím, že tam dost lidí kradlo a že se na ODs nalepili kariéristi.
Pravolevé rozdělelní IMHO dnes, po 30 letech, už není tak důležité. Svět je jinde. Dělení je spíš v přístupu k ke svobodě, k cenzuře, k fízlování, k nenávisti, k fanatismu, k cílenému ochuzování lidí, k zavádění diktatury a něčeho, co mi připomíná neofeudalismus. V tom současná vláda těžce šlape na plyn. Tudíž je volitelný téměř kdokoli, kdo se proti tomuto trendu postaví. Chcete-li konkrétní jména, pak Okamura lepší Fialy (navíc Okamurova koalice obsahuje i rozumnější lidi) a Babiš (ano, dokonce i on) lepší Rakušana. Dokonce i to Stačilo! má v lecčems rozumnější přístup než vládní strany, ale zatím nejsem schopen jim to hodit. A jsou i další opoziční strany.
Koho přesně budu volit, ještě nevím.
servisdok
Jen jednou jsem volil ODS, hned po transformaci z OF.
Já debil jsem naivně věřil, že tam většinově zůstanou ti lidi z OF, kteří opravdu chtěli pro ostatní Čechy/Moraváky/Slezany něco dobrého udělat.
Pečlivě, ke konci už s hrůzou jsem sledoval „výsledky“ a slíbil si, že už nikdy.
Od té doby volím jen komunisty a letos jim to hodím, v rámci Stačilo! zase.
leon
Koho volit? Jestli chceš aby pokračovala pravicová vláda, tak logicky budeš volit stranu, u které se s jistotou předpokládá, že vytvoří pravicovou koalici.
Když budeš chtít aby vládla levice, tak logicky budeš volit stranu, u které se s jistotou předpokládá, že vytvoří levicovou koalici.
Tak jednoduché to je.
Lojza
Pockat, tady je nejaka pravicova vlada? Nechci byt nejak extra ironicky….ale….kde prosim?
h72
Pravicová strana tu není žádná. Ani hnutí, ani společenství. Není šance. Agonie bude pokračovat do úplného zmaru. Je to tak v celé Evropě. Skončí to hladomorem a občanskou válkou. Takové důsledky má každé dosebezahleděné papalášství a rádobysocík.
pitomio je takovej střeďák, má tam ai levicový hrůzy ai prvky přímé kdemohkradcie, takže v průměru…navíc ti přifařenci sou spíš pravostředoví a k tomu eště pravicoví Svobodní, takže je to úplně ideální, zaškrkéte tam ty konkrétní lidi na kandidátce a přesně podle toho potom v posranecké budou lidi zvolení za pitomia působit
Bahnak
Jo a v duších bahňáků je, že když chce někdo (cit. viz kousek níže) „rozebrat a zlikvidovat stát“, tak je nejspíš libertarián nebo anarchokapitalista nebo tak něco. Co z toho, bahňáci neřeší, bo rozdíly jsou nevelké.
Dissenter
To jo, ale kromě libertariánské strany o které sním, bych tu chtěl mít normální pravici, která bude pomalu snižovat podíl veřejných rozpočtů na HDP a bude podporovat podnikání, svobodu a bojovat proti přerozdělování a nárokové mentalitě.
Foundryman
Tohle je v systému s všeobecným rovným volebním právem neuskutečnitelné. Doporučuji seznámit se se závěry „Školy veřejné volby“, tam je dnešní marasmus doložen i matematicky.
Dissenter
Znám, ale domnívám se, že lze dotáhnout i nadkritickou většinu voličů k pochopení, že z déledobého pohledu na socialismus doplatí i čistí příjemci.
Krátkodobě pak nezbývá než se politkou příliš nezabývat a snažit se vytahat ze státu nazpět alespoň část toho, co lze, v souladu se základní morálkou.
Bahnak
Jo, taková pravice by se mi taky líbila. Jenže ta aktuální „pravice“ u nás se vyžívá v takovým utahování šroubů, že i levice je proti ní snesitelnější.
Pravice se u nás odstřelila ne programem, na který nikdy vlastně ani nedošlo, ale blbejma kecama a vystupováním. Nadáváním voličům do socek, výsměchem a arogancí. Ani ne tak politiků (i když výrok „kdybyste věděli, co chceme dělat, nikdy byste nás nevolili“ vešel do dějin politické stupidity), jako příznivců a řadových členů. Lidi, kteří mi nadávají do parazitů, o můj hlas nestojí, protože kdyby stáli, chovali by se slušně.
Dissenter
Bez legrace – zajímalo by mě, jaký šrouby jsou utahovány a levice to nemá v programu v ještě horší podobě. Pokud máš na mysli všudypřítomnou byrokracii, tu rádobypravice nezhoršila ale ani nezlepšila.
Leda Greendeal.
Bahnak
Fízlování například. Cenzuru. Politickou policii a rozšiřování pravomocí represívních složek. Jo, vím, kdo podporuje vládu, není kolaborant a nemá se čeho bát. A v tom GreenDealu taky „pravice“ slušně šlápla na plyn.
ODS bývala stranou svobody. Kdysi.
Dissenter
Žiju asi v jiném státě, ale cenzury a politické policie jsem si nevšiml. Pravomoci represivních složek jsou nadměrné, ale za posledních 20 let stejné.
no a takle ústavní nedotknutelnost vobydlí taky padla podstatně dřívějš jak před 2 dekádama (esli to voruady (už) používajou, nebo (eště) ne je celkem bezpředmětný), stejně jak svoboda podnikání (hulení v kárčmách), SPRDEL a další a další kurvárny…no dyzentér, je to debil :)
nesmím ani zapomenout na naprosto protizákonný kurvárny stran obtěžování a buzerování bezúhonnejch lidí, co si koupijou karton střeliva a pak jim chodijou buzeranti klepat na dveře, to zavedl kdo, svatej Dynda? nebyl to náhodou vykulzmrdčko ze (t. č.) pjetydemolyce?
Dissenter
Hatecrime se stíhá už spoustu let, považuju to za nevhodné, ale kvalitativně se nic nezměnilo.
Bahnak
Ano, zřejmě žijete v jiném státě. Nebo jste podporovatel Fialovy vlády, ti si taky nevšímají.
Paragraf 318 taky u vás nepřijali, předpokládám.
Dissenter
§ 318 Ohrožení utajované informace z nedbalosti
Kdo z nedbalosti způsobí vyzrazení utajované informace v jiném právním předpisu klasifikované stupněm utajení „Přísně tajné“ nebo „Tajné“, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.
To myslíš tohle?
Bahnak
§318b neoprávněná činnost pro cizí moc, což může být prakticky cokoli.
Hojně diskutováno. Někdo si samozřejmě nevšiml.
Dissenter
Jo to je tohle… to je nesmyslný paragraf. Ondy tu o něm byl článek, nerealizovatelné někoho podle toho odstíhat.
Bahnak
I kdyby byl neškodný (jako že si to nemyslí ani příčetnější koaliční senátoři, kteří se připojili k ústavní stížnosti), byl přijat za účelem potlačování nesouhlasících.
Víte, Dissentere, tohle nemá smysl. Ať Vám napíšu cokoli, vy odpovíte, že to a) neexistuje, b) je neškodné, c) je to správně, protože je to proti dezolátům. Nehodící se škrtněte.
Navrhuju debatu ukončit. Co znamená pojem „svoboda“, se asi my dva neshodneme. Nemá smysl se hádat.
Dissenter
Bahnak: ok, a zkuste být méně panikářský a obecně klidnější :-)
Bahnak
Děkuji za radu, je vidět, že jste znalec duší.
Latimerie podivna
Dissenter 29.4.2025 v 18:59
Jenže pak se najde státní zástupce, které neví, že podle toho paragrafu je nerealizovatelné někoho odstíhat a neštěstí je na světe.
Z pohledu státního zástupce je to v poho, protože jak se říká on „za zeptání nic nedá“. Z pohledu obviněného je to mnohem hroší.
