Válka na Ukrajině se nechýlí ke konci a pro kolektivní západ to dobře nevypadá. A pro čekoprasečák už vůbec ne. - zpět na článek

Počet komentářů: 471

  1. Mám tomu rozumět tak, že ona dívka, co panu doktorovi udělala ze sebevědomí kůlničku na dříví, byla Ukrajinka?

    1. to viš že ty vobrovský stříkačky sou na voplachování koní, a né aby sis tím rval fet do žíly tvl?

    2. Nebo naopak nějaká russanda, která před dochtorovým mentálním rozkladem do něj napumpovala tunu ruzzkých hoven.

      1. Že by až tak??
        Pan doktor se nezdá…

      2. Zatím to vypadá, že čuráka z Wiewegha udělal on sám, ne ta jeho žárlivá chochlice…

        Je dost málo pravděpodobné, že by nějaký Čech/Moravák/Slezan typicky a pravidelně podléhal kouzlu převážně prdelatých, uvřeštěných a kyjevskými duchi smrdících, vetřeleckých samic.

        Doktore díky.
        1++

    3. By mě zajímalo, jestli ty proruské bláboly o ukrajinských nacistech a konspirační teorie o Majdanu tady ti exoti píšou s alobalovou čepicí na hlavě nebo bez ní….

      1. A ty už alobalovou čepičku máš? Aby ti neshořela hlava z tepla. Mne by zajímalo, kolik vás v četě s velícím důstojníkem Plukovnikem Fon Svině živíme.

        1. On to pise v koncionalu, ergo ne, ze ho to zajima, ale pouze opatrne naznacuje, ze by ho to mozna zajimalo. Vubec bych podrazku neresil.

          1. Tak mě neřeš a misto zbytečných komentářů zde běž raději rusákům pomoct navádět střely na „nacistická“ sídliště na Ukrajině.

            1. Az budu potrebovat radu, reknu si. Ale urcite ne tobe, bud v klidu.

      2. tak můžu potvrdit z vlastních zdrojů, co tam jezdili pracovně, že tam fascinace nacismem byla, je a bude. to, že to vláďa vzal do jisté míry jako záminku je jiná story. to o majdanu nejsou konspirační teorie, tomu se říká geopolitika

  2. Výborně, dochtore.Naprosto přesný rozbor.1.

  3. Celkové hodnocení:
    Text je vysoce nepřesný, manipulativní a plný dezinformací a konspiračních teorií. Autor systematicky přebírá a zesiluje narativy ruské státní propagandy.

    Vybírá si fakta, která se mu hodí, a ignoruje ta, která jeho teze vyvracejí (cherry-picking).

    Používá extrémně nadsazená a nedoložená čísla (zejména u obětí).

    Prezentuje konspirační teorie jako ověřená fakta (gruzínští snipeři, plánovaný puč USA).

    Hrubě zkresluje vojenskou a ekonomickou realitu (efektivita zbraní, stav ekonomik).

    Používá silně emotivní a vulgární jazyk, aby vyvolal negativní emoce a snížil schopnost kritického myšlení čtenáře.

    Závěr: Výrok, respektive celý článek, je z hlediska faktické přesnosti naprosto nedůvěryhodný. Jedná se o ukázkový příklad dezinformačního obsahu, jehož cílem není informovat, ale šířit proruský pohled na válku a podkopávat důvěru v západní instituce a média.

    1. Propáníčka, kdo tu ještě po tom všem má důvěru v západní instituce a média?

      1. temnyrytir: Ty jsi opravdu veliký kretén. V textu jsou uvedena fakta.

        1. Fakta? Kde? Jsou to blaboly Mive. Uz je to tady jako na idnes. Zadna debata,jenom urazky.

          1. Tak se tam vrať, díky Bangovi tě tam nepošlou do prdele, tady jo

            1. mykovec: ze na neho vubec reagujes, dyt to je jak z AI vladni propaganda.

        2. To rozhodne, jako treba v predeslem clanku procentuelni pomer piculinu a alfa samcu. Tvl doktorovi clanky jsou srandovni vyplody.To snad nikdo nemuze brat vazne.

    2. To ti vygenerovala která Ej Áj? Už ten „Výrok, respektive celý článek,“ tě prozradil, že’s to nečet ani nepsal.

      Když už jsme u těch faktů, můžeš nám sem pejstnout ty „narativy ruské státní propagandy“, na které se odkazuješ, a evidentně jim bezmezně důvěřuješ, abychom si je mohli také porovnat s Challengerovým textem?

      Dík.

      1. Ja jsem si to precetl, a protoze se v problematice nevyznam, pouzil jsem AI, abych se doptal na zdroje. Pouzil jsem GPT-5 thinking, protoze prave vcera vysel.

        A souhlasim, ze clanek je tendencni. To nema smysl popirat, a nemusi to byt nutne spatne. Cherry picking s jistotou probehl, neni tam snaha o objektivitu, je to tedy pochopitelne. Taky tu nejsme na nejakem objektivnim mediu, a ze Challenger taha do veci emoce, to vime. Opet, to neni nutne spatne.

        Jenze to neni vsechno. Priklady (jsou k tomu zdroje, ale nevykopirovali se):

        „Budanov přiznal, že válka je pro Ukrajinu prohraná.“
        Verdikt: Nepravda / dezinterpretace. Kirill Budanov v několika rozhovorech popisoval scénáře dalšího vývoje (včetně příměří), ale nikde oficiálně neřekl, že je „prohráno“. To tvrzení koluje hlavně přes blogy typu Simplicius. Viz shrnutí jeho veřejných výroků o scénářích a příměří – nejde o přiznání porážky.

