Jak jsem poprvé v životě nešel k volbám - zpět na článek

Počet komentářů: 378

  1. Za prezidenta jsem nechtěl ani Zemana ani Drahoše, tak jsem se rozhodl že k 2. kolu nepůjdu, proč si dělat násilí že. Pak se mi to během sobotního dopoledne nějak rozleželo v hlavě, a šel jsem to hodit želému. Ze dvou důvodů: při kladení věnců by přece jen vypadal reprezentativněji než zemák, který už je za horizontem. A za druhé zkomplikovat život Burešovi. To že nakonec vyhrál Zeman mě tedy vůbec nemrzí. Aspoň bude zábava sledovat protažené ksichty pražskokavárenských netáhel. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu show Jana Krause :)

    1. Mohl bych se zeptat, z jakého důvodu je ke slovu „kavárna“ v drtivé většině případů připojováno i slovo „pražská“? Mám to chápat tak, že v ostatních částech republiky (dobrá, přece jen asi spíše ve městech, chcete-li) se přechytřelí rádobyintelektuálové a příznivci zbožštělého dramatika VH nevyskytují? Jen za poslední měsíc jsem o „kavárně“ četl či slyšel nesčetněkrát a ono místní určení chybělo skutečně málokdy. Až to na mě dělá dojem, že ta kavárna je jen zástěrka a ve skutečnosti jde spoustě kritiků o Prahu jako takovou…

      1. Muj dojem je, ze „prazska“ je prave proto, ze je to alma mater zmrdu. Nebudeme si nic nalhavat, v Praze se toci klikou teto zeme.

        1. Jo, točí, to bezesporu. Otázkou je, jestli všichni ti zmrdi jsou z Prahy nebo se do ní stahujou ze všech koutů země. S hodnocením Krause souhlas, toho jsem měl docela rád jako dětskýho herce, pro tu jeho frackovitost a přidrzlost. Ale kdyby mě chtěl někdo mučit, stačilo by mi pustit jeho „show“ a vyklopil bych všechno, doslova…

          1. Když naposledy jeden prazskej zelenej kavárník zavítal k nám do Brna, tak dostal s hostitelem skoro do držky. Ale bylo to v hospodě, nikoli v kavárně.

            1. No vida – zrovna osoba hostitele je výborným příkladem, že zmrdi se nevyskatují pouze a jen v Praze. Škoda jen, že je v tý hospodě tenkrát opravdu nezmuchlali…

    2. Kraus je zrovna jeden ze zmrdu, ktereho fakt nemusim. Jeste pred par lety jsem mu ty jeho onemanshow docela zral, ale postupne jsem vystrizlivel. Je to vychcanej hajzlik bez moralky, kterej do druhych se sere, ale sam se chova jako hovado.

  2. Pořád mi tu nikdo smysluplně neodpověděl na argument, že s ISIS si neporadila ani syrská ani irácká armáda vyzbrojená tanky a dalšími těžkými zbraněmi, tak co chcete dělat se srandovními poloautomatickými flintičkami? Přitom policie ve švédsku a dalších zemích nezvládá situaci s krimigrantskými gangy, ale zato pilně pronásledují sedmdesátileté „hatery“ na facebooku a twitteru.

    Což mi připomnělo, že tu do Zemana kopali i zastánci co největšího ozbrojení populace, ikdyž Zeman byl jediný z politiků, kteřý držení zbraní bezúhonnými občany doopravdy podporuje a to tak, že nechal svoji manželku udělat zbroják a pořídit revolver. Přesto tu někteří blábolili jak ho nesnáší. Přítom Drahoš by jim nechal sebrat i kuchyňské nože a šroubováky, jak by horlivě a aktivně plnil bruselské odzbrojovací směrnice.

    1. Normálně. Zamíříš, nadechneš-vydechneš a zmáčkneš spoušt. Z kopce míříš trochu níž, když fouká tak trochu do větru a když cíl běží tak tam kam si pro to doběhne. Střelba islámistům do palic prokazatelně funguje. Jestli chceš můžeš to vyzkoušet i na té svojí, ale reference jsou dobrý a stížnosti nejsou.

    2. Přesně tak.
      Nicméně si nejsem jistý, jestli Zeman dokáže zabránit přijetí bruselské odzbrojovací směrnice, na jejíž implementaci už (tuším) naše MV horlivě pracuje.
      Možná to nepodepíše (to bych si ho snad začal i vážit), ale ti lokajové v PS ho pak stejně přehlasujou.
      Každopádně pan Falešná brýle by se tetelil blahem, aby to podepsal.

      1. Levnos by podepsal i cistej papir bez potisku, kdyby se mu reklo, ze vsechno je v souladu s hodnotami EU.

        Nicmene, Zeman to samozrejme nezachrani. Kdyz mame v Senatu suliny, tezko muzeme cekat spaseni z Hradu.

        Soucasna smernice to posere hlavne lidem, kteri ZP puvodne vubec nepotrebovali. Jako vetsi problem spis uz dneska vidim to, co EU prinese po nejakych peti letech, az bude delat analyzu prinosu teto smernice. Analyza ukaze, ze se vlastne stalo uplny hovno, auta bouraji porad stejne a teroristi porad delaji bordel. Takze co, Kefalin? No utahneme zase srouby. To by kurva bylo, aby se nakonec ti vsichni, co fuj fuj zbrane maji, neodzbrojili. A az budou bez krochen, tak pak uz bude jedno, ze to nemelo na nic vliv.

        Ze IS je vyzbrojovana „omylem“ nasimi spojenci v NATO tou nejtezsi technikou doma, je jedna vec. Tady bych to spise videl prave na ty bombicky a bouchacky. Proto je obrana „flintickama“ docela mozna a ucinna. Porad lepsi poloautomat, nez skandovat „mame hovno v ruce“.

        1. Je to smutné, ale je to tak.
          Oni to ani nezatajují, že tuším po dvou letech chtějí tu směrnici znovu „revidovat“ – a ukrojit další kolečko salámu.
          Konečným cílem nastupujícího neomarxistického režimu je samozřejmě totální odzbrojení všech občanů. Stejné jako za režimu nacistů a komunistů.
          Tohle byla jen první vlaštovka, taková sonda, jak budou lidi na osekávání práv reagovat. Dokonce i toto sami veřejně přiznali!

