Proč jsme v háji - zpět na článek

Počet komentářů: 575

  1. Uvidíme teď ve volbách ve Francii… Pokud Eman „chci vám ztrpčit život“ Macron nedostane v prvním kole 50% a bude druhé kole, bude velmi zajímavé, jak to dopadne.

    1. On nic o „ztrpcovani zivota“ nerikal. Pokud vim, to slovicko bylo „merder“, coz je to nejakej ten level vys.

      1. přesně. v podstatě zkurvit…hajzl zasranej….

        1. Hajzl to je, o tom žádná, ale velmi dobře ví, co dělá, bohužel. Ta očkovaná většina (Francouzů) by mu musela dát velmi hlasitě najevo solidaritu s šikanovanými občany druhé kategorie, pak by, řekl bych, z toho začal couvat. A to se nikdy nestane, příkop je neustále úmyslně prohlubován. Rozděl a panuj potisícíprvé.:-( V pátek šel v TV můj oblíbený Den pro Šakala – tak jsem se tak na chvíli zasnil a na místo DeGaulla dosadil tohohle zkurvysyna…

          1. Hele není to tak, i když o to věrchuška usiluje. hodně očkovaných a to jak z osobní zkušenosti, tak co různě čtu po sítích je velmi solidárních a sere je ta buzerace zrovna tak. A ve Francii půjde spíš o tu nezvládnutou imigraci, to bude hlavní téma. Jediný, co může Zemnoura ohrozit je to, když se roztříští pravice. A ta se obvykle roztříští :/

          2. Ne hodně, ale klidně bych řekl většina.

            1. Dobrý, ale já měl spíš na mysli milionové demonstrace po celé zemi, a když už ne přímo se na nich podílející, tak alespoň ostentativně nezasahující armádu a četnictvo. Aby motýl Emanuel pochopil, že je v tom sám, jen s partou nejvěrnějších poskoků. A tohle aby se jako lavina začalo šířit celou Evropou. Žádný násilí a bordel v ulicích, jen pokojné vyjádření přání, aby už (s tím vším) šli do prdele… No, tak jsem se zase zasnil a můžu jít zase dělat něco užitečnějšího…

              1. Tak to jde postupně, aby to bylo pokojné a vzalo to tu většinu, tak to nemůže bejt ráz na ráz a nebo násilnou formou. Ale víc a víc lidí teď prokouklo, v tom zase tahle lapálie covidová byla dobrá. Hodně lidí pochopilo, že tu není stát pro ně, ale jsou tu nuceně oni pro stát a že jim stát klidně před jejich dítětem rozmlátí držku, protože nemaj na chodníku roušku. Atd., atd… a to je k nezaplacení ve finále.
                Všechno zlý je k něčemu dobrý a neviděl bych to až tak černě. To samý bude s green dealem.

                1. Problém je v tom, že to ten mizernej státní moloch neoslabilo, ale paradoxně posílilo – už jen ta biliónová sekera, kterou budou všichni platit jim zase dovolí nás víc oškubat a tím i ovládat.

              2. Demonstrace tam jsou a podle průzkumů v okamžiku, kdy vypustil ten výrok, se mu propadly preference o 3% kauzálně kvůli tomu vyhrožování ne-cov-očko.

              3. Zrovna žábožrouti demonstrují daleko víc než kupříkladu my, přestože se tam s nimi tamní gestapo opravdu nemaže, tohle si u nás nedovolil ani bolševik.

    2. Jan Mrcasik: pesimista by řekl, že je-li pro zachování covid fašismu a grýndýl fašismu nutné, aby těch 50% dostal, tak je mít bude. Experti z USA jistě rádi poradí, jak se to dělá. Takové korespondeční hlasování by mohlo „problém“ snadno vyřešit, doporučuje 9 z 10 demokratů.

      1. jenom 9? to je snad pro čučkaže, sem myslel, že aspoň 11

        1. Behemot: doporučují-li korespondenčně, pak klidně i 12.

          1. hoši pořád jste dost při zěmi, řekl bych…

            1. podle amerického zdroje 50 z 10 a to včetně mrtvých.

    3. Tak mozna by nebylo od veci se podivat co ted prohlasil jisty Boris. A k tomu jestli jsme v prdeli si myslim, ze zdaleka jeste ne. Cviceni probehlo tak jak melo. Jsou z toho velmi cenna data k analyze. Ted se uvidi kdo a jak a kdy to pouzije. Ted pujdeme resit plyn a elektrinu v Evrope. Na tom si take hodne lidi poplace.

      1. Boris Jeľcin? Ten ešte žije?

        1. je to borec, takového bychom potřebovali premiera nebo prezidenta aby vyfuckoval a vyjebal celou evropu. Aby narovinu řekl, že francouzi jsou trapní pošuci, němci poslušní fašouni, rakušané zloději atomové elektřiny a poláci uhelný odpad evropy, který si za dvěstě let šmeliny nedokázal postavit jednu jedinou atomovou elektránu, aby nepalil zkurvené uhlí. Dopiče je potřeba aby se začli kosit sedmikrásky.

    4. Nás se to rozhodně netýká.

  2. Jako v hajzlu jsme. Svet se strašně moc zmenil a posunuli jske se poradny kus k totalite. A to jsme na tom jeste dobre oproti jinym statum. A mira oveckovstvi v jinych statech ke silena.

    Ale nechapu jednu vec. Rikate pojdme si predstavit, ze zadna konspiracni teorie neni pravdiva a pak sam vytahnete tu o big pharma a jak budou sami vypoustet virus….

    1. Mícháte příčinu s důsledkem. Autor se zde snaží ukázat především příčinu hajzlbytí, a sice gigantickou korupci a manipulaci vlád celého světa v zájmu zcela jednoznačné genocidy. Kdo to dělá a proč, je v podstatě podružné a je jedno, jestli ukáže na BigPharma, ilumináty, Židy či mimozemšťany. Objektivním faktem je, že se tohle prostě děje a naší „občanskou povinností“ je tomu zabránit ze všech sil, nebo to alespoň ze stejných všech sil státu komplikovat.

      A jestli jsou Flégr, Kubek, Válek, Mastná Pavla a jim podobní členy lóže, nedožraní hrabivci nebo zákeřní ET, to je z tohoto pohledu dost jedno. Jde o to přežít.

      1. na to se ale taky hodí vědět, komu v tom pak máš bránit, žejo

        byls na burze v sobotu, byla tam aspoň noha? sem se na to po minulé vyprdnul, to byla katastrofa

        1. Čus, ne nebyl, protože mne minule nas*ali, jak trvali na Judenausweisu, až jsem se s nimi musel pohádat. Nešli jsme ani my, ani PM. Jak tak koukám, tak díky svému kovidplhovství už přišli (včetně Tebe) o tři platící prodejce, což v rozpočtu burzy není úplně zanedbatelné. Kdo chce kam … Teď mám zrovna kupu práce, takže bych stejně akorát nakupoval šrot do skříně a prodával to, co si ode mne může každý koupit rovnou.

          1. no dyk, už poněkolikátý to bylo poloprázdný (a nezapomněl sem zdůraznit ve vomluvence, že jeden z důvodů, proč nendu, je PSVB panák ve dveřích)

      2. Mícháte tu příčínu s důsledky.
        Objektivním faktem není aby občané bránili sami sebe před zlovůlí. Občané mají zajistit aby je stát před touto zlovůlí bránil.

        A pokud to je vystoupení z EU a zrušení všech covidových opatření aby se exportéři mohli opět vrhnout na všechny trhy světa a nebyly jsme závislí jen na zapičeným krachujícím Německu. Tak i přes všechnu tu bolest je to jediné možné nejméně bolestné řešení. Protože ostatní řešení nás budou bolet ještě víc.

        Jenže tady je to tak zazmrdováno, že nevidím žádný zájem jít správným směrem. Podívej se na mladý, netflix, PC hry, facebuk, tiktok, instagram, mekáč, kfc, dáme jídlo. A konec, game over, nic neprodukujeme. Jedna německá filiálka škodovky to tady celý neutáhne. nemáme hutě, nevyrábíme si oblečení, jídlo nic. Sady jsme vykáceli. Vždyť my si neumíme vyrobit ani destilovanou vodu, natož adblue.

        Jsme v píči, mladí se stali příliš sněhovými vločkami, ti neuzvednou ani AK47, ti jsou v piči, je to jen zženštilé maso na porážku. Nic víc. A české tučné holky? Jen madrac pro vojáky. Je jedno jestli sem vlítne Německej somálec nebo ruskej vožrala či čínskej žluťák. Jsme v píči, husákovy děti tady pod rouškou demokracie vytvořili zhýčkanou generaci, která nebude bojovat o Prahu, ale vůbec o své přežití.

    2. Rekl bych ze autor clanku chce spis poukazat na to ze hamiznost a podpora tyhle covidoviny je prakticky nezvratitelna prave z roho duvodu ze se naskyta pharma gigantum velka sance jak vytriskat prachy, jako kdyz nekdo najde ropnej vrt taky ho bude cucat do zblbnuti.
      Kdyz se na to clovek podiva ze svyho pohledu tak mu priziveni cely tyhle picoviny a zvyseni zisku na co nejdelsi dobu i treba novym virem, umeenym snizenim funcknosti vakciny apod prijde jako „realny“ lidsky mysleni.

      1. Jsem optimista. Pokud budou nemocnice prázdné a omikron bude mít parametry běžných viróz, nikdo nebude lítat pro další dávky. Ani nejzarytější příznivec očkování, nemá z tohoto typu píchání žádnou potěchu. Ve chvíli, kdy většina voličů 4. až n. dávku odignoruje, chytí politici nový vítr a půjdou od toho. Přebytečné vakcíny se vylijí do kanálu a WHO s pharma firmami budou čekat na další příležitost. Dcera má omikron a říkala, že ve srovnání s předchozí variantou, kterou měla loni, pohoda.

