Úvaha z promořovny - zpět na článek

Počet komentářů: 162

  1. Ach jo. V USA vítězí progresivně-levicová revoluce, a tady se furt mele jen Covid s Covidem…

    1. Progresivní revoluce je s covid-represí nerozlučně spjata: jen díky popravě „staré“ normální ekonomiky covid-represí nyní může jak EU, tak Democratic Party v USA prosazovat Zelenou a Digitální Revoluci = Green New Deal pod záminkou „přestavby ekonomiky zničené COVIDem“.

    2. Nemoce vyhrávaj no :)

    3. Také je třeba si připustit, že Ameriku nechápeme. Třeba prostě je Trump jen prvotřídní sobec. Nebo jen musí stáhnout své věrné do propasti tím, že udělá ze sebe vola a zdiskredituje republikány. Budou k smíchu. Pak povstane druhý herec. Ta alternativa happy end se přímo nabízí. Záchranu země zařídí starý Spejbl (Joseph Robinette Biden) Amík-volič je obecně jednoduší člověk a jasná pochopená role vůdců zlý a hodný může odvrátit občanskou válku. Prosím země Švejků nemůže naletět demokratickým hrám císař pánů, přece..

      Jsem pro řešení sobotní tlačenice v naší kotlině

      1. Je to moc krkolomné, jednodušeji. Když Ada vyhrával byl vážen a oblíben. A pak když prohrál tak za všechno mohl a každý rok je až dodnes zlejší a zlejší. A střelit se do hlavy musí dnes i Trump, ale je to jen teorie S. Stačí brát Ameriku jak Němce a tradičně zůstat smějící se bestie.

        1. No, soudě podle vysledku voleb do Senatu a Kongresu bych rek, ze Trumpa ma plny zuby i spousta republikanu. On sice nema zas az tak spatny vysledky, jenze se chova a vystupuje jako mimoradnej kreten. U něj se forma s obsahem fakt nesesly.

          1. V podstate bych se nebal rict, ze Trump si mel ve vlastním zajmu nechat sesit prsty na rukou k sobe. Prdel by si vytrel, pero vyhonil, lzici by se najed, ale nemoh by psat picoviny na Twitter.

            1. Na Twitter to klidně nadiktuješ.

            2. :-D shane

          2. Jo? Dyť si prej komouši pohoršili, aspoň sem to někde zahlídl…

            1. no právě. Republikány volilo víc lidí než Trumpa. čím to asi bude?

              1. Asi zajímavější kandidáti. V každým případě můžou furt bidetovi dělat peklo.

                1. To je jedině dobře

          3. me se fakt libi jak nekdo kdo ve statech v zivote nebyl , hodnoti zdejsi politickou a demografickou situaci :) mel bys prestat sledovat ty pohyblive obrazky v te krabici co mas u zdi a vyrazit do pritody . jo ze nemuzes , ze Vam ta vase srandovlada naridila zaracha ?

            1. Mně se fakt líbí, jak někdo, kdo v ČR léta nebyl, hodnotí zdejší epidemiologidckou a vnitropolitickou situaci. Měl byste přestat sledovat ty pohyblivé obrázky v té krabici co máte na zdi a vyrazit do přírody tak, jak to děláme my v ČR, protože naše vláda nám nic takového nezakázala.
              Je s podivem, že v říjnu či listopadu potkávám na oblíbených místech více lidí, než v sezónních obdobích let minulých.
              Například včera odpoledne jsem vzal kosu a šel na houby. Několik oblíbených koutků jsem musel vynechat, abych na ně neupozornil. Pro znalce: používám lesnickou „čtyřicítku“.

                1. CNN 8.11.2020 v 20:39

                  Jo, takouvouhle. V létě se hodí místo mačety například na křídlatku, na podzim na houby.

              1. aaaa nejchytrejsi z nejchytrejsich se ozval :)

                1. Todle je žrádlo :o)

                  Jen do sebe, todle bude lepší, než většina pořadů v idiotboxu :D Já už si k tomu jenom votevřu lampu…

    4. naahodou, obcas se tu mele Opel Tigra a sem tam MD dole v Suchdole.

      1. Takže samý katastrofy. Dejte sem někdo už něco veselejšího :-)

    5. „Pojďme uskutečnit nějaké velké, strukturální změny,“ vyzvala spolu s gratulací nového prezidenta Elizabeth Warrenová

      máme též příležitost realizovat tu nejvíce progresivní agendu, kterou naše země kdy vůbec viděla,“ raduje se kongresmanka muslimského vyznání Ilhan Omarová

      „Jsou to skvělé zprávy pro progresivisty všude na světě, že Joe Biden a Kamala Harrisová porazili Trumpa. Pojďme pracovat společně a mezinárodně na vytvoření lepšího, férovějšího, zelenější, mírumilovnější a více rovnocennější svět,“ komentoval Bidenova vítězství bývalý vůdce labouristů Jeremy Corbyn.

      A o tohle šlo. Ne o nabubřelého narcistního, zároveň věcně nesmírně úspěšného Trumpa.

      1. nj, Trumpajzl si za to může sám. Presidentů co by projeli volby do druhýho období zas tolik nebylo.
        A myslet si můžou co chtěj, US president zas tak všemocnej není. Trump si taky myslel jak bude neomezeně vládnout dekretama a rychle ho vyvedli z omylu. Bez Kongresu a Senátu si ani neškrtne a tam maj demokrati spíš menšinu.
        A upřímně, s tou nesmírnou úspěšností Trumpa je to dost diskutabilní. Vyloženě katastrofa nebyl, ale nějaký velký terno taky ne. Ale kdyby nevystupoval jako nezvladatelnej chaot a debil, tak by to druhý období nejspíš dal.

        1. To Obama řečnil jako kniha, vystupoval jako svatoušek z nedělí školy, a zbyla po něm ušmudlaná Obamacare. Když poprvé kandidoval, četl jsem článek o jeho působení v Chicagu – utratilo se 100 milionů dolarů, problémy se nevyřešily, ale všichni na něj rádi vzpomínají.

          Kdyby lidi nečuměli na bednu a zrušili socsítě, vypadalo by to taky jinak. Až do covídka úspěšné hospodářství (což sice nezpůsobil, ale za tři roky mohl účinně podtrhnout), žádné nové války, žádný vyložený průšvih, přičemž půl času a energie musel věnovat snaze ho z úřadu vyštípat… Jiná povaha by to neustála.

          1. ale období dal dvě. Vcelku s přehledem.
            s těma sítěma je to sice rpavda, jenže zrovna v tomhle směru si Trump nabíhal na vidle s rozběhem a výskokem. Kdyby se na to vyysral a nechal pindat nějakýho mluvčáčka, tak by dneska v Trump Tower teklo šáňo proudem. Tohle si fakt posral sám.