        „800 000 padlých ukrajinských vojáků (a 2× tolik raněných).“
        Verdikt: Extrémně nepravděpodobné / nepodložené. Oficiální ukrajinské číslo z 25. 2. 2024 uvádí 31 000 padlých (bez zveřejnění raněných). I „vyšší“ neoficiální odhady západních úředníků jsou o řády níž než 800 000. Autor neuvádí důvěryhodný zdroj.

        „Jen ~13 000 civilních obětí za 4 roky“ (implicitně: tedy vojenské ztráty jsou násobně vyšší).
        Verdikt: Částečně pravda, ale bez kontextu zavádějící. Ověřená čísla OSN k 30. 6. 2025: 13 580 civilních mrtvých a 32 840 zraněných od 24. 2. 2022, skutečná čísla budou vyšší (verifikace je přísná a opožděná). Srovnávat to s vymyšlenými 800 000 padlých nedává smysl.

        Buča jako „inscenace“/provokace.
        Verdikt: Nepravda. Vyšetřování OSN, HRW, NYT a dalších doložila, že k zabíjení civilistů došlo během ruské okupace; satelitní snímky i forenzní důkazy to časově vážou na přítomnost ruských jednotek.

        „Maidan 2014 byl západní puč s gruzínskými snipery.“
        Verdikt: Nepodloženo / konspirační narativ. Proběhly roky vyšetřování a soudů; existují odsouzení bývalých příslušníků Berkut, ale žádný důvěryhodný důkaz o „gruzínských sniperech“ či koordinovaném západním puči. Analýzy a fact-checky tenhle mýtus opakovaně vyvrátily.

        „V Donbasu probíhala ukrajinská genocida (14 000 obětí).“
        Verdikt: Nepravda. Číslo ~13–14 tisíc je celkový součet všech obětí konfliktu 2014–2021 (civilisté, ukrajinské síly i ozbrojené skupiny). OSN/OBSE nenašly důkazy o genocidě. ICJ navíc konstatoval, že ruské tvrzení „genocidy“ nemá oporu; soud řeší úzkou otázku, zda se Ukrajina genocidy dopustila – a důkaz pro to není.

        „Nord Stream zničila SBU ve spolupráci s USA.“
        Verdikt: Nepodloženo tak, jak je napsáno. Vyšetřování pokračují. Díky stopám z jachty Andromeda německé orgány sledují ukrajinské podezřelé; proběhly evropské zatykače. Zapojení USA nebylo prokázáno. Konečný závěr oficiálně nepadl.

        „Západ je izolovaný, většina světa není s ním.“
        Verdikt: Nepravda / zkratka. V opakovaných hlasováních Valného shromáždění OSN odsoudilo ruskou invazi 141 až 143 států; proti hlasovalo 5–7, zbytek se zdržel. To neodpovídá tezi o „izolovaném Západu“.

        „Ukrajina byla v roce 1991 hospodářsky na úrovni Polska; dnes je třikrát chudší.“
        Verdikt: Zjednodušené / sporný výchozí bod, trend ale sedí. Akademické i statistické zdroje se liší, zda měl v roce 1990–1991 vyšší/stejný PPP HDP/obyv. spíš Ukrajina nebo Polsko. Následujících 30 let ale Polsko výrazně předběhlo – to je pravda. Tvrdit „bylo to stejné“ je moc hrubé, výsledek („Polsko je dnes násobně výš“) sedí.

        „Západní pomoc kolabuje a Ukrajina dojde s PVO munice.“
        Verdikt: Smíšené – část pravda, část zkratka. Pomoc měla výkyvy, ale v roce 2025 výrazně přidala Evropa a dočasně předčila USA; zároveň se zvyšuje výroba (Patriot PAC-3 MSE, AMRAAMy) a běží transfery dalších Patriotů. Současně platí, že poptávka po PVO střelách převyšuje kapacity a vznikají mezery. Říct, že „dojde to a konec“ je přehnané.

        To si mysli ChatGPT. Ten neni bezchybny, muze byt take tendencni, ale ziskal jsem vice informaci. Vim, ze clanku nemuzu plne verit, protoze se mi moc nelame hlavu s tim, aby vysvetlil zjevne nesrovnalosti s nejakymi obecne znamymi informacemi. Treba ohledne Masakru v Buci neverim ani ChatGPT.

        Nema smysl autora peskovat, je zcela jasne, ze si je techto veci vedom. Pise to zadarmo ve volnem case, ma pravo prednest pribeh tak, jak ho vidi on. Jen je treba brat to proste s rezervou, protoze:
        Proc bych mel verit zrovna Challengerovi, ze ma pravdu?

        1. K bodu „odsoudilo ruskou invazi 141 až 143 států; proti hlasovalo 5–7, zbytek se zdržel.“

          Odsoudit v OSN nic nestojí. Mnohem podstatnější je, kdo dodržuje protiruské sankce.

          1. Jop, souhlasim, taky me to napadlo. A zadny dalsi duvod neuvedl.

            1. no, od „Oficiální ukrajinské číslo z 25. 2. 2024 uvádí 31 000 padlých“ uz nemelo smysl cist, vetsi nesmysl uz nemuze existovat.

              1. Proc ne? Jednak zrovna tam uvadi i dalsi cisla a hlavne jejich zdroje, a jednak i dal jsou zajimave veci.
                Pokud prestavate cist, jakmile se vam neco nelibi nebo nesouhlasite, tak se sice nemusite bat o svuj pohled na svet, ale zase nema smysl vest diskuzi; protoze pro tu je nutna alespon vule pochopot protistranu. Pokud prestavate cist, neni o cem diskutovat.

                To, ze Ukrajina takove cislo uvadi, mi mimochodem prijde hodne zajimave.

