Ashli Babbittová, veteránka a patriotka - zpět na článek

Počet komentářů: 134

  1. Ja myslim, ze meli strilet ostrejma na ty zkurvene negri BLM opice a uplne stejne i na bandu retardu, co nasilim vnikali do Capitolu. (A to rikam jako clovek, ktery zejm. pro zahranicni politiku byl s saskem Trumpem dost spokojen.)

    1. Inu, zakony pisi vitezove.

      1. To zní jako by sis myslel že je to špatně.

        1. Znas to – prijde na to, kdo zrovna vyhral.

  2. „To je důvod ke střelbě?“

    Ano, je. Jednoduchý test: pokud se vám neznámá osoba bude dobývat do bytu přes rozmlácené bytové dveře poté, co se prolámala dovnitř přes domovní dveře a vy jste doposud jen ustupovali, a budete mít v ruce zbraň, co uděláte?

    a) necháte násilím vniknuvší agresory, ať si dělají co chtějí, vniknou dál a třeba vám seberou zbraň, vždyť jsou to „převážně pokojní“ násilní vniknuvší
    b) jasně pohrozíte „stůj nebo střelím“ a pokud se bude nadále vlamovat dovnitř, zmáčknete to
    c) teleportujete se pryč, protože jste reptilián z odvrácné strany Měsíce a takovéto otázky nemáte zapotřebí

    BLM a tahle cháska jsou úplně stejní úplně ve všem a jen absolutní pokrytec může jedny glorifikovat či alespoň ospravedlňovat a druhé odsuzovat.

    Bohužel absolutní pokrytci jsou jak mainstreamová média (která ospravedlňují antifu+BLM, démonizují tuhle chásku idiotů z „medvědí služba s.r.o.“ a ignorují, že i antifa+BLM si lízla napadení federální vládní budovy), tak pseudopravicoví konspirátoři nabyvší dojmu, že jejich teorie jim dávají právo si své dojmologie vydobýt násilím.

    1. Do bytu a do veřejně budovy je dost rozdíl. Mimo to, nikde není řečeno, že ona vyvalila dveře, nebo že rozbila to okno. Existují záběry, kde je vidět, že některé skupinky demonstrantů neprovalili policejní zátaras, protože policisté jej sami otevřeli a nijak průchodu demonstrantů nebránili.

      Mimo to, střelba proběhla na skupinku, která byla za zavřenými dveřmi, vedoucími na prázdné schodiště, nikdo nebyl v ohrožení života. Ashli byla neozbrojená a skupinka, v které byla, byla z druhé strany doprovázena dvěma policisty.

      Demonstranti obecně nerabovali, procházeli se, dokonce se drželi za sametovými provazy, které ohraničují průchody. Ten útok probíhal tak brutálně, že se dokonce demonstranti ptali policistů, kde je kancelář konkrétního poslance a on je tam nasměroval.

      Pokud za takové situace někdo střílí do davu, tak je prostě magor a nemá tam co dělat. Kdyby to byl rabující dav, chystající se zapálit budovu, neřeknu ani slovo. Ale tenhle útok, pokud jde o chování uvnitř budovy, vypadal jako turistická prohlídka. Intenzitu útoku dokresluje chování demonstrantů v kancelářích, kde si někteří sedli do křesel poslanců, hodili nohy na stůl a udělali selfíčko. Jinde došlo k nepopsatelným výtržnostem, protože si tam pokouřili travku a při odchodu nechali nedopalky na podlaze. Za těchto okolností nechápu, že nebyl nasazen kulomet, minomet a tanky.

      1. No, turistická prohlídka vetšinou nerozbíjí dveře bejsbolkami… Jinak mě trochu překvapuje, že ač je k dispozici video a výpovědi svědků, stále někdo něco tvrdí o střelbě do davu a podobně. Z videa je vidět, že po rozbití dveří stráž namířila zbraně. Ke své smůle ženská právě v tu chvíli skočila dovnitř. Jestli byla nebyla ozbrojená – jak to mohla ochranka vědět, neviděla ani vojáky na druhé straně.
        Ostatně přesně tak to popisuje i svědek – rozbili jsme dveře a najednou jsem uviděl ruce s pistolemi. Zařval jsem – bacha, zbraně, tudy ne! Jenže v tu chvíli někso skočil dovnitř a zazněl výstřel…
        Jestli bude mít jednou Ashli někde sochu – nevím, je to klidně možné. Cesty budoucnosti jsou nejasné.

        1. Tak jo, našel jsem lepší záběr celé střelby – dveře nevedou na schodiště, ale na prázdnou chodbu. Za „davem“ kolem dveří, ve kterém je Ashli (což je cca 5 lidí) je jednotka policistů s dlouhými zbraněmi – kteří jsou střelbou dost překvapeni, protože evidentně neviděli důvod k zásahu. Důvod střílet na vrchní polovinu těla stále nevidím, varovný výstřel (když už teda), by to nejspíš vyřešil stejně dobře – to by ho ale musel aktivní policajt zkusit. Video je zde:

          https://rumble.com/vcihuc-ashli-babbitt-killer-caught-on-camera-new-footage-warning-gaphic.html

          Vniknutí do budovy Kapitolu – já bych to nazval normálním otevřením dveří a vpuštěním návštěvy. Jak vy?

          https://rumble.com/vcjzcj-the-truth-rally-goers-walk-into-the-capitol-capitol-police-open-the-doors..html

          1. anderson: tak jsem se podíval na to první video a musel jsem si znovu přečíst Váš předchozí příspěvek o tom, jaká že to byla „turistická prohlídka“. Nechcete to trochu zrevidovat?

            K čemu Vy takhle z pohody a klídku u počítače vidíte důvod je vcelku irelevantní, zabarikádované dveře a střelba na někoho, kdo „prošel“ mě zas tak nepřekvapuje. Kvér byl vidět dostatečně před výstřelem, těžko říct, co se všem zúčastněným honilo hlavou. Já se klidně přiznám, že vidět týpka co na mě míří kvérem, přes ty zavřené dveře bych se nikam necpal. Můžeme diskutovat o tom, jestli měla nebo neměla jít první střela do vzduchu nebo do nohy, ale k čemu mi to bude? K tomu stejnému, k čemu to bude komukoliv mrtvému vč. této paní. Přemýšlet to chce před tím, než člověk koná, zvlášť tváří v tvář kvéru v místě, kde zjevně nemá co dělat.