Dissenter
Ale jo, víc mi třeba vadí §403 Založení, podpora a propagace hnutí, ten už se v minulosti zneužíval. Celá řeč se vede o tom, zda pravice něco změnila k horšímu. Imho ne.
jaká pravyca tvl? jako fakt už bez prdele, měl by ses nechat zavřít aspoň na 3 měsíce do léčebny, ať z tebe ten fet vymlátijou
princdrson
zoufalci, kteří omlouvají eurofašistický režim na to krutě dojedou. Vždycky se to tak stalo.
Bahnak
Jinak „pravice“ to v programu samozřejmě neměla. Ale musela, ač se jí vůbec, ale ani trochu nechtělo řvát, že kdo je proti, je zrádce. Musela, protože Mirka je zděšená.
Dissenter
Sorry, ale kočkování dezolátů s libretardy je mi u řiti. Ekonomikou hýbají úplně jiné věci.
leon
Vidlák: Liberalizovaná ekonomika nám teď pěkně odpluje do Spojených států… v tom je ten pokrok – když končil Sovětský svaz, tak nám tady všechno nechali… neodvezli si ani jednu továrnu. Teď jsme o pětatřicet let dál a americká perestrojka bude v tomto ohledu mnohem efektivnější. Vezmou si všechno, co tady má ještě nějakou hodnotu a nám nechají ty barevné papírky, které jim natiskl FED. Know-how není, znalosti nejsou, průmysl není, energie nejsou, doly se zasypávají a zaplavují, inženýrů málo, sociologů hodně…
To všechno jsme zvládli bez zemětřesení, tornád, aktivních sopek, ba dokonce bez války či občanské války a prakticky bez jediného islamistického migranta. Zato tu máme fašistické bojůvky, cenzuru a krkavčí stát. Zvládli jsme to za hlasitého potlesku lepších lidí a radostného utahování opasků všech ostatních.
ondreiy
:-D zato socialisticke zrizeni funguje bezvadne. Stat, kde nikdo nemusi makat a nemuze si na nic stezovat funguje skvele. Kapitalismus je holt takovej. Kazdej se musi starat, jak nejlip umi. Obcas mu do toho hodi vidle nejaka regulace od vladnouci garnitury, kterou si zvolila vetsina. To je voser. To chapu, ze se to ne kazdymu trefi do vkusu. Porad lepsi nez totalita, kde to totalne sere uplne vsechny, bez toho, aniz by meli moznost volby.
leon
Kapitalismus je ze své podstaty parazitický systém. Proč asi Klaus nezrušil socialistickou vymoženost povinné sociální a zdravotní pojištění?! Protože sociální stát v kapitalismu poskytuje daleko více možností pro parazity. A taky by se ještě dříve ukázalo, že kapitalismus nefunguje. Další vymožeností pro parazity jsou dotace na všechno možné. Vznešeně té zlodějně říkají dotační programy. To se nám to podniká když nám to stát platí, že. To fakt není kapitalismus ale socialismus naruby, chudým brát a bohatým dávat. Další paraziti, u kterých končí stamiliony jsou tzv neziskovky.
Ale proč není žádní strana, která by měla v programu zrušení sociálního státu a zavedení 100% kapitalismu? Protože by ji nikdo alespoň s průměrným IQ nevolil.
ziskovky sou otřesnej mor a to včetně i řady těch tzv. co pomáhajou a gdesicosi; nechcu byt konkrétní, ale vím vo nejedné co si hrajou jak pomáhajou chudákům drutěvákům a reálně tyjou obrovský hrachy a dělajou si byznys, akorát že s velice podstatnejma úlevama proti tomu, kdyby totéž museli dělat jako firma (gde navopak je činnost stále horší, člověk řeší stále víc byrokratickejch sraček místo té vlastní výdělečné činnosti – vod toho sou ziskovky kurva hodně vosvobozený!)
Třetí! Pořádek musí byt! Nástup! Seřadit! Vpravo hleď!
cocoqg
Minčič, členem ODS můžete být, ale doufám, že ODS nebudete volit!
servisdok
Na autorovi oceňuju kromě snahy především ten jeden, zatím nepřevrácený kabát.
To stejné ale oceňuju například na komunistech, třebas i bývalých členech KSČ, dnes KSČM.
cocoqg
Zase na druhou stranu to už není kabát ODS, takže členství je spíš ze sportu. Navíc strany dneska už členy nepotřebují, verbování nových členů a voličů probíhá na internetu a ne v místních organizacích. Viděli jsme na Pirátech, kdy něco málo přes 1 tisíc členů mělo 3 ministry a 4 poslance. Inu pokroková strana… Zřejmě není daleko doba, kdy strany budou jenom virtuální. Hlasování bude elektronické tím způsobem, že se budou vybírat body „programu“, sečte se to a implementovat výsledek bude (nebo taky nebude) nějaký anonymní úředník. Tím se eliminují zbytečné nastrčené figurky politiků. Mladá generace je nepotřebuje. Program zvolí šmátráním po skle mobilu a pudová potřeba vůdců bude uspokojena youtubery.
Zabiješ si tuhle potvoru sám, nebo to mám udělat, jako boomer na Foglarovi vyrostlý, zase já?
:D
Latimerie podivna
Jseš si vědom, že článek je v „oddíle“ satira?
servisdok
Jsem. Je to návod.
Childeater
Přestaň už blbnout…
Dissenter
V podstatě politiky nepotřebuje nikdo. Jenže někdo musí ten stát rozebrat a zlikvidovat, aby neobtěžoval. A k tomu je potřeba alespoň občas zvolit cosi na způsob Mileie nebo Muska. :-)
puf
Volební výsledek nedělají členové, kterých je málo a ubývají, ale širší okruh sympatizantů. Lipavský je na správném místě, něco ve smyslu dodržování daného slova nehrozí. Výměna vedení je nesmysl, něco jako do teď jsme lhali, cvak a od teď (až do voleb) to bude ok.
Za starého režimu by tihle vykukové tvořili vzory nápisů pro povinnou agitační výzdobu budov. Hlavně že vím, že „svoboda není zadarmo“…
cocoqg
Divná doba. Už nezáleží na tom, jaké věci jsou, ale jenom na tom, jak se o nich mluví a co si o nich určití lidé myslí. Aneb když něco nefunguje, tak to bude špatnou komunikací, to dá rozum. Černá je bílá (a nemusíme prát).
servisdok
Za starého režimu byli tito agitační netáhlisti a vykukové aspoň neškodní, při tom jejich svatém zápalu mnohdy byla i sranda.
Byly to převážně přidružené funkce, např. ke skladníkovi či někomu z nižšího sekretariátu.
Ale hlavně kurva – nikdo to nebral vážně!
Všichni věděli, že to je inherentní vlastnost toho režimu stejně, jako všelijaká povinná výzdoba.
Ostatně – je to dneska nějak zásadně jinak? Kde všude a proč vlastně, plandají ty banderovské hadry, dokonce i na 8. či 9. května ??
S tímhle kokotem je to ale doslova vodržku, když si člověk uvědomí, co z něj padá.
Hrozí totiž nebezpečí, že ještě větší debil než je on, ale o dost výš posazený, to může vzít smrtelně vážně a řídit se tím.
Vidím v tom zásadní rozdíl oproti dřívějšku.
Bahnak
Starej režim, kterej pamatujeme, už nebral vážně ani sám sebe. Předstíralo se… Svazáci byli pro srandu.
Zato dneska jsou svazáků mezi mladejma mraky. Režim jim leze do řiti a oni nemají žádnou sebereflexi. Jsou nebezpeční.
Foundryman
Svazáci – to byla taková swingers party reálného socialismu.
Není ten rozvědčík náhodou toxicky maskulinní? A řízení závodního diesel náklaďáku, který není ani hybridem a baterky má jenom starý olověný, v době, kdy mají na všech tratích vítězit auta na baterku (i když se to aktuálně trochu ideologicky zkomplikovalo herezí tvůrce Tesly)? Myslím, že by mu Foltýn měl předat komunikační kartu.
Sysop
A tak zas je hezky, ze ze svy vejplaty pozve kamose na grilovany. Snad mu panmama nevycinila, ze zase utraci domaci rozpocet a na jeji vejplatu se vysral.
Kdyby se dala ta emo rétorika opustit, to by bylo něco.
