Famózní úspěch klimatických spratků - zpět na článek

Počet komentářů: 603

  1. Super clanek, docela velka sranda. A ted k veci. Klimatologove pocitaji svoje klimaticky modwly z jakych udaju? Sto, mozna dveste let dozadu. Z toho plyne, ze nemaji ani presny ani aspon nejaky data schopny neco urcit. Planeta je stara cca 4 miliardy let. Urcite tu bylo mnohem tepleji nez je ted a i extremy byly mnohem vetsi a to v dobe kdy tu nebyl zasny naznak lidske cinnosti. Zatimco dnesni prumysl je hnusny a fuj a smrdi, tak drivejsi vybuchy sopek a lesni pozary delaly ve vzduchu jen vuni fialek.
    Krik dnesnich ekoteroristu a klimaalarmistu mi prijde uplne stejnej jako tech kretenu, co se odstehujou z panelaku na vesnici a stezujou si, ze u souseda v chlivku smrdi prase a po dvore se prohaneji slepice a serou kudy chodej.
    Celej cirkus s „globakni zmenou klimatu“ je dobrej byznys pro par desitek (stovek) majitwlu prumyslu a slouzi jen a pouze k ziskavani penez od plebsu, vyssi vyrobe nepotrebnych veci, vyssi zamestnanosti a tim zase k vyssi spotrebe nepotrebnych veci. A na tom vsem se ty ruzny akciovky, korporace a majitele ruznych holding groups neskutecne balikujou.
    Kdyby totiz chteli opravdu cistsi zivotni prostredi a mene exhalaci, budou uz davno vyrabet veci co maji nejvetsi technicky moznou vydrz, opravitelne a bez nutnosti vyhodit televizi, kdyz v ni odejde halirova soucastka. To je muj pristup k ekologii. Dokud veci fungujou, tak je nevyhodim, dokud jsou opravitelne tak je pouzivam. Ovsem chapu, ze tenhle pristup asi nemuze praktikovat kazdej, protoze by v podstate zastavil ekonomiku a prumyslova produkce by klesla na uroven 20% te dnesni.

    1. Tiež sa často stretávam s otázkou:“Načo sa stým ondieš? Hádam si nemyslíš, že to opravíš? Si to kúp nové, stojí to len XYZ Eur, čo si taký lakomec?“. No a po takej otázke opravujem ešte zarputilejšie, len aby som si dokázal, že to dokážem opraviť a aj preto aby som toho dotačného trochu nasral.

      1. ekologicti aktiviste a ekolobby a natlakove skupiny hlavne nejsou ani klimatologove, ani ekologove. Ekologove jsou ti panove, co X let pozoruji zabicky v rybniku anebo se v tom rybniku rachaji s kachnama a pak o tom napisou stostrankovou monografii, zatimco ti prvni zmineni jsou bolsevici, kteri si predstavuji bukolickou krajinu plnou smisenych lesu, oplyvajici mlekem a strdim, se zubry, medvedy a trimetrovymi sumci v potoce, to vse v harmonickem idylickem souziti s lidmi a to vse nejlepe zadara, jen je na to treba najit ty spravne dotace, ktere vznknou treba zdanenim cinskeho zbozi, oskubanim stredni tridy, pokutami automobilistum atd.
        A pak jsou v pozadi panove R. a S. , kterym se de-facto libi prvni pulka toho planu, akorat maji rozvinutou financni a sociologickou gramotnost a vedi, ze to nebude ani zadara, ani bez depopulace. Ale na tom uz se na obojim pracuje. Problem ekoaktivistu spociva v tom, ze az pochopi rozsah nutne depopulace, nebudou si ochotni pripustit, ze oni sami budou sami zrecyklovani na bioodpad zaziva, neb na zadne „zasluhy“ se v teto hre hrat nebude.

        1. To:zrg1
          Depopulace nenastane razove, protoze i kdyz nam pripada ze svet je prelidnenej, prece jen pri pohledu na mapu sveta to celkove tak nevypada. Ale proste se nerodej deti, dilem z lenivosti, dilem z ekonomickych duvodu, co ja vim.
          Ekoaktivisti sice nevedou ty vlivny skupiny, ale dodavaji tem skupinam munici a argumenty vymenou za 30 stribrnych na bezpracny zivot.
          Jeden doktor tohle ostatne popsal ve vedecke studii Mysi raj. Tohle presne ted mame v Evrope.

          1. Že toho magora krmíš. Globální depopulace je sama o sobě taková kravina, že to je na povzdechnutí. O ostatních debilních fantasmagoriích, kterými nás tady ten neléčený pacient krmí už roky, ani nemluvě. Doom nastane zítra a když ne, tak pozítří, když ne tak napřesrok…a furt si to mele z toho svýho bunkru nebo odkud. Dokonale se mu podařilo totálně zasrat kvalitní web tak zvyjebanýma kecama, že zůstává rozum stát. Jo a Sysope, ano, souhlasím se Shanem a Shiftym, máš na tom svůj podíl. Nemalý. Nekrmíš – není. Krmíš – je.

            1. To:misaka
              Nektery jeho teorie mne bavi a nektery dokonce beru vazne. Ono se to jednou posere, nikdo nevi kdy a jak ale urcite to prijde. Zadnej strom neroste do nebe, takze v tomhle ma pravdu. Depopulace taky lokalne nastava, pred casem jsme tomuto tematu venovali se zenou par veceru a zjistili jsme, ze napriklad tady v SR mizej lidi v houfech z venkova a celkove ubyva obyvatel v state. Ubyvaji i v Italii, ve Spanelsku, v Rakousku a v byvalem vychodnim Nemecku. Bohuzel nepribyvaji jinde a prirustek obyvatel je zpusobeny imigraci ve vetsine zemi EU. Takze jsme v konecne fazi Mysiho raje, sezerou nas narody z jinych kontinentu. A to vsechno kvuli tomu, ze zeny v Evrope nechteji rodit, protoze kariera, postava, misto sexu provozujou sport a vrcholem uspokojeni je behat po pase v klimatizovanym skleniku (fitness centrum) kde si na obrazovku promitaji prirodu. Hlavne ze maji udrzovany kozisky a upraveny drapky. Mysi raj to napohled…

              1. Tak tomu běž naproti, pořiď si tři děti jako já a nezasírej – neprovokuj trolly k zasírání tohoto webu. Miluju, když někdo říká, že jsme v konečné fázi – hovno.

                1. To:misaka
                  Mam deti 4 takze v tomto jsem v pohode. A co se tyka te konecne faze..mysi raj je uzitecne cteni.

                  1. Tak to gratuluji a beru zpět – s omluvou – za ty děti.
                    Nicméně to o tom krmení bych si z dovolením ponechal. Prostě ty magory nekrm a oni odtáhnou, možná – je to jako ekonomický cyklus – celkem dost dlouho tady byl šrumec, troll kam se podíváš, pak to utichlo a nyní opět zvedají hlavy. Milují hádky, milují, když někdo reaguje na ty jejich doomm hemzy. Přitom společným jmenovatelem je jejich neustálé vzdychání nad tím, jaká je to tady hromada debilů a že to musí pořád dokola vysvětlovat. Proč netáhnou jinam? Zrg1, brňák, skřet, občas corona…
                    Myší ráj si rád přečtu, díky, v tom mám rezervu.
                    Říkat, že doom je pozítří je asi stejné, jako když se říká, že před smrtí ti proletí celý život před očima. Jo, proletí. Říká se tomu život a fakt si ho celý viděl. Vlastníma očima. Sdělení je o stejném, akorát to pochopení je jiné.

              2. Udržované koziska schvaluji oběma rukama.

                1. Kožíšky taky.

                  Jinak z mýho pozorování je to spíš „užívání života“ ve stylu trajdání po světě a neřešení co bude zejtra. Nával čtyřicítek s holou prdelí (kariéra chýlící se ke konci a přitom stále větší nájem) co si vzpomenou že chtějí vlastně děcka bude stále větší rok od roku. Zážitky jim k zabřeznutí nepomůžou.

                  1. Jenže ti, se kterými tyhle čtyřicítky chtěly randit, jsou buď ženatí, anebo mohou chodit s pětadvacítkama.
                    hesla: post wall, cock carousel rider looking for provider,
                    where are all the good men?
                    V USA jsou napřed.

                    1. Cock carousel rider, checht, měl bych si taky založit deníček na tydle špeky, hned bych si to tam napsal :o)

                    2. No, dál to číst je spíš smutný čtení. Ten jeden odkazovanej článek to ovšem vystihuje zcela dokonale: https://www.craigslist.org/about/best/lax/483318927.html

                  2. Jo, je to trend, ale ne až zas tak masivní.
                    V práci mám spoustu študáků, kteří nastoupili ještě během čtvrťáku do práce jako trainees a vzhledem k tomu, že už tady jsem fakt dlouho, můžu říci, že z velké většiny jde o tahouny s vizí kariéry. A pár z nich už je za ty léta manažery. Jasně, půlka třídy holt bude trajdat po světě a druhé půlce to rodiče vysvětlí, jak se věci mají. Tj. že bez praxe není kariéra a zázraky s jazykovou vybaveností only nečekej.
                    Prostě to nelze generalizovat. S těmi trajdáky, když po třicítce přijdou s prázdým CV (nebo když tam mají uvedenou praxi česání jablek na Zélandu a perfektní anglinou) se loučíme už e-mailem. Stejně jako s těmi, kteří přijdou s mokrým diplomem a chtějí manažerskou funkci. A že jich je, snílků :)

                    1. Já myslím specificky ženský. Obvykle se upíchnou v nějaké nižší manažerské (administrativní) pozici za celkem OK prachy, který jim stačí k malýmu bytu a trajdání po světě a jiný zabíjení času mimo zaměstnání (fitka a další – no čančání myšího kožíšku). Když už k tomu nějakýho partnera, tak dalšího takovýho co si s nima bude „užívat života“ (a nejlíp v nějakým otevřeným vztahu, takový to s výhodama).

                      No jo, jenže čas letí, po patnácti letech začne zvonit biologickej budík a do toho se jim na záda derou o patnáct let mladší kolegyně. Tady se to jaksi láme, že i ve dvou i s průměrným platem se dá buď pořídit si bejvák na hypošku a s bídou po deseti letech, kdy už splátky nejsou tak hrozný vzhledem ke mzdě, pořídit rodinu, nebo trajdat po světě. Obojí najednou, no takovej životní standard si může dneska dovolit tak <<10 % párů. A jak se vychovávají děcka s průměrným platem jednoho (zatímco druhej je s nima doma) v nájmu, vo tom se tu diskutuje stále, že. Takže přijde studená sprcha, často se ukáže, že chlap má trochu rozum a do dítěte v takovejch podmínkách nehodlá jít, aby dělal čuráka vod nevidim do nevidim (fňuk fňuk, deset let s někým žijete a pak se ukáže, že ho vůbec neznáte! trotlol) a maník jde prostě o dům dál.

                      A těch zajištěnejch gentlemanů na úrovni se sportovní postavou* (a ideálně klackem aspoň jako ruka :D), co čekají jen na to, aby takovou zbouchli a postarali se o všechno, je jaksi pro tydlety paničky akutní nedostatek :D
                      _____________
                      *to je velice často požadovanej archetyp, kterej se objevuje v inzerátech

                      já měl fakt jít na nějakou tu psychologii, toudle dobou už bych asi bych kandidát věd, kam se člověk na netu podívá (fóra, diskuse, seznamky a další komunity), tam je to studnice pro výzkum na celej život; ale tak aspoň se chodím podívat a pobavit, občas je to jako zajít do zoo, občas jak do obludária :D však tu taky máme pár exotů typu eksleks, zorg (nebo borg?) a tak, a pokud nemelou jak kafemlejnek to samý, tak je to docela sranda – apropo, už sem dlouho nečetl nic vo zfejkovaným přistání na měsíci, zorg to zkoušel jen chvíli, a troldas furt sedí – haló, to je obludárium? pošlete sem zorga, ať nás pobaví zfejkovaným vesmírným programem!

    2. Ne nutně. Ekosystém by se změnil na modulární: výrobci by trhli třeba jen 30% zisku na základním kompletním produktu, ale zbývajících 70% by vydělali na prodeji modulárních doplňků.

      Je to jako býval trh PC HW: bednu a zdroj si člověk koupil jednou, ale pak kupoval co chvíli nové větší RAMky a procesor (který byl kompatibilní se stávající deskou).