            1. A ani se nemusel narodit v USA :-)
              Na druhou stranu, měl všechny na své straně. Trumpa se snažili dostat na sebemenší blbosti. Tak se jim to povedlo.

              Stejně jako Miloš by měl mít na zrcadlem „orel much nelapá“, Trump by si tam mohl „kdybys mlčel, zůstal bys filozofem“.

              1. koukam vsichni tu bydlite a vsemu rozumite :)

                1. Přestaň tu plácat bezobsažný kraviny jako: „koukam vsichni tu bydlite a vsemu rozumite :)“
                  Myslíš si, že jsi jedinej na světě, kdo žil, pracoval, nebo ještě teď zrovna je v Americe?
                  Nebo ten žvást v 8:28, že v se v Čechách nesmí do přírody, protože to nařídila srandovláda.
                  (taky naprostá blbost, měl bys vidět, jak to teď vypadá na horách)
                  Když už, tak napiš, jak vidíš situaci v USA z tvýho pohledu, ale ne zase plácnutí do vody jednou větou.

                  1. Já myslím že stačí když napíše Miluju Trumpa
                    (btw, já bych Trumpa volil taky, ale to nic nemění na tom, že je to sebestřednej kokot)

                    1. Já to mám stejně no. Uvidíme, co Bidet předvede. Resp. teda Kamala. S tím Bidenem se moc nepočítá mi přijde.

                    2. Bidet se bude držet jak hovno košile. Nikdo se nestane americkým presidentem aby za pár měsíců dobrovolně odstoupil. Krom toho, Hunter Biden už se třese na kšefty. Ona Bidenova familie je snad ještě horší pakáž než Trumpova.

                    3. https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/11/07/17/35371240-0-image-a-50_1604771220477.jpg

                      no tenhle post od Hitlery vypadá, jako by volby spíš vyhrála Kamala :D

                    4. tak jasně. spoustě lidí by se to líbilo. Ale jedna věc je přání a druhá realita. Nu, uvidíme

                  2. LOL ..

                    1. Viděls ten výstup Bideta a Kamaly?! Dohromady cca 25 min bezobsažných plku o demokracii, lásce, rovnosti, černých a latinských ženách, právech menšin, vyjmenovat všechny příbuzné od dětí, vnuků, skvělých manželů a manželek, tentokrát se Bidet nespletl, sracky. To byl i kůl v plotě aspoň originální.

                  3. ja vidim situaci velice pozitivne :) chytri lidi ted delaj $ protoze doslova padaj z nebe nepamatuji si ze za 20 let co tu ziji by byla takova situace ( snad po Katrine v 2006 ) ,plebs se mota dal po ulicich a porvava po sobe a Trump rorhodne ale rozhodne neni takovy debil za jskeho ho vetsina medii zblblych lidi povazuje a i kdyz se mu v pozadi deje rizeny statni prevrat , tozhodne to neni nic co by urcite on a skupina za nim neocekaval .
                    Naopak si myslim ze by mel mit podporu nas vsech a lide by se za nej meli modlit kazdy vecer na znameni podpory .

                    Do toho je krasne teple podznimni pocasi , muj BTC ucet neuveritelne ztloustl , kovy se taky nedockave chveji v ocekavani dalsi trilionove injekce takze si neni na co stezovat .

                    Kazdopadne zijeme v zajimavych casech a ja jsem rad ze mam moznost byt u toho .

                    Shane vis co to je projekce ? Kritika druhych co sam citis v sobe .
                    Ja si zase myslim ze mas Ego jako Brno a ze ho pred sebou tlacis jak krabici od pracky .
                    Dej si neco psychedelik pomuze Ti to z rozpustenim . Vyzkouseno , zaruceno ! :)

                    1. No vidíš, to už je lepší. A co ti provedl ten shane? V týhle diskuzi snad nikdo nestraní Bidenovi. Ale jestli teda Trump s tímhle počítal a měl čtyři roky, aby tomu zabránil, tak se mu to zatím moc nedaří. Modlení nepomůže – jestli si myslíš, že jo, tak už jsi asi fakt v těch státech moc dlouho.

                    2. Kdyby jsi zil v mem infopoli pochopil bys jak obrovsky problem deep state predstavuje a kolik prace jeste zabere se s nim porvat. 4 roky na to nestaci , korupce ke uplne vsude , na vsech vladnich levelech . Do toho masmedia , socislni site korporace .

                      Misto kydu jaky je trump idiot si predstavte jaka zatez to musi byt a co se deje v pozadi .

                      30 let je spolecnost subverzovana a manipulovana . S takovou posadkou se tezko pluje bouri .
                      Ja jsem pozitivni a to radim vetsine . Trump a spol bojuje i za Vas a Vasi budoucnost .

                    3. Naprostý souhlas. Jen bych dodal, že Trump bojuje hlavně za sebe, ovšem při té příležitosti i za nás.
                      Tiše zuřím, když čtu slinty jako tohle https://www.seznamzpravy.cz/clanek/americke-prezidentske-obdobi-kratky-cas-v-zivote-cloveka-127272

                    4. 5MeoDMT 8.11.2020 v 22:12
                      To víš, jsi tady sice na D-FENS, ale pořád je to internetová diskuze. To je něco jako česká hospoda. Jsme parta píčusů, kde si každej myslí, že není takovej vůl jako ty druhý. Postavíš lidem nadzvukový metro z Jižního Města na Makarskou, pár chlapů u stolu ti řekne Hm dobrý. Ostatní v lokále se shodnou, že jsi kretén, protože se musí od stanice na pláž trmácet dvě stě metrů. Ale vždycky zase rádi přijdem, protože víme, že venku je to eště horší. Tak si dej pivo nebo aspoň kafe a vyklop, co tě sere. Jestli chceš naději nebo uznání, tak to vezmi přes náměstí do kostela nebo za roh do bordelu. Jo a ten Trump. Lepší než jsme zvyklí. Moct ho odsud volit, tak to uděláme. Ale že si škodil zbytečnýma kecama, toho si nešlo nevšimnout. A navíc ani nevyhrál v Naganu, tak co.

    6. to rikal kdo ze tu vitezi levice ? Media ? Jo ty toho napovidsj …

      1. Tak já v USA nikdy nebyl, natož abych tam žil nebo pracoval, Ameriku a její společnost neznám než z médií a filmové a literární tvorby. Ale řeknu ti to takhle – když z něčeho bytost jménem Jeremy Corbyn uchcává nadšením, mám jasno v tom, že se stal pěknej průser. Tak uvidíme, co přijde dál. On Trump, ať byl jakejkoliv, třeba poslal Grétku slušně do prdele, no něco mi říká, že teď bude mít do bílýho baráku zřízenou přímou telefonní linku. A to je za mě dost blbý.