Taky mě štve vývoj ODS, z příčin trochu jiných, především proto, že se vzdala liberálních (v původním slova smyslu) myšlenek a nahradila je sociálním státem. V zahraniční politice se možná ukáže spojenectví s USA, UK a zkrátka civilizovaným světem jako marné, ale alespoň důstojné. Nečeká nás nicméně kruté nebezpečí, ale Bureš.
S čím lze souhlasit, je že by Fiala měl jít do prdele.
@ Dissenter
Fyjala už v prdeli je. Měl by jít do hajzlu.
On ten liberalismus ve starý ODS byl poněkud pohodlný. V podstatě jenom bourali věci ze socialismu. Takový ty hesla, co je soukromý, to je vždycky nejlepší, čím méně státu, tím líp a různý Klauzovy mobilizace. Bohužel ale nevzniknul minimální funkční státní systém, ale celý se to podělalo. Teď už se ODS vydala na cestu ČSSD opuštěním svých voličů. Podle mě to není žádná škoda.
Jenže já, a řekl bych se mnou řada dalších voličů a členů ODS, nechceme státní systém (ani funkční, on může být ještě horší a dražší než nefunkční). Chceme, aby se stát do ekonomiky nepletl.
Ve chvíli, kdy ODS přestala hájit a prosazovat trvalý pokles poměru veřejné rozpočty / HDP, přestala být pravicovou stranou.
Já nepíšu o ekonomice. Stát má mnohem víc funkcí, především bezpečnostních a silových, zajištění právního prostředí atd. Ale i do ekonomiky musí občas strategicky zasahovat, např. plánováním dálnic a železnic. Rozhodně nelze říct, že čím méně státu, tím lépe, jak si to prostoduše zjednodušili ODSáci, aby nemuseli nic dělat, jenom brát ministerský platy.
Jako minarchista rikam, ze cim mene statu, tim lepe. Nenapada mne jedine odvetvi, ktere v soucasnosti dela stat dobre a efektivne. Sorry (nejsem volic ODS).
@ Cocoqg, Sysop
Přecenit ýkvé člena ODS je biologicky nemožné.
ODS se nikdy liberálních myšlenek nevzdala – beztrestně rozkrást majetek po komunistech a hájit zájmy podnikavců, podvodníků a zlodějů.
Kdyby opravdu prosazovala sociální stát, tak by ODS volili všichni levicově orientovaní.
Majetek po komunistech? To je co?
misaka 26.4.2025 v 12:24
„Majetek po komunistech? To je co?“
– – –
Např. Československá námořní plavba.
Majetek státu v roce 1989, kteří komunisti z větší části nakradli, z menší části vytvořili a zbyl po dekonstrukci jejich mocenského systému v rámci mocenského vakua. Nyní prakticky nulové hodnoty.
Nyní má Fiala spadýno na úplně jiný majetek. Například důchodové fondy, kam všichni povinně i nepovinně přispíváme.
Aka Klausův zákon: „Co ODéSák může rozkrást, to taky rozkrade.“ To Fyjalovi zbylo po jeho předchůdcích. Fyjala k tomu ještě přidal neomarxistické sprosťáctví, lepševictví a vlastizrádnost. Bude zajímavé zjistit, jestli teď, když se změnila situace, najde koule a vycouvá z dohody o F-35.
Komunisti ve skutečnosti nevytvořili nic. Něco nakradli po podnikatelích z předchozích dob, něco nakradli skutečným tvůrcům hodnot za socialismu, které přinutili pracovat za minimální odměnu a během svého tristního panování dosáhli relativního poklesu hodnoty české měny a práce, který maskovali izolací od civilizovaného světa.
Zjednodušeně řečeno toho, že zatímco za První republiky (nebo i protektorátu) si i běžný dělník za svou mzdu koupil zhruba totéž v ČSR a v Německu, po převratu v 1989 jsme rázem byli venku chudými žebráky.
Tahle „vnitřní devalvace“ byla druhým největším svinstvem, které komunisti spáchali, tím největším bylo voperování mylné představy do mozku takovým leonům, že si z nějakého (pro mě nejasného) důvodu zaslouží být krmeni. Nezaslouží.
Politici postkomunističtí kradou přece jen znatelně méně.
S tou ČSNS se dá souhlasit. Mířil jsem jinam, jak se dá nadávat na rozkradení ukradeného. Ale stejně budu utlučen.
misaka 26.4.2025 v 18:31
„… stejně budu utlučen.“
– – –
Ano, zasloužíš bít.
A asi málo fandíš – k dnešku zůstaly UA v Kurské oblasti už jen nějaké rokličky…
Já zasloužím tak maximálně beat a toho mám dost. Kdyby ses tak staral sám o sebe ty duševní kriple.
misaka 26.4.2025 v 20:31
– – –
O sebe mám postaráno. Ale dost mi vadí perspektiva ČR pro další roky. Díku hňupům, jako seš ty, se brutálně zvýšil státní dluh a hrozí i vyšší rizika.
A za co misaka utrácel, že se díky němu brutálně zvýšil státní dluh?
Latimerie podivna 26.4.2025 v 20:44
„A za co misaka utrácel, že se díky němu brutálně zvýšil státní dluh?“
– – –
Za svobodu a demokracii.
Když za svobodu, tak to by měli všechny ty internetové diskuze zakázat.
Latimerie podivna 26.4.2025 v 21:25
– – –
On misaka tu svobo&demo tolik mnoho konzumuje, že ho jakékoli zadlužení země nezajímá.
Jj, misaka za to může.
Máme-li viníka, je to cajk.
Debata se poněkud odchýlila od otázky co kdy komu co ukradl jako první.
misaka 26.4.2025 v 23:33
Takže dle Corony – NEKONZUMOVAT. A když konzumovat, tak po troškách, aby moc nenarostl státní dluh.
Latimerie podivna 26.4.2025 v 23:58
„misaka 26.4.2025 v 23:33
Takže dle Corony – NEKONZUMOVAT. A když konzumovat, tak po troškách, aby moc nenarostl státní dluh.“
– – –
Ten misaka je typický konzumní člověk. Takže pokud dostane podnět vhodnou manipulací (reklama, PR), bude více konzumovat. A také bude dle toho volit, bez ohledu na reálnou situaci ČR. Volí tedy 5K, bojuje po nocích v diskusích „za Prahu“ atd.
Misaku neznate a placate. Ale uz dlouho mi vrta hlavou jina otazka a nikdy jste na ni neodpovedel poctive, i kdyz uz jsem se vas ptala…Sere vas to v CR, proc nejdete jinam? Proste proc? Vinit ostatni, ze to jde sandalem ke zdi je levny…A dam vam tajnej tip – kdyz pujdete k zrcadlu a uprene se do nej zadivate, tak ta osoba kterou uvidite zpatky, vam fakt muze splnit vsechny vase sny. Jde o to koukat na ni, ne na Misaku.
Což samozřejmě není pravda ale takovou maličkostí se přeci nebudeme trápit.
to misaka
O vikendech byvam v pozitivni a we can do this, nalade. Navic tak krasnej den. Rodina na prochajde, na zahrade slunicko a 24 stupnu…Pod okny mi behaji kralicci a veverky…I to zehleni mi docela jde od ruky. Zdravim jich a preji podobnej veget. Minus to zehleni samozrejme.
Děkuji, mám to podobně, je ten králík je v kleci. Pacholek pozere co může, když má fraj.
Re: Latimerie podivna 26.4.2025 v 21:25
FonLeyno uz na tom maka. Jestli se ji to nakonec podari, tak zazijeme svobodu jako nikdy predtim.
Sysop 26.4.2025 v 21:49
FonLeyno se neustále a neúnavně stará o naše dobro, EU přece ví nejlépe, co je pro nás dobré. Teď se prý chystá technická každý rok.
https://www.echo24.cz/a/HbhBP/zpravy-ekonomika-kazdorocni-technicka-kontrola-prodrazi-vlastnictvi-starsich-vozu
…a jestli si ty svine Cesky na to zvyknou, taxe zavede STK kazdej mesic! Dokud to kurva nepochopi, ze budou jezdit v tom, co jim EK prikaze! Okolo vicek se taky brecelo, no, a jaxou lidi radi! Und so weiter und so fort!
