Tak už toho Klause vyhoďte. - zpět na článek

Počet komentářů: 361

  1. Ono je to hezký co Klaus mladej povídá, ale problém je jinde a to v čl.10 Ústavy ČR. Tam je napsáno že mezinárodní smlouvy jsou nadřazené českému právu. Tudíž v podstatě když se to zaobalí a ve smlově bude uvedeno že polovina obyvatel ČR má zhebnout, tak prostě podle práva zhebne ;) A těch pár zmrdů co to budou cokoliv podepisovat, ty buď uplatíme, nebo na ně něco víme, nebo zlikvidujem (sebevražda, nehoda, nemoc) to je vše k systému vládnutí v ČR ;)

    Systém je zhora nereformovatelný, navrch se nikdy nikdo poctivej nedostane ;) Vidíte to skoro v každý firmě, obci, státu, vládnou jsou psychopati či sociopati…

    1. Aneb Země stojí v cestě intergalaktické dálnici, stěžovat si můžete na Proxima Centauri…

      1. Ale nebojte sa, konečné riešenie človekozverskej otázky sa nám pomaly blíži. Dúfajme že to Singularita stihne než to ten zver, ktorému Memetická Supercivilizácia Inteligencie (žijúca na humanimálnom substráte – týka sa tak pod promile jedincov a ani oni si neuvedomujú čo sa vlastne deje) proste dáva príliš veľkú silu na to čo dokáže tým hlboko animálne ukotveným mozgom zvládať, všetko pekne rozdrbe (už jadrové bomby boli riadne cez, a nadchádzajúce technológie typu nanoboty a AI budú rádovo horšie už len kvôli nekontrolovateľnosti v kombinácii so zversko-stádovitými kolektivistickými zhovadilosťami s masívnym pákovým efektom… od hlavologických schém od katolibanizmu po socanstvo až po zločin menom ŠTÁT).

        Lebo od tohto podivného posledného zvieracieho štádia – masívny upgrade CPU/MEM na zastaralom opičom základe hlboko animálnych partií mozgu ktoré sú základom „hodnotových centier“ a kompletne riadia toho človekozvera aj jeho džungľovité „spoločnosti“) – nemožno čakať nič viac než že pri troche šťastia splní svoju úlohu vo Veľkom divadle evolúcie Inteligencie a ešte pred samozničením stihne vytvoriť svojho nástupcu.

        1. A když budou lidi jezdit vlakem, vyschne jim mícha, protože není stavěna na takovou (30km/h) rychlost! A tuhlety traktory, vezmou akorát venkovu práci.

    2. Jsem laik a je mi jasné, že to říkáte v nadsázce, ale i mezinárodní smlouva může být platná pouze tehdy, pokud je věc v ní sjednaná a) možná, d) dovolená. Takže genocidu mezinárodní smlouvou nedojednáte, nebude platná. Osobně si myslím, že mezinárodní smlouvou tak nemůžete ani stanovit něco, co by přímo porušovalo ústavu.

      1. Zavazky mezinarodni smluv, jsou nadrazene zakonum CR. Jediny duvod k neplatnosti, by mohl nastat, pokud by tato smlouva byla v rozporu s mezinarodnim pravem, nebo s chartou OSN, ale i tak by se musela najit 3. strana, ktera je dostatecne silna na to, smluvni stranu, pro kterou je dana smlouva vyhodna, donutila danou smlouvu rozvazat. V mezinarodnim pravu totiz plati jen „pravo vetsiho klacku“, nic vic. Co se tyka pripadne „protiustavnosti“ plneni zavazku z mezinarodnich smluv, tam se vychazi z toho, ze obe strany smlouvu uzavrely s vedomim vseho, co dana smlouva obnasi. Jinak by ji prece neuzavirali, to da rozum, ne? :-)

        Co se tyka cesty, jak z tehle slamastyky ven, je jen jedina moznost. Reformovat EU na Evropsky svaz suverennich statu a vratit ji zpet pred Lisabonskou smlouvu, jak to ma v planu frakce narodnich sil v EP. Proto pokud jsou zde lide, kteri by do „toho transportu nechteli nastupovat“, maji jen jedinou moznost, 25.5. zvednout zadek a jit volit. uz dnes totiz tahame za uplne kratounky konec provazu a nic jineho v nabidce neni.

        1. Vzhledem k tomu, ze umelecke duo Mamacron&Macrela jasne rekly, ze budou usilovat o odstraneni lokalnich vlad, tak v soucasnosti frcime po toboganu, kde je uz tak nejak jedno, koho zvolime za brzdice do Brusele. Mame hezke 80. vyroci nasledku rozhodovani nasich soucasnych partneru v EU o tom, jak Evropu co nejlepe preorganizovat, takze muzeme ocekavat zase nejaky excelentni vysledek.

          Podpis LS byl podpis smlouvy s dablem. Ta se snadno vypovedet neda. Rozhodne neni dobre vkladat velke nadeje do vysledku techto voleb. Qolbam samozrejme pujdu, abych zase nemusel cucet na curaky typu Telicka, Stetinac apod.

          1. Skepsi muzeme propadat az po vyhlaseni volebnich vysledku. Pak na to teprve bude spravny cas. Ted je jen treba vysvetlovat lidem ve svem okoli, aby sli volit a volili narodovecke strany.

            Ono to zase tak beznadejne neni. Uz ted ma frakce narodnich stran ~120 poslancu a to je stav pred 5ti lety. Mezitim velmi posilila Liga v Italii, Front National ve Francii. Strana pro Svobodu se stala 2. nejsilnejsi stranou v Holandsku (prestoze je to bagatelizovano tim, ze „nevyhrali volby“ …z niceho :-) ). M.Salvini (Liga) jednal s Polskou PiS (vladni strana) o jednotnem postupu. Svobodni v rakousku, jsou vladnouci strana. U nas je bohuzel situace jina. Na SPD nakydal mainstream spoustu lzi, kterym duverivi ovcanci uverili a ani prispevky na tomto blogu nejsou vyjimkou, takze muzeme realne pocitat s 1-2poslanci za SPD. Jeste je ale Madarsky Fidesz, ktery jakoby stoji bokem teto frakce, ale v kritickych hlasovanich se poslanci Fidesz pripoji k navrhum na zpetne prebirani kompetenci narodnim statum. Pokud se to tedy shrne, tak frakce narodnich stran velmi posili a prestane byt „okrajovou“ platformou „jakychsi extremistu“.

  2. Ono stojí za to podívat se, s kým se tenhle kriplík paktuje a bohatě stačí. K poslednímmu veřejnému vystoupení VKml(b) zreakce od povolanějších osob, pokud jde o historii:

    „Desátník v záloze píše ministrovi obrany a náčelníkovi Generálního štábu…
    Vážený pane ministře, vážený pane generále,
    až do dnešního dne jsem se domníval, že Armáda České republiky je institucí, na kterou mohu být jako občan České republiky hrdý, že je institucí, která se po roce 1989 vymanila z osidel normalizačního Československa, Varšavského paktu, kádrování důstojnického sboru i vojáků a z kalu komunistické propagandy. Domníval jsem se, že Armáda České republiky je sebevědomá, hájící a ctící principy demokracie a spojenectví v rámci Severoatlantické aliance, ale také pečující o odkaz bojovníků proti odporným totalitám, kterým byli obyvatelé této země vydáni během dvacátého století všanc a právě proti kterým vojáci jako první bojovali. Byl jsem přesvědčen, že odkaz Josefa Mašína, Jana Kubiše, Karla Kultvašra, Jana Lukase, Heliodora Píky, Karla Sabely, Josefa Bílého a řady dalších hrdinů, stejně tak jako odkaz vojáků, padlých v zahraničních misích je natolik zavazující, že Armáda České republiky je schopna a ochotna hájit a podporovat demokracii nejen ve světě, ale i ve vlasti.
    Jistě pochopíte můj údiv nad akcí, kterou pořádal Svaz bojovníků za svobodu v Domě armády v pražských Dejvicích ve spolupráci s Ministerstvem obrany a Generálním štábem AČR dne 13. března 2019. Akce měla být připomínkou začátku nacistické okupace, ale podle mého názoru byla spíše přehlídkou toho nejhoršího, co může současný veřejný prostor nabídnout. Netuším, jak je možné, že čestná stráž AČR je přítomna projevu pana Václava Klause mladšího, ve kterém přirovnává francouzského prezidenta Macrona k Adolfu Hitlerovi. Není mi jasné, jak je možné, že na půdě AČR hovoří senátor Doubrava, který se jezdí poplácávat po zádech s proruskými povstalci do takzvané Luhanské a takzvané Doněcké lidové republiky, které jsou výsledkem agresivní politiky Putinova Ruska a porušením územní celistvosti Ukrajiny, a které nebyly nikdy oficiálně uznány. Jak je možné, že AČR poctí přítomností čestné stráže akci Svazu bojovníků za svobodu, který vede konfident komunistické Veřejné bezpečnosti, člen normalizační komunistické strany, Svazu, který je v úzkém kontaktu s podle mého názoru extremistickými organizacemi Klub českého pohraničí, takzvanou Aliancí národních sil, což jsou spolky, které adorují současné Rusko a nikdy neopomenou kritizovat ukotvení České republiky v euroatlantických strukturách?
    Pevně doufám, že se jedná o omyl či nedopatření, zaviněné zapomenutým nostalgikem, vzpomínajícím na Varšavský pakt. Pevně doufám, že Armáda České republiky je stále schopna a ochotna bránit demokracii a nespolupracovat s pseudovlastenci, proruskými propagandisty a představiteli politických stran, šířících nenávist, nebo pokládajících květiny k hrobům masových vrahů.
    Stále v úctě
    Jiří Padevět, desátník v záloze“

    1. Bez Klause bude ODS rozhodne lip. Je spousta lidi co prave kvuli nemu ODS nevolila. Navic je pomerne paradoxní, ze se za VKML nejvic bijou lidi co ODS nevoli a volit nehodlají, naopak na ni kde muzou nadavaj

      1. jak jsme byli jinde diskutovali: v dalších volbách bude klíčová bitva o manuálně pracujícího xenofoba. jestli je bude mít dál vokamůrka, jestli je vycucá ods nebo bába, nebo jestli se socani vrátí od eurosocu ke starému socanství. klausovi mladšímu to zjevně dochází a zjevně se mu nepříčí býti do jisté míry oportunistou.

