Trump a Putin aneb dokonalá romance či bezva finta? - zpět na článek

Počet komentářů: 290

  1. Je tam?

    1. Kdo?

      1. No Pelz prece, kdo jiny. Jak vidim Namatlal, tak to ani nectu.

        1. Není, teď jsou tam vyloženě blbosti.

          1. Dik, takze jsem o5 o nic neprisel.

    2. Ty nemáš ctrlf?

      1. Ja hned skacu do diskuse.

        1. No jo, pán aby se neZamazal.

          1. Uz jsem starsi pan a musim pecovat o travici a nervovou soustavu.

            1. Vem mobil na hajzl, az samotny tlaceni nebude stacit. :D

      2. Autor nám v článku jinými navíc zbytečně mnohými slovy sděluje, že Ukři musí být úplně blbý, když válčí s RF, přestože západ nikdy evidentně neměl v úmyslu je skutečně podporovat a když nevyužili možnosti se dohodnout v Istanbulu hned na počátku konfliktu.

  2. No to jsou výplody!

  3. Hele, Zamazale, tohle je lakování narůžovo. Konflikt začal, hranice se posunuly výrazně ve prospěch Ruska a celá ňafající stafáž EU a USA v podstatě nehnula ani prstem a nechala Ukrajinu se v tom vykoupat (může to být oprávněné z jejich (= našeho) pohledu, ale bylo by důstojnější pak držet ústa). Ukrajina se brání relativně srdnatě, ale je zjevně slabší.

    Trump jenom hledá cestu ven, aby se angažovat nemusel vůbec, ani ňafáním.

    Otázka, kterou je třeba si položit, kde se promarnil pax americana?

    1. Tak pro Amíky jsou východoevropské stepi jen jedním z celé nůše problémů. Jen namátkou: mocenský, vojenský, hospodářský, průmyslový i vědeckotechnický vzestup Číny

      deindustrializace USA (himarsy i atacmsy jsou fajn, ale i kdyby byly dodány včas, tak množství naprosto nedostačuje)

      olbřímí zadlužení jak federální vlády, tak občanů (kreditky, školné, hypotéky)

      demografické změny (běloši mezi miminy již menšinou), imigrace, uppity niggers

      mezilidské vztahy obecně (feministky, incelové, woke, cancel culture, fentanylová krize atd.)

      chátrající infrastruktura, ekologické problémy, požáry

      1. Vona ta Cina taky muze tychle zkolabovat. Baraky z tofu betony a slamovy vyplne, mosty a silnice s trvanlivosti tak 20 roku, (co jim tahle lhuta konci za par), demografickej vyvoj a ted do toho jeste US cla, ktery zariznou jakou cast populace ve fabrikach. Maji letadlovou lod nebo dve, ale neumi to s ni, ty stihacky mozna jsou super, ale mozna taky ne. Vyvoj na kradeny technologii. Co vsechno z toho, co clovek slysi, je jen propaganda, kterou zlutaci tlaci na plnej kotel?

        1. Vsechno je zluta propaganda.

          Presto ale v realu jde nas proomysl do prdele, dilem diky nasi zelene debilite a dilem diky zlutasum.

          Divne.

          1. To ja jen k tomu „…vzestup Číny“.

            A to nechavam stranou sracky jako tiktok a jak mamrdi sermujou moznosti orientovat se zrovna na Cinu. Byt pro Brusel by to partak byl, zfleku by se tam mohli jet priucit, jak (opravdovym) liberalum konecne zakroutit krky.

            1. Hele a ten čínský rychlovlak je skutečný nebo jen z kartonu?
              A co ten reaktor na thorium?

              1. To musis upresnit. Myslis ten vlak, co zlutaci vyvinuli sami a z koupeny technologie? A ten reaktor, co ted budou odstavovat, bo prechazi na antihmotu? Nejaka dalsi potemkinova vesnice te nenapadne? Co treba teds ten „maraton robotu“?

                Povime si za pet roku, az ty padajici baraky a mosty uz neucenzurujou. Mozna driv, bo se suska, ze ani ten beton na Trech souteskach nebyl uplne eno nuno.