Sysop:
„.. taxe zavede STK kazdej mesic!..“
– – –
Pamatuju STK za starého režimu. Ano, taky poněkud opruz. Dle jakýchsi „pravidel“ vyzvali majitele starších vozidel do objektu Svazarmu a tam prohlíželi, tuším každé 3 roky.
Tak si říkám, kdo je větší hajzl…
Komunisti ve skutečnosti nevytvořili nic – tak ten byl dobrej! Že by to teda vytvořili marťani??
Znárodnění není krádež. Nebo že by Beneš byl komunista?! K rozkrádání, jaké nemá v historii existence Čech obdoby, došlo až po převratu v r.1989.
To jako že ty tvoje výmysly jsou pravdivé proto, že to říká jakýsi Dissenter?
Znarodneni je kradez, pokud probehne proti svobodne vuli majitele. Coz bylo prakticky v drtive vetsine.
Ne, protože to je pravda.
Beneš byl takovej tehdejší Fiala.
Beneš byl sympatizant socialismu a zbabělec, o tom žádná. Krádež v r. 1946 byl neméně špatná jako další krádeže 1948 atd.
Dneska nemá smysl už nadávat na komunisty, ale pokud těm hajzlům někdo něco ukradl, maximálně okradl zloděj zloděje. Ze svého pohledu nevidím mezi zloději rozdíl, takže mě to tolik nemíchá.
Michají mě daně.
Kde se asi vzali páni továrníci a jak asi přišli k penězům díky nimž mohli v kapitalismu začít podnikat.
tak typicky si je vydělali, případně jim to negdo nejakým způsobem pučil, kolik ti je vole, štyry?
Politici komunisticti udelali jednu velkou kradez na pocatku uchopeni moci a pak uz jen pomalu troskarili, protoze si mysleli, ze budou u kliky na vecne casy.
Politici postkomunisticti pro zmenu kradli a kradou ve velkem a rychle, protoze nevedi dne, ani hodiny, kdy jim kliku sebere nekdo dalsi.
Ja mezi nima nevidim zasadniho rozdilu.
Přiznám se, že tohle nechápu. Když pominu velkou krádež na začátku v 1948, komunisti si z práce tvůrců hodnot přisvojovali větší procento, než si přisvojují postkomunističtí politici dnes (včetně ODS, aby bylo jasno).
Tvůrcům hodnot zbývá více.
A jsou tady dnes tvůrci takových hodnot, jako je třeba Temelín?
Jeste ne, ale uz jsou z Koreje na ceste.
Politici komunisticti udelali jednu velkou kradez na pocatku uchopeni moci a pak uz jen pomalu troskarili, protoze si mysleli, ze budou u kliky na vecne casy
Není vůbec špatné se podívat, jak fungovali továrníci, kteří byli u koryta ve 20. a 30. letech, pak historie začne dávat větší smysl a kontinuitu.
Sociální stát?
Zajímavý název pro omezení sociálních funkcí státu (zdravotnictví, vzdělávání, starobní zajištění).
Ale možná se to z libertariánské pozice tak jeví. Že kdo nechce stát úplně zrušit, pouze vzít prostý lid včetně nižší střední třídy pořádně u huby, je příznivcem sociálního státu.
A co třeba příspěvek na bydlení nebo platby státu za neplatiče alimentů? Docela by trvalo, než byste vyjmenoval všechny dávky a různé příspěvky. Tím neříkám, že jsou všechny špatné, ale je jich docela dost.
https://www.mpsv.cz/davky-a-prispevky
Platby státu za neplatiče alimentů jsou normálnímu člověku k prdu, to není sociální služba státu.
Příspěvek na bydlení zavedla ODS?
Mně nejde o to, zda je dávek mnoho nebo hodně a ani nevím o žádné, na kterou bych měl nárok. Jd emi o to, že Fialova ODS a její fanoušci pořád mluví o tom, co všechno ořezat, tudíž těžko mohou být těmi, kdo tu zavádí sociální stát.
BTW proti ořezání mnohých dávek nic nemám. Proti zkurvení zdravotního systému a vzdělávacího systému, pro což stoupenci ODS plédují, mám hodně.
Platby státu za neplatiče alimentů normálnímu člověku k prdu jsou, ale státní rozpočet to něco stojí. Za sociální službu bych to považoval.
ODS sice bohužel možná mluví o ořezání dávek, ale jen mluví a nic neřeže. Spíše naopak – viz sloučení sociálních dávek do jedné. Před volbama nikdo normální lidem peníze nebere, ale začínám pochybovat, že ODS je normální (viz televizní poplatky).
Na zkurvení zdravotního a vzdělávacího systému usilovně pracuje většina vlád co si pamatuju. Stačí si vzpomenout na Buzkovou, co chtěla rušit „elitní“ gymnázia a sama své děti poslala tuším na francouzské lyceum.
Jako Babiš zdravotnictví a školství vytáhl do nebeských výšin a ODS ho srazila dolů?
Nemyslím, že jsme názorově nějak zásadně ve při. Jen prostě při všech výhradách k ODS, které mám, „budování sociálního státu“ opravdu není to, čím by vynikala v české politice.
Poslední věta – něco takového jsem tvrdil?
Já jen reagoval na větu „Proti zkurvení zdravotního systému a vzdělávacího systému, pro což stoupenci ODS plédují, mám hodně.“ Ta věta zní, jako kdyby to zkurvili jen Fiala a spol, ale ti před nima to vedli správně. Já ODS nehájím, jen mě přišlo „nespravedlivé“ obviňovat z neumětelství jen Fialu a spol a vynechat ty před nima. I když, když to čtu znovu, tak jsou obviňováni stoupenci ODS a ne samotná ODS. Takže stoupenci ODS nechť jsou tepáni co hrdlo ráčí (a nakonec ODS taky). Takže nejsme ve sporu vůbec.
Vzdělávací systém se kurví už dvě desítky let, Babišův Plaga v tom byl velmi aktivní, proto si ho Gazdík chtěl nechat na MŠMT. Co se týká členů/příznivců stran současné vlády, dlouhodobě jsou to oni, kdo mají nejvíc keců a nejvíce se zasloužili o to dvacetileté kurvení. Mj. proto, že prosazují školství soukromé, které má být kvalitní pro elity, a veřejné jako konkurence má být zřejmě ořezáno a k likvidaci. Začalo to minimálně za Topola, byl to jeden z důvodů, proč jsem ODS přestal volit. Horší v tomto směru už jsou jen Piráti (resp. podobné kartousácké strany z minulosti).
Kvalitní vzdělávací systém byl v 90. letech, kdy ještě přetrvaly kladné rysy z doby minulé, ale zmizela cenzura a zlepšila se výuka jazyků.
Zdravotnictví – jasně, nedostatek zubařů, pediatrů apod. kvasí delší dobu a zhoršuje se. Ale zase jsou to hlavně příznivci „pravice“, kteří buď tvrdí, že žádný nedostatek není, nebo prohlásí něco jako „no a co, ať socky platěj“ a „ať si zajedou do Prahe, tam zubaři jsou.“ Ono je to vidět i tady na webu.
Tudíž netvrdím, že ODS přišla do ráje a zkurvila ho. Tvrdím ale, že ODS si to kurvení užívá, aspoň soudě podle toho, co její příznivci píší. Jako by nešlo o neumětelství, ale o záměr.
Co je špatného na soukromém školství?
Zhoršení kvality školství spíš nesouvisí s jeho financováním, ale se ztrátou motivací studentů, přebytkem míst na školách a s tím, že se pokoušíme vzdělání masifikovat tam, kde to nejde (debil teorii relativity prostě nepochopí). Nevyhnutelně klesá jeho úroveň a stoupá frustrace rodičů.
Nedostatek lékařů je přímo způsoben nedostatkem trhu a obecně socialistickým charakterem zdravotnictví.
Ale no tak, Dissentere, tohle Vás není hodno.
– o financování škol jsem nenapsal ani písmeno
– nic proti soukromým školám jsem nepsal
Takže co to na mne zkoušíte?
Proti zkurvení zdravotního systému a vzdělávacího systému, pro což stoupenci ODS plédují, mám hodně.
Vzhledem k tomu, že ODS měla v úmyslu (dříve, teď už žádné úmysly nemá) privatizaci školství, pochopil jsem to tak, že Vám vadí právě tato a vůbec celá ta představa, že školství má být ODStátněno a nazýváte ji prodejným sexem.