                1. netusim, co je zajimave na tom, ze zcela ocividne lzou. Kdyby to byla pravda, nemuseli by delat dalsi a dalsi odvody atd atd atd. Ale kdyz tomu verite, co bych vam to vyvracel. Uzijte si to.

                  1. Hodne! Uz jenom to, ze ocividna lez je ocividna, je skvela zprava. Diky tomu uz i novinky.cz upozornuji na to, ze ukrajinska data nemusi odpovidat. To mne osobne prijde hodne zajimave.
                    Pravdu nam v te valce nerika skoro nikdo. Tech informaci je spousta, navzajem si odporuji. Drtiva vetsina toho jsou lzi. Lez, kterou snadno poznam? Hned je o problem mene!
                    Lhar, ktery si uvedomuje, ze je jeho lez neuveritelna, v jake je asi pozici?

                    Za me velice zajimave.

                    1. Ses stejnej jak mrcasik, ten taky vyradil rusky zdroje, protoze rusaci lzou, pak zprumeroval ukrajinskou a zapadni propagandu a vysla mu cista pravda.

                    2. Diky, diky. Ja jsem teda jeste nezacal ani vyrazovat zdroje, natoz abych se dostal k ciste pravde, ale srovnani s Mrcasikem mi dela dobre. Diky.

                2. Tři roky trvající úporné boje, totální válka za záchranu lidstva před agresí hitlerovského střihu, a jen 30 tisíc padlých? To je zázrak.
                  Ne, vlastně není. Rusku dochází munice každý druhý měsíc a vojáci bojují lopatkami. To by ChatGPT taky určitě našla.I když možná ne, AI v trom umí pěkně bruslit, viz další příspěvek.

                  1. Bahnak:

                    Osoba vyhledávající fakta přes nějaký blebtající computer asi nebude mít velkou soudnost…

                  2. Mne osobne ChatGPT nikdy netvrdil, ze Rusku dojde munice nebo lidi, i tech 30 tisic sam zpochybuje.
                    On je v tomto daleko objektivnejsi nez bezni diskutujici, kteri tvrdili, ze v lete 2022 dojde Rusku munice a na podzim pak definitivne lidi.

                    1. sinuhet 10.8.2025 v 10:27

                      „Mne osobne ChatGPT nikdy netvrdil,…“

                      – – –

                      Hlavně že víš, odkud brát informace…

                    2. ze jsou vsechny zapadni AI biased vi kazdej, taky s tim je spousta problemu, protoze kdykoli AI rekla, co si lide skutecne mysli, vsichni ji narkli z rasismu a od te doby se uplatnujou specialni zakony robotiky, co si AI smi a nesmi myslet. Takze jo, at tomu veri, uz jenom to ukazuje na slabeho ducha.

                    3. sinuhet 10.8.2025 v 10:27
                      Nenapsal jsem, že Vám to tvrdila AI. Psal jsem, že by našla něco, kde se to tvrdí. Ověřeno – našla. Zdroje ČT, ČRo, Novinky.
                      V komentáři ChatGPT není ŽÁDNÁ zmínka o tendenčních, subjektivních apod. článcích. Pouze u textu Novinek je tem upozornění, že ve stejném webu byl i odporující údaj.

        2. sinuhet9.8.2025 v 21:31
          Ja jsem si to precetl, a protoze se v problematice nevyznam, pouzil jsem AI, abych se doptal na zdroje. Pouzil jsem GPT-5 thinking, protoze prave vcera vysel.

          Přesně!
          Nač mít na něco názor, nač se namáhat s úsudkem.
          Zeptáme se UI a bude mít všichni stejný názor jako programátor, nebo zadavatel.
          Na tomto webu je TEOTWAWKI.
          Jste chlap, když jste to přiznal.
          Zbývá jen odejít středem…

          1. Mohl jste to docist az do konce.

        3. Ale ChatGPT nemyslí. Sebere informace, které se jí předhodí a přežvýká je do pěkného obalu. Pokud jí předhodíte, že je Země placatá, bude vám tvrdit, že je placatá.

          1. A? Ja ho nepouzil na mysleni, pouzil jsem ho k dohledani zdroju informaci.
            Jak jsem psal, ty se nevykopirovaly. Ale pod kazdym tim bodem je jich nekolik, a ja tak mam k dispozici mnohem vice ozdrojovanych informaci nez od Challengera.

            Na premysleni o tom, co je a neni pravda, jsem tu pak ja, ne jazykovy model.

            1. takze AI nasla nase a ukrajinske zdroje, protoze ruske a vychodni obecne jsou oznacovany jako dezinformacni a potlacovany nebo blokovany. Takze vam vysla cista pravda dle zapadni propagandy. Gratuluju.

              1. To, ze jsem ziskal cistou pravdu tvrdite pouze vy, a opakovane. Nechte toho, je to lez, nikde nic takoveho netvrdim.

                Pokud mi budete lhat o tom, co jsem ja sam udelal, tak nema zadny smysl diskutovat. To si muzete povidat uplne stejne se zdi, a nebudete me k tomu potrebovat.

                Pokud nerozumite necemu z toho, co jsem napsal, klidne se zeptejte. Ale tvrdit mi neco o me, co jste si sam vymyslel, s tom nevim, jak nalozit.

                1. sinuhet:

                  K čemu je vůbec dobré se zabývat tou blebtomašinou – dokáže snad něco užitečného, co bych mohl potřebovat…?

        4. sinuhet 9.8.2025 v 21:31

          „Ja jsem si to precetl, a protoze se v problematice nevyznam, pouzil jsem AI, abych se doptal na zdroje. Pouzil jsem GPT-5 thinking, protoze prave vcera vysel.“

          – – –

          Výmluvný to výrok…

          1. vynechame to, ze GPT-5 je docela velky pruser podle toho co zatim uzivatele tvrdi. Vsichni platici zakaznici jsou porad na GPT-4 a asi jeste dlouho budou.