        2. MiB 1.5.2025 v 14:36

          Trvanlivost silnice 20 roků není úplně špatná. Co pamatuji, tak ŘSD ČR požaduje trvanlivost 15 let. Doplňující otázka je, co míníte trvanlivostí silnice, o tom byste se mohl snad rozhovořit…

          1. Minim to, ze se jim tam mosty nebo treba bytovy domy rozpadaji po dvou letech. Beton se droli pod rukou bo je s morskym piskem a vyhrezla armatura rezne. Navrchu omitka, pod ni cokoli – doslova i udon nudle. 20 roku byla mozna nadsazka. Obcas nekde zniceho nic upadne balkon (a vezme s sebou i ty pod nim) nebo se sesere celej barak.

            Zabavny je, ze ten nemovitostni boom, co jim to drzel ekonomicky (o mestech duchu jsi slysel) zacal kdy, 10, 20 roku zpatky … takze az to zacne, projevi se to vsude. Ne, Cina fakt neni tygr. Leda papirovej. Ani technologicka veloc. Ani nejaka liberalni despocie, proste jen despocie.

          2. …a psal jsem o mostech. Nevim, co RSD povazuje za ok, kdyz se ale postupne rozesere silnice, bagr to opravi za par dni nebo tejdnu. Kdyz najednu spadne most postavenej ze sracek, je to imo jina liga.

            Porovnej s tim, co stoji v Evrope treba uz od stredoveku, v Americe 100 let, nebo v Indii po Britech.

            1. Třeba ten dálniční most co spadl loni kvůli bleskové povodni? Kolik mostů spadlo protože byly postaveny ze sraček?

              1. Kolik asi myslis, ze se toho dostane na cinskej internet … a kolik na ten mimocinskej?

                Ne, myslim proste stavby, co se normalne sesunou, bo fske beton vydrolis prstem. Neco bych nasel. V posledni dobe tusim dokonce neco v Pekingu. Namatkove sleduju treba TheChinaSghow (pro tebe konkretne https://www.youtube.com/watch?v=Gp4EfkkQBRw). Jeden z tech typku je SerpentZA a ma navic i vlastni kanal. Of course, mozna si to to vsechno jen vymysli a vybiraji to nejsenzacnejsi (ale myslim, ze ne).

    2. Trump se chce jen zahojit a dozbrojit za cizí prachy, když Amíkům docházejí. Poskok EU to nákupem amerického šrotu zajistí a až jednou naverbuje do armád i mohamedány, vyrazí spolu s USA na Rusa znovu, když tahle fáze nevyšla. Teď ale bude Trump Putina hladit po kebuli, aby ho přesvědčil, že spolu mohou bezelstně kšeftovat.

      1. S kšeftama se líp instalujou špióni.

      2. Tak hlavne, aby bohammrdi nechytli spatnej smer, jako v minulosti nekolikrat.

        1. Myslíš snad jinej, než kterým už vyrazili?

          1. No organizovany jsou dobre, maji chut i drajv,… ale takhle Putina neporazi, takhle ne!

      3. Machometani ze by chteli chcipat za daury? Tak to urcite. Leda ze by zapadni Machometani daury rekrutovali.

  4. „Ve skutečnosti se Ukrajina v letech 2000-2010 umístila v první šestici zemí, které hostily cvičení NATO nebo USEUCOM. Ukrajina a Gruzie, která se umístila na sedmém místě, nebyly členy NATO. Co to sakra bylo? Dvě země, které nejsou členy NATO, hostily více cvičení NATO než 22 členských zemí…“

    Larry Johnson: Cesta k válce na Ukrajině – historie vojenských cvičení NATO a USA s Ukrajinou – 1. část
    https://kispep.wordpress.com/2025/04/25/larry-johnson-cesta-k-valce-na-ukrajine-historie-vojenskych-cviceni-nato-a-usa-s-ukrajinou-1-cast/

    Larry Johnson: Cesta k válce na Ukrajině – historie vojenských cvičení NATO a USA s Ukrajinou – 2. část
    https://kispep.wordpress.com/2025/04/26/larry-johnson-cesta-k-valce-na-ukrajine-historie-vojenskych-cviceni-nato-a-usa-s-ukrajinou-2-cast/