      1. To:Jan Mrcasik
        Pocitac nemam, ani notebook. Dokonce nemam ani mobil. Vsechny tyhle serepeticky jsem mel, ted mam jen tablet, nahradil vsechny tyhle veci. Nepotrebuju do nej zadny moduly a az umre za dva, tri roky, koupim si dalsi. Tohle je zrovna beznym zpusobem (kladivo, pajka, sroubovak) neopravitelny. V tabletu mam aj watsapp takze kdyz nekdo neco chce, posle zpravu a ja se casem ozvu.
        Jezdim autem z roku 1999, temer bez potreby oprav. Ted budu menit loziska v prevodovce, uz huci. Minuly rok jsem delal motor, cerpadlo a turbo, dalsich dvacet let vydrzi. Vyresil jsem problem koroze prahu pouzitim nerezu, stejne jako zadni lemy blatniku, zbytek kastle pres leto natru vrstvou asfaltu zespodu a dalsich dvacet let to vydrzi. Jezdi to na naftu, kdyz bude treba, pojede to i na slunecnicovej nebo jakykoliv jinej olej. Vyzkouseno, cimz nemam strach ani z ropne krize.
        Obleceni mam poresene nekolika trickama, mikinama a teplakama, boty nosim pracovni, protoze obycejne tenisky nevydrzej ani mesic bez ohledu na znacku.

        1. Placatý šmatladlo nahradí možná prkýnko na maso, určitě ne IBM x86 kompaktabilní PC.

          1. To:Behemot
            Na moje potreby je smatladlo uplne idealni. Obcas to udela fotku, kdyz potrebuju poslat sefovi nejakej papir, ma to navigaci, watsapp, internet a youtube. Nic vic od toho necekam ani nepotrebuju. Nejsem programator ani nehraju hry na netu, pouzivam mapy, youtube, chrome a gmai!. To mi chodi a vic netreba.

            1. Někdo potřebuje (tu a tam) dělat skutečný fotky, ne mazanice vypadající jako moderní umění, psát jako člověk poněkud hodně textu a to ne jak idiot co neumí česky (kde máte háčky a čárky? aha, šmatladlo stačí na všechno, no poď na mě zboku ty we). Jůbůky a fejsťůby sou naprostý zlo, filmotéku mám poměrně rozsáhlou pokud možno ve Full HD.

              Apropo, bavíme-li se o plánované obsolentnosti, tak za tři roky ti na tom zaříznou všechny aplikace, nový ti nedají a budeš to moct použít vopravdu jen jako to prkno. Případně jako podložka pod stůl taky dobrý.

              Co mi zdechlo další CRTčko a sem línej některý opravit, jedu už třetí měsíc na poladěným HP NX6110 s XPčkama (@POS2009), zvládám na tom v podstatě všechno (a to sem si tam furt nedal SXGA+ displej, protože lenost je základní přírodní principu).

              Tak přiď za 12 let, jak ti to samý šmatladlo – se kterým už nevlezeš v té doby ani na lžiznam – na všechno stačí. TROTLOLOLOL!! :o)

              1. Dyk ho nech zit. Ma pravdu, na jeho pocinani mu to proste staci. Myslis, ze tebe by nerozebral treba nejakej kuchar, automechanik, naterac, nebo kdokoli jinej, kdo by videl tvuj vercajk fusujici do jeho remesla?

                Muj soused, castecne zbaveny svepravnosti, vetsinu dne prosedi venku na zaprazi a kouka do Sumavy. Ma akorat starou televizi, o pocitacich mozna slysel. A myslim, ze je stastnejsi, nez ja, nebo ty.

                1. Von tady vykládá jak vůbec neživí konzum a všechno používá tisíc let, a pak to zabije tím, že jediný skutečně univerzální zařízení vyhodí a koupí si šmejd na piču, kterej je od počátku navrženej tak, aby za pár let byl zabitej softwérově, i když mechanicky a elektronicky je furt v cajku? Si dělá asi jenom prdel.

                  Co se týče nářadí, dělám to tak, že do začátku si holt pořídím šunt, protože nésu vole ročild, abych začal tím, že si napřed koupím všechno co bych mohl kdy potřebovat ve špičkové kvalitě za dva miliony. No a pak když to zdechne, poté, co si to na sebe obvykle mnohonásobně vydělalo, tak se kouknu po něčem kvalitnějším (byť třeba použitým nebo repasovaným). Kupodivu se mi kolikrát daří kdejakej krám držet při životě docela dlouho.

                  A vono kolikrát je docela na pováženou, esli si koupit nějakej párksajd za tři tisíce, i kdyby měl vydržet tři roky, a tak každý tři roky znova, nebo si koupit Hiltku, která sice zbourá všechno, ale pak mi za tři roky oznámí, že si mám jít udělat servis (výměnu oleje a odblokování SW blokace) k jediné certifikované firmě za cenu toho párksajda?

                  A starší modely Hiltky co nemají tudle SW blokaci, ale furt vyžadujou údržbu/repase, jinak vydrží asi jen dvojnásobek toho, co párksajd bez údržby, za pětinásobnou cenu, to se vyplatí? No já ti nevim, mě příde, že už to němečtí soudruzi přezmrdovali. Protože kdejaká konkurence už má dost slušný nářadí (kolikrát už i na denní používání, i když jo, asi ne tatarama z JV Evropy), akorát za to nechce nesmysl navíc korunovanej toudle kunďárnou.

    3. Jozko: Planeta Země je mladší.

      1. To:ex.lex
        To je mozny, nejsem chodici encyklopedie, nicmene to nic nemeni na faktu, ze mame presny data tak z poslednich 200-300 let a to je prd v mori v porovnani s delkou existence planety.

        1. Udává se 4,5 miliardy let. Ale Ex Lax ma určitě nejaky alternativni vysvetleni. Treba podle Bible je to neco kolem 6000 let.

          1. Pardon, Ex-lax se to projimadlo jmenuje

  2. To mě baví, jak je tenhle trouba schopen napsat něco o zbytečném hokejovém zápasu (když jde o Plekance), ale na téma „naprosto zbytečné hrkání autíčkama odnikud nikam“ vyrobí sofistikovaný elaborát a ještě se tam jede osobně podívat :-D Inu, blb zůstane blbem, co chtít po chlapovi co pošle vlastní manželku s dcerou otravovat se chlorem do bazenu a ještě se k tomu přizná :-D

  3. Ja taky myslim, ze sucho je umely problem a ve skutecnosti neexistuje. Kdyz v baste ekologu, Praze, kde vladnou ti pirati, pokazde kdyz jedu vecer z fitecka jako treba pred chvili tak chcije voda ve velkem na zavlazovani travniku na tramvajovych pasech, ktere to prochcije a pak to stejne tece do kanalu na silnici. Jeste bizarnejsi to je v obdobich jako treba vloni v lete, kdy leto jede podlahu, vedro jako prase i v 11 v noci, ve zpravach kazdy vecer fnukani o suchu a ze nekde je voda na pridel a ty si takhle jedes autem a vidis jak voda chcije do kanalu a zavlazuji se vypicene travniky pod tramvaje. Takze vody musi byt dostatek a je to vsechno fejk. Logicky, zejo.

  4. tak tohle uz neni konspirace,ale komercni produkt: http://www.weathertec-services.com .co na to pani odbornici?opravdu za sucho muze globalni zmena klimatu? Greto ?

    1. to je zbytecne. musi to byt konspirace, rikali to v ceske televizi a ceska televise tomu rozumi, takze zadne technologie na umele ovlivnovani pocasi neexistuji. dukaz byl podan Kalouskem, ktery si nasadil klobouk z hlinikove folie v primem prenosu. Nezapomen rict klicove slovo chemtrails. Probudi se armada bojovniku za cistotu internetovych diskusi a je to tu zase.

      1. zrg1:
        Stále věříš na šémtrájs…?

        :O)))

        1. Co kdybyste si se zrg1, brňákem a dalšími založili vlastní web a přestali to tady zasírat? Stejně jste neustále zhnuseni tím, jak jsou tady všichni hloupí a neprozíraví, jakej je to IQ podrůměr, jak jste jinde a výš. Nechcete už si založit vlastní think thank a nechat nás tady bavit se o autech, ženskejch, cyklobuznách, policajtech, měření rychlosti a jeho zneužívání, zmrdech v práci a tak…
          Jste jak paraziti.

          1. misaka:
            Ty a o autech, ano?
            O bohaté výbavě toho víš hodně?
            Nebo snad znáš věci jako je předstih, stabilizátor nápravy, synchron v převodovce…?

            :O)))

            1. Ano, rád bych si tady o tom početl. Místo toho tady vidím nekonečný vlákna tvořená mamrdy, jako jsi ty, zrgáč, skřet a ta vaše skvadra o chemtrails, spiknutí RS a jiných píčovinách. O tom, jak jsou tady všichni na hovno, ale furt sem píšou. Proč sem? To nemáte jiné místo? Nemáte, proč asi. Podívej se do historie článků, dříve byste do jednoho byli v chlívku za hodinu, možná dřív. Paraziti.

              1. misaka:
                Tak ty sis početl…
                Nu, a proč nesleduje komerční weby plné reklam, nějaký ten autoweb a další bulvár?

          2. Jo zrg1 nenarušuj jeich socbublinu :)

            1. Rozkaz ! :D

          3. misaka 24.5.2019 v 10:11

            Dokud to tady rádoby chytrý starý a zkušený lidé(měl sem teda 1000 chutí napsat starý debilové…) typu sysopa budou vytrvale krmit a ještě plácat po zádech, jak to mělo super zdroje a tak, tak to tady prostě bude takhle vypadat. Nediv se. Diskuze nejsou moderované. Mě je to jedno, já sem tady těhle vln zasírání zažil už spoustu, holt zase za pár měsíců, až to dementy přestane bavit…

      2. ja bych ty internety zakazal.Pekne po bolsevicku, republiku si zrg1 rozvracet nedame.

        1. zrg1:
          Hele, jdi k věci a zajímej se. Dojdeš k tomu, že šémtrájs jsou blábol.
          Nebo chceš tvrdit, že v těch érech jsou nějaký extra nádrže…?

          1. chemtrails by snad slo potvrdit nebo vyvratit kdyz by ty kondenzacni pary jine letadlo nabralo jako vzorek a provedlo rozbor …

            1. trevor12:
              A proč by se to mělo dělat…?

              1. no je to racionalni zpusob jak vyvratit tuto konspiracni teorii, ktere holt nekdo stale veri

                1. trevor12:
                  Není racionální.
                  Racionální je jít k věci bez zbytečných akcí.

                  1. jak ?

                    1. trevor12:
                      Nu rovnou k té věci.
                      Jasno…?

                    2. neni, pochyby zustanou pokud chces zkoumat konstrukci letadel, moznosti pridavneho spalovani, extra nadrzi, pajcovaneho paliva atd ..

                    3. trevor12:
                      Tak nejasno?
                      A proč bys zkoumat konstrukci letadel???

                    4. nemam chut nadale odpovidat na tvoje hloupe otazky misto aby ses jasne vyjadril jak si to predstavujes …

                    5. trevor12:
                      Jednoduše.
                      Jít k věci.
                      Takže tam, odkud to přišlo.
                      A pokud to mělo jen charakter informace, pak za tím, kdo je autor.
                      už chápeš…?

                    6. to chapu, holt jsem asi spise priznivcem exaktnich metod k prokazani nepravdivosti nejakych tvrzeni ..

                    7. trevor12:
                      A proč bys měl používat exaktní metodu na pouhý blábol?
                      K čemu čučet na eroplán nebo na něj dokonce sahat?
                      Jen proto, že někdo pustil hoax?

                    8. tak byla by to vstricnost k prokazani nepravdivosti „poplasne zpravy“ ale chapu ze i ignorovani takovych hoaxu muze byt namiste. Navic zdatni konspiratori vymysli kldne daslich 1000 teorii „jak by neco mohlo byt“ misto orientace na fakta co se skutecne stalo

                    9. trevor12:
                      Dokazovat musí ten, kdo zprávu vypustil.

                      Pokud mi někdo pustí falešnou informaci a já jsem nucen z titulu funkce jít věc prověřit, pak s dotyčným jednám velmi tvrdě a nekompromisně…

                2. Nieje to racionalny sposob, pretoze jednoducho vieru nevyvratis. Aj keby si zobral takeho chemtrail veriaceho do hangaru a drzal ho tam kym sa robi kompletny D-check, ze by jasne videl ze co v tom lietadle je, aj tak by ti povedal ze to je len divadielko a zariadenia tam namontuju az ked odide. Keby si nacucal vzduch a analyzoval ho, povie ti ze si sfalsoval analyzu alebo ze ide o nejaku specialnu latku ktoru masspec nevidi. Nezabudni, ze pritom dotycny nevie ani hovno. Napriklad editor toho videa co tu predtym postol corona oznacil gondoly pohonu klapiek na DC10 za trysky.