            1. A jak to ti vsichni platici zakaznici delaji? Ja jen ze z ChatGPT OpenAI ostatni modely smazalo. Jsou uz dostupne jen pres API, a pochybuji, ze vsichni platici zakaznici funguji pres API.

              Podle me lzete. Protoze ja v ChatGPT uz jine modely nez GPT-5 nemuzu, jakkoli bych chtel.

            2. Dalsi nerovnalost je GPT-4. Tento model z ChatGPT zmizel uz pred vice nez rokem. Jeste nejakou dobu slouzil v CustomGPTs, ale i tam uz davno doslouzil.
              Byl nahrazen GPT-4o, o1, o3, o4, GPT-4.1, GPT-4.5 a jejich variantami. Ktere jsou dnes vsechny nahrazeny GPT-5 a jeho sesti variantami.

    3. temnyrytir: Takže Ukrajina vyhrává nad Ruskem?

    4. AI programují pičulíni na pičulínských dáte h pro pičulíny. AI ještě z nikoho nadsamce neudělala. To dovedou jedině drahé kurzy zasloužilých nadsamců a pak zadara články pana doktora. Ale vyžaduje to na sobě pracovat!

    5. Hele, že seš debil, jsi mohl napsat jednou větou, ten zoufalý elaborát sis mohl ušetřit.

    6. temnyrytir 8.8.2025 v 18:13

      – – –

      Ještě napiš „Sporný obsah – kontext“, jako na novinkách…

    7. co ty seš zas za hovno?

      1. Syn tvoji matky

        1. tvl, neříkajou ti náhodou, Mr. Vtip?

      2. Určitě ne větší než ty.

    8. temnyrytir: Za jak dlouho myslíš, že tě AI z diskuze odpojí jako zbytečný mezičlánek?

    9. :-D Vtipne. Hod to do clanku, at se nasmejeme. Dik.

    10. Tak jsou i tací, co dodnes věří, že všechno co se povídalo o covidových vakcínách jsou dezinformace a výmysly – každý má nějaký koníček, a někdo holt miluje věšet se na ten jeden správný názor. Ještě si to užijte, brzo už sklapnou paraple a škaredá realita vás všechny pravověrné, stojící na správné straně, kousne do prdele.

  4. Liberální elity tuhle porážku potřebovaly jako prase drbání. Snad to aspoň pro tu vzdělanější a přemýšlivější část povede k pochopení, že to takhle nejde dál, že se věci musí změnit. Není to začátek konce, ale mohl by to být konec začátku.

    1. To je jako radovat se že se hroutí prasečák, uvnitř něhož jsme zavření.
      Ta radost bude trvat jen chvíli, než nás zasypou a udusí trosky.

      Toliko k těm co mají radost že jde KoZá do háje a nedochází jim, že jsou sami součástí KoZá se vším všudy. A ty největší svině co na současném systému vydělávaly, teď v tom chaosu kradou desetinásobně.

      A ještě je tu ten rozdíl, že oni z toho hroutícího se prasečáku mají (s těmi nakradenými miliardami) kam utéct. Vily na bahamách, švýcarsko, Pacifik,…

      1. Ale v tom prasečáku jsou zatlučené dveře i okna. Až se sesype, někdo si to odnese, ale ostatní budou mít šanci dostat se ven.

        1. Přiznám se že já nemám „epsteinovskou“ vilu s přistávací dráhou na soukromém ostrově v Pacifiku. Takže já si to asi odnesou.
          Bo nemám jaksi kam utéct.
          Proto sem píšu příspěvky s nadějí že se aspoň pár debilům rozsvítí a prasečák se nám nesesype na hlavu, nýbrž bude postupně demontován a přestavěn na obydlí.
          PS:
          Otázka je jestli by pomohla třeba dača na slovači nebo v maďarsku když se tu strhne pořádná mela.

          1. Jakož jazykově nevzdělaný ignorant hledám, co je to ta „dača“. Že by tradiční dřevostavba?

            Každopádně, Slovensko je top. Kupříkladu:
            – mají medvědy, zatímco my tu máme… pražské krysaříky?
            – mají krásné ženy, zatímco my tu máme znuděný buchty s kulatými ksichty
            – mají Fica, my Fialu; Fico je borec, Fiala je sráč
            – atd.

            Přesto ale, ona i ta „dača“ dneska půjde za dva miliony minimálně. Situace s nemovitostmi na Slovensku je srovnatelně blbá se situací zdejší.

            1. Dača může vypadat všelijak, třeba do dači jakéhosi Medveděva dodávala před lety nejmenovaná česká firma drobné vybavení tuším za cca třicet míčů.

            2. Dača je venkovský dům, chata, nebo i zemědělské stavení.

              Dača není nic městského.

              1. To je otrocký překlad z ruštiny, v oligarchštině jde sice též o venkovský, ovšem výrazně zbytnělý objekt.

          2. a kdo by se v té mele měl mlýt?

        2. To JH:
          Odnesou to převážně ti, kteří to spískali. Obyvatelé betonových megapolí.

          Svou rodinu, tedy ty nejbližší, jsem zabezpečil.
          To, co mám na téměř ideálních střechách dvou baráků (jeden adaptovatelný na bydlení během cca dvou týdnů), co máme v kotelně, tedy kdykoli paralelně připojitelný kotel na TP, přibližně padesát kubíků dřeva v rezervě, přes kdykoli odebratelných, cca 5-7 kubíků čisté pitné vody ze 16m studně, připojitelné na domovní rozvod, necelé tři hektary dvou zahrad a malého „záhumenku“, dávají mým nejbližším a mně na zbytek života slušnou šanci.
          Asi to všechno nebude ideální, ale snažím se průběžně pořizovat rezervy všeho potřebného, občas to bylo i za mírně nechápavých pohledů mých blízkých.
          Po krátkém vysvětlení, proč to všechno a jak budou v paneláku v prdeli, jestliže půjde do prdele tahle země, pochopili všichni a beze zbytku.
          Starší vnučka se v tom vyloženě našla a žere Cílkovy knížky..

          1. Mimochodem – Cílek není blázen jako Neff, Cílek je realista a tento směr, kterým se to ubírá, predikoval už v roce 2011 a téměř bezezbytku se jím predikované dění naplňuje.
            Doporučuju vřele „Tři svíce za budoucnost“ a „Ruka noci podaná“.

            Když v nouzi a ve tmě podáte ruku, může se stát, že Vám ji někdo utrhne.
            Ale častěji se spíš stane, že Vaše ruka bude rukou pomocnou někomu jinému, nebo někdo jiný pomůže Vám.

            1. Když v nouzi někomu podáte ruku, musíte v první řadě myslet na sebeobranu. Většina lidí, co vysílá signál o pomoc nebo se jeví v nouzi, je jednoduše vypočítavá nebo líná nebo si ráda nechá posloužit, když se někdo nabízí. Je třeba velmi ostře selektovat.

              Mnoho lidí se stylizuje do role oběti, protože to přináší obrovské výhody.

              Mnoho lidí je sociálně a výřečně zdatných natolik, že často celý život vedou velmi parazitický život.

              Podle mých zkušeností ti, co skutečně potřebují pomoc, o ni často nežádají. Nebo si o ni neumějí říci. Přeci jen profesionální kecal a celoživotní žadatel o pomoc okolí už ví jak na lidi, protože to umění získat nezaslouženou pomoc trénuje coby profík. Umí brnkat na správné struny.

              1. Řeč je o tmě a taky o tom, že vůbec nevíš, jestli v té tmě někdo další je, nebo není.

                V případě že není, tak je určitě dobré číst dál. Třeba o tom, jak si poradit, pokud podání ruky noci není opětováno, nebo ne v přátelském duchu..

                1. Jsou dva druhy lidí: jedni tě vnímají jako osobu, druzí jako celý tvůj kmen / rodinu / rod. Podle toho se liší reakce. To druhé je extrémně časté u žen, a u submisivnějších mužů. Ale je to i kulturně podmíněno.

                  Pokud chceš pomáhat někomu, kdo tě hodnotí podle tvého kmene a společenského okolí, pak nikdy nebude reagovat na tebe, ani ti nebude vděčný.

                  Pokud někdo vyhodnotí, že jeho kmen je honorace, zatímco tvůj kmen je póvl – budeš pro něho póvl a hadr na podlahu ať děláš co děláš. (Mimo jiné popisuji situaci v ČR, a proč lepšolidé se cítí jako lepšolidé i když jsou to často hlupáci k ničemu.)

                  1) Je třeba pomáhat správně, je třeba se nenechat zničit.

                  2) Kdo pomáhá a stará se, ten velí. Nebo nechá velet někoho kompetentního, kdo to dobře organizuje. Příjemce pomoci není automaticky velitel.

                  3) Je třeba chtít, aby druhý také na sobě makal, může-li. Odmítá-li, nazdar!

                  4) Není třeba být k tomu, koho pomáháte být více soucitní než je potřeba. Je to často velice zneužíváno.

                  5) Jste-li ohrožován, jděte pryč. Pokud nezachraňujete vlastní děti či ženu či blízké, jste cennější.

                  A hlavně, pomoc není hlavní činnost vašeho života. Pokud si pocitem, že pomáháte řešíte své mindráky či pocity viny – jste špatně nastaveni. Nepomáhejte, ale vyřešte sebe a své problémy. Nejdříve si zameťte před vlastním prahem.

      2. Chod se žáky víc na čerstvý vzduch, uvidíš, že se ti uleví.

      3. Ale jak to cákne kolem! A všechny obhodí kejdou!

    2. Liberální elity dojdou maximálně k závěru, že za tu porážku může vnitřní nepřítel uvnitř jejich států. Nikoli jejich blbost, neschopnost, zaprodanost, nebo odtržení od reality či slabost.

      Liberální elity zareagují tak, že zintenzivní svůj boj proti vnitřnímu nepříteli, to jest vlastním občanům. Zažijete takový diktát, že budete rýt hubou v zemi. Zažijete celou plejádu politických procesů. Lidé budou ekonomicky, společensky i jinak likvidováni ve velkých počtech. Udavači budou mít pré.

      Zblblá mladá generace bude plná Pavlíků Morozovů, kdy děti budou udávat rodiče po tisících a desetitisících.

      Vy si malujete tu sebereflexi liberálních elit moc na růžovo. Liberální elita netuší ani co znamená slovo „sebereflexe“ nebo „zpětná vazba“. Jediná možná reakce je hledání té svině, co může za jejich neúspěchy.

      1. Taky si myslím.
        Máte svůj „epsteinovský“ ostrov kam se uchýlit, až to v evropě a USA rupne ?
        Když to říkáte s takovým klidem…

        1. Ono to nerupne naráz. Ona se žába vaří pomalu. Vaříme se už minimálně 30 a více let.

          Jak rychle bude zle se dozvíte popodzimních volbách a příštím rokem. Odhodí se většina ohledů a věci se začnou dělat bez servítek.

          Mám svou předpověď, že válka do Čech nepřijde z východu, ale ze severu Evropy.

          Momentálně se ale svět geopoloticky transformuje. Válka přijde až poté, co Skandinávie, Německo a ti pidižvíkové státy kolem (Belgie, Lucembursko, Dánsko, …), spolu s Polskem budou kurevsky nespokojení s jejich rolí v nové geopolitice světa, tedy rolí nicek a přizdisráčů. Nová geopolitika světa se neustanoví dříve než roku 2029/2030. A pak bude i velmi dlouhou dobu trvat, než si většina států světa uvědomí, že už je to definitivní a nezvratné. A že kromě válek a násilí se s tím nedá pohnout.

          Já jsem jen lidský červ. Už dávno jsem pochopil, že hlavní události lidí a společností jsou v klišovité lince: „1) dostanu se vlastní blbostí do problému, 2) hledám svini co za to může, 3) zaútočím na svini co za to může, 4) všechno je úplně v prdeli, což je pro původní aktéra psychická úleva – vyrobil problém všem, a zapomněl na to co si způsobil blbostí“.

  5. Tragikomické je především volání do války proti Rusku s paralelním voláním do války proti CO2 a prosazováním Green Dealu.

    1. A masové imigrace. A extrémního feminismu. Pokud chci mít z bílých mužů motivované vojáky, tak úplně nejlepší způsob je nadávat jim do rasistů, misogynů či toxicky maskulinních patriarchů.

    2. Ale dvojatom kobaltu Co2 je opravdu dost škodlivý!

    3. Zrovna mi presel jeden z RIse:

      Jak je rozdil mezi E-autem a prujmem?

      Zadnej, nikdy nevis, jestli to das az domu.

      1. že už začíná svítat i tam?

        1. Bezni Nemci uz se probrali, protoze e-kramy maji o par let dele, nez my. A uz narazeji na realitu.

          1. ač se tam pohybuju tak nějak furt, nějak je moje bublina zcela mimo elektro, takže ty infa moc nemám. zato se najdou exoty jako géčko 63 amg, bmw alpina 5tka apod. co se občas zakecám s autosalonu, tak prodeje elektra jim moc nevalí. to mi říkal letos třeba v mercedesu nebo v mazdě, což jsou docela opačné klientely a nevalí to moc žádnému

            1. Ti, co to chteli, uz to bud maji, nebo zase nemaji. U nas v praci je neco okolo 400 aut, z toho bylo jeste pred rokem nejakych 30. Ted je tak o tretinu min.

              1. ok. já jsem zase zaregistroval jednu věc, jak frčí plug-iny, kvůli daňové výhodě (0,5% místo 1%), tak říkají prodejci, že po operácích to vrací s novým originál zabaleným kabelem. tedy berou to kvůli daním, na nabíjení serou a normálně tankujou

                1. Jo, to je pravde velmi podobne. Ja jsem to kupoval z naprosto stejneho duvodu a v praci laduju u Ladesäule jen proto, aby nekdo nerekl, ze nechci zachranit planetu. Jinak to mam u prdele, protoze mam bezednou DKV kartu. A verim, ze takhle je to u vetsiny firemaku.

                  Btw, financak mi poslal vymer, ze mam doplatit 580€ za rok 24. Rikam si okay, holt jsem koupil drahy auto. Ale nedalo mi to a zvednul prdel a prece jen zasel za danovou poradkyni, ackoli jsem si myslel, ze to nebude potreba. Prosla vsechno, vcetne nakupu toho noveho PlugIn Volva a vystourala fury optimalizaci, takze ve finale mi financak bude 690€ vracet.

                  Radeji nechci vedet, jak cela ta habadura s PlugInama funguje.

              2. Sysop:
                „Ti, co to chteli, uz to bud maji, nebo zase nemaji“.
                Platí to i v případě negrů a čmoudů?
                Je asi rozdíl mezi vehiklem, kterej ti klekne a pobodaným nebo přejetým příbuzným.
                Za jak asi dlouho jim dojde tenhle rozdíl.Podle mě nikdy.
                Jsem ale samo rád, že se běžní němčuráci probudili.

                1. Zas abych jim nekřivdil:
                  Techniku vždy uměli, ale lidi jim moc nejdou.
                  Třeba to, jak řeší problém typu: Před nádražím sedí nějaká chráněná pakáž a „obtěžuje“ cestující.
                  Řešení: Demontáž laviček.

                  1. hele to je tak. po 2sv se vypěstoval nesmyslný komplex viny, který se předává furt dál na generace, co s tím už nemají nic společného. teď se to už snad konečně začíná měnit, alespoň potichu a mimo mainstream. takže se v jakékoliv situaci bere, že německo musí pomoci (kdekoliv na světě, jen ne u sebe) a nesmí hodnotit, kritizovat… takže zatím furt není reálné, aby se řeklo, jste dobytek, vypadněte. protože to by smrdělo eugenikou, která vůůůbec není pravda a vůbec, výběr mezi „lidmi“ dělal i áďa a víš, jak to dopadlo, tak se k těm zmrdům chovej slušně, plať jim a nech si celkově srát na hlavu od rudozelenýho komplexu. na druhý straně i japonci teď na akci obětem atomovek opakovali, že se nedá furt vracet do minulosti a je třeba odložit omlouvání za atomovky. akorát němcům se to předhazuje jinak, že…

                    1. Sice nevím, co píše váš předřečník, neb ho mám v ignore.

                      Ale tuším jak Německo vyřeší svůj pocit viny. Návratem k nacismu, a k tomu, že si vyrobí další vinu. „Udělejme Německo zase velké.“ „Není důvod, proč by myšlenky Hitlera měly být tak špatné, hledejme v nich i to dobré.“

                    2. Myslim, ze ne. Ada je historicky totalne znemoznenej. Nemecko si dalo hodne prace s tim, aby generace po druhe valce byly uceny, co bylo pricinou narodniho socialismu a proc to nemohlo fungovat. Zatimco u nas se ucila bolsevicka propaganda postavena hlavne na Barbarosse, tak nemecky decka se ucili, proc to byl predevsim ekonomicky nesmysl. Fakt tohle znali lepe, nez my (myslim prumerneho Nemce a prumerneho Cecha).

