Řešíme mikromanagement - zpět na článek

Počet komentářů: 344

  1. To, že byl Babiš estébák, bych mu nevyčítal. Řada lidí k tomu totiž byla donucena.

    Co mělo dělat například totální dřevo, kterému bylo řečeno „buď s námi budeš spolupracovat, nebo půjdeš k lopatě“? Co měl dělat nesportovní zakrslík, kterému řekli „buď s námi budeš spolupracovat, nebo ti zařídíme vojnu u nějaké drsné jednotky, u které nemáš šanci přežít“? Netvrdím, že zrovna tohle byl Babišův případ, to nevím. Ale kolik těch, kteří dnes vyčítají Babišovi estébáckou minulost, by taky bylo estébáky, kdyby komunisti nepadli dávno předtím, než oni dosáhli plnoletosti?

    Koneckonců, Státní bezpečnost byla podřízena komunistické straně, ne naopak. Takže spíš než bývalí estébáci by měli vadit bývalí komunisté. A těch je všude plno a nikdo se nad tím nepozastavuje.

    1. To si delas prdel?

      Stbakem proti sve vuli a nakonec to tam rosvracel zebnitr, ne?

      Fascinujici, co jsou koblihovce v ramci dusevni hygieny schopny vymyslet za kokotiny.

      1. Samozrejme existovali Stbaci proti sve vuli. Ruzni kolaboranti i original gestapaci po valce v base dostali na vyber: Kdyz uz mas praxi, pojd delat pro nas nebo rekneme nejakemu tribunalu, co jsi delal za valky. Na druhe strane opony zase pan Barbie delal to same pro CIA. Skoda obesit nejakeho specialistu pro par „preslapu“ v kariere.
        Oproti tomu nejaky status informatora mohl v Cibulkovych svazcich mit kazdy, kdo podaval povinny report ze sluzebni cesty na zapade. Informatorem z donuceni mohl byt taky kdekdo, kazdopadne agentem, to uz nemohla by mala svine nebo nekdo pritlaceny ke zdi.

      2. vasek:
        „…Stbakem proti sve vuli a nakonec to tam rosvracel zebnitr, ne?…“
        – – –
        A copak vůbec míníš tím „Stbakem“…? Příslušníka SNB, nebo jen nějakého spolupracovníka…?
        Možná to nerozlišuješ vůbec, bo seš typický kečup.

        :O)))

        On totiž spolupracovník StB mohl být tím evidovaným spolupracovníkem skutečně proti vlastní vůli…

    2. Jasně, leckdo mohl být StB donucen podepsat spolupráci. Jenže pak se to lámalo na tom, zda bude skutečně práskat, nebo zda to zahraje do outu.

      Traduje se např. historka, kterak jeden vysokoškolák donucený podepsat spolupráci se následně šel do hospody ožrat a pak se, jistě jen v důsledku opilosti kterou mu řídící orgán nemohl vyčítat, přede všemi hlasitě chlubil, že teď donáší StB a ať si na něj dají pozor.

      Jiní, ne tak kreativní, prostě podepsali spolupráci a pak nedonášeli, i když jim bylo nadále vyhrožováno.

      Ještě jiní podepsali a všechny své dobré kamarády varovali o svém závazku tajně.

      Atd.

      Jenže Babiš práskal, a práskal s gustem.

      1. Pokud Babiš práskal a práskal s gustem, je zajímavé, že se až dosud neobjevil nikdo, kdo by řekl:“Babiš mě prásknul a já dostal dva roky, byl jsem vyhozen z práce, musel jsem nahradit škodu, etc.“, nebo jsem to v dostupných médiích nezachytil.
        Vy, jak vyvozuji z vašeho tvrzení, tyto případy znáte – mohl byste se podělit?
        Děkuji.

        1. ygorek: mám v paměti, že před pár lety se Babiš sám pochlubil=přiznal, že StB práskal – údajně ekonomickou kriminalitu v podniku, proti které tak chtěl bojovat.
          Byl-li přitom zapsaným agentem či konfidentem, toto práskání probíhalo v rámci jeho poměru k StB.
          1+1.

          1. Zdroj?

          2. Ano, něco podobného jsem zaslechl.
            Předpokládám, že právě proto se žádný poškozený neozval a investigativní novináři se neangažovali.
            K tomu si dovolím připomenout:
            Povinnost oznámit přípravu nebo páchání trestného činu nebo skutečnost, že trestný čin byl spáchán, je zakotvena v § 367 a § 368 trestního zákoníku. … Pokud tak v uvedených případech neučiníte, dopustíte se trestného činu nepřekažení trestného činu nebo neoznámení trestného činu.

            1. Což se ovsem týká pouze trestnych cinu v techto paragrafech uvedených. A byt spolupracovnikem StB navic neni ani trestny cin.

              1. @shane a ygorek
                Nepoužívejte zákon 40/2009. V hodnocení norem chování doby předlistopadové.
                140/1961 Sb. neoznámení TČ rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví podle § 132 odst. 3, 4 jste se dopustil TČ § 168 případě obdobně nepřekážením § 167.

