Pokud vím tak vláda deklaruje různé cíle. Bába „nedopadnout jako Itálie“ a Hamáček s Prymulou „získat čas a nezahltit systém“, to zní celkem rozumně pokud si neuvědomíme, že na to „natáhnutí“ by bylo potřeba tak tří let (někde jsem četl výpočet, může to být i jiné číslo, každopádně se ale nebavíme o týdnech a měsících).
Jenže kolektivní imunita je taky pofidérní, alespoň co píší číňané, pacienti co prodělali infekci s mírnými příznaky jim při opětovné nákaze umírali na bouřlivou reakci imunitního systému (to na co umírali mladí v plné síle při Španělské chřipce), ti s vážnějším průběhem pak díky vyčerpání organismu.
Jenže to jsou data z Číny a je otázkou jak jsou důvěryhodná.
Nemít premiéra jakého máme, řekl bych „Babo raď“.
Nakonec se mě varianta, získat čas, než o breberce budeme vědět víc, nezdá tak špatná.
damp
Německo se – již poněkolikáté za posledních sto, sto deset let – rozhodlo, že způsobí další katastrofu.
Ještě předtím uvidíme Angelu – s odhodlaným výrazem na tváři – držící se s ostatními Němci za ruce, volající nadšeně „wir schaffen das!“
tenton
Karanténní opatření včetně omezeného vycházení povedou v Německu k nárůstu případů domácího násilí. Podle agentury DPA s tím počítá ministryně pro otázky rodiny Franziska Giffeyová. Ta uvedla, že rodiny nyní kvůli koronaviru tráví společně doma v omezeném prostoru mnoho času, což může vést k vyostření domácích konfliktů. Podobné obavy má také odborový Svaz německých kriminalistů (BDK).
zrg1
K Nemecku jen dva fakty.
1. soudruzi nemci zrekvirovali ve svych prekladistich a terminalech tuny a tuny zdravotnickeho materialu putujicich do ostatnich zemi EU pripadne do Svycarska. Zabavili ty podelane respiratory i nam. Proto je musime voyit letecky, co jde po zemi, nemec ukradne. Mozna by bylo nacase zacit si shanet fakta odnekud odjinud nez z mainstreamu.
2. nekde mezi radky ctu, ze 70% nakazene populace , z toho 15 procent na plicnich ventilatorech je good idea. Ne, neni to good idea. Mas asi dost romantickou predstavu, jake to je byt na plicnim ventilatoru. Ono to vypada tak, ze do tebe narvou spoustu hadicek a do tebe rvou kyslik, zatimco plic ti odsavaji naruzovely sekret, ktery je tvoren tvou roztrhanou, zanicenou a nevratne znicenou plicni tkani smisenou s chrchlanci.
Necekej, ze si tam jen tak mesic polezis a pak vstanes, zdravy jako rybicka. Ani hovno. Poskozeni plic koronavirem fakt neni sezonni rymecka.
fatdwi
zrg1: pane superiorní analytiku, mám pro Vás složitou úlohu, se kterou si nevím rady:
– Na Diamond Princess onemocnělo 20% pasažérů (něco přes 700 z 3700), přitom karanténa prý nepomáhá, protože coronu roznese klimatizace, jejímiž HEPA filtry vir hravě pronikne – tedy situace na lodi je stejná, jako v místě, kde nejsou vůbec žádná opatření
– V místech, kde nejsou vůbec žádná opatření ale bude nakaženo 70% populace
Jak se to stane?
DragonsTongue
Tato informace o Hepa filtrech me natolik zaujala, ze jsem obetoval 5min casu abych si overil ze placate hlouposti.
Dal jsem tomu 0,5 sekundy, abych z toho clanku zjistil, ze placate vy
„That can capture over 99% of tiny air pollution particles“
Ted mi to vezme jeste 5 minut, abych vam vysvetlil, ze celou nakazu muze zpusobit jeden jediny blby virus, ktery projde.
Ciste statisticky, s kazdym vydechem pacose s koronavirem se uvolni nejake mnozstvi, rekneme tisic viru, at nezeru.
Vem si lod diamond princes se 3500 lidma, z toho 700 nakazenych, palim to z hlavy, nebudu to hledat.
Byli tam zavreni mesic. 700pacosu*432000(pocitam 10 vydechu za minutu po dobu mesice)*1000(pocet viru – odhad whatever)
znamena plus minus autobud 300 miliard viru na lodi proti kterym je ta 99procent ucinnost docela k hovnu, ze ?
Pokud navic se ty filtry museli menit, coz asi neprobiha tak, ze by se cela vzduchotechnika utesnila, vydezinfikovala, nabehli by borci v ochrannych oblecich, ty stare filtry zavarili do silonovych obalu a zlikvidovali, aby ani jeden virus neutekl.
Takze znovu a pomalu. Viry HEPA filtrem prolezou ? Prolezou (ne vsecky , ale v dostatecnem mnozstvi zpusobit katastrofu ano)
Da se spolehat na ucinnost filtru v klimatizacich v realnem svete ? Neda (protoze na to nikdy nebyly urceny a ani jejich udrzba s tim nikdy nepocitala)
Meles hovna ? Ano, meles.
Ale jinak dobry pokus, zkus to priste znova a lepe.
DragonsTongue
Tvrdil jste, ze HEPA filtry vir hravě pronikne – ne hrave nepronikne, filtr ma ucinnost 99%.
To dalsi jsou jen Vase domnenky ktere jste si vymyslel, nicim nepodlozene.
Nikde se nepise ze na Diamond Princess se nakaza sirila pres filtry. Mate zdroj nebo jste si to vymyslel?
Pokud by to tak bylo, nakazila by se drtiva vetsina pasazeru.
Vas vypocet jste si zcela vymyslel z hlavy tak jak se Vam to hodi.
Diskuze je zbytecna.
zrg1
1. soudruzi nemci zrekvirovali (respiratory) putujicich do ostatnich zemi EU pripadne do Svycarska. …
2. nekde mezi radky ctu,(ze byt na plicnim ventilatoru) je good idea
Kdyby jeste nekdo dalsi mel problem vnimat psany text nebo trollovat.
Smysl sdeleni byl:
1. Nemci kradou a cesky mainstream mlci 2. Pacienti na plicni ventilaci jsou lidi, kterym hrozi tezke nasledky a mnohem lepsi napad je, aby se ti lidi vubec nenakazili, nez bude vakcina.
servisdok
V tom Rotterdamu teda zůstalo co přesně a kolik? Nějaká Kenova objednávka? Nedaří se mi to zjistit, neboť burešovci zatím úspěšně mlží, kam dosáhnou.
Tvl píšou o zákazu vývozu, ten ČR vyhlásila taky. Rekvizice nevidím nikde.
zrg1
jenze on to nebyl vyvoz, byl to tranzit…. jako mohl to byt kiks, ale taky zly zamer. At si kazdy soudruh vybere to svoje.
Sysop
Muj letity obchodni partner v Cine mi poslal paletu respiratoru do Nemecka a krabici do Ceska domu. Oboji darem. Krabicku poslal v patek, paletu v sobotu. Paleta je od vcerejska v Nemecku ve firme, krabicka lezi v Plzni na celnici.
Nevim, nevim, ale v Nemecku to funguje rychleji a bez problemu.
SatanOkkY
Se mááááššššššš – také konexie.
Inak otázka. Ako si pôjdeš vyzdvihnúť balík respirátorov na poštu ak nesmieš vyjsť vonku bez ochrany tváre???? Inak tá povinnosť nosiť všade vonku rúšku platí / bude platiť aj v SR.
Sysop
To neni pro mne, ja mam pro rodinu polomasky FFP3R s krabici filtru. Ty FFP2 mam pro sousedy, co v unoru rikali, ze ‚je to jen medialni bublina‘. Mam mi to privezt FedEx, z baraku nemusim.
fatdwi
SatanOkkY: stačí šátek nebo šála, vždyť je to fuk.
SatanOkkY
Bola v tom trocha irónie…..
Marty...
Autor mi mluví z duše. Čekal bych, že se bude řešit zadání UK, VŠCHT, AV na vyřešení problémů s testy. Premiér ze sebe udělal logistického manažera a dispečera v jednom. Za největší prdel považuji, že celou dobu nadává na EU a teď fňuká, že mu nijak nepomohla.
RomanL
Babiš nadává na EU? Na tu, co mu platí miliardové dotace? A od kdy jako, můžete mi to nějak připomenout? 8-o
cyklista
Už ne, a ani mu nikdy miliardy neplatili, jen stamiliony, miliardy si bere ze státního rozpočtu.
Marty...
Babiš nadává na EU? Na tu, co mu platí miliardové dotace? A od kdy jako, můžete mi to nějak připomenout? 8-o
Od začátku působení v politice…
Hans-Paul
A tak nadává … vobčas … ale tak nějak přiměřeně … klasika by napadlo něco o Straně mírného pokroku v mezích zákona:-).
ne jednu na 4 dny proti podpisu jako je to v některých nemocnicích v ČR
Esli todle je pravda, tak by ti lidi měli vrátit diplom, protože v jejich pazourách nemá ani ten papír, natož lidský životy co dělat. Nebejt venku ta histerie, tak by si někdo tyhle proslintaný hadry mohl vzít do laborky (možná nějaká diplomka by se na tom dala udělat) a podívat se, co všechno se v něčem takový uhnízdí, kór ve špitále, kde toho lítají mraky.
Jinak si myslim, že reálně je nediagnostikovanejch nakaženejch výrazně víc, jak dvojnásobek, zejména pokud se v takovým banánistánu testují mrzký stovky denně.
Áčko
o tom prece nerozhodujou doktori
material proste neni, tak neni, protoze se zrovna obednava z ciny
doktori jako zamestnanci se nestaraji o to aby bylo vybaveni a material
Takže dyž nebudou skalpely, tak budou taky kuchat kuchyňákama? Pokaváď chybí naprosto základní věci, bez kterejch hrozí značný riziko ublížení sobě, nebo ještě větší poškození pacienta, tak to nemají dělat. Pokud to dělají i přesto, tak mi něco řiká, že porušují přísahu i legislativu.
Spousta felčarů se ráda povyšuje, jak jsou něco víc, mají přece henty dyplomi, tak by bylo moc vod nich očekávat myšlení hlavou? Pak je hrozný překvápko, že to sami jak tyffová Marry roznáší po celým špitále a sami padají jak hrušky. To řikám celou dobu, tendle bolševickej bordel bude mít na svědomí víc, než kdyby se do toho papaláši nesrali, nevyvolávali paniku a nechali tomu rovnou přirozenejch průběh.
Hans-Paul
Áčko … v zásadě máte pravdu, i když nestarají se je trochu nešťastná formulace, starat by se měli, ale zajistit to nemohou a není to ani v jejich možnostech.
A z Behemota si moc nedělejte … on má občas takové návaly. Na druhou stranu si v diskuzi většinou vystačí sám se sebou, takže co se mu do toho plést:-))).
fatdwi
Autore, kde jste vzal tohle?
„Pokud jde o první bod, když člověk dospěje do fáze ARDS, pak mu nepomůže nic jiného než umělá plicní ventilace. Většina lidí se pak zotaví.“
Sice technicky máte pravdu, ale jinak je to úsměvný eufemismus. Na plicním ventilátoru umře 49% lidí, to je docela dost, i když „většina“, tedy 51%, to „dá“.
SatanOkkY
A ty máš odkiaš tie pomery 51 / 49 (OK vs. death)?
fatdwi
SatanOkkY: statistiky z Číny, když bylo 71k případů (dnes je přes 80k). 49% z těch s kritickým průběhem (kterých bylo 4.8%) zemřelo.