        1. Stačí se podívat co je prioritou tý jeho Kamaly. To bude teprve pořádnej BLM levicackej tobogán… Docela nechápu, co ta budoucí bílá menšina oslavuje.

  2. Čokoládu kupovat netřeba, stačí celokovová krabice. Vyzkoušeno.

    1. Vita5

      Neni náhodou lepší prostě ten telefon nechat doma? V sobotu a neděli odložim služební sledovací nástroj, vezmu v garáži svou V8 v manuálu a hurá s rodinou do přírody a vystačim si i bez celofánu.

      1. Ad baleni telefonu do alobalu.
        uz jsem to psal drive.
        99procent lidi na DFENS je hloupejch a posledni dobou to dvakrat nemysli ani panu domacimu.
        Napriklad ta mantra s obalovanim telefonu do alobalu z cokolady je picovina.
        Totalni picovina. Sice nemam vzdelani jako Servisdok, ale kazde dite skolou povinne tusi (respektive pred degradaci vzdelani po sametu tusilo), co to je utlum a ze kurva mobil, ktery ma silu signalu jako mensi atomovka, neutlumi jedna vrstva alobalu, ani dve, ani deset, ani blba plechova krabicka.
        Pokud nemate uplne nasrano v hlave, vemte dva mobily, jeden obalujte alobalem a druhym na neho volejte.
        Zjistite, ze k dosahnuti potrebneho utlumu potrebujete radove 50 vrstev alobalu a kazdou vrstvu musite idealne prolozit dielektrikem, tzn. musite ten telefon stridave 50x zabalit do alobalu a pak do papiru a porad dokola, nez ta Sorosova smirovaci kurva zmlkne.
        Coz je krajne neprakticke.
        Mnohem praktictejsi by bylo ten telefon vypnout, jenze ony ty Sorosovy kurvy i to vypnuti telefonu umi obechcat a kazdy telefon, ktery se tvari vypnute, si obcas „nepochopitelne“ usere do eteru, coz je presne tolik, aby Soros vedel, ke kteremu .
        Drive se to dalo resit vytazenim baterky, jenze i na to soudruzi z USA prisli, takze veskere iPhony maji baterku uvnitr napevno.
        Jiste, nemusite mit Iphona, muzete mit kurvu na Androidu a paranoidne z ni vytahovat baterku.
        Pokud vam to ta androidi mrdka umozni, protoze veskere nove modely (vcetne cinskych HovnoVej a korejskeho Smashungu) po vzoru Iphonu sve mobily zalepuji a pristup k baterce neumoznuji.

        Cili – za me jedine reseni je ala Sysop – dumbphone s lehce odnimatelnou baterkou.
        Alcatel OneTouch napriklad. Bez GPS, bez bonzackych apek a s moznosti skutecne vypnout, ze to ani Soros nezapne.

        1. Cokolada se dava do staniolu, ne alobalu.

          1. …tedy… ta kvalitni. Holt s cinem se nechce delat kazdymu.

            1. hm,pan je znalec :)
              Ja teda osobne kvuli pomeru cena/kvalita kupuji Ritter Sport, zemena tu novou edici, jak na obalu pisou, ze je vyrobeno jen ze 3 nebo 4 komponent.
              U Ritter Sport pisou na nekterych cokoladach, ze je z jejich soukromeho kakaa a neco na tom je, protoze tyhle cokolady jsou fakt o jednu ligu vys, nez zbytek jejich produkce. Je to jedna mlecna, v tmavemodrem obalu a jedna extra kakao ve fialovem. Zbyek klasika – nevyrazne aroma, preslazene , spousta lecitinu a nejaky priserny tuk, nejspis z palmoveho oleje. Kazdopadne i ty nejhorsi Ritter Sport porad lepsi, nez dfensem zminena Studentska pecet od Nestle nebo obecne cokoliv od Mondelezu, primarne Milka,kterou „vylepsili“ az na uroven biologickeho odpadu.

              1. ..tak to jeste o level vejs je jazycek moji drahe, protoze ta Ritter Sport ma jako starter, ja ji ho kupuju venku fakt ve velkym a pak jdou vyssi a vyssi levely cokolad, pricemz zena ma vecny boj v tom, ze nerada horkou, ale pritom chce kvalitni. Marcipany kupuje jen dve znacky, nechava si je posilat zvenku az domu. Coby hypoglykemik to do sebe hazi jak uhli do lokomotivy a figura furt stejna.

                Kdyz nekoho doma napadne, ze dame nejakej zakusek, tak se sedne do auta a jede do Rakouska, nebo Nemecka, do vyzkousenych kavaren. Jakmile by se v cukrovi objevilo neco, jako Hera, tak bych tim zenu zrejme zabil.

                A palmovy olej bojkotujeme z principu.

                1. To znam. V dnesni dobe jde utratit ctvrtku prumerne ceske mzdy za dobrou cokoladu ve specialce pri jednom nakupu a pak to za tyden sezrat. Problem je s tim, ze je clovek pak moc zmlsanej a nema ten pocit, ze se rok tesi na nejakou supr cokoladu a pak na ni jeste rok vzpomina. Takze ja se snazim vydrzet s bufetem, co je v hypermarketech a tam je fakt jedla povetsinou jen ta Ritter Sport a to jeste jen nektere druhy.
                  Pointa je v tom, ze neni balena do alobalu, ani ve staniolu, ale na prasaka v igelitu, respektive polypropylenu. Cili cokolada celkem dobra, ale na faradayovu klec na mobil nevhodny material a jeste nevhodnejsi format. IMHO tim katuji kosty na obalu, protoze polypropylen je levny a ctvercovy format minimalizuje spotrebu. Ostatni vyrobci katuji kosty na samotne cokolade, coz mi principialne vadi mnohem vic .

                  1. Už je to dávno, co jsem zbavil manželku práva vstupu do kuchyně, ale občas má nějaké výjimky, třeba když dělá domácí čokoládu.

        2. Zrgu,zrgu,ty vždycky rozveselíš. Plechová krabička nemůže být blbá,je to plechová krabička. A signál mobilu krabička netlumí,krabička už ze své podstaty nedělá nic. Ale když dáš mobil do uzavřené plechové krabice,dal jsi ho do faradayovy klece. Takže plechovou krabičku zavřít plechovým víčkem!

  3. Nedělní všeobecné zavřeno a večerní zákaz vycházení jsou megablbosti, které už téměř dosahují debility koronaopatření Matovičovy vlády na Slovensku.