                A návrh toho, aby spolupráce s StB byla trestným činem tu byl. Tenkrát to stopla Burešová s ohledem na jasnou retroaktivitu. Jinak, kdyby byla spolupráce TČ, tak by byl Babiš teď už v klidu. Protože In dubio pro reo by hrálo v jeho prospěch.

                1. Panek 21.7.2020 v 9:51

                  Souhlasím. Z mé strany to byl nepovedený pokus ukázat, že se od dob Babišova práskání vlastně nic nezměnilo.

                2. Rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví je dávno promlčený a ten návrh o trestnosti spolupráce s StB neprošel. A i kdyby prošel, tak neni moc pravděpodobný že by se na něj vztahoval paragraf o neoznámení TČ.
                  On neprošel jednak kvůli retroakticitě a druhak i kvůli tomu, že ne úplně zanedbatelná část byla ke spolupráci donucena. Což se v praxi nijak neliší od způsobů získávání agentů a spolupracovníků pro tajné služby demokratických států, včetně BIS.

        2. Dvě nejpodstatnější věci, které hrají Babišovi do karet:
          1. Nikdy se nenašel někdo, na koho by práskal. Na rozdíl třeba od Nohavici nebo Kanyzy.
          2. Lidi, kteří si ním dohodli spolupráci, byli ještě před pádem režimu od StB odejiti, protože si z důvodu vlastního prospěchu vymýšleli agenty a vykazovali s nima fiktivní schůzky.

      2. A koho že vlastně práskal?

        1. to: předřečníci
          Co by: Práskal další práskače ze svého PZO, zda nehrabou víc než je povoleno a nemlaskají u toho.

          Ne, teď vážně (to: darkmonk).
          Nepochybně existuje řada lidí, kteří byli ke spolupráci donuceni nevybíravým nátlakem. Leč to není rozhodně Burešův případ. Už dříve jsem se vyjádřil, že Bureše problém není „až“ StB, ale „už“ PZO Chemapol (později Petrimex). Jakkoli vehementně to Bureš popírá, je skutečnotí, že PZO zaměstnávaly pouze prověřené nomenklaturní kádry (Burešův otec), případně jejich protekční děcka. Infiltrace StB v podnicích zahraničního obchodu se limitně blížila 100 %, a bez přílišné nadsázky tam i hajzlbába donášela, o čem se baví soudruzi náměstci při močení. Taková byla pravidla moštárny a všichni, kteří tam nastoupili a setrvali, s tím byli srozuměni (to ygorek: Možná proto také marně hledáte někoho, kdo by si na Burešovo udání stěžoval.)

          1. Děkuji.
            Znamená to dvě věci.
            1) Babišovo práskání mi v takovém případě nevadí.
            2) Pan Mrcasík nemá pro svo tvrzení kvalifikovanou oporu, pouze odhaduje.

            Znám osobně jednoho pracovníka PZO (osmdesátky), myní má pěknou malou zahraničně obchodní firmu ve stojné branži a stejném regionu. Tak to chodí.

            1. to: ygorek

              1) Vypovídá více o vás, než o Babišovi
              2) Nesouhlasím s vámi, nýbrž s Jenem Mrcasíkem: Babiš šel vědomě do prostředí s pravidly, která jsem se výše snažil v kostce shrnout.
              3) Existují lidé, kteří se mají dobře za každého režimu: méně morálních zábran může později přinést lepší startovní pozici. Tak to opravdu chodí.

              1. Ad 1) Opravdu? A co to podle vás je?
                Ad 2) Ta pravidla jsou známá a AB se tedy nelišil od asi tak dvou milionů svých spoluobčanů. To s tvrzením Jana Mrcasíka má spojitost jen obecnou.
                Ad 3) Ano. Ovšem svou poznámku jsem přičinil jen proto, abyste nemusel psát své poznámky 2) a 3).

              2. To, že se ještě nenašel nikdo, kdo by řekl „Babiš na mě práskal a mě vyhodili z práce“ bude nejspíš a pravděpodobně tím, že se nijak zevrubně neprobírá estébákovo působení v Maroku a nikdo se o jeho tehdejší práci nezajímá, přestože to byla práce výhradně pro toho předchozího bolševika.
                Další důvod může být ten, že 95% lidí z bývalých PZO, kteří byli vesměs velmi dobře informováni /a spolupracující s StB obzvlášť/ a po převratu měli tak dobré startovní pozice, že jsou z nich dnes rentiéři jimi založených, prosperujících firem, které koupili a rozběhli za státní peníze.
                Proto nikdo nemluví.
                A už jsem to psal – rezignace voliče-Čecha pokročila natolik, že bývalý aktivní estébák, odčerpávač evropských dotací a odkláněč daní už prostě nevadí. Nevadí je to správný slovo. Někdo tu rozšířil, že před rokem 89 byli estébáci a donašeči vlastně všichni, takže to ani tak nevadí. S lustračními zákony jsme si vytřeli prdele a nechali bolševiky v parlamentu. Tak co.
                Za daleko většího šmejda český volič pokládá někoho, kdo před 5 lety zkoušel rozjet regulérní firmu, ale nezadařilo se, spadl do ztráty, nesplatil 5M úvěr a zavřeli ho za to.