Pro doplnění: lehký průběh 80.9%, vážný 13.8%, neznámo 0.6%.
A pro další doplnění, i když to jsem spíš měl napsat pod příspěvek, co jsem dal pod článek o soudružských opatřeních – úmrtnost dle věku:
0-9 let: 0
10-19, 20-29, 30-39: všechny kategorie 0.2%
40-49 let: 0.4%
50-59 let: 1.3%
60-69 let: 3.6%
70-79 let: 9.8%
80+: 14.8%
Z toho je vidět, že je to naprosto dramatické depopulační opatření, jak tu místní hlupci tlačí… Spíš někteří mladší měli smůlu, že je to skolilo s dohromady s něčím jiným. Třeba někdo s infekcí jako má pisatel článku o neschopných doktorech by to nemusel úplně rozdýchat, kdyby se k viru dostal v blbou chvíli. Nebo někdo s těžkým oboustranným zápalem plic, to může mít jeden klidně i ve dvaceti a pak taková corona není zrovna dobrý společník. Běžný zdravý člověk na to neumírá, ale to se nehodí pro šíření paniky.
Nasadit rukavice, vytáhnout dezinfekční sprej, očistit vozík v kauflandu, roušku raději i v autě, co kdybych se nakazil sám od sebe?
deacon
Mily anonymni autore, cely tvuj clanek stoji na tomhle:
Hlavní rozdíl mezi přístupem ČR a Německa (+ dalších zemí) je ale cíl všech těch opatření a jejich smysluplnost. Němci počítají s tím, že se při epidemii nakazí velká část populace, dokud se šíření nezastaví přirozenou cestou. Proto se soustředí se na to, aby mohli nemocné léčit, ne zcela zabránit jejich nakažení (tenhle cíl považují za nerealistický). Tenhle program má dvě složky: 1. zvýšit kapacitu zdravotního systému pro léčbu infekce a 2. zpomalit epidemii tak, aby ji zdravotní systém zvládal.
Coz je spatne. CR temi silenymi opatrenimi kupuje cas pro zdravotnictvi, protoze jak jsi si uz racil vsimnout, my nejsme Nemecko. Temi opatrenimi CR nechce nakazu zastavit, nicmene zpomalit jeji sireni tak, aby se to dalo zvladnout – byt jenom tim, ze v dobe karanteny dorazi konecne ochranne prostredky pro zdravotnictvi v takovem poctu, aby se lekari mohli venovat pacientum(vzhledem k nekterym doktorskym horror story na internetu je otazkou, na kolik se tak stane).
Jestli mas dal mylne predpoklady, to jsem necetl, ale co tak vidim fatdwiho nade mnou, tak asi jo.
Driv bylo zvykem psat zdrojovany text. Dnes uz to moc zvykem neni, coz je skoda, nicmene i tak bych rad videl zdroj puvodu myslenky, ze nas cil je rozdilny od Nemecka. Zastavit ten virus slo. V dobe, kdy byl v Italii a vyzadovalo by to jeste vic pravomoci fizlum a nove fizlovske metody, proti kterym se specificky zde na webu tolik horuje.
zrg1
proti kterym se specificky zde na webu tolik horuje
ano, je zde particka navzajem si pritakavajicich lepsolidu, kteri maji patent na pravdu
deacon
No ani ja nechci, aby PCR mela jeste vice pravomoci, na zastaveni viru by potrebovala mit okamzity pristup k pozici telefonnich cisel a adres techto telefonnich cisel, to same u platebnich karet. To se mi ani trosku nelibi.
SatanOkkY: to jsou bláboly, příšerný. Nepochopení základních informací, zergovina jak vyšitá. Ten pán by si měl zajít k zrg1 do bunkru pro svůj příděl alobalu. Nezapomenout se mrknout, co na to říká apka, naskenovat sedadlo, změřit teplotu pokladní, zavolat styčnému důstojníkovi, jestli si může prdnout…
SatanOkkY
Ak je pravda ten článok, tak ten pán čo momentálne žije v Shanghaji si môže veselo behať po meste, lebo Čína to vraj už zvládla.
fatdwi
SatanOkkY: mě spíš zaráží demence, která lidem brání vidět rozdíly v úmrtnosti dle věku a mluví o „situaci v Itálii“ jako kdyby byla s Čínou srovnatelná. Že je pak spokojen, jak to soudruzi všechno zmákli, za Hitlera tu prý taky byl pořádek…. Nikdo nikam zbytečně nelezl a tak. Zlatý časy, ne jako dneska, kdy si každej cárá po světě.
Žvásty o tom, že nemocný není nemocný a vesele vše roznáší, bludy o tom, že jen 20% lidí má příznaky (tohle procento přitom má „těžký“ až „kritický“ průběh) – a tento tupec bude vydávat knížku.
Asi moc chemtrails, nejspíš nebyl k dostání alobal a tak to během karantény schytal víc než obvykle.
SatanOkkY
Kurva, bavíme sa o tom istom článku čo som linkoval, alebo mi ušli nejaké príspevky medzi tým?
fatdwi
SatanOkkY: samozřejmě, tady zasvěcené komentáře o Itálii, ani slovo o tom, že by snad úmrtnost mohla být dána věkem, prostě je to jedno číslo, pro panikáře a dementy ideální strašák:
„Sledujete ako sa to vyvíja v Taliansku? Má to tam dosť dramatický priebeh…
Áno, je tam 7-krát väčšia úmrtnosť ako v Číne (okrem Wuhanu).
To je desivé…
WHO varovalo už dávnejšie, že v EÚ bude úmrtnosť vyššia ako v Číne. V Číne bola úmrtnosť menej ak 1%, vo Wuhane 3%.“
Taky tam byli všichni super, zatímco Evropani neposlouchají, šmejdi (ten kretén ví prd o tom, co se tady děje, ale má jasno):
„Ťažko povedať, ale väčšina ľudí to tak predpokladá, aspoň tu v Číne. Hlavne keď sa Číňania pozerajú ako Európania neposlúchajú, nenosia rúšky, chodia na ulice. Tu boli naozaj všetci doma.“
No a zde nám ten vymaštěný kriplík zerguje zcela lživě o tom, jak je to s těmi příznaky:
„Prosím, poslúchajte a buďte doma. Iba jeden z piatich nakazených má príznaky, ale všetci piati vírus ďalej roznášajú.“
SatanOkkY
No asi mi niečo ušlo, ale aj v Číne sa udával počet všetkých obetí – samozrejme v rámci oficiálnych čísel – bez nejakej selekcie podľa veku.
Takže ak niekto v rámci diskusie / interview porovnal mortalitu (oficiálnu) v Číne a Taliansku (dajme tomu aj vztiahnutú na počet nakazených) tak mu vyšlo / vyjde ozaj razantný rozdiel v počte, ale aj náraste nakazených a hlavne mŕtvych. A je jedno v akej vekovej kategórii sa mŕtvy nachádzal.
A ty sa čuduješ číňanom / počínšteným ovciam, že nás majú za nezodpovedných blbečkov? Proste oni si tým prešli (tvrdou karanténou) a zjavne to prinieslo úžitok tak proste veria na dané opatrenia. Odhliadnuc od toho, že aziati si namrdajú rúšku na ksicht hneď keď cítia nejaké príznaky choroby na sebe (väčšina teda).
Ak by dodal v tej vete, že každý piaty nakazený má ŤAŽKÉ príznaky choroby tak by mu to podľa oficiálnych štatistík sedelo. Lebo oficiálne 80% nakazených nemá žiadne príznaky, resp. len mierne.
Sa čudujem, že sa odbavuješ na takých záležitostiach a ušla ti podstata môjho príspevku – aplikácia BIG BROTHERa v takej miere, že všetci návštevníci týchto stránok by sa z toho posrali namieste.
fatdwi
SatanOkkY: ano, to Vám zjevně ušlo. Statistiky jsem Vám vypsal o pár příspěvků výše, tak stačí scrollovat trochu nahoru.
Ano, vyjde mu blábol, to se právě snažím uvést na pravou míru.
Já neříkám, že se tomu divím, já říkám, že je špatně, když tyhle hysterky kážou v médiích rozumy, aniž by měli jakoukoliv osobní zkušenost. Já člověka bez roušky už pěkných pár dní venku neviděl. Počet lidí venku mizivý s běžným standardem. Ale kokotko z Číny, který „chodil jen nakupovat“ už ví, že tady se určitě „jen nakupovat“ nechodí, tady se neposlouchá, hrůůůůzáááá! Takový ať v té Číně zůstane a drží tam hubu a krok a nevyjadřuje se k situaci u nás, kde o ní ví kulové. Silně pochybuji, že to na SK vypadá jinak než v ČR.
„Mierne príznaky“ ještě pořád znamenají, že máte teplotu a suchý kašel. Lidí bez příznaků je jen 20%. Takže ne, nesedělo by to, byl by to pořád strašný blábol.
To mi vůbec neušlo, jen jaksi bylo předmětem mé kritiky nikoliv nasazení big brothera, ale debilita dotyčného a jeho neschopnost zpracovat data společně s pocitem, že je oprávněn vyjadřovat se k situaci tady.
SatanOkkY
pre fatdwi 25.03.2020 v 8:21
Tvoje štatistiky som videl a aj som si ich prečítal a myslím, že aj pochopil. Ale aj tak nemajú k danému interview nijakú veľkú výpovednú hodnotu.
Článok vyšiel 13.3.2020 o 09:00 v on-line verzii denníka Aktuality. Takže sa dá očakávať, že dané interview bolo robené skôr – nech nežeriem 9.3.2020. Takže ten chlapík videl / čítal situáciu v Európe ešte skôr a podľa toho sa vyjadroval. A to v tej dobe bol kľud ešte aj v post-socialistických (ČR, SR, HU atď.) a nieto ešte v západnej Európe. Takže ak si ten počínštený Slovák s českým menom porovnal situáciu u nich v Shanghaji s obrázkami Európy tak je jasné, že si musel myslieť, že sme totálne nezodpovedný. Cestovalo sa hore dole, všetky obchody otvorené, ľudia bez ochrany atď. Vztiahnuť si to na situáciu z posledných dní v ČR či SR je kokotina jak voda v koši.
Inak klameš aj ty – v tebou zverejnenej štatistike („stačí scrollovat trochu nahoru“) sú uvedené podiely ľahkých, vážnych, kritických a neznámych priebehov v sume 100,1%. Takže tvojích jen 20% bez příznaku je niekde v prdeli. Takže ti vychádzajú bláboly. Akurát s tebou nikto nerobil rozhovor do Aktualít tkaže nie si hysterka v médiích, ale len tu na webe.
Keď sa môže kadejaký nímand z ČR či SR (jadro tohto webu) vyjadrovať k situácii v Číne, Italiansku či Espanii tak sa môže počínštený Slovák vyjadrovať k situácii v Európe. Hlavne keď si vezmeme, že ani len celá Európa nemá takú rozlohu ako polovica Číny a máme aj sotva polovicu obyvateľstva…..
fatdwi
SatanOkkY: že jste je pochopil si myslíte špatně.
Statistika průběhu nemoci má se statistikou příznaků společného konkrétně co? Snad jen, že „bez příznaku“ bude jistě podmnožinou „lehkého průběhu“, ale to je tak celé.
Součet je dán zaokrouhlením, mění to něco nějak zásadně?
zrg1
mit okamzity pristup k pozici telefonnich cisel a adres techto telefonnich cisel, to same u platebnich karet.
tohle neni cinsky model, to je jihokorejsky.
V jizni Koreji to do zeme privezla nejaka posahana sekta a jihokorejci je vsecky dohledali , zavreli, dohedali vsechny, ktere stihli nakazait a zavreli a vsechny ostatni, kteri by se od nich mohli nakazit, otestovali a pokud to meli, tak je zavreli az nakazu zdolali.