          Člověk musí holt myslet dopředu – krumpáč, lopata, plastové boxy.. Jako při nástupu Hitlera a pak těch rudých.
          Ono to není žádná věda – historie se neustále opakuje, stačí si něco přečíst a člověk už ví co a jak..

  3. Já taky poprvé v životě nevolil. Cestou k urně mi došel benzín.

    1. Já nevolil, protože už seru na volbu menšího zla. Už jsem z toho vyrostl. Volím tak, abych si udržel vnitřní integritu.

      1. Volit neni povinnost. A kdokoli se z toho povinnost snazi udelat (coz mimochodem navrhoval i Z-man), je curak.

        Ja to ale beru tak, ze chci mit ciste svedomi, ze jsem se na to nevysral a proste jednu stranu podporil.

        1. A Zeman navrhoval účast, ne volbu. Tj zastavíte se v místní škole, nebo jako u nás v knihovně, pozdravíte tu skupinku sousedů důchodového věku, co se tam tísní kolem kamínek značky petra, pančto jinak se do toho baráku nechodí, prohodíte něco o tom, že letos je ta zima špatná a na stromech jsou už pupeny, a že to v dubnu všechno zmrzne, jdete za plentu a hodíte tam prázdnou obálku…

          1. Dejme tomu, že bych tu variantu s prázdnou obálkou jako legitimní možností ještě uměl pochopit, ale principiálně je povinnost v tomto směru imho kravina.

            1. Chápal bych to tak, že:
              //nepovninné volby
              suma voličů = (voliči co volí + voliči co nevolí_1)
              //povinné volby
              summa prázdných obálek < voliči co nevolí_1
              Tedy část pasivních nevoličů by se rozpadla na pasivní voliče a aktivní nevoliče.
              Odpadnul by element typu po mne potopa…a s..u na všechno.

          2. TVL, krokodyle.
            A ono by to pri zachovani tajnosti volby slo udelat jinak???

            1. Přesně jaký smysl má tajná volba?

              Podle mne je to jen a jenom další zředění osobní odpovědnosti za volbu. A to je strašně špatně.

              Poznámka: povinné volby považuji za hovadinu. Podle mne (by především vůbec neměly žádné volby být, neboť demokracie je mor; ale když už je máme, pak) mají být nepovinné a veřejné.

                1. Kluci já bych to nepodceňoval.
                  Ty seznamy kdo chodí někde budou.
                  Až se vytáhnou jako to nevinné sčítání lidu na židy, jde z toho dělat různé závěry.
                  Tak mě připadá třeba fajn nápad odečíst si za účast u voleb třeba litr na hlavu z daní.

                  1. Za neúčast! A ne slevu, ale vratku, nepodléhající zápočtu ani exekuci :-)

                  2. Dokud nemas naparovane jmeno volice se jmenem kandidata, je ten glejt imho nahovno. Danove zvyhodneni by melo smysl u verejneho hlasovani, jinak tam budes mit fury prazdnych, nebo jinak neplatnych obalek.

                    A kdyz das hlasovani verejne, pak ano, muzes tu mit nove scitani Zidu, o tom zadna. Za stavajiciho systemu je to problem. Ale porad mi vychazi, ze je to unosne risiko. Pokud si pro tebe budou chtit prijit, tak te seberou treba za clenstvi ve vcelarskem klubu.

                    1. Nemůžu o sobě prohlásit, že bych byl příznivcem veřejného hlasování, ale kdyby bylo, tak jedna věc by mě zajímala.
                      Množina těch, kteří byli ochotní poslat Zemanovi na transparentní účet halíř se sprostým dopisem a pak ho ve druhém kole volili. :-)

                    2. Chodil k volbám?
                      Furt?
                      Ten je podezřelej!
                      Ten půjde k lopatě!

                    3. Kdyby bylo někde napárováno Jméno voliče – volba v jakýchkoliv volbách/referendu, tak by ti druhej den po volbách stálo pod voknem Hitlerjug… teda Národní front…. teda skupina levicových aktivistů živená z tvých daní a vyřvávala by na Tebe, jakej si lůrz, krypl, důchodce, fašoun, komouš (doplň si sám) a nedala by ti pokoj, dokud bys svůj postoj patřičně nepřehodnotil. No a pokud bys tak v následujících volbách neučinil, tak až se časem opět ustanoví konečné řešení žid… teda odstranění buržoazních živ… eh. teda distribuce nesnášenlivých spoluobčanů tam, kde nebudou kazit slušným občanům Evropské hodnoty, tak by byl k dispozici seznam, podle kterého by se v každé obci jelo shora.

                    4. V situaci, kdy je tomu už tak, jak popisujete, tajnost voleb lautr ničemu a lautr nijak nepomůže.

                      V situaci, kdy to takhle daleko ještě nedošlo, je tajná volba kontraproduktivní, a fakticky napomáhá tomu, aby situace z minulého odstavce nastala co nejdříve.

                  3. U voleb do Směmovny strana dostane od státu tuším 100 Kč, pokud přeleze 1,5%.

                    Mě by se velmi líbilo, kdyby těch 100 Kč dostal do ruky jeden každý volič a bylo by na něm, jestli si ji nechá, nebo ji odevzdá ve volební místnosti. Jsem si jist, že by volby dopadaly úplně jinak.

                    1. Ještě mnohem lepší by bylo, kdyby tu částku volič nedostal, ale vytáhl (nebo nevytáhl, nechce-li) z vlastní kapsy.

                      Už jsme to tu několikrát probírali podrobně, spolu s jinými variantami censu. Obecně je shoda, že tato by patřila mezi ty relativně nejlepší, jakkoli já osobně mám za to, že ještě lepší je census založený na vlastnictví pozemků — ten se velmi dobře osvědčil i historicky.

                      Každopádně problém je v tom, že census (stejně jako cokoli jiného smysluplného) ve všeobecné demokracii neprosadíte, protože kapři si rybník…

                    2. Census beru, ale proč zrovna atavisticky adorovat nějaký kus hlíny a kamení mi furt hlava nebere.
                      Ale jo, už to tady, tj. v diskuzi, párkrát bylo.

