Neblbněte, můžete někoho zabít. Ale vy si klidně zdechněte! - zpět na článek

Počet komentářů: 97

  1. Souhlas s doktory, co tam v současné situaci lezete?
    Je rok 2020, stačí zvednout telefon, zavolat „mám zánět v krku a teplotu“, nechat si poslat E-Recept s antibiotiky a poslat někoho do lékárny vyzvednout.
    To jsem udělal před čtyřmi hodinami tak mi zůstává rozum stát proč někdo stráví den zombením po několika lékařských objektech…

    1. Ad cosmo.boy:
      Na jednu stranu s Vámi souhlasím, že autor článku udělal chybku a bylo by lepší, kdyby se zachoval tak, jak píšete Vy.
      Na druhou stranu rozhodně nemohu napsat „souhlas s doktory“, tedy až na toho posledního ze záchranky.

    2. No já teda nejsem vůbec nadšenej z faktu, že doktor předepíše amtibiotika na telefonickou objednávku, notabene aniž by vás viděl. Je rok 2020, tak bych čekal, že se takový kraviny už konečně dít nebudou.

      1. Naopak ve vetsine pripadu se lidi co prokazatelne anginu mají nedoberou niceho, protoze je dochtor musi prohlidnou (jste studovanej dochtor? tak do toho nekecejte! jako ostatne u autora) a ty ted neberou, nebo kazdyho poslou trpet doma ze ma beztak korooonu prece zejo.

        Cimdalvic v tomdle bordelstanu na picu všechno…

        1. To je mi fuk. Já jenom vim, že sekat kolem sebe antibiotika jak Baťa cvičky je skvělej recept na výrobu rezistentních bakterií.

          1. A pokud se člověk po podání penicilinu odeberete do anafylaktickýho šoku, tak i na výrobu mrtvol.

          2. No, já nejsem vepři, jenom jaksi poukazuju na to, že na jedné straně asi půlka felčarů píše automaticky antibiotika každýmu na všechno (protože přece i kdyby to bakteriální nebylo, tak aspoň nechytne druhotnou infekcu, přecené), tak druhá půlka dělá takový cavyky, že člověku nenapíšou ani tu posranou antibiotickou mast! Takže asi tak sqělej systém tady máme, to je člověk hotovej od radosti, že?

      2. V Rusku si ATB koupíte bez receptu ;-) To je ale zas druhej extrém. Minimálně by to ale nějaké CRP-cokoli vyšetření sneslo, to je fakt.

        1. pro sebe si vezmu ze situace poučení (kromě jiných, žánop): do příruční domácí lékárničky patří pár CRP testů a pár paklíčků nějaké první volby, dejme tomu augmentinu.

        2. Vono žrát na všechno ATB je pro obranyschopnost docela na hovno. Pak člověka skolí i chřipečka, natož něco horšího, že…

      3. Pokud neví jistě, že pacient není na některý ATB alergickej, tak by neměl.

      4. Tak zrovna angína je příznakově i vizuálně rozeznatelná od něčeho slabšího. Každej kdo ji někdy dostane, si svítí do krku baterkou, takže už ví, jak to vypadá (hnusně), intenzitu bolesti (příšerná) a taky ví, co na to jako vždycky dostane za lék. A když má ten člověk v záznamech angínu snad každej rok, tak vlastně nevidím problém. Ono se taky může stát, že se to stane v pátek odpo už mimo ordinační hodiny, a co teď, zbytečně jet pro předpis na ORL do nemocnice kde ještě chytí ten koronavir (nevím jestli rýmečka nebo angína brání koronaviru, ale hádám že spíše ne?).

    3. Vlastne… k cemu vubec nejaky doktory, vzdyt si to muze kazdej naordinovat sam. A slepaky muze jako bokovku delat porodni baba.

    4. Dyž sou tak sqěle zásobovaní, nemohli by mi sehnat pár tub framykoinu, jak v prášku, tak v tubě? Poslední leta nebetyčnej problém sehnat vypíčenou mastičku, většina doktorů co znám jsou jak pošahaní a napíšou s nějakejma výmluvama tak možná pidibalení vočního, že prej není nebo cosi.

      No možná to bude tím, že ti vostatní toho píšou vagony a tak se nedostává, nebo nevim.