        1. CO se týče kovidu, máte dozajista pravdu. ale co když vypustí neco nového…nebo starého, např španelskou chřipku. Tak jedem od nuly opáčko rok 2020

          1. Ale houby, nemalá část očkovaných to dělá kvůli hospodě/sportu/cestování/cestovnání za prací, atd. Takže čísla jsou jim u zadele, potřebují papír. Nedivím se jim, většina očkovaných má minimální problém a pokud víc trpí zákazem, tak to udělají. Takže pokud řeknou, že co čtyři měsíce dávka, jinak útrum, tak holt nemalá část lidí bude mít co čtyři měsíce dávku. Heslo bude „aby se to nevrátilo“ nebo něco takového.

            1. Na více než 3. dávku popřípadě jednu včelu ročně už se cuká i EMA https://www.e15.cz/zahranicni/casta-preockovani-proti-covidu-mohou-oslabovat-imunitu-varuje-evropska-unie-1386865 . Bez těch mrtvých a nemocných se to bude vládě špatně vymáhat a švejkovat začnou všichni. Tím, že očkovaným smázli výhody, celý očkovací business končí.
              Koukám, že přátelé přirozené imunity si myslí, že se ta druhá parta očkováním ukájí.

              1. Tady v praci tak jeden z deseti opichanuch veri, ze mu to pomuze k lepsimu zdravi. Zbytek to chtel prevazne quli sportu a knajpam. Dokonce dost lidi tady jezdi do Ceska do kasin a taxe nechali jen proto vopichat. Kdo veri, ze v kasinu vydela, tak ma holt jinej pohled na pravdepodobnost.

                1. „Nevydělává se v kasinu, ale na kasinu.“
                  Ivo Valenta – český podnikatel a politik

                  1. Ovsem, to ja rikam u pani na Poste, co mi porad cpe ty ruzne loterie. Ze na loterii se daji vydelat krasne penize. Jen je potreba ji vlastnit.

            2. LWG
              18.1.2022 v 11:35

              OT: dělají i lehce obchodní věci?

            3. LWT: lžete. Doslova a do písmene lžete.
              Na facbooku jsou skupiny o očkování a píšou tam stovky lidí, jaké mají potíže po očkování. A pokud vám nic momentálně není, tak dobrý, ale nevíte co s váma bude do budoucna. Oni tam píšou jak oslepli na jedno oko, jak tahají nohu za sebou, vyrážky, otoky, ženská co si dělá srandu z toho že jí vyměnují krev každý tři dny, už je pod drnem apod.

              Máte plný keci toho jak se politici bojí, jak chytnou vítr, jak bublina splaskne a NAJDNU PŘIJDU a řeknu LŽETE!!!

              německo, rakosko, USA … všude se zavádí povinné očkování a ty se cítíš jako frajer když tady před třema dnama povinné očkování Válek odpískal. A už se začínají z rakouska do česka vracet první emigranti. Už hledají v ČR nemovitosti, v době kdy jsou nemovitosti nedostatkové a předražené. Tak co tady píšeš za lži. Já se těším až svezu nějakou bohatou nenaočkovanou rakušandu na jitrnici.
              Ale nemel tu sračky, že se politici bojí. Nebojí a chtějí na svých lidech spáchat genocidu vakcínama. Je jedno co ty vakcíny dělaj, ale je to totalitní fašismus !!! KURVA !!!

          2. 1) na staré už nejsme imunně naivní, takže to není problém. Španělská chřipka H1N1 už nás nekosí.

            2) nikdo nic úmyslně nevypouští, to je jednak riziko a jednak zbytečné. Všechna represivní politika posledních dekád je založena výhradně na statistické dezinterpretaci pozorovaných jevů „vědci“, kde vyjdou „tak děsivá čísla“, že následuje hysterie, „krize“ a „krizové řízení“. Jinými slovy – fake statistical science.

            Globální oteplování, zákaz olova, zákaz chemie (REACH), teď COVID – pořád ten samý princip. Nějaký šmejd z univerzity vyrobí „studii“ nebo „počítačový model“, podle kterého lidstvo bídně zhyne pokud okamžitě nezakážeme a brutální represí s nulovou tolerancí zcela neodstraníme CO2/olovo/chemii/SARSCOV2. Média nadšeně rozmáznou a politici nadšeně aplikují.

            Jediné řešení je, aby fake vědci měli strach vypouštět ty svoje lži, protože budou vědět že ponesou zodpovědnost za to, co na jejich základě udělali politici. Jako šíření poplašné zprávy.

            1. Nene vedci. Vedci ne. Vzdy jsou to EKSPERTI.

            2. aby fake vědci měli strach vypouštět ty svoje lži, protože budou vědět že ponesou zodpovědnost za to, co na jejich základě udělali politici

              Probůh, jen to ne! To by byla cesta do dokonce ještě horšího a ještě totalitnějšího pekla, než v jakém žijeme nyní. Představte si prosím, že děláte naprosto poctivou vědu a vydáte naprosto korektní teorii (je lhostejné, zda se v konečném důsledku ukáže „pravdivou“ nebo ne). Pak někde nějaký úplně debilní politik tuto teorii misinterpretuje a zneužije ji jako záminku pro nějaké svinstvo. A Vás za to pověsí.

              Současná věda je hodně poničená systémem státních grantů, „vědeckým konsensem“ a podobnými svinstvy; ale to, co navrhujete, by ji zabilo už docela.

              Jediné řešení je, aby politici vůbec neměli možnost a právo takováto svinstva páchat*. (Lze si představit několik různých mechanismů, jež jim v tom zabrání — máme i hezké historické příklady; v současném demokratickém hnoji ale bohužel nemám vůbec představu o žádném postupu, kterak libovolný takový mechanismus zavést :( )
              ___
              * A zkusí-li to přesto, aby oni nesli odpovědnost; to je zase na jinou diskusi, samozřejmě. Kupříkladu princip poslanecké imunity je enormně sporný (není jen špatný, ale myslím, že negativ nese více nežli positiv); naopak zásadně chybí princip odpovědnosti za hlasování, a to jak ve Sněmovně, tak i při všeobecných volbách.

              1. Nezabilo. Viník, o kterém se bavíme, totiž není věda, nýbrž věštba.

                Věda vychází z empirie a snaží se ji vysvětlit nějakou teorií.

                To, o čem se bavíme, je Věštění Zkázy z křišťálové koule zmetkových agregovaných statistických dat, které „vědci“ projektují do ničím nepodložených a absurdních projekcí a predikcí „matematickými modely“, aniž by pro to měli reálnou oporu – a potom úmyslně a cíleně vezmou nejstrašidelnější projekci a mávají jí pod nosem politikům a médiím.

                Z odpovědnosti se vyviní snadno: nebudou mávat DOOM predikcemi, ale naopak velmi zdůrazní, že scénáře jsou A, B, C, D, a vůbec není jisté, že ten DOOM scénář D je ten správný, stejně dobře to může být i „nic nehrozí“ A.

                1. Chyba je zase iba v tých politikoch a nie v tých vedcoch. Dokonca aj v kontexte, čo tu máme posledné dva roky. Však nerozporujem politikom, že na začiatku nikto poriadne nevedel, čomu čelíme a nevedel ako správne reagovať. Ale po pár mesiacoch už bol čas bilancovať a rozhodnutia korigovať. Akurát, že tie svine politici si ponechali iba vedcov, čo im podkurovali a opozičné názory zakázali. Žiadna korekcia.
                  Politik, ktorý nie je zločinec, by si vypočul aj tých čo strašia, aj tých čo ukľudňujú, prihliadol tiež na to, že existujú nejaké základné ľudské práva, ktoré nemožno zrušiť ani v čase choroby a rozhodol podľa toho.

                2. Odpovědní jsou politici, když si volíme takové populisty jako jsme měli (a zjevně mají stále vysokou podporu), máme rozhodnutí, které tomu odpovídají, bez průzkumu veřejných nálad ani ránu.

                  K tomu si přisadí alarmisté (převážně amatéři), mnohdy novináři a kladná zpětná vazba to udrží v chodu do vyčerpání zdrojů.

                  U vědců je „odpovědnost“ dána pravidly oponentního řízení a práce se zdroji, pokuď nějaký junior z Akademie publikuje svoje věštby v TV, tak ten kdo s tím má něco dělat je jeho odborný vedoucí, potažmo šéf ústavu. Pokuď tohle nefunguje ve smyslu dodržení etiky, tak je na místě degradovat šéfa takové instituce, páč ti mladí jsou od toho aby vymýšleli pitomosti a starší, aby se dodržovala metodika.

                  Cenzura vědeckých hypotéz formou trestní zodpovědnosti je cesta do pekel průměrnosti momentálně akceptovatelného názoru a vítězství alarmistů, páč oponenty utlučou prokurátorem na základě „vědeckého koncenzu“.

                  Vtip je v tom, že když si sepíšete ony údajné „vědce“, kteří alarmovali, tak pokuď náhodou to vědci jsou, většinou se nevyjadřují k tomu, na co se specializují (tj. to je otázka všeobecného rozhledu …). Můžeme začít Micíkem.

                  1. Tady se mísí dvě věci.

                    Zaprvé za co odpovědnost – zde říkám za dogmatické předestírání hypotézy, resp. modelu, jako jistojisté věštby. Aby se vyvinili, museli by výslovně říci že DOOM je jen jedna z variant, která není o nic více jistá, než ty ostatní. Protože to je věda – operuje s neurčitostí a nejistotou, nikdy ne s dogmaty. Dogmatici mají nést zodpovědnost.