                    3. Protože to funguje.

                      Otázka proč to funguje (lépe než jiné varianty) je samozřejmě otevřená; třeba proto, že vzít si s sebou kus hlíny a kamení a fouknout je přec jen trochu obtížnější, než učinit totéž s odpovídajícím majetkem ve zlatě, a proto je pocit odpovědnosti za tuto zem vyšší. Nebo třeba proto, že z různých důvodů (nesouvisících s minulou větou) jen jednoduše vlastnictví půdy s odpovědností koreluje. Nebo je trik někde jinde a důvody jsou ještě docela odlišné; kdo ví.

                    4. Nemyslím, že například slušnost, odpovědnost a hlavně absence touhy řídit, nebo alespoň prudit ostatní nějak joooo souvisí s vlastnictvím půdy. A to samozřejmě pomíjím technikálie jako kolik by té půdy člověk musel nejméně vlastnit, jaké, zda sám či i jako spoluvlastník a podobně.
                      Jak říkám, já to považuji za překonaný atavismus … podobně třeba jako vázat měnu na jednu komoditu … ale každému dle jeho libosti, stejně to nehrozí.

                    5. Re: Hans-Paul
                      29.1.2018 v 23:01

                      No… ono neni az tak spatny vlastnit kus te hliny a kameni, si myslim. Ted jsem byl v nedeli na maskarnim a pokecal se sousedkou. Po dedovi zdedila 180 ha luk a cca 50 ha lesu. Louky pachtuje, protoze jsme v horach v prirodnim parku a pachtyr je ma v ekorezimu, bere dotaci 14tKc/ha, takze ji dava na ruku 3500 Kc/ha rocne. K tomu si delaji prorizku lesu na otop a sem-tam proda nejakou kulatinu. Mesicne se jim doma sejde celkem zhruba kilo, pricemz maji svoje maso i zeleninu (zahumenek 50 aru), naklady minimalni. Nemyslim si, ze ta hlina a kameni jsou uplne nahovno.

                    6. Na hovno nejsou rozhodně. Ale … zase se s tím blbě někam zdrhá … jak už pár generací našich předků zjistilo. Ono všechno má svý …

                    7. Re: Hans-Paul
                      30.1.2018 v 18:17

                      To bezpochyby. Dobremu hospodari ovsem umi vydelat i na to, s cim se zdrha lepe.

                      Pevne doufam, ze ani ja, ani moje potomstvo nikdy zdrhat nebude muset. Je sice krasna myslenka vzit hromove hole a vycistit Augliasuv chlev, ale priznejme si, ze dnesni zmrdi uz jsou tak mazani, ze to nenechaji dojit do faze, kdy si nemala cast naroda rekne „tak a dost“. Takze az ta nemala cast naroda zjisti, ze voda uz vre, bude tak nejak pozde. To chapu.

                    8. Mam trosku obavu, ze tim by se jen zjednodusila predvolebni kampan pro ty lobby, ktere maji dost penez.

              1. To jste schopen napsat za střízliva nebo ta čtvrtá ranní ohlašovala checkování mailů po prochlastané noci?

                Tajná volba má smysl v tom, že když nevolíte jak média chtějí, nikdo Vás nevyhazuje z práce. Asi jste teď málo v kontaktu s USA, ale je mi divné, že neznám ani jednoho Amíka, který volil Trumpa. Nikdo se k tomu nepřizná a kdyby byla volba veřejná, tak Trump nevyhraje (nikdo by si nedovolil to tam hodit bílému supremacistovi, šovinistovi a já nevím čím vším ještě je). Taky neznám nikoho, kdo nesouhlasí s #MeeToo, ze stejného důvodu.

                Stejně tak by u nás dost možná nevyhrál Zeman. Mě osobně by to bylo fuk, ale z místních diskusí tak nějak vnímám jeho zvolení jako výhru. Spousta těch, co to šla „hodit na truc“ by nejspíš buď nešla, nebo si ten truc odpustila, pokud by to všichni v okolí viděli. Třeba moje sociální bublina bez výjimky brala jako povinnost volbu „proti Zemanovi“. Drahoše nevolil nikdo z nich, ale všichni mu to hodili „proti Zemanovi“. Kolik lidí by v takové situaci skutečně pro Zemana zvedlo ruku? Přece nepůjdou proti všem kolegům a neoznačkují se jako „voliči Babiše a proruští agenti“. Přitom výsledek byl těsný, takže v případě veřejné volby bych si vsadil na Drahoše.

        2. Sysop: tohle je pro mě docela záhada – fakt to lze hodit Zemanovi s pocitem čistého svědomí?

          1. Jsem chlap a musim se umet rozhodnout. Srac k volbam nejde i kdyz muze a snazi se namlouvat si, ze tim je vlastne z obliga.

            Takze vybrat jsem musel. A vybral jsem, dle meho nazoru, mensi zlo.

            1. Sysop: dle u Tebe dost křečovité snahy stylizovat se do lepšího a dle toho, že jsi neodpověděl na otázku soudím, že to skutečně nelze a je to vidět. Neboj, za projevení vlastního názoru nejsem urážen poprvé a časem si to třeba i přiznáš (mě se pak omlouvat netřeba, v klidu).

              1. ? Vubec nevim, o cem pises, sorry jako. Ptal ses, jestli mu to lze hodit s pocitem cisteho svedomi. Jestli to chces polopaticky, pak ANO, MAM CISTE SVEDOMI. Jak to maji druzi, je mi celkem u prdele.

          2. Sysop nejsu, ale za mne … ano, lze.

    2. To jste ale klidně mohl zkusit zapálit i bez něj; je tam samý papír, myslím, že by to šlo.

      1. …kdyby k tomu prohlasil, ze je to jeho demonstrativni vyjadreni postoje, tak by mozna ani nebyl popotahovan.

  4. Ja to hodil Zemanovi, protože mediální masáž například na centrum.cz se zcela vymkla kontrole. Aktivisté maskovaní za novináře se snažili tak, že už jim samým to maskování začalo vadit. A dorazila to DVTV když se navážela do jednoho z kandidátů. Problém spousty lidí (zde ses spíš nevyskytují) je ten, že si myslí, že k diktatuře je potřeba děda v uniformě s fajfkou. No a dnes to už neplatí.

    1. Presstituti to posrali, protoze ze Z-mana udelali mucednika.

      1. Yo. Ale oni už to jinak neumí a být umírnění a nedělat z jednoho vola a z druhého anděla jim nejde. No a když se o něčem už dost dlouho vytrvale říká, že je to bíle a ono je to šedivé, protože z principu nic není bílé tak neplatí, že stokrát opakovaná lež je pravdou ale stokrát se opakujícímu lháři už nikdo nevěří. Zaplať pán Bůh ať už Vatikánskou lirou, nebo bitcoinem.