O peníze vůbec nejde. Kurví to debilními nařízeními, kurví to tím, že neustále ubírají to, co mají děti umět, kurví to vymýšlením kravin typu inkluze, kurví to lezením do řiti frackům, kteří brání ostatním v práci. Peněz do toho klidně nacpou 2x tolik, jen aby to neziskovky udělaly ještě horší. Nejede v tom jen ODS, ale s Piráty si může podat ruce a soudružsky se políbit.
ČSSD i ANO si taky přisadily, ale kartousáci a „pravice“ tomu dali korunu kecama o svobodě rozhodování u malejch dětí, který na to mentálně zdaleka nemaj.
Tak se pak nebraň odstátnění školství, když to stát neumí, budelíp. :-)
Na soukromých školách je to stejné nebo i horší.
U nás se první soukromé školy zakládaly pro alternativní rodiče, aby se chudáčci děti nemusely tolik učit. Celkově se na soukromých ZŠ (tam je kořen problému) učily děti MÉNĚ, než na veřejných. Pak se podařilo veřejné základní školství razit na úroveň soukromého. Prý „transformace“, říkal jeden uvědomělej. Situace se samozřejmě celkově zhoršila.
U SŠ je to jak kde. Určitě se nedá říct, že by v průměru a ve stejném oboru byly soukromé školy lepší. Prostě zvětšují nabídku škol dobrých (např. IT) a mizerných.
Ideologická hesla jsou dost často na škodu, když se aplikují bez znalosti věci.
Nedostatek lékařů? Jo, nejdříve dětem rozeserou organismus převakcinováním. Pak mizernou organizací a rezignací na rozmístění doktorů v zemi na většině míst kromě Práglu vytvoří nedohledné fronty čekajících pacošů, které si po vyzvednutí z řady přehazují mezi sebou přešlechtění specialisti – mistři v léčení, co zpravidla nemají ánunk, jak někoho uzdravit. Pro naplnění primárního zájmu, šrajtofle, či kvůli vzájemné nedůvěře ke stejně motivovaným kolegům absolvuje pacoš několik duplicitních vyšetření (ještě, že nám ty technologie tak pokročily), načež obdrží z klobouku vytažený poukaz na medikament, po jehož zkonzumování nebo i dřív se opět postaví do fronty….a tenhle kolotoč chrání proti alternativě justiční pazoury s vytetovaným nápisem „Věda“.
Fialova (ale i předchozích) ODS sice mluví o tom, co všechno ořezat, ale nic neřeže a zvyšuje výši veřejných rozpočtů včetně sociálního státu. Proto není ani omylem pravicová.
Stejná odpověď i pro Leona výše – nepřekvapivě právě státní zdravotnictví, školství, důchodové pojištění a veškeré dávky včetně příspěvků na bydlení, neplatiče alimentů, … vůbec celý ten princip, že bohatší se musí dělit v teorii s chudšími, v praxi s vyžírky (za dohledu dohlížejících vyžírek – úřadů), je principem sociálního státu.
Státní „pojištění“ je lživým pojmem – kdyby to bylo opravdové pojištění, bude respektovat principy rizika a zásluhovosti, tedy např. v oblasti zdravotního pojištění bude bonifikováno nerizikové chování a platba se nebude řídit schopností poplatníka vysát, ale právě tou rizikovostí. Důchodové dtto, tam je to však kvůli průběžáku složitější.
Bohužel došlo i v duších bahňáků k takovému posunu a kognitivnímu zkreslení, že člověk, který nechce sociální stát a nechce aby bylo 50% hodnot cezeno přes stát, je považován za libertariána. Ve skutečnosti je libertarianismus krajním názorovým pólem, který by odstátnil mimo jiné i komunikace, veřejnou správu, obranu a justici.
Hezky to ilustruje, že v ČR neexistuje pravicová strana. Jen levice, horší levice a ještě horší levice.
Nejprve to „uvědoměle“ a „zodpovědně“ stále dokola volí mafiánskou ODS navzdory katastrofálním ekonomickým výsledkům, aby když už je dokonáno řekli, že v ČR žádná opravdová pravicová strana není.
To nevymyslíš!
Problem je, ze vlastne pravice a stat jsou oxymoron. Pravice by, ciste hypoteticky, mohla vytvorit nejakou spolecnost na nejakych vseobecne dohodnutych pravidlech ala Ancap, jenze neco takoveho je mozne vytvorit je pro velmi omezeny okruh lidi. Pro vetsi skupinu lidi, jako je treba narod, je Ancap naprosto nerealizovatelny.
Naopak stat je vymysl hlavne levicacky, aby zajistil pohodlicko lemplum okradanim schopnejsich a v tom celem je pak jen par nejschopnejsich, kteri jsou nad systemem a ti okradaji uplne vsechny. Ti nejsou ani pravicovi, ani levicovi, ti jsou proste jen pro sebe.
Takze samozrejme, ze i v cele EU existuje jen horsi, nebo jeste horsi levice. Drobne prvky pravicoveho rizeni maji Svycari, ovsem to je takovy polopravicovy skanzen, ktery sedi na bedne zlata, ktera ho do znacne miry zivi. Pokud existuje takovyto zdroj, pak je mozne si pripustit nejake pravicove prvky.
Jinak bezny stat ma dva zdroje – dluhopisy a ovcany. To prvni emituje a seka dluhy, to druhe odira a vytvari chudaky.
Tak já hlavě u školství nemám problém se podělit s chudšími. Za mě by školství mělo být zadarmo, tím myslím že by neměla být povinnost platit školné a to ani na VŠ. Když dotujeme kdeco a ještě chceme zbrojit, tak by mě přišlo ujeté dávat dotace zemědělcům, na FVE, na výrobu toustovacího chleba, a kdoví čeho dalšího přitom nechat rodiče platit za vzdělání dětí.
Jo, taky jsem vystudoval zadara, ale tehda nebyla takova moda mit vejsku uplne na vsechno, aby se prodlouzilo mladi. Dneska je problem, ze mas spousty skol, ktere chrli ‚vysokoskolaky‘ s naprosto neuplatnitelnym vzdelanim. Tohle by chtelo zregulovat.
Ano, ale problem je, ze muzes mit nadane dite a chude rodice.
Mozna lepsi system stipendii a studia pri zamestnani, jako maji Nemci (jo, taky jejich mladez neni nic extra vzdelana, ale zase se tam tolik neplive na ucebni obory, jako u nas).
Soucasnej system je k hovnu. A to, ze je skola placena, vede jen k tomu, ze jen nejvetsi zlodeji pak budou mit deti s titulama.
Já jsem toho názoru, že když už ty daně musím platit, tak ať je z nich placené aspoň to vzdělání – to je základ jakž takž fungující společnosti. Jsem prostě toho názoru, že vzdělání by mělo být zadarmo.
To že systém chrlí „vysokoškoláky“ s neuplatnitelným vzděláním je možná trošku problém, ale ne takový, aby to „omlouvalo“ placené VŠ. Možná by některým školám slušely „kvóty“ na počet studentů. Jenže kdo by měl určit co budou děti/studenti studovat než jejich rodiče a ty děti/studenti samotní? Určitě nechceš, aby stát (ve skutečnosti nějaký úředník) předepisoval tvým dětem, na jakou mají jít školu (a nebo dokonce žádná střední škola, ale učňák, vždyť si tady někdo nedávno stěžoval, že řemeslníků je málo, tak tam nějaké děti pošlem a problém je vyřešen)
Jestli chce někdo studovat genderová studia, tak ať to studuje. Genderová studia se studují proto, protože jsou lehká. Když jsem studoval já, tak takový lehký obor byl pajdák. Když tyto „lehké“ obory „zakážeš“, ti lidi strojárnu/elektro/chemii atd. studovat nepůjdou a více šikovných řemeslníků taky nezískáš. Podle mě každý svého štěstí strůjcem.
Ale aspoň se nebudou flákat 5-6 let na vysoké a po vyštudování nebudou kádr pro rozvratné neziskovky či škodlivé státní úřady.