                    Zadruhé – a zde odpovídám OC z vlákna výše – otázka, kde stojí svoboda slova a navádění/pomluvy/poplašná zpráva.

                    Pokud by se Kulveit postavil a rozhlásil „Pokud OCS opustí svůj dům, věda říká že zemře 10,000 lidí, někdo ho musí zastavit!“ a vyvolá tím, že OCho obklíčí tisícový dav s vidlemi a molotovy, popř. i kulovnicemi na posedech – opravdu za to chudák Kulveit nemůže, protože jen s úplnou svobodou slova říkal svůj vědecky svobodou bádání a slova podložený názor, a jedinými viníky jsou ti blbci, co jej poslechli a šli OCho obklíčit?

                    1. Samozřejmě a bez nejmenších výhrad.

                    2. Je to přitom prosté, ale uznávám, že už horší to má proveditelnost.
                      Stačilo by, kdyby všecky ty „renomované univerzity“ a údajně renomovaní vědci, měli zodpovědnost za to, co napíší, nebo co vypustí z huby.
                      Všecky ty genderové a jiné podobné pičoviny, třeba ta o těch 57 pohlavích, nevyšly odjinud, než z nějaké té „renomované“ instituce.
                      Máte představu, kolik by ubylo takových samozvaných „vědců“ ala micík, kubek a další?

                    3. ad Kulveit – to je fyzik, bádá nad AI, slušně řečeno znáte ten bonmot o algoritmech …. tj. spadá do kategorie medik kecá prof. Pirkovi do probíhající operace.

                      Pokuď předestřu hypotézu, udělám to dle pravidel hry, tj. ověřitelnost, zdrojování, oponentura, je to ok (vy sám to ve svých článcích +- dodržujete, proto si Vašeho názoru vážím). opět ad Kulveit – většinu z toho ojebal, tj. je otázkou, proč mu jeho šéf trpí neetické (nevědecké) chování.

                      To že novináři elementárně tyto věci neověřují, je dáno pořadavky konzumentů reklamy (a asi ani jeden z nás dvou nebude typický lux na inzerátní letáky ..)

                      Ano, Kulveit má nést zodpovědnost za to, že nedodržuje pravidla vědecké práce a publikace. Ale imho opravdu ne v rovině trestní, ale v rovině profesní, prostě bude utírat ventilátory na racku tak dlouho, dokuď si to neosvojí (což oba víme že nebude pravda, a naopak je jeho chování výtahem v kariéře, za což ale odpovídá jeho mentor …)

                    4. … a za blbého mentora blbá instituce, a za blbou instituci celkem nikdo, akorát soudní lidé její kecy budou ignorovat a soudní mecenáši ji nebudou podporovat… jenže v demokracii se bohužel věda platí ze státního, což je zlo a jedna z příčin problému :(

                    5. Tam je ještě otázka právě té oponentury. Ferguson naprosto jasně uvedl, že si vycucal z prstu 3x větší vstupy svého modelu, takže pochopitelně i výstupy musely být zvětšené o desítky až stovky procent. Jenže tohle nastavení vstupů nikdo neřešil.

                      Novináři to neumí – a peer review resp. Imperial College očividně nechtěla.

                      A proč? Moje hypotéza je, že od roku 1985 se akademie naučily, že právě vydávání alarmistických dat = politická moc pro akademiky.

                      Tím, jak CRU East Anglia University zblbla Thatcherovou to začalo, a plynule to pokračuje dalších 35 let nadmíru úspěšně…

                    6. Začalo to mnohem dříve. Vizte např. ten svinský a debilní zákaz DDT*, který ostatně byl a dodnes je zcela přímým viníkem smrti daleko více lidí, než čínská lidová rýmička spolu se státními zhovadilostmi pro „ochranu“ proti ní dohromady. To je excelentním příkladem přesně stejného svinstva, s mnohem horšími důsledky, a mnohem staršího. A nerad bych tvrdil, že to byl první případ vůbec; je to jen první případ, o kterém vím z hlavy bez prohledávání webu.
                      ___
                      * Nicméně jakkoli si o Rachel Carsonové nemyslím vůbec nic hezkého (právě naopak!), jsem pevně přesvědčen, že odsoudit ji lze toliko morálně, nijak jinak.

                      Pokud by dosud byla naživu, a kdyby ji chtěl někdo za ty miliony mrtvých činit odpovědnou před světskou mocí, budu první, kdo vystoupí na její obranu. Ne snad proto, že by se nedopustila zhůvěřilých alarmistických blábolů — dopustila, a jak! Ale proto, že prostě věděc úplně každý má z principu svobodné společnosti nutné a neomezitelné právo se (kromě spousty jiných prohlášení také) podobných blábolů dopouštět, a to bez obav z represe. Protože jinak jsme v hajzlu, velebnosti.

                    7. Otázka je, kde vede hranice mezi „blábolem“ a „lobbováním“.

                      Např. Ferguson byla vědecká nula, kterou vyšetřovala parlamentní komise za jeho o 3 řády nadhodnocený alarmismus u předchozích epidemií (padaly perly jako „vědci srovnávají každou epidemii se Španělskou chřipkou“ apod.) Když vydal svůj COVID-DOOM model, katapultovalo jej to do čela SAGE jako faktického „covidového cara“.

                      Nebo u nás MeSES a Sníh vysloveně (viz Válek, Beran aj.) svůj alarmismus propagovali s cílem „vytvořit v ČR ekvivalent Kochova Institutu, kde by pak dostali místo poradců“).

                      Ditto CRU EAU, kteří vysloveně lobbovali u Thatcherové ať zlikviduje průmysl a dá více politické moci vědcům, z čehož pak přímo a kauzálně vznikl IPCC s emisními povolenkami a burzami a GND.

                    8. To souhlas.

                      Problém je v tom, že i pokud by se podařilo nějak jednoznačně lobbování definovat (což z principu nejde, ale i kdyby), a pokud by se podařilo je nějakým způsobem trestat (což je pro změnu politicky naprosto neprůchodné, ale i kdyby), pak…

                      … pak by především šel bručet komplet celý LEX.

                    9. Ono by bohatě stačilo něco jako mají v USA a Rusku ten „zákon o zahraničních agentech“ – prostě napálit šerednou nálepku.

                      Ve smyslu „dle zákona 777/2022 Sb. si Peter Šebo již nadále nesmí říkat ‚vědec‘ ani tak být nazýván médii, nýbrž musí být propříště titulován výhradně ‚politický lobbista‘.“

                    10. Myslím, že to by asi neuškodilo, a na této úrovni nemám zásadní výhrady a klidně bych to akceptoval (ono je to nakonec dost blízko k tomu mému „morálnímu odsouzení“* :))

                      Zároveň ale naprosto nevěřím, že by to sebeméně pomohlo: však vidíme v přímém přenosu, kterak Rusko a mnoho států** v USA, namátkou třeba D.C. nebo Commiefornia, je díky tomu v pořádku, že? Oh, wait…
                      ___
                      * Byť to jde skrze zákon a stát, což mně osobně drhne, ale couž — Druhý dodatek jde také skrze zákon a stát, a je OK :)
                      ** Na druhou stranu je tam pořád pár států relativně rozumných (nebo chcete-li, o dost méně nerozumných než zbytek civilisovaného světa), a nemít tady různé závazky a jiné kořeny, už jsem dávno někde ve Wyomingu.

                    11. Ono stačí vidět pištění např. LGBT aktivistů, že se v Rusku musí označovat jako „zahraniční agenti“ a chytají z toho psotník, nebo v opačném gardu totéž v USA ruská alternativní média.

                      Člověku se instinktivně vetře myšlenka „tak to já už jen kafíčko“ a nutně se vnucuje i pocit, že se tu něco hodně správně podařilo.

                    12. No, šampus bouchnu, až se jako podezřelí agenti budou muset označovat LGBTatrdi v USA a Sputniknews v Moskvě :), ale souhlasím, že něco na tom je.

                    13. ocs: za co byste chtěl Carsonovou soudit nějak jinak? Ona pokud vím nepožadovala zákaz DDT, ale jeho regulaci (což zní docela rozumně). Mrtvé na rukách má EPA a podobní „zelení“ zmrdi v ostatních zemích, stejná verbež, co dnes tlačí NGD.