Na to nam chybi uplne vse, od sofistikovaneho systemu testu zadara, pres disciplinovanou populaci, penize, technologie a zdravotni kapacity, ktere ty pacienty poleci a udrzi v izolaci, aniz by nakazili x stovek dalsich.
cinsky model byl docela jiny. policajt s teplomerem a kalasnikovem na kazdem rohu, cele provincie zamcene doma, centralni distribuce jidla, centralni monitoring, kdo mel teplotu plus priznaky, supajdil ze sveho baraku do karanteny za ostnaty draty.
Zadny byznys krom prace z domu na pocitaci, zadne chozeni po obchodech, nic takoveho, co se u nas stale muze.
I pres tahle opatreni s tim valcili 3 mesice.
Nas pristup je kombinaci obou, ale z te blbe pulky. Netestujeme jako Korea a nezamykame lidi jako CIna.
Vysledek bude IMHO trosku opozdena Italie, kde se chytnem za nos az vycerpame kapacity nemocnic a lidi budou umirat po stanech, pak budeme stejne muset zavest Cinu, protoze na Jizni Koreu uz je pozde prakticky uz ted.
Hmmm. Jen nechci slyset neco ve smyslu – kdo to mohl vedet. 3 mesice po cine bych spise chtel slyset neco, proc jsou evropani takovi curaci a nic nedelali.
servisdok
To, co teď vidíme v Itálii, je výsledek strachu italské vlády, že se jim stát rozsype pod rukama úplně.
Italové žijí úplně jinak a nařídit jim to, co nařídil bureš tady, tak je toho krvavá lázeň.
My jsme od minulého bolševika zvyklí držet hubu, krok a šlapat. Máme to nějak podvědomě pořád v sobě, plus samozřejmě stigmata z nedávné minulosti.
Ještě pěkný kus závitu na utažení zbývá. Měli bychom se modlit, aby po tom zbytku závitu někdo zavčas bacil kladivem, aby už utáhnout nešel.
Italové jsou ale „zašroubovaní“ na to maximum, které tamní zvyklosti dovolily. Už nežije generace, která by sdělila mladším, jak to bylo za Mussoliniho a protože se za něj vždycky styděli, tak ani ta další generace neví nic o tom, nakolik byly šrouby utažený tenkrát. Italská vláda se oprávněně obává, že každým dalším opatřením může vyvolat sociální nepokoje, protože Itálie opravdu JE přestárlá.
Italští senioři mezi mladšími obecně požívají úcty a hlavně péče, která je pro nás, středoevropské pohany, úplně nemyslitelná.
zrg1
Ono to vypada, ze ex vychodni bloky plus asiati to zvladaji lepe. Americani se zmohli akorat na to vykoupit obchody s jidlem a se zbranema a Nemci se zmohli na to vykoupi zlato a zabavit respiratory vsem zemim okolo, ktere byly tak hloupe a poslaly to pres nemecko.
A Evropska Uhnije je uplny vrchol. Neuzitecnejsi bandu kokotu aby jeden pohledal.
servisdok
No jo.
My i Slováci, Poláci a nesjpíš i Maďaři jsme prostě zvyklí si nějak pomoct sami, v případě nedostatku téměř čehokoliv.
Východní Němci už asi tolik ne, tam se takové to typické „domácí kutění“ provozovalo v úplně jiném, menším měřítku, než v jiných soc-zemích. Bylo to i za socíku čisté hobby a bez nutnosti to dotahovat k funkční dokonalosti, když dokonalý tovární produkt prostě nebyl.
Teď se nám ten bývalý bolševický bordel, co zplodil naše schopnosti si vždycky nějak poradit, docela hodí, řekl bych. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hackathon-plicnich-ventilatoru-vyrobime-jich-500-za-tri-tydn/r~dfeac4686cf511eaaabd0cc47ab5f122/
Sice to zřejmě dělají mnohem mladší lidi, ale ti museli být někým vychováni.
Jinak na tu iniciativu covid19.cz bude potřeba dávat sakra dobrý pozor, aby v zápalu boje nenadělala víc škody, než užitku.
SatanOkkY
Diskutoval som minulý týždeň s východným nemcom (asi 55 ročný) samozrejme aj na tému Covidu a teda nejak sa tým nestresoval, že ako to easy prebieha u nich v DDR+BRD. Jedine z čoho malm obavy bolo, že či bude doma o štvrtej poobede v sobotu, lebo mali rodinnú oslavu. Resp. ešte ho sralo, že just v sobotu sa ochladí, keď bol celý týždeň hic.
shifty
Tak hlavní věci v Itálii – tísíce čínských dělníků pracujících přesně v těch oblastech, kde jsou teď nejvíc v prdeli. Samozřejmě tam do konce února klidně lítali letadlem. Nemluvě o dalších tisících číňanů, co tam jsou nelegálně. viz. Italsko Čínská hedvábná stezka.
Ideální řešení je pak vyvolat nějakou takovou zrgovskou paniku a všechny starý a potenciálně nejvíc ohrožený lidi nahnat do nemocnic, kde se všichni okamžitě nakazej.
Jižani to opravdu neberou vážně a pak naopak zpanikařej. Něco jako tady lidi dělali s moukou a toaleťákem, ale tam je to mnohem masovější.
O tom, jak je na tom Itálie ekonomicky a jaký maj zdravotnictví si iluze už nedělám vůbec.
Hovno se rozsype. Na normální chřipku tak každoročně umírá 10 000 – 20 000 lidí naprosto normálně. Panika, totalitní řešení, strach, to je to, co to tam doopravdy může rozesrat.
servisdok
Já bych to ke chřipkové epidemii vůbec nepřirovnával.
Během ní se totiž nikde nevyskytne potřeba, v mnoha nemocnicích napojit třeba 300 lidí naráz na UPV.
Je to také respirační nemoc, ale dá se s ní bojovat i doma v posteli a bez ventilátoru.
Kolik lidí nakonec obyčejná chřipka v průběhu roku zabije, je tady naprosto irelevantní.
Ty dvě nemoci prostě nesnesou srovnání vedle sebe, byť to k tomu svádí.
Tou nutností intenzivní péče je to nesrovnatelné.
covid19 ma proste blbou imunologickou reakci. Bud dostanete oboustrany tezky zapal plic, nebo ne. mechanismy zatim nejsou prozkoumane, ale ja nejsem doktor, treba uz se neco zjistilo. vek nad 70, koureni, cukrovka, vysoky krevni tlak, chronicke respiracni nemoci, poruchy imunity atd tomu neprospivaji. A pak je tu samzrejme druhy faktor, ze to je nova zalezitost, nikdo nema protilatky, proto se to siri jako zbesile. Ze to je „sezonni rymecka“ byla odzacatku mantra Kavarny, lepsolidi, medii a povsechne S0rosovych stetek, ktere to urcite ze sve tupe hlavy nemaji. Dostali proste impuls od S0rosa o tom psat takhle. Zjevne s ucelem zajebat prvotni reakci a pomoct depopulaci na plne kule.
Je to proste bojovy depopuacni virus elit a podle toho je k tomu treba pristupovat.
fatdwi
servisdok: nemáte pravdu, ty dvě nemoci lze srovnat celkem snadno. Jen je nutné se v rámci coronaviru podívat taky trochu po detailech a nehltat obecné zergoviny bez ladu a skladu.
Současně je nutné si uvědomit, že to nebude možné nikdy zcela vymýtit – i ta chřipka je tu stále s námi. Jen už nedělá to, co když tu byla španělská.
servisdok
Aha. Takže pozornější čtení všech názorů, ne jen některých, je „hltání zergovin“. Budu si to pamatovat a polepším se.
fatdwi
servisdok: pozornější čtení všech názorů by právě vedlo k nutné formaci názoru jiného, než že je to hrůza, která nesnese srovnání s chřipkou.
shane
A tak samozrejme ze to není žádná „horsi chřipka“. Kdyby to byla „horsi chripka“, tak uz se tedka mrtvi pocitaj na miliony.
trevor12
podle mne by se mela vsechna prijata opatreni pomerovat treba s poctem mrtvych na siilnicich za rok, nebo s poctem sebevrazd … pokud mene .. neadekvatni ..
Lh
trevor12
24.3.2020 v 16:31
souhlasim s vami.. tahle silena panika je masakr..
srovnani s chripkou samozrejme snese.. obzvlast v itali..
Podle výsledků studie, otištěných v International Journal of Infectious Diseases, zabíjela v Itálii nákaza chřipky velmi drasticky i v minulých letech. Zkoumány byly roky 2013/2014, kdy tomuto onemocnění podlehlo 7 027 lidí, o sezonu později, tedy 2014/2015, to bylo již 20 259 Italů, dále v zimě 2015/1026 15 801 obyvatel a přelom let 2016/2017 ukončil život dokonce 24 981 lidem, žijícím v tomto státě.
Hans-Paul
Tohle je blbost.
1) na silnicích se lidi zabíjej tak nějak průběžně a systém je na to nastavený. U korony je průser právě to velmi rychlé šíření populací, kdy při jejím opravdovém „rozjezdu“ by špitály prostě neměly kapacitu poskytnou potřebnou péči všem potřebným.
2) když přivezou někoho polozrakveného na áro, tak v 99.99% případů on sám nepředstavuje pro personál špitálu nějaké riziko. Pokud teda čekající sanitáře nesejme driftující záchranka:-). Korona je svině a má se velmi k světu, takže při troše smůly a nevědomosti/podcenění vám může během týdne lehnout půl špitálu jedna radost.
Při srovnávání s chřipkou je pak potřeba si uvědomit, že je to prostě novinka, takže žádné vakcíny, žádná imunita z minulých let, žádné vyzkoušené léčebné postupy či cílené léky.
Není to morová rána, ale momentálně to taky není úplně sranda. Naštěstí … s ohledem na to, jak moc na to (ne)umíme adekvátně reagovat.
ygorek
Hodí se připomenout, že při nehodě mikrobusu a výše se zranění rozvážejí do více nemocnic, protože systém je historicky nastavený na nízké počty akutních pacientů, jak píšete.
Těžký případy chřipky samozřejmě taky končí až na přístrojích, i když jo, tam jde víc o celkový selhání organismu než jen plic.
Každopádně je to nafouklý, protože o těch kvantech mrtvol co tam ročně mají na „běžný“ nemoci se už ani nemluví, ale tady všichni panikaří, i když to je tak srovnatelný.
Sysop
Problem Nemcu je litani z extremu do extremu. Kdyby uz pred dvema tydny nakazali aspon blby rousky (a oni by je urcite narodu umeli sehnat drive a spolehlive), tak tam byl klid a verim tomu, ze by tim prooserem proplachtili celkem plynule.
Takhle ale cim dal tim min Nemcu veri vlade. Jeden muj zamestnancec vcera vlitnul na protilehlou stavbu a sebral Ukrum vsechy mozne respiratory, co tam meli navic. Samozrejme Ukri cernota, takze ani nepipli. Zamestnanci jsem rekl, at se stavi ve firme, je tam respiratoru ted dost a tem Ukrum at to vrati.
Zatim to Nemci zvladaji lecit/pohrbivat celkem dobre. Pokud by jim to ale vyskocilo, tak je otazka, co na to bezni Nemci budou rikat. Bavorsko ma druhy nejvetsi pocet nemocnych i mrtvych v Nemecku.
SatanOkkY
No v Bavorsku je to ozaj nic moc – už minulý resp. predminulý týždeň boli všetci lekári v plnej pohotovosti. A to podľa mojich insiderských informácii povolali do zbrane aj dôchodcov a nedoštudovaných medikov. Majú Angst.