                  1. To:Wildcat
                    Ono to chemtrails ani neni potreba. Staci si precist obsah prodavanych potravin v super hyper a je vymalovano.

                    1. A na tom obsahu by podle vás mělo být něco zvláštního? Já ho čtu poměrně pravidelně a na nic zvláštního jsem tam nikdy nenarazil…

  5. U DF prsi, timpadem musi byt vsechno uplne v poradku. A kdo rika neco jineho, akorat dela paniku a lze.

    https://archiv.ihned.cz/c1-66577510-bojime-se-aby-nebylo-hur-nez-loni

    A to, ze pocasi!=klima uz komentovalo dost lidi.

    1. Vies, problem je len v tom ze ista skupina ludi skutocne robi paniku. Takych 10 rokov dozadu sme tu (tym myslim juzne Ontario) pocuvaly nareky o tom ze ako sa velke jazera stracaju, ako v nich hladina klesa, pocuvali sme vyzvy typu“Zachranme velke jazera“ a organizovali sa zbierky (akoze inak, ze?) na ich zachranu. Dnes su jazera nielen ze v normale, ale jazero Ontario dokonca pomaly zalieva predrazene domy a kancelarie na brehu jazera v Toronte. A presne ti isti krikluni teraz revu na ratu a robie zbierky na zachranu nabrezia…

      1. Tak jasne, ale klima neni o lokalnich problemech – at uz z hlediska tech co panikari, tak z hlediska tech co to povazuji za podvod. Nekde muze byt vic vody, nekde min a nekde to muze neobvykle fluktuovat – coz se mmj. deje i u nas, kdy neprsi vubec, pak naprsi strasne moc a odtece to misto vsaknuti se.
        A globalni zvysovani teploty v bezprecedentni vysi (mereno existenci homo sapiens) tu nepopiratelne je – tudiz je vic nez prozirave se s tim snazit neco delat nebo se na to pripravit. Slunecni aktivita klesa a presto teploty stoupaji – pozitivni vazba teplota/sklenikove plyny je dokazana, narust CO2 uvolneneho clovekem je dokazany…a presto se cast populace tvari, ze se nic nedeje, pripadne ze co se deje je naprosto v poho, protoze pred 400mil let tu bylo podobny klima.

        Coz mi prijde jako pstrosi strategie. Zmena klimatu nemusi nutne byt katastrofalni – nicmene bychom si meli realisticky rict jestli pripadne (a jake) nasledky skutecne zvladneme, nebo jim chceme radsi predejit a co nas to bude stat.

        A budu se opakovat s jednim perfektnim videem :
        https://www.youtube.com/watch?v=OWXoRSIxyIU
        Chapu, ze lidi co tu diskutuji o HAARP a chemtrails to ale nepresvedci. A abych predesel blbym poznamkam jako minule – ten typek neni „nejaky typek z youtube“ : https://veritasium.com/about/

        1. A percenta pocitat sa nenaucil?

          1. Ktery misto? Tenhle typek se obvykle neplete. :-)

            1. Nesplietol sa, bol som to ja co zle pocul.

        2. A globalni zvysovani teploty v bezprecedentni vysi (mereno existenci homo sapiens) tu nepopiratelne je – tudiz je vic nez prozirave se s tim snazit neco delat nebo se na to pripravit. Slunecni aktivita klesa a presto teploty stoupaji – pozitivni vazba teplota/sklenikove plyny je dokazana, narust CO2 uvolneneho clovekem je dokazany
          A helemese, už to tady zas dlouho nebylo (asi tejden). No eště furt se to – ani tisícmiliardtým opakováním – nestalo pravdou. Ale zkuste to po tisícmiliardtýprvý, třeba to vyjde, ne?

          1. 1) Tisic miliard je bilion. Nemas zac!
            2) Uvedl jsem pouze fakta. Ze se ti nelibi a i kdyby si je bilionkrat odmitl – na tom nic nezmeni.

            1. Uvedl si pouze kecy, zbožný přání a „vědci se shodli“. Podle skutečné vědy víme akorát to, že nic nevíme, takže stavět na tom nějaký prognózy na desítky let dopředu a likvidovat tady průmysl, zatímco za každou místní padlou firmu v Číně a podobnejch Indiích vznikne pět dalších s desetinásobnou spotřebou, to už je fakt na to vás začít brát do léčebny; normální člověk todle nevymyslí, to chce fakt exemplárně chorej mozek, a nebezpeční svýmu okolí jste v dlouhodobým měřítku taky.

              1. Zadny vime ze nic nevime. Vime toho dost, akorat ty ses to rozhodl ignorovat a odmitat.

                Jinak pozice Ciny je logicka – my jsme bohati a chceme jim zaskrtit jejich ekonomicky rust kvuli tomu, jak jsme stihli pokurvit planetu. A i ciselne maji pravdu. Per capita maji stale vyrazne nizsi produkci sklenikovych plynu nez zapad. Tudiz – marna slava, zacit musime u sebe.

                1. noclaf: Myslím, že Vás za chvíli nazvou „trolem“, to je jejich účinná obrana proti faktům. Vítejte v clubu :o).

                2. Já jsem teda už povýšenej „trol“, jsem „Al“, na hodnost „Al“ musíte ovšem skutečně přidat :o)

                3. Já vím, že to je házení perel debilům a sviním, ale teda my s mozkem víme, že víme piču. Možná ty s Dunning-Krueger efektem víš všechno, to máš pak šťastnej život.

                  Faktem je, že ten humoristickej Schmetterling/Butterfly efekt (mávnutí motýlích křídel) je tvrdá realita. Někde nějak foukne a všechno se to sečte a na druhé straně planety je z toho hurikán.

                  My zatím nevíme o naprosté většině zákonitostí ani hovno a jevy závisející na jednotlivejch molekulách aproximujeme hrubejma popisama, ale tak určitě z nějakejch dat, který můžou lítat klidně o desítky procent (bublinky plynu v ledu, eh trolol) a s tím, že 90 % toho zanedbáme (aby to krásně vyšlo), budeme vypočítávat nějaký jevy na 50, 100 let dopředu? Když nezvládneme se slušnou jistotou předpověď počasí na pár hodin dopředu?

                  Ty vole s tímdle běž ohromovat podobný blbce do Bohnic. Dyť zatímco skuteční vědci bádají a snaží se krůček po krůčku někam posouvat (ale to je ještě na další staletí), tak pitomci tvýho ražení co si hrají na vědu ani nedokážou ta data správně spočítat a musí přijít skutečnej vědec, aby to po nich přepočítal, přičemž výsledek má rozpětí 10-70 %. To je realita té tvé vědy vole – že víme piču, jak už jsem ostatně psal, páč takovejdle výzkum je vhodnej tak pro ujištění, že se na tom musí dál dělat další desítky let, ale rozhodně ne že je to naprosto jistý že zejtra musíme pozhasínat elektrárny a podobný píčoviny, jinak pozítří přijde DOOM.

                  1. 1) Hazis tu leda tak hovna a ne perly
                    2) Chapes rozdil mezi tim co je klima a co je pocasi? Nevypada to.
                    3) Koncentrace CO2 dlouhodobe stoupa, hladina oceanu dlouhodobe stoupa, ledovy prikrov dlouhodobe ubyva, prumerne teploty se dlouhodobe zvysuji – to vsechno jsou dobre zmerene a globalni trendy. Nevim co na tom nechapes a proc tu blabolis o efektu motylich kridel.
                    4) Jo, v ty jedny studii byla chyba. A? Jako kdyz je jedna spatne, tak jsou vsechny spatne? Ses fakt takovej blb, nebo to jen predstiras?

                    1. Jo, počasí je aktuální stav klimatu. Tzn. nezvládáme ani jednu menší podmnožinu té větší, ale samozřejmě nemáme problém určit na desítky let dopředu tu větší. No ty mě fakt bavíš.

                      Žádný přesný měření nejsou, naopak vychází poměrně hodně rozporuplný data včetně toho, že občas je změřeno že led přibyl a ochladilo se, akorát že tadle fakta jsou taktně zamlčována. Todle nemá smysl – jsou ti předložený jasný fakta a furt si meleš dál svoje hovna, a to eště bez jedinýho důkazu (ty něco žvaníš, takže ty seš povinen dodat věta-důkaz; mě stačí najít jeden případ, kdy tomu tak není – a že jich je – a tvoje tvrzení je tím vyvráceno; takhle funguje normální věda).

                      Pokud to třikrát nikam nevede, tak je celkem zřejmý, že seš jenom věřící blázen, kterej žádný relevantní fakta neuzná a je zbytečný tady ztrácet čas, tak padej do igňoru.

                    2. 1) to říká ten pravej
                      2) ideologické bláboly
                      3) leda hovno
                      4) polib si prdel

        3. A hele, lokální Gréta s koulema.

  6. To je článek .. podle mustru „politik myšlenky“ jako VKJr se DF stal „bloggerem myšlenky“.

    Ta myšlenka se jmenuje „jděte všichni do prdele .. já jsem snědl párek a na hlad ve světě neverim ty negri děti si za to můžou sami“

    Je to zajímavá myšlenka, z určitého hlediska ale holt není hodná zamyšlení..

    1. Samozřejmě, že si za to můžou sami, když nejsou s to držet péro pod rouškou anebo aspoň používat gumu.

      Kdokoli s inteligencí lehce nad šimpanzem chápe, že když s bídou uživí sebe, tak pořizovat si 8 spratků to moc nevylepší.

      1. On si je prece neporidil, on jen zasunul a zbytek pak zaridil buh :-)

        Nevadi mi cerny huby v Africe, at si delaji co chteji. Vadi mi ale jejich pata kolona u nas plus nefunkcni a spatne vyzbrojeny Schengen.

  7. Koukám, je tu diskuze plná zasranejch ekoteroristů a ekomagorů s vymytými mozky. Co takhle, kdyby jste si Vy levičácký zmrdi šli sednout těma svejma hnusnejma koulema, který nikdy žádná žena neměla v hubě na ty Vaše kola a odtáhli jste všichni někam do nějaký zelený prdele, kde nebudete obtěžovat nás ostatní eko žvástama?

    1. U nas se uz zase jel Kral Sumavy. Rano, nez stihli pozavirat silnicky, jsem sjel pro rohliky do udoli a koukam, zase pomalovana silnice jejich duchaplnyma napisama, ktery tam pak drzi tri roky, protoze to sulini pumpickarsky delaji bilou syntetikoua nijak se nenamahaji to po zavode odstranit.

      V kopci postupne odspoda vykriky „do pici“, „je to fpici“, „zaber“ a nahore pres jeden napis (asi logo organizatora, nevim) cernym sprejem obrovska kunda. Asi nejakej fanousek projevil svuj demokraticky nazor. U toho staly dve auta organizatoru a premyslelo se, cim to fofrem zamatlat, nez prijede prvni soulo… ehm… soutezici a aby si na tom nerozbil drzku.

        1. Ja to nechapu… v clanku se pise o milovnicich adrenalinu. Bezna jizda pumpickare je naprosto nudna, rozhodne ne adrenalinova. A prave diky tomuto roadtunningu ziskava toto drancovani lesa… ehm… pardon… ziskava tento sport adrenalinovy nadech.

          Motani se pumpickaru po asfaltkach v Marianskem udoli zrejme zacalo vadit rozumnym lidem a tak jim vytvorili reservaci, navic s honosnym anglickym nazvem, takze tomu pumpickar nemuze odolat. Zrejme to tam ale vadi zase ochrancum prirody.

          Koukal jsem, jaky bordel zustal po ucastnicich Krale Sumavy. Predpokladam, ze jako tradicne se na uklid organizatori vyserou. Vsak to take neni zadna lidovecka akce, ale tvrdej busynes, bo zapisny je cca sedmikilo, k tomu neco napumpujou sponzori, takze s nejakym uklidem se nikdo srat nebude.

          1. Já zase nechápu, čím pumpičkář ničí přírodu, když síla, která pohání jeho dopravní prostředek, je jeho vlastní fyzická síla, nikoliv spalovací motor.

            1. Bordelem, který trousí kolem. Obalem od hyper super raw tyčinky z jačího trusu, která dodá víc energie než elfský lembas.

              1. → Bordelem, který trousí kolem.