                1. Před rokem 1989 rozhodně nebyli estébáci a donašeči všichni. I členů tý jejich partaje bylo asi 1,5 miliónu. Podle mýho názoru jsou nejhorší ti, co tam vlezli za normalizace. Tam už bylo každýmu jasný pod co se podepisuje, když k těm kurvám vstupuje. Už to nešlo omluvit tím, že nevěděli o co jde a co bolševici dovedou jako když tam někdo vlez po válce. Tehdy tam nalezly prospěchářské kurvy, co se pro pár prebend přidají klidně k waffen SS, když na to přijde.

            2. Žádnému kobliháři nevadí, že Babiš je estébák a gangster. Jeho elektorátu tohle právě imponuje a proto ho volí.

              1. Nemohu soudit, já žádného koblikáře neznám a v jeho elektorátu se neorientuji.
                Andreje Babiše nemohu volit v žádném případě z důvodu třídního antagonismu.

          2. Zajímavé je, že při jedné práskací schůzce, která měla proběhnout v Blavě, ležel prokazatelně ve špitále v Prahe. Ale příslušníci si to potvrdili a i účtenku si nechali proplatit, takže proběhla a basta.

            1. Už ani StB se na sklonku bolševika nedalo věřit, on ten chudák Jakeš, nechť je mu peklo lehké, byl vážně jako kůl v plotě…

              1. No nedalo. Ty dva byli odejduti právě pro to vykazování fiktivních schůzek. Ale zas tak velkej vejvar to prý nebyl.

                1. Tohle se asi delo. Ale ze by jako spolupracovnika vedli nekoho bez jeho vědomí, to ani nahodou

                  1. Stehlík, Bohdalová, Kyšhmáhn, Prouza…
                    Docela dost náhod na to ani náhodou, ne?

                    1. Jasně, řek to soud, tak to musí bejt pravda. Soud se nikdy nemýlí, žejo :)

    3. Babis je asi tak STBak z donuceni, jako je Gretka Thundbergova ekoaktivistka z presvedceni.
      Cela rodina Babisu mela porad stejne rysy, deda pansky dozorce, otec komunisticky reditel zahranicniho obchodu, primarne se zemedelskymi stroji, cili Andrejko mel zivot krasne nalajnovany pro kapitalismus post 89 edition. Cely ten Babisovc klan ukazal neuveritelnou schopnost hrabat za jakehokoliv rezimu.
      Kdyby hned zitra udelali Martani invazi na Zemi, tak do tydne bude Babis vazenym celenem mimozemske strany pratel Marsu a smelit s mimozemstanama repku jako prisadu do raketoveho paliva.

  2. Na ja, ale z druhé strany (obecně, nemyslím teď Bábu) řešte nějakej „makro“-management, když máte kolem sebe bandu nesvědomitejch lemplů-mikromanažerů, po kterých musíte všechno kontrolovat, jinak se vám to rozsype jak komunistům ekonomika. A neseženete lepší, protože lemplovství spojené s vysokým sebevědomím je příznakem doby…

  3. Jo tak, prastrýc František … se dobře uplatnil v různých socialistických podnicích, které vyvážely do ciziny. V PéZetkách? Takže estébák! Je to jasný, nikdo jiný se tam dobře uplatnit nemohl. Viz Bureš.

    Vyřízeno. Kdo je tam dál?

    1. Upřímně – to mě taky hned napadlo. Jakoupak úlitbu ten člověk asi nabídl režimu, aby přehlédla jeho prudce protisocialistické působení u hlavního buržoazního nepřítele Lidu? Jo jo…

    2. Mňa zaujal ten odstavec o pomáhaní zahraničným cestujúcim počas prekladu na fízlarni. By ma zaujímalo či bol príbeh zidealizovaný prastrýcom, alebo pánom domácim.

      1. To byl čtvrtý odboj!

        Překladatelé neměli vůbec NIC společného se stranou, nebo s fízly, kdepak, to byli normální lidé z ulice, co šli náhodou okolo fízlárny, dokonce často členové disentu! Věděli, jak překládat, aby naivní fízly ošulili. A tak usměrňovali výpovědi zadržených tak, aby je zcela vyvinili z jakéhokoli podezření. Díky překladatelům tak odcházelo 98 % vyslýchaných od výslechu s fízlí omluvou! Jen a pouze díky těmto odvážným překladatelům byla vládnoucí moč na fízlárnách prakticky bezzubá.

        Což, bohužel, Svěráci v Koljovi zapomněli dostatečně zdůraznit :-(

        1. krasne :) nekde jinde v diskusi pisu vicemene totez, nezavisle na tomto, protoze jsem si to precetl az ted. Parada.