Tady žádnej cíl deklarovanej není, nějakej kriminálník si opět kriminálním způsobem něco zavedl a protože mezi těma svejma panákama má naprostý trotly, co nezvládnou ani normální chod resortu, natož todle, polním ministrem udělal starýho vojcla. Je to tragikomedie v přímým přenosu, kdy ten nalevo nemá ponětí, co řekne a udělá ten napravo.
Pomůcky nejsou a nějakej čas eště nebudou. Mezitím se začne hroutit ekonomika, tak sem zvědavej, z čeho se to nakoupí a kdo pak bude živit ty nezaměstnaný. No ale co, holt se to nechá chvílu dusit a až začnou nepokoje, tak lidi pochopí, že je jaksi důležitější žvanec dneska, než párprocentní (nanejvýš) šance na těžší rýmičku kdovíkdy potom.*
______________
*A to eště u nejstarších, což jako nikdo asi programově nechce, aby pozumírali, na druhé straně je to stejně brzo čeká a není možný prožrat budoucnost nynější a příští generace pro to, aby ta před-před-předchozí žila o pár let dýl, to je přece naprosto postavený na hlavu. Kdykoli za války a v nouzi staří lidi todle chápali automaticky a mladším místo uvolnili dobrovolně. Ptal se jich vůbec někdo, za uvážení toho, co to bude stát, esli jim to za to stojí, esli to sami chtějí? Nebo nějaká skupina dobroserů tady mluví za ně za všechny?
Co tím chci říct – je to otázka přiměřenosti opatření. V tom souhlas s autory posledních článků – optimum se jeví něco v podobě dát doporučenou autokaranténu těm starším, spousta netáhel je může doma zásobovat, doporučit paranoikům ochranný pomůcky a doporučit omezení větších shromáždění. A následně řešit individuálně jednotlivý těžší případy, kapacity jsou. Všechno pozavírat, vypnout základní zdravotní péči a posrat se panikou, což se děje teď, rozhodně fakt není správná cesta. Protože pokud se to posere, ve výsledku ti staří nejspíš zemřou taky a k tomu ještě hromada dalších, co by nemusela.
Hans-Paul
deacon … takže pokud to chápu, tak podle vás bylo U NÁS potřeba nasadit poměrně velmi restriktivní opatření zejména proto, že došlo k předchozímu podcenění situace, což se projevilo například i v tom, že i zdravotnická zařízení měla absolutní nedostatek ochranných prostředků a jiného potřebného materiálu?
Nepolemizuji, jen se ptám.
SatanOkkY
Tak samozrejme, že sa tými drastickými opatreniami zakrýva neschopnosť štátu (a nielen ČR, ale aj SR) t.j. ľudí, ktorý berú nadpriemerné platy, zabezpečiť dostatok a kvalitu všetkých pomôcok pre zdravotníkov, záchranárov, policajtov či vojakov aby mohli v prvej línii čeliť danej hrozbe. A nielen pomôcok ale aj adekvátnych priestorov, prístrojov, zariadení či sanitiek na prevoz nakazených. Nehovoriac o možnosti zabezpečenia testovacích sád.
Takže obyvateľstvo bolo potrestané za to čo dojebali „elity“……
deacon
V podstate ano. Krome toho, ze kdyz to zkusili hezky (kdo prijel z Italie, necht se nahlasi a jde do karanteny), tak to nefungovalo(v Italii 20k lyzaru, v karantene 1 700 lidi). (nicmene podle vseho na to mrdaj vsude)
Ale ano, hlavnim pruserem byl nedostatek ochrannych prostredku a fakt, ze na posledni chvili, prekvapive, nebyly k dostani.
Hans-Paul
Díky za odpověď, takto se s tím dá ztotožnit.
servisdok
Ano. Myslím, že někteří novináři už to mají seřazeno od 27.1. prakticky minutu po minutě.
Všecky ty lži, mlžení, lavírování i výsledky „práce vlády“.
Takto seřazeno, podloženo natočeným materiálem, to bude bečkou střelného prachu.
deacon
Jak jsem psal, cast z toho uz odvysilali ve 168 na CT1. Nebylo to to nejlepsi, na YouTube by asi sel najit lepsi sestrih, ale ani to jim IMO nezlomi vaz.
Marty...
protoze jak jsi si uz racil vsimnout, my nejsme Nemecko.
To jistě nejsme, ale snad i touhle akci si vohnouti Cesi uvedomi, ze bychom meli delat maximum, abychom na tom byli jako oni.
deacon
Moc velke nadeje v to nevkladam. Uz jsem to tady myslim zminoval, ze kdyz jsem nekde psal, ze by se mela nest zodpovednost, reakci mi bylo, ze to podcenili vsude a ze co bych vlastne chtel. De fakto velka cast lidi politiky chrani a mysli si, ze to zvladli v pohode. Takze spis ne :(
shifty
Tak vono totalitní manýry, zákazy, příkazy a přísnost obvykle v lidech jejich vlastní odpovědnost moc nevyvolávaj, nečekaně. Spíš strach a snahu všechno jen vochcat. Tomu se pořád ještě někdo diví?
SatanOkkY
Len tak narýchlo – z toho odkazovaného článku o tom ako nemecko objednáva v nemecku.
Je pekné, že nemecká vláda objednáva tie „dýchacie prístroje“ u domácej nemeckej firmy, ale je v tom háčik. Resp. teda riadny hák. Firma Dräger (tu na tomto serveri veľmi „obľúbená“) dostala zakázku na 10 000 kusov „dýchacích prístrojov“ (ak som dobre pochopil tak väčšina týchto prístrojov má byť uvedených do prevádzky do konca roka??????) čo predstavuje mnohonásobne väčšie množstvo ako je ročná produkcia firmy Dräger ohľadne týchto prístrojov. Momentálne sa u firmy Dräger jedná o ručnú výrobu týchto prístrojov. Takže to nieje tak, že teraz Dräger nabehne z jednej smeny na tri a hurááááááááááááá. Navyše Dräger nakupuje viac ako polovicu komponentov od iných firiem (nielen európskych ale aj z iných kontinentov). Dräger má na týchto prístrojoch hlavnú ryžu z kompletácie a softvéru (ich vývoj). Takže Dräger musí zohnať nových sub-dodávateľov na komponenty a personál na kompletáciu. A potom majú ešte problém, že nemajú dostatok skúšobných staníc na overenie funkčnosti zariadenia. Vyrábajú sa totiž 2 druhy týchto prístrojov – na invazívne dýchanie a na ne-invazívne dýchanie – a tie sa odlišujú svojím prevedením a aj testovaním hotového výrobku. No a za ďalšie – prístroj musí byť na mieste činu uvedený do prevádzky (nastavený) za pomoci Dräger technika a anesteziológa nemocnice (zariadenia). No a ešte jedna vec – Dräger má zazmluvnenú výrobu týchto prístrojov aj pre iných zákazníkov v iných krajinách (takže je otázka kto bude uprednostnený). A vraj ta celá zákazka stála 200 miliónov Eur a predaj bol vraj za cenníkové ceny (takže 20 000 Eur za prístroj). Myslím, že dobý biznis pre Dräger pod heslom:“Wir schafen das……..wieder“.
Áčko
Takže háčiku, ty považuješ za správný, když Babiš a Co pošlou letadlo pro materiál do číny, kterej si umíme vyrobit tady. Zatímco Merkel a spol zadají zakázku německé firmě, která nabere další zaměstnance, momentálně nabírají všichni zasilatelé apod, plus výrobci desinfekcí, plus výrobci zdravotnických pomůcek, takže to je v nepořádku, protože peníze zůstanou v Německu? :D Kdybysme v ČR měli pročeského a ne pročínského premiéra a prezidenta, asi by se nám žilo líp.
ygorek
Zajímavé. Znám osobně jen jednoho výrobce materiálu, který je momentálně potřeba, a ten vyrábí, až se z něho kouří. Ale je to málo. Není zařízen na výrobu tak velkých šarží, jaké trh žádá, protože až do letošního ledna po něm trh taková množství nechtěl a na sklad je prostě nevyráběl. Jako nikdo na světě. I kdyby nabral víc lidí, ve stávajících provozech je neuplatní.
Nedávno zde servisdok uvedl, že množství pomůcek podobné dodávce do ČR dodala Čína do Belgie. Jsou to stejní chudáci jako vy v ČR a mohlo by se jim tam žít líp?
V květnu téhož roku se pak se souhlasem belgického ministerstva zahraničí vypravil na Tchaj-wan.
„Varovali mě, ať si dávám pozor a neposkytuji žádná prohlášení. Což jsem dodržel, ani jednou jsem tam nepromluvil do mikrofonu. Neposkytl jsem žádný rozhovor, ani potom v belgických médiích,“ popisuje průběh návštěvy sedmasedmdesátiletý člen liberální strany Mouvement Réformateur.
To je prostě boží.
Hans-Paul
Jako hezká představa, ale …
Fakt máme všechny podmínky, abychom byli velmi rychle, v řádu týdnů, navýšit řádově!!! výrobu uvedeného? Že jenom stačí nahnat hákoše ke strojům a bude?
Si nějak nejsem jistej.
A i když teď řada firem stojí a možná skončí, fakt je možno jen tak ty uvolněné hákoše zapojit do výroby potřebného?
Nevím, ptám se … osobně mi to nepřijde úplně jako prdel.
Jako o stěhování průmyslu za Ural jsem taky něco četl, ale … a i tam to nebylo z měsíce na měsíc a i když někdy jo, tak to ze začátku poněkud drhlo. A to ty podniky často stěhovali i s těma hákošema.
ygorek
Souhlas. I pokud by se podařilo nahnat všechna volné ruce ke strojům, stále jsou zde materiálové toky a potřeba odborného personálu k alespoň některým úkonům a k řízení práce.
Připomíná mi to zážitek z vojenské služby: vemte si pět vojáků a vykopejte tu jámu./Ale máme jen jednu lopatu./ Tak si vemte celou četu!
SatanOkkY
Tak poďme od konca.
Ak by ste v ČR (ale to sa dá vztiahnuť aj na iné krajiny) mali vo vláde ľudí ktorí by konali v prospech občanov (všetkých) tak by sa vám všetkým žilo ozaj lepšie.
A teraz od začiatku.
Nikde som neadoroval postup českej vlády, len som pribrzdil optimizmus autora článku. Inak koľko firiem v ČR je schopných vyrábať veci, ktoré momentálne najviac chýbajú (rúška, respirátory, tvárové masky s filtrami, celotelové obleky, dezinfekcie, dezinfečné mydlá, dýchacie prístroje, prístroje na pľúcnu ventiláciu, prístroje na mimotelový obeh krvi a jej okysličenie atď.)? Asi ich porátaš na prstoch rúk skúseného lesného pilčíka. A koľko z tých firiem je schopných pokryť momentálny krátkodobý dopyt? Jedna? Ani jedna?
Ono je tu ešte jeden problém – česká firma musí vyrábať podľa predpisov, zákonov a noriem, lebo ak by niečo dodali a nejaký zmrd by našiel v reťazci výroby nejakú chybu tak by im to Andrejovy chlapci zrátali aj s úrokmi. Na druhú stranu môže číňan jebať na všetky predpisy a zaplaviť európu kadejakým šuntom (hlavne že na tom bude správny štempel) a všetci mu v prípade reklamácie môžu akurát nafúkať práškovy cukor do zadku……
Pokud vím tak vláda deklaruje různé cíle. Bába „nedopadnout jako Itálie“ a Hamáček s Prymulou „získat čas a nezahltit systém“, to zní celkem rozumně pokud si neuvědomíme, že na to „natáhnutí“ by bylo potřeba tak tří let (někde jsem četl výpočet, může to být i jiné číslo, každopádně se ale nebavíme o týdnech a měsících).