            1. „Turistická prohlídka“ se váže k druhému videu. Je libo selfíčko s ostrahou – žádný problém, rádi vyhovíme:

              https://rumble.com/vcj23i-trump-supporter-taking-selfie-with-dc-capitol-police.html

              Hlavně se držte v provazy vyznačené zóně:

              https://rumble.com/vchrqx-protesters-have-breached-the-capitol.html

              Překonání policejního zátarasu:

              https://rumble.com/vciczx-police-escorted-protesters-into-buildings.html

              Bylo to celé sluníčkové? Asi ne, to nečeká nikdo. Ale popis médií jako „útok“ a „nejčernější den v dějinách“ po tom, co půl roku only black lives matter vypaluje soukromé budovy a pro novou telku je schopná zastřelit černocha (protože jaksi nebyl dost pokrokový), mi přijde zcela mimo. Dva měsíce před tím na sociálních sítích vycházejí (a stále jsou dostupné) materiály typu „Na obranu rabování“, demokratická senátorka se vysloví, že vypalování a rabování soukromého majetku nevadí, protože jsou lidi stejně pojištěný – a pak se dělá haló kvůli doslova procházce po kapitolu. :-) Mě to přijde směšné.

              1. anderson: já neřeším popis médií, ale Váš. Nejdříve jste psal o pohodě, teď už ale uhýbáte, že ta pohoda byla jinde. To je poněkud zavádějící, nemyslíte? On snad někdo střílel u hlavních dveří?

                Víte prd, co nebo kdo byl za těmi zabarikádovanými dveřmi. Evidentně tam skupinka, kde byla mrtvá žádný respektu vůči „sametovému řetězu“ nepředváděla a někdo zjevně prostě nechtěl, aby se zrovna sem lezlo. Není právě ta pohoda u hlavních dveří a namířené pistole za zavřenými dveřmi jednoznačný rozdíl mezi „sem si klidně vlezte“ a „tady ať vás to ani nenapadne“? Copak ty dveře byly málo zavřené? Proč měli demonstranti potřebu lézt zrovna tam, i přes zjevný nepoměr mezi ostrahou ostatních míst a touto chodbou?

                Prostě jim to v makovici nefungovalo. Mysleli si, že když je dovnitř pustili, pustí je všude. Zkuste se zamyslet nad tím, kde byste střílel ve firmě Vy – hned na recepci, aby z toho byl megaprůser, že chudáčci omylem místo do mekáče vlezli sem, protože je špatně nasměroval gugl a tripedvajz a Vy jste je zlotřile postřílel, i když by po zjištění, že bigmeka nevedete okamžitě odešli? Nebo až u trezoru, když by bylo jasné, že jste v právu Vy?

            2. Neměla, nemohla jít žádná kulka do vzduchu, to by nedopadlo dobře, leda by měl Capitol snížené sádrošové stropy. Mně to přijde jako „police assistance suicide“, ale jsou zde na vyhodnocení povolanější.

              1. Spíš přechodný pomatení smyslů a ignorování nebezpečí „nemachruj, nevystřelíš“. Na sebevraždu policajtem celkem nebyl důvod. Souhlasím s tím varovným výstřelem. Varovný výstřel v místnosti obložený mramorem je dost blbej nápad.

          2. Já bych to nazval tak, že na videu jde vidět otevření dveří a za nimi paralyzovaní policisté hustě přečísleni.
            Zbytek už je vaše manipulace s fakty (prázdná chodba, pět lidí v davu..). Tady máte plné video včetně toho, co se dělo před střelbou.
            https://www.liveleak.com/view?t=aZtx3_1610341667

            Na něm jde vidět, proč ke střelbě došlo. Toto byla poslední překážka mezi davem a mezi zákonodárci vč. vice-prezidenta spojených států. Kde máte těch 5 lidí?

            Nemám to jak dokázat, ale na videu není vidět zásahová jednotka celou dobu, jak tvrdíte. Troufnu si tvrdit, že moment příchodu zásahové jednotky s dlouhými je téměř současný s momentem střelby.
            Ochranka VIP fakt žádné varovné výstřely, kor v budově z kamene a mramoru a na úzké chodbě, fakt dávat nebude. Rána šla do krku a to byla ta patriotka v okně rozbitých dveřích.

            1. Asi nejlepší video je tady – čtyři synchronizované pohledy: https://twitter.com/bellingcat/status/1347253404012261377
              Zásahovka právě vybíhala po schodech přivolaná nějakými kravaťáky. Celkově tam šlo o vteřiny. Evidentně ale asi nebyla správná komunikace mezi ochrankou uvnitř a zásahovkou. Vzhledem ke zmatené situaci a různým jednotkám se ani moc nedivím.
              Na jednání ochranky uvnitř pořád nevidím nic zásadně špatného, bránili přesně svůj perimetr.
              Mimochodem ti „turisté“, kteří tam rozbíjejí dveře, mohou mít docela problémy. Pokud bude jednání ochranky vyhodnoceno jako správné, mohou mít spoluodpovědnost za Ashlinu smrt.

          3. anderson: Varovný výstřel je podle žalobců přiznání, že ještě nebyl důvod střílet. Pokud vám legislativa nepřiznává možnost nebo dokonce povinnost dát varovný výstřel, tak varovným výstřelem střelec dává žalobě do ruky poměrně velký klacek. Stačí si přečíst pár případů, kde byl varovný výstřel použit a podívat se co z toho žaloba dokázala vykouzlit, když chtěla. (Jak v USA, tak u nás).

            1. Hlavne jses v budove, varovnej vystrel kam? Varovni strelci, slyseli jste nekdy o odrazenem projektilu?

              1. Tak viděli Matrix, ne? Tam se přece mramor drobil jak přeschlá sádra.

          4. Strelba na spodni polovinu tela – ta byla v urovni vyse hlav ostatnich protestujicich a realne by tak typek mohl zastrelit vic nez jednu osobu. Varovna strelba v budove – projektil se muze osklive odrazit a nekoho zranit.
            Pak tu mame psychologicky efekt toho, kdyz na nekoho miris zbrani a ustoupis. Kdyz na nekoho miris, melo by to byt v situaci, kdy budes strilet. Protoze jinak ta hrozba nebude fungovat.