    Larry Johnson: Cesta k válce na Ukrajině – historie vojenských cvičení NATO a USA s Ukrajinou – 3. část
    https://kispep.wordpress.com/2025/04/28/larry-johnson-cesta-k-valce-na-ukrajine-historie-vojenskych-cviceni-nato-a-usa-s-ukrajinou-3-cast/

    1. Coby to bylo, potlach u medvedova doupete.

      1. Když medvěd přeskočí plot do dvora – buďto je nízký ten plot, nebo se ten medvěd naštval, potvora.

        1. Nebo se mu zachtělo něčeho ze dvora…

          1. Nebo sousedům chybí medvědobijka a Olda Šetrnej.

        2. Co k tomu říká AI:
          Ano, medvědi skáčou – ovšem hlavně do stran a vpřed, nikoliv čistě vertikálně. Díky své masivní stavbě a vysoké tělesné hmotnosti nedokážou vyvinout sílu na výrazný vertikální odraz, jako to umí některá lehčí a obratnější zvířata. Například studovaní černí medvědi nebo hnědí medvědi dokážou v jednom skoku dopředu překonat překážku přibližně 2 až 2,5 metru (asi 7–7,5 stop), což odpovídá jejich přizpůsobení na překonávání nízkých překážek spíše než snaze o vertikální výšku.

          1. Ale je to asi kec, ještě jsem nepotkal vystudovanýho medvěda, ani černoškýho.

            1. Tak to bud rad, kdyz ..dokazou jednim skokem prekonat prekazku 2 az 2,5 metru, coz je spise nizka prekazka nez vertikalni vyska.. Umelej rozum se teda moc nepredvedl.

              1. 2 až 2,5m do dálky, ne do výšky. To skočím z místa taky.

    2. my
      to
      nato
      máme vyřešený – cvičíme téma Kde sou ty deky na pomoc napadeným, taky rozkradený ?

  5. Rusáci údajně posílají do boje i mrzáky, belhající se o berlích…když se nad tím zamyslím, má to svoji logiku.

    Zabití kripla nepřítele něco stojí – od pár desítek až po stovky dolarů, navíc doma by se o něj museli starat a vyplácet mu penzi.

    Takhle ho na bojišti zahrnou do díry tankovou radlicí – není člověk, není problém, jak říkával už veliký Stalin.

    A rodině nahlásí, že je nezvěstný.

    1. Malorusáci tohle dělají celkem běžně. Vůbec je zajímavé, jak propaganda obviňuje druhou stranu z toho, co dělá sama.

    2. Když nemá v hlavě nasráno, může alespoň radit. Berle myšlení nepřekážejí.

        1. Jasnej důkaz.

        2. Znam jednoho Lorence tady v okoli a je to sikovnej zednik. Jako fakt umi.

    3. Oficiálním médiím věřte, kolego!

  6. „Putin neměl žádný důvod v posledních dnech střílet rakety do civilních oblastí, měst a vesnic. Nutí mě to přemýšlet, že možná tuto válku nechce zastavit, jenom mě tahá za nos a budu se s ním muset vypořádat jinak. Bankovními nebo vedlejšími sankcemi? Umírá příliš mnoho lidí!!!“ zveřejnil americký prezident.
    😂😂😂😂😂

    No to je škandál! Tak Putin nechce ukončit válku Ameriky proti Rusku za podmínek USA.
    A vrchol stupidnosti je myslet si, že vyhrožováním dalšími sankcemi k tomu Putina donutí.

    Můj názor stručně a jasně bez zbytečného okecávání a hraní si na vědátora jako Zamazal.

    1. bědátor Zamazal.

    2. Obvykle se zdržuji commentů ad hominem, ale větu „Tak Putin nechce ukončit válku Ameriky proti Rusku za podmínek USA.“ mohl skutečně napsat jen debil.