    To první má zjevně spíš negativní vliv (větší koncentrace lidí v obchodech v sobotu a v pondělí, s tím související šíření nákazy). Na to bych ale radši moc neupozorňoval, nebo ta parta kreténů zavede povinné stání ve frontách před krámem, což přinese vlnu nachlazení, oslabení imunity a v důsledku další růst nákazy. A opět se budou strašně divit, nadávat lidem, že si za to můžou sami a zavřou všechny doma.

    Zákaz vycházení od večera do rána pak má na nákazu vliv minimální až naprosto žádný, je to jen čirá buzerace. Tady jde o to, že se fízlům nechce kontrolovat zákaz shromažďování, přitom nějakou větší párty by téměř stoprocentně nabonzoval někdo ze sousedů a venku v zimě nikdo ve významnějším počtu pařit nepůjde.

    No prostě tu zažíváme tyhle drobné flegrácky, ale v takový Americe se schyluje i k negráckám, tak jsme na tom vlastně ještě celkem dobře.

    1. „Nedělní všeobecné zavřeno a večerní zákaz vycházení jsou megablbosti, které už téměř dosahují debility koronaopatření Matovičovy vlády na Slovensku.“

      – Ale debilitu koronaopatření Matovičovy vlády na Slovensku nik nedosiahne. Matovič jediný na svete dal zákaz vychádzok cez deň, a povolil voľné špacírovanie v noci, až do 5.00 hodiny.
      A tie šikany za neabsolvovanie „dobrovolného“ testovania, to sa ani nedá popísať, to treba prežiť.

      1. No asi takto:

        Některá „opatření“, co tady praktikuje parta kolem Babiše, i ve mně dokážou vyvolat dilema, jestli autoři těchto restrikcí aspirují na ústav pro choromyslné nebo spíš na defenestraci.

        Ale co si nechají líbit Slováci, kdysi hrdý národ zbojníků a partyzánů, nad tím mi zůstává rozum stát. A ještě od jakých kašparů si to nechají líbit. Nedemonstrovalo se ještě před rokem ve slovenských městech? Proti čemu, vlastně – jo, údajně proti bezpráví… a dneska?

        Teď prostá otázka jako referendum, ať už pro Čechy nebo Slováky:
        (věcně, kecy o našich nebohých babičkách, obézních švagrech a pejsáncích si odpustíme)
        Co je z hlediska společnosti přijatelnější?
        A) 50.000 mrtvých
        B) miliony politických vězňů z rozhodnutí vlády v domácím vězení

        1. Nieže by som sa nejak zastával tej či onej partie debilov vo vláde či parlamente, ale taký zákaz večerného a nočného vychádzania majú aj v rakúsku (od 20:00 do 6:00) – viac tu: v
          https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavirus/Coronavirus—Aktuelle-Ma%C3%9Fnahmen.html#imageURL
          V nemecku zatiaľ zákaz vychádzania nemajú čo som sa dočítal (https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavirus/Coronavirus—Aktuelle-Ma%C3%9Fnahmen.html#imageURL) ale reštiky môžu len vydávať jedlo a hotely môžu prenocovať len ľudí čo sú pracovne na cestách.

          1. Ano, mají. Nejen tam. A stejně jako u nás je to blbost.

            Za jakž takž rozumnou úroveň opatření považuji ještě tak tu nedávnou, kdy supermarkety byly u nás otevřené do 22 hodin a i v neděli. Lidi se tak víc rozprostřeli v čase a prostoru, nikde nebyly výrazné fronty nebo koncentrace, v obchodech ani v MHD. Když už prygumy a mikiny musí onanovat nad zákazem vycházení, tak ať ho mají od půlnoci do páté ráno, to ještě není tak na palici. Jinak stačí hlídat zákaz shromažďování lidí nad určitý počet, jenže pro fízly je samozřejmě jednodušší nedělat nic, jen projíždět prázdnýma ulicema.
            Čemu přesně škodí Franta s Ančou, když se jdou v devět večer projít poloprázdným městem? Nebo Buzimír Legína, když v deset večer běhá s čelovkou v parku, kterej by v týhle části roku byl prázdnej i bez zákazu. Případně Karel, co chce po práci zajet k bráchovi na Vysočinu pro dvě přepravky jablek, ale nestihne se do osmi vrátit. No tak tam holt pojede v neděli dopoledne. Zásadní rána pro virus.

            Další věc je, že s tím zákazem od osmi lidem samozřejmě taky víc hrabe. Bohouš má čas na dva lahváče navíc, čímž dosáhne přesně tý dávky, že o půlnoci zmlátí starou. Jaruna má víc času dumat nad svým životem, udělat si dalších dvacet zářezů na zápěstí, nebo spolykat prášky.

            1. Pozri sa.
              Môžeš sa aj rozkrájať a zaviesť opatrenia akokoľvek rozumné (z tvojho pohľadu) ale aj tak sa nájde niekto komu sa to nebude páčiť. Jednému sa nebude páčiť, že opatrenia sú príliš prísne, druhému sa nebude páčiť, že opatrenia sú príliš benevolentné, tretiemu sa nebude páčiť niečo tretie atď.

              1. To já samozřejmě chápu. Proto píšu, jaká úroveň opatření přijde rozumná mně. A uvádím důvody. Názor Pepy Vomáčky ať napíše Pepa sám.
                A ještě jsem se pozastavil nad tím, co si nechají líbit Slováci. My Češi spíš jen nadáváme u piva a sekeru popadneme až, když to jinak nejde. Ale u vás, že pískne takovej šáša a lidi poslušně stojí v kolonách na test z Bratislavy skoro do Malacek, to bych fakt nečekal.

                1. Ja som sa testovať nebol takže osobne neviem aké dlhé boli fronty, ale záujem bol vraj veľký.
                  Ono k tej vysokej účasti prispelo viac faktorov:
                  1.) testovanie bolo síce dobrovoľné, ale už vopred sa dalo najavo, že kto sa nedá otestovať tak bude mať zákaz vychádzania (taká kvázi-karanténa)
                  2.) zo začiatku boli také informácie, že asi budú 2 kola testovania (s týždňovým odstupom) a potom bude kľud (pozitívni pôjdu do karantény, netestovaný budú obmedzený na slobode a negatívne testovaní budú mať pokoj) takže ľudia to zobrali ako také nutné zlo. Podmienky sa po prvom kole zmenili (čo sa dalo čakať) a menia sa neustále – a ľudia už tie nadávajú pri pive (resp. na sociálnych sieťach či diskusiách)
                  3.) ľudia už majú po krk tých obmedzení a tak urobia takmer všetko čo im povie vláda – s vidinou toho, že už budú kľudné a normálne Vianoce a potom aj ďalší rok

  4. Lidi si myslí, že vláda ve svém boji s virem má nějaké perfektní experty a ti mají perfektní analýzy a že je to dokonalý. Já si myslím, že jsou to banda diletantů a amatérů, které by rozebral šikovnější středoškolák