  3. Já si nemohu pomoci, ale mě překvapil sám fakt, že ta čára na které se umírá byla nakreslena až takto v hloubce obrany. U vládní budovy v US bych čekal že jakmile se tam začnou prolamovat výplněmi otvorů v obvodové zdi, tak přijde varovná střelba, následovaná ostrou.

    Cetra moci jsou prostě body zranitelnosti a byl jsem přesvědčen, že za zjevně napjaté situace bude vnější primetr klasický slzák, vodní děla, obušky a tam, kde to nebude stačit, dvě dávky.

    1. Já neznám americký právní detail, ale přeložil jsem si to tak, že je asi dost problematické střílet do amerických občanů, kteří se pokojně prochází (kterých byla drtivá většina) vládní budovou, která jim vlastně patří.
      Když u nás někdo vyrazí dveře do sněmovny, ochranka uteče a ty se tam půjdeš projít tak to bude co? Maximálně přestupek?
      Co mě zaujalo je názorná prezentace, že poslušná ovce je z velké části pouze stav mysli.

      1. Bude to záležet na úmyslu oné skupiny, která to provede. Dveře do sněmovny se nevyrážejí jen tak z plezíru, asi tam bude nějaký účel, že?

      2. Kdyby někdo takhle pokojně vyrážel dveře u těch „návštěvníků“ Kapitolu doma s tím, že se tam chce jen pokojně projít, nepochybně by skončil s dírou v těle taky. To, že je budova státní, či soukromá, v tomhle nehraje velkou roli – nehraješ podle pravidel, musíš počítat s následky.

        Vlastně se divím, že tam těch zastřelených nebylo víc, ten stres na straně ochranky musel být neskutečný. V kombinaci s vědomím, že tam ty lidi de facto poslal současný prezident, je to nezáviděníhodné dilema.

        1. Vtipné na tom je, že podle autora článku se jednalo o vojačku se zkušenostmi ze zámoří. Takže sama stála na místě té ochranky a x-krát mířila odjištěnou puškou na checkpointu nebo perimetru základny na nějaké „potenciální narušitele“ a pokud by pokračovali, natož se někam vlámali, našila by do nich dávku přesně podle svého výcviku.

          Přesto měla dojem, že když stojí doslova na opačné straně barikády, tak se jí to netýká. Tak totální selhání mozku u člověka, který není těžce mentálně postižený se dá vysvětlit jen psychologií. A to asi principem, že ve válce se údajně lidem mění myšlení tak, že pokud jsou absolutně přesvědčeni že bojují na straně Dobra s velkým Dé, představují si že jsou v pohádce kde dobro musí zvítězit a proto jim nepřítel nemůže ublížit, protože jejich vítězství je tak nějak… Predeterminované.

          1. Skoda, ze nebyla cerna. Ostatne nejak moc cernejch jsem na tech fotkach nevidel. Takticka chyba, nebo peclive vybrany komparz?

            1. Černejch* je v USA deset procent populace. Navíc mezi touhle názorovou sortou lidí moc černochů neni. Asi je ta konzervativní tradiční Amerika moc neláká a steskem po segregaci taky dvakrát netrpí.

              1. *Afroameričanů. Krom toho na, rozdíl od nás, řadí mezi barevné i hispánce.

                1. To je v poradku. Ja mam byvaleho zakaznika v JAR, on je rozenej African, jeho tatik taky a teprve deda byl Anglican. Cili on, kdyby odesel do USA a ziskal obcanstvi, tak je to Afroamerican. To by se asi tem barevnejm Afroamericanum nelibilo, ze vypada jako Euroamerican a tvrdi, ze je pritom Afroamerican.

                  Kdezto barevnej je jasnej. Bud docervena – puvodni, nebo docerna – import. Stran prav a povinnosti to je jina, to s tim nema co delat.

              2. „Asi je ta konzervativní tradiční Amerika moc neláká a steskem po segregaci taky dvakrát netrpí.“

                A proto volí demokratickou stranu, která otroctví hájila a která vládla na jihu v době vypuknutí občanské války. To mi přijde, jako by židi volili NSDAP, protože má prima program s nízkými daněmi. :-)

                1. nemůže to bejt třeba tím že už je to víc než 150 let? Že ani republikáni už dávno nejsou ti negromilové jako v roce 1865?

                  1. Kdepak. Dnešní democratic party totiž požaduje jak segregaci („safe spaces exclusively for african-american and people of color“), tak nadává černochům do barevných („people of color“), což ovšem pozor, to není rasismus, to je „antirasismus“. Rasismis by byl říkat jim „colored“ protože to je zásadní rozdíl.

                    Kriticky-teoretičtí levičáci si prostě se svým znásilňováním jazyka nevidí do huby.

                  2. Aha, takže ono nejde o segregaci. Ono jde o dávky a výhody, co si lůza žádá, jedno kdo to poskytne. :-)

                    1. NN, v případě „safe spaces“ se jedná o celé etnicky vyčištěné patro univerzitních kolejí, na kterým by podle požadavků aktivistů směli bydlet jen „people of color“ a nikdo jiný. Když jim bylo namítnuto, že je to segregace a rasismus, tak opáčili že rasismus je naopak to kritizovat a prohlašovat za segregaci.

                      Což mne přivádí k myšlence – když Progresivci v USA zavedli, že „colored“ je rasistická urážka ale „people of color“ je jediné správné „antirasistické“ označení, jak to vidí Progresivci v ČR? „Barevný“ bude urážka a „Lidé barvy“ politicky korektní? :D

                    2. Tak jako patro pouze pro barevný :-) – osobně by mi asi nevadilo být „odsouzen“ pobývat na patře jen s bílýma. :-) Jo, je to rasizmus, o tom žádná, ale jestli to tak chtějí – pro mě, v tom případě, už jen kávičku.

                      Moc prima logika onlyBLM a Antify je třeba nová kniha o Antifě od Andy Ngo. Antifě se podařilo vydírat obchod s knihami tak dlouho, až jí stáhl z nabídky. Příjemné je, že se to povedlo právě v týdnu „banned book week“, který obchod vyhlásil. Obchod prodává 60+ verzí! Mein Kampf, což ale není problém, jak se vyjádřila jedna z protestujících, protože cituji“ u Mein Kampf můžeme ocenit její historickou hodnotu“, kdežto popis postupů Antify je aktuálně probíhající fašizmus. :-D :-D

                      link: https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/antifa-bullies-powells-books-removing-andy-ngos-book-still-sells-60-versions-mein-kampf-video/

                    3. anderson: ale to nebude tak, že se rozdělí barevní a bílí – to bude tak, že Vy žádný výběr mít nebudete, zatímco oni ano.