                Vzal jste mi to z huby a díky za to. Bydlím na půl v lese, v přírodě, takříkajíc „na trase“, a to více jak 15Let, takže mám autentickou zkušenost, co je tahle pupmičkářská svoloč okolo sebe odhodit a napáchat.

                1. Tak. Okolo baraku mi jezdili v Jiznich Cechach a nedaleko od baraku (nastesti ne uplne okolo) mi jezdi i tady. PETky vsech rozmeru, obaly od tycinek, nezahrabana hovna, kapesnicky a mikrotenove sacky kam jen se podivas, atd. dokonce jsem letos nasel i dve jety sprcky, coz uz mi hlava vubec nebrala.

                  Pesi turiste toho tolik nezahazuji, protoze maji povetsinou bagl a nehraji ani na objem, ani na kazde deko. Pumpickar ma spousty sragor po kapsach a s obaly si pak hlavu nelame.

                  A to se vubec nebavim o hulakani, ktere delaji vyhradne pumpickari, to uz je jen prkotina, ktera odezni.

                  Jedna vec je, ze se priroda meni ve smetiste a druha vec je, ze to pak sezere zver, ktere takovy mikrotenak docela slusne ucpe streva. Jak to zvire pak umira, bych pral prave tomu pumpickari zazit.

                  1. To je hnus, velebnosti. Na střední a na vysoké (tedy o prázdninách) jsem toho na najezdil, ale vždycky jsem si své odpadky po skautsku vezl domů (pokud nebyl koš). Teď bych se rád k cyklistice vrátil, ukázat dětem kus světa, ale jak to poslouchám… Víc aut, víc mastňáků, aplikace na projíždění tras na čas…

                    1. → Teď bych se rád k cyklistice vrátil, ukázat dětem kus světa, ale jak to poslouchám…

                      Zapomeňte. Zapomeňte na svět, kdy ještě bylo všechno v řádu věcí, v pořádku vůbec. Nastoupila „nová doba“. Sračky a hovna. Dobře už bylo…

                    2. Je to problem. Ja s rodinou taky obcas vytahnu kola, ale jezdime vyhradne po lesich mimo megastezky, ja taham bagl, vsechno co do lesa vezeme, zase odvezeme. Hovna se zahrabavaji, ale jinak se drzi heslo, ze dobrej hospodar si svoje hovno veze domu.

                      Ten trend neni ryze ceska moda. Odpadky asi jo, ale hrouceni tras vidim i u kolegu v praci. Vzit kolo a frcet k Lipnu, hin und zurück 160 Kilometern. No, jejich vec, hlavne, kdyz nedelaji bordel. Coz vycviceni Germani povetsinou nedelaji a pokud se nekde blbe motaji, tak spis z orientacni neschopnosti, nez stylu „ja jsem pumpickar a kdo je vic?“.

                      Jsem z toho ale hodne otravenej, takze nejradeji chodime pesky. Kdyz pak vidim v bedne nejakou politickou mluvici hlavu, ze je potreba zvysit turisticky hluk na Sumave, tak premyslim, ze ta akce s Heydrichem by mela mit nejaky memorial.

                    3. S Heydrichem, nebo Henleinem? :-)
                      Škoda, že Princip toho nábožnýho tlusťocha neminul, mohlo být všechno lepší. Když čtu někde v museu, jak se na šumavě či v jiných pohraničních horách žilo, kolik lidí tam nacházelo obživu, tak bych brečel.

                    4. Nejen obzivu, Nemci sem prinesli prumysl a umeli vyrazne lepe hospodarit, nez ten povl, co sem pak komari poslali bud za trest, a nebo sem sel s holou prdeli za nemeckym majetkem.

                      Obavam se ale, ze i bez Principa by se monarchie dlouho neudrzela, protoze tlaky v Evrope byly a to jak nemecke, tak francouzske, anglicke i ruske. Jen kazdy chtel trosku neco jineho.

                      Je docela zajimave, jak dobre Nemci znaji historii Evropy. S kym se obcas pobavim, tak ma velmi dobre alespon zevrubne, casto vsak i docela detailni znalosti dejin Evropy zhruba tak od sjednoceni Nemecka. A to i mladez, coz s nasi mladezi bohuzel srovnavat nelze. Nevim, cim to je. Nekdy se jich zeptam. Nechce se mi verit, ze ve skole se to uci tak, ze si to zapamatuji.

                    5. Sysope, rozumím, uvažujeme hóóódně společně. Děkuju, že JSTE!.:-) Blízkost, to je dnes totiž setsakra vzácný zboží.

                  2. Sysop: Ano, hulákání je hnusný, rve to ušní bubínky a co teprve, když bydlíte u nějaké hlavní komunikace, kde se automobilový provoz nezastaví, anebo máte nad hlavou křižovatku letecké dopravy. To musí být teprve opruz, že?

                    1. Inu, kdyz budu bydlet vedle letiste, budu hluk ocekavat (v pripade Turan mozna i vyzadovat), ale kdyz jde clovek v lese, tak je to prinejmensim zarazejici, proc vlastne do nej ti lide na tech kolech jedou, kdyz ticho lesa slyset nechteji a misto prirody cuci do navigace. Jestli by jim nebylo lepe na nejakem primestskem polygonu.

                      Domnivam se, ze je dost zasadni rozdil v tom, ze v tom lese neni nutne hluk delat, zatimco u nejake hlavni automobilove komunikace je to neodstranitelny problem.

                    2. Sysop: Toť otázka, třeba jezdí v tom lese právě proto, že je těch cyklostezek, kde jim nikdo nenadává do hovad, málo.

                    3. Nepotrebuji zadne cyklostezky. Na kole lze jezdit vsude, kde to neporusuje zakon. A do hovad jim budou nadavat vsude, kde se jako hovada budou chovat.

                    4. Tak hlavně, že motoristi se jako hovada nechovají, že? Pořád se točíme v kruhu.

                    5. Ale me je jedno, co delaji druzi nekde jinde. Bavim se o pumpickarich v lese. Neresim ani namorniky, ani horolezce, ani autare, ani paragany. Pumpickari v lese.

              2. Jihocech Honza: Ano, bordel v podobě odpadků kolem sebe trousí hodně lidí.

                1. Ovsemze je to o lidech. A prave ta nejvetsi bezohledna hovada jezdi na kolech.

                  1. Nojo, no, když budete neustále opakovat tuhle mantru, tak se dál neposuneme.

                    1. Neposuneme se tim, ze prestaneme o problemech mluvit, souhlasim. Naopak problemy je potreba dukladne rozhrabnout a resit, samozrejme.

            2. → síla, která pohání jeho dopravní prostředek, je jeho vlastní fyzická síla, nikoliv spalovací motor.

              To zní sice fajn, ale to „doplňování paliva“ a „spalování“ v podobě těch nejrůznějších redbulů a pixel vod nich, bych vám přál vidět. Vylemtám – zahodím, šuma fuk kde, „Yes We Can“, to je jejich filosofie. Neříkám, že en block všichni, ale většina určitě.

              1. Ano, to dělá hodně lidí a vůbec nemusí jet na kole, stačí se projít ráno po městě ještě dříve, než tam naběhnou úklidové čety.

                1. Todle jsem nikdy nepochopil. V pátek večer udělat bordel, oni to ráno uklidí. Ale na Západě to tak funguje.

                  1. Kde není žalobce není ani soudce. Když jim to prochází, proč ne, že?

                    1. → Kde není žalobce není ani soudce. Když jim to prochází, proč ne, že?

                      No jako správný filosof byste měl vědět, že Tvrdím, že komu odumřel stud, ten je mrtev. Kdo to vyslovil si najděte.

                    2. Já zase tvrdím, že mrtev je ten, který dovolil, aby ostatním odumřel stud. To nehledejte, to je můj výrok :o).

                    3. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 18:12

                      Snad jsme jeste neklesli tak hluboko, abychom tolerovali kazde svinstvo, za ktere nekdo nebyl odsouzen. Ze je neco spatne, to se uci odmala, na to netreba justice.

                2. → stačí se projít ráno po městě ještě dříve, než tam naběhnou úklidové čety.

                  A to má být jako omluvou, alibi, pro ty vytuněný kretény na hustokolech? Můžu se potrhat smíchy, když někam dorazej (pochopitelně autem), sundaj ze střech a nejrůznějších „nosičů“, tu svou zacyklenou veteš a vyrazej..:-)) Když to najdu, dám vám sem odkud vyrážej. Jedni, na tzv. ferratu, to je taková píčovina, kde se plazej po skále. A druzí, zyklosteskou nach Bad Schandau. Větší koncentaci idiotů na m2, byste nenašel nikde jinde, než v Děčíně..:-)) Přijeďte, rád vás provedu..:-))

                  https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1344&bih=665&tbm=isch&sa=1&ei=jrvqXML6J_aM1fAP98igiA8&q=ferrata+d%C4%9B%C4%8D%C3%ADn&oq=ferrata+d%C4%9B%C4%8D%C3%ADn&gs_l=img.3..0l2j0i5i30j0i8i30j0i24l4.18614.22775..24290…0.0..0.140.1760.3j13……0….1..gws-wiz-img.i7uE5vlO8ac

                  1. Nechápu. My se vždycky rychle vymotali mezi autama a pak hurá do krajiny. A nepamatuju, že bych potkával auta s koly nahoře nebo za. Leda by jeli pod stan a odtud vyjíždět.

                  2. Ne, to není alibi, to je fakt. Alibi nutně nemusí být vůbec postaveno na faktech, to Vám řekne každý průměrný právník.

                    1. → Alibi nutně nemusí být vůbec postaveno na faktech,

                      Jinými slovy, lhát se může třeba do alejůja, to jste chtěl říct?

                      ps: právníky vynechte, dělaj jen svou práci. Co si o takovém počínání „uvnitř sebe samých“ mnozí myslej, je jejich problém. I zde totiž platí Plautusův ultimativní nekompromisní citát: Tvrdím, že mrtev je ten, komu odumřel stud.

                    2. Ano, každý děláme svou práci, já Vám jen vysvětluji, že alibi nutně neznamená fakt. Alibi má dvě roviny, ty základní – může to být důkaz neviny, ovšem rovněž to může znamenat jen výmluvu. A lež a pravda kolikrát i splývají, to Vám ještě nikdo asi neřekl. Proto já tvrdím, že mrtev je ten, kdo dovolil, aby ostatním odumřel stud. Proto se může lhát do alelůjá.

                    3. → každý děláme svou práci

                      Mě z tohodle myšlenkovýho ranku vynechte, já už mám všechno hotový.

                      → A lež a pravda kolikrát i splývají, to Vám ještě nikdo asi neřekl.

                      Spíš by mě zajímalo, kdo vám tuhletu kravinu nakukal. Chcete-li dodat citáty, myšlenky od věhlasných filozofů, a nebojím se říct i svých vzorů, stačí říct. Plácáte úplný nesmysly. O filosofii (lásce k moudrosti), o životě v Pravdě, aletheii, neboli neskrytosti, si můžete leda tak zdát.

                    4. Filozofie není o pravdě ani o lži, je to tázání se po základech, po smyslu, je to o poznání světa a místa člověka v něm. To, že si z toho někteří filozofové vybrali lásku, pravdu apod. to jsou jejich filozofické myšlenkové pochody. Vy máte jedno filozofické vidění a přes to nejede vlak, proto máte i rychlé závěry, že někdo jiný plácá nesmysly. To ovšem není filozofie, to je Váš diktát.

                    5. → Vy máte jedno filozofické vidění a přes to nejede vlak

                      Ano, Pravda, nebo máte snad něco lepšího, než je Pravda? Třeba, namátkou, takový Ludwig Wittgenstein, říká vám to něco?

                    6. Vy nechápete ten základní princip, společnost, která vyrostla na axiomech nemá jednu pravdu ani jednu lež, tyto pojmy jsou relativní, můžete je ohýbat, můžete s nimi libovolně pracovat, to, co pro jednoho je pravdou, pro druhého je lží a naopak. Proto existuje filozofie a proto každý skutečný filozof ví, že nic neví.

                    7. → tyto pojmy jsou relativní

                      Tak především, žádný pojem není relativní. Každý pojem má svůj neodiskutovatelný původ, obsah. Jestli jste vy uvěřil kravinám typu, že „všechno je relativní“, neřeším, to je váš problém. Apropó, sám Albert Eistein se relativizaci a relatizovaní všeho, vzpečoval seč mohl. Pravda je někomu lehkovážně relativní až do chvíle, než se ho tvrdě dotkne. Ohýbejte si co chcete, ale vězte, že PRAVDA je vždy jen jedna.