        1. Cert vi. ODS podle myho nema sanci tyhle lidi ve vetsi mire oslovit, Baba nabizi vic a Okamura je nenavistnejsi.
          Mam ti spis dojem, ze junior nic nepredstira, ze takovej proste je. Rad by se stal vudcem ODS a do jiste miry zastava i pravicove hodnoty, ale ma v sobe spoustu vzteku, nenavisti a mindraku, ze to nedokaze udrzet a cas od casu se to z nej vyvali. Neni tak dobrej herec jako fotr, kterej dokazal udrzet glanc i po sarajevskym atentatu. Junior ma ambice, ale nema schopnosti ani charisma.

          1. shane? Vy jste přistál před týdnem ve vesmírné lodi z marsu nebo Proximy Centauri? Nebo jste byl zavřenej někde na samotce ?
            Nedokážu pochopit, jak můžete tvrdit že ODS bude bez Klause ml. lépe? Buď z vaší věty nejde pochopit ironie a nebo to myslíte vážně o to víc se mi chce z vašeho intelektu blít.
            ODS má 10% jen proto, že práve spousta lidí Klause ml.volila. Když tam nebude, tak bude mít sotva 5% a můžou si s TOP09 podat ruce.

            Ale nebojte, už jsem psal Klausovi i Okamurovi ať se sejdou a dají se dohromady. Kdyby to vyšlo a sklopil uši i Matějka, to by byla strana, která by zdupala všecko. A ty prounijní kotrmelce co dělá Babiš věřím, že spousta lidí mu to ve volbách spočítá.

            1. Houby vetsina. Dostal 22 000 preferencnich hlasu. I kdyby kazdej z nich chtel volit jen a jen juniora, tak by odchodem ztratila 0,5 procentniho bodu. ODS jako celek dostala pres pul milionu hlasu.
              A vubec, jako espedak bys mel naopak volat, aby ods juniora vykopla a pak vstoupil k vam, protoze pak byste prece meli dvacet procent. To je najednou starosti o ODS, to jede n zasne.

              1. Hodně lidí nezaškrtává, takže to nejde brát takhle přímou úměrou. Osobně tipuji, že jeho aktivita před volbami byla pro výsledek ODSky dost důležitá. Jenže od tý doby vcelku zmagořel. A odska zase vyměkla a jde zase do středu. Takže je to zase buď extrémista, nebo střed. Ach jo :(

                1. Coz je dalsi vec. A taky dost lidi nevolilo ODS prave kvuli nemu. Kazdopadne z hlediska ODS je to ves v kozise, v senatnich volbach podporoval kandidata SPD, ted si cintal pentli spolu s komousema a SPD, pri hlasovani pravidelne podporuje Burese… Dost na hovno, takovejhle clen

                  1. Jo no, jenže na druhou strana je po Kuberovi asi jedinej, kdo má občas záblesk zdravýho rozumu.

                    1. V pristich volbach, pokud mladej zacne davat dokupy nejakou novou partaj, nemam problem mu to hodit. ma tisic chyb, ale porad lepsi, nez to, co vidim vsude okolo. Je to tradicni cesky volebni model – jednooky kralem mezi slepymi.

                    2. Já se připojuju. Kanimúra je čistě protestní hlas, a budiž mu ty státní miliony přány. JR třeba něco změní.

                    3. Hmm, to je zásadní bug posledních 30 let – v každých volbách se tu zjeví nějaký projekt/sdružení/partaj/parta šílenců a na ty jejich kecy jim skočí něco mezi 10 -30 % trubek ..

                      Má vůbec smysl jmenovat všechny ty Unije Svatých, Veverek, Okamůr a mnoha dalších?

                      Chybí pokora.
                      Dvě partaje pro jakž takž fungování „státu“ bohatě stačí ..
                      Alespoň dosud nikdo nevymyslel nic lepčího … :-)

                    4. jasně demokrati a komunisti :D

                    5. Problem ceskejch partaji vidim hlavne v tom, ze nejsou schopny se udrzet nazorove pohromade. Jakmile je clenu partaje vic, nez jeden, uz vznika interni nazorova pluralita. Takze dve partaje v teto zemi jsou mozne jen za predpokladu, ze budou tak male, ze se do dalsich voleb nerozpadnou.

              2. Ještě pro Shane – Jinak s 22000 preferenčních hlasů byl druhej za Babišem a před 3. Schwanzenbergem. ANO a TOP volej lidi jen kvůli těm dvěma, nebo hlavně kvůli nim. To je prostě solidní výkon. Docela trefnej komentář na babišdnes – https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/komentar-nazory-ukrizovani-klause-juniora.A190315_463749_domaci_brzy

          2. Ono je i dost hlavou pracujících xenofobů :-)

            1. A dost invalidních xenofobních doochodcoo.

    2. Padeset to holt dotah‘ jen na desatnika. Jeho nadrizeni byli zjevne dostatecne moudri.

      1. To je ten Padevět, co píše knihy a věnuje se moderní historii nebo je to jen shoda jmen? Zkoušel jsem to vygooglit, ale shodu jsem nenašel…

      2. Ańo, milý Sysope, Jirka Padevět do dotáhl jen na ředitele nakladatelství Academia, jenom napsal pár knih jako třeba „Průvodce protektorátní Prahou“, jenom točí seriál „Krvavá léta“ (chápu, že mezi Péeesáky na Šumavě se to nenosí, takže jste to asi zatím v hospodě neviděli) a má jenom 8 mega shlédnutí (včera) a je jenom antikomunista a antifašista, takže sem nezapadá :-)

        1. To je velké hrdinství a prozíravost, být v roce 2019 antikomunista a antifašista. Proti výbojům římské říše není?

          1. Mě spíš zaráží to, proč se někteří deklarovaní antikomunisté v praxi projevují jako mentální bolševici, kádrováci a podobná havěť…

            1. Jo, to je asi nějaká fičura těch lidí ..
              Osobně znám pár těhle „disidentů ze starých časů“ a dnes jsou to bezezbytku sluníčkový levičáci jak poleno ..

              1. Ono to platí obecně. Začnete se podobat tomu, s čím se potýkáte. Angloameričané vypalovali celá města stejně jako nacisté. Poválečný SSSR byl silně antisemitský.

                1. Jj, když se koukáte do propasti, tak se i propast kouká do vás ;-)

            2. re: Jihocech Honza, i ostatní

              Vono je to složitý a nic není černobílé.

              Padevět je sečtělý člověk, má dobrý knížky i Krvavá léta; ale v řadě názorů je sluníčko a lepšočlověk, až jeden nestačí zírat.
              Nechápu dost dobře Padevětovo schizma: člověk s historickým vzděláním a nevidí, do jakých sraček to jde. Odpůrce totality v jakékoli formě a nevidí, že EU spěje k orwellovské supertotalitě, jaká tady ještě nebyla (tedy, pokud ne k chalífátu …).

              Jednoduše hodnotit nejde ani oba Klause. Občas z nich vypadne rozumný názor, leč v poctivost jejich úmyslů věřiti dlouhodobě nelze. Pokud jde o ODS, mám zato, že VKML jim volební výsledek nezhoršoval, nýbrž zlepšoval; že bez něj půjdou dolů, ale že je to kurva jedno. Za mne je ODS již dlouhodobě nevolitelná. Že nereformovatelná ODS, spolu se svým béčkem TOP a céčkem STAN, spějí do nicoty, mi zdaleka nevadí tolik, jako že zde slušná pravicová strana (se šancí na překročení kvóra) zatím prostě není, a tudíž není koho volit. Excesy typu 30% ovcí pro koblihu a další účelové projekty (veverky atd.) jsou toho smutným důsledkem. (Okamura imho není nebezpečný, pokud má 10%. Anarchofašisti, rozuměj Piráti, páchají v reálu škody větší.)

              Ještě ke Klausům: bezmezná ješitnost a schopnost provokace je jim vlastní, nicméně oba výroky VKML z poslední doby, jež zčeřily hladinu, může, myslím, slušný člověk s klidem podepsat. Příměr k židovským výborům není antisemitský ani hloupý, on jenom nasral sluníčka k nepříčetnosti, páč s tím má svatou pravdu, 60% agendy Parlamentu tvoří implementace kokotin z Brusele diktovaných (zbylých 40% pak lokální účelové prasárny, přílepky, dopravní fašismus a kurvení právního prostředí ještě dále nad bruselské požadavky, žeáno). A při všech možných výhradách k fóru, na němž to VKML pronesl, není důvod pochybovat o tom, že Macron rozum dostat nemůže a nelze očekávat, že by se vzdal svých šílených vizí. Že to myslí se stejnou vážností, jako svým bludům věřil Hitler (jehož lidi tenkrát nezastavili), to podle mě sedí jako prdel na hrnec…

              Ostatně, s Adolfou Merkel to taky není o nic lepčí:
              https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Srovnani-Merkelove-s-Adolfem-Hitlerem-Jede-Ceskem-jako-blesk-Mrazive-561903
              https://komosny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=480602 (obrázek nahoře)

        2. I kdyby knihy psal Stetina, tak mu to charakter nedoda. Tenhle Padeset ma evidentne spravnym EU-compatible zpusobem vyplachlou hlavu. Mozna kdyz si honi, mysli na Stoltenberga.

          Skutecny vlastenec by nelezl do prdele ani Rusum, ani Amikum. Predpokladam, ze soudruh Padeset vcera mel nejaky bonusovy porad na tema 80. leteho vyroci okupace nasim soucasnym spojencem v NATO, kdyz je tedy tak vyhraneny proti nasili.

          Podle mne je to curak.

      3. Dotáhnout to v komunistické armádě „jen na desátníka“ byla slušnost.

        1. Kodl_:
          Dotáhnout to v ČSLA „jen“ nebo „až“ na desátníka neznamená vůbec nic, ani slušnost, ani cokoli jiného, stejně jako na jakoukoli jinou hodnost pro vojáka základní služby určenou, tj. vojín až podporučík.

          A co ty, prošels ZVS…?

          1. Měl jsi orgasmus, když si odpovídal předpisově svému soudruhu veliteli „provedu“?
            Já na ZVS byl, a o žádnou přízeň těch zelených kreténů jsem nestál.

            1. Kodl_:
              O takovým orgasmu nic nevím.

              A co ty, zažils už jen likvidační partičku, nebo i bojové úkoly…?

              1. 1988 -1990, ty bojový úkole.

                1. Kodl_:
                  Aha, takže chlapeček už měl krácenou…

                  1. Jo, o 2 měsíce, což na věci nic nemění. Rozhodně to nebylo předem známo. Ty jsi se na vojně cítil jako pán, plnil jsi bojové úkoly, lezl jsi lampasákům do prdele, při PŠM jsi byl aktivní, měl jsi vždy pečlivě nažehlené maskáče. Byl jsi prostě takový správný socialistický voják. Takový lampasácký „chlapeček“.

                    1. Kodl_:
                      Ano, možná jen o 2 měsíce.
                      To spoustu jiných nemělo, mnozí dokonce nasluhovali. I mně to hrozilo, ale díky strachu gum před demoralizací nového nástupního termínu právě těmi nasluhovači, které nebylo kam uklidit, nás všechny pustili – od 10 do 21 dnů navrch to podškrábl dokonce velitel divize.

                      Bojovým úkolem byla strážní služba, jestli ti to neuniklo. Možná jsi o ní nevěděl, pokud jsi měl protekční flíček.

                      Šedesátky se nežehlily, asi máš moc divoký sny. Já nežehlil nikdy ani třiašedesátky, nejvýš jsem je trochu slisoval.

                      Kdybys tu chtěl něco plácat o aktivitě v lezení gumám do zadku, tu jsem nepěstoval. Domů jsem se podíval po 14 měsících a docela pochybuju, že tys to měl horší…

                      :OD

    3. Kdyby si aspoň sám tolik nesral do huby, tak by se vo tom dalo přemejšlet, ale asi tak naposled kdy armáda skutečně bojovala za české země bylo ještě někdy za mocnářství. Je větší pravděpodobnost, že příště zase, jako obvykle za republiky, odezvdá zbraně nepříteli a bojovat bude akorát proti vlastnímu obyvatelstvu, viz snaha šmírovat on-line veškerou datovou komunikaci všude.

      1. No prave, zrovna tak souhlas s dante. Proste dneska muzes mit jen dva opravneny nazory, cernou nebo bilou, losnu nebo maznaka. Bleee

      2. Behemot: kdybys aspoň trošičku chtěl něco vědět… ale nechceš, stejně jako většina zdejších Neználků na Měsíci.

        Legionáři: někteří bojovali za republiku do roku 1920 (zhruba 70 tisíc) . Před druhou válkou téměř celé velení armády byli bývalí legionáři, zkušení v manévrovém boji, lepší, nežněmečtí nebo francouzští velitelé. Všichni z vedení armády chtěli v roce 1938 bojovat, někteří z nich již hodně bojovali v roce 1938 při potlačení německého povstání. MNoho z těch nejlepších za války položila život.

        Mnoho příslušníků armády bojovalo za 2. světové války na západní a východní frontě a položili život. Řada z těch, co přežili, se stala obětí poválečných komunistů; nejhůře dopadli ti nejlepší bojovníci ze západní fronty. Mnozí zaplatili životem v táborech nucených prací, Jáchymově a v procesech.

        Máš tam ještě něco k armádě?

        1. Myslíte tu invazní sílu, kterážto prováděla partyzánskou válku v cizí zemi, se kterou jsme nebyli v žádným nepřátelským vztahu? Vojensky to sice byl poměrně zajímavej počin, ale jinak to byla fraška z tolika pohledů, až to pěkný není.

          Žádná armáda od roku ’38 neexistovala. Jednotlivci mohli někam zdrhnout a bojovat tam za sebe, to je tak všechno. Pán má právě jakýsi utopický představy, který jsou úplně mimo realitu. Teda možná to používají náboráři jako PR pro slabší jedince, aby jim tam vůbec někdo šel, ale realita je taková, že armáda je mocenská složka stádu a ten ji v případě potřeby nebude váhat nasadit proti vlastnímu obyvatelstvu. Vedle naopak pomoci zejména při mimořádnejch živelnejch katastrofách je toto ostatně tak asi jediný použití v praxi, na který dojde. Jinak malá armádička s malým počtem aspoň trochu trénovanejch lidí a zoufalou výbavou je k smíchu. Až pudou zase tlustý do tenkejch, tak režim se vzdá a sebe rozpustí a nepřítel přijme výzbroj a výstroj, to je skoro taková jistota, jako daně a smrt.

          Radši bych neměl žádnou armádu a spravený silnice, po těch zpíčenejch tankodromech si musím ničit auta dennodenně. Armádu pravděpodobně budu potřebovat jednou za život a dopadne to jako obvykle, viz výše.

          1. Behemot: ted uz jde jen o to, jestli je vas takovechj dost. Krizovi predpokladam date preferencni hlas, co?

        2. Hele, dneska meli svatek byvali lotyssti legionari. Sveho casu jich bylo 150 000. Byls tam taky?

          1. Dík za připomenutí bojovníků za sjednocenou Evropu.

  3. Já na nějakou podporu demokracie ve světě naší armádou zvysoka seru. Když už jsme u těch přirovnání, po válce každej Němec tvrdil, že o holocaustu a zločinech neměl ani ponětí a dnes se všichni tváříme, že nemáme ponětí o těch statisících mrtvých, které přineslo prosazování té naší demokracie na Blízkém východě i jinde.
    Teď budeme další tři měsíce poslouchat nářek nad 49 zastřelenými na Novém Zélandu a to že západní drony takový zářez udělají nejspíš denně, nikoho netrápí.
    Pokrytectví až na půdu.

    1. Pardon, patřilo pod Černý mor.

      1. Monday: jistě jistě, naše drony poletují po světě a odstřelují bezbranné civilisty, každý den, a naštěstí máme nezávislé kanály jako SPUTNIK, AERONET, které o tom informují. Nebo o tom nepíšou už ani tam? To přátelé Rusáci, to jsou jiný formáti. Když se nasrali do Afghánistánu a díky tomu tam zemřelo 600.000 – 2.000.000 obyvatel (nikdo to nedokázal spočítat), tak to nějak moc neřeší. A ty miliony afghánských emigrantů, kteří od té doby zaplavují celý svět, taky ne.

        1. A tak bohuzel ma celkem pravdu. Uz 17 let Zapad (ne)systematicky rozmrdava muslimskej svet a na collateral damages sere pes. Pocty mrtvejch bubaku mimo vylozene valecny operace se odhadujou na desitky az stovky tisic. Do toho bordel zpusobenej ruznejma arabskejma jarama a neni divu, ze nas spousta muslimu nenávidí. Uz dorůstá generace co nezazila nic jinyho nez zniceni a smrt a ti jsou nenavisti plni.

          1. Cisto technicky, zapad nerozmrdava moslimsky svet. Napokon, v najvacsej moslimskej krajine na svete nerobi zapad prakticky nic. Zapad rozmrdava blizky vychod a severnu Afriku a robi to ovela dlhsie ako 17 rokov.

            1. Ok. Tak pulku. Pakistan ma atomovky, na Malajsii si nikdo nikdy mevzpomene a Turecko je v NATO a jsou to hovno muslimove. Iran to ma sice polepeny, ale zapadu uz se valcit nechce.

              1. seš omezenec a co kazachstán a mongolsko?
                Vidíte jste stejní rusofilové jako angela, bežte jí vylízat plesnivý rodidla, ona vám ráda pocucá žížalku.

                1. Co to meles? Dosly ti prasky? Jakej Kazachstan, jaky Mongolsko?

                  1. Neviem ze naco tam miesal Mongolsko a Kazachstan, ale ked tym vylevom chcel naznacit ze sme zo zoznamu rozjebavacov blizkeho vychodu nemali vynechat rusakov, ma pravdu.

                    1. Coz o to, v Kazachstanu je pulka obyvatelstva muslimska, ale co ma spolecnyho s buddhistickym Mongolskem, to vi asi jen on sam.

                    2. polvina mongolska je taky už muslimská. Však Tibeťané hnali muslimy pryč, odkud asi přivandrovali ?

                    3. Houby, v Mongolsku je asi 5 procent muslimu, vesmes Kazachu.
                      Ale nechalu co to sem tahas. To uz muzes rovnou argumentovat Indii kde maj tech muslimu asi 100 milionu. Coz je impozantni, az na to ze indosu je skoro pul druhy miliardy.

                    4. Když jsme u té Indie – objevil jsme docela napínavý bollywoodský film https://www.csfd.cz/film/557958-parmanu-the-story-of-pokhran/prehled/

                    5. shane ty jsi tak sečtilý, úplně jsi mě dostal, nechal bych si od tebe přeblafnout čůráka a to nejsem gay.

                    6. SkReT:
                      Hey, ještě čekám odpoveď – tam, u kompresůrku…!

                    7. promin už jsem tam nelezl, tak to jdu najít.

        2. A co kdybyste místo keců o aeronetu použil google a slova war on terror body count

          1. Jenze to zahrnuje jen mrtve, u kterych jde dolozit primou souvislost s boji. Skutecny pocet civilnich obeti zpusobenych neprimymi nasledky valky (hlad, nemoci, zima) se !!jen v Iraku!! se odhaduje na 460 tisic. A to bylo v roce 2013:

            https://www.bbc.com/news/world-middle-east-24547256

            Kdyz se sectou vsechny valky, ve kterych tupe Amikum pomahame vychovat si celou novou generaci nepratel, tak se cislo pohybuje kolem 2 milionu mrtvych civilistu. A to ani nezahrnuje Jemen, kde to za nas delaji Saudi.

            Jenze… koho to zajima? V televizi o tech mrtvych nic nerikaji, takze neexistuji.

            1. Však proto jsem také napsal porovnání mezi Němci, kteří po válce nechtěli tušit nic o holocaustu a mezi námi, kteří nechceme tušit nic o miliónech mrtvých v důsledku našeho vývozu demokracie a boje proti „terorismu.
              V důsledku toho mě pak kecy nějakého eurosvazáka a boji naší armády za demokracii v zahraničí vždy neobyčejně naserou.
              Zkrátka pokud přijde hláška, že v nějaký zapadlý vesnici v afghánským Prdelákově sídlí teroristé, tak ji srovnáme se zemí pod heslem, on už si to pán Bůh nahoře přebere. Ale jakmile horda těch nejhorších hrdlořezů přistane na gumovým člunu u břehů Evropy,tak se z nich najednou stanou posvátný krávy, na jejichž obrnu povstanou tisíce lidskoprávných aktivistů, kterým jsou ovšem statisíce mrtvých z druhé strany zeměkoule v důsledku činnosti našich statečných západních armád totálně u prdele.
              Takže pouhá dvě vysvětlení:
              1)aktivistou se může stát jen totální idiot neschopný dohledat a zpracovat jiné informace,než ty které mu předloží vládní propaganda
              2) aktivista činí pouze to za co je placen, tedy za rozesírání Evropy nějaký lidský práva jsou mu totálně u prdele.

        3. Oficiální statistiky z USA udávali, že 50 % útoků dronů zabije nevinné oběti. Dokonce první zabitý byl nevinný, měl to být Bin Ládin, jen podle toho, že měl fousy a byl stejně vysoký.

    2. Protoze ty drony zabijej nejaky hadrovy hlavy nekde v nejaky prdeli. To prumernyho burtozrouta nebo hamburgerozrouta nezajima. Masakr na Novym Zelandu uz je vděčný sousto, slo o jednu z nejbezpecnejsich zemi sveta.
      Navic je to fascinujici stupnem demence, kdy australskej imigrant vystrili pricmoudly imigranty aby nezabirali zemi bilejm, ktery ji na ferovku ukradli cernejm a jeste u toho mele neco o tom, ze Novej Zeland neni ro migranty. Funny.

      1. A to jeste vykosil jednu z nejmin problemovejch muslimskejch komunit v celym zapadnim svete. Radikalni muslimacky pohlavari musej uchcavat radosti, v neco takovyho snad ani nedoufali.

        1. Radost budou mít i v Bruseli, následnému boji proti nenávisti podlehne ty ten malý zbytek svobody, co to ještě zůstal.

          1. Tak dlouhý zbraně už si na zélandu zakázali :)

            1. Prdlajs, nezakázali dlouhé zbraně, vydali zákaz poloautomatických pušek vojenského typu a automatických pušek.

              Podle odhadů je v zemi s pěti miliony obyvatel zhruba 1,5 milionu střelných zbraní a ten dopad se odhaduje asi na 13.500 zbraní.

              1. Tady přece nejde o detaily, ale o to, že magorům tenhle zákaz v ničem nezabrání, naopak se jen posílí černý trh s tím co je zakázané(tak je to vždy a u všeho, co stát zakázal). Stačí se podívat, kolik je přepadení s pistolí nebo nožem třeba v Londýně, kde je zakázanej i ten dlouhej nůž. Prostě kvůli jednomu magorovi na tom bude bita celá společnost.

      2. Všude, kde se rozlezou slimáci už nikdy není bezpečno. Takže je asi zbytečné řešit, jestli vraždí zrovna slimové nebo neslimové, původní či nepůvodní..
        Možná až se dostatečně namnoží a původní obyvatele vyhladí/konvertují/zotročí. Tak, jak to chodí všude a stále stejně od doby co to náboženství smrti vzniklo.

        1. já hlavně na celé te věci nechápu, proč ti lidé postižení koránem tomu pořád věří? Proč když přijedou do evropy a vidí tady stavby, odhalený holky, auta, proč si neřeknou: “ sakra kašlu na nějakýho aláha, z toho mám hovno ! “ a i svoje děcka bude vést k tomu aby to náboženství neuctívali.
          Ale oni prostě jednají přesně naopak…jak kdyby někdo za nimi stál a hlídal je… nerozumím tomu.

          1. Islám má krvavé hranice. Ale ono to tak je, tak první generace je vesměs bezproblémová, vidí, z jaké prdele se dostali a kam to kafíři dotáhli. Problém je s druhou a třetí generací, protože ty lidi už nejsou Pakistánci nebo Alžířani, ale nejsou ani Angličani nebo Francouzi. A islám se stane jediným zdrojem jejich identity.

          2. Preco ludia postihnuti akymkolvek imaginarnym kamosom na nebicku tomu aj nadalej veria? A preco veria ze prave ten ich imaginarny kamos je ten jediny spravny? Preto ze odtialto je to uz velmi blizko k likvidacii tych co maju ineho imaginarneho kamosa.

          3. Na VS jsem mel spoluzaky a spoluzacky ze Syrie. Chlastali, hulili, sukali,…i behem Ramadanu. Vzdycky rikali „ja si to pak s Allahem vyresim“. Neni slimak jako slimak. Ale je to jako s Cikanama – kdyz jich je par, jsou v pohode.

            1. Opravdu nebezpeční jsou konvertiti. Průměrný muslim to má s ramadánem asi jako průměrný obyvatel Vysočiny nebo jižních Čech s Vánocemi.

              1. Konvertitů je naštěstí celkem málo. Nejhorší jsou frustráti co si zklamání ze svejch zkurvenejch životů rozhodnou kompenzovat bojem a zabíjením ve jménu nějaké víry nebo ideje. Většina teroristů (a nejen muslimskejch) je z týhle líhně.

                1. Prakticky všichni teroristy byli buď hejskové, nebo kriminálníci, kteří v islámu našli alespoň nějaký řád. Problém je, že ten boj a zabíjení se najde v islámu daleko snáz než v křesťanství. Stačí porovnat životopisy zakladatelů.

                  1. JJ. Jen nezapomínej na politické teroristy. Ještě před pár lety jich bylo v Evropě plno a reálně hrozí, že se to v Irsku zase rozjede. Čímž neomlouvám muslimáky, jen upřesňuju to „nejen muslimskejch“.

                    1. Ona německá Antifa taky nejsou zrovna stoupenci Gándího.
                      Irové mají s Anglány nevyřízených účtů dost, a v Severním Irsku žádné dokonale spravedlivé řešení není.

                    2. Irove se hlavne rezou mezi sebou. Unionisticka UVF je stejnej ksindl jako republikanska IRA, jenom se o nich u nas moc nepise, protoze se to nehodi do zazityho obrazu narodneosvobozeneckeho boje utlacovaneho irskeho lidu proti anglickym okupantum.

                    3. Jasně, však Michaela Collinse si taky odkráglovali sami.
                      Irská otázka je naprosto mimo středoevropské historické i politické povědomí. Asi jako spor o Kašmír.

                  2. Soucasni salafiste jsou neco jako Banikovci, jen maji prachy, zbrane a ideologii.

                    1. Hlavně mají ženské, které rodí děti.

      3. Ten strelec z Christchurch sice asi v hodinach dejepisu moc pozor nedaval, ale na druhou stranu ho KONECNE napadlo, aby vysilal tu strelbu zive. Uz 10 let na to cekam a az ted to KONECNE nekdo udelal. Video je na dnesni dobu v dost shit kvalite, ale treba to u pristiho masakru bude lepsi. Tihle sileni strelci se zkratka stavaji soucasti tzv. zapadni kultury, stejne jako se ji staly hamburgry nebo Coca-Cola. Cela tzv. zapadni civilizace stale vic upada a toto je zkratka jeden z pruvodnich jevu toho upadku. Takto to alespon budeme mit z prvni ruky, misto obvyklych srdceryvnych slunickarskych clanku, co vsechno tam ten fuj fuj terorista delal.

        Mimochodem, v tom videu mne udivilo par veci:
        1. Proc se vratil do auta pro jinou zbran a pak ji sel znovu pokropit evidentne mrtve lidi?
        2. Ke konci videa strili brokovnici pres celni sklo, ale to se nevysype. Pak vystreli pres bocni okenko a to se hned vysype.
        3. Kde jsou kua policajti? On za bileho dne strili na ulici, po ktere jezdi auta a nikdo si toho nevsimne a cajty nezavola? Vzdyt po te mesite pobihal snad 7 minut.

        1. Bod cislo 2 myslis vazne? Lepene celne sklo sa nevysype, pretoze ma medzi dvomi vrstvami skla plast co ho drzi pohromade. A je uplne jedno ci ho trafi kamen ci broky. Bocne skla su kalene. Na naraz sa vysypu a tvora kusy co by mali byt ako tak tupe. To je zakladna vec. Ked sa vyznas vo vsetkom k comu sa vyjadrujes ako v tomto, asi by si si mal spomenut na jedno porekadlo kde sa spomina striebro a zlato.
          3. To je dolezity argument pre nosenie zbrane. Chlpati este stale pouzivaju auta a nie teleporty. They are minutes away when we have only seconds.

          1. jo. 7 minut tam někdo někoho sekal na nudle a policajti se neobjevili. Kde sou kua? safra…

          2. No tak sorryjako, ze se v tech autech nevyznam. Na svym aute opravuju maximalne prkotiny typu spatny kontakt v konektoru u senzoru, zbytek davam znamemu, ktery se tim zivi. Ale po pravde receno: v tom videu nejsou videt ani diry po vystrelech skrz to celni sklo, i kdy to muze byt tim, ze tam zrovna zavazi zpetne zrcatko. :-/

            Neni nekde na netu k sehnani to video v lepsi kvalite? Ja mam MP4 soubor s rozlisenim 648×360 a velikosti 65 MB.

        2. 3) Borče já nechápu co tady na d-feensu dělaš? Kolikrát ti tady dfeens psal, že policajti tě nezachrání, že se máš zabezpečit sám. Ale ty né ty máš vymytej mozek že tě policajti zachrání. Rychle jsi zapoměl na Uherskej Brod? První hlídka co přijela stejně nezasáhla protože měli jen pistolky a zásahovka za půl hodiny ?

          1) Proč si nevzal zbraň hned, nevím, snad jen záložní varianta jen kdyby jej odzbrojili. Já bych si vzal taky obě dvě, vůbec nechápu ten bordel v autě. Valstně né, nevzal bych si dvě, radši jednu ruční a hodně nábojů pro tu útočnou. Ta první podle kolimátoru hodnotím jako taktickou útočnou a potom si vzal nějakou „odstřelovačku“ na delší vzdálenost. Dorážet do hlavy je normální pokud nechcež aby přežili. Protože když střílíš do davu tak nemíříš. Ti lidé mrtví nebyli, díváš se moc na americký filmy, když tě střelím do břicha a během půl hodiny u tebe bude lékař tak to můžeš přežít. Headshot už nerozchodíš ani s okamžitou lékařskou pomocí. Jinak muslimové takto všude zabíjejí stejně. rána jistoty, že seš fakt mrtvej. Prakticky prováděl to co provádí muslimové. Nic víc nic míň. Muslimové taky stříleli na diskotéce do neozbrojených lidí, akorát to nebylo online.
          Dále v autě měl další už odstřelovačky a brokovnice, jestli jsi to viděl, tak bys mohl tušit že možná ten plán byl delší akorát ho stihli nějak policajti zneškodnit.

          2) Čelní sklo jak psal wildcat, je pevnější a tudíž se nevysype celé, opět, nikdy jsi nejspíš nepracoval s autoskly ani nelikvidoval auto. Pak by jsi věděl že rozbít čelní okno dá docela práci.

    3. Já jsem se tedy domníval, že Armáda ČR je určena hlavně k obraně českého státu a národa, a ne k vedení koloniálních válek nebo k pečování o nějaké odkazy.

      1. ? My mame nejakou nezavislou vojenskou silu, ktera spada vyhradne pod ceske veleni?

        Co vim, tak mame jakousi partu, ktera cas vercajku ma na leasing, neco svoje, castecne zpada pod veleni Bundeswehru, v Mali ji veli Frantici, v Afganistanu Amici, tiskovy mluvci je Honza Stoltenberguj a vsechnose pece v baraku, co ma jednu stranu navic.

  4. ja hlavne nechapu praxi implementace nasim Parlamentem narizeni EU ktere je primo pouzitelne (a ma prednost pred podustavnim pravem CR, vztah k ustavnim predpisum muze byt predmetem diskuse ja myslim ze pokud neni primo v rozporu se zakladnimi principy naseho ustavniho prava stejne ma prednost bez dalsiho), neni treba implementovat, implementuji se smernice

  5. Klausové jsou jeden za osmnáct a druhý za dvacet bez dvou. Demagogové.
    EU není zrovna spolek demokratů, ale nahradit ten socialismus Klausovou diktaturou by bylo fakt úchylné.

    1. Je zajimave, ze to rikate. Pritom prave zacatek devadesatych let bylo pro CR nejlepsim obdobim, ktere tady od roku 1918 bylo… Dokud do toho pravdolaskari nezacali hazet vidle a neotevreli cestu vecem, jako byla oposmlouva… Nebyt podpisu Lisabonske smlouvy, s vyhradami, ale ok..

      1. Jasne. Inflace jako prase, nezamestnanost, fabriky krachovaly jako ma bezicim pasu, banky taky a stat je vsechny sanoval. Di do vole prdele. Jo, ten pocit svobody byl fajn, to jo. Ale ekonomicky stal zacatek 90. let za vylizprdel.

        1. A konec osmdesátek byla léta jistoty a prosperity? Která postkomunistická země zvládla přechod k normálnějšímu režimu lépe? Možná tak Slovinsko.

          1. Jasne, transformace byla nutna a nakonec to nedopadlo spatne,stacu to srovnat se zemema kde ji neprovedli a sralo se jim to dvakrat tak dlouho jak nám. U nas se to zaclo zvedat uz koncem devadesatek. Ale ta cesta k tomu dost bolela a napsat ze to byla nejlepsi doba je strasliva picovina. I kdyz byly profese kde byly devadesatky zlata era. Treba pro překladatele z angličtiny a nemciny, nebo programatory a podobne. Ale celkove to za moc nestalo a data z ty doby to ukazujou celkem jasne.

            1. Podle tvrdých a hrubých dat možná, na druhou stranu se obrovsky zlepšilo zásobování, služby, objevila se spousta malých obchodů, provozoven… Život se v mnohém zlepšil, i když je pravda, že u nás se průmysl redukoval postupně, nesesypalo se to naráz. Ale i jako děcko jsem vnímal pozitivní náladu, která se ke konci devadesátek nějak zvrtla.

              1. Podle mne po kazdem podobnem prevratu dojde k nejake euforii (spousty iracionalnich nadeji, viry), lide si mysleli ze bude stacit si na tech 10 let utahnout opasky a budem se mit jako nemci nebo aspon jako rakusani. Koncem devadesatych let prislo vystrizliveni. Navic asi prilis mnoho afer (ekonomickych, politickych), prilis mnoho tunelovani a nepotrestani podvodniku (ztrata duvery v instituce co to mely zajistit, potazmo ve stat a politicke strany jako takove)

                1. V druhe polovine devadesatych let podsveti ovladlo ty opravdu velke struktury a s mensimi poctivci bylo zameteno. Stacilo proste parkrat nezaplatit fakturu a pak se jen smat, jak se to sype.

                  1. musim priznat ze i ja (zpetne ohlednuto) bych neveril, ze po 30 letech po prevratu nebudeme svou zivotni urovni mnohem blize nemcum ci rakusanum nez je tomu nyni ve skutecnosti. Vzdyt je to jen o 10 let min nez tady vladli komunisti.

                    1. Komunismus je horší než válka nebo přírodní katastrofa – zničené továrny a obchody můžete opravit a znovu otevřít, lidský a sociální kapitál se získává dlouho. Nejde jen umět vyrobit, ale i prodat. Těch 40 let bolestně chybělo.
                      ODS navíc měla sice silně pravicovou rétoriku, ale reálná politika byla umírněná socdem. Německo bylo nejdříve bohaté, pak si mohlo dovolit budovat sociální stát, a i dneska tu daňovou a regulační zátěž táhne jen taktak. My jsme západoevropský sociální stát začali budovat z nízkého základu a s tímhle balvanem na zádech se dohánění dělá těžko. A se vstupem do EU je definitivně konec.

                    2. Dnes jsme mnohem bliz Nemecku a Rakousku nez jsme byli v devadesatkach. Jednak je problem, ze necekaji ma mista, a druhak v nerealnem ocekavani a preceneni nasi startovaci pozice. Nemecko bylo uz koncem 19. stoleti 3 nebo 4 nejsilnější svetovou ekonomikou a Nemecku jsme se jakztakz blizilo jen v dobach, kdy spadlo do nejakeho strasneho pruseru kteremu jsme se my zázrakem vyhnuli. A i tak to nevydrzelo dlouho, protoze se skopcaci ze sracek dokazali rychle vyhrabat. Rakousko je horsi, ne tom je videt co udelaji desetileti stagnace a upadku na strane jedne a pomaly rust na strane druhe.

                    3. trevor: Jako trenér jste do štafety nominoval dva kulhavé běžce a teď těm zdravým vyčítáte, že toho Bolta dobíhali moc pomalu. Přijde vám to hodně mimo?

                    4. mne by proste v r. 89 prislo (nejspis, byl jsem mlady ucho) ze 30 let je dostatecny casovy prostor kulhave bezce uzdravit aby ta ztrata za Boltem byla o dost mensi …

                    5. Ona je o dost mensi. Jenze nam holt tenkrat tvrdili, ze je dozeneme do 5 let utahovani opasku. Kdyz tenkrat clovek vyjel na zapad, ocit se v jinem svete. Kdyz dneska vyjedes na zapad, tak je ten rozdil jen malej. Jenze je proste blbost se srovnavat s Nemeckem, je to nejvykonnejsi Evropska ekonomika a hospodarska velmoc i ve svetovem meritku. A i historicky cesky zeme ekonomicky za Nemeckem dalece zaostavaly. Ona ta prvni repa nebyla takova hitparada jak si dnes lidi myslej na zaklade filmu pro pametniky, serialu Bylo nas pet a vzpominek starych zbrojnosu.