                      Co se spis muze stat, bude to, ze Evropu ovladnou sibri, kteri pojedou ekonomicky pres mrtvoly a Nemci udelaji uplne jednoduchou vec, kterou by udelal i Cech: je mi fuk, kdo to odsere, ale ja a moje rodina necht prezije co nejdyl. Problem pak je v tom, ze Nemecko je 8x vetsi stran populace. Takze vubec neni potreba nejakej pitomej nacismus, s nim fakt neprijdou, ale bude to uplne normalni a cistej imperialismus.

                  2. Ono je to hodne slozity a neda se to zhodnotit par vetama. Nemci jsou jini, nez my Cesi a take prosli uplne jinou vychovou. Jsou proste v hodne vecech jinde. Jine hodnoty, jiny humor, jina zabava.

                    Po druhe valce mega brainwashing, od skoly po kdejakou knajpu, takze to zasahlo jak decka, tak ty, co byli na fronte. Do toho nemecka pracovitost v zaprahu Adenauera, atd…

                    To, ze tam ted maji bordel diky migrosum, je jen zneuziti jejich stadovosti a duverivosti. Oni si vubec neumeli predstavit, ze si domu pritahnou pul Afriky. Proste se jim reklo, ze migranti prichazeji zachranit doochodovy system a ze maji pravo na lepsi zivot a bla bla bla a Nemci v te svoji pitome poslusnosti k autoritam to proste poslechli. Rebelu jen malo.

                    Jen za tech par let, co tam delam,… a to je fakt jen par let v porovnani s jejich povalecnym vyvojem, vidim obrovskej obrat. Otevrene se najednou mluvi o tom, o cem se mluvit nesmelo, voli se AfD, coz nikdy predtim nikoho nenapadlo, frci rasisticke vtipy a nadava se na Bundestag. Proc? No jednoduse – zacinaji jit srat hodnoty a jistoty, ktere se od druhe valky vybudovaly. I ti mladi, kteri konci skoly, najednou zjistuji, ze mit praci neni vubec automaticke. Takze vidina baraku na hypo a BMW na lizu, naprosty standard od 70. let, se zacina ztracet v nekonecnu.

                    1. jj, čím dál tím více lidem svítá, ale furt je to málo. vnímám tam furt takovou stádní poslušnost „je to špatně, ale přece to nesmíme kritizovat“ (protože áďa, protože xy…). prostě dneska se tam dá cokoliv, co je správný a pro zemi vhodný (většinou už existenčně nutný), oštemplovat jako extremizmus, krajní pravici, radikály a kdoví, co ještě.

  6. Podle dostupných dezinformací – dnes informací – přesný rozbor. Samozřejmě kvičícím liberálům se líbit nebude, nic jiného jsme ani nečekali.

    Pouze jedna drobnost.
    I západní nezávislí stratégové označují „neúspěšný“ počáteční vojenský odřad směrem na Kyjev (který se později zastavil a stáhl) za dokonalou taktickou past, aby zaměstnal ukronácky stahováním obrany ke Kyjevu a ukronácci současně nezvládli otravovat při úvodním obsazování území na východě UK. Což se dle následujícího vývoje podařilo…

  7. No a podle ukrajinských zdrojů bude Putin chtít Doněckou a Luganskou oblast, Záporožskou a Chersonskou po Dněpr. Krym se rozumí samo sebou, tam bych poslal Lipavského na vytouženou dovolenou.

    1. A nezbude, než jim to dát. Nebo si příště řeknou i o Charkov a Oděsu.

      1. O ty si řeknou v každém případě.

      2. A nejsou náhodou Oděsa a Charkov historický ruská města? Že z toho bolševici udělali Ukrajinu je věc jiná…

      3. Kéž by si Rusové řekli také o Petra Fialu, Víta Rakušana, a celou Kolářovic rodinu!

        1. Nejdřív ale budou muset povědět, kde mají zakopané zlato. Ale zrovna tohle špinavé prádlo bychom si měli vyprat sami.

        2. My jsme pro Rusaky jen hovno na podrazce. Tak, jako nas nepotrebuji prepadnout, tak se ani nebudou spinit s nasim bordelem.

          1. Pro Rusáky nejsme jen hovno na podrážce.

            Skutečné hovno na podrážce jsme pro Západ a Američany.

  8. Článek zbytečně dlouhý. Dal by se tematicky rozdělit na 3-4 kratší.
    A z vojenského hlediska je tam řada nepřesností.

    1) úvodní fáze války, Hostomel atd.

    Ruské tanky byly už kousek od Kyjeva, v závěsu za nimi antony vojenské policie na posbírání zelenského bandy. Byl to husarský kousek kdy tam vpadli z Běloruska skrz černobylskou oblast kde nebyly skoro žádné posádky.

    Zelebuben v panice začal rozdávat samopaly civilům na ulici. Pamatujete ?

    Protivzdušná obrana se ani nestačila vzpamatovat.

    Nechápu proč to Putin odpískal jen na zakladě slibů kokainové zeleniny.
    Tohle mi žádný proruský dezolát zatím věrohodně nevysvětlil.

    1. Skutecny duvod se dozvime, az tak za padesat let se otevre rusky archiv. Zatim muzeme jen spekulovat. Podle mne Putin podcenil Anglicany. Zeli mel na lopate.

  9. Každý debil s mindráčkem tady vysere článek o banderovcích. Ruzzký narativ polknut i s navijákem.

    Vítězství Ukrajiny čekal jen snílek. Ruzzoprasečák má víc zdrojů a pokud mu tyto nejsou ničeny, tak dřív nebo později Ukrajinu stále více nechanou o samotě udolají.