  4. Rád bych věřil, že se jednou najde někdo nadaný darem oslovit Babišovy voliče a nějak polopaticky jim vysvětlí, že ten mikromanagement a s ním spojená nestrategie „zařizování“ je ale fakt úplně vedle, stejně jako strýc František vysvětlil mému otci, že Baťa toho nešťastníka bez tužky nevyhodil. Že to, co vnímají jako Bábovu největší přednost, je ve skutečnosti jeho největší fail. A že mají od svého vůdce požadovat něco víc.
    Výsledek ekonomiky levné práce. Až se tohle změní, tak se změní i struktura voličstva a jeho požadavků…

  5. Dnes pan domaci velice dobre, kvituju, clanek velice kvalitni.

    Jenom bych doplnil, ze onen mikromanagement je naopak velice chytra PR od tymu kolem Mary Prchala, Babis sam o sobe mikromngmt magor neni.

    Prchal zkratka vi, jak zapusobit na totalni debily, na jejich hlasech ANO stoji.

    Klasika uz od Parkinsona, kdy hlasovani o miliardove investici silnicniho obchvatu prolitlo hladce pote, co plenum stravilo 5 hodin vasnivou diskusi nad autobusovou zastavkou za 20 klacku.

    Prchal moc dobre vi co dela.
    IQ bell curve hovori jasne, 30 volicu ma velice snizene kognitivni schopnosti, nikdy v zivote nic ridit nebudou a razny mikromanagement jim imponuje.

    1. Oprava, 30% volicu …

    2. Zajímalo by mě v dané souvislosti cosi, co neumím zjistit: Řídí tedy Babiš stát jako firmu, nebo ne?
      Proč se ptám?
      Zažil jsem několik lidí, kteří řídili svou firmu „mikromanagmentem“ a nepřinášelo jim (tedy jejich firmě) úspěch.

      1. ygorek: to spolu zas tak nesouvisí. Můžete mít firmu, kterou řídí totální idiot a přesto je úspěšná. Může ji řídit idiotským způsobem, dtto. Těch věcí, na kterých to záleží je příliš mnoho než aby věc jako mikromanagement o něčem rozhodla.

        Současně Babiš stát jako firmu nepochybně řídí. Minimalizuje výdaje vůči občanům a maximalizuje jejich dojení. Jen běžný debil nechápe, že stát je tu jak správce, ne za účelem zisku a že to tedy není dobře. Jenže jak píše vasek, těch debilů je tolik, že nemůže nastat, že „by si to uvědomili“. Zde je D-F zcela mimo, protože ti lidé toho nejsou schopni. Je to v podstatě na úrovni urzotariánů nebo komančů, těm taky v úspěchu brání lidi, ale až pochopí, zavládne ráj. Má-li mentálně slabší elektorát demontovat Babiše, bude to muset udělat na základě kampaně, která mu bude blízká. Prchal zatím vyhrává.

        1. Jak jsem zde v minulosti uvedl, pracoval jsem ve firmě, kterou vedli (podle mého dojmu) totální idioti idiotským způsobem a přesto byla stále ještě úspěšná.
          Ovšem diskutovaný mikromanegement je něco jiného.

          Stát je z podstaty firma zřízená vládcem k prosazování jeho zájmů.
          Má-li být v demokratickém zřízení oním vládcem lid, jedná se o prosazování jeho zájmů, což není uskutečnitelné.
          Dále: ve vaší námitce je úhelným kamenem vaše představa o tom, co může být ziskem. Co takle bezplatné zdravotnictví? Bezplatné školství? Bezplatná doprava? Minimální zaručený příjem? Dále to nedokáži ani psát…

          1. Taky jsem odešel z firmy, kde to nějak skřípalo. Nicméně ta firma se furt nějak drží, přes obrovská zpoždění termínů zakázek, spousty chyb, které se navíc opakují stále dokola, a naprosto laksnímu přístupu některých (většiny) lidí. Když jsem odcházel, měl jsem pocit, že utíkám z Titanicu, že kdo něco uměl, už tam dávno není a že se z toho stává spolek lemplů. Jenže ten Titanic je sice plný vody, ale ne a ne se rozlomit a potopit.

            1. V takové chvíli se říká:“Vítej na palubě!“, i když se tím, například zde, myslí pravý opak.

              1. Jako občas se mi po té firmě zasteskne, protože to byla asi nejzábavnější práce, co jsem kdy dělal. Ale cesta zpět není, protože to by mě museli chtít přetáhnout zpět (jenže to by mě nenechali ani odejít) a musela by být nějaká naděje, že se tam něco změní. Nezměnilo za ty 4 roky, co jsem tam byl, stále stejné problémy, stále stejný přístup, všechno měli na salámu a když ses ozval, akorát tě neměli rádi, že kafráš. Takže na co nastupovat na Titanic.

                Ostatně ruská Lada je (nebo byla) taky takový Titanic, manažer Bo Andersson na něj nastoupil a po pěti letech marného snažení se na to vysral.

