Soused z Boleslavi nějak vyrostl - zpět na článek

Počet komentářů: 240

  1. „Máte tady zpětnou vazbu zákazníka. To jste vždycky chtěli, ne?“

    Ne, lidi z reklamy zpětná vazba spotřebitele vlastně moc nezajímá. Proč by měla?

  2. OT: V novinkach je zrejme nedopatrenim 1. a 2. odkaz stejny. Predpokladam, ze k policejnim profesionalnim neonacistum mel byt odkaz jiny. Napriklad na blog predsedy Unie bezpecnostnich sboru Jiriho Vitka nebo na uplne jiny zdroj. Vitkuv blog: http://vitekjiri.blog.idnes.cz/c/494300/policiste-v-rolich-fasistu-policiste-jako-obetni-beranci-ministre-okamzite-odstupte.html

  3. S tim, ze se automobilky primo nesrovnavaji, bych si nebyl uplne jisty. Zejmena, kdyz se podivame, do Mekky automobilismu, do USA. Kdyz jsem nedavno ze zajmu prochazel full-size pickupy, narazil jsem na to, ze jak Dodge, tak Chevrolet, se srovnavaji s Fordem. Dodge poukazuje v primem srovnani na lepsi vykonove parametry a Chevy zase na trvanlivost a tuhost konstrukce.

    A ted dost OT: Mohl by se nekdo se zkusenostmi prave s full-size radami v hladine 250/2500 vyjadrit, jakou vyriantu (klidne i starsi, rekneme do 10 let) byste teoreticky vybrali pro praci v terenu? Napriklad lesy v Maine? Podminky by byly gooseneck a, a… To je asi vsechno. Vlastne ani ten gooseneck neni podminkou, protoze jak jsem pochopil, je to standard. Takze duraz na spolehlivost a pruchodnost.

    1. Srovnávání na základě měřitelných parametrů nebo faktirckých výsledků je OK. I nezávislé testy, kam řadím zejména různé sportovní disciplíny, je naprosto OK. Problém už mám se závislými testy (závislý test = test realizovaný periodikem, které přijímá peníze z inzerce nebo jiných komerčních zdrojů), jako jsou prakticky všechny české časopisy (snad krom d-testu). A samozřejmě zásadní morální problém mám s reklamou, která stojí výhradně na negativních lidských vlastnostech (závist, hloupost, chamtivost…).
      Na Vaši konkrétní otázku odpovědět neumím, uvedená vozidla jsou zcela mimo moje rozlišovací schopnosti.

      1. Ja Vam rozumim. Reagoval jsem na to, ze se automobilky primo nesrovnavaji. Coz, alespon v USA, neni pravda. Jinak moralni problem s reklamou mam podobny. S tim, ze tam radim i evidentni lez.

        I tak dekuji.

  4. Marketing Hyundaie je trapný a debilní. A to říkám jako fanda korejských aut. Není to auto emotion. Není to reprezentativní na oblbování sousedů. Není to hypermoderní technický supršpek. Je to obyčejné, ergonomicky a prakticky řešené auto za 2/3 ceny prémiových vozů jako Škoda nebo Ford, s 2-3x delší zárukou a podstatně kvalitnější než například Opel nebo Fiat (to říkám jako fanda italských aut).

    Proto jsem při posledním kole volil Kiu, Hyundaiácké reklamní veletoče nechápu.

    Všichni hospodští chytráci, co nedají na schade dopustit znají auta pouze optikou „fasuju to ve firmě a ořu s tím pole“. Jistě, vždy je lepší mít služební nové BMW než soukromý 10 let starý renault….. ovšem všichni tito chytráci by se pěkně rozmysleli co si koupí, kdyby reálně stáli v tom autosalonu a měli za tu vysněnou oktávku vypláznout o čtvrt mega víc, bo přece nebudu jezdit v korejské popelnici a ať sousedi čumí.

    Prostě víc než dacia, míň než DAS AUTO, simple as that.

    1. Já sice asi netuším, co se skrývá pod pojmem „kvalita“ u auta, v němž tepe GDI, ale o autech a jejich reálné (tedy úplně standardní jako Fiat nebo Mitsubishi) kvalitě tato diskuse a priori není, rsp. být nemá.
      Je o komunikaci, kterou automobilka Hyundai zvolila a která některým lidem přijde naprosto nepřijatelná.

      1. nevim, ale motory GDi v Charismě platily za držáky a tohle je licence, tak fakt nevím. Prostě nevím

        1. GDi v Carisme platily za crapy trpici hrozitansky na karbonovani, coz bylo obecne pricitano nizke kvalite benzinu v CR.
          Jak tomu bylo na zapade netusim.

    2. „prémiových vozů jako Škoda nebo Ford“ – Počúvajte, Smiřický, viete, čo je to hen ten prémiový voz?
      „podstatně kvalitnější než například Opel nebo Fiat“ – napsal někdo, kdo si koupil Kiu a na Opla a Fiata „má názor“.

      1. Taky by mě zajímalo, co přesně se rozumí tím populárním spojením „prémiový vůz“. Připadá mi to jako typická zmrdí floskule, kterou kdysi stvořil nějaký neznámý kravaťák, když se snažil vypotit originální marketingový slogan a nenapadlo ho nic chytřejšího, než „obohatit“ naši řeč o další patvar z angličtiny. Zástupy dalších kravaťáků s citem pro češtinu na úrovni gůgl překladače pak neustálým omíláním způsobily, že nám floskule pěkně hluboko zakořenila. Všiml jsem si, že se toto spojení používá často ve spojení se značkami „Audi, Mercedes, BMW“, které představují ideální volbu pro manažery, kteří chtějí předvést poddaným svoji dominanci, avšak netroufají si vyčuhovat z uniformního davu své společenské vrstvy. Ještě jsem neslyšel, že by se prémiovou značkou nazývaly u nás méně používané luxusní vehikly jako Cadillac, Jaguar nebo Lexus. Výraz „premium“ má více významů, jedním z nich je „pojistné“, snad aby zmrd získal jistotu, že nespadne ze společenského žebříčku.

        1. Něco z třídy executive? Takový to pod vyloženejma limuzínama.

          1. Spíš mám pocit, že se to označení váže na značku než na druh vozidla. Ale nevím, nikdy jsem „prémiový vůz“ nekupoval, rád se nechám poučit.

            1. Já myslím, že pojem prémiový vůz chápete tak jako většina. Jsou to prostě značky aut, které při srovnatelných parametrech a velikostech stojí znatelně víc než jiné a lidi je vnímají většinou jako hogo fogo. Co je prémiová značka a co ne, by byl malicherný spor. Tam by to asi chtělo zeptat se „expertů“ na diskusním fóru třeba na auto.cz. Myslím, že Jaguar, Lexus, ale i Volvo a Range Rover by tamní „odborníci“ odklepli jako prémiovky, zatímco s Cadillacem, Lincolnem, Acurou a Infiniti by se ošívali.
              Mně na tom v podstatě nezáleží, ale v současnosti se projevuje ještě jeden rozdíl.
              Tzv. neprémiové značky opouští výrobu větších aut a větších motorů než čtyřválců. Aspoň v Evropě. Třeba mít třeba v Renaultu největší motor 1,6 turbo je už zu viel (totiž zu wenig).

        2. to byla ironie, definici toho slova znáte?

          obecně pak prémiovým vozem je cokoli, co má ten který lepší než póvl, který považuje za nižší třídu. Škoda je prémiovým vozem oproti například Opelu. BMW je prémiovým vozem např. oproti VW, jedná se o pojem relativní, nejčastěji pak lidově na balkáně spojovaný s německými vozy velké trojky BMW, AUDI, MB, někdy tam je též Volvo nebo Jaguar

          Na západě nevim, tam to bude asi Bentley

      2. Prémiový vůz je takový vůz, na jehož opravu padne nejen výplata, ale i prémie ;-)

  5. Áno, Hyundai to preháňa, ale keďže som robil chvíľu s Kórejcami, veril by som, že to bol ich nápad. BTW právevčera som videl reklamu, kde sa Mitsubishi porovnáva s bezodným Švédom a skákajúcim Američanom. Aspoň že Čech sa tam asi neobjaví, keďže Škoda SUV v ponuke nemá.

    Nikto ma nepresvedčí, že aktuálna produkcia VW nie je vrchol nudy – modely naskrz značkami sú si tak podobné že človek ani nevie, či sa pozerá na Toledo, Octaviu, Rapid, Fabiu, Polo … ale to je presne to čo ich zákazník očakáva.

    Vypustením novej Fábie zavládlo obrovské nadšenie v diskusiách, ale porovnajte si o generáciu staršie Polo a novú fábiu – zase ide len o recykláciu.Fabia II či Superb II neboli možno designové skvosty, ale boli iné, rozpoznateľné, originálne. To čo vypúšťa VW teraz sú také fast dizajny ako žrádlo z McDonaldu.

    Ale každý nech si kúpi, čo mu vyhovuje.

  6. Jednu dobu jsem uvažoval o Hyundai jako budoucím novém autě (výbava, cena), ale po tom, co jsem slyšel o spolehlivosti, jsem ho vyškrtnul z mého nákupního seznamu. Negativní info od: několika majitelů, servisáků autosalónu, který přešel z Toyoty na Hyundai, kámoše pracujícího u subdodavatele Nošovic, kamarád známého pracující v TPCA.

    1. Negativní info o kvalitě dostanete od každé značky. Pouze u Audi, BMW a Mercedesu se lže, protože odtah a faktura na opravu za 50 000 Kč každý měsíc se u těchto křápů považuje za normální. Ostatně není náhodou, že právě uvedené značky mají nejvíce sovlávacích akcí v důsledku závad ohrožujících bezpečnost provozu (brzdy, osvětlení, zhasínámí motorů…)
      Každá automobilka také umí vyrobit totální zmetek, tedy kus, na kterém se se.. prakticky vše a u ostatních 99 kusů je totéž zcela bez problémů. Ještě nedávno byl přeborníkem v tomto sportu Fiat, ale postupně jej ostatní (včetně Japonců) nejen hrdě dotahli, ale třeba GM tuto dsicilplínu dovedl až k dokonalosti.