                    14. Ohledně toho DDT, nic o tom bližšího nevím, ale nedávno jsem narazil v tomto na tohle:

                      “ Zákaz DDT. To je snad největší tragédie 20. století. Byl to nejlepší prostředek proti komárům a bez ohledu na to, co se říká, neexistoval žádný srovnatelně dobrý ani bezpečný. Od jeho zákazu umírají na malárii ročně dva milióny lidí. Především děti. Jestliže všechno sečteme, zákaz zapříčinil přes padesát miliónů zbytečných úmrtí. Zákaz DDT zabil víc lidí než Hitler a významně se o něj zasloužilo environmentální hnutí. DDT prý byl karcinogen. Ne, nebyl, a v době zákazu to všichni věděli. Ale bylo nebezpečné. Ve skutečnosti bylo natolik bezpečné, že se dalo spolknout. Při jednom experimentu to lidé dělali dva roky. Po zákazu jej nahradil paration, který je opravdu nebezpečný. Během několika měsíců zemřelo přes sto zemědělců, kteří nebyli zvyklí manipulovat se skutečně toxickými pesticidy. S tím nemůžu souhlasit. Jenom proto, že vám chybí spolehlivé informace, nebo nechcete vidět důsledky, k nimž vedly činy organizací, které podporujete. Zákaz DDT bude jednou označen za skandální omyl. DDT nebylo nikdy zakázáno. Máte pravdu. Zemím pouze bylo řečeno, že pokud jej budou používat, nedostanou žádnou zahraniční pomoc. Nelze ovšem popřít, vyjdeme-li ze statistik OSN, že před zákazem DDT se malárie stala téměř okrajovou nemocí. Padesát tisíc mrtvých ročně po celém světě. O několik let později se znovu změnila v globální pohromu. Od zákazu zemřelo padesát miliónů lidí. Znovu opakuji, že neexistuje žádný čin bez negativních důsledků.“

                      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Petr-Zantovsky-Jak-jsem-potkal-knihy-116-dil-Rise-strachu-612202

                      Je zde někdo zasvěcený, kdo k tomu má co říci? :-)

                    15. No 0ne 20.1.2022 v 10:06

                      Zasvěcený nejsem, pamatuji si jen některé drobnosti ve „vidláckých“ souvislostech.
                      Problém DDT je v jeho stálosti a kumulativním efektu.
                      DDT organizmus teplokrevného živočicha ukládá v tuku, takže každému predátoru v řetězci obsah látky v těle stoupá.
                      Vrcholoví predátoři se pak přestávají množit.
                      Špičkovým predátorem je člověk a DDT byl zjištěn v mateřském mléce.
                      Důležité je si uvědomit, že v případě otravy jde relativně pomalý proces.
                      V době, kdy jsem chodil na přednášky z ekologie, byly k dispozici dlouhodobé řady údajů o řídnoucích populacích dravých ptáků jako první signál nebezpečnosti látky. Později se objevily další údaje, například o neplodnosti plemenných býků napájených povrchovou vodu. V té době byl DDT již zakázán.
                      V úhořích vylovených z vodárenské nádrže Kružberk byl DDT zjištěn více než deset let po zákazu pesticidu. Zajímavé je, že nebyly publikovány údaje o konzumních kaprech, ale možná, že v odborné literatuře byly, o problematiku jsem tehdy zavadil jen náhodně.

                      Pro některé zdejší přispěvatele lze učinit závěr, že DDT byl zakázán, proto ELITY po dlouhém bádaní použily k pozvolné depopulaci rozšíření viru Sars Cov 19.

                3. Nedávno tady probíhala diskuse o tom, jak konspirátoři kompromitují seriozní konfrontaci systému. Z toho mi vychází, že pokud je možné ( a snadné ) naroubovat na seriozní kofrontaci konspirátory a jimi kompromitovat věcnou diskuzi, proč by se opačně nedali naroubovat věštci Fergussonova typu na vědu a tim ji zabít?
                  Druhá otázka-kde spala věda při kritice a vyvracení toho jeho modelu? Resp. kde spí dodnes, když je empiricky prokázáno, že F model se „mýlil“ téměř vždy? V posledním případě řádově..
                  Za mě by bylo řešení něco jako sekulární stát. Ze současné vědy už je stejně zčasti náboženství.

                  1. Fakt za to mohou konsiprátoři, když zpráva o schválení pfizer vakcíny má 400.00 stran a chtěli ji začerněnou zveřejňovat do roku 2075 kdy jí skončí testovací období?
                    Fakt je to velká konspirace když chci aby tak zásadní věc byla transparentní?
                    Jen konspirativec když se těším že díky texaskému soudu bude tato zpráva nezačerněná zveřejněna do 7mi měsíců ?
                    Jsem konsiprativec, když vím že Pfizer podplácel za schválení jejich vakcín a najednou se objeví zpráva, že firma Ventavia Research Group co to měla na starost přizná, že se data o schvalení vakcíny falšovala a byl v tom bordel?

                    JSEM KURVA DOPIČE KONSPIRATIVEC, nebo se už lhaní, falšování a bordel ve firmě bere jako SAMOZŘEJMOST ???????????????????????

                    film ABSURDISTÁN HADRA.

            3. > Jediné řešení je, aby fake vědci měli strach vypouštět ty svoje lži, protože budou vědět že ponesou zodpovědnost za to, co na jejich základě udělali politici. Jako šíření poplašné zprávy.
              Mrcasíku, ty vůbec nerozumíš tomu, jak funguje financování vědy. Vědci zkoumají to, na co dostanou peníze od grantových agentur. Pokud tedy z vládnoucích kruhů bude poptávka po studii s určitým výsledkem, vždy se najde někdo, kdo patřičnou studii vypracuje. A pokud mu to vyjde špatně, už další grant nedostane. Problém tedy není v tom, co vypracují vědci, nýbrž v tom, že politici prostřednictvím grantových agentur si zadají vypracování studií, které jim pomohou ospravedlnit to co by rádi prosadili, i když je to na první pohled úplný nesmysl.

              Zkus začít s něčím jednodušším. Např. vymyslet, jak zajistit, aby politici, kteří opakovaně a úmyslně vydávají nezákonná nařízení nesli za to osobní zodpovědnost. Co je třeba změnit v našem právním systému, k tomuto už nedocházelo?

              1. Tohle je pravda jen částečně. Na straně druhé se i erárem neplacení vědci aktivně snaží fušovat do politiky a stát se slavnými, viz Ferguson. Tomu si jeho model nikdo nezadal, naopak vládu stál velké prachy a parlament v roce 2009 vyšetřoval, jak kurnik tomu pošukovi někdo mohl naslouchat. Ale jak vycítil příležitost, už zase publikoval jako Dr. Doom a cpal se do médií…

    3. x-f: západ neměl v minulosti 40 let komančů a vůbec netuší, jak moc je to, co dělá, špatně. Vyhlídky nejsou optimistické, protože mnoho lidí tam věří, že jejich vlády dělají to, co je pro ně lepší tak, jako to bylo před 30 lety. Tehdy přijeli do východního bloku a byli sakra rádi, jak se mají a že skončili na správné straně demarkační linie. Že se mezitím komanči přesunuli z Moskvy do Brusele nemají jak vidět, nemají s čím to srovnat a protože se pořád ještě mají velmi dobře, tak ani neví, jak moc je to špatně. Nemají se jak poučit z „našich“ chyb, musí si ty komanče prožít sami. A bohužel, nás vezmou na tu jízdu s sebou. Nebylo to ve filmu 12 opic, kde chodil Willis, věděl, co přijde a nikdo mu to nevěřil? My jsme ve stejné roli. Co tomu rozumí nějaká socka z východu, přece Helmut nebo Francois ví líp, co je správné.

      Oni si myslí, že jdou pořád rovně a že už dávno začali zatáčet doleva, zatímco krimigráčci a covid poloměr zatáčky výrazně zmenšili (a grýn dýl to fofrem otočí k návratu do dávné minulosti) nevnímají. Zatím bydlí, s včelkou v paži cestují a vše je v pořádku. Do války, komančského puče nebo měnové reformy se lidé taky probudili ze dne na den. Dělat se s tím ale nic nedalo. Jak píše Sysop, bude nutné se přizpůsobit, fňukání k ničemu nepovede. Nakonec každého rozhodnutí, jak se svým životem naloží.

      A je fuk, jestli za to může konspirace nebo ne, to je vcelku irelevantní. Spíš je nutné se zabývat tím, co „to“, ať už je „to“ cokoliv, přinese.

      1. Ono i za těch komančů bylo hodně zápaďáků přesvědčených, že náš socialismus nefunguje jen kvůli tomu, že jsme zaostalé slovanské opice, a až to vezmeme do rukou my, absolventi elitních univerzit…

        1. tak to dovedou do těch stejnejch sraček, snad se už pár těch kurev tentokrát proletí, s dopadem na vidle násadou dolů

        2. Tak cyklickej navrat k myslenkam socialismu probiha v Evrope tak dvakrat do stoleti. Nemyslim si, ze se v teto tradici neco jen tak zmeni.

        3. Jihočech Honza: „hodně zápaďáků“ tak možná na univerzitách a různých „myšlenkových tancích“ flákačů za státní. Ale běžný člověk měl jasno a nebylo se co divit, navíc tím pádem vzrůstala důvěryhodnost státu jako autority, která to vede dobře. Takže když přijde moment, kdy to začne vést do brusele, hodně lidí – navíc vhodně zmasírováno médii – dlouho netuší, že je najednou něco špatně. Pro ně není patrný zlom k horšímu a věří státu dál. Některým to dojde pozdě, některým vůbec. Někteří budou naopak nadšení, i u nás takových bylo dost (typicky těch, kteří by bez komančů neměli možnost dostat se k funkcím, protože na to neměli schopnosti a-nebo znalosti). Bude potřeba se zamyslet nad tím, jak v nové totalitě přežít. Zde máme proti soudruhům ze západu jisté výhody.

      2. fatdwi 18.1.2022 v 7:17

        souhlas, ale až z toho mrazí

  3. Inu… a jake je sdeleni clanku? Brekot?

    Lidi s podobnyma naladama vyhazuju. Svet je porad nekde nejakym zpusobem fpici. Bud od prirody, nebo od cloveka. I ta zvirata jsou co chvila nekde fpici, kocka sezere ptaka, jezek se prochladi a zemre na zapal plic, rybam vyschne jezero. To tak proste chodi.

    Spis je lepsi se na to divat realisticky. Ano,jsme v teto situaci. A jak se prizpusobime?

    1. Sysop: no třeba si dáme o lahvinku víc, než by bylo zdrávo, chytne nás depka, hodíme to do mailu a pak zíráme, co jsme to vlastně nablili, když to D-F vydá. Taky terapie.

