Slavík se nažral a koza zůstala celá - zpět na článek

Počet komentářů: 71

  1. Přitom by stačilo prostě Ortela vyrazit za nenávistné texty, napojení na nácky, nebo co já vím, čím se vlastně provinil. Když je to soukromá anketa, může to každému být u prdele a mělo by to aspoň nějakou logiku i argumentaci.

    1. Nebo by se Ortel mohl zachovat jako chlap a vyžádat si vyřazení z nominace, když tou anketou tak pohrdá, že si ani nepřišel převzít cenu.

      1. Ortel to udělal dobře. Vytěžil z toho maximum.

  2. Snad si z toho hudebni fanousci vezmou ponauceni a pristi rok zorganizuji nejakou tu facebookovou skupinu ve prospech Mistra, Chinaski, nebo Lucky Bile. Bylo by fajn vyzvat verejnost, aby pro zaslouzile umelce hlasovali z vice telefonu a presvedcili k tomu i sve pratele a pribuzne. Musime prece udelat vsechno pro to, nevyhrál te zly Ortel, ze. :-)

    1. Chinaski budou příští rok vyřazeni za propagaci Číny.

      1. A přespříští rok za propagaci lyží.

        1. Jako dobrý, ale Chinaski se jmenujou podle chlapa. Resp. literární postavy.

          1. Kdyby se domákli Bukowskího, diskvalifikují je doživotně.

      2. Když propagace Číny, tak jedině tahle! :) https://www.youtube.com/watch?v=v-1CrD6Z_Wc

  3. Nechci ze sebe dělat znalce Všehomíra, ale máte někdo doma koupenou současnou českou muziku? Přiznám se, že já jsem skončil s Kabátem kazetou Má ji motorovou, Orlík Demise, Střihavka Motorband Made in Germany, Arakain a pár dalších. Koncert Rammstein v Edenu byl mazec, mám lupen na van Dyka asi seženu i na Timmyho Trumpetu do Brna, Vizovice rulez… Poslouchám skoro všechno krom country a Evy a Vaška. Nejsem vybíravý, ale nejsem schopen si vybavit českou kapelu kterou bych chtěl v autě poslouchat.

    1. Z těch kapel, co jste napsal, rozhodně nevyplývá že byste poslouchal všechno. Ostatně lidi, co říkají, že poslouchají „všechno“ nemám rád, protože jejich všechno je maximálně tak to co hrají na rádiu impulsu.
      Ale, proč se vám nelíbí třeba Sto zvířat, ty si stále drží svoji laťku. Wohnouti, je taková klasika. Klus na zajímavou hudbu. Kapela Para je moc zajímavá, ačkoliv ta zakomponovává asi tak maximální množství rapu, co jsem ještě schopen zkousnout. Ale já nejsem reprezentativní příklad. Protože já nemám příliš široký hudební rozhled.

      1. Taková Zvlášný Škola je taky dobrá sranda. Sice dokolečka tři akordy, ale texty mají dobrý.
        A je s nima sranda. Kdysi na koncertě se jim basák o přestávce tak zlil, že musel hrát v leže. Po pár dalších panákách už mu tu kytaru museli odpojit od zesíku, to mu ale nevadilo a mlátil do toho furt :)

    2. Tak nějak podobně. V autě poslouchám starší alba Kabátů, 3 sestry, Alkehol a Kryštof. Nic dalšího z české produkce se mi nelíbí, ani ti Wohnouti…

    3. máte někdo doma koupenou současnou českou muziku?

      Ano. Neboť Sprituál Kvintet stále hraje.

      1. Obcas jsem potkaval Vancuru, dokud jsem do Mirochova jezdil do lesa na prochazky. Ale co tam zplanyrovali bejvalou PS posadku, tak uz to tam bylo nejaky vymeneny. I ta kapela je bohuzel hodne vymenena, chodil jsem na ne v 80. letech a taxi je radeji necham v hlave tak, jaxi je pamatuju.