                1. Existuje o tom pěkný dokument Švéd v žigulíku, oni ho vlastně vyhodili, protože jeho změny byly moc radikální, mj. vyhodil z toho molochu 30 000 lidí (protože tam nic nedělali). Přitom ty změny firmě pomohly a následující rok se Lada Vesta stala ruským autem roku.

                  https://www.csfd.cz/film/553287-sved-v-ziguliku/komentare/

                  Existuje ještě jedno svědectví, v knížce Velká kniha fuckupů je kapitola Jak jsem v Togliatti neopravil Ladu od Pavla Jechorta, který byl v jeho týmu.

        2. DDS: Od roku 2011 daňové zatížení jedinců v ČR klesá. Jen v roce 2019 stouplo, nicméně pořád bylo nižší než v roce 2017.

  6. Kdo by tak mohl oslovit genetický odpad = voličstvo ANO? Napadá mě nějaký další Hitler.

    Jak pravil Áda před volbama: „My neříkáme, že cena chleba má být nižší nebo vyšší. My říkáme, že má být nacionálně socialistická!“

    To je myšlenka! :-P

    1. To říkají Babišovi odpůrci, nebo kdo jako? 8-O

  7. A kterej Bata pani Mullerova? Ja znam dva. Tomek, nebo Tonek? Vlastne tri, ale ten prvni se moc nezapsal. Kadopadne fenomen Bata mel cosi do sebe. Az s podivem, ze nekdo, kdo dal lidem baraky se splachovacim zachodem, kdyz pred tim bydelli v pastouskach a chodili srat za stodolu dostal ohlasu zde. Mejte trochu vice koule Dfensi a napiste neco o Cubovi. Oba meli spolecne prinejmensim to, ze je zlikvidovala zmena rezimu.

    1. A co Jenda Tonda?
      Je zvláštní, že tak úspěšný manager socialistického DžejZetDý nebyl už tak úspěšný za divokého kapitalismu…
      Tedy kromě úspěšného pobírání platu a náhrad za svou nepřítomnost v Senátu, do kterého ho nostalgici zvolili.

      1. To nijak zvláštní není. Tedy pokud víte, co to JZD asi tak bylo.
        Předpokládám samozřejmě, že likvidace JZD Slušovice probíhala srovnatelně s likvidací ostatních JZD.

        1. „Předpokládám samozřejmě, že likvidace JZD Slušovice probíhala srovnatelně s likvidací ostatních JZD“ predpokladate ponekud mylne

          1. Jistě, můj předpoklad může být „poněkud mylný“. Ovšem pouze v případě, že své tvrzení podepřete nějakým zdrojem.

          2. „Předpokládám samozřejmě, že likvidace JZD Slušovice probíhala srovnatelně s likvidací ostatních JZD“

            TO by byla dobra otazka pro dotaznik oddelujici lepsolidi od normalnich lidi.
            ANO – lepsolid
            NE – normalni clovek s informacema a rozhledem

      2. ja si myslim, ze v prvni fazi devadesatkoveho bordelu byl pan Cuba rad, ze nemel „nehodu“ jako nekteri jini a ze jen o „skoro vsechno prisel“. Az to pak nejak vyhnilo ale kdyz on si porad jeste pamatoval veci, ktete nekterym mohly byt neprijemne, tak dostal symbolicke drzhubne nominaci do Senilatu, kde jde stejne o hovno. Ostatne, kral je mrtev, at zije kral

  8. Opravdu Babiše nevytvořila/nepomáhají tvořit média? A to ani ta, která si za tím účelem koupil?

  9. Je tam.
    Není alternativa – pokud ano, ukažte mi ji.
    Nemám ho rád, nevolil jsem ho, vím, že je to zloděj a práskač.
    Co mám jako ale tedy dělat? Nevolit? (Pře)Žít si svůj příběh a držkovat na diskuzích?
    Elektorát je pořád nebo znova promořený komunismem, chcete-li levicí obecně. S tím se nedá nic dělat, stejně jako statkář ve Rwandě či JAR máš kratší část provazu. K těm BLM/LBGT/GP nesmyslům se ani nebudu vyjadřovat.
    Já můžu tak maximálně nekupovat jeho výrobky, chovat se jako čestný, dobře vychovaný chlap, vést k tomu své děti, vysvětlovat, že prachy nejsou zadarmo a dělat se musí, vzdělání není zadarmo a musí se snažit…. a posílat to dál. Ale upozorňuji, že i v mém, doposud relativně gramotném sociálním okolí, se již koblihy taky vyskytly. Zejména u starších příbuzných – těch pár stovek na dluh jim asi stačilo.

    1. Já mám burešovy zastánce v práci a to jsou VŠ inženýry. Při zavedení EET se velice radovali, kolik bude mít stát peněz a dokud to šlo, poctivě po večerech mydlili účtenky do loterie. Teď si to u nich ale Bureš trochu posral, protože jim neche dát šrotovné.