      1. Jo spíš nechápou co se dělo a děje a majdan tam byl prý kvůli kyfózákům z břidlic kdy ho prvoplánově chtěli na kšeft s vládou co korporátníkům zobala zrní pod sklem a tedy místo ruského zemního plynu de euálie. A prý špatně přečetli družicový sken ale zahojili se s ukrajinským zlatem že se sotva odlepili z ranveje. Hned se to chytli ti kšeftaři válečné orby a zisku poté všeho bez lidí z vojenskoprůmyslového komplexu a výsledek vidíte a sklizeň evropanů jede stejně prodejem ruského plynu „zameričtěným zkapalněným, sami jsou importéři jak by mohli svůj exportovat mi nevysvětlí ani sociální vědec. :-) A budete s natoevropskými jestřáby mít asi posvícení a mladí, staří či vzor izrael obé pohlaví se sejde na místě střetu a za velkou louží si budou mnout ruce z mameluků.

      2. _-0-_

        Proč ty tupé bezobsažné kecy místo věcných reakcí na článek? – si napsal jednomu diskutujícímu.
        Jak já k tomu příjdu, že od tebe nemám ani ty tupé bezobsažné kecy natož věcné argumenty??

  7. zda-li pak tohohle kripla živíme z daní

  8. Bla bla bla. Rusko vyhrálo, Západ prohrál. Protože pro Amíky to byla od začátku jen zábava, pro Rusy existenční záležitost. Stačí se podívat na mapu a do historie.
    Koneckonců, blízko jsi u toho „tento záměr spočíval na předpokladu, že do „občanské války“ Rusko nezasáhne přímo. Tento předpoklad však nevyšel.“
    Přesně, Rusko vždycky dorovnalo anebo navýšilo sázky. Fakt si myslíš, že by se jen tak nechali vyhnat z Krymu a dívali by se na to, jak banderovci týrají a vyhánějí jejich lidi?

    1. No ja jsem nikde necetl, ze by Ukrajine slo o Krymcany. To jsou totiz v drtive vetsine Rusove, jak vime. Pak par Ukru a Tataru. Ukrajina vzdy hovori jen o Krymu. Ten totiz ma nejakou strategickou hodnotu. Na Krymcany sere pes.

        1. Chudak Papadopulos se zeptal, ale krome shitstormu se odpovedi nedockal. Zeli to tak nejak diplomaticky obesel, ale zeby proste rekl, co bude, nebo nebude, na to zrejme v ten okamzik nemel od Anglanu noty.

          Bylo to, jako se clena Schutzstafel v triactyricatym v lagru zeptat, jestli opravdu ti Zide v pujdou do plynu. Takova drzost!

      1. Menšina za hranicemi impéria je vítanou záminkou k rozšíření území. Navíc nemůžete úplně dopustit, že se s někým, koho považujete za svojeho špatně zachází. Vypadal byste pak před vlastníma slabě. Takže i když jsou lidi vládcům u prdele, není dobrý nápad někde potýrat američany, rusy nebo dříve brity, protože obvykle pak přiletí letadlo nebo připluje dělový člun.

        1. Urcite, Turci maji tohle vyborne zmakly, napriklad.

    2. JH: Rusák se brání na cizím území. Rusák musel zabrat část cizího území, protože je to „existenční záležitost“. Se v té své malé zemičce už chudáčci asi dusili, ne?

      Co Vy ještě nevymyslíte, abyste si racionalizoval, že fandíte zmrdům. To je asi u věřících obvyklé, taky tady jedny vehementní máme a jsou to zase největší práskači, ti by snad napráskali i sami sebe navzájem, kdyby shledali, že se děje nepravost. Samozřejmě oni ale nepráskají, oni jen dbají na pořádek. Taky to v té kebuli mají poněkud jinak než normální člověk.

      Podobně jako Britrik, Vaše nenávist je jistě bohulibá, ale jestli ten váš bůch funguje tak, jak vykládáte, tak dobře Vám tak, až se s ním setkáte:-))

      1. Vojáky nechme stranou, to jsou odvedenci na obou stranách, těch se nikdo neptá. A co se týká vedení země, tak tam fandí zmrdům všichni, protože zmrdi jsou ve vedoucích pozicích v demokracii a o to více ve východních oligarchiích. Jen je lidsky přirozené stát na straně napadených.