    4. Master’s Hammer, Umbrtka, Stíny plamenů, Trollech, War for War, Kachna a Zodiac…

      1. A hele, starej známej :) Byl jsi na koncertě? Někde se mi tu válí ještě Asurových 1000 bombs, nebo jak se to jmenuje.

        1. Líbí se mi příběhy lidu
          které k nám hovoří z formaldehydu.

          Nj, máme pár dobrých kapel, akorát nejedou na Impulsu no.

        2. Byl. Chraptěl jsem ještě v neděli :-)

      2. Ne každej vzpomene War for War – důlní metal, kdo jiný něco takového dělá? A ještě bych připomněla Quercus, taktéž od Morbivoda.

        1. A jo, Quercus, pravda. Prostě veškerá morbivodní musika (a morbivodní potrubí :-)

    5. Jistěže mám, Bucinatores počínaje (nejsem si jist, zda je AG flek ještě naživu), Žáhou konče.
      Záleží ovšem na kritériích – například Amsterdam Beyond česká muzika je, nebo není?

    6. Traband;-)

    7. Asonance.

    8. Moje poslední CD vůbec je od Mandrage – Hledá se žena i s tričkem, za 200,-Kč z doby kdy je znali jen vesnických čochů a jsem hrdej, že jsem je tenkrát podpořil a moje peníze pomohli k tomu aby se dostali nahoru.

      Moje další CD-čko bude asi Tereza Kerndlová, protože na předsudky seru a ta její Presumpce neviny je proti uřvaným krávám pěkná, poslouchatelná, s hlubokou hudbou a zpívá s velkým rozsahem frekvencí svého hlasu.

      hudbu do auta mám v MP3, takže to snese několik stovek hodin hudby. A poslouchat v autě Morčata na útěku, je asi nejlepší oderagovávačka na nervy. Všechny jejich písničky jsou více či méně skvělý.

      Přikláním se k tomu, že Ortel to vyhrál na plné čáře a do piče se slavíkem, protože pravda a láska musí přece zvítězit nad lží a nenávistí.

    9. Co je to současná česká muzika? Letošní alba nebo porevoluční tvorba?
      Mám samozřejmě Wohnouty, mám všechna alba Horkýže slíže až do 54 dole hlavou, mám třeba Insaniu (jo, tu českou).

      Ale od mala jsem poslouchal třeba Janka Ledeckyho, později třeba Tatabojs, Pražský výběr, Traband, BSP, Kapriola byla zajímavá. Snažil jsem se hledat především původní českou tvorbu, takže člověk občas zabrousil do dávných časů, kdy mezi tunami českých textů zpívaných na imperialistické melodie v podání Neckáře, Vondráčkové, Bobka, Gotta a v podstatě skoro všech ostatních, vznikaly projekty jako Progres 2, i ten Olympic občas něco originálního vytvořil.

      Ale i tak prostě zahraniční hudba vždycky převažovala, protože je občas výhodou, když nerozumím textu. Tudíž Queeni po hudební stránce a s nimi spousty dalších „klasiku“. Pak zejména SOAD a Zdob si Zdub. Prostě nejde tvrdit, že by současná česká hudba byla nekvalitni. Nekvalitní se pouští v rádiích, kvalitu si musí člověk prostě najít. Ale je a vyrovná se zahraniční tvorbě.

      1. Jen poznámka ke všem těm výčtům:
        Svého času jsem zažil nečekaný a příjemný kulturní šok, když pódium konečně vyklidil Wohnout a „rozbalil“ to NPSDB.
        (Před Wohnoutem tehdy hrálo -123 minut, pro úplnost.)