      1. Posledních 8 aut jsem měl od značky BMW, Mercedes (1ks), Audi (1ks) a odtah a fakturu za opravu nezažil nikdy a to jsem měl nájezd i 85tis km za rok. Svolávací akce jsem zažil dvě, jednou svíčky, jednou čidlo ESP. Ani jedna z těch věcí se ovšem v provozu nikdy negativně neprojevila. Zmetek se podaří vyrobit každému, v mém případě to byl například motor 50i, který mi fungoval bez problému, většina majitelů s ním ale velký problém měla.

      2. Relativizovat se dá samozřejmě úplně vše. Jistě každý dokáže vyrobit zmetek. Ale některá automobilka více a jiná méně.

  7. Neslo by linknout tu reklamu? Pripadam si trosku mimo, ze vubec netusim o cem je rec.

  8. Hnůjdaj jsou prostě starý Mitsubishi. Sice jsem nějakou superlásku Čechů k Mitsubishi v minulosti jaksi nepostřehl a jako ojetina je „Myšák“ prakticky neprodejnej, ale tak nějak i chápu, že když se onálepkuje „nejkvalitnější český auto s nízkou spotřebou za nízkou cenu a soused bude malej“, tak jsou tam vlastně všechna vohnoutská klíčová slova a i Mitsubishi Kadel nějak rozdejchá. Přitom špatný auta to rozhodně nejsou. V benzinovejch tepe motor GDI, což byl na začátku óbrprůser, který stál automobilku málem existenci a dodnes velký odbytový problémy, ale časem to vytunili tak, že to nějak – i když ve srovnání s TSI blbě – funguje. V naftě tepe jak jinak než Fiat, podlahy jsou Mitsubishi, podvozky jsou Mitsubishi z AutoKelly a na tom všem je napláclej celosvětovej design a klasickej monochormatickej interiér. Takže Hnůjdaj je tak nějak průměrný výrobek za celkem odpovídající cenu, obohacený o pár fíčur (splátkový systém, povinný ručení „grátis“ a podobně) na úkor brzd a dalších nepodstatných drobností, který někoho možná dojmou (je to taková ta klasika, že prodáváte ojetý auto za čtvrt mega, na kerý přední ramena stojej patnáct, kotouče deset a gumy dvanáct litrů a vohnouta zajímá nejvíc dálniční známka za 1500 a rádio za litr). Holt každý máme jiný žebříček hodnot.
    Pro mne ale SLUŠNÝ LIDI HNŮJDAJ NIKDY NEKOUPÍ. A to právě z důvodu agresivních, odporných a nebetyčně hloupých reklam. Zatímco pro Škodovku je typický zákazník „teplákovej taťka z hospody Na růžku“, pro Hnůjdaj je to asi pitomec, hlupák a odpornej bezcharakterní zmrd. A podle prodejů soudě, po „teplákovým taťkovi“ je „bezcharakterní retardovaný zmrd“ druhou největší skupinou, která v ČR (a nejen v ČR) kupuje nová auta.
    Ač mám Mitsubishi rád, Hnůjdaje se nikdy nedotknu a nikdy na něm nikomu nevyměním ani brzdový destičky. je to pro mne synonum nejnižších morálních hodnot a ukázka nejhlubší propasti, do níž člověk může klesnout. Ne pro ta auta, ale pro tu reklamní kampaň, která je na celým autě to nejdražší. To radši budu pěstovat brambory a jezdit do Tesca Zetorem (a to nemám rád ani brambory, ani Tesco a ani trktory Zetor).
    Mimochodem, když jsme v první polovině 90. let prodávali auta Alfa Romeo a Lancia, tak jsme jeli taky reklamu „srovnávací“ ve smyslu „jestli jsou ostatní tak dobří, jak o sobě tvrdí, proč nás alespoň občas neporazí?“ Nepřišlo mi to až tak amorální, protože to byla pravda a zákazníci to taky docela kupovali (prodali jsme zhruba obdobný počet aut jako celý dnešní Fiat ČR s tou svojí armádou úředníků). Srovnání nevadí, pokud je prokazatelný a stojí na měřitelných parametrech (největší, nejvýkonnější, nejrychlejší, nejmenší poloměr zatáčení).

    1. Nemyslím, že by reklama měla představovat hlavní motivační položku pro výběr (ani v pozitivním, a už vůbec v negativním směru)…

      1. V pozitivním… Podívejte se, podle mého názoru jsou Češi posedlí Škodovkami přímo fanaticky. Nemám nic úplně zásadního proti značce Škoda, umím si dokonce představit, že pro někoho je vůz této značky třeba i tou nejlepší volbou. Věřím, že u jednoho člověka z 20 by to třeba i mohlo tak být (s přihlédnutím k faktu, že 85 % v EU prodávaných nových aut je v podstatě stejných). Co mne ale překvapuje, je skutečnost, že jako nejlepší volbu ji vyhodnocuje zhruba 6 zákazníků z 10, přičemž poté už jsou různé značky rozděleny mnohem rovnoměrněji. Buď tedy Škoda dělá nejfantastičtější auta na světě (a to si opravdu nemyslím právě vzhledem k té stejnosti s ostatními), nebo marketing (jehož podmnožinou reklama je) tvoří opravdu tu naprosto nejdůležitější motivační položku pro výběr nového vozu.
        Proč by to tedy nemělo být i opačně?

        1. U Škodovky si nemyslím, že by to bylo nějakým marketingem, reklamy mi přijdou stejně nudné, jako všechny ostatní. A vůbec, já si auto fakt nevybírám podle přiblblých reklam. Spíše je to dáno historicky a protože jsou to „česká“ auta.

          1. Dal jste slovo české do uvozovek, takže je asi jasné, že ani tato karta není zrovna eso. Ono je třeba také trochu oddělit vědomí a podvědomí, které na marketing reaguje mnohem lépe. Znám hodně lidí, kteří v případě, že kupují nový vůz, jdou automaticky k prvnímu prodejci vozů Škoda, pak VW, poté navštíví Hyundai, Opel a Ford. Na otázku, proč si nevyzkoušeli například Toyotu, Mitsubishi, Suzki, Hondu, Peugeot, Citroen, Fiat… obvykle začnou jemnovat argumenty, proč tyto výrobce a priori odmítají. 99 % těchto argumentů jsou marketingové předsudky, nicméně jsou obvykle neodbouratelné a vytvářejí přímo averzi. Já třeba chápu, že někdo ze zkušenosti pro jistotu vyřadí Audi a Renault, neboť to jsou skutečně chronické závadomaty a věřit pokaždé znovu a znovu, že tentokrát to bude jinak je sice pro zákazníky Audi typické, ale mně osobně již to připadá dost hloupé. Ale u většiny dogmat (Japonec až nakonec, splašená rejže, francouzský/italský auto mi nesmí přes práh) nejde o racionální vyhodonocení nějakého stavu (resp. často jde sice o racionální stav, ale před 30 lety), ale právě o dokonale podvědomou reakci na marketing. O tom, že Němci dělají nejlepší auta je přesvědčeno 90 % všech zákazníků, kteří jdou kupovat nová auta. Na otázku „v čem“ obvykle pouze odpoví „že to přece ví každý“, že je to axiom, který se neprokazuje, maximálně obecné cosi o kvalitě či spolehlivosti. Což lze samozřejmě snadno a ihned vyvrátit statisticky (počet hodin strávěných v servisu a cena servisu v závislosti na ujetou vzdálenost – například realibility index Fiatu Punto činí 87 = nadprůměrně spolehlivé auto versus VW Golf 112 = průměrně spolehlivé auto nebo u VW Passat činí 150 (Audi A5 = 226) a Peugeot 407 = 139, nebo Alfa Romeo 147 = 146 versus Audi A4 = 174, Škoda Octavia = 99 (skoro přesný průměr) versus Peugeot 308 = 85, VW Touran = 163 versus Fiat Doblo = 97 a Citroen C4 Picasso = 161 – tedy dogma je ihned snadno statisticky vyvráceno), ale nikdy to nikomu jeho pevnou, a ničím neopodstatněnou víru nepodkope (je to úplně stejné, jako s tím očkováním).
            Nikdy Vás nenapadlo, že ten to stav víry svaté musí mít kdesi v hloubi svého principu nějakou racionální příčinu?

            1. Pro mě jsou to „česká“ auta stejně jako zmíněný Hyundai. To, že historicky u nás značka Škoda vznikla je ale pro mnoho zákazníků důvodem ke koupi, protože zlaté české ručičky a tisíc dalších přiblblých důvodů. Většina lidí se Škodovkou bude tvrdit, že ji mají také proto, že jsou na ní nejlevnější náhradní díly. Prostě píčoviny non plus ultra. Nevýhoda indexu spolehlivosti je, že pro daný model ho získáte až ex post. Poprvé v životě slyším něco jako marketingové předsudky. Znám pouze předsudky a těch je na automobilovém trhu hodně, a z 90% úplně nesmyslných, jak sám zmiňujete. A nevím o tom, že by Škoda dělala srovnávací reklamy, kde by tyto předsudky podporovala. To co vy stavíte jako marketingový úspěch Škody je spíše opačně – marketingový neúspěch ostatních značek, že tyto předsudky nedokážou rozptýlit. Na druhou stranu pro ostatní značky asi není český trh až tak důležitý vzhledem k průměrnému stáří vozů a obratu automobilového trhu u nás a raději ty stamiliony investují jinde.

              1. Je potřeba si uvědomit několik věcí. Škoda Auto má naprosto unikátní podíl (přes 30%) na trhu ve srovnání s jinými zeměmi v Evropě a jejich lokálními brandy. Ten podíl je stabilní a dlouhodobý, když roste trh roste i Škoda Auto. Zároveň stále zvyšuje objem výroby, takže roste i na ostatních trzích. To auto je prostě úspěšné ať si o kvalitě, designu, vnímání značky myslí část populace cokoliv (a třeba mají i pravdu), Škoda prostě „jede“. Vousatý vtip o tom proč má Škodovka vyhřívané zadní sklo – aby nemrzli ruce při tlačení – už je dávnou minulostí. Úspěch v ČR pak na sebe navaluje další benefity , kromě ceny (jistě jsou levnější auta) i dostupnost servisu, náhradních dílů od prvovýroby, použitých dílů až po díly z druhovýroby a široké dealerské sítě. A úspěšný marketing, to, že je Škoda snem široké části populace není náhoda, ale skvěle odvedená práce (a to auto samo osobě nemůže být úplný shit, protože na tak výborné prodeje a rostoucí výrobu by ani skvělý marketing v opačném případě nestačil).

                1. Já netvrdím o Škodě, že je to špatné auto, ale tvrdím, že na základě kvality, ceny atd. není možné, aby byl podíl na trhu takto vysoký aj edná se spíše o zvyk. Vámi zmiňovaný podíl unikátní je, ale je také potřeba se podívat, kolik mají v kterých státech automobilek. Třeba ve Francii má Peugeot 18%, Citroen 11% a Renault 20%. Německo ani nemá smysl počítat. V rámci západní Evropy mě ke srovnání napadá akorát Španělsko, kde má Seat pod 10%, i když ani u Seatu se nedá mluvit jako čistě historicky španělském autu. Spíše tvrdím, že úspěch Škody je dán spíše exogenně a ne nějakým propracovaným systémem marketingu.

                2. A ještě co se týče reklamy, vzpomněl jsem si na reklamu Škody ve VB, která má dle mého nějaký nápad oproti těm, které se vysílají u nás. http://www.videacesky.cz/reklamy-reklamni-spot-video/zkouska-pozornosti

                3. Škoda „vyrostla“ na Octavii I a promiňte, ale kdyby mi to přinesl student jako školní práci, nedostudoval by. Je málo aut, o kterých bych řekl, že jsou či byla vysloveně špatná. O Octavii I si to myslím. Ostatně když kolegáčci z české redakce AMS udělali „srovnávací test“ tak, že auta netestovali novináři, nýbrž „obyčejní lidé“, s náskokem vyhrál Fiat Brava před Nissanem Almerou a Octavia skončila předposlední před Golfem (pořadí mezi nimi si nepamatuji, ale byla tam ještě asi 4 auta). Byl to, pokud vím, první a poslední test svého druhu a pánové si po něm šli hledat jiné zaměstnání … Takže v produktu to určitě není.
                  Škoda má skutečně velmi dobrý marketing. K tomu samozřejmě patří i prodejní kanály, které samozřejmě hrají svoji roli. Nedávno jeden z mých známých přemýšlel o výměně svého 11 let starého auta. Obešel několik dealerů různých značek a byl nadšený z přístupu prodejců Škoda, VW a Hyundai. Docela spokojený byl sprodejcem Peugeotu, Fordu/Mazdy a Citroenu, nespokojený byl u Renaultu a Mini a přestože výrazně tajně preferoval italský vůz, z přístupu prodejce byl – slušně řečeno – krajně rozčarovaný. Ač nakonec zůstal u svého starého auta, alespoň prozatím, vyjádřil více než jen pochopení pro to, že někdo, kdo technické stránce auta moc nehoví a super kinematiku zadní nápravy dvakrát neocení, nemůže prostě určité značky koupit vzhledem k úrovni prodejní sítě, zatímco naopak někteří prodejci mají takové jednání, že nekoupit jimi nabízený – byť kvality možná pochybnější – produkt považuje zákazník za vysloveně nezdvořilé.
                  K tomu vede mediální obraz, který zdůrazňuje mnohdy sice velmi pochybné, avšak kvantitativně významné přednosti (o volantech dobře padnoucích do ruky přes polykání kilometrů nad rychlostními limity až po otevírání zadních dveří nahoru, takže na člověka neprší, jen na tomto webu byly popsány celé megabajty), reklamní kampaň (nemyslím kvalitu, ale kvantitu – např. kolik reklam na nový Fiat Tipo jste poslední dobou zaznamenal?) a další aspekty a zjistíte, že samotný produkt hraje v prodejnosti páté housle.

                  1. Jenže do doby, kdy bude o koupi vozu, vlastně nejenom vozu, rozhodovat jen a jen kvalita vozu, bude o koupi rozhodovat právě ta prodejní síť, marketing, věrnost značce, dostupnost náhradních dílů a, v jisté míře, i „patriotismus“. S tím se budete muset smířit.

    2. No vidíte, někomu vadí debilní reklama někomu zase třeba debilní prodejci Das AUTO schadewerke, kteří se neobtěžují vůbec se snažit auta prodávat, protože to popravdě nepotřebujou. Lidi to kupujou setrvačně a tak je jakýkoli prodej vlastně úplně zbytečný. Vrazí vám do ruky prospekt a nazdar, kup si to a vypadni !

      Korejci bodujou poměrem cena/výkon/záruka, tečka. Debilní reklamy ignoruji, přestože jsou fakt hodně debilní. Že se to sere jsou kecy, mám Getza 13 let a není mu nic, kromě opotřebení přední nápravy z českých tankodromů se na to ani nešáhlo. Ano, hnije kastle (blatníky a kapota, kostra ne). Ale to se zákazníci prémiových značek nedoví, protože mají auta služební a každé 3 roky nová, tohle začlo hnít až po 10 letech.

      Obecně musí holt člověk mít prachy na to aby mohl prohlašovat „čeho bych se nikdy nedotknul“, při střízlivé ekonomické úvaze ale pro obyčejného člověka s nájezdem do 20 tkm/rok vychází korejec asi nejlíp, společně s opelem, renaultem, citroenem a ostatním „hnojem“. no a oproti francouzům je to opravdu podstatně spolehlivější a líp postavené.

      Už mě to srovnávání levných aut s audinama fakt nebaví. Je to jak nadávat všude na internetu, že jsem si koupil salám junior za 59,90 a nechutnal jako pražská šunka za 500.

      1. Problém je v tom, že když se člověk podívá do ceníku a chce něco jinýho, než holobyt edition, tak zejména u schadewerke je to asi něco jako junior za 200 Kč/kg. A to už teda je fakt sakra na místě to srovnávat se šunkou za 300.

        1. U mě loni byl rozdíl při stejné výbavě a srovnatelné motorizaci (a to považuju Hyu/Kia 1,6 GDi 99 kW = VW 1,4 TSi 81 kW) rozdíl 250 000 Kč, to je slovy čtvrt milionu. Děkuji, nechci, korea be good.

        2. LoL apropo svého času tam prodávali věc zvanou junior a shodou okolností to byl holobyt a shodou okolností to stálo 220 Kč/kg :)

          1. To byl ten s temi kousky plastoveho strivka neladicim se zbytkem salamu a volantem z oktavie bez posilovace? ;-)

            1. Jooo – a mělo to spoustu volného místa na palubní desce, asi pro fajnšmekry co si tam přidaj výškoměr, sklonoměr a vario…

              1. a 13ky kola na 155 gumách a motor 1,0 ze škody 1000 MB, krouťák cca 80 Nm … tehdy bratru za 229 litránků. …

                apropo byli to korejci, suzuki a dacia, kdo je donutil začít do aut dávat aspon minimální výbavu a trochu normální cenu

                1. Na druhé straně aspoň bylo nový a ne úplně pidi auto za nějakejch 200, určitě se dala někde najít časem akce.

                  Pamatuju ještě dobu, jak všichni slibovali, že se sem nahrne Tata apod. Tak si uhnije vymyslela dementní nesmysly, ABSka, ESPčka, emise, a místo aut za 100k máme hovno. Mi neříkejte, že by taková nákupní kabela spoustě lidí do města nestačila, při maximálně 70 by v tom lidi museli přežít, i kdyby to bylo pomalu z papíru.

                  Teď se daj pod 200 sehnat aspoň Dacie, oproti tomu kabela Citigo kde je polovinam ísto i proti Loganu stojí 197 v holobytu. Díky, nechci.

                  1. popravdě pro popelnice typu tata podle mě není u nás trh, už jsme moc bohatí, to prostě neobstojí v konkurenci ojetin, za 100 klacků je takový výběr slušných ojetých „dospělých“ aut, že nemá šanci. Lidi jsou rozežraní. Kdyby nebyly ty podělané cla a daně, tak dokud se vyráběla (cca 2008?) stála fungl nová Lada 2106 už se stříkačkou v rusku asi 70 000 Kč ! To by bylo něco pro mě :) Ale jak říkáte, uhnije zakázala takové vozy.

                    Citigo je šláp vedle, taky je na cestách není prakticky vidět. Miniauta vždycky uměli nejlíp taliáni, francouzi a japonci, pak se přidalo svého času daewoo se svou hitovkou matiz. Němcům to nikdy nešlo a těžko někdy půjde, jediná výjimka je smart pro bohaté pipiny a puberťáky.

                    1. Uhnije zakázala? Podle mě se tu klasická Lada po roce 1990 přestala prodávat kvůli slabé poptávce. To auto pochází z roku 1976, takže už bylo zastaralé, zvlášť ve srovnání se západní konkurencí, která se sem začala dovážet.

                      A i kdyby se snad nějaké takové nové auto za 100 000 začalo dovážet do ČR, nebude moc úspěšné, protože lidi si radši koupí za stejné peníze nějaké ojeté. Vždyť za ty peníze se dá koupit pětiletá Dacia nebo Renault Thalia.

                      (Že je nesmysl, aby někdo shora nařizoval, co musí v nových autech být, to souhlasím. ESP nebo ta kontrola tlaku v pneumatikách není nic, co by nějak kruciálně zvyšovalo bezpečnost. Zato to zvyšuje cenu. A stále se svyšující limity emisí, které začínají odporovat fyzikálním zákonům, dtto.)

                    2. ne konkrétně Lada 2106 prostě už nesplňovala homologace prakticky v ničem, takže prostě byla nelegální, stejně jako dneska třeba Jawa 350, která se taky pořád vyrábí. Tam šlo o to, že bylo možno mít youngtimera přímo z fabriky, funglovku, zadní náhon, koženka, smrad benzínu :)

                    3. I kdyby to tu homologaci mělo, tak to nemohlo přežít. Ostatně jiné Lady tu v prodeji ještě nedávno byly, ale žádný trhát to nebyl. (Kromě modelu Niva resp. 4×4, ale to dělník do lesa, ne osobní auto na běžné ježdění.)

                      Po roce 1990 se tu dal koupit např. Citroen ZX, Ford Escort, Opel Astra, Renault 19, VW Golf nebo Polo, Škoda Felicia atd. Konkurence šla dopředu, zatímco Lada 210x zůstala v roce 1976. A konkurence byly pro Ladu nejen nová auta, ale i ojetá.

                    4. Víte, měl jsem tu čest jezdit v roce 2007 zbrusu novou Ladou Niva a věřte mi, ten smrad z plastů a díly staré 30 let nejsou nic po čem se vám bude stýskat…
                      V terénu výborná, ale gumy koupit za rozumnöu cenu je problém. Servis levny, provoz drahý když vezmu do úvahy propad hodnoty a postupný náběh rozličných závad.
                      ESP narozdíl od TPMS kruciálně bezpečnost zvyšuje.
                      Junior byl a je shit i salám i Fobie.
                      Tak před 4 lety stála tuším Panda, Thalia i Logan kolem 150-160.000 Kč, možná i nějaký Matiz, Fobie myslím nejméně 199.000 Kč.

                    5. Ale tak vono to šlo trochu s dobou, nebo možná s homologacema v Rusku. Poslední verze měly už motory MPi a nějakou tu emisy by taky splnily. Samozřejmě ne to euro 54 co bude teď.

                      (Hlavně se to bere od konce, histerie kvůli nějakýmu oteplování, který neexistuje, zatímco z těch vejfuků vylítávaj stále horší skutečný hrůzy (pevný částice, oxidy dusíku).)

                    6. To nemůžete vědět. Spousta lidí má radši nový, protože záruka a tohleto.

                      Kdyby to bylo, jak říkáte, tak kromě firem nikdo nekoupí nějaký pitomý vochcáfky, protože za tu cenu máte přibližbě dvě auta v daleko lepší celkové výbavě včetně uvedení do zánovního stavu kompletní generálkou.

                    7. Modernější Lady řady 211x se tu prodávaly ještě až do r. 2008. O tom, jak oblíbené to bylo auto, svědčí i fakt, že na tipcars je teď přesně jedna.

                      V roce 2000 tady na trhu byla nejen škoda octavia, ale i ford focus mk1, opel astra G nebo renault megane nebo citroen xsara.

                      Proč by si někdo se zdravým rozumem kupoval právě Ladu, která vedle konkurence vypadala jako dinosaurus. A stačilo do ní jenom nastoupit a plechový zvuk dveří člověka přesvědčil, že se o žádné moderní auto nejedná, pořád je to ta stará lada, jako za komunistů.

                    8. Někdo chce bytelný jednouchý auto, který opraví kladivem…dneska se na autech neposere jenom to, co tam není. Složitý jak raketoplán, kilometry kabelů…

                    9. Hm…jako dacie treba? Po spatreni nezakryteho ukotveni pasu ridice, kde do interieru cumel sroub, mne chut na dalsi prohlidku presla. Techniku a elektroniku v autech vyvojari prehanej, ale nejaky standard snad ocekavat muzu, ne? Pocitace taky usly nejakou cestu a chapete, ze sroubovakem uz to snadno nedate jako u Atari.
                      Nejak bych to nehrotil. Holt stodvacu jsme opravili jedna dve, stejne jako z nas byl vyklepanej ohluchlej sulc po sto kilometrech s nulovou bezpecnosti.

                    10. Mně je milejší, když výrobce šetří na estetice a nechá do interieru čumět pár šroubů, než když všechno pečlivě zakryje a vynahradí si to tím, že na nějakém opravdu namáhaném dílu ubere pár milimetrů nebo použije podřadnější materiál.

                    11. To souhlas, jenze to u dacie fakt neplati. Tam doslo k soubehu zmetkovitosti.
                      Vycislena skoda u znameho v nouzi…nevyplati se.

                    12. Re: misaka
                      9.2.2016 v 21:00

                      Pamatuju Dacii, kterou mel muj stryc nekdy koncem 80. let a jednou mu ujela predni naprava, bo byla prisroubovana mosaznymi srouby. Nevim, jestli od te doby dosleo k nejake evoluci.

                    13. Respektive…tolik setreni costu chapu. Kde, to uz ne. Jestli chcete spolehlivy stroj s ergonomickym usporadanim a logickym umistenim vs kvalitni matros, cesta vede do Japonska. Dle mne a berte, ze jsem zaujaty, tj. neobjektivni. Hrube.

                    14. Behemot> Někdo chce bytelný jednouchý auto, který opraví kladivem…

                      Takové zadání splňoval v roce 2000 třeba ojetý wartburg líp než nová lada. Rozhodně za míň peněz.

                      Když si někdo kupuje nové auto, tak především chce takové, co nebude muset opravovat vůbec.

                    15. hele obecně k té mojí zmínce o ladě 2106 – šlo o to , že to auto stálo 70 litrů nové. Tehdy (i dnes) se ojetá prodávala tak za 30, ale byla 20-30 let stará a za ten cenový rozdíl komplet GO neuděláte (určitě ne, pokud započtete práci servisu-vesnické garáže 250 Kč/hod). Jak jsem psal, pro mě by to byl sen, protože já rád staré klasiky a možnost mít ji úplně ve funglu by byla super. Samozřejme i proti Loganu je to křáp, pomalý, žere, nebezpečný, rezne …. přecejen auto roku 1966.

                      nové lady novějších typů jsou hrůza , to bez debat. Rusák neumí vyrobit auto, ale staré zadokolky byly prostě licence Fiat (i když překopaná)

                    16. Strejc si koupil novou ladu před deseti lety. Ten rok se jich myslim prodalo 13 ks. Takovej ten hnusnej kombik, označení nevím. Všichni mu to rozmlouvali. Nechtěl feldu, protože ji měl každej. Na opravách zaplatil přes 200tis kč, přičemž mu žádná porucha v záruce nebyla uznána jako zaruční. Už si nepamatuju co všechno s tim bylo, ale v záruční době dvakrát odešel startér, několikrát měnil zámky dveří který se mu sekali atd. Přičemž ceny servisu a dílů mě i jako majitele BMW dost překvapili.

                    17. trx2010
                      9.2.2016 v 20:05

                      To asi bude otázka prodejce (dovozce), na co to přišlo? Hádám to byl asi taky pěknej ranec…no a dál už pak to je o tom se nenechat odrbat zmrdem na reklamacích. Zkouší to všichni všude…

                    18. Hnusný kombík jsem měl v letech 2001-6, nový stál 302 kKc*, najel 96 Mm, sežral 7400 l benzínu za 198 kKc, veškeré ostatní náklady v součtu činily 284 kKc…
                      Choval se slušně (nejsem žádný extra řidič), nejvíc jel 189 km/h dle GPS (cestou z NL přes DE, dolů z kopce), vždy dojel do cíle (i mimo silnici), nějakou dobu zcela nepředvídatelně otvíral zadní dveře (od kufru, zámek byl elektromagnetický, na tlačítko)…
                      Měl mlhovky, tažné, hagusy, fšecky okna felektrice s automatickým zavíráním při zamčení dveří, palubní počítač s nepochopitelným algoritmem ovládání apod…
                      Ortel si podepsal, když začala reznout střecha podél čelního skla…

                      * Konkurenti ve výběru se pohybovali od 360 do 420…

                    19. Vyrobni cena Fabie v holobytu byla okolo roku 2008 pry 60 000 Kc (nezapocitan vyvoj apod., jen vstup komponent a prace na tom konkretnim aute.

                    20. Ale právě z toho rozdílu mezi výrobními náklady a prodejní cenou automobilka zaplatí vývoj, novou halu, ale i různé svolávací akce, opravy v záruce atd. A samozřejmě i reklamu. A nějaký zisk by jí měl zůstat, to dá rozum.

      2. Ano, dodržování morálních zásad je drahé, resp. dražší, než to nedělat. Krást je také vlastně jednodušší a v poměru k času stráveného za prokázanou tr. činnost je to rozhodně levnější, než se 220 dní v roce dřít. Ostatně zamordovat někoho bohatého a přivlastnit si tím jeho statky je také poměrně snadné a levné…
        To je holt na prioritách každého z nás.
        Tím, že jste to koupil, jste mediální kampaň podpořil s tím, že se osvědčila a může gradovat.
        Obávám se, že svým příspěvkem jste mi dal za pravdu…

        1. ajaj, takže jsem odsouzen a zaškatulkován, protože holt nemám na werk z německa :) Je to to samé jako krást a vraždit.

          to že poslouchám rockové muzikanty, kteří fetovali a dělali bordel ze mě taky dělá feťáka a násilníka.

          a vy máte v nicku Integrale, takže jste závodník týmu Lancia :) (škoda, já italská auta fakt zbožňuju, vy ale zníte jako někdo od BMW)

          nepodpořil jsem jejich kampaň, koupil jsem si Kiu. Podpořil jsem svůj sociální okruh, protože ta fabrika (hyundai – komponenty pro Kiu) zaměstnává asi 1/3 mých známých a platí za dobrého a férového zaměstnavatele, co na rozdíl od českých firem platí přesčasy a dává zaměstnancům i dovolenou.

          sorry ale ztotožňovat kus plechu s morálními zásadami a podle toho posílat lidi do plynových komor, ale no tak….. Já mám auta rád, ale tohle už není normální.

          (PS: čím se tady hernajs všichni živí, že mám pocit , že minimální mzda v čr je tak 150 000 Kč/měs. a k tomu dostatek volna na celodenní vypisovaní někam na internet ?)

          1. Sami ajtaci s Alfama… :-D
            Netrapte Integrale-ho, pred 2 lety ve Frankfurtu mela Lancia tak ubohy stanek a tak skarede kikiny, ze mi jich az bylo lito…
            A nic proti Alfam. 159 1.75 SW TBi by se mi libila. Onehdy s tim prijel nejaky dodavatel do arealu Hyundai tovarny a 5 let stary rudy stroj budil velkou pozornost.
            A klidne bych si koupil i Logan MCV na poskakovani kolem komina s dvema detmi.
            A pokud bych se mel rozhodovat mezi novou i30 a Octavkou, tak by cena hrala asi dost velkou roli. Ale nove auta zatim nekupuji a pokud ano, tak se slevou kterou mam to asi bude i30. U ojetiny pak presne naopak. Cenovy rozdil bude mensi a 1.8 T nebo 2.0 T v kombajnu muj chlebodarce zatim nenabizi.

            1. No vidíte, před dvěma lety, to byla paráda, to měla ještě Lancia stánek… mimochodem, doufám, že tam měli pěkný holky, protože nějak netuším, co jiného by tam mohli asi tak ukazovat…
              Opakuji, nejde tady o auta jako taková (alespoň ne mně), ale o komunikaci se zákazníkem. A ta, kterou zvolila automobilka Hnůjdaj mi přijde opravdu natolik odporná, že na tom bych se podílet fakt nemohl.

              1. Ani holky uz tehdy u Lancie nemeli pekny. Ani prospekty. Proste nic. Cire zoufalstvi. Vypadali jako albansti garazovi tuneri americkych kar…
                A co se reklamy na vozy Hyundai tyce, cast inzenyru z vyrobniho zavodu se jiz pred delsi dobou ozvala oficialni cestou, zda by to neslo nejak korigovat, napr. pres Korejce, neb se jim lide smeji a podivuji se pro koho delaji.
                Nicmene oficialni politicky korektni odpoved znela: vyrobni zavod nema v teto veci s ceskym zastoupenim nic spolecneho a neni mu ani podrizen ani nadrizen. Nasi obchodnici z tovarny to mozna vidi trochu jinak, ale dokud je CR v top 10 odberatelu vyrobku z ceske tovarny tak do toho nikdo rypat nebude. Az zacnou prodeje stagnovat nebo klesat, tak budou zmeny. Takze je to o5 na vox populi a tedy v prdeli…

                1. Kdyz jela zmrdireklama s malinkatym sousedem z Boleslavi co puka zavisti, tak ve stejne dobe bezela naprosto stejna reklama na Slovensku a v Nemecku, obe jsem videl. Mely stejne video ale uplne jiny text, slusny a normalni.

                  Ta reklamni zmrdovina je plne dilem ceskych zmrdu v ceskem zastoupeni.

              2. tak ještě jinak. Radegast má taky úplně debilní a tupou reklamu s alfa samci nesoucími kamení na kopec, který snad ani není v beskydech, přesto to tady u nás všichni pijem, a rádi.

                Jenom proto, že například nesympatický debil v televizi bude chválit vepřové přece nepřestanu žrát řízky.

                Já s vámi přece souhlasím, že ta reklama je tragická.

                1. Joo, to jsem viděl!
                  Ovšem:
                  1)Hlavní postava je spíš ořežprut, než alfa samec – teplákovka a pantofle v batohu mu připadají těžké jako kamení.
                  2) Lokalita je irelevantní, život můž být hořký fšude.

                  Ale když přijedu na chatu do Dobré, tak u stolu nad nějakou reklamou nepřemýšlím.

                  1. sorry, „alfa samci“ :)

                    no vzhledem k tomu že ten pivovar má v logu jeden z hlavních symbolů beskyd …. ale vypadá to trochu jako chata na Kotaři, tak možná …

                2. Vite, ja uz mam toho Radegastu plnou prdel a i ta reklama je tak debilni, ze pokud muzu, tak se te premiove horkosti vyhnu a piju a ochutnavam cokoliv jineho v lahvi ci na cepu.
                  Poslednich par let ujizdime s zenou na produktech minipivovaru Konicek vzdaleneho od Radegastu tak 7km vzdusnou carou.

                  1. Ja vam nevim. Pivo si vybiram podle chute, ne podle reklamy. Pokud nekdo odmita Radegast kvuli jeho marketakum, je stejna obet reklamy jako ten, kterej to kvuli tomu lemta, jenom v opacnem gardu. Nerelevantni prvek urcuje preference a produkt je az na poslednim miste. Jak muzete vedet, ze nejni casem lepsi nez minipivovarni mok, kdyz se mu vyhybate kvuli reklame? A obdobne to bude i s tema karama, kde je ovsem cena daleko podstatnejsi kriterium.

                  2. Vidím, že jste z regionu :-)
                    Ještě se oplatí ochutnat pivo ze Zámku Zábřeh v OV, Garážmistr z Třebovic, ale nejvíc nás se ženou potěšil objev Skřečoňského Žabáka (speciálně pak Porter 21).

                    1. Jojo, zabaka a Zabreh zname. Dik za tip na Trebovice.

                  3. jelikož evidentně jste z regionu, tak mohu říct, že koníčka tady máme rádi asi všichni, ale není to pivo na každodení chlastání, je z toho průjem a bolí z něho hlava, holt nepasterovaný kvasničák. Já osobně nejsem čistý radegasťák, rád si naliju do palice i svijany nebo třeba šeráka, nicméně radeg zůstává sázkou na jistotu a z velkých korporátů je to furt jedno z nejlepších piv v této cenové kategorii.

                    Apropo reklama na většinu piv je debilní :)

                    Obecně k minipivovarům – loni jsem absolvoval festival minipivovarů ve FM, bylo tam cca 20 značek a popravdě jsem časem zatoužil po filtrované desítce z nošovic nebo klidně i ostravaru, protože jsem těch těžkých kvasnicových nasládlých 13tek a 14tek měl plné zuby, bylo 37 celsia ve stínu …. ufff, ještě teď mě rozbolí hlava :)

                    1. Poskytnu vam k zamysleni takovy pribeh.
                      Hospudka na kraji mesta v byvalych kasarnach nyni u prumyslove zony se zahradkou. Radegast zakazal tocit doplnkove pivo z tehdy se rozjizdejiciho minipivovaru Konicek. Baba to riskla, vsadila na minipivovar a vyslo ji to. Maji tam lehce pitelnou 11 a 13,14 polotmave a tmave a k tomu specialy kazdy mesic jiny.
                      Dnes, po 2~3 letech by se chtel Radegast vratit, nabidkou tezce preplaci v materialu i de facto penezich minipivovar a baba nechce. Kvuli zakaznikum a z principu. Detske venkovni hriste zrenovuje a vylepsi za sve.
                      V dobach, kdy mel Ostravar v meste po kterem se jmenuje prevahu nad Radegastem jsem pil Radegast a Plzen. Pak nastalo obdobi vsech tech strednich pivovaru co se jim „vyplati“ vozit pivo pres celou zemi, pak prisly minipivovary a dnes si proste vybiram a nechlemtam jen Radegast, jako nekteri, co jim nic jineho udajne nesmakuje. Debilni reklamy na to maji svuj vliv. Na druhou stranu se dobre pamatuji, jako ta s temi linymi cajzly co se odstehovali do Praglu na betelne skopek Starobahna.

                    2. Vazne? SAB dokazal s prehladom dokurvit Kozla, mal som obavy ze urobil tu istu sluzbu aj Radegastu. Ze je este pitny je dobra sprava.
                      Uvidime ze ako sa mu bude darit vo vlastnictve mojho chlebodarcu. BTW, aky je dnes Ostravar? Volakedy mi celkom chutil…

                    3. Popravde receno ani nevim. Naposledy jsem ho pil cepovany na jedne horske chate na cesko-slovenske hranici, ale v mem veku kdyz se tam doskrabu tak chutna vsechno.
                      V lahvi se v mem okoli neprodava, tak obcas jen ochutnam na navsteve u pribuzenstva a slusny standard europiva bych to pojmenoval, pripada mi docela horky, asi snaha priblizit se konkurenci z Nosovic.
                      Me z nej v minulem stoleti bolela hlava, ale mozna byla pricina v mnozstvi. V 1990 jsem tam prikuloval tehdy jeste hlinikove sudy. Mistr vypil za den tak 15 piv a jel autem domu. My jsme tech deset desitek taky dali, zejmena kdyz jsme pred tim predstirali nejaky sport.

                    4. Ono ja som ich dal v den bratovej statnice viac nez 10…lenze to bolo pred 32. rokmi. Dnes by ma take iste mnozstvo spolahlivo zabilo.

                    5. tak jelikož jsem víc v obraze – ano SAB jsou buzeranti a popravdě radegast se jim podařilo málem úplně zlikvidovat, svého času tu značku chtěli úplně zrušit a prodávat jen gambrinus-hnus. Nicméně podle mě radeg stále pitelný, i když to není co bývalo, ale to je taky možná jen obecná inklinace k nostalgii a ne fakt.

                      Ostravar se dá, mnohem lepší než ta sračka co tam dělali kdysi. Mají sládka ze staropramenu a celkem se jim daří, řekl bych že dobyli zpátky ostravu a vytlačili právě radegast. Taky investujou hodně do reklamy.

                      Reklama na starobrno – vedle toho je reklama na hyundai ještě slabý odvar, ten jejich samoser srovnávat zrovna s prahou, která má v pivě jakžtakž úroveň … trapas.

                      No a Koníček a minipivovary story – obecně je fakt, že radegast nepodporuje hospody a vůbec se chovají jako banda zmrdů, to je prostě fakt. Taky je krom minipivovarů hodně vytlačujou svijany, kterým taky dávám většinou přednost. Na druhou stranu to pivo mají furt dobré a je v našem městě v 95 % hospod pitelné.

                      Naopak např. Bernard má reklamu chytrou a zábavnou, celkově chytrý marketing a příjemnou image, podporuje kulturu, ale mi prostě to pivo nechutná, ne a ne.

                    6. Hmm, uvidime ako sa to zmeni s navratom Inbevu. A uvidime ci sa bude chovat ako u nas – skupuje mikropivovary jeden po druhom a predeva ich pivo cez svoju predajnu siet.

                3. Jedna věc jereklamam hloupé a druhá věc je reklama, která konkurenci uráží (a to nikoli na základělibovolných měřitelných či prokazatelných parametrů).
                  Neřešíme, že ta reklama je hloupá, ale hlavně, že je amorální.

                  1. Ukazte mi neamoralni reklamu.
                    Navonit, pochvalit a prodat. Sebevetsi sunt.
                    Vzdycky si vzpomenu na sobi parohy….na tu trapnost, kdyz to rozhoduje soud.
                    Uz za prvni republiky o tom byla hezka replika ve filmu s Hrusinskym a Smolikem o uciteli ekonomky a neznalych studentech na praxi…..pasovatelne na dnesek bezezbytku

            2. Ajťáci u nás ve firmě berou kolem 20 klacků a jezdí otřískanýma 15 let starýma verglama ….

              asi slušnej oddíl …..

              …. nebo internetoví teoretici?

              BTW já italská auta miluju, ale nemám na jejich vlastnictví odvahu, mám totiž pár kámošů, co je mají, tak vím, co to obnáší.

              1. Tak si třeba na rok kupte Range Rover P38 a pak už Vám to u těch Italů ani nepřijde ;-)

                1. díky, range rovera s 6ti válcem od BMW má kámoš, výhodná nabídka, za 35 kkč ! Uznávám, není to vůbec rezavé, ale to je asi tak všechno. Když se to podaří náhodou vůbec nastartovat, tak to jede asi jako škoda 100, protože na tom motoru je v piči úplně všechno :)

                  1. Takze Renault a ne BMW.

                    1. je možné, já se v tom nevyznám. Jak já slyším spojení „starý turbodiesel“ tak zahazuju hůlky a zdrhám do lesa

            3. Tak to prepacte, pan Dachsmeister, ja nie som ani ajtak a ani nemam ziadnu Alfu. Len dva nudne Nissany. A takto to nejaky ten cas zostane.

              1. Nudny Nissan Maxima V6 jsem na prelomu stoleti moc chtel, Wildcate.
                Pry se to v Severni Americe prodava furt.

                1. Prodává a ta nová generace je dokonce nadmíru pěkná. To v Evropě nás Nissan krmí pojeb… Qashqaiema s úžasnými dieselovými motory od Renaultu, ve většině verzi bez 4×4 a do MY15 i lešenářskou trubkou vzadu (aspoň v tomhle posledním se ale od MY16 pochlapili). A k tomu za ceny, které se skoro té Maximě blíží. Ale i tak je to nejprodávanější kompaktní SUV v Evropě, někdy si říkám, že zdejší obyvatelstvo si pořádná auta nezaslouží.

                  1. No, povedzme si rovno, ani tu to nestoji za vela. Cokolvek vacsie ako Sentra je uz len s CVT, z Pathfindera urobili minivan, Xterru zrusili, Armadu idu udajne zrusit tiez, Frontier je este stale ten isty ako bol od roku 2005 a Titan je len automaticky. Az by som kupoval nejake auto (co sa este par rokov nestane), Nissan na zozname nebude.

                    Ten Quasquai som mal pozicany ked som bol naposledy v Europe, bola to hroza. Ale aspon zral malo.

                    1. Re: Wildcat
                      10.2.2016 v 19:32

                      Moje draha ma Xtraila T30,motor je sice Japonec,ale az to pujde z baraku,slzy utirat nebudu.Vecne se serou prasatka,intercooler tece uz kdyz je novej,tragedie.No, a hlavne je to dehtak,coz uz mi do baraku nepachne.

                      Horsi je,ze nevim,co pak koupit zensky misto toho. To bude boj.

                    2. Co sa intercoolera tyka, toto by sa na tejto strane Atlantiku nemohlo stat. Tu sa predaval so stvorvalcom QR25DE ladenym na 160 hp. Ziadne turbo ani ziaden intercooler sa nekonal. Ale toto nie je model za ktorym mi je luto. Luto mi je za Xterrou, ktora nie je „akoby SUV“ postavena na platforme pre kompaktne auta, ale normalny off road zdielajuci sasi s truckmi. Ma sestvalec VQ40DE, zadnu napravu Dana44, uzavierku difu, etc. Proste normalne SUV. Teraz sa este dopredava MY2015, lenze pre mna je este priskoro…az budem hladat podobne auto, uz nebude.
                      Mimochodom, Nissan teraz uviedol diesel aj v severnej Amerike. Akurat ze to nie je ziadny Renault (aj ked sa mi zda ze ten v Xtraily bol ich vlastny). Dodava ho Cummins, je to 5.0V8 a montuje sa do novej generacie Titanu.

                    3. Re: Wildcat
                      10.2.2016 v 20:57

                      No, co asi u vas taky nepujde sehnat, bude ted novy SUV od Seatu. Vubec netusite, o co prichazite. Bude v tom trihrnkovy litrovy trhac asfaltu. Proste raketa.

                    4. Jezisikriste…tak v tomto pripade som naozaj rad ze niektore veci sa u nas zohnat nedaju.

                    5. Re: Sysop 10.2.2016 v 20:34

                      Horsi je,ze nevim,co pak koupit zensky misto toho
                      Jestli potřebuje něco do nepohody, tak manželka je spokojená se Subaru XV (dvoulitr, benzín, 3 roky, najeto cca 70 kkm, zatím bez problémů). Velmi spokojená, do práce dojede, i když padají trakaře a po cestě se dá bruslit :-).

                    6. Nojo, jenze moje zena je zmlsana z prostoru, takze spis to vidim na Diskosku. Uz mela kdysi Fritak, celkem spokojenost, takze zase sni o LR. Nejprve se ale podivam, o kolik se zase LR priblizilo k plastakum…

                2. No, odkedy mi mazelka zobrala Altimu, jazdim so stvorvalcovym Frontierom. A Altima je tiez stvorvalcova. Ale aj tak robi stovku pod 8s :-)
                  Maxima sa samozrejme predava, jej V6 dava 300 koni. Bohuzial jedina prevodovka s ktorou sa da kupit je CVT :-( Nissan tu prasacinu pcha do vsetkeho. Zoznam modelov do ktorych to nepchaju sa zuzuje kazdy rok.

    3. Jejda, boze jak hluboko jsem klesl. Ze radsi nedelam klaviristu v bordelu…
      A co KilledInAction? Jejich reklamy jsou v pohode?
      Predchozi sef ceskeho zastoupeni byl pohodar a proto byl odvolan. Zatim marne ocekavam podobny reklamni shitstorm od Hyundai sestry za ucelem zvyseni prodeju.
      Nicmene prodeje HMG a Mitsubishi jsou ponekud rozdilne a fabrika v Belgii, kde vyrabeli Carismu (kterou jsem se neco spokojene najezdil) a Volvo 40 je uz tusim zavrena. Asi udelali soudruzi z Japonska nekde chybu.
      Stejne jako treba s TV.
      A stejne jako soudruzi z Italie, kteri uspesne dovedli Lanciu primo do prdele a Alfu temer. Furt cekam na tu Giulii a furt nic… No stejne si ji ted hned nekoupim, ale je krasna a mozna by se prodavala slusne i bez reklamy.

      1. Ve srovnání Huyndai – Mitsubishi vidíme, že soudruzi z Japonska udělali asi hodně chyb.

      2. Pisou na hovinkach ze pry Giulia ma problemy s internimi crashtesty… :-(

        1. Obávám se, že ten problém bude spočívat v tom, že ten jediný prototyp, co měli, už rozbili a jinej asi tak 5 let nebude. Místo toho se šestkrát změní účetní jednotka, Alfa Romeo se stane součástí koncernu Chai-Hun-Kim-Puoi a účtovat se její kusy budou celkem pětkrát, takže se v prodejích dosten z předposledního místa (poslední je samozřejmě Lancia) o celé jedno místo nahoru.
          Možná přijde i kouzelník, ale Alfa Romeo…

          1. Pane kolego, ztrata viry ve sportovni srdce se dostavuje i u takovych fanousku ja Vy!? :-(
            Ja to nechapu, sexy produkty, etablovana znacka, opravdovy naskok diky technice, zatimco jini se ztuha snazi s DS a Lexusy a Infinity a Vignale.
            A misto opravdu „premiovych“ vozu za zvysenou cenu, kterou by lidi asi zkousli to dovedou do prdele tak jako sestru Lancii.

            1. Víru jsem ztatil už kdysi v dětství, když se mi holka s nejhezčíma očima z celý školky odstěhovala :-) Ale z toho, co nyní Fiat předvádí, by se Gianni Agnelli asi musel nejdřív zastřelit, pak otrávit a nakonec je Kalachem sejmout všechny.
              Tajné představení nového Tipa tak, aby o něm hlavně nikdo nevěděl, už je pouhou třešničkou na dortu.
              Tohle už pochopit prostě nejde, ani kdyby byl člověk fakt fanatický fanoušek.

              1. Jen k tomu Tipu, vy byste to snad udělal jinak? Já být jimi, tak to taky tutlám, abych si neuříz ostudu. To Tipo je nejenom extrémně hnusný, ale nejsilnější motor 1.6 s 81Kw? To je vážně ostudné, tak snad radši, když si toho nikdo nevšimne. Už ani ten design, což bylo poslední, co taliánům zbylo, nemají.

                1. Hlavně to nedává vůbec žádný smysl, vždyť mají celkem slušné motory Multiair, tak proč je do toho ksakru nedají? Hnusný, to je věc názoru. Já sedany v této třídě nemusím, takže za mě nic moc, ale uvidíme, jako to bude vypadat v hatchbacku a kombi.

                  1. Politika Fiatu nedává žádný smysl už leta. Skutečnost, že společnost, která je – dovolím si říci – lídrem v oblasti motorů a možná celkově největší a nejvýzmamnější producent a dodavatel motorů, představí tajně svoji novinku, již osadí DVĚMA motory prokaždý druh paliva, a to ještě jeden z nich je vždy vázán na konkrétní převodovku , mi přijde jako totální schizofrenie. A to nehovořím o konečně po aso 150 letech vyřazeném Bravu, jehož „modernizace“ spočívala právě v postupném vyřazování motorů (samozřejmě těch nejzajímavějších, jak jinak) z nabídky nebo asi sto let vyráběné Punto, které se dnes dodává na našem trehu s JEDINÝM, a to ještě asi tím nejnezajímavějším motorem, zato zvýšenou cenou (s T-Jetem to kdysi stálo jen o něco víc).
                    Ale to bychom mohli řešit, proč Giulietta dávno není v kombíku a sedanu (když v USA sedan normálně je), klidně zae v měkčí verzi pod značkou Lancia, proč 147 měla motory 1.6/1.6/2.0/3.2, když ságra 156 měla kompletní řadu 1.6/1.8/2.O TS/2.0 HTS/2.5/3.2 a JTD a JTDm byly i s pětiválcem. Proč není MiTo se slibovaným novým podvozkem a navíc v pětidveřová variantě, proč sakra nemohli to Bravo jen překarosovat a nabídnout v kombíku a sedanu, proč… to prostě NEJDE POCHOPIT!

                2. Pokud to má být konkurence peugeotu 301 / citroenu c-elysee, dacie logan nebo škody rapid, tak je výkon motoru dostatečný. Je to přece malý, levný sedan.

                  1. No já bych mezi konkurenty přidal Corollu a pak není co řešit, mimo jiné tak má stejně velký motor ale 97Kw a to auto je kupodivu trochu líné (dlouhé převody). Dále jsem opomenul to, že u toho Tipa je ta 1.6 pouze s automatem, takže to bude ještě o to horší. Poznámka na závěr, naftové „motory“ neberu v potaz, ty mě vůbec nezajímají.

                    1. Corolla 1.6 stojí v manuálu 415, v automatu 450 tisíc. Fiat tipo 1.6 v automatu 366 tisíc.

                      Corrolla 1.33 stojí 395 tisíc, to je nejnižší cena. Fiat tipo 1.4 stojí 281 tisíc.

                      Nepřijde mi, že by si tyhle dvě auta konkurovaly. 120 tisíc rozdíl v základní ceně je dost.

                    2. A to mě zase přijde, vždyť je to stejná třída. Navíc pro evropského zákazníka, který v naprosté většině nechce automat, který by navíc tak „výkonné“ auto ještě domrtvil, nestojí srovnání jestli Tipo nebo Corolla v automatu ale jestli Tipo za 366, nebo o pětinu silnější Corollu za 415 s oblíbeným manuálem, navíc je to Toyota, ne závada v každém dílu (zase pohled průměrného zákazníka). Když se na to podíváte takhle, tak opravdu není co řešit, proto jsem na ulici neviděl Tipo ani jednu, zatímco Corollu nebo třeba Mazdu 3 potkávám každý den.

                    3. Tak ono se to Tipo taky sotva začalo prodávat, že. A v sedanu se jich stejně moc neprodá. Corollu sedan a Mazdu 3 sedan taky člověk vidí jednou za uherák. Na soudy bych si počkal, až vyleze ten hatchback a kombi.

                    4. Aktuální Corolla je pouze sedan a když říkám že jí potkávám každý den, tak tím myslím minimálně jednu každý den a nemyslím tím, že bych vídal pořád jednu a tu stejnou někde zaparkovanou. Ale přiznávám, že si na ně dávám pozor od tý doby, co si ji pořídila tchyně a prohlásila, že je to rarita, ona do té doby měla jen samý škodovky, pak jsem jí ukázal japonská auta a během půl roku se Ochcávky zbavila a přešla z nafty na benzin, osvěta někdy padne na úrodnou zem.

                    5. Já jí vídám každý den, ale bude to tím, že ji má chlapík z vedlejšího baráku, v provozu velmi málo. Ale docela se mi to líbí, na rozdíl od Aurisu to má i normální interiér, akorát kdyby do toho dali aspoň dvoulitr, tak 1.6 je na to auto málo.

                    6. No, dvoulitr by to užilo, ale ani ta jejich 1,6ka není úplná tragédie. Toyota totiž nepoužívá motory starý dekádu jako schadewerke, takže ten jejich Valvematic má 132 koní. A to je to auto ještě relativně lehký (<1,8 tuny max), když to srovnám s mým co má 150 koní na 1,96 tuny max, tak poměr výkonu vypadá ještě docela rozumně…akorát já tam pak můžu dát turbomotor z kterýho vytáhnu 250, Toyota už ne :D

                    7. No 1.6ku od Toyoty mám doma už 10 let a troufám si tvrdit, že ta současná je od té mojí pouhou mírnou evolucí (i když asi správným směrem, o chlup vyšší výkon i krouťák a šestikvalt). Označil bych to jako dostačující motorizaci na běžné ježdění po městě a mimo něj, na dálnici se to taky neztratí, 160 to udrží s prstem v nose všude, ale už to přitom dost točí, což se projevuje v akustické nepohodě na palubě a už si to na palivu také něco vezme. Kdyby místo toho dali atmosférický dvoulitr nebo třeba nějakou 1.4 turbo s výkonem kolem 100 kW a krouťákem aspoň 200 nM, byla by to značka ideál. Jenže oni si prostě drží ty své průměrné motorizace, tu 1.6 teď nahrazují 1.2 turbo, která je sice papírově o něco lepší, ale v reálu bude zase pouze průměrná, asi hůř spolehlivá a pod zátěží bude více žrát.

                    8. Ice cream> A to mě zase přijde, vždyť je to stejná třída.

                      Stejná třída jo, ale ne stejná cenová kategorie. Audi A3 taky není konkurence pro Škodu Octavii, protože základní cena se liší o nějakých 230 000 Kč.

                3. Upřímně, design mne nezajímá (tak možná u Multiply, tam by mě opravdu odradil). Já jsem s tím zatím nejel, a necítím moc velkou potřebu tak učinit, ale podle toho, co jsem četl v důvěryhodných médiích, je to klasický „starý“ Fiat, tedy prostorný, tuhý a má údajně nejlepší podvozek ve své třídě. Podle toho, že do 500X vrátili původní podvozek z Delty z roku 1980 bych i věřil, že u Fiatu nějaká snaha vrátit se na někdejší úroveň začíná prosvítat, ale jiné kroky (viz. např. ta motorová paleta) jsou naprosto mimo jakoukoli racionalitu. Podívám-li se na motorovou paletu Rapida, tak TIPO je outsider ještě než dorazí do showroomů. To je fakt nebetyčně pitomý management, že tou rovno není!!!

                  1. Ale design prodává. Často i design obalu, např. u jídla nebo pracích prášků apod., přestože to je vlastně odpad, který zahodíš do koše hned potom (a někdy ještě předtím), co nějakou tu čokotyčinku sníš.

                    1. Jasně, ale je to čistě subjektivní věc, a pakliže se zákazníkovi auto vysloveně nelíbí, nemá smysl pak řešit technické přednosti nebo nedostatky. Nicméně vkus mají různí lidé různý, třeba se to někomu líbí (mně osobně je to jedno, já miloval i Alfu 75, a to byl těžkej designérskej potrat; jediný auto, který bych odmítl z důvodudesignu byla Multipla I a první předválečná Kachna). Zase na druhé straně, u Fiatu často platí, že zákazníkům se začíná líbit až po čase, až si zvyknou (a ostatní začnou kopírovat). Typický příklad byla třeba Delta III, kterou novináři považovali novou za „divnou“, ale když po letech začali tento způsob kopírovat ostatní (a dost blbě), lidi si zvykli a SM pak psal, že to je snad nejlepší ojetina, kterou můžete koupit. Vyznat se v lidech je těžší, než v autech…

                    2. Lancia Delta III je podle mě hnus fialovej, to se dá zkopírovat jedině blbě, protože kdyby to kopírovali dobře, bude to další hnus fialovej. Nejspíš to má i svůj podíl na mizerných prodejích.

    4. Co všechno dokážete posoudit na základě jedné reklamy, to teda klobouk dolů. Nepřijde mi nic hloupého na tom, koupit si auto v podobné (ne-li stejné) kvalitě za cenu o třetinu levnější. Hloupé mi přijde spíše mít předsudky vůči zákazníkům na základě nějaké hloupé reklamy.

      1. No, kde berete tu třetinu nevím, nedávno se tu jeden pán strašně divil při srovnání Fiat 500 L versus Hnujdaj ix20, ale to je čistě Vaše věc. Auta neprodávám a ať si za svý vlastní peníze každej koupí, co jest mu libo,
        Každopádně tím, že to koupíte, dáváte jasně najevo, že komunikace společnosti Hnujdaj Vám připadá srozumitelná, akceptujete ji a podporujete ji.
        Je to Vaše věc, Vaše rozhodnutí, Vaše svoboda.
        A Váš problém, když jste pak označen v důsledku svých rozhodnutí za člověka nízkých morálních zásad.

        1. Kdybych měl kupovat jenom výrobky firem, které mi po všech stránkách vyhovují, nemohl bych žít – a neměl bych se ani čím zastřelit…
          Naštěstí mám jen velmi málo morálních zásad, v jejichž výšce nevidím žádný problém…

          1. Tak nějak, poměr cena/výkon je pro mě mnohem důležitější než nějaké reklamní tlachy. Samozřejmě, pro někoho můžou být jejich reklamy tak odporné, že si to auto prostě nekoupí.

        2. Já Hyundai nemám, mám Kiu, ale přijde mi zcestné rozhodovat se na základě reklamy ať je sebevíc hloupá. Dle mého stejně hloupé, jako rozhodnou se koupit si dané auto právě kvůli dané reklamě. Z mé zkušenosti ve všech firmách, kde jsem dosud pracoval, si marketing fungoval tak nějak na svém písečku a kvalita reklam rozhodně nekorelovala s kvalitou ani vlastnostmi produktu jako takového.

        3. Podle mě silně přeháníte. Troufám si říct, že většina normálních chlapů při výběru auta bere v potaz technické parametry, cenu, užitek nebo estetickou stránku a při sběru a porovnávání informací se snaží hledat co nejvíce objektivní zdroje. Marketingové tlachy slouží tak maximálně k tomu, že člověk zaregistruje uvedení nějakého nového modelu do prodeje. Zakoupením auta dávám najevo, že mi svými parametry nejlépe vyhovuje, avšak s podporou nebo srozumitelností komunikace firmy to má pramálo společného. Váš apel na mravní stránku věci chápu, ale připadá mi podobně nemístný jako osočování od zelených aktivistů, že nákupem potravin nebo oděvů od velkých korporací podporujeme zotročování domorodců nebo ničení přírody, stesky veganů, že požíváním masa týráme zvířata, anebo přístup policie, podle něhož je na disku uložené porno s nezletilou jihoamerickou prostitutkou zločinem.

          1. „většina normálních chlapů při výběru auta bere v potaz technické parametry, cenu, užitek nebo estetickou stránku a při sběru a porovnávání informací se snaží hledat co nejvíce objektivní zdroje. “
            A výsledkem je… Škoda Octavia.
            Opravdu jste přesvědčen, že Škodovka dělá auta s nejlepšími technickými parametry, cenou, užitkem nebo estetickou stránkou a při sběru a porovnávání informací podle objektivních zdrojů je to 6x lepší auto, než všechna ostatní?

            1. No tak na druhé straně, většina cinklejch časopisů to o škodofce obecně tvrdí. Takže pokud takovej vohnout nemá jiný informace a tohle považuje za objektivní zdroje, proč by k tomu nedošel?

                1. Zajímavé výsledky. Když čtu testy Oktávek vs kdokoliv v papírové podobě, obvykle si říkám, jak je ten test konečně objektivní a že ta Oktávka není nic moc a tipuji vítěze, aby na konci autor objektivitu totálně zabil a překvapivě prohlásil za jasného vítěze Oktávku.
                  Nejvíc mě dostal test 1,6tdi Oktávky, Astry, P308 a Focuse tuším. Okta měla nejhorší podvozek, nic moc výkonný motor, jako jediná 5ti kvalt (!) a tím pádem i lehce horší spotřebu aby vyhrála s konstatováním, že ji konkurenti v určitých ohledech převyšují, jenž škrabka v nádrži, místo vzadu a megakufr, takže celkově jde o nejvyváženější auto a proto na ni žádné jiné nemá ani náhodou. Koukal jsem jak blázen.

                  1. Nevím, já když jsem se loni rozhodoval o koupi auta, tak jsem kupoval 3 roky staré auto a za cenu, za jakou se dá sehnat Ceed SW nebo i30 SW (ve stavu skoro novém a nízkým nájezdem) a za stejnou cenu se nedal sehnat ani Rapid, natož Octavie.

                  2. To je klasika. Nesmíte vysloveně lhát, ale zase potřebujete peníze za inzerci. Žádný český „motoristický“ časopis bez inzerce Škodovky nepřežije (zato inzerci některých jiných „ještěiautomobilek“ ani v rozpočtu nepoznáte). Proto ano, nejhorší v měřitelných parametrech (cokdyby si to někdo překontroloval a zveřejnil?), ale subjektivně nejlepší (je to jen názor, za ten by se bít – prý – nemělo).

                    1. Njn, a proto už dávno žádný motoristický časopis neodebírám… ;)

            2. Na takto položenou otázku samozřejmě nemůžu odpovědět jinak než záporně. Avšak vzhledem k tomu, že spousta parametrů je subjektivních, každý člověk nutně vychází z omezeného množství informací a přikládá různým i měřitelným vlastnostem individuální váhy, jsem přesvědčen, že Škodovky jsou pro české domácnosti a firmy racionální volbou. Hraje tam samozřejmě silnou roli tradice, instinkt stáda, sázka na „jistotu“, snaha nevyčuhovat, nekomplikovat si život exotičtějším vehiklem a podobné psychologické faktory. Škodovky, zejména Octavie jdou u nás zkrátka na dračku a neviděl bych v tomto fenoménu nějaký nepřirozený jev vyvolaný uměle marketingovými plky. Tolik bych ty píár chytráky nepřeceňoval.

            3. Můžete vybírat positivně a negativně. Škodovky a obecně VW jsou auta, která málokoho nadchnou, ale také málokoho vyloženě urazí.

          2. Slyšel jsem, že 80 % nových Oktávií je prodáváno firmám a používáno jako služební automobily.
            U naší firmy se také používaly hlavně Oktávie.
            Po výměně normálního chlapa za jiného normálního chlapa ale byly zakoupeny i30.
            Předpokládám, že daleko větší váhu než výplod kreativcův měly konkrétní dodací podmínky.
            Musím říci, že v rámci absolvování služebních cest jsem mezi automobily žádný rozdíl nezaznamenal, ani jako řidič, ani jako spolucestující.
            Jelo to, zatáčelo, brzdilo, chladilo, topilo úplně stejně.
            V provozních nákladech a náročnoti údržby možná rozdíl byl, ale nejsem ekonom ani garážmistr.

        4. Tak jednak koukám, že žiji asi fakt na okraji společnosti, protože reklamu na korejský zázrak jsem dosud neviděl. Max někde v tisku nebo tabuli u cesty, ale čtením jsem se nějak neobtěžoval.

          A hlavně jsem docela zděšen, protože bych koukám při případném nákupu nového(nebo to platí i pro ojeté???) vozu nejprve zkouknout reklamy všech značek, a značky, jejichž reklamy jsou nevhodné, vyřadit? To jako fakt? To bych musel být na hlavu padlý. Myslím, že o tom co u nás jezdí a co se prodává zas až tak mizerný přehled nemám. Ale fakt si moc nepamatuji, kdy jsem viděl nějakou reklamu na auto …. a během tak 5s to nepřepnul. Což se netýká jen aut.

    5. Souhlas a nesouhlas.

      Nesouhlas se skodovkou smerovanou na teplakoveho tatku – to je nesmysl, teplakovy tatka na Skodu nema prachy – tuto cilovku prevzala Dacia. Skoda je orientovana hlavne na firemni fleety, je to defacto budget verze VW. Tedy auto zcela zamerne nudne a bezpohlavni (at nikoho neurazi), je urceno pro lidi, kteri auto berou jako spotrebak na stejne urovni, jako je mixer, sekacka nebo toustovac. Tedy presne auto pro me, ja po autu hlavne chci, at nejak rozumne jezdi (to ted splnuji temer vsechny auta) a hlavne at me neobtezuje, mam spoustu jinych zajmu, nez obskakovat kolem auta. Do skodky rano sednu, zmacnu ovladac pojezdu vrat, vecer toto zopaknu v opacnem poradi, jednou za X mesicu to rano hodim do servisu na vymenu oleje a odpoledne vyzvednu, to je maximum pozornosti, kterou jsem ochoten libovolne plechovce dat. Obdobne funguje i napr Toyota.

      Ohledne Hyundai, to ma u me take dozivotni stopku a to taky z duvodu reklam. Ne vsak pro tupost tech reklam, ale protoze ukazuje, co jsou to lidi kolem Hyundaye za krivaky a ojebaky. S ojebaky ja neobchoduju, nikdy a nijak. Kdo se projevi jako krivak, ten u me skoncil. Duvod je prosty, kdo je krivak na reklame, bude krivak i ve vsem jinem, napr. v zarucnim servisu a uznavani zaruk obecne. Ojebak ma 100+1 moznosti, jak se mnou vyjebat, kdyz ne ted, pak nekdy pozdeji a ja nemam cas ani chut byt neustale ve strehu, kdy se zas nekdo pokusi o nejaky vyjeb. Kdyz jsem stavel barak, tenhle pristup se mi velice osvedcil. Staveli jsme 4 lidi 4 baraky vedle sebe a predavali jsme si remeslniky, kdo proved nejaky minimalni vyjeb, skoncil. Kdo fungoval dobre, ten si slusne vydelal a dostal placeno vzdy presne v terminu.

  9. Som síce majiteľom Ceedu s GDI, ale cca. pred rokom som jednoducho nič lepšie v tejto triede a za budget cca 370k nenašiel. (nároky nijak vysoké – no start-stop, atmo, kulatý volant, min. 5 rokov záruka)

    Viem, že Hjundé a Kia je prašť jak uhoď, ale dovolím si povedať, že ak by s takouto retardo-reklamnou kampaňou vyštartovala aj Kia, tak to auto zrejme nekúpim. To by som sám pred sebou už neobhájil..

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017