Já proti flákání 5 let na vysoké nic nemám. Když někdo udělá vysokou a přitom se fláká, budiž mu přáno. Horší je, že když někdo každý den usilovně studuje a stejně VŠ neudělá – takový na VŠ nemá co dělat a jen se zbytečně trápí (sebe i ostatní).
Ti lidi v těch neziskovkách a na těch úřadech budou dělat i bez vysoké. I když zrušíte genderová studia, ty místa v těch neziskovkách a na těch úřadech pořád budou volné a ti lidi tam nastoupí i bez VŠ. Já samozřejmě nechci genderová studia obhajovat – podle mě je to blbost studovat, ale každý svého štěstí strůjcem. Já chci jen říci, ať každý studuje co uzná za vhodné. Tím se nebráním omezením počtu přijímaných studentů na některé typy škol.
Mě přijde vzdělání zadarmo zásadní (i když to často nepomůže) – tady bych skutečně žádné finanční omezení nedával.
Zrušit zbytečné neziskovky a tím učinit genderová studia definitivně neuplatnitelnými?
Tady ledaskdo kdákal o jakési umělé zaměstnanosti za těch předchozích komunistů – a tohle je co přesně?
Tehdy šlo, řekněme „uměle zaměstnaného“, nepříliš vzdělaného vyvážeče špon (někdo ale ty špony stejně vyvážet musel) třeba poslat zamést kus haly, či uklidit bordel okolo, vyspravit plot, poskládat někde něco narychlo rozházeného – prostě udělat něco aspoň trochu užitečného.
To svedli i absolventi zvláštních škol.
Současní „uměle zaměstnaní“ z neziskovek jsou naprosto k ničemu a nemají ani schopnosti, ani znalosti k vytvoření naprosto čehokoli, ostatním užitečného.
Protože je ani rodiče, ani žádná humanitní škola nenaučili vůbec nic praktického, tak jsou nepoužitelní k čemukoliv jinému. Schopní přivodit si vážný úraz i při čištění rastlu od dešťového kanálu.
Dyzentér je jeden z nich, proto ty vyprodukovaný genderový pitomce tak obhajuje.
Vždycky, když jde řeč o těchto týpcích, vybaví se mi dýchavičný Jasánek a s hubou rozbitou krumpáčem :D
Ano, peníze do školství jsou tím méně nepříjemným způsobem utrácení daní, ve značné části jsou prospěšné, pokud by bylo školství organizováno nestátně, toky peněz by se příliš nelišily.
Dokonce i sociální transfery cestou školství jsou výhodné, přesně v protikladu k sociálním dávkám, protože přitáhnou příjemce k práci (i škola je částečně práce) a naopak mu seberou čas na lumpárny. Potud souhlas.
stád se do toho tvl montuje stejně, gde žiješ? na co myslíš že jako sou všecky ty kareditační komise a podobnej bordel? není NEJMENŠÍ problém udělat průzkumy uplatnitelnosti absolventů v oboru nebo aspoň negde blízko, a pak stanovit rámcovou kvótu pro počet studentů co na danej vobor ve všech školách nalezou; další už prostě nedostanou akreditacu, naprosto snadný
navopak na technický vobory akreditace zcela nevomezený, von už se vo zbytek ten zbytek trhu postará
navopak na technický vobory akreditace zcela nevomezený, von už se vo zbytek ten zbytek trhu postará
Tak sám vidíte, že zájem o tyhle obory za současných mzdových podmínek není. Trh rozhodnul a pokud čeští zaměstnavatelé nezačnou nabízet mzdu odpovídající náročnosti studia, tak se nic nezmění.
Navíc spousta studentů se v dnešní době muže na ČR vybodnout a jít studovat do zahraničí.
Stejná otázka jako na divnou rybu – a ty příspěvky ODS zavádí, nebo je chce ořezat?
Zbytek je vata a pokus to odklonit na osobní rovinu.
Divná ryba neví co chce ODS. ODS něco říkala před volbama (a divná ryba ODS v posledních volbách volila) a něco jiného ODS dělala po volbách, takže divná ryba teď rozhodně ODS volit nebude.
V tom nejsme ve sporu, akorát Bahňáka sice volí Mirek Dušín, ale Bahňák ODS nevolil, páč nenaletěl na Antibabiš, a že fialovej mužík kecá, mu přišlo už tenkrát. BTW ani ANO jsem nevolil, páč je od fialovejch podle mýho jen kosmeticky odlišný.
Divná ryba byla volič ODS delší dobu (ne pořád), takže to bylo spíš pokračování předchozích voleb. Několikrát mě napadlo, že to ODS v té opozici slušelo daleko víc než ve vládě. Tím nechci říct, že Babiš byl lepší, ale v něj jsem žádné „naděje“ nevkládal. Jak to bylo v Cimrmanovi „fáze očekávání se střídá s fází zklamání“. S tím kosmetickým rozdílem souhlasím.
Latimerie podivna 26.4.2025 v 23:53
„Divná ryba byla volič ODS delší dobu (ne pořád),…“
– – –
Totéž jsem vypozoroval jako vysoce pravděpodobné. Zřejmě Y/Z, podezření na ekonomickou kvalifikaci…
Já taky dlouho volil ODS. Prostě nic lepšího nebylo. Pak mne tak dožrali, že jsem jednou dokonce nešel k volbám.
Dnes naštěstí je koho volit.
Prosim te, a koho mas na mysli? Bez ironie, zajimalo by me to. Ja v devadesatkach byl asi 2x v zivote u voleb, ale nejak od te doby tu neni nikdo, komu bych to mohl hodit (jasne, jakozto ancap to mam tezke, ale pokud by tu byla nejaka fakt rozumna strana, asi bych se dokazal premoct a k tem volbam jit, alespon to hodit nejakemu vyrazne mensimu zlu, ale nic me nenapada)
Sorry, ale koho volím, je moje věc.
Není důvod to tajit, maximálně budeš pro smích jako já se svou opakovanou volbou ODS, přestože je to strana, která mě zklamala nejvíc.
Ale letos budu házet kostkou mezi Motoristy a ODS, protože chci přispět k realizaci poslední věty prvního příspěvku zde v diskusi.
Já to letos asi hodím Okamurovi, a to pro jeho postoj k EU, protože EU mě štve čím dál tím víc. Bude to taková „protestní“ volba.
Za normálních okolností bych ti vyčinil, protože Pitomio je typický válečník nízkých pudů (černošští chirurgové-zabijáci) a sběratel laciných protestních hlasů, který touží po pohodlném pobytu ve Sněmovně bez reálného ovlivňování čehokoliv, ale při nedostatku rozumných alternativ se volba jeví jako stejně pomýlená jako ty ostatní…
https://dfens-cz.com/bajna-lhavost-2/?show=comments#comment-465118
Latimerie podivna
27.4.2025 v 11:17
hoď to pitomiovi a zaškrkni tam kandidáty svobodneich nebo tak, letos po dlouhejch letech konečně perfektní varianta, tak su zvědavé, kolik výmluv a blbejch sraček zas bude kterej čurák vymejšlet, že jim to stejně hodit nemůže pže proto
Bahnak -> ja to myslim vazne a uprimne. Predpokladam, ze jsi ODS volil kvuli tomu, ze byla „pravicova“ a tak…tak me realne zajima tvuj nazor.
Ja nevidim nikoho, komu bych to hodit mohl, ale fakt me zajimaji nazory jinych lidi a rad je zahrnu do sveho premysleni…
ODS mi vyhovovala snahou vrátit kyvadlo vychýlené doleva zpátky (reálně na střed) a tím, že na rozdíl od jiných stran vykazovala akceschopnost a jasný program. Taky se odeesáci neukájeli flusáním po Češích. Jo, vím, že tam dost lidí kradlo a že se na ODs nalepili kariéristi.
Pravolevé rozdělelní IMHO dnes, po 30 letech, už není tak důležité. Svět je jinde. Dělení je spíš v přístupu k ke svobodě, k cenzuře, k fízlování, k nenávisti, k fanatismu, k cílenému ochuzování lidí, k zavádění diktatury a něčeho, co mi připomíná neofeudalismus. V tom současná vláda těžce šlape na plyn. Tudíž je volitelný téměř kdokoli, kdo se proti tomuto trendu postaví. Chcete-li konkrétní jména, pak Okamura lepší Fialy (navíc Okamurova koalice obsahuje i rozumnější lidi) a Babiš (ano, dokonce i on) lepší Rakušana. Dokonce i to Stačilo! má v lecčems rozumnější přístup než vládní strany, ale zatím nejsem schopen jim to hodit. A jsou i další opoziční strany.
