To ale vůbec neni ftipný…!
Takový potkávám v reálu…!
A myslej to vážně…!
ktosicelkominy
Tesne pred týmto článkom som pretrpel kúsok rozhovoru s koronateroristom Flégrom. Ten prechod bol hodne divný a náročný na psychiku. Ten Flégr je taký grafický symbol vírusu.
Jiri Beaufort
Jako ironie na skutečnost dobrý.
Se školou to jde jen je to naročne pro rodiče jak časove tak technicky.Při vice dětech potřeba slušne tech.zazemi.Taktéž byt doma jako IT podpora.HO to pokryje ale těžko potom stihat i ukoly do prace pořádně. Nehledě na stravovaci naroky a potřeby.mame doma pomalu vyvarovnu.
Jan Mrcasik
Autor zapomněl ještě jedno podstatné pozitivum, na které přišel president Zeman: zkrachují neschopné podniky a špatní podnikatelé. Myšleno všichni takoví, za kterými nestojí takový kapitál, aby mohli 6-12 měsíců platit nájmy, energie, zboží a zaměstnance, avšak měli státem zakázáno na tyto náklady vydělávat.
Barn Swallow
Nejenze zapomnel na pozitivni dopady ocisteni ekonomiky od neschopnych firem. V clanku navic neni ani slovo o tom nejdulezitejsim: O snizenych emisich CO2!
Karkulka
Ti kteří mají státem zakázáno vydělávat jsou na tom ještě dobře, ti mají alespoň teoretickou šanci na nějakou náhradu. Hůř jsou na tom všichni ti ostatní. Máte fabriku, výrobky prodáváte v prodejně, prodejnu vám zavře stát, ale fabrika bez odbytu bude vyrábět na sklad. U zboží které má krátkou expiraci, nebo je neskladné je to dobrá past.
shifty
No prostě na tom jako vždycky vydělaj akorát tak státní zaměstnanci a firmy napojený na stát, ty si prdele v teple udržej. Zatím.
Mr. Mr.
Jak na tom vydělají státní zaměstnanci?
shifty
Jsou doma na 100% platu? Oproti jiným zaměstnancům, kteří buď mají nějaký covid programy, nebo sníženou mzdu a nebo přišli o práci?
Mr. Mr.
Tak to na tom ale nevydělaj. To na tom akorát se štěstím neprodělaj.
Mr. Mr.
Nehledě na to, že až fakt přijde krize, vyhazovat nebo snižovat plat se bude i ve státním. Asi se to nedotkne tolik vyšších úředníků jako referentů, ale přijde to.
minsc
Velký korporace za kterýma stojí zahraniční kapitál jsou taky cajk. Kdekdo byl tady nemocný ale nezavřeli nás. A nemluvě třeba o takovém panu Muskovi, který v Německu koupil za hubičku několik krachujících firem do svého portfolia.
sinuhet
To mi ještě přijde jako riziko podnikání.
Co mi ale přijde jako totální sprostota, je chování vlády. Vy jako podnikatel na jaře pochopíte, že je načase to zavřít. Vláda vám ale nabídne nějaké záruky na půjčky, možná přispěje něco na chod, ale hlavně vám řekne, že vás nepotrestá, pokud firmu máte zavřít a nezavřete, a hlavně, že žádná další taková opatření nebudou. Jenom prosím nezavírejte.
Takže vy si počkáte na konec jarního lockdownu, nějak jste ho přežil, a teď už víte, že horší to nebude. Zanadáváte si, jak se to celé posralo, půjdete do banky, zastavíte dům, půjčíte peníze na další chod a očekáváte, že na konci příštího roku dluh splatíte a pojedete dál.
A najednou další opatření a další lockdown. Na čtrnáct dní. Nebo na dva měsíce, půl roku? To nikdo neví.
To je panečku svinstvo.
Mr. Mr.
Takovejch kolaborantů znám.
ktosicelkominy
Tento komentár je krásnou parodiou na bežné reakcie vystrašených a posraných ovčanov zháňajúcich najmodernejšiu verziu atombordelu pre záchranu svojho (zbytočného) života. A ten podpis naspodu : Erik Jouda, modelový euroobčan ….. to je nádhera.
Cartman
Ja ted stravil tyden v hotylku anglicko italskeho paru na hranici mezi nemeckem a francii. Pani anglicanka, pravnicka, pracuje pro lidsko pravni soud ve strasburku a pan ital, inzenyr, stavar, stara se o hotylek ve kterem bydli. Ona totalni eurohujerka a covidiotka vsecko z eu je super a opatreni jsou treba, on protievropsky proticovidovy radikal. Obema kolem 60. A presto vsechno se milovali a kazdy vecer otevreli lahvinku cerveneho a meli se fajn. Oba svorne nadavali, ze nemaji klienty. Na druhou stranu diky jeji stale praci jsou porad schopni splacet hypoteku. On travi dny se psem a jezdenim na kole. Dava mi to nadeji, ze i pres rozdilne nazory to muze porad dobre dopadnout. Ze i kdyz je dnes spolecnost tak nesmiritelne rozdelena, ze dialog bude mozny
HonzaV
Tyjo bejt tím italem, to bych teda nedal. Madam musí kouřit jak bohyně nebo fakt nevim.
Mr. Mr.
Takovou krávu bych asi zabil, i kdyby kouřila sebelíp.
shane
To zas bacha, jako covidiot se označují odpurci opatreni.
Mr. Mr.
Mám (i když teď už vlastně asi nemám) jednoho kamaráda, na kterého tohle přesně sedí. Tenhle člověk mi říkal, že máme kliku, že jsme v EU, jinak tady máme totalitu. Na jaře se začal definitivně chovat jako pako, protože jeho a jeho rodinu zavřeli po záminkou, že jsou nakažení. Když jsme se nedávno potkali, zeptal se mě, jestli si připadám jako hrdina, když nenosím ústenku. Řekl jsem, že na hrdinství seru, že chci akorát dýchat čistý vzduch jako svobodný člověk. I když to popřel, vsadím se, že nosí ústenku i doma a každé 2 minuty si dezinfikuje ruce. Asi před dvěma týdny jsem ho potkal znovu na ulici. Když si mě z dálky všiml, otočil se na podpatku a šel zpátky, odkud přišel. Asi se bál, abych ho nekompromitoval na ulici plné neznámých lidí. Je to zvláštní, jak se může člověk v někom takhle fatálně splést. Kdysi jsme měli podobné názory na spoustu věcí a já jsem měl zato, že je to svobodomyslný člověk. Pak prohlásil, že by povinnost nosit ústenku nechal už napořád.
HonzaV
Ne že by to bylo nějak statisticky významné, ale smím pro ilustraci vědět, jak je přibližně stár?
Mr. Mr.
Nedávno jsme slavili jeho čtyřicítku.
Marty...
Pak prohlásil, že by povinnost nosit ústenku nechal už napořád.
V asii se to běžně nosí, tak proč by to nešlo tady?
Přijde mi to stejné jako s videokonferecemi a homeoffice v naší firmě. Taky dřív byl člověk za pošuka, když to chtěl, ale najednou se to naučili a ještě si chrochtají.
Jan Mrcasik
V asii nosí roušku „pořád“ jen někteří lidé a DOBROVOLNĚ. Povinně to nařizovat všem je perverzní, nezdravé, kontraproduktivní a nehorázné svinstvo, které bohužel jen ukazuje, jak moc se posunulo vnímání normality a jak moc řada lidí zešílela z pocitu náhlé moci ovládat životy druhých a přikazovat jim, jak musí prožít zbytek svých životů s represí.
Marty...
Povinně to nařizovat všem je perverzní, nezdravé, kontraproduktivní a nehorázné svinstvo, které bohužel jen ukazuje, jak moc se posunulo vnímání normality a jak moc řada lidí zešílela z pocitu náhlé moci ovládat životy druhých a přikazovat jim, jak musí prožít zbytek svých životů s represí.
Ale vy jí také nosíte zde dobrovolně. Nic vám nebrání se sebrat a jít s Urzou do svobodného ráje jménem Somálsko, kde to nosit nemusíte.
Mr. Mr.
A proč by se měl někam stěhovat, když je tady doma? Pokud si myslíš, že tě to před něčím ochrání, tak si to klidně nos, ale jakým právem to nutíš ostatním? Tady nejsi v KLDR!
LWG
Tak jo, stačí dva ramenatí chlapi, co si určí pravidla provozu Vašeho obýváku a sexuální režim Vaší partnerky ve vaší ložnici. Vaše chyba, měli jste včas utéct.
Jan Mrcasik
„Nic vám nebrání se sebrat a jít s Urzou do svobodného ráje jménem Somálsko“
Tohle je moje země a na mé straně je status quo. To ty chceš dělat revoluci a všem rozkazovat a všechny ovládat, takže to ty se seber a vypadni do totalitního kolektivistického ráje jako třeba Xin-ťiang.
Wildcat
Hehe, netreba ist do Somalska. Som naspat na St. Croix a ani tu sa ludia nejak moc nestaraju o ruska. Bodaj by nie, otrava olovom je tu ovela vacsi problem co sa poctu mrtvych tyka (22 vs 45)
Tjn, taková mosaz, měď, železo a spíkaný karbidy sou taky pěkný svinstvo :o)
servisdok
Nechte ho. Trojtečkovej Marty je prostě kus ze stejný líhně, jako Panek.
Mladý progresivisticko-neomarxistický kundy, co sežraly Šalamounovo hovno a teď by chtěli všem nařizovat, jak mají žít, přičemž tak soudí podle sebe, nebo svých soukmenovců, často ještě radikálnějších.
Doma nedostali za jakoukoli sviňárnu přes držku, takže si myslí, že mohou úplně všechno.
Vůbec jim nepřijde divný, že by někdo jiný, mohl chtít něco jiného.
Tyhle kurvy ještě budou dělat potíže.
Panek
Vy si teda dokážete člověka zaškatulkovat, jen co je pravda. Napojíte se do vlákna, kde polemizuju o funkčnosti výběru daně. A hned mne nazvete … s tím, že chci daně zavádět.
Můžu se zeptat, co jsem komu tady nařizoval? Nebo z čeho usuzujete, že chci nařizovat? Kdekoliv v diskusi.
Prosím, jestli jsem někoho poslal do prdele, tak to nebylo nařízení toho, aby se vydal v rektum.
servisdok
Napojíte se do vlákna.
Tys ještě ani nepochopil, na jaký web lezeš.
corona
servisdok:
Už sis přečetl ten můj mail…?
Panek
servisdok 4.11.2020 v 15:37
A jak to mám nazvat?
Diskuse v tom vlákně probíhala nějak takto:
x: Ale oni neplatěj spotřebku z přežírání.
Panek: Protože to nejde. Teorie je ale nevidím to reálně.
x: Jde jednoduše.
Panek: Nejde, řekněte jak.
x: přece eu
Panek: EU možná, ale nevidím to reálně.
sevisdok: čurák Panek nařizeje daně a kvůli takovým máme drahý cigarety.
Jo, to mělo návaznost v diskuzi jak sviňa. Mimochodem, cestou domů jsem měl v autě puštěný rádio. Rádio je na elektriku. Takže servisdok z toho udělá, že Panek prosazuje elektroauta?
zrg1
„Nic vám nebrání se sebrat a jít s Urzou do svobodného ráje jménem Somálsko“
KOKOT Mrcas:
Tohle je moje země
tak tohle muze rict jen simpanz ve vybehu Zoo anebo KOKOT Mrcas.
Tato EU je komplet Sorosova, nerozhodujeme v ramci ni VUBEC NIC.
Co ti vlastne Mrcasi patri ? Ani to tvoje hovno ti nepatri.
Penize tiskne Soros, politiku pece Soros a prosazuje je nikym nevoleny Brusel,
pricemz Britanii nepomohl ani Brexit a v Nemecku vladne po absolutnim debalku priprchlenecke Merklovic politiky klika zelenych vypatlancu, kteri k priprchlenecke politice jeste pridali likvidaci prumyslove zakladny.
Jo, ja zapomnel.
Pocet mrtvych na koronavirus se ztrati ve statistice a v Syrii vyhraji USA….
Bofik
souhlasim, z jedneho extremu do druheho, stejna zkušenost z korporatu.
Wildcat
To je tak v korporate. Jeden den je nieco biele, potom sa vymeni prislusny riaditel a vsetko je cierne. A kazdy z nich chce urobit svoje vlastne chyby, nemieni sa uci z cudzich.
Marty...
Pokud si myslíš, že tě to před něčím ochrání, tak si to klidně nos, ale jakým právem to nutíš ostatním?
Ano, současná situace není optimální. Lepší by byl výběr buď to dodržovat nebo zaplatit více na zdravotním pojištění.
talarich
Lidé, co se stravují nezdravě platí víc na pojištění? Lidé, co si nečistí zuby si platí víc na pojištění? Kuřáci si platí víc na pojištění? …
Marty...
Kuřáci si platí víc na pojištění?
Člověk si říká, proč tady dávno není bonus na zdravotním pojištění pro člověka, který nekouří, nefetuje.
ygorek
Marty… 3.11.2020 v 18:39
Ano, kuřáci platí víc. Příplatek se jmenuje spotřební daň.
Panek
Tuším, že je to 60:110 v mld. Kč. Tedy 60 je vybraná spotřebka a 110 jsou náklady na léčbu. Kouří se dlouho, takže by ty studie mohly být přesnější, ale náklady na léčbu kuřáku se v nich liší 70-110. To je hodně velkej rozptyl.
shifty
co teprve ty náklady na lidi, co žerou nezdravě a jsou ve stressu…
Panek
Tak to bude asi ten zbytek nákladů na zdravotnictví. Nehody jsou zanedbatelné procento.
shifty
Zajímavý, že spotřební daň neplatí. By chtělo ještě vymakat, ten stát. Oder?
Panek
U každé daně musí být nějaký předmět daně a základ daně. Jediné, co si teď dovedu představit, že by se dalo ošéfovat, tak je zdanění cukru a soli.
shane
Da se zdanit cokoliv. Chces zdanit colu-light? Tak můžeš klidne zdanit aspartam. Nebo nápoje s umelymi sladidly. Chces zdanit tucje? Tak proste zdanis výrobky s obsahem tuku vyssi nez x procent. Atd. Zadny problém. U alkohlickych napoju taky danís alkohol a ne ten zbytek okolo. Vic alkoholu, vyssi dan.
Panek
Takhle jednoduché to není. Jestli chceš něco zatížit spotřebkou, tak potřebuješ mít ošéfovaný zdroj. Vlastně, když to tak vezmu, byl by problém i u soli a cukru.
shifty
Je to strašně zneužitelný, chápeš to Panek nebo ne? Takhle se dá najít vždycky nějakej třídní nepřítel.
Panek
Třídního nepřítele už dávno mají! Jen nemají tu technickou možnost ho postihnout.
cit. (kurzy.cz): Například v Dánsku došlo v roce 2012 ke zrušení daně uvalené na výrobky s vysokým obsahem nasycených tuků proto, že docházelo k tomu, že dánští spotřebitelé začali jezdit za nákupy do sousedních států.
shane
Kdyz to zavede celá EU, budes v pici. Kdyz to nakoupis mimo EU, tak te zkasnou na celnici.
shane
Když to jde u alkoholu, jde to u vseho.
shifty
Presne. Panek je proste takovej Jasanek…
SatanOkkY
Asi si prešlo popod tvoj radar, že sa v EU schyľuje k potravinovému semaforu. Porovnáva sa to k energetickým štítkom na spotrebičoch (k tomu mám ozaj „dobrú“ skúsenosť pri nákupe vysávača). Ale zatiaľ je ten semafor tak nejak dopatlaný, že napríklad med či čerstvá pomarančová šťava by skončila ako červená potravina – t,j. absolútne peklo.
Panek
SatanOkkY 4.11.2020 v 16:25
Nějakej potravinovej semafor je mi u prdele. Semafor je jen pozerská prasárna EU srovnatelná s nápisy a obrázkami na krabičkách. Jestli je na potravině zelenej, žlutej nebo červenej štítek je mi uplně volný stejně jako nápis na krabičce. Pokud ten semafor nenapojí na nějaké poplatky/daň. Ale já trvám na tom, že se to nemůže povést. Technicky to nejde.
Mimochodem jsem byl za tento názor (technicky nejde uvalit spotřebka na vše) označen za čuráka, co nařizuje daně.
SatanOkkY
pre Panek 4.11.2020 v 16:54
Že ti je nejaký semafor pri potravinách ukulele je úplne v pohode – ja sa tiež neriadim tým čo je na výrobku napísané najväčším písmom.
Problém ale nastane vtedy ak sa nejaký dobroser (slniečkár, socialista, komunista atď.) rozhodne, že sa určia nejaké kritéria (bez ohľadu na ich zmysluplnosť – pamätáme si úsporné žiarovky, euro-normy na výfukové exhaláty, džendrové kvóty, Energiewände, úsporné vysávače, bio-sračky v palive atď.) pre označovanie potravín a podľa toho sa zdania, alebo sa na výrobu „zdravých potravín“ zvýšia dotácie, alebo sa ti zvýši povinný odvod do zdravotnej poisťovne ak budeš kartou (lebo hotovosť zrušia) za nezdravé potraviny, alebo……nech si každý sám doplní.
servisdok
Přesně kvůli takovým čurákům, jako je Panek, dneska stojí krabička cigaret místo desetikoruny kilo.
Ale budiž – v tom případě ale mají kuřáci ve špitálech bohatě předplacenou nadstandardní péči, pokoj s kabelovou televizí, klimatizací a krásnou sestřičkou 24/7.
Protože výrobní náklady na krabičku Spart, jsou včetně potřebného zisku výrobce /aby zaplatil zaměstnance a tvořil zisk/ okolo devíti korun. Všechno ostatní jsou daně, o kterých nikdo neví, kam přesně tečou.
Je-li tabák tak smrtelně nebezpečný, tak ať stojí krabička třeba pětikilo – ale ať její spotřebitel má právo vědět, jak jím, jako občanem volená státní správa – uvalitel daně – s tím pětikilem nakládá.
Do té doby si totiž mohou vyjebané kurvy jako Panek vycucávat z prstů, že je poměr nákladů na léčení kuřáků, vs. zisk z tabákové daně 60:110.
Panek
Vy jste bumbal?
shane
Ne, jen mu došla trpelivost s tema naivnima blbostma co tu píšeš. A ma recht. Dobroserove jako ty zpusobujou presne to, co pises. A protoze kazdej takovej blb ma vlastní představu co by se melo omezit nebo zakázat, tak to ve vysledku postihne vsechno. Tabak, chlast, tucny, sladky, slany… A kazdej takovej blb bude argumentovat tim, ze kdyz on si chleba maslem nemaze, tak ze si ho nemusi mazat ani nikdo jinej.
shane
Presne to, co servisdok píše
Panek
Kde tu prosazuji nějaké daně?
Já naopak rozjel polemiku, že to nejde (tedy technicky).
shane
Právě ze to technicky neni zadnej problém.
Panek
shane 4.11.2020 v 10:24 Kdyz to zavede celá EU, budes v pici. Kdyz to nakoupis mimo EU, tak te zkasnou na celnici.
Ano tímto způsobem by to byla cesta jak to realizovat. Jenže taky by mohli přijít s tím, že zavedou kvóty (viz emisní povolenky) a to by teprve byl průser.
shane 4.11.2020 v 10:21 Když to jde u alkoholu, jde to u vseho.
To právě nejde. Respektive to naráží na strašně velké náklady spojené s výběrem. A i když je spotřebka určená „ke snížení spotřeby“, tak reálně ji má stát hlavně jako zdroj příjmu. A pro takový stát je levnější, snadnější a i rychlejší dosáhnout těch příjmů např. změnou DPH.
servisdok
Od příštího roku má být spotřební daň na krabičku cigaret zvýšená průměrně o 4,-Kč na krabičku.
Dovedou čuráci, jako je Panek a jemu podobní, někde najít nějakou rozumnou rozvahu, nebo přesné zdůvodnění MPO, proč tomu tak musí být a přesně v této výši?
Zkuste mi to zdůvodnit třeba tak, že zvýšení spotřební daně na tabák, má nahradit nějaký výpadek příjmů MPO – třeba kvůli tomu, že lidi přestávají kouřit.
Panek
@servisdok 4.11.2020 v 10:27
Mohl byste mne prosím přestat nazývat čurákem?
A k Vaší otázce: 2014/40/EU – a do května 2021 vyhodnocení a pak očekávejte asi zpřísnění, protože Francii a Německu se naše a polské ceny fakt nelíbí. Ale já za to fakt nemohu, nejsem čurák, jsem taky kuřák.
Lh
Jses a korunovanej, jen nemas kapacotu si to uvedomit..
shane
Pánkovi je bud 14 nebo je naivní jak usata prdel. Prej ošéfovanej zdroj. Muhehe. Proste zatížej s potrebkou vsechny tuky s vyjimkou neztuzenych rostlinnych oleju a nazdar. A klidne i ty oleje. Chces smažit na tuku? Zaplať hazardere.
Panek
@shane
Popište prosím mechanismus výpočtu a hlavně výběru. A to včetně dokazování.
Spíš je vidět, že Vy máte o konstrukčních prvcích daně a jejích principech nulové praktické zkušenosti.
Zatím tady padl pouze předmět daně, ale to nestačí. Zkuste si opravdu prakticky představit, jak by se to dalo udělat.
Naopak, představa, že si vyberu nějakou surovinu a tu zdaním, je hodně naivní.
shane
Jasne, nejde. A dul je dira v zemi, tu vam nikdo nevezme.
Panek
shane 4.11.2020 v 10:19
Že to nejde, důl je díra v zemi… To nejsou argumenty. Uveďte postup, jak to vybírat. Ale nějakej reálnej. Předem Vás upozorňuju, že mám praktické zkušenosti o složitosti problematiky. Např., řeklo by se určit sazbu DPH 21 nebo 15, není problém. Ale věřte, že kurva i tohle často bývá problém zejména u potravin/sladkostí. A pokud chcete mít jistotu tak Vás to bude stát 10000,- za určení každého výrobku.
servisdok
Zatím to tak vždycky bylo a také to tak bude.
Taktně ovšem zamlčujeme, že státní rozpočet z vydatné části financují alkoholici a kuřáci.
Proto se cena krabičky cigaret zvyšuje stylem vařené žáby – aby se proboha nestalo, že lidi hromadně s kouřením seknou a nám vypadne 30G z příjmu.
Lidi sice budou remcat, ale furt koupí, řeknou si – čtyři kačky jsou hovno.
Proč bychom riskovali, že při zvýšení daně rovnou o 50,-Kč už tu krabičku nekoupí?
Anebo českým stylem – koupí pod pultem u Vietconga, co to svede propašovat, bez kolků, bez daní, ve stejný či lepší kvalitě z Ukrajiny/Polska a za polovic?
Kde jinde bychom takový bezpracný prachy vzali?
servisdok
Stát, resp. státní správa a lidi jako Panek, co pro něj usilovně pracují, je banda vypatlaných dementů, kvůli kterým to tady vypadá, jak to vypadá.
Potřebujeme třeba 30G na nový hračky pro takyvojáky, třeba na bévépéčka?
Hohohó, nic jednoduššího, zaplatí nám ty hračky hlavně kuřáci a taky babka, co kupuje jednou ročně půlitrovku tuzemáku – na pečení vánočního cukroví. Protože její maminka ji to před 60-70 lety tak naučila s tím, že ty chemický tresti nejsou ono. Když tam patří rum, tak rum.
V tý babči půllitrovce rumu do cukroví, je naprosto absurdně vysoká daň z lihu.
Ta daň z lihu může být v konečným výsledku použitá třeba na nákup účinnějšího slzáku pro fízly. To až babča půjde podpořit svoje mladý na demonstraci proti utahování šroubů těmihle zkurvysyny ze státní správy.
Měl bys lézt kanálama, zmrde zkurvenej.
ygorek
Naprosto absurdní je daň z lihu, který si nechám vypálit z vlastního kvasu.
Také lze argumentovat, že potřebujeme uplatit babču vyšším důchodem a slevou na autobus do Lídlu aby nás volila, tak zvedneme daň z lihu.
Timto způsobem diskuse lze zjistit leda to, koho servisdok považuje za čuráka, ale není si jist, zda to spíše není zmrd zkurvenej.
Je dobře, že vynechal daň z benzínu a silniční daň, to se tady s HonzouZZR probíralo celá léta.
Panek
ygorek 4.11.2020 v 10:58
U té daně z lihu z vlastního bohužel platíme, protože vykukové pálením pro pěstitele krátili daň. A stát nevěděl jak to ošetřit, tak to hodil na nás.
Ale tabák si doma vypěstovat můžem. 20 kytek mi pokrývá polovinu spotřeby.
shifty
ygorek 3.11.2020 v 19:12 souhlas :)
Mr. Mr.
A co člověk, kterej sportuje? A co člověk, kterej nesportuje? Obojí je často velmi riziková záležitost.
Marty...
A co člověk, kterej sportuje? A co člověk, kterej nesportuje? Obojí je často velmi riziková záležitost.
Věřím, že jako správný Čech vymyslíte ještě několik dalších důvodů, proč by systém bonusů a malusů ve zdravotním pojištění nefungoval.
talarich
Občas přemýšlím nad situací, že bych si snad i připlatil, kdybych měl možnost volby, zda některá pravidla dodržovat nebo nikoliv. Leč ta možnost tu reálně není.
Mr. Mr.
Samozřejmě, protože je to kravina.
Marty...
Samozřejmě, protože je to kravina.
To máte jako s rychlostí na dálnici v ČR. Všichni ví, že se zvyšující rychlostí nastávají jatka, peklo a okolo silnice se válejí hromady mrtvol. Akorát je blbý, když to pak někdo vyzkouší – https://www.autorevue.cz/rakouskych-160-km/h-na-dalnici-se-osvedcilo
talarich
Nepochopil jsem souvislost rychlosti na dálnici s cenou zdravotního pojištění pro kuřáky. Kuřáci, co jezdí po dálnici 160km/h mají platit vyšší pojištění? A když pravidelně cvičí a čistí si zuby, tak se jim to zase sníží?
Mr. Mr.
A jak chceš, ty rozumbrado, určovat vliv různých činností na zdraví? V medicíně nic není stoprocentní a všechno je akorát o míře rizika. Žádný lékař neřekne celoživotnímu kuřákovi s rakovinou plic, jestli to má z kouření a pokud ano, v jaké míře to na to mělo vliv. To se prostě nedá spolehlivě určit.
Mr. Mr.
Navíc provozování spousty rizikových činností se nedá prokázat. Jak někomu dokážeš, co jí a co ne?
Bofik
tak nejak, moje maminka kouřila cely život (ale byla dříč) a plice mela oka, ano, časem problemy s cevama a jelikož byla tvrdohlava tak nešla na nejakou operaci ve vyššim veku, nakonec zemřela v tichosti doma v posteli ve spanku. žadne trapeni na kapačkach v nemocnici.
To ale vůbec neni ftipný…!
Takový potkávám v reálu…!
A myslej to vážně…!
Tesne pred týmto článkom som pretrpel kúsok rozhovoru s koronateroristom Flégrom. Ten prechod bol hodne divný a náročný na psychiku. Ten Flégr je taký grafický symbol vírusu.
Jako ironie na skutečnost dobrý.
Se školou to jde jen je to naročne pro rodiče jak časove tak technicky.Při vice dětech potřeba slušne tech.zazemi.Taktéž byt doma jako IT podpora.HO to pokryje ale těžko potom stihat i ukoly do prace pořádně. Nehledě na stravovaci naroky a potřeby.mame doma pomalu vyvarovnu.
Autor zapomněl ještě jedno podstatné pozitivum, na které přišel president Zeman: zkrachují neschopné podniky a špatní podnikatelé. Myšleno všichni takoví, za kterými nestojí takový kapitál, aby mohli 6-12 měsíců platit nájmy, energie, zboží a zaměstnance, avšak měli státem zakázáno na tyto náklady vydělávat.
Nejenze zapomnel na pozitivni dopady ocisteni ekonomiky od neschopnych firem. V clanku navic neni ani slovo o tom nejdulezitejsim: O snizenych emisich CO2!
Ti kteří mají státem zakázáno vydělávat jsou na tom ještě dobře, ti mají alespoň teoretickou šanci na nějakou náhradu. Hůř jsou na tom všichni ti ostatní. Máte fabriku, výrobky prodáváte v prodejně, prodejnu vám zavře stát, ale fabrika bez odbytu bude vyrábět na sklad. U zboží které má krátkou expiraci, nebo je neskladné je to dobrá past.
No prostě na tom jako vždycky vydělaj akorát tak státní zaměstnanci a firmy napojený na stát, ty si prdele v teple udržej. Zatím.
Jak na tom vydělají státní zaměstnanci?
Jsou doma na 100% platu? Oproti jiným zaměstnancům, kteří buď mají nějaký covid programy, nebo sníženou mzdu a nebo přišli o práci?
Tak to na tom ale nevydělaj. To na tom akorát se štěstím neprodělaj.
Nehledě na to, že až fakt přijde krize, vyhazovat nebo snižovat plat se bude i ve státním. Asi se to nedotkne tolik vyšších úředníků jako referentů, ale přijde to.
Velký korporace za kterýma stojí zahraniční kapitál jsou taky cajk. Kdekdo byl tady nemocný ale nezavřeli nás. A nemluvě třeba o takovém panu Muskovi, který v Německu koupil za hubičku několik krachujících firem do svého portfolia.
To mi ještě přijde jako riziko podnikání.
Co mi ale přijde jako totální sprostota, je chování vlády. Vy jako podnikatel na jaře pochopíte, že je načase to zavřít. Vláda vám ale nabídne nějaké záruky na půjčky, možná přispěje něco na chod, ale hlavně vám řekne, že vás nepotrestá, pokud firmu máte zavřít a nezavřete, a hlavně, že žádná další taková opatření nebudou. Jenom prosím nezavírejte.
Takže vy si počkáte na konec jarního lockdownu, nějak jste ho přežil, a teď už víte, že horší to nebude. Zanadáváte si, jak se to celé posralo, půjdete do banky, zastavíte dům, půjčíte peníze na další chod a očekáváte, že na konci příštího roku dluh splatíte a pojedete dál.
A najednou další opatření a další lockdown. Na čtrnáct dní. Nebo na dva měsíce, půl roku? To nikdo neví.
To je panečku svinstvo.
Takovejch kolaborantů znám.
Tento komentár je krásnou parodiou na bežné reakcie vystrašených a posraných ovčanov zháňajúcich najmodernejšiu verziu atombordelu pre záchranu svojho (zbytočného) života. A ten podpis naspodu : Erik Jouda, modelový euroobčan ….. to je nádhera.
Ja ted stravil tyden v hotylku anglicko italskeho paru na hranici mezi nemeckem a francii. Pani anglicanka, pravnicka, pracuje pro lidsko pravni soud ve strasburku a pan ital, inzenyr, stavar, stara se o hotylek ve kterem bydli. Ona totalni eurohujerka a covidiotka vsecko z eu je super a opatreni jsou treba, on protievropsky proticovidovy radikal. Obema kolem 60. A presto vsechno se milovali a kazdy vecer otevreli lahvinku cerveneho a meli se fajn. Oba svorne nadavali, ze nemaji klienty. Na druhou stranu diky jeji stale praci jsou porad schopni splacet hypoteku. On travi dny se psem a jezdenim na kole. Dava mi to nadeji, ze i pres rozdilne nazory to muze porad dobre dopadnout. Ze i kdyz je dnes spolecnost tak nesmiritelne rozdelena, ze dialog bude mozny
Tyjo bejt tím italem, to bych teda nedal. Madam musí kouřit jak bohyně nebo fakt nevim.
Takovou krávu bych asi zabil, i kdyby kouřila sebelíp.
To zas bacha, jako covidiot se označují odpurci opatreni.
Mám (i když teď už vlastně asi nemám) jednoho kamaráda, na kterého tohle přesně sedí. Tenhle člověk mi říkal, že máme kliku, že jsme v EU, jinak tady máme totalitu. Na jaře se začal definitivně chovat jako pako, protože jeho a jeho rodinu zavřeli po záminkou, že jsou nakažení. Když jsme se nedávno potkali, zeptal se mě, jestli si připadám jako hrdina, když nenosím ústenku. Řekl jsem, že na hrdinství seru, že chci akorát dýchat čistý vzduch jako svobodný člověk. I když to popřel, vsadím se, že nosí ústenku i doma a každé 2 minuty si dezinfikuje ruce. Asi před dvěma týdny jsem ho potkal znovu na ulici. Když si mě z dálky všiml, otočil se na podpatku a šel zpátky, odkud přišel. Asi se bál, abych ho nekompromitoval na ulici plné neznámých lidí. Je to zvláštní, jak se může člověk v někom takhle fatálně splést. Kdysi jsme měli podobné názory na spoustu věcí a já jsem měl zato, že je to svobodomyslný člověk. Pak prohlásil, že by povinnost nosit ústenku nechal už napořád.
Ne že by to bylo nějak statisticky významné, ale smím pro ilustraci vědět, jak je přibližně stár?
Nedávno jsme slavili jeho čtyřicítku.
Pak prohlásil, že by povinnost nosit ústenku nechal už napořád.
V asii se to běžně nosí, tak proč by to nešlo tady?
Přijde mi to stejné jako s videokonferecemi a homeoffice v naší firmě. Taky dřív byl člověk za pošuka, když to chtěl, ale najednou se to naučili a ještě si chrochtají.
V asii nosí roušku „pořád“ jen někteří lidé a DOBROVOLNĚ. Povinně to nařizovat všem je perverzní, nezdravé, kontraproduktivní a nehorázné svinstvo, které bohužel jen ukazuje, jak moc se posunulo vnímání normality a jak moc řada lidí zešílela z pocitu náhlé moci ovládat životy druhých a přikazovat jim, jak musí prožít zbytek svých životů s represí.
Povinně to nařizovat všem je perverzní, nezdravé, kontraproduktivní a nehorázné svinstvo, které bohužel jen ukazuje, jak moc se posunulo vnímání normality a jak moc řada lidí zešílela z pocitu náhlé moci ovládat životy druhých a přikazovat jim, jak musí prožít zbytek svých životů s represí.
Ale vy jí také nosíte zde dobrovolně. Nic vám nebrání se sebrat a jít s Urzou do svobodného ráje jménem Somálsko, kde to nosit nemusíte.
A proč by se měl někam stěhovat, když je tady doma? Pokud si myslíš, že tě to před něčím ochrání, tak si to klidně nos, ale jakým právem to nutíš ostatním? Tady nejsi v KLDR!
Tak jo, stačí dva ramenatí chlapi, co si určí pravidla provozu Vašeho obýváku a sexuální režim Vaší partnerky ve vaší ložnici. Vaše chyba, měli jste včas utéct.
„Nic vám nebrání se sebrat a jít s Urzou do svobodného ráje jménem Somálsko“
Tohle je moje země a na mé straně je status quo. To ty chceš dělat revoluci a všem rozkazovat a všechny ovládat, takže to ty se seber a vypadni do totalitního kolektivistického ráje jako třeba Xin-ťiang.
Hehe, netreba ist do Somalska. Som naspat na St. Croix a ani tu sa ludia nejak moc nestaraju o ruska. Bodaj by nie, otrava olovom je tu ovela vacsi problem co sa poctu mrtvych tyka (22 vs 45)
Otrava olovem? Jako že akutní? Nebo jen chronická?
Akutna. Ale nemusi to byt len olovo. Mozu tam byt pritomne aj ine kovy a cele to leti vysokou rychlostou.
Tjn, taková mosaz, měď, železo a spíkaný karbidy sou taky pěkný svinstvo :o)
Nechte ho. Trojtečkovej Marty je prostě kus ze stejný líhně, jako Panek.
Mladý progresivisticko-neomarxistický kundy, co sežraly Šalamounovo hovno a teď by chtěli všem nařizovat, jak mají žít, přičemž tak soudí podle sebe, nebo svých soukmenovců, často ještě radikálnějších.
Doma nedostali za jakoukoli sviňárnu přes držku, takže si myslí, že mohou úplně všechno.
Vůbec jim nepřijde divný, že by někdo jiný, mohl chtít něco jiného.
Tyhle kurvy ještě budou dělat potíže.
Vy si teda dokážete člověka zaškatulkovat, jen co je pravda. Napojíte se do vlákna, kde polemizuju o funkčnosti výběru daně. A hned mne nazvete … s tím, že chci daně zavádět.
Můžu se zeptat, co jsem komu tady nařizoval? Nebo z čeho usuzujete, že chci nařizovat? Kdekoliv v diskusi.
Prosím, jestli jsem někoho poslal do prdele, tak to nebylo nařízení toho, aby se vydal v rektum.
Napojíte se do vlákna.
Tys ještě ani nepochopil, na jaký web lezeš.
servisdok:
Už sis přečetl ten můj mail…?
servisdok 4.11.2020 v 15:37
A jak to mám nazvat?
Diskuse v tom vlákně probíhala nějak takto:
x: Ale oni neplatěj spotřebku z přežírání.
Panek: Protože to nejde. Teorie je ale nevidím to reálně.
x: Jde jednoduše.
Panek: Nejde, řekněte jak.
x: přece eu
Panek: EU možná, ale nevidím to reálně.
sevisdok: čurák Panek nařizeje daně a kvůli takovým máme drahý cigarety.
Jo, to mělo návaznost v diskuzi jak sviňa. Mimochodem, cestou domů jsem měl v autě puštěný rádio. Rádio je na elektriku. Takže servisdok z toho udělá, že Panek prosazuje elektroauta?
„Nic vám nebrání se sebrat a jít s Urzou do svobodného ráje jménem Somálsko“
KOKOT Mrcas:
souhlasim, z jedneho extremu do druheho, stejna zkušenost z korporatu.
To je tak v korporate. Jeden den je nieco biele, potom sa vymeni prislusny riaditel a vsetko je cierne. A kazdy z nich chce urobit svoje vlastne chyby, nemieni sa uci z cudzich.
Pokud si myslíš, že tě to před něčím ochrání, tak si to klidně nos, ale jakým právem to nutíš ostatním?
Ano, současná situace není optimální. Lepší by byl výběr buď to dodržovat nebo zaplatit více na zdravotním pojištění.
Lidé, co se stravují nezdravě platí víc na pojištění? Lidé, co si nečistí zuby si platí víc na pojištění? Kuřáci si platí víc na pojištění? …
Kuřáci si platí víc na pojištění?
Člověk si říká, proč tady dávno není bonus na zdravotním pojištění pro člověka, který nekouří, nefetuje.
Marty… 3.11.2020 v 18:39
Ano, kuřáci platí víc. Příplatek se jmenuje spotřební daň.
Tuším, že je to 60:110 v mld. Kč. Tedy 60 je vybraná spotřebka a 110 jsou náklady na léčbu. Kouří se dlouho, takže by ty studie mohly být přesnější, ale náklady na léčbu kuřáku se v nich liší 70-110. To je hodně velkej rozptyl.
co teprve ty náklady na lidi, co žerou nezdravě a jsou ve stressu…
Tak to bude asi ten zbytek nákladů na zdravotnictví. Nehody jsou zanedbatelné procento.
Zajímavý, že spotřební daň neplatí. By chtělo ještě vymakat, ten stát. Oder?
U každé daně musí být nějaký předmět daně a základ daně. Jediné, co si teď dovedu představit, že by se dalo ošéfovat, tak je zdanění cukru a soli.
Da se zdanit cokoliv. Chces zdanit colu-light? Tak můžeš klidne zdanit aspartam. Nebo nápoje s umelymi sladidly. Chces zdanit tucje? Tak proste zdanis výrobky s obsahem tuku vyssi nez x procent. Atd. Zadny problém. U alkohlickych napoju taky danís alkohol a ne ten zbytek okolo. Vic alkoholu, vyssi dan.
Takhle jednoduché to není. Jestli chceš něco zatížit spotřebkou, tak potřebuješ mít ošéfovaný zdroj. Vlastně, když to tak vezmu, byl by problém i u soli a cukru.
Je to strašně zneužitelný, chápeš to Panek nebo ne? Takhle se dá najít vždycky nějakej třídní nepřítel.
Třídního nepřítele už dávno mají! Jen nemají tu technickou možnost ho postihnout.
cit. (kurzy.cz): Například v Dánsku došlo v roce 2012 ke zrušení daně uvalené na výrobky s vysokým obsahem nasycených tuků proto, že docházelo k tomu, že dánští spotřebitelé začali jezdit za nákupy do sousedních států.
Kdyz to zavede celá EU, budes v pici. Kdyz to nakoupis mimo EU, tak te zkasnou na celnici.
Když to jde u alkoholu, jde to u vseho.
Presne. Panek je proste takovej Jasanek…
Asi si prešlo popod tvoj radar, že sa v EU schyľuje k potravinovému semaforu. Porovnáva sa to k energetickým štítkom na spotrebičoch (k tomu mám ozaj „dobrú“ skúsenosť pri nákupe vysávača). Ale zatiaľ je ten semafor tak nejak dopatlaný, že napríklad med či čerstvá pomarančová šťava by skončila ako červená potravina – t,j. absolútne peklo.
SatanOkkY 4.11.2020 v 16:25
Nějakej potravinovej semafor je mi u prdele. Semafor je jen pozerská prasárna EU srovnatelná s nápisy a obrázkami na krabičkách. Jestli je na potravině zelenej, žlutej nebo červenej štítek je mi uplně volný stejně jako nápis na krabičce. Pokud ten semafor nenapojí na nějaké poplatky/daň. Ale já trvám na tom, že se to nemůže povést. Technicky to nejde.
Mimochodem jsem byl za tento názor (technicky nejde uvalit spotřebka na vše) označen za čuráka, co nařizuje daně.
pre Panek 4.11.2020 v 16:54
Že ti je nejaký semafor pri potravinách ukulele je úplne v pohode – ja sa tiež neriadim tým čo je na výrobku napísané najväčším písmom.
Problém ale nastane vtedy ak sa nejaký dobroser (slniečkár, socialista, komunista atď.) rozhodne, že sa určia nejaké kritéria (bez ohľadu na ich zmysluplnosť – pamätáme si úsporné žiarovky, euro-normy na výfukové exhaláty, džendrové kvóty, Energiewände, úsporné vysávače, bio-sračky v palive atď.) pre označovanie potravín a podľa toho sa zdania, alebo sa na výrobu „zdravých potravín“ zvýšia dotácie, alebo sa ti zvýši povinný odvod do zdravotnej poisťovne ak budeš kartou (lebo hotovosť zrušia) za nezdravé potraviny, alebo……nech si každý sám doplní.
Přesně kvůli takovým čurákům, jako je Panek, dneska stojí krabička cigaret místo desetikoruny kilo.
Ale budiž – v tom případě ale mají kuřáci ve špitálech bohatě předplacenou nadstandardní péči, pokoj s kabelovou televizí, klimatizací a krásnou sestřičkou 24/7.
Protože výrobní náklady na krabičku Spart, jsou včetně potřebného zisku výrobce /aby zaplatil zaměstnance a tvořil zisk/ okolo devíti korun. Všechno ostatní jsou daně, o kterých nikdo neví, kam přesně tečou.
Je-li tabák tak smrtelně nebezpečný, tak ať stojí krabička třeba pětikilo – ale ať její spotřebitel má právo vědět, jak jím, jako občanem volená státní správa – uvalitel daně – s tím pětikilem nakládá.
Do té doby si totiž mohou vyjebané kurvy jako Panek vycucávat z prstů, že je poměr nákladů na léčení kuřáků, vs. zisk z tabákové daně 60:110.
Vy jste bumbal?
Ne, jen mu došla trpelivost s tema naivnima blbostma co tu píšeš. A ma recht. Dobroserove jako ty zpusobujou presne to, co pises. A protoze kazdej takovej blb ma vlastní představu co by se melo omezit nebo zakázat, tak to ve vysledku postihne vsechno. Tabak, chlast, tucny, sladky, slany… A kazdej takovej blb bude argumentovat tim, ze kdyz on si chleba maslem nemaze, tak ze si ho nemusi mazat ani nikdo jinej.
Presne to, co servisdok píše
Kde tu prosazuji nějaké daně?
Já naopak rozjel polemiku, že to nejde (tedy technicky).
Právě ze to technicky neni zadnej problém.
shane 4.11.2020 v 10:24 Kdyz to zavede celá EU, budes v pici. Kdyz to nakoupis mimo EU, tak te zkasnou na celnici.
Ano tímto způsobem by to byla cesta jak to realizovat. Jenže taky by mohli přijít s tím, že zavedou kvóty (viz emisní povolenky) a to by teprve byl průser.
shane 4.11.2020 v 10:21 Když to jde u alkoholu, jde to u vseho.
To právě nejde. Respektive to naráží na strašně velké náklady spojené s výběrem. A i když je spotřebka určená „ke snížení spotřeby“, tak reálně ji má stát hlavně jako zdroj příjmu. A pro takový stát je levnější, snadnější a i rychlejší dosáhnout těch příjmů např. změnou DPH.
Od příštího roku má být spotřební daň na krabičku cigaret zvýšená průměrně o 4,-Kč na krabičku.
Dovedou čuráci, jako je Panek a jemu podobní, někde najít nějakou rozumnou rozvahu, nebo přesné zdůvodnění MPO, proč tomu tak musí být a přesně v této výši?
Zkuste mi to zdůvodnit třeba tak, že zvýšení spotřební daně na tabák, má nahradit nějaký výpadek příjmů MPO – třeba kvůli tomu, že lidi přestávají kouřit.
@servisdok 4.11.2020 v 10:27
Mohl byste mne prosím přestat nazývat čurákem?
A k Vaší otázce: 2014/40/EU – a do května 2021 vyhodnocení a pak očekávejte asi zpřísnění, protože Francii a Německu se naše a polské ceny fakt nelíbí. Ale já za to fakt nemohu, nejsem čurák, jsem taky kuřák.
Jses a korunovanej, jen nemas kapacotu si to uvedomit..
Pánkovi je bud 14 nebo je naivní jak usata prdel. Prej ošéfovanej zdroj. Muhehe. Proste zatížej s potrebkou vsechny tuky s vyjimkou neztuzenych rostlinnych oleju a nazdar. A klidne i ty oleje. Chces smažit na tuku? Zaplať hazardere.
@shane
Popište prosím mechanismus výpočtu a hlavně výběru. A to včetně dokazování.
Spíš je vidět, že Vy máte o konstrukčních prvcích daně a jejích principech nulové praktické zkušenosti.
Zatím tady padl pouze předmět daně, ale to nestačí. Zkuste si opravdu prakticky představit, jak by se to dalo udělat.
Naopak, představa, že si vyberu nějakou surovinu a tu zdaním, je hodně naivní.
Jasne, nejde. A dul je dira v zemi, tu vam nikdo nevezme.
shane 4.11.2020 v 10:19
Že to nejde, důl je díra v zemi… To nejsou argumenty. Uveďte postup, jak to vybírat. Ale nějakej reálnej. Předem Vás upozorňuju, že mám praktické zkušenosti o složitosti problematiky. Např., řeklo by se určit sazbu DPH 21 nebo 15, není problém. Ale věřte, že kurva i tohle často bývá problém zejména u potravin/sladkostí. A pokud chcete mít jistotu tak Vás to bude stát 10000,- za určení každého výrobku.
Zatím to tak vždycky bylo a také to tak bude.
Taktně ovšem zamlčujeme, že státní rozpočet z vydatné části financují alkoholici a kuřáci.
Proto se cena krabičky cigaret zvyšuje stylem vařené žáby – aby se proboha nestalo, že lidi hromadně s kouřením seknou a nám vypadne 30G z příjmu.
Lidi sice budou remcat, ale furt koupí, řeknou si – čtyři kačky jsou hovno.
Proč bychom riskovali, že při zvýšení daně rovnou o 50,-Kč už tu krabičku nekoupí?
Anebo českým stylem – koupí pod pultem u Vietconga, co to svede propašovat, bez kolků, bez daní, ve stejný či lepší kvalitě z Ukrajiny/Polska a za polovic?
Kde jinde bychom takový bezpracný prachy vzali?
Stát, resp. státní správa a lidi jako Panek, co pro něj usilovně pracují, je banda vypatlaných dementů, kvůli kterým to tady vypadá, jak to vypadá.
Potřebujeme třeba 30G na nový hračky pro takyvojáky, třeba na bévépéčka?
Hohohó, nic jednoduššího, zaplatí nám ty hračky hlavně kuřáci a taky babka, co kupuje jednou ročně půlitrovku tuzemáku – na pečení vánočního cukroví. Protože její maminka ji to před 60-70 lety tak naučila s tím, že ty chemický tresti nejsou ono. Když tam patří rum, tak rum.
V tý babči půllitrovce rumu do cukroví, je naprosto absurdně vysoká daň z lihu.
Ta daň z lihu může být v konečným výsledku použitá třeba na nákup účinnějšího slzáku pro fízly. To až babča půjde podpořit svoje mladý na demonstraci proti utahování šroubů těmihle zkurvysyny ze státní správy.
Měl bys lézt kanálama, zmrde zkurvenej.
Naprosto absurdní je daň z lihu, který si nechám vypálit z vlastního kvasu.
Také lze argumentovat, že potřebujeme uplatit babču vyšším důchodem a slevou na autobus do Lídlu aby nás volila, tak zvedneme daň z lihu.
Timto způsobem diskuse lze zjistit leda to, koho servisdok považuje za čuráka, ale není si jist, zda to spíše není zmrd zkurvenej.
Je dobře, že vynechal daň z benzínu a silniční daň, to se tady s HonzouZZR probíralo celá léta.
ygorek 4.11.2020 v 10:58
U té daně z lihu z vlastního bohužel platíme, protože vykukové pálením pro pěstitele krátili daň. A stát nevěděl jak to ošetřit, tak to hodil na nás.
Ale tabák si doma vypěstovat můžem. 20 kytek mi pokrývá polovinu spotřeby.
ygorek 3.11.2020 v 19:12 souhlas :)
A co člověk, kterej sportuje? A co člověk, kterej nesportuje? Obojí je často velmi riziková záležitost.
A co člověk, kterej sportuje? A co člověk, kterej nesportuje? Obojí je často velmi riziková záležitost.
Věřím, že jako správný Čech vymyslíte ještě několik dalších důvodů, proč by systém bonusů a malusů ve zdravotním pojištění nefungoval.
Občas přemýšlím nad situací, že bych si snad i připlatil, kdybych měl možnost volby, zda některá pravidla dodržovat nebo nikoliv. Leč ta možnost tu reálně není.
Samozřejmě, protože je to kravina.
Samozřejmