Veganismus - zpět na článek

Počet komentářů: 162

  1. No tak zrovna klecovej chov slepic mi přijde jako pěkná hnusárna jen proto aby měl vovčan vejce za 3 kačky (popravdě nevím kolik stojí vejce, už jsem žádný cca dvě desítky let nekupoval, slepice mám svoje), ty ptáci tam vypadaj jak zombie, co asi tak můžou produkovat si ani nechci představovat natož to žrát.

    1. Tak to nežer, von tě někdo nutí?

      1. Dyť to taky nežeru, vole. A je mi vcelku u prdele co žerou vostatní.

    2. @CNN
      no nevím jak by sousedé v těch patrech pod námi přijali chov slepic…
      Stejně zřejmě klecový na balkóně.
      Zatím funguje dodavatel zdarma (tchán a tchyně) a spotřeba je cca 10 vajec týdně.
      To by mě asi nezruinovalo ani 10 Kč za vajco.
      Moje macecha pak eko vejce řešila pro skoroveganku dceru tak, že z nich smyla ty natištěné kódy :-D

      1. Skorovegan je pescetarián kdybys nevěděl:-).

        1. Čo to je?
          A ako sa to prejavuje?

    3. Ona neni klec jako klec. Zase uslapany kurata v halach taky nejsou pekna podivana.

      Holt, s domacim chovem se vetsina bud crcat nechce, nebo nemuze. Slepice ma soused, nicmene treba minulej tejden mu dve pres den sezrala kuna. A kuna je kunda chranena, takze sice jedni ekofasisti ti reknou, ze klecovy chov fujky fujky, ale kdyz budes travit hrabose, nebo zastrelis kunu, tak druzi ekofasisti se poserou.

    4. Asi tak, na podestylkovy chov se uz de facto preslo a vajca zdrahly asi o 10 haliru, nebyl to vubec problem, jen velkostatkari strasili vajcama za 10 kc.

      Vegani sou kokoti, to je znama vec, nicmene ja na nich profituji, protoze syn ma alergii na mliko a dneska se da kupit milion rostlinnych nahrad a dost to usnadni zivot

      1. Pospec 26.7.2021 v 9:47

        Dokud bude existovat klecový chov, nemohou vejce z podestýlkového chovu výrazně zdražit. Zajímavé bude, až se klecové chovy zruší a bude nutno jejich produkci nahradit podestýlkovými chovy co do produkovaného množství vajec.
        Podestýlkové chovy jsou velmi vhodným prostředím pro šíření Markovy obrny, která byla na tomto fóru několikrát probírána, klecové chovy jsou díky okamžitému odstraňování trusu opakem podestýlkových.

        1. Na druhou stranu slepice si na tech rostech kurvi nohy.

          Ja nechapu, proc je okolo tech cen takovej humbuk. To fakt kazdej sezere tolik vajec, ze ho ten narust ceny na kuse zrujnuje? I kdyz do toho zahrnu vsechny potraviny, ve kterych jsou vejce, porad to jako tragedii nevidim. Chapu, ze ‚mimoradne upravy cen‘ nikdo rad nema, ale jak se nakousne tema ‚vejce‘, hned je narku jak na zidovskem hrbitove.

          1. No ale to zdražovanie nepostretne len vajcia.
            Lebo najprv tí „uvedomelí lepšolidi“ presadia zákaz klietkového chovu. Zapáči sa im samozrejme, že ako super pomohli všetkým sliepkam sveta a navyše ich ani obyčajní blbí neuvedomelí plebs neumlátil či nenapichol na vidly. Tak pôjdu ďalej. Prelobujú zákaz uzavretého chovu prasiat / kráv / kôz / sliepok na mäso / atď…. Potom prelobujú zákaz chovu takých zvierat na mäso, ktoré boli vyšľachtené (geneticky upravené) s ohľadom na vysoký nárast hmoty za minimálny čas. Potom prelobujú zákaz chovu „diviny“ v oborách. Potom prelobujú zákaz priemyselných hnojív – bude sa hnojiť len prírodne. Potom prelobujú zákaz veľkých mrazákov v domácnostiach. Potom prelobujú zákaz domáceho pestovania, chovu a porážok. Potom prelobujú – tu si doplnte čo chcete.
            Takže najprv zdražia vajcia, potom mäso, potom ešte raz mäso, potom zmizne „divina“ z pultov a nakoniec zdražie ešte aj zelenina, ovocie, strukoviny, múky….No a potom nakoniec ani nebudeš mať doma mrazák, kde by si si na zimu namrazil zásoby z dvora čo si si dochoval, či dopestoval. A nakoniec zakážu akúkoľvek domácu produkciu zeleniny, ovocia a mäsa. No a až potom zavládne raj na zemi………………
            Ozaj Wildcat a ostatní – už viete kam sa bude dať odterigať (krajina či kontinent či iná planéta) keď tu v rámci Európy zavládne ten raj na zemi?