Jenže kolektivní imunita je taky pofidérní, alespoň co píší číňané, pacienti co prodělali infekci s mírnými příznaky jim při opětovné nákaze umírali na bouřlivou reakci imunitního systému (to na co umírali mladí v plné síle při Španělské chřipce), ti s vážnějším průběhem pak díky vyčerpání organismu.
Jenže to jsou data z Číny a je otázkou jak jsou důvěryhodná.
Nemít premiéra jakého máme, řekl bych „Babo raď“.
Nakonec se mě varianta, získat čas, než o breberce budeme vědět víc, nezdá tak špatná.
Německo se – již poněkolikáté za posledních sto, sto deset let – rozhodlo, že způsobí další katastrofu.
Ještě předtím uvidíme Angelu – s odhodlaným výrazem na tváři – držící se s ostatními Němci za ruce, volající nadšeně „wir schaffen das!“
Karanténní opatření včetně omezeného vycházení povedou v Německu k nárůstu případů domácího násilí. Podle agentury DPA s tím počítá ministryně pro otázky rodiny Franziska Giffeyová. Ta uvedla, že rodiny nyní kvůli koronaviru tráví společně doma v omezeném prostoru mnoho času, což může vést k vyostření domácích konfliktů. Podobné obavy má také odborový Svaz německých kriminalistů (BDK).
K Nemecku jen dva fakty.
1. soudruzi nemci zrekvirovali ve svych prekladistich a terminalech tuny a tuny zdravotnickeho materialu putujicich do ostatnich zemi EU pripadne do Svycarska. Zabavili ty podelane respiratory i nam. Proto je musime voyit letecky, co jde po zemi, nemec ukradne. Mozna by bylo nacase zacit si shanet fakta odnekud odjinud nez z mainstreamu.
2. nekde mezi radky ctu, ze 70% nakazene populace , z toho 15 procent na plicnich ventilatorech je good idea. Ne, neni to good idea. Mas asi dost romantickou predstavu, jake to je byt na plicnim ventilatoru. Ono to vypada tak, ze do tebe narvou spoustu hadicek a do tebe rvou kyslik, zatimco plic ti odsavaji naruzovely sekret, ktery je tvoren tvou roztrhanou, zanicenou a nevratne znicenou plicni tkani smisenou s chrchlanci.
Necekej, ze si tam jen tak mesic polezis a pak vstanes, zdravy jako rybicka. Ani hovno. Poskozeni plic koronavirem fakt neni sezonni rymecka.
zrg1: pane superiorní analytiku, mám pro Vás složitou úlohu, se kterou si nevím rady:
– Na Diamond Princess onemocnělo 20% pasažérů (něco přes 700 z 3700), přitom karanténa prý nepomáhá, protože coronu roznese klimatizace, jejímiž HEPA filtry vir hravě pronikne – tedy situace na lodi je stejná, jako v místě, kde nejsou vůbec žádná opatření
– V místech, kde nejsou vůbec žádná opatření ale bude nakaženo 70% populace
Jak se to stane?
Tato informace o Hepa filtrech me natolik zaujala, ze jsem obetoval 5min casu abych si overil ze placate hlouposti.
https://smartairfilters.com/en/blog/can-air-purifiers-filter-out-the-coronavirus/
DragonsTongue: to je tak, když neznáte mapu. Hlavním místním šiřitelem informace, že corona projde přes HEPA filtry klimatizací je zrg1.
Dal jsem tomu 0,5 sekundy, abych z toho clanku zjistil, ze placate vy
„That can capture over 99% of tiny air pollution particles“
Ted mi to vezme jeste 5 minut, abych vam vysvetlil, ze celou nakazu muze zpusobit jeden jediny blby virus, ktery projde.
Ciste statisticky, s kazdym vydechem pacose s koronavirem se uvolni nejake mnozstvi, rekneme tisic viru, at nezeru.
Vem si lod diamond princes se 3500 lidma, z toho 700 nakazenych, palim to z hlavy, nebudu to hledat.
Byli tam zavreni mesic. 700pacosu*432000(pocitam 10 vydechu za minutu po dobu mesice)*1000(pocet viru – odhad whatever)
znamena plus minus autobud 300 miliard viru na lodi proti kterym je ta 99procent ucinnost docela k hovnu, ze ?
Pokud navic se ty filtry museli menit, coz asi neprobiha tak, ze by se cela vzduchotechnika utesnila, vydezinfikovala, nabehli by borci v ochrannych oblecich, ty stare filtry zavarili do silonovych obalu a zlikvidovali, aby ani jeden virus neutekl.
Takze znovu a pomalu. Viry HEPA filtrem prolezou ? Prolezou (ne vsecky , ale v dostatecnem mnozstvi zpusobit katastrofu ano)
Da se spolehat na ucinnost filtru v klimatizacich v realnem svete ? Neda (protoze na to nikdy nebyly urceny a ani jejich udrzba s tim nikdy nepocitala)
Meles hovna ? Ano, meles.
Ale jinak dobry pokus, zkus to priste znova a lepe.
Tvrdil jste, ze HEPA filtry vir hravě pronikne – ne hrave nepronikne, filtr ma ucinnost 99%.
To dalsi jsou jen Vase domnenky ktere jste si vymyslel, nicim nepodlozene.
Nikde se nepise ze na Diamond Princess se nakaza sirila pres filtry. Mate zdroj nebo jste si to vymyslel?
Pokud by to tak bylo, nakazila by se drtiva vetsina pasazeru.
Vas vypocet jste si zcela vymyslel z hlavy tak jak se Vam to hodi.
Diskuze je zbytecna.
1. soudruzi nemci zrekvirovali (respiratory) putujicich do ostatnich zemi EU pripadne do Svycarska. …
2. nekde mezi radky ctu,(ze byt na plicnim ventilatoru) je good idea
Kdyby jeste nekdo dalsi mel problem vnimat psany text nebo trollovat.
Smysl sdeleni byl:
1. Nemci kradou a cesky mainstream mlci
2. Pacienti na plicni ventilaci jsou lidi, kterym hrozi tezke nasledky a mnohem lepsi napad je, aby se ti lidi vubec nenakazili, nez bude vakcina.
V tom Rotterdamu teda zůstalo co přesně a kolik? Nějaká Kenova objednávka? Nedaří se mi to zjistit, neboť burešovci zatím úspěšně mlží, kam dosáhnou.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-09/germany-faces-backlash-from-neighbors-over-mask-export-ban
Pisou o zrekvirovanych zasilkach pro Svycarsko, Rakousko. Ale stoprocentne vim, ze neco zadrzeli i nam, bylo to v nemeckem tisku, ale uz nevim kde
Tvl píšou o zákazu vývozu, ten ČR vyhlásila taky. Rekvizice nevidím nikde.
jenze on to nebyl vyvoz, byl to tranzit…. jako mohl to byt kiks, ale taky zly zamer. At si kazdy soudruh vybere to svoje.
Muj letity obchodni partner v Cine mi poslal paletu respiratoru do Nemecka a krabici do Ceska domu. Oboji darem. Krabicku poslal v patek, paletu v sobotu. Paleta je od vcerejska v Nemecku ve firme, krabicka lezi v Plzni na celnici.
Nevim, nevim, ale v Nemecku to funguje rychleji a bez problemu.
Se mááááššššššš – také konexie.
Inak otázka. Ako si pôjdeš vyzdvihnúť balík respirátorov na poštu ak nesmieš vyjsť vonku bez ochrany tváre???? Inak tá povinnosť nosiť všade vonku rúšku platí / bude platiť aj v SR.
To neni pro mne, ja mam pro rodinu polomasky FFP3R s krabici filtru. Ty FFP2 mam pro sousedy, co v unoru rikali, ze ‚je to jen medialni bublina‘. Mam mi to privezt FedEx, z baraku nemusim.
SatanOkkY: stačí šátek nebo šála, vždyť je to fuk.
Bola v tom trocha irónie…..
Autor mi mluví z duše. Čekal bych, že se bude řešit zadání UK, VŠCHT, AV na vyřešení problémů s testy. Premiér ze sebe udělal logistického manažera a dispečera v jednom. Za největší prdel považuji, že celou dobu nadává na EU a teď fňuká, že mu nijak nepomohla.
Babiš nadává na EU? Na tu, co mu platí miliardové dotace? A od kdy jako, můžete mi to nějak připomenout? 8-o
Už ne, a ani mu nikdy miliardy neplatili, jen stamiliony, miliardy si bere ze státního rozpočtu.
Babiš nadává na EU? Na tu, co mu platí miliardové dotace? A od kdy jako, můžete mi to nějak připomenout? 8-o
Od začátku působení v politice…
A tak nadává … vobčas … ale tak nějak přiměřeně … klasika by napadlo něco o Straně mírného pokroku v mezích zákona:-).
https://www.youtube.com/watch?v=trUlwZCU8aQ
ne jednu na 4 dny proti podpisu jako je to v některých nemocnicích v ČR
Esli todle je pravda, tak by ti lidi měli vrátit diplom, protože v jejich pazourách nemá ani ten papír, natož lidský životy co dělat. Nebejt venku ta histerie, tak by si někdo tyhle proslintaný hadry mohl vzít do laborky (možná nějaká diplomka by se na tom dala udělat) a podívat se, co všechno se v něčem takový uhnízdí, kór ve špitále, kde toho lítají mraky.
Jinak si myslim, že reálně je nediagnostikovanejch nakaženejch výrazně víc, jak dvojnásobek, zejména pokud se v takovým banánistánu testují mrzký stovky denně.
o tom prece nerozhodujou doktori
material proste neni, tak neni, protoze se zrovna obednava z ciny
doktori jako zamestnanci se nestaraji o to aby bylo vybaveni a material
Takže dyž nebudou skalpely, tak budou taky kuchat kuchyňákama? Pokaváď chybí naprosto základní věci, bez kterejch hrozí značný riziko ublížení sobě, nebo ještě větší poškození pacienta, tak to nemají dělat. Pokud to dělají i přesto, tak mi něco řiká, že porušují přísahu i legislativu.
Spousta felčarů se ráda povyšuje, jak jsou něco víc, mají přece henty dyplomi, tak by bylo moc vod nich očekávat myšlení hlavou? Pak je hrozný překvápko, že to sami jak tyffová Marry roznáší po celým špitále a sami padají jak hrušky. To řikám celou dobu, tendle bolševickej bordel bude mít na svědomí víc, než kdyby se do toho papaláši nesrali, nevyvolávali paniku a nechali tomu rovnou přirozenejch průběh.
Áčko … v zásadě máte pravdu, i když nestarají se je trochu nešťastná formulace, starat by se měli, ale zajistit to nemohou a není to ani v jejich možnostech.
A z Behemota si moc nedělejte … on má občas takové návaly. Na druhou stranu si v diskuzi většinou vystačí sám se sebou, takže co se mu do toho plést:-))).
Autore, kde jste vzal tohle?
„Pokud jde o první bod, když člověk dospěje do fáze ARDS, pak mu nepomůže nic jiného než umělá plicní ventilace. Většina lidí se pak zotaví.“
Sice technicky máte pravdu, ale jinak je to úsměvný eufemismus. Na plicním ventilátoru umře 49% lidí, to je docela dost, i když „většina“, tedy 51%, to „dá“.
A ty máš odkiaš tie pomery 51 / 49 (OK vs. death)?
SatanOkkY: statistiky z Číny, když bylo 71k případů (dnes je přes 80k). 49% z těch s kritickým průběhem (kterých bylo 4.8%) zemřelo.
Pro doplnění: lehký průběh 80.9%, vážný 13.8%, neznámo 0.6%.
A pro další doplnění, i když to jsem spíš měl napsat pod příspěvek, co jsem dal pod článek o soudružských opatřeních – úmrtnost dle věku:
0-9 let: 0
10-19, 20-29, 30-39: všechny kategorie 0.2%
40-49 let: 0.4%
50-59 let: 1.3%
60-69 let: 3.6%
70-79 let: 9.8%
80+: 14.8%
Z toho je vidět, že je to naprosto dramatické depopulační opatření, jak tu místní hlupci tlačí… Spíš někteří mladší měli smůlu, že je to skolilo s dohromady s něčím jiným. Třeba někdo s infekcí jako má pisatel článku o neschopných doktorech by to nemusel úplně rozdýchat, kdyby se k viru dostal v blbou chvíli. Nebo někdo s těžkým oboustranným zápalem plic, to může mít jeden klidně i ve dvaceti a pak taková corona není zrovna dobrý společník. Běžný zdravý člověk na to neumírá, ale to se nehodí pro šíření paniky.
Nasadit rukavice, vytáhnout dezinfekční sprej, očistit vozík v kauflandu, roušku raději i v autě, co kdybych se nakazil sám od sebe?
Mily anonymni autore, cely tvuj clanek stoji na tomhle:
Hlavní rozdíl mezi přístupem ČR a Německa (+ dalších zemí) je ale cíl všech těch opatření a jejich smysluplnost. Němci počítají s tím, že se při epidemii nakazí velká část populace, dokud se šíření nezastaví přirozenou cestou. Proto se soustředí se na to, aby mohli nemocné léčit, ne zcela zabránit jejich nakažení (tenhle cíl považují za nerealistický). Tenhle program má dvě složky: 1. zvýšit kapacitu zdravotního systému pro léčbu infekce a 2. zpomalit epidemii tak, aby ji zdravotní systém zvládal.
Coz je spatne. CR temi silenymi opatrenimi kupuje cas pro zdravotnictvi, protoze jak jsi si uz racil vsimnout, my nejsme Nemecko. Temi opatrenimi CR nechce nakazu zastavit, nicmene zpomalit jeji sireni tak, aby se to dalo zvladnout – byt jenom tim, ze v dobe karanteny dorazi konecne ochranne prostredky pro zdravotnictvi v takovem poctu, aby se lekari mohli venovat pacientum(vzhledem k nekterym doktorskym horror story na internetu je otazkou, na kolik se tak stane).
Jestli mas dal mylne predpoklady, to jsem necetl, ale co tak vidim fatdwiho nade mnou, tak asi jo.
Driv bylo zvykem psat zdrojovany text. Dnes uz to moc zvykem neni, coz je skoda, nicmene i tak bych rad videl zdroj puvodu myslenky, ze nas cil je rozdilny od Nemecka. Zastavit ten virus slo. V dobe, kdy byl v Italii a vyzadovalo by to jeste vic pravomoci fizlum a nove fizlovske metody, proti kterym se specificky zde na webu tolik horuje.
ano, je zde particka navzajem si pritakavajicich lepsolidu, kteri maji patent na pravdu
No ani ja nechci, aby PCR mela jeste vice pravomoci, na zastaveni viru by potrebovala mit okamzity pristup k pozici telefonnich cisel a adres techto telefonnich cisel, to same u platebnich karet. To se mi ani trosku nelibi.
Tu je v článku námet ako nato:
https://www.aktuality.sk/clanok/771975/v-domacej-karantene-sme-boli-dva-mesiace-europania-neuveritelne-hazarduju-hovori-slovak-zijuci-v-sanghaji/
Big Brother jak vyšitý – aspoň vidno ako ďaleko to mal čínsky súdruh zmáknute to sledovanie dávno pred vírusom. A možno to pustili nárokom von z labáku, aby otestovali vernosť svojích oviec….
SatanOkkY: to jsou bláboly, příšerný. Nepochopení základních informací, zergovina jak vyšitá. Ten pán by si měl zajít k zrg1 do bunkru pro svůj příděl alobalu. Nezapomenout se mrknout, co na to říká apka, naskenovat sedadlo, změřit teplotu pokladní, zavolat styčnému důstojníkovi, jestli si může prdnout…
Ak je pravda ten článok, tak ten pán čo momentálne žije v Shanghaji si môže veselo behať po meste, lebo Čína to vraj už zvládla.
SatanOkkY: mě spíš zaráží demence, která lidem brání vidět rozdíly v úmrtnosti dle věku a mluví o „situaci v Itálii“ jako kdyby byla s Čínou srovnatelná. Že je pak spokojen, jak to soudruzi všechno zmákli, za Hitlera tu prý taky byl pořádek…. Nikdo nikam zbytečně nelezl a tak. Zlatý časy, ne jako dneska, kdy si každej cárá po světě.
Žvásty o tom, že nemocný není nemocný a vesele vše roznáší, bludy o tom, že jen 20% lidí má příznaky (tohle procento přitom má „těžký“ až „kritický“ průběh) – a tento tupec bude vydávat knížku.
Asi moc chemtrails, nejspíš nebyl k dostání alobal a tak to během karantény schytal víc než obvykle.
Kurva, bavíme sa o tom istom článku čo som linkoval, alebo mi ušli nejaké príspevky medzi tým?
SatanOkkY: samozřejmě, tady zasvěcené komentáře o Itálii, ani slovo o tom, že by snad úmrtnost mohla být dána věkem, prostě je to jedno číslo, pro panikáře a dementy ideální strašák:
„Sledujete ako sa to vyvíja v Taliansku? Má to tam dosť dramatický priebeh…
Áno, je tam 7-krát väčšia úmrtnosť ako v Číne (okrem Wuhanu).
To je desivé…
WHO varovalo už dávnejšie, že v EÚ bude úmrtnosť vyššia ako v Číne. V Číne bola úmrtnosť menej ak 1%, vo Wuhane 3%.“
Taky tam byli všichni super, zatímco Evropani neposlouchají, šmejdi (ten kretén ví prd o tom, co se tady děje, ale má jasno):
„Ťažko povedať, ale väčšina ľudí to tak predpokladá, aspoň tu v Číne. Hlavne keď sa Číňania pozerajú ako Európania neposlúchajú, nenosia rúšky, chodia na ulice. Tu boli naozaj všetci doma.“
No a zde nám ten vymaštěný kriplík zerguje zcela lživě o tom, jak je to s těmi příznaky:
„Prosím, poslúchajte a buďte doma. Iba jeden z piatich nakazených má príznaky, ale všetci piati vírus ďalej roznášajú.“
No asi mi niečo ušlo, ale aj v Číne sa udával počet všetkých obetí – samozrejme v rámci oficiálnych čísel – bez nejakej selekcie podľa veku.
Takže ak niekto v rámci diskusie / interview porovnal mortalitu (oficiálnu) v Číne a Taliansku (dajme tomu aj vztiahnutú na počet nakazených) tak mu vyšlo / vyjde ozaj razantný rozdiel v počte, ale aj náraste nakazených a hlavne mŕtvych. A je jedno v akej vekovej kategórii sa mŕtvy nachádzal.
A ty sa čuduješ číňanom / počínšteným ovciam, že nás majú za nezodpovedných blbečkov? Proste oni si tým prešli (tvrdou karanténou) a zjavne to prinieslo úžitok tak proste veria na dané opatrenia. Odhliadnuc od toho, že aziati si namrdajú rúšku na ksicht hneď keď cítia nejaké príznaky choroby na sebe (väčšina teda).
Ak by dodal v tej vete, že každý piaty nakazený má ŤAŽKÉ príznaky choroby tak by mu to podľa oficiálnych štatistík sedelo. Lebo oficiálne 80% nakazených nemá žiadne príznaky, resp. len mierne.
Sa čudujem, že sa odbavuješ na takých záležitostiach a ušla ti podstata môjho príspevku – aplikácia BIG BROTHERa v takej miere, že všetci návštevníci týchto stránok by sa z toho posrali namieste.
SatanOkkY: ano, to Vám zjevně ušlo. Statistiky jsem Vám vypsal o pár příspěvků výše, tak stačí scrollovat trochu nahoru.
Ano, vyjde mu blábol, to se právě snažím uvést na pravou míru.
Já neříkám, že se tomu divím, já říkám, že je špatně, když tyhle hysterky kážou v médiích rozumy, aniž by měli jakoukoliv osobní zkušenost. Já člověka bez roušky už pěkných pár dní venku neviděl. Počet lidí venku mizivý s běžným standardem. Ale kokotko z Číny, který „chodil jen nakupovat“ už ví, že tady se určitě „jen nakupovat“ nechodí, tady se neposlouchá, hrůůůůzáááá! Takový ať v té Číně zůstane a drží tam hubu a krok a nevyjadřuje se k situaci u nás, kde o ní ví kulové. Silně pochybuji, že to na SK vypadá jinak než v ČR.
„Mierne príznaky“ ještě pořád znamenají, že máte teplotu a suchý kašel. Lidí bez příznaků je jen 20%. Takže ne, nesedělo by to, byl by to pořád strašný blábol.
To mi vůbec neušlo, jen jaksi bylo předmětem mé kritiky nikoliv nasazení big brothera, ale debilita dotyčného a jeho neschopnost zpracovat data společně s pocitem, že je oprávněn vyjadřovat se k situaci tady.
pre fatdwi 25.03.2020 v 8:21
Tvoje štatistiky som videl a aj som si ich prečítal a myslím, že aj pochopil. Ale aj tak nemajú k danému interview nijakú veľkú výpovednú hodnotu.
Článok vyšiel 13.3.2020 o 09:00 v on-line verzii denníka Aktuality. Takže sa dá očakávať, že dané interview bolo robené skôr – nech nežeriem 9.3.2020. Takže ten chlapík videl / čítal situáciu v Európe ešte skôr a podľa toho sa vyjadroval. A to v tej dobe bol kľud ešte aj v post-socialistických (ČR, SR, HU atď.) a nieto ešte v západnej Európe. Takže ak si ten počínštený Slovák s českým menom porovnal situáciu u nich v Shanghaji s obrázkami Európy tak je jasné, že si musel myslieť, že sme totálne nezodpovedný. Cestovalo sa hore dole, všetky obchody otvorené, ľudia bez ochrany atď. Vztiahnuť si to na situáciu z posledných dní v ČR či SR je kokotina jak voda v koši.
Inak klameš aj ty – v tebou zverejnenej štatistike („stačí scrollovat trochu nahoru“) sú uvedené podiely ľahkých, vážnych, kritických a neznámych priebehov v sume 100,1%. Takže tvojích jen 20% bez příznaku je niekde v prdeli. Takže ti vychádzajú bláboly. Akurát s tebou nikto nerobil rozhovor do Aktualít tkaže nie si hysterka v médiích, ale len tu na webe.
Keď sa môže kadejaký nímand z ČR či SR (jadro tohto webu) vyjadrovať k situácii v Číne, Italiansku či Espanii tak sa môže počínštený Slovák vyjadrovať k situácii v Európe. Hlavne keď si vezmeme, že ani len celá Európa nemá takú rozlohu ako polovica Číny a máme aj sotva polovicu obyvateľstva…..
SatanOkkY: že jste je pochopil si myslíte špatně.
Statistika průběhu nemoci má se statistikou příznaků společného konkrétně co? Snad jen, že „bez příznaku“ bude jistě podmnožinou „lehkého průběhu“, ale to je tak celé.
Součet je dán zaokrouhlením, mění to něco nějak zásadně?
tohle neni cinsky model, to je jihokorejsky.
