Hezky popsáno, mám stejný názor. Neschopnost tzv. selského rozumu se bohužel promítá nejen ohledně EU ale i u volby naší vládní garnitury, kdy vedoucím je bývalý agent Stb, přistěhovalec ,bývalý komunista, přepoctivý miliardář co maká a lhář a na Hradě sedí sebestředný mstivý stařec z líhně prognostického ústavu kde byli samí komunisté ( zcela náhodná podobnost věku s Brežněvem, Andropovem, Černěnkem a také s L.Svobodou…). Takže spravedlivé a hlavně pravdivé posouzení vztahu ČR s EU nejsme jako lůza vlastně ani schopni. Mnoho jak píšete podlehne masáži sdělovacích prostředků a tisku. Zpráv objektivních a hlavně pravdivých je bohužel poskrovnu a jsou dobře maskovány armádou dobře placených úředníků.
Jihocech Honza
Babiš není žádný přistěhovalec, narodil se v Československu stejně, jako já. To, odkud pochází, z něj nedělá o nic horšího darebáka, jakým je.
bullshitoza
Jihočechu Jendo, tak se hned nečerti, AB narozen 2. září 1954 v Bratislavě, tak je tedy český politik a podnikatel slovenského původu. To je ale asi na něm to nejméně vadící oproti lumpárnám co má na svědomí a kolik nešťastníků má na svědomí.
Ja nejsem presvedceny ze by se nam vedlo lip bez EU. Idealy jak si zaridime tu nasi zemi, ekonomiku, zemedelstvi po svem jsou hezke ale skoncilo by to prakticky tak ze by nam vladl jeste vetsi gangsteri a natahovalo by po nas Rusko pařáty jeste vice nez ted. V prumeru nejsme smyslenim na urovni zapadni evropy, budme radi ze jim slouzime jako levna pracovni sila. Ekonimicky pokrok nasi zeme neni zpusobeny tim jak zodpovedne a strategicky se chovaji nasi politici ale jednoduse tim jak jsme geograficky umisteni, jsme proste vedle nemecka a ekonomicky nas to neuveritelne vysvihlo.
martinw:
Pokud líp znamená ekonomicky, pak těžko říct. Ale rozhodně by nám bylo líp ve smyslu rozhodování o vlastních záležitostech. Naši politici jsou zkorumpovaná zmrdská pakáž, jako všude jinde, jenže něco jiného je prosadit zmrdovinu stylem „Brusel to tak chce, co můžeme dělat, my to nějak zmírníme, to jsme dobrý co“ nebo to představit voličům jako vlastní nápad. Prošlo tu už leccos, ale domnívám se že např. věci jako kvóty na migráčky nebo omezování držení zbraní by na lokálním písečku vypadalo úplně jinak. Brusel nemusí podkuřovat nějakým voličům, nemůže prohrát volby, takže si může dělat, co chce bez ohledu na lokální politiku – alespoň ve vztahu k menším zemím.
Cerny Mor
Ada: hmmm hmmm, když je zde zmíněn Brusel a omezování držení zbraní: asi by stálo za to dodat, že jednotlivé země mají vlastní úpravy pro držení zbraní, vesměs mnohem tvrdší, než je česká, finská či jiná úprava; že mluvíme o pravidlech držení zbraní v rámci volného pohybu osob (Schengenu) – tedy nejenom zemí EU a o nějakém minimálním standartu, který je ve většině zemí EU mnohem přísnější.
Taky se můžeme bavit o tom, které to jsou ty země zbraním zaslíbené, vyloučíme-li země v chaosu či bezvládí. Rusko, Čína? Ani náhodou; a až do komunistického puče v ČSR platila přísná a jasná pravidla pro civilisty a střelné zbraně: držet volně celkem ano, nosit volně – ani náhodou.
O ekonomických dopadech členství v EU nemá cenu znovu a znovu diskutovat: menší země naší velikosti, uprostřed jiných zemí – členů EU, si hranice, celní kontroly a poplatky prostě nemůže dovolit. Kdybychom byli ostrovní Island s přírodním bohatstvím, Norsko s ropou, plynem a elektřinou, tak by to bylo o kousek jiné, ale jsme země závislá na pohybu zboží „just in time“, na reexportu, na vývozu průmyslových výrobků.
jenyk
Z Vasich argumentu lze dovodit, ze clenstvi v EU drzeni zbrani ztezuje. S tim nelze nez souhlasit.
Ada
Shengen je tu od r. 1985, východ je v něm od 2007 a až donedávna nikoho nesralo, že má každá země vlastní zbraňovou legislativu. Koneckonců zbraně teroristů pochází nejčastěji z balkánu, který v šengenu není a zakázané jsou už dnes. Každá směrnice má tu pěknou vlastnost, že může být implementována pouze přesně nebo přísněji. Takže země, které mají něco dobře to budou mít na hovno a země co to měly úplně nahovno to budou mít dál úplně nahovno. Nebýt lisabonské smlouvy, mohli bychom politovat třeba Frantíky nebo Němce, jak to mají blbý a my ne a dál klidně spát. Po lisabonu nám ty jejich sračky prosakují i k nám.
Co se týká země zaslíbené, jsme jí v oblasti zbraní široko daleko my.
A k té ekonomice – bavíme se o tom jak je to tady a teď, nikdo neříká, že to tak bude navždycky. Třeba Švýcarům zjevně neubližuje být obklopeni spolkem, jehož nejsou členy.
SatanOkkY
Švajčiarsko je príbeh sám o sebe. Ešte stále majú nejaké to zlato, umenie, drahé kamene atď. od poslednej vojny takže sa im lepšie machruje. Plus si to tam na tom svojom piesočku nezasrali marazmom komunizmu, hoci socializmus je prítomný aj tam. Krajina je postavená na kapitalizme a priamej demokracii (viacmenej). A súhrou rôznych okolností (dlhodobo) a vlastného chcenia sa dostali tam kde sú teraz – zvonku úžasná krajina s neskutočnými mzdami a zvnútra krajina kde sa kvôli operácii kŕčových žíl oplatí mesačná dovolenka v robote a výlet na Slovensko.
Ale už aj Švajčiarsko má určité dohody s EU ohľadne pohybu tovaru, služieb a ľudí EU sa snaží aj im diktovať resp. odporúča rôzne vylepšenia (naposledy som vo Švajčiarsku diskutoval o ich zbraňovom zákone a bolo mi povedané, že sa u nich chystajú zmeny a že zrejme sa pôjde cestou ktorú si vybrala EU).
Ada
Všiml jsem si rozdílu mezi námi a švýcarskem, ale veškerý doomsaying vychází z předpokladu, že tady a teď jsme na německo orientovaná montovna a tak to navždy musí zůstat. Ne že bychom měli začít dělat děravý sýr a hodinky, ale změnit orientaci z jednoho trhu na víc není nic nepředstavitelného. obchod je navíc oboustranně prospěšná věc, nevím, co by měli němci z toho, kdyby nám napařili kdovíjaká cla a bariéry na věci, které jdou hlavně od nich a k nim.
podotek
Pokud zůstanete na jednotném trhu, musíte akceptovat vše stejně jako dnes. Pokud z jednotného trhu odejdete, „napaří“ se cla a bariéry jaksi z logiky věci. A přesun výroby o pár desítek kilometrů dál je opravdu snazší než změnit „orientaci ekonomiky“.
Ada
podotek:
Nemyslím si, že bych s jednotným trhem musel nutně akceptovat eurokomisi, eutoparlament a tisíc sraček regulujících komplet život.
Renault třeba vyrábí auta v Turecku a možná i jinde mimo EU a nekrachuje kvůli nějakým clům.
Někde by cla vznikly, jinde zase zanikly. Náš jednotný trh je zakopaný vůči vnějšímu světu, tak by se zase jiné možnosti odkopaly. Koneckonců během posledních třiceti let – nebo spíš mnohem dříve jsme otočili komplet trhy a celkem i strukturu.
shane
Komisi a to ostatní akceptovat musíš, protože jednotný trh bez komise a toho ostatního neni v nabídce. Takže buď jednotný trh s komisí a tim ostatním, nebo žádný jednotný trh. Prosté, milý Watsone. Ja bych taky rad ochutnal muchomurku zelenou bez toho abych se otravil, lec nejedovata muchomůrka zelená není k mání. Ale možná bych moh začít vsude drzkovat jak by byl krasnej svet bez jedovaty muchomurky zeleny a ze by nejedovata muchomurka zelena mohla klidne bejt, nebejt Kalouska, Uhnije, socanu, levicaku, cyklistu, dobroseru, slunickaru, vitacu a kdovi ceho jeste.
PanPredseda
Ad shane:
Nejsem mykolog, ale nedomnívám se, že muchomůrka zelená měla před pár lety podobné účinky a průběh otravy jako muchomůrka červená a postupem času zvyšovala svou jedovatost až na tu smrtelnou.
shane
Muchomurka zelena není analogie k EU, ale analogie k nerealnym pranim.
Ada
shane:
V tom případě je cena za jednotný trh příliš vysoká. Pokud mám za levnější víno a olivy prodat třeba bezpečnost, pak to podle mě není dobrý deal.
Ale jestli mě paměť neklame, tak ten jednotný trh a odbourávání cel fungovalo i před komisí nebo aspoň v době, kdy byla úplně maličká a starala se právě a jen o ty cla.
shane
Co bolo to bolo. Lepsi podminky nez clenske staty si nedokazala vyjednat ani UK a to je to sedmdesatimilionova ekonomicka a politicka velmoc a jeden z piliru zapadni civilizace.
Ada
shane:
Všeho do času. Ve verzi 3.0 nám unie místo proklamovaných tisíc let vydržela 12, ale to byla válka. Verze 4.0 drží v míru dýl, ale už se to začíná rozkládat. Ekonomika směřuje do prdele, státy si začínají tu a tam hlídat hranice a dělat si věci po svém. Myslím, že se konce ještě dožiju.
Cerny Mor
@ Ada:
jo, s tím Tureckem, to jste trefil dobrej příklad…. zrovna Turecko totiž tvoří s EU celní unii od roku 1995 a předtím se dvacet let pracovalo na jejím postupném náběhu. A pro Turecko je EU největší dovozce a největší odbytiště.
Já tyhle nechtěné příklady miluju…
PanPredseda
Ad Cerny Mor, nechtěný příklad:
A když je v henté oné celní unii, musí tím pádem Turecko implementovat do své legislativy evropskou zbraňovou směrnici?
shane
Jakoze by zmirnili svoji legislativu? Předpokládám, ze kdyby jim to prineslo vstup de EU tak by do toho asi sli, vzhledem k tomu jak dlouho uz se marne snazej procpat do EU.
Cerny Mor
@PánPredsedajúci:
celní unie není volný pohyb zboží a neexistence hraničních kontrol (a už vůbec ne osob) – to jsou jiné věci; celní unie je dohoda o vzájemných clech (ideálně na nulové výši) a stejných clech na výrobky z jiných zemí. JInak zboží podléhá kontrole i proclení – ale řádově mnohem jednoduššímu, než u celních tarifů pro jednotlivé položky zboží dle země původu a celního sazebníku.
A Turecko a zbraně? Co jsem se v rychlosti díval, tak zlatá Unie. Turecko: zbraně pro obranu: NE; skryté nošení – nutný důvod, viditelné nošení: NE; nošení bez povolení: NE. Kurdové si o tom myslí asi něco jiného, ale možná proto je Turci nemaj rádi :-)
Ada
Cerny Mor:
Ad zbraně:
V autoritářském státě budou nejspíš nepřekvapivě autoritářská pravidla, ale JEJICH pravidla, která si ONI svým zákonodárstvím nastavili.
Vstupem do EU jim povolení k nošení nevznikne, maximálně je Brusel pochválí, jak jsou pokrokoví, že maj všechno zakázaný.
Ada
Cerny Mor:
Jinými slovy Turecko využívá výhod evropského trhu, aniž by bylo členem EU a o věcech, které se netýkají trhu (zbraně, migrace, soudnictví, zahraniční politika, bezpečnost atd.) rozhoduje dál Ankara. Pro mě je představa takového uspořádání v naší zemi zcela přijatelná, díky za doplnění.
shane
Akorat je teda zajimavy, ze se uz dobrejch 20+ let snazej o vstup do EU. No proste jsou to spolu s ostatnima uchazecema blbci a jen Cesi to jako vzdycky prokoukli.
Ada
shane:
Každý má vlastní důvody, myslím, že Turci už otočili.
Jak pravil současný sultán „Demokracie je jako tramvaj. Odveze vás, kam potřebujete a pak vystoupíte“
Argument, že co dělají všichni je správné, protože to dělají všichni je o ničem. Mezi válkama měli všichni autoritářský režim, předtím měli všichni monarchie, teď chtějí být všichni v EU…no a?
Cerny Mor
No tak voni Turci by do Unie moc rádi, že, jenže když se za posledních 15 let z prozápadní země stal islámský autoritářký režim, tak je vše jinak; obchodní celní unie zůstala, ale ta byla původně taky myšlena jako předstupeň další integrace. Dnes b už nikdo takové projekty s Turkem nezačal; je to jiný režim.
PanPredseda
Ad Cerny Mor:
S trochou nadsázky: v čem přesně jsou nekompatibilní islámský autoritářský režim a proislámský autoritářský režim? ;-)
servisdok
Ano. K rachotu v redakci Charlie Hebdo jako úplně první přijeli neozbrojení strážníci na bicyklech..Útočníci měli ještě hromady času na ulici polovinu z nich postřílet a nakrucovat se pod kamerami. Tak asi.
Bataclan co? Manévry se zásahovkou, armádou a hlavně s křížem dávno po funuse. Kdy byli útočníci už 30km daleko, převlečení, v jiných autech a s jinými papíry. Ale hlavně, že o nich měli povědomí a měli je pod dohledem, jo..
Integrale
martinw: nejúžasnější doba v novodobých dějinách této země byla mezi lety 1989 až 1999. „Harmonizací“ s EU jsme se začali vracet přesně tam, odkud jsme v listopadu 1989 chtěli utéct a po roce 2004 už víme, že nikdy „sametově“ a bez násilí neutečeme. Bylo ostatně dost bláhové se domnívat, že by to kdy bez násilí vlastně šlo. EU představuje souhrnnou množinu všech důvodů, které vedly ve 20. století ke dvěma světovým – a jedné Studené – válkám.
deja vu
Když pominu to, že z fejkbůku takové pozvánky nepadají samy o sobě, tak už z tématu a složení účastníků je očividné, kam ta akce bude směřovat (ono EU-hejtři si zase pozvou Okamuru nebo Klause jr. a je to taky jasné). Přesto tam jdete a radujete se z toho, že to byla propaganda dle očekávání. A nejen to, ještě o tom sesmolíte dlouhý a časově jistě náročný text (jehož obsah, tolikrát semleté totéž, hlavně uspává).
Já tomu asi nerozumím. To nemáte nic lepšího na práci?
PanPredseda
Zřejmě nemá. A vůbec, co je Vám po tom?
deja vu
Celkem hovno, pane Bláha. Ale nárokoval si můj čas na (roze)čtení, tak se můžu zeptat, ne?
(Nemusí mi odpovídat. Ostatně, v duchu tohoto webu, nemusí mou otázku ani číst, když se mu nelíbí.)
PanPredseda
Stejně tak jste Vy nemusel číst daný článek, pane Dezidere Viji.
deja vu
Třeba jsem chtěl vědět, jestli je druhá půlka stejně slabá jako první.
Ale ne, máte recht: nechal jsem to rozečtený u toho přehledu výroků (to si autor dokonce asi musel dělat poznámky)… no a touhle reakcí jsem asi dosáhl limitu „odteď je to ztráta času“ i pro související diskuzi.
podotek
Franta Kinský ovšem podnikatel je, že.
Falesne Jmeno
Pokud si pořadatelé zaplatili pronájem sálu a občerstvení sami, tak je vše v pořádku, ať si tlachají o čem chtějí s kým chtějí ;-) jsem asi hodně naivní, že?
PanPredseda
Ad Falesne Jmeno:
A čo Vy si, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom „sami“?
Pathy
Možno použili EU peniaze a časť odklonili.
Integrale
Zaplatili si to sice samo, ale z Vašich peněz.
Neuvěřitelně naivní…
noclaf
Co jako? Nekdo cekal, ze kdyz poradam konferenci, tak si zacnu srat do vlastniho hnizda?
Kdyz si „euroskeptici“ delaji konference, tak jake nazorove oponenty si zvou a kolik casu jim venuji?
Vecne okomentuju jen jednu vec – souhlasim s tim, ze Evropsti urednici jsou vazani hodnotami EU a nejsou tam aby bojovali za svou zemi. Jednak protoze pak by si s nama vytreli prdel vetsi zeme a navic je to normalni – ma radni bojovat za svoji ctvrt, nebo cely mesto? Ma poslanec bojovat za svoji zemi, nebo za svuj okrsek? (ted se oprostim od reality zivota a napr. porcovani medveda v ceskym parlamentu)
I jako zamestnanec mam pracovat pro firmu a ne pro svoji rodinu.
Tz. nevidim na tom principielne nic spatnyho.
PanPredseda
Wikipedie svatá tvrdí, že konference je diskusní setkání kompetentních osob.
Sysop
Wiki je plna preklepu. Zrejme maji byt ‚kompotentni‘. Asi nejaka podzimni setkani zahradkaru stran konzervace produkce.
noclaf
A rika wiki, ze ti lide musi byt nutne vsech nazorovych proudu k danemu tematu? To ze euroskeptici a klimaskeptici na svoje konference nezvou druhou stranu tu nikdo nekritizuje…zvlastni.
Navic pokud bychom se striktne drzeli wiki a „kompetentnich osob“, tak slovo „konference“ prestane davat smysl ve spojeni se slovem „SPD“ nebo „Trikolora“.
Integrale
Principiální rozdíl je ale v tom, že zatímco euroskeptici a klimaskeptici si kafrají ZA SVÉ nebo za DOBROVOLNĚ POSKYTNUTÉ peníze, eurohujeři a klimaalarmisté kafrají za NÁSILÍM ULOUPENÉ peníze všem, včetně svých oponentů.
Jestli v tom nevidíte PODSTATNÝ rozdíl, tak Vám už není pomoci.
jirikjirik
na mnoha malých nádražích si prasátka v referendu zvolila, že dobrovolně nastoupí do dobytčáků aby zbytečně nedošlo k represím. Na tu dlouhou cestu jim nasypali trochu žrádla do koryt a začal boj o koryta. Mezitím vagony dorazily na velké seřadiště a byl vypraven dlouhý vlak plný koryt se žrádlem a občas vysoký komisař udělal kontrolu, zda prasátka mají předpisově vysoká koryta a zda se jim ocásky kroutí v předepsaném směru.
Ovšem některá prasátka začala mít otázky…
– kam vlastně ten vlak jede
– kdo ho vypravil
– co bude na konci cesty
– kdo je ten nejvyšší statkář
– nejedeme nakonec na jatka
– a pro koho bude to košer vepřové
– u kterého stolu se rozhodlo o směru cesty a nákladu
– proč prasátka co chtějí vystoupit najednou mizí
Jenže to jsou diskuze uvnitř dobytčáku a vlak zatím vesele uhání k cíli cesty nikoho pranic nezajímá jaké diskuze jateční brav vede… jen řezníkovi nádherně zní zvuk broušeného nože.
Kdo kupředu spěchá, první zakusí.
Sysop
Cele je to o zkusenosti. Prvni Zidi se taky chodili sprchovat bez obav.
Mi to pripada jako manzelstvi. Na zacatku taky zenska nerekne, ze bude chlapa mlatit. Vsechno je zality sluncem, zenska obcas preblafne, obcas uvari… a az jsou doma svisti, utahne srouby. Nejprve omezi konicky (co mas co lozit po nejaky strelnici, je to tam samy olovo), omezi pohyb (ty nejezdis na elektriku? Zapomen) a pak sebere domov (tady ten opalenej hodnej pan bude u nas bydlet).
RomanL
Hm, po bitvě každý generálem. Já jsem taky hlasoval pro ano, ale ať mi nikdo netvrdí, že někdo tak jasnozřivě věděl, že se západní Evropa po 25 letech stane takovýmhle svazem socialistických republik, nemluvě o tom, když jsme z takového zrovna vylezli. Odkud byste to tak asi věděl, generále? Nějaké trendy se tehdy možná daly vysledovat, ale to mi chce někdo tvrdit, že čekal tohle? Že věděl, že se ten západ po pádu Železné opony zblázní až takovým způsobem? Tak kulový, samý kecy. :-P
RomanL
Mimochodem, správnou reakcí na to by pochopitelně bylo z takového svazku vystoupit, protože se stal něčím úplně jiným, než byl na počátku. Všechno se vyvíjí, a nemusí to být pouze pozitivní vývoj.
Jihocech Honza
Minimálně se přestat bát referenda. Pokud je členství v EU tak jednoznačným přínosem, není se přece čeho bát.
Integrale
Mám to stejně. Hlasoval jsem též pro vstup, protože tehdejší EU pro mne představovala „pupek a vrchol světa“. Ale musím přiznat, že jsem byl mlád, měl jsem svých starostí až až a o politiku jsem se moc nezajímal. A to byla obrovská chyba! Vzpomínám si, že byli lidé, a nebylo jich zase tak málo, kteří říkali, že se stane přesně to, co se stalo. Připadalo mi to tehdy neuvěřitelné, nicméně časem jsem pochopil nejen jejich argumenty, ale i principy a důvody, na nichž je vystavěli.
Naopak se dá říci, že ti, kteří tehdy pro vstup do EU horovali, se buď zcela mýlili, nebo úmyslně mnohé zamlčovali či rovnou bezostyšně lhali.
Nejpodivnější ale na celé situaci je fakt, že místo toho, abychom po těch zkušenostech a 15 letech do svého čela nominovali ty, kteří se tehdy nemýlili, kteří vývoj reálně předpověděli a na jejichž slova skutečně došlo, máme ve svém čele naopak právě ty, kteří se tehdy v lepším případě zásadně mýlili, zatajovali nebo dokonce ze zlého úmyslu lhali a podváděli.
To mi na celé té frašce přijde nejpodivnější.
Jak je kurňa možný, že už zase všichni víme, že se naši politici buď zcela mýlí, nebo úmyslně lžou a podvádějí nás, a přesto je stále dokola volíme? Ba co víc, z těch, kteří se nemýlili už nezbyla v Parlamentu ani malá stranička. Tohle je mi nejvíc divné.
Jsme jenom lidi a děláme chyby. Všichni (byť u doktorů očekáváme opak). Dobrá. Udělali jsme chybu a po 15 letech můžeme říci ANO, BYLA TO CHYBA. Ale proč tu chybu dál s sebou dobrovolně vláčíme jak kouli na noze a odmítáme vůbec připustit, že bychom něco či dokonce všechno měli dělat jinak, tomu fakt nerozumím.
corona
RomanL:
„…ať mi nikdo netvrdí, že někdo tak jasnozřivě věděl,…“
– – –
Když ses nezajímal, taks nevěděl.
Já věděl a taky viděl manipulativní praktiky, třeba v kampani před referendem.
Integrale
Manipulativní praktiky viděli všichni. Jenomže politika je prostě o prosazování nějakých cílů a prosadit je cestou útrpného mlčení přeci nelze.
Podívejte se na typický příklad – nákup Gripenů pro armádu. Pro ČR byla podle mého názoru nabídka BAE nejvýhodnější z předložených. Přesto víme, že tam proběhly úplatky, lobbing a já nevím, jaké všechno svinstvo, aby byla prosazena právě tato varianta a ne varianta ještě horší.
Ono to není tak, že lhát, podvádět či podplácet musí jen ti, kdo nabízejí to špatné, ale bohužel i chcete-li prosadit cokoli lepšího, musíte často používat obdobné praktiky. Je to smutné, ale je to tak. Čekat, že dobré dílo samo cestu si do světa najde je mimo realitu.
Ale máte samozřejmě pravdu v tom, že pokud „kampaň“ probíhá tak, jak probíhala (tedy kdo nevolí ANO je idiot), mělo by to i plebsu přijít divné. Nicméně díky listopadu 89 jsme byli na jakési „jednotné stanovisko“ tak trochu navyklí a jaksi jsme pozapomněli, že tentokrát se tu hraje o zcela jiné zájmy, než ty naše. Stydím se za svoji tehdejší hloupost, ale myslím si, že mýlit se je lidské a dneska je holt potřeba udělat všechno proto, aby ten omyl co nejméně bolel.
servisdok
Potvrzuju. Před 15 lety nebylo třeba nijak velké jasnozřivosti, kterým směrem se to asi bude ubírat. Stačilo se jen zajímat a nečumět na pičoviny v médiích, určené jen a pouze ke chlácholení a odvedení pozornosti.
Už tehdy tady byla a působila početná skvadra všelijakých budelípů. Hlavně na ty, co už bolševika nepamatovali či nezažili.
Zrovna moje a i ta následující generace, poměrně drsně vycepovaná bolševikem, na tohle byly extra citlivé.
Jihocech Honza
Na druhou stranu, internet a různé alternativní informační zdroje byly v začátcích. Kdo hledal, našel, ale musel nejprve vědět, že něco potřebuje hledat.
corona
Jihocech Honza:
Ale houby internet v začátcích – před referendem 2003 ho měl kdekdo a je fuk, že třeba jen po komutovaným spoji.
Nedalo se nevšimnout, co asi přijde. Zákaz barviček na plastikový kity od Humbrolu, vystrkávání růžků s kravinama na autech a motocyklech se daly vidět snadno, změny skupin ŘP taky, chystaly se šméčka ve státních podnicích (např. poloprivatizace a následný odběr již vyřazeného šuntu z EU) atd.
A do toho ječeli ti naivní puberťáčci generace Y o otevření nových trhů a půlmiliardě nových zákazníků, kydy o Irsku
a Řecku coby možnosti výnosných zaměstnání a kterak si budou jezdit bez problému na párty do Nizozemí apod.
Hovno.
Stačilo „ANO“ se symbolem sluníčka v „O“ – kdo nepoznal manipulaci, musel bejt echt zaslepenej.
PanPredseda
Ad corona a zákaz barviček od Humbrolu:
Co se týká modelářské chemie, tak se s omezováním ze strany EU (a tím pádem omezováním funkčnosti např. obtiskových „vodiček“) setkávám až v posledních letech. Mohl byste tohle své tvrzení něčím podložit (je dost dobře možné, že si to jen nepamatuju)?
corona
PanPredseda:
„…zákaz barviček od Humbrolu…“
– – –
NE, nic tě tu dokazovat nebudu.
Konkrétně tahle věc byla pro mě úplně prvním případem, kdy jsem se o omezeních ze strany EU začal bavit s lidmi z mého okolí. Šlo o kitaře, kteří si ke mně chodili pro podklady na makety a bylo to JEŠTĚ PŘED KAMPANÍ, tj. zhruba 2002 – 2003.
PanPredseda
Ad corona:
Tak jim pěkně děkuju za ochotu.
corona
PanPredseda:
„… jim pěkně děkuju…“
– – –
Opravdu nebudu honit někde svědectví, papíry či odkazy, že jsem se tyhle vyhrůžky dozvěděl PŘED kampaní referenda vstupu do EU…
PanPredseda
Ad corona:
Nechtějí-li honit, nemusejí.
Já jim asi taky nedokážu, že Humbrolky jsem si v modelářském obchodě normálně koupil cca v roce 2008 či 2009. Účtenku totiž už určitě nemám.
jfb
To, co se děje teď, je druhá až třetí vlna zakazování. Pokud byste se více pohyboval v o minutě, tak víte, že existují staré Humbrolky a nové, mnohem horší svými vlastnostmi, ty jste mohl koupit v roce 2009. Ty staré ještě obsahoval, olovo, proto byly tak dobré.
moussa
RomanL
dalo se to dovodit a nebylo k tomu třeba žádné jasnozřivosti, jak psali předřečníci manipulace a malování lepších zítřků, ale dalo se to dovodit i z toho, že to jinak dopadnout nemůže, protože začali jako uhlí a ocel a pokračovali dál a dál a bylo jasné, že se to nezastaví. A také se zamyslet nad tím, k čemu je to vlastně potřeba, proč nutně musí být celá Evropa sloučena v jeden celek a podřízena jednomu vedení? K čemu je to dobré? Pro nás k ničemu, takže za tím bude něco jiného a časem se ukázalo, že to tak opravdu je. Skoro by se chtělo říct, že železná opona musela padnout, aby bylo možné tohle, ale to už je možná moc fantazie.
Ada
moussa:
K čemu je to potřeba?
Velkým firmám to ušetří spoustu nákladů. Jedna registrace léku pro půlmiliardový trh, jedna homologace auta atd. Ale na to tak nějak podle mě není potřeba komise nebo parlament, spíš nějakej homologační úřad, kterej když dá na něco razítko, tak to platí pro všechny členy. Pokud to razítko nemá, podléhá to dál schvalování v jendotlivých zemích.
servisdok
Ado, Vy jste majitel opravdu velké firmy? Kolik tady opravdu velkých firem, ryze českých, zůstalo?
Ada
servisdok:
Nikoli, dokonce jsem ani v žádné opravdu velké firmě nepracoval. Nemyslel jsem na výhody pro české firmy, ale na výhody pro velké firmy obecně. Myslím si, že firmy jako Procter Gamble, Nestle nebo Bayer jsou z jednotného trhu v sedmém nebi a že jsou to podobné firmy, které jsou motorem té EU za těmi šedivými úředníky.
podotek
Musíte být akcionářem škodovky, abyste měl prospěch z jejího profitu?
Integrale
Velký trh. S principem volného pohybu osob, zboží a služeb souhlasím dodnes (za podmínky zvnějšku uzavřeného prostoru).
Víte mousso, ona tehdy italská pobřežní stráž vybavená plujícími pevnostmi s po zuby těžkými zbraněmi ozbrojenými opicemi hlídkovala na moři ve velmi militantním duchu, aby se do tehdejší EU nedostal nikdo, kdo tam nepatří. Nadával jsem tehdy jak papoušek, když nás na výletní lodi italská Guarda di Finanza násilně a skutečně za těžce totalitních praktik lustrovala každého jako zločince. Psal se rok 1995.
Upřímně jsem z toho skutečně nedokázal dovodit, že zástupci té samé země o 20 let později budou ty, které tehdy tak zuřivě hledali aby jim zabránili ve stupu do země naopak vozit z Afriky do EU. Jestli Vy jste to věděla, tak smekám, ale mně tehdy přišlo odporné právě to obrovské militantní úsilí, aby se náhodou nějaký chudák nedostal do EU a kus jim jí neužral.
Nicméně jsem se zcela evidentně mýlil, to je nad slunce jasné.
shane
Šupiny z očí dolů, svaz socialistickych republik je presne to, kam CR pravem patri, protoze posledni, s primhourenim obou oci jakztakz pravicova vlada padla v roce 1997 a od te doby je tu u moci levice. Pres 50 procent volicu stabilne voli priznane levicove strany a dobrych 20-25 voli levici latentni. Nejpravicovejsi velka strana je pravostredova ODS (a to jeste jenom kdyz je zrovna v opozici) a jakztakz pravici voli tak 3-5 procent volicu neschopnych se dohodnout ktera ze strana je ta opravdu pravicova, takze svoji prizen tristi mezi nekolik zaručeně pravicovych pidistran.
Nebejt EU, tak jsme patrne jeste levicovejsi stat nez ted, protoze lide v blahobytu maji tendenci volit mene radikalnejsi levicove strany.
shane
Mene radikalni melo bejt.
shane
Jo a nenamlouvejme si, ze zbranove zákony u nas zajimaji nejakou vyznamnou cast lidi. Zbrojak ma u nas 300 000 lidi, z toho 200 000 myslivcu, sportovnich střelců a mestskejch policajtu. Zbytek naroda o vlastnictvi zbrane zajem nemá.
PanPredseda
Nemám zbroják, přesto mne zbraňové zákony zajímají. Mám se vyškrtnout z národa?
shane
Proč? Ja nepíšu že to nikoho nezajímá, ale že je to výrazně menšinová záležitost. A ze ti co zbrojak nemaj o nej nestoji, byt uznavam, ze jsem zapomněl na to mizivy procento tech, co by chteli ale bud jsou prilis blbi nebo levi aby udelali testy nebo nesplnujou podminku bezuhonnosti/spolehlivosti.
Jihocech Honza
Hlavně na to půjdou klasickým salámem. Začnou samonabíjecími puškami, protože na tom se neshodnou ani samotní střelci. Myslivci by začali řvát, až kdyby jim chtěli sebrat ty jejich dvojky a kulobroky. Co má co slušný člověk vlastnit vojenskou útočnou pušku, když na obranu stačí pistole a na sport opakovačka…
PanPredseda
Ad JH: „Co má co slušný člověk vlastnit vojenskou útočnou pušku…“
Domnívám se, že za útočnou pušku je v drtivé většině případů považována puška samočinná.
Ada
PanPredseda:
Podle směrnice je to i puška, která dříve bývala samočinná, popřípadě puška, která vypadá jako samočinná :-)
Tak ty sou vůbec nejhorší. Má to slušný potenciál zesměšnit zásahovku. Naběhnou k nějakým puberťákům do klubovny, vykropí to tam a pak tam budou stát po kotníky ve střevech a budou vypadat jako úplný blbci a kdo to za ně má žehlit v médiích.
Ta druhá zbraň navíc vypadá jako ta z Bataclanu a je původem ruská. Zakázat, majitele zavřít, co kdyby tam místo želatinovejch koulí začal cpát vostrý. Dokonce se jich do hlavně vejde i víc vedle sebe!
Sysop
Zena si tudle vzpomnela, ze potrebuje takovej ten plastovej komunistickej suplik na sul. Ten po babce praskl. I vyrazil jsem do mesta, nasel domaci potreby a zjistil, ze ty supliky se porad vyrabeji. Behem toho, co jsem jich nesl stos k pokladne jsem se zhrozil – vsude okolo visely spousty a spousty ruznych chladnych zbrani! Zejmena ty od zbrojovky Tefal dokonce ani svym tvarem klasickou fujky zbran nepripominaji!!! Uplne se mi udelalo uzko, zvysil se mi tlak, zacala motat hlava a sotva jsem tou ulickou hroozy dovravoral k pokladne! Todlenc by se melo zakazat! Kdejakej kocarek si tam muze koupit uplne cokoli. A bez jakekoli registrace!
Jihocech Honza
Sysop: právě na Tobě spáchali mikroagresi a uvedli Tě do emocionální nepohody.
Sysop
Re: Jihocech Honza
31.10.2019 v 19:42
Ja jsem emocionalne pozitivne excitovanej, protoze jsem se dneska docetl, ze senat schvalil, ze obrana zbrani bude v Cesku soucasti zakladnich prav.
Sqele!
Cili konecne se budeme moci legalne branit temi panvemi a dalsimi zbranemi, az nam EU ty strelne palne sebere.
Wildcat
Ada31.10.2019 v 17:02
Ty vtipkujes, ale cosi podobne sa u nas pred casom skutocne stalo. Teda bez tych criev. Nejakych 12 rokov dozadu sa spoluziaci mojho starsieho syna hrali na dvore jedneho z nich s hrackovymi zbranami co neboli oranzove ako to dnes byva zvykom. Nejaky jebnuty sused zavolal 911 stylom „Four armed young man are breaking and entering…“ Policia sa tam dovalila a nastastie, zvyky tunajsej policie su trocha ine ako to byva na juh od nas, takze nespustili okamzite pri vstupe do dvora palbu. Ked zistili co sa deje zavolali matku toho co bol doma. Ta dosla z prace a narobila fizlom cirkus. Ti pre zmenu dobre vypicovali toho suseda co ich zavolal.
Wildcat
Pardon, young men. Nech ma PanPredseda hned nezjebe.
PanPredseda
Či som dajaký jebálista?
Wildcat
No nie ste nejaky ten Grammar Nazi?
PanPredseda
Ad Wildcat:
Snažím se. A zároveň se obávám chvíle, kdy sám napíšu příspěvek s nějakou do očí bijící chybou. Východní fronta prý není moc přívětivá.
—
Ovšem nemyslím si, že bych někoho za chyby jebal.
Sysop
Cili pokud terorista potrebuje nekam pronest zbran, musi ji nastrikat naoranzovo?
To mi pripomnelo vyrok jednoho meho kamarada, architekta, ktery prohlasil „…no, a kdyz nekde neco blbe cuci a nejde to schovat nebo uriznout, tak to proste natres na cerveno a je to architektonickej prvek…“.
Wildcat
Sysop 31.10.2019 v 18:31
To zarucit nemozem. Ale skusit by to mohli. Ako prvy level by mohli skusit pouzit oranzovu koncovku na hlaven a’la airsoft.
PanPredseda
Kdyby Váš jmenovec (tedy s „Á“ na začátku) věděl, co to tehdy vymyslel za název a jaké to bude mít důsledky, spáchal by sebevraždu.
servisdok
No a protože chudý černý chlápek, co tak neefektivně kropil v Bataclanu, už neměl víc prachů na sumky, zásobníky a 7,62×39, tak tam „nechalo střeva“ jen pouhých 130 lidí, či kolik přesně. Zatracený, drahý ruský avtomaty z jugošky..!
Sysop
No, a nase vlada jich poslala vagon teroristum, proti kterym ted musi v Syrii hrdinne bojovat nasi spojenci v NATO.
servisdok
Teda, tohle by mě nenapadlo :D Tak kosu teda přestříkat na oranžovo a je pokoj? :D
Sysop
Jasne, proc to schovavat, ne?
Jihocech Honza
Zlá fujky automatická vražedná zbraň na maminky s kočárky.
shane
Myslivci si vylobujou vyjimku jako vzdy. Politici moc radi zverinu
Sysop
Uvidime, jak to dopadne v Nemecku. Tam zatim nimrodi rvou, ale ze by to melo nejakej vetsi efekt, se mi nezda. Tipuju, ze zelenejch kokotu a na nich rajtujicich oligarchu, fasistu a dalsi svoloci je vic. To spis si tu vyjimku sjednaji soudruzi v Bruseli jen pro sebe. Neco jako diplomaticke pasy.
servisdok
To si nemyslím. Ti důležitější stejně mají ochranky a nuly formátu Teličky jsou postradatelné..
Sysop
Nech bejt, dneska i prumernej myslivec ma nejakej samoladovac na cernou. Jen v nasi prdeli vim o peti lidech, to neni zrovna malo. Co na tom, ze jen tri rany. Bud nemusis dohledavat, nebo trefis dve.
Sysop
Na obranu prece staci delka paze a telefon na policii.
fatdwi
shane: já bych se s dovolením vetřel s kategorií „není to priorita“. Stát o zbroják a běžet si ho udělat, nota bene když na střelnici může střílet i s cizí zbraní vcelku bez problému, to jsou dvě různé věci. Zatím nemá pocit, že bych to musel mít doma, ale to neznamená, že je mi fuk, jestli vůbec mám tu možnost.
Ani PanPredseda se možná v kategoriích „levej nebo blbej“ nenajde, ale to nechám na něm.
Ada
shane:
I vzhledem k mediální pozornosti té protizbraňové směrnice je jasné, že to není vůbec tak okrajové téma.
V naší kotlince je fůra airsofťáků, paintballistů, reenactorů, dědků co nostalgicky vzpomínají na vojnu a další skupinky, které mají ke zbraním kladný vztah, nemluvě o příbuzných a známých. A když kampaň proti směrnici vede bývalý poklicejní plukovník a politické body na tom sbírá ministr vnitra i ovar na hradě, tak to asi lidi zajímá. Není to taková masovka jako americká NRA, ale i tak dobrý. A hlavně myslivci i sportovci pochopili, že zítra se bude kácet v jejich lese a tak drží basu s Lexem namísto obvyklého salámu začínajícího samopalama a končícího zákazem ostrých propisek.
Jihocech Honza
Díkybohu za to. Tajně doufám v novou vlnu Černých chodců, aby neměli čas řešit naše zbraně. A mohli by zase něco vyštrachat na Babiše, aby neměl čas na „vládnutí“ :-)
servisdok
Ada+JH:
To se stane a nezávisle na vůli naší, Lexu či kohokoli jiného. Ostatně směrnice je na světě, ví se o ní.
Jenom zatím nikdo nemá gule, aby to pak nebylo na něj = politické body v řiti.
Ostatně, můžeme si už dneska sázet na ty, co už ve vládě/politice nemají co ztratit, na kterého z nich ten pešek implementace padne.
Ada
servisdok:
Směrnice je sice na světě, ale na Brusel se dá taky efektivně vysrat – nemají žádné tanky, mají jen divize bojových kreténů vyzbrojených razítky. Co jsem viděl návrh nového zákona, tak je to celkem beze změn oproti současnému stavu, aby se vlk nažral a kozy zůstaly celý.
kiv61
Místo tanků mají daleko strašnější ZHN : dotace a fondy.
A Bureš za ně prodá bez mrknutí oka i vlastní mámu, o těch x-desetitísích dalších jeho „kámošů z mokré čtvrti“ co jsou na bruselský cecek přisáti už vůbec nemluvě.
servisdok
kiv61:
Jo, to snad sedí. Až na jeden drobný problémek.
Brusel sice může vyplácení dotací a financování fondů zastavit, ale stát je Burešovi a kámošům z mokré čtvrti bude zálohově vyplácet dál. Jak se ostatně momentálně ještě snad děje. Nebo možná už ne – pokud zastavením trestního stíhání Brusel penězovod opět spustil, tak to Bureš dostane vyplacený stejně a ČR zpětně..Takže jakoby se v tomto případě nestalo.
A jako vysloveně nátlakový nástroj, se toto Brusel ještě neodvážil na nikoho použít. Nebo se pletu?
Maďaři byli 2015-2016 mnohem razantnější, než kdokoli jiný. Myslím to skončilo jenom nějakým bububu na zlého Orbána, ale jinak snad nic.
Z čehož mi ± vychází, že efektivně může Brusel leda tak hrozit, ale skutečné sankce v pravém slova smyslu, se nejspíš neodváží použít.
Ada
servisdok:
On by asi byl nějaký právní problém pozastavit dotace z důvodu, že stát neplní něco v úplně jiné oblasti. nebo dělat nějaké embargo na jednotném trhu v hodné EU.
A pokud by se to začalo uplatňovat, spousta zemí by na vlastní bulvy viděla, kde jsou a jaká jsou pravidla moštárny a jen by to urychlilo rozvrat.
Koneckonců Kacynský to hezky shrnul. „Ano, dávají nám dotace. Ale za to pak rozhodují o našich věcech. Velmi lacino si nás kupují“
Integrale
Zbraňové zákony například mě osobně začaly zajímat až v době, kdy jsem začal číst tento web. Do té doby jsem nebyl zrovna horlivým zastáncem ozbrojených občanů, protože situace v US pro mne představovala alarmující pohled.
Ono nám totiž v jedné rovině to právo nosit zbraň hapruje: máme v ČR poměrně homogenní společnost, která na základě kulturního vývoje a několikagenerační (nedobrovolné) uzavřenosti vnějším vlivům je nyní na nějaké morální a právní úrovni. U součaných občanů ČR nemám nejmenší problém s jejich právem nosit zbraň. Naopak, toto právo by mělo být ústavní, s tím souhlasím.
ALE mám obavu, co nastane, až ta společnost nebude zdaleka tak homogenní, až ji zředí různé cizí vlivy, jejichž morální a kulturní úroveň bude výrazně odlišná. A že v EU nemáme jak tomuto ředění zabránit je zcela jasné. Potom přeci i tito morálně a kulturně odlišní lidé budou mít stejné právo nosit zbraň…
Ona ta zbraňová legislativa EU třeba má nějaký smysl. Podívejte se v Marseille po půlnoci na ty lidi v ulicích. Fakt máte pocit, že je správné, aby i tito lidé měli právo nosit zbraň?
PanPredseda
Ad Integrale:
Kolik Marseillanů, kteří ale nezvládnou zazpívat Marseillaisu, by splnilo české podmínky pro získání zbrojního průkazu?
Integrale
To – na rovinu vůbec – netuším… Ale jste si jist, že žádní?