                    8. Každý pojem je axiom. I písmeno třeba „A“ je axiom, protože si ho vymyslel člověk, aby mohl mezi s sebou vést právě ten dialog, pojmenovat si vše kolem sebe. Pospojoval písmena tak, aby mu dávaly smysl. Takže když já napíšu: trvaj milov namals himast kčmin tuvalosy, ta mně nebudete rozumět, není to žádný jazyk, který znáte, protože to bude moje řeč, kterou Vy budete muset rozšifrovat a budete si lámat hlavu nad tím, jaký klíč té abecedy byl použit.

                    9. A to, že sem házíte nějaká známá jména, to Vás chytřejším neudělá.

                    10. → A to, že sem házíte nějaká známá jména, to Vás chytřejším neudělá.

                      Chytřejším? No tak tuhle pořebu opravdu nemám a hlavně!! vůbec nepotřebuji. Měl jsem pouze za to, že jako filosofovi (kterým se tu tak rád prezentujete) výjdu alespoň trochu vstříc. Toť celé.

                    11. Pokud se rozcházíme v základních principech, tak nám nepomůže to, že mě budete bombardovat známými jmény. Vy máte potřebu citovat známá jména, já mám potřebu přemýšlet.

                    12. → já mám potřebu přemýšlet.

                      Tak přemýšlejte, přemýšlejte… Jste holt na cestě a tomu i rozumím.

                    13. Filozof je na cestě pořád až do svých posledních dnů. A i pak jeho cesta pokračuje, protože stačí jediný žák, který se vydá po jeho stopách, pochopí a přidá další myšlenky, je to nekonečná cesta, protože v lidské hlavě je celý nekonečný vesmír.

                    14. → Filozof je na cestě pořád až do svých posledních dnů.

                      Ano, s tím lze bezezbytku souhlasit.

                      → je to nekonečná cesta, protože v lidské hlavě je celý nekonečný vesmír.

                      Ano, rozumím a souhlas. Ale thézi „v lidské hlavě je celý nekonečný vesmír“, si dozajista nelze ausgerechnet vykládat současně a též jako „nekonečný chaos“. To dá rozum. Nic vám nevnucuju, ale jukněte třeba (namátkou) na Paula Bruntona, třeba pochopíte.

                    15. Příroda a vesmír nezná pojem chaos. Chaos je něco neuspořádaného, což příroda ani vesmír nemají, chaosem označuje člověk něco, co si nedokáže zatím vysvětlit, proto si vymyslel řád, systém, dal mu pravidla, aby mohl fungovat v tom svém lidském společenství na té planetě. Člověk ještě neumí fungovat bez systému, protože je vlastně jakousi anomálií toho vesmíru.

                3. Ovsemze. Tak to zacneme resit, hovada ve meste separe a hovada v lese separe. Rozclenenim problemu ho pak lepe zvladneme. Takze nyni je tema hovada v lese. Zkusenost => vice hovad jezdi na kolech. To jsou fakta, potvrdi kazda lesni straz ci spravce parku. Od toho se muzeme odpichnout a zbytecne netristit tento problem nejakymi jinymi, ktere se maji resit jinde.

                  1. To, o čem teď mluvíte je ve finále absolutně neřešitelný, zkrátka kvadratura kruhu, stejně jako celej tenhle systém. Hovada v lese – hovada všude. Až tak je to jednoduchý a smutný zároveň.

              2. Bývaly lepší časy. Když jsem jezdil já, měli jsme bavlněná trička a helmy a vrchol techniky byla odpružená přední vidlice (zní to strašně, vzpomínky starých zbrojnošů) a pohon byla šťáva v isostarce a dvě fidorky s sebou… A ty dvě staniolové kuličky se snadno dovezly domů.

                1. jó také pamatuji tyto skvělé začátky – mé první cyklování v Beskydech, já na svém starém BMX a strejda na svém prvním „zápaďáckém“ „horáku“ co se dal v tehdejším havlostánu koupit (myslím že to byla značka Scott). Tehdy jsem ani neměl přilbu, jen kšiltovku a „bikerské“ rukavice. Voda se šťávou v bandasce, pár tatranek v ruxaku a krajíc chleba s vysočinou v alobalu, jo a ještě pláštěnka. Další rok už jsem měl „opravdového“ horáka (RockMachine), bylo mi tak kolem 13let, těžké to bylo jak kráva, ale vyjel jsem s tím na Lysou. Sešup dolů byl pak pro mne dodnes největší zážitek, fičel jsem to cca 70km/h, na kole co mělo brzdy typu „Cantilever“ tak trochu pokus o sebevraždu. Za dva roky pak o dost lepší kolo (Merida), váha kolem 11kg, Včkové brzdy a s ním jsem vydržel do konce střední školy. Každé léto několikrát do Beskyd s kolem. Tehdy vždy vládla fajn atmosféra, bikeři se zdravili „ahóój“ když se míjeli, nikdo nedělal bordel, prostě romantické počátky mountinbajků, kdy do hor jezdili jen ti, které ta jízda skutečně bavila a přírody si vážili stejně jako trampové. Jo a hlavně se vyjíždělo vždy z nejbližší vlakové stanice, tehdy se kola na autech nevozila. Po dokončení střední jsem odjel na VŠ na druhou stranu republiky a na kolo jsem už od té doby nesedl, chytla mě informatika, auta a mrdání na VŠ kolejích. Od té doby se technika na kolech posunula neskutečně dál. Neskutečně dál se taky posunulo osazenstvo sedel kol – ze zapálených fandů horských kol vážící si přírody se množina subjektů změnila na zmrdy, sebestředné vohnouty s přístupem „využít, zneužít, ignorovat“ a hlavně „udělat dojem new cool doplňky“, prostě jen póza. Nikdo z dnešních horských zyklounů nemá ani tušení, jak a kde mountibike vznikl, kdo stojí za ten nápad atd., stala se z toho jen drahá konfekce a z toho plynoucí zájem takového množství zmrdů

        2. Posral ses v kine? Vec, ktera prinejlepsi zpusobi skody a prinejhorsim nekoho zmrzaci nebo zabije? Jako fakt se tu uz lidi tak moc zblaznili, ze v ramci boje proti zlym pumpickarum pouzijou cokoliv?
          Tvl by me zajimalo co by dfcrew rikala, kdyby stejnym zpusobem nekde resili, ze na silnici auta prekracuji rychlost apod.
          Pokud tam nejakej mamrd jezdi po 20h, maji tam obcas hlidkovat a dat mu flastr. Pokud po sobe hulakaji v lese, asi by po sobe hulakali i kdyby sli pesky, detto odpadky – to je o lidech, ne o tom na cem/jak se pohybuji. Kazdy den vidim nekolik kuraku jak z auta odhazuji nedopalky ven. Lidi jsou prasata a obcas jdou pesky, obcas na kole a obcas autem.

          1. Ale ovsemze je to prasarna. Je potreba se zamyslet nad pricinou vzniku teto prasarny. Pokud neodstranime pricinu, za nejaky cas tam mame prasarnu jinou. Diskuze nad timto hrebem je veskrze strelba spatnym smerem. Zavory na lesnich cestach jsou zabrany bezohlednym autarum, pro ktere „zakaz neni zed“. Holt, na pumpickare nekdo zvolil mene humanni metodu. Metoda je spatna, ale pokud odstranime pricinu, odstranime i metodu.

            1. Ale hovno. Resit ze nekteri cykliste hluci, nekteri odhazuji odpadky a nekteri tam jezdi kdyz nemaji – tim, ze 100% vsech cyklistu ve 100% casu posleme na zdravi a zivotu nebezpecny hreby, nema nic spolecny s odstranovanim priciny.
              Muzu zacit hazet kameny na vsechny auta co mi jezdi kolem baraku, protoze nekteri prekracuji rychlost???

              Tvl, fakt, ve svy slepy nenavisti jste uplne jebly.

    1. tvl, to je jak když někdo nechtěl do prvomájového průvodu.

      1. Jo, za chvili vyjde zavazne narizeni EU, diky kteremu si implementujeme do nasi Ustavy, ze popirani globalniho oteplovani je horsi trestny cin, nez popirani holocaustu. Jdu si umejt okna, at mam kam vylepovat vlajecky…

        1. Našlápnuto mají. Slovo !popírání“ či „popírači“ zavedli rychle, přitom jsou to oni, kdo by měli dokazovat klimarmagedon a potřebu utrácet bambiliony.

        2. Jinak tihle stávkovači připomínají německé středoškoláky, kteří se v roce 1914 nechali naverbovat a pak skosit kulomety (Kindermord bei Ypern), místo aby dostudovali a stali se důstojníky (dnes inženýry) a posloužili vlasti daleko lépe.

          1. Chyba je v rodicich, maji pancharta ohnout pres koleno a dat mu poradne na prdel za zaskolactvi.

            1. Pancharti by si měli vyzkoušet 14 dní na úrovni 19. století. Žádná elektrika, vodu napumpovat ze studny, vařit na ohni, štípat dříví, mlít obilí…
              Protože takhle vypadá ten jejich udržitelný rozvoj. ne, že místo benzíňákem budeme jezdit teslou.

            2. Sysop: Fyzické tresty na dětech jsou zákonem zakázány. A ono upřímně, rána není argument. To, že zmlátíte dítě, hodně vypovídá o Vás, protože dítě málokdy chápe, proč ho bijete. Dítěti musíte vysvětlovat, vysvětlovat a zase jen vysvětlovat, ano, je to únavný a málokdo z dospělých na to má trpělivost a přirozený talent.

              1. → Fyzické tresty na dětech jsou zákonem zakázány.

                To ještě zdaleka neznamená, že je to správně. Co si budem povídat, debilních zákonů jsou mraky.

                → A ono upřímně, rána není argument.

                Milej zlatej, taková dobře padnoucí a přiměřená rána, v pravou chvíli a pravý okamžik, je nad všechny argumenty světa. Tolik, když už jsme u tý upřímnosti.

                1. Vás by člověk za rodiče nechtěl :o).

                  1. Kdo ví? Ne nadarmo se říká, těžko na cvičišti – lehko na bojišti. V tomto duchu a smyslu, že nic není zadarmo, jsem byl vychovávanej a vychoval tak i dva svý (dnes už notně dospělý) kluky. Je to možná divný, ale dněs nět probléma. Že by náhoda?

                    1. Pro mě není zmalovanej zadek do fialova, ani fackování dítěte (otřesy na mozek), přijatelný argument, že z něho vyroste dobrý člověk, spíše se v něm nahromadí přesvědčení, že silou lze dosáhnout mnohem více než přemýšlením. Tudíž nemám ani záruku, že to dítě pak bude intelektuálně vyzrálý jedinec.

                    2. → Pro mě není zmalovanej zadek do fialova, ani fackování dítěte (otřesy na mozek), přijatelný argument,

                      Ale, ale, hrotíte to, přičemž neříkám, že takový excesy neexistujou, což je samozřejmě špatně a průser. I „výchovná facka“ má svý meze a má svůj nezastupitelnej význam. A co si o tom tzv. „myslíte“, je absolutně nedůležitý. Účel světí prostředky, říká vám to něco?

                    3. Co si o tom myslím já, je pro mě důležité, protože nepřijímám Váš diktát – jediné správné řešení, o kterém jste do morku kostí přesvědčen Vy.
                      A dítě není prostředek, dítě je živá bytost, Vaše myšlenkové pochody jsou skutečně, řeknu to kulantně – podivné.

                    4. → protože nepřijímám Váš diktát

                      Cožéé? Jaký „můj diktát“? Kontrolní otázka: jste při smyslech? Neptám se náhodou, rád bych jen znal odpověď na podobně vyřčené a evidentní nesmysly.

                      ps: s tou svou filosofií (rozumějte: (ne)kritickým a (i)raconálním myšlením) koukejte co nejrychlejc něco udělat. Ne pro mě, ale hlavně pro sebe samýho.

                    5. Bez komentáře.

                    6. → Bez komentáře.

                      I to je komentář. Zdání klame, tak pozor na to, filosofe.

                      Člověk je zjevně stvořený k tomu, aby myslel. V tom spočívá všechna jeho důstojnost a celá jeho přednost. Veškerou jeho povinností je, aby myslel správně. (Blaise Pascal)

                      No uznejte, řekněte sám, není to krásný?..:-)) Miluju filosofii..:-))

                    7. Já si právě pozor dávám a proto opouštím každý dialog, když klouže do demagogií.

                    8. → opouštím každý dialog

                      Víte, tušíte alespoň vzdáleně o čem vůbec mluvíte, když říkáte: dialog? To jen pro pořádek, demagogii můžem probrat třeba příště. Miluju tyhle rozmluvy s filosofem..:-))

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Dialog

                    9. Dialog je rozhovor, není třeba v tom hledat vědu. A my vedeme rozhovor. Jak charakterizuje wiki dialog mě nezajímá.

                    10. → Dialog je rozhovor, není třeba v tom hledat vědu.