        1. Nefunguje, co píšou?

          1. Funguje.
            „V lékárnách chybí mast Framykoin. A dlouhé měsíce ještě nebude 1. 2. 2019, 14:53

            1. Nefunguje. http://www.hwworld.cz/tmp/nefunguje.jpg

              Popisovanej problém trvá zhruba někdy od roku 2018, možná už 2017, a teď máme skoro duben 2020, rok a něco je furt dlouhý měsíce?

              1. Nefugnuje-li to Vám a ostatním ano (zde tedy minimálně dvěma), bude problém pravděpodobně u Vás.
                Ano, i několik let se podle mého názoru dá (poněkud eufemisticky) nazvat slovním spojením „dlouhé měsíce“.

              2. Předmětný přípravek vyrábí soukromá společnost, distribuuje ji soukromý zásobovač, prodávají ji soukromí lékárníci. Pokud ji právě neprodávají, jděte jinam nebo si kupte jinou. Nebo chcete, aby stát nařídil soukromé společnosti,aby pro vás vyrobila pár tub a nařídil lékárníkovi, aby vám ji dovezl a prodal?
                Pokud ne, tak lze konstatovat, že váš příspěvek nemá v probíhající diskusi smysl. I kdyby se Framykoin již nikdy nevyráběl podobně jako mnoho jiných přípravků, na které je zdejší populace zvyklá.

                1. Bude-li existovat náhrada, prosim. Nějak vo tom nevím, páč felčaři nepředepisují nic, jenom pitomou jódovou mast, kterou si můžu koupit rovnou z ulice ai bez receptu, k tomu toho felčara vůbec nepotřebuju.

                  Jinak u něčeho tak zkurveně zregulovanýho jako léčiva, kde snad žádný antibiotika ve volným prodeji neexistují, chcete vykládat něco o chození jinam a kupování něčeho jinýho? To je jenom černej humor, žejo? Dyž si zajedu do Ruska a koupím tam toho kufr, tak mi to ty svině na hranicích zabaví a eště mi budou hrozit tím, že budu platit likvidaci.

                  1. Smysl mého příspěvku jste zjevně nepochopil, tak alespoň nějaký citát na uklidnění:
                    1) Framykoin, antibiotická mast používaná k léčbě odřenin a jiných drobných poranění, v českých lékárničkách doslova zdomácněl. Nyní ale oblíbená mast v lékárnách už několik týdnů chybí a znovuobnovení dodávek se čeká až ke konci dubna. Některé lékárny si náhradu za framykoin nechávají vyrábět samy.
                    V obřím komplexu lékárenské laboratoře v Nučicích u Prahy, kterou provozuje společnost Česká lékárna holding (ČLH), provozovatel lékárenské sítě Dr. Max, trvá vyrobit jeden kelímek masti zhruba pět minut.
                    Podle mluvčího lékárenské sítě Dr. Max Michala Petrova centrální laboratoř eviduje denně někdy až kolem stovky objednávek. „Objednává se asi dvakrát víc než při minulém výpadku v říjnu 2015, který trval až do května 2016, což může mít víc příčin, možná jsou v lékárnách menší zásoby nebo je problém víc medializovaný,“ sdělil Právu Petrov.
                    Pacient si u laboratoře lék objednat nemůže, na základě receptu musí mast objednat lékárna. Framykoin se vydává pouze na lékařský předpis.

                    2)Framykoin® je antibiotická mast, u které nelze provést v České republice generickou substituci, neboť za ni neexistuje přímá náhrada přípravkem se stejným složením. Z počátku si s tímto problémem poradila většina lékařů tak, že předepisovali jiné antibiotické masti. Jejich zásoby pro Českou republiku byly ale brzy vyčerpány. Samotný Státní ústav pro kontrolu léčiv doporučuje na svých webových stránkách nahradit v případě výpadku Framykoinu® jinou antibiotickou mastí Fucidin®. Přestože neexistuje úplná náhrada masti Framykoin®, umí lékárníci vyrobit individuálně připravovanou antibiotickou mast, která má základní účinnou látku totožnou s Framykoinem® a pacientům tak v některých lékárnách po dohodě s lékařem nedostatek léku pomohou vyřešit.

                    1. Klíčový slova:
                      – pacient objednat nemůže…dochtor…
                      – přímou náhradu nemá…
                      – nepřímý náhrady došly…

                    2. Přesně!
                      K výběru klíčových slov:
                      Pacient přijde do lékárny s receptem a proběhne následující rozhovor:
                      M(magistra) -To nemáme.
                      B(behemot)-Tak já si to objednám ve fabrice.
                      M – To nemůžete, to je na předpis.
                      B -Vy jste nějaká ***a *** a ** a všecko to stojí za ***, to celé na druhou.
                      M -Jestli lék opravdu chcete, objednám ho a zítra tady bude.
                      (Podotýkám, že takhle to je u většiny léků na předpis, které kupuji své staré tetě.)

                      Přímou náhradu továrně vyráběnou mast nemá, náhrada se vyrábí individálně.

                      Nepřímé náhrady v době publikace článku s citátem 2) došly, ale lékárníci umí náhradu vyrobit individuálně, nebo si ji mohou nechat vyrobit třeba v Nučicích.

                    3. Chápeš vůbec, že to dochtoři ani nepředepisujou s tím, ževonotostejněneni? Předepisovat to ostatně ani tak už nechtějí, i kdyby to bylo.

                      Takový základní nesmysle jako slabý antibiotika na vnější užití vůbec nemají co dělat na předpis. Předávkovat se tím ani to nějak nadužívat vůbec nelze, tím padá obvyklá ohraná gramodeska vo rezistencích, tudíž je to celý, samozřejmě, kokotina a buzerace.

  2. S článkem souhlas, jinak trošku OT – https://www.ctidoma.cz/zdravi/italie-se-stala-varovanim-klimaticke-podminky-zvyky-naroda-i-podceneni-situace-prispivaji-k

    Na přelomu 2016/17 během běžné chřipkové epidemie zemřelo v Italii na běžnou chřipku 25 000 lidí…

    1. Tak když to zasadíme do kontextu slavnějších epidemii, tak bejt to Černá smrt, tak teďka už načínáme druhou miliardu mrtvejch s konečným účtem něco ke třem miliardám celosvětově. Španělská chřipajzna odeslala do věčných lovišť něco kolem 10 milionů lidí, převážně silných jedinců v produktivním věku, což by při dnešní populaci hodilo tak kolem 50 milionů mrtvých. Současnejch cca 15 000 mrtvejch celosvětově, z toho většina přestárlí s dalšími nemocemi na krku je proti tomu jen ošklivější rýmička.
      Ostatně, jen na blbý černý neštovice umíralo každoročně několik milionů lidí, většinou malejch dětí. (Před první světovou válkou to jen v Britské Indii to házelo přes milion mrtvejch ročně, protože se Indové odmítali nechat očkovat)

      1. No jasně, ale otázkou fakt je, kdyby se to nechalo bejt, jestli by to bylo tak dramatický, jak nám tvrdí media. Já si myslím, že ty opatření u nás, ač drsná, nějakej smysl maj a sem ochoten to zkousnout/jít ostatním příkladem. Ale jestli to mělo nějakej dramatickej smysl, těžko říct. No asi jo, je to hodně nakažlivý, to je hlavní problém. Nějak se mi to ale už celý přestává pozdávat. Uvidíme jak švédsko, švýcarsko a další. S čínou bych se nesrovnával, jejich reálný hygienický podmínky jsou naprosto strašný. A na chřipku tak každej rok úmře nejmíň tak 200 000 naprosto běžně.

        1. …jen čistě statisticky to vychází, když je to u nás 2000 ročně, že…

        2. To je, jak ty debaty po povodnich: mel jsem si ten barak pojistit? Ti pojisteni, co na ne voda nedosahla, si rikali, ze vyhodili prachy. A ti nepojisteni, co meli doma aqapark, zase breceli, at jim ostatni pomuzou.

          Az se to prezene, zase budou dva nesmiritelny tabory chytrejch, jako obvykle.

          1. A nejlíp na tom byli ti, co při pokusu o nahlášení škody zjistili, že povodeň není záplava:-).
            Jo, to bylo tenkrát veselo …

            1. Jo, a takhle je to s pojištěním vždycky. Nasrat! ;-)

          2. Sysop – Bylo by dobrý se dobrat nějakých názorů, jak k takovým věcem přistupovat příště. A co to přinese. Lidstvo je co se týká stylu života a obranyschopnosti na tyhle sračky víc a víc náchylný. Nepotřebuji si vybrat stranu, ale zajímá mě co bude dál. Popřípadě jak se z toho poučíme, teď nemyslím svědky Babišovi, ani Doomsayers, ale tak nějak tu rozumnou část populace…

        3. Pokud by se to nechalo na dobrovolné bázi a léčení nejhorších případů po běžné ose, ve výsledku by to bylo tak stejný, jako všude, páč bůhví kolik mrtvejch bude na úplně jiný věci jenom proto, že všem ruplo v kouli a přestávají fungovat základní věci. Se divim že eště nejsou nějací ušlapaní v nákupním davu poté, co ten blázen lampasáckej v televizi zase pohrozil nějakým zákazem a jiným stanným právem a lidi se tam nahrnuli jak smyslů zbavení.

          Číně by ani dvě stě milionů mrtvejch vůbec neuškodilo proboha živýho, i když jich reálně zemřelo pár desítek (nebo set) tisíc, tak to není nic. Tolik jich tam ročně možná zmasakrují na ulicích magoři se sekáčkama, potulní psi a podobný případy. Jenom těžkejch pracovních nehod musí mít miliony a smrťáků desítky tisíc ročně, dyť je to obden video nějakýho magora namotanýho do mašiny, nebo co dobrovolně vlezle do lisu a vyteče na kaši. Lidi si vůbec neuvědomují poměry, lživiny na ně udělají bububu a rupne jim od strachu v kouli.

      2. Tak konečně už i někdo další – je to tady- tramtaradá – je to blbá rýmička.

        My achich ouvej až tak necytliví šmejdi bey kouska duše sme to sice říkali před měsícema, ale co už, no, zkrachuje pár desítek tisíc firem a živností, pár desítek tisíc jich bureš znárodní do kapsy a všechno bude v cajku, hlavně, že budou sójový párky…

    2. A teď k těm lidem co umírají na chřipky budeš mít _navíc_ ještě 5k5 lidí. Za březen.

      1. … co umřeli z vyděšení.

        1. Se říká že to je nejhorší smrt.

          1. Ale není zbytečná. V obchodech bude opět mouka, těstoviny, šicí stroje, Paralen a droždí. A já kurva konečně seženu nepudrované lékařské rukavice na modelaření.

          2. Tak, z leknutí. Jak vzniklo slovo lékař? Někde sem slyšel, že to prej bylo od lek-ař, vždycky pacienta vylekal strašidelnou diagnózou a ten z toho zděšením zemřel.

            Ostatně, sugestivní vliv dochtorů na pacienty je víceméně fakt a poslední desetiletí se vo tom začíná mluvit nejenom mezi komunitou odsuzovanou jako „alternativní“ (parta bláznů), ale ai v seriózních vědeckejch/lékařskejch kruzích.

            1. Asi jo. Četl jsem i o opaku placeba, tzv. nocebo. Tedy že jak má placebo léčebné účinky, tak nocebo zase opačné až smrtelné účinky.

      2. Ne nebude, protože 80% z nich stejně skončí v kolonce coronavirus. Stejně jako každej, kod jde k doktorovi s teplotou, je automaticky zařazenej, i když má třeba angínu. Viz. článek…

    3. Covid 19 je regulérní hoax s nepředvídatelnými následky.

      https://www.casopis-sifra.cz/jak-se-dela-pandemie/

      1. merce.
        Šifra není moc důvěryhodný zdroj. Senzace, konspiračky, bulvár…

        1. takže to sem vzhledem k tomu, kdo tady plodí nejvíc komentářů, sedí jak prdel na hrnec :)

        2. A kde máte ty miliony mrtvých? Budete je lovit po skončení chřipkové sezóny kde? Nebýt mediální manipulace, tak žádný covid 19 neexistuje. A že to rozjela Čína? Tyhle stadovite blbce je snadné k něčemu využít. A jak si v tom vlády libují zakleknout na střední stav a pycus Stredula by aj úplně zastavil ekonomiku.
          Kurva, smiřte se s tím, že viry mutují, je to jejich perpetuum mobile přežití. A člověk má zas svoje návody na přežití. Jen idiot si může myslet, že je to zatlučení všech dveří v paneleku. Jo, Číňani si to myslí …

          1. Bacha, teď to asi pěkně schytáš od někoho, o kom si tady desetitisíce čtenářů myslí, jak je geniální, pragmatický, prorocký a vizionářský a těch zbylejch 100 blbců co tu diskutuje zase něco jiného :)

            1. No jo, zrg, potřebuju se nutkave dostat na index.
              :)

    4. Ona ta argumentace že „na chřipku umřelo …“ je sice logická, nejsem si ale jist zda je to tak úplně porovnatelné. Mám známou v Itálii v jedné z těch „špatných“ lokalit, celá rodina to chytla, na telefonu záchranky jim řekli že pokud se nedusí tak ať neobtěžují. Pohřby jsou zrušené, kremačky pálí nonstop, a mrtvé musí odvážet do jiných měst k pálení, protože mrtvé nestíhají pálit – a do země to pochovávat nechtějí.

      Nemyslím si, že taková situace nastává „při běžné chřipce“, tedy každoročně.

      1. Myslíte anebo víte? A co proměnná „mediální hysterie, strach“, to do toho jaksi nechcete začleňovat?

        Jinými slovy, při běžné chřipce zavadite stav nouze? Drastickou karanténu? Co dělá covid 19 tak výjimečným? Testy? Křivky? Mediální humbuk? Falešné zprávy? ZRG? Pitvy? Domněnky? WHO? Počty mrtvých? A ty jsou jaké v porovnání s jinými lety?

        Prostě jste vy panikari fakticky v prdeli.

        1. COVID dělá vyjímečným inkubační doba a možný bezpříznakový průběh.
          Když Vás potká virus opravdové chřipky, jste za 12 – 24 hodin s horečkou v posteli, neběháte další čtyři dny po ulicích a neroznášíte nákazu na ostatní.
          I při komplikcích obvykle nedostanete oboustranný zápal plic.

          1. Každá mutace viru je jiná, a každá má jiné komplikace u malého množství případů. Ale ty čísla mrtvých prostě nemáte a mít nebudete, a můžete testovat a testovat a testovat, jak nabádá ten debil v čele WHO. Už to končí, připravte se na blamáž …

            1. Už to končí, připravte se na blamáž …

              co konci ? Korona ? No tak to urcite. Korona tu snama bude rok, minimalne, pokud vzmzsli dobrou vakcinu a stihnou ji vyrobit v dostatecnem mnozstvi drive, nez ta mrcha znovu zmutuje.

          2. jenda:
            Přesně toto jsem měl na mysli jinde, při porovnávání chřipkové epidemie s tímhle. A pořád se mi zdá, že obě záležitosti jsou srovnatelné jen v několika málo kritériích.
            Nemám sice po ruce vybrané kazuistiky z větších chřipkových epidemií a nevím, jak v Itálii.
            Ale ani u nás moc klasických chřipek nekončí masivním, oboustranným zápalem plic a následnou nutností připojení na UPV. Vyležíte to doma a po týdnu valíte do práce. Sice první 3 dny se Vám zdá, že vykašlete mozek, ale nic většího se obvykle neděje a hlavně se to děje doma.

      2. při epidemii chřipky 2015/16 prej zařvalo nějakejch 24 000 Italů.

        1. hele já nevim nakolik je to hodnověrnej zdroj. Přijde mi lepší než zerohedge, sputnik a alarm2al, ale kdo ví…
          https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(19)30328-5/fulltext

        2. jj, italove to maj v krvi..
          Podle výsledků studie, otištěných v International Journal of Infectious Diseases, zabíjela v Itálii nákaza chřipky velmi drasticky i v minulých letech. Zkoumány byly roky 2013/2014, kdy tomuto onemocnění podlehlo 7 027 lidí, o sezonu později, tedy 2014/2015, to bylo již 20 259 Italů, dále v zimě 2015/1026 15 801 obyvatel a přelom let 2016/2017 ukončil život dokonce 24 981 lidem, žijícím v tomto státě.

      3. Karkulka – určitě to tam není všude sranda, ale na telefonu tohle řikaj lidem tady taky, naprosto to samý a to tu máme 1 mrtvýho a 1200 nakaženejch.

      4. Já to nechci bagatelizovat a známý to tam fakt nezávidím, ale už jen ty čísla mi nějak nesedí do tý humanitární katastrofy, co se nám tady z Italie a pomalu už i ze Španělska prezentuje. Nikomu nic zlého nepřeju, tak to opravdu není.

        1. Průměr je už z principu zavádějící veličina… protože průměruje. Krom rovnoměrného rozložení to taky může znamenat, že dva regiony jsou úplně v hajzlu, a zbytek země se na tom nepodílí (takže obraz té tragédie srovnává do příčetnějších čísel).

          Je třeba brát v potaz, že jakkoli se řeší „jen“ úmrtí na covid19:
          * lidi umírají i „normálně“ což je provoz na který jsou asi všichni zvyklí, tohle jsou jen čísla „k tomu“
          * lidi umírají asi víc než normálně na ostatní choroby, protože personál je alokovaný „na epidemii“ + ona ta práce ve skafandrech není zrovna komfortní takže snižuje efektivitu
          * předpokládám že v Itálii se normálně spíš pohřbívá než pálí, jenže pohřbívání je mimo hru protože nebožíky nechtějí dávat do země infekční

          Z tohohle všeho předpokládám že pramení to lokální přetížení – prostě najednou je požadavek na kremačku třeba 8minásobný než normálně, což nejde spálit (jedna pec za jednu hodinu dá asi jednoho nebožtíka, víc nejde protože by to tam museli cpát bez rakví atd.) A kvůli tomu všemu je ten obraz zkázy asi o dost horší než normálně

  3. Profesionalita lékařů a sester mě v tomto případě skutečně fascinuje. Hippokrates se obrací v hrobě jako kuře v Pipigrilu

  4. Lemplové a pitomci se najdou všude … jen v těch ordinacích je to asi nej průser.
    A pokud je to jak autor píše, a nemám proč mu nevěřit, tak tedy …
    V takovém stavu bych byl asi v pokušení v tom špitále trvat na tom, že pokud mi neudělají aspoň CRP, tak se prostě odtamtud nehnu. A nejsem si jist, že by si fízlové lajsli mně někam tahat.

    Na druhou stranu jsem dnes musel na blind do ÚVN, a jak to nikde nemají rádi, tak pohoda jazz a tradičně velmi slušný a vstřícný přístup.
    Je to vždy v lidech … a jinak mám pocit, že jak v Praze jde většinou o fakultky, nebo specializovaná pracoviště typu Homolka, tak většinou celkem vědí která bije, což v menších špitálech někde na okresu být nemusí a holt jsou pak připosraní nebo mimo.

    Oni ti důchodci vědí, proč, i když jsou klidně 3/4 roku na chalupě, tak byt v Praze pořád mají i když by za něj dostali majlant. Ale FN na metru je pro ně asi lepší než ty prachy.

    1. Jo no bohužel je to hodně o lidech. Autora je mi líto, protože neměl moc na výběr :(

    2. Tak ono taky si vemte co slízli. Na jednu stranu vědí, že proti moribundusu mají fungovat respirátory 3. třídy. Na stranu druhou nafasují respirátory 2. třídy (pokud vůbec) s tím, že „to stačí“. No… asi to stačí pokud dotyčný není nemocný, jenže pak není potřeba nic. A pokud bude nemocný a zakašle… co teď?

      Nebo jinak, stačilo by to těm politikům kdyby byly v kontaktu s potenciálně nakažlivejma lidma?

      1. Ale oni byli. Babiš lyžoval týden v regionu, kde běhalo 182 pozitivně testovaných na COVID-19. A bylo mu to fuk a vesele se vrátil a žádnou roušku neřešil, dokud mu ji z PR důvodů nenařídil Marek Prchal.

    3. Lemplové a pitomci se najdou všude … jen v těch ordinacích je to asi nej průser.
      Průser to až tak není. Prostě chyby se vyskytnou ve všech oborech lidské činnosti. Problém je, že není nijak nastaven funkční systém kompenzací.

      1. Nebyla řeč o chybách, chyby se stávají a chybovat může úplně každý. Myslím, že i skutečně vynikající lékař někdy za svoji kariéru pochybil. Je to jen člověk. V kontextu článku je ale zřejmé, že se nejednalo o chybu, ale o přístup … prostě se na pacoše vysrat.

  5. Autor je vtipálek nebo neskutečný idiot, co leze do čekáren kde může. Ale brečí zde doma, tu nedostane boxerem, škoda..

    1. Jasně, měl prostě akutní angínu zkusit vyležet doma s paralenem.

      Idiot jste vy.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017