        1. Tak jak to bylo s tim Velebou? Kopali do nej neznami telepati, nebo proc nemohl odpovedet?

          1. Heleďte, já vlastně nevím. Neviděl jsem to, jednak z časových důvodů a druhak aby mi nerostl krevní tlak. Ale obecně si dovedu přestavit následující situaci: Přijdu na „rozhovor“. Předem vím, že druhá strana není neutrální. Přesto se rozhodnu riskovat a jít tam. Potom vidím, že způsob, kterým kladou otázky je tak tendenční, že předem odhadnu, že ať odpovím jakkoliv, překroutí to a vyzní to úplně jinak, než to je. Chytnou se marginálií, nafouknout je, asociují s něčím tak, že to vytváří dojem něčeho co není, nějaký blábol typu: „Když jste seděli v té kavárně a povídali jste si tak do kavárny „náhodou“ přišel pan X, známý obchodník s vejci. Přijde vám to normální?“ Pochopíte, že vysvětlovat cokoliv je zbytečné, jim nejde o řekněme pravdu, oni jen rybaří, aby vás mohli za něco chytit. A při dobré snaze něco vysvětlit se zamotáte mnohem víc. To se v debatách nemá dělat, protože debata není rozhovor, cílem debaty je intelektuálně přechytračit protivníka i za cenu řečnických faulů a podobných nástrojů. takže, protože mu to došlo v průběhu rozhovoru, tak toho prostě měl dost a nechal toho. Nepřijde mi to nepochopitelné. No a oni fakticky popsali, že nebyl schopen vysvětlit a odešel. Prostě demagogii dali do titulku. A už se to veze.

            1. Aha.
              Tak prostě nejde říct, náš spolek PMZ sídlí tam a tam, máme tam na 0.2 úvazku jednu bábu důchodkyni nebo světě div se nějakou ZTP.
              Prachy jsme dostali od firem XYZ které dosahují desetimilionových zisků a MZ je jim sympatický.
              Ano je pravda, že firma X s námi byla v Číně a její management má dojem, že k tomu kontraktu s vývarem v řádech desítek mega přispěl i MZ.
              Firma Y s MZ nikde nebyla, ale její majitel má prostě MZ rád.
              Firma Z je bývalou firmou pana kancléře a rádi bychom, aby si to ještě 5 let na Hradě s Alex užil.

              1. No, neříkám, že to nejde. Ale když někdo naběhne k Okamurovi a položí mu otázku kterou mu položil v momentě ve volebním štábu (a to je mi Okamura v zásadě jedno), nebo vytáhne 40 let starou fotku na FR Čecha, kde je navíc ještě někdo, kdo se nemůže bránit, protože je po smrti… Vzpomněl jsem si na knihu V soukolí okřídleného šípu, možná jste četl, kde podobná „kompromitujcí“ fotografie putovala v kádrové složce autora jak dlouho, aby mu to nakonec po 40 letech ukázali. Metody se nemění.
                Takže bych nesoudil, nebyl jsem tam, prostě tam to není souboj idejí, tam jsou to kádrováci.

                Jediný, koho jsem tam viděl obstát se ctí byl v poslední době Klaus mladší.

                1. šmarjá, jsme v zemi kde na premiéra aspiruje estébák a na Hradě sedí opakovaně soudně uznaný lhář a bývalý člen KSČ. Vážně si myslíš že nějaká fotka někoho stojícího ve frontě na Antichartu někoho zkompromituje? Notabene takovýho exota jako je F. R. Čech? Zvlášť když to, že to Ringo podepsal se ví už 40 let, protože ten seznam vyšel v novinách už v roce 1977? Navíc Anticharta nikoho nezajímá a nikdy nezajímala, možná tak Rejžka. Ostatní ví, že nepodepsání znemanlo prefesní likvidaci na pěknejch pár let.
                  Nad čím se lidi pozastavujou a z čeho si dělaj prdel jsou akorát ty Ringovy trapný výmluvy. „nic jsem nepodepsal“ „Držel jsm pero ale nepodepsal.“ „Podepsal to za mě Schellinger“. Kdyby místo toho řek „Podepsla jsem to, prootže jsem nechtěl k lopatě. vy byste udělali to samý. Nazdar“, tak to nikdo nerozmazává.

                  1. Tak já slyšel jednoho říkat, kouřil jsem trávu, ale nešlukoval.
                    A taky neměl sex, jen mu byl kouřen penis.

                  2. Ale já si to vůbec nemyslím. Jediné, co tu tvrdím, je že to není novinářský rozhovor, že to je debata, kde je ve scénáři napsáno, kdo bude poražený a jak bude poražený.
                    Anticharta, prosím Vás…

                    Jenom chci říci, že účel světí prostředky a takový rozhovor rozhodně není žádné potěšení, možná tak (zamlada) pro Zemana, ten schroustal i Sládka což byl docela zdatný rétor, neblahé paměti.

                    On totiž – a teď odbočuju – Zeman bodrého prostořekého pána jen hraje. Ve skutečnosti je to chytrý a pragmatický analytik, velice schopná hlava. Jenže nějak navenek vycítil, že mnoha lidem ta prostořekost imponuje a prostě když si najde někoho kdo není autentický a nemá na tu diskusi s ním prostě…no, jak to říci… výkonnost procesoru a velikost databáze & navíc není dostatečně pokorný, aby to nahlédl, tak ho s potěšením vykoupe.

                    Časem se z toho stala zkratka a upadá to. Asi už ani jeho to nebaví a už ho nic nepřekvapí.

    2. U té DVTV myslíte ten rozhovor s Velebou? Tam se mi líbilo, jak postupovali přesně dle Dfensovy příručky boje se zmrdy – pokládáme jasné a konkrétní otázky. ;)

      1. Asi jako když tam Ringo čech držel tužku na fotce, ale nepodepsal. Že to těm lidem nevadí, udělat ze sebe veřejně takovýho trotla.