      1. No vidíte, a já zase znám spoustu podnikatelů, a ne zrovna chudých, co to Babišovi také vhodili. Čím to jenom může být…?

        1. Zalezi kdy mu to hodili.

          Pri prvnich ANO volbach se ANO presentovala jako ocistena verze ODS, s etickym kodexem presumpce viny, kde kazdy ANO politik, na ktereho je vedeno tretni rizeni, musi odstoupit.

          Posledni volby se ANO profilovalo na osloveni volicu KSCM a SPD, tedy dementu.

          Realita je takova, ze ANO nema naprosto zadne politicke nazory, je to jen a pouze rizeno marketingovycm tymem Mary Prchala.

          Slogan „Ridit stat jako firmu“ pochazi z onech davnych dob, kdy si ANO hralo na odpovednou pravici.
          Ted je to strana na rozdavani voucheru na lazne pro senilni duchodce.

          Takze pokud bych nyni videl uspesneho podnikatele, ktery neni napojen na ANO penezovody, jak to haze Buresovi, velice bych se podivil.

          1. Divné. Počet OSVČ a korporátních podnikatelů je v ČR pořád vyšší než počet důchodců. Přesto ANO neprohrává.
            Ono totiž hlavní část voličů ANO je složena z pracujících zaměstnanců, nikoli ze senilních důchodců, jak se někdo stále snaží tvrdit.
            Největší procentuální zastoupení důchodců mezi svými voliči má KDU-ČSL.

            1. Tady mas 2 roky starou analyzu Medianu na tema elektoratu ANO

              https://www.respekt.cz/politika/kde-by-byl-babis-bez-duchodcu

              Duchodci – 45%
              Podnikatele – 7%

              Ten zbytek jsou prevazne statni zamestanci. Protoze prave statni zamestnanci (+60000 novych uredniku za Babise) a duchodci jsou hlavni jadro volicu ANO.

              A IMHO nyni je ten pomer jeste silnejsi, ta analyza je 2 roky stara a Bures tvrdi muziku smerem preferovani svych volicskych skupin, uredniku a duchodcu.

              Duchodci a urednici zkratka tech 30% hlasu ve volbach dohromady daji, to je cele.

              1. Respekt? Ale to snad ne.

                  1. Myslíte tohle, cituji:
                    „Podle průzkumu Kantar pro Českou televizi voličská základna Andreje Babiše stárne. Někteří voliči střední generace odchází a preference doplňují na stabilních plus minus 30 procent lidé nad 60 let.“?

              2. A tohle je důkaz toho, jak se dá manipulovat. Málokdo, komu je určen tento článek si čísla dosadí zpětně dle volební formule do výsledku voleb. Zjistil by totiž, že pak by dle těch čísel v ČR muselo být důchodců skoro 3,3mil., přitom jich je 2,4.

          2. Tak nějak. Prchalův tým má pro každého něco. Nejdřív získal hlasy podnikatelů, kteří uvěřili, že Andy je taky jedním z nich a tak jim pomůže. Když tím vyhrál volby, okamžitě malým podnikatelům začal šlapat na krk a tím získal přízeň levičáckých závistivých kund. Přebral tím elektrorát ČSSD a vyhrál další volby. A socani čumí s trenýrkama dole s vidinou, že po příštích volbách si můžou tak akorát udělat z Hamáčkovo rudýho svetru obklady na prdel.

            1. Ko-za 20.7.2020 v 13:25

              Pokud ANO získalo hlasy živnostníků, tak si ti živnostníci šlapání na krk zaslouží a občas si říkám, že bych si šlápl také. Andrej Babiš je z podstaty likvidátorem živnostníků a nikdy se tím netajil. Jakožto politik je Andrej Babiš ukázkovým oportunistou, tekže mu nelze vyčítat přebírání cílů či názorů denedávna spjatých s činností stran postavených na ideologických základech. Je to dokladem toho, že na rozdíl od lídrů ostatních parlamentních stran, snad krom pirátů, pochopil postmoderní situaci ve společnosti.

              Jinak k těm rudým kundám:“Živnostníci parazitují, řekl Mládek.“

              Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cssd-predstavila-sve-danove-plany-po-volbach.A130316_130536_domaci_kop