                      Něco jako „women only“ vagony ve vlacích.

                    4. Lidé barvy to je něco jako malíři pokojů? ;-)

                2. Napoprvé jsem četl: To mi přijde, jako by židi volili NSDAP, protože má prima pogrom

          2. Jan Mrcasik 11.1.2021 v 2:30

            Naprostý souhlas.
            Na okraj: Je zřejmé, že člověk, který se „nechá nalejt“ a slouží v armádě jako profesionální voják, nemusí mít nadprůměrnou inteligenci, i když na zteč dokáže běžet v čele jednotky a křičet „Hurrah“ nejhlasitěji ze všech.

          3. V zámoří totiž hrozí, že narušitel na somě má sebevražednou vestu. Trošku rozdíl.

          4. Odpověď Janu Mrcasikovi: Nevím, co je vtipného na tom, že se jednalo o vojačku se zkušenostmi ze zámoří. Můj příspěvek nebyl o tom, jestli útok na Kapitol schvalovat nebo ne. Byl o něčem jiném. O dvojím přístupu médií. Protože o Floydovi slyšíme od rána do večera, včetně celého souvisejícího cirkusu, musel jsem zmínit kariéru Babbittové. A to rozhodně nejsem žádným milovníkem USarmy. Je ovšem pravda, že pro vojenské veterány mám jistou slabost, ale to už patří mezi osobní záležitosti.
            S tou otázkou „jestli střelba byla nutná“ jsem váhal, protože mě napadlo, že se stane meritem věci. No co, je to tam. Díky za komentář.
            Bororo

        2. Nomad: motáte jabka a hrušky. Vycházím-li z toho, co píše starter (problém střílet do lidí, kterým budova „patří“), pak je naprostá hloupost oponovat tím, že někdo leze tam, kde mu nepatří nic (do soukromého domu).

          1. fatdwi 11.1.2021 v 7:25

            Ve státech provozovaných jako republiky jsou ve symslu, který používáte, majetkem všeholidu například vojenské základny. Vyzkoušet motání jablek s hruškami tedy můžete osobně již dnes. K výsledku předem blahopřeji.

            1. ygorek: kontext nic? A to jsem to tam dokonce explicitně napsal, že reakce je mimo coby reakce na startera.

              1. fatdwi 11.1.2021 v 9:49

                Starter napsal: „je asi dost problematické střílet do amerických občanů, kteří se pokojně prochází (kterých byla drtivá většina) vládní budovou, která jim vlastně patří.“

                yorek napsal:“Ve státech provozovaných jako republiky jsou ve smyslu, který používáte, majetkem všeholidu například vojenské základny. Vyzkoušet motání jablek s hruškami tedy můžete osobně již dnes. K výsledku předem blahopřeji.“

                Dodávat netřeba nic.

                1. ygorek: dodat je nutné akorát tolik, že jste se uklepl a nechtěl reagovat na mě, ale na startera. Tak příště přeji lepší mušku.

                2. Pokud tam budou u vchodu stát vojáci a jen se při průchodu dotyčného usmívat jako v Kapitolu tak to dopadne podobně. Možná bys mohl ochrance v Kapitolu radit jak to mají dělat. Asi tomu rozumíš lépe.
                  Nejspíš jsi také nepostřehl, že komentuji, co se doopravdy stalo. Za to nemůžu já ani fatdwi, že v drtivé většině v klidu procházející lidi nepokosili kulometem, což možná ty považuješ za univerzální řešení všech přestupků a trestných činů.

                  1. starter25 11.1.2021 v 10:57

                    Cituji:“…že v drtivé většině v klidu procházející lidi nepokosili kulometem, což možná ty považuješ za univerzální řešení všech přestupků a trestných činů.ů

                    Na to jste mohl přijít jedině mozkovým myšlením. Gratuluji.

                3. „kteří se pokojně prochází vládní budovou, která jim vlastně patří.“

                  – to je ten klasický a smiešny omyl, že štátny majetok patrí ovčanom.
                  Ono vlastne ovčanom nepatrí ani ich vlastný dom, ani peniaze na „ich vlastnom“ bankovom účte – však aj z tohto si „štát“ (rozumej politici) berú „svoj“ podiel daňami.

                  Ono vlastne ovčanom nepatrí ani ich vlastné telo, pretože politici majú právo ovčanom zakazovať, prikazovať aj pohyb, cestovanie, náhubky, spievanie, ….(viď koronaŠialenstvo).

          2. Je celkem fuk, co startér píše, protože z toho ta ochranka evidentně nevycházela a tak je teď v té ženské o díru víc. Ono totiž to, co startér napsal, je absolutní kravina a tudíž nemá smysl se na to nikterak odvolávat. Více viz ygorek a ostatní, kteří to stihli rozebrat dřív.

    2. Zajímavě to komentoval Weiss, rezidentní komentátor Echa na USA:

      něco, čeho si Evropan, zejména Východoevropan, všimne snadněji než Američan. Podívejte se na záběry útočníků opouštějících Kapitol. Jsou spokojení, triumfální, bujaří. Takhle se v Evropě chovají Němci na dovolené nebo fotbaloví fanoušci kdekoliv, ale ne političtí demonstranti. Takové záběry neuvidíte z Běloruska a samozřejmě ani z Číny.

      Tam demonstranti vědí, že se státní mocí podstupují nesmiřitelný boj. A policie ví, že má zadání ne kontrolovat pohyb demonstrantů, ale zneškodnit je, ponížit i zastrašit. Že je v policejních antonech čeká bití a pomsta policie, která ví, že na nepřátelích státu si může beztrestně zchladit žáhu. Ale i ve Francii nebo v Katalánsku se s policií bojuje úporněji. Policie tam nemlátí protestující jen tak bez omezení (tedy s výjimkou Macronova poradce Alexandra Benally, který jak vyšlo najevo, si rád občas navlékl outfit policejního těžkooděnce a šel si zabušit do demonstrantů). Ale její taktikou je, pokud jí síly stačí, divoké demonstrace neutralizovat a rozehnat.