                      V tom případě jste z hóódně „lacinýho“ kraje. Kraje z povrchním a mělkým myšlením. Jak už jsem řekl, každý pojem má svůj původ a obsah. Ignoruje-li to, ignorujete-li tento neodiskutovatelný fakt, SKUTEČNOST jako takovou, to je váš problém, nikoli můj, to dá rozum. A to si říkáte filosof? Běžte se vysrat!

                      ps: Dialog je mnohem a mnhem „víc“, než si jen umíte představit.

                    11. Já Vám říkám, že dialog je rozhovor dvou nebo více lidí, kteří umí mluvit. Rozhovor je od slova hovořit. Skutečně nechápu, jakou vědu v tom hledáte.

                    12. → Skutečně nechápu, jakou vědu v tom hledáte.

                      Vědu žádnou, ale elementární absenci a schopnost vidět, schopnost důsledně rozlišovat, nesmírnou. Dialog je totiž mnohem a mnohem víc, než si jen dokážete představit, natož vůbec uvědomit.

                      Proste a bude vám dáno, hledejte a naleznete, tlučte a bude vám otevřeno. Neboť každý, kdo prosí, dostává; kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno. (Matouš 7:7-8)

                      ps: budete-li mít zájem povídat si o slepotě, dejte mi vědět.

                    13. Vy si mě pletete s nábožensky věřícím, to bude ten problém. A Matouš to jistě myslel dobře, ovšem můžeme mu oponovat, protože ne každý kdo prosí dostane, ne každý kdo hledá najde a ne každý kdo tluče bude vpuštěn. Takže tohle obstojí při kázání v kostele, ale ne u filozofa.

                    14. → Takže tohle obstojí při kázání v kostele, ale ne u filozofa.

                      Tímto jste mi (aniž byste si toho byl možná vědom) bezděky potvrdil, že jste vlastně „slepý“. Nemám vám to za zlé, nejste sám, jsou vás milióny…

                    15. Já jsem žák Nietzscheho, ne Matouše.

                    16. → Já jsem žák Nietzscheho, ne Matouše.

                      Hmm, až od vás uslyším JSEM ČLOVĚK, pak vězte, že jste vyhrál sám nad sebou samým.

                      A teď něco ani od Nietzscheho, ani od Matouše, ale od Johna Lennona:

                      Největším vítězstvím je nepotřebovat žádné vítězství.

                      Až se do tohoto myšlenkového levlu propromyslíte, což je docela pěkná facha, dejte mi vědět.:-) Anebo ani nemusíte, poznám to sám.

                    17. John Lennon byl umělec, vskutku slavný na svou dobu, takže si tyhle pindy o nepotřebě vítězství mohl dovolit.

                    18. → John Lennon byl umělec, vskutku slavný na svou dobu, takže si tyhle pindy o nepotřebě vítězství mohl dovolit.

                      A proč byste si je nemohl dovolit třeba vy? Jste snad proboha něco míň?

                    19. My tady snad nesoupeříme, nebo ano? Vy tu diskuzi stáčíte úplně manipulativně, hodíte sem vždy nějaký výrok, který ani není Váš a na tom se točíte, to je prasárna nejvyššího levelu a pak ten výrok otočíte proti mně, v podstatě podprahově útočíte a považujete to za vrchol „filozofického“ umu. Tak to je masakr :oD.

                    20. Myslím, že každý generál na bojišti by mu za ty kecy dal po tlamě.

                    21. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 22:19

                      Zeby se general namisto argumentu uchylil k nasili?

                    22. Tak určitěěě, já mít v armádě někoho, kdo pochybuje o vítězství nebo dokonce tvrdí, že není potřeba zvítězit nad nepřítelem, dám mu po tlamě, protože je to dospělej jedinec a takový kraviny mně nemůže v mužstvu vykládat, zrovna jako ve sportovním mužstvu mně nemůže takovými pindy rozvracet morálku.

                    23. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 22:36

                      Podle ceho soudite, ze je dospely? Podle datumu v OP? Domnivam se, ze prave to je to jadro jezevcika, kde hledat onu hranici mezi kecy a fyzickym trestem. Ja jen, ze mnoho deti vyhrava matematicke olympiady v 10 letech, zatimco treba muj soused ma jen sest trid, castecnou svepravnost a do boje by ho urcite poslali.

                      Nekdo muze byt 18lety a pritom totalni blbec. Fackovat, nebo argumentovat, co myslite?

                    24. Sysop: To, že někdo vyhraje v deseti letech matematickou olympiádu neznamená, že jako dospělý budete lépe fungovat než třeba ten soused. A nemyslím si, že by nesvéprávného člověka někdo poslal bojovat. To snad platilo za krále Klacka, ne?

                    25. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 22:54

                      On neni nesvepravny. Jen ma svepravnost soudne omezenou a to nastalo az po nekterych problemech s nim. Na vojnu nicmene byl odveden a civilku odkroutil v JZD. V pripade povolavaku by tento nepochybne dostal. Vzhledem k tomu, ze ja s nim mluvim prakticky obden, tak vim, ze argumentovat s nim je velmi narocne.

                      Nelze tedy fyzicky dospeleho automaticky prohlasit za dusevne dospeleho. A kdyz nekomu chcete neco vysvetlit, musi tento byt schopen argumenty pochopit a prijmout. Pokud je nechape, muze to byt chybou argumentujiciho, pokud je neprijme, muze to byt i chyba ryze jeho a to treba i diky mentalni nevyzralosti. Takze pak muze byt vhodnejsi dat ctyrletemu diteti jednu malou na zadek a priste uz se na to jen odkazovat, nez unavovat neposedne dite slovnim prujmem. Ale, muze se stat, ze dlouhe vysvetlovani prinese lepsi vysledek, nez rana na zadek, u ktere dite bud netusi proc a za co a nebo to citi jako krivdu.

                      Proste – ja fyzicke tresty neodsuzuji, ba dokonce vybrani ucitele maji ode mne generalni souhlas pro drobne fyzicke tresty, ale je to skutecne to posledni reseni, nikoli prvni.

                    26. Pokud má někdo soudně omezenou svéprávnost, je mně divné, že ho poslali na vojnu, to nemá logiku.
                      A my snad nehovoříme o nesvéprávných, my hovoříme o těch, kteří jsou prohlášeni v 18 letech za dospělé svéprávné jedince.
                      Neposednému čtyřletému dítěti dávat na zadek proto, že je neposedné, to je prostě absurdní. Neposedné dítě potřebuje trpělivost, zabavit ho, to je právě ten čas, který tomu člověk musí věnovat i když by chtěl zrovna číst Sokrata nebo čumět na televizi. Nezlobte se, Sysope, ale v tomhle se neshodneme. Dítě je osobnost a podle toho se s ním má od narození zacházet i komunikovat.

                    27. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 23:28

                      Osobnost v diteti se musi rozvijet. Od narozeni ma vstepenu sotva tretinu.

                      Dite nedostane na zadek proto, ze je neposedne. Ale proto, ze je neposedne, se muze lehce stat, ze argumentace nebude ucinna, protoze dite ceka, az se rodic vykeca a pak zase si mohlo delat svoje. Bito neni za neposednost, ale za neuposlechnuti zakazu, napriklad. A je uplne jedno, jak dite zabavite. Jednou ho zabavit nestihnete a ono zrovna udela nejaky pruser porusenim pravidel. Chytre dite brzy zjisti, ze jedinym trestem je poslouchani pindu, takze na to brzy zacne srat.

                      Zpocatku ma clovek trumfy v rukou – zakaz hracek, zakaz oblibenych radovanek, atd. Jenze tyto postupne mohou ztracet na ucinnosti.

                      Soused byl castecne zbaven svepravnosti az po absolvovani vojny. Ne, ze by na tom byl drive mentalne lepe, ale proste drive to stat neresil.

                    28. Ano, první vlaštovka u Vás, rozvíjení osobnosti. Dítě není voják, takže ono nevyrůstá v armádě, nýbrž s rodinou neuposlechnutí rozkazu-zákazu znamená, že pro něho nejste dostatečná autorita anebo Vaše slovní formulace pro něho není jasná vzhledem k jeho věkové mentalitě. Takže chyba není v neposedném dítěti, ale ve Vás, jednoznačně. Zákazy hraček atd. je další absurdnost, protože dítě přemýšlí úplně jinak než Vy a navíc jeho paměť je v dětském věku krátkodobá, nebude si pamatovat za dva dny, proč jste mu vzal autíčko a že to bylo zrovinka za to a za to. Proto mají pak prvňáčci úplně jiné a lehké učivo než deváťáci atd.

                    29. Re:ex.lex
                      26.5.2019 v 23:49

                      Vas usudek o jednoznacnosti je bohuzel ryze subjektivni. Ja jsem napriklad k fyzickemu trestu sahnul poprve az v sedmi letech veku ditete, pricemz do teto doby vysvetlovani vzdy stacilo. V tomto pripade pak uz vysvetlovani nestacilo, protoze dite chapalo obsah zakazu, chapalo zcela jasne, v cem je problem, ale detska puberta zavelela na to proste srat. Tedy vzdor autorite. V tomto veku zakaz treba vecerni televize (pulhodina pred spanim)si dite pamatuje dobre, vcetne priciny.

                      Konkretni priklad, ktery jsme tehdy resili:

                      – nemlat pri zavirani s temi vchodovymi dvermi, vis, ze okolo pak popraska omitka a musi se to spravovat
                      > flaaak dvermi
                      – proc s tim triskas? Neumis vzit za kliku? Je to stejne, jako pri otevirani, jen v opacnem sledu
                      > urazena reakce, ono prece vi, jak se pracuje s klikou
                      > za ani ne pul hodiny opet flaaaak s dvermi
                      – ktere presne casti meho vykladu jsi nerozumel?? Vysvetloval jsem, proc se s nimi nema mlatit. Pojd se podivat, co se domrvi, co pak ja musim opravovat. A pojd se podivat, ukazu ti, jak se ty dvere zaviraji. Probehla demonstrace zavirani dveri, vcetne vyzkouseni potomkem => potomek zvlada ty dvere bez problemu zavrit klikou, protoze jdou opravdu lehce
                      > za ani ne hodinu flaaak dvermi
                      – dobre, takze podivej, kolik omitky se zase vysypalo. Ja ted jdu, ze tvoji pokladnicky si vezmu tricet korun, za to pujdu koupit stuk a barvu a o vikendu to musim opravit.
                      > smutny voci a prej, ze uz se to nestane
                      > zanedlouho zase flaaaak dvermi

                      Takze? Jak zni rada? Ja totiz jsem sel, dal jsem diteti jednu na zadek se slovy „ty flakas dverma, tak ted budu flakat ja tebe“. Uz je to dva mesice, dvere od te doby jdou zavirat klikou.

                    30. Ano, dítě pochopilo, že Vaše argumenty nemají sílu, ale že sílu má Vaše ruka. Autoritu jste nezískal, jenom jste fyzicky statnější a dítě si pamatuje tu bolest, nikoliv pro něho slabé či nepochopitelné argumenty, proto už zavírá dveře klikou.
                      P.S. A mozek není nástroj, Vy ho neovládáte, on ovládá Vás, je to řídící centrum, bez mozku jste nula, kus biologickýho materiálu, kterej se bude pochcávat a posrávat pod sebe a zírat do neurčita.

                    31. Re: ex.lex
                      27.5.2019 v 0:17

                      Ja jsem to nepotreboval analyzovat. Ja jsem chtel slyset, jak byste tuto situaci resil vy, abyste dosahl stejneho vysledku pouhym vykladem. Podotykam, ze tema ‚dvere‘ bylo u nas doma minimalne trikrat denne po dobu asi ctyr mesicu.

                    32. To není jednoduché, nevím, jak to u Vás chodí, tříská tam dveřmi i někdo jiný? To je důležité, protože dítě přebírá vzor od dospělých, takže pokud bylo v prostředí, kde se tříská dveřmi, bere to jako normální stav a dělá to pak taky.