      Ale s tím „přizpůsobením“ pozor, na minulé komanče se taky kde-kdo přizpůsobil a neřekl bych, že to dnes hodnotíme dvakrát kladně. To přizpůsobení by pořád mělo proběhnout v rámci zachování rovné páteře. Přestože z hlediska zajištění rodiny by nemusela být role covid nebo grýndýl politruka, uličního výborníká nebo jiné režimní špíny nutně špatná volba.

      1. ja již doma jsem za blbce, manželka se mnou nesouhlasi, vytyka že kdybych kovida prodelal hůř tak mam jiny nazor, ted si přečetla članek v HN o Dojkovičovi kde ho jasně setřeli, takže si potvrdila sve mineni, tim jasně jde vzorem pro děti, takže jsem doma se svym nazorem docela osmaocen, naštesti kolem mam par lidi který tuhle diktaturu nesdíli.

        1. Zencky meknou driv vseobecne, co tak pozoruju. Je to takovy jina forma znasilneni, kde se radjei podvolej, ale hlavne, at uz maj klid. Ze nasilnik bude prirazet dal, si tak nejak nepripousteji.

          1. tak když nepřiráží manžel a sousedovi díky třetí tečce už nestojí pevně, tak se musí nechat vydrtit od černýho mohamedskýho špinavýho klacku a nebo od státu.

        2. Bofan: to je nemilé, když to bourá rodinu. Ale vzorem pro děti můžete v rámci „domácího objektivního zpravodajství“ pořád, ne? Akorát teda nevím, jak máte staré děti, ale bylo by dost nepříjemné, kdyby Vám je manželka napíchala bez Vašeho souhlasu.

          Každopádně pro nové komanče je likvidace rodiny příjemným vedlejším účinkem, takže tohle nebude chyba, ale fíčura celého covidsystému.

          1. to už se někde stalo.

        3. Může být hůř. Vyslechl jsem si dnes: rodina se dvěmi dětmi, kde otec je plně naočkovaný a žena má falešný očkovací průkaz, protože se očkovat za žádnou cenu nechce, ale má strach to přiznat manželovi, protože by jí vyhodil z domu, kdyby se to dozvěděl.

          1. Uzasny, k cemu System lidi donuti. Za chvili se budou bat manzele spat spolu v jednom byte.

            1. Náhodou super věc, holka si najde neočkovaného, přesídlí, nechá se naprcat, bude víc genů a jedem. ber to pozitivně, pokud holka ve vztahu je z donucení, tak to není žádná rodina, ale středověká žumpa.

          2. Když se objevily v ČR první dva případy, vrátil se z českých hor muž, kterého žena nepustila do bytu (navíc jeho vlastního), dokud si neudělal test. To bylo včer v Praze úplně neřešitelné, takže šel do hotelu (to byly ty časy, kdy jste si mohli chodit bez papíru do hotelu, to už se nevrátí) a za pár dní tedy mohl domů. Pokud vím, tak s dotyčnou dvéře nevyrazil, ani jí za ně nepostavil.

            1. Jenže tenkrát lidi nevěděli. Někteří si mysleli, že to je jako nemoc z knihy Robina Cooka.

              1. Nj, to bylo jak kolovaly ty videa jak ve Wuhanu padaj lidi mrtvý na chodník a Kechlibar přitápěl článkem jak v Bergamu řádí smrt.

                1. Kdyz to dneska vidim z5ne a vime uz, jak alfa fungovala, tak je opravdu mozny, ze ty krevni srazeniny mohly lidi vypinat vstoje. Samozrejme, co byla pravda a co propaganda, to uz se nedozvime.

                  1. Čert ví. Pravda je, že v tom únoru/březnu 2020 byla zvláštní atmosféra. Taková kombinace strachu, vzrušení, očekávání, solidarity, snad i trochu pocit dobrodružství. V zimě 20/21 už to byla jen pruda a voser. A letos je to ještě horší, i když ty opatření (u nás) skoro žádný nejsou, ale nálada je mizerná a vztahy dost rozmrdaný.

                  2. Když mohli svého času Rusi vozit po Rudém náměstí na přehlídce falešné rakety, proč by nemohli Číňani udělat premiéru covidového představení …

              2. Panek, jak kdo, jak kdo.
                Já se začal smát a přestal bát v momentu, kdy jsem uviděl to video, jak třicet či kolik, nejspíš dálkově ovládaných bagříků, synchronizovaně tancuje na ploše asi tak našeho fotbalového hřiště a údajně připravuje plochu na stavbu nemocnice, co měla být hotová za deset dní.

                1. Zapomněl jsem dodat, že na tom „staveništi“ nebylo vidět ani jednoho živého člověka, co by to případně koordinoval – a nebyl tam přistavený ani jediný náklaďák, do kterého by šlo sypat plné lžíce odbagrovaného. Pouštěl jsem si to snad 10x a zpomaleně. Joseph musel uznale mručet.

                2. Jo, to bylo povedený. Nakonec tam naskládali hromadu unimobuněk a prohlásili to za nemocnici. A čínští kuřbuřti jásali nadšením, jak je Čína skvělá.
                  Ale Pánek má pravdu, dost lidí bylo ze začátku vyděšenejch. Vzpomeň si, jak se křečkovaly zásoby.

                  1. Asi někteří jo, ale my se ségrou nee.
                    Zvážili jsme všecky varianty a usoudili, že kdyby mělo zkolabovat zásobování hypáčů, tak v tom momentu už budeme mít úplně jiné starosti.
                    My ještě patříme mezi generace, co i tak mají doma pár kilo toho či onoho. Žádný syslení, ale taky ne prázdná špajzka a mrazák. Tak měsíc bychom dali.

                    1. Jasně, takovejch byla spousta. Těch panikářů asi nebylo velký procento, ale jednu chvíli byly regály slušně prořídlý. Droždí nebylo asi čtvrt roku a hrubá mouka taky jen někdy a někde. A ještě loni v zimě spousta blbů v diskuzích většina smrt a zkázu když nebudeme v lese nosit roušku a nebo překročíme hranici katastru.

                    2. Věštila

                    3. shane
                      18.1.2022 v 18:58

                      tvl na co hrubá? esli neco pravidelně nebejvá, tak polohrubá, občas hladká

                      hrubeš je neustále třeba v Makru ve výprodeju, nikdo to nechce

                    4. Ale měl jsem čas sledovat něco jiného. Jak doslova padaly spousty malých a středních firem i živnostníků s pár zaměstnanci, doslova padaly jak zhnilé hrušky.
                      Vzpamatovalo se jenom několik.
                      Mrdky zatím poslouchají páníčky a tak žádná z nich, nejeví sebemenší ochotu, psát o tom.
                      Ale čuchám něco v tom smyslu, že to bouchne do ksichtu právě této vládě.

                    5. servisdok 18.1.2022 v 19.04

                      To, co píšete, občas slýchám, ale ve svém okolí nevidím nic, co by tento názor podpořilo.
                      Pokud se podívám na dostupná data, třeba https://amsp.cz/vyvoj-malych-a-strednich-podniku-v-obdobi-2010-2019-resp-2, zatím není zpracován rok 2021.
                      Dále je zajímavé, že od roku 2008 do konce roku 2021 plynule rostl počet ŽO po propadu v roce 2008 a nyní je počet ŽO vyšší než v dosud maximálním roce 2007.
                      Pokud spousty malých a středních firem i živnostníků s pár zaměstnanci popadalo jako shnilé hrušky, proč tak vzrostla poptávka po pracovních silách? (Vzrostla tak, že ekonomičtí komentátoři hovoří a její škodlivosti pro hospodářství a nebezpečném přehřátí ekonomiky.)

                    6. Nemůže to bejt způsobený i tím, že se lidi prostě přelili do jiných, méně postižených nebo dokonce prosperujících odvětví ekonomiky? Pokud si vybavuju, tak třeba poptávka po řidičích dost vzrostla.

                    7. shane 18.1.2022 v 20:10

                      Část lidí se určitě přelila ze služeb do výroby – dost zaměstnanců z gastronomie a podobně. Ale to jsou zaměstnanci.
                      V „mé“ malé firmě (do 50 zaměstnanců) nastoupili dva zedníci (předtím žinostníci), bagrista a jeřábník (předtím zaměstnanci), přidavač (z pracáku a brzy se tam vrátí).
                      Řidičů nákladních automobilů je nedostatek.
                      Zkrachovali-li živnostníci, velmi pravděpodobně si ŽO nechali i když jsou nyní zaměstnáni. Nicméně počet platných ŽO vzrostl.

                    8. Tak to může bejt i kvůli státní podpoře, nebo kvůli nějaké formě švarcsystému. Je možný, že je v některých profesích snazší sehnat práci jako OSVČ než jako zaměstnanec.
                      Ostatně, já jsem taky celej život na HPP zaměstnanec a k tomu mám ještě živnosťák na přivýdělky.

                    9. shane 18.1.2022 v 21:58

                      Státní podpora svůj vliv má, to občas slyším, asi jako:“Ty … brácha se válí na kovidpodpoře a nedokážu mu vysvětlit, že na něj musíme s tátou vydělávat.“ Zarazil mě výrok hostinského, že lepší dobu ještě neměl – vydá obědy, zavře kuchyň a jde domů, není to podnik, kam by se chodilo na večeři a zisk z večerních pivařů jsou nižší než kompenzace.

                      Když jsem narazil na počet ŽO, zaujalo mě, že jejich počet rostl i v průběhu zavádění EET, kdy byly publikovány stejné katastrofické komentáře jako teď.
                      Opravdu katastrofální byl propad v roce 2007.