    Neznam jedineho cloveka, ktery si tohle mysli.
    Dokonce ani ty uplacene stetky v mainstreamu si nemysli, ze nas vedou perfektni experti.
    Rozdelil bych nasi spolecnost asi takhle:

    a, ti co neco vedi (zrg1 napriklad)
    Globalni ELity maji velice blizko k borcovi s BMW, akorat tak trochu na steroidech. Bloomberg vyhodil 400 mio dolaru jen na cinknuti voleb v USA ve prospech Bidena a ted mu ty prachy vyleti oknem, protoze vysledky jsou az tak zmanipulovane, ze to neuzna ani prase. V ramci maximalizace moci temto lidem nestaci uz jen krast prachy a vysavat svetovou ekonomiku jako nador, tihle posahani hypermiliardari se rozhodli depopulovat drtivou vetsinu lidstva umele vytvorenymi viry ze svych biolaboratori. Dale se nebudu opakovat
    b, ti co vi hovno, ale neco tusi.
    DfENS a spol. se pomalu stavaji zrgove v malem. Dejme jim jeste rok a pochopi, ze proces je rizeny Elitama. Zatim se jen tak podivuji tomu, co se kolem deje a pripada jim to divny, nelogicky a chaoticky a kontraproduktivni a prijde jim, ze by to nemelo byt normalni. Jeste pred trma lety byly moje nazory prijimany jak zprava z Marsu. Dneska jsou moje nazory mainstream. Uz jsem si zvykl, ze lide jsou globalne hloupi a na zmenu sveho smyselni potrebuji vyrachat rypak v hovnech a asi pet let casu.
    c, ti, co jsou kolaboranti zaplaceni
    Soros se svou armadou presstitutu a neziskovek ma docela big budget. Pohrichu ty penize nikdy nevydelal, on si je proste s rothschildem natiskl. To zpusobilo docela manko v ekonomice a aby se to zaplaclo, tak tech penez ntiskl jeste vic a jete vic a jeste vic, Pokud chcete vedet, jak se chova vytloukani klinu klinem, tak exponencionalne, neb na zalatani stokorunoveho manka pouzivaji tisicikorunove „stimuly“.
    Zvlastni podskupinou tech, co jsou zaplaceni jsou ti, co nedostanou ani vindru, ale hrozi jim pojeb.
    Treba jim zamestnavatel naridi dobrovolne-povinnou ucast na buznaparty a pak zpetne sleduje, kdo se dostavi a kdo ne a ti co se nedostavili treba dostanou vyhazov.
    Zajimave je, ze tohle se netyka jen nadnarodnich korporaci a strednich podniku, ale i malych a dokonce tyhle moresy zkouseji i na nase deti, deti, ktere nejde s davem je socialne vyloucene, takze vsecky maji stejne nazory, stejne mobily, stejne hadry atd, skoro, jako my za sociku, ale nikoliv proto, ze by nestihala zapadacka vyroba, ale proto, ze jeden Fakebook veli vsem.

    Zaver.
    Dfensi, rikam to nerad, ale pro stromy nevidis les.

    1. Bloomberg vyhodil 400 mio dolaru jen na cinknuti voleb v USA ve prospech Bidena a ted mu ty prachy vyleti oknem

      Mno, jak to po sobe ctu, tak tohle tvrzeni je trosku zjednodusujici. Ony mu ty prachy nevyleti az tak uplne oknem, protoze Elitam je vicemen burt, jestli tam sedi polodebilni Dotard anebo zcela senilni Bidet.
      V ramci depopulace je pro ne zadouci maximalizace chaosu a co nejvetsi bordel, idealne ozbrojeny konflikt a obcanska valka, coz je presne stav, ktery v USA zavladl.
      Ani jeden American nema cas premyslet nad 40 procenty poklesu vykonu ekonomiky, neb mu Elity predhodily distraction v podobe dilematu Horacek vs Pazout. A jeste to svedou na Rusko, jak jinak.

    2. a dokonce tyhle moresy zkouseji i na nase deti

      Jo a jeste jedna vec. V ramci depopulace ELity vymyslely, ze je hrozne cool,aby si deti „menily pohlavi“, coz je jen eufemismus pro kastraci.
      Mozna vam to prijde prehnane, ale ty pripady se deji a selhavaji veskere pojistky. Ani ty deti, ani jejich rodice, ani lekari a jejich etika, ani socialne pecujici stat neudelaji proti tomuhle satanistickemu ritualu Elit pritrz, protoze, jak jsem uz rekl vyse, jeden Fakebook veli vsem.
      Dokonce i Grete Thundbergovic, ktera z mi dosud nepochopitelnych duvodu vedle sveho ekoposukstvi a milionu dusevnich nemoci nerozpoznala, ze je vlastne transgender a ze se nutne potrebuje nechat vykastrovat, aby nasledne mohla vstoupit do stastneho registrovaneho partnerstvi s podobne vykastrovanou somalskou priprchlenkyni a pozehnani jim da samotny Papez z Vatikanu.

      1. Tohle gender šilenstvi a volba pohlavi me nejvice znepokojuje.a davam ti podobne otazky komu to je k prospěchu a kdo to řídi.Ani za sociku tohle elity neprosazovali,rodina byla zaklad včetne vztahu muž-žena,i když dle Darwinove teorie a ne dle pisma.

    3. “ Lidi si myslí, že vláda ve svém boji s virem má nějaké perfektní experty a ti mají perfektní analýzy a že je to dokonalý. Já si myslím, že jsou to banda diletantů a amatérů, které by rozebral šikovnější středoškolák

      Neznam jedineho cloveka, ktery si tohle mysli.“

      – fiííííha…… to fakticky všetci moji známi tým vládnym šialenstvám veria a tlieskajú im. A to má 80% z nich VŠ a vek medzi 55 – 70 rokov.

  5. Moc nerozumím smyslu balení mobilu do staniolu – nebude sice vypnutý, ale ani se na něj nikdo nedovolá, takže chce-li někdo mít mobil s sebou ve verzi „cihla“, stačí přece stisknout kouzelné tlačítko s letadýlkem a je vymalováno i bez alobalu.

    Jinak si myslím, že za tím musí být něco jiného – přece nikdo není takový debil, aby si myslel, že zkrácením otvírací doby sníží koncentraci lidí a tím možnost nakažení. Demence Havlíčkovy věty je extrémní – to nemůže myslet vážně. Vždyť přece občan se do Globusu stejným autem dostane pouze v jiný den, takže „omezení mobility“ v neděli má naprosto nulový efekt plus počet nakažených „cestou do Globusu“ v autě bude limitně se blížící nule tak jako tak (nicméně i kdyby se v autě v neděli nakazilo milion lidí, tak zákazem otvírací doby v neděli se ten milion holt nakazí jiný den).