                    33. Re: ex.lex
                      27.5.2019 v 0:29

                      Nikdo jiny dvermi netriska. Dite jimi triska ze zcela obycejne lenosti. Proc zavirat klikou, kdyz „ono se to zavre samo“. Vysvetleni, ze sice se to zavre samo, ale za cenu niceni zamku a omitky, sice bylo plne pochopeno, ale nebrano v potaz. Nojo no, sype se omitka. Matka to vysaje, otec to opravi. Tak kde je problem? Matka to dela zbytecne? Takovejch veci zbytecne dela…

                      Vysvetlovalo se to nekolikrat, vcetne oblibeneho „ted si s tebou nemuzu hrat, protoze musim opravit ty dvere, cos je rozbil. Kdyz nebudes s nima triskat, zbyde mi cas na hrani si s tebou“. Funguje cca dva dny, ne dele.

                    34. Sysop: Myslím si, že vykládat sedmiletému dítěti, něco o omítce a o práci jakou s tím máte Vy nebo Vaše žena, to nejsou argumenty, které by v tom věku přijalo. Další argument, že si nemůžete s dítětem hrát, protože zase ta omítka a Vaše práce opravovat dveře, funguje alespoň dva dny, takže váha argumentu o hraní jednoznačně vítězí nad váhou argumentů o zámku a bla bla, i když pořád jen na určitou dobu, říkáte dva dny, docela pokrok :o).

                    35. Re: ex.lex
                      27.5.2019 v 0:49

                      Ex-lexi, s vami zacina byt debata jako s moji zenou. Ona vzdy vi, co ja delam blbe, ale sama lepsi reseni navrhnout nedovede. Prece nechcete, abych si myslel, ze jen kritizujete, ale ucinne a funkcni reseni vlastne nemate?

                    36. Mám účinné řešení, zkusil jste to někdy pojmout jako hru? Dítě tříská dveřmi, co s tím? Domluva nepomáhá, argumenty o omítce a práci a blabla jsou dlouhé a pro mozek sedmiletého dítěte absolutně mimo, nejlépe reagovalo na to, když jste řekl, že si s ním nebudete moci hrát, fajn, takže to pojmu jako hru, zahrajeme si hru na poklad, kdo dnes nebude třískat dveřmi a bude je zavírat klikou ten najde večer v pokojíčku překvapení. Dítě dostane impuls, logický k jeho věku, proč netřískat dveřmi, neříkám, že to vyjde, neznám Vašeho potomka.

                    37. No ona ta strana má dvě mince
                      Ta první je, že pokud nějaké plácnutí není vyloženě sváteční, tak děti začnou problémy mezi sebou řešit také násilím.
                      A ta druhá mince je ta, že děti hledají hranice kam až mohou zajít a nějaké kecy a vysvětlování za tu hranici nepovažují. Takže sorry jako ex.lexi, po všech těch kecech a vysvětlováních bylo vysvětleno zhruba následující: hranice je ta a ta a pokud ji překročíš, k mé nesmírné lítosti dostaneš přes zadek. A pokud se toho držíte,zkusí to jednou, dvakrát a pak teprve stačí jen vysvětlování.
                      Že jsem tak smělý,na kolika dětech jste si ex.lexi to vysvětlování bez hranic vyzkoušel?

                    38. monday: Vysvětlování a bez rány na dvou dětech. Pravda, není to celá mateřská školka, ale i tak to považuji za osobní úspěch.

                    39. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 22:28

                      Jste stastny clovek Ex-lexi, protoze mate chytre a velmi klidne deti.

                      Ja tolik stesti nemam a ackoli potomstvo je velmi inteligentni, tak je bohuzel i velmi zvidave a temperamentni, takze hledani hranice ‚to se jeste vsakne‘ patri mezi oblibene krarochvile. Bohuzel, u nas to funguje tak, jak uvedl Monday: hranice se musi vytycit a pak s nimi lze uz jen vyhrozovat.

                    40. @ex.lex
                      V každým případě moje děti těch několik málo výjimek ve zdraví přežily a spíš jsem měl dojem, že byly štastný, že tu hranici našly a nemusí dál kutat a začaly zkoumat jiné věci.
                      A pokud mohu srovnávat se všemi těmi věčnými studenty v okolí a nesamostatnými zoufalci plácajícími se od ničeho k ničemu, nemám dojem, že bych musel stavět stroj času a letět zpět řešit to jinak.

                    41. monday: Jsou to Vaše děti a Vaše výchova, nemusíte se omlouvat, já jen tvrdím, že to jde i bez rány, je to více „pracné“, spotřebuje to více času a trpělivosti, toť vše.

                    42. Re: monday
                      26.5.2019 v 22:40

                      Je treba zajimave, ze stat zakaze nalevani alkoholickych napoju mladistvym namisto toho, aby se jim snazil argumentacne vstipit fakt, ze alkohol je metla lidstva a toto povazoval za dostatecne vychovne. Procpak asi? Proc nelze postavit lahev vajecnaku pred ctyrlete dite a jen mu vysvetlit, ze na to nema sahat, protoze je to bakany? Zeby v tom nejak hrala roli prave ta schopnost ditete porozumet argumentaci a umet si v hlave srovnat, jestli se pripadne poruseni zakazu vyplati? Moderni clovek se totiz trestu neboji, moderni clovek s trestem kalkuluje a pouze zvazuje, zda-li se mu hrozba trestu vyplati a nebo ne.

                      Neni prave tato hloupa argumentacni vychova bez vytyceni jasne hranice pricinou, ze bezne tresty nemaji odrazujici ucinek? Tipuju, ze ano.

                    43. :-) Ex-lex udrzuje jen ten dialog, kde on je argumentacne navrchu. Napriklad zde jasne ukazal, ze nepripousti jinou pravdu, nez tu svoji, pricemz oponenta prohlasi radeji za demagoga, nz by jeho argumenty vyvracel. Sice neni sprosty, jako vetsina diskutujicich v argumentacni nouzi, zato ale sam neni s to v diskusi pokracovat.

                      Ex-lexi, vy se snazite aplikovat metody dialogu dospelych na dialog s malymi detmi. Nekdy se zkuste inspirovat prirodou. Dospely pes nebude se stenetem vest dlouhou debatu, proste ho vychovne kousne. Neublizi, ale stene to zaboli. A rozhodne ho to zaboli min, nez srazka s realitou, pred kterou ho dospely pes chrani.

                      Mame celou generaci deti vychovanych kecama. Anglie, Svedsko,… muzete se podivat, jaky to ma v realu vysledek. Jde totiz o to, aby rodice nechapali vychovu jako bipolarni zalezitost. Naopak musi byt zcela analogova a hledat ty spravne odstupnovane vychovne metody od zavrceni,… steknuti… az po kousnuti. Kdo jen vrci, nebo steka, toho za chvili nikdo nebere vazne.

                    44. Já jsem jako člověk nevyrůstal ve psí smečce, takže mě poučte, Sysope, jak v takové primitivní smečce fungujete, ať vím, jak s Vámi vrčet a štěkat a kam kousat.

                    45. Chyba, Ex-lexi, ze nepozorujete zvirata okolo sebe. Nebyt cloveka, zila by nepochybne ve vyrovnanem vztahu s prirodou a prave proto, ze jejich metody vychovy mladat jsou kvalitni, prezila veky. Rozumny clovek pozoruje, aniz by byl uvnitr smecky. Holt nekomu to nestaci, ale s tim nemohu pomoci. Nemam ve zvyku poucovat, na to nejsem dost moudry.

                    46. → Nemam ve zvyku poucovat, na to nejsem dost moudry.

                      Jůůů, to je krásný..:-) A ani nevím proč a jak mi to asociovalo výrok Adolfa Borna, který řekl: Jsem ve věku, kdy nepotřebuju diskutovat s pitomcema.

                    47. Zvířata pozoruji, ale ne proto, abych se choval jako ony. Zvířata mají instinkty a jejich chování je více pudové, které člověk postupně po narození ztrácí, navíc fauna a flora musí mezi s sebou soupeřit každý den, o holé přežití, takže zvířata pozorujeme úplně z jiných vědeckých důvodů a ne z důvodů, že budeme přejímat jejich instinkty a pudy z volné přírody. Člověk má mozek, nemá jen hypotalamus.

                    48. Re: ex.lex
                      26.5.2019 v 22:43

                      Mozek je jen nastroj. Pokud ho majitel pouziva blbe, pak mu mnoho nepomuze. Mozek maji i sebevrazi.

                      Pokud se nekdo chce povazovat za chytreho, pak mezi metody studia musi zaradit i pozorovani, tedy prejimani zkusenosti z okoli. A to nejen sveho druhu „Franta byl na Manu sprostej, tak mu Mana utekla, takze bych nemel bej sprostej na svoji Vendulu“, ale treba i od tech zvirat „pes se tak dlouho sral do kocky, az ta vyskocila a vydrapla mu voko“.

                      Jestli je lepsi mit pudy, nebo rozum, to by asi bylo na sirsi diskusi, protoze v ruznych smerech muzeme dosici ruznych vysledku a nelze smahem rici, co je vlastne lepsi. Pokud ale rozumove dosahujeme horsich vysledku v nejake cinnosti, ve ktere zvirata s pudy jsou na tom lepe, bylo by logicke se poucit, protoze rozum nam to, na rozdil od pudu, umoznuje.

                      Kdyz se nudim, pozoruji sousedovy slepice. Tupy to ptak. Zacne poprchavat a slepice se bud utikaji schovat => bude chcat jako bejk, a nebo v klidu zustavaji venku => bude kratky dest, ktery nestoji za rec. Pouhym pohledem na oblohu poznam hovno, radar na chmi.cz casto nektere prehanky ani nezobrazi, jako clovek jsem s rozumem fprdeli. Hloupy hrabavy ptak tohle pozna lepe.

                    49. Takže mozek je dle Vás nástroj. Takže na jednu stranu tvrdíte, že je třeba se poučit od zvířat a používat mozek-nástroj a na druhou stranu tvrdíte, že ty pudy vlastně taky, takže přepínáte mezi mozkem-nástrojem a pudy, no to mi umej kecky :oD. Takže Vaše děti mozek-nástroj používaly blbě, proto jste musel přepnout na pudy a fackovat?

                    50. ? Ja jsem nekdy rekl, ze kdyz diteti dam fyzicky trest, tak ze jsou to pudy? Proc by u cloveka mely byt?

                      Moje fyzicke pudy jsou ty veci, ktere mozkem neumim 100% ovladat. Castecne treba, nektere vubec, ale kazdopadne to, ze dam diteti na zadek, mam pod 100% mentalni kontrolou. Nemam ruce rychlejsi, nez mozek.

                    51. Ne, nemáte to pod kontrolou, násilí člověk pod kontrolou nemá. Proto jsou právě Zákony, aby nedocházelo k násilí (ono k němu dochází i tak). Omlouváte tělesné tresty na dětech, je to úplně stejné jako byste omlouval tělesné tresty na své ženě (dostala přes hubu no a co), nebo na sousedovi (měl blbý kecy dal jsem mu přes držku), Vy je přece „vychováváte“, že? U dětí to dospělým prochází nejvíce, protože děti se nemohou bránit, ony Vám tu facku nevrátí ani Vás nemohou žalovat. Vy mi něco říkejte o mentální vyzrálosti.

                    52. – svoje telo stran fyzickych trestu mam pod stoprocentni mentalni kontrolou.

                      – fyzicke tresty na detech neomlouvam, protoze je nepovazuji za chybu an bloc. Omlouval bych to v pripade, ze bych trest pouzil spatne, nebo neumerne. To bych ale uplne stejne mohl omlouvat treba neumerne dlouhe zvaneni na dite, ktere jsem timto pripravil o kus oblibeneho serialu.

                      – biti manzelek a sousedu je ryze spekulace, nic vic. Ostatne ji sam uvadite v kondicionalu. Je zbytecne plenit diskusi spekulacemi, domnenkami a pochybnymi podminkami.

                      – dite se samozrejme branit muze. Dokonce muze i hledat oporu u nekoho, kdo muze rodice zalovat. Nevim, proc rikate zcela vedome tuto nepravdu.

                    53. Sysop: To nemyslíte vážně, že se čtyřleté dítě bude bránit, když se kolikrát nebrání ani dospělá osoba, která žije v násilí. Sysope, tohle už je fakt moc.
                      A trestat dítě, protože mu nerozumíte nebo nechcete rozumět, a omlouvat to tím, že používáte „přiměřené správné tresty“, to je pro mě naprosto absurdní.

                    54. Re: ex.lex
                      27.5.2019 v 0:43

                      Uz jsem 2x uvedl, ze jsem poprve na potomkovi pouzil fyzicky trest v jeho 7 letech. To uz je nekde jinde, nez ve 4 letech.