        1. na svým webu to potom komentoval:

          „A na závěr taky jednu nepříjemnou věc. Pozvala mě Drtinová do svého programu DVTV. Tak jsem tam šel. Čekal jsem seriózní předvolební debatu, kde budu vyprávět svůj program, co chci dělat, jak to budu dělat, budeme mluvit o politice. Ale ona na mě vytáhla takovou podpásovku, takový svinstvo, že jsem podepsal Antichartu se Schelingerem a že jsem lhář. A ukázala mi dokonce fotku, na který já držím v ruce pero a stojím u stolu. Úplně mě s tím vyvedla z míry. Mě taková sviňárna tak rozzlobila, říkám: „Vždyť je to, slečno, už 40 let stará věc. Tisíckrát jste to omleli, tisíckrát jsem řekl, že jsme Jirka a já zdrhli. Nepodepsali jsme nic. Ta fotka, ta je z prezentace, slečno, když jsme přišli. Proto stojíme všichni kolem toho stolu a podepisujeme prezentaci.“ Umíte si představit Schelingera jak podepisuje takový pro komunisty významný dokument s cigárem v ruce? Úplně mě to rozladilo. Zkazila mi náladu na dva dny. Někdo si to objednal, někdo chtěl přibrzdit Ringa před volbama. A protože praskne všechno, tak se jednou dozvím i tohle a běda ti, jedubabo! Přijde den, zúčtujem spolu!“

          shodil se pěkně, jen co je pravda….ale jeho knížky mám všechny a případné další si taky pořídím, přece jen „pinďoura bys chtěla velikýho, ale kozy nemáš“, to je perla perel:) (i když tohle myslím zrovna nenapsal, uvedl to v jednom rozhovoru jako motto své knihy)

    3. A to asi nejste jediný. Tady na tom serveru, kde se každý druhý ohání tím, že odhlásil TV a veškeré mediální sračky (bude-li důsledný, tak i na netu, jinak je to jen póza) nesleduje. A pic kozu do vazu, ty mediální sračky ho doběhnou a musí proti nim hlasovat.
      Já to hodil loutce, tedy Drahošovi, protože mi – například a samozřejmě ne jako jediný důvod – není jasné, proč by měl prezident jezdit do Ruska prodávat traktory. To už jsme tak zmagořili, že nám to přijde normální?

      1. To Zardik – ne myslel jsem Hanniga. Ale to byla jen jedna z kapek na krápníku, tahle „televize“ je cirkus. Zarniwup – kdyby kandidoval jiný předseda akademie, Zahradník, nebo Pačes, tak bych se nerozmýšlel. Ti byli viditelní (tj ne introverti) i bez pokusu o vstup do politiky. Drahoš, jakkoliv jinak si ho vážím, není a nebude politik, který by takovou funkci utáhl. Ono to je s tou akademií takové celkově neviditelné, schválně a bez gůglení – kdo jí předsedá nyní? Nevíte, že?

        1. Ne ne, jistěže nevím. Drahoš nebyl ani mým kandidátem prvního kola. Ale také nejsem přesvědčen, že by tu funkci Zeman táhnul. S tou squadrou okolo se tomu prostě nedá věřit.

      2. No s tím oháněním televizí – je to fakt problém – jak manželka v roce 2007 kvůli dětem zrušila televizi, tak, žijíc si jen v té šťastné bublině mých zájmů, jsem musel okolo Vánoc honem hledat, kdo je ten Drahoš, abych nebyl o Silvestru mezi kamarády v Prágru trapný jak dítě bez dotykáče. Holt buran. Ale u nás je krásně….. Nyní abych ty zde probírané scénky hledal v archivech.
        Ale ty traktory zase vidím raději, než se letět někam do USA nechat se pohladit od Bushe nebo letět do Brusele něco povinně podepsat.

        1. My televizi stále máme, ale děti, ehm, syn (21) o ní nejeví zájem asi od deseti let. Jo, s netem je to něco jiného.

        2. Krom toho, získal jsem pocit – možná mylný – že zrovna Zeman by se letěl do USA nechat i podrbat. :-)

      3. Jinak k těm traktorům: je mi jedno, kdo je prodává, jestli prezident, nebo obchodní zástupce. Pokud jste někdy obchodoval s cizinci, tak si brzy uvědomíte, že tam to může být jinak, než že se tam vypraví delegace složená z obchodních zástupců. Prostě je to tak. Rusko je asi jeden z případů, kde to tak je.

        1. V tom případě si volíme obchodního zástupce a ne prezidenta.

          1. Svým způsobem máte pravdu.
            Stane se, že přijede-li projednat zakázku velkého rozsahu delegace s prezidentem a jiná bez něho, je jednání rozdílné, přestože prezident o konkrétních bodech zakázky nejedná vůbec.
            V menším měřítku to vypadá stejně. První otázka ministrova tajemníka je, proč nepřijel primátor, s následně vyslovenou obavou, že k jednání nedojde. I když se jedná o čistě technickou prezentaci. Jistě v ČR to chodí možná jinak.

            1. Tak, řekl jste to lépe než já.

        2. Konkretne v Rusku je velmi dulezite, kdo zakazku dojednaval. A prave proto, ze Rusove maji na prezidenta uplne jiny nazor, nez treba my, tak tam to hraje obrovskou roli. Je to jedna z veci, kterou maji Rusove a obcane USA podobnou – prezident je pro ne dost velka modla (tedy – ta funkce jako takova).

          1. Japonsko je dle mé zkušenosti také specifické…tam je to dokonce tak, že Ti služebně mladší (většinou i fyzicky) ani neodpoví na otázku při jednání položenou, dokud k tomu nedá ten jejich senior nějaký pokyn. Zažil jsem to jednou při jednání. Mladí uměli plynule anglicky ale manažer uměl jen japonsky. Takže když jsme položili otázku, tak jí mladší přeložil a pak bylo ticho, snad 5 minut. Mysleli jsme, že se zasekla telekonference, protoože se ani moc nehýbali. Potom se starší jakoby nadechnul a řekl jedno slovo, spíš citoslovce. Mladší ožil a začal: Ishi-san chtěl říci, že… a následovala čtvrthodinová řeč…
            Tehdy se ke mně naklonil kolega (nebylo to v Čechách) a polohlasem pronesl: We are not on the same page, they are in different library….