        1. aha, proto majou rusáci z drtivé většiny dobrovolníky :o)

      2. Rusák se brání asi tak, jako jsme my bránili Prahu u Kábulu.
        Rusko má na UA legitimní zájmy, a když to nešlo po dobrém, tak to holt půjde po zlém. Velmoci se tak chovají od úsvitu dějin, a ty neskončily, ať si Fukuyama říká co chce.

        1. JH: prostě potřebujete zažít „legitimní zájmy“ jiných na sobě jak prase drbání.

          1. Tak si škrtněte to legitimní, páč to je otázka úhlu pohledu a jinak to prostě platí. Stejně jako bude strýček Sam strkat rypák do toho, co se děje v nezávislých a suverenních státech v Karibiku a pošle mariňáky, kdyby náhodou třeba Panama začala mít nějaké hnutí mysli kolem průplavu, tak stejně tak strká rusák rypák do Běloruska, Ukrajiny atd. Země, kterým se to nelíbí si musí najít silného kamaráda, který má ovšem taky své zájmy. Fidel vsadil na CCCP, Gruzie nebo ukrajina zase na strýčka Sama. No a potom, co si velcí kluci změří pindíky, tak se uspořádá status těch zájmových zemí a za pár let, až se změní poměr sil se to může zase zopakovat nebo to zopakovat s jiným kamarádem.

            1. Ada: to jsme ale pouze u „práva silnějšího“ a pak je zbytečná trapnost nalhávat si „existenční nutnost“ a podobné nesmysly, kterými si JH (a jiní) obhajují agresi jako pohodovou a správnou věc.

              Iluze ohledně strýčka Sama si nedělám, na rozdíl od JH ale nemelu píčoviny o „existenční nutnosti USA“, „fašistech v Panamě“ (á la „banderovci“, „ukronácci“ atd.), „denacifikaci“ a „legitimních zájmech“.

              V tomto směru jistě není zcela nezajímavé, že jakmile přijde řeč na USA, tak se putinovci můžou posrat a hned mají druhý metr. Přitom by stačilo mít jen jeden a zájmy USA si obhájit identicky s obhajováním zájmů rusáckých.

              1. Ad „Právo silnějšího“:

                Toho se tady dovolávaj proruský šmejdi, kteří ignorují, že jejich VZOR Rusko bylo, je a bude vždy v prdeli (kromě oligarchie, dokud nevyletí z okna), protože už 500 let sází na právo silnějšího. Tyhle proruský filcky by se měli podívat na životní úroveň, na statisíce mrtvých chlapů, který za to „právo silnějšího“ zůstali ležet v blátě na Ukrajině, a to za pár peněz pro rodinu, případně 50 kilo mražených ryb a jako dárek mlýnek na maso.

                „Právo silnějšího“ je prokletí pro stát, který ho začne aplikovat. Dopadá to jako Napoleon, prvoválečné Německo a Rakoskou – Uhersko, Hitler, druhoválečné Japonsko: vlastní zemi přivedeš na mizinu, vlastní lidi necháš chcípnout, a nakonec ti nikdo nevěří, nemáš žádnýho spojence, všichni se spojí proti.

                V byznysu, stejně jako v politice, platí pravidla: když vim, komu věřit, tak s nim dělám vzájemně výhodné obchody a spojenectví. Všichni na tom vyděláme. Politika a byznys z pozice síly: to je vždy dočasná věc, protože kdykoliv je to možné, tak se dřívější „spojenci“ toho bývalého vůdce zbaví a ještě ho kopnou s chutí do zadku.

                1. Cerny Mor:

                  Ještě nějak popiš současnou Ukrajinu – konkrétněji vládnoucí skupinu, jejich ideologii, záměry a snahy…

                  1. corona:

                    kdo chápe ruskou přítomnost, chápe ruskou minulost a kdo chápe ruskou minulost, chápe ruskou budoucnost. (A její dopady na sousední země – Ukrajina není zdaleka první oběť ruské agrese za posledních 100 let):

