Takový trochu jiný e-shop - zpět na článek

Počet komentářů: 205

  1. No muj účet ani kartu si s RZ nespárujou. DZ si kupuju většinou na pumpě a platim hotově. Tak nějak předpokládam že i novej systém bude tuto unožňovat.

    1. Já bych se vsadil že časem může být možnost platit hotově pouze pro přespolní, i přesto jak hloupě mi to zní. Něco jako u doktora, před vstupem do ordinace si přichystejte kartičku pojištěnce, v x jazycích.

      1. Co tím vyřešíte, nešťastníče? Jde hlavně o info auto / vlastník / místo, a to mají a to, že toto auto má známku jim dá první průjezd pod kamerou. Matrixu tak snadno neutečete.

      2. Fox_25 Oukej a jak si znamku koupí třeba muj děda? Pocítač ani chytrej mobil nemá, důchod si na ppstě vyzvedává hotově a všechno platí složenkama.
        Takovym lidem musí stát umožnit zakoupení virtuální DZ. A flikovat to stylem „tak vám to zařídí vnoučata“ je nemyslitelný. Pokud tady mam službu pro všechny tak musim dát možnost všem aby jí mohli využívat.

        1. Stát musí, jo? Několik měst ČR už zavedlo diskriminační placení parkovného POUZE mobilní aplikací. Kdo nemá šmírfoun, nemá právo parkovat.

          1. Ano musí. Pokud chce prachy .usí umožnit všem aby mu je dali.

            1. A proč by jako musel? V Ústavě nic takového není (a i kdyby bylo, bolševici v Ústavním soudu by stejně konstaovali, že když je to v zájmu státu, tak Ústava neplatí, stejně jako to udělali s EET, protikuřáckým zákonem nebo objektivní odpovědností provozovatele vozidla), takže Smolík. A prachů z Vašeho dědy dostanou víc, když si tu fízlmarku přes nějaký datakonekt nekoupí. Buď nebude moci jezdit po dálnici, takže díky vyšší spotřebě paliva zaplatí víc na spotřební dani, která se stejně bude zvyšovat, případně na silnicční dani, která se bude rozšiřovat a rovněž zvyšovat (a může obsahovat třeba zvýšenou sazbu pro nedržitele fízlmarky), nebo na tu dálnici vjede bez fízlmarky a barák mu sebere exekutor i se vším a s každým, co v něm kdy měl.
              Probuďte se. V kapitalismu už dávno nežijeme!

            2. O „prachy“ tu sice jde, ale nikoli pouze o ně a když se nad tím zamyslíte, tak stát prostě tahá za delší konec špagátu.
              Stát už dnes provozuje systémy, které vám zpřístupňuje pouze po prokázání identity a je jen na něm, které systémy bude takto omezovat v budoucnosti. Stát samozřejmě zavedl i způsoby, jak onu elektronickou identitu používat. A vůbec nebude mít problém s tím, aby kohokoli, kdo to potřebuje řešit „konvenčními metodami“, poslal například na Czech POINT.
              Oni musí pouze nediskriminovat občany a i to, co je „diskriminace“ nakonec určuje stát a jeho zaměstnanci. Dále – žádný totalizující systém nejde po 100% populace, stejně jako při očkování stačí zpracovat pouze většinu. Ostatní jej nezajímají, dokud nezačnou být nadměrně nepříjemní a nezačnou být vidět.
              Váš děda prostě půjde na poštu pro důchod a tam mu to milá paní na přepážce proti občance vyřídí. A už v tom jede stejně, jako všichni ostatní. Ta paní není žádný ďábel, třeba je to vaše spolužačka, ona také jen „dělá svou práci“ a nevidí na tom nic špatného. To špatné totiž vzniká až někde jinde a legrační na tom je, že kolem nás žije celá masa lidí, kterým to špatné nebude připadat ani poté, když jim to celé někdo vysvětlí a třeba i dokáže. Pořádek přece musí být, ne? :-)
              Mám pro vás jednu radu – nepoužívejte tzv. „selský rozum“. Už hezkých pár let to nefunguje, protože pravidla moštárny se změnila.

  2. IMHO to Bureše dožene. Tlučhuba Havlíček už za sebou vleče dostavbu Dukovan (dávno měly být podepsané smlouvy ČEZu se státem, je ticho po pěšině) a tohle také hubou nevyřeší. Když připočteme tristní výstavbu dálnic, pražský neokruh atd. tak má na tu partu neschopáků schopný oponent slušně nabito.

    1. Hm, ještě schází maličkost, sehnat toho schopného oponenta… :-(

      1. Ekonomická krize. Ta zlomí kobliháři vaz.

        1. Ta zlomi vaz nam, pac akorat vytopime vic dotaci na jeho chleb prof. Hedvabneho a podobny vopicarny.

        2. Ani chvíli nevěřím tomu, že se na to jeho lidé nepřipravili.

  3. Ano, tohle je relevantní kritika Bureše (jako jedna malinkatá část).
    Bohužel drtivá většina „antibabiš demokratů“ si věci tak dávno (více jak jeden rok) nedokáže upamatovat, připomenout a i kdyby toho byli schopni, nemají mentální kapacitu to vyhodnotit a ve finále s tou politikou ještě souhlasí. Na ty fungují jen jednoduchá hesla a jejich podpis je tam taky.
    Eshop je sranda. Samozřejmě díky zmíněným požadavkům a nárokům ta cena je přepálená jen trochu, vzhledem k tomu, že je požadovanej performance bond a hromada nároků, je to pokrytí rizik a nákladů na „krmení bestie“ a já heliosu naprosto rozumím.
    Ale jak do toho zasáhl ten pablb z WMC, tak sem si vzal popcorn a sledujeme další díl aktivistickýho podnikání nové úrovně. Jsem zvědav, co se stane:
    – Počká se půl roku, až to utichne a bude se pokračovat s heliosem, protože si to policajti a ten, kdo to vykopl, pohlídají
    – Spustí se WMC řešení, to se překvapivě ukáže jako úplně k hovnu a následně přijde helios, že to „shodou okolností a naprosto šťastnou náhodou zrovna dovyvinul“ a bude se pokračovat podle původního plánu.
    – Spustí se WMC řešení, udělá se trochu promo jak je všechno sluníčkový a za těch 400mega lidi kolem WMC převezmou správu a vývoj všech featur původně zamýšleného systému (most funny varianta: asseco jako generální subdodavatel, WMC dělá promo).
    Tak schválně :-D

    1. Vondráček využil možnosti a prostě šel do věci, kde nemá co ztratit, protože nic neriskuje. Je to marketér, takže si vytvořil image rebela a věrozvěsta lepších řešení, na druhou stranu už od počátku zvolil postup, co nepovede, protože ani nemůže, k použitelnému řešení (veřejně ignoroval zadání, neřeší integrační část a ta rozhraní pojmenovává jako „tajná“), zblbnul pár desítek hipsterů, co mu za dodávku pizzy a jeden kávovar odehrají přes víkend roli užitečných idiotů (no co už, prostě nebudou ztrácet čas nějakou jinou pitomostí, jak jsou zvyklí) a Babišova média mu dělají neskutečné PR. Podívejte se, jak mu k události tleskají různí lidé na LinkedIn, přesně ten druh, co nedokáže ani napsat správně slovo business, ale podle deklarované pozice byste je tipoval minimálně na regionálního náměstka zeměkoule.
      Teď bude pravděpodobně následovat Márou Prchalem solidně zmáknutá prezentace výsledku pro dav, celé se to zadá znovu, protože to fakticky nebude dělat co má, budeme část články o tom, jak nás celá tahle akce posunula k lepším zítřkům a celé to vyšumí.
      Nejabsurdnější je, že ti, kdo půjdou za měsíc, dva, protestovat proti Bábovi do „chvilkaři“ organizované demonstrace, teď právě jásají, jak to natřeli státu. A vůbec si neuvědomují, jak moc Bábovi ve skutečnosti pomohli. Kremlík vyinkasuje bonus za fekalizaci své osobnosti a posune se někam jinam.
      Systém bude fungovat dál.

  4. Oficiální zdůvodnění toho, proč se do toho montuje tajná služba, bylo, že jejich auta jsou taky osvobozena od placení známek, takže je potřeba utajovat seznam osvobozených RZ, aby nebylo možné zjistit, které auto jim patří. Na to Babiš při své záchranné misi prohlásil, že si prostě známky zaplatí taky a tak je všechno ok :)

    1. Šak má pravdu. Do těhle dopravních systémů se importujou auta ISZ, policajtský civilové, BISka, armáda, všechny ochranný služby ústaváků, služební auta samospráv (i když ty by povinnosti plnit měly, ale paušálně se nad tím mnouří oko, když se zapomene), suma sumárum stovky tisíc položek. Když mají platit všichni, proč né i státní organizace? Když se nějaký prachy přesunou od policajtů k údržbě silnic, nemůže to mít negativní důsledky.

      1. No hlavně tím, že někomu dám seznam tajných vozidel, abych ušetřil na známce je buď jen vykrucování nebo naprostý diletantismus těch služeb.

        1. Kdo prodava znamky? Stat. Muze mi teda nekdo vysvetlit, kde je kurva problem? Proste dam specialni znamky svejm pitomcum(treba ruzovy s duhou :o)) a kdyz to najdu u nekoho na soukromym aute, ma po prdeli. Na to bude stacit nahlasit akci „nabonzuj sveho fizla“ :D Ale jako dobry, jeste „chapu“ problem ted, ale nechapu problem u elektronickyho systemu, kde se rozdavaji bity…

          1. Protože ty „bity“ vidí ve skutečnosti spousta lidí, co nemají patřičné prověření a hlavně vůli, držet hubu. Stát sám nejlépe ví, jak moc informací z něj teče neoprávněně ven. Takže se není čemu divit, že dotčení si kryjí zadky (za což se platí), protože určitě nechtějí, aby tu jednoho dne byla třeba appka, co interaktivně dokáže identifikovat podle značky, v čem jede fízl a v čem někdo z BIS.

        2. Na Taiwanu se takto proflákly geniálně utajené protilodní rakety, schované v „civilních“ náklaďácích: ministerstvo obrany se neobtěžovalo zaregistrovat v obchodním rejstříku fake dopravní firmu, jejíž livrej a jméno její „tajné protilodní“ náklaďáky nesly, a digitální aktivisté typu Pirátů na to přišli a vše rozmázli.

      2. Pokud by všechny tyhle organizace měly začít platit, začnou řvát, že potřebují navýšit rozpočty. Je to jen šaškárna a přehazování peněz z jedné kapsy do druhé. Zkoušel jste se někdy bavit s někým, kdo je placen státem, o jeho daních? :)

        1. „Nebýt státních zaměstnanců, nikdo by v této zemi daně neplatil.“
          To máte na mysli?

          1. Nebo taky „já platím na daních víc, než kdejaká lopata!“ a podobné perly.

            1. Nebo:” ty zasraný živnostníci platí minimální daně a pojištění a až budou marodit, zaplatíme to my, státní zaměstnanci.”

              1. Hoši, a tenhle ten váš ekonomický analfabetismus se odvážíte prezentovat veřejně?
                Závadnost nespočívá čistě ve faktu, že státní zaměstnanec platí daně státu, který mu vyplácí plat. Stejně je na tom totiž i jakýkoliv soukromý subjekt, který dělá pro stát, a to i zprostředkovaně.
                Závadnost spočívá v tom, že nás stát nutí platit za konkrétní služby ve kvalitě a rozsahu, který si můžeme vybírat pouze dost omezeně.

                1. Todle není vo závadnosti, to je vo tom, že stádní podržtaška žádný daně neplatí, jenom dostává vod stádu maličko míň, ale furt je čistej, alias 100% příjemce. Zaměstnanec skutečně soukromýho subjektu co generuje nějaký hodnoty, tomu to zaměstnavatel musí opravdu reálně, z jeho hromádky, odebrat a poslat někam úplně do piče.

  5. Přijde mi, že ty údaje, které to má sbírat už stát o drtivé většině lidí dávno má i na okresce.
    Provozovatel je přiřazen k RZ v registru. Skoro každý má s sebou mobil, díky kterému operátor ví, kde zhruba je.
    Policie má po zemi kamerový systém na sledování aut a navíc každý kdo má občanku už systému dodal i svůj xsicht.
    Bankovní účty, karty a tarify telefonů maj lidi také na jméno.
    Autem provozovatele málokdy jede někdo úplně cizí, vazby už má telefonní operátor.
    Nevím jak složité je pro fízly dostat data, komu patří karta nebo čí je jaký mobil. Takhle to akorát dostanou na stříbrném podnose.

    1. Data o lokaci mobilu nemají takovou precizi, aby je bylo možné využít k pokutování nebo jiné represi.

      To zkoušel jen Janukovič, který poslal každému jehož mobil se náhodou zaregistroval v okolí pár kilometrů od „Majdanu“, že jej stát považuje za účastníka nelegální demonstrace a potrestá jej. Čímž akorát na Majdan nahnal i lidi, kteří tam doposud nechodili.

      1. Předpokládám, že bezpečnostním složkám nejde primárně o represi, ale o kontrolu a tu už dávno mají v mobilní síti v dostatečné míře. Tohle budou mít na starosti financové (kterým je zas u prdele, kdo kudy jezdí, hlavně když platí)

        1. To podle mého názoru předpokládáte úplně špatně.
          Já naopak přesně opačně předpokládám, že státu nejde nikdy primárně o kontrolu, ale vždy jen o represi.

        2. Kdyby to měli v ruce financové, tak by za téhle konfigurace systému při zjištěný cestě na černo přišel majiteli auta dopis, kde bude cena za použití dálnice+poštovné a balné (obojí v řádu nižších desítek korun, neb to celé dělá stroj).
          Sveřepé rozdávání pokut za všechno je bolševické svinstvo nejhoršího charakteru.

    2. A proto, když se vyšetřuje nějaký zločin – kupříkladu vykradení zlatnictví v samém centru Brna – mají policajti rozmazanou fotku auta, z které nejde poznat skoro nic.

      1. A jaký zájem má stát na objasnění vykradení soukromého klenotnictví?
        Odrbejte daně o cca 150 000 Kč a uvidíte, jaký sofistikovaný prostředky proti Vám pan Stát použije!

    3. Za nějakejch okolností je možný je získat, ale komplikovaně.

      Tady za nejasnýho polotajnýho zadání získají bambilion dat přímo na svůj kabel. Asi jak s těma šmírovacíma budkama na demonstracích nebo už dlouhou dobu provozovaným systémem šmírování aut na silnicích, kde dodnes pořádně nevíme co a jak. No a tady tendle systém má být minimálně 10× větší.

  6. Ten Hackaton je jen laciná hurá-akce naivků, kteří netuší, co za tím vězí. Jistě, že je to předražené, ale jak Dfens správně píše, jde o mnohem víc než pomocí frameworků slepit za víkend E-shop. To je jen maličká část celku, provázaného s řadou dalších databází.
    Proč si pořád necháváme srát na hlavu? Protože se zatím máme relativně dobře?

    1. Za to si ale soudruh ministr a obecne vlada muzou sami, ne? Kdyz to delaji slozite a tajne a prezentuji to, jako obycejny e-shop… ;)

      1. Přesně tak, už jsem to jednou psal, pokud chtějí aparátčíci komplexní šmírovací systém pro totální sledování pohybu všech vozidel na bázi poznávacích značek, tak ať ho neprezentují jako webshop pro tři druhy dálničních známek!

  7. Holy fuck. Oni mi daji pokutu za vjezd na dalnici bez znamky! Uplna totalita a policejni stat! Vemte vidle a zapalte pochodne. Ja to povazuju za naprosto rozumne a racionalni reseni, ktere by aplikoval i soukromy provozovatel. BTW – kdyz zapomenu zaplatit za nejake sluzby, tak mi taky muze pristat nejake to penale, ne?
    Jedine co bych pozadoval je snizeni pokuty. Protoze 5kCZK je pomerne drasticka palka v pripade ze je chyceny kazdy a pokazde. + treba tu bude podobna zachrana jako v SR, kde se kdyz zapomenu a vezme me kamera muzu pokute vyhnout, kdyz znamku jeste ten samy den koupim.

    1. Takže jako mladý nezkušený vyjukaný řidič, který neznal cestu a hledal ji v papírové mapě, který zabloudil na dálnici mezi Prostějovem a Olomoucí a nevěděl jak se vymotat a dostat dpmů ve tři v noci – jsem si zasloužil pokutu? Díky tatíčku Bureši, že jsi mě tak slušně pokutoval, příště prostě domů nedojedu ;)

      1. S přihlédnutím k tomu, jak dlouho jsou dálniční známky a pokuty za jejich absenci zavedeny, znamená poznámka o tatíčku Burešovi co přesně?

      2. Ja jsem ted kurva zmatenej.
        Ridici jsou tady na DF podavany jako dokonaly stvoreni, ktery dokazou sami myslet a jsou zbytecne omezovany znackama, predpisama, kontrolama a tak. A najednou tu je ridic, kterej ?omylem? najede na dalnici? To mi nejak nesedi.
        Navic teda nevim jak se da zastrizliva s s jasnym vedomim „omylem“ najet na dalnici. Uz odbocky na dalnici jsou znaceny jinou barvou, takze nevim jak nekdo zmateny (tz. predpokladam ze pojede pomalu a bude se rozhlizet) dokaze omylem na dalnici odbocit.
        Takze ne, tohle neni na pokutu, tohle je na vraceni ridicaku.

        1. noclaf: nemám na všech autech dálničku a už se mi stalo, že jsem s tím bez ní sjel o exit dál. Jestli je to skutečně zločin odpovídající pokutě 5k si nemyslím. Nepřipadám si ani jako na vrácení řidičáku, holt občas jedu stejnou trasu více auty v jeden den a stane se.

          1. V pripade automatickych kontrol jsem pro zasadni snizeni pokuty. Tam mi 5k taky nedava smysl. Automaticka pokuta by mela byt dle meho soudu napr. Desetinasobek denni sazby vypoctene z ceny nejkratsi dostupne DZ.
            Jinak tohle je trochu jina situace. Jako s privrenim oka si dovedu predstavit, ze v pripade stridani hodne aut clovek najede na dalnici a neuvedomi si, ze konkretne tohle auto nema DZ.
            Ale jak se clovek, ktery je v lokalite ztraceny (i.e. nevi kudy kam jet) odboci z mesta / okresky na dalnici…to fakt ne.

            1. Súhlasím. Nemá logiku dávať drakonické pokuty, lebo tu je zbytočný akýkoľvek odstrašujúci efekt pokuty. Raz je to automatický systém, tak platí pokutu každý. Nikto nemôže kalkulovať, či sa mu oplatí si to risknúť bez známky. Čiže to bude iba pokuta za zábudlivosť.

            2. noclaf: těžko se shodnem, já si myslím, že to není na pokutu vůbec. Nevznikla vůbec žádná škoda, ani žádné ohrožení, nic. Je to ještě absurdnější než kdybych ten úsek dálnice projel v neděli ráno 150.

              A to ztracení si lze taky docela snadno představit – nebavíme se o tom, že neviděl a přejel dvě matky s kočárky a homosexuálního psa, ale že odbočil na dálnici místo nejspíš někam jinam. Ono to zas tak těžké není, zvlášť v noci – než si člověk uvědomí chybu (typicky bych si tak myslel ve chvíli značky „dálnice“), má smůlu, je v jednosměrce a není cesty zpět.

              Opět, pokuta za co? To není o nějakém vyhýbání se poplatku nebo omylu, který je nebezpečný (odbočení do jednosměrky apod.).

              Chápu, že Vám z toho na blití není, ale mě ano.

        2. To se vám třeba na strakonické stane celkem v pohodě. Svištíte si takhle po dvouproudovce oddělené od protisměru svodidly jako na dálnici, u Jíloviště budete předjíždět kamion nebo budou opravovat pruh a najednou jste na dálnici ani nevíte. Kromě té cedule se na té silnici nic nezmění.

          1. Tak budto chci jet dal a predem vim ze pojedu po dalnici (tz. koupim si znamku), nebo chci sjet na Jiloviste a na dalnici nenajedu. Plus je pred cca 1km sjezdem znaceni co ukazuje ze bude rychlostni pokracovat jako dalnice. Myslim, ze je v ramci mentalni kapacity ridice to vyhodnotit.
            BTW – koupe rocni znamky ridice tohoto strachu zbavi (je-li slabsi mysli). Jednou za rok si koupit znamku snad lidi zvladnou, to tak drsnej trik neni. Dale mame navigace v autech, samostatne a v telefonech. Vetsinou se da nastavit vynnuti se zpoplatnenym usekum. Pokud je nekdo mdlejsiho rozumu, je pri rizeni nervozni a zmatkuje – mame technologicky reseni.

            Ja v AT taky obcas objizdim dalnice kdyz to mam jen kousek z Nemecka do ubytka v horach a nechce se mi platit za 20km dalnice. Ale holt jsem pak opatrnejsi kam odbocuju.

            1. Tak já tu silnici znám relativně dobře, přesto se mi při opravě pruhu stalo to co popisuju respektive jsem se na to v tu chvíli vysral a jel normálně dál, jelikož můj cíl byl o dva sjezdy dál.

        3. Jednou jsem se chtěl otočit přes dálniční nájezdy. Jenže ona to nebyla křižovatka čtyřlístek, takže jsem po té dálnici musel asi dva kilometry jet, do dalšího sjezdu. Neměl jsem známku. Je to ale tak 10 let nebo víc.

          Jednou jsem jel na Slovensko, to je ještě víc let zpátky než v předchozím případě. Hasím si to po české dálnici (českou známku jsem měl) a najednou jsem za hranicema. Hm, došlo mi hned, že nemám známku, tak jsem sjel jak to šlo a tu slovenskou si koupil.

          Omyly se stávají jednou, maximálně dvakrát za deset let ;)

          1. Situace 1 – chybela konzultace s mapou nebo s navigaci. Slepe jste se spolehl, ze „to pujde“. A ono neslo. Clovek co by stejne slepe sel do soukromepravniho ujednani by tu byl myslim odsouzen ze „si to zaslouzil“.

            Situace 2 – takze jste vedel ze jedete na SR, ze tam jedete po dalnici…a nekoupil jste znamku. Supr. Za to muze system. ;-D Jinak jsem psal – jsem pro stejny system jako v SR – pokud je znamka koupena v ten samy den tak pokuta neprijde (s vyjimkou odchytu kontrolnim vozidlem). To je fer deal pro zapomnetlivy lidi.

            1. Až na to, že ten „fer deal“ nemá nijakú oporu v slovenskom zákone o diaľničnej známke a ak to tak funguje, je to len na nejakom neoficiálnom základe. By ma zaujímalo, či to má niekto reálne overené, pretože SprDely za známku sa na Slovensku začali udeľovať asi tak s 1.5-2 ročným oneskorením.

              1. Souhlasim ze to rozhodne neni oficialni postup. Podle me neposilaji – byvaly kolega se takhle projel uz par let (?3-4) zpatky zpatky na ceste do Bratislavy a nic mu neprislo. Samozrejme pro domaci muze byt treba situace jina.

                1. Tak ak to nebolo auto registrované v SR, tak za tým bude asi len prostá nemožnosť dohľadať prevádzkovateľa. Tipol by som si, že cudzincom práve preto nemajú SprDel ako našiť (aj Maďari to zisťovanie robili len ilegálne: https://skodova.blog.sme.sk/c/512077/vymahanie-sankcnych-poplatkov-za-pouzitie-madarskych-dialnic-je-nezakonne.html).

                2. Oficiálna situácia je tá, že tá dialničná známka má platnosť odo dňa zakúpenia. Hodina a minúta sa nezaznamenáva a nevyhodnocuje, takže preto stačí kúpiť dialničnú večer, hoci človek išiel ráno. Ale nesmie ho na tej dialnici chytiť polícia. To nehrozí, lebo kontroly dialničných známok prakticky nerobia. Nemá to význam, keď im to kamery vyhodnocujú automaticky.

                  1. S tým by som si dovolil nesúhlasiť – moja skúsenosť hovorí iné (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=8839.0). Tam to síce bolo zaplatené až nasledovný deň, ale z argumentácie orgánu a textu zákona je zrejmé nastavenie na prístup „smie užívať diaľnicu PO uhradení diaľničnej známky“ – a na faktúre z NDS čas zakúpenia, hodina aj minúta, je (ostatne aj zákon to určuje, že to tam musí byť).

                    To „oficiálna situácia je“ máš podložené nejakým naozaj oficiálnym dokumentom?

                    1. Takze vlastne so mnou suhlasis. Holt, mal si zaplatit ten isty den.

                    2. Tak to naozaj netuším, ako si prišiel na to, že s tebou súhlasím.

                      Tvrdíš, že hodina a minúta sa nezaznamenáva a nevyhodnocuje, pričom je jasne uvedená aj na faktúre aj na hlásení NDS o načapaní – t.j. polovicu tvrdenia rozporujem aj s dôkazmi a druhú môj prípad ani nepotvrdzuje ani nevyvracia.

                      A ty naviac tvrdíš, že niečo je oficiálna situácia, ale nikde nevidím dokument, ktorý by to potvrdzoval. Zákon o diaľničnej známke žiadny taký dojem nezakladá. Ak to majú orgány tak nastavené, že to porovnáva len na celé dni, tak to je interná vec, ktorú nikdy nikto zodpovedný (napr. minister, riaditeľ NDS alebo kto) nepotvrdil (aspoň o tom neviem), vždy to len niekto tvrdil na diskusiách.

                    3. A myslím si, že to nikto oficiálne ani nepotvrdí, lebo by to aspoň čiastočne hodilo vidly do konceptu nevyžadovania zavinenia pri SprDeli.
                      Zároveň toto tiché filtrovanie odbúra nebezpečné diskusie o tom, či vojdenie na diaľnicu „nechtiac“ (a následné kúpenie známky) by malo byť natvrdo trestané, keďže by to motivovalo k nebezpečnému cúvaniu na nájazdoch…

        4. Prostějovem jsem jezdil léta městem, po otevření „dálnice“ po dálnici. Před pár lety jsem chtěl zkusit projet do Vyškova po původní trase a nedokázal jsem to – dopravní značení mě bezpečně vyvedlo na dálnici. (Na podrobné zkoumání prostějovského místopisu jsem neměl ani čas, ani chuť.)
          Na základě vlastní zkušenosti popisovaný omyl chápu.

          1. Ano, dopravni znaceni se prekvapicve snazi tranzitni vozidla vest k vysokokapacitnim komunikacim. Pokud se snazim usetrit prachy, nemam DZ, musi adekvatne vic casu travit planovanim.

        5. Takže lepší sebevražedný manévr, než najet neúmyslně na dálnici?

          Praha, ulice K Barrandovu. Výpadovka pokračuje na dálnici BEZ MOŽNOSTI NENAJET na ni, což ovšem před poslední odbočkou (do ul. K Autisu) není vůbec nijak a ničím signalizováno – ne, není tam ŽÁDNÁ „zelená značka dálnice“. Značka „jsi v háji a jedeš na dálnici“ je až 100 metrů za poslední možností sjet z de facto nájezdu (!).

          Kdo tedy v dobré víře pokračuje rovně, má jen dvě možnosti:
          1) nelegálně najet na dálnici a zaplatit perverzní pokutu,
          2) couvat na dvouproudovce do světelné křižovatky

          A to i kdyby se jednalo o perfektního řidiče-mistra světa.

          1. Bullshit.
            Prvni znacka „dalnice bez poplatku“ je 100% pred krizovatkou „K Austisu“. A pokracovani po Prazskem okruhu doprava smerem na Plzen je podle me taky bez poplatku. Tz. bez pokuty.

            1. Nelži když nevíš a jen si cucáš z prstu. Od nájezdu na K Barrandovu z ulice U Náhonu až po poslední množnou odbočku ze sjezdu na dálnici K Autisu NENÍ žádná značka, že rovně pokračuje dálnice. Není tam totiž vůbec žádná značka kromě 70ky.

              Dokonce když jedeš ze Sídliště Barrandov nebo z centra Prahy, není tam vůbec žádný náznak nevyhnutelnosti dálnice – mezi sjezdem ze sídliště Barrandov a U Náhonu je jen značka, která informuje že rovně se jede na KV, Chomutov a Plzeň – ovšem všechna ta města jsou bílou barvou na modrém, NIKOLI ZELENOU, takže vysloveně uvádí v omyl, že rovně žádná dálnice není.

              Pravdu se řidič opravdu dozví teprve když je „past the point of last return“.

              1. I kdybych se pletl v tom znaceni pred K Austisu, tak je to sumak – odbocka doprava po okruhu na Plzen je ZADARMO, je vyjmuta ze zpoplatneni. Mam to hlaskovat?

                1. To máte jedno, prostě kucí chtějí závory a budky neb jsou z těch nájezdů a náhlých začátků placených úseků zmatení jak lesní včely na mýtině.
                  A někteří ještě půjčují auta podobným zmatlíkům a pak jim je líto za ně platit.
                  Ale už se jim to krátí, do 10 let jim to zdraží na 1€ za 1km autobahnu a budou mít UPP DKŽ.

                2. Do předloni zadarmo nebyla, ale značení bylo stejné. Pointou je totiž možnost neúmyslně najet na dálnici, aniž by se jednalo o zavinění ze strany řidiče. A to tento úsek prokazuje nade vší pochybnost.

          2. Tak pravdu nemáš, neska sem tam jel, schválně sem se díval a před poslední křižovatkou je značka dálnica a nějaký metry jak daleko.

    2. Odmyslím si na chvíli nesmyslnost nějakých známek u z našich daní tak jako tak už zaplacené infrastruktury.
      Problém je v tom, že pokutu nedostane ten, kdo tam vjede bez známky, ale hlavně provozovatel, který nemá žádné prostředky jak pokutu od řidiče dostat nebo jak se vyvinit z toho, že to řidiči řekl a ten tam přesto jel.

      1. Chudak provozovatel. Placu pro nej. Fnuk! Nevinna obet systemu.
        Korporaty to uz tak jako tak maji poreseny – leasingovky apod uz ted musi resit a maji system jak to z lidi dostavat.
        V ramci rodiny si to osefuju kdo ho ridi a jestli je mdle mysli. Vy ne?

        Pripadne doporucuju nepujcovat auto lidem, o kterych vite, ze jsou nespolehlivy.

        1. Trevore, ty máš novej nick?

          To je systém sám sobě fízlem. Asi zavedu doma knihu jízd, zamknu klíče a před každou jízdou provedu školení řidičů, projdeme si plánovanou trasu, zkontrolujeme platnost všech dokumentů, stanovíme sankce za odchýlení se od trasy a pak to stvrdíme svými podpisy. A běda jak někdo mine sjezd a dopustí se přestupku. To pak hned s těmi podepsanými papíry poběžím na úřad.

      2. tp je u objektivní odpovědnosti provozovatele i u rychlosti

        řešení je prosté, nikdy nepůjčujte auto do ruky někomu, z koho byste případnou pokutu zpátky nedostal. Mi to přijde celkem logické.

        1. Mě tedy přijde mnohem logičtější řešení ve stylu žlutých vest a auto bych nadále půjčoval lidem, kterým věřím, což ovšem neříká nic o nějakých pokutách.

          U pokut pak postupuji tak, aby systém nic nedostal a zaměstnalo to co nejvíc parazitů na co nejdelší dobu. To vše v součinnosti s lidmi, kterým půjčuji auto.

          1. upřímně, vy máte nebo jste v poslední době měl auto bez známky? já už léta ne, a to jsem socka k pohledání. Resp. auta, která známku neměla, byla auta odstavená, která se nepoužívala běžně

            1. Moje první auto bylo bez známky, protože coby student jsem na ni neměl.

              Auta všech mých příbuzných z venkova jsou bez známky, protože to na nejbližší dálnici mají 30km a pokud jedou na výlet do Prahy, jedou po neplacených komunikacích.

              Kdokoli takový se může snadno omylem dostat na dálnici.

              (Tím prvním autem jsem omylem jel po dálnici, když jsem nestihl bezpečně odbočit do sjezdu na Jíloviště – protože odbočovací pruh je dlouhý 50m, což v noci s Favoritem na bezpečné zpomalení ku projetí následné zatáčky nevyježděným řidičem nestačilo ani omylem a já jsem nebyl sebevrah. Musel jsem tedy dálnici opustit až dalším sjezdem, což je E14 za 6km.

              Noclaf by mne ztrestal, měl jsem raději zabít sebe i spolujezdce, nebo se na 80kmh dvouproudovce ploužit padesátkou, abych stihl včas zpozorovat odbočovacá pruh a zpomalit do něj.)

              1. Takze si nesledoval znaceni. Nedaval pozor na blizici se sjezd. Neprizpusobil rychlost. A pravdepodobne mel Favorit v nevyhovujicim technickem stavu, protoze my ho doma meli a sjezd na Jiloviste nepovazuju za challenge ani pro takovy krap jakym byl. Za to system fakt nemuze.

                1. Tehdy bylo smyté vodorovné značení, takže v noci mohl člověk sjezd na Jíloviště spozorovat až úplně na poslední chvíli, pokud nepálil do protisměru dálkovými. Ten sjezd byl hodně těžký. A ještě horší byl sjezd na Mníšek, před nímž byla podobně vypadající autobusová zastávka, takže odbočit předčasně do „sjezdu“ znamenalo rozsekat se.

                  A protože já byl slušně vychovaný, dálkovými jsem protijedoucím do očí nepálil a proto jsem propálil bod včasného zabrždění a odbočení…

                2. A vy jste dokonalosti futrál, že se vám nikdy v životě nestalo, že jste někde blbe odbočil a omylem vjel na placený úsek? Mně se to v minulosti několikrát stalo, zejména v noci a v místech, kde jsem to neznal nebo to tam bylo rozkopané a zrovna jsem neměl po ruce navigaci. Pointou celého příběhu je, že se může stát, že člověk vjede omylem na placený úsek a přestože ho opustí hned, jak je to možné, dostane flastr, čili bude nepřiměřeně tvrdě potrestán za banalitu, jak je zvykem v českém dopravním právu.
                  Ale já zapomněl, vy budete vtělení Boha Neomylného, vám se takové nízké chyby jako u nás podlidí nemohou stát.

              2. můj studentský kočár taky známku nikdy neviděl, ale jednak rychlosti, kterýma se pohyboval, k dálničnímu rampage nevyzývaly a za druhé, od prvního dne za volantem jsem měl zmapováno, který úsek je placený, který ne a prostě jsem to řešil, vychytávat jízdu po starých cestách patřilo k hobby „vlastním studentskou káru a nemám prachy ani na benzin“.

                ale OK, prostě se stane,jako se může stát jakýkoliv jiný průser, pravděodobnost stejná, jako že třebaq přehlídnete značku obec na dálnici, pojedete dál třeba jen 115 v limitu 80 a jste raz dva bez papírů na rok, přitom stačí, aby jste danou lokalitu neznal a značka počátek obce se vám třeba schovala za kamion

                shit happens, to se nedá nic dělat

                1. Jasně, já jsem také měl zmapované placené úseky a věděl, že musím sjet na Jíloviště. Jen jsem prostě ve tmě na pouhých potkávačkách ten sjezd nedokázal vyhledat dost včas na to, abych do něj stačil zpomalit a odbočit.

                  A takových mizerných, poddimenzovaných „sjezdů“ nebo jiných situací, kdy někdo CHCE sjet, ale NEMŮŽE, jsou na českých silnicích tisíce.

            2. Pospec: upřímně, mám bez známky 2 ze 3.

              Po dálnici přitom jezdí všechna 3. Jen u těch dvou je nutné sjet o exit dřív. Není zas tak složité si to neuvědomit, zvlášť, když jezdíte více auty v jeden den a jste třeba na telefonu, zaposloucháte se do hudby, řešíte vzadu děti apod. Prostě „autopilot“. Nově za pěkných pár litrů, děkuji pěkně.

              1. Sorry fadtwi a za kolik by to mělo být?
                310?
                440?
                1500?

                1. Dachsmeister: proč by to mělo být za jakoukoliv jinou částku než 0?

                  1. A kolikrát měsíčně za 0?

                2. Jo už jsem to našel, zdarma, sorry omyl.
                  A zdarma jen poprvé nebo vždy když se spletu nebo maximálně 10x měsíčně?
                  Podotýkám, že mám jednu káru bez DZ a tak s ní po placených úsecích nejezdím(e).

                  1. Dachsmeister: nemít DZ na žádném autě = možnost omylu klesá. Na autopilota sjedete vždy tam, kde jste zvyklý a nikoliv o exit dál.

                    Zdarma vždy, když se mi to stane. Což je tak 1x za rok-dva, nevím, doteď jsem to nijak řešit nemusel. Prostě se stalo, so what? Najednou klidně pětilitr? Jako za co?

                    Abych Vám to přiblížil: radar do auta, flastr automaticky když překročíte – OK? A pokud ne OK, jak často? Kolikrát denně-týdně-měsíčně můžete jet v obci 51 bez pokuty? Vždy, když je to omylem? Nebo maximálně 10x? Nechápete absurditu dané situace?

                    1. Popravdě nechápu fadtwi.
                      Jistě jednou nastane doba, kdy velký bratr bude vybírat i za 31km/h v obci a 81km/h mimo obec a 101km/h na dál-nici pevně však doufám, že už budu
                      a) mrtvý
                      b) neudržím ani volant ani myšlenku ani moč
                      c) v rámci 4. odboje pirátit za temných nocí v úsecích nepokrytých bezpečnostními orgány
                      nicméně z5 k meritu věci, ve světle Vašich úvah pak rovnou dálnice zdarma jako ve IV. říši neb mě to Vaše tolerování omylů a jednoúsekových či víceúsekových opakovaných nesjetí připadá poněkud nefér vůči blbcům co si ekvivalent 50 hospodských piv, 15 krabiček cigaret či jedné plné nádrže PHM pořídí.
                      BTW loni mě vyšel 1km na českých dálnicích tak na 0.50h, takže já jsem pro virtuální mýto za 1km a roční paušál tak 3kKč.
                      Ty budky a závory by asi byly o dost dražší než ten legendární e-shop.
                      Ordnung muß sein

                    2. souhlas majstr.

                      Já vím, že bojovat proti systému je třeba, ale zrovna elektronické vignetty jsou krok vpřed oproti debilnímu shánění nedostatkových známek na poslední chvíli po benzínkách, debilnímu seškrabávání těch starých, pak onanování s technickým benzínem na zmrzlém parkovišti, aby člověk odjebal to zkurvené lepidlo a mohl tam najebat tu novou, na kterou je ještě třeba naškrábat RZ zmrzlou a vyschlou „autovou“ propiskou ….

                      je to opruz a za mě si radši kliknu

                      jinak vůz č. 2 aktuálně taky bez DZ a prostě na dálnici nejezdí, být trochu ve střehu je prostě třeba vždy

                    3. Dachsmeister: můžete mi nějak zkusit osvětlit Váš způsob uvažování, který vede k tomu, že když není automatické postihování, tak může být vše zdarma?
                      1) Dnes jsou tedy dálničky zbytečné?
                      2) Jak moje použití dálnice omylem v délce cca 5 km jednou za rok obtěžuje ty blbce, kteří si známku koupili? (bonusová otázka: dálničku na jednom autě mám, to které zrovna stálo v garáži a po dálnici nejelo, tedy jak moc si mám vůči sobě připadat nefér?)
                      3) Jak postihnutí mé osoby zlepší situaci těch blbců? Už to bude fér?

                      Při nejlepší vůli nejsem schopen pochopit, jak můžete zrovna Vy tohle obhajovat, ale třeba se na to jen nedívám ze správného úhlu.

                    4. obávám se , že zde narážíme na základní problém, a to sice že dálniční poplatek by měl z logiky věci být vázán na užití dálnice a nikoliv na vozidlo. Logicky když má někdo 10 aut, tak asi nejede po dálnici se všema najednou, ale vždy jen s jedním. Takže mýtné by bylo lepší, nicméně ze zemí kde ho maj víme, že je to drahé jak piča a místní pak jezdí všichni po okreskách kteréžto ucpou a dálnice jsou prázdné (Polsko, Chorvatsko, Itálie).

                      Obecně systém pokut je omrd, lepší by to bylo na fakturu, prostě stejně ty brány ty RZ čtou, tak jezděte volně a pak přijde faktura za mýto provozovateli. Ale to by na tom tolik nevydělali, že. Nedělají to pro blaho, ale pro prachy.

                    5. Pospec: zavádíte diskusi jinam. Zkuste odpovědět na otázky, které jsem nahodil Dachsmeisterovi. Neřešíme poplatky, řešíme pokuty.

                    6. ne tak docela, ono je to samozřejmě celé na kokot

                      na druhou stranu dosud to fungovalo tak, že tisíce vejmrdů si koupilo v lednu známku měsíční a na tu jezdili celý rok, protože ruku na srdce mě policajti nestavěli na silnici již od roku 2002 ani raz a dalekohledem není vidět, na který den je krátkodobá známka procvaknutá, to riziko se vyplatí. Spousta lidí na to taky mrdá úplně a prostě jezdí bez známky, dokud přeje štěstí. Takže logicky na to chce erár šlápnout.

                      Za mě pardon, ale prostě na dálnici se platí, holt je jednou takový systém, mýtné za silnice se vybíralo už ve starém římě, holt máme systém jaký máme a není taková hrůza se mu přizpůsobit. Osobně to nehájím, aby hned chodil flastr, podle mě by měla být možnost prostě zaplatit mýto a ne hned platit pokutu.

                      Na druhou stranu je to o přístupu, v německu je brutální pokuta když vám dojde na dálnici benzín nebo když vám nesvítí zadní světlo. Mají úplně v piči, že svítilo, když jste vyjel, váš problém, vaše smůla, zaplatíte. Je to fašismus, ale jim to funguje, všichni to respektujou. Na mě je to teda trochu moc, ale zjevně tento národ má v německu velký vzor a příšerný mindrák, že nejsme jako oni.

                    7. Pospec: já nikoho takového neznám. I kdyby takových „byly tisíce“, co to má společného se mnou? Snažíte se obhájit potrestání mojí chyby tím, že někdo jiný si musí koupit známku? Nevidíte absurditu takového argumentu? Když se kácí les, lítají třísky? Měl jsem Vás za někoho, komu tohle vadí – počítám, že je otázkou tak dvou-tří týdnů než tu bude článek o něčem, kde budete jako obvykle zastávat nespravedlnost takového systému, protože budete ta tříska.

                      Vážně mají Němci „úplně v piči“, že světlo svítilo když jsem vyjel? Ale opět, i kdyby ano, tohle je pro Vás argument, proč potrestat mě za to, že jsem 5 km jel po dálnici autem, které nemá známku, ač mám známku zaplacenou na jiném? Opět zopakuji – copak nevidíte tu absurditu?

                    8. Proč potrestat za 5km jízdy po dálnici bez známky… protože kázeň musí být. A co kdyby tím tvým druhým autem se známkou současně někdo jel?

                      Proč to trestat, no kdyby za to nehrozil trest, tak si známky nikdo kupovat nebude, případně všichni budou tvrdit, že jeli jenom těch 5km…

                      (Osobně si myslím, že než pokutovat, šlo by prostě dotyčenému prodat známku, třeba za mírně vyšší cenu.)

                    9. mjfox: Váš argument vede na to, co jsem psal Dachsmeisterovi – flastr každému za každé překročení rychlost. Kázeň musí být. Kdyby za to nehrozil trest, všichni budou jezdit rychle. A jak k tomu přijdou ti chudáci, které někde změřil radar, zatímco Vy jste o pár km vedle pirátil 88 na 80? Hrdinná PČR nemůže být všude a tak je to nespravedlivé vůči těm blbcům, kteří jeli 80. Pokuta prostě musí být, jinak by to nešlo.

                    10. a to já jich znám několik

                      já to nehájím, přijde mi to jeblé jako vám, vadí mi to taky, ale upřímně je to jedna z těch posledních věcí, které by mě sraly, existuje milion důležitějších věcí

                      absurditu samozřejmě vidím, ale taková jsou prostě pravidla. I dneska když budete mít smůlu, může tam být hlídka a máte problém takjaktak. Třeba tu na výjezdu z ostravy hlídkuje fízlová oktávka prakticky nonstop a berou jednoho za druhým, den co den.

                      jak říkám, nevidím problém v tom, prostě si uhlídat, abych s autem bez známky na dálnici nevjel

                    11. ad pospec děkuji náčelníku, že jste se mě zastal
                      ad fadtwi každé srovnání kulhá, já Vám dám jiné, než to Vaše s měřením rychlosti (mimochodem aby Vaše srovnání sedělo, tak by muselo jít o úsekové měření v označeném úseku a ne bukaření)
                      Onehdy jsem jel jednu zastávku tramvají na MS U20 v hokeji, cvakl jsem si lístek pro celou rodinu a protože jsem drobný škudlil a bylo by mi líto dát 40 Kč za jednu jízdu 450m pro 2 dospělé a 1 dítě, tak jsem rovnou vzal za 80 Kč 24h a z hokeje vzal děcka k tetě tramvajkou, zatímco žena řídila doprovodné vozidlo.
                      99% lidí by to vzalo načerno.
                      V případě, že by je chytil revizor by to bylo 4500 Kč za 3 černé pasažéry.
                      Takhle bychom mohli pokračovat dále, co třeba zákaz vjezdu?
                      Posledně se tu nějaký borec kasal, jak hrozil zavolat PaCh nějaké dámě co ho porušila a stála někde v lese.
                      To je asi stejná logika, na 99% to projde, tak co, máme v piči.
                      Já jsem pro závoru, která 99.9% vyřeší.
                      Zároveň nejsem fanouškem udávání aje každého boj, aby zvážil míru rizika a případnou sankci.
                      A můžeme volně pokračovat přes daňové optimalizace přes drobné krádeže zaměstnavateli po vykuchané DPF a stovky dalších, zdánlivě nesouvisejících ojebů.

                    12. Dachsmeister: v Praze teď platí, že pokud někoho chytnou načerno, odpustí mu snad 90% pokuty pokud si koupí roční tramvajenku ;-)

                    13. Jo v Ostravě je to myslím taky, ale já tam jezdím MHD tak jednou za měsíc…
                      No ale jednu zastávku zdarma a hned na rok?
                      Nestačilo by zaplatit lístek zpětně?
                      A vůbec, nemohli by mi to odpustit?
                      To mám platit pokaždé když jedu tramvají?
                      A vždyť byla prázdná!
                      A brácha má celoroční!
                      Nemohl bych si ji občas půjčit?

                    14. Dachsmeister
                      23.1.2020 v 18:09

                      Pokud trochu kchárem jezdíš, tak s ohledem na to, kolik do socek skrz výpalný nasypeš, ano, chtít eště na tu jednu zastáfku lístek je fakt totální sprostota.

                    15. V praze se legitka dá půjčovat, pokud si koupíte anonymní přenosnou – ta je s příplatkem něco mezi 10 a 20%, teď přesně nevím ;-)

                      Prostě je ve všech ohledech vidět, že i přísně represivní polostátní MHD DPP je férovější, než ŘSD a MDČR ;-)

                    16. Je to 22-67%, nepřenosná/přenosná:
                      měsíční 550/670 Kč
                      čtvrtletní 1480/1880 Kč
                      roční 3650/6100 Kč

                      https://pid.cz/praha/?tab=2
                      https://pid.cz/tarifni-pojmy/prenosne-predplatne-jizdne

                    17. Dachsmeister: nechápu už vůbec. Já mluvím o omylu, Vy o úmyslném ojebu – fakt Vám to přijde stejné?

                      Mě se teda ještě nestalo, že bych do MHD nastoupil omylem, prostě mi přijde, že už nevíte, jak to obhájit a vymýšlíte naprosté nesmysly. Prý každé srovnání kulhá – ale to Vaše nekulhá, to není už snad ani na vozíku…

                    18. to fadtwi
                      původně to byl ve Vaší verzi náhodný omyl
                      pak to byl opakovaný omyl
                      pak už nešlo rozeznat omyl od úmyslných ojebů, však je to jeden úsek a já fakt nevím kde začíná a jak se odbočuje
                      to vše za situace kdy současný stav je takový, že jezdit bez DZ se zřejmě vyplatí, soudím dle toho, že mi nikdo nikdy za posledních 10 let DZ nekontroloval…
                      Spousta kolegů jezdila z F-M do Nošovic roky bez DZ, chytli myslím jen dva a to proto, že se přimotali do řetězové DN.
                      Ale už se to vyřešilo, úsek je asi rok bez poplatku.
                      Prostě sorry jako, na tento styl myslíme jinak platí jen závory, ta se omylem projíždí taky blbě…

                    19. Dachsmeister
                      25.1.2020 v 18:08

                      Buzeranti s tím jejich UFO kchárem namátkově kontrolujou, stejně jako celní čuráci s dalekohledem. Ale je jasný, že mnohem větší vejvar je buzerovat kamioňáky.

                    20. Rikala mi dneska prodavacka v kramu, ze ma zaruceny informace, ze se bude vyzbrojovat nova pohranicni straz proti imigrantum. Dostanou drony a budou shazovat veprovy skvarky.

                    21. Jo mají u nás takový dodáfky s kamerama na střeše, vypadá to jak sensory nad rotorem AH 64, no možná to mají více hranatý, ale že by to četlo do kdy platí měsíční známka si nemyslím…

                    22. Dachsmeister
                      26.1.2020 v 19:11

                      Ne do kdy, ale esli je vylepená (případně co dalšího je tam nalepený) to vidí a mj. podle toho buzerujou.

                    23. je to trochu podobné jako když jsem posledních pět let dřel finančně hubou o zem a jak tak chodím po tom kauflandě, říkám si, kura vždyť tu nikdo není, není to nakonec fuk, šoupnout tu konzervu, támhle salám pod bundu a ušetřit kasu pro familii? při inventuře se to hodí do ostatních provozních ztrát, které jsou beztak v milionech, tak o co jde? je to tak snadné a většina národa to běžně dělá

                      stejně mi to nedalo, podělaná křesťanská výchova a slušní rodiče mi zkurvili život, že si ani přilepšit nedokážu, jako to umí ostatní :)

                      jistě toto srovnání kulhá, protože se jedná o soukromý subjekt a ne stát, nicméně korporace je taky kurwa, no ni?

                      ne já su ten debil, co studoval ve velkoměstě a ANI RAZ jsem nejel načerno, zatímco kamarádi z lepších rodin na to mrdali, protože „fuck the system“. Jsem ten kokot, co přechází na zelenou a většinou na přechodě, ne jako kamarádi co lezou naschvál pod kamiony a nechají je klidně zastavit „because fuck you“

                    24. Pospec: omylem projet 5 km dálnice bez známky (újma = nula, úmysl = nula) je „trochu podobné“ krádeži (újma = dle ceny, úmysl = jasný) proboha v čem?

                    25. Pospec
                      24.1.2020 v 7:57

                      Kulhá to hodně. Když to krámu neukradneš, tak tu ztrátu konzervy nevykáže. Esli socce zaplatíš, nezaplatíš, esli s ní pojedeš, nebo nepojedeš, to nemá vliv, protože v každým případě ten spoj jezdit bude, klidně prázdnej, se vzduchem, a bude propalovat megaprachy. To je totiž socka. A ty to celý platíš dopředu tím, že jezdíš autem.

                    26. 10 aut běžně jeden člověk nemá. Běžně má 10 aut firma a pak se klidně jezdí všema současně…

                      Ale dobře, dvě, tři auta má kdekdo, takže by tu přenosnou známku užil, jen jak ji přenést? Elektronicky přes web nebo aplikaci v telefonu, jen na to nezapomenout, když do toho auta sedám a taky aby to bylo dost rychlé – provázané s centrální databází, tzn. aby se nestalo, že si to odklikneš na jiné auto a systém to uvidí až za dva dny. A v tom právě může být kámen úrazu.

                      (Jinak přenositelnost nalepovacích známek teoreticky existuje, pokud ji někdo dokáže bez poškození odlepit a smazat RZ… možnosti jsou. Není to legální, ale jde to a nikdo nic nepozná, sám jsem to nedělal, ale vím, že to jde.)

                    27. To samý platí o pojištění apod. Jenže stát má přesně opačný zájem, než Vy.

            3. Většinu posledních let jsem známku neměl. Soukromě potřebuju akorát párkrát za rok teoreticky po trase D1 což ale po zkušenostech dlouhodobě řeším silnicí první třídy. Rychlé je to skoro stejně, povrch je lepší a cesta zajímavější. Pracovně využívám dálnice, ale to zas mám cizí auto se známkou.

              1. to jste šťastný muž

                jak to tak poslouchám soukromé auto asi v podstatě taky nepotřebujete, když nejezdíte nikdy po dálnici?

                jako na vesnický provoz do vedlejší dědiny auto nemusí mít ani papíry a řidič ani řidičák, tady se to na vesnici tak dělá, nějaká shnilá Vectra z 95. roku bez značek na cestu do hospody a z hospody stačí

                1. Najezdím tak 15 tisíc ročně. Nevím jestli je to hodně nebo málo, ale tam kam jezdím dálnice buď není nebo nedává smysl. Není to z nějaké snahy ušetřit nebo z nějakého odporu, ale čistě racionální rozhodnutí. Auto mám celkem tuctové ani nové ani vrak a v dobrém technickém stavu.

                  1. asi je to o kraji, u nás bez dálnice moc fungovat nelze, do některých míst se bez ní téměř nedá dostat nebo je okreska tak strašlivá a ucpaná, že je to pro masochisty. Taky je to o tom, že mám rodinu rozfrcanou po celé ČR, takže se jezdí furt

                    byly doby, kdy jsem známku neměl, protože jsem neměl rozfrcanou rodinu a do práce jsem chodil pěšky, vozidlo bylo toliko na víkendové výlety beze spěchu, po okreskách. Takže chápu, taky jsem zažil

        2. Dáš auto do servisu a nevíš.
          Nevíš kdo, nevíš kdy, nevíš kam pojede.
          Techni v rámci zkušební jízdy najede na dálnici a tobě přijde pokuta. Z technika si ty prachy dostaň jak umíš. Supr viď.

          1. opět pokud se jedná o opravdu seriozní servis, tak to ani neudělá, případně určitě pokutu uhradí, protože podle zakázkového listu je průkazné, kdy bylo auto v servise a na pokutě je datum a čas také uveden

            pokud se jedná o připitého garážníka z dědiny, který dělá s půjčenými auty bordel běžně, tam je to stejně o strach jestli vám tu káru třeba nerozbije nebo s ní někoho nezabije apod. a dálniční známka je to poslední

            A hlavně, kolik z místních milionářů má kristova noho auto bez známky? 95 % normálních lidí, kteří používají auto denně, prostě každý leden sundá starou, osvetruje a odžínuje a vylepí novou a za rok zase. Hotovo

            1. A pokud a pokud a pokud…. až do prvního správka o pět litrů.

            2. Jasný cšichni mají 3 roky nový auta a jezdí jen do autorizáků. Všechny malý servisy stojí za hovno…
              S autorizákama mam zkušenost i z druhý strany než je ta zakaznická.
              No kdejakej vesnickej servis je lepší a nedovolí si takový prasárny co autorizák.

              1. no tak zrovna zde na webu je 3 roky už nepoužitelný vrak, vzhledem k tomu, že tu se auta kupujou jak rohlíky, a průměrný plat je asi 867 564,30 hrubého :)

                autorizáky jsou ze 70 % katastrofa, o tom žádná, mám taktéž bohaté zkušenosti s kokotama z naleštěných salonů

                servisuju po vesnicku, ale v ověřených podnicích, nicméně starý dobrý zvyk, že mechanik vrací auto s najetými 200 km a svítíce kontrolkou paliva se stále drží a dělají to garážníci běžně, radši nechci vidět, jakýma kotarama s tím krosí. Můj první mechanik to uměl do takové dokonalosti, že auto vracel tak, že kontrolka nesvítila, protože na starých autech když se plovák palivoměru propadl až na dno, vidlička ztratila kontakt s cívkou a přestalo to svítit. Benzinu auto mělo na 7 km a benzinka byla 5. Vždycky, pokaždé, normálně to měl spočítané na přesno. Ale jinak zlatej mechanik co uměl opravit neopravitelné a sehnat nesehnatelné díly, takže tuhle libůstku jsme mu tolerovali

            3. Třeba naše druhé auto v rodině (rapid) nemá DZ, protože ji nepotřebuje. Na dálniční výkony máme oktávku, která je co do výkonu a komfortu o třídu výš a ta má celoroční DZ. Pokud se vyskytne potřeba jet někam po dálnici a zrovna není po ruce oktávka, tak rapid dostane desetidenní DZ. Takže ne, fakt nemáme na všech autech DZ.

              1. však v pořádku, mám to úplně stejně s druhým autem

                ale vnímáte to jako problém? já ani ne

              2. Akorát nějak vůbec nechápu ten vztah dálnice/výkon.
                Z fyzikálního hlediska je to přesně opačně než píšete, nejméně výkonu potřebujete právě na dálnici…
                Al to zase jen tak OT.

                1. Na dálnici je lepší menší auto? Dosud jsem měl za to, že čím dál cestuju, tím je větší auto obvykle pohodlnější. A větší rychlost a větší výkon spolu taky souvisí, ne? Když si vzpomenu na favorita, kterého jsem taky měl a na udržení dálniční rychlosti jsem tam musel dát 4-ku, protože na 5-ku to nějak nejelo a víc plynu nepomáhalo…

                2. Delší táhlý stoupák může být ve slabším autě problém, přizpůsobení se provozu – opět silné auto vítězí.
                  Můžu porovnávat, mám dost zkušeností se slabšími auty na dálnici a pro mjfox – i některé dnešní auta v táhlém kopci neudrží 5tku :)

                3. tak jako fór dobré no ….

                  jezdil jsem už s kdečím a aktuální 1,6 GDi 135 korejských poníků je na dálnici hraniční minimální výkon. Jak se fajně furt předjíždí ty kamiony, když vás v levém pruhu zpomalí na 80 pod táhlým kopcem na vysočině, šestnáctistovka má fakt co dělat, aby na vršku kopce dodýchala zpátky na 130 s hustým podřazením. Jezdil jsem D1 postupně s Formanem LPG, Ford Escort 1,4i, Opel Corsa 1,2 i, Felicia 1,3 i 1,6 a pak dál už s auty nad 100 k, což byla ta první, která udržela jakžtakž 130, ale takové Volvo C30 1,6 i 100k bylo při výše řečeném zpomalení kamionem v hajzlu a do kopce už nezrychlovalo. Ale vozy jako byl ten Forman se tahaly naložené do těch kopců s bídou 80 i když pod kopcem měly 140.

                  Naopak na okresce mezi dědinama, kde se jezdí typicky 100 na rovinkách a 70 v zatáčkách stačí i libovolná základní motorizace v klidu.

                  1. Hele, ale to je takova jakoze vlastnost atmosfer, ze ridic musi vedet, kde je nejvyssi vykon a podradit takovy stupen, aby ten motor byl v danem otackovem rozsahu :D Ja mam na 1,4 T 98 Hatatitlu(spis min) a rozhodne jsem nepozoroval na Vysocine problem. Ano, musel jsem podradit, tak to proste funguje :)

                    Ja nebudu tvrdit, ze tech 100 koniku je dostatecnych(ostatne pro lehci vuz by urcite stacili :D), osobne se klonim spis tak ke 150(vic jak 10 na metrak), ale ze bych mel problem vytahnout 130 do kopca, to ne.

                    Jako jo, mel jsem ten problem, kdyz jsem mel ucpanej katalyzator, ptze motor zere olej jak tank delajici kourovou clonu :D (bohuzel kat. funguje vyborne, takze kour se nekona :( )

                    1. chápu Vaši narážku, že si asi myslíte že nevím k čemu je převodovka a kde má můj motor výkonovou špičku, tedy těsně pod červeným, ale tak to není, toho jsem si dobře vědom

                      nicméně i s oturbenou firemní Fabkou 81 kW je výsledek stejný, když to ždímete na max, je ten výkon turba a srovnatelného bezturba (1,2 vs 1,6) obdobný. Ono se to turbo tváří drsněji a svalnatěji do chvíle, než se dostanete k maximální potřebě výkonu.

                      ne že by to nevytáhlo do kopca, ale je třa se hodně snažit a výsledek je až někde na vršku kopca, mluvím o naloženém (ne přeloženém) autě, aby bylo jasněji

                      prostě D1 je kopcovitá a přetížená dálnice a na takovou silnici to chce pořádný powa

                      také se kloním spíše ke 150 (což je 10 na kilo už když do auta sednu jen se ženou, beze zbytku nákladu)

                    2. Pri 150PS výkonu motora je to buď 1PS na 10kg váhy vozidla, alebo 0,1Ps na 1kg váhy vozidla.
                      Isto nie 10 na kilo jak píšeš – to by chcelo poladený motor z BlackHawku na tvoje auto s 1500kg.

                    3. ježiš překlep, samozřejmě 10 kg/k

                      aneb

                      YOU MUST BE FUN AT PARTIES :)

                    4. Na pohodovú, bezstresovú jazdu je vhodné počítať 10 kW na metrák. V tomto smere je úplný ideál mazda6 s atmosferickým 2.5i. Ešte k tomu s dobrým automatom. Človek nemusí riešiť, či ide hore kopcom, proti vetru, alebo či stihne to predbiehanie.

                    5. Ta má skoro 200 koní. S jakou spotřebou jezdíš?

                    6. Veľmi nízkou. Je to taký malý zázrak s ohľadom na to, že tomu celkom slušnej šlapem na krk:
                      https://www.spritmonitor.de/en/detail/1044814.html

                    7. Velmi slušné pathy!

                    8. O akych cestovnych rychlostiach sa bavime?

                      7.7 l/100km je slusna hodnota, ale ked uvazim, ze ista tazka (1500 kg so mnou plus ~100-150 kg naradia) 240 HP tehla z r.94 ma kombinovanu cca 9.0 pri jazde 160/120/50, alebo 7.5 pri jazde 110/100/50, zas tak daleko sme sa za tie roky vyvoja neposunuli.

                      Kazdopadne, pod 200 HP by som nesiel, presne zo spomenutych dovodov.

                    9. Bavime sa o cestovnych rychlostiach 150-110-60

                    10. Má tá ’94 tehla automat s meničom? Pokiaľ áno, tak rešpekt.
                      Je značný rozdiel medzi tehlou a SKY-G v termálnej účinnosti vďaka kompresnému pomeru 13:1 verzus 10:1 a plus srandičky ako priamy vstrek, riedky olej, odľahčená konštrukcia motora… Tam kde stará tehla jazdí za 9l, jazdí nová gazela za 7. To je cca 25% zlepšenie. Na technologiu, ktorá sa vyvíja vyše sto rokov, kde „všetky nízko položené hrozná boli dávno pozbierané“, je to IMHO slušný posun vo vývoji.

                    11. Můj 16 let starý dvoulitr se 140 HP jezdí s podobnou spotřebou. Teď mi to ukazuje 7,3. Záleží kudy jezdím a jak moc na to šlapu, obvykle se vejdu s průměrem do 8. Je to taky mazda 6, akorát ne ten skyactive.

                    12. Tú som mal tiež, ešte s 5-kvaltom. Celkový dlhodobý priemer za 6 rokov bol 8,4. Ale jazdil som celkovo nižšími rýchlosťami:
                      https://www.spritmonitor.de/en/detail/508638.html

                      Ešte mám aj atmo 2.3 nepriamovstrek s automatom a to porovnanie so Sky-G vychádza tragicky:
                      https://www.spritmonitor.de/en/detail/1011768.html

                    13. Pathy: mazda měla vždycky motory o ničem, typicky nízký výkon a vysokou spotřebu. Sky-G je galaktický posun – ne ani tak ve výkonu, ten spíš jakž-takž dohnal konkurenci, ale spotřeba je moc pěkná. Škoda, že to nejlepší přišlo až teď, když už je to pro Evropu prakticky jedno (2.5 už nebyla ani v minulé trojce, natož pak té dnešní, do CX-30 se taky nepodívá, MX-5 G184 už taky Mazda ohlásila že omezí…). Škoda. Co máte za výbavu? Takumi?

                    14. Takumi ne. Nechcem kožené sedačky. Iba revolution.

                    15. Pathy: chápu, ale kůže, hlavně bílá, vypadá o třídu líp – a ta semi-anilinová u Takumi je „touch of class“ prémiovek.

                    16. Toto s tou bielou kožou sa pravdoláskarom, slmniečkam a iným skurvencom a skurvenkyniam nebude páčiť.

                    17. Pathy
                      24.1.2020 v 9:51

                      Na druhé straně nemá nejmenší smysl kvůli tomu nevzít slušnou ojetinu (nebo nedejvože vyhazovat svou vlastní), protože rozdíl v ceně na palivu většina lidí neprojezdí ani za dvě životnosti té plechovky.

    3. Z mého pohledu je problém, když pokuty rozdává automat. To mi fakt hodně vadí.

    4. „Ja to povazuju za naprosto rozumne a racionalni reseni, ktere by aplikoval i soukromy provozovatel.“
      „Tak to kurva ani omylem!“
      Soukromá firma, pokud by byla skutečně soukromá a závislá pouze a jenom na tržbě ve volném konkurenčním prostředí, tedy řekněme po marxisticku „za kapitalismu“, by v první řadě měla propracovaný plán, jak na nezaplaení upozornit a jak v tomto případě jednat.
      Kdybych já za svoji firmu postupoval vůči svým obchodním partnerům stejně represivně, jako prase pan Stát, když něco zapomenou nebo chybují, do roka bych mohl firmu fungující od roku 1992 zavřít.
      Zkuste si někdy tahle večer představovat, že lidstvo přežilo miliony let bez úřadů!!!

      1. Nelze si představit něco, co neexistovalo.
        Moderní člověk našeho typu je na planetě podstatně kratší dobu, než je vámi uvažovaná. Je velmi pravděpodobné, že se lidé na zemi objevili někdy před 300 až 500 tisíci lety.
        Lidská společnost si pak zřizovala úřady v závislosti na stupni organizace, tedy od stařešiny a šamana až po vládu.
        Svou poznámkou samozřejmě nezpochybňuji vaše námitky k aktuálnímu chování tuzemských úřadů.

        1. pssst, to tu radši nevytahujte :)

          organizace společnosti je něco, co jinak svobodomyslným lidem vnutil někdo zvenčí, z vesmírné federace

          1. Pospec: přišel Stát a všechno to zotročil. Lidi to tak nechtěli, ale bohužel se to tak stalo.

            Naštěstí se čas od času objeví SA a podobné sociálně-inženýrské platformy, které vědí lépe, co člověk chce a bojují proti Státu jako kdyby to bylo něco vysoce konkrétního a současně amorfního. Když si vzpomenu na nejvyššího SA Urzu, vždycky se bezděky usmívám a představuju si ho jako fuhrera v kápi, který v nějakém béčkovém trháku ve stínech starých dubů bojuje se temnými silami Státa, kterého nakonec v závěrečné scéně srazí na kolena. Najednou je celá země volná, všichni zpívají, radují se a konečně, konečně se po dlouhé době útlaku a nucené organizaci odebírají ke svým domovům, kde už na ně čeká svoboda. Cestou potkávají zloděje a vrahy, kteří konečně v bezstátní společnosti nacházejí klid duše a po svém prozření jdou sázet brambory, protože tam, kde není Stát, tam už jim svědomí nedovolí okrást bližního svého.

            Podobnou záhadou je třeba nacismus. Za to taky lidi nemůžou, to prostě jednou přišel pán s knírkem a najednou v jinak svobodné zemi plné slušných socanů vládl znárodňující válkychtivý pravicový režim. Výhoda ale je, že Nácka jsme na rozdíl od Státa porazili a teď už nikde není.

            1. A proč jsme nácka porazili? Protože Nácek měl KSICHT. Ksicht s knírkem a patkou, dalo se na něj ukázat prstem, dalo se mu nadávat jménem.

              Ale Stát, to je liška fikaná, dělá jako kdyby nebyl, používá převleky, často se tváří jako kamarád a přitom spřádá své zlomocné plány a nakonec si z nás ze všech šmoulů mírumilovných nevinných uvaří lektvar a bude nejmocnějším čarodějem …. čo to trepem, to jsem ujel do té vedlejší pohádky

              1. Pospec: Nácka jsme hlavně porazili tím, že jsme na něj svobodně a individuálně hodili bobek a on prostě odešel, protože zjistil, že tady nemá šanci něco obsadit nebo si z někoho udělat protektorát. To je síla neorganizovanosti.

                No počkejte, že jste u toho pil pivo místo abyste dával pozor? Byste si jinak všiml, že právě Šmoulové a ta jejich kolektivistická sebranka je dokonalou alegorií, neb taťka Šmoula je oním nenáviděným Státem, který všechny šmouly zotročuje, říká jim, co mají dělat a ty neposlušné trestá. Klid a mír nikdy v modré šmoulí duši neměl šanci a slabost jim nedovolila sesvzepřít svému tyranu. Místo toho jsou prakticky v každém díle zneužíváni jako kanonenfutter ve službách Státu pro jeho vlastní prospěch a moc nad celým okolím včetně hradu, kde sídlí ňouma s kočkou.

                1. je pravda že šmoulí geront je vlastně protivný všeználek, který každému kafrá do roboty a neposlechnout si ho nikdo nedovolí, i když není vyřčeno co by se stalo, kdyby dědka někdo poslal do řiti. Jelikož umí kouzlit, tak by to bylo asi něco potupného a bolestivého.

                  1. Dedek je drzi za koule, protoze ma nou hau na tu jejich hopsadlosrajdu. A namisto toho, aby data nekde zalohoval, nosi je jen v ty svy gerontsky kebuli. Az to s nim sekne, jsou pidizvici v riti.

                    1. Cece jestli tys to nenakrizil s Gumidkama :-D :-D Tam tusim pro zmenu recept na nejakou hopsaci stavu mela tusim nejaka babka :-D Ale uz je to fakt dost dlouho, co jsem neco takovyho videl, ale matne si vybavuju :-D

                    2. Hopsinkova stava. A knize Ignor furt chtel ukrást recept.
                      Šmoulove meli šmoulí jahudky. Co si pamatuju tak je zrali jen tak, na husto.

              2. Nacismus i komunismus byly ideologie, a ideologie se nedá zabít – jedině zdiskreditovat.

                Nacismus byl zdiskreditován pouze a jedině objevem a nafocením vyhlazovacích táborů (tedy v Rusku ne, tam na vyhlazováky kašlali a místo toho řešili VOV); a komunismus byl zdiskreditován Pražským jarem a nafocenou invazí v 68, kdy se díky „pasivní resistenci“ Čechů a masivní medializaci už západní levice nemohla vymlouvat, že brutální síla je nutná reakce na fašistické reakcionáře nebo fake news.

            2. No, v poslednich svobodnych volbach v listopadu 1932 dostali naciste 33 procent hlasu a v neprilis svobodnejch volbach v breznu 1933 dostali 43 procent a k moci se dostali parlamentnim pucem. Takze bordel nebordel, vetsina Nemcu nacisty nechtela a nevolila. To jen tak na okraj.

              1. shane: že ho nevolila většina něco mění na tom, že nebyl sám a nesestoupil z nebes?

                Ani ten Bureš nedostal víc, ale to přece neznamená, že „ho nikdo nechtěl“?

              2. Já si nemyslím, že by všichni Němci tehdy byli tak disciplinovaní a šli volit nacionální socialisty.
                Už díky SA věděli, co jsou nacisti doopravdy zač a ten parlamentní puč prostě proběhnout musel.
                Těch 43% z roku 1933 se mi s odstupem také moc nezdá, smrdí mi to shazováním viny na „veřejnost.
                Lidi ale měli sakra jiný starosti, nežli jít poctivě volit a ještě k tomu nácky, co se nijak netajili sklony k násilí, ještě většími, než měli tehdy silní komunisti.
                Vychází mi z toho, že Němci nejenže nácky nechtěli a nevolili – on by ten parlamentní tyjátr nejspíš i díky komunistům skončil do ztracena, nebýt toho zfajrovaného Reichstagu.
                Tomu už Němci bohužel zabránit nedokázali, včetně věcí následujících – zmocňovacího zákona atd.
                Reálně a možná nácky volilo opravdu jen těch cca 30% a to ještě z vychcanosti, protože někteří ucítili šanci se napakovat. Obyčejným lidem Hitler smrděl násilím už zdaleka.
                Jsem daleko od hájení německé viny, ale v tom únoru-březnu 1933 to už bohužel nebylo v rukách lidí, resp. volební silou.

                1. Ony ty volby 1933 byly podle vseho dost divoky a nacisti presli do ofenzivy a zacali zastrasovat kdekoho. Proto se o tech volbach říká ze byly polosvobodne. Predpokladam ze kdyz vedle urny stoji SA-man, tak si dvakrat rozmyslis co do ni hodis. V tomhle nemecky stat dost selhal.

                2. V tomhle duchu vlastne probeh ten parlamentni puc. KPD zakazana, cast ostatnich poslancu v lochu a zasedaci mistnost plna SA. I tak si kupodivu dost poslancu postavila hlavu a pro zmocnovaci zakon nehlasovali. Taky za to zaplatili, pokud vcas nezdrhli.

          2. Jenže není organizace jako organizace. Jak kdysi napsal cover:

            „Kdyby se Sámo místo obraně své říše věnoval buzerování vesničanů, že nemají zemljamku natřenou správnou barvou a předpisově zastřižený trávník, něco mi říká, že by jeho vláda neměla dlouhého trvání.“

            1. Každý typ je vhodný do daného prostředí, elektorátu/poddaných a mezinárodní situace. Všeobecné buzerování není ničým jiným než dědictvím z dob několik století trvající správy místního území germány, kteří na tom prostě ujíždějí a nemají „fuck it“ přístup jako třeba jižní národy nebo skotové, ale mají rádi všechno pekně nalajnované a v ordnungu. Když se to smísilo se slovanskou vychcaností a lemplovstvím, je z toho to, co máme ve východní evropě všude.

  8. dik za obrazek, byl jsem linej hledat relevantni informace

  9. voličům ANO je fuk, jaký systém bude na známky, protože oni známky nemají. Takže priorita je cena. Jejich červené hatchbacky z 90 . let jezdí pouze po okreskách, ono toho motor 1,2i stejně moc víc nezvládne.

    Jak tady někdo psal výše, bych to s tou paranoiou z fízlování zas tolik nepřeháněl, hlavně že dneska všichni mají v kapse telefon, který hlásí polohu a dokonce poslouchá co říkáte a sám to posílá na google :) a ještě si to pochvalujou a těší se na nový model buzermašinky. Pokud si nějaká švestka chce honit kokot nad tím, že jsem jel ráno do práce, pak do kauflandu, do školky a pak domů a použil při tom 5x placený úsek, jen ať si poslouží.

    1. Podle sebe soudím tebe? Divil byste se, kolik lidí z IT, korporátu, inženýrství atd. smartphone nemá a místo toho má cíleně dumbphone.

      1. ne, já zrovna používám Nokii 6303i z roku 2009 :)

        smartphone mám taky, ale v práci a většinou ho nenosím s sebou, leží na stole

        nicméně kudy chodím tam se mi všichni smějou a podobné zpátečníky jako jsem já znám asi 3, zbytek fičí na skvělých appkách, instáči, gůglu a tak

        1. Pridávam sa k smejúcim sa na tebe.
          Pokiaľ chceš byť „under the radar“, nie je podstatné mať dumbphone. Dôležitejšie je mať SIM, ktorá nie je na meno a tiež v dôležitých okamihoch nemať telefon pri sebe vôbec.

          1. To v realitě často nestačí. To by tu předplacenku museli mít všichni, kterým voláte a ještě to i s telefonama co měsíc měnit. Jako v Seriálu The Wire. Jinak je celkem snadné předplacenkáře určit.

          2. ale já to nedělám kvůli radaru, ježiš. Nejsem paranoidní jako místní crew, je mi u prdele , jestli mě někdo sleduje, i stará STBačka z paneláku naproti co na mě čumí furt z okna. Ať čumí, když jí připadám tak krásný a zajímavý.

            dumbphone mám proto, protože baterka dá přes týden, je to malé, nezničitelné, nikdo mi to neukradne, tlačítka ovládám poslepu a jelikož celý den sedím v robotě u PC, nemám potřebu být na netu a surfovat ještě potom, to mám plné ruce práce s děckama a domácností a na net stejně není čas ani chuť. Prostě komunikátor, co mi visí za pasem a každý se mi dovolá, když je třeba. A neotravuje s aktualizacema.

            1. Jo. Smartphone je potreba brat ani ne tak jako telefon, ale jako miniaturni počítač co umi i telefonovat. Pokud ty počítačový funkce nepotrebuju, nema smysl si ho porizovat.

              1. Dlouho mi stačil dumbphone. Pak jsem si pořídil smartphone a už bych neměnil zpátky a to ty smart funkce používám jen trochu a aplikací tam mám taky jenom pár, prostě jsou mnohem větší magoři se smartphonem než já.

      2. Taky mam kamaráda co má celý leta starej tlačítkovej siemens. A funguje mu.
        A vlastně jeden znamej jestě nedavno vytáh z kapsy 3310 tu původní. Asi jí ma furt, nevim par let sem ho nepotkal.
        Takže takovejch muzejníků bude mezi mladšíma lidma asi dost.

        1. Mám skladem pěknou 3330ku, kdyby chtěl upgradovat :D

    2. Mně to vadí! Už z principu. Ne proto, že bych dělal cokoli neetického, ale proto, že zatím ve 100 % vždy došlo úřadem ke zneužití jakékoli informace, kterou kdy měl. A to aniž by tato informace sama o sobě měla jakoukoli vypovídající hodnotu o jakkoli závadném jednání. Ale použití 100 nezávadných informací v účelovém kontextu vytvoří jednání závadné.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017