Koho přesně budu volit, ještě nevím.
Jen jednou jsem volil ODS, hned po transformaci z OF.
Já debil jsem naivně věřil, že tam většinově zůstanou ti lidi z OF, kteří opravdu chtěli pro ostatní Čechy/Moraváky/Slezany něco dobrého udělat.
Pečlivě, ke konci už s hrůzou jsem sledoval „výsledky“ a slíbil si, že už nikdy.
Od té doby volím jen komunisty a letos jim to hodím, v rámci Stačilo! zase.
Koho volit? Jestli chceš aby pokračovala pravicová vláda, tak logicky budeš volit stranu, u které se s jistotou předpokládá, že vytvoří pravicovou koalici.
Když budeš chtít aby vládla levice, tak logicky budeš volit stranu, u které se s jistotou předpokládá, že vytvoří levicovou koalici.
Tak jednoduché to je.
Pockat, tady je nejaka pravicova vlada? Nechci byt nejak extra ironicky….ale….kde prosim?
Pravicová strana tu není žádná. Ani hnutí, ani společenství. Není šance. Agonie bude pokračovat do úplného zmaru. Je to tak v celé Evropě. Skončí to hladomorem a občanskou válkou. Takové důsledky má každé dosebezahleděné papalášství a rádobysocík.
h72
27.4.2025 v 12:58
pitomio je takovej střeďák, má tam ai levicový hrůzy ai prvky přímé kdemohkradcie, takže v průměru…navíc ti přifařenci sou spíš pravostředoví a k tomu eště pravicoví Svobodní, takže je to úplně ideální, zaškrkéte tam ty konkrétní lidi na kandidátce a přesně podle toho potom v posranecké budou lidi zvolení za pitomia působit
Jo a v duších bahňáků je, že když chce někdo (cit. viz kousek níže) „rozebrat a zlikvidovat stát“, tak je nejspíš libertarián nebo anarchokapitalista nebo tak něco. Co z toho, bahňáci neřeší, bo rozdíly jsou nevelké.
To jo, ale kromě libertariánské strany o které sním, bych tu chtěl mít normální pravici, která bude pomalu snižovat podíl veřejných rozpočtů na HDP a bude podporovat podnikání, svobodu a bojovat proti přerozdělování a nárokové mentalitě.
Tohle je v systému s všeobecným rovným volebním právem neuskutečnitelné. Doporučuji seznámit se se závěry „Školy veřejné volby“, tam je dnešní marasmus doložen i matematicky.
Znám, ale domnívám se, že lze dotáhnout i nadkritickou většinu voličů k pochopení, že z déledobého pohledu na socialismus doplatí i čistí příjemci.
Krátkodobě pak nezbývá než se politkou příliš nezabývat a snažit se vytahat ze státu nazpět alespoň část toho, co lze, v souladu se základní morálkou.
Jo, taková pravice by se mi taky líbila. Jenže ta aktuální „pravice“ u nás se vyžívá v takovým utahování šroubů, že i levice je proti ní snesitelnější.
Pravice se u nás odstřelila ne programem, na který nikdy vlastně ani nedošlo, ale blbejma kecama a vystupováním. Nadáváním voličům do socek, výsměchem a arogancí. Ani ne tak politiků (i když výrok „kdybyste věděli, co chceme dělat, nikdy byste nás nevolili“ vešel do dějin politické stupidity), jako příznivců a řadových členů. Lidi, kteří mi nadávají do parazitů, o můj hlas nestojí, protože kdyby stáli, chovali by se slušně.
Bez legrace – zajímalo by mě, jaký šrouby jsou utahovány a levice to nemá v programu v ještě horší podobě. Pokud máš na mysli všudypřítomnou byrokracii, tu rádobypravice nezhoršila ale ani nezlepšila.
Leda Greendeal.
Fízlování například. Cenzuru. Politickou policii a rozšiřování pravomocí represívních složek. Jo, vím, kdo podporuje vládu, není kolaborant a nemá se čeho bát. A v tom GreenDealu taky „pravice“ slušně šlápla na plyn.
ODS bývala stranou svobody. Kdysi.
Žiju asi v jiném státě, ale cenzury a politické policie jsem si nevšiml. Pravomoci represivních složek jsou nadměrné, ale za posledních 20 let stejné.
No mě třeba toto přijde jako cenzura, resp. jako omezování svobody slova.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-za-schvalovani-smrti-ceskych-vojaku-plati-podminka-rozhodl-nejvyssi-soud-40415276
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/za-schvalovani-teroristickeho-utoku-v-internetovem-komentari-soud-vymeril-muzi-sest-let-vezeni-36451
no a takle ústavní nedotknutelnost vobydlí taky padla podstatně dřívějš jak před 2 dekádama (esli to voruady (už) používajou, nebo (eště) ne je celkem bezpředmětný), stejně jak svoboda podnikání (hulení v kárčmách), SPRDEL a další a další kurvárny…no dyzentér, je to debil :)
nesmím ani zapomenout na naprosto protizákonný kurvárny stran obtěžování a buzerování bezúhonnejch lidí, co si koupijou karton střeliva a pak jim chodijou buzeranti klepat na dveře, to zavedl kdo, svatej Dynda? nebyl to náhodou vykulzmrdčko ze (t. č.) pjetydemolyce?
Hatecrime se stíhá už spoustu let, považuju to za nevhodné, ale kvalitativně se nic nezměnilo.
Ano, zřejmě žijete v jiném státě. Nebo jste podporovatel Fialovy vlády, ti si taky nevšímají.
Paragraf 318 taky u vás nepřijali, předpokládám.
§ 318 Ohrožení utajované informace z nedbalosti
Kdo z nedbalosti způsobí vyzrazení utajované informace v jiném právním předpisu klasifikované stupněm utajení „Přísně tajné“ nebo „Tajné“, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.
To myslíš tohle?
§318b neoprávněná činnost pro cizí moc, což může být prakticky cokoli.
Hojně diskutováno. Někdo si samozřejmě nevšiml.
Jo to je tohle… to je nesmyslný paragraf. Ondy tu o něm byl článek, nerealizovatelné někoho podle toho odstíhat.
I kdyby byl neškodný (jako že si to nemyslí ani příčetnější koaliční senátoři, kteří se připojili k ústavní stížnosti), byl přijat za účelem potlačování nesouhlasících.
Víte, Dissentere, tohle nemá smysl. Ať Vám napíšu cokoli, vy odpovíte, že to a) neexistuje, b) je neškodné, c) je to správně, protože je to proti dezolátům. Nehodící se škrtněte.
Navrhuju debatu ukončit. Co znamená pojem „svoboda“, se asi my dva neshodneme. Nemá smysl se hádat.
Bahnak: ok, a zkuste být méně panikářský a obecně klidnější :-)
Děkuji za radu, je vidět, že jste znalec duší.
Dissenter 29.4.2025 v 18:59
Jenže pak se najde státní zástupce, které neví, že podle toho paragrafu je nerealizovatelné někoho odstíhat a neštěstí je na světe.
Z pohledu státního zástupce je to v poho, protože jak se říká on „za zeptání nic nedá“. Z pohledu obviněného je to mnohem hroší.
Ale jo, víc mi třeba vadí §403 Založení, podpora a propagace hnutí, ten už se v minulosti zneužíval. Celá řeč se vede o tom, zda pravice něco změnila k horšímu. Imho ne.
Dissenter
29.4.2025 v 19:41
jaká pravyca tvl? jako fakt už bez prdele, měl by ses nechat zavřít aspoň na 3 měsíce do léčebny, ať z tebe ten fet vymlátijou
zoufalci, kteří omlouvají eurofašistický režim na to krutě dojedou. Vždycky se to tak stalo.
Jinak „pravice“ to v programu samozřejmě neměla. Ale musela, ač se jí vůbec, ale ani trochu nechtělo řvát, že kdo je proti, je zrádce. Musela, protože Mirka je zděšená.