V jizni Koreji to do zeme privezla nejaka posahana sekta a jihokorejci je vsecky dohledali , zavreli, dohedali vsechny, ktere stihli nakazait a zavreli a vsechny ostatni, kteri by se od nich mohli nakazit, otestovali a pokud to meli, tak je zavreli az nakazu zdolali.
Na to nam chybi uplne vse, od sofistikovaneho systemu testu zadara, pres disciplinovanou populaci, penize, technologie a zdravotni kapacity, ktere ty pacienty poleci a udrzi v izolaci, aniz by nakazili x stovek dalsich.
cinsky model byl docela jiny. policajt s teplomerem a kalasnikovem na kazdem rohu, cele provincie zamcene doma, centralni distribuce jidla, centralni monitoring, kdo mel teplotu plus priznaky, supajdil ze sveho baraku do karanteny za ostnaty draty.
Zadny byznys krom prace z domu na pocitaci, zadne chozeni po obchodech, nic takoveho, co se u nas stale muze.
I pres tahle opatreni s tim valcili 3 mesice.
Nas pristup je kombinaci obou, ale z te blbe pulky. Netestujeme jako Korea a nezamykame lidi jako CIna.
Vysledek bude IMHO trosku opozdena Italie, kde se chytnem za nos az vycerpame kapacity nemocnic a lidi budou umirat po stanech, pak budeme stejne muset zavest Cinu, protoze na Jizni Koreu uz je pozde prakticky uz ted.
Hmmm. Jen nechci slyset neco ve smyslu – kdo to mohl vedet. 3 mesice po cine bych spise chtel slyset neco, proc jsou evropani takovi curaci a nic nedelali.
To, co teď vidíme v Itálii, je výsledek strachu italské vlády, že se jim stát rozsype pod rukama úplně.
Italové žijí úplně jinak a nařídit jim to, co nařídil bureš tady, tak je toho krvavá lázeň.
My jsme od minulého bolševika zvyklí držet hubu, krok a šlapat. Máme to nějak podvědomě pořád v sobě, plus samozřejmě stigmata z nedávné minulosti.
Ještě pěkný kus závitu na utažení zbývá. Měli bychom se modlit, aby po tom zbytku závitu někdo zavčas bacil kladivem, aby už utáhnout nešel.
Italové jsou ale „zašroubovaní“ na to maximum, které tamní zvyklosti dovolily. Už nežije generace, která by sdělila mladším, jak to bylo za Mussoliniho a protože se za něj vždycky styděli, tak ani ta další generace neví nic o tom, nakolik byly šrouby utažený tenkrát. Italská vláda se oprávněně obává, že každým dalším opatřením může vyvolat sociální nepokoje, protože Itálie opravdu JE přestárlá.
Italští senioři mezi mladšími obecně požívají úcty a hlavně péče, která je pro nás, středoevropské pohany, úplně nemyslitelná.
Ono to vypada, ze ex vychodni bloky plus asiati to zvladaji lepe. Americani se zmohli akorat na to vykoupit obchody s jidlem a se zbranema a Nemci se zmohli na to vykoupi zlato a zabavit respiratory vsem zemim okolo, ktere byly tak hloupe a poslaly to pres nemecko.
A Evropska Uhnije je uplny vrchol. Neuzitecnejsi bandu kokotu aby jeden pohledal.
No jo.
My i Slováci, Poláci a nesjpíš i Maďaři jsme prostě zvyklí si nějak pomoct sami, v případě nedostatku téměř čehokoliv.
Východní Němci už asi tolik ne, tam se takové to typické „domácí kutění“ provozovalo v úplně jiném, menším měřítku, než v jiných soc-zemích. Bylo to i za socíku čisté hobby a bez nutnosti to dotahovat k funkční dokonalosti, když dokonalý tovární produkt prostě nebyl.
Teď se nám ten bývalý bolševický bordel, co zplodil naše schopnosti si vždycky nějak poradit, docela hodí, řekl bych.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hackathon-plicnich-ventilatoru-vyrobime-jich-500-za-tri-tydn/r~dfeac4686cf511eaaabd0cc47ab5f122/
Sice to zřejmě dělají mnohem mladší lidi, ale ti museli být někým vychováni.
Jinak na tu iniciativu covid19.cz bude potřeba dávat sakra dobrý pozor, aby v zápalu boje nenadělala víc škody, než užitku.
Diskutoval som minulý týždeň s východným nemcom (asi 55 ročný) samozrejme aj na tému Covidu a teda nejak sa tým nestresoval, že ako to easy prebieha u nich v DDR+BRD. Jedine z čoho malm obavy bolo, že či bude doma o štvrtej poobede v sobotu, lebo mali rodinnú oslavu. Resp. ešte ho sralo, že just v sobotu sa ochladí, keď bol celý týždeň hic.
Tak hlavní věci v Itálii – tísíce čínských dělníků pracujících přesně v těch oblastech, kde jsou teď nejvíc v prdeli. Samozřejmě tam do konce února klidně lítali letadlem. Nemluvě o dalších tisících číňanů, co tam jsou nelegálně. viz. Italsko Čínská hedvábná stezka.
Ideální řešení je pak vyvolat nějakou takovou zrgovskou paniku a všechny starý a potenciálně nejvíc ohrožený lidi nahnat do nemocnic, kde se všichni okamžitě nakazej.
Jižani to opravdu neberou vážně a pak naopak zpanikařej. Něco jako tady lidi dělali s moukou a toaleťákem, ale tam je to mnohem masovější.
O tom, jak je na tom Itálie ekonomicky a jaký maj zdravotnictví si iluze už nedělám vůbec.
Hovno se rozsype. Na normální chřipku tak každoročně umírá 10 000 – 20 000 lidí naprosto normálně. Panika, totalitní řešení, strach, to je to, co to tam doopravdy může rozesrat.
Já bych to ke chřipkové epidemii vůbec nepřirovnával.
Během ní se totiž nikde nevyskytne potřeba, v mnoha nemocnicích napojit třeba 300 lidí naráz na UPV.
Je to také respirační nemoc, ale dá se s ní bojovat i doma v posteli a bez ventilátoru.
Kolik lidí nakonec obyčejná chřipka v průběhu roku zabije, je tady naprosto irelevantní.
Ty dvě nemoci prostě nesnesou srovnání vedle sebe, byť to k tomu svádí.
Tou nutností intenzivní péče je to nesrovnatelné.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tuhle-valku-nejde-vyhrat-100-0-pise-profesor-pavel-kolar-o-koronaviru-95254
aspoň si to přečti celý jo
covid19 ma proste blbou imunologickou reakci. Bud dostanete oboustrany tezky zapal plic, nebo ne. mechanismy zatim nejsou prozkoumane, ale ja nejsem doktor, treba uz se neco zjistilo. vek nad 70, koureni, cukrovka, vysoky krevni tlak, chronicke respiracni nemoci, poruchy imunity atd tomu neprospivaji. A pak je tu samzrejme druhy faktor, ze to je nova zalezitost, nikdo nema protilatky, proto se to siri jako zbesile. Ze to je „sezonni rymecka“ byla odzacatku mantra Kavarny, lepsolidi, medii a povsechne S0rosovych stetek, ktere to urcite ze sve tupe hlavy nemaji. Dostali proste impuls od S0rosa o tom psat takhle. Zjevne s ucelem zajebat prvotni reakci a pomoct depopulaci na plne kule.
Je to proste bojovy depopuacni virus elit a podle toho je k tomu treba pristupovat.
servisdok: nemáte pravdu, ty dvě nemoci lze srovnat celkem snadno. Jen je nutné se v rámci coronaviru podívat taky trochu po detailech a nehltat obecné zergoviny bez ladu a skladu.
Současně je nutné si uvědomit, že to nebude možné nikdy zcela vymýtit – i ta chřipka je tu stále s námi. Jen už nedělá to, co když tu byla španělská.
Aha. Takže pozornější čtení všech názorů, ne jen některých, je „hltání zergovin“. Budu si to pamatovat a polepším se.
servisdok: pozornější čtení všech názorů by právě vedlo k nutné formaci názoru jiného, než že je to hrůza, která nesnese srovnání s chřipkou.
A tak samozrejme ze to není žádná „horsi chřipka“. Kdyby to byla „horsi chripka“, tak uz se tedka mrtvi pocitaj na miliony.
podle mne by se mela vsechna prijata opatreni pomerovat treba s poctem mrtvych na siilnicich za rok, nebo s poctem sebevrazd … pokud mene .. neadekvatni ..
trevor12
24.3.2020 v 16:31
souhlasim s vami.. tahle silena panika je masakr..
srovnani s chripkou samozrejme snese.. obzvlast v itali..
Podle výsledků studie, otištěných v International Journal of Infectious Diseases, zabíjela v Itálii nákaza chřipky velmi drasticky i v minulých letech. Zkoumány byly roky 2013/2014, kdy tomuto onemocnění podlehlo 7 027 lidí, o sezonu později, tedy 2014/2015, to bylo již 20 259 Italů, dále v zimě 2015/1026 15 801 obyvatel a přelom let 2016/2017 ukončil život dokonce 24 981 lidem, žijícím v tomto státě.
Tohle je blbost.
1) na silnicích se lidi zabíjej tak nějak průběžně a systém je na to nastavený. U korony je průser právě to velmi rychlé šíření populací, kdy při jejím opravdovém „rozjezdu“ by špitály prostě neměly kapacitu poskytnou potřebnou péči všem potřebným.
2) když přivezou někoho polozrakveného na áro, tak v 99.99% případů on sám nepředstavuje pro personál špitálu nějaké riziko. Pokud teda čekající sanitáře nesejme driftující záchranka:-). Korona je svině a má se velmi k světu, takže při troše smůly a nevědomosti/podcenění vám může během týdne lehnout půl špitálu jedna radost.
Při srovnávání s chřipkou je pak potřeba si uvědomit, že je to prostě novinka, takže žádné vakcíny, žádná imunita z minulých let, žádné vyzkoušené léčebné postupy či cílené léky.
Není to morová rána, ale momentálně to taky není úplně sranda. Naštěstí … s ohledem na to, jak moc na to (ne)umíme adekvátně reagovat.
Hodí se připomenout, že při nehodě mikrobusu a výše se zranění rozvážejí do více nemocnic, protože systém je historicky nastavený na nízké počty akutních pacientů, jak píšete.
Těžký případy chřipky samozřejmě taky končí až na přístrojích, i když jo, tam jde víc o celkový selhání organismu než jen plic.
Každopádně je to nafouklý, protože o těch kvantech mrtvol co tam ročně mají na „běžný“ nemoci se už ani nemluví, ale tady všichni panikaří, i když to je tak srovnatelný.
Problem Nemcu je litani z extremu do extremu. Kdyby uz pred dvema tydny nakazali aspon blby rousky (a oni by je urcite narodu umeli sehnat drive a spolehlive), tak tam byl klid a verim tomu, ze by tim prooserem proplachtili celkem plynule.
Takhle ale cim dal tim min Nemcu veri vlade. Jeden muj zamestnancec vcera vlitnul na protilehlou stavbu a sebral Ukrum vsechy mozne respiratory, co tam meli navic. Samozrejme Ukri cernota, takze ani nepipli. Zamestnanci jsem rekl, at se stavi ve firme, je tam respiratoru ted dost a tem Ukrum at to vrati.
Zatim to Nemci zvladaji lecit/pohrbivat celkem dobre. Pokud by jim to ale vyskocilo, tak je otazka, co na to bezni Nemci budou rikat. Bavorsko ma druhy nejvetsi pocet nemocnych i mrtvych v Nemecku.