                      Ja nic neomlouvam, nemam pocit provineni. Ba naopak, protoze spravne pouzity fyzicky trest ve spravne mire zabral, je to jako aplikace antibiotika. Plosne pouzivani vede k necitlivosti, uplne vysazeni muze vest k dlouhodobe aplikaci jinych metod, ktere nakonec ne vzdy maji kyzeny efekt. Zato cileny a dobre zvoleny postup s antibiotikem je nejrychlejsi a nejefektivnejsi.

                      Opet se tady tocime na hodnoceni moji osoby, zatimco ja mam radeji poucne priklady. Tedy rad bych vedel, jakymi dalsimi argumenty presvedcit dite, aby netriskalo dvermi a to tak, abych dosahl lepsiho vysledku, nez s placnutim na prdel, ktere se ukazalo byt teprve ucinne.

                    55. Plácnutím na prdel jste ukojil pouze to, že Vás dítě konečně poslechlo, myslíte si, že to bylo účinné, ale jeho mozek si zapamatoval, že zavírání dveří klikou je díky Vaší síle, ale nic z toho nemá, jenom bolest, zatímco kdybyste to pojal jako hru, mozek si zapamatuje, že zavírání dveří klikou je díky jeho síle, protože to dokázal sám a ještě našel poklad.

                    56. Re: ex.lex
                      27.5.2019 v 1:16

                      Sedmilete dite na hru s klikou sere. Uprednostni pohodlnejsi zpusob bez ohledu na kecy. Hrat si s klikou mohu s triletym, mozna ctyrletym ditetem. Dite mohu but motivovat, nebo zastrasit. Na kazde funguje neco jineho a i u jednoho konkretniho ditete muze fungovat pokazde neco jineho podle konstalace hvezd. Samozrejme, ze fyzicky trest je az posledni moznost. Ale patri do seznamu a dite musi vedet, ze tam je. Pokud tohle funguje, pak fyzicky trest neni potreba. Jenze bez zkusenosti neni ucinku.

                    57. Sysop: to si myslíte Vy, že na hru sere, sedmileté dítě je pořád dítě. U mě fyzický trest do seznamu (do seznamu?!) nepatří.

                    58. Hlavní problém fyzických trestů dětí je v tom, že rodiče používající tento způsob výchovy nemají s tímto osobní zkušenost, případně už dávno zapomněli, jaké to je. Proto navrhuji, aby preventivně byli tito rodiče alespoň jednou týdně proplesknuti.

                      Pokud Sysope potřebujete logické zdůvodnění, berte to tak, že proplesknutí je vlastně takové antibiotikum, které musíte pravidelné brát, dokud budete trpět chorobnou představou, že fyzické trestání děti je správné.

                      Jestli ve svém okolí nemáte nikoho, kdo by vám takto posloužil, dejte vědět, někoho vám seženu, případně vás dojdu proplesknout osobně.

                    59. Bolest podporuje tvorbu paměťových bílkovin. Dřív se například chodilo v procesí kolem vsí a u každého hraničního kamene dostalo dítě nářez aby si zapamatovalo, kde přesně ten kámen leží. Když bude malé dítě pořád vybíhat na silnici, tak osobně neznám lepší řešení než stáhnout ho zpátky a šoupnout jednu na prdel. Rozhodně to bude bolet méně, než když ho srazí auto.

                    60. Bolest a tvorba paměťových bílkovin – o tom jsem zatím nic nečetl. Můžete to rozvést, případně dát pár odkazů? Pokud je to opravdu účinný způsob, proč se nepoužívá např. v rámci firemních školení? Po každé zásadní informaci by dostal školený facku, aby si probírané téma opravdu zapamatoval.

                      To že vy neznáte lepší řešení než fyzický trest ukazuje spíše vaši omezenost v tomto ohledu než cokoliv jiného. Není třeba problém už v tom, že si malé dítě hraje na silnici?

                    61. Co to tu je zase za onanistu ? Deti jsou jak pejsci. Fungujou na pamlsek a na trest. A co kus, to original. Pokud ma pes slabou povahu, staci na neho syknout a on zaleze zpraskane do boudy. Takove psy bit je zlocin. Pokud ma pes silnou povahu, nedejboze je to kombinace silna povaha x silne plemeno, nestaci ho jen naznakem proplesknout voditkem, ale musite ho na tom voditku napul obesit, aby si toho vubec vsimnul. Coz je dnes bohuzel tabu a staci jeden takovy v detskem kolektivu, ktery potrebuje umravnit a nema to kdo udelat a cely detsky kolektiv je v haji, protoze oni si sami hierarchii bez intervence dospelych vyresit neumi.

                      A korunu tomu nasazuji Soros a spol. vsemi temi experiment s alternativnim skolstvim, integraci decek s poruchama chovani atd.
                      Jen houst a vetsi kapky, pane onanista. Ja vim, rikali to tak v televizi, takze tomu rozumi.

                    62. Re: zrg1
                      27.5.2019 v 10:13

                      Tak, co dite, to original a stavet na vychove jednoho obecne normy pro vychodu vsech je picovina. Moje zena byla zamlada bita jako zito, pricemz se to moc nesetkavalo s uspechem. Jeji mladsi sestra tedy uz nedostala nikdy ani facku. Ve finale moje zena se z toho teleciho obdobi dostala a zije zcela sporadany rodinny zivot, zatimco jeji sestra je ve ctyriceti vlastni vinou rozvedena, vlastni vinou bezdetna, sama o sobe prohlasuje, ze je sobec a dela si, co chce, na urovni pubertalniho ditete. Proste i dva sourozenci mohou byt zcela ruzni.

                    63. zrg1: „Děti jsou jak pejsci“.. – to mně stačí.

                    64. PrincJason: už si nepamatuji, kde jsem to četl. To s těmi hraničními kameny, tak to jsem poslouchal nějakého antropologa v rádiu. Někdy prostě neznám lepší fyzický trest a smířím se klidně s tím, že jsem omezený. Dítě třeba bez rozhlížení vyskočí z auta na silnici – není třeba problém už v tom že dítě jezdí v autě? Ono sice zní lákavě si s dětmi sednout a podiskutovat a probrat možnosti, ale já osobně co se týče zvýšení šance přežití vlastních dětí, tak preferuji rychlé a osvědčené metody a i s tím rizikem, že si ponesou nějaká ta traumíčka do dospělosti.
                      No a co se týče těch firemních školení – tak ona ta traumatická podpora paměti slouží spíš k negativnímu vymezování – u toho hraničního kamene taky jde o to, že s kamenem se nesmí hnout (v minulosti pod trestem smrti) – a máte pravdu bylo by to fajn a leckde se to úspěšně využívá.
                      https://www.youtube.com/watch?v=cGQMcBGZrIw

                    65. Proto se říkalo dát „na pamětnou“.

                    66. Princ Jason: Jsou to psi, nemá to cenu, nechme je v jejich smečkách :o).

                    67. Re: PrincJason
                      27.5.2019 v 9:24

                      Tvoje hypoteza je od sameho zacatku stavena na zcela mylnem zaklade. Ja jsem jako kluk byl lotr (byt se samymi jednickami) a bit jsem byl remenem, dokud jsem svoje chovani nezmenil. Takze ja zkusenost mam osobni a take vim, ze kdyz jsem premyslel, jak neco omrdam, tak niceho jsem se nebal tolik, jako vyprasku. To mne vzdy presvedcilo. Rozhodne to byl uplne jinej level, nez nejaky placnuti, co davam ja.

                      Takze cela ta tvoje konstrukce stoji na chatrnych zakladech, bohuzel.

              2. Hohoooo… skoda kazde rany, ktera padne vedle! U deti jsou argumenty nahovno.

                Ja jsem v 7. tride dostal od ucitelky prirodopisu po tlame, az to mlasklo. Pamatuju si to dodnes, ucitelka mela pravdu a vychovalo mne to na cely zivot. Kolik jinych argumentu jsem si v zivote vyslechl u jinych veci, to si rozhodne nepamatuju a nejsem si jisty, ze jsem si je pamatoval do druheho dne.

                Fyzicky trest je uplne stejny, jako kazdy jiny. Pro jeho efektivitu je nutna spravna mira, delka i nacasovani.

                Pokud dite nechape, za co je bito, pak je to chyba rodice, pricemz ale neni jiste, zda-li jiny trest od tohoto rodice bude mit jiny efekt.

                Ja deti mam a kdy staci vysvetlovat a kdy je potreba dat na prdel, si rozhoduji sam se svoji zenou a dle vysledku soude, tento cit pro vec mame spravny.

                1. Dítě si především pamatuje nespravedlnost. Pokud dostane a ví za co a ten druhý (sourozenec, spolužák…) dostane taky, no problem.
                  Naopak pokud je jedno dítě trestáno a druhému všechno projde, nemusíte se ho ani dotknout a vztek a pocit hořkosti mu může zůstat do dospělosti…

                  Jinak přes hlavu se bít nemá, ale lepanec na zadek nikomu neublíží.

                  1. To s nespravedlnosti plati obecne, bez ohledu na zpusob vykonu trestu.

                2. Dostal jste přes tlamu od učitelky a proto se z Vás stal pes? To by odpovídalo i tomu, že jste pak dával přes tlamu i vlastním dětem. Začínám rozumět Vaší psí smečce.

                  1. Pomerne kratka spojeni, bohuzel vedouci k mylnemu zaveru a to zejmena hned v uvodu cele spekulace.

                    Ja jsem pouze rekl, ze tento fyzicky trest v dane situaci, danym zpusobem a na moji osobe mel jednoznacne lepsi efekt, nez cokoli jineho, co nekdo jiny aplikoval jindy. Timto netvrdim, ze je to reseni nejlepsi, ale tvrdim, ze muze byt lepsi, nez hromada kecu.

                    1. Sysop: Každý na to máme jiný názor, Vy fackovací a já vysvětlovací, to je celé. Můžeme to uzavřít.

                    2. No rozdil je mezi nami v tom, ze ja argumentacni metodu nezavrhuji a rozhodne povazuji za mnohdy vhodnou, ne vsak plne nahraditelnou. Timto to uzavrit mohu.

            3. Sranda bude, až to záškoláctví zkusí někdo v Dánsku, co na to bude říkat jejich proslavený Barnevernet :)

              1. Absolutne nic.

              2. Barnevernet je business anglicke soukrome firmy, tusim ale ve Svedsku.

                  1. Pravda, Norsko. Urad je sice statni, ale veskere provadeci a zajistovaci akce jdou pres souromou agenturu sidlem v Anglii.

              3. Norsko…

  8. Neviem ci sa mi chce citat vsetkych 600 prispevkov. Ked zacal tohtorocny osial s vodou, pozrel som si statistiky uhrnu zrazok CHMU od roku ~60 (par vzoriek po desatrociach). V uhrne zrazok som nenasiel nejaku zasadnu deviaciu, vsetko to bolo (ak si dobre pamatam) okolo 600 mm (raz 490, raz 680 a tak podobne). Takze uhrny zrazok mame za 60 rokov relativne stabilne. Co sa moze samozrejme menit je ich vydatnost, pocetnost, vrstvenie, rozlozenie do roku (sneh, kratke silne burky, dlhotrvajuce mrholenie) a to moze mat vplyv na schopnost vsakovania vody. Kazdopadne pokial tu budeme mat len vyjebane polia s repkou a kukuricou, ziadne lesy, nerozbombardujeme komunisticke melioracne rozvody, moze prsat kolko chce a situacia sa nezmeni. Ono zrazky nezavisia len od toho co sa vypari na mori ale aj od toho co sa vypari na susi. Takze za par rokov ked zase budete mat moznost hodit obalku do urny, je treba na toto mysliet a poslat uz toho slovenskeho kokota tam kam patri (ok, patri do basy, to asi volbami poriesit nejde. Tak aspon mimo aktivnu politiku).

    1. msk: Pravdu máte.

      S malou poznámkou: lesů je dost, dokonce přibývají, ale jejich kvalita je často o ničem, proto si teď tak šmakuje kůrovec na starých smrkových lesích. Intenzivní monokulturní hospodaření na obrovských plochách bývalých JZD, které vedou často potomci předsedů těch JZD, je na hovno, ovšem dotace a zisky se jim sypou tak, že se nám o tom ani nesní.

      Spousty domů a dlážděných ploch měst je stále odvodněna rovnou do kanalizace a někam do řeky. Vody je dost, ale rychle odtéká, tak, jak to tady nastavoval bolševik. Změny jdou pomalu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017