                    10. Nechci se přít.
                      Malé město, malé firmy, malé obchody, malí podnikatelé, ale hlavně – taky malé finanční „polštáře“, které si prý firmy měly, (podle té předešlé vlády) vytvořit, když bylo dobře a dařilo se jim.
                      Fakticky byly téměř bez práce i malé party 4-5 živnostníků, které do té doby, kvůli množství zakázek nevěděly, kde jim hlava stojí. Jednoduše proto, že i všichni ti, kteří je do té doby zásobovali zakázkami, měli sami finančně namále. Takže všecko, co nebylo úplně nejakutnější, muselo počkat a nějaké drobné, akutní zásahy či opravy, jim vydělaly sotva na odvody. Jakkoli byl tento „švarcsystém“ léta dehonestován, občas prý i trestán likvidačními pokutami finančáku, tak stále to nějak funguje. A co se kvality odvedené práce týče, tak podle mne výborně.
                      Podle ministra financí minulých vlád, prý tento systém umožňuje práve týmto zlodějom kradnút, jako nikemu inému. A že oni, tý švarcáci, jsou tím prvopočátkem, zárodkem, kde prý vznikly nápady na karuselové podvody s DPH. No tak jistě..

                    11. Hele, my jsme meli na pocatku roku 20 pod 400 zamestnancu, ted mame o 90 vic. Naprosto drtiva vetsina jsou zkrachovali zivnostnici a nebo prisli z polozenych firem v okoli.

                    12. servisdok 18.1.2022 v 20:17

                      Z praxe:
                      V létě posunul termín klempíř (dva lidé), řada na mě přišla tři měsíce po původně smluvené lhůtě.
                      Zedník (2 lidé) posunul termín o rok, takže se začínám těšit na duben.
                      Autoservisy naštěstí fungují v obvyklých objednacích dobách.
                      Opravny oděvů také.
                      Výrobci nábytku skoro také.
                      Zdravotníci také (tedy fyzioterapeut, neurolog, zubař, praktický lékař a k tomu rentgen a MR).
                      Zahradníci také, sazenic byl dostatek v obvyklých termínech.
                      Tím moje zkušenosti končí – jiné služby jsem v posledních třech letech nepotřeboval.
                      Chápu, že mnoho, ne-li většina, diskutujících může mít nároky na služby úplně jiné.

                      Co se týče t.zv. švarcsystému, ten není ani tak dehonestován, jako zákonem zakázán (§3 zákoníku práce). Na kvalitu práce švarcsystém nemá vliv žádný. Za kvalitu práce ručí firma, nikoli subdodavatelé. Pokud mi opadá omítka, budu ji reklamovat u zednické firmy, ne u živnostníka nebo zaměstnance, který pro ni loni čtvrt roku pracoval.

                    13. Neda se globalne rict, ze to tak nebo tak a taky se neda globalne rict, za co muze kovit. Kdyz se zavedlo EET, taky to do toho fura lidi zabalila (vim o pokrejvacich, co z ZL sli pod jednu mistni firmu jako zamestnanci), nebo ja jsem napriklad hodil k ledu tri firmy a sam sel do zamestnaneckeho pomeru. Pritom u mne to s EET nemelo co delat. Naopak nas hospodskej to prave quli EET nenavratne zabalil.

                      Tady v Germanii hodne firem padlo na hubu hned v dubnu-qetnu-cervnu 20, protoze mely jinak nastavenej business a nikdo nebyl zvyklej na to, ze neco neni xehnani, nebo ze budou prilis velke prodlevy, atd. Plus, montazni a strojirenske firmy tezko poslou lidi na HO, treba frezare, nebo svarece. Takze prisly o xefty a bylo.

                      Osobne si ale myslim, ze treba nedostupnost zedniku je celkem dlouhodoby trend, plus ted lidi jancej, aby vsechno stihli, nez bude material za cenu zlata. Vcera jsem objednaval rezivo na pile, predloni 3800, ted 8500 za kubik. Jo, to je pak parada.

                  2. V breznu 20 jsi v Bavorsku nesehnal sracak.

                    1. U nás zase hrubou mouku. Pak jsem jí objevil v malým Tescu plnej regál :) Oni to vůbec lidi vykupovali dost selektivně. Co bylo v akci pomalu vyrvali i s regálem a vedle se prášilo na to samý, akorát o korunu pade dražší.

                    2. Jasny, lumpove z Tesca skoupili kramy v okoli. Taxe to dela. Na Aeronet s tim, nez to smazou.

          3. Prosim kontakt na ziskanie toho preukazu.

            1. Ale no tak, pane strázmistře.

              1. shane 18.1.2022 v 11:52

                Nejde spíš o poukaz na to, že takový očkovací průkaz není?
                Kolegové se prokazují obrazcem na dispeji telefonu nebo certifikátem vytištěným na papíře.
                Možnost, že by si ho dotyčná osoba vyrobila aplikací nálepek do standardního nebo mezinárodního průkazu, tu sice je, ale sehnat (falešné?) nálepky také asi není běžná úloha.

                1. Tak předpokládám, že dotyčný myslel nějaké falešné osvědčení o testování. Něco takového zjevně existuje, viz ta kauza těch zdravotních sester tuším ze Vsetína.
                  Lidová terminologie je občas ošidná. Takový Zbrojní pas už neexistuje dobrejch sto let, ale furt se k něm píše. Zajímavé je, že Vůdčí list takové štěstí neměl.

                  1. shane 18.1.2022 v 12:33

                    To je mi jasné, jen jsem si vzpomněl na diskusi s Nobodym o zavádění jednotného evropského očkovacího průkazu, kde jeden z nás poukazoval na plánovaní tohoto dokumentu od roku 2018 za důkaz dlouhodobého plánování nákazy, zatímco ten druhý poukazoval na separátní zavádění kovidových glejtů jakožto na prohlubování zmatku z plynoucí z aplikované bezradnosti.

            2. windows malování

              1. Tak na tohle by manžel přišel. Protože ten si může do své apky manželku klidně přidat.

                1. On to je nejspíš kec. Když je paní dost chytrá aby si pořídila věrohodné osvědčení, tak nejspíš nebude tak blbá, aby na potkání vykládala jak manželovi lže do očí. To se mu může přiznat rovnou, bude to menší trábl než když mu to práskne někdo cizej.

          4. a to ju řeže jak žito třikrát denně, nebo jenom dvakrát?

        4. Tak kdybych prodělal covid hůř tak samozřejmě že mám jiný názor, ale maximálně tak na očkování/ochranu sám sebe. Tohle rovnostářství je zlo. To že nějaký důchodce spadl ze schodů a rozbil si hlavu přeci neznamená, že všichni začneme nosit helmy vždy a všude.
          Co spíš slyším kolem sebe je nespokojenost žen ne kvůli vyššímu dobru, ale spíš kvůli omezeným společným službám (jeden neočkovaný zablokuje rodinnou dovolenou v hotelu) nebo kvůli tomu „jak to vypadá“.
          Moc netuším v čem je australský režim s koncentráky vzorem pro děti, když segreguje naprosto zdravé s tisíckrát otestované sportovce.

          1. Když je nejhůř, rodina (hlavně manželka) bývá skutečně oporou. Mimochodem, neskládá se při sňatku čirou náhodou nějakej slib? Něco jako v dobrým a ve zlým, ve zdraví a v nemoci?

          2. ta zap. kovid masirka si ted našla vynika – Dojkoviče, ted ho již nepusti ani do Francie nebo španelska, bez očkovani, to je podminka, vid spravy.

            1. Pardon, ale „VINÍK“. Your Grammar nazi.

              Jsou to zmrdi, to je bez debat.

              1. (Vy níku jeden!)

              2. A stejně se dvěma „N“ mělo větší půvab.

            2. Taxe na ne musi! A na Wimbledon bude smet jen cerny tehotny buzerant, ktery se bude citit jako asijsky transvestita. A bude tam svetova elita hned.

              1. Serena W. je těhotný?

            3. Tak sa Novak vyjebe na profi-tenis a bude si pinkať s deťmi a ženou doma na vlastnom dvorci. Zarobené má a teraz keď je ikona „antivaxérov“ tak si môže založiť firmu a predávať suveníry či oblečenie so svojím logom a pôjde to na dračku.
              A keď o pár rokov pominie kovid-šialenstvo tak ten jeden grand-slam ešte uhrá a bude naj-sám-lepší v tenise.

  4. Tato teorie má jednu trhlinu.
    Existují země, kde se to svinstvo v podstatě neděje. Namátkou Švédsko a Polsko.

    Hlavně to Švédsko. Normálně vzorově levičácká země, ale v tomto se chová překvapivě rozumně. Proč by zrovna o ně korporace neměly zájem?

    1. Opakuji znova. Ohánět se Švédskem je hloupé. V určitém čase měli restrikce dokonce větší než tady v ČR. Švédská opatření jsou v současné době srovnatelná s našimi. Výjimku tam mají pouze děti do 12 let.

      1. Pokud vím, žádná diskriminace nenapíchaných, žádné tendence udělat z toho povinnost, žádné plošné lockdowny služeb.
        Běžná, rozumná opatření, která by udělal každý v podobné situaci.

        Možná máte ale nějaké speciální informace.