    Nějak nevěřím, že toto může kdokoliv brát vážně, kromě voličů anofertu a podobných, na které je to cílené. Přijde mi to jen jako zástěrka pro něco jiného a právě ta očividná demence typicky na podobné věci ukazuje (tj. někdo ze sebe naprosto hloupou proklamací udělá vola, ale tím poskytne krytí skutečnému běhu věcí).

    1. A Vy tu smečku chaotů, slibotechen a lhářů, kteří zásadně nedodrží co slíbí, berete vážně?
      „Nebudeme zavírat obchody, nebudeme dělat plošná opatření, nebudeme zavírat školy, restaurace jen čátečně omezíme…“ to všechno řekli a často porušili obratem.¨

      1. LWG: neberu vážně co říkají, ale co dělají. Lžou prakticky pokaždé, když něco říkají, to je až neuvěřitelné. Jen si nemyslím, že to dělají jen z hlouposti. Top politikem se málokdy stává hlupák, většinou je to spíš všehoschopné individuum. Pokud takový působí dojmem hlupáka, je to důvod mít se na pozoru, nikoliv mávnout rukou s tím, že je to dement.

    2. „Jinak si myslím, že za tím musí být něco jiného – přece nikdo není takový debil, aby si myslel …..“

      – ale politici samozrejme nie sú až takí debili,…… oni sú iba obyčajní GAUNERI. A to je oveľa horšie.
      Oni sa iba tvária ako debili, aby sme si neuvedomovali to skutočné ZLO, ktoré robia a pripravujú. Debilita je výborné maskovanie zločincov.

    3. A ty si si naprosto istý, že ak prepneš smartfón do nejakého výrobcom predvoleného režimu, že to urobí presne to (a len a len to) čo výrobca sľubuje v návode. Ja teda nie.
      Za tým obmedzením mobility by som videl skôr to, že „pánom“ dobre padne si stým plebsom proste robiť čo sa im zachce. Za normálneho stavu je to obtiažne, lebo ľudia sa búria, hundrú, chcú protestovať či nebodaj defenestrovať ale teraz keď máme ten núdzový stav a ľudia sú masírovaní tým strašidelne smrtiacim vírusom a bla bla bla tak práve teraz je to pomerne jednoduché rozkazovať, zakazovať, kázať či obmedzovať. Samozrejme, že aj teraz sa nájde hŕstka nespokojných ale tých už udupú horlivci z radov plebsu vyhláseniami:“Ale veď to je pre naše dobro a ochranu naších životov“ alebo „Vy hoaxéri jední zlí, vy chcete aby tu ľudia na uliciach umierali“ atď.
      Proste je to len svojvôľa „pánov“ ktorou si ukoja vlastné ego a zároveň im to poskytne dobré krytie (keďže plebs sa reže medzi sebou) na kadejaké kurvárne, ktoré majú ostať skryté nežiadúcim pohľadom.

  6. Adventisti sedmeho dne by vam rekli ze to „Nedele Zavreno“ neodejde, protoze to ridi z Vatikanu a tam berou volne nedele velice vazne – dokonce tak vazne ze prijde doba, kdy budou opet vrazdit ty, kdo nepracuji v Sobotu!

    Preji peknou sobotu :-)

    1. Muzu potvrdit, ze ve Vatikanu ti kozomrdi v nedeli skutecne kozy nemrdaji. Zato v pondeli – sobotu mrdaji ministranty.

      1. Vatikan, Vatikan… Myslis tu hospodu v Budejicich?

        1. Tam si dovedu představit cokoli. Kozy, ministranty, kozy s ministrantama.

          1. Ministranty s kozama?

            1. Radsi nechci vedet jestli myslis ministranty s kozama nebo ministranty s kozama.

              1. Thajské ministranty s kozama.

                1. Já se teda křesťanskýho života neúčastním, jsem pořád nemoderně na ženský, ale říká se, že většina kleriků a zejména preláti si do akce nosí vlastní tukozy, takže u ministrantů podobné vybavení nevyžadujou.

                2. Shemale?

  7. Uplne nechapu tu hysterii okolo opatreni. Je moje uvazovani opravdu tak vadne?

    Rozhodovani, zda se nejak omezim, napr. zda budu nosit rousku vychazi z toho, ze jednak chranim sebe (mam respirator); na jare jsem nechytil zadnou respiracni nemoc. Bohate ale staci to, ze rad pomuzu tomu ze se nekdo s potenc. tezkym prubehem nenakazi, i tak bych nosil alespon rousku. Argumentem neni to, ze ostatni na to kaslou, kdyz se najde dalsich 1000 lidi jako ja, tak treba zachranime jeden zivot, moje nepohodli mi za to rozhodne stoji.

    Minimalizovat kontakt pro mne neni problem, jsem introvert, takze pro mne se vlastne zase tak moc veci nemeni (ano, kontaktu mam mene, ale nechybi mi to).

    Vlada dela zmatecna opatreni, navic to delaji „lepso-lide“, kteri to berou jako opatreni pro „obycejne lidi“. To je samozrejme spatne. Ta opatreni myslim MAJI vyznam, kdyz je bude drtiva vetsina populace dodrzovat, budou funkcni. Jenze ted‘ jsme v situaci jako kdyz ma rodic dite, ktere jednoduse neposloucha a vse co muze si udela po svem, prikazy obejde. Nejake baleni telefonu do staniolu na ukonceni vliv, opatreni nezmizi do doby nez se trochu nevyprazdni nemocnice. Opravdu ma smysl takto saskovat?

    Co by mne velmi zajimalo jestli mate nekdo primy kontakt s cinanem, ktery rekne pravdu – jak to tam je s nakazou SARS-CoV2 ? Mne nikdo nechce odpovedet…

    1. Jaký máte respirátor ? Je s filtrem v kvalitě FFP3 ? Jak se v tom dýchá ?

      Podrobně o Číně vypráví jeden Slovák-migrant zde:
      https://www.youtube.com/watch?v=Mi8ozUuOTAU

      Zde je zajímavé, že po 55 dnech měli první vnitřní ohnisko covidu. Nemají problém to zastavit, rychle otestují statisíce i milióny lidí :
      https://www.scmp.com/news/china/society/article/3105165/coronavirus-hospital-cluster-prompts-chinese-city-test-all

      Nedávno v TV dávali reportáž o cestování do Číny – test na covid před letem a po příletu a pak odjezd do karantény na hotelu na 14 dní bez možnosti opustit pokoj. Každý den měření teploty a závěrečný test na covid a jste v Číně.