              1. To je špatně. Eestébák ještě ve funkci ministra financí zaslechl od ředitelů některých FÚ, že NĚKTEŘÍ živnostníci umí optimalizovat daně tak, že buď platí něco směšného, nebo vůbec nic.
                Přesně jako on „optimalizuje“ v Agrofertu.
                Akorát se stalo to, že mu Prchal poradil, ať všude vykřikuje, že tuná všetci živnostníci kradnú a on jim zatne tipec. A to byla voda na mlýn nerozhodnutým voličům z řad větších podnikatelů, ale i úřednictva, kteří v té době mermomocí chtěli jednak omezit konkurenci v podobě malých eseróček o pěti lidech, anebo to vyhovovalo kurvám, co prostě jen chtěli, aby sousedova koza chcípla taky, když oni nebyli schopni ji chovat.
                Voličská základna ANO je plná neschopných frustrátů, závistivých, nepřejícných kurev, funkčně jinak neschopných úředníků, schopných se uživit jen buzerací druhých přidělenými pravomocemi.
                A nemyslících důchodců, který ho volili pragmaticky. Přisype nám, tak proč ho nevolit. Zbytek občanstva, včetně vlastních dětí-živnostníků máme v piči. Pro nás je těch usraných pár stovek důležitější.
                Důchodci například vůbec nepochopili, co za nástroj je EET. Chápe to tak každý pátý-šestý a to ještě musí být bystrá učitelka, profesor či inženýr starého střihu na penzi.
                Tihle lidé, tihle důchodci ho nevolili.
                Volil ho křivácký, svinský a závistivý póvl, kterému estébák zabrnkal na strunky. Proto jim taky nevadí, že je to zkurvený estébák, bývalý kariérní komunista, co si ze státu udělal dojnou krávu.
                Oni by to totiž na jeho místě udělali taky – cokoliv z toho, ale neměli k tomu příležitost. Mnozí jsou takoví primitivové, že by o ně ani ta StB nestála.

                1. Minimální daň podle principu „všeci kradnů“ byla zavedena tuším od 1.1.2004, minimální odvody ještě dříve.
                  Zda funkci EET pochopili důchodci, je lhostejné, Pochopili ji ale živnostníci, kteří podle povahy své živnosti pouze fakturují, tedy rozhodně ne učitelky.

                  Jen pro ilustraci a osvěžení paměti:
                  https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/spidla-zivnostnici-priplatte.A010329_223649_ekonomika_bac

                  Že někdo něco zaslechl až v roce 2014 přece nemůžete myslet vážně – tolik k relevanci vašich dedukcí.

                  1. Umíš smíchat i nesmíchatelné, to je neuvěřitelné, co ty seš zač.

                    1. servisdok 21.7.2020 v 8:12

                      Pokud rozporuji vaše tvrzení poukazem na obecnou politickou kontinuitu, míchám podle vás nesmíchatelné, což pouze dokládá vaše chápání zákonitostí společenských procesů, nic víc.

                      Na závěrečnou otázku vašeho příspovku existuje dobrá odpověď, dovolím si ji zpaměti a tedy ne zcela přesně připomenout, pochází od jednoho ze zdejších dávnějších přispěvatelů:
                      „Někteří říkají, že sem divnej. Jiní říkají, že sem hajzl. Pravda je, že sem divnej hajzl.“

                      P.S.: Jistě, je to standardní vtip na závěr, nikoli charakteristika mé osoby.

                  2. Napsal jsem přesně tohle:
                    „Důchodci například vůbec nepochopili, co za nástroj je EET. Chápe to tak každý pátý-šestý a to ještě musí být bystrá učitelka, profesor či inženýr starého střihu na penzi.
                    Tihle lidé, tihle důchodci ho nevolili.“

                    1. servisdok 21.7.2020 v 8:13

                      Ano, napsal jste přesně to a já to rozporuji.
                      Polopaticky:
                      Několik profesorů a inženýrů starého střihu jsem potkal, někteří mě na (svá) stará kolena i učili. Dnes by jim bylo zhruba sto let, proto ten minulý čas v předchozí větě.
                      Usuzuji, že na to, abyste mohl své tvrzení podložit, předmětných osob nemůžete znát dostatečné množství a nedokážete ani zjistit, koho by volili, kdyby volili.
                      Příklad:
                      Inženýr, kterému je letos osmdesát, se narodil v roce 1940, vysokou školu ukončil cca v roce 1964 a je skutečně starý. Rozhodně ale nebude inženýrem starého střihu, ti žili převážně v době, kdy měla Inženýrská komora zhruba dva tisíce členů.

                      Z historie:
                      11. 7. 1951 byl vydán Národním shromážděním Československé republiky zákon č. 61, jímž se zrušují oprávnění civilních techniků a Inženýrské komory; podepsali jej, mimo jiných, Klement Gottwald a Antonín Zápotocký; v době zrušení měla Inženýrská komora celkem 2180 členů.

              2. Kromě toho, co už jsem napsal:
                Je to naprostá blbost, co se sem snaží nenápadně vnášet někteří estébákovi voliči a pohůnci.
                Totiž to, že estébáka volilo i mnoho živnostníků. No tak jistě!
                On se přece od počátku, ještě jako MF nijak netajil tím, že jsou mu malé firmy, už z hlediska jejich potenciálního růstu, osinou v prdeli, zaklekával je už ve funkci MF a od počátku v PS vykřikoval, že tuná všetci živnostníci a tie malé eseróčka kradnú – a oni ho budou volit?
                Prostě trvám na tom, že estébákova voličská základna jsou buď lidi-kurvy-úředníci, anebo důchodci.
                Úředníků je už doslova armáda, jejich počet se za úřadování estébáka nejméně zdvojnásobil.
                A protože stát stárne, tak i těch důchodců je nezanedbatelný počet.