      Americká policie je relativně slabá, což si Američané neuvědomují. Někdy před pěti lety proběhla americkými médii vlna reportáží o militarizaci americké policie, o tom, jak lokální policejní sbory nakupují obrněné transportéry. Buď to bylo přefouknuté, anebo je z nějakého vrtochu nakupovaly právě ty jurisdikce, kde k žádným masovým akcím dnes nedochází. Místně příslušný ozbrojený sbor, Capitol Police, je zvyklý na masové, ale spořádané akce na washingtonském Mallu typu Million Woman March nebo March for Life. Ale ne na agresivní útočníky.

      V situacích, kdy čelí velké převaze a hrozí mu, že by byl přemožen, tak nesahá k ostřejším prostředkům, jako jsou střelné zbraně, nýbrž ustupuje a jde s proudem. Až to občas vypadá, že s nimi kolaboruje. Chovala se tak v létě, když padaly sochy, hořely ulice a povstalci přebírali kontrolu nad „autonomními zónami“, a chovala se tak i ve středu. To potvrzuje třeba i tento levicový aktivista se zkušenostmi s „přímou akcí“. A aktivisté Antify sice činí opatření, aby ztížili policii svou identifikaci, ale jak se tak vrhají do bitev zas a znova celé měsíce, strachem z pomsty státu zřejmě paralyzováni nejsou.

      Ty sebevědomé obličeje povstalců opouštějících Kapitol jsou sice obličeje hlupáků, kteří právě přispěli svou troškou k rozpadu důvěry v systém vlády. Ale jsou to pořád obličeje svobodných lidí, kteří jsou přirozeně zvyklí být svobodní. Mnohé obavy klasiků americké demokracie, jako byli „otcové zakladatelé“, se naplnily. Ale ten svobodný duch, ta samozřejmá nepodřízenost státu, jaké si všímal třeba Alexis de Tocqueville, ta ještě trvá. Byť je možná za cenu toho, že je na štíru s realitou.

    3. Zrejme takto byla scena rezirovana, takze nemuzeme tasit jiny scenar.

  4. Celá ta akce byla taková divná. Ale alespoň při ní nezničili x letadel a tisíc lidí nezařvalo a Kapitol jim nehodili na hlavy.

    1. Nejsmutnější na tom je, že parádně nabili kanon budoucí represi: radikální levici nemohlo tohle stádo tupců, které se vlámalo do Kongresu a chovalo se tam jako parta ožralých středoškoláků, prokázat lepší službu.

      Počítejte se mnou:

      1) boj proti svobodě slova: probíhá gigantický deplatforming nejen osobností, ale i cenzury aplikací v mobilech a dokonce vypovídání serverových a hostingových služeb (Amazon AWS) na bázi argumentu „kde se necenzuruje dle požadavků levice, tam se domlouvá násilné povstání“.

      2) boj proti zbraním: média ohromně rozmázla naprostého idiota z řad kongres-útočníků, který měl v autě pušku a psal svým známým idiotské SMS v duchu že „hodlá střelit Nancy Pelossi do hlavy“. Což levici nabilo kanón „ozbrojení pravičáci jsou všichni potenciální teroristi a atentátníci a je nutné je odzbrojit dokud neudělají puč“.

      3) boj za levicovou revoluci (Green New Deal, Gender, Hate Speech atd.): normální, nefanatické voliče konzervativního nebo alespoň nelevicového ražení tohle znechutilo a pobouřilo tak, že svůj hlas nedají Republikánům a zůstanou sedět doma, čímž se Democratic party s jejím fanatickým revolucionářstvím otevřela úplně volná cesta.

      Trump by zasloužil polít dehtem, vymáchat v peří a naplít do ksichtu za tu sabotáž konzervativní politiky a brutální destrukci „normálního světa“, kterou spáchal. A kterou spáchal jen a pouze kvůli čistokrevnému narcismu, dětinskosti a špatnému charakteru.

      1. Designovaný americký prezident Joe Biden vetřelce označil za „teroristy“, což je překvapivě silný slovník od reprezentanta strany, která se vyhýbala použít ostřejší slovo v případě ozbrojenců z Antify a stoupenců hnutí Black Lives Matter, když loňským květnem počínaje řadu týdnů demolovali centra amerických měst a přitom skutečně terorizovali místní živnostníky, obyvatele a pak i příznivce Donalda Trumpa, pokud měli odvahu přijet na místo demonstrovat proti nim.

        Vznikla atmosféra výjimečného stavu, který musíme vyhlásit my všichni slušní demokraté proti… lidem na pravici, když chovají pochybnosti o průběhu prezidentských voleb v několika amerických volebních okrscích, když mají pochybnosti o hnutí Black Lives Matter, když nechtějí používat genderová zájmena, katalog zločinů se neustále rozšiřuje.

        Části levice v USA se od minulého týdne začínají chovat jako administrátoři výjimečného stavu.

        Komentátor CNN si stěžuje na přenosové společnosti, že vysílají signál konzervativní televize Fox News. Z pořadů tohoto konkurenta CNN se prý linou slova „podněcující násilí“.

        Twitter zrušil účet Donaldu Trumpovi s více než 80 miliony odběratelů. Současně Twitter různým známějším konzervativním nebo jinak politicky nekonformním Američanům ruší po tisících jejich odběratele, také pod heslem boje proti slovům „podněcujícím násilí“.

        Společnost Amazon informovala, že pozastavuje z neděle na pondělí hosting sociální sítě Parler, kvůli tomu, že neprovádí kontrolu příspěvků, a dokud nenajde Parler jiný hosting, nebude tak vůbec přístupný. Parler je před dvěma lety vzniklá sociální síť konkurující Twitteru. Tahu Amazonu předcházely podobně nepřátelské akty ze strany Applu nebo Googlu, kteří aplikaci Parler vyřadili ze své nabídky. Samotný Parler si zakládá na tom, že kromě výroků jasně překračujících zákon své uživatele necenzuruje, vágní a podzákonnou kategorii slov podněcujících násilí neuznává.

        1. Trump tam delal bordel od samotneho pocatku. Puvodne jsem myslel, ze ho nekdo odbouchne v otevrenem kabriu, ale nakonec se ukazalo, ze bude lepsi s jeho odchodem odejit i demokracii. Trump, coby podnikatel nizsiho stredniho formatu, udelal jen uzitecneho debila.