      1. Mam 3D tisteny upraveny na muj oblicej, do ktereho strkam filtracni material, ktery jsem dostal, nedosahuje to kvality FFP3. Dycha se v tom kratkodobe bez vetsich problemu, spatne se v tom mluvi, ale je to mala filtracni plocha. Nekdy to predelam na 3 dily s nejakym lepsim M3-respirator-style zavitem. Je to rozhodne pohodlnejsi nez rouska, clovek nema na puse hadr. Zajimave bylo ze nekdy v dubnu jsem jel pres nejakou stavbu kde se prasilo, nasadil jsem a byla pohodicka. A opacne: v obchodech se obcas divim, ze urcite pachy citim az po celkem dlouhe dobe :-).

        1. Díky za info, ale čekal jsem spíš odkaz na e-shop. Jde mi o to, jaký odpor mají ty filtrové FFP3 respirátory. Na provoz by to bylo drahé. Na vojně jsem nosil klasickou masku s uhlíkovými filtry v lícnicích a to už bych nyní neutáhl.

          1. Z meho zkoumani a rozhovoru s lidmi kteri to resi: Skutecne funkcni FFP3 respirator ma hodne velky odpor a blbe se v tom dycha, proto taky maji ty ventilky na vydech. Obvykly problem je, ze ty respiratory netesni a tak si clovek dycha okolo obliceje mimo filtr. Vzal jsem jeden obyc netesnici FFP3 a dal na svoji masku, a najednou to bylo jako dychat pres nekolik svetru.

            Ten muj filtracni material na tom je podobne, nejhorsi je vlhkost, ta to uplne zabije.

            Udelal jsem program, ktery prepocitaval STLko obecne masky v jedne ose podle linearni lomene fce., takze se s tim dalo pekne hrat aby to sedelo na ruznych oblicejich. Kdyby nekdo mel zajem…

            1. To vlhnutí toho filtračního materiálu znamená, že ten výdechový ventilek funguje špatně a nebo jen částečně a vydechovaný vzduch se vrací přes filtr. Už si nepamatuju, jak to bylo u klasické masky, zda tam bylo něco, co bránilo vydechovanému vzduchu vstupovat do filtru. Ale ten filtr nějak viditelně nevlhnul.

              Kvůli covidu je to možná přehnané, ale straší stále s ptačí chřipkou a to by byl horší fičák. Za pár měsíců covid snad opadne a na trhu může být dost levných respirátorů u obchodníků, co přestřelí nákupy. Teď jen co vybrat.

              Na vývoj vlastního respirátoru se tedy necítím.

              1. Omlouvám se, že vstupuji do vysoce sofistikované diskuse o vlhnutí ventilku, ale to už opravdu nechcete dýchat čerstvý vzduch?

                1. Respiratory a masky maji i tu zajimavou moznost, ze je lze sundat, kdyz nejsou zrovna potreba :)
                  Takze lze napriklad volne dychat cerstvy lesni vzduch, ale pri nakupu zasob v „promorovacim kramu“ dychat vzduch filtrovany (a tedy cistsi, nez okolni).

                  Navic samozrejme maji tyto ochranne pomucky i mnoha dalsi vyuziti – napriklad budu rozhodne radeji dychat filtrovany vzduch, nez vzduch cerstvy, naplneny prachem brouseneho ci rezaneho dreva, kdyz zrovna neco delam v dilne. Dreveny prach je fakt hrozne svinstvo zcela bez ohledu na bio-eko puvod dreva. A samozrejme jsou i mnohe jine zdroje obtizneho prachu.

                  1. S tím prachem v dílně to chápu. Ostatně většina těch respirátorů, co jsem doputovala z Číny, jsou pro tyto účely a ne proti virům. Asiati, kteří jsou nám dáváni za příklad a normu – prostě to tam nosej všichni, tak si zvykejte – to nosí kvůli prachu a zkurvenemu ovzduší.

                  2. Jinak, „zásoby z promorovaciho krámu“ si můžu nechat dovézt a ne se nechat buzerovat picusama ještě u vchodu. A pečivo, maso si nakoupím v místní pekárně a řeznictví.

                    1. (Ja za potencialne „promorovaci“ povazuju kazde misto, kde se stykaji cizi lidi. Od putyky v pate cenove po Hilton, abych tak rekl. Tim, ze chranim sebe nikoho jineho neohrozuju (spis naopak, ale to je vedlejsi efekt) ani neomezuju, tak co komu po tom.)

                      No, u nas nikdo u vchodu nebuzeruje (nebo jsem to aspon nevidel) a nakupovat chodim jednou za delsi cas, v dobe mimo hlavni navaly. Nicmene zadny otevreny kram proste neni dlouhodobe liduprazdny, je tam nejaky personal (u pultu ci na kase) a ackoli ten rousky vetsinou ma, tak samotne rousky (u ostatnich) riziko nakazy neeliminuji, pouze snizuji.

                      Nemam problem si, v ramci pece o sve vlastni zdravi, na tu chvili nakupu ten respirator vzit – me osobne tolik neobtezuje a verim, ze riziko nakazy snizi vyrazneji, nez rousky u okoli. Ostatne vetsinou stejne v tom krame minu nekoho, kdo tu rousku ma, jakoby nemel (tak od brady az po dolni pysk) a hned ve vychodu ji zoufale rve z xichtu. Pritom od pohledu patri k nejake rizikove skupine. (Jestli se nakazi je jeho problem, jestli uz nakazeny je a siri dal, tak problem i nechraneneho okoli.) Holt bud dusledna buzerace, nebo je nutno pocitat s tim, ze do kramu muze prijit fakt kdokoli (pokud extrem, tak radeji ten druhy).

                      Rozhodne mi nestoji za to se zdrzovat v jeho okoli a resit, co kdy tem komediantum nahore vytahnul slepy papousek z klobouku a jestli se to na nej vztahuje ci zrovna ne. Dam prednost tomu se mu proste vyhnout a travit v jeho okoli co nejmin casu. Ale protoze proste vidim, ze jsou lidi, co na opatreni nejen kaslou (coz je mi fuk), ale zvysujou riziko i pro me (coz mi fuk neni), tak se proste chranim sam. Bez ohledu na to, co ten slepy papousek zrovna vylosoval – obavam se, ze ten virus, stejne jako ja, na televizi nekouka a komedianty nesleduje.

                      Ono je to stejne jako s bezpecnostnima pasama v aute – taky si je zapinam, kdykoli nekam jedu, i kdyz rozhodne nemam v umyslu havarovat. Ale co ja vim, co se kdy kde jak semele a potka me. A je mi fuk, jestli jsou povinne, nebo jen doporucene, nebo co. A na rizikovych mistech (treba na motokrosu) si nejen zapnu vsechny pasy (a ze je to rozdil oproti normalnimu autu), ale rad si vezmu i helmu. Jde o mou ochranu.