                    6. shane – souhlas, a to jsme v r. 1918 meli dobrou startovni pozici (tretina prumyslu RU). Spis je zajimave ze uz tenkrat byla svetova ekonomika tak propojena (globalizovana), ze se k nasem prenesla Velka hospodarska krize z USA, jednu dobu jsme meli kolem 1 mil. nezamestnanych a Petr Zenkl zavedl https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDebra%C4%8Denka

                      naproti tomu starotvni pozice 89 byla radove horsi, jenze proste 30 let se bezne cloveku zda jako velka doba
                      ja jsem mel tehdy predstavu jako kdyz mas sklenici s modrou tekutinou a druhou se zelenou tekutinou, slijes je do jedne sklenice dohromady a zatrepes s tim tak se to promiicha v cele sklenici na plus minus vude stejnou zeleno modrou

                    7. Jo, to mela spousta lidi. Nikdo poradne netušil jak zle na tom nase ekonomika je a co vsechno se musi zmenit. Z toho pak plynuly nesmyslny ocekavani.
                      Problem prumyslu byl i v tom, ze schopny lidi odesli do soukroma kde sly vydelat velký prachy a ve fabrikach zustali lemplove, vychcosi a nadsenci a podle toho to vypadalo.

                    8. treba tohle https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

                      pro nas nevyzniva az tak spatne, za nami je i Portugalsko, Recko …

                    9. Shane: Vždyť Československo zkrachovalo už po pěti letech vlády komunistů, kteří naprosto nezvládli přechod na těžký průmysl, který potřeboval náš největší vzor a bratr (protože si třeba neuměl vyrobit dostatek těžkých náklaďáků).
                      Takže ta konverze zpět do civilizace není jenom o změně vlastnictví (to je podle mě první předpoklad rozumného řízení a směřování podniků ne podle nějakého šíleného plánu, ale podle požadavku zákazníků), ale hlavně o změně struktury celého hospodářství a dohnání efektivity výroby.
                      Pozn. 1) vyrábíme o polovinu víc cukru než za komančů v desetině cukrovarů
                      2) dovede si někdo z vás představit demenci komunistů, když pětiletý plán měly všechny podniky, i výrobci rychloobrátkového zboží? Třeba takový výrobce jogurtů v podstatě neví, kolik mu odejde zboží z obchodů dnes, natož zítra a má pevný plán na pět let?

                    10. Jasne, proto byla menova reforma. Nemecko se z valky vyhrabalo rychle protoze sice ztratilo nejakejch 7 milionu mrtvych a rozmlatili jim co slo, ale neztratili hospodarskou kontinuitu. Komunisti u nas ukradli co mohli, zakazali podnikat a po ctyriceti letech tu kontinuitu prervali a bude trvat desitky let nez se vybuduje znova. A to jsme na tom ve srovnani se SSSR byli ještě dobre, tam uz pametnici cara a podnikani prakticky nezili.

                    11. Cyklista: k tomu řízenému hospodářství humorná poznámka: jedna přednášející ekonomie (psal se zhruba rok 1995; takže paní byla vlastně „stará struktura“) upozorňovala, že za bolševika se ve skutečnosti nesplnil ani jeden pětiletý plán. Pouze se v mezičase přepracovaly cíle, aby byly jakoby „splněné“.
                      Měna v roce 1953 reflektovala první bolševický ekonomický krach.
                      Reformy let šedesátých – Ota Šik – měly napravit beznadějné zaostávání za Západem již 15 – 20 let po válce.
                      A mimochodem, i když Otu Šika bolševici prokleli a zbavili se ho, tak některé zásady „trží ekonomiky“ museli nechat běžet dále, aby ekonomika vůbec mohla nějak fungovat.

                      No a když už skoro nebylo žrádlo, vzduch a vod prakticky otrávené, a lidi se mohli občas v TV dívat, jak vypadá život na Západě, tak se to složilo. Dneska jsou severozápadní Čechy problematické místo, ale první velké demonstrace proti komunismu se konali tam, kvůli zcela zničenému životnímu prostředí.
                      Jizerské hory, jako nejcitlivější oblast, prošly hlavní katastrofou ještě za bolševika, tam se také formovalo zjištění, že bolševický způsob hospodaření vede do prdele.

                      Odsířit první elektrárny se povedlo až v devadesátých letech.

                    12. ČM: Nepamatuji se, že bych někdy četl nějakou seriozní zprávu, jak se ty plány vlastně plnily. Z vyprávění vím, jak se obcházela kvalita, aby vyrobili množství a dostali prémie.
                      Akorát z dnešního pohledu potřeby just-in-time si opravdu, ale opravdu nedovedu představit, když nějaký podnik slavnostně splnil plán už za tři roky. Pokud byl plán teoreticky ok, pak jim to leželo dva roky někde na skladě? Nebo spíš (jak všichni víme), pětiletý plán byl k ničemu a oni to upotřebili okamžitě?

                    13. Pokud vim, tak to bylo tak, ze se de facto stanovila norma, kolik ceho za jakou dobu musej vyrobit a z toho se vyvozovalo plneni. Soustruznik mel treba podle planu normu 50 fufliku za smenu, 250 tydne atd… A podle toho se plnil plan. Pokud se ukazalo, ze hrave vysoustruzi 60 fufliku, tak se norma zpevnila, za coz byli vsichni soustruznici vdecni. Pokud byla realna norma 50 a borec jich dlouhodobe sekal 75, byl nazvan udernikem, dostal vlajecku vzorneho pracanta a premie. Atd. Pokud byly normy realisticky a vsechno fungovalo, plan se plnil. Pokud ne, tak se zamakalo tuzkou a plan se taky splnil. Pokud ani to neslo, tak se holt plan nesplnil. Hodnotilo se to prubezne a podle toho se prudilo.

                    14. Jinak teda vyroba byla jina kolonka nez prodej, takze klidne slo splnit plan vyroby a nesplnit prodeje, takze zustaly plny sklady neprodejnejch smejdu.

                    15. Re: shane
                      16.3.2019 v 15:40

                      Za socialismu byli bohove „vyrobit“, „vytezit“ a „sklidit“. Spotreba u vetsiny komodit stejne nebyla nikdy pokryta, takze se s ni proste nepocitalo. Narvany sklady neprodejnym bordelem se casto resily exportem kamsi za Ural, kde se nikdo neptal. Lidi meli vseho porad malo, takze nejakej nadbytek neceho se proste nepripoustel.

                    16. Jo, Rusko vzalo vsechno. Na oplatku nám souplo par vagonu manganu nebo zelezny rudy navíc a vsichni byli spokojeny.

                    17. Re: shane
                      16.3.2019 v 15:35

                      Nutno ovsem doplnit, ze ti normovaci v drtive vetsine vzesli od tech soustruzniku, takze cisla si necucali zcela z prstu a pokud soudruzi na UV nerozhodli, ze o5 splnime a prekrocime, tak planovaci neplanovali picoviny.

                      Dnes to tak neni, protoze onim „planovacem“ je casto kravata s MBA, ktera nevidela soustruh ani z vlaku, zato vi dobre, ze stihnout se toho musi tolik a tolik, jinak neni fabrika konkurenceschopna. To ten socialisticky planovac resit nemusel a taxe fabrika uplne klidne ritila do totalni prdele vcetne celeho hospodarstvi.

                      A ted si vyber.

                    18. Jo, on problem ani tak nebyl v tom ze by soustruznici nestihali, ale celkovej bordel a pet nejvetsich nepratel socialismu – Jaro, Leto, Podzim, Zima a Imperialisti. Ona ta slavna scena s Kubrtem a gumickama neni zas tak od veci.

                    19. shane: to je trošku něco jiného, myslel jsem plánování podnikům shora. Dneska si každý jednoduše spočítá očekávanou spotřebu a tedy výrobu z obratu na obchodě, pokud zboží je trvale k dispozici, což dneska bývá. Za komančů bylo všeho nedostatek, takže jakékoliv množství se okamžitě vyprodalo, takže vůbec nechápu, jak mohli zjišťovat dlouhodobou potřebu trhu. Navíc ten nedostatek vyvolával spirálu předzásobení se, takže typická návštěva třeba v Mototechně vypadala pokaždé stejně: dva měsíce sháním těsnění, už jste je dostali? Ne? Hele, vy máte ložisko, co jste neměli tři roky, sice je teď nepotřebuju, ale vezmu si jich pět, co kdyby.

                    20. Kdyz jsem byl poprve v SSSR, tak jsem koukal, ze lidi vzali utokem prodejnu s botama, kazdej vzal prvni, co videl, zaplatil a pak si je venku ruzne vymenovali, aby jim sedly.

                      U nas to byl trosku podobnej model s tou Mototechnou. Vzal jsi, co jsi videl a pak na burzach jsi to vyhandloval za to, cos opravdu potreboval. Uz jako kluk jsem daval do cajku dachla (Mustang 21), takze jsem mel doma treba ctyri misticky na odkap z benzinu pod karbec a na burze smenil (plus doplatil) s typkem, co mel zase tri tachometry a furu tlumicu.

                    21. Ale prdlajs, velmi dobře si pamatuju, jak starej Klaus pár měsíců po převratu (nebo rok?) v tv i radiu tvrdil, že jen na DVA roky si musíme utáhnout opasky, abychom získali životní úroveň jak na západě. Už tehdy jsem se tomu divil a taky mi přišlo divný, že to v průběhu let skoro nikdo na něj nevytáhl, možná by se dalo najít video, jako to předpřevratové, ale nakonec k čemu.

                    22. trevor: Bolt je Německo. Je ještě někdo rychlejší?

                    23. Asi Svycarsko a snad Lucembursko. Ale to je trochu jinej sport.

                    24. Přesto mám dojem, že řekněme ve druhé půlce devadesátek bylo velmi snesitelně a přitom ještě celkem svobodně. Že se máme ekonomicky lépe, o tom asi žádná. Na druhou stranu, o kolik spokojenější / šťastnější jsme? Jenom abychom tu ekonomickou sílu nepřeceňovali…

                    25. LWG – nenze tohle musi mit clovek v hlave. Pokud si nastaví ze se ma dobre, bude spokojenej. Pokud sam sebe presvedci ze je vsechno v prdeli, bude tomu nakonec verit. Chorobny stavy ala bipolarni porucha pochopitelne pomijim.

                    26. LWG – Shane: máte plnou pravdu. Stejná sklenice je poloplná nebo poloprázdná. Vzhledem k úrovni života – lékařské péči, dostupnému zboží, věku dožití, čistoty životního prostředí – jsme na tom mnohem lépe, než v těch devadesátkách.
                      (Přesto připomenu tzv „blbou náladu“ společnosti, kterou přerušili „Zlatí hoši z Nagana“ v roce 1998).

                      Kdybych se to pokusil zobecnit: když se jde dopředu, nahoru, stoupá se, tak je člověku lépe, než když je sice mnohem výše, ale padá dolů…. Teď to pro mnoho z nás vypadá, že padáme.

                      Od roku 2009-2010, kdy krize tvrdě zasáhla spousty lidí, se společnost z toho pádu mentálně nevzpamatovala. A současné elity, které udávají tón, jsou to nejhorší, co nás mohlo potkat. Dědicové komunismu a toho komplexního sajrajtu. A lidé, elity, kteří to táhli dopředu v devadesátých letech, jsou mrtví nebo staří.
                      V roce 1989 jsme si mysleli, že stačí 20 let. Nestačí. Dnes po 30 letech v rozhodujících křeslech sedí bolševické kádrové rezervy z osmdesátek, je jim mezi 55 – 75 lety věku. Mojžíš vodil izraelský lid po poušti na útěku z otroctví 40 let, než zmizeli všichni, kdo zažili egyptské otroctví.
                      Takže ještě 10 – 15 let.
                      (A to nám bude 55 – 70 let.)

                    27. K tomu dohánění jedna poznámka: za těch 30 let jsme udělali veliký skok dopředu. Ovšem některé země, pokud se nestane zázrak nebo tragedie, prostě dohnat nemůžeme: (Švýcarsko či Lucembursko a Lichtensštejnso vynechám, to je jiný svět): reálně nemůžeme dohnat Rakousko či Německo nebo Holandsko, protože oni také nestojí na místě a stále mají mnohem lepší a bytelnější základ bohatství, než my, země devastovaná přes 50 let ( od roku 1938 do listopadu 1989), předtím zničená první válkou a následnou krizí a vyčerpaná zbrojením na obranu proti Hitlerovi.

                      Nepochybně se máme lépe, než Němec nebo Rakušan před 20 lety. Ale dohnat je, když oni stále makají, mají turismus (Rakousko), průmysl a technologie (Německo), to je zatím zcela nereálné. my uděláme krok a oni udělají ještě delší krok, aniž by se nějak namáhali.

                      Ovšem proti zemím, jako je Řecko, Portugalsko, část Belgie, španělsko, Itálie, tak na ně bychom určitě měli. Jenže to bychom museli mít v čele někoho jiného, než staré bolševiky Zemana, Babiše, Metnara, Filipa a spol, kteří neumějí ani stavět potřebné dálnice a rychlé železnice, ani prosadit pořádnou výuku jazyků a zařídit nejlepší školství.

                      Když nebudou dálnice, nebude superkvalitní školství, tak budeme zase zaostávat, už to pomalu nastává. Občas se nedá projet bez problémů ani z Prahy do Brna; a paralelní D11 – R35 na Ostravu stavíme už přes 35 let. Nedávno se Rakušáci rozhodli, že postaví dálnici na Brno – a je tam, skoro až k hranicím. to samá dálce k Budejicům – mají ji tam postavenou, my máme na naší straně hovno.

                      Tahle, soudruzi, ten nejvyspělejší Západ nedoženeme. Museli bychom být lepší a schopnější, a to nejsme ani náhodou.

                    28. Ve ctvrtek jsem objednal pres Internet nejaky ctyrvrstvy PCB u Cinske firmy. Za tech par kousku vctne DHL jsme zaplatili $60, takze Nemci chteli videt, jak je mozny poridit v Cine neco, co stoji penize, za ktere prijde tak maximalne prazdna krabicka z Hamburku do Mniochova.

                      Cinan ovsem, aby zrejme lidi sral jeste vic, ma na Intetneru komplet videa z vyroby dane zakazky, presne casovani, kdy zakazka se svym kodem sla z jednoho pracoviste na druhe a pozor, vcera odpoledne, kdyz jsem sel z prace, byla uz zakazka prevzata DHL v Cine. V Nemecku by dodani tohotez trvalo 12 dni v rezimu „expres“ a o cene se radeji ani nebudeme bavit.

                      Taxem kolegum pustil video, jak ze Cinani za $60 i s postovnym makaj. Musim rict, ze jsem jim pekne znechutil odpoledne. Takovej frcak se totiz nevidi. A v Nemecku uz vubec ne.

                    29. Jo, to je ta klasická proslavená „Německá produktivita práce“ několikanásobně vyšší než u nás…
                      Leda tak hovno!

                    30. Jenže co jsou Němci? Tady každej kouká do Bavor, a to opravdu není etalon – je to jeden z nejbohatších regionů Německa, Evropy a světa vůbec. Češi se strašně podceňujou – jejich kultura života je strašně vysoká. Málokdo si na Západě může dovolit baštit obden v restauraci, ba ani jednou týdně ne. Hobitín má i světlé stránky.

                    31. JInými slovy, radši budu žit v Česku než v Meklenbursku.

                      Průser Česka je, že tu není kapitál; a ten začal už dávno před komunistama.

                    32. Tak. Máme málo Englišů, Rašínů a Preissů.

                    33. a taky Batu ..

                    34. Jo. Ted jsem byl par dni v Neapoli a pripadal jsem si jak v Praze v roce 1988. Az teda na ty rybi trhy a stanky s jidlem.
                      Anglie mimo Londyn taky zadna hitparada. Vychodni Nemecko a Rakousko bylo pomalu jak CR, akorat drazsi.

                    35. Hele, vypozoroval jsem v praci zajimavou vec. Vsiml jsem si, ze s kancelarema nechodej delnici na obed. Puvodne jsem si myslel, ze je to proto, ze chodej v jinejch skupinach, aby nebyla zacpa u pultu (hodne zradla je formou svedskeho stolu). Jenze postupne jsem chodil v ruznejch casech a nektery xichty, co uz znam z vyroby, porad nikde.

                      A pak to prislo… namisto toho, abych z jidelny sel rovnou do patra a sel barakem dozadu do vyvoje, taxem sel spodem vyrobou a to pak vezmu schodama nahoru na konci. Tim padem jsem prosel okolo kuchynek, ktere jsou u ruznych casti vyroben. A tak koukam… mastny huby od poradny flakoty, u toho pekne nealko pivicko… zadny nase BIO z hlavni jidelny. Zadna zeleninka, ovoce, ryby. Hovno. Pekne poradnej Wurst a k tomu nejakey knedlik, at je huba poradne mastna.

                      Fabricky jidlo stoji 2 eura. Respektive, stoji 3,30 eura ale 1,30 eura prispiva zamestnavatel. Takze to neni o penezich ani pro ty, co maji patnact stovek hrubyho nekde ve sklade. Je to proste o tom, ze si svoje hodnoty nenechaji vzit.

                      Jinak ano, mame s Bavorakama hodne spolecneho, rad si s nima pokecam a pokud kurva nespusti cistou bavorstinou (kdy jim neni rozumet lautr nic), tak jsou to pohodovi lidi jako mnoho z nas. Jenze ja mezi nimi nenachazim tolik nervaku, jako je tady mezi nama. A to nejde jen o ty ridice, kde se v Cesku nervuje furt (jizni Italove v tomto jsou jeste horsi). Staci treba i hytlermarket. Nemci v klidu stoji Schlange, neremcaji, s usmevem si pockaji. V Cesku nervy, prebihani z jedne fronty do druhe,… proc, proc, proc?

                      A tohle je v nas, to nevyresi zadny prachy.

                    36. Sepiš to samostatného článku. Pro nás knedlíky, kteří v zahraničí nikdy nepracovali, je tenhle pohled zvenčí zajímavý.

                      Na Euro se teď objevily dva články o rostoucí atraktivitě kotlinky pro Zápaďáky.
                      Dobrý je ten Frantík, co si pochvaluje život mezi „pravicovými extremisty“ a varuje před přijímáním lidí ze severní Afriky.
                      https://www.euro.cz/byznys/v-ceskych-sluzbach-praci-v-tuzemsku-hledaji-i-francouzi-1442772

                      https://www.euro.cz/byznys/na-zapadni-fronte-naval-1443059

                    37. Kdyz ja nevim, jestli by to na tomto serveru melo nejakej smysl. Kdo premysli o praci venku, protoze na to ma podminky (a to, bohuzel, ne kazdy ma – bud pendlovat a nebo tam rovnou odejit), tak si sam vyhleda ruzne servery, kde jsou diskuse gastarbeiteru a tam najde dost informaci. Kdo naopak o tom ani nepremysli a nebo na koho to muze pusobit jako vytahovani, tak toho to bud unudi a nebo nasere.

                      Pak je specialni komunita gastarbeiteru, kdy odejde parek do Nemecka, ona tam chvili busi, pak on busi do ni, takze ona je pak doma na rizikovem a dale pak na materske, v hokne nasledne busi uz jen on a pak se oba svorne vyptavaji po ruznych nemeckych a ceskych uradech, kdo ze jim da jake davky, danove zvyhodneni a podporu. Toto jde zcela mimo mne.

                    38. No, co mám osobní zkušenost, tak tito gastarbajtři jsou jedni největších sluníčkářů a zastánců unijní politiky a postupů. Jasně, většina to dělá pro to, aby nepřišli o tamní fleky, ale i tak.

                    39. No, já osobně z příchodu lidí ze Západu nemám moc velkou radost, spíš smíšené pocity. Mám takovou myšlenku, že když si to sami ve svých zemích dokurvili a zauprchlili, tak to bylo právě jejich leností, lhostejností a jejich farizejstvím a naivitou. To samé si nesou sem k nám. Naopak, ta zmínka o tom, že Ukrajinci odcházejí do Německa, to mě docela potěšilo.

                    40. Tech par zapadaku, co k nam prijde, tady zadne velke skody nenapacha. Bud jsou to specialiste, kteri se mezi nasima tezko hledaji a nebo dobrodruzi, co stejne jednou utecou.

                      U nas v dire jsou dve nemecky rodiny a jsou jako turisti. Vydelavaji venku, utraceji tady. Naprosto pohodovi lidi a kdybych slo do tuhyho a mel je vymenit za nejaky Cechy, na vyber bych zcela urcite mel.

                      Ja jsem zcela zasadne proti imigraci vyzirek a dojicu socialnich prijmu. Ale treba v Brne jsem mel zubare Syrana a byl suprovej. Kdyz tady nekdo chce makat, at tu klidne zije. A ze Ukri berou praci mistnim? Ale neberou. Mistni tu praci za ty penize nechteji delat. Chteli jsme kapitalismus a toto k nemu patri taky. Mame extremne nizkou nezamestnanost, takze neni co resit.

                    41. Je to hlavně známka, že se tu žije dobře. Stejně jako zavání průserem, když se odněkud začnou stěhovat Židé.

                    42. Ano. Když vidím jak to tady vypadá, a pak přijdou lidé odtamtud a říkají že je to tu skvělé, tak mám fakt obavu. Ale Sysopa chápu. Oni ti lidé odtamtud nebývají nějak extra problémoví a dost často se chovají lépe než „domorodci“. I ten Syrský zubař, není jediný blízkovýchodní učenec který tady dělal dobrou práci. Ale to see o Alrawim, inženýrovi radiotechniky, svého času říkalo také. Nějak jsem si nevšiml, že by Češi zakládali nějakou diasporu, která by se postupem času přeměnila na hnízdo potencionálních problémů.

                    43. My Češi jsme holt rozhádaní a v cizině se spíš vmezeříme mezi domorodce, než se kámošit mezi sebou. U těch musulmanů je to otázka nadkritického množství, jako u radioaktivního materiálu. Nesmíme připustit desetitisícových a statisícových komunit.

                      Obavu z čeho? Že to s multikulturalismem jde od desíti k pěti?

                    44. No, obavu z toho, že tam je spousta materiálu, zbraní, také dost ZHN a hlavně dost poddajného kanonenfutru a když se tahle masa utrhne ze řetězu, tak to proti tomu bude 2. válka jen takové blbnutí. Na Západě nemají tam jít, a ty hnusné xenofoby z východu budou chtít srovnat.

                    45. Navíc, pokud tam bude „bída“, tak se nejdřív řekne, že Z. Evropa se snažila, ale ti hnusové z Východu syslili peníze,vodu, dosaďt si sám že nebýt jejich přístupu, tak by se měli všichno lépe. Pak se vytáhne ta „rasistická“ homogenní kultura, bezmála apartheid, a tak bych se nedivil nějakému „křížovému tažení. ovšem v režii zeleného půlměsíce.

                    46. Myslim si, ze pokud nastane nejakej skutecne velkej prooser v Evrope, tak nas nemine. Myslet si, ze kopecky nas ochrani, je utopie. Takze at uz tady budeme mit par tisic lidi ze zapadu, nebo ne, je uplne fuk.

                      Uprimne… kdyz vidim, jak si ziji treba ti Bavori, tak rozhodne necekam nejaky jejich exodus na Plzensko. Fakt ne.

                    47. Sysop: Já si se svými kolegy z Bavorska taky rád pokecám, o tom žádná. Jsou to fajn lidi, kteří neřeší, že neumím dokonale německy, ale vidí, že svou práci umím a nejsem dacan. Jenže i Bavoři mají pár velkých tabu, například připrchlictví nebo Energiewende, to jsou fuj fuj témata a není dobré se o tom bavit na ulici někde ve Würzburgu nebo Stuttgartu. Přitom jim musí být naprosto jasné, do jakého průseru jejich Energiewende nebo vítačství vede.
                      Ale když jsem v mateřské firmě, tak tam nasávám takovou tu atmosféru činorodosti, což je nejspíš tou hlavní příčinou německého úspěchu. Kolega, se kterým se setkávám nejvíc a je můj neoficiální mentor, má pár let do důchodu, ale přesto neustále srší nápady na konstrukci a stavbu automatických strojů a jejich programování, je to starý bastlíř a máme si pokaždé co říci. Většina starších strojů u nás ve firmě je jeho práce. Je to takový správně ujetý týpek, ale jakmile jsem víceméně omylem začal mluvit o Energiewende, tak tenhle kolega se zarazil, odtáhl mě stranou do temného kouta, rozhlédl se kolem a pošeptal mi, že to je výbušné téma a že není slušné to nějak kritizovat. Připadal jsem si, jako kdybych spřádal konspiraci proti Husákovi a dost mě to zarazilo.

              2. Pozitivni nálada byla. Ale ta nevydrzi vecne. Transformace prumyslu a nejistota dost lidi postihla. Byly regiony kde byla nezamestnanost pres 20 procent. Tohle jsou taky koreny dnesniho nedostatku remeslniku. Tenkrat byly hromady fachmanu ze zrusenejch fabrik co byli ochotny makat za hrst buraku jen aby nebyli na podpore, coz podtrhlo platy na dlouhy leta.
                Matka dělali a ve zdravotnictvi a otec byl strojni inzenyr a prijmy meli celkem bidny, kolabujici prumysl nemel prachy. Zaclo se to zvedat az koncem devadesatek a nakonec mel otec velmi dobry peníze, ale po revoluci to bylo špatný. A to se nemusel bat o zamestani. U matky to byla vylozene traga, i jako spatne placenej brigos jsem mel pomalu vic jak ona. A takovejch byly statisice. Bylo to nutny, ale nic co bych chtel zpatky.

                1. V roce ’92 jsem mati presvedcil, at de delat ke me a o rok pozdeji i tatika. Kdyz se na to divam dnes, tak si rikam, ze je vlastne obdivuju, ze z jistoty puvodne statniho podniku riskli a sli delat k nekomu, jako jsem ja, kdoz tehdy mel jen par let zkusenosti a hlavne – nikdo tehda nevedel, co bude za mesic. Neuveritelne jsem tehdy riskoval, dneska bych se posral strachy. Jenze tehdy to proste slo a vyslo. Kdo do toho tehdy prastil, mel stesti a vydrzel, tak byl za nejakejch 10 let v pohode. Jistoty tech statnich podniku se drolily jeste dlouho.

      2. A oposmlouvu upekli Zeman s Klausem. Jako, na oposmlouve by v zasade nebylo nic spatnyho, podobny veci jsou celkem standard, nebejt toho ze Klaus i Zeman postavili predchazejici kampan jako boj Dobra se Zlem. „Doleva nebo s Klausem“. „Mobilisace!“ Z druhy strany jakbysmet. Proto to spousta lidi vzala jak podraz.

        1. Jo to bylo přesně naposled, co jsem jim to hodil i když kurva nerad. Před volbama schovali ty nejhorší ksichty a hned po volbách je vytáhli, aby se mi vysmáli jakej jsem vůl.
          A po pravdě , alespoň jsem poznal,že ty kecy, jak bez nich to nejde a každej jinej by to dělal jen hůř, jsou jen snůška blábolů.

  6. Zkuste si ho prolobbovat k Matějkovi. Teda do doby než si zase najdete jiného oblíbence. Svobodní už nevoní, tak snad aspoň ten zkrachovalec Matějka vydrží.

  7. Říct eurohulibrkům pravdu je žádoucí asi tak, jako říct jí v roce 1985 členům ÚV KSČ.

    1. Clenove UV KSC v roce ’85 pravdu vedeli a spis cekali, jak nade vsim konecne zlomi hul Kreml. Adamcova vlada davno vyhodila brzdici padaky. Dnesni soudruzi v EK idealum stale veri a jen tvrde jadro bud chlasta, nebo tusi, ze je neco spatne.

  8. Jak pravil klasik, „nech odpadne, čo je kolísavé, nech odpadne, čo je oportunistické, ale nech v tej strane zostane, čo je pevné…“ Pak bude proces bolševizace ODS úspěšně završen.

  9. Prijde mi, ze tohle ma jen dve reseni. Bud VK mladsiho opravdu vyloucit (konecne by bylo koho volit..) a nechat ho zalozit vlastni stranu. Nebo se pokusit dat panu Fialovi i vetsine klubu ODS na vedomi, ze pokud maji problem s tim, ze se jim vraci volici (prave diky lidem jako je Kubera, VK, Cernochova nebo Zahradil), tak staci jen pridat v dosavadnim postupu a tech lidi se zacit idealne zbavovat. Volici TOP09, Starostu a KDU uz nejakou dobu hledaji, ktere ze zvolitelnych stran dat hlas.. Osobne jsem zvolil druhou moznost a vedeni ODS jsem napsal. Samozrejme dle ocekavani bez odpovedi. Vzhledem k tomu, ze ale v zasade totez rika jejich interni pruzkum (tedy, ze VK k ODS pritahuje lidi daleko vic, nez cele jeji vedeni), nemelo by to pro ne byt prekvapeni..

    1. Dovolím si drobnou poznámku: Kubera je praktik, Zahradil asi realista, Černochovou dobře neznám, ale VK je těžký demagog. Stojí to ODS vůbec za to, aby přitahoval nějaké příznivce? Přesně v jeho intencích, jako by si angažovali Hitlera, aby přitáhl pozornost.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017