          1. Si robíš prdel? Väčšina bodov sú odporúčania a tie čo sú príkazy sú mierne veci, ktoré nikoho nešikanujú, ani nebankrotujú.
            https://www.government.se/articles/2022/01/stricter-infection-control-measures-to-be-introduced-on-12-january-2022/

            1. Teď. Protože to v září 2021 ukončili. Ale, že měli i povinné zavírací hodiny. Při vstupu do obchoďáků počítali zákazníky. Na sportovních stationech měli ostrůvky pro malé skupinky. Zakázané kulturní akce atp. Bylo tu několikrát v diskuzi s aktuálními odkazy krásně dokázáno, že to „uvolněné“ Švédsko je jen mýtus, který se opíral o začátek covidu. Ono je to totiž krásně logické – Švédsko je členem EU. A jestli teda neměli restrikce, proč ve Stockholmu musela policie rozpustit demonstraci proti opatřením?

              1. Lockodowny neměli. Míra buzerace byla proti nám nebo německu asi tak 100x menší. Tak nelži.

                1. Netykejte mi. Využijte google. Uzavření veřejných služeb, zákaz shromažďování nad 8 osob (to snad nebylo ani tady), roušky, povinné zavírací hodiny restaurací, sledování počtu zákazníků na prodejní plochu. Pandemický zákon. Pokuty. Absence odškodnění za lockdown – velká hádka v parlamentu. (Počkat, proč poslancům švédského parlamentu vadí, že podnikatelé nemají kompenzace za lockdown, vždyť ve Švédsku lockdown nebyl – zdroj shifty). To všechno je Švédsko. Sakra a ty demonstrace ve Stockolmu byly proč, aby se zrušily restrikce, nebo aby se zavedly?

                  1. Měl sem za to, že už dávno tykáme. Za to sorry, i když mi tohle hraní si na vykání na internetu přijde spíš úsměvné..

                    Zbytek nebudu stále dokola omílat, všichni si to pamatujeme, není třeba google. ano, taky občas zpřísnili, ale z principu tam ta míra buzerace nebyla ani zdaleka srovnatelná s námi.

                  2. Jenže to byl pořád sociální distancing, nikoli lockdown – více skupinek po 8 lidech mohl dělat prakticky cokoli, pokud mezi těmi skupinkami byly dostatečné rozestupy.

                    Kulturní akce zavřeli nikoli místní, ale festivaly apod. kvůli cizím návštěvníkům.

                    1. Je sice hezké, že 8 přátel si může zajít do hospody, ale když jim ji na základě opatření ve 22:00 (někde už ve 21:00) zavřou, tak dle mého názoru částečný lockdown.
                      Zákaz vstupu Dánů na území Švédska mi taky přijde jako známka lockdownu. Jo povinnost kontrolovat očkovací průkazy u restaurací, veletrhů a jarmarků, pod sankcí odebrání licence, taky není úplná ukázka svobody.
                      Mimochodem trestní odpovědnost tam pro protipandemická opatření rozšířili z věkové hranice 18+ na 15+. Pro ostatní přestupky platí pořád plnoletost. Jako fakt šahat na právní jistotu v podobě beztrestnosti, mi nepřijde jako ostrov svobody. Jako sorry, ale to je, jakoby u nás ustanovili, že za nenošení roušek může být pokutován dvanáctiletý fakan.
                      Prostě připusťte si fakt, že Švédsko je jeden z nevíce levičáckých států. Nájezd restrikci jim sice trval déle, ale zato ty šrouby utáhly fest. Prostě klasická levičácká chronologie:
                      1) „Podívejte, jak se máme dobře. Lépe než ostatní“
                      2) „Aby jsme se měli dobře, musíme zavést….“
                      3) „Vždyť musíme chránit to, jak se máme dobře, tímto …. to ochráníme.“

                    2. Osobně vidím naprosto zásadní omezení mezi parametrickým omezením (kapacita, zavíračka – ikdyž to druhé je blbost z epidemiologického i racionálního hlediska) a mezi plošným zákazem.

                      Srov. „v knihkupectví smí být najednou maximálně 5 osob a ostatní počkají ve frontě na ulici“ vs. „knihkupectví musí být zavřeno 6 měsíců“.

                    3. Jan Mrcasik 19.1.2022 v 13:33

                      Jen drobný dodatek: knihkupectví musí být zavřeno 6 měsíců, ale může vydávat knihy objednané v e-shopu a nemá-li tento, pak e-mailem nebo telefonicky. Což se ve všech uzavřených obchodech, chtěl-li podnikatel prodávat, využívalo.

                    4. Mierne komické telefonické objednávky som videl ešte v decembri 2020 v stánku so zábavnou pyrotechnikou niekde v Tescu či podobnom hypáči, kde sú aj nejaké drobné prevádzky ako lekáreň či kvetinárstvo – človek si obzrel, čo majú, potom zavolal a „objednal si“ a za minútu mu to vydali…

                    5. V globusu jsem chtěl koupit papírovou lepící pásku, ale byla za zábranou, protože to oddělení (domácí potřeby) muselo být uzavřeno. Tak jsem si ji v tom samém globusu koupil v oddělení papírnictví.

          2. meleš kraviny Pánek. Všichni si pamatujeme co bylo u nás, v německu a co bylo ve Švédsku. Měli to mnohem volnější a dopadli stejně, nebo lépe než ostatní, co měli neustálý lockdowny a buzerace za nenošení roušek na ulici…
            jdi s timhle překrucováním někam, dlouho si se držel a teď zase začínáš? ..

            1. Krásná reportáž o tom „ostrůvku svobody“ v době covidové odvysílala Deutsche Welle. Mimochodem tam kameramana té televize odvedli na stanici, protože neměl roušku. A to prosím venku.

                1. Tak to je prdel. Přečetl jste si ty články? Váš článek z listopadu 2020 informuje o zpřísňování opatření. Pak tam nastal tam částečný lockdown (prosinec 2020).
                  Druhý Váš článek informuje o zrušení opatření, které proběhlo v září 2021. Takže od listopadu-prosince 2020 do září 2021 to nebylo asi Švédsko, že? Protože tam na území toho neŠvédska probíhaly opatření srovnatelné s těmi v ČR.

                  Sakra, tak mi vysvětlete, když opatření nebyla, proč a co bylo v září 2021 zrušeno? O proti čemu teda probíhaly minimálně ve Stockholmu demonstrace, když tam měli takovou svobodu?

                  1. Měli lockdkowny, zákazy pohybu mezi okresy, zákazy vycházet v noci ven a další píčoviny, co jsme bez mrknutí oka přebírali my od němců, nebo si sami vymejšleli? Ne, neměli.

                    Raguji na „V určitém čase měli restrikce dokonce větší než tady v ČR. Švédská opatření jsou v současné době srovnatelná s našimi.“

                    Ne, neměli.

                    1. Ono je ale otázka, čemu věřit. Já neotevřít včera zprávy, tak ani nevím, jak špatně se v tý Americe aktuálně máme. Ještě, že do toho ten bystrý pan novinář vnesl světlo. A zejména poslední odstavec je půvabnej. Takže nebuďte nevděčný, Česko si může gratulovat. Tak :-) !

                    2. Zajímalo by mne, zda ten kašpar vůbec někdy v životě v USA byl, a ano-li, jak dlouho.

                      Zpět. Nezajímalo. Vlastně se těším, až na jeho existenci zapomenu: máloco je zbytečnější než on.

                    3. To je právě ta záhada. Byl :-) A kdysi dávno mluvil i docela rozumně. Nerozumím, proč teď vypotil
                      tohle.

                      MICHAEL DURČÁK
                      Historik, novinář
                      Absolvent oboru historie na FF UK, žil v Německu a ve Spojených státech. Je redaktorem magazínu Reportér. Ve svých článcích se věnuje politice, sportu a historii.

                  2. Mě není třeba vykat, myslel jsem, že už dávno tykáme…

                    1. Státním úředníkům s definitivou je třeba vykat, jsou to vážené osobnosti s velkou mocí.

                    2. „Veliký padišah rozhodne o Tvém osudu…“
                      Jako bych to slyšel.

                    3. Jihočech Honza
                      18.1.2022 v 22:18

                      to su zvědavé, jak moc na tom prodělají kalhoty; to byla věc, na kerou bych snad ai možná po dlouhé době šel, no s ohledem na apartheid sem pomalu ani nezaznamenal, že to konečně vypustili – their bad

                  3. A ano, pak se na nátlak ostatních států a předposranců, kteří nám aktuálně zavádějí socialismus bez mrknutí oka taky připosrali. Ale s náma to za celou dobu vážně srovnatelné nebylo…

                    1. Jejda, můj příspěvek o jejich restrikcích, protože jsou v EU tu asi není. Ale jinak schválit pandemický zákon jen pro covid 19 a snížit věkovou hranici pro beztrestnost u přestupků spojený s covidem je EU určitě nenutila.
                      Vy možná vnímáte jako zlo zavření hospod a omezení (nikoli zrušení) pohybu mezi okresy, ale já vnímám jako větší zlo to, že někdo šáhne na základní právní jistotu. Švédsko, jako ten zmiňovaný ostrůvek svobody, totiž posunul overtonovo okno. Za rok za dva pak klidně prosadí trvalé snížení věkové hranice, když „se to tak osvěčilo v době pandemie.“

                    2. Já vnímám úroveň buzerace, vy tu šermujete pár věcmi, co tam udělali blbě. Tady se udělalo blbě skoro všechno a mrtvejch máme 3x tolik navzdory lockdownům a dalším nesmyslům. Podle mě ta debata dál ztrácí smysl.

                      Ano, to posunutí trestní odpovědnosti je velmi diskutabilní. A taky tam ty děti mlátěj na ulici policajti, když nemaj roušku?

                    3. Ne, není to úplně přesně tak. Ve skutečnosti máme mrtvých 3× tolik právě vinou lockdownů a dalších nesmyslů.

                    4. (Orientační a zdaleka nekompletní shrnutí např. tady.)

                  4. shifty má pravdu, Pánku. Tady je kompletní chronologie prvního roku covid ve švédsku:
                    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8667349/

                    Švédská opatření byla principiálně:
                    – striktní sociální distancování – předepsání vzdálenosti mezi lidmi a omezení počtu shromáždění
                    – striktní zákaz vstupu cizincům do Švédska
                    – zákaz návštěv v domovech důchodců

                    Všechno ostatní byla jen doporučení.

                    Matně si pamatuji, že později Tegel na chvíli zakolísal pod neustálým ostřelováním JohSnowMemorandisty, ale rychle se zase oklepal a vrátil k rozumu.

                    1. Ale žádné lockdowny, žádné domácí vězení pro zdravé atd.

                    2. Jaksi tahle diskuze nezačalo kolem toho, že ve Švédsku neměli lockdown, ale že tam NEMĚLI restrikce.
                      Asi si budeme muset ujasnit, co vnímáme pod pojmem lockdown, protože zákaz návštěv v sociální službách je sensu lockdown.

  5. Předcovidový svět se nevrátí, samozřejmě. Ani nepřijde Spasitel/Neo/… a nezachrání nakonec svět, jak blbě končí skoro všechny dystopické filmy. Jenom se to bude valit dál a dál, bude se objevovat čím dál víc chyb a trhlin systému, který bude reagovat brutálnějšími prostředky. Nakonec se to stejně zhroutí, protože systém bude spotřebovávat na svůj prostý provoz víc energie než bude k dispozici. Po zhroucení, což je většinou pořádná válka, se zase začne znovu a bude se dělat jen to, co je potřeba k přežití. Bude to efektivní a proto se začnou mít další generace lépe a lépe, začnou mít roupy a začnou pod záminkami humanity, všeobecného dobra apod. koketovat s různými odrůdami socialismů, dostanou se do stádia, kde jsme nyní my a cyklus se vrací na začátek. Proběhne to tak jako v historii lidstva už mnohokrát. Všechno běží tak jak má a je úplně buřt, jestli se nám to líbí nebo ne. Stačilo dávat při dějepisu pozor.

    1. vidím to stejně jako wenkovan (asi to bude tím, že jsem taky „venkovan“ :-)), jde mi ale jen o to jak to co nejlíp zas přežít. Ale smutno z toho „dobře už bylo“ je, ne že ne.. Krásný den všem.

    2. Inu, jak říkal už Bismarck:

      První generace hodnoty vytváří.
      Druhá spravuje.
      Třetí generace studuje dějiny umění…
      A čtvrtá generace zpustne docela.

      1. Ano, toto Otikovo prohlaseni zna prakticky kazdy Nemec nazpamet, jak jsem overil.

        1. jako opičky, aniž by tomu kdokoli rozuměl, že?

      2. Ostatne, dokud se drzime Otika od Bismarcku, je to jeste cajk. Pokud dojde na Alberta Ajnstajnu, bude to horsi.

        1. A ten čo prehlásil vo vzťahu k civilizácii?

          1. To o tý čtvrtý světový válce.

      3. Nj, to je taková zemanovská sorta bonmotů. Ono to sice zní úžasně moudře, ale když se nad tím člověk zamyslí hloub, tak zjistí, že je to kravina.
        Neplést s bonmoty typu panwerich. To jsou pro změnu obratně formulované banality a truismy.

        1. Pri patrani v archivech po historii chalupy jsem se dohrabal nekam do 17. stoleti a postupne sledoval pohyby majetku. Jak staveb, tak pozemku. Zajimave bylo, jak se postupne podarilo majitelum skoupit nejake pozemky, jako na potvoru se jim narodilo vic holek a kus majetku sel do kopru (obvykle domek v sousedstvi, kde mu ubyvalo pudy). Tento cyklus se opakoval nekolikrat, nez to dopadlo uplne naopak. Sedlak konsolidoval pozemky se sousedy do mene vetsich pozemku a nasledne je dal dceri, aby se sam uchlastal ve vejminku. A az tato dcera ty pozemky udrzela (ostatne o muze prisla tesne po posledni valce a musela se dost otacet). Bylo to par set hektaru, je to vlastne muj dnesni soused, jeji syn.

          Porad nahoru, dolu, nahoru, dolu,… tak to proste chodi.

          1. To mi připomíná ten vtip od Jiránka, kde si tatík libuje, že konečně zbohatli dost na to, aby si mohli dovolit synovy levicové názory…

          2. To jo. Ale v rámci rodu. Ne v rámci celé společnosti.

            1. Jasne, v kontextu spolecnosti je ten Otikuv vyrok blabol. Spolecnost jako takova se sune kupredu, protoze majetky se presouvaji k tem, kdoz jsou momentalne uspesnejsi, at uz z jakehokoli duvodu.

      4. Znám, a němci to fakt znají asi všichni. Mě přijde systémově správnější to o mužích a časech
        Silní muži dělají dobré časy
        Dobré časy dělají slabé muže
        Slabí muži dělají špatné časy
        Špatné časy dělají silné muže

        1. Jojo, cykly. Za minuleho totace vyslo v Dikobrazu: Rusky slovnik – Perestrojka=prestavba. Skripta Technickeho vybaveni staveb: Prestavba=rekonstrukce. Cesky vykladovy slovnik: Rekonstrukce=navrat do puvodniho stavu.

          1. Pamatuju. Ale přestavba není rekonstrukce. Resp. lingvisticky asi jo, ale ne významově ve smyslu uvedení do původního stavu. Přestavba je předělávka. Úprava něčeho aby to fungovalo jinak.

            1. Přesně tak, přestavba není rekonstrukce.

        2. Jo, to vcelku vystihuje tu sinusoidu vzestupů a poklesů. I když je to taky akorát variace na to starý skuhrání že mládež je zhejčkaná a zkažená a svět není co bejval. Anžto zlé a dobré časy se střídaly i v dobách, kdy lodě byly ze dřeva a muži že železa a Mrtvý moře bylo teprv nemocný. Píše se o tom už v první díle Pouštní trilogie: Židovská dobrodružství. (Druhý díl je Návrat Žida a třetí Mohamed vrací úder).

          1. Myslím, že se vloudila chybička v překladu – třetí díl se v originále jmenuje „Mohamed (roz)dává úder“

            1. Ona je to Revenge of Mohammed. Ale já ten překlad směřoval tak trochu ke Star Wars.

        3. Jo vemte si to levičáské Švédsko. Tam za války jen vydělávali na dodávkách surovin. A po válce tam ta banda mladých, o které na rozdíl od ostatích států nepřišli na bojištích a v táborech, nevěděla, co s prachama. Tak si tam kupovali americké bouráky a ve zbytku Evropy si bastlili Isety, KR200, brouky, 2CV atd.

        4. Řekl bych že v jedné nedaleké galaxii, to mají trošku jinak, podobnost s jistou rasou tady na zemi je čistě náhodná.
          _______________________
          Žiti mají dobré časy, ale lidem dělají špatné časy
          Nasraní zbídačení lidi povraždí Žity a seberou jim majetky
          Lidé mají dobré časy a zapomenou na Žity, ale žiti sere že přišli o majetky
          Žiti se množí, syslí majetky, kšeftují a vymýšlí pomstu

  6. Mám už delší dobu dojem, že je potřeba ustoupit od tlačení na návrat minulého světa a přejít k vytváření nového statu quo, v němž stát a korporace jsou potvrzenými nepřáteli a dovoleno je vše, co ustojíte

    1. ty korporace jsou ták zranitelné, akorát žádnej pravicovej jouda na to nepřišel, protože mu nejspíš za ty roky blahobytu taky změkl mozek. Nemysli si že ti budu říkat kde mají giganti slabou stránku. Dej mi pět mega a uvidíš jak bude seznam, google i facebook brečet.

  7. Jasně tvl, takže oni vlastně farmaceutické firmy zatí nevydělávali proto vyráběj léky a celoud dobu čekali na pandemii, tvl to je zas materiál :-)

    1. Ako sa to vezme.
      Lieky kupujú tí čo ich potrebujú (podľa doktora), potom hypochondri a nakoniec niektorí ľudia do zásoby. Ale je kopec ľudí, ktorí nie sú chorí a do lekárne vojdu kúpiť max. kvapky do nosa, teplomer alebo glycerín. Väčšinou to títo ľudia to robia tak, že to platia na dvakrát – prvý krát cez povinné poistenie (doktor a recept) a druhý krát pri nákupe daného lieku. A tak sa aj potom chovajú – berú čo potrebujú a na chujoviny nevyhadzujú prachy (možno s výnimkou hypochondrov).
      Ale pri takej plošnej pandémii kde je všetko medicínske (testy, vakcíny) „zadarmo“ resp. povinne tak to ľudia berú ako pretrhnutí. No a potom je tu v našom prípade ešte tá EU čo nakúpi 4,6 miliardy vakcín pre zhuba 335 miliónov ľudí – šak z cudzieho krv netečie.
      No a potom je tu ešte ten fajnový vedľajší efekt – bohatí zbohatnú (Bezos, Cukerberg a im podobní) a chudobní prídu aj o posledné gate (Zhruba 99,999% obyvateľstva).

  8. Koukam, ze Vlasta se jeste spravedlnosti nedovolal… jsou to roky, co jsem s nim mluvil naposled a jak vidno, porad se s nim vytiraji prdel: https://www.novinky.cz/krimi/clanek/ustavni-soud-dal-sanci-na-odskodne-vyvojari-streliva-jehoz-manzelka-se-zabila-40384381

      1. Libra, snaily. Neuvěřitelné státní svinstvo :(

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017