Slovo do pranice - zpět na článek

Počet komentářů: 390

  1. Uhm, teorii libertarianismu neovladam, ale „svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého“ je kokotina. Floskule.

    1. Pokud je to floskule, tak je floskulí i sama svoboda.

      1. Tak si predstav dva lidi, kteri ze stejne subjektivnich duvodu chteji kazdy neco jineho a jejich dve svobody. Kde je mezi nimi arbitrarni nebo dokonce objektivni hranice, kde jedna konci a druha zacina? Podle me tam, kam ji jedna ze stran zatlaci a druha akceptuje – tim je ale ten nesmysl popren.

        1. Pak ale zatlačená osoba přišla o svou svobodu, a takový vztah už prostě svobodný není. Tedy otázka vlastně má znít ů existuje absolutní svoboda?

          1. Ale jiste, mas svobodu koupit si ostrov a tam bejt uplne svobodnej.

            1. Nemáš, protože jako člověk dokážeš snadno svou činností přesáhnout hranice ostrova a svou uplatněnou absolutní svobodou obrat o svobodu jiné.

              1. Zda se mi to, nebo jsi prave vyvratil vlastni vyrok? :D

                1. Já tvrdím, že svoboda BEZ té kritizované věty může být jen dvojí: absolutní (neexistuje), nebo lecjak dokurvená.

                  1. Naopak, svoboda je presne takova, jakou si udelas. Na co mas silu, nervy, penize, zaludek, cas a tak. Vetsina lidi se shodne na stavajicim spolecenskem konsenzu – a je to tak ok, vsem se zije vicemene dobre a predvidatelne, nejaka facka sem tam, to nepada na vahu. To ale neznamena, ze je to tak navzdycky.

                    1. Tak pak nemá smysl zřízení měnit a vůbec se zabývat nějakým libertariánstvím, ideály nebo Urzou :-)

                    2. Zrizeni se meni prubezne podle dynamiky vlivu ve spolecnosti a technicky inovace. ;)

                      A neni od veci psat svoji pohadku, clovek nezakrni a muze inspirovat. Jestli chces svojni myslenku uvest do praxe, nu, potrebujes vuli a vliv.

          2. Ale Mlho, o tom tu uz dobrou ctvrthodinu mluvime!

            Proto rikam, ze ten blabol je z podstaty kokotina. Nevim, kde se puvodne vzal, pripada mi to vubec jako neco od Lennona nebo z nejaky priblbly knizecky citatu na kazdej den.

            1. Ten výrok kokotina není, ve smyslu nesmyslu. Je to ideál.

              1. Myslis ideal slunickovych lidi? Prave proto je to kokotina. :D Je to pseudoargument kokotu, co neuvazuji nad tim, co rikaji.

                Ale jestli chces, zkus ho ilustrovat na nejakem realnem scenari.

                1. Řeknu ti to takhle – pokud ta svoboda nemá mít ideál v předepsaný větě, tak ti na ni seru a fandím despocii. Venkoncem to může být stejný jako ta nedokonalá pseudosvoboda, ale aspoň si to na nic nehraje.

                  1. Hanes: pokud „svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého“ je floskule, tak je floskulí i sama svoboda

                    Take Hanes: jako člověk dokážeš … svou uplatněnou absolutní svobodou obrat o svobodu jiné (tj. souhlasi se mnou).

                    ???

                    Na idealy sere pes.

                    1. To je zamyšlení, díky kterému jsem dospěl k závěru, že buď musí platit ta výše uvedená věta, nebo není o svobodě vůbec řeč. Copyright já:-)

                    2. Eee, nejsem presvedcen, ze plati. Mozna nekde v zahuleny jeskyni se zrcadlem, ale to je jen mentalni cviceni. Realnej presah nevidim.

                    3. No jak říkám, pokud to nemůže mít reálnej přesah, volím despocii. Ta je reálná a často i funkční:-) Libertariány vzal čert.

                    4. Halt ale zijeme v cem zijeme. :D

                    5. To je taky taková parodie ideálu… prej demoracie nebo tak nějak…

                    6. Tim chci rict, ze despocii muzes volit (jako Urza AnCap), ale to je zatim tak vsechno.

            2. Jasný, jasný. Dejme tomu, že to bylo myšleno tak, že svoje okolí budeme respektovat a nebudeme ho měnit násilně. To třeba z lidí tady v diskuzích dle mě nedělá skoro nikdo. Ve svém reálném životě, nemyslím místní machry za klávesnicí :)

              1. I pak je to ale konsenzus s vedomim nasledku. Jakoze nebudu sousedovi parkovat ve vyjezdu, protoze by mi prorezal pneumatiky, nebo od nej budu casem neco potrebovat, takze ho nechci srat, nebo jsem slusnej clovek a prici se mi srat lidi, pokud oni neserou me. Jinak receno, respektovani cizi svobody je pro me vyznamnejsim, nez jeji nerespektovani.
                Ovsem kdybych fakt nemel kde parkovat a byl svine, muzu vytahnout terezianskou katastralni mapu, objednat novy zamereni, trochu prudit … a treba dosahnout toho, ze sousedovu svobodu ku svemu prospechu omezim. Nebo to muze ten clovek udelat mne. Nebo stat. Tim opet receno, ze svobodu mam takovou, jakou si chci a dovedu vydobyt a obhajit.

                1. pokud tak žiješ, tak je mi tě drobet líto. asi nemáš moc kamarádu, kamarádek, co?

                  1. To byl jen priklad k veci – a IMO strizlivej nahled. Co je podle tebe vdecnost? Podle me ocekavani budoucich vyhod. Anebo, chces-li, vedomi oboustranne vyhodnosti vztahu.

                    Ja se v zasade ridim kategorickym imperativem. Je to libertariansky? Mozna jo, je mi to jedno, idealizmus me ale davno opustil.

                    1. no na to se dá říct asi jenom to, že život nejsou jen jedničky a nuly.

                      pokud tak žiješ, tak je mi tě drobet líto. asi nemáš moc kamarádu, kamarádek, co?

                    2. Reductio ad absurdum. :D

                    3. Jasně no. Tak jen ještě podotknu, že to neřekl Lennon.

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/John_Stuart_Mill

        2. Tam, kde se mezi sebou dohodnou na řešení. Pokud se nedohodnou, tak můžou samozřejmě zkusit aplikovat sílu, což jim asi nikdo nezabrání v žádným režimu (jako že dneska asi nemáme statisíce kriminálníků, co v tom umí chodit a dělají si, co chtějí, žejo?). Musí ale počítat s následkama, včetně toho, že je zdrtí ti ostatní, kterejm se začnou třeba to svou válkou srát do svobody.

          1. Pak je to ale dohoda, v niz roli hraje vliv, diplomacie nebo stary dobry nasili. Cili svoboda jednotlivce konci tam, kam az si ji dovede na ostatnich vydobyt a pred ostatnimi obhajit. Jejich svobodu tim primerene omezi, takze meritorne je ten vyrok vicemene pravdivej(*) – ale porad bezobsaznej.

            Taky si muzu svoji svobodu vykolikovat a branit jako pozemek na pousti, kde okolo nikdo jinej neni. Ja jsem na svym a vic pouste nepotrebuju, soucasne ale kolem neni nikdo, jehoz svoboda by s tou moji hranicila.

            1. Zbytečně to pitváš, ale nic víc v tom nenajdeš. Mlho.

              1. Kdyz vidim kokotinu, reknu, ze je to kokotina. :P

                1. názor je jako díra do prdele, každej nějakou má

                  1. Ovsem, proto cekam nejakej argument, treba ze bych zjistil, ze se mylim, nebo naopak. Od tebe se mi ale jeste zadnej nedostal.

                    1. Pitváš tady okřídlený výrok – svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého – a když ti tady všichni napsali, že tam hledáš něco, co tam prostě není, tak čekáš argument. Jo no, tak to čekej dál…

                    2. Tos mi napsal jenn ty.

                    3. Tak já se přidávám s shiftymu.

            2. No šak jasně. Můžeš teď kolonizovat třeba Sibiř :D

              1. Prstickama byste hrabali, az vam dojde nafticka! :D

                1. Ale fuj, takove skarede neekoslovo. Budoucnost je prece v elektrice, rikala Greta.

              2. Putin teďka nabízí hektar půdy každýmu kdos e tam přestěhuje, včetně kojenců. Akorát teda musíš bejt Rusák a blázen. příroda je tam nádherná, ale vyhnanci se tam rozhodně neposílali za odměnu aby si dáchli a nachytali trochu bronzu.

                1. Pokud vim, s Rusinama uz jednou pekne zametli, ne?

                  Ale zda se mi to lepsi kauf, nez pozemek na Mesici.

                2. Vyhnanství mělo v dobách předinternetových jediný důvod: omezení komunikace vyhnaného s posluchači nebo čtenáři.
                  Věděli a používali to již staří Římané.

      2. Svobodny je pak i vezen, protoze jeho „svoboda“ konci zdi, za kterou zacina „svoboda“ jineho vezne. V podstate takovy velkochov nosnic v klecich je libertariansky raj.

        1. Jistě že ano, tam totiž pachatelova svoboda narazila na svobodu těch ostatních (postižených jeho činností), tudíž je svobodný tak, že jeho svoboda končí tam, kde začíná těch ostatních, nikoliv ovšem spoluvězňů, a s rájem to nemá společného zhola nic. ;-)

      3. Pokud je to floskule, tak je floskulí i sama svoboda.

        Co takhle si dat skoleni z formalni logiky ? Nez zasirat celou diskusi floskulemi ? :D
        „svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého“ se da dost lehce formalizovat.

        svoboda1 AND svoboda2 = ∅

        To znamena, ze vsechny mnoziny svobod jsou disjunktni, cili maji prazdny prunik.
        To se da lehce vyvratit na prikladu.
        Jedinec1 ma svobodu1 dychat vzduch
        Jedinec2 ma svobodu dychat vzduch

        Pokud se Jedinec1 sejde s jedinec2 v jedne mistnossti, maji oba pravo dychat vzduch jen tehdy, pokud si kazdy hermeticky oddeli svou cast mistnosti od toho druheho. Pokud to neudelaji, maji podle kokotiny „svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého“ pravo oba zdechnout na uduseni, tak leda.

        Cili – dalsi dukaz, ze autor clanku je kokot.

    2. Je to takový duchaplný výrok jako třeba „Proletáři všech zemí, spojte se.“

      1. Vyližte mi prdel je tomu blíž.

    3. svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého“ je kokotina. Floskule

      Ja cetl ten clanek se zajmem, abych videl, jake dusevni obzory maji zastanci rouskovani.
      Mno, kdyz si v prvni tride ostatni deti cetly „Mama mele maso“ a ja mel prectenou celou citanku prvni dil, celou citanku druhy dil a ze straslive nudy jsem si vybarvoval pracovni sesit prvouky, tak jsem umel argumentovat lip.
      1. argument ad Prymula, mozna je Prymula kokot, ale urcite jeho sdeleni maji vetsi hlavu a patu, nez clanek autora
      2. rousky jsou nahovno. Ano, to je pravda, protoze pory v nich jsou milionkrat vetsi, nez prumer toho viru, ktery se NESIRI kapenkami.
      Jelikoz se to vi jenom od unora letosniho roku, ze ten virus areosolizuje a jelikoz na to tema tu mam jenom tisic postu a dva clanky, tak autor kokot zastance rouskovani mozna za dvacet let pochopi, ze argumentovat kapenkami neni logicke, ale kokotske.
      3.cinska chripka je jen chripka. Tak to je super sdeleni. Asi autor chce rict, ze smrtnost COVID19 je tak mala, ze netreba dalsich opatrni. Na to tu mam take clanek, kde pisu, ze jak kde, na vychod byvale zelezne opny ano, na Zapad ne, nicmene i na tom Zapade , kde COVID19 neni jen obycejna chripka nepomaha nosit rousky, viz bod 2. CIli nevim, co chce autor rict, asi , ze je kokot.
      4. jsem libertarian, mam pravo byt nemocny. Mno, pokud vim, tak tohle tu zatim nikdo nerekl, takze nevim, koho autor cituje. Asi nejakeho kokota.

      Zaver – zastanci rousek jsou
      a, bud kokoti
      b, nebo nejsou kokoti, ale alespon argumentuiji jako kokoti

      Cekam, kdy nekdo napise jeden jediny akceptovatelny argument, proc rousky ano.
      I kdyby to zachranilo jeden jediny zivot, byt sebeposranejsi, je zatim to nejlepsi, co zastanci rousek vyprodukovali.
      Akorat je velmi diskutabilni, jestli rouskovani za celou dobu v Cr aspon ten jeden jediny zivot zachranilo, podle mne ne.
      Jelikoz ad bod 2, COVID19 aerosolizuje, prochazi pory v rousce v tisicistupech, ulpiva na povrchu, drzi se tam tyden, pak se znovu vznese do vzduchu, znovu proleze rouskou a infikuje nekoho uplne jineho, klidne borca, ktery rozbaluje balik, ktery mu prisel ceskou postou z druheho konce republiky. Anebo si ten borec ten virus nalepi na ruce a pak si sahne na nosni anebo ocni sliznice a dostane to, i kdyby mel pro me za me tisic rousek pres sebe, ktere uz by zachytily dejme tomu 10 procent aerosolizovaneho viru.
      Dokonce i kdyby mel profi ffp3 masku, ktera jich zachyti aerosolizovanych dejme tomu 70procent, stejne je mu to k hovnu, pokud si bude matlat rukama na oblicej, coz prumerny clovek udela jednou co pet minut, aniz by si toho byl vedom.

      End of the story – autor je kokot.

      1. Ano, je to kokotina a floskule, která v praxi není funkční bez násilí.
        Mohl bych vyprávět a psát z vlastní ulice o tom, kde co začíná a končí, celé hodiny a celé A4.

      2. Že se nikdo nepozastavuje nad tím, že nedokázali ochránit Doník Trumpa a jeho manželku. Troufám si tvrdit, že každý kdo s nimi přišel do styku byl řádně prolustrován. Tak kde k tomu přišli? Jak to že onemocněl princ Charles, Madonna, hauptlady Rážová? Tady mi něco neštymuje.
        Jo a mám dotaz, co máte furt s těma baníkovcema?

        1. Já jsem také dosti dlouho nechápal co / kdo to jsou „baníkovci“. Pak jsem pochopil. To jsou kokoti, co nesouhlasí s tím co napíše pan zrg1. Takže, nesouhlasíš, opnuješ, jsi baníkovec, (kokot). No ve Vašem případě by to muselo být – nesouhlasíš, jsi baníkovec – 3,14ča.

          1. Cheche tak pokud bude mít přesvědčivé argumenty, ať si mi tak říká. Ale pochybuji, že si to dovolí. Jináč já jsem z města, kde fc Baník škodí a velmi upřímně je nenávidím.

            1. Opava? :)

              1. Chacha Ostrava

          2. Já jsem také dosti dlouho nechápal co / kdo to jsou „baníkovci“. Pak jsem pochopil. To jsou kokoti, co nesouhlasí s tím co napíše pan zrg1.

            O nikoliv Nobody.
            Ja nemam problem s nesouhlasenim kdyz to ten dotycny oargumentuje
            Dokonce, kdyz se mnou nekdo nesouhlasi, oargumentuje to a nema problem s logickou diskusi, tak to vitam.
            Naopak, kdyz se mnou nekdo souhlasi, tak to jeste neznamena, ze NENI banikovec.

            Takovej Sysop se mnou v 90% nesouhlasi a neni to banikovec, naopak je to jeden z mala, jehoz nazory si stoji za to precist, protoze vidi veci z jine roviny a nedejboze mi muze posunout obzory nekam dal.

            Banikovci jsou lidi, kteri maji kolektivni nazory, dane pocitologii, zejmena stadnim pocitem, ze je jich hodne, cimz jsou jejich nazory ospravedlneny, podlozeny kvantitativne , nikoliv kvalitativne, svoje (dez)informace cerpaji zpravidla z jednoho a tehoz mainstreamu, protoze jsou dilem hloupi a neumi si ty informace najit a overovat z vice zdroju, dilem jsou lini, dilem jsou lepsolidi z presvedceni a uplne mala cast z nich jsou uzce vyhraneni odbornici, kteri jsou totalne ztraceni mimo svuj malinkaty obor, ve kterem se nasli, ze ktereho prysti jejich nekriticke sebevedomi a sebeobdiv a s takovymi lidmi se nema cenu bavit.

            A banikovci jim rikam proto, ze stejne jako fotbalovi rowdies se chovaji na diskusich tak, ze zacnou mavat fangli a predvadet sve ego, kdyz se jini chteji bavit.
            Takze jedina mozna definice banikovce je vyctem prvku, protoze lidi se nemeni a kdyz me nekdo diskusnimi fauly nasere dvakrat, trikrat, tak ho proste soupnu na ignore a dal se s nim nebavim.

            Banikovci jsou (spise byli): Áčko Ada Adam Adanedhel an_cek Anorex Arnold J Rimmer Behemot besny obcan Capoditutticapi
            carter Cerny Mor Cernysip CNN corona cyklista Dachsmeister DaveTheAlien De_Bill deja vu Enemy enjay
            Eric ex.lex fatdwi Flajzi foxtrot Glabra Greta Thunbergova Griffon GriffonCZ gumidos Hans-Paul hedonism.bot
            Honza777 CharlieV Ice cream Indian indianapolis Jack Daniels Jack Torrance Jan Mrcasik jenyk jerry.mysak
            Jersey jfb John P. Graver johny_r Joker Jozko k3nu kibic Kokot Ko-za Kozel Kryton Lh Lojza lola loleerd
            Losk Lukas B. LWG malleus marek28 Max original MB. merce Mirek F. misaka mjfox moussa no remorse noclaf
            Notor Opicak PanPredseda Pathy pelanj PetrD pivko PolarBear Pornoskret Pospec PSS pz100000 RMick
            RomanL rowexy Rusworm Sandstorm santini Saratoga sardik SatanOkkY semancko shane shifty sinuhet
            Skrabo SkReT Spazik starter25 Stradlin Sunmoon Sven talarich Tanguero Torm trx2010 Urza UTG
            Vanguard vasek vltava Vodotesny Kapr vonH Wildcat wondog x-f xlsxls XXE ygorek

            1. Prostě skoro všichni, co sem chodí no :)
              Miliony mrtvých v Itálii a statisíce mrtvých u nás, nutnost nejtvrdších lockdownů, jinak tady všichni zahyneme… jako by to ani nebylo v Březnu a Dubnu, kdy jsi tady takhle lhal a strašil. Tam někdy vznikli „baníkovci“.

              1. Celkem prdel, ze je tam spousta nicku od ktery sem napsali tak mozna jeden prispevek a tim to haslo a rozhodne nemeli cas a prostor se zergem polemizovat.
                Se obavam ze zerguv ignore list funguje tak, ze jakmile nekdo komukoliv k cemukoliv napíše neco co se zergovi nepozdava, tak ho tam rovnou soupne.
                Pulku zergova ignoru si ani nevybavuju ze by sem prispivali.

  2. Věcné, stručné, jasné. +1

    1. Když napíšu, že autor je kretén, je to taky k věci, stručný, a jasný, ne? To je asi jak to adorování flégra, že je to autorita. Autor to zjednodušil až tak, že si vymyslel něco, co nikdo netvrdil, tomu se říká straw-man a takovýho člověka je na místa zařadit jako „debatního zmrda“.

      Tak za prvný, nikdo tady neřekl, že je po všem. Naopak většina lidí s pár kolečkama svorně tvrdí, že rýmička tady zůstane na věky, v podobě různejch mutací a kmenů. Že počet pozitivních vyjde nad tisíc, to už si děláš ze mě píču, ne, kurva? Kdyby ti zmrdi omezili nějakým nesmyslem testování na 100 lidí týdně, tak máme vole tři pozitivní, to je, co? Pokud se testuje 100000+ denně lidí, tak pozitivních budou třeba desetitisíce. Realita je akorát taková, že to krásně ukáže situaci – DESETITISÍCE NAKAŽENEJCH VO TOM ANI NEVÍ a z celkovýho počtu pozitivních mají těžkej průběh tak <1 % a smrtnost je V PROMILE, což už bylo indikováno výzkumama v mnoha zemí v květnu. STRÁÁÁŠNÁ HRŮŮŮZA! Akorát že média a další kundy furt straší počtama nakaženejch, což je naprosto irelevantní číslo. Pyčo, bradavice má 99 % obyvatel. To je vole 10 milionů. Hróóóózná apokalypsááá, zachraň se kdo můžeš!

      Libertariánskej přístup právě je veskrze rozumnej: argument že nesmíš nikoho omezit ani na náladě je kokotina, která jde proti vší přirozenosti a samozřejmě by se dycky ustavila rozumná rovnováha. Záměrně/vědomě chodit mezi lidi dyž je někdo něčím _ZÁVAŽNÝM_ nakaženej a ví to, není košér. Chodit důvodně mezi lidi s rýmičkou a přitom se nechovat jako prase je naprosto OK a todle taky lidstvo posunulo (a bude posouvat) vpřed.

      Tady se projevuje těžká bolševická demence většiny vohnoutů, kteří (to je ta dementní část) obvykle těžce brojí proti každýmu, kdo by mohl zrovna JIM nějak byť jen teoreticky ublížit. Pokud voni dělají příkoří jinejm, je to jejich svatý právo a šak co, párkrát do roka vo nic nejde, žejo máňo. (Protože to jsou často tupý líný hovada, kteří na nic jinýho, než čumět doma nedosáhnou, takže jim omezování ostatních přijde strašně košer, protože co má kde kdo co trajdat, dyž voni si to nemůžou dovolit; asi odsud vítr vane.) V praxi je to naprostá kravina, nikdy nelze zaručit, že někdo nemá nějakou rýmičku, aniž by o tom věděl, nemluvím vůbec vo věcech jako že to sklouzává do absurdit typu na někoho se blbě podíváš, tím mu utrhuješ na cti a má právo tě na místě zdrtit? Tak přesně todle, ty hňupe, nemá s libertariánstvím NIC společnýho.

      Rovnováha, která tady byla staletí a všichni byli zvyklí, je teď naprosto neuvěřitelně vychýlená do sračel, a ty tzv. opatření a žgryndy, který je provázejí, dřív bych se smál, teď už mě jenom mrazí, kdy začnou vypravovat vlaky s dobytčákama, protože přesně tam todle dycky vede. Vůbec nic se neděje, nemocní jsou i mezi těma tzv. hvězdama samý huliči, tlustí zmrdi apod., u kterejch to bylo jasný, že to může přijít kdykoli, ale idiotbox tím furt straší, furt kraviny jako omezení zpěvu ve škole (typičo), náhodný vypínání škol i výuky (tydle a následující ročníky školy jsou odepsaný, si zabijou rok nebo dva života opakovačkama maturit atd.), jeden den kripl něco vymyslí, druhej den to popře a třetí zavede (protože Overtonovo okno)…no eště loni kdybych todle někomu řekl, co se tady bude dít, tak si poklepe na čelo, že su pošahanej.

      Dneska to tady máme, stád skoro nefunguje, ale hrabe a buzeruje vo to víc a plebs tomu eště pleská. Ptáte se, jak se dostali k moci zmrdi, co poslali na smrt desítky milionů lidí? Přesně takhle, díky čurákům, jako jste vy.

      1. To je pořád dokola. X procent nakaženejch z Y pořád vyjadřuje a) nějakou dynamiku – pokrýváme ji? b) nějakou potřebu pro Z kritickejch – máme kapacity a jak dlouho? To jsou zásadní otázky pro dynamické modelování situace. A že testy nepokrývaj všechny, to je ale chyba, která absolutní hodnotu Z nezmění. Jen to pohne s vyjádřením smrtnosti atp., ale to je nepodstatný. Politik nesmí dopustit, aby mu kolabovaly nemocnice. Švédi to zjara zkusili a málem jim padla vláda. Dneska jsou utaženější než Prymulův mokrý sen (zpěv už dávno zakázala liberální Británie).

        Libertariánskej přístup funguje jen ve specifických soc. bublinách. Drtivá většina lidí jsou ale hloupá, sobecká hovada a prasata k tomu, takže skončí automaticky u anarchie.

        Ad rýmička: To už snad ani nemá cenu po rozboru Hedonisty používat jako argument, ne? Korona je víc cevní vir než vir horních cest dýchacích (facepalm).

        1. Kdyz se ti v case meni vstupni parametry, tezko muzes smysluplne porovnavat vystupni cisla a delat z nich kvalifikovany zavery. Leda bys veril politicky reprezentaci, statni sprave a mediim.

          1. Vstupní parametry jsou v reálném světě málokdy konstantní. Poita dynamického modelování je ten blackbox podle vstupů a výstupů co nejvěrněji napodobit. Je to trochu „šarlatánství“, ale zase lepší jak nic a pak viset jako politik na kandelábru.

            1. Ne, není to „lepší než nic“. Je to nejen nicnevypovídající, ale vysloveně prolhané a zavádějící pseudo-číslo.

              Potisící: NEZNÁME-LI CELKOVÝ POČET, NEMŮŽEME URČOVAT KOLIK PROCENT Z NĚJ JE JEHO ZNÁMÝ PODÍL.

              1. Ta čísla jsou ale trvale zkreslená! A pořád stejným způsobem. Takže se dá to Z už nějak predikovat.

                1. Ta cisla jsou trvale cucana z prstu. Nemas jasny procento pozitivnich, nemas jasny procento bezpriznakovejch, nemas jasny procento tech, co zakukali na cinskou chripku (a ne treba na bouracku na motorce), nemas presny procento tech, co to uz davno prechodili jako lehci nebo tezsi chripecku (a proc), nevis, jak dlouho vydrzi imunita. Je to vypocet presnej asi jako Drakova rovnice.

                  1. Když provádíš sběr se stejnou systematickou chybou a na konci máš počet těžkých případů, který jde překvapivě ruku v ruce i s tím špatným číslem, tak z toho zákonitost vytěžíš. Co se týče imunity, tak jsem četl, že sotva 45 dní. Tady je zase problém v tom, že studií je jak nasráno, ale kvalitu maj většinou bídnou. Tady je svět trestán za systém „publikování pro publikování“.

                    1. A provadi se sber datse stejnou systematickou chybou? Nemenila se metodika nijak? Mas jistotu, ze vzorek zustava stejne reprezentativni?

                      Kdyz porad delas stejnou chybu nebo mas stejne nejany vstupni data (v podstate unknown unknown), dostanes stejne bezcenny vysledky, at skalujes, jhak skalujes.

                    2. Pořád jsou to osoby, které samy sebe (nebo okolí) považují za podezřelé. A vždycky se to u nějakých x-tisíc požadavků na odběr denně zahltí.

                    3. Hanes: I rozbité hodinky ukazují dvakrát denně správný čas. Víš co je to vůbec systematická chyba?

                2. Nejsou zkreslena pořád stejným způsobem, kde jste na tuhle šílenou blbost přišel?

                  Celkové číslo je odhadováno z počtu provedených testů, což kolísá.
                  Protože ten kdo byl včera testován negativně může být dnes pozitivní, i počet protestovaných neustále kolísá.
                  Číslo pozitivních testů také kolísá protože PCR testy mají z podstaty desítky procent false positives.

                  NIC není zkresleno „stále stejným způsobem“. Přesně naopak.

                  1. To není šílená blbost, ale pevná a nezlomná víra v sílu covidu. Bohužel podle těchto lidí se budeme dál zařizovat a chovat. Jen si radši ani nepředstavuji, co by se stalo, kdyby opravdu přišel vir, co by třeba zabil 50% všech lidí a 90% všech lidí nad 50 let. Ono se to klidně může stát a ta představa je vážně obludná. Prostě smrt, ta je špatná a tu zakážeme. To by tak ještě hrálo, aby tu lidi umírali.

                    1. To by lidi viděli že se kolem nich na to fakt umírá a všichni by asi celkem svorně zalezli a izolovali se i bez nějakých nařízení. Roušky by se asi nepoužívaly, když už by někdo vylezl, tak minimálně FFP3, masku, komplet atombordel nebo něco na ten způsob.

                      U covidu je záludná ta variabilita a nepředvídatelnost. Někdo ve své sociální bublině vidí jen neškodnou rýmičku, někteří mají „štěstí“ a vidí lidi s těžkým průběhem.

                      Jeden člověk s těžkým průběhem pak nakazí po svém návratu z nemocnice (nebo smrti) typicky několik desítek lidí ve svém okolí panickým strachem a vypadá to, že ten panický strach je i celkem nakažlivý a šíří se dále i na velké vzdálenosti třeba přes email nebo telefon. Média pak k šíření celkem i přispívají. Na to by to taky chtělo začít hledat lék, teď už je to asi horší problém než původní covid.

                    2. Já ve své skupině vidím lidi co dopadají špatně, protože COVID nemají a tím pádem to nejsou ti vyvolení. Takže můžou tiše čekat se svejma rakovinama a dalšíma smrtelnejma radostma, až se na ně po COVIDECH dostane. Času dost, napřed vyřešíme COVID. Ostatní nemoci počkaj.

                    3. Strach a panika jsou nakazlivy. To se vi uz davno. Proto taky za starých casu velitele v bitve strileli panikare bez milosti na miste. Tech bitev co se prosraly ze nekdo zacal v panice zdrhat a strhnul k tomu celou linii bylo nepočítaně.

                3. Z jakýmkoliv způsobem zkreslených čísel nelze logicky predikovat lautr nic.

                  1. Tak to zase ne. Pokud jsem schopen zjistit jaký je průběh zkreslení, nebo důvod, atd., tak z nich něco použitelného dostat mohu. Některé způsoby zkreslení jsou totiž kompenzovatelné.

                    1. Tím zkreslením ovšem myslím hromadu nesmyslných čísel, nikoliv hodnotu ovlivněnou definovaným způsobem.

            2. Pak ale mas jasne rict, ze porovnavas hrusky a jablka a vysledek ze je jen hruba aproximace. Dava ti smysl na zaklade aproximace arbitrarne ruinovat cele sektory ekonomiky?

              1. Odpovím ti úplně jednoduše: V nějaké západní zemi (nevím přesně) je něco bez omezení (tuším restaurace), ale stejně tam nikdo nechodí. Kdo tu ruinuje, vir nebo politik? Nebo si dáme po bolševicku informační embargo a podezřelé budou rovnou sbírat antonem?

                1. Budu citovat sam sebe, jo?

                  „Kdyz se ti v case meni vstupni parametry, tezko muzes smysluplne porovnavat vystupni cisla a delat z nich kvalifikovany zavery. Leda bys veril politicky reprezentaci, statni sprave a mediim.“

                  Podivej se na LziDnes. Az bude den bez nejakyho nicnerikajiciho rekordu, zjevi se asi panenka Marie. Tisice nakazenejch, miliony m,rtvejch. To a vyroky pplk. Prymuly nebo toho Flegra jsou informace, ktery lidi maji. Proto zustavaji doma.

                  1. Já tohle už dávno nečtu. Jen se kouknu ráno na Wikipedii, jestli ještě žije Doník, a na ostatní seru.

                    1. Doník, stejně jako všichni ostatní co to měli a jsou mediálně známí žijou. Bude to chtít s těma mrtvolama nějak naboostovat, řekl bych.
                      Btw. Doníka by jsi nesejmul nejspíš ani extra povedenou a neposranou dávkou novičoku, přece jen ty imperialisti to zdravotnictví nemaj zas tak špatný…

                    2. Tak třeba Doníkův kamarád na to umřel. To jsem četl na jeho Twitteru, není to tak dávno. Jinak je jasné, že tihle lidi dostanou k léčbě i to, co ani nevíme, že existuje…

                  2. Jasně. Rekordy. Vždy je nějaký nejvyšší víkendový nárůst. Nejvyšší nedělní nárůst. Největší nárůst za týden, za deset dní… Není den bez rekordu, přitom málo kdo uvažuje,jak ta čísla vznikají. Například, že den odběru není vždy dnem vyhodnocení testu.

                    Nejteplejší X. únor od roku XY a za pak je to nejteplejší březen od úplně jiného roku, atd.

      2. To be fair, tvrdila to Peková. Že virus slábne a do podzimu zmizí, panč je umělej z laborky. Čímž se historicky znemožnila, jelikož to že virus nezmizel vidí každej. Holt smůla, bejt prorokem neni zas tak jednoduchý, na časovou osu nakonec dojede každej, žejo zergu.
        Flégr, zdá se, se rovněž historicky znemožnil svým tvrzením o exponenciálním růstu a desetitisících nakažených. ne že by to klesalo, roste to, ale zatím téměř lineárně. To že se trefil s prognozou o tisícovce nakažených je fajn, ale zas tak těžká předpověď to nebyla. Nicméně vážnost prorokova trvá jen pokud se trefuje a v okamžiku kdy se sekne je ve psí. takžes e zdá že Flégr mizí ze scény a nastupují noví proroci zkázy.

        1. Ty jeho predikce jsem taky nechápal, resp. je chápal silně podmíněně (bez omezení, špatný počasí), ale on to bere hodně z pohledu svého oboru, kterým je deformován, a kde se vir chová laboratorně ideální. Podcenil sociální složku společnosti, která brání jeho plnému projevu (opatrnost, sociální segregace…).

          1. jenže někdo takovej by tím pádem měl spíš držet hubu a nebo se snažit bejt konstruktivní. né tady akorát strašit koncem světa. jako další zde, že…. k čemu ten strach je dobrej? k čemu?

            1. Tady si myslím, že jako vědec moc nevnímá, jak dopadají jeho úvahy (i vytrhávané z kontextu) na prostý lid. Tihle lidi jsou dost „mimo“, a Flégr je evidentně značně nesociální typ.

            2. aby umřelo víc lidí. Každej ti řeken, že psychická kondice je v průběhu jakýhokoliv onemocnění klíčová. Veselá mysl, půl zdraví. Vyděšení lidi maj větší šanci že něco chytnou a když už to chytnou tak na to chcípnou. Takhle prej nějak fungujou domorodý kletby. Prokletej tomu věří natolik, že doslova chcípne strachy. Pokud teda zanedbáme pravděpodobnost že mu Maitre Carrefour nebo Papa Legba rozhoděj sandál.

              1. Obviňuješ Flégra, že to dělá v rámci nějakého depopulačního plánu?

                1. Jakže je ta Hanlonova břitva? Není třeba hledat zlý úmysl tak kde jako vysvětlení stačí obyčejná hloupost? Na depopulační plán a podobný magorárny jsou tu jiný. Já na tohle nejsem.

              2. Ale houby, jak říkala má drahá, tyhle lidi, co nevylezli dlouho z výzkumáku, jsou prostě trochu jinde.

                Jinak Flegr stáhnul do omylu i mě. Na základě jeho exponeciály jsem vypočítal dobu, kdy budeme všichni nakaženi a někteří budou muset být nakaženi dvakrát současně, aby se podařilo udržet epidemii v chodu (byl to cca. únor 2021. Jenomže skutek utekl.

          2. Typickej fachidiot. Machr v oboru, ale ostatní mu uniká.

            1. Jo, to sedí. Říkaj to i lidi, co ho znaj (studenti). Ale tihle lidi jsou velice často „vyšinutí“.

        2. Jo Flégr to v tom rozhovoru podělal, ale zase se musí vzít v úvahu že mluvil o stavu bez opatření (podělal by to i tak, čistá exponenciála R by to v reálu nebyla nikdy, ale podělal by to méně :) )

          1. Jo, to je jako kdyz se budeme vsichni povinne modlit ke kravsky lebce aby mor odesel. Pokud neodejde tak je to proto, protoze se malo modlime a pokud odejde, tak je to proto ze lebka modlitby vyslysela. Slava kravske lebce!

  3. virus je parazit, takže se jim zabývá parazitolog. A larva chrostíka si lepí domečky z kamínků, takže se jimi zabývají stavaři.
    Parazitologie se viry obvykle nezabývá, mají „skutečných“ parazitů ke zkoumání dost a dost. Viry se zabývá především virologie.

    1. Porad k tomu ma bliz nez Smucler.

      1. Většina tady těch pomatenejch epidemiologů a virologů, aspoň ti, který žvaní z idiotboxu, by měla zalézt zpátky do své laborky a produkovat články, pokud to bude mít aspoň takovou úroveň, aby jim to někdo vydal. To je i na jejich obor.

        Navopak spousta lékařů z praxe, kteří za sebou mají hodně a že posbírali tituly a další je už spíš průvodní projev, má obvykle dost velkej nadhled a koleček v hlavě, aby si dokázali promyslet cost/benefit a další důležitý ukazatele, a ty je na místě poslouchat. Protože ti pak musí bojovat s píčovinama, který na ně opitici ovlivnění ekspertama seslali.

        Myslim, že lidi jako Žaloudík, co moc dobře ví, kolik stojí léčba jedné rakoviny a mají přehled, kolik lidí na co umírá, kolik jejich pacientů (a jak) umírá, dyž todle vidí, jak do toho vůbec můžou mít sílu vlézt? Typičo, tady pojí-štěnicovny mají problém vydat milion na záchranu dítěte, když léčba existuje, ale tady se vyhazujou miliardy na kraviny, co možná zachrání nějaký lidi prolezlý civilizačníama chorobama a ve věku nad hrobem? Ničí se celý generace žáků, studentů, živnostníků, podnikatelů?

        1. To je v pořádku, je to náboženství. Víceméně.

        2. Dovolím si namítnout, že spousta lékařů z praxe (dokážete sdělit, co tím přesně míníte?) ví stejný Velký Kulový (thx Marek Eben) jako lékaři ostatní, epidemiology a virology nevyjímaje.
          Proč si to troufám tvrdit?
          Protože čelí nákaze, se kterou se dosud nesetkali, takže praktické zkušenosti postrádají zcela.

          Mám v rodině žáky, studenty, živnostníky. Pozoruji je pravidelně a ničení jsem nepostřehl, dokážete mi pomoci zjistit, kde dělám chybu? Nebo si pletete celé generace se specialisty v některých odvětvích (od barmanů po organizátory velkých letních festivalů)?

          Je zajímavé, že jste správně oddělil živnostníky a podnikatele, s tím vřele souhlasím, odpovídá to mému ekonomickému názoru.

          1. No tak je schválně bedlivě sledujte a čekejte, jak dopadnou u maturit a eventuelně po nich.

            Co se týče doktorů, to jako nikdo z nich nevidí, že jsou bezdůvodně vyklizený oddělení, omezený provozy a lidi nechodí, ale přitom není nejmenší důvod, aby všechny ostatní choroby ze dne na den vymizely? Pokud to vidí, museli by být zcela splachovací, nebo zcela blbí, aby jim nedošlo, kam to vede.

            Je samozřejmě validní připomínka, že řadovej felčar nemá ponětí, kolik jeden uzdravenej stojí. Primáři a podobný šajby ovšem už docela jo. No a pak se stačí podívat, jak v prdeli je ekonomika a kolik údajně zachráněnejch je, nejnižší odhady na jednoho byly nějaký desítky milionů…

            1. – sledovat je jistě budu, nicméně bude vás výsledek za deset a více let ještě zajímat?
              – k poznámce o doktorech: máte pravdu, sestřičky objednané pacienty obvolávají a potvrzují termíny, případně i upozorňují objednané pacienty, že lékař skutečně ordinuje (zažil jsem ale v březnu a dubnu)
              – zde je nutno vrátit se k mé poznámce v úvodní větě minulého příspěvku, (co přesně míníte označením „lékaři z praxe“), nicméně po upřesnění (řadovej felčar/primáři a podobný šajby) začínám obsah množiny tušit.

  4. Zvláštní kolik lidí má najednou kamaráda, který zná někoho, kdo na COVID skoro umřel.

    1. Ja znam jenom cloveka, ktery videl batole s cernym kaslem, ktery si to prej velice uzivalo, pocita se to?

      1. Myslis staryho Vovsika, bo se mu mama uchlastala, nebo je to jeste nekdo jinej?

    2. Já teda ne. Já znám (osobně a od vidění) celkem dost lidí co covid měli, ale nejtěžší komplikace byly horečky a ztráta čichu. Nic o co by člověk stál, ostatně mě nenapadá nemoc která by byla příjemná, ale furt to bylo akorát nepříjemný a k nikomu z nich se nechodili funebráci ptát jestli by si pána nemohli přeměřit.

      1. Tak já znám jak úmrtí (Vídeň), tak těžké komplikace u člověka, co nepřešel ještě čtyřicítku…

        1. Jo, jasněže jsou. Ale naštěstí nikoho takovýho osobně neznám

          1. To nikdo nikomu nepřeje, ale já mám hodně kamarádů tady ve fakultce a musím vám říct jedno. Každej den tam někdo úmře, od roku 1991 se to tak nějak pořád nezměnilo….

            1. tak denně průměrně umře nějakejch 300 lidí

  5. Obávám se, že článek obsahuje fakta, ale míří jen na minoritní část diskutujících.

    1) Flegra mám rád, jeho knihy a skripta jsem četl, přišel mi vždy jako člověk s obrovským nadhledem. Bohžel se vrhnul do předvídání soudného dne, který se nekonal. Pokud mají být na konci září povodně a jsou v prosinci, byla předpověď špatná. Flegr do toho bušil jako hluchý do vrat a každý den psal články na téma „všichni tu chcípneme“, což se nezdá být zcela pravdivé. Teď chcípneme v listopadu. Na těch předpovědích něco je, ale pouze to, že až to jednou skončí, všichni tu nebudeme a některé z nás to pohřbí.

    Jinak se mi hroutí můj výpočet, že na přelomu ledna a února 2021 bude nutné dovážet nenakažené obyvatelstvo, nebo najít jedince, kteří chytí covid 2x najednou, abychom udrželi epidemii v chodu. Takže v tom pan doktor Flegr není sám, všichni budou nemocní někdy později, ale určitě ano.

    2) Primula podle mého názoru dokáže šíření viru podstatně omezit, bohužel se vyžívá v omezení i tam, kde nemají smysl. Zejména na jaře to dokázal, rád vyhrožuje, jak bude ješt přísnější a ještě přísnější a všechno by se mělo zavřít a to do vakcinace. Neřeší co bude s těmi, co neonemocní nebo to přežijí. Jeho cíl je zastavení epidemie a aplikace moci, kolaterál neřeší a moc si evidentně užívá.

    1. A cely ty saskarne veli narcis, ktery musi bejt u vseho a musi vsemu velet, i kdyz k tomu nema podklady.

    2. Je to psychopatické hovado. Dát takovýmu zmrdovi post ve vládě je jako poslat AL Kajdě tři vagóny plutonia.

      1. Tak teraz si ale riadne urazil………………………..Al Kajdu.

    3. Odborností mohl bejt, jak chce, ale tím žvaněním vo desetitisících mrtvejch a rychlejším než exponencilním růstu ze sebe jednak udělal naprostýho blbečka a rovněž dal v potaz i otázku své odbornosti. Myslim, že až se to za pár let přežene, chlapec to bude mít hodně těžký, protože z něj už budou mít všichni prdel.

      1. Nesleduju to pravidelně, ale mám za to, že touhle dobou už tu podle Flégra mělo být 10 000 nakažených denně a mrtvoly kam se podíváš.

    4. Aby se pak nerozjely opatření po vzoru Severní Korey a k tomu ještě trochu přitvrdit.

      Všude jsou vojáci, měří teploty a kdo má více než 37, smrkne nebo kýchne, je hned zastřelen a následně je zlikvidována jeho rodina a všichni v jeho domácnosti.

      A lidi tleskají jak jsme s tou epidemií pěkně zatočili …

      1. rovik 5.10.2020 v 23:49

        Proč hned do Asie?
        Slyšel jsem, že armádu nasadilo v rámci prosazování protiepidemiologických opatření i Švýcarsko, to je v Epropě.

        1. Armáda je nasazená i tady. Akorát jen pomáhá s drobnostmi, jako třeba ty mobilní volby a odběrová místa, ne že by něco všude hlídali a stříleli lidi na potkání.

          V Severní Korei lidi co nedodržovali karanténu zastřelili, i když tam se jednak popravuje kvůli kdejaké blbosti, jednak zprávy co odtamtud probublají nebývají vždy přesné :)

          1. rovik 6.10.2020 v 10:15

            Armáda je nasazena i tady. Ano. Nicméně ne v podobě uniformovaných hlídek v ulicích a „hranatých železných maringotek“ (thx Karel Kryl)na křižovatkách.

            Pro Behemota, kdyby šel náhodou kolem: Za přijatené považuji nasazení armády, jak je aplikováno v tuzemsku.

      2. rovik: aktuální zpravodajství o počtu nakažených čínskou chřipkou v Serverní Korei:
        1
        0
        1
        0
        1
        0
        .
        .
        .

    5. LWG 5.10.2020 v 23:11

      Instalace epidemiologa na stolec ministra zdravotnictví je zásadní chyba.
      Dovolím si to osvětlit svým oblíbeným citátem z díla Karle Michala:
      – Jak co nejradikálněji zabránit nákazám obilovin?
      — Nové nepěstovat, staré spálit.
      – Ale co budeme jíst?
      — Otázka nezněla, co budeme jíst, ale jak co nejradilálněji zabránit nákazám obilovin.

  6. No tak ja to prodelal a hlavne jsem se z toho neposral a bral to s nadhledem a humorem (“vole Mano, 14 dni volna navic”). Melo to totalne lehky prubeh a dospel jsem k zaveru ze mnohem pravdepodobneji zgebnu na silnici, na raka, nebo na zdravotni komplikace kvuli jiz 2x odlozene neakutni operaci (!) urcite ne na covid. Par mych znamych to take dostalo a vsichni v pohode, neznam nikoho s tezkym prubehem, tj. argument cislo 3 je mimo misu. Daleko vetsi skody napacha ten hype kolem nez samotna nemoc.

    Jinak docela sranda. Jako autor se mi v titulku objevuje pan domaci a ja to cele cetl a premyslel, jestli se nekam nepropadl a nebo na neho neco nespadlo, rozuzleni bylo az na konci :-)

    1. Tak tady jde spis o to, aby se nesesypalo zdravotnictvi. Vetsine lidi se stane prt, ale taky by to mohlo nabehnout na Italskej/Spanelskej scenar. Blby je, ze tomu ted veli autoritarskej magor do omezeni, kterymu veli autoritarskej narcis. Takze se delaji picoviny, furt se to meni a ve vysledku jsou z toho lidi nasrani.

      1. No tak ať naběhne, lidi si musí zvyknout, že v hromadnejch neštěstích se holt na všechny nedostane a že vagon prášků, co doochodcům potlačuje příznaky kde čeho a o pár let jim prodlouží život, fakt není automatickej poukaz na to žít do stovky.

        Pokud by se měl dlouhodobě dávat takhle extrémní prostor starejm na úkor mladejch, tak se tadle civilizace sama zničí do dvou generací. Neřikám, že máme všechny nad 50 poslat do kafilerky, to ani omylem, na druhé straně nelze je takle pozitivně diskriminovat, že to zničí následující generace. Soudní staří dycky měli dost pochopení, aby umožnili fungovat mladé generaci. Ostatně když budou další generace ve sračkách ohrožujících jejich vlastní existenci, tak staří pomřou mezi prvníma, protože na péči o ně prostě nebude.

        Ale smysl celkem dává, jak tady někdo plácnul v diskusi něco ve smyslu, že todle je hlavně zkurvená komunistická generace z padesátek, co zestárla do doochodců, a proto to tak vypadá. Že snad časem bude líp…něco takovýho, to bylo docela pěkně napsaný :)

        1. Hele, ale těm gerontům je to celé úplně u prdele. Viz ta jejich slavná doba na špacírování po obchodech. Kdykoliv jsem byl nakupovat mimo „jejich dobu“, tak sem tam nějakýho potkal. To samý v MHD, v době ranní špičky se nasrali do vozů jak je jejich zvykem a rajzovali po nejvýhodnějších akcích. Takže z jejich strany ten tlak nejde.

          Spíš tam vidím obavu vládní „elity“, aby jim nezmizela půlka elektorátu ;-)

          Jinak plně souhlasím a říkám to od začátku – společnost, která obětuje mladé na úkor starých daleko za zenitem, je opravdu nemocná. Ale rozhodně ne čínskou rýmou.

          1. ne na úkor, ve prospěch starých…

            1. Společnost, kde mladí si neváží svých předků, (starých), kteří jím jejich zem vybudovali, si nezaslouží, aby vůbec existovala.

              1. vazeni si starych nevylucuje nerespektovat chybna rozhodnuti jejich starych, opotrebenych a dezinformacemi zahlcenych mozku. Aneb, jelikoz se duchodci divaji na televizi a maji vymeteno Sorosem, mohu si jich sice vazit, ale zaroven musim v zajmu sebe (a jich take) srat na vse, co mi rikaji, nebot jsou vesmes a kolektivne pomyleni, cca v pomeru 999 pomylenych duchodcu na jednoho nepomyleneho.

  7. Osobně bych to viděl asi takto – dle mého nikdo nezpochybňuje, že se objevila virová nemoc, která může někoho poslat na lůžko, někoho do špitálu a někoho na onen svět. Otázka je, zda skutečně stojí za tak ukrutnou pozornost, že kvůli ní prakticky překopeme zavedené zvyky a chod společnosti.

    Za mě coby zcela vnějšího pozorovatele říkám že nestojí. Nemá takové ambice, aby rozvrátila zdravotnictví jak o tom panikáři prvního kalibru od jara básní. Typický příklad dnes propuštěný Pospíšil. Lehce otylý antisportovec ve čtvrtek div neumíral a po telefonu téměř psal závěť. Dneska šel domů. To má být ten smrtelný průběh? Leda hovno. Zaměřil bych veškerou pozornost na navýšení kapacit ve špitálech, a to jak lidských zdrojů, tak techniky.

    Určité riziko nákazy je NUTNÉ si připustit, protože jinak to zkrátka nejde. Že se někdo probudí za měsíc – jaká je asi pravděpodobnost? D-fens by s touto filosofií neměl už nikdy sedat za volant, protože tam ta šance na umělý spánek po nehodě je daleko vyšší.

    A perlička na závěr – hysterický idioti si vůbec nedokážou připustit, že výpadek ekonomiky se nutně projeví právě ve zdravotnictví. Kde je asi lepší zdravotní péče pro obyvatele – v Súdánu nebo ve Švýcarsku? A proč asi? Budeme dál tancovat kolem chřipky, až nebude na léčbu dnes běžně léčitelných nemocí.

    1. Já si myslím, že momentálně si omezovači nepřejí nic víc, než aby na covid konečně zkápla nějaká známá osobnost. Už to chytil kde kdo, včetně gerontů a obézů a furt nic. Akorát Zagorka na tom byla blbě, ale ta je na tom blbě už desetiletí a před sto lety by se svojí diagnozou už dávno krákorala na kúrech nebeských. Tkže jediný co zbejvá je nějakej třetí komparzista zleva v nějakým populárním seriálu kterýmu se podařilo umřít, jenže ten davy nedojme.

      1. Von někdo přijde. Pak to zavřou až do Března komplet. Myslím, že pak bude určitá sorta lidí spokojená, namátkou hedonism bot, Hanes, Monday, před 3mi měsíci ještě ZERG a další. To je jedno, že za 3 roky snížíme kvalitu všem starým bez rozdílu o 50 %. Ale „VYMÝTÍME COVID“.

        1. Hele, já věřímv roušky, distanc a hygienu. Zavírání je už velkej extrém, když se situace úplně vymkne. A stejně na něj nedojde, protože to by ekonomika už neustála.

          1. Já taky věřím v hygienu, v distanc a v roušky ani trošku, protože evidentně nikdy ničemu nepomohli. Ekonomika je Hamáčkovi s Prymulou u prdele a voličové vlády ekonomicky aktivní nejsou. Buď jseš naivní a nebo hloupej.

            1. nepomohly

            2. No vidíš, a já ty roušky zase považuju za klíčové, jenže lidi jsou prasata atd…

              1. když lidi nekašlaj, tak se kapénky nešíří ani bez roušek, pokud se nebavíme o kapénkách, tak sou pak roušky úplně na nic, protože nic jinýho zadržet neumí. takže k čemu teda jsou, když jim věříš?

                1. Lidi ale taky kýchaj, občas i bezdůvodně, a vysoké procento lidí při mluvení přirozeně prská (ještě hůř když se směje). Tolik k těm kapénkám, o které jediné tu jde.

                  1. lidi občas kýchaj a prskaj, takže všichni nosíme roušky a ty nás chráněj. Ono se sice ta vlna nijak nemění roušky neroušky, stejně tu projde jako všude jinde, roušky neroušky, ale ok. I kdyby to zachránilo jeden jedinej život, co?

                    1. Hlavně už se roušky nosej asi šet tejdnů. Že by to mělo nějakej pozitivní efekt mi teda nepřišlo. Ale hádám že rouškaři budou tvrdit že bez roušek už bysme trumfli i Flégra.

                    2. To by byli už statisíce. I když to zase ne, to už by to pak měli za sebou všichni a to by to pak zase neštymovalo…

                    3. A jak víš, že nemají roušky dopad na plochost té křivky nakažených? Nemáš pro srovnání verzi bez roušek. Já vycházím jen z obyčejnýho selskýho rozumu, kterej říká, že osoba funící, prskající, mluvící s deklem, je-li nakažená, méně mne pokropí tím, co z ní vychází, a já toho méně nainhaluju. Pokud nainhaluju méně virionů, mám větší šanci, že nebudu mít těžký průběh. Imho je to dobrý i při chřipkových epidemiích vůbec, ale musí to nosit především ti nakažení. Zákeřnost Covidu je v tom, že to nositel dost dlouho nepozná (u běžné chřipky má už nějaký projev sám v hodinách po nakažení). Tak maj dekl všichni. V sociální bublině libertariánů by se to jistě dalo řešit tak, že na sebe lidi nebudou funět a prskat, ale v obecné společnosti, která obsahuje značné procentu pitomců a prasat, se musí postupovat direktivně.

                    4. Nemáme? Proč vy fanatici furt tak lžete?

                    5. No vono v principu sou kapénky objekty o jednotkách až malejch desítkách mikrometrů a proud vzduchu to při vydechování strhává ze sliznic i při normálním dejchání, to se zdaleka neváže jenom na kašlík apod.

                      Jenže tím spíš to nezachytí nějaký pletivo s barevným potiskem, že.

          2. Ona neustojí ani tohle. Někam chodit bude takovej voser, že se na to většina lidí vykašle. Navíc nepřijedou zahraniční turisti. Zimní sportovní sezona v prdeli, Vánoční trhy v prdeli, plesová sezona v prdeli, koncerty v prdeli, silvestrovský oslavy v prdeli, hospody v prdeli, taxikáři v prdeli, ubytování v prdeli, turistika v prdeli, kina v prdeli, divadla v prdeli…

            1. To je ta ekonomika moderní západní Evropy – postavená na konzumaci služeb. Má dost zásadní slabinu – když se nekonzumuje…

              1. a na čem bys jí chtěl postavit? na vyrábění v čínském stylu? ty takhle budeš pracovat? co to meleš

                1. Konstatuju fakta. Jinak já jsem dříč:-)

                  1. děláš na pásu?

                    1. Dělám hodně a levně, tedy principiálně jako Číňan. Ale dřu jak Mongol…

                2. Jinak ta narůstající ekonomika služeb je jen nevyhnutelný důsledek narůstající efektivity výroby. Dřív dělalo 80 procent populace v zemědělství a měli co dělat, aby uživili sebe a těch zbylejch dvacet procent. Dneska na to samý stačí nějaký tři procenta populace nebo kolik. Automatgizace průmyslové výroby vzrostal natolik, že to co dřív vyráběla fabrika s pěti tisíci lidmi celý tok dneska vyrobí fabrika se stovkou lidí za měsíc. Prostě není potřeba tolik lidí do výroby jako dřív. A ty lidi se prostě musej někde upíchnout aby měli z čeho žít. No a tak holt poskytujou služby. A nic s tim nenaděláš, ledaže bys rozmláti stroje a poslal lidi na pole s motykama a srpama a nebo aby v manufakturách a dílnách ručně šili boty a kovali ty srpy a motyky.

                  1. No ne počkej, ty mu to takhle zadarmo rovnou řekneš? To si zkazil všecku srandu, se s tim mohl ještě trošku poprat :)

                    1. Nojo, sorry. Kaju se. Za trest si nedám večer pivo.

                  2. shane: to je velmi zavádějící. Ekonomika služeb rozhodně nevznikla jako reakce na zefektivňování výroby – vznikla jako reakce na fyzický outsourcing výroby do 3. světa.

                    I dnes by bylo hodně míst ve výrobě, kdyby ovšem existovala ta výroba. On totiž robot není samospasitelný ale většinou dost blbý – např. frčí historka, jak na výrobní lince s velkou slávou nainstalovali robotickou manipulační paži… Ke které ovšem musí stát chlap, který jí rovná materiál do správné pozice aby to robotická paže dokázala uchopit.

                    1. Ona ta výroba v západním světě posledních 20 let zase tak moc netáhne. Proč by taky tupá manuální práce měla naplňovat většinu společnosti.

                    2. Ale táhne. V USA redneckové makají s roboty v autmobilkách, u nás mydlí u pásů v Hjondé, Boleslavi, Kvasinách a ve skladech Amazonu, na liberecku desítky malých manufaktur robotizovaných dílen atd.

                      Je dost lidí, pro které je výroba ideální – buď protože mají všeho dost a práce, u které nemusí moc myslet, jim vyhovuje (např. protože dělají dálkově školu a potřebují přežít), nebo protože na nic lepšího nemají.

                      Dnes totiž výroba není stejná, jako před těmi 60 lety.

                      Jediný problém je, že se Evropa výroby cíleně zbavuje protože fyzický svět je fuj, fyzická výroba něčeho hmatatelného je ultrafuj, budoucnost je ve virtuálních leštěných prdech. Nejprve outsourcing, dnes Green New Deal a v jeho čele naprosto výslovně a cíleně požadovaná „deindustrializace“…

              2. nojo, to je furt samá zábava a volnej čas. To naši předkové, ti dřeli od pondělka do soboty na poli nebo ve fabrice a v neděli šli akorát do kostela, těm by se to nestalo.
                jestli sis nevšim, tak se dost brutálně propadá i výrobní sektor, protože nejsou kupci. Což je pro nás obzvlášť průser, protože ČR je v přepočtu na hlavu jedna z nejprůmyslovějších zemí Evropy. Oni maj dokonce problémy i výrobci paliv, protože neni poptávka, momentálně hlavně po leteckym petroleji, takže vůbec nevědí co s ním a přemejšlí jak ho konvetovat na něco prodejnějšího.

                1. Tak zase se otvírá nové odvětví – rozvozy všeho možnýho. To má teď boom, ale nejsou lidi. IT – těžce zadejchává pod virtualizační poptávkou atp.

                  1. Takže rozvozy, to je ta ekonomika, co to tady potáhne? Ty fetuješ?

                    1. No jsou to nové služby, do kterých se mohou transformovat některé stávající. Mluvím o té vnitřní spotřebě, protože propad výrobního sektoru je o exportu, a s tím těžko něco uděláš, i kdybys vir rozehnal vodkou a traktorem (nebo co to doporučoval Lukašenko).

                    2. Jenže tohle ten výpadek nenahradí. Pár lidí půjde točit volantem, jenže ten propad ekonomiky se bude týkat statisíců lidí. Zatim to drží kurzarbeit, jenže ten nebude trvat věčně. V době jarního lockdownu vzrostl obrat eshopů o 30 procent. To neni málo. Jenže je to furt jen zlomek normální spotřeby. A vona taková hospoda na přímejch a nepřímejch daních generovala celkem slušný příjmy do rozpočtu. když ji majitel zavře a všichni zaměstnanci i s majitelem půjdou nakrásně točit volantem, tak ten výpadek prostě nenaženou.

                    3. No nedovolil bych si považovat hospody za nějaké těžiště ekonomiky, spíš to byly černé díry daňové povinnosti. Jejich zavření je imho nula nula nic, z pohledu globálu. Byl zde nadnesen mnohem důležitější markant, a to je celková poptávka. Nestaví se, neopravuje se – to je mnohem větší problém. Taky bych řekl, že se vláda bude snažit omezit tyhle věci až jako poslední, ale ono je to venkoncem nanic, protože na nižší úrovni se prostě všechno odkládá tak jako tak. To je vidět všude – necháme to na jaro, léto 2021, až jak bude.

                  2. jo, to běž říct pinglům ať se rekvalifikujou na kodéry.

                    1. V pohodě! Dneska leccos zvládne fakt i pingl, možná i servírka :-))

                    2. hele a ty zvládneš dělat pingla? jen se ptám :)

                    3. tvrdej chleba, pinglování. Furt na nohou a nezastavíš se. Nebo zastavíš, ale zase hovno vyděláš, protože to znamená že nejsou hosti. Já teda dělal akorát v Mekáči, ale nějakou představu mi to dalo.

                    4. Já to znám dobře, ale tady AFK by mi to mohl nějak přiblížit, tu svojí představu :)

                    5. Jo, to by mohla bejt legrace. Já to chci taky vědět. Hanes, nenapínej nás.

                    6. No to nevím, ale vím, že na základní kodéřinu stačí umět číst a psát.

                    7. Hanes: Ale jistě, že stačí. Podle toho to taky pak vypadá.

                    8. To dneska už skoro nikdo neřeší.

                    9. Hanes: A znovu – podle toho to taky vypadá.

                2. Ti hlavně umírali v 50ti a polovina dětí se nedožila puberty. Navíc maj za sebou pár světovejch válek. Ti by si teď akorát tak klepali na čelo, co jsme za magory, že si svoje pracně vydřený krásný roky sami takhle zeserem…

                  1. tojo. když jsem čet jaký to bylo na domácí frontě za války – bída, hlad, ale společenskej život jen bujel a šukala se první liga. Člověk je tvor společenský, potřebuje kontakt s lidma. Zvlášť když je všivá doba, tak lidi čerpaj naději a sílu ze sebe navzájem.
                    A dneska? Už ani na ty ženský člověk nemůže čumět panč maj hadry na hlavě jak někde v Kábulu.

                    1. Hm. A bude hůř, zima, kabáty a kochačka je v prdeli.

                    2. Zase někdy s tím opravdu vypadají elengantně jako „perské princezny“ z 1000 a 1 noci, jak řekl jistý akademik než byl donucen k soudružské sebekritice a možná vyhazovu.

                    3. Kolikrát je prdel mnohem zajímavější než ksicht, když to řeknu ošklivě. Pro mě teda zima horší turbanu.

                    4. Chtělo by to zpátky konec šedesátek.
                      Ty překrásné, načesané holky v ultra-minisukních. A ty ostatní, co měly soudnost, nebo kterým to někdo řekl, že jim mini prostě nesluší, ty prostě chodily v džínách. Nedalo se potkat „malý pívo“, s krátkýma tlustýma nohama a narvané v minisukni.
                      Úplně všechny – i ty zmalované, věčně nafrněné bítlsačky, nebo hrozně fajn hipky.
                      Když mě ségra o letních prázdninách mezi ty druhý vzala, s sebou na plovárnu, týden jsem z toho nespal :D Já vím, že už se to nemůže zopakovat, protože lidi jsou jinde. Ale bylo to překrásný a v hodně filmech je to i vidět..

                    5. Jo, jo. Jestli se sem ještě podiváte, koukněte na jedno krátký video:
                      https://www.topcz.net/proc-sedesatych-letech-nechodili-do-fitka/

            2. je to v prdeli komplet no…

              1. to mi připomnělo:
                Jde cestovatel jihoamerickou džunglí a obklíčí ho domorodci. On na ně kouká, vidí ty napražené oštěpy a šípy, povzdechne si a povídá:
                „Jo, tak teď jsem v prdeli!“
                Najednou se vedle něj objeví anděl a říká mu: „Ne, nejsi. Seber ten velký kámen a vší silou s ním prašti do hlavy jejich náčelníka.“
                Cestovatel to udělá, náčelník padne mrtev na zem a anděl povídá: „Teď jsi teprve v prdeli!“

                1. :-D

                  Hrbatej jde takhle vožralej z hospody a zkrátí si to přes hřbitov. Najednou se zjeví duch a hromový hlas říká – máš hrb? On na to – ano, mám, posranej strachy. A duch – dej ho sem! A hrb pryč. Druhej den to říká zase na pivku a beznohej říká – ty jo, to by mohlo pomoct i mě. Tak se tam večer taky vydá, chodí kolem hrobů a tu najednou duch a – Máš hrb?! A beznohej – no to nemám, ale.. a Duch – Tak tady ho máš!

                  1. To je jak s tou kouzelnou studánkou. Vleze tam hluchej, vyleze a křičí „já slyším!“
                    Vleze tam, slepej, vyleze a volá „Lidičky, já vidím!“
                    Vjede tam chlápek na invalidním vozejku, vyjede ven a raduje se „Senza, mám nový galusky!“

                    1. Jak s tou Zlatou rybkou. Týpek jí chytne a ona, že mu splní jakýkoliv přání, klasika. A on, no já bych chtěl čůrat pravý šampaňský. Rybka pleskne ploutví a staniž se. Týpek to zkusí a vono fakt, tak celej šťastnej letí domů a huláká – Máňo, Máňo, připrav dvě skleničky na šampaňský…pak se zamyslí a zařve – vlastně jen jednu. Ty budeš pít z flašky :)

      2. Ctvrtnicek zklamal, takova prilezitost a on si z toho este dela prdel

        1. v sobotu je 10.10.2020. To je tak krásný datum do učebnic. Zvedne někdo hozenou rukavici? Miloši? Andreji?

          1. Andrejovi už někdo napsal prosbu aby v toto krásné datum buď odstoupil nebo zemřel :)

            1. :-)))) to je sci-fi

            2. Vzhledem k tomu, že analytici už reálně vyhrožují že příští premiér bude buď Babiš, nebo Bartoš… Kdyby opravdu reálně došlo na toto dilema, nejen v chorých myslích novinářů jejichž predikce nikdy nevyjdou, přidal bych se na mondayovu stranu.

              1. Další vzestup strany Pirátů v kajských volbách mě vyloženě znechutil. Lidi asi těm komunistům sedaji na lep znova.

              2. No a Vy vidíte nějakou jinou reálnou alternativu? Buď budou ve vládě Piráti nebo ANO. To je tak na 95%. Bartoš nebo Babiš je tak na 65%.

              3. Tak Babiš má obrovský problém – vycucal a zničil všechny svoje koaliční partnery a nikdo soudnej už s ním do koaly nepůjde. Takže mu reálně hrozí Paroubkovo vítězství kdy Jyrka sice poměrně s přehledem vyhrál, ale vládu nesestavil, protože s ním nikdo nechtěl kamarádit. On Babiše sice Zeman premiérem jmenuje, ale vláda bez podpory parlamentu je Andymu dost naprd.

                1. @shane
                  to že Babišovi a „Koblihám“ chcípne koza je jedna věc a druhá věc je, co přijde místo Babiše. Jo kdyby byla vidět nějaká reálná síla, která má už těch socialistickejch regulí po krk, tak je to jiná.
                  Ale když je tam jeden magor vedle druhýho, tak se taky může stát, že komunistickej devizovej příslib nahradí grýndýlovej uhlíkovej příslib a kdo bude hodnej, bude moci jednou za 5 let sdíleným elektromobilem na Balt. A my budem vzpomínat, jaký to bylo supr, když Bába šel „jenom“ po živnostnících.

      3. Podle https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Amrt%C3%AD_v_roce_2020 umírá v průměru 13 až 14 známých osobností za měsíc (ano, je nutno si říct co je známá osobnost, ale vyjděme pro odhad z kritérií pro zahrnutí v tom seznamu).
        V celé populaci ČR vychází měsíčně kolem 9000 až 10000 smrtí, t.j. 1 mrtvá osobnost na cca 700 „obyčejných“ mrtvol.

        Pokud máme 10 mrtvol na covid denně, statisticky vychází šance na umření známé osobnosti na covid za daný den cca 1.4%.

        Dlouhodobě to vychází že na každých 500 covid mrtvol je 50% šance že mezi těmi 500 bude alespoň jedna osobnost.

        Za předpokladu že šance na nakažení, uzdravení a smrt jsou u osobností plusminus stejné jako u prostého lidu.

        Možná si na mrtvou osobnost na covid budeme muset počkat o něco déle …

        1. Jsou nějaký vypsaný kurzy? Třeba by se na tom dalo aspoň něco trhnout. Teď teda umřel Limonádový Fiala. Ale prošvih šanci a nezodpovědně umřel sešlostí věkem.

    2. Len k tomu Švajc vs Sudán – ak nemáš prachy tak aj vo Švajci zakukáš na nejakú banalitu.

  8. Rozhodne nechci nikomu vrat pravo na blaboleni, lec doporucuju se nejprve na diskutovane tema se trochu vzdelat. Staci rozumne napsany popularne vedecky clanek.

    https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2020/cislo-6/paradoxy-infekce-zpusobene-sar-cov-2.html

    Sam jsem variantu A) mel. Varianta B je vzacna, varianta C je vyhra ve sportce s ponekud nechtenou cenou.

    Sourki tedy urcity vyznam maji, anzto snizuji mnozstvi expozice virem a tedy pravdepodobnost varianty B.

    Saseni s lockdowny uz ne, babisuv nouzovy stav za ucelem kradeni na zakazkach bez vyberka tuplem ne.

    Rousky jsou zastupny problem, v realu to v MHD ci na poste pomuze. Ale neprecenoval bych to, obecne na to stejne vseci serou, vcetne me. Do metra bych si to ale na hubu nasadil.

    1. Ono to pomůže aspoň proti bakteriím. Jsou větší než viry. Proto to koneckonců nosí ti chirurgové. Aby pacošovi neprskli stafylokok nebo streptokok do rány.

      1. Já to měl dneska na ksichtě půl dne (lítám preventivně po doktorech než to všechno zase zavřou). Ne v kuse, jen na různý přejezdy a v čekárnách. A málem jsem se poblil a půlku toho času se mi motala makovice. Sice mírně ale přece. Připadal jsem si jak po vopici. Děkuju pěkně za ty dary

        1. shane 6.10.2020 v 0:01

          Zajímavá zkušenost.
          Pro srovnání: cesta vlakem a metrem mi trvá skoro čtyři hodiny. Zatím jsem vámi popisované příznaky nezaznamenal, a že je vlak (rychlík z Brno – Praha) v neděli večer opravdu „našlapaný“.

          1. A nemohlo by to bejt tím že každej člověk je jinej? Já vím, je to trochu kacířská myšlenka, ale co když přece jen nejsem stejnej jako Ygorek?

            1. shane 6.10.2020 v 15:35

              Ano, mohlo. Přesně to totiž znamenají slova „Pro srovnání:“ uvozující můj příklad.
              Pokud jste to nepochopil, rozhodně nejste stejnej jako Ygorek, ale raději se tím nechlubte.

              K napsání vcelku bezvýznamného příspěvku z 6.10.2020 v 15:53 mě ponoukl dojem, že se ve zdejších diskusích sešlo vcelku hodně značně choulostivých jedinců. Ti, co dokáží naložit náklaďák cementu v protiplynové masce, jsou čestnou výjimkou.

        2. To je interesantni, ja si onehda prostridal na xichte 4 FFP2 respiratory a nic z toho se mi nedelo. A to jsem astmatik a alergik, takze bych k tomu mel mit vetsi sklony. Asi neco delas blbe, nebo je s tebou neco blbe. Nebo to ja a ygor nosime blbe :D

          1. Mě se dělalo v autě blbě už jako malýmu. V dospělosti to přestalo, ale je klidně možný že se to v souvislosti s jistým nedostatkem kyslíku zase trochu vrací.

        3. Ty respirátory, co rozesílala pošta, zevnitř tak strašně smrdí, že to není možný nosit déle. Nechal jsem si to jen na práci – na tu chvilku proti prachu, když něco prašnějšího brousím, jako v létě starou barvu z lavičky.

          1. servisdok 6.10.2020 v 15:43

            Ty roušky, co distrubuovala pošta, byly kouzelné. Kéž by jejich moc dokázala přerazit pracky, které podepsaly objednávku.
            Dva kusy z jednoho balíčku byly nefunkční při rozbalení (odpadlé gumičky), další dva kusy se rozpadly při pokusu o nasazení. Zbytek jsem nezkoumal.

        4. Chyba ti trening, dnes som v tom bol osem hodin v kuse s jednou prestavkou na kavu. Na nohach, motal som sa okolo stroja.

          1. Mě neska kolega pučil nějakej čínskej FFP2, pže u dveří s kamenným výrazem a nataženou rukou důležitě prudil nějakej dědek skrz nějaký vodznaky a náhubky (takovej ten typ, co bude za půl roku stejně důležitě u transportu kontrolovat, že lidi mají jen jedno zavazadlo a netlačí se). Tydle píčoviny nenosím, tak sem si řikal, že to zkusím, no, sem tam na návštěvě, tak co se dá dělat.

            Už na schodech sem to hodil dopyče, pže sem akutně neviděl na cestu a neměl zájem si rozbít držku, nebo se i zabít. Přemejšlím, esli jako otevřeně přechází na to, nás všechny povraždit, aby mohli vykázat čárky, že rýmička cajk?

            1. Behemot: ty jsi, co se pamatuji, nosil PCHOJ M10 a chlubil se tu, že jsi v ní i stěhoval po schodišti. Pardon, ale pokud chceš tvrdit, že rouška/respirátor omezuje výhled více než M10, tak je to ještě vyšší level latiny než že jsem já vytáhl tááááááákovéhleho sumce.

              1. nemám stěrače ty vole blbej

    2. vasek: zajímavý článek. A když jsem na začátku toho všeho psal, že na koncentraci virů záleží průběh nemoci, všichni prskali jak zběsilí. I lékař, který se jal můj článek komentovat, měl tohle jako jednu z mála faktických výhrad.

      A nakonec to tak vážně bude. Odkazovaný článek ve Vesmíru je totiž už asi 2. nebo 3. zdroj, kde jsem tutéž informaci zachytil za poslední týden.

  9. Skoro to vypadá, jakoby na pana domácího někdo udělal bububu. A proto je tu tenhle článek. Jiný důvod mě nenapadá.

    1. dfens zveřejní skoro všechno co mu kdo pošle. Snad s vyjímkou cykloagitace.

      1. Článek je publikován pod D-FENS, ale podepsán je jako Honza.

        Napsal ho pan domácí, nebo ho napsal někdo jiný a pan domácí ho (omylem? naschvál?) publikoval pod sebou místo „anonymního autora“?

        1. jo aha, tak to nepsal….

      2. No to jo, ale tohle dle všeho napsal sám.

        1. Tak si to přečtěte ještě jednou a pořádně. Tímhle stylem by D-F opravdu nepíše.

          1. Jo, tohle sem svým „rychločtením“ nerozluštil. Máte pravdu, to není DF. Já to fakt jen přejel fofrem…

          2. Přiznám se, že jsem to napoprvé taky jen proletěl „vocogo“ a odlišného stylu jsem si nevšiml.
            Díte pravdu, toto není styl pana domácího. Ale proto, že je tento web jaký je, tak není větší problém v tom, že to pan domácí „veme na sebe“. Už na sebe vzal horší hovadiny. Je dobře, že tento web funguje, jak funguje.
            Sami se poohlédněte, kde jinde by nás nechali psát takhle, jako tady.

            1. Sami se poohlédněte, kde jinde by nás nechali psát takhle, jako tady.
              na dvere vod verejnyho hajzlu zevitr tam zatim muzes psat co chces :-)))))

    2. Škoda, no, chvilku to vypadalo, že D-Fens dostal konečně rozum :-P

      1. Já se spíš obával, jestli neutrpěl nějakou zásadní duševní újmu. Pak mi došlo, že pod svým jménem občas publikuje i články jiných autorů, podíval se úplně dolů na podpis a ulevilo se mi, že pan domácí je stále v pořádku.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017