No v Bavorsku je to ozaj nic moc – už minulý resp. predminulý týždeň boli všetci lekári v plnej pohotovosti. A to podľa mojich insiderských informácii povolali do zbrane aj dôchodcov a nedoštudovaných medikov. Majú Angst.
Tady žádnej cíl deklarovanej není, nějakej kriminálník si opět kriminálním způsobem něco zavedl a protože mezi těma svejma panákama má naprostý trotly, co nezvládnou ani normální chod resortu, natož todle, polním ministrem udělal starýho vojcla. Je to tragikomedie v přímým přenosu, kdy ten nalevo nemá ponětí, co řekne a udělá ten napravo.
Pomůcky nejsou a nějakej čas eště nebudou. Mezitím se začne hroutit ekonomika, tak sem zvědavej, z čeho se to nakoupí a kdo pak bude živit ty nezaměstnaný. No ale co, holt se to nechá chvílu dusit a až začnou nepokoje, tak lidi pochopí, že je jaksi důležitější žvanec dneska, než párprocentní (nanejvýš) šance na těžší rýmičku kdovíkdy potom.*
______________
*A to eště u nejstarších, což jako nikdo asi programově nechce, aby pozumírali, na druhé straně je to stejně brzo čeká a není možný prožrat budoucnost nynější a příští generace pro to, aby ta před-před-předchozí žila o pár let dýl, to je přece naprosto postavený na hlavu. Kdykoli za války a v nouzi staří lidi todle chápali automaticky a mladším místo uvolnili dobrovolně. Ptal se jich vůbec někdo, za uvážení toho, co to bude stát, esli jim to za to stojí, esli to sami chtějí? Nebo nějaká skupina dobroserů tady mluví za ně za všechny?
Co tím chci říct – je to otázka přiměřenosti opatření. V tom souhlas s autory posledních článků – optimum se jeví něco v podobě dát doporučenou autokaranténu těm starším, spousta netáhel je může doma zásobovat, doporučit paranoikům ochranný pomůcky a doporučit omezení větších shromáždění. A následně řešit individuálně jednotlivý těžší případy, kapacity jsou. Všechno pozavírat, vypnout základní zdravotní péči a posrat se panikou, což se děje teď, rozhodně fakt není správná cesta. Protože pokud se to posere, ve výsledku ti staří nejspíš zemřou taky a k tomu ještě hromada dalších, co by nemusela.
deacon … takže pokud to chápu, tak podle vás bylo U NÁS potřeba nasadit poměrně velmi restriktivní opatření zejména proto, že došlo k předchozímu podcenění situace, což se projevilo například i v tom, že i zdravotnická zařízení měla absolutní nedostatek ochranných prostředků a jiného potřebného materiálu?
Nepolemizuji, jen se ptám.
Tak samozrejme, že sa tými drastickými opatreniami zakrýva neschopnosť štátu (a nielen ČR, ale aj SR) t.j. ľudí, ktorý berú nadpriemerné platy, zabezpečiť dostatok a kvalitu všetkých pomôcok pre zdravotníkov, záchranárov, policajtov či vojakov aby mohli v prvej línii čeliť danej hrozbe. A nielen pomôcok ale aj adekvátnych priestorov, prístrojov, zariadení či sanitiek na prevoz nakazených. Nehovoriac o možnosti zabezpečenia testovacích sád.
Takže obyvateľstvo bolo potrestané za to čo dojebali „elity“……
V podstate ano. Krome toho, ze kdyz to zkusili hezky (kdo prijel z Italie, necht se nahlasi a jde do karanteny), tak to nefungovalo(v Italii 20k lyzaru, v karantene 1 700 lidi). (nicmene podle vseho na to mrdaj vsude)
Ale ano, hlavnim pruserem byl nedostatek ochrannych prostredku a fakt, ze na posledni chvili, prekvapive, nebyly k dostani.
Díky za odpověď, takto se s tím dá ztotožnit.
Ano. Myslím, že někteří novináři už to mají seřazeno od 27.1. prakticky minutu po minutě.
Všecky ty lži, mlžení, lavírování i výsledky „práce vlády“.
Takto seřazeno, podloženo natočeným materiálem, to bude bečkou střelného prachu.
Jak jsem psal, cast z toho uz odvysilali ve 168 na CT1. Nebylo to to nejlepsi, na YouTube by asi sel najit lepsi sestrih, ale ani to jim IMO nezlomi vaz.
protoze jak jsi si uz racil vsimnout, my nejsme Nemecko.
To jistě nejsme, ale snad i touhle akci si vohnouti Cesi uvedomi, ze bychom meli delat maximum, abychom na tom byli jako oni.
Moc velke nadeje v to nevkladam. Uz jsem to tady myslim zminoval, ze kdyz jsem nekde psal, ze by se mela nest zodpovednost, reakci mi bylo, ze to podcenili vsude a ze co bych vlastne chtel. De fakto velka cast lidi politiky chrani a mysli si, ze to zvladli v pohode. Takze spis ne :(
Tak vono totalitní manýry, zákazy, příkazy a přísnost obvykle v lidech jejich vlastní odpovědnost moc nevyvolávaj, nečekaně. Spíš strach a snahu všechno jen vochcat. Tomu se pořád ještě někdo diví?
Len tak narýchlo – z toho odkazovaného článku o tom ako nemecko objednáva v nemecku.
Je pekné, že nemecká vláda objednáva tie „dýchacie prístroje“ u domácej nemeckej firmy, ale je v tom háčik. Resp. teda riadny hák. Firma Dräger (tu na tomto serveri veľmi „obľúbená“) dostala zakázku na 10 000 kusov „dýchacích prístrojov“ (ak som dobre pochopil tak väčšina týchto prístrojov má byť uvedených do prevádzky do konca roka??????) čo predstavuje mnohonásobne väčšie množstvo ako je ročná produkcia firmy Dräger ohľadne týchto prístrojov. Momentálne sa u firmy Dräger jedná o ručnú výrobu týchto prístrojov. Takže to nieje tak, že teraz Dräger nabehne z jednej smeny na tri a hurááááááááááááá. Navyše Dräger nakupuje viac ako polovicu komponentov od iných firiem (nielen európskych ale aj z iných kontinentov). Dräger má na týchto prístrojoch hlavnú ryžu z kompletácie a softvéru (ich vývoj). Takže Dräger musí zohnať nových sub-dodávateľov na komponenty a personál na kompletáciu. A potom majú ešte problém, že nemajú dostatok skúšobných staníc na overenie funkčnosti zariadenia. Vyrábajú sa totiž 2 druhy týchto prístrojov – na invazívne dýchanie a na ne-invazívne dýchanie – a tie sa odlišujú svojím prevedením a aj testovaním hotového výrobku. No a za ďalšie – prístroj musí byť na mieste činu uvedený do prevádzky (nastavený) za pomoci Dräger technika a anesteziológa nemocnice (zariadenia). No a ešte jedna vec – Dräger má zazmluvnenú výrobu týchto prístrojov aj pre iných zákazníkov v iných krajinách (takže je otázka kto bude uprednostnený). A vraj ta celá zákazka stála 200 miliónov Eur a predaj bol vraj za cenníkové ceny (takže 20 000 Eur za prístroj). Myslím, že dobý biznis pre Dräger pod heslom:“Wir schafen das……..wieder“.
Takže háčiku, ty považuješ za správný, když Babiš a Co pošlou letadlo pro materiál do číny, kterej si umíme vyrobit tady. Zatímco Merkel a spol zadají zakázku německé firmě, která nabere další zaměstnance, momentálně nabírají všichni zasilatelé apod, plus výrobci desinfekcí, plus výrobci zdravotnických pomůcek, takže to je v nepořádku, protože peníze zůstanou v Německu? :D Kdybysme v ČR měli pročeského a ne pročínského premiéra a prezidenta, asi by se nám žilo líp.
Zajímavé. Znám osobně jen jednoho výrobce materiálu, který je momentálně potřeba, a ten vyrábí, až se z něho kouří. Ale je to málo. Není zařízen na výrobu tak velkých šarží, jaké trh žádá, protože až do letošního ledna po něm trh taková množství nechtěl a na sklad je prostě nevyráběl. Jako nikdo na světě. I kdyby nabral víc lidí, ve stávajících provozech je neuplatní.
Nedávno zde servisdok uvedl, že množství pomůcek podobné dodávce do ČR dodala Čína do Belgie. Jsou to stejní chudáci jako vy v ČR a mohlo by se jim tam žít líp?
Do Belgie!???
To je ta země, co tamní šéf senátu navštívil loni Tchajwan?
Já myslel, že takovým už ani nedodávají vůbec nic…
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/jacques-brotchi-cina-tchaj-wan-jaroslav-kubera-belgie/r~59ced2705ec711ea9d74ac1f6b220ee8/
Z odkazovaného článku:
V květnu téhož roku se pak se souhlasem belgického ministerstva zahraničí vypravil na Tchaj-wan.
„Varovali mě, ať si dávám pozor a neposkytuji žádná prohlášení. Což jsem dodržel, ani jednou jsem tam nepromluvil do mikrofonu. Neposkytl jsem žádný rozhovor, ani potom v belgických médiích,“ popisuje průběh návštěvy sedmasedmdesátiletý člen liberální strany Mouvement Réformateur.
To je prostě boží.
Jako hezká představa, ale …
Fakt máme všechny podmínky, abychom byli velmi rychle, v řádu týdnů, navýšit řádově!!! výrobu uvedeného? Že jenom stačí nahnat hákoše ke strojům a bude?
Si nějak nejsem jistej.
A i když teď řada firem stojí a možná skončí, fakt je možno jen tak ty uvolněné hákoše zapojit do výroby potřebného?
Nevím, ptám se … osobně mi to nepřijde úplně jako prdel.
Jako o stěhování průmyslu za Ural jsem taky něco četl, ale … a i tam to nebylo z měsíce na měsíc a i když někdy jo, tak to ze začátku poněkud drhlo. A to ty podniky často stěhovali i s těma hákošema.
Souhlas. I pokud by se podařilo nahnat všechna volné ruce ke strojům, stále jsou zde materiálové toky a potřeba odborného personálu k alespoň některým úkonům a k řízení práce.
Připomíná mi to zážitek z vojenské služby: vemte si pět vojáků a vykopejte tu jámu./Ale máme jen jednu lopatu./ Tak si vemte celou četu!
Tak poďme od konca.
Ak by ste v ČR (ale to sa dá vztiahnuť aj na iné krajiny) mali vo vláde ľudí ktorí by konali v prospech občanov (všetkých) tak by sa vám všetkým žilo ozaj lepšie.
A teraz od začiatku.
Nikde som neadoroval postup českej vlády, len som pribrzdil optimizmus autora článku. Inak koľko firiem v ČR je schopných vyrábať veci, ktoré momentálne najviac chýbajú (rúška, respirátory, tvárové masky s filtrami, celotelové obleky, dezinfekcie, dezinfečné mydlá, dýchacie prístroje, prístroje na pľúcnu ventiláciu, prístroje na mimotelový obeh krvi a jej okysličenie atď.)? Asi ich porátaš na prstoch rúk skúseného lesného pilčíka. A koľko z tých firiem je schopných pokryť momentálny krátkodobý dopyt? Jedna? Ani jedna?
Ono je tu ešte jeden problém – česká firma musí vyrábať podľa predpisov, zákonov a noriem, lebo ak by niečo dodali a nejaký zmrd by našiel v reťazci výroby nejakú chybu tak by im to Andrejovy chlapci zrátali aj s úrokmi. Na druhú stranu môže číňan jebať na všetky predpisy a zaplaviť európu kadejakým šuntom (hlavne že na tom bude správny štempel) a všetci mu v prípade reklamácie môžu akurát nafúkať práškovy cukor do zadku……