Jak to chodí v Alze - zpět na článek

Počet komentářů: 301

  1. Když už jsme u toho CZC…
    Koupili jsme tchyni telefon s velkými tlačítky co umí volat a SMS, po půl roce se ztišil asi na 10% tak reklamace – po 3 týdnech to vrátili i s vyjádřením servisu že vy měnili reprák, za pár měsíců to samé, reklamace – měsíc čekání vyjádření servisu: vyměnili něco jiného. Za pár měsíců zase to samé – za měsíc vrátili telefon s vyjádřením servisu „nenalezena vada“. A mezi tím uplynula záruka. Nějak mě ten přístup moc nepotěšil abych řekl pravdu.

    1. Pokud se nepletu, tak
      1) 3 stejne zavady = moznost pozadovat vymenu za novy(nebo obdobny) produkt, ci primo penize
      2) doba v servisu se nepocita do zarucni doby a v CZC mi to pri reklamaci dokonce do protokolu i napsalo(je to, pravda, 10 let)

      Ono to chce jit tomu stesticku naproti a znat sva prava :o)

    2. CZC byl fajn, když ho vlastnil původní zakladatel Matějka. Co to prodal Mallu, tak mi přijde že to jde z kopce a je z toho jen další korporát.

  2. Odberatelsko dodavateske vztahy mohou byt ruzne. Kdovi, kdo jim ty parfemy dodava a jak to maji nastavene. Alza uz dnes neni zadny hejpockej tak klidne to muze byt v rovine “parfemy nejsou nas byznys, ale kdyz obchodnicku s parfemama moc chces tak tolik si vezmem z marze a reklamace resit nebudem. Za rok se sejdem a uvidime, co dal”.
    Vedeni naridi vracet vsem za parfemy prachy a omlouvat se a zamestnanci si na to vymysli konspiraci.

    1. tak oni v tom jsou i zákony. Když si objednám parfém z e-shopu, doma zjisti, že mi nevoní a do 14 dní ho přinesu na pobočku, tak moc možností než to vzít zpět nemáš. A když se to přestane vyplácet tak to přestaneš prodávat.

      1. To je zajimavy vyklad. Uz se tohle nekdy stalo? Pripadne nejake rozhodnuti nejakeho relevantniho organu by bylo?
        Ze bych sezral pulku objednavky z rohliku a pak to reklamoval:)

        1. no co vim já, tak pokud se ozveš během krátké doby (neznám definici), že ti něco chybí, tak než by prověřovali zda máš pravdu tak ti radši při dalším kolečku přivezou další kus.
          Nevim do jaké částky a jak často ti to bude procházet než tě hodí na blacklist. Ale je to prostě levnější než prověřovat kamery a vyslýchat řidiče. A nasrat zákazníka taky zbytečně nechceš.

          Nevim, neřešil jsem to s právníkem. Jen cca vím jaká je běžná praxe. Nemáš chuť dělat scénu na prodejně a trávit desítky minut řešením zákazníka co si párkrát stříknul z „parfému“ a je schopnej na celej obchod vyřvávat něco o zlodějích a ČOI. Protože lidi opravdu znaj jen to číslo 14 dní a pak ti přijde na krám podnikatel co si to koupil na IČO (tedy se to na něj nevztahuje) jde o více NTB za desítky tisíc a řve jak pavián, co si to dovolujeme, že mu nechceme vrátit plnou cenou za evidentně rozbalené a použité zboží… píše stížnosti všude možně a vyhrožuje právníkama, ČOIkama a podobně. To už teda neřešíš jako parfém za 3 tisíce mávnutím ruky, jen popisuju co všechno jako obchodník řešíš a jsou to stovky případů za den…

          1. Jo jak dlouho mi to bude procházet:)? No spíš už to přestalo procházet rohlíku (tak odhadem každý druhý nákup něco chybělo, ale myslím, že něco i kompenzovali) a poté co tam vloni objednávala žena celý vánoční nákup se zpožděním dodání skoro dva dny, což vygenerovalo mírnou dávku stresu, tak už tam moc neobjednává, protože asi už nechce slyšet „neříkal jsem ti, že se přesně tohle stane?“:-) Ale měl jsem na mysli něco jiného, a to to, že prostě kus sním a pak budu tvrdit, že to nechutná jak má a ať mi vrátí peníze, protože 14 dní bez udání důvodu. To asi ne, že?

            1. starter25: už před 20 lety zcela běžné v USA. Jídlo v restauraci snězený (na talíři zbytky), strávník místo peněženky vytahuje argumenty o tom, že si objednal něco jiného a tak tohle platit nebude. Scéna v restauraci stojí násobně více než to sežrané jídlo, takže tak.