    Stále nechápu zrůdy a lidský odpad, který tomu ruzzoidnímu hovnostánu mohou fandit.

    Bez Ruzzoidní zlodějské „povahy“ mohl být v Evropě klid. Ruzzké hnídy se mohly koupat v prachách za plyn, ropu a celou řadu jiných surovin. My jsme mohli být „ochuzeni“ o 0.5+M azbuků.

    Ruzzoidi všech zemí jděte do prdele na věčné časy a nikdy jinak.

    1. My všichni máme ruské narativy. Smiř se s tím.

      1. Vsichni nee :-)

    2. Libtardí pláč, to je rajská hudba.

      1. K tomu ti chybí ovšem dvě věci: libtard a pláč.

        Hodně zábavy s nerajskou nehudbou.

        1. kvikvikvikví, kvikvikvikvikví…pokračuj libtardí mrtko

          1. Ruzzká filcko a jazýček na hovna na ruzzkých holinkách už připravený máš? Určitě ne! Tak kmitej.

            1. Ses nám tady úplně hodnotově rozdováděl. Pověz, ve které říti je to nejlepší, Vítkově, Petrově nebo snad UrŠulině?

              1. No… já bych řekl, že záleží, jaký je zrovna rok na houby.
                Třeba ve Vítkově – tam rostou krásný lišky, ale jen když je dost rosy a nefouká severák.
                V Petrově zase bejvaj hřiby, ale pozor – po dešti tam lezou slimáci jak na závody.
                A UrŠulina? No, tam je to spíš na bedly… ale jen když se neposeká tráva moc brzy, jinak jsou z toho akorát takové ty… no… stopky bez klobouku.
                Takže, kde je to nejlepší? To bych musel nejdřív vidět, co vám roste za kulturákem.

    3. kvíkví, jenom kvič víc

      1. Proč, až k vám do Čechoprasečáku ruzzák vpadne (zejména vlivem), tak se budu smát, jak mu leštíš holínky. Nejdřív hovna jazykem a pak sváteční košilí do lesku. Za neskolko kapejek. Jak za tvých mladých časů.

        1. Přikvič, že nepobereš víc než zpupná velikášká hesla skandování tedy předpokládám ale co kdyby se jednou za uherský rok se rozsvítilo. 1:03:00
          https://www.facebook.com/ladislav.vrabel.2025/videos/796674599455187

          1. Ty brďo, vrábel…

            To se podívám na kupu hnoje a dozvím se víc.

            1. No vidíš to, odkaz je na paní Vítovou ale už posedle jedeš „argument!? Se natrápíš scestně než umřeš. 🤣

        2. už se těšíš, jak budeš kvičet, až si tě nande tlustej negr v kriminále?

          1. Soudruhu zatím neolizana ruzzka holínko. Proč by mě měl hledat nějaký negr s kriminálem?

            To nebyl tvuj nejlepší nápad se dát do rukou rassijskoj gasudarstvenoj nauky a nechat ze sebe udelat čelavjeka-parasjonka.

            1. na každou sviňu se vaří voda, tak nechceš si začít pomalu balit?

              1. Tak to tebe vynšujem příjemnó kópel.

    4. Za Azbuky si prosím pěkně můžeme jen a jen sami. Stačilo jich sem od roku 1989 pouštět jen málo nebo nepouštět vůbec. A Rusové vcelku v klidu obchodovali.

      Dokud si západ neusmyslel, že se jim beztrestně vloupá na zadní dvorek a pobere co se dá.

      1. Za válečnou várku 0.5 M od začátku ruzzké zlodějakce může především loupeživý ruzzký odpad.

        1. kvíkví, kví?

          1. Tavaryš bjegemot-parasjonok, čto tebje sdělali? Ty byl v CCCP na remonte mazga? Pjervyj clavjek-parasjonok va vsjem mire!

            Pazdravljajem russkoj nauku.

            1. cotoe za hatmatilku? náká svinská?

              1. Tak končí člověk se závislostí na fentanylu.

              2. Jazyk tvojich chlebodárců. Ale asi ti dali překladatele do moravštiny.

                1. Nemel furt jak kašpar. Názory na tenhle konflikt jsou různé aniž by tu byl, možná na výjimky, za to někdo placený. Těch, co mají radost z toho, že díky válečnému ryku z EU i NATO jdeme do hajzlu, je minimum. Jen doufám, že i uřvaným fanatikům dojde, že válka s Ruskem smrdí totálním průserem a nejlepší cesta, jak ji eliminovat, je zklidnit situaci a vrátit se k serióznímu kšeftování. Toho George Friedmanna je dobré si poslechnout už pro redukci iluzí. Ono rozesírat věčně celý svět a myslet si, že se to nikdy neobrátí proti strůjci toho svinstva, protože to ostatní nechápou, je naivní.

        2. Tenzor: To se mýlíš. Za přesunem Ukrajinců na západ byly jen vládou otevřené hranice. Na západní neválčící části Ukrajiny totiž bylo a je oproti ČR tolik místa, že by se tam vešel 0,5M várek klidně tucet. Žádný úprk na západ nebyl nutný, byla to propagandou živená cílená akce. Chápu strach Ukrajinců nic neriskovat a zdrhnout, když jejich vůdcové lili olej z dovozu na Putinovy uhlíky, až to blaflo.

          1. No Nemci tech UKcek zacinaji mit taky uz plny zuby. Sice ne tak otevrene, jako nekde u nas, ale zacinaji kolovat ruzne vtipy na tema, ze UKcko ma vsechno driv, nejlepe zdarma a bez pokut. Ono to v nich zacina bublat.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017