      2. Jan Mrcasik: levicové represi nabije kanón naprosto cokoliv, zbytečně to hrotíte. Kdyby se tohle nestalo, stejně se pojede vše, co pod body 1-3 popisujete. Trump žádnou „brutální destrukci normálního světa“ nespáchal, ta se programově děje už téměř 40 let (Thiel, The Diversity Myth). Trump tento jev pouze krátkodobě zpomalil (nikoliv „zastavil“ nebo dokonce „otočil“) a jeho „upálení“ je pochopitelně bezezbytku využito proti všem, kteří by se chtěli pokusit o totéž. Kdyby nebylo Trumpa, tak dnes vypadá USA zatraceně jinak.

        Mluvíte jako člověk, který viní Mašíny z toho, co se tady 40 let dělo.

        1. Anebo Petiční výbor Věrni zůstaneme.

        2. „Trump žádnou „brutální destrukci normálního světa“ nespáchal,…. Trump tento jev pouze krátkodobě zpomalil (nikoliv „zastavil“ “

          – presne môj pohlad na dnešný svet. Tramp bol človek, ktorý sa mierne pokúsil zastaviť zošalenie dnešných USA a ich rozpad. S Bidenom sa toto zošalenie a rozpad URÝCHLI, čo môže byť pre svet užitočné (ale to môže privodiť aj katastrofu, pokiaľ sa Bidenovci a „ľudia, na ktorých záleží“ rozhodnú použiť rakety !!!!!!).
          Pri Bidenovi budú „mladí závidieť starým, a živí budú závidieť mŕtvym“.

      3. Taky to nepovažuji za tak dramatické v tom co má vliv na vývoj v USA. Dva roky tam blm dělají bordel, rabují, umírají během toho policajti i civilové a když to stejné, řekl bych v dost nenásilném provedení jednou udělá opačná strana tak je to mega problém. Pokud je to tak tak ale není problém v té události, ale někde jinde.

        1. „Dost nenásilné provedení“? Jednomu policajtovi rozmašírovali hlavu hasičákem, to je „dost nenásilné“?

          Připomíná mi to ty záběry z Ukrajiny, kde v nepřetržitém nesestříhaném streamu bylo nejprve vidět, jak demonstrující zapalují a hází molotovy na policejní služebnu a bombardují ji šutry, pak se ozve výstřel a ti samí demonstranti se obrátí na kameru a křičí „vidíte to? My jsme mirumilovní demonstranti a oni do nás střílí! Fašismus!“

          Jako já to chápu – z většiny lidí se na demonstracích stává davové zvířátko které nemá vlastní rozum ani mozek a zároveň podléhá dojmu, že jelikož se bije za správnou věc, nikomu to nemůže vadit a nikdo proti nim nesmí zasáhnout.

          1. Nebuď jak česká televize. Stěžuješ si na sestříhané záběry a sám to děláš. Moc dobře vnímáš rozdíl vyrabovaných a vypálených obchodů, zraněných a někdy i zabitých lidí a tím, co se dělo v Kapitolu. V tomto srovnání to nenásilné je, absolutně však nikoliv, ale to si tu snad nemusíme povídat. Pro levičáky bude problém i to, když republikáni budou „bojovat“ čtením poezie v literárním klubu.
            Ještě mě zaujal jeden moment, nejspíše to nebyl záměr, ale když celé roky je policie podle demokratů ta špatná, když chrání občany před lůzou a když najednou přijde dav ke kapitolu tak se to otočilo a všichni demokratičtí politici jsou zděšeni, že je policie nechránila.

            1. Kurňa Startere, nenásilné něco buď je, nebo není – nikoli „nenásilné ve srovnáním“.

              Napsal jsi přesně stejnou hovadinu, jako že „ve srovnání se Stalinovým velkým terorem byla vražda 5 lidí v Uherském brodě vlastně nenásilná“. To tě fakt nebije do očí?

              1. Ne, míra toho násilí se rozhodně nesmí zanedbávat. Jedny vyvalené dveře nejsou hořící ulice a rabování. :-/

                1. Mhm. A hlava obránce rozmašírovaná hasičákem až z toho dotyčný umřel je stejná, horší nebo pohodovější ve srovnání s hořícími ulicemi a rabováním?

      4. Von byl uvnitr kapitolu i curak s pistoli a sbirkou pout, takze ono to az tak nafoukle neni, jeste se u toho i nechal vyfotit.

        1. Ono jich tam hlavně s těmi pouty bylo povícero. Tihle týpci tam šli s naprosto konkrétním cílem a pokojná návštěva to věru nebyla.

    2. Jo, teďs na to káp. On je totiž běžný občan naprosto líný a neschopný a nedokáže zorganizovat ani demonstraci, natož nějakou brakovačku nebo výtržnost a všechno za něj musí zařídit tajné služby jako false flag s najatým komparsem.
      Nebejt JICH, tak by demonstranti v parku v klidu popíjeli laté a maté a probírali Bastiata a Jeffersona a ani by je nenapadlo byť jen zvýšit hlas.

      1. Ve Statech je obrovske mnozstvi lidi s nizkym vzdelanim. Kdyz se clovek u nas podiva na diskuse na Novinkach, tak taky obcas premysli, odkud se to bere. A prave toto je ten spravnej proletariat, co hybe dejinama. V tomto pripade mohl Trump sehrat tu roli Lenina, proc ne.

        1. Trump asi jo, i když otázka nakolik věděl k čemu to povede. Ale Adanedhel to nejspíš myslel tak, že to zbuntoval Biden.

          1. Ja myslim, ze to zbuntovali Trumpovi volici v hospodskym stylu, coz dneska diky asocialnim sitim ma uplne jinej rozmer. Trump spoustu veci nedomysli, je to takovej vekslacek vetsiho formatu, takze ta jeho velkohuba prohlaseni holt tentokrate nasla svoje posluchace. Biden, nebo jeho pridrztaskove to bezpochyby mohli predpokladat a mohli (coz neznamena, ze udelali) zaridit, aby se trosku pribrzdil odpor ochranky a tim se tomu pomohlo.

            Inu, Trump jde od vesla, konecne tam zase bdue nekdo, kdo prostouchne ten ucpanej kanal, kterym k nam pritekaji imigranti, takze zase budeme zit lepe a radostneji.

            Skoda jen, ze ti mladi, a treba i u nas, kteri maji nejvetsi elan neco zmenit, nevidi, jak ta demokracie ve skutecnosti funguje.

  5. To je duvod?

    Shrneme si to. U zabarikadovanych dveri stoji lidskej retez z ochranky(beze zbrani), ktera je odvolana, protoze demonstranti s nimi nejednaji zrovna v rukavickach. Za zabarikadovanymi dvermi stoji ochranka a miri na dvere zbranemi. Co udela rozumnej myslici jedinec? Bude se prolamovat skrz vchod, kde je celkem jasne, ze jej tam nechteji(PROTOZE NA NE KURVA MIRI PISTOLI), nebo pujde delat bordel nekam, kde na nej nikdo nemiri? Inu, Ashley sla vstric slave a umrela. A zaslouzene. Sla tomu, doslova, naproti. Muzeme se bavit o varovnem vystrelu, muzeme se bavit o strelbe do nohou(ktere byly ve vysce hlav ostatnich kretenu), muzeme se bavit i o tom, KDO byl za tim strelcem. Ale je to zbytecne. V US, kde policie strili za min, sla skrz zabarikadovane dvere proti namirenym zbranim. Co cekala? Pochvalu?

    Mi z toho vychazi, ze autor je podobne jako Ashley blbej.

    1. Deacone, na základě jedné mé věty jste napsal, že jsem blbej. No, možná ano. Jsem ovšem rád, že jsem v tomto případě narazil na esenci moudrosti. To je vždycky osvěžující. Nad tou větou jsem váhal, tušil jsem, že se stane meritem věci. Přitom můj článek byl úplně o něčem jiném. Především o dvojím přístupu médií. Uznávám však, že když čtenář autorův úmysl nepochopí není, to vina čtenáře, ale autora.
      Zdraví Bororo

      1. Narodni gardu do Washingtonu DC povolava prezident. Protoze Washington DC nema vlastni nardoni gardu protoze neni statem ani soucasti statu.

        Ted k tem mediim. BLM protesty – CNN and comp. provolavaji zdar mirumilovnemu protestu, i kdyz se rabuje a tece krev. Fox news and friends rvou o teroristech a mrdkach. Ted to bylo naopak, boohoo. Evropan se na to diva a smeje.

        BTW ja sam sebe povazuji za tak dokonaleho, ze jsem sam pro sebe vzorem. Ber si ze me priklad.

        1. Národní gardu do Washingtonu DC povolává guvernér některého ze sousedících států. Zpravidla na návrh starosty.

          1. Nesmysl.

            When National Guard units are not under federal control, the governor is the commander-in-chief of the units of his or her respective state or territory (such as Puerto Rico, Guam and the Virgin Islands). The President of the United States commands the District of Columbia National Guard, though this command is routinely delegated to the Commanding General of the DC National Guard.

            https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_National_Guard#National_Guard_active_duty_character

        2. Deacone, ty jsi úžasný! Ale raději ne.

  6. Retardi z Capitolu, ktere Trump popichoval, mohou byt radi, ze jsou radi – tedy ze jich umrelo jen par.

    Dotycna zastrelena? Co cekala? Jedna vec je Capitol police, kteri se z vice duvodu rozhodli situaci nehrotit a druha Secret service, ktera dotycnou smahla. Tyto pany nezajima, kdo se jim snazi narusit prostor kolem chranene osoby a nemaji v repertoaru „less-than-lethal options“. To proste bylo na Darwinovu cenu a nema smysl kolem toho delat drama. Tim spis, ze dotycna mela zkusenost z ozbrojenych slozek.

    Uprimne – drtiva vetsina tech lidi, ktera pred Capitol dorazila, byla mentalne tak na urovni zdejsich fanousku Okamury, Ortelu a Pulnocnich vlku.

    Na obecne urovni – at uz se bavime o BLM nebo opacne strane spektra v podobe Trumpovych fanatickych fanousku – je treba mit predevsim na pameti, ze USA je de facto kontinent, na kterem zije 300 milionu lidi. Extremy na obou stranach sice maji velkou pozornost (a dokazi v urcitych chvilich urcovat medialni diskurz), ale realne je to plivnuti v mori. I kdyby u Capitolu bylo 10 tis. lidi, tak to s velkou pravdepodobnosti bude snuska totalnich blaznu (a ze jich v USA je pozehnane), ktera by v podminkach CR predstavovala 10 nejvetsich posuku, ktere potkate na demonstraci Islam v CR nechceme apod. Kdo v USA nejakou chvili zil, ten vi, o cem mluvim.

    Zcela specificky fenomenem jsou „veterani“ na techto akcich. Jedna vec je nedostatecna psychologicka a psychiatricka pece o armadu lidi s nehezkymi zazitky z 20 let valceni proti teroru, druha potom to, ze se na ne po zbytek zivota vztahuje (zjednodusene) i armadni pravni system. Prave veterani by meli (az na promile vyjimek viz zastrelena z Capitolu) mnohem lepe znat Ustavu a vedet, ze neprisahali chranit konkretniho prezidenta, ale system. Mohou sice mit sve nazory, ale nemohou je prosazovat timto zpusobem. Nehezky nasledek pro ne muze byt ten, ze budou formalne povolani zpet do sluzby, postaveni pred vojensky soud a mohou v lepsim pripade prijit o hodnost a veskere vyhody plynouci z postaveni veterana.

    1. Byla veterankou z letectva, taky mohla bejt celou misi zavrena na letadlove lodi a starat se tam o ero a nejbliz k boji byla, kdyz ji na nohu spadla bedna s pasem pro gatling.

      1. I kdyby byla zavrena nekde za dratem a varila kafe, tak v A-stanu i Iraqu musela parkrat pres branu projit/projet. I tak je to uplne jedno. On ten plukovnik letectva, co se po zasedacce produciroval s plastovymi pouty a pak tvrdil, ze je nasel na zemi a balistiku mel, protoze bal levicovich aktivistu, take stoji za to. Jako jednotlivci nyni vetsina z identifikovanych vymysli pohadky o tom, ze zrovna oni tam byli omylem, mysleli, ze je otevreno, nesouhlasili s nasilim atd. Na miste v davu se chovali jako zviratka. Coz je celkem bezny jev. Nehlede na politickou afinintu.

        1. hrozne zvasty , kde na to beres cas ?

      2. deacon: jen technická: letectvo nemá žádné letadlové lodě, ty patří námořnictvu a slouží na nich letci námořnictva (a námořní pěchoty)…

    2. HV :
      Vďaka za malé pripomenutie ČT24 .

      „Okamury, Ortelu a Pulnocnich vlku, Islam v CR nechceme, “ …. ale na Putina ste zabudol. To nie je profesionálne.

      A prečo nepíšete pod vlastným menom, pan Moravec?

    3. Hele, par Vlku znam osobne ze srazu a ti maji vetsi IQ, nez ty. Vsichni jsou VS, panove pres 40 a ty skoly fakt nemaj z Plzne.

      1. Jak je vidět i na mnoha místních příkladech, vlastnictví titulu, úctyhodný věk a vysoké IQ automaticky neznamená, že dotyčný není debil.

        1. At vice versa.

  7. „manželka a matka“ – vtipny, to zni jak nejakej lidskopravni aktivista a ne konzervativec. :-D Byla to QAnon blbka, ktera sla proti nabity zbrani. Jeste predtim psala na socialni site, jak jedou do DC a nic je nezastavi.

    Jinak pokrytectvi se jasne ukazuje ve srovnani s protesty v Portlandu – tam policajti nektery zmlatili a pokropili slzakem jen za to, ze byli u budovy, natoz vevnitr. DJT rval jak jim je nutny dat 10 let natvrdo minimalne a zfanatizovanej MAGA dav do nich chtel strilet ostryma. A ted breci, protoze „law&order“ zastrelili bilou kravu („vlastenka“, kikoti…), ktera vtrhla do Kapitolu a snazila se dostat skrz zabarikadovany dvere. Ja jsem prekvapenej, jak malo mrtvejch tam vlastne bylo. Kdyby tohle zkusili udelat cerny na nejakym BLM protestu, je z toho masakr.

    1. Kdepak, vnimate to spatne. Spravny narativ je, ze zatimco BLM mohlo zcela beztrestne palit, rabovat a vrazdit a dems / neo-liberalum / progresivni levici / komunistum (to budou fanousci Bernieho Sanderse) to nevadilo, tak tady par odvaznych bilych vlastencu slo odevzdat peticni arch dle Ustavou zarucenych prav a hned u tretich zavrenych dveri je po zaklepani sprosta ochranka demokratu chtela vsechny zastrelit.

      Nejsmutnejsi na tom je, ze oba ty nazorove tabory jsou kazdy den dale od sebe. V USA to tak bylo vzdycky a trenice jsou na denim poradku. Kam to ale vyhrotili nezodpovedne mluvici hlavy obou taboru, to je fakt desive. Realne se velmi casto uz neda bavit s lidmi na obou stranach, ktere treba znate roky. Najednou to je „Losna nebo Maznak“ a kdo neni s nami, ten je domaci terorista. Lud’om jebe..

    2. Chlapi, máme vůbec ponětí o tom, jakou z tohodle pimprlového divadla musí mít srandu VVP? I se Šojgu-em i Lavrovem.
      Lavrov podle mě někde už týden paří s nejkrásnějšíma Ruskama, protože je co zapíjet a slavit. Takový bordel by v US nedokázali udělat ani vyhlášení ruští hackeři – a oni si ho tam udělají úplně sami a ještě za svoje prachy.
      K neuvěření. A tohle pořád chtějí někam vyvážet?

      1. Stejne je za tim Putin. Urcite se to brzo dozvime. Ze to cely zbuntoval Trump, to uz nam prece rekli. Ted jeste prosakne, ze manzelka patyho poradce Trumpa pri nakupu bot a spodniho pradla s novicokem mela telefonat z FSB, kde mluvil sam Vladimir.

      2. Kdepak. Startující zombie-apokalypsa v USA dělá vrásky všem, i rusům. Občanská válka v MadMax stylu, to není pro nikoho dobré ani když je za oceánem.

        Nadto ruští oligarchové připravili proti-putinovský zákon trestající každého kdo bude podezřelý že způsobil uvalení zahraničních sankcí na rusko. Průsery se dějí teď všude.

    1. No vida, k čemu se ty protiteroristické zákony nehodí :-)

      1. Spíš overtonovo okno. Z flight-blacklistu se časem stane flight-whitelist a zákaz létání budou mít defaultně všichni. Kromě těch na whitelistu.

        Schválně, vzpomeňte si jaké výhody a svobody nám za těch 20 let protiteroristické zákony přinesly.
        Vlastně moc bych nedal za to, že tu bojůvku vytvořili schválně právě za účelem zavádění restrikcí pro občany. Holt opět Giwice… už pokolikáté.

        1. Gliwice, koleje v Mandžusku, Tonkinský záliv…
          Občané si zvykli na klid, mír a bezpečí, musíme je trochu vyškolit. Ach jo. Chci na jinej globus.

        2. Nikoli, tohle bylo autentické. Šli tam jak etablovaní pracivocá novináři, tak jeden zastupitel ze státu federace (ten asi musel být ožralý, jinak si to neumím vysvětlit.)

          Nemusíš dělat akce pod falešnou vlajkou když tví nepřátelé žijí v takovém fantazijním světě, že je stačí trošku popíchnout a oni sami, rádi a s nadšením udělají vše, co potřebuješ.

    2. …a supem s nima do uranovych dolu!

      1. Dneska se posílá na covid jednotky, aby tam dotyční získali soudržnost s lékařskou třídou, která je hybatelem doby.

  8. tak ja jen pripomenu ze Mr Trump rozhodne nikam neodchazi
    na inauguraci Pepika Pedaka se nechysta protoze zadna nebude . Stejne jako ze Epstein se sam nezamordoval .

    Spojeni se svetem po preruseni diky Big tech dnes navazano diky Hlasu Ameriky , my domaci cekame na zpravu pres telefon , letecke linky na Gitmo tez v plnem provozu , Btc se zotavuje s planovaneho flash crash , kovy a burza dale manipulovany , lide tady ve statech se slusne radikalizuji a shit show pokracuje .
    Go Trump Team ❤️

    1. Cha! A budou teda ty vojenske tribunaly a veseni poziracu deti z Cabalu, jak uz se asi pet let inzeruje na 4chanu?

      1. tribunaly uz davno probihaji jen se o nich nepise

    2. Eště že mám vysílačku. Snad přes to žvatlání dětských chůviček zaslechnu i něco důležitého.
      Vypnutí internetu na pár dní bylo avizováno už loni. Nějak s tím pořád otálejí :)

      Nechcete se rozepsat trochu víc? Některým zkratkám a pojmům jsem nerozuměl.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017