              Zcela běžnou věcí pak mezi Američany (tedy těmi pár, kteří četli) bylo vracení přečtených knížek do obchodu a výměna za další. Takovej offline předchůdce Amazon Prime, akorát to mělo jen vstupní poplatek a pak už zadara.

  3. Dřív jsem upřednostňoval CZC, třeba kvůli diskusím k produktům. Po tom, co mi dvakrát vrátili reklamovaný mp3 přehrávač, který nepouštěl signál do levého sluchátka (celkem očividná a těžko přehlédnutelná vada) s tím, že závada se neprojevila (ještě v prodejně vyzkoušeno a stále nehrálo), nyní nakupuji spíš v Alze (nebo jinde, pokud je to zásadně levnější).

    Poslední zkušenost z Alzy. Jedu autem do centrály v Holešovicích. Na křižovatce stojím na červené a klikám v alzí aplikaci, že si jdu vyzvednout zboží, za dvě minuty parkuju u prodejny, vcházím dovnitř a než dojdu k výdeji, svítí tam moje číslo. Beru zboží, odcházím. V tom momentě je prodejna plná lidí a jen na výdej jich čeká nejmíň 100, spíš víc. Na tuto situaci si vzpomínám ve chvíli, kdy už 40 minut stojím na poště a čekám ve frontě na balík kdy přede mnou je 8 lidí. Z logistického systému v Alze by si všichni měli vzít příklad. Kdyby třeba na naší poštu přišlo 100 lidí, tak tam při rychlosti hledání balíků ve skladu stráví celý den.

    1. Většina firem s velikostí zezmrdovatí, čest výjimkám. Zmrdi z CZC nasáli na ty jejich „diskuse“ dotace a za rok to zařízli.

  4. „Průměrná čistá mzda byla kolem 20 čistého, v sezóně i kolem 30. Pro konzultanta to není zlé, pro mladého kluka, no řekněte kdo z vás to má:-).“ Kdokoliv, kdo se nenechá zabásnout ve velkoobratovém maloobchodě, ale je ochoten se něco naučit a makat. Kdokoliv, kdo se nechlubí prodejem vojebů hloupejm lidem – což jsou všichni, kteří k nákupu elektroniky používají kamenné prodejny jinak, než k vyzvednutí balíku.
    Tak a teď mi prosím autore vysvětli, co měl článek sdělit.

    1. No, něco na tom je, já teď zírám, že jako blbej balíkář si člověk může přijít i na 40 měsíčně…

      1. Zajímalo by mne kde. jako balíkář – řidič dosáhneš na 22k, z toho desítka jde mimo systém. borci co jezdí sami na sebe ti na to dosáhnou, ale za cenu nolife @královehradecký kraj

        1. Jezdím to jen brigádně, občas, ať zas cihla taky něco vrátí, spotřebovala dost, dám v klidu 2k za den, kdybych jezdil dennodenně a stejný trasy, tak se časem dostanu na 2,5-3k. Někteří blázni takle dají i kolem 100 balígů denně a pokud jezdí i soboty, tak musí mít snad 80 litrů jistejch každej měsíc. Nebo jsou idioti a nechají si vod jejich švarcáka dát míň, to je jejich boj. Já si na ty dva litry šáhnu celkem v klidu, některý trasy byly lážo plážo i před svátkama a s těmadle výkonama bych ty prachy měl. (Jiný jsou zas totální pakárna i teď.)

  5. zelenej zmrd mi neva
    co mi vadí je poplatek za vyzvednutí – to je věc která by se podle mě měla bojkotovat
    takže za mě když potřebuju něco rychle tak radši CZC
    no a když nespěchám, jdu po ceně, skončím většinou za hranicemi naší kotliny…

    1. … když nespěchám, jdu po ceně

      Musím se přiznat, že tohle mne dlouhodobě dost deptá; a dokonce zajdu tak daleko, že se domnívám, že toto je sice nepochybně nikoli jediný, ale rozhodně jeden z hlavních důvodů, proč kvalita zboží i služeb u nás stojí za méně, než je v civilisovaném světě běžné :(

      Já tedy „jdu“ především „po“ kvalitě produktu a služeb s ním souvisících. Cena mne hodně málo zajímá; ta hraje roli pouze tam, kde je skutečně prohibitivní — jistěže bych nekoupil zboží, jehož běžná cena se točí kolem stovky, za litr; ale úplně klidně je koupím za dvě stovky, pokud bude web pohodlný a přehledný a informativní, pokud budu mít důvod věřit, že „skladem“ skutečně spolehlivě znamená skladem a nikoli „napíšeme výrobci, když si to u nás objednáte“, pokud budu mít důvod věřit, že případná změna objednávky/reklamace proběhne snadno a pro mne bez obtíží, atd. atd. atd. (v kamenných obchodech se k tomu přidává samozřejmě také chování prodavače, kulturnost prostředí, atd. atd.)