PanPredseda
Nejsem. Ovšem pokud tito Marseillané budou mít místo pobytu v ČR a splní i další požadavky zákona 119/2002 Sb., pak český zbrojní průkaz mohou získat už teď, bez ohledu na Vaše obavy.
LWG
re: RomanL
Máte pravdu, netušil jsem, že to bude takový svaz socialistických republik. Že půjde o zbyrokratizovanou přebujelou omezující instituci již jasné bylo. Na to stačily noviny, rozhlédnout se a elementární znalosti ekonomie a dějin.
Hezky popsáno, mám stejný názor. Neschopnost tzv. selského rozumu se bohužel promítá nejen ohledně EU ale i u volby naší vládní garnitury, kdy vedoucím je bývalý agent Stb, přistěhovalec ,bývalý komunista, přepoctivý miliardář co maká a lhář a na Hradě sedí sebestředný mstivý stařec z líhně prognostického ústavu kde byli samí komunisté ( zcela náhodná podobnost věku s Brežněvem, Andropovem, Černěnkem a také s L.Svobodou…). Takže spravedlivé a hlavně pravdivé posouzení vztahu ČR s EU nejsme jako lůza vlastně ani schopni. Mnoho jak píšete podlehne masáži sdělovacích prostředků a tisku. Zpráv objektivních a hlavně pravdivých je bohužel poskrovnu a jsou dobře maskovány armádou dobře placených úředníků.
Babiš není žádný přistěhovalec, narodil se v Československu stejně, jako já. To, odkud pochází, z něj nedělá o nic horšího darebáka, jakým je.
Jihočechu Jendo, tak se hned nečerti, AB narozen 2. září 1954 v Bratislavě, tak je tedy český politik a podnikatel slovenského původu. To je ale asi na něm to nejméně vadící oproti lumpárnám co má na svědomí a kolik nešťastníků má na svědomí.
https://reportermagazin.cz/a/pUwdy/jebol-som-andreje-nasadou-cez-chrbat-pribehy-z-babisovy-marocke-minulosti
On má svědomí?
Ja nejsem presvedceny ze by se nam vedlo lip bez EU. Idealy jak si zaridime tu nasi zemi, ekonomiku, zemedelstvi po svem jsou hezke ale skoncilo by to prakticky tak ze by nam vladl jeste vetsi gangsteri a natahovalo by po nas Rusko pařáty jeste vice nez ted. V prumeru nejsme smyslenim na urovni zapadni evropy, budme radi ze jim slouzime jako levna pracovni sila. Ekonimicky pokrok nasi zeme neni zpusobeny tim jak zodpovedne a strategicky se chovaji nasi politici ale jednoduse tim jak jsme geograficky umisteni, jsme proste vedle nemecka a ekonomicky nas to neuveritelne vysvihlo.
Sorryjako, ale o sedmdesát let pozdě:
https://www.fronta.cz/plakat/zachvati-li-te-zahynes
martinw:
Pokud líp znamená ekonomicky, pak těžko říct. Ale rozhodně by nám bylo líp ve smyslu rozhodování o vlastních záležitostech. Naši politici jsou zkorumpovaná zmrdská pakáž, jako všude jinde, jenže něco jiného je prosadit zmrdovinu stylem „Brusel to tak chce, co můžeme dělat, my to nějak zmírníme, to jsme dobrý co“ nebo to představit voličům jako vlastní nápad. Prošlo tu už leccos, ale domnívám se že např. věci jako kvóty na migráčky nebo omezování držení zbraní by na lokálním písečku vypadalo úplně jinak. Brusel nemusí podkuřovat nějakým voličům, nemůže prohrát volby, takže si může dělat, co chce bez ohledu na lokální politiku – alespoň ve vztahu k menším zemím.
Ada: hmmm hmmm, když je zde zmíněn Brusel a omezování držení zbraní: asi by stálo za to dodat, že jednotlivé země mají vlastní úpravy pro držení zbraní, vesměs mnohem tvrdší, než je česká, finská či jiná úprava; že mluvíme o pravidlech držení zbraní v rámci volného pohybu osob (Schengenu) – tedy nejenom zemí EU a o nějakém minimálním standartu, který je ve většině zemí EU mnohem přísnější.
Taky se můžeme bavit o tom, které to jsou ty země zbraním zaslíbené, vyloučíme-li země v chaosu či bezvládí. Rusko, Čína? Ani náhodou; a až do komunistického puče v ČSR platila přísná a jasná pravidla pro civilisty a střelné zbraně: držet volně celkem ano, nosit volně – ani náhodou.
O ekonomických dopadech členství v EU nemá cenu znovu a znovu diskutovat: menší země naší velikosti, uprostřed jiných zemí – členů EU, si hranice, celní kontroly a poplatky prostě nemůže dovolit. Kdybychom byli ostrovní Island s přírodním bohatstvím, Norsko s ropou, plynem a elektřinou, tak by to bylo o kousek jiné, ale jsme země závislá na pohybu zboží „just in time“, na reexportu, na vývozu průmyslových výrobků.
Z Vasich argumentu lze dovodit, ze clenstvi v EU drzeni zbrani ztezuje. S tim nelze nez souhlasit.
Shengen je tu od r. 1985, východ je v něm od 2007 a až donedávna nikoho nesralo, že má každá země vlastní zbraňovou legislativu. Koneckonců zbraně teroristů pochází nejčastěji z balkánu, který v šengenu není a zakázané jsou už dnes. Každá směrnice má tu pěknou vlastnost, že může být implementována pouze přesně nebo přísněji. Takže země, které mají něco dobře to budou mít na hovno a země co to měly úplně nahovno to budou mít dál úplně nahovno. Nebýt lisabonské smlouvy, mohli bychom politovat třeba Frantíky nebo Němce, jak to mají blbý a my ne a dál klidně spát. Po lisabonu nám ty jejich sračky prosakují i k nám.
Co se týká země zaslíbené, jsme jí v oblasti zbraní široko daleko my.
A k té ekonomice – bavíme se o tom jak je to tady a teď, nikdo neříká, že to tak bude navždycky. Třeba Švýcarům zjevně neubližuje být obklopeni spolkem, jehož nejsou členy.
Švajčiarsko je príbeh sám o sebe. Ešte stále majú nejaké to zlato, umenie, drahé kamene atď. od poslednej vojny takže sa im lepšie machruje. Plus si to tam na tom svojom piesočku nezasrali marazmom komunizmu, hoci socializmus je prítomný aj tam. Krajina je postavená na kapitalizme a priamej demokracii (viacmenej). A súhrou rôznych okolností (dlhodobo) a vlastného chcenia sa dostali tam kde sú teraz – zvonku úžasná krajina s neskutočnými mzdami a zvnútra krajina kde sa kvôli operácii kŕčových žíl oplatí mesačná dovolenka v robote a výlet na Slovensko.
Ale už aj Švajčiarsko má určité dohody s EU ohľadne pohybu tovaru, služieb a ľudí EU sa snaží aj im diktovať resp. odporúča rôzne vylepšenia (naposledy som vo Švajčiarsku diskutoval o ich zbraňovom zákone a bolo mi povedané, že sa u nich chystajú zmeny a že zrejme sa pôjde cestou ktorú si vybrala EU).
Všiml jsem si rozdílu mezi námi a švýcarskem, ale veškerý doomsaying vychází z předpokladu, že tady a teď jsme na německo orientovaná montovna a tak to navždy musí zůstat. Ne že bychom měli začít dělat děravý sýr a hodinky, ale změnit orientaci z jednoho trhu na víc není nic nepředstavitelného. obchod je navíc oboustranně prospěšná věc, nevím, co by měli němci z toho, kdyby nám napařili kdovíjaká cla a bariéry na věci, které jdou hlavně od nich a k nim.
Pokud zůstanete na jednotném trhu, musíte akceptovat vše stejně jako dnes. Pokud z jednotného trhu odejdete, „napaří“ se cla a bariéry jaksi z logiky věci. A přesun výroby o pár desítek kilometrů dál je opravdu snazší než změnit „orientaci ekonomiky“.
podotek:
Nemyslím si, že bych s jednotným trhem musel nutně akceptovat eurokomisi, eutoparlament a tisíc sraček regulujících komplet život.
Renault třeba vyrábí auta v Turecku a možná i jinde mimo EU a nekrachuje kvůli nějakým clům.
Někde by cla vznikly, jinde zase zanikly. Náš jednotný trh je zakopaný vůči vnějšímu světu, tak by se zase jiné možnosti odkopaly. Koneckonců během posledních třiceti let – nebo spíš mnohem dříve jsme otočili komplet trhy a celkem i strukturu.
Komisi a to ostatní akceptovat musíš, protože jednotný trh bez komise a toho ostatního neni v nabídce. Takže buď jednotný trh s komisí a tim ostatním, nebo žádný jednotný trh. Prosté, milý Watsone. Ja bych taky rad ochutnal muchomurku zelenou bez toho abych se otravil, lec nejedovata muchomůrka zelená není k mání. Ale možná bych moh začít vsude drzkovat jak by byl krasnej svet bez jedovaty muchomurky zeleny a ze by nejedovata muchomurka zelena mohla klidne bejt, nebejt Kalouska, Uhnije, socanu, levicaku, cyklistu, dobroseru, slunickaru, vitacu a kdovi ceho jeste.
Ad shane:
Nejsem mykolog, ale nedomnívám se, že muchomůrka zelená měla před pár lety podobné účinky a průběh otravy jako muchomůrka červená a postupem času zvyšovala svou jedovatost až na tu smrtelnou.
Muchomurka zelena není analogie k EU, ale analogie k nerealnym pranim.
shane:
V tom případě je cena za jednotný trh příliš vysoká. Pokud mám za levnější víno a olivy prodat třeba bezpečnost, pak to podle mě není dobrý deal.
Ale jestli mě paměť neklame, tak ten jednotný trh a odbourávání cel fungovalo i před komisí nebo aspoň v době, kdy byla úplně maličká a starala se právě a jen o ty cla.
Co bolo to bolo. Lepsi podminky nez clenske staty si nedokazala vyjednat ani UK a to je to sedmdesatimilionova ekonomicka a politicka velmoc a jeden z piliru zapadni civilizace.
shane:
Všeho do času. Ve verzi 3.0 nám unie místo proklamovaných tisíc let vydržela 12, ale to byla válka. Verze 4.0 drží v míru dýl, ale už se to začíná rozkládat. Ekonomika směřuje do prdele, státy si začínají tu a tam hlídat hranice a dělat si věci po svém. Myslím, že se konce ještě dožiju.
@ Ada:
jo, s tím Tureckem, to jste trefil dobrej příklad…. zrovna Turecko totiž tvoří s EU celní unii od roku 1995 a předtím se dvacet let pracovalo na jejím postupném náběhu. A pro Turecko je EU největší dovozce a největší odbytiště.
Já tyhle nechtěné příklady miluju…
Ad Cerny Mor, nechtěný příklad:
A když je v henté oné celní unii, musí tím pádem Turecko implementovat do své legislativy evropskou zbraňovou směrnici?
Jakoze by zmirnili svoji legislativu? Předpokládám, ze kdyby jim to prineslo vstup de EU tak by do toho asi sli, vzhledem k tomu jak dlouho uz se marne snazej procpat do EU.
@PánPredsedajúci:
celní unie není volný pohyb zboží a neexistence hraničních kontrol (a už vůbec ne osob) – to jsou jiné věci; celní unie je dohoda o vzájemných clech (ideálně na nulové výši) a stejných clech na výrobky z jiných zemí. JInak zboží podléhá kontrole i proclení – ale řádově mnohem jednoduššímu, než u celních tarifů pro jednotlivé položky zboží dle země původu a celního sazebníku.
A Turecko a zbraně? Co jsem se v rychlosti díval, tak zlatá Unie. Turecko: zbraně pro obranu: NE; skryté nošení – nutný důvod, viditelné nošení: NE; nošení bez povolení: NE. Kurdové si o tom myslí asi něco jiného, ale možná proto je Turci nemaj rádi :-)
Cerny Mor:
Ad zbraně:
V autoritářském státě budou nejspíš nepřekvapivě autoritářská pravidla, ale JEJICH pravidla, která si ONI svým zákonodárstvím nastavili.
Vstupem do EU jim povolení k nošení nevznikne, maximálně je Brusel pochválí, jak jsou pokrokoví, že maj všechno zakázaný.
Cerny Mor:
Jinými slovy Turecko využívá výhod evropského trhu, aniž by bylo členem EU a o věcech, které se netýkají trhu (zbraně, migrace, soudnictví, zahraniční politika, bezpečnost atd.) rozhoduje dál Ankara. Pro mě je představa takového uspořádání v naší zemi zcela přijatelná, díky za doplnění.
Akorat je teda zajimavy, ze se uz dobrejch 20+ let snazej o vstup do EU. No proste jsou to spolu s ostatnima uchazecema blbci a jen Cesi to jako vzdycky prokoukli.
shane:
Každý má vlastní důvody, myslím, že Turci už otočili.
Jak pravil současný sultán „Demokracie je jako tramvaj. Odveze vás, kam potřebujete a pak vystoupíte“
Argument, že co dělají všichni je správné, protože to dělají všichni je o ničem. Mezi válkama měli všichni autoritářský režim, předtím měli všichni monarchie, teď chtějí být všichni v EU…no a?
No tak voni Turci by do Unie moc rádi, že, jenže když se za posledních 15 let z prozápadní země stal islámský autoritářký režim, tak je vše jinak; obchodní celní unie zůstala, ale ta byla původně taky myšlena jako předstupeň další integrace. Dnes b už nikdo takové projekty s Turkem nezačal; je to jiný režim.
Ad Cerny Mor:
S trochou nadsázky: v čem přesně jsou nekompatibilní islámský autoritářský režim a proislámský autoritářský režim? ;-)
Ano. K rachotu v redakci Charlie Hebdo jako úplně první přijeli neozbrojení strážníci na bicyklech..Útočníci měli ještě hromady času na ulici polovinu z nich postřílet a nakrucovat se pod kamerami. Tak asi.
Bataclan co? Manévry se zásahovkou, armádou a hlavně s křížem dávno po funuse. Kdy byli útočníci už 30km daleko, převlečení, v jiných autech a s jinými papíry. Ale hlavně, že o nich měli povědomí a měli je pod dohledem, jo..
martinw: nejúžasnější doba v novodobých dějinách této země byla mezi lety 1989 až 1999. „Harmonizací“ s EU jsme se začali vracet přesně tam, odkud jsme v listopadu 1989 chtěli utéct a po roce 2004 už víme, že nikdy „sametově“ a bez násilí neutečeme. Bylo ostatně dost bláhové se domnívat, že by to kdy bez násilí vlastně šlo. EU představuje souhrnnou množinu všech důvodů, které vedly ve 20. století ke dvěma světovým – a jedné Studené – válkám.
Když pominu to, že z fejkbůku takové pozvánky nepadají samy o sobě, tak už z tématu a složení účastníků je očividné, kam ta akce bude směřovat (ono EU-hejtři si zase pozvou Okamuru nebo Klause jr. a je to taky jasné). Přesto tam jdete a radujete se z toho, že to byla propaganda dle očekávání. A nejen to, ještě o tom sesmolíte dlouhý a časově jistě náročný text (jehož obsah, tolikrát semleté totéž, hlavně uspává).
Já tomu asi nerozumím. To nemáte nic lepšího na práci?
Zřejmě nemá. A vůbec, co je Vám po tom?
Celkem hovno, pane Bláha. Ale nárokoval si můj čas na (roze)čtení, tak se můžu zeptat, ne?
(Nemusí mi odpovídat. Ostatně, v duchu tohoto webu, nemusí mou otázku ani číst, když se mu nelíbí.)
Stejně tak jste Vy nemusel číst daný článek, pane Dezidere Viji.
Třeba jsem chtěl vědět, jestli je druhá půlka stejně slabá jako první.
Ale ne, máte recht: nechal jsem to rozečtený u toho přehledu výroků (to si autor dokonce asi musel dělat poznámky)… no a touhle reakcí jsem asi dosáhl limitu „odteď je to ztráta času“ i pro související diskuzi.
Franta Kinský ovšem podnikatel je, že.
Pokud si pořadatelé zaplatili pronájem sálu a občerstvení sami, tak je vše v pořádku, ať si tlachají o čem chtějí s kým chtějí ;-) jsem asi hodně naivní, že?
Ad Falesne Jmeno:
A čo Vy si, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom „sami“?
Možno použili EU peniaze a časť odklonili.
Zaplatili si to sice samo, ale z Vašich peněz.
Neuvěřitelně naivní…
Co jako? Nekdo cekal, ze kdyz poradam konferenci, tak si zacnu srat do vlastniho hnizda?
Kdyz si „euroskeptici“ delaji konference, tak jake nazorove oponenty si zvou a kolik casu jim venuji?
Vecne okomentuju jen jednu vec – souhlasim s tim, ze Evropsti urednici jsou vazani hodnotami EU a nejsou tam aby bojovali za svou zemi. Jednak protoze pak by si s nama vytreli prdel vetsi zeme a navic je to normalni – ma radni bojovat za svoji ctvrt, nebo cely mesto? Ma poslanec bojovat za svoji zemi, nebo za svuj okrsek? (ted se oprostim od reality zivota a napr. porcovani medveda v ceskym parlamentu)
I jako zamestnanec mam pracovat pro firmu a ne pro svoji rodinu.
Tz. nevidim na tom principielne nic spatnyho.
Wikipedie svatá tvrdí, že konference je diskusní setkání kompetentních osob.
Wiki je plna preklepu. Zrejme maji byt ‚kompotentni‘. Asi nejaka podzimni setkani zahradkaru stran konzervace produkce.
A rika wiki, ze ti lide musi byt nutne vsech nazorovych proudu k danemu tematu? To ze euroskeptici a klimaskeptici na svoje konference nezvou druhou stranu tu nikdo nekritizuje…zvlastni.
Navic pokud bychom se striktne drzeli wiki a „kompetentnich osob“, tak slovo „konference“ prestane davat smysl ve spojeni se slovem „SPD“ nebo „Trikolora“.
Principiální rozdíl je ale v tom, že zatímco euroskeptici a klimaskeptici si kafrají ZA SVÉ nebo za DOBROVOLNĚ POSKYTNUTÉ peníze, eurohujeři a klimaalarmisté kafrají za NÁSILÍM ULOUPENÉ peníze všem, včetně svých oponentů.
Jestli v tom nevidíte PODSTATNÝ rozdíl, tak Vám už není pomoci.
na mnoha malých nádražích si prasátka v referendu zvolila, že dobrovolně nastoupí do dobytčáků aby zbytečně nedošlo k represím. Na tu dlouhou cestu jim nasypali trochu žrádla do koryt a začal boj o koryta. Mezitím vagony dorazily na velké seřadiště a byl vypraven dlouhý vlak plný koryt se žrádlem a občas vysoký komisař udělal kontrolu, zda prasátka mají předpisově vysoká koryta a zda se jim ocásky kroutí v předepsaném směru.
Ovšem některá prasátka začala mít otázky…
– kam vlastně ten vlak jede
– kdo ho vypravil
– co bude na konci cesty
– kdo je ten nejvyšší statkář
– nejedeme nakonec na jatka
– a pro koho bude to košer vepřové
– u kterého stolu se rozhodlo o směru cesty a nákladu
– proč prasátka co chtějí vystoupit najednou mizí
Jenže to jsou diskuze uvnitř dobytčáku a vlak zatím vesele uhání k cíli cesty nikoho pranic nezajímá jaké diskuze jateční brav vede… jen řezníkovi nádherně zní zvuk broušeného nože.
Kdo kupředu spěchá, první zakusí.
Cele je to o zkusenosti. Prvni Zidi se taky chodili sprchovat bez obav.
Mi to pripada jako manzelstvi. Na zacatku taky zenska nerekne, ze bude chlapa mlatit. Vsechno je zality sluncem, zenska obcas preblafne, obcas uvari… a az jsou doma svisti, utahne srouby. Nejprve omezi konicky (co mas co lozit po nejaky strelnici, je to tam samy olovo), omezi pohyb (ty nejezdis na elektriku? Zapomen) a pak sebere domov (tady ten opalenej hodnej pan bude u nas bydlet).
Hm, po bitvě každý generálem. Já jsem taky hlasoval pro ano, ale ať mi nikdo netvrdí, že někdo tak jasnozřivě věděl, že se západní Evropa po 25 letech stane takovýmhle svazem socialistických republik, nemluvě o tom, když jsme z takového zrovna vylezli. Odkud byste to tak asi věděl, generále? Nějaké trendy se tehdy možná daly vysledovat, ale to mi chce někdo tvrdit, že čekal tohle? Že věděl, že se ten západ po pádu Železné opony zblázní až takovým způsobem? Tak kulový, samý kecy. :-P
Mimochodem, správnou reakcí na to by pochopitelně bylo z takového svazku vystoupit, protože se stal něčím úplně jiným, než byl na počátku. Všechno se vyvíjí, a nemusí to být pouze pozitivní vývoj.
Minimálně se přestat bát referenda. Pokud je členství v EU tak jednoznačným přínosem, není se přece čeho bát.
Mám to stejně. Hlasoval jsem též pro vstup, protože tehdejší EU pro mne představovala „pupek a vrchol světa“. Ale musím přiznat, že jsem byl mlád, měl jsem svých starostí až až a o politiku jsem se moc nezajímal. A to byla obrovská chyba! Vzpomínám si, že byli lidé, a nebylo jich zase tak málo, kteří říkali, že se stane přesně to, co se stalo. Připadalo mi to tehdy neuvěřitelné, nicméně časem jsem pochopil nejen jejich argumenty, ale i principy a důvody, na nichž je vystavěli.
Naopak se dá říci, že ti, kteří tehdy pro vstup do EU horovali, se buď zcela mýlili, nebo úmyslně mnohé zamlčovali či rovnou bezostyšně lhali.
Nejpodivnější ale na celé situaci je fakt, že místo toho, abychom po těch zkušenostech a 15 letech do svého čela nominovali ty, kteří se tehdy nemýlili, kteří vývoj reálně předpověděli a na jejichž slova skutečně došlo, máme ve svém čele naopak právě ty, kteří se tehdy v lepším případě zásadně mýlili, zatajovali nebo dokonce ze zlého úmyslu lhali a podváděli.
To mi na celé té frašce přijde nejpodivnější.
Jak je kurňa možný, že už zase všichni víme, že se naši politici buď zcela mýlí, nebo úmyslně lžou a podvádějí nás, a přesto je stále dokola volíme? Ba co víc, z těch, kteří se nemýlili už nezbyla v Parlamentu ani malá stranička. Tohle je mi nejvíc divné.
Jsme jenom lidi a děláme chyby. Všichni (byť u doktorů očekáváme opak). Dobrá. Udělali jsme chybu a po 15 letech můžeme říci ANO, BYLA TO CHYBA. Ale proč tu chybu dál s sebou dobrovolně vláčíme jak kouli na noze a odmítáme vůbec připustit, že bychom něco či dokonce všechno měli dělat jinak, tomu fakt nerozumím.
RomanL:
„…ať mi nikdo netvrdí, že někdo tak jasnozřivě věděl,…“
– – –
Když ses nezajímal, taks nevěděl.
Já věděl a taky viděl manipulativní praktiky, třeba v kampani před referendem.
Manipulativní praktiky viděli všichni. Jenomže politika je prostě o prosazování nějakých cílů a prosadit je cestou útrpného mlčení přeci nelze.
Podívejte se na typický příklad – nákup Gripenů pro armádu. Pro ČR byla podle mého názoru nabídka BAE nejvýhodnější z předložených. Přesto víme, že tam proběhly úplatky, lobbing a já nevím, jaké všechno svinstvo, aby byla prosazena právě tato varianta a ne varianta ještě horší.
Ono to není tak, že lhát, podvádět či podplácet musí jen ti, kdo nabízejí to špatné, ale bohužel i chcete-li prosadit cokoli lepšího, musíte často používat obdobné praktiky. Je to smutné, ale je to tak. Čekat, že dobré dílo samo cestu si do světa najde je mimo realitu.
Ale máte samozřejmě pravdu v tom, že pokud „kampaň“ probíhá tak, jak probíhala (tedy kdo nevolí ANO je idiot), mělo by to i plebsu přijít divné. Nicméně díky listopadu 89 jsme byli na jakési „jednotné stanovisko“ tak trochu navyklí a jaksi jsme pozapomněli, že tentokrát se tu hraje o zcela jiné zájmy, než ty naše. Stydím se za svoji tehdejší hloupost, ale myslím si, že mýlit se je lidské a dneska je holt potřeba udělat všechno proto, aby ten omyl co nejméně bolel.
Potvrzuju. Před 15 lety nebylo třeba nijak velké jasnozřivosti, kterým směrem se to asi bude ubírat. Stačilo se jen zajímat a nečumět na pičoviny v médiích, určené jen a pouze ke chlácholení a odvedení pozornosti.
Už tehdy tady byla a působila početná skvadra všelijakých budelípů. Hlavně na ty, co už bolševika nepamatovali či nezažili.
Zrovna moje a i ta následující generace, poměrně drsně vycepovaná bolševikem, na tohle byly extra citlivé.
Na druhou stranu, internet a různé alternativní informační zdroje byly v začátcích. Kdo hledal, našel, ale musel nejprve vědět, že něco potřebuje hledat.
Jihocech Honza:
Ale houby internet v začátcích – před referendem 2003 ho měl kdekdo a je fuk, že třeba jen po komutovaným spoji.
Nedalo se nevšimnout, co asi přijde. Zákaz barviček na plastikový kity od Humbrolu, vystrkávání růžků s kravinama na autech a motocyklech se daly vidět snadno, změny skupin ŘP taky, chystaly se šméčka ve státních podnicích (např. poloprivatizace a následný odběr již vyřazeného šuntu z EU) atd.
A do toho ječeli ti naivní puberťáčci generace Y o otevření nových trhů a půlmiliardě nových zákazníků, kydy o Irsku
a Řecku coby možnosti výnosných zaměstnání a kterak si budou jezdit bez problému na párty do Nizozemí apod.
Hovno.
Stačilo „ANO“ se symbolem sluníčka v „O“ – kdo nepoznal manipulaci, musel bejt echt zaslepenej.
Ad corona a zákaz barviček od Humbrolu:
Co se týká modelářské chemie, tak se s omezováním ze strany EU (a tím pádem omezováním funkčnosti např. obtiskových „vodiček“) setkávám až v posledních letech. Mohl byste tohle své tvrzení něčím podložit (je dost dobře možné, že si to jen nepamatuju)?
PanPredseda:
„…zákaz barviček od Humbrolu…“
– – –
NE, nic tě tu dokazovat nebudu.
Konkrétně tahle věc byla pro mě úplně prvním případem, kdy jsem se o omezeních ze strany EU začal bavit s lidmi z mého okolí. Šlo o kitaře, kteří si ke mně chodili pro podklady na makety a bylo to JEŠTĚ PŘED KAMPANÍ, tj. zhruba 2002 – 2003.
Ad corona:
Tak jim pěkně děkuju za ochotu.
PanPredseda:
„… jim pěkně děkuju…“
– – –
Opravdu nebudu honit někde svědectví, papíry či odkazy, že jsem se tyhle vyhrůžky dozvěděl PŘED kampaní referenda vstupu do EU…
Ad corona:
Nechtějí-li honit, nemusejí.
Já jim asi taky nedokážu, že Humbrolky jsem si v modelářském obchodě normálně koupil cca v roce 2008 či 2009. Účtenku totiž už určitě nemám.
To, co se děje teď, je druhá až třetí vlna zakazování. Pokud byste se více pohyboval v o minutě, tak víte, že existují staré Humbrolky a nové, mnohem horší svými vlastnostmi, ty jste mohl koupit v roce 2009. Ty staré ještě obsahoval, olovo, proto byly tak dobré.
RomanL
dalo se to dovodit a nebylo k tomu třeba žádné jasnozřivosti, jak psali předřečníci manipulace a malování lepších zítřků, ale dalo se to dovodit i z toho, že to jinak dopadnout nemůže, protože začali jako uhlí a ocel a pokračovali dál a dál a bylo jasné, že se to nezastaví. A také se zamyslet nad tím, k čemu je to vlastně potřeba, proč nutně musí být celá Evropa sloučena v jeden celek a podřízena jednomu vedení? K čemu je to dobré? Pro nás k ničemu, takže za tím bude něco jiného a časem se ukázalo, že to tak opravdu je. Skoro by se chtělo říct, že železná opona musela padnout, aby bylo možné tohle, ale to už je možná moc fantazie.
moussa:
K čemu je to potřeba?
Velkým firmám to ušetří spoustu nákladů. Jedna registrace léku pro půlmiliardový trh, jedna homologace auta atd. Ale na to tak nějak podle mě není potřeba komise nebo parlament, spíš nějakej homologační úřad, kterej když dá na něco razítko, tak to platí pro všechny členy. Pokud to razítko nemá, podléhá to dál schvalování v jendotlivých zemích.
Ado, Vy jste majitel opravdu velké firmy? Kolik tady opravdu velkých firem, ryze českých, zůstalo?
servisdok:
Nikoli, dokonce jsem ani v žádné opravdu velké firmě nepracoval. Nemyslel jsem na výhody pro české firmy, ale na výhody pro velké firmy obecně. Myslím si, že firmy jako Procter Gamble, Nestle nebo Bayer jsou z jednotného trhu v sedmém nebi a že jsou to podobné firmy, které jsou motorem té EU za těmi šedivými úředníky.
Musíte být akcionářem škodovky, abyste měl prospěch z jejího profitu?
Velký trh. S principem volného pohybu osob, zboží a služeb souhlasím dodnes (za podmínky zvnějšku uzavřeného prostoru).
Víte mousso, ona tehdy italská pobřežní stráž vybavená plujícími pevnostmi s po zuby těžkými zbraněmi ozbrojenými opicemi hlídkovala na moři ve velmi militantním duchu, aby se do tehdejší EU nedostal nikdo, kdo tam nepatří. Nadával jsem tehdy jak papoušek, když nás na výletní lodi italská Guarda di Finanza násilně a skutečně za těžce totalitních praktik lustrovala každého jako zločince. Psal se rok 1995.
Upřímně jsem z toho skutečně nedokázal dovodit, že zástupci té samé země o 20 let později budou ty, které tehdy tak zuřivě hledali aby jim zabránili ve stupu do země naopak vozit z Afriky do EU. Jestli Vy jste to věděla, tak smekám, ale mně tehdy přišlo odporné právě to obrovské militantní úsilí, aby se náhodou nějaký chudák nedostal do EU a kus jim jí neužral.
Nicméně jsem se zcela evidentně mýlil, to je nad slunce jasné.
Šupiny z očí dolů, svaz socialistickych republik je presne to, kam CR pravem patri, protoze posledni, s primhourenim obou oci jakztakz pravicova vlada padla v roce 1997 a od te doby je tu u moci levice. Pres 50 procent volicu stabilne voli priznane levicove strany a dobrych 20-25 voli levici latentni. Nejpravicovejsi velka strana je pravostredova ODS (a to jeste jenom kdyz je zrovna v opozici) a jakztakz pravici voli tak 3-5 procent volicu neschopnych se dohodnout ktera ze strana je ta opravdu pravicova, takze svoji prizen tristi mezi nekolik zaručeně pravicovych pidistran.
Nebejt EU, tak jsme patrne jeste levicovejsi stat nez ted, protoze lide v blahobytu maji tendenci volit mene radikalnejsi levicove strany.
Mene radikalni melo bejt.
Jo a nenamlouvejme si, ze zbranove zákony u nas zajimaji nejakou vyznamnou cast lidi. Zbrojak ma u nas 300 000 lidi, z toho 200 000 myslivcu, sportovnich střelců a mestskejch policajtu. Zbytek naroda o vlastnictvi zbrane zajem nemá.
Nemám zbroják, přesto mne zbraňové zákony zajímají. Mám se vyškrtnout z národa?
Proč? Ja nepíšu že to nikoho nezajímá, ale že je to výrazně menšinová záležitost. A ze ti co zbrojak nemaj o nej nestoji, byt uznavam, ze jsem zapomněl na to mizivy procento tech, co by chteli ale bud jsou prilis blbi nebo levi aby udelali testy nebo nesplnujou podminku bezuhonnosti/spolehlivosti.
Hlavně na to půjdou klasickým salámem. Začnou samonabíjecími puškami, protože na tom se neshodnou ani samotní střelci. Myslivci by začali řvát, až kdyby jim chtěli sebrat ty jejich dvojky a kulobroky. Co má co slušný člověk vlastnit vojenskou útočnou pušku, když na obranu stačí pistole a na sport opakovačka…
Ad JH:
„Co má co slušný člověk vlastnit vojenskou útočnou pušku…“
Domnívám se, že za útočnou pušku je v drtivé většině případů považována puška samočinná.
PanPredseda:
Podle směrnice je to i puška, která dříve bývala samočinná, popřípadě puška, která vypadá jako samočinná :-)
https://www.paintballshop.cz/zbrane/tpn-bravo-one-elite
https://www.paintballshop.cz/zbrane/ak-47-drevene-predpazbi-a-operka
Taky?
Tak ty sou vůbec nejhorší. Má to slušný potenciál zesměšnit zásahovku. Naběhnou k nějakým puberťákům do klubovny, vykropí to tam a pak tam budou stát po kotníky ve střevech a budou vypadat jako úplný blbci a kdo to za ně má žehlit v médiích.
Ta druhá zbraň navíc vypadá jako ta z Bataclanu a je původem ruská. Zakázat, majitele zavřít, co kdyby tam místo želatinovejch koulí začal cpát vostrý. Dokonce se jich do hlavně vejde i víc vedle sebe!
Zena si tudle vzpomnela, ze potrebuje takovej ten plastovej komunistickej suplik na sul. Ten po babce praskl. I vyrazil jsem do mesta, nasel domaci potreby a zjistil, ze ty supliky se porad vyrabeji. Behem toho, co jsem jich nesl stos k pokladne jsem se zhrozil – vsude okolo visely spousty a spousty ruznych chladnych zbrani! Zejmena ty od zbrojovky Tefal dokonce ani svym tvarem klasickou fujky zbran nepripominaji!!! Uplne se mi udelalo uzko, zvysil se mi tlak, zacala motat hlava a sotva jsem tou ulickou hroozy dovravoral k pokladne! Todlenc by se melo zakazat! Kdejakej kocarek si tam muze koupit uplne cokoli. A bez jakekoli registrace!
Sysop: právě na Tobě spáchali mikroagresi a uvedli Tě do emocionální nepohody.
Re: Jihocech Honza
31.10.2019 v 19:42
Ja jsem emocionalne pozitivne excitovanej, protoze jsem se dneska docetl, ze senat schvalil, ze obrana zbrani bude v Cesku soucasti zakladnich prav.
Sqele!
Cili konecne se budeme moci legalne branit temi panvemi a dalsimi zbranemi, az nam EU ty strelne palne sebere.
Ada31.10.2019 v 17:02
Ty vtipkujes, ale cosi podobne sa u nas pred casom skutocne stalo. Teda bez tych criev. Nejakych 12 rokov dozadu sa spoluziaci mojho starsieho syna hrali na dvore jedneho z nich s hrackovymi zbranami co neboli oranzove ako to dnes byva zvykom. Nejaky jebnuty sused zavolal 911 stylom „Four armed young man are breaking and entering…“ Policia sa tam dovalila a nastastie, zvyky tunajsej policie su trocha ine ako to byva na juh od nas, takze nespustili okamzite pri vstupe do dvora palbu. Ked zistili co sa deje zavolali matku toho co bol doma. Ta dosla z prace a narobila fizlom cirkus. Ti pre zmenu dobre vypicovali toho suseda co ich zavolal.
Pardon, young men. Nech ma PanPredseda hned nezjebe.
Či som dajaký jebálista?
No nie ste nejaky ten Grammar Nazi?
Ad Wildcat:
Snažím se. A zároveň se obávám chvíle, kdy sám napíšu příspěvek s nějakou do očí bijící chybou. Východní fronta prý není moc přívětivá.
—
Ovšem nemyslím si, že bych někoho za chyby jebal.
Cili pokud terorista potrebuje nekam pronest zbran, musi ji nastrikat naoranzovo?
To mi pripomnelo vyrok jednoho meho kamarada, architekta, ktery prohlasil „…no, a kdyz nekde neco blbe cuci a nejde to schovat nebo uriznout, tak to proste natres na cerveno a je to architektonickej prvek…“.
Sysop 31.10.2019 v 18:31
To zarucit nemozem. Ale skusit by to mohli. Ako prvy level by mohli skusit pouzit oranzovu koncovku na hlaven a’la airsoft.
Kdyby Váš jmenovec (tedy s „Á“ na začátku) věděl, co to tehdy vymyslel za název a jaké to bude mít důsledky, spáchal by sebevraždu.
No a protože chudý černý chlápek, co tak neefektivně kropil v Bataclanu, už neměl víc prachů na sumky, zásobníky a 7,62×39, tak tam „nechalo střeva“ jen pouhých 130 lidí, či kolik přesně. Zatracený, drahý ruský avtomaty z jugošky..!
No, a nase vlada jich poslala vagon teroristum, proti kterym ted musi v Syrii hrdinne bojovat nasi spojenci v NATO.
Teda, tohle by mě nenapadlo :D Tak kosu teda přestříkat na oranžovo a je pokoj? :D
Jasne, proc to schovavat, ne?
Zlá fujky automatická vražedná zbraň na maminky s kočárky.
Myslivci si vylobujou vyjimku jako vzdy. Politici moc radi zverinu
Uvidime, jak to dopadne v Nemecku. Tam zatim nimrodi rvou, ale ze by to melo nejakej vetsi efekt, se mi nezda. Tipuju, ze zelenejch kokotu a na nich rajtujicich oligarchu, fasistu a dalsi svoloci je vic. To spis si tu vyjimku sjednaji soudruzi v Bruseli jen pro sebe. Neco jako diplomaticke pasy.
To si nemyslím. Ti důležitější stejně mají ochranky a nuly formátu Teličky jsou postradatelné..
Nech bejt, dneska i prumernej myslivec ma nejakej samoladovac na cernou. Jen v nasi prdeli vim o peti lidech, to neni zrovna malo. Co na tom, ze jen tri rany. Bud nemusis dohledavat, nebo trefis dve.
Na obranu prece staci delka paze a telefon na policii.
shane: já bych se s dovolením vetřel s kategorií „není to priorita“. Stát o zbroják a běžet si ho udělat, nota bene když na střelnici může střílet i s cizí zbraní vcelku bez problému, to jsou dvě různé věci. Zatím nemá pocit, že bych to musel mít doma, ale to neznamená, že je mi fuk, jestli vůbec mám tu možnost.
Ani PanPredseda se možná v kategoriích „levej nebo blbej“ nenajde, ale to nechám na něm.
shane:
I vzhledem k mediální pozornosti té protizbraňové směrnice je jasné, že to není vůbec tak okrajové téma.
V naší kotlince je fůra airsofťáků, paintballistů, reenactorů, dědků co nostalgicky vzpomínají na vojnu a další skupinky, které mají ke zbraním kladný vztah, nemluvě o příbuzných a známých. A když kampaň proti směrnici vede bývalý poklicejní plukovník a politické body na tom sbírá ministr vnitra i ovar na hradě, tak to asi lidi zajímá. Není to taková masovka jako americká NRA, ale i tak dobrý. A hlavně myslivci i sportovci pochopili, že zítra se bude kácet v jejich lese a tak drží basu s Lexem namísto obvyklého salámu začínajícího samopalama a končícího zákazem ostrých propisek.
Díkybohu za to. Tajně doufám v novou vlnu Černých chodců, aby neměli čas řešit naše zbraně. A mohli by zase něco vyštrachat na Babiše, aby neměl čas na „vládnutí“ :-)
Ada+JH:
To se stane a nezávisle na vůli naší, Lexu či kohokoli jiného. Ostatně směrnice je na světě, ví se o ní.
Jenom zatím nikdo nemá gule, aby to pak nebylo na něj = politické body v řiti.
Ostatně, můžeme si už dneska sázet na ty, co už ve vládě/politice nemají co ztratit, na kterého z nich ten pešek implementace padne.
servisdok:
Směrnice je sice na světě, ale na Brusel se dá taky efektivně vysrat – nemají žádné tanky, mají jen divize bojových kreténů vyzbrojených razítky. Co jsem viděl návrh nového zákona, tak je to celkem beze změn oproti současnému stavu, aby se vlk nažral a kozy zůstaly celý.
Místo tanků mají daleko strašnější ZHN : dotace a fondy.
A Bureš za ně prodá bez mrknutí oka i vlastní mámu, o těch x-desetitísích dalších jeho „kámošů z mokré čtvrti“ co jsou na bruselský cecek přisáti už vůbec nemluvě.
kiv61:
Jo, to snad sedí. Až na jeden drobný problémek.
Brusel sice může vyplácení dotací a financování fondů zastavit, ale stát je Burešovi a kámošům z mokré čtvrti bude zálohově vyplácet dál. Jak se ostatně momentálně ještě snad děje. Nebo možná už ne – pokud zastavením trestního stíhání Brusel penězovod opět spustil, tak to Bureš dostane vyplacený stejně a ČR zpětně..Takže jakoby se v tomto případě nestalo.
A jako vysloveně nátlakový nástroj, se toto Brusel ještě neodvážil na nikoho použít. Nebo se pletu?
Maďaři byli 2015-2016 mnohem razantnější, než kdokoli jiný. Myslím to skončilo jenom nějakým bububu na zlého Orbána, ale jinak snad nic.
Z čehož mi ± vychází, že efektivně může Brusel leda tak hrozit, ale skutečné sankce v pravém slova smyslu, se nejspíš neodváží použít.
servisdok:
On by asi byl nějaký právní problém pozastavit dotace z důvodu, že stát neplní něco v úplně jiné oblasti. nebo dělat nějaké embargo na jednotném trhu v hodné EU.
A pokud by se to začalo uplatňovat, spousta zemí by na vlastní bulvy viděla, kde jsou a jaká jsou pravidla moštárny a jen by to urychlilo rozvrat.
Koneckonců Kacynský to hezky shrnul. „Ano, dávají nám dotace. Ale za to pak rozhodují o našich věcech. Velmi lacino si nás kupují“
Zbraňové zákony například mě osobně začaly zajímat až v době, kdy jsem začal číst tento web. Do té doby jsem nebyl zrovna horlivým zastáncem ozbrojených občanů, protože situace v US pro mne představovala alarmující pohled.
Ono nám totiž v jedné rovině to právo nosit zbraň hapruje: máme v ČR poměrně homogenní společnost, která na základě kulturního vývoje a několikagenerační (nedobrovolné) uzavřenosti vnějším vlivům je nyní na nějaké morální a právní úrovni. U součaných občanů ČR nemám nejmenší problém s jejich právem nosit zbraň. Naopak, toto právo by mělo být ústavní, s tím souhlasím.
ALE mám obavu, co nastane, až ta společnost nebude zdaleka tak homogenní, až ji zředí různé cizí vlivy, jejichž morální a kulturní úroveň bude výrazně odlišná. A že v EU nemáme jak tomuto ředění zabránit je zcela jasné. Potom přeci i tito morálně a kulturně odlišní lidé budou mít stejné právo nosit zbraň…
Ona ta zbraňová legislativa EU třeba má nějaký smysl. Podívejte se v Marseille po půlnoci na ty lidi v ulicích. Fakt máte pocit, že je správné, aby i tito lidé měli právo nosit zbraň?
Ad Integrale:
Kolik Marseillanů, kteří ale nezvládnou zazpívat Marseillaisu, by splnilo české podmínky pro získání zbrojního průkazu?
To – na rovinu vůbec – netuším… Ale jste si jist, že žádní?
Nejsem. Ovšem pokud tito Marseillané budou mít místo pobytu v ČR a splní i další požadavky zákona 119/2002 Sb., pak český zbrojní průkaz mohou získat už teď, bez ohledu na Vaše obavy.
re: RomanL
Máte pravdu, netušil jsem, že to bude takový svaz socialistických republik. Že půjde o zbyrokratizovanou přebujelou omezující instituci již jasné bylo. Na to stačily noviny, rozhlédnout se a elementární znalosti ekonomie a dějin.