                    KDYŽ zemřel Lenin (1924), ukázalo se, že druhý člověk ve straně, soudruh Trockij, byl zrádce.
                    Kameněv, Zinovjev, Bucharin a Stalin svrhli Trockého a vyhnali ze SSSR (1927).
                    Ale za pár let se ukázalo, že Kameněv, Zinovjev a Bucharin jsou také nepřátelé a škůdci.
                    Poté je zatkl statečný soudruh Henrich Jagoda (1936).
                    Krátce později byl Jagoda jako nepřátelský agent zatčen Ježovem (1937).
                    Ale za pár let se ukázalo, že Ježov není soudruh, ale obyčejný zrádce a nepřátelský agent.
                    A Ježova zatkl Beria (1938).
                    Po Stalinově smrti (1953) si všichni uvědomili, že Beria je také zrádce.
                    Poté Žukov zatkl Beriu (1953).
                    Ale brzy Chruščov zjistil, že Žukov je nepřítel a konspirátor. A poslal Žukova na Ural.
                    A o něco později vyšlo najevo, že Stalin je také nepřítel, škůdce a zrádce (1956).
                    A s ním i většina politbyra.
                    Poté byl Stalin vytažen z mauzolea a politbyro a Šepilova, kteří se k němu přidružovali, rozptýlili poctiví straníci vedení Chruščovem (1957).
                    Uplynulo pár let a ukázalo se, že Chruščov byl agent, povaleč, dobrodruh a nepřítel.
                    Poté Brežněv poslal Chruščova do důchodu (1964).
                    Po Brežněvově smrti bylo zjištěno, že je také škůdcem a příčinou stagnace (1964-82).
                    Poté byli ještě další dva, na které si nikdo neměl čas vzpomenout (1982-85).
                    Ale potom se k moci dostal mladý, energický Gorbačov.
                    A ukázalo se, že celá strana byla parta škůdců a nepřátel, ale teď že všechno napraví.
                    SSSR se rozpadl (1991).
                    A pak se Gorbačov ukázal být nepřítelem a zrádcem.
                    Jelcin moc pil, proto musel přijít Putin.
                    Chtěl SSSR obnovit a začal speciální vojenskou operaci.
                    To neměl dělat.
                    Nakonec se ukázalo, že je Putin zrádce, masový vrah a válečný zločinec.
                    Medveděv ho měl zatknout, ale byl opilý.
                    Patovou situaci vyřešila náhoda.
                    Medveděv omylem vypil čaj s poloniem a Putin si omylem natáhl slipy s novičokem.
                    Síť agentů a zrádců na celém světě se rozpadla, i v Americe, v Česku a na Slovensku tiež.

                    1. to bylo o současné Ukradjině? si šáhl do špatného šuplíku, ne? Znovu a lépe, takhle premie nedostaneš.

                    2. Cerny Mor 30.4.2025 v 16:33

                      – – –

                      Na tohle téma jsem po tobě nic nechtěl, šlo mi o současnou Ukrajinu – konkrétněji vládnoucí skupinu, jejich ideologii, záměry a snahy…

                    3. Pohni More, coronka potřebuje doplnit tvůj spis.

                    4. misaka:

                      Porád nevíš, jak je rok dlouhej…?

                    5. Pořád tahas z lidi rozumy?

                    6. misaka:
                      Mám c v ignoru jako jedinýho a vidím, že na něm ulítáváš.
                      Jestli vy dva nakonec nebudete dvojčata!

                    7. Jj, znáš to, jeden bez druhého ani ránu :)

                    8. misaka:

                      Jo, rád se něco dozvím. Baví mě rozšířit si obzory. Přehled je dobré mít. Ale tenhle „Cerny Mor“ se nějak nevyjádřil k tématu, jen mi předhodil text okopírovaný z nějakých facebookových blábolišť.

                      A co ty? Jsi alespoň v aktivních zálohách?

                    9. Cerny Mor 30.4.2025 v 16:33

                      Historie v kostce. Tak schválně, kdo z místních vytáhne nějaké argumenty proti. Nemusí být podložené zdroji, prostě jen nějak jinak vysvětlit tu úžasnou historii bolševismu… který ani omylem neskončil…

                    10. shifty

                      chceš argument proti: v „demokratických“ „mírumilovných“ USA se s nějakým zatýkáním a odsouzením neserou. CIA jednoduše někdo pověří zastřelením prezidenta i jiných „nevhodných“ osob. A praktikují to po celém světě.

                    11. leon – v USA mají bolševismus? A mohl bych ho vidět? Vy taky bijete černochy!