      A pokud skutečně nespěchám, pak se aktivně snažím vybírat prodejce, který nepokřikuje „Sleva!“ „Akce!“ „Výprodej!“ „Záruka nejnižší ceny!“ „Nejlevnější!“ a podobné hovadiny; vidím-li to někde, jdu jinam. Ať s tím jdou (prodejci i ti blbci zákazníci, již na to slyší) laskavě zcele přímou cestou do úplné prdele. Já nechci „nejlevnější“ zboží; já chci nejlepší zboží a služby, jaké si za své peníze mohu dovolit.

      1. Mam jednoho kamarada, je to uz starsi pan a jit s nim nekam do restaurace pro mne z pocatku byl docela problem. On si sedne, vyzada si jidelni listek, v klidu ho prolistuje a stane se, ze se beze slova zvedne a odchazi. Kdyz to udelal poprve, ptal jsem se, kde je problem a on uplne v klidu mi povida „nemaji vareny brambory. Kde nemaji vareny brambory, tam nemaji poradnou kuchyni“. Pritom si zpravidla ty brambory neobjednava, ale slouzi mu jako reference.

        1. Kdysi byla reference na testování bab svíčková. A je jedno jestli svíčkovou a knedle chlap nesnášel nebo ne. Baba co uměla chutnou svíčkovou prostě uměla dobře vařit i ostatní věci.

          Dnes jsou ovšem etalony už jiné:

          1) natři si rohlík
          2) čaj možná nepřipálím
          3) zvládnu dokonce topinku
          4) mikrovlnková polotovarová kuchařka
          5) vařím hůř jak chlap
          .
          .
          .
          X) pro mimíska uvařím ale ty se jdi klidně napást
          Y) jsem veganka, takže ty jako masožrout máš smůlu, maso nevařím
          Z) maminka mě sice naučila dobře vařit ale po svatbě na to zapomeň, to očekávám že mě budeš vozit po drahých restauracích

          1. Dnesni holky si mysli, ze „svickova“ je omacka. Jiste, ze strouhanych svicek. Konkretne svickova na smetane je principialne velmi jednoducha, ale pracna a neni to stylem „ted jsem na to prisla, za hodinu je to na stole“.

            Driv zeska musela mit veno, dneska ma akorat tu kundu a jeste si mysli, jaky je to terno.

            1. V prvom rade by som rad videl toho co skutocne robi svieckovu na smotane.

              1. Tak se na mne podivej. Svickovou na smetane u nas doma delam ja. Zena dela ‚falesnou‘, coz je hlavne o te majde, ze je to mrkev/petrze/celer narychlo povareny se smetanou. Ja pekne maco nakladam aspon dva dny dopredu, do laku, tak jak to ma bejt. A smetana je samozrejmost. Muzeme diskutovat o jeji tucnosti – 30 % tam fakt neleju :-)

                1. A robis ju zo svieckovej? No neviem ako u vas, no u nas zacina svieckova na cca 40 CAD/kg. A to ju musi clovek kupit celu v Costcu, inak stoji o 50 – 100% viac. Takze ked ju mam, ide nekompromisne na gril. V omacke na sposob svieckovej na smotane robime ovela lacnejsie druhy hovadzieho. A mam podozrenie ze nie sme jedini co to tak robia.

                  1. Beztak je lepší z pěknýho zadního. Tatarák jakbysmet. Svíčková na bochánky a pěkně rozpálenou pánev, fazolky, opečenej brambůrek… pěkně do krvava. No sakra, dostal sem chuť na steak :-)

                  2. Jojo, v Cesku se to dela podobne, fura lidi deli svickove na „prava“ a „leva“ :-) Pricemz vetsina „svickovych“ je prave ta „leva“, coz je zpravidla kyta. Ja mam hovezi od kamarada, kterej tady ma velkochov pro maso, jak hovezi, tak srnci. Takze cenu resit nemusim. Ale zase to mame tak max dvakrat do roka, neni to zrovna na kazdou nedeli :-)

                    Na gril je to samozrejme super, ale v zime jsem linej gril vytahovat, takze se spis omackuje. De facto se prava svickova na „svickovou“ ani nehodi, ale ja zase mam rad, ze ji nemusim spikovat, protoze je vlacna azaz. Kdyz vezmu kytu, tak uz je s tim troska prace navic.

            2. No a v podstatě, není? :D Krom toho, že se dá udělat chutná svíčková (falešná) z vepře a karlíka, tak se dá taky ve vývaru povařit samostatná kořenová zelenina a udělat si tu omáčku k čemukoli. Ti samí známí co sem psal že dávají karlíka skoro do všeho taky takle dávají celý pozdní léto a podzim, dyž je kořenová zelenina, „svíčkovou“ skoro ke všemu :D A je to docela dobrý, to zas jo.

              Hovězí je dneska strašně nemoderní a taky drahý, žejo.

              1. Ale jo, ono na zelenine se da delat vsechno, od karlika po divocinu. Ale neni to ‚svickova na smetane‘ a je jedno, jestli ta svickova je hovezi, nebo veprova. Ta degradace nazvu jidel mne primo irituje. Nemame svickovou, prdneme tam plec. Nemame smetanu, prdneme tam mliko a zahustime skrobem. Kurva, kde to jsme?

                Dobry je ledacos, kdyz se to umi. Ale zajic na smetane proste porad bude zajic na smetane. A ne karlik na mrkvi s mlikem a Maizenou.

                1. Vo smetaně ani nemluv, někdo tam moc nedává laktózu, tak sou to většinou nějaký henty rostlinný „smetany“, trolol :D

                  1. S tim at jsou rovnou do prdele. Smetana je jen jedna.

                    Ted vecer zena komunikovala s kamaradkou z Brna. Ta am dva kluky, jeden alergii na mliko a druhej alergii na mliko plus prach a pyl. Jeji manzel je muj stejne starej kamos, letitej, ten si pro zmenu nasel nejakou bulku na krku. Jo, zivot v Bohunicich – sen kazdeho brnana.

                    Jak jsem rad, ze jsem z mesta vypadl.

                    1. Hmm, to je v Bohunicich nejaka pekna skladka jadroveho odpadu, alebo len casto fuka od nemocnice? Aby som vedel, ci z Liskovca utiect aspon do Kralovho pola este pred tym, ako chytim alergiu na zivot.

                    2. Brno je vetsinove ofukovany od zapadu, takze nejcistsi vzduch je v Zebcu a Bastru. Oltec je jak lavor, takze ten smrad se tam drzi.

                      Proc Bohunice… netusim. Ja jsem do ZS chodil na Mendlak a gympl delal na Konevce, vetsina soluzaku byla z oltecu a byli to chcipaci.

                      Nerozumim alergiim, takze radeji od velkomesta pryc.

                    3. Sysop: ne že bych věděl, čím to je, ale alergii na laktózu mám ve svém okolí taky a dotyční bydlí na maloměstě 30 km od Prahy. Možná jim tam taky zrovna něco hrozně fouká, ALE – s těmi alergiemi jsou ve škol(c)e v těžké menšině (vím, neb jsme se bavili o tom, jaký je to oser, protože pochopitelně kuchyně primárně nevaří pro 5 alergiků, ale pro těch 200 zbývajících dětí).

                      Takže město (a ani Brno) bych nijak zásadně nedémonizoval. Současně nebýt dieselů, tak v Brně je v zimě lepší vzduch jako na vesnici, kde se (i v této diskusi) objevila ta hrůza kontrol topenišť, ale chuť vyhodit několik místních domů do povětří mám holt každou zimu. Prasata jsou prasata.

                    4. Ja netvrdim, ze kazde mesto je hnizdo alergii, ale tady na Sumave nema potomstvo jedineho spoluzaka alergika. V Brne jsem ve tride, kde nas bylo 32, byl v mensi polovine. Myslel jsem si, ze to prinasela doba, ze dneska je to lepsi. Mozna je, ale nevim, jak moc. Ja to resit neumim a nechci, proste jsem odesel a mam klid.

                      Osobne se domnivam, ze majoritni zdroj je zradlo. Ale pak staci, ze Smradka…eh… Svratka je lehce radioaktivni, do toho par fabrik ve vhodne kombinaci, doprava, mistni rozptylove podminky a tento koktejl muze prinaset svoje ovoce.

                    5. Radi-co? Vy zas máte beztak v baráku radon :D

                      Nejhorší je stejně lidská blbost. Náš fyzikář, BMZL, nejednou říkal…„Práce ve wattech? No tos mi zkrátil život…“ Zkracovali tak dlouho, až z toho taky dostal raka nebo co :)

                    6. Radon tady na Sumave v baraku na 100,000 % fakt nemam :-) Co se radioaktivity tyce, tak smolinec se vali po polich na severozapad od Brna, staci vyrazit smerem na Tisnov.

                      Brno urcite neni semeniste rakoviny, alergie a hruzy. Zcela jiste se v Cechach, na Morave a ve Slezsku najde fura mnohem nebezpenejsich mist k ziti. Ale kdyz se toho uz sejde moc, co cloveka v danem miste sere, tak nez si devastovat zivot bojem s vetrnymi mlyny, je lepsi odjet do prdele sveta.

                      Vsude to ma nejaky mouchy, vsechno je jen otazka hierarchie priorit. Ja nehodlam zit vecne, ale uz dva lidi v rodine mi skapali na raka a priznam se, ze je ten konec docela dost smutnej, to uz se radeji dobre rozmaznout v aute, nez toto. A to jeste, nastesti, je tak nejak statem tise tolerovana eutanazie predavkovanim morfiem.

                    7. Nemusí to být jen smolinec. kdejaká vyvřelina nebo i cihla nebo tvárnice vykazují nějakou radioaktivitu. I v domečku uprostřed šumavských hvozdů si lze užít toho, co ve městě.

                    8. teda jak se mi z vlákna stala diskuze o svíčkový a kvalitě ovzduší na periferii Vídně to mi nejde do hlavy…:) nicméně :::
                      1. ad OCS: ano jdu po ceně a nestydím se za to. bude to možná i tím že mám židovský předky a tak si peněz vážím a nerad se nechám ojebávat. Ale repektuju když to někdo má jinak. Třebas proto, že má ruský nebo cikánský kořeny a to ho tak nějak nutí se předvádět že na to má, resp pyčo splátky dame dyk budou dáfky more nee:)))
                      potom si možná může najít svýho kupce třeba i zboží s přidanou hodnotou extra servisu k total yebce za 1.5 míče…http://vignale.ford.cz/cs-CZ/
                      2. svíčková ano, dobrej test, že se dělá z válečku o tom žádná, jen tchyně ji dělá ze svíce protože neví co s masem
                      3. rakovinotvornost šalingradu a Zvratky si dovolím ponechat bez komentáře, ty dva dny ročně co tam strávim mě snad nezabijou…tedy pokud přežiju ty hipsterský bary…ale na ty už sem moc starej tam mě ani nepustí chválabohu…:)))

                    9. Re: Ada
                      6.1.2019 v 18:43

                      Prave po zkusenosti s pozemkem kamarada v Kurimi kazdy pozemek a dum, ktery jsem od te doby kupoval, jsem si jako kreten obesel s geigerem na stavenym na beta (holt, jistota je kulomet). Tady na Sumave je ticho tichouci. Jedine, co mi docela slusne rachotilo, byly rezaky trofejniho jelena u souseda na chodbe, ktereho ulovil pred 18 lety. Co ten jelen sezral, tezko rict.

                    10. Sysop 6.1.2019 v 14:34
                      Tak je to pár desetiletí, kdy v Bavořích dělali výzkum, proč selské děti od krav mají až řádově méně alrgií než ty měšťanské z Mnichova. Závěr nikterak překvapující – selské děti mají od malička kolem sebe dost „čisté špíny“, takže jejich těla nějaký nový sajrajt nerozhodí. Městské děti vyrůstají až ve „sterilní“ čistotě, takže náraz ve formě čerstvě rozkvetlé louky prostě neustojí.

            3. Asi máš pravdu, že svíčková je spíš takový lazy-test jak se dotyčná má k pracným věcem. Ale u nich to tak je, že je to věc drilu a toho co je naučily maminky a babičky. Kreativita u sporáku je spíš záležitost chlapa, žena je opakovací a častěji to okouká od kamarádek nebo kolegyň v práci než by to sama vymyslela. Ikdyž, i tohle je dnes minulost a záležitost generace dnešních šedesátníků.

              Když vidím dnes ty maminy s malýma dětma jak do nich tlačí hranolky v mekáči nebo kfc, tak bych jim nafackoval.

          2. kaBrnak: nedá mi to:
            – Ad X – to jsi někde viděl?
            – Ad Y – když si borec bere veganku a přitom mu vadí, že nevaří maso, je borec debil a hledaní chyby na opačné straně je jako kvičení ženské, že ten její nemá kilo čistá ruka když si vzala výdejníka v Alze
            – Ad Z – to nejde, to už se prostě jen směju:-)

            1. Za to já nemůžu že jsi poněkud mimo realitu. To je ti pětadvacet že máš ještě tak naivní představy o ženách?

              Manželka nemusí být původně veganka, stačí když má nablblé kamarádky co se chytají kdejaké kraviny. Znám pár takových magorek co se zbláznily třeba i do raw food.
              A je jen otázkou času než přijde do módy popelnice-food a blbky se budou prát u kontejnerů z bezďákama protože je to strašně cool a v televizi samì chytří lidé říkají přece jen pravdu.
              Ostatně, už jsem to sem kdysi dával:
              https://www.youtube.com/watch?v=gNuPFr5SjjM

              A co se týče těch „dobře vychovaných“ žen co umí slušně vařit, ale jen do doby než si toho svého troubu omotají kolem prstu a pak už jen jezdí po restauracích a on to platí.

              A na závěr: ano, znám případ kdy udřený špinavý řemeslník přijde domů k manželce na mateřské a první co slyší je „udělej si nějaké jídlo, já jdu teď s malým za kamarádkou“. A to dotyčnou znám od dětství a myslel jsem že z ní jednou bude dobrá manželka. Teď tomu jejímu chudákovi nezávidím.

              1. Trošku jste, chlapci, odbočili od tématu článku …. ale budiž ….
                Já mám názor ten, že ženská doma nejni od toho, aby vařila. Když ji to baví a umí to, proč ne … Jinak, ať se do toho neplete. Vaření je tak milá a radostná práce s poměrně rychlým a spolehlivým výsledkem, že se toho i ten upocený řemeslník rád zhostí. Má to vlastně jako relax – je doma, v teple, kolem švitoří a hemží se děti, ženuška, pustí se nějaká hudba, on si vaří, otevře si ku sporáku pivo nebo sedmičku červeného …. čichá ty vůně …. odpočívá si … co může být lepšího? A ženská aspoň neprudí a nenadělá v kuchyni bordel (což dělávají).

                1. Je to smutné že chlapi natolik zdegenerovali že považují „emancipační triatlon“ – nevařím, nežehlím, neuklízím (a nakonec i nešukám) za běžnou normu a jsou s tím smíření.

                  Pak se člověk diví že islamizace Evropy probíhá zcela bez odporu. Takoví bezkoulí pudlíci,plně ochočení a vykastrovaní svými emancipovanými manželkami, se totiž ani na to štěkání nezmůžou, natož aby někoho kousli.

                  Tím nechci nikoho urážet, jen konstatuji co kolem sebe vidím.

                  1. No vona je sice taková jakási představa ženy v domácnosti co navaří a o všechno se postará, ale realita je taková, že (čest výjimkám) profesionální kuchaři a téměř výhradně nejlepší světoví šéfkuchaři jsou všechno chlapi. Vlastně jsem o šékuchařce nikdy ani neslyšel, natož abych nějakou viděl.

                    Jen můj pár centů…

                    1. Ženská na doma nejni vod toho, aby uklízela a vařila a o všechno se postarala. Takovou ani nechcu. Má bejt všecko napůl a po dohodě a dle potřeb soužití. Kdo na co stačí a baví ho to a je v tom lepší, ten ať se tomu věnuje.

                    2. Mě to psát nemusíte, to se snažte spíš u soudruhů co zůstali mentálně v 50. letech. Nebo je hrách na stěnu?

                    3. Hrách na stěnu. Ale hrachovka je velmi dobrá polévka, nedá moc práce, je velmi levná a rádi ji vaříme i jíme. Ženské ku tomu vlastně ani nepotřebujeme. Leda ku stolu, jako vděčné strávnice.

                    4. h72: Zda se mi to nebo vidim potrefenou husu. Rekl bych, ze kabrnak psal trosku neco jineho. Zeny ucastnici se emancipacniho triatlonu jsou ty, kde jedina hodnota, ktera jim “zbyla” je vagina, a to je zalostne malo pro spolecne souziti.
                      To v cem kabrnak nema pravdu je, ze je to chyba muzu. Ti s takto vychovanou zenou uz malokdy neco udelaji.
                      Spatne je to podle me pro obe strany, protoze pudy podle me nezastavis, takze pokud si takova zena najde subika, ktery kolem ni bude poskakovat tak si zase ona odskoci pri prvni prilezitosti, kdy s ni nejaky macho vytre podlahu. Vztah je totiz o uspokojovani potreb a ne obrazne receno o plneni stanovenych norem domacich aktivit. Tedy ani to radoby pul na pul vubec nemusi dospet k dobre vysledku (i kdyz pochopitelne muze). Umocnuje to fakt, ze kdyz je chlap/zena sikovnejsi tak diky dnesni urovni sluzeb a konzumu toho druheho defacto nepotrebuje.

                    5. Obávám se, že žijete v bludu západní civilizace (v tom starším, ale pořád bludu). Ten novější, proti kterému brojíte, je blud nemenší.

                      Teda když to vezmeme čistě teoreticky, tak vlastně jo, nicméně myslím, že budete úplně mimo s tím, co se má uspokojovat :)

                    6. Naprosto se shodneme. I v názorech i ve zkušenostech. Rovnoprávnost a dělba práce a sounáležitost ve všem jest jen třešničkou na dortu, nadstavbou nad tím jediným. Zda to mají dobře rozdané v posteli. Přes to vlak nejede.

      2. Fascinuje me, jak konkretne vy dokazate psat o voze, kdyz reagujete na psani o koze. Vyberu si konkretne vyrobek, treba od znacky x, vyrobek y, specifikaci 12345. Kdyz ho potrebuji rychle, parametrem vyberu je krome zkusenosti s prodejcem predevsim doba dodani. Pokud ho rychle nepotrebuji, tak je parametrem vyberu predevsim cena. Aneb ten, kdo si dobrovolne pojede 50km koupit treba lyzarske hulky do Spindlu, nez aby jel 50km do obchodniho centra, kde stoji 5x mene, kdyz ty hulky bude potrebovat az za mesic na lyzovani v Alpach, je debil a prave kvuli takovym je tu kvalita zbozi a sluzeb mizerna. Uz to chapete?

  6. Alza je především o doplňkovém pojištění, které je dnes nutností vzhledem ke šmejdům s přesně načasovanou životností.

    A za druhé o reklamacích. Já jsem s vychcanými malými obchodníčky se kterýma se nedohodnete bez soudního znalce, skončil už před lety. Prostě se to nevyplatí, oni jsou tak malí že jim jeden zákazník nezkazí reputaci, tak s ním klidně vyjebou.
    Tím si tyhle hajzlíci sami vykopali hrob a převálcovaly je řetězce jako Alza, tsbohemia a CZC.

    1. Alza prodává overall spotřební zboží. Životnost spotřebního zboží není, až na extrémy, důležitá. Od gum na autě tak neočkávám nájezd 40kkm+

      1. Nevím jak vás, ale mě docela nasere když mi elektronika za 10-20k odejde měsíc po záruce. Pro mě tohle spotřebka není.
        Pamatuju časy že i v téhle cenové kategorii vydržely věci 15 let. Třeba dnes se tiskárna se sotva dožívá konce záruky a u noťasu za 20 mi po půl roce odešla obrazovka.
        Přitom prastarou lacinou mp3 mám přes 10 let.Ale to byla doba před-RoHsová (trochu mi to připadá, jako kdyby se člověk doby železné vrátil zpátky k odlévání bronzu a považoval to za pokrok)

        1. Jenže je zase potřeba spáchat onu trojčlenku.
          Medián 2004 ……. Elektronika 10-20k
          Medián 2019 …….. Elektronika ?!?!
          A nejde jenom o ten medián. Ona i složená inflace za 15 let udělá hodně.

          U aut je to skvěle vidět. Táta si kupoval jedničkovýho Supa, hned jak šel do výroby. Platil nějakých 1,2, dostal 1.9TDI, kožený sesle a nějaký audio. Co to je za rok? 2002-2003? Tak nějak.
          Když do škodovky půjdeš dneska, dostaneš za 1,2 L&K dvoulitrovej benzín s 206kw, teď už jenom 200kw teda, emise no. Nebo můžeš jít k VW a dostaneš pořád za 1,2 176kw čtyřválec bikurvo.

          Těch „1,2“ je v dnešních penězích daleko míň, kratší dobu na to vyděláváš (ať seš prakticky kdokoliv, všichni šli za těch 15 let platama nahoru, kdo ne, tak něco asi posral) a zároveň dostáváš výkonější a vybavenější auto. To přece nedává smysl. Ta úspora musela někam jít. Jasně, něco málo můžou bejt efektivnější výrobní procesy a realizovaná úspora, ale část je prostě normální omrdávka kvality a počítá se s tím, že holt ušetříš na nákupu, ale nasereš to do servisu nebo holt musíš auto měnit častějc. Je to vývoj, nemusí se každému líbit, ale ekonomika šlape dál.

          Nebo telefony. Za mediánovej plat si koupíš šmatlafoun s jabkem, fotíš super, seš na netu furt, tři prdele appek (…). Co by sis koupil za medián před 15 let? Cihlu na volání?

          1. Před 15 lety? Třeba Nokiu 7710? https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_7710 Případně standardnější telefoun, 6630 https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_6630 Přesně před 15 lety, tj. v lednu, byl dostupnej 6600 https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_6600

              1. jinak jsem byl vlastnikem (kdysi 1998 ? jsem mel i Motorola StarTac)

                https://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Advantage_X7500

                (2007) coz byla takova labuti pisen pred prichodem nove ery dotykacu, ale byl to skvely strojek ovladal se stylusem, mel jsem v tom windows mobile 6, prijemne se ovladalo, byla na to spousta aplikaci v te dobe …

    2. Je to pojištění, což je segment, kde omrdávají všichni eště řádově víc. Když se to vysere po čtyřech letech, tak co jako myslíš, že dostaneš? Při amortizaci třeba 50 % ročně čtvrtej rok šestnáctinu a kopanec do prdele…skutečnou ZÁRUKU nabízí zpravidla jen tier 1 integrátoři (a pár dalších) a to obvykle s balíkama NBD/ND servisů.

    3. Doplňkové pojištění je kravina.
      Každé pojištění je kalkulováno tak, aby na něm vydělal především pojišťovna/obchodník. Nikoli zákazník.

      U (levné) spotřební elektroniky dnes nikdo nečeká že vydrží 20+ let. Kdo by dnes chtěl 20 let starý telefon, laptop nebo TV?

      Osobně musím říct, že za asi 20 let co kupuju eltroniku se mi nestalo, že by něco „odešlo měsíc po záruce“. Za celou tu dobu jsem reklamoval 1 odpálenou GPU, 1 PC zdroj a laptop (displej+HDD) – vše v záruce.
      To jsou ale problémy co se v zásadě stávají spíš náhodně.

      Myslím že hlavní prblém je, že většina lidí se k elektronice chová jako dobytek – vystavují ji vlhku, velkému střídání teplot, mechanickému poškození atd. Naprostá většina elektroniky (jako laptopy, PC, telefony) kterou mám mi vydržela 5-10 let i víc. Drtivou většinou jsem přestal používat jen proto, že morálně zastarala, ne proto, že by mechanicky odešla.

      Taky je to o tom nekupovat úplně to nejlevnější v kategorii. Mám sluchátka Sennheiser za 4000,- asi 5 let a jsou prakticky jako nová, nevidím důvod, proč by neměla vydržet dalších 10-15+ let. A většina lidí si radši co rok/dva kupuje nějaké shity za 500,- Telefon mám po 15 letech asi 3.

      1. Nebuď demagog. Každé pojištění je počítáno tak, aby pojišťovna vydělala na celém kmeni pojištěných. A cílem pojištění pro zákazníka není vydělat, ale ochránit se před rizikem.
        Ostatně to sám dokazuješ, sám píšeš o závadách tedy se prokazatelně dějí, místo komerční pojistky máš ale pojistku v podobě zákona a záruční doby a i to máš zakalkulováno v ceně (výrobce počítá, že se mu zmetky vrátí tedy to musí započítat do ceny všech vyrobených produktů. aby vydělal). Platíš si tedy pojištění a ani o tom nevíš.

      2. Doplňové pojištění není charita, to je jasné. Není to ale ani kravina. Záleží na tom, kde máte hranici „ok, už to mělo odžito, kupuju další“ vs. „Kua, to zas budu muset vytáhnout prachy, kde na to vzít a nekrást“. Prodloužená záruka má smysl u bílé techniky (myčky, pračky, sušičky), zvlášť když jste například rodina s malýma děckama, pojištění krádeže a rozbití pak u lepších mobilů, čteček, a pokud hodně cestujete a máte v tom kšeft, taktřeba i u foťáků a objektivů.

  7. Nakupoval jsem v Alzasoft ještě v době kdy v budově naproti tržnici seděl majitel ve sklepě a vybavoval objednávky. Za ty roky jsem odebral bez problémů zboží za cca 30mil kč. Problém byl jen dvakrát s reklamací.

    Po letech jsem byl teď osobně v Holešovicích a čuměl jak se tam vše změnilo. Koupil jsem si OLEDku za kilo a málem ji tam pašákovi nechal, protože snaha prodat doplňující záruku za asi 7tis byla za úsnosnou hranicí. Nejdřív přítelský přístup, pak poučování, citové vydírání a nakonec argonace. Skoro jsem na toho kokota napsal stížnost. :-)

  8. Chtěl bych jen vyřídit odpovědným lidem v Alze:
    ještě jsem si u Vás nekoupil ani šroubek a asi nikdy nekoupím.
    Vina je jen a pouze ve Vaši agresivní reklamě.
    A hlavně v tom zkurveném zeleném zmrdovi.
    Asi jsem divný, ale už jiný nebudu.

  9. Já už uvažoval o tom, že bych přispěl do kasičky, kdyby původce toho zelenýho zmrda někdo vypnul.
    Připadá mi to jako omezování osobní svobody, když to musím před nějakým sportovním šotem nechat proběhnout celé.
    Vím, že to Alza má nějak zaplacené, ale přispěl bych. Někdo je třeba v posledním stádiu při nějakém karcinomu, že….
    Jinak doma nechávám domácí zvířátka dožívat do přirozené smrti a jsem plachý člověk.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017