Kde jsou ty mrazáky? - zpět na článek

Počet komentářů: 491

  1. Neska se u jinak – eště tak na jaře – poměrně prázdnýho lídlu taidle, nedalo pomalu ani zaparkovat. Lidí vevnitř jak najebanejch, hlava na hlavě. To je nějakej ten novej dištanc?

    1. Dneska byla akce na vánoční pečení, čokyny, hrozinky, mandle, atd. Také jsem to toho pekla biologické války vlezl (někdy po polední, ranní nápor už byl dávno pryč, i lidi, kteří ještě pracují a jsou odkázáni na polední pauzy odcházeli a během chvíle ze čtyř kas byla potřeba jen jedna).

      1. Blbi Nemci na ceskej zpusob nakupu jeste neprisli a dneska narvano nemeli. Asi neposlouchaj Flegra.

        1. Hele a tam taky vymejšlej takový pičoviny jako v neděli zavřeno, restaurace zavřený a tak?

          1. V nedeli je v Germanii zavreno standardne a restaurace pozavirali minulej tejden.

        2. Nemaj akce jako u nas. Lidlacky ctvrtky a pondelky jsou vyhlášený a mimo spicku je tam lepsi nelizt. (nojo, taky jsem si skocil pro par vanilkovejch lusku :))

          1. Prosím pěkně, lidlácký pondělky a čtvrtky mají germáni úplně stejně jako v CZ. Některé akční nabídky natáhnou víc lidí, některé méně.

            1. Jojo, Lidl je tam de facto stejnej, vcetne vyberu zbozi. Uz je to jak v Mekaci. At tam vlezes ve kterykoli zemi, najdes to samy.

              1. No neviem, tu vo Frankfurte je Lidl obliehany (ked je akcia) uz pred siedmou rano.. same turecke a podobne ksichty, normalneho arijca aby si tam lupou hladal.

                1. Sysop dela v pohraničí, tam to bude jiny. Skopcaci z pohraničí totiž jezdej oblehat kramy do Cech :)

                  1. Ted nemuzou. Pomalu jedinej s nemeckou znackou tu ted jezdim ja. Nemec kdyz ted vytahne paty do Ceska, musi mazat na test.

                    1. Jo, to je vlastně pravda.

                2. Tady v horskejch prdelich moc Turci nejsou. Tady to smrdi praci a hnojem.

    2. Ještě doplňuji Behemonta že Ti „nejohroženější“ geronti mají zhusta roušku sotva na hubě a nos zcela venku. Takže účinnost nula…

  2. Smrtnost koronaviru není 0,23%, protože smrt je zpožděna za nákazou asi o 2-3 týdny. To nám dává smrtnost 1-2% (podíl počtu mrtvých dnes k počtu nakažených před 2 týdny).

    Nakazí-li se celá populace ČR, máme 100-200 tisíc mrtvých. Pro srovnání: V ČR zemře za rok cca 110 000 lidí. A to další zhruba milion až dva skončí v nemocnici. Ustojí to naše zdravotnictví? Zbude ještě dost místa i pro ostatní pacienty?

    Dále připomínám, že koronavirus může vyvolat trvalé nebo dlouhodobé zdravotní následky. To se stane zhruba 10% populace, v případě rozšíření po celé ČR asi milionu lidí. Kdo je bude léčit a za co?

    Flegr je možná trochu podivín, ale většina jeho předpovědí se vyplnila, i když s menším zpožděním. Mrazáky na ulici byla spíše nadsázka, je jasné, že mrtvoly na ulici nikdo skladovat nebude. Zato v nemocničních márnicích bude zapotřebí mrazáků dost a dost.

    1. Baaaaaaaaaaa apokalypsáááá zachraň se kdo můžeeeeššššššš…

      Nemáš tam něco jinýho než tydle vohraný píčoviny?

    2. Věta „nakazí-li se celá populace ČR“ je klíčová. Zřejmě nikoliv. Pokud ano, tak ne v nějakém krátkém období. Znám řadu víceméně izolovaných lidí, kterým teď navíc zavřeli i kostely, takže sedí doma, jsou v podstatě v bezpečí, čumí z okna a občas jim někdo hodí nákup. S takovou tu epidemii v chodu neudržíme, soudruzi.

    3. Plus nevíte, kolik bylo nakažených. Víte, kolik bylo zachyceno.

      Určitě tam nejsou tři lidi z jednoho pracoviště, kteří postupně s víceméně vzorovými příznaky polehali poté, kdy někdo z nich měl doma nemocného, na testech nebyl nikdo z nich. Není tam člověk, který najednou nemohl vyjít schody bez vydýchání, ale na testy nešel. Není tam řada jiných, kteří na testy nebyli odesláni, nebo se prostě jen zašili doma a odleželi to. A z bezpříznakových tam nemáte xy.

      1. proto je to

        CASE
        fatality
        ratio

        a proto se to da merit

    4. Veliká chyba byla rozmrazit ten led na zimních stadionech.
      Ale už ho zase někde namrazili.
      Prý kvůli hokeji.
      Chachá, omyl, kvůli Flégrovi.
      60x30m, to je kapacita cca 900 mrtvol, to by mohlo v listopadu stačit.
      Velká škoda, že jsme té Sáblíkové nepostavili ten rychlobruslařský stadion, teď se to mohlo využít…

      1. To by se dalo do toho ledu pak zalejt, ne?

        1. Tak az se ze stridacky na led poleze po zebriku, je to jasny.

    5. CFR21 pro CR 1.04%

    6. Proč pořád opakujete tu tisíckrát provařenou lež, že když NEZNÁTE skutečný počet nakažených, dovolujete si počítat údajný podíl s počtem mrtvých který znáte?

      1. protoze je celkovy pocet nakazenych jedno

        1. No to neni. Bez celkovyho počtu nemuzes vypocitat smrtnost

          1. Soudruhu, s tímdle přístupem tady ty nový světlý zítřky nevybudujem!

            1. Netuším co je smrtnost, ale case fatality ratio se počítá z odhalených případů, nějakou smrtnost bych do toho netahal, to je zas něco jako tachometr a rychloměr.

              1. Case fatality rate se cesky rekne smrtnost a počítá se ze VSECH nakazenych. Jinak by to ani nedávalo smysl.

                1. @shane @Jan Mrcasik
                  Špatně. Smrtnosti jsou dvě, jena se počítá z pozitivně otestovaných, druhá se počítá ze všech i těch nizjištěných.
                  Váš názor, že to nejde spočítat je tak špatný. CFR se dá počítat zcela bezpečně. A IFR se počítá s odhadovanou proměnou, která je stanovena z počtu zjištěných případů na 100000 obyvatel.

                  CFR – case fatality rate = smrtnost počítaná ze zjištěných případů (case)
                  IFR – infection fatality rate = smrtnost počítaná ze všech nakažených (infection)
                  CFR>IFR

                  1. Panek: ano, s „odhadovanou proměnnou“. Hřebíček na hlavičku. Jako Drakova rovnice. Počet mimozemšťanů ochotných komunikovat je jakékoli přirozené číslo v intervalu 0 až nekonečno podle toho, jak odhadneme klíčové proměnné.

                    A stejně tak „smrtnost“ per capita vychází od 0,1% do 1,5% podle toho, jak si kdo odhadne tuto tvou proměnnou.

                    Chápeš ovšem, že číslo které kolísá v rozmezí jednoho ŘÁDU jen v závislosti na tom, jak si je kdo vycucá z prstu, nemá absolutně žádnou relevanci ano hodnotu? Že je to garbage data? A že pro jakékoli další kalkulace platí „garbage in, garbage out“?

                    1. Ale to je IFR! Odhaduje se pro IFR! Pro CFR jsou všechny promměné v čase výpočtu známy!

                      Proto je to IFR, protože je to dle populace a procenta nakažení (infection), nikoly detekovaných případů (case).
                      A ohadovaná proměná je že se počet odhaduje modelem. Proměnná pro výpočet IFR NEBUDE zjištěná nikdy, protože pak už by to bylo CFR pro 100% populace. Jinými slovy by už musel otestovat všechny. A to se nedělá při žádné nemoci.

                    2. Ano, a nekorigované CFR pro obyčejnou chřipku vychází údajně až 20% (zdroj: Hnízdil), protože velmi malé % lidí reálně nakažených chřipkou je laboratorně průkazně otestováno a centrálně evidováno a tudíž smrtnost na obyčejnou chřipku nesmyslně roste.

                      Samozřejmě že se IFR jakože necucá z prstu ale vysoce vědecky „kvalifikovaně odhaduje“ nebo dokonce „modeluje“. Jenže to je irelevantní, protože empirie jasně ukazuje že pokud různé modely generují odhad IFR v rozmezí 0,1-1,5%, neexistuje způsob jak říci které modely jsou lepší než ostatní, a tudíž jakékoli ohánění se hodnotou IFR jako jistotou a její použití jako podkladu pro plošné represe je prostě podvod a svinstvo.

                    3. Svinstvo je pro represe používat jak IFR tak CFR. To jsou ukazatele sloužící k něčemu jinému.

                    4. To se shodneme.

                    5. Jsem zas reagoval predtim nez jsem to docetl, OPATRENI, ne represe se casto prave na zakladne mnostvi lidi s potvrzenou nakozou (v CR uz docela dlouho klesa) a CFR prave delaji. Nicmene to jsou uz stejne reaktivni opatreni, efektivni opatreni se delaji preventivne, takze ted uz je to jedno. Zeme co to vladni budou mit casto hrozny CFR, nebo nulovy, protoze kdyz najdes 10 nakzenych a 1 ti umre, tak mas horsi cislo nez kdyz najdes 10 000 a jeden ti umre. Cimene lokalni situace je jake je.

    7. Smrtnost koronaviru není 0,23%, protože smrt je zpožděna za nákazou asi o 2-3 týdny. To nám dává smrtnost 1-2% (podíl počtu mrtvých dnes k počtu nakažených před 2 týdny).

      Lzes. Respektive pocitas mrdky z mrdek
      Ofiko statistika tvrdi toto
      CR: total cases 391,945
      total deaths 4,330
      recovered 214,272
      active cases 173,343
      serious critical 1,428
      Realna situace
      CR: total cases 5.000.000
      total deaths 2,000 (zbytek rozpleskli motorkari a devadesatileti seniori, kteri umreli na celkovou seslost, pohrichu s diagnozou COVID19)
      recovered 4.500.000
      active cases 500.000
      serious critical 1,428 (to jsou ty zahlcene nemocnice)
      Smrtnost na COVID 19 je 2000 lidi z peti milionu.
      Pet milionu lidi, kteri prisli do kontaktu s COVID19 se rozpada na skupiny:
      a, prisli do kontaktu s virem, ani to nechytli a jen si vytvorili protilatky
      b, ti, co to chytli a po tydnu rymecky to prechodili, aniz by si toho vsimli
      c, nechytli to, ale paranoidne se nechali otestovat, aby spadli do ofiko statistiky nakazenych
      d, chytli to s lehkym prubehem, pripadne prisli o cich, nechali se otestovat, aby spadli do ofiko statistiky nakazenych
      e, skutecne onemocneli a byli otestovani
      f, onemocneli s vaznym prubehem, pripadne zemreli

      Skupiny a, b, c, d, tvori drtivou vetsinu (radove 99,9 procent) pripadu a jsou pricinou, proc se vlna zpomaluje nebot kolektivni imunita skupiny.
      Skupina e, f, tvori „zahlceni nemocnic“ a tech cca 2000 padlych z 5 milionu.
      Pri vsi ucte, plosne testy na protilatky nase ministerstvo lzi, propagandy a semtam i zdravotnictvi nedela, protoze by presne potvrdily tyto moje cisla zalozene na matematickych modelech

      P.S: smrtnost 2000 z 5 milionu dava smrtnost na COVID 19 v nasich zemich hluboko pod defensovym odhadem, tj. dela to 0,04 procenta vsech pripadu.

      P.S2: nebojte se, americka vakcina BUDE. Jen si ti kokoti nejdriv musi spocitat hlasy ze svych cinknutych voleb, pak se jeste chvilku posoudit, pak vyhasit vyjimecny stav, pak sirit demokracii v Cine a Belorusku a HNED POTOM dostaneme tu vytouzenou politicky korektni vakcinu z USA< protoze funkcni rusko/cinska je pro nas spatna. Prestoze v Cine zadne problemy s COVID19 nemaji a pokud vim, tak ve Wuhanu vesele poradaji desetitisicove technoparty bez rousek.

      Cili si dej studenou sprchu a spocti si, kolik je v CR recovered z total cases (55 procent) a kolik active (45 procent)

      1. Total cases polovina populace, jo? To ani hovno.

      2. jo a mimochodem. Ve svem clanku sexmise vs coronavirus
        http://dfens-cz.com/sexmise-vs-koronavirus/
        z konce zari jsem presne tento model opublikoval a on se (surprise surprise) potvrdil.
        Jeste si klidne pockam mesic, az tahle podzimni „vlnka“ opadne na uplne minimum a pak to vsem banikovcum, kokotum, Prymulovi a nasemu ministerstvu lzi, dezinformaci a semtam i zdravotnictvi vesele omlatim o hlavu.

        1. Přečetl jsem si to. V tom článku píšete:
          „Počítal jsem to a pokud v květnu mělo protilátky 10%, tak v září to vychází 25% a číslo 50% dosáhneme někdy v průběhu října. Podle studií se šíření viru prudce zpomalí, pokud má 50% populace přirozenou imunitu, věřte, nevěřte. Ideálně si to nastudujte, je to prima čtení na nudné večery během lockdownu.“
          Je začátek listopadu a šíření viru se nezpomaluje. Neklesá ani počet nově nakažených, ani (když nevěříte počtu nakažených) počet nových těžkých případů v nemocnicích.

          1. Testovat nějakou desítku tisíc denně, dyž se mluví o nakaženejch pěti milionech, to je asi jak měřit výšku hladiny, tč. se nacházející na 3 metrech, měřidlem délky 100 cm. Tak nějak očekávatelně to bude furt ukazovat 100 %.