                    12. shifty

                      jen ubožák se může vysmívat tomu, co dělali Američani Afričanům. Podívej se na film Amistad. Režisérem filmu je Steven Spielberg.
                      Chceš snad říct, že historie bolševismu je strašná na rozdíl od historie USA a dalších kapitalistických států??

                    13. Tak ještě jednou a pomalu – „Vy taky bijete černochy“ není relevantní diskuzní argument.

                    14. Tak shifty, já bych to zkusil. Pokud byl Chruščov “agent” a “nepřítel”, proč odešel do důchodu ? Proč neskončil jako “muž s koženou brašnou” ? To nějak nesedí. Ve skutečnosti, když zemřel, agentura TASS vydala zprávu:
                      “Ústřední výbor KSSS a Rada ministrů SSSR s hlubokým zármutkem oznamují, že dne 11. září 1971 zemřel po dlouhé a těžké nemoci ve věku 77 let bývalý generální tajemník ÚV KSSS a předseda Rady ministrů SSSR, zasloužilý důchodce Nikita Sergejevič Chruščov…”
                      Chápu ale že dobrý glosátor nechce tak dobrý příběh kazit pár maličkostmi, které nezapadají.

                    15. Ok. Jedna věc z 15ti nesedí. Dál?

                    16. Co dál, jak dál…nevěděl jsem že to je soutěž:-) Ale já taky nevím všechno, třeba toho je víc.

                    17. Takže principiálně je ten bolševismus popsán správně. Díky za potvrzení. Po tomhle si stýskat v dnešní době je vážně smutný úpadek.

                    18. Zkopírováno z textu na Seznam Medium.

                2. Cerny Mor: Bahnak tady dal info, že čte ISW. Já to neznal, tak jsem tam mrknul a je tam spousta toho, co píšete, v analýze situace v Rusku. Trochu střela do vlastní nohy (z pohledu putinovské úderky, do které ale úplně Bahnaka nepočítám), třeba to tady najdete.

                  Obecně souhlas, ona totiž pozice síly je typicky pro všechny okolo problematická – že dneska vraždí souseda se mi dokonce i může líbit (když ho nemám rád a sám bych ho nejradši zapíchnul), ale nevím, zda náhodou zítra nebudu na řadě já. Takže je lepší rychle zburcovat ostatní sousedy a zmrdovi se (zkusit) postavit. Obvykle válčit proti celému světu nejde, to už zjistili všichni, kteří to zkusili, přesně, jak píšete. Ale bohužel, pošuci jako Hitler nebo Putin jsou a budou a je to jen o tom, zda dostanou příležitost své fanatické a ve své podstatě destruktivní choutky projevit a zda je ve správné (i.e. zoufalé) situaci společnost, aby jim na to skočila a pro jejich zájmy chcípla.

                  Pokud skutečně už i v Rusku jedou napůl nelegální odvody na ulici-ve fitku sebraných kandidátů, zpřísňují tresty pro ty, kteří pro Putinovy imperialistické chiméry chcípnout nechtějí a militarizují mládež skrze putinjugend, je klidně možné, že Rusáka lze stále porazit a vykopat jej tam, kam patří. Ale co je to ISW zač jsem nezjišťoval, takže nevím, nakolik jsou ty informace pravdivé, jen mě pobavilo, že je Bahnak daval jako zdroj pro podporu rusácké převahy a konečného vítězství kremelské pravdy a lásky.

                  1. fatdwi:
                    ISW je celkem dobrý zdroj, dalších je celá řada, hlavně se musí hledat kritické zdroje, ne nějaká propaganda. Existují 100% zdroje na počty mrtvých a zraněných a válečné technické ztráty, které používají jen prokázané informace.
                    na FB je dobrá stránka DNESNAUKRAJINE, která píše zprávy pozitivní i negativní.

                    Od té doby, co Trump každej den otáčí politicky i ekonomicky, má v tom ta ruská úderka prostě bordel.