      2. I v tom rádiu se daj chytit kvalitní věci. Jen holt člověk nesmí lovit na Evropě 2 nebo na Impulsu.
        U zahraniční muziky je nerozumění textu často jedinej důvod proč se to dá poslouchat. Protože ty texty jsou kolikrát tak idiotský, až se chce brečet. Česká hudba v tomhle neni v průměru o nic horší, akorát jim holt všichni rozumíme. Teda spoň slovům. Se smyslem textu už je to občas horší.

    10. šmarjá pepa: V autě se dobře poslouchá Mozart. On se poslouchá dobře v podstatě při čemkoliv.

      1. ex.lex 5.12.2017 13:44
        Jistě, Mozart se poslouchá dobře v autě, pakliže toto stojí.
        Odhaduji, že aut, ve kterých se poslouchá dobře Mozart za jízdy, je v ČR jen pár kusů.

  4. Pozitivní je, že se i díky těmto kauzám začala o Českého slavíka zajímat i mladší generace a konečně půjdou do háje ti normalizační mafiálni sdružení okolo OSA a jejich vybírání výpalného po miliardách.
    A pokud se někdo zaštiťuje českým národem, tedy i mnou, tak to podle mě nelze omlouvat tím že je to soukromá firma a může si dělat co chce. Ať si to nazve třeba Slavík mattoni a pak má právo si to zmršit podle svého. Ale dokud se to jmenuje Český slavík a vydává se to za celonárodní soutěž o nejpopulárnější české umělce, tak do toho češi mají co kecet, a ne že ne.

    Celkově mě potěšilo, že Morčata na útěku předběhly Bratry mahagony, Žlutého Hejmu, Pražský výtěr, kapelu Tomáše Fluse, kapelu Michala „cocacoly“ Davida, ale překvapivě i řadu legendárních kapel jako Vypsaná fixa, Visací zámek, Tata bojs, dokonce i Monkey bussines.

    A co mě dostalo nejvíc, čtvrt století neexistující kapela Orlík byla na 25. místě kousek pod Třemi sestrami a Čechomorem.

    1. Kéž byste měl pravdu :-) já myslím, že to dopadne úplně jinak. Třeba se OSA modernizuje a v roce 2025 bude všechen obsah pod „OSA“ online dostupný. Samozřejmě jen jednorázově a na sken občanky, ale bude po argumentech.

      Všichni pěkně budeme platit OSA dál. Když to funguje už odjakživa, bude to správně. Mně by třeba zajímalo, jak velký podíl dává OSA Spotify třeba za Wohnouty, co poslouchám. Jinde poslední dobou už hudbu neposlouchám, takže mi autorské poplatky za všechno jdou OSA, ale druhou stranou platím Spotify? Nemělo by teda OSA platit prakticky všechno, co jim dám, Spotify?

      1. Tipuju, ze OSA dostane jeste vice pravomoci. Budeme platit poplatek i ze sracaku, protoze by na nej nekdo mohl treba pred vytrenim prdele napsat par not.

      2. Docela by mě zajímalo, kam šly peníze, které se v devadesátkách plošně platily za superhity ve všech větších diskotékách. Zajímalo by mě, kolik peněz prostřednictvím Intergramu dostala z ČR třeba Madonna, DJ Bobo, Dr.Alban a dalších X desítek hvězdiček, jejichž hity v začátku devadesátek diskotékám vládly.
        Vsadím obě svoje ruce, že nikdo v zahraničí neviděl ani cent.

        1. A já bych zase řek že jo. Oni agenti těch hvězd zas takový vořezávátka nejsou a když už náhodou dělaj charitu, tak jenom proto, aby z toho něco vytřískali. Spíš je otázka, nakolik se dařilo z těch diskoték vůbec něco vyrazit.

  5. Mě naposled pobavil J. X. Doležal, který se pro změnu stejným stylem neváhal navézt do Kabátů. Jestli bere texty Kabátů vážně a chce tvrdit, že zrovna jemu, který se během posledních třiceti let vyskytl snad u všeho, co se tu odehrálo, se dařilo jejich produkci vyhýbat (o označení za metalovou kapelu nemluvě), tak to s tou jeho příslovečnou vyhuleností bude asi ještě horší, než se říká :)

    1. dfensi, tady ten generator nahodných slov „deviljack“ je nějakej rozbitej.

  6. Hudební skupina Tap Tap jsou Jedličkáři, kolo je myšleno patrně jako odkaz na invalidní vozík.

    1. Ta písnička je taková agitační, ale ještě v přijatelných mezích a špatná není. Jinak ano, tam jde o kolo jako o kompenzační pomůcku pro postiženého, ne o cyklistiku.

      1. chce se mi z ní blít.

      2. Písnička je sprostá – ono na „kolo je kolo“ dát argument „blbec je blbec“…

    2. Mě tam rozčiluje ten dobře propečenej steak. Tisíc lidí – tisíc chutí, ale já jako příznivec varianty rare nebo medium rare tomu nerozumím.

  7. Eurouvedomely Mestapak:
    Já jsem to pochopil tak, že šlo o případ, kdy polojedličkář, který se do městského autobusu snažil dostat dětské kolo pomocí kterého se pohyboval (vzhledem k výšce cca 80 cm) a řidič ho vyhodil, že má jezdit na kriplkáře, se kterou by ho do autobusu pustil.
    Prostě jeden narazil na blbce, a umělecká sekce pražské lumpenkavárny se z toho tak dlouho v noci pomočovala, až musela vyplodit hudební video jako jakýsi způsob osobní katarze a psychoterapie v jednom. Sice ho považuju za docela slušný, ale motivaci jejich autorů nikoliv.

    A zneužívání chudáků postižených, toutéž lumpenkavárnou k předvolební podpoře Knížete, jehož vláda TOP09 skrouhla postiženým a invalidům dotace, podpory a příspěvky, to už je totální chucpe:
    https://www.youtube.com/watch?v=Gl9gzzUHHIQ

    1. ne – snažil se do autobusu dostat s jízdním kolem, které ale, protože na to má průkaz, je dle něj ne jízdní kolo, ale „kompenzační pomůcka“. Argumentoval při tom tím, že je sice malej, ale má „stejný práva“ (k tomu, aby si vymohl práva větší, než mají ti větší). Dále citoval z přepravního řádu, že se kolo považuje za invalidní vozík, neboť je s ním „svými rozměry srovnatelné“. Mám sice dost sociální cítění (vysoké EQ), ale v tomto bych byl na straně řidiče, dle kterého je prostě jízdní kolo jízdním kolem (a proto do autobusu, je-li to tak dáno, nesmí). Písnička je bezesporu agitací, s útoky na řidiče „at hominem“ (na „kolo je kolo“ argument „blbec je blbec“ – není až tak divu, že se dle písničky dočkal odpovědi „vrať se ke Sněhurce“ – ač je to taky neslušnost, a drsná – ale „jak se do lesa volá“…). Proto písničku považuji za neslušnou (i když ten klip se mi líbí – Xindl X jako řidič je „kouzelnej“ :-))

      1. Písníčka / klip je agitace za tělesně postižený – oni při narození dostali jinak rozdaný karty než většina zdravých lidí, takže potřebují od okolí trochu pomoci / vyjít vstříc, aby mohli dělat to, co ostatní. Považovat písničku za propagaci cyklistiky může snad jenom debil.

        BTW znáte Tap Tap Gear?

        https://www.youtube.com/watch?v=b82FmaX8k-k

        1. Dík za odkaz, bezva lidi, neviděl bych nic špatnýho na tom jim třeba tu plnou nafty dobrovolně koupit. Tu písničku Řidič autobusu nepovažuji za nic ve vztahu k cyklistice :) Mějte se!

      2. Zajímavé.
        Na tomto webu se člověk dočte hodně o tom, že se má v každodenním konání používat mozek.
        A pak si přečte rozbor písňového textu, který o ničem jiném, než o absenci použít mozek při řešení lehce neobvylé situace, není a nestačí se divit.

        1. Znám čtyři řidiče autobusu. Dva jsou flegmatici a druzí dva cholerici. Všichni jsou dobrými řidiči autobusu.

          Předpokládám, že v situaci, kterou text písně popisuje, se vyskytoval řidič cholerik. K tomu si můžete připočíst třeba pražský provoz ve špičce a dejme tomu nějakou jinou konfliktní situaci, kterou řidič musel v průběhu dne řešit a z absence užití mozku máme, tramtadadá, ygorkovo malicherné fokusování na maličkosti všedního dne.

          Btw, znám také jednoho sangvinika, co si zrovna začíná dělat řidičák na D. Co z toho pro vás, ygorku, vyplývá (kromě toho, že byste měl v horizontuv přibližně dvou měsíců zamknout doživotně své děti na sedm západů)? Zlatí cholerici za volantem autobusu!

          1. btw: Díky tomuto vláknu, jehož čtení jsem započal včera, jsem si po letech onu odrhovačku naprosto nezodpovědně pustil. No, a samozřejmě mi dneska půl dne ta vlezlá melodie hrála v hlavě. Všechny vás nenávidím! :-)

          2. Já, bohužel, znám jen dva řidiče autobusu.
            Z toho jeden je blbec a druhý také alkoholik.
            Jinak:
            Pochybuji, že by si mé děti nechaly takové zacházení líbit.
            A kdyby nechaly, že by jim to tolerovali manželky.
            ________
            Příklad z praxe:
            Situaci, kdy řidič v utobusu svezl hocha i s jízdním kolem (běžného rozměru – rám 560 mm), jsem zažil. Řidič s tím problém neměl a pasažéři nečinili dojem traumatizovaných.
            Onen hoch vyrostl a již několik let provozuje obchod jízdními koly.

  8. Musím říct, že vyřazení Ortela mě fakt nepřekvapilo, protože známe tuhle anketu, ale narazil jsem ještě na jeden případ a to je frontman skupiny Sabaton.

    http://www.spark-rockmagazine.cz/joakim-broden-vyloucen-z-ceskeho-slavika

    Ten člověk má české občanství a je sakra známej po celé evropě. No tohle mě osobně zasáhlo daleko víc než Ortel s Řezníkem dohromady.

    No nic, já sleduju slavíka jen podle článků co na mě kde vyskočí, v televizi to nesleduju a sledovat nebudu.

    1. „Ještě jedno pivo“. No jo, Joakim má českou matku, ale dlouhodobě netvoří v ČR, takže má smůlu. A protože skupina Dir Happy je ryze česká a ne nemecka a tvoří jen a pouze v ČR, můzou se hlasy posílat Martě Jandové.

      Pro mě je tohle tancování v porcelánu v podstatě ryzí ukázkou pokrytectví celého sluníčkarskeho hnutí.

      1. Sabaton není můj šálek kávy, hádám že stejně tak jako to není šálek kávy té vznešené skupině kolem Slavíka.
        Ale proto je to snad veřejně hlasování, ne?

        Jak Slavíka nesleduju, tak tohle je pro mě nejzajímavější ročník. A je mi líto, že se něco takového prezentuje přívlastkem Český. Na druhou stranu, buďme realisté, ten přívlastek už není nic, na co bychom museli být hrdí.

      2. Tahle úchylná móda nadávat všemu, co se komu nelíbí do „neomarxistů“ či „sluníčkářů“ aniž by to mělo jakoukoli relevanci (neomarxismus býval velmi přesný politologický pojem který byl těmihle krafy úplně znehodnocen a na sluníčkáře se teď tedy kvalifikuje každý, kdo unfair upřednostňuje unylý popík nad metalem?) je nějaká nová forma dadaismu?

        1. To nebude o popu či metalu. Důležité je, jak to textaři politicky myslí!

    2. Tak jestli se nepletu, tak Broden je sice poloviční Čech, ale občanství nemá?

      1. Má. Dokonce na vyhození ze slavíka reagoval tím, že ukázal český pas.

    3. No a co pak takový Rudy Kovanda?

  9. Tak já myslím, že nad slavíkem je zbytečné se rozčilovat. Je-li tato soutěž barometrem něčeho, tak pouze malosti, pokrytectví, prolhanosti a křivosti, kterou je naše společnost celkově postižena. Chápu, že průběh letošního slavíka je na nasrání, ale je to pouze pars pro toto. Blbost přibývá v celé společnosti, a to bohužel nikoliv lineárně. Zdá se, jako by to v poslední době zrychlilo do exponenciálního nárůstu. Možná to chce připsat další kapitolu klasické zmrdologie: overbastarding po dosažení určitého stupně zažehne kladnou zpětnou vazbu. Obávám se, že tuto fázi právě celá naše civilizace prožívá, a její konce nebudou ani trochu hezké. Ostatně, Tomáš Ortel nezpívá o ničem jiném, než o pravděpodobných koncích … a pravda přece vadila zmrdům vždycky. Čemu se divit ?

    1. Ideální je Slavíka začít ignorovat, tak jako se dlouhodobě ignoruje Křišťálová lupa, Nobelova cena za mír, všechny zmíněné za výsměch divákům. Po čase to zemře samo nezájmem.

      1. Nobelova cena míru je experiment s alternativní energií.

        Kolem Nobelova těla obtočili cívky a Nobela samotného vybavili magnety. A teď každý rok jeho jménem (bez jeho svolení) rozdávají cenu ve jménu něčeho, čeho si Nobel opravdu vážil, a to takovým způsobem, že se dá očekávat, že Nobel začne rotovat v hrobě.
        Protože se tak nestalo ani s Arafatem, Obamou ani EU, jsem zvědavý, co přijde příště. Energetickou krizi je třeba zažehnat, ať to stojí cokoli.

        1. to: sinuhet a neuromancer
          Vlastně máte pravdu. Nobelova cena míru u mne právě po Arafatovi a definitivně pak po Obamovi skončila.

          1. :) primer s civkama, magnety a rotaci v hrobe me pobavil :p

        2. Nobelova cena za mír ale nemá s Nobelovejma cenama nic společnýho. Jen se tak jmenuje. Nobelovky uděluje Švédská akademie věd, Cenu za mír pak komise jmenovaná Norským parlamentem.

    2. Technická – Ortel o ničem nezpívá. Ortel recituje. Blbě.
      Českýho slavíka nemá cenu řešit. Je to normální komerční akce TV Nova, která akorát těží ze jména svého slavného předchůdce.
      Českej slavík nemá ani nic moc společnýho s hudbou nebo přínosem hudbě, je to jen a jen přehlídka toho, kdo má víc fanoušků ochotnejch a schopnejch poslat SMS.
      Řešit slavíka má asi takovej smysl jako řešit co řekl Vladko Regině ve Vyvolených.

    3. Mne hlavně fascinuje, že se nad tím někdo rozčiluje.
      Použitím D-F logiky: buď se někdo na Slavíka dívá ačkoli se mu nelíbí, co vidí – a to je k popukání trapné.
      Nebo kritizuje něco, co neviděl – a to je pokrytecké.

      Já možná už 20 let nemám domácí debilizátor, tedy je mi nějaká TV Noha a Slavík naprosto ukradený a jsem v klidu.

      1. mám TV, platím výpalné, ale na TV se nedívám(e) a nechybí mi (nám) – používám ho jen jako monitor k PC. Víte, oč jsem šťastnější (a klidnější)? :-)

        1. Vím. Ale někteří lidé asi prostě televizi potřebují, aby se měli nad čím pohoršovat.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017