    5. CNN 25.7.2021 v 22:28

      Dosud se nikomu nepodařilo prokázat, že by se vejce z klecových chovů nutričně lišila od vajec slepic z volných chovů.
      Ale pokrok nezastavíš, možná máte nějaké nové poznatky.
      Z praxe vím, že slepice reaguje na stres nebo jiné nepříznivé okolnosti zastavením produkce vajec.

      1. Seru na nutriční hodnoty, je mi blivno z toho jak ty ptáci žijou.
        Když klepnu svoje vejce a to z obchodu tak vidím jasnej rozdíl jak v pevnosti skořápky, tak z hustoty bílku i žloutku. Vo chuti radši nemluvím.

        1. CNN 26.7.2021 v 17:06

          Pevnost skořápky se hodnotí v případě, že byste chtěl kuřata vysedět a kolísá i podle plemene.
          Asi 90 % vajec, které sním, pocházejí „ze dvora“. Chuť je s vejci z klecového chvou srovnatelná.
          POkud jste milovník pevných skořápek, nebylo by lepší přesedlat na vejce kachní?

          1. Ty mám taky.

        2. Pevnost skorapky je samozrejme o prisunu vapniku. My mame vejce kurvahustebio, presto ale ty skorapky nejsou nijak extra armovany. Jestli bych potme klepnul vejce z kramu, nebo od sousedovic slipek, nepoznam rozdil. A to ty slipky mu obrabeji stodolu i staveni docela poctive, takze vapniku maji dost.

          Ano, barva zloutku je vyrazne jina. Ovsem pouze v pripade, ze srovnavam polskej Ausschuss s domacim chovem. Pokud koupim trosku drazsi ceska vejce, zase jsem na minimalnim, nebo zadnem rozdilu.

          To spis s cim se samozrejme setkam u domaciho casteji, jsou dvouzloutky. U tovarni vyroby je to prebrany.

          1. Sysop 26.7.2021 v 20:39

            Kanthaxanthin obarví žloutek dokonale a ve vejcích bývá při kontrolách a testech prokazován.
            „Nejtmavší žloutky měla vejce z klecových chovů, právě ta byla přibarvena kanthaxanthinem,“ přiblížil redaktor časopisu dTest Václav Beneš.

            Používat tuto látku povoluje Evropská unie, je však omezena limitem. Podle časopisu dTest nebyl tento limit v žádném z testovaných výrobků překročen. „Spotřebitele můžeme uklidnit, že nalezené hladiny kanthaxanthinu 
v testovaných vejcích nepředstavují pro lidské zdraví ohrožení a rezervou vyhověly limitu pro přijatelnou denní dávku pro člověka,“ upřesnil Beneš.
            Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/zluta-vejce-bez-barviv-to-jde-jen-spatne-20130611.html

            1. Tak ono je to de facto obracene. Barvivo slepice v domacim chovu zerou samy. Kudy chodi, tudy zobou, takze ruzne vyhonky jim dodaji barviva dost. Zloutek je zluty quli barvivu, z jineho duvodu ne.

              No, a toto barvivo se extrahuje z prirodnich zdroju, neni chemickeho puvodu (co vim). Cili, pokud vidime vejce z chovu, kde je zlouten vybledly, velmi pravdepodobne slepice nedostavaji pestrou a zelenou stravu.