                  2. fatdwi
                    Tak samozřejmě ISW je západní zdroj blízký americké armádě. Ale i tak ISW píše asi 10x příčetněji než česká média a lidi, kteří jim věří každý nesmysl.
                    Ono pokud chce člověk mít jakeš-takeš objektivní představu, měl by sbírat informace z obou stran a pak si to nějak přemlít, nikoli vyzobávat to, co mu ideově hoví.
                    V současné situaci je ovšem problém, že informace z druhé strany by mohly být vyhodnoceny jako podpora genocidia a potrestány odnětím svobody až na tři léta, tudíž si je člověk může přečíst, ale není úplně legální je někomu sdělit. Když uvedu jako zdroj ISW, nehrozí mi zatím, že půjdu před soud, a za ruskou propagandu to prohlásí jen totální debil, přestože informace odtamtud jsou občas v rozporu s tím, co tvrdí česká oficiální propaganda.

                    1. @ Bahnak

                      Souhlas. Až na ten soud za sdílení informací. Pokud jsem já pochopil text, toho novýho legislativního sprasku, gestapáckého zákona Činnost pro cizí moc, je údajně trestné toto: „shromažďování a systematické předávání informací cizí moci“.

                      Pod uvedenou kategorii přece nepřísluší sdílení jakékoliv propagandy a její sdílení mezi diskutéry.

                    2. To možná ne, ale „schvalováním genocidia“ vyhrožoval Mříž dávno před přijetím toho novýho sprasku.

                3. Černý Mor: pokud tak sleduji aktuální situaci, tak ten popis „vlastní zemi přivedeš na mizinu, vlastní lidi necháš chcípnout, a nakonec ti nikdo nevěří, nemáš žádnýho spojence, všichni se spojí proti“ platí spíš pro Spojené státy.

                4. Pravo silnejsiho je prokleti pouze dokud nenarazis na nekoho jeste silnejsiho, protoze pak mrda on. Kdyby Hitler nebyl tak ambiciozni (nebo si mozna jen pockal), nejaka ceska kotlinka byla vsem burt. Ani kvuli Osterreichu by do toho nikdo nesel. Se Stalinem se dohodnul (a tezko rict, kdo byl vetsi podrazak, nakonec to byli k smrti souperi).

                  Pravo silnejsiho ale nakonec rozhodne vzdycky. Bez vyjimky.

                  1. MiB:
                    Spolkni prášek!
                    Kdyby-chyby!

  9. Dněpr a Odessa – Zvonka to vyzerá na GreenLine*

    ________
    * severní Kypr od roku 1973. půl století. a to tu ještê Uhnije nebyla.

    1. To byla prece ‚Mirova operace‘. Tak to rozhodne nemohla byt nejaka rozpinavost, nebo neco bez mandatu OSN. Navic Turci jsou nasi pratele v NATO a velka mensina v Nemecku, tak jakypak copak.

      1. Díky NATO se Řeci a Turci už sto let neservali (Kypr* nepočítám)…
        Taky je zajímavé, že maličké a zadlužené Řecko si od Amíků pokaždé pořizovalo stejnou techniku (stíhačky, tanky) ve stejných počtech jako Turecko…

        * Akorát nechápu, jaxe ho podařilo přijmout do EU…

        1. Turecko? No to je snad jasny, aby si neporidili vlastni jadro. Nic jinyho v tom neni. Ani do EU ho nikdo nechce.

          1. Kua, myslels Recko. Mea culpa. Jo, to je dobra otazka. Zeby Nemci chteli mit levnejsi dovolene…?

            1. Kypr?

              1. Jasně že Kypr…
                Akorát nevím, jestli si ho EU vykazuje celý nebo jenom jižní půlku…

                1. Kypr vstoupil do EU společně s námi – květen 2004. Právně celý ostrov, protože turecká okupace části ostrova není mezinárodně uznaná, fakticky jen ta řecká část a uzává se, že unijní právo se na turecké části nevykonává do doby, než se ostrov zase sjednotí.
                  Což se může stát, ale taky nemusí, a nikoho to netrápí.
                  Turecko je na Unii tak ekonomicky závislé, že není třeba se žádné eskalace obávat.

        2. Především proto, protože Německo ty „slabé“ státy potřebuje v eurozóně. Pokud nás někdo někdy dostane do Eurozóny, tak ten fičák uvidíš.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017