            Navíc v tomto případě se jedná o měření ultrazvukovým měřidlem, který ukazuje naprosto náhodný čísla podle toho, co tou vodou zrovna proběhne.

            Sakra, to se mi povedl celkem pěknej příměř na ty sračkotesty, kterejma tady hlupáci furt mávají :o)

            1. Pul populace je picovina. Z testovanejch je nakazenejch tricet procent. Kdyby byla nakazena polovina, tak by to znamenalo ze na testy chodi výrazně vic zdravejch lidi nez je be zbytku populace.
              Jestli je nakazenejch 20 procent, tak je to moc.

      3. Odkud máte ty údaje o reálné situaci? Prosím zdroj.

        1. Pri vsi ucte, plosne testy na protilatky nase ministerstvo lzi, propagandy a semtam i zdravotnictvi nedela, protoze by presne potvrdily tyto moje cisla zalozene na matematickych modelech

          1. jo a mimochodem. Ve svem clanku sexmise vs coronavirus
            http://dfens-cz.com/sexmise-vs-koronavirus/
            z konce zari jsem presne tento model opublikoval a on se (surprise surprise) potvrdil.

    8. Možná by nebylo špatný, než začnete papouškovat někde vyčtené věci, si o tom něco zjistit. Třeba jaký je rozdíl mezi CFR a IFR, který se vám podařilo tak krásně zamlžit.

  3. Do mrazáku patří vodka a naporcované kusy mrtvoly prasete.

    1. My jsme teda k praseti konzumovali vzdy slivovici. Ledova byt ale muze, to zas jo.

      1. K prasátku to chce Plzeň. A po prasátku domácí slivovice je …přímo rozkošná záležitost.

      2. (k tomu se prostě víno nehodí no :D)

  4. Pokud si pamatuji, tak Flegr řekl, že 1.11. bude 250 mrtvých denně, na konci listopadu 1000. No to je teda fakt kreten popletenej. Mrazáky nehledejte, u nás asi 85% zemřelých letí komínem a pecí je dost. Třeba v USA nejsou kremace ani půlka. Asi nějaký indiánský zvyky, nebo co.

    1. Jako že na konci listopadu bude 60 000 nakažených denně a tím pádem pak 1000 mrtvých denně?

      1. 60 000 denně je teď, když je záchyt přes 30% a jinde mají tak 5%, ne?

        1. Aha, takže na konci listopadu bude 200 000 nakažených denně a pak 1000 mrtvých denně? No aspoň se rychle promoříme :)

          1. 1000 to asi nebude nikdy, ale těch 600-800 ze současných 60 000 asi jo a začne to klesat, bych si tipnul. Ale jo, kdyby nic nezavírali, tak je do konce roku téměř hotovo.

  5. https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/v-dansku-vybiji-celou-populaci-norku-prenaseji-koronavirus-40341450

    Ale ten koronavirus porazíme, to je jasný. Ten zmizí a bude zmizelej, nebo ho zmizím já :)

    Mimochodem si pamatuju, kolik tady bylo řevu kolem klecovýho chovu fretek atd… to v Dánsku taky? :D

    1. Je tam tisková chyba. Nema bejt norku, ale Norů. Maj ma ne pifku uz po staleti.

      1. Mozna je to cajk a jdou po ozralejch. Dani chlastaj jak Dani.

        1. Nebo. Btw, koukal jsem na ten slavnej izraelskej lockdown a od toho naseho se to zas tolik nelisi, akorat Zidi nesměj venku courat tak daleko.

          1. No my zatim nemame jeste Zed narku.

            1. Se divím, ze je to ještě baví. To je jak mluvit do zdi.

            2. To Sysop – Sorry, že změním téma ve vlákně, ale myslíš, že to armáda nějak normálně prodá, ty Uazy 469? Myslím tím, jestli se budou dát nějak rozumně někde koupit? Bude to nějak veřejný? Docela by mě to zajímalo…teď neřeším, jak moc je to dobrej nebo špatnej nákup, ty Hiluxy.

              https://www.novinky.cz/domaci/clanek/auta-za-miliardu-doda-armade-firma-ktere-sefuje-byvaly-nacelnik-stabu-40341467

              1. Muj tip – vrhnou se na to zkuseni sibri, co ‚obalkovou metodou‘ ty UAZy skoupi i s ostatnim bordelem (armada to nebude prodavat pojednotlivych autech, ale v balicich) a pak to pekne za mastnej peniz budou prodavat jako ‚ulozenky‘. Cili verejne ano, ale jsi tam za kompars. Malokdo si vydrazi UAZe spolu treba s vagonem kremu na boty, apod.

                Samozrejme, je mozny sledovat nastenku Ministerstva obrany, az vypise vyberovky, ale doposud to bylo, jak rikam. Bohuzel.

                1. No to sem trošku čekal no. Škoda. Budou pěkný myslím .)

                  1. Uvidis, az to vypisou, jestli to bude o necem. Chce to ale sledovat, protoze se okolo toho moc voda neviri.

                2. Tak i pro armádu je lepsi bouchnout najednou celej sklad i s mysima hovnama nez delat dva roky blesi trh a nakonec stejne skončit s tretinou skladu plnou kramu co nikdo nechce ani zadarmo.

                  1. Samozrejme. Navic namisto tisice postapaku jim tam prijde jen par znamych firem, a to doslova, takze to vodsejpa.

  6. můj mrazák vydrží do 7 stupňů, pokud je méně vyteče, není ve sklepě, ale na chatě, kde zrovna nejsem, takže je tam zima. Mrtvol je v něm docela dost nebo aspoň jejich části. Několik částí mrtvých prasat, hodně částí mrtvých kuřat, také mrtvý špenát, hibernované listové těsto, nějaká ta pizza a také houby, tak už jen doufám, že ještě neteče. :-)

    pokud jde o mrazáky na ulicích, tak je prima, že tam ještě nejsou, protože když tam nejsou, pořád je možné jimi plebs strašit, bububu už zítra/za týden/za tři týdny určitě budou. Kdyby byly, čím by se strašilo. ;-)

    1. To je docela dobrá poznámka…asi něco jak strašení komoušema po 30 letech, co? :D

    2. Mám nápad. Když teda nejsou mrazáky na ulicích, co tam v rámci nějakého happeningu nějaké dodat? Jistě má spousta z nás různé haraburdí po sklepích, to by v tom byl čert, aby se v tom nějaký mrazák nenašel. Klidně starý, nefunkční, sovětské výroby. A ty mrtvolky v nich by se daly vyrobit z moduritu, nebo něčeho podobného. Ať mají Flégr s Hamáčkem radost ;-)))

      1. a ke každému mrazáku solární panel nebo větrník, ať maj radost i zelený. :-D

        1. Nebo malou bioplynku na vlastní bioplyn.

  7. Hele pane domácí, piš raději o autech, zmrdech ve všech sférách a správním řízení. Chápu, že máš se současným stavem problém, ale tohle je vážně děs a velice hluboko pod tvoji úroveň.
    Známá si přitáhla kovid z práce domů a je díky tomu bez obou rodičů. Možná díky těm hadrům na xichtu takových neznám víc. Každopádně mě neubude, když budu nosit mezi lidmi na hubě respirátor a dodržovat elementární hygienická pravidla.

    1. V pořádku, jenom se neupejpej.

      Chraň tě ale huba se srát do vostatních, co ti na to nejsou zvědaví.

      1. Je ale trosku napicu, kdyz curaci, co serou na ostatni, zpusobej tem ostatnim problem, nedej boze neco horsiho, ze…

        1. Já spíš myslím, že jsou čuráci ti, kteří náhle mají potřebu nekompromisně zachraňovat všechny komorbidní důchodce, co jich tu máme. A jsou ochotní poslat kvůli tomu na dlažbu desítky tisíc slušných lidi, co živí svoje rodiny s dětma například a tím jim zkurvit život. Život daleko produktivnější.

          1. Vyložený poslání na dlažbu je jenom jedna z věcí, dopady na statisíce, spíš miliony lidí jenom tady v banánistánu jsou naprosto různorodý, ale skoro výhradně negativní.

            1. I na ty mrtvý. Za dnešek z mého okolí dva, kteří by tu bez brebery byli.

              1. Tak určitěěěě…

                1. Udelal bych s tebou takovej deal.
                  Pokud se nekterymu zmych deti, kteri to chytli, neco kvuli tomu koronaviru stane, tak se sejdeme, ja vezmu kladivo a flaknu te s nim pres hlavu.Beres?
                  Mel bys, prece se nemuze nic stat…
                  Musim rict, ze me fascinujou ty lidi, kterym se zrovna nic nestalo a ani v jejich okoli, jak misto aby byli radi a byli za to vdecni, tak jeste ponizujouty, kterym se neco stalo a rikaji jim, ze si to vymysleli, protoze se nic nedeje.
                  To se mi uplne otevira kudla v kapse

                  1. Nech ho, nestojí za to. Z něj se stal místní exot. Případně použij ignore.

                  2. Ale já čekal, že to vezmeš tak nějak víc anarchisticky, jako vždycky ne? Tam by asi bylo vhodný, aby se teda ta silná většina domluvila a shodla. Tak nějak mi to do toho, co se tu děje, nezapadá. Ale třeba mi to vysvětlíš Lojzo, jak by tohle ancap vyřešil. Jestli by hleděl na tu většinu, která ho platí a živí a nebo jestli ne a nechal lidi klidně hladovět(počítám, že daně vy v ancapu nebyly). Upřímně, já sem chodím dlouho a chápu, proč zrovna ty z toho sereš do bot. A nepřeji ti to, aby bylo jasno.

                    1. :) jo, tak nejak by to melo byt..
                      Dveste v meste a dacia logan.. :))

                    2. Protoze pokud Lojza radikalne nezmenil zivotospravu, tak ma tak 150 kilo. Tech pet litru kokakoly denne se kterejma se tu chlubil se nejak projevit musej.
                      Btw, z dětí do 14 let zatim neumrel nikdo a z mladejch do 20 let snad taky ne.

                    3. To je stejne uzasny, jak lidi jsou schopni vzit nejakou informaci, trebas tu, co ma 2 slova, jedno z ni odpreparovat, cimz informace zcela zmeni smysl a tim pak operovat :-D
                      By me docela zajimalo, jak se tloustne po coca cole, ktera neobsahuje zadny cukr….

                    4. Lojza
                      6.11.2020 v 9:08

                      Třeba tak, že to vohromný množství sladidel doženou mozek k hladu po opravdovým cukru, takže pak zežereš všechno, co kolem sebe uvidíš. Ale to je nad tvoje chápání.

                      Taky samozřejmě ani ta tzv. lajt nemá nulovej energetickej obsah, a ani to vo nulovým množství cukru není pravda ani smykem, protože se to barví (nebo aspoň dřív, co je v tom za sračky teď, radši nevědět) karamelem a to je, voila, přepálenej cukr.

                    5. Nesezeru vsechno, co kolem sebe uvidim. Uprimne receno, jim tak nejak jako kazdej beznej clovek. Kdyz prijdu do hospody, dam si bezne jidlo, jako ti vsichni okolo me. Sladky nezeru, pac nemuzu.
                      Jo, dam si nejaky to jablko, ty mi chutnaj a tam na to seru, ze sladky nesmim, to si obcas dam…
                      Co tam mas dal?

                    6. Btw ve svete uz na to umreli uz I lide v detskem veku. Sice je mnohem mensi pravdepodobnost, ale deje se to. Viz holka, co ji bylo 14, ale I viz kojenec, co mu byl rok.

                    7. Ve světě běžně umíraj děti v dětském věku. S covidem nebo bez.

                    8. A to znamena, ze proti tomu nemame nic delat?
                      Si to uplne predstavuju, trebas kdyz byl ve stredoveku mor:
                      Lidi nam umiraj po milionech, co budeme delat?
                      Nebudeme delat nic, lidi porad umiraj, takze na to serem, Buh uz si to prebere…
                      jojo, takhle je to spravne…

                    9. Myslíš, že to vybije 1/3 populace? Tohle je opravdu hodně hloupý přirovnání. Mor zabíjel všechny(skoro), co ho chytli. Covid zabíjí přinejhorším 1 -2 % populace z těch, co ho chytnou.

                    10. Onehdla jsem tu prosil lidi, aby mi rekli, jak ze si to teda predstavuji. Jak je to teda spravne delat, KONKRETNE.
                      Pokud prijmeme, ze covid zabiji 1-2% populace, co to chytnou a pokud prijememe jako pravdepodobnou variantu, ze v pripade neregulace to chytnou temer vsichni, tak to znamena, ze je temer jiste, ze pokud „se neudela nic“, tak umre „navic“ oproti beznemu stavu cca 100-200 tisic lidi.
                      Je to ok?
                      Tady bych rad zduraznil pro vsechny, co to budou cist a jsou tak dementni, ze si zacnou myslet, ze timto obhajuji ta opatreni, ktera mame dnes: NE, kurvadoprdeledopici neobhajuju. Snad to pomuze alespon na nekoiho, stejne mi minimalne polovina lidi napise, ze jsem bolsevik, protoze obhajuju.

                      Jen se ptam, jestli je ok, aby ten stat, kdyz uz ho tu mame (jako ze bych byl dost rad, abychom ho tu nemeli, ale jsem v tom v mensine, takze ten stat chcete pravdepodobne vy vsichni), rekl „ok, nechame umrit 100-200 tisic lidi“ a nebudeme nic delat.
                      Neslysel jsem tu zatim od nikoho -a neslysel jsem to ani v realu – ze by to nekdo takto rekl.
                      Neslysel jsem ale ani zadne realne reseni toho, pokud by odpoved znela „ne, neni ok nechat tyhle lidi jen tak umrit“

                    11. Lojzo, klameš a píšeš totálne hlúposti. Vôbec nie je nikde dané, že musí 1-2% zomrieť. Možno to bude 0,2% a možno 0,02%. To má každý vo svojich rukách, tak ako pri všetkých chorobách. Štát nech sa do toho nemontuje. Kto kašle na prevenciu a životosprávu, nech zomrie skôr. Hoc na Covid. Kto sa bojí a nechce zomrieť, nech si zlepší životosprávu a nech sa chráni ako vie. Covid je choroba ako každá iná. Takže jediné, čo štát má robiť, je odporúčať ľuďom, aby sa chránili a odporúčať, aby si zlepšovali imunitu, životosprávu a pod. A ešte musí pripravovať ventilátory, pokiaľ očakáva, že ich bude potrebovať, alebo lôžka, či personál. Všetko nad to je boľševizmus a fašižmus. Všetky tie zavreté prevádzky, zákazy zhromažďovania, povinné rúšky a ostatné svinstvá.

                    12. Tak za prve…reaguji na cloveka, ktery predpoklada, ze se jedna o 1-2%. Tedy pokracuji v tom, co ON napsal a rozvijim to.
                      Za dalsi – ano, bylo by super,kdyby tu nebyl zadny stat, nic neridil a do niceho se nesral. Ano, ja jsem prvni, kdo to tak chce.
                      Pokud se nepletu, jsem tu s tim nazorem docela osamely. Drtiva vetsina lidi stat chce.
                      Takze se s nima bavim s tim, ze vim, ze stat chteji a tudiz ze chteji, aby se „stat sral do veci“. Tak to proste je.
                      Pokud i ty stat nechces, nemusime se dohadovat, ja ho take nechci.

                    13. Jo, taky se na to dívám a to chucpe normálně doteď nepobírám, pan velkei anarchista a stačí první rýmička a je z něj vobratem bolševik jak z padesátek :D

                    14. Co to meles ty zmrde? ses rano podival do zrcadla a jeste jsi to nerozdejchal, nebo co?

                  3. Ja to beru lojzo.. vem kladivo a prijed..
                    Tady o debila nezavadis.. !))

              2. tak u mě je to naopak, neznám nikoho (ani v širším okolí), kdo by umřel na covid, ale zato mi rodinného příslušníka zabil Prymula svými opatřeními

        2. Hej Lojza, nemáte to trochu popletné?

          Jak se chráníte, abyste do vás např. nenarazil cyklista či vás nepřejelo auto, které někdo nezvládnul? Zákaz kol a aut, ovšem. Jak se chráníte abyste neuklouzl na chodníku, kterej nějakej čurák neodhrabal? Pokuty za neodhrabanej sníh či zákaz sněhu. Jak se ochráníte, aby vás vožrala nepoblil? Prohibice a hospody už nikdy nevotvírat. Atd atd.

          Alternativa by mohla být, že si koupíte hadry co sou vidět, budete vnímat okolí a dávat druhejm přednost, a ne přesně naopak, jak vymysleli eksperti. Na zimu sobě zakoupíte za 150 korun nesmeky, a nebudete chodit do náleven kde se chlastá ukrutně. A jste vyřešenej bez nutnosti spoléhat na druhé. Když tak si to pište.

          Takže by se i zde nabízela varianta, že pokud jste zdraví tak extra chatrného, že se vás nějaké % populace pravděpodobně týká, či jste z rizikové skupiny (starší && tlustej && chlastá && hulí), nebo máte prostě jen strach či vyšší touhu po ochraně, no tak se chraňte. Pokud např. cestujete metrem či vláčkem, je iluzorní domnívat se, že se nenakazíte, když budou mít všichni hadr. Je to možná méně pravděpodobné, ale pokud se chcete ochránit jistě, aby vám to zvýšená koncentrace hnusu ve vzduchu či nějaký čurák nezkazil, no tak se prostě ochráníte sám. Tak jak se to normálně dělá. Přestanete se srát do ostatních a normoš si sám dáte adekvátní ochranný prostředek, kterých již nyní nedostatek není.

          1. Aha…takze kdyz to zkratim: Pokud chci, ami mi nekdo jinej nezkurvil zivot, tak ja musim pro to aktivne neco udelat.
            A kdyz pro to aktivne nic neudelam, tak se proste nesmim divit, ze mi nekdo zkurvi zivot (pripadne, ze me napriklad zabije), protoze tak to proste chodi, lidi kurvej zivoty ostatnim napockani a tak je to spravne.
            No…mam s timhle pristupem docela problem, sorry.
            Osobne mam pristup takovy, ze nikdo nema pravo jinejm kurvit zivot a kdyz uz to dela, protoze to jinak nejde, tak se ma ON snazit, aby ho kurvil co nejmene a ma byt vdecny za to, ze mu to jini lide toleruji. A ne si vyskakovat, ze ma na kurveni zivota jinejm parvo ajestli se jim to nelibi, at si tahnou pryc

            1. Neříkal jsem, že je to tak „správně“. Jen je to normální.

              Definice „kurvení života“ je subjektivní. Zatímco vám někdo kurví život např. kašlem, který vy pokládáte za nebezpečný (a možná i je!), on pokládá nařízené nošení roušky za akt, kterým mu někdo jiný kurví život. Zde váš požadavek: „nikdo nema pravo jinejm kurvit zivot“ přichází do uváznutí. Současně se tedy DRUZÍ musí snažit aby co nejvíce nosili roušky a byli co nejméně nakažliví, a VY se (dle jejich preferencí) musíte co nejvíce snažit, abyste jim roušky nevnucoval a nenutil je nosit. To nemá řešení.

              „Mám právo na“ — je velmi špatně pochopený konstrukt. Nic jako „právo na“ neexistuje. Například „právo na život“ neexistuje. Co naopak existuje, a jen díky čemuž máte iluzi práva na život, je POVINNOST daná zákonem/přikázáním nikoho nezabít. Jen díky tomu, že se toto vžilo, máte „právo na život“. „Právo na X“ máte jen tam, kde někdo agresí vynucuje zákaz opačného aktu, a daří se mu to. A protože viz předchozí odstavec je těžké definovat povinnost, jak druhej nekurvit život, protože tento je možné zkurvit mnoha způsoby (např. mě mimořádně sere velké množství lidí na jednom místě či velká města, ale to mi nedodává možnost to tam vybombardovat, aby mi to tam méně kurvilo život), je těžko definovat a vynucovat toto jako povinnost. Až se toto podaří (nepodaří), pak ještě budeme muset počkat na široké akceptování většinou populace(nedaří se), a teprve pak budete mít vaše „právo na nezkurvenej život“. Do té doby se můžete maximálně chránit sám, pokud se tedy bavíme pouze o věcech, které mají nějaký pozitivní efekt. Což má tyto výhody: stojí to jen na vás a vašem rozhodnutí. Je-li ochrana adekvátní, švejkování druhých to často příliš neovlivní(viz. příklad s neuklizeným sněhem: nepotřebuju nikoho dalšího, je to levné a spolehlivé; nátlak na místní zastupitelstvo je výrazně náročnější, akce dražší a stejně je výsledek že nespadnete nejistý). A budeme-li se bavit o roušce vs respirátoru, je to jistě i účinnější.

              1. Úplně slyším Káťu Š. na ústní zkoušce jak Vám říká: „No, já jsem jen křehká žena, tak Vás těmi dveřmi tady nevyrazím. Takže to tady jen zadám do isu a Vy už raději běžte. A pošlete dalšího.“

                1. Nevím jestli rozumím vaší námitce.
                  Ale jestli je to míněno tak, že „právo na X“ existuje, páč je to psáno někde v nějaké knížce či se to učí na právech, pak vás poprosím o 2 věci: 1. vysvětlete kde se mýlím a proč 2. vysvětlete, odkud se „právo na X“ vzalo. Na právech o tom jistě budou minimálně 4 semestry.

                  Protože se jistě shodneme, že jest zapotřebí „delších pák“ než nabízí „§3/2b — tak to je.“, či sakrární varianta „jest jeden bůh“, výše jsem tvrdil, že „právo na“ je zajištěno výhradně skrze vynucení povinnosti vyšší&násilnější autoritou, čili „X je trestáno doživotní odnětím svobody“ či sakrární varianta „… bude ztrestán ohněm pekelným, jo a před tím tě ještě budeme férově mučit.“ Pokud máte libovější vysvětlení, odkud se práva vzala a proč je někdo vůbec respektuje, poslouchám a rád se nechám poučit.

                  1. Zkusím stručně. „Právo na X“ je subjektivní právo. A ano, subjektivní právo je často upraveno právem objektivním (norma). Ale pořád existuje mnoho jevů (nekonečně mnoho), se kterými je spojeno subjektu právo a objektivní právo na ně nijak nepamatuje. Až třeba později v rámci společenské akceptace/neakceptace Vašeho práva X bude nějakým způsobem regulováno.

                    1. to je příliš koncentrované a dost pravděpodobně s právnickou hantýrkou, která je nesrozumitelná. DOTAZ 1: Můžete uvést KONKRÉTNÍ příklad existujícího jevu(jednoho z nekonečna), na které má subjekt subjektivní právo a které není ošetřeno zákonem?

                      Abych vysvětlil skrze malou odbočku: jeden ze dvou předmětů na naší fakultě, na který jsem musel brát děkanský/rektorský termín byla „dávačka“ jménem „základy práva“ (pozn. druhej byla hovadina jménem „základy odborného stylu“ jehož podstatou bylo napsat dvě slohovky bez chyb a např. pochopit, kdy se píše půlčtverčíková pomlčka, a kdy rozdělovník!). Předmět vyžadoval 40% úspěšnost v otázkách ano/ne ač je to statistiky nepravděpodobné, byl neudělatelný, a to z důvodů absence jakékoli logiky: „občan je oprávněn zaplatit pokutu ano/ne“. Sporem: není==nemůže zaplatit pokutu==spor, musí být oprávněn. Chyba, je povinen. A podobné sračky, gumové definice, absence definicí atd. Ale zpět.

                      Je možné, že „právo na X“ je deklarativní blbost z učebnice, a její skutečný význam je něco jako „není to upraveno zákonem a co není zakázáno je povoleno a tudíž je na to má někdo právo“. Opravte mne prosím skutečnou definicí, kterou jste používali a používáte, nevím co je to subjektivní právo, ale v obvyklých významech slov ve zbytku světa je to nesmysl. DOTAZ 2: Co je to tedy „subjektivní právo“? A možná — jaký je význam slova subjektivní v tomto kontextu? Je to něco jako „subjektivně opravené auto“ kdy není servisem/výrobcem určeno, co se má stát a jak to má fungovat, a proto mechanik neudělá nic, a řekne, že je to „subjektivně opraveno“? Pokud ano, pak subjektivní právo má nulovou váhu a neznamená fakticky nic.

                      DOTAZ 3: Co by se stalo, kdyby se potkali dva lidé, nárokující si rozporuplná „subjektivní práva“, která nejsou upravena zákonem? Co se stane pak? Soudce si subjektivně rozhodne, pak se budeme subjektivně odvolávat dokud nás to bude bavit a bude kam se odvolat, a výsledek bude libovolný? Nebo jak to bude? Pokud by to tak bylo, pak jeden ze dvou sice má právo a přesto prohrál, což je podle mne v rozporu s tím co „právo na X“ znamená, a více to odpovídá stavu: „já bych chtěl“

            2. To, že ty jako nejvíc plamenej obhájce anarchokapitalismu tady za poslední roky máš problém s tím, že cituji: „Pokud chci, ami mi nekdo jinej nezkurvil zivot, tak ja musim pro to aktivne neco udelat.“ je docela zvláštní.
              Mě to teda moc svobodný nepřijde, všem okolo něco zakazovat, protože se zrovna ty něčeho bojíš.
              Nech lidi žít jak sami uznaj za vhodný, FFP3 masku si můžeš klidně koupit a nic se ti nestane.

              1. No, primo princip ancapu je „nepouzivat utocne nasili“. Na tom je to postaveny.
                Takze ano. Nikdo nema pravo mi kurvit zivot = pouzivat proti me utocne nasili. Nikdo nema pravo me nakazit nejakou chorobou. Napriklad.
                Ano, ty veci se deji, protoze se tomu nejde vyhnout. Proto rikam – takovy clovek, ktery nekoho poskodi, by mel byt sakra rad, ze ten druhej muto toleruje a ne si vyskakovat, ze na to poskozovani druhejch ma pravo.
                Btw chapu to spravne, ze pokud pozaduju po ostatnich, aby mi nekurvili zivot, tak automaticky jsem pro zakazy a prikazy? Jak se takova vec prosim stane? Tohle me vylozene sere. Reknu „tohle se mi nelibi“ a okamzite dostanu nalepku “ ahaaaaaa, takze opn by vsechno chtel zakazovat a souhlasi s tim, co se ted deje!!!!“
                Ne, do pice, neni to tak a kterej curak si tohle mysli, ze pouze dementni kokot. Nevim uz, jak s timhle bojovat. Asi tim, ze radsi nebudu nikam nic psat a usetrim si tyhle nervy.

                1. Takže pokud je tu 95% společnosti, které nic nehrozí a mohla by normálně fungovat a 5 % společnosti, které reálně něco vážnýho hrozí, tak je podle tebe v pořádku těm 95% nařídít nosit roušky, zakázat chodit ven, zakázat pracovat(služby, obchody, gastro)a vydělávat si normálně peníze, protože musíme ochránit těch 5% a ty mají ve všem přednost? Vážně mi chceš tvrdit, že by to takhle bylo i v ancapu?

                  1. 1. Ne
                    2. Ne, nic takoveho jsem nerekl, takze to tvrdit nechci. Nikdy jsem to netvrdil. Muzes mi dolozit jediny text, ktery jsem napsal, ze ktereho by vyplyvalo, ze jsem to tvrdil? Dopici kurva uz?

                    1. Z tvýho postoje, kterej tady zaujímáš, tohle vyplývá. Pokud to myslíš nějak jinak s tím nebezpečím nakažení a tak, tak to vysvětli a můžeš i přidat to, jak by se společnost v ancapu, kde 95% nic nehrozí, ale kvůli 5% nesmí vydělávat a žít, zachovala.
                      A nerozčiluj se, to není zdravý a pro někoho jako ty už vůbec ne.

                    2. Jako hele…
                      Ja napisu „Ja s tim nesouhlasim a nemyslim si to“, nacez prijde reakce „ahaaa, takze ty s tim souhlasis a myslis si to!!!“
                      To me prijde fakt jak u blbecku na paloucku.
                      Btw je zajimave, ze ja jsem zde vzdycky vystupoval proti zakazum a prikazum, vseho druhu, lidi se me evidentne pamatuji, ze jsem zastancem ancapu, ale jiz si nepamatuji, ze jsem proti zakazum a prikazum? To mi prijde ponekud…divne.
                      A jak to myslim…
                      Myslim to tak, ze lide by se meli chovat zodpovedne. Napriklad, pokud je velke riziko, ze mohu nevedomky nekoho nakazit (ktere tu v dnesni dobe je opravdu velke) nemoci, na kterou umira ne uplne trivialni mnozstvi lidi, tak se snazim, aby k takovym situacim nedochazelo a nebo dochazelo co nejmene.
                      Nosim rousku, protoze se to historicky osvedcilo (muzeme se podivat na 100 let stare fotky, napriklad, proc tam ti lide asi ty rousky nosi…ze). Nebo udelam neco jineho, co riziko bude zmensovat, nerikam, zemusi lidenutne nosit rousky. Nebudu chodit tam, kam nepotrebuju nutne a kde hrozi, ze nekoho nakazim. Takze napriklad ja osobne ted nechodim do restauraci, ale abych je podporil, nechavam si od nich dovazet jidlo domu (a to jeste v mnohem vetsi mire, nez jsem k nim drive chodil osobne). Atd atd. Proste delam vse proto, abych nikoho nenakazil, pokud bych sam nakazeny byl.
                      V mem okoli znam desitky lidi, kteri byli nejakym zpusobem nakazeni a roznaseli to dal, aniz by si to uvedomovali. Takto to napriklad chytli moje deti. Clovek se toho nemuze vyvarovat ze 100%, ale prijde mi spravne delat vse pro to, aby se to pokud mozno nestalo.

                    3. Že by se lidi měli chovat zodpovědně je samozřejmě pravda. O tom se nehádám, s tím souhlasím.
                      Otázkou je, pokud teda nikdo nemá právo poškodit výraznou menšinu nějakou chorobou, má ta výrazná menšina právo poškodit velkou část lidí ať už co se týká kvality jejich života a taky samozřejmě ekonomicky? A bejt ještě sakra rád? A třeba jim do budoucnosti zhoršit jejich možnosti, ať už životní, finanční, ale i zdravotní? Protože zadluženej stát a zadlužený lidi bez práce opravdu nebudou do budoucna garantovat lepší péči ani starejm, ani rizikovejm ale asi ani nemocnejm?

                    4. Znovu odpovim, ze nema.

                    5. A nemělo by to náhodou být na majiteli? Ty máš právo nechodit na cizí místa, kde se domníváš, že ti hrozí nějaké riziko (třeba hospoda, kde se kouří). Jak se kdo chová nezodpovědně ti nepřísluší hodnotit natož tolerovat (třeba osmileté dítě, které samo sebe prodává pedoúchylům, žejo), teda alespoň ne v ancapu, který tu roky prezentuješ.
                      Myslím, že tě kapitán banánovýho přístavu nepochválí. Každopádně střet tvého nacapu a reality vyhrává realita na plné čáře. A byl jsi na to dokonce a opakovaně upozorňován, když jsi tu hájil ty extrémní příklady. Že počkej až se ti to stane, jak obstojíš. Takový hardcore socialistický coming out jsem ale nečekal, to přiznávám.

                      Pár poznámek na konec. Pálení čarodějnic se taky osvědčilo. A s rouškou vir také roznášíš. Kdoví, jestli tvoje děti nenakazil podobný dobroser, to by bylo pak trochu pokrytecké mu teď vyhrožovat kladivem. A taky si nějak nepamatuji, že bys tu každý podzim horoval pro roušky kvůli chřipce, která zabíjí lidi.

                    6. Naprosto souhlasim, ze by to melo byt na majiteli. Pockej, a co by vlastne melo byt na majiteli? Jakou to ma souvislost s tim, co resime?
                      Aaaa, zadnou….uz to chapu…no jasne, klasika

                    7. Lojza, pár příspěvků zpátky. Ty tvrdíš, že nikdo nemá právo tě nakazit a tím tě poškodit. Já a ancap dodáváme, že pouze tam, kde ty jsi majitel, o tom rozhoduješ. Tedy u tebe doma. Tedy tě může poškodit pouze tvoje rodina.
                      Snad to už doteče.
                      Snad ancap odpadlíky od víry nezabíjí.

                    8. Pokud by tu byl ancap, tak ano, takto to je. Plus samozrejme dale vsude tam, kde by si to neprali jini majitele,ze…

                    9. To ze se v roce 1918 nosily rousky nic nedokazuje. V roce 1918 se jeste ani nevedelo co chripku zpusobuje, virus chripky objevili az v roce 1931. Radsi nechtej vedet jaky protiepidemiologicky opatreni se používaly v davnejsi minulosti. Kozenej zobak naplnenej vonnyma bylinama je jeden z těch lepsich.

                    10. Jasne, rousky jsou uplne na hovno.
                      a nefungujou.
                      Akorat me mirne teda mate, proc sakra vsichni ti doktori, co nekde nekoho trebas operuji na sale, ty rousky nosej, kdyz jsou uplne na hovno?
                      Hele, nechces jim to nejak rict? Podle me z tebe bude multimilionar, kdyz jim dokazes usetrit tolik nakladu, radi ti za to zaplatej, tomu verim…

                    11. Kýbling detected…aneb, co jsem neřekl.

                2. ad „Btw chapu to spravne, ze pokud pozaduju po ostatnich, aby mi nekurvili zivot, tak automaticky jsem pro zakazy a prikazy?“

                  No je to jediný racionální závěr. Protože pokud by to bylo jinak, tj. něco požadujete, ale netrváte na tom, aby se tak stalo, tak to moc nedává smysl. Trochu by to připomínalo diskusi slabého otce s puberťákem:

                  – požaduji! aby jsi ihned šel do svého pokoje, a přestal masturbovat v obýváku!
                  – nasrat fotr!
                  – Dobrá dobrá, zde je kapesník.

                  Oukej, tak tedy požadujete. Nevím co tedy znovu myslíte frází „nikdo nemá právo kurvit vám život“, ale pokud ponecháte na libovůli druhých co si budou dělat, patrně vám život kurvit budou: Nemáš právo krást! — A co s tím uděláš? — Nic! — Tak konec srandy a naval tu šrajtofli.

                  Pokud vnucujete druhejm dodržování nějakých povinností, se kterými nesouhlasí, není to tak trochu z principu … útočné … násilí? Tedy pokud byste je k tomu ovšem nějak donutil, což bude muset být násilí či sankce, pokud to sami dělat nechtějí. Ale pochopil jsem, vy je nenutíte, sankce nepožadujete, zásah státu také ne, takže jim to vlastně nevnucujete. Prosím opravte si ve slovníku: to co myslíte frází „mám právo na“ se správně píše „byl bych rád kdyby“ či „chtěl bych“.

                  1. No pokud to mas v zivote takto, tak pak chapu, co se tu i jinde deje.
                    Pokud nevolim Losnu, volim Maznaka, to je logicky.
                    A pokud bych rekl, ze seru na oba dva, tak mi bude receno, ze to ale neni mozne,proste MUSIM jednoho z nich volit.
                    Ne, nemusim

                    1. Dobrá no, máte oblibu v rychlých šípech, ale jak se to vztahuje k probíranému?

                      Bohužel to vypadá, že to máte opravdu pomotané a ani nevíte co chcete. Co vlastně chcete? Nutit druhé k nošení roušek, aby vás chránili, nechcete. Sám se chránit nošením respirátoru a být sám zodpovědný za sebe taky nechcete. Přesto chcete být nějak ochráněn. Máte nějaký nápad, jak toho docílit? Možná už vím! Možná chcete, aby ostatní tak nějak sami od sebe věděli, co chcete, a sami to bez říkání a vzdoru dělali? To je tak jediný co ještě asi zbývá… Nebo je ještě nějaká další alternativa, dostupné kombinace už jsme myslím vyčerpali všechny.

                    2. anebo bychom si mohli říci, že všichni by měli chtít to stejné(a správná varianta je jen shodou okolností to, co si zrovna přejete vy), ale nějak mi to nejde k tomu ancapu o kterém tady kdosi mluvil.

                    3. Uz jsem to psal vedle.
                      Chci, aby me lide idealne nenakazili nejakou nemoci.
                      Jsou nemoci, u kterych to prechazim. Kdyz jedu nekde v metru a nejakej picus vedle me bude smrkat takovym zpusobem, ze zitra zacnu smrkat i ja….no ok, je to picus, ale tu rymu nejak preziju.
                      Kdybych napriklad teoreticky zbalil holku, ta vedela, ze ma AIDS, nerekla mi to a ja se sexem s ni nakazil, tak ji to neodpustim a budu na ni docela nasranej, protoze mela moznosti, jak me nenakazit, ale nevyuzila jich. Ani mi to nerekla, ze je nakazena. A ano, jiste, mel jsem si vzit preventivne gumu. Coz ji ale NEVYVINUJE z toho, ze me nakazila v podstate zamerne, a nebo nejakou hrubou nedbalosti.
                      Covid je pro me osobne nekde mezi tim. Rozhodne kdyby me nejakej clovek, co si ani neumi dat kus hadru pred pusu poprskal a ja to chytnul, tak bych na nej byl nasranej a neodpustil bych mu to.
                      A k tomu, aby me nenakazil, nepotrebujeme zadna vladni narizeni, zakazy a prikazy. K tomu uplne staci, kdyz by se lidi chovali ohleduplne k ostatnim.Coz je neco, co po lidech asi nemuzu chtit, protoze kdyz to tu po lidech chci, tak jsem za nejhorsiho vyvrhela.
                      Njn

                    4. Ale ta holka z vaše příkladu to ví. My nutíme „chránit druhé“ i lidi, kteří jsou zdraví a extra nepravděpodobní přenašeči. Zrovna dnes jsme se to dozvěděli ve školce, že děcka na ulici musí „nosit“. Protože by mohli na procházce na chodníku potkat někoho a nakazit jej! V pětitisícovém městečku! Nemohl by namísto toho někdo takto extrémně náchylný k nákaze přejít na druhej chodník? Není to úplně o tom, že by tady chodily průvody školek a nebožák nemá kam uskočit.

                      Váš usoplenec taktéž ví, že je usoplencem.

                      Situace o které se ale bavíme je jiná. Lidé neví, že jsou nemocni. Někteří ani nejsou nemocni a jen případně mají bacil. A chcete tedy po všech, aby něco dělali preventivně, i když pro toto počínání není měřitelný důvod. Většina přenosu nebude chrchlajícím chudákem, ale nějakým skrytým přenašečem. Tedy správný příklad je, že je dle vás třeba zavřít doma všechny, protože by mohli mít nákazu, protože není rozumný způsob jak lidi kategorizovat (cena, spolehlivost).

                      Opačná cesta, která by měla být preferovaná je po všech stránkách lepší. Chránit se budou jen exponovaní jedinci, a adekvátní ochranou. Metro po 3h fakt bezpečné jistě není. A nemusíme šikanovat třeba děcka, která fakt nic nepřenáší, a pokud jo, no tak k nim nechoďte.

                  2. Už to chápu. Aby se Lojza vyhnul kognitivní disonanci, vyžaduje, aby se všichni kteří by jej hypoteticky možná teoreticky mohli nakazit, zavřeli navěky do domácího vězení, zlikvidovali své firmy a zbankrotovali, a případně rovnou spáchali sebevraždu, dobrovolně – protože jedině tak by to bylo etické a „nerozesírali mu život“ podle Principu Neagrese.

                    Takto je Lojza ultimátním morálním vítězem, protože 1) covid-represe jsou samozřejmě špatné protože je nařizuje stát, ale 2) každý kdo ty represe kritizuje je ještě horší protože je má dodržovat sám dobrovolně a ještě přísněji.

                    1. Ne, nic takoveho nechci,aninic takoveho netvrdim, ajsem zcela proti tomu.
                      Ale chapu, ze s dostatecne kreativnim vykladem slov muzes rict, zekdyz reknu „ne, to nechci“, tak ty slavnostne prohlasis „vidis, ja to rikal, chces to“.
                      Chapu.
                      Proste mas takove kreativni mysleni, no…

                    2. :D koukám že Mrcasik našel stejnou zbývající variantu :)

                      Hej nic proti, ale pokud už netvrdíte ani toto, tak jste myslím pokryl všechny možnosti, které tu jsou. Teď už o tomto tématu můžete říct cokoli, a bude k tomu výroku existovat vaše popření jeho platnosti.

                      Ale to už dnes rozpaky nebudí. Jak říkal ve své přednášce Smoljak o filozofii externismu: „Autor vlastně zastává stanovisko, které zároveň vyvrací.“ Zbývá už jen ten krok stranou.

                    3. Tak jedina spravna ancap odpoved je „stat nema co lidem narizovat. Je na kazdem cloveku aby se svobodne rozhodnul zda a jak se bude chránit. Lidi nejsou ovce aby jim stat narizoval co maji delat“.
                      Lojza vlastně v ancapu ani nesmi po lidech pozadovat co maj delat, s vyjimkou sveho majetku. Lojza muze akorat tak apelovat nebo prosit. Uz to, ze někomu vyhrozuje zabitim kladivem je nepripustny zasah do necich svobod, protoze ho pod pohruzkou nasili nuti delat neco co dotycny nechce. Lojza je v tomhle na úrovni stati co lidem vyhrozuje postihem kdyz nebudou delat co on chce.

                    4. Ano, stat nema co lidem narizovat.
                      Dale take lide nemaji co me kurvit zivot tim, ze me napriklad nakazej nejakou nemoci. Ja muzu byt tak tolerantni, ze jim to prominu, kdyz se tak stane, ale to nic nemeni na tom, ze oni nemaji pravo me nakazit nejakou nemoci.
                      Takze po lidech chci, aby se chovali idealne tak, aby snizili riziko, ze me nakazej, na co nejmensi mozne.
                      Ja se chovam tak, abych snizil riziko, ze nekoho nakazim, na co nejmensi mozne.
                      Ale chapu, ze to je proste moc slozite…na nekoho

                    5. To je etatistický stadni svinstvo. Ty nemas co přenášet odpovědnost za svoje blaho na jiny lidi. Pokud nechceš neco chytit, tak se musis chranit ty sam. Chod v atombordelu nebo klidne HAZMAT obleku, zamkni se ve sklepe, zrid si třeba dekontaminacni prechodovou komoru, ale nenut lidi aby se proti jejich vuli o tebe starali a uz vubec je nenut nasilim nebo pohruzkou nasilim.
                      Cywe, ty nejsi ancapak, ty jsi normalni oportunista. Kdyz ti z toho neco kouka tak ancap a nesmi te nikdo nutit, ale kdyz se ti to hodi, tak najednou jde individualismus stranou.

                    6. Aha, takze chtit po ostatnich, aby me neposkozovali, je svinstvo…
                      A plati tohle tak nejak obecne?
                      Napriklad: Je etatisticky svinstvo chtit po ostatnich, aby me nezabili, kdyz jedu autem.Pokud do me nekdo napali z vedlejsi, kdyz mam prednost, tak si za to muzu sam a je svinstvo chtit po osttanich, aby to nedelali. Muzu napriklad jezdit v tanku a nebo se chranit jinak.
                      Je etatisticky svinstvo,kdyz chci po ostatnich, aby me nemlatili zeleznou tyci. Pokud pujdu v noci po parku a nekdo me prasti tyci po hlave a okrade me, je to muj problem, mam se lepe chranit. Rozhodne nemohu chtit po jinych, aby me nemlatili po hlave tyci a neokradali me
                      A nebo je take etatisticke svinstvo, kdyz zenska chce, aby ji nejakej chlap neznasilnil? On a si za to muze sama,protoze se ma lepe proti znasilneni chranit. Pokud nejaka zenska pujde v noci sama ulici a prepadne ji nejakej chlap a znasilni ji, je to svinstvo chtit, aby to nedelal.
                      Chapu to spravne?

                    7. Lojza: a na tomhletom umřely všechny snahy nějak logicky definovat svobodu. Vždycky se najde někdo, kdo utrpí utkvělý pocit, že VŠICHNI ostatní jej nějak zásadně ale NEPŘÍMO ohrožují, a tudíž mají ti ostatní POVINNOST se úplně převychovat a změnit své chování o 180° tím, že se zřeknou všeho co dělali rádi:

                      vypouští CO2 takže oteplování ergo újma;
                      používají WiFi takže elektrosmok ergo újma;
                      nenechají se očkovat ergo šíří nemoci a újma;
                      kouří ergo rakovina a nemoci a újma;
                      střílí takže olovo ergo hypoteticky jakási nedefinovatelná toxicita a újma;
                      jedí bůček ergo přetěžují zdravotnictví a újma;
                      pijí alkohol ergo špatný příklad a újma;
                      na své zahradě si hlasitě povídají ergo rušení a újma;
                      et cetera ad nauseam.

                      Na každého se něco najde. A vždy se potom aplikuje ten samý argument, jaký tu používáš ty: „nemají žádné právo kurvit život ostatním“ tím, že jezdí benzinovým autem/vypouští CO2/používají wifi/kouří/mluví na své zahradě/střílí olovem/jedí bůček/pijí alkohol/cokoli.

                      A protože nemají právo kurvit tím ostatní život, nevyhnutelně a neokecatelně z toho plyne, že to nemají právo dělat. ZÁKAZ!

                      Víš, kde je v tom všem zásadní chyba? V proporcionalitě. V poměřování toho, nakolik je co újmou pro jednoho, nakolik je co újmou pro druhého, a zda je přiměřené aktivním zásahem – ať represí, očkováním nebo vězením – způsobit lehčí škodu milionům jen kvůli ochraně jednoho jediného přecitlivělého.

                      Jenže to fanatici nepochopí, protože ti myslí binárně: všechno nebo nic.

                    8. No, ja s tebou v podstate souhlasim.
                      V podstate se vsim.
                      Takze nevim, proc se se mnou hadas…
                      Ono by to chtelo skutecne cist co oponent pise, zamyslet se nad tim a v klidu si to probrat a promyslet. To myslim obecne…
                      Ja jsem napriklad nekde vyse psal, ze rozlisuju prave intenzitu toho, jak moc me nekdo poskozuje.
                      Daval jsem zcela konkretni priklad – pokud me nekdo nakazi rymou, prejdu to asi s tim, ze je to dement, kdyz me nakazit nemusel a prskal mi do obliceje, ale tak dobry, sam nekdy udelam neco podobneho.
                      Kdyz to bude AIDS, tak to neprejdu, protoze to je proste uz moc spatna vec.
                      Pokud je to Covid, psal jsem, ze jsem nekde uprostred mezi temito 2 vecma. Kdyz by me nekdo nakazil Covidem, hodne bych resil, jestli to bylo z absolutni nevedomosti (byl nemocny, nevedel o tom, nemohl o tom vedet…) a v tuchvili bych se na nej nijak nezlobil. No kdyby me nakazil nekdo, kdo by VEDEL, ze to ma a presto mi prskal do obliceje, zlobil bych se na nej HODNE. A pak jsou stavy mezi tim. Napriklad bych se vcelku zlobil na cloveka, ktery se stykal s lidma, o kterych VI, ze jsou nakazeni a zaroven by se nechranil pred tim, aby na me prskal do obliceje. Jako, nekdo jiny muze mit tuto hranici jinde a nehadam se, jestli to tak je – samozrejme, ze to tak je.
                      Ale podle me ta hranice tam nekde je, tu blize tu dale, ale neznam moc lidi (vlastne neznam zadneho), co by rekl : Pokud nekdo bude mit Covid a zamerne me nakazi, tak je mi to jedno.
                      A SAMOZREJME, a prosim te venuj tomu pozornost – samozrejme ta hranice neni ani „zakazeme vsechno vsem, aby nahodou nekdo nekoho nenakazil“. Pane boze, ja jsem prvni, kdo kvuli tomu rve.
                      Btw, dukaz misto slibu: Sam jsem OSVC a zivim se jako obchodnik. Typicky objizdim firmy a jednam s vedenim firem. Takze si asi predstav, jak se mi zmenil zivot a na kolika schuzkach jsem posledni mesice byl….A asi si predstav, jak se zmenila moje fakturace. smerem nahoru to fakt neni….

                    9. Podstata nesouhlasu je, Lojzo, že ty výslovně a neokecatelně požaduješ fanatické (sebe)represe kdy absolutně není přihlíženo k poměru přínosy:náklady, protože jinak než totálním (sebe)uvězněním, (sebe)likvidací (a.k.a. „lockdown“) a posléze (sebe)očkováním zbastlenou a podtestovanou vakcínou není možné zajistit, aby ti ostatní na své náklady a na svůj úkor „snížili riziko nákazy tebe na nejmenší možné„.

                      Cokoli jiného nesníží riziko pro tebe na „nejmenší možné“, ale na nějaké které přijde přiměřené těm, kteří se kvůli tobě a JEN kvůli tobě musí významně omezovat. Což ty ovšem neakceptuješ, protože výslovně požaduješ NEJMENŠÍ MOŽNÉ riziko, neboli ABSOLUTNĚ minimální riziko pro tebe za JAKOUKOLI cenu pro ostatní.

                      To je přesně narativ médií i státu, které to co ty výslovně požaduješ, akorát plošně zařizují: všichni se plošně obětují a zlikvidují i s budoucími generacemi, jen aby se pro rizikové osoby „riziko snížilo na nejmenší MOŽNÉ“.

                      Je to také definice fanatismu.

                    10. Tak Lojza hlavne pozaduje, aby se ostatní omezovali aby Lojza neutrpel bebí. To je podle Lojzy v poradku. Ale kdyz stat pozaduje aby se Lojza pri rizeni omezoval aby jini ridici neutrpeli bebí, tak je to špatně. Proste si Lojza chcije do huby. Jako ancapak v hodine zkousek proste selhal.

                    11. chces donest jeste nejakou slamu? brzy ti dojde…

                    12. Viz vyse. Ale jen jedna vec k tomu, co pises. Mlatis do slamneneho panaka….Ty vubec nevis, co je pro me „nejmensi mozne“. Neznas me, nevis, co to je.
                      Muzu te uklidnit, ROZHODNE to neni to, co pises. Opravdu ne.
                      Dam priklad. Jedes metrem, a je tam nekdo, kdo ma „kasel“. No, co uz se da delat, holt ho ma. Zavrenej doma byt nemuze. ALE(!!!) muze se chovat tak, aby tim kaslem ohrozil co nejmene lidi, pripadne s co nejmensi intenzitou. Muzu si dat pred pusu rukav, kdyz kasle. Muze si klidne vzit i rousku, aby kdyz kasle, tak to nelitalo okolo nej.
                      Ja si pamatuju tak pred 20 lety, kdyz jsem poprve v metru videl Japonce s rouskama. Jsem si rikal, co to je za exoty, ze se nas asi bojej. A oni to tam maj trosku jinak, co jsem slysel potom, tak mnozi z nich jsou vychovani tak, ze nemaji obtezovat ostatni a tak si vezmou rousku, kdyz jsou oni sami nemocni.
                      Jaky to rozdil oproti klasickemu ceskemu vidlakovi, co na tebe prska pres pul vagonu metra a vubec se tim netrapi, ze by snad mohl nekoho poskodit.

                    13. Lojza: potom je chyba na tvé straně, protože neumíš mluvit, plácneš něco co má jiný význam než si myslíš a pak se o to do krve hádáš s ostatními.

                      Riziko nákazy a škod je kvantifikovatelné.
                      Sémantický význam spojení „nejmenší možné“ je absolutní kvantifikátor, který znamená v absolutním měřítku naprosté extrémní minimum, jakého je libovolnými prostředky fakticky možné dosáhnout.

                      Tzn. např. vybití veškeré populace norků-potenciálních přenašečů (viz Finsko) prakticky možná je a k zajištění „nejmenšího nutného rizika“ je tedy automaticky nutné; oproti tomu „úplné vymýcení nCOV19 navěky“ není prakticky možné žádnými prostředky.

                      Tvá formulace „snizili riziko, ze me nakazej, na co nejmensi mozne“ tedy požaduje absolutní snížení rizika nákazy pro tebe na absolutní prakticky dosažitelné minimum bez ohledu na prostředky.

                      Pokud bychom se bavili o „snížení míry rizika na akceptovatelnou úroveň proporcionální intenzitě ochranných opatření“, proti tomu by nikdo nic nenamítal, pouze by se vedla debata na to, co je proporcionální. Jenže to ty jsi nenapsal.

                    14. Addendum: kdyby sis uvědomil k jakému nedorozumění vinou tvé nešťastné formulace došlo, mohl sis ušetřit celé dlouhé vlákno debaty. Jenže ty jsi sveřepě trval na absolutních formulacích „nemají právo“ a „minimální možné riziko“…

                    15. Jiste, jeden clovek neco rekne, druhy ho nepochopi, ale vina je ciste a pouze jen na tom, co neco rekl.
                      Boze, odkud ja tohle znam….ahaaaa, nejses nahodou zenska?:-D

                    16. Priznam se bez muceni, ze jsem netusil, ze slovni spojeni „nejmensi mozne“ je nejaky presne definovany pojem. Myslel jsem to tak, jak jsem to psal – tedy jako nejnizsi mozne vzhledem k situaci a realite.
                      A take proto pisu, ze kazdy tu hranici „nejmensiho mozneho“ vidi jinde.
                      Protoze jinak by to znamenalo, ze nejmensi mozne riziko bude pouze, pokud se clovek zavre sam do sklepa a nebude komunikovat s okolim, coz je blbost :-)
                      Takze proto rikam, neni od veci se zamyslet nad tim, jak to oponent mysli a pripadne, pokud to nevim, tak se zeptam.
                      Proc myslis, ze tak casto pisi sve texty zde ve format „aha, takze chapu spravne,ze ty si myslis to a to a to“? Ja to nepisu proto, abych nejak urazil oponenta. Ja to pisu proto, abych presne vedel, jak to mysli a pokud jsem se spletl a pochopil jsem to spatne, tak si opravil SVUJ nazor – nikoliv nazor oponenta.
                      Pravda, nekdy do toho davam trosku ironie, kdyz mi to, co oponent pise, prijde uz moc ulitle…ale I tak mam primarni zajem pochopit oponenta.

                    17. Blbost to není, protože přesně takové pojetí „nejmenšího možného rizika“ prosazují Lockdownisti v médiích a politici je poslouchají. Věděl jsi, že v Británii už zakázali i sex a líbání nesezdaným párům, protože je nutné lidi maximálně ochránit a to právě skrze odříznutí kontaktů mimo společnou domácnost?

                      Jakmile se začne řešit „nejmenší možné riziko“ neboli v politické hantýrce „Vize Nula“, nic není dost absurdní a blbé, protože se bavíme právě o absolutních hodnotách za jakoukoli cenu a fanatismu. Když si Unie vytkla „Vizi Nula mrtvých na silnicích“, také reálně mluvila o tom, že to vyřeší skrze zákaz ručního řízení, zařízení finanční nedostupnosti řidičáků pro mladé, nepřetržitý totální dohled a radikální snížení povolené rychlosti. Akorát že technika zde zaostává za přáním Kultu Zlaté Klece.

                      Jinak ad nepochopení – pokud řekneš „všichni lidé by měli zemřít“ ale ve skutečnosti tím myslíš „vůdce Al-Kajdy by měl zemřít“, chyba je pouze a výhradně na tvé straně, protože lidská civilizace vyvinula jazyk, slova, slovní zásobu a sémantiku na základě určitých obecně známých a akceptovaných pravidel, a pokud ta pravidla porušíš, viníkem nedorozumění jsi prostě jednostranně ty.

                    18. Ja k tomuhle rikam vzdycky jedno – kdyz se nekdo za kazdou cenu nechce s tim druhym domluvit, tak se to velmi casto skutecne povede a nedomluvi se.
                      Ja z toho duvodu sve domnenky overuju, protoze to, jak chapu druheho jeste neznamena, ze ho chapu spravne.
                      Ostatne, ruzni lide pouzivaji stejna slova v ruznych vyznamech.
                      Doma jsem se takhle onehda asi 10 minut hadal ohledne uplne picoviny, nez me napadla spasna otazka. A ta otazka znela presne: „Milacku, a jak ty vlastne definujes slovo „chapat?“
                      Ona proste pod pojmem „ja toto nechapu“ myslela neco ZCELA jineho, nez ja. Pak jsme se pro prdel koukli na net do wiki a do slovniku a zjistili jsme, ze ten ustaleny vyklad byl takovy, jak jsem to rikal ja.
                      No a…kdybych se nezeptal, tak bysme se asi hadali dodnes, protoze ani jeden z nas by vubec netusil, proc ten druhej „mele takovy picoviny“…

                    19. Lojza: pokud 10 lidí pochopí tvůj příspěvek identickým způsobem a ty jediný tvrdíš, že jeho smysl byl jiný, ani se nezamyslíš na tom, že chyba bude patrně výhradně na tvém vysílači?

                    20. Lojza
                      6.11.2020 v 16:41

                      No, akorát že tidleti rejžáci tady nosí náhubky docela často skoro všichni, takže se dá celkem zřejmě předpokládat, že určitě nejsou všichni permanentně nemocní, ale už jsou z těch jejich domácích kokotin permanentně pošahaní.

                      A na todle já ti milej zlatej seru, tydle móresy si strčte všichni do prdele, ne, že to tady budete tlačit vostatním.

                    21. Ale tak ja chapu, ze ty jses clovek, kterymu je uplne jedno, kdyz bude nemocnej a nekoho nakazi.
                      Mozna, ze kdyby te rodice lepe vychovali, tak bys takovej nebyl. Ale co uz se ted da delat no…

                    22. Vari mi chceš tvrdiť, že ty si nosil slinták na hube už aj niekedy pred rokom 2020? Dokonca, keď si ani nebol chorý, ale iba suspektný, lebo si sa stretol s niekým, čo je chorý? Ak nie, tak tu nesplietaj nič o výchove!

                    23. No, ja kdyz jsem napriklad byl nemocny, tak jsem se snazil MHD vubec nejezdit. A obecne, kdyz jsem nachcipoanej, snazim se co nejmene chodit mezi lidi. Na druhou stranu, mam tak nejak vyhodu, ze moc casto nachcipanej nejsem. A kdyz uz jsem, tak rovnou lehnu do postele. Neznam moc takove ty „chripecky“ – bud mi neni nic, a nebo mam 39 horecky rovnou.
                      A jinak kdyz uz jsem nachcipanej a musim napriklad do MHD, tak jsem pravda nenosil nikdy rousky, ale trebas jsem se snazil alespon dychat do rukavu, a ne na lidi okolo me.

                    24. A ted zpet k tvymu vysnemu ancapu – No hele, je opatreni a opatreni. Kdyz na to prijde, tak ja si kvuli tobe treba tu rousku i vezmu. Ale pokud po ke budes chtit abych zavrel hospodu nebo kram, pripravil se o zivobyti, sledoval jak se hrouti vsechno co jsem celej zivot budoval, jak se moje deti trapej hlady nebo treba místo studia musej jit makat do sirkarny abys ty nahodou neco nechyt, tak uprimne a na rovinu – treba chcipni. A nebo mi koukej zacalovat abych na tom neprodelal. Jelikož pro cca 98+ procent populace je covid jen dalsi viroza, tak nevidim duvod se omezovat a likvidovat kvuli nejakymu Lojzovi. (stále jsme v ancapu). Svoje ohrozene blizke se budu snažit chranit co to jde a Lojzu at si chránej ti jeho. Mame ancap, ne nejakej zkurvenej sociální chuvickovskej stat. Kurva, kvuli tutemu sme ten ancap nebudovali.

                  3. Alfonz, přijde ti to divné? Ancap víra to řeší ve svojí bibli takovým konstruktem – přirozená práva, s kterými se prý rodíš. Ty krást údajně neumožňují. Reality check provede ale i dítě. Proto je pro běžného člověka řešení binární, ale pro ancap věřícího ne.
                    V diskuzích se pak teorie ancapu prakticky provádí tak, že ancap věřící přednese k diskuzi dostatečně vágní use casy z běžného života, které sice popírají ancap teorii, ale každý logický závěr o tomto, je odmítnut jako „to jsem neřekl“ a pak následovaný „nikdo mi tedy nevyvrátil, že příklady odporují terii tedy je to v souladu s ancapem“. Je to taková indukční posilující agrumentace v kruhu. A je zjevné, že těmito logickými a argumentačními fauly lze do souladu s ancapem převést jakékoliv výrok.

                    1. Jako dite jsem se modlil, aby mi Pámbů prinesl kolo. Kdyz jsem byl starší, tak jsem si uvedomil, ze Buh takhle nefunguje. Takze jsem kolo ukradl a pozadal Panaboha o odpuštění.

            3. Ač jsem s tímto přístupem nikdy nesouhlasil, tak si dovoluji jemně upozornit, že ho na tomto serveru léta propagujete v oblasti silniční dopravy. Odkudpak se vzala ta změna, to by mě opravdu zajímalo.

              1. Je tlustej a boji se o kejhak. Hledat to nebudu, ale ze je dobre živenej tu v minulosti psaval.

                1. Tak tak, Lojzova proměna „z ancapáka zastáncem tvrdé represe“ koukám proběhla velmi rychle. Kdyby shodil 60 kg raději pohybem než rozvodem, mohl tady dál vystupovat jako příznivce svobody a nemusel se chovat jako retard.

                  Ještě si pamatuju něco o 130 kg a odporu k vodě, zato spotřebě několik litrů coca-coly denně. To se na člověku podepíše, jen jsem myslel, že hlavně na váze. Ono koukám i na mozku.

                  1. Jasne, a to se pozna tak, ze vsude pisu, ze jsem PROTI tem represim. Tak se pozna, ze jsem pro ne.
                    Tak urcite…
                    Ozbytku se nebudu vyjadrovat, protoze castec nenevim, o cem mluvis a castecne je to zcela irelevantnik tomu, o cem se bavime.
                    Ale chapu, kdyz uz nejsou argumenty, je potreba alespon kopat do oponenta, on se nekdo chytne a kopne si taky, a pak budeme prima parta

                    1. To se hned pozna podle vyhruzek zabitim kladivem.

                    2. A tak pokud nekdo vyzvu k sazce povazuje za vyhruzku zabitim, tak se to asi taky tak da vykladat, no…

                  2. To be fair, přirozený ubytek vahy hubnutím se udava cca 0,5 kg za tyden. Takze tak 25 kilo rocne. Takze od brezna dodnes tak 18 kilo. Jde to pomalu. Nekdy pomaha ze tlustosi se špatnou zivotospravou se zmenou jidelnicku odvodni a jsou schopni ztratit treba 20 kilo za par tejdnu. Pak ale zase nastupuje jech pul kila tejdne.
                    Nicmene co jsem slysel, tak tlustosi co maji aspon nejakou fyzicku a nemají dalsi neduhy, tzv. fit fat, nejsou tolik ohrožení jako tlusty lemry, zvlast pokud se uz stihly prozrat k nemocem z obezity. Proto to kosi pomerne dost padesatniku a pozdních ctyricatniku.

          2. Lojza je banikovec, tj. nemysli, jen stadne proklamuje ty jejich vzdusne zamky.
            Oni banikovci samozrejme vedi, ze cely COVID19 v CR je hoax, tlaceny Zidovizi a Sorosem za ucelem osekani osobnich svobod a zniceni ekonomiky, akorat jim pripada COOL jet mainstream official narrative, ktera je radi do klubu lepsolidu.
            Argumentovat s Lojzama je uplne zbytecna prace.
            Tihle lidi jsou tak vymeteni, ze jim nedojde zavaznost situace, ani kdyz prijdou do obchoodu a ono zavreno, protoze nejedou karty, bankomaty, telefony, internet. Cela Evropa je na pokraji totalniho kolapsu galaktickych rozmeru, prave celime bezprecedentnimu 40procentnimu vypadku ekonomiky, ale pro Lojzy to neni priorita, protoze samoska na rohu je otevrena a v regale jsou rohliky.
            Zatim.

            1. Ja jsem Liberecak, ty curaku

              1. Máš to blbě….píše se to „Liberál“.

                1. Ale s tím čůrákem to měl správně :)

            2. „COOL jet mainstream official narrative“
              Hádajte, ktoré z týchto slov je česky!

      2. F pohodě, vostatní ať si na sebe navzájem chrlaj dle libosti. Jejich volba.

    2. V tom je právě kouzlo čínské rýmy – nakazíš se v práci a pak to přineseš do rodiny. V obou destinacích soudný lidi a nejspíš ani největší hysterky slinták nenosí, takže tvoje ochrana huby na ulici (kde se nenakazí vůbec nikdo jak víme) a elementální pravidla jsou ti nakonec úplně k hovnu.

      1. Používám svoji vlastní hlavu a v práci, všude kde jsem v kontaktu s lidmi mimo domov nosím. Stejně tak činí i ostatní z mé rodiny. Není na tom nic světobornýho ani těžkýho.

      2. Bych se teda hádal, že roušky na ulici jsou k hovnu. Od jara si pochvaluju, jak to 90% ženských prospělo a ze spousty z nich se staly kočky. Zbylým 10% to nepomohlo, ba naopak vypadají ještě hůř. Vždyť dneska o fakt pěknou ženskou člověk pomalu nezavadí a teď se člověk za leckterou i otočí, když jí to nekazí ten ksicht. A někteří chlapi, co byli před tím na ránu, jsou najednou docela i sympaťáci. Tak kurva nevím co pořád máte :).

        1. Máš nějakej extrémní fetiš, nějaký příbuzenstvo fekálu? Seš na vopruzený, vobeďarovaný a jinak zapařený, že vykládáš vo kočkách?

          1. Jo, i ta vobeďorovaná vypadá na ulici jako kočka, votom píšu, ty tukane. Pochopils to i ty, než začneš smolit další psychotickou odpověď? :)

            1. No, očividně seš ujetej a eště zpomalenej…

              1. To každopádně :).

        2. To já teda mám opačný pocit. Jak stárnu, tak se mi líbí i ženský, který bych před 10 rokama prostě vůbec neviděl.

    3. Aha, takže tvoje známá se chovala nezodpovědně a zabila svým chováním své vlastní rodiče a je to chyba dfense?

      MRDÁ TI?

      1. Samozřejmě, to je přeci logické. Dotyčná známá se nakazila v práci. Nebýt nás kverulantů, práce by byla zakázaná, vycházet z domu by bylo zakázáno, všichni by alespoň rok seděli doma na sociálních dávkách od státu a nic nedělali a COVID by byl „vymýcen“ a vše by bylo sluníčkové, bez jakýchkoli negativ. Nikdo ostatně nepotřebuje courat venku nebo pracovat, celý život se dá prožít se dá na internetu.

        (Tedy, ještě bychom museli vybít všechny norky, fretky, kočky a chráněné kolonie netopýrů, ale to je malá cena za „vymýcení“ viru!)

        1. Tohle a ještě bych přidal staletími osvědčený princip „utrpením dojdeme spasení“, kterým se zjevně při příjímání těch opatření vláda již delší dobu řídí jako jedním z určujících.

      2. Umíš číst? A rozumíš tomu co čteš? Nikde nepíšu, že to že si dotáhla kovid domů je chyba Defense (samozřejmě je to jen její osobní blbost – měla použít svůj vlastní mozek).
        Dfens a spousta dalších lidí tady děláte tu chybu, že v rámci boje proti nesmyslným státním opatřením kovid zlehčujete.
        Už je to dost srozumitelný?

        1. jezekif:
          Souhlasím, v rámci boje proti nesmyslným státním opatřením covid zlehčujeme. A co je na tom špatně, prosím?

          1. Nespíš s hadrem, šíříš mor, jeho 150ti letá prababka umře.

            1. Hadr na hubě / rouška je symbol. Symbol toho, že státní garnitura místo vysvětlování a poučovánín lidí v tom, jak fungují viry a jak se proti nim nejlépe chránit, nás odbyla hadrem na ústech a myslí si, že jí ten nesmysl zbaštíme. Jelikož jsem v oboru mikrobiologie postižen vzděláním, vím, že rouška správného typu, správně nasazená, po určitou (krátkou) dobu může představovat významnou bariéru proti infikaci např. otevřené tkáně při operačním zákroku. Tyhle hadříky z různorodého, mnohdy naprosto nevhodného materiálu, nošené, špiněné a tedy infikované dlouho a dlouho, opravdu nechrání prakticky vůbec. Až opravdu začne období respiračních chorob a každý x-tý člověk bude v důsledku běžné virózy chrchlat, tak díky rouškám, kdy neznalý zdravý v důvěře v roušku si nebude hlídat tolik distanc, budou roušky naopak přispívat k šíření nemoci. Ach, jaká to ironie…

              1. mno, dej tomu prejzo cas. O nefunkcnosti rousek proti koronaviru se vi od letosniho unora. Presne v te dobe udelali CInani studii, ze COVID19 se nesiri kapenkama, ale formou aerosolu, ktery v uzavrenyc prostorach (typicky hypermarketech) vydrzi ve vzduchu po dobu tydnu a vesele prochazi HEPA filtry klimatizaci, o debilnich rouskach ani nemluvim. COVID19 aerosol je tak jemny, ze se prakticky neusazuje, donekonecna viri vzduchem. Prochazi pory v rousce v tisicistupech. To vsecko se vi od unora.
                Ona ta statni zvule nutici nas nosit kontraproduktivni rousky, na ktere se po zvlhnuti coronavirus akorat tak zachycuje a pak si ho rukama preneseme na ocni sliznice, neni nahoda. On to je zamer Elit na co nejhorsi prubeh infekce. Je to rizene, protoze takovehle picoviny by se samospadem opravdu nevymyslely.

                1. zrg1: Kecy. Suchá a čistá róška neco málo zadrží. A kolik teho vdechneš pak záleží jak si s tém tělo poradí.

                  1. Blby je, ze v tomhle pocasi ti vydrzi sucha tak tri minuty, pokud se moc nehejbes a nefunis.

                    1. Od gasmasek je tu Behemoth. Ja si vystačím s tou provlhlou rouškou. Stejne to nosim jen protoze musím.
                      Ale jestliže NECO MALO zadrzi SUCHA a cista rouška, tak v tomhle počasí je jakakoliv rouška k hovnu, protoze prestane bejt sucha driv nez ten autobus vubec stačí prijet a po zbytek cesty se z ni stává virova sopka co chrli viry po okoli.

                    2. Na další cvičení sem se vysral vole v květnu, to už sem psal minimálně dvakrát, tak nebuď kunda.

                      Očividně většina vovcí celkem dobře akceptuje štít z křoviňáku, je tak podobně na hovno, jak ty hadry, ale nemlží a nezasírá se tolik, jako brejle, takže aspoň nic nerozmlátím nebo si nezlámu hnáty, dyž bych chodil jak zombie poslepu, jenom pro dobrej pocit nějakejch imbecilů.

                    3. Sem neodolal no. Nic ve zlym. :)

          2. Osobně kritizuji ty nesmysly, říkám proč to jsou nesmysly a jak by to mělo být podle mého omezeného selského rozumu správně. Například zákaz nedělního prodeje je přímo ukázková cypovina protože ti co by si zašli z jakéhokoliv důvodu nakoupit potraviny v neděli to musí udělat buď v pátek, v sobotu, nebo v pondělí maximálně v úterý a logicky se tím zvýší koncentrace osob v obchodech v tyto dny. To chápou i malé děti a dokonce i ti co si myslí, že kovid je jen taková čínská chřipčička. => tedy není nutné kovid zlehčovat a přesto lze bojovat se státní blbostí. Zatímco ten kdo kovid zlehčuje se u lidí co s ním už mají nějakou zkušenost stává automaticky nedůvěryhodný.

        2. Objektivně tady škodí ti,co přemrštěně zveličují. Tupé blbé stádo. Načechrej si vlnu, hňupe.

        3. Ano, to mě také vadí, ale možná by bylo dobré nezlechčovat ani chřipku, že …

          1. Chripka je horší. Teda vetsinou ne, ale kdyz se poradne rozjede, tak ani ty mrazaky nepomahaj a hrne se to buldozerama a proklada vapnem.

            1. Vsak sranda je, ze o mozne pandemii chripky se v odbornych kruzich mluvi uz snad tricet let… a pozor… i nyni. I vedatori povazuji zmutovany kmen chripky za vetsi nebezpeci, nez stavajici nCOV-19.

              1. Logicky. Kolik milionu lidí oddelala spanelska chripkase dodnes akorat odhaduje, jelikoz jakas takas statistika se vedla akorat v Evrope a USA. Kolik lidi to zabilo v Africe a Asii nikdo ani nepocital. Udava se neco pres deset milionu celkem, ale odhady jsou snad az ke stovce milionů. Ostatne, jen Britská Indie* s Cinou mely uz tenkrat dohromady kolem miliardy obyvatel.

                *dnesni Indie, Pakistan, Bangladéš a tusim Sri Lanka.

                1. Ona „zlejší chřipka“ – čti: taková, na jakou ještě nejsme adaptovaní a která má proto v první vlně více mrtvých – totiž přijde v průměru každých 10 let.

                  Akorát až letos se z toho díky médiím stala perfektní platforma pro Digitální a Zelenou revoluci a popravu starého fyzického světa se všemi jeho představiteli.

                  1. Pokud to chces brat takhle, tak je zvlastni, ze ty opravdu hitech zeme temer nemaji problem, ale je pravda, ze ty nejsou zapadni.

    4. jezekif: z roušky vás neubude.

      Z 25% nezaměstannosti, propadu HDP o ca. 20%, zničených desetitisíců firem a jejich majitelů v exekuci, celé generace nevzdělaných dětí které nedostanou slušnou práci, a z přídavku ke státnímu dluhu nejspíše 750 miliard Kč vás ovšem ubude zatraceně hodně. A to bude následek lockdownu.

      Fascinuje mne ta extrémně vysoká časová preference na úrovni křováků, že covid-represefilní občané pořád šílí z toho co by údajně mohlo být za 3 týdny, ale úplně ignorují mnohonásobně horší dopady které tím uměle a zbytečně způsobí do 3 let.

      1. Jedni strašej mrazákama, druhý zase 25% nezaměstnaností.

        1. 25 procent nebude. Ale az dojdou prachy na kurcarbajt, tak to poleti jak raketa

        2. 25 procent nezamestnanost ? Tak to pritlac. My budeme radi, kdyz budeme mit 25 zamestnanost. Mlada generace, ktera prave absolvuje z VS je dalsi ztracena generace. Tihle lidi zestarnou drve, nez pochopi, co to je byt ekonomicky aktivni.

          1. Tohle jsem si musel uložit. Jako my tu budeme mít 75% nezaměstnanost? To budeme jak Burkina Faso?

    5. Známá si přitáhla kovid z práce domů a je díky tomu bez obou rodičů

      a cca devet milionu obcanu tehle republiky je zavreno doma, zatimco nase ekonomika je v troskach,
      skolstvi je v troskach, svoboda jednotlivce je v troskach , pod oduvodnenim „i kdyby to jedne zname ze treti prdele zachranilo byt i jednoho devadesatileteho rodice“, byt i na jeden jediny den jeho zivota navic.

      Nevim, co je tady des. Des je to, ze lidi jsou neuveritelni debili a nevidi veci v souvislostech. Ano, lidi umiraji. S Covidem anebo bez COVIDU.
      Co takhle zakazat pracovat ? Prace lidem skodi. Stresuje je, jsou znamy pripady, kdy lidi dostali v praci infarkt nebo mrtvici.
      Zakazeme pracovat !!!!! Vsichni budeme rentieri a penize nam vytiskne Soros a bude raj na zemi.
      Az do prvni nuklearni valky, ktera uz je za rohem.
      KURVA
      Dementi jedni zajebani.

      1. P.S: v CR umira 300 lidi denne. Jedine, co Coronavirus udelal, ze z tech 300 lidi denne dneska 200 denne umira s diagnostikovanym COVIDEM, ale jinak je to v globale porad plus minus 300 lidi denne, cili zadny statisticky prokazatelny narust smrtnosti v CR se nekona.
        Zatimco v Zapadni Evrope COVID19 zpusobil statisicky vyznamny narust smrtnosti 5-10 procent.
        To jen pro uplnost, aby bylo zrejme, jake otazky je treba si klast a jake otazky si nikdo neklade (protoze proc ? protoze jsou lidi neskutecni CURACI)

        1. „v CR umira 300 lidi denne. Jedine, co Coronavirus udelal, ze z tech 300 lidi denne dneska 200 denne umira s diagnostikovanym COVIDEM, ale jinak je to v globale porad plus minus 300 lidi denne, cili zadny statisticky prokazatelny narust smrtnosti v CR se nekona.“

          – toto som tu v posledných 4 týždňoch párkrát napísal – s citáciou Štatist. úradu, ktorý oficialne priznal tuto demagogickú štatistiku. Lenže posraní Covidáci neuveria pravde, ani ak ju – náhodou- napíše vládna organizácia.

      2. nechci moc vnucovat sve nazory, ale též mi vrta hlavou jake to bude mit v dohledne době nasledky to uzavirani ekonomik všude kolem (nejen u nas). To se musi časem projevit, menší tvorba peněz, prace, vykonu a podobně. Jen čekam kdy se to projevi napr. v bank., kde pracuji (šetreni globalně). K tomu ten bordel v usa, to též neni moc pozitivni. ale nakonec u nas je prace jeste dostatek, jen takovou kterou většinou necheteji delat domaci, mladí a pod. Kdo se nas/mne ptal v 90tkach po skončeni VŠ, na vychodě žadna prace, tak manualně,co jsem dělal. Stejne to bylo potom v Australii,v 97, najit misto v kuchyni byl celkem boj a stesti, konkurence na trhu prace nevydana. Moch bych pokračovat..

        1. tak letosni tvrda data ukazuji realny pokles ekonomiky na Zapade o 40 procent. Co to bude znamenat je celkem jasne, centralni banky proste prubezne dotisknou 40 procent vypadku realne ekonomiky z niceho, tj. presne to, co delal FED od brezna jako „krizove“ opatreni uz tu bude nafurt. Podle mne to zpusobi ve velice kratkem case hyperinflaci, krach penzijnich fondu, znehodnoceni uspor, rust cen potravin, zlata a megarecesi, samozrejme i nezamestnanost a v strednedobem horizontu valku mezi NATO a Cinou a Ruskem, nebot zapadni zadluzena ekonomika nelze zreformovat jinak, nez valkou a zabitim veritele.
          Samozrejme ze dotace zelenym nesmyslum a niceni energetiky a klicovych prumyslovych odvetvi to jen uspisi.
          IMHO je ten proces rizeny Elitama, v ramci tzv. „depopulace“.

        2. Již teď je na pokraji bankrotu 6 z 10 restaurací a hospod v ČR a další odvětví, která stát a fanatici „i kdyby to mělo zachránit jediný život, tak (ostatní) zaplatí jakoukoli cenu!“ zavřel, následují. Jen to dočasně udržuje bombasticky rostoucí státní dluh – což je ovšem ještě větší průšvih, než mi docházelo, a to z úplně jiných důvodů.

          Včera jsem totiž v knize o ekonomice našel takovou okrajovou poznámku: pokud se národ šílenou rychlostí zadlužuje u zahraničních věřitelů a zároveň oslabuje jeho měna protože buď roste inflace emisemi nekryté měny, nebo klesá ekonomika, věřitelé mají najednou obrovské zásoby měny, která je pro ně v přepočtu k jejich měně nesmírně levná.

          Takže potom mohou takoví věřitelé přinést své kamiony plné slabých českých korun – a skoupit nám pod nohama celou republiku, firmy i nemovitosti, s tím, že pro ně je to relativně nesmírně levné asi jako pro nás Nigerijské bankovky, jenže Češi by absolutně nebyli schopni tomu konkurovat – věřitelé se stohy Kč budou s to přeplatit každého Čecha třeba 1000x.

          A víme že přesně tohle ráda dělá Čína v Africe, Asii a posledních 10 let i na zadluženém Jihu EU, a učí se to Saúdi a Emirátci: skoupí kritickou infrastrukturu, skoupí všechny zajímavější firmy – a pak drží takovýto rozprodaný vyrabovaný stát i jeho občany „za koule“ a nutí jej skákat, jak agresivní a ideologická zahraniční mocnost píská. Protože jinak pá pá práce, pá pá infrastruktura, ahoj středověku.

          1. A i kdyby ne, tak vysoka zadluženost generuje problémy se splácením, coz vede k problemum s rozpoctem, coz vede k dalšímu pujcovani, coz vede k snizeni ratingu, coz vede ke zvysovani úroků, coz vede… Atd. Vytloukani půjčky pujckou doporucuje devet z deseti cikanu.

          2. Nejsou to jenom hospody a to, co vidíme kolem sebe.

            I velký letecký korporáty jsou pěkně v píči. Vona řada takovejch těch nízkonákladovek na tom bejvá blbě dlouhodobě, že, tam už jsme si relativně zvykli. Jenže teď jsou paušálně v kundě skoro všechny ty korporáty, národní i nadnárodní, většině začne letos docházet cash-flow a pak už velký špatný. Za tím pudou taky notně zadlužený a v blbým stavu výrobci letadel, a to se bavíme o vysokejch statisících pracovních míst jenom v Evropě. Jak to asi dopadne? No správně, stády zadotují a „pučí si vole“…

            1. Cestovky. Hotely. Doprava. Uklidovy firmy, prádelny, zásobování gastra. Automotive. Nepotravinovy prodejny. Ty i normalne drti konkurence supermarketu a ted je to dorazí definitivně. Kultura.
              Vánoční sezona v pici. Lyžařská sezona v pici. Zimni pobyty v pici. Všechny firemni vanocni večírky a predvanocni setkavani v pici. Silvestrovsky akce v pici. Zimni cestování za teplem v pici.
              Jo, bude to fajn zima.

              1. Shane: možná by pomohlo, kdybys to sepsal jako článek a jmenoval odvětví po odvětví (a ideálně k tomu i ze statistických výkazů, kolik pracovních míst je tím v ohrožení). Protože nám to přijde samozřejmé a od počátku kvůli tomu brojíme proti covid-represi, ale většina spoluobčanů má zjevně pocit, že pohoda jazz.

                1. To je na traktat. Toho je silene moc. A navic se to pomerne blbe zpracovává statisticky, protoze tsmnje hodně brigadniku a castecaku a ruzne se to prolina.
                  Treba na těch vanocnich trzich je pruser, ze tu ztratu nemaj jak nahradit. Tam lidi nakupujou ciste impulsivne pod kouzlem okamziku. Kdyz půjdu s zenou na vanocni trh, tak si tam dame svarak nebo grog, k tomu palacinku, langose nebo treba burta, koupime nějaký picovinky jako dárky, treba ručně delany mejdlo, chnapku, ozdobicky nebo treba čepici. Kdyz tam nepůjdu a budu sedet doma na riti a prdet do divanu, nic z toho uz si nikdy nekoupím. Zadnej grog, zadnej svarak, burta, palacinku, chnapku… Na netu to hledat nebudu. A kdyz to udela tech treba pul milionu lidi co by ten trh navstivili, tak to pocitej nejen prodejci, ale vsichni, co vyrabej a dodavaj ty vsechny zbytecny kramy a pozivatiny co by tam lidi koupili. Baba neprodá mejdlo, mejdlarna omezi vyrobu, coz omezi dodavatele surovin pro vyrobu, dal to postihne dopravce, omezeni vyroby povede k propousteni, rodiny propustenych budou mit menší příjmy, tak si odpusti výlety a dovoleny, coz postihne ty co by z toho normalne profitovali, mejdlarna nebude moct modernizovat vozovy park, coz postihne vyrobce a prodejce, neudela tradicni party pro zamestnance…. Clovek by rek, zkurveny mejdlo za osm petek, chuj s tim. Jenze ta vlna se siri a siri a siri a nakonec zednika Frantu vyrazej z prace protoze baby loni neprodaly dost mejdel. A vetsinu tech ztrat uz nikdo nenahradi, protoze spotreba se da odlozit jen u neceho. Az opatreni skoncej tak si nebudu davat v hospe denne tri obedy abych dohnal resty.
                  To je jak v ty povídce od Bradburyho A sound of Thunder jak tam ten lovec dinosauru rozhamtnul motejla a v USA budoucnosti zvolili jinyho prezidenta.

                  1. No a vedle toho MČ nedostane obrovský výpalný za poskytnutí těch míst a jelikož sobě zmrdi neuberou, tak propustí metaře a zhasnou lampy, v ulicích bude větší bordel, víc fetek a negrů, zvýší se kriminalita…

                    1. Samozřejmě.
                      A to jsem vynechal treba sektor health and fitness. Všechny ty holice, kaderniky, kosmetiku, manikuru, pedikuru, nehtovy studia, fitka, solarka, masáže… To davno neni doména vataru, tam chodi normalni delny lid i ve spinavych a chudych krajích.
                      Znamej ted byl v Ostrave pro auto. Celá oblast prej nema prachy a prodava kde co. To auto prej prodejce koupil na jare za 75 000,udelal technickou a nějaký ruzny opravy a teď ho prodal za 45 000, bo neni na najem, pyco.

      3. zrg: Kdybys víc hrál počítačové hry a byl podnikatel tak by jsi věděl, že se v mém způsobu života kromě nošení roušek nic nezměnilo. I do hornbachu mě pustí.
        Když mě škrábe vzadu na patře, obvykle ráno po probuzení kdy jsem celou noc prochrápal, tak si proliju nos vodou se solí takovým tím hroším rohem a koronavirus mě může políbit prdel.
        Jo ale ty jsi fízl co musí chodit mezi lidma v brně?
        Mezi cigánama a bezďákama tak to je pak těžký. Být tebou tak vypadnu hned jak dosáhnu výsluhy. Teda nevím jestli vůbec měšťáci mají výsluhy. Koukal jsem se na strojvůdce, nástup 33 tisíc, obyvkle 49tisíc měsíčně a když bys jezdil do rakouska jezdit tak až 75 tisíc.
        nebo třeba do norska nebo šajcu… https://youtu.be/ZHgXfhiDIIM
        co ty na to?

    6. re: jezkif

      nosit na hubě respirátor

      Byl nebyl jeden domov důchodců, přeměněný na věznici s dohledem. Nikdo nesmí ven, návštěvy nesmí dovnitř, balíčky přebírala vězeňská… pardon, ošetřovatelé (teď jsou balíčky zaražené, do věznic dále mohou). Důležité je, že již jakou dobu nosili ošetřovatelé respirátor (před tím dlouhodobě roušku), i když někdo jde z hospitalizace s negativním testem, jde na samotku pět dní, atd.

      Co se nestalo, v okolí se rozšířil coronavirus a následovalo plošné testování. Objevilo sedm bezpříznakových obyvatel – o personálu nemám informace – co člověk, to asi procento stavu), (postupně většina z nich dostala teploty, ale jinak zatím žádný vážnější průběh, co je známo, ale to se ještě může změnit).

      Závěr: …pět, šest, neutečeš. Protože i když ti, co rotují mimo důchoďák, nosí ochranu permanentně, tak to prostě evidentně nestačilo.

      Jo, jasně, možná je zavřených málo obchodů a smí jet fabriky. Možná přepojit elektrárny na automatiku a vyhnat obsluhy. Já také smím do práce, na tom bude něco špatně. A lidi vůbec mohou být venku ještě po osmé, co kdybychom ten pitomý zákaz protáli od sedmi večer do osmi ráno. Nebo úplně. A jeden z manželů se odstěhuje na hotel. Děti odebírat jako v Austrálii, kroužky, kontakt se spolužáky, to už nebude nikdy. Proč ještě nezrušili všechna ta DDM a dětské sportovní oddíly rozkazem? To by přeci pomohlo, kdyby pochopili, že dorostou doma, časem ztratí zájem o to vidět se s jinými dětmi, to bude ten ideál.

      Prostě je to marný, virus je, bude a je třeba to zkousnout. Nouzový stav zrušit okamžitě a všichni hrajeme za sebe a za ty, na kterých nám záleží. Každý ať si nosí skafadr a žije na samotce, když chce. Já nechci. Řada i rizikových nechce taky. Slovy jednoho klienta: Pokud mi někdy bude 85, doufám, že se nebudu bát umřít. Dodávám: Když to člověk xkrát risknul při různých zábavách.

      1. Ono uz toho moc zakazat nejde, pokud nechceme totalne polozit ekonomiku. Ani ti Izraelci to nemeli o moc horsi nez my. A kompletně zavřený skoly krome nas nema asi nikdy.
        A nejlepsi je, ze i v zemích kde maj opatreni kontinualne uz od jara se jim to zacina pořádne rozjíždět.
        Z tohohle hlediska je asi dobry ze jsme byli prvni, protoze az se to ve zbytku Evropy pořádně rozjede, tak my budem z lesa venku. Teda do dalsi vlny ktera prijde baj voko v unoru.
        Holt typická respiracni viroza.

        1. Nemaj asi nikde

      2. Jo, tak nějak si všímám toho, že kolikrát nejvíc ječí příbuzní těch starších lidí, kteří sami o sobě už jsou relativně OK a s nemocí i smrtí smíření a nepřijde jim to nějaký divný a nemají snahu všechny ostatní kolem posrat, aby měli pár let navíc (maximálně by třeba rádi věděli chvilku předem, že to příde, aby si zařídili zbytek věcí – pokud to nemají prozřetelně zařízený dopředu). Potomci co vyrostli v tédle morálně bohužel furt zkažené době pak lpí na životě třetích osob mnohem víc, než oni sami, no tvl :D Vlastně myslim, že i ta blbá telenovela na Hovně, jak se to menuje, ulica?, měla ty díly s tou eutanázií načasovaný jak prdel na hrnec, soudě podle toho, co sem občas zaslechl přes pár místností…samozřejmě většina ovcí message vůbec nepochopila, že.

        Pak prej jak mi psali na jednom fóru, že co tam pletu víru…no co asi, neřeším další externality a negativa, ale jedno se tomu nedá upřít – v dobách eště nějaký to staletí nazpátek, dyž lidi poctivě tak nějak praktikovali, automaticky byli smíření s tím, že smrt je normální a prostě přišel jejich čas (v tomto kontextu „pámbů tě chce u sebe“ nebo tak něco). Dneska řada lidí v tomdle má takový nějaký prázdný místo a podle toho se chovají jak hovada.

        1. Pozoruji jednoduchou korelaci: kdo se nedívá na televizi (nebo není přilepený na „on-line zpravodajství“), nebojí se COVIDu natolik, aby se nechal zavřít do vězení a přestal žít jako člověk.

          Staří důchodci z venkova a maloměst nejsou zvyklí tupě sedět před televizí, takže se nebojí.

          Čtyřicátníci a padesátníci z fabrik, maloměst a venkova naopak leckdy přijdou domů, posadí se před televizi a bojí se hystericky a fanaticky.

          Pozoruji to v širší rodině – jak to, že opravdu ohrožení 90+ senioři (které může zabít jakákoli viróza) to berou poměrně v klidu, lidé kteří nemají televizi to berou v klidu, ale 40-50letí kteří sedí před televizí jsou vyděšení až na půdu.

          1. Ano, bohužel to neplatí jenom pro kovídek. „Staří důchodci“, pokud to nemají v palici úplně vymletý, pamatují válku, hrůzy padesátek a pozoruju u nich takový jako nadhled. Navíc už to mají za pár a nebojí se umřít, vědí, že prožili v životě dost, mají věci hotový a už toho moc nevymyslí.
            S čím se nemůžu smířit, tak to jsou třicátníci odchovaní sociálními sítěmi. Ti už sice na televizi nejspíš taky nekoukají, ale ta nutnost být konformní se svou bublinou musí být strašlivá, já žádné fejsbůky a jiné twittery nemám, ale dovedu si představit, co by se na nich strhlo, kdybych nějakou hysterku, co mám v „přátelích“, se pokusil svým komentářem zklidnit :)

          2. Mě tohle vyřešilo VHT, ta trocha horolezectví a kontakt se skialpy. Tam si člověk přečte pár metodik, pár věcí podělá v terénu a rychle pochopí, že je smrtelný. Pak se s ním rozpadne kus skalní stěny a pochopí, že žije ve vypůjčeném čase. Když proti obloze nad sebou vidíte obrysy kamenů ve velikostech „dlažební kostka+ ++ ++++“ tak některé věci dojdou velmi rychle. Když na konci krátké srandovní cesty za III (jen v cca. 10 – 12 m nad zemí, pardon nad šutry) vylezené FS narazíte na zahliněný odlez, samé hezké chyty, které volně prokluzují a všichni kdo by Vám hodili lano jsou vázáni (doslova) někde jinde… Když člověk uklouzne na ledu a po zádech klouže k hraně skály, pod kterou je údolí, první skok určitě tak stovka metrů, ještě 8 metrů… 6… 5… stop. Zády na ledu, zašprajcovaný nohou a hrot šutru, trochu druhou, jedna ruka mizerný plochý kamen čouhající z ledu… No, zkusit se otočit musím, než přijde do té nohy křeč… Kamarád suše konstatuje, že neví, jak by mohl pomoci… No, hrajeme…

            Prostě hory nejsou jen dobrou prevencí proti nemocem stáří, ale tréningem svěračů, včetně duševních.

  8. Taky sem mel dneska cestu..
    350 km.. nikde ani jeden mrazak..
    Doochodci taky v kramech, na prochazkach..
    Asi se jim do mrazaku moc nechce nebo co…
    Ale treba to jeste prijde a o mrazacich kvuli chripce jeste budu moc pravnoucatum vypravet..

  9. Těma mrazákama se předpokládám myslely chladicí (izotermické) návěsy, ne? Evidentně aluze na N. Y., kde je po 9/11 a nyní i na jaře používali.

    1. A taky byly města kde bylo spousty mrtvol, lidi spalovali mrtvé na zahradách a podobně. Protože kvůli koronaviru vláda zastavila všechno soukromé podnikání, včetně funebráků. Slyšel jsem že se měnily nějaká pravidla okolo pohřbívání i v NY, jen si to nepamatuju přesně. A jelikož ve městě kde je podobně obyvatel jako má ČR zemře denně spousta lidí, výsledkem změny pravidel může být…koho to zajímá přesně bude si to muset vyhledat sám, já to viděl někde na yt. kanálu “Carneval”, jen konkrétní video nedokážu najít.

      1. To tedy měli dost paliva na těch zahrádkách. Na kriminalistice nám o likvidaci těl vyprávěli a když to má být tělo spálené a nikoliv ohořelé, tak to není jen tak. Pokud se spokojíte s tím, že zůstanou kosti, tak je to také úspornější.

        No, vlastně pravda, vy jste psal „spalovali“, ne „spálili“, tak tomu věřím.

        1. To je pravda, kosti se nedají odstranit tak jednoduše, i když si pamatuju že jsem kdysi slyšel v jednom dokumentu o “knotivém efektu”, kdy zločinci zabalili tělo do koberce a mírně polili hořlavinou, a údajně shořely i kosti. Ale kdyby to bylo jednoduché, proč by většinou např. rozpouštěli tělo v kyselině:
          https://www.svobodny-vysilac.cz/2019-01-16-michal-a-petr-4-cast-o-podsveti-mafii-a-ceske-politice-brutalni-odposlechy-gangsteru-urezavani-nosu-rozpousteni-mrtvol-v-kyseline-a-prunik-mafie-do-senatu-cr/

          1. Těla se nejlépe zbavíš tak, že ho rozvaříš prasatům a kosti rozemeleš/nadrtíš slepicím.

            1. Jenze to chce vybavení. Doma v hrnci na sporaku to neudelas. Sehnat vanu a kyselinu je podstatně jednodušší.

        2. Nějaký technologický postupy už na to byly vyvinutý onehdá v Polsku, jak správně postavit hranici, v kolika vrstvách a tak, aby tam správně proudil vzduch, ale četl jsem, že to byl stejně hroznej vopruz a musel se pořád dodávat akcelerant hoření a výsledky nebyly moc uspokojivé a hořelo to několik dní. By sousedi nemohli venku ani pověsit prádlo a po týdnu by si už možná i stěžovali :-(.

          1. No jo, ale kam by si stěžovali? Nejspíš na Ministerstvo pro místní rozvoj, že jo?

      2. V NYC omezili pohrby do zeme a muselo se spalovat. A protoze amici normalne tolik nespalujou, tak novojorksky krematoria nestihaly a muselo se to vozit jinam.

    2. Návěsy? Fuj, jak neekologické. U nás je v každým městě nádraží. Říšské dráhy prý mají chladících vagónů dostatek. Budou se svážet do velkých lágrů které už se staví v Polsku. Tady bych jenom připomněl, že slovo „das Lager“ znamená v němčině mimo jiné i „sklad“. Následně bude probíhat zpětná distribuce, za Českou republiku to má údajně přebírat nějaká firma z Kostelce.

      Ale co se týká mrazáků do zásuvky, tak jejich venkovnímu využití nic nebrání ani v zimě. Stačí ke každýmu postavit jeden nebo dva z těch hořáků, u kterých obvykle turisti v prosinci na malostranských zahrádkách srkají svařák. Plyn v bombách je potřeba spálit tak jako tak.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017