                1. To co píšeš platilo při drhých volbách. Při prvních to bylo takhle https://www.e15.cz/domaci/pruzkum-babis-dokazal-oslovit-podnikatele-a-drivejsi-nevolice-1034849

          3. vasek.
            „…Pri prvnich ANO volbach se ANO presentovala jako ocistena verze ODS, …“
            – – –
            Fakt seš vzorovej kečup…

            :O))

            1. Já sám a moje rodina, pokud se něco zásadního nestane, budeme mít příští rok u voleb velký problém.
              A myslím, že nebude ani stačit to, že by se našel někdo nový. Někdo, kdo by srozumitelně a „jejich jazykem“ vysvětlil estébákovým voličům, že jim celou dobu lže a jen slibuje. „Slíbeného největší kopa“ platí pořád.
              Ten dotyčný by musel mít šikovný tým, co by dal dokupy úplně všecky ty slibovací billboardy, všecka ta úderná hesla a zasadil je do současné reality.
              Takový člověk i ten tým to nebudou mít snadné, neboť -jak jsem vypozoroval- estébákovi voliči jsou něco, jako koně s klapkama. Nevidí vlevo vpravo a jen táhnou, jak se jim řekne.
              Táhnou, protože estébák na příští rok slíbí kdeco, mimojiné další zvýšení důchodů, na které slyší jeho největší voličská základna. Slíbí X dalších pitomostí, na kterých, plošně uplatněných, stát pouze silně prodělá, nebo budou rovnou zneužívány. Jde to ze státní kasy a co by estébáka zajímala státní kasa – on chce voliče i za cenu toho, že půl státu a infrastruktury rozprodá číňanům.
              Je to pěkně napiču. A stačilo k tomu dojebání necelých deset let, co na první kampaň naskočili první kurvy, co už se těšily, až estébák zařízne sousedovu kozu. Těchto kurev je mezi jeho voliči dle mého odhadu 10%, možná víc. Jsou mezi nimi státní úředníci, co by se vlastním podnikáním neuživili a nenávidí souseda, který ano. Je v tom taková porce závisti a nenávisti, jakou jen umožnily svou propustností sociální sítě.
              Konečně těm zlodějským zmetkům, co optimalizuje daně, někdo pořádně zatne tipec – říká státní úředník.

              Za toho minulýho bolševika bylo „MY“ a „ONI“, měli jsme společného nepřítele, škodili mu a ojebávali jej, jak se dalo.
              Prchal dovedně přesměroval proud nenávisti obyčejných lidí z nenažraných politiků a mafošů, směrem na úplně obyčejný lidi – živnostníky.
              Dnes je opravdu společným nepřítelem státních zaměstnanců i důchodců ulítaný živnostník, co neví, kam dřív skočit. Ten, co platí daně jak mourovatý, aby jejich guru mohl slibovat vyšší důchody.
              Nevím, jak z tohoto marastu ven. Je to v lidech a pěkně hluboko.

              1. servisdok:
                „…budeme mít příští rok u voleb velký problém…“
                – – –
                Samozřejmě, že problém. Kdo by taky z těch politických dobrodruhů měl hájit zájmy takových lidí?
                Sám nejspíš provedu „uzemnění“ hlasu a vhodím tam nějaký neškodný drobek, který nebude mít šanci prolézt.

                1. … a ani šanci dostat prachy za odevzdané hlasy.

              2. pokud se něco zásadního nestane, budeme mít příští rok u voleb velký problém.

                servisdoku, jestli tim „necim zasadnim“ minis, ze stavajici proxy valka USA(NATO) vs. Rusko+Cina se zvrhne v otevreny konflikt, tak jsme na jedne vlne.
                Jestli to bude v Pribalti, v Libyi, v Kasmiru, na TchajWanu, v Iranu, v Syrii, v Azerbajdzanu, v Severni Koreji, anebo kdekoliv jinde, kde to momentalne hori, to je beyond my imagination.
                Stejne je beyond my imagination, kdy se to stane. Muze to totiz prijit kazdym dnem a uplne kdekoliv, staci jeden trigger happy pilot stihacky, ktery trosku nezvladne „eskort“ nepratelskeho strategickeho bombarderu, jakoze tyhle incidenty se deji 4x do mesice z obou stran.
                Poznas to tak, ze vam nepojede mobil, nepojede internet, neotevrou obchody, banky a v televizi bude nejaka predtocena smycka, ze mate zachovat klid, pripadne nejaky diskusni porad nejakych obzvlast debilnich Kavaniku, kteri budou tvrdit, ze za vsecko muze Putin a budou si myslet, ze ty jejich kecy jeste nekoho zajimaji.

                Nechtej po me, jakou vidim pravdepodobnost, ze do pristich voleb uz zadne volby nebudou. Radsi se podivej, jake mas stropy ve sklepe a kolik tam mas zasob.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017