Sorry, ale kočkování dezolátů s libretardy je mi u řiti. Ekonomikou hýbají úplně jiné věci.
Vidlák: Liberalizovaná ekonomika nám teď pěkně odpluje do Spojených států… v tom je ten pokrok – když končil Sovětský svaz, tak nám tady všechno nechali… neodvezli si ani jednu továrnu. Teď jsme o pětatřicet let dál a americká perestrojka bude v tomto ohledu mnohem efektivnější. Vezmou si všechno, co tady má ještě nějakou hodnotu a nám nechají ty barevné papírky, které jim natiskl FED. Know-how není, znalosti nejsou, průmysl není, energie nejsou, doly se zasypávají a zaplavují, inženýrů málo, sociologů hodně…
To všechno jsme zvládli bez zemětřesení, tornád, aktivních sopek, ba dokonce bez války či občanské války a prakticky bez jediného islamistického migranta. Zato tu máme fašistické bojůvky, cenzuru a krkavčí stát. Zvládli jsme to za hlasitého potlesku lepších lidí a radostného utahování opasků všech ostatních.
:-D zato socialisticke zrizeni funguje bezvadne. Stat, kde nikdo nemusi makat a nemuze si na nic stezovat funguje skvele. Kapitalismus je holt takovej. Kazdej se musi starat, jak nejlip umi. Obcas mu do toho hodi vidle nejaka regulace od vladnouci garnitury, kterou si zvolila vetsina. To je voser. To chapu, ze se to ne kazdymu trefi do vkusu. Porad lepsi nez totalita, kde to totalne sere uplne vsechny, bez toho, aniz by meli moznost volby.
Kapitalismus je ze své podstaty parazitický systém. Proč asi Klaus nezrušil socialistickou vymoženost povinné sociální a zdravotní pojištění?! Protože sociální stát v kapitalismu poskytuje daleko více možností pro parazity. A taky by se ještě dříve ukázalo, že kapitalismus nefunguje. Další vymožeností pro parazity jsou dotace na všechno možné. Vznešeně té zlodějně říkají dotační programy. To se nám to podniká když nám to stát platí, že. To fakt není kapitalismus ale socialismus naruby, chudým brát a bohatým dávat. Další paraziti, u kterých končí stamiliony jsou tzv neziskovky.
Ale proč není žádní strana, která by měla v programu zrušení sociálního státu a zavedení 100% kapitalismu? Protože by ji nikdo alespoň s průměrným IQ nevolil.
1++
ziskovky sou otřesnej mor a to včetně i řady těch tzv. co pomáhajou a gdesicosi; nechcu byt konkrétní, ale vím vo nejedné co si hrajou jak pomáhajou chudákům drutěvákům a reálně tyjou obrovský hrachy a dělajou si byznys, akorát že s velice podstatnejma úlevama proti tomu, kdyby totéž museli dělat jako firma (gde navopak je činnost stále horší, člověk řeší stále víc byrokratickejch sraček místo té vlastní výdělečné činnosti – vod toho sou ziskovky kurva hodně vosvobozený!)
1:11:50
https://odysee.com/@PosloveBudoucnosti-ZlatyVek:c/Informace_-pravdy_-zajímavosti-16_díl:d
Třetí! Pořádek musí byt! Nástup! Seřadit! Vpravo hleď!
Minčič, členem ODS můžete být, ale doufám, že ODS nebudete volit!
Na autorovi oceňuju kromě snahy především ten jeden, zatím nepřevrácený kabát.
To stejné ale oceňuju například na komunistech, třebas i bývalých členech KSČ, dnes KSČM.
Zase na druhou stranu to už není kabát ODS, takže členství je spíš ze sportu. Navíc strany dneska už členy nepotřebují, verbování nových členů a voličů probíhá na internetu a ne v místních organizacích. Viděli jsme na Pirátech, kdy něco málo přes 1 tisíc členů mělo 3 ministry a 4 poslance. Inu pokroková strana… Zřejmě není daleko doba, kdy strany budou jenom virtuální. Hlasování bude elektronické tím způsobem, že se budou vybírat body „programu“, sečte se to a implementovat výsledek bude (nebo taky nebude) nějaký anonymní úředník. Tím se eliminují zbytečné nastrčené figurky politiků. Mladá generace je nepotřebuje. Program zvolí šmátráním po skle mobilu a pudová potřeba vůdců bude uspokojena youtubery.
Mladá generace? Myslíš třeba tu, co píše tohle?
https://medium.seznam.cz/clanek/jan-cisar-toxicky-maskulinni-foglar-musi-konecne-zmizet-z-pultu-knihoven-a-knihkupectvi-133433
Zabiješ si tuhle potvoru sám, nebo to mám udělat, jako boomer na Foglarovi vyrostlý, zase já?
:D
Jseš si vědom, že článek je v „oddíle“ satira?
Jsem. Je to návod.
Přestaň už blbnout…
V podstatě politiky nepotřebuje nikdo. Jenže někdo musí ten stát rozebrat a zlikvidovat, aby neobtěžoval. A k tomu je potřeba alespoň občas zvolit cosi na způsob Mileie nebo Muska. :-)
Volební výsledek nedělají členové, kterých je málo a ubývají, ale širší okruh sympatizantů. Lipavský je na správném místě, něco ve smyslu dodržování daného slova nehrozí. Výměna vedení je nesmysl, něco jako do teď jsme lhali, cvak a od teď (až do voleb) to bude ok.
Dejte univerzitu a ne ideologie a zájmy poťouchlých „tancošů.
https://www.facebook.com/100087923704145/videos/668328583022696
Jo jo, komunikační kartičky:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-foltynova-prava-ruka-na-spoustu-veci-mam-jiny-nazor-nez-on-274825
Za starého režimu by tihle vykukové tvořili vzory nápisů pro povinnou agitační výzdobu budov. Hlavně že vím, že „svoboda není zadarmo“…
Divná doba. Už nezáleží na tom, jaké věci jsou, ale jenom na tom, jak se o nich mluví a co si o nich určití lidé myslí. Aneb když něco nefunguje, tak to bude špatnou komunikací, to dá rozum. Černá je bílá (a nemusíme prát).
Za starého režimu byli tito agitační netáhlisti a vykukové aspoň neškodní, při tom jejich svatém zápalu mnohdy byla i sranda.
Byly to převážně přidružené funkce, např. ke skladníkovi či někomu z nižšího sekretariátu.
Ale hlavně kurva – nikdo to nebral vážně!
Všichni věděli, že to je inherentní vlastnost toho režimu stejně, jako všelijaká povinná výzdoba.
Ostatně – je to dneska nějak zásadně jinak? Kde všude a proč vlastně, plandají ty banderovské hadry, dokonce i na 8. či 9. května ??
S tímhle kokotem je to ale doslova vodržku, když si člověk uvědomí, co z něj padá.
Hrozí totiž nebezpečí, že ještě větší debil než je on, ale o dost výš posazený, to může vzít smrtelně vážně a řídit se tím.
Vidím v tom zásadní rozdíl oproti dřívějšku.
Starej režim, kterej pamatujeme, už nebral vážně ani sám sebe. Předstíralo se… Svazáci byli pro srandu.
Zato dneska jsou svazáků mezi mladejma mraky. Režim jim leze do řiti a oni nemají žádnou sebereflexi. Jsou nebezpeční.
Svazáci – to byla taková swingers party reálného socialismu.
Pro buřtožrouty:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prezident-petr-pavel-lany-dakar-rally.A250421_224228_automoto_fdv
Není ten rozvědčík náhodou toxicky maskulinní? A řízení závodního diesel náklaďáku, který není ani hybridem a baterky má jenom starý olověný, v době, kdy mají na všech tratích vítězit auta na baterku (i když se to aktuálně trochu ideologicky zkomplikovalo herezí tvůrce Tesly)? Myslím, že by mu Foltýn měl předat komunikační kartu.
A tak zas je hezky, ze ze svy vejplaty pozve kamose na grilovany. Snad mu panmama nevycinila, ze zase utraci domaci rozpocet a na jeji vejplatu se vysral.
vocogo?
A jupíahey jo
https://www.facebook.com/100078109968218/videos/1311922839876865