              Je to proste dvojsecne. Na jedne strane bioslipkam chybi poctive koprivy a na strane druhe klecaky dostanou granule s barvivem. A ted si vyber.

            2. Eště že se živě pamatuju, jaks tady v debatě vo slepicích před pár lety rozhazoval hubou, že barva žloutku je jenom vo skladbě krmiva a jak si to chovatel pošteluje na vobjednáfku zákazníka, když sem tady s pár lidma stran domácích chovů řikal, že přirozená JE žlutá barva. By musely žrát stravu s karotenoidama po vagonech, aby to měly přirozeným způsobem oranžový.

              Najednou potřebuješ ukázat vopak, tak hned taháš z klobouku jak jim sypou chemie na vobarvení. No né!

              Ty seš pěkně slizská kurva, ale naštěstí někteří lidi nemají tak krátkou paměť, jak bys spolu s politikama rád, a pamatujou si to…

              1. Behemot 26.7.2021 v 22:43

                Přesně.
                Barva žloutku závisí na skladbě krmiva.
                Někteří producenti považují přidání barviva E161g do krmiva za nejefektivnější, zejména s ohledem na zákazníkovo přání. To není , ty slizská kurvo, tahání zklobouku, ale popis aktuálního stavu.
                Manipulace s barvou žloutku pravděpodobně souvisí s konkurenčním bojem producentů před zrušením klecových chovů.
                Použití barviva je omezeno na barvení štrasburských párků v množství 15 mg/kg (směrnice 94/36/ES; vyhláška 4/2008 Sb.) a jako přídavek do krmiv za účelem dosažení výraznějšího zbarvení masa lososů, pstruhů, kuřat a zbarvení vaječných žloutků.

                Velkoodběratelé hodnotí barvu žloutků podle stupnice LaRoche (RCF). To je škála barev od jedničky do patnácti, tedy od světle žluté po oranžovou. Vejce se sytěji oranžovými žloutky (13-14) se těší oblibě především v Německu, Nizozemí, Španělsku a Belgii. O něco méně syté zbarvení žloutku (11-12) upřednostňují obyvatelé severní Francie, jižní Anglie a Finska. Téměř bledá vejce si oblíbili spotřebitelé v Irsku, severní Anglii a Švédsku (8-9).

                další zde: https://www.denik.cz/ekonomika/zluta-vejce-bez-barviv-to-jde-jen-spatne-20130611.html

                1. Do slepice žádný umělý prášky nepatří, ani barviva, ani jiný ty tzv. směsi a podobnej odpad.

                  Slepice žere převážně rostlinnou stravu, vobčas si vyhrabe nějakej hmyz a podobný žoužaly. Vidíš někde venku na zemi nebo v zemi nejaký kanthaxanthiny? Já ne, tak si to svorně se slepičárnama nacpěte do prdele, a ne do slepic.

                  1. Kanthaxanthin…si myslis, ze slepice houby a koprivy nezerou? Jasne, v prirode tech karotenoidu najdou jiste mene, nez kdyz je maji napumpovany v granulich. Ale jinak je barviv v prirodni potrave taky dost.

                    Souhlasim s tim, ze pridavat do potravy svinstvo je svinstvo. I ty blby psi granule jsou casto barevny.

                    1. Sysop 28.7.2021 v 7.58

                      Jen poznámka z praxe: včera jsem se schválně zastavil u regálu s vejci: místo litevských nebo polských byla tentokrát k mání vejce holandská s podestýlkových chovů a BIO.
                      Žloutky jsem nezkoumal, nekupuji je. Spolunakupující na mě obvykle hledí se zájmem, když otevřu krabici, podívám se na razítko a vrátím ji do regálu…
                      Tolik k neviditelné ruce trhu – kam se hrabe nějaké barvivo.
                      Ostatně soudím, že označení BIO eliminuje již padesát km po silnici. Ale každý má svoje hranice.

                      Jinak:
                      – podestýlkový chov je na krmení směsmi (granulemi) závislý stejně jako klecový
                      – skutečný BIO chov vyžaduje buď ektrémní plochu, nebo dodávku BIO (samozřejmě) směsí a granulí
                      Tedy pokud se provozují pro výdělek.

                    2. Tak eště, že všude nejsou strašný kvanta plochy, co leží ladem, to by totiž fakt nebylo kam ty slepice dát.

                      Asi jak ten talián, co koupil pár hektarů lesa v pěkným svahu, voplotil to a vypustil tam několik stovek slepic. Největší úkol je každej den to prolézt a najít všechna vejce, co snesly.

                    3. Behemot 29.7.2021 v 8.36

                      Popsaný způsob sběru vajec ilustruje další důvod nevhodnosti takového chovu: do prodeje se dostávají v jedné šarži vejce čersvá, stará několik dní a extrémně i několik týdnů.
                      Prolézt několik hektarů lesa je prakticky celodenní úvazek, ne?

                  2. Behemot 27.7.2021 v 15.44

                    S první větou vašeho příspěvku je možné souhlasit s výhradou krmných směsí, které rozhodně nejsou žádným odpadem. Rovněž podávání kokcidiostatik bych úplně nezatracoval.
                    Slepice je v zásadě všežravec a aktivní kanibal.
                    Kanthaxanthin je barvivo přírodního původu, které lze vyrobil lacino uměle, nic víc. Je to principielně podobné použití uměle vyrobeného glutamátu sodného v lidské potravě, protože je to lacinější než přidávat původní zdroje nebo ho z nich extrahovat.

                    Svou poslední poznámku si nacpěte do prdele sám. Pokud jste schopem alespoň základního přemýšlení, jistě pochopíte, proč je můj požadavek oprávněný.

                    1. Však nech si každej nacpe i glutamát do prdele, nevidím absolutně žádnej důvod to do potravin cpát. Jako že se tam ušetří na primární surovině, a nějakou sečku pochybnýho původu dosypou práškama, aby to jako že nebylo chuťově poznat? Nasrat a rozmazat.

                    2. Behemot 28.7.2021 v 16:40

                      Souhlasím.
                      Faktem ale je, že velmi mnoho lidí si glutamát do prdele skutečně cpe, ovšem výhradně per rictum.
                      Chápu, že vy nevidíte žádný důvod to do potravin přidávat, ale úspěšní podnikatelé v gastronomii ho vidí a významná část konzumentů také. Suum cuique.

      2. pokud je mi známo, tak vejce z podestýlkových chovů měly nejvyšší výskyt salmonel

    6. Mám rád tyhle názory – já to platit nebudu, ale z nějakého důvodu do toho chci kecat. :-)
      Co chtějí spotřebitelé bylo celkem jasné – lidem je úplně jedno, jak jsou slepice chované, zajímala je cena vajec. Když bylo na výběr z klecového chovu a podestýlkového, tak se o podestýlkové většina nestarala. Muselo se to nanutit státní regulací. Co chce většina bylo jednoznačně prokázáno tím nejspravedlivějším způsobem – hlasováním peněženkou.

      1. Co to meleš, vole. Mě je u prdele jaký vejce a za kolik kdo žere i jak si chová slepice, jen říkám, že je to hnus jak ti ptáci v klecích (i na podestýlce v halách) žijou.

        1. No a já odpovídám, že lidem je to většinově úplně volný, což usuzuji z jejich svobodného hlasování peněženkou. A že by je naopak mohli celkem štvát moralisti, co jim tu svobodnou volbu chtějí vzít ve jménu nějakého vyššího dobra. Případně moralisti s názorem, „nic se vám nestane, když bude vejce za 10 korun, alespoň se slepice budou mít dobře“.

          1. V Nemecku (Bavorsku) je cenovy rozdil mezi vejci z intenzivniho chovu (predpokladam podestylku, nepamatuju si, co je psane na obalu) a z volneho vybehu pomerne maly – co si vzpominam, tak 1,19EUR vs. 1,69EUR (za deset kusu), takze ani ne o polovinu. Predpokladam, ze za ty penize by melo bejt mozny vyrobit „vybehove“ vejce i v Cechach, takze deset korun za vejce je dost mimo, aspon v soucasne dobe.

            1. zrusavpt 28.7.2021 v 16:15

              Necelých 10 Kč stojí jedno BIO vejce. Vejce z odestýlkového chovu (soudím,že v hale) stálo asi 3,5 Kč.

        2. CNN 27.7.2021 v 1:25

          Přesně. Každý má nějaké hranice.
          Problém je v tom, že při stravování mimo dům se člověk vejcím z klecových chovů těžko vyhýbá, i když možné to asi je. I když alespoň u zmrzliny bych výjimku udělal.
          Pokud jste se dotkl individálních preferencí, já zase nejím drůbež, odolal jsem i módě domácího dokrmování „bojlerů“.

    7. Pár faktů: v podlahových chovech se úhyny pohybují nad 10%, obvykle kolem 13%. V klecových chovech je to 7-8%, v tzv. obohacených klecích 3-4%. To už snad samo o sobě něco říká o tom, který typ chovu je pro slépky šetrnější. Velká část úhynů na podestýlce padá na konto toho, že se při větším vyrušení slepice ušlapou nebo umačkají – a na něco takového stačí, aby sekcí proběhla krysa, kterých je na podestýlce pochopitelně mnohem víc než v klecáku, protože se tam snáz dostanou ke žrádlu. Podestýlkové chovy vykazují také vyšší výskyt salmonely (přesněji: prakticky všechny záchyty salmonely jsou z podestýlky) a celkově vyšší promoření patogenními mikroorganismy. V podestýlkových halách jsou vyšší hladiny čpavku a CO2 (zase něco, co slépkam, ale ani obsluze moc neprospívá), vyšší vlhkost vzduchu (v létě sauna) a obtížněji se tu řeší nastavení optimálního prostředí, tedy zjednodušeně klimatizace. V neposlední řadě jsou podlahové chovy významně dražší na jednotku produkce, takže jejich vynucené zavedení prodraží potraviny – a to nejen vejce jako taková, 80% výroby vajec jde na tzv. výtluk, tedy spotřebují se jako surovina pro další potravinářskou výrobu.
      Zajímavá studie je tady https://vuzv.cz/wp-content/uploads/2018/04/Tumova-maso-a-vejce-2007.pdf a tady https://www.naschov.cz/je-mozne-objektivne-hodnotit-pohodu-a-muze-byt-pozadavek-jejiho-dosazeni-rozhodujicim-faktorem-v-chovu-hospodarskych-zvirat/

  2. Doporučuji se militantních veganú zeptat na na názor na umělé potraty.

    Jinak se proti podobné svoloči osvědčila ráže 8x57IS.

  3. Zajímavý doublethink je propagace vegetariánství či veganství pod heslem souladu s přírodou…
    Přičemž v přírodě platí „sežereš, nebo budeš sežrán“ (zhusta obojí) a již dávno bylo konstatováno, že život přírodního člověka je „krátký, bídný a krutý“…

  4. To šíření militantních veganů samozřejmě není náhoda, ale naprosto cílená potravinová agenda globalistů a součást Great resetu, kdy budou resetovány i naše stravovací návyky:

    Už kdysi dávno prohlásil Kissinger, že „když kontrolujete potraviny, kontrolujete lidi.“ Takže nás chtějí do nekonečna kontrolovat – hladem! Údajně to jediné, co zachrání naší planetu před naprostou zkázou je, když změníme způsob stravování a proto nás chtějí všecky převést na rostlinnou dietu. To je samozřejmě holý nesmysl, protože maso je naprosto nutné. Když budeme jíst pouze rostlinnou stravu, dojde k těžké podvýživě, která se projeví hlavně zesláblostí, únavou a ztrátou pohybových schopností, plus dalšími přídavnými problémy jako jsou kožní potíže a vředy v ústech, ztráta zraku, bolestivost, ztráta koordinace, chudokrevnost, včetně psychických problémů. Na příklad vitamin B12 nejsme absolutně schopni získat bezmasou stravou. Když nás donutí jíst vegetariánskou stravu, což je hlavně listová zelenina, stanou se z nás vyčerpané, vyzáblé a nemocné lidské trosky. Když přidají obilniny, stanou se z nás vyčerpané, obézní a nemocné lidské trosky. V každém případě na to těžce doplatíme.

    V Americe už s těmito hloupými dětinskými nápady začínají. Sedláci jsou vytlačováni z trhu, Gates kupuje veškeré pozemky, které sežene. Umělá sucha, nebo umělé povodně zničily velké množství sedláků, kteří jsou tradičně zadluženi až po krk, takže je mezi nimi obrovský počet bankrotů a sebevražed.

    Amerika je největší producent hovězího masa na světě přesto, že má pouze čtyři jatka. Touto dobou se i mnozí z těchto maso zpracovávajících koncernů spolu s Gatesem těší na to, že budou vyrábět syntetické maso. Takový umělý hamburger je 100% ze zeleniny a 100% škodlivý. Tvoří ho sojová bílkovina, brambory, slunečnicový olej, metylcelulóza a škrob. Soja je rakovinotvorná rostlina, způsobuje přecitlivělost na všecky nemoci, zesláblost a obezitu a obsahuje fyto-estrogen, který snižuje hladinu testosteronu a tím pádem snižuje zájem o sex. Stejně tak zeleninový olej snižuje hladinu testosteronu, způsobuje cukrovku, ucpávání cév a srdeční infarkty, zánětlivost a zelený zákal, kromě jiných potíží. Brambory poskytují skvělou výživu a jsou prakticky nenahraditelné, ale opět, po nich se tloustne a stejně tak po škrobu.


    Pod záminkou, že strava je lék, uvažuje Rockefellerova nadace, že lékaři by měli mít možnost předepisovat nejen léky, ale i potraviny. Takže to vypadá, že jídlo bude na příděl! Chtějí vytvářet různé programy na pomoc těm, pro které je jídlo nedostupné. Tento plán bude podle nich vyžadovat vytvoření dalších organizací, dalších byrokracii na výkup a distribuci potravin, což bude znamenat ještě větší okrádání malých zemědělců, protože organizace, která je velko-odběratel si bude také diktovat ceny.


    Je ovšem ještě jedna věc ve hře: jak Bill Gates a jemu podobní skupují zemědělskou půdu vlevo vpravo a Gates je již dnes ten největší „velkostatkář“ v Americe, tak můžeme očekávat, že Rockefellerem navrhované programy na podporu chudých budou rozšířeny na celou populaci země. Postupně tato podpůrná zařízení nahradí stávající obchody. A potom budou kupovat všecko pouze od Gatese a od jemu podobných.

    celý článek zde:
    http://www.nwoo.org/2021/07/25/great-reset-v-potravinach-a-rockefellerovy-vidiny-noveho-zariciho-sveta/

    1. aje, Dfens lidi už jedou konspirace ala Okamrovci

  5. Jak tvrdí můj známý gastroenteorolog, kdyby pánbůh chtěl, abychom jedli výhradně rostlinnou stravu, dal by nám taky 4 žaludky jako krávě. Nicméně žaludek máme jeden, naše enzymy mají se štěpením flóry problém (proč myslíte, že vegani jsou většinou vychrtlé sušinky?), takže je potřeba se podle toho chovat.
    Jako všežravec. Tak jak nás učili ve škole.
    A zelenina je nejlepší překonvertovaná přes prase, jak tvrdí jiný známý………..

    1. A ovoce predestilovany.

    2. Technická: kolik žaludků má kůň?

      1. Tak tam probíhá fermentace v celém traktu. Rezervoárem mikroorganismů je slepé střevo. My už ho máme zakrnělé, takže lidstvo už bez živočišné stravy vymře.

        1. Panek 26.7.2021 v 14:36

          Slepé střevo a část střeva tlustého je v koňském trávicím traktu využívána jako fermentor s objemem asi dvakrát větším než žaludek a tenké střevo.

    3. Jen tak mezi náma, kráva má jeden žaludek se čtyřma komorama.

      „vegani jsou většinou vychrtlé sušinky“ třeba tenhle? http://www.vegan-fighter.com/novinky/vegan-strava-bodybuildera-joela-kirkilise.html

      1. NE! kráva má jeden žaludek (slez) a jeden předžaludek složený ze 3 oddílů (rumen, reticulum a omasum¨)

      2. Tenhle nieje väčšina.
        Raz som niekde v nejakom rozhovore zachytil, že ak vitarián (to sú tí čo jedia nevarenú stravu – ak sa nemýlim) nebude cvičiť, tak proste nebude mať nejakú extra svalovú hmotu. Takže ak cvičíš poctivo tak budeš mať svaly aj ako vegán – za predpokladu správneho zloženia stravy.

        1. Tak jasně, když bude žrát jen guláš a provádět gaučing tak mu svaly porostou samy.

          1. Hm. Znegujeme výrok a hneď je iný diskutujúci kokot.
            Bez cvičenia svaly nebudú – či si mäsožrút, vegetárian, vegán, vitarián alebo ten druh klamára čo tvrdí, že už niekoľko rokov NIČ neje a žije len z kozmickej energie.

            1. Tak nevim vočem je vlastně řeč. Každej člověk, kterej není vobalenej tukem, nebo nebuduje muskulaturu je „sušinka“ (vono taky jde ještě vo somatotyp), vegan nebo vegetarián dozajista obalenej tukem nebude, ale to nejsem ani já (a to žeru všechno, no trochu víc vybíravej jsem:-)) a to proto, že mám asi tak 1-2% tělesnýho tuku (187/78-80kg), abych přibral tak musím brutálně posilovat, ale to mě fakt neba.

              1. Nemělo být 12 %? Dvě procenta tuku v těle snad už není slučitelné se životem…

                1. JJ:) Dík.

    4. kvalitní hospodský slint

      zvláštní, že lidi tvého typu nadávají na vegany, jak jsou agresivní, ale pak masožravci tvýho typu začnou valit že „jíst maso je objektivně správný“ a když to neděláš, jsi proti přírodě… aha

      každopádně i kdybych bez masa o týdne umřel, tobě je prd do toho, co jím

  6. Lidi, kteří mají problém se živočišnou bílkovinou, zcela jistě existují, ale je jich v populaci fakt zlomek toho, kolik si jich to myslí. Častější je potíž z nějakou jednou konkrétní (lepek, laktóza a tak).

    Každopádně plnohodnotně žít na náhražkách živočišné bílkoviny si můžou dovolit tak dvě desetiletí, když je tady dostatek produktů zemědělství z celýho světa za stále rozumnější peníz. Dřív by to vůbec nešlo, potraviny s řadou důležitejch výživovejch součástí tady vůbec nebyly. A v chudších zemích stále nejsou. Jo a vitamín B12 musí žrát v tabletách, z rostlinné stravy se prakticky nedá získat.

    1. Tibeťani docela spokojeně žijí na ječných plackách se zhruba desetinovým množstvím vitaminů potřebných pro výživu árijského člověka. Akorát to trvalo hezkých pár generací a to hrdlo láhve…asi jako imunita Evropanů po morových epidemiích?

      1. Tady měla chudina taky strašně chudou stravu, i dyž pokud nebyli v úplnejch sračkách, aspoň nějakou tu kravku nebo kozu a slepice měli. Předpokládám, s ohledem na to, že Tibet zůstal někde ve starověku, že tam mají úplný hovno. Trochu se to pak nejspíš zacyklilo, schválně, dělal tam někdo průzkum IQ populace?

        1. Těžko soudit, na druhou stranu dokážou přežít v drsném koutě světa. Což je zase něco jiného než zvládat moderní společnost. Podle reportáží se na Číňané koukají asi jako my na Cikány.

    2. Odkdy je lepek bílkovina a odkdy živočišná?

      1. podotek 26.7.2021 v 10.05

        Lepek je směs rostlinných bílkovin. Jako student jsem na posklizňové lince mlel vzorky, vypíral škrob a vážil lepek. Cena potravinářského obilí závisela mimo jiné i na obsahu lepku. Nemuselo se přidávat E920.

        1. No jistě. Stárnu.

  7. Také rozumím tomu, že žrát furt sóju a luštěniny je pro některé z vás asi tak lákavé, jako mít anální sex s Janou Maláčovou.

    Cha Cha :D :D :D za jedna :D :D

    1. @shifty
      -znal jsem pár kolegů co měli i anální sex s podobnými boubelkami
      -docela si to pochvalovali
      -vypadali podobně jako současný choť Venezuely
      -nicméně můj šálek čaje to také není…;-)

      1. Tak boubelatost nevadí, tu mám i rád. Ale Maláčová je vážně odporná…hlavně lidsky… chápu, že u mrdu o to tolik nejde, ale já bych prostě nemohl.

        1. Hele kdyby byla Maláčová hezká, tak bych to zvládnul. Že je lidsky odporná by mě bylo jedno. Naopak. Dal bych si extra záležet, abych jí pořádně naložil a pokud možno jí tu prdel natrhnul :D

        2. Kunda ma byt organ rozumne velikosti, o tom to je.

          1. Každopádně platí:

            „Kunda proti vodě utáhne tři lodě“

            1. Tak tadle megakunda utáhne tři parníky, jak vod ni bude normální člověk zdrhat.

              A tři letadlový lodě, jak jí budou chtít nefachčenka nalézt do prdele, aby jim nasypala na dáfkách, jako všichni zkurvení socani. To je jediný, co umí, rozhazovat cizí prachy z vrtulníku.

  8. „Humannost“ konzumace masa lze uplatnit pouze v pripade, ze se jedna o konzumaci masa lidskeho.

  9. Marně si lámu hlavu nad skutečnými záměry toho všeho. Tady už nejde o to lidi zotročit. Tady jde o to lidi vyhladit. Ale proč? To zotročení aspoň dává smysl. Ale tohle? Co se to kurva děje?

    1. Lidi je moc. Vem si, jak prazaci nadavaji, kdyz prijedou na Sumavu, ze je to tam samej prazak.

      1. Zatím nejvíc s tím tady ale furt brečíš ty.

        1. Taxerou mne, to nepopiram, ale beru to jako dan z zivota v tomto miste a nelezu s tim do televize. Narazel jsem na ankety, ktere kazdorocne probihaji na netu a to mi prijde byt absurdni, ze Prazak nadava, ze ostatni Prazaci chteji totez.

          1. Do idiotboxu netřeba, stačí tady do D-F, jo? :D

            1. Kdyz bude Prazak nadavat, ze mu do Phy leze naplava z Moravy, tak je to urcite logictejsi, nez kdyz se tam naplava z Moravy rozciluje, ze vsude okolo nej je naplava z Moravy.

    2. Přece Zelení už dávno veřejně prohlašují, že lidstvo se musí početně redukovat…
      Ti mírnější hovoří o půl miliardě, pro ty radikálnější je únosných 50 milionů…
      Ostatně jak se jim kdysi říkalo „Zelení Khmerové“ – málokdo si tehdy připustil, že ti originál Rudí měli vlastně stejný program (deindustrializaci, deurbanizaci, soběstačnost malých skupin a výrazné snížení hustoty osídlení)…

      1. +1 jízlivec

        Ta podoba vytyčených cílů mě už taky párkrát trkls. Doufejme že to neskončí vyvražděním 30% populace.

      2. Horečka – Deon Meyer. A řeky byly zase plné ryb.
        Mimochodem kniha je napsaná před covidem.
        https://www.reflex.cz/clanek/profil/105443/slavny-jihoafricky-autor-detektivek-deon-meyer-predpovedel-koronavirovou-pandemii.html

    3. Nejde o to vyhladit lidi, jde o moc jako vždycky. V populaci se vždycky najde určité procento lidí co chtějí ostatním řídit životy a mít nad nimi moc. Jediné co se mění jsou kulisy, jednou je to budování socialismu, podruhé ochrana před koronou, potřetí ochrana před změnou klimatu atd. atd. Cílem je koncentrovat moc a za tím účelem je nutné zničit svobodného člověka a udělat z něj snadno ovladatelnou loutku, bez možnosti svobodného rozhodování. Orwell tohle věděl už před 70 lety

      1. To přece věděl kdekdo už pře 7000 lety…
        No, možná přeháním, ale určitě ne míň než 5000…

        1. Akurát sa nám z tých dávnych časov nezachovala žiadna podobná kniha ako napr. od Orwella.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017