                      Na strelnici si taky sluchatka nasadim vetsinou uz v aute po zaparkovani a ne az na stavu, kdyz se ja chystam strilet, on ten hluk je i okolo a nepotrebuju se spolehat na to, ze nikdo nevystreli uz ve chvili, kdy jsem od stavu jen par kroku. Pravda, mam elektronicka, takze normalni rec slysim stejne dobre jako bez nich (nebo i lip, daji jak ztlumit, tak i zesilit) a kvalita prenosu me netrapi, nejsem v opere. Jo a jsou o neco vetsi a vyrazne drazsi nez to, co je minimalnim pozadavkem. Ale jde o muj sluch, ne o nejaka pravidla nekde na papire.

                      Jestli ostatni ridici maji pasy nebo ne me nebere, jestli nekdo na strelnici nema sluchatka kdyz se chystam strilet, tak ho na to upozornim, ale je na nem, zda si je nasadi, nebo ne a rekne at klidne strilim. Co ja vim, jak si sluch chrani on (klidne muze mit ucinne spunty, co mu netrci z usi viditelne) a zdali vubec nejaky ma (treba byl u delostrelcu a je hluchy jak poleno, jen umi odezirat) aby ochranu potreboval? Je svepravny, at se rozhodne sam. Ja ho informuju ze slusnosti a ohledu na jeho zdravi, nikoli abych ho donutil o nej pecovat zpusobem, ktery preferuju ja.

              2. Asi taky dost zalezi na konstrukci te masky (a filtru), protoze filtracni material je v podstate prodysny obema smery (takze pokud ventilek klade jakykoli odpor, tak vznika pretlak v masce a bez dalsich opatreni cast vzduchu jde prodysnymi misty ven – samozrejme cim vetsi odpor vzduchu klade filtr, tim mensi cast vzduchu jim pri vydechu proudi ven) a vydech vetsinou nevede primo a pouze do vydechoveho ventilu, takze vnitrek masky je vystaven proudu toho vydechovaneho vzduchu vlhkost se tam dostava proudenim uvnitr (pokud jsou filtry z vnitrku masky dostupne, tak jsou tim virenim take zasahovany a vystavovany obtekani vlhkym vzduchem). U respiratoru tvoreneho pouze filtracnim materialem a ventilkem se toto tedy tyka prakticky cele vnitrni plochy filtracni latky a tudiz je vlhnuti celkem nevyhnutelne a vydechovy ventilek ho jen snizuje, nikoli eliminuje.

                Vlhnuti by u masky zabranily dalsi (nadechove) ventilky mezi fitry a oblicejem, ktere by zabranily zpetnemu chodu prez filtr a oplachovani jeho povrchu zvirenym vzduchem. U starych masek s chobotem a funkcnimi vydechovymi ventilky ten objem chobotu taky prispival k zamezeni prutoku vydechnuteho vzduchu filtrem (filtrem proudil ven nabuffervany vzduch z posledniho nadechu).

                A samozrejme u klasickych (konzervoidnich) filtru s velkou plochou materialu, ale malym pripojovacim sroubenim to uzke misto taky omezuje vyrazne oplach vlhkym vydechnutym vzduchem uz samo o sobe.

              3. KarelIV: klasická M10 má pryžový výdechový ventil, byly i při funkci vidět.

                Ad ptačí chřipka – jsem si jist, že když si média, aktivistu, EU a IT šmejdi odszkoušeli, jak parádně jde zadusit veškerá „offline“ a „zaostalá“ konkurence protichřipkovou represí, u jakékoli příští chřipky zkusí přesně tu samou hysterii.

                1. „klasická M10 má pryžový výdechový ventil“
                  To vím, jen mě překvapuje, že ten vydechovaný vlhký vzduch šel většinou ven právě tím ventilem a nevracel se do filtru. Po cvičení na vojně jsme filtry museli z masky vyndat a celou ji vysušit a vydesinfikovat a filtr se mi zdál suchý, maska při tom byla ve uvnitř mokrá. Ale už je to dost let a vidím to jen mlhavě.

              4. Ne, muj respirator nema vydechovy ventilek, je to jednoducha plastova krabice na oblicej a v ni prumyslovy filtr strihany z metraze, nejlepsi co sel na jare sehnat. Nicmene respiratory FFP3 se delaji s i bez ventilku.

                Z CN mi dorazilo i nekolik polomasek, vsechny maji logo 3M, tesni perfektne, asi bych sel touto cestou, filtry k tomu byly velmi levne. Netusim ale jestli to stale jde objednat a cena je primerena, ja objednaval z kraje unora a prislo to koncem brezna. Taky mam z CN generator ozonu, funguje to rekl bych dobre.

    2. Ježišmarjá, zas ta i dyby to mělo zachránit… sračka, to tai dlouho nebylo…

  8. Souhlas, zvýšená koncentrace lidí v obchodech, na poštách a úřadech nic dobrého nepřinese. Asi už jsou zoufalí a vymýšlí blbiny.

    Dolů to jde pomalu. U nás v okrese se zkrátila „fronta“ na testování na covid z 5 dní (před 2 týdny) na 3 dny (před týdnem) a nyní již jen na dva dny. Pořád je to ale hodně, denně se testuje 250 lidí.

  9. To mě přesně napadlo už když omezili otevírací dobu úřadů. Když jsem si byl podávat žádost o novou občanku (končila platnost) tak tam čekali asi 2 lidi a šel jsem na řadu cca 2 min potom, co jsem si vzal lístek (přičemž jsem se neobjednával předem online).

    Vyzvednout hotovou občanku už jsem si šel až po omezení, to jsem ještě musel správně naplánovat abych se strefil do těch dvouhodinových oken co teď mají. Bylo tam vcelku plno (našel jsem tedy i místo k sezení, takže tak extra hrozný to nebylo, jen asi cca 10x víc lidí než předtím, tj. cca 20 lidí místo 2). Čekal jsem 10 min (online jsem se neobjednával, protože termín měli až potom, co mi končila platnost předchozí občanky … navíc to měli nějaký divný, protože tam šlo vybrat i termínu v původní otevírací době, zajímalo by mě, jestli by mě tam ale v takovým termínu postili … zkrátka to vypadalo celý dost podezřele, čertví jestli to vůbec fungovalo, tak jsem radši šel rovnou). Já myslím, že tohle je na promořování ideální, a pak už bude klid :)

    Nakupovat jezdím teď v pátky (prostě si „odběhnu“ z home office), protože si umím představit v barvách, jak to tam teď vypadá o sobotách … ne že bych měl něco proti promořování, ale spíš jsem o tu ztrátu času ve frontách.

    1. * spíš _jde_ o tu ztrátu času ve frontách.

      Bych si to občas po sobě taky moh přečíst než to odešlu, mám tam těch dyslektických překlepů víc :D

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017