  5. Ad brýle. Tuhle situaci znají lidé po operaci očí. Drahoš je nosí kvůli tikům. Ja si dva měsíce po operaci sahal na nos a nasazoval si neexistující brýle a nemohl se toho zbavit. Ve společnosti to vypadá rušivě, takže je jednodušší si brát nedioptrické brýle. On nosí brýle celý život, tak se mu nedivím. Já o tom uvažoval také, a to jsem je nosil pouze 10 let.

    1. Pri debate na CT bylo zcela jasne videt, jak Levnosovi nesymetricky povoluji oblicejove svaly v zavislosti na stresu, ktery tam mel. Evidentne ten clovek sahal po necem, co bylo nad ramec jeho nervovych schopnosti. Byla to i jedna z veci, proc jeho ne. Kdyby mel jednat v trosku napjatejsi atmosfere a bez sluchatka, tak to proste neda. Cely zivot stravil v akademii, kde tise seda prach a jen chodil zebrat o granty ke kaficku s potentaty. Ted by si mel treba stoupnout pred novinare, kteri ho budou za neco cupovat?

      Ty bryle jsou jedna z tech veci. Jednak verim tomu, ze mu nekdo poradil, at je ma, protoze prozapadne orientovany clovek prece dobre vi, ze kdo je moudry, ma bryle, vsak jsou toho plne filmy. A druhak verim tomu, ze zvyk je zelezna kosile a absence bryli by mohla rozhodit jeho dusevni rovnovahu.

      1. hele, jak je to s těma Drahošovejma brejlema? Zemanovci tvrděj že jsou falešný a jenom kvůli image, ale co proběhly médii Drahošovy fotky z mládí, tak je na fotkách s brejlema už někdy ve dvaceti. A pochybuju že by člověk ve dvaceti nosil dobrovolně falešný brejle.
        Neni to spíš tak, že by sice moh nosit čočky, ale že s brejlema vypadá líp tak je nosí?

        1. Puvodne nosil dioptricke bryle. On sam rekl, ze je po laserove korekci, po ktere vidi jako rys a bryle ze si nechal s nulkama, protoze mu to kdosi poradil kvuli image. To bylo na pocatku kampane. Ke konci kampane pak rikal, ze ty bryle nosi proto, ze jsou na nej takto lide zvykli.

          1. A je to ještě trochu jinak i když je to stejně jedno, protože tato lež je 100x opakovaná a tedy nevyvratitelná.
            Po korekci -10 dioptrií Vám vždy -0.5 ~ -0.75 zůstane.
            Plus nevyřešíte brýle na čtení leda nějakými multifokály.
            Myslím, že i tuto Zemanlüge JD podcenil.
            Když do něj MZ ryl, že on má 2 dioptrie na čtení, měl opáčil já měl 10 a za celý život jsem si na brýle zvykl a pořád je na čtení a řízení potřebuji a nestydím se za ně, narozdíl od Vás pane prezidente.

            1. Neopáčil. Já si myslím, že tenhle způsob boje je prostě mimo rozlišovací schopnosti JD. O brýlích se pochopitelně mluvilo i před debatami, stopro někdo JD řekl, že to MZ může v debatě použít, ale zbytečně. Tohle je prostě pro JD pod osou X, nedá se to naučit ve dvou lekcích. Kdyby MZ vytáhl, že má JD na sobě divný ponožky, vyšlo by to úplně nastejno.

            2. 0.5 dioptrie mám já. Nikdy jsem brejle nenosil a nemám pocit že bych je potřeboval, leda snad na střelnici. jenže..
              Doktorka mi řekla, že pokud bych ty brejle teď začal nosit, tak že bych si na ně rychle zvyknul a kdybych je sundal, tak že by mi to bez nich hodně vadilo. Takže chápu že nosí brejle i s půl dioptrií, když tahal okuláry celej život.

            3. Nie za by na tom zalezalo, ale tych zvyskovych 0.5 dioptrii mate odkial? Po laserovej korekcii 10 dioptrii pacient moze sice mat nejake problemy, ale zvyskove dioptrie bude mat len ked ich tam lekar umyselne necha. A na presbyopiu uz existuje riesenie tiez.

            4. V tom pripade Drahos lze. Jsem rad, ze jsem ho nevolil.

              Videl jsem OSOBNE debatu, kde prohlasil, ze VIDI JAKO RYS.

              1. tak to máš kliku že Zeman nikdy nelže. Jinak bys neměl koho volit :)

                1. Daschsmeister tvrdi, ze je to lez. Ze ji rekl sam Drahos, je jina ;-)

              2. Tvl jako kdyby Zeman nelhal. Zeman je 100x usvědčenej lhář, tak si zase zandej ten svuj hysterickej CAPSLOCK a hoď se do klidu.

                1. Hosi, ja jsem fklidu, jen jsem rad, ze nekdo prisel s novinkou a sice, ze Drahos lze. Mne by to ani ve snu nenapadlo. Ze lze Z-man, to samozrejme vim davno :-)

                  1. Pro mě je samozřejmě důležité kdo, jak a v čem lže. Zatímco u toho, jestli má dioptrické nebo nedioptoické brýle je mi to u prdele, u toho tvýho Zmrdmana bych našel opravdu dlouhou řádku lží, které byly naprosto nesmyslné a vadily. Hodně vadily.

                    1. Souhlas. Lhat je hnusny. Stejne tak je hnusny narknout ze lzi nekoho, kdo nelze. A ja si zrovna myslim, ze at je Drahos jakej chce, tak ale nelze.

                    2. Sysope Sysope
                      Místo linku to tu kopnu z Babišdnes celé:
                      Jak vůbec nesete, když se vás někdo třeba po stopadesáté zeptá, jak je to s tím, že nosíte brýle bez dioptrií? Na internetu si z vás kvůli nošení falešných brýlí dělají dost legraci…
                      Také už jsem si k tomu své řekl. Odmalička jsem byl krátkozraký, dotáhl jsem to až na minus deset dioptrií. Nevím, jestli si umíte představit, co to je. Když sundáte brýle, tak nevidíte vůbec. Při operaci šedého zákalu mi profesor Filipec, šéf kliniky Lexum, řekl, že mi tam mohou dát čočky. Ty by mi to sice nesrazily na nulu, ale byla by tam plus minus jedna dioptrie. Čili potřebuji brýle na řízení a třeba na čtení drobných textů. Toť vše. Kromě toho je manželka zvyklá mne vídat s brýlemi, tak nevím, proč to lidé pořád řeší. Už mě to ani nerozčiluje, spíš mi to připadá jako hloupý vtip.

                      V Lexumu dělala otcova žena a poskytli mi stejnou odpověď.
                      Už to s brejlemi -6 doklepu.
                      Možná v Kanadě u Wildcatů to umí opravit líp.
                      Ten doublething je ovšem fascinující pohled do myšlení voliče MZ.
                      Ten náš lže krásně, ale ten jejich lhát neumí a nesmí.

                    3. Dachsmeistere, Dachsmeistere… dole mas link na rozhovor, kde rekl, ze bryle jsou bez dioptrii a ze vidi jako rys.

                      Ze soudruh Drahos vyklada na ruznych mistech ruzne verze, za to ja nemuzu a fakt nemam cas hledat vsechny jeho debaty a skladat mozaiku jeho vyroku, kolik dioptrii ze to vlastne ma. Ze si sere do huby, neni muj problem.

                      A nikterak neresim, ze Z-man lze, jako kdyz tiskne, ostatne je to prezident nas vsech ;-)

                    4. Jo, takhle nějak prý to dělají policajti, doženou vás na lež o skutečnosti, kterou nepokládáte za podstatnou. Mnoho stránek zrovna tady na Dfens je o tom napsáno… Nejdřív jen všeobecně, jak se to začne opakovat a zpřesňovat, tak se najde nesrovnalost (komu co sakra záleží na pitomých brýlích?) – a lže, do huby si sere – do pekla s ním.

                    5. Mame po volbach, takze je to uplne wurst. Mrkni na vlakno. Shane se zeptal, ja mu odpovedel to, co sam Drahos rekl. Tim to pro mne zvadlo. Ze to Dachsmeister potreboval rozpitvat a u toho se ukazalo, ze Drahos mele pokazde jiny hovna, neni moje valka.

                  2. vono totiž co si budeme říkat, jsou věci, u kterých lže prostě skoro každý, že jo?

                    1. Sysop
                      nikdy.
                      Má ho strašně velkýho, až se ho Číňani na letišti a anály jeho partnerek obávají…

                    2. No… mel jsem te za rozumejsiho.

                    3. To bylo takové Zemanovské.
                      O.K. přes čáru, omlouvám se.

                    4. Beru. Ser na to pes.

              3. Tvl. brejle….

  6. Bohužel ,Zeman toho na bruselské půdě nevyjedná mnoho,ale může doma usměrňovat veřejné mínění a Merklové aspoň svůj negativní postoj k migraci řekl,v OSN taky řečnil na toto téma,ale ono je to stejně každému fuk,bude to spíš na vládě a hlavně Babišovi,jak se k tomu postaví,až na nás kleknou.Drahoš,ten by se ani neozval a doma kecal jak prostě maká.

    1. Zemanovi již o nic nejde. Další pozice pro něj už není, další období v této funkci už také ne. Kojím se nadějí, že si naopak už pozor dávat nebude a bude nazývat věci pravými jmény. Vcelku je mi jedno, jestli to bude argot, nebo ne, protože pro spoustu mile se tvářících prevítů by musel slušný výraz hledat ve slovníku spisovné češtiny. pro vysvětlení: uprdnouti se je prý spisovně ubzdít se.

      1. Taky nevím, co to bylo za halo kvůli nějaké sprostotě. Dobře použité slovo, a třeba i sprosté, je lepší a čistší než pět vět urážlivých opisů.

      2. Ono je taky dost pravděpodobné, že po Zemanovi bude prezidentem Babiš, protože si myslím, že přes všechno spolu tenhle tandem bude nadále pracovat a podporovat se. U čssd to spíš vidím na další polibek smrti od Zemana.

    2. Zeman může řečnit kde chce. Po prvních třech zbytečných a ani ne vtipných urážkách ho přestává brát vážně kdokoliv se špetkou soudnosti. První proslov po zvolení do funkce toho byl krásným příkladem. Normální člověk řekne, dejte tomu chlapovi mikrofon, já ho špatně slyším. Zeman místo toho půl minutu lapá po dechu a druhou říká, že má ten novinář hlas jako mutant. Naprosto zbytečná urážka, kolik, 2 minuty po tom, co řekl, že se bude držet zpátky? Kdyby to bylo aspoň vtipný, že by se tomu člověk mohl zasmát. Jenže na fór je to moc primitivní, prostě obyčejná urážka. Výstup těch dvou ubožáků po něm, co se předháněli, kdo mu tam vleze hloub, byly taky k popukání. Co už nebylo k popukání bylo Zemanovo 3x „ANO“. Pěkná slovní hříčka, zajímalo by mě, jestli ji autor tak skutečně myslel, nebo to vzešlo samo od sebe. Drahoš se mi nelíbil pro některý jeho názory, ale nakonec jsem mu to tam hodil. Prezident nemá výkonnou moc a nevůle na tohle čumět (snad ne) dalších 5 let zvítězila. I když to byla fakt slabota, co jsme si tam do druhýho kola odhlasovali…

      1. Taky jsem z výběru nebyl odvázaný.

      2. Ano to je přesně to co mně vadí a jinému připadá v pohodě nebo vtipné.

        1. Zeman vtipny urcite neni, zpravidla je trapny a to prave pro zpusob, jakym se chova a mluvi.

          1. Zásadním problémem ovšem je, že polovina celkového elektorátu to vidí jinak. Skutečně jim přijde vtipné, když prezident ČR tupě blábolí o konečném řešení novinářské otázky kalašnikovem, nazývá je samotné blbci či chrlí kundy do rozhlasu. Tyvolemáňotojeprdel.

            1. K řešení novinářské otázky kalašnikovem máte nějaký odkaz?
              K chrlení kund do rozhlasu máte odkaz?
              (Nějaký hovor z Lán jsem slyšel, jo, tam se namáhat nemusíte, potože o chrlení nešlo ani náhodou.)
              A o těch blbcích alespoň malinký odkázek nedáte?

              1. Pokud mi paměť slouží, tak Zeman označil řešení pomocí kalašnikova za jeden ze způsobů, jak se zbavit premiéra. Tento způsob nazval „nedemokratickým“.

                Na nějakém setkání obdržel maketu kalašnikova s nápisem „Na novináře“ (Zbiroh..?!)

                1. Ano, Vámi zmíněný rozhovor jsem slyšel, jednalo se v té pasáži o nedemokatický způsob, jak se zbavit libovolného politika, prezidenta nevyjímaje.

                  1. Pokud mi pamet saha, tak naopak zbranemi se politici odstranovali demokraticky velmi casto.

                    1. Na vysvětlenou:
                      Nepokouším se o rozbor údernosti bonmotů, ani případnosti či pravdivosti výroků, na to je snad demagog.cz.
                      Jen nacházím příklady, jak lze vypreparovat výrok a jak poté onen preparát žije vlastním životem tak úspěšně, že je původní výrok zcela zapomenut.
                      _______
                      Nemohu nepřipomenout základní literaturu, tedy Tyranii médií a Tváří v tvář obrazovce. (Zhledem k tomu, že to není poprvé, jistě pouhé názvy postačí.)

                  2. To Ygorek: tuším, že jsme si tykali, nu ni?

                    1. Jasně!
                      Tady je přesně vidět, jak je důležité trénovat paměť.

                    2. Alternativně můžete po odborářsku tykat každému :D

              2. Tak to byl ten „bonmot“, že novinářů je moc, nado ich likvidirovať, který,dle výrazu, přišel debilní i Putinovi.

                1. To byla poznámka pronesená soukromě mezi dveřmi ke kolegovi. Onen kolega si uvědomil Zemanovo zjevné jazykové omezení a výrok upravil.
                  Řekl bych, že Zemanova ruština se jeho angličtině nemůže rovnat (soudím podle různě odkazovaných videí a některýc TV zpráv, osobně jsem ho mluvit neslyšel).

                  1. no nevim. „Ja rozumňáju“ přijde blbý i mě, co se učil ruštinu naposledy v roce 1990.

            2. Proc je to problem? Proste takove spoluobcany mame. Dokud tito spoluobcane nejdou proti mym zajmum, tak at si ziji, jak chteji. Vzhledem k tomu, ze u techto voleb jsem lepsi vyber nemel, tak mi to nevadi. Vice mi vadi podzimni volby, protoze tam zrejme presne tato skupina spoluobcanu to nahazela Buresovi „Kurva Mano, konecne nekdo tem dinosaurum ve vlade nakope prdel“.

              1. ygorek: žádný odkaz shánět nebudu – musel bych ty staré storky googlit stejně jako vy. Pokud se na základě této odpovědi odhodláte tvrdit, že kecám a nic podobného se nestalo, bude mi to u prdele.
                Sysop: „problém“ v tom smyslu, že to značný počet voličů od jeho volby neodradilo, ba naopak je to k ní motivovalo. Nemyslel jsem to tak, že s tím máte problém vy.

                1. Takže když to přeložím, samo o sobě to není problém, problém s tím máte vy.

                2. Člověk zde často narazí na někoho, kdo něco s jistotou tvrdí a občas i vyvozuje závěry.
                  Pak si to chce ověřit, aby si zkontroloval, zda mu paměť nebo úsudek ještě slouží a zjistí, že dotyčný jen žvaní.
                  Tedy:
                  Něco tvrdím a dokládat to nebudu, protože jste mi u prdele.
                  Osobité vedení diskuse.

              2. Jestli to je nebo není problém je na individuálním posouzení. Pro mě to je problém, že část národa zvedla prdel a šla to hodit Zemanovi z důvodu, že mluví „hustě, tak lidově, a je s ním prdel“. Neboli odsuzuji konkrétní důvod, proč někdo volil Zemana, a ne volbu jako takovou. Cíleně chtít za prezidenta sprostý narcistický hovado, který uráží z principu aby urážel, je pro mě symbol malosti a nevyspělosti. A znovu opakuji, kéž by to bylo alespoň k smíchu, jenže jeho humor je tak primitivní, že může těžko rozesmát malý dítě. Samozřejmě v určitých kruzích tenhle způsob myšlení svoje zastánce a příznivce najde. Mimochodem teď koukám z okna a letí letadlo a za ním velká bílá čára. To je asi Soros osobně, mstí se za Zemana. Skřeti, do krytu! :)

              3. No jo Sysope, jenomže to by nebyl až takový problém jako drzost komunistů s jejich nejhorším výsledkem všech dob a SPD cpát se do vlády, když mají (SPD) asi 5 normálních poslanců a ten zbytek je rozumu mdlého.

  7. Otázka, lze někoho „od-ignorovat“ na těchto stránkách? ukliknul jsem se sorry..:-(

    1. Vpravo nahoře, u přihlášení, je ignore list, tam by to mělo jít.

      1. Ok, díky.

  8. Dopadlo to tak, že se Drahoš asi stane v budoucnu senátorem, tj. politikem, který se jím stal potom, co většinu života dělal něco jiného, v „grand scheme of thigs“ je to zcela v pořádku. Potenciálové bariéry částici zavedou tam kde má být. V 95 % případů.

  9. Jestliže někde vidíte „výsledek“ 51:49, a podobný, pak je 100% pravděpodobnost, že s ním bylo manipulováno.
    D. potřeboval připravit půdu pro nadcházející utahování eurojařma, což jako krásný výmaz(a neštítil se ničeho) bylo vidět na každém kroku.
    Minimálně polovina lidí chce do EUropy, víc a ještě přidat.
    A i když ve skutečnosti nechce, tak se to udělá tak, že chce.
    Pak nějakej čurák výše bude tady něco kázat o demokracii.
    To je všecko transparentní jak karlovarská losovačka.
    Švejnar by taky nebyl marnej.
    Lokaj.

    1. 1.5 procenta bylo 150 000 hlasů. Ale blbci furt budou řvát něco o manipulaci.
      Zajímavý je, že o manipulaci volbama řvou akorát ZemanOvce. Z kavárny jsem nic tajkovýho neslyšel. To vám to vítězství o 150 000 hlasů přjde málo? Co byste chtěli? 105 procent jako v Rusku?

    2. Jestli někde vidím výsledek 51:49, pak se jedná o rozdělení blízké normálnímu.
      Také to znamená, že na výsledku volby příliš nezáleží, protože v cíli cesty bude lhostejné, jestli jsme šli po pravém, nebo levém chodníku (ano, lze diskutovat o počtu děr a klopýtnutí jednotlivců, ale to raději jindy).
      Jak to stojí na tom rozcestníku: Dáš-li se vlevo, zemřeš. Dáš-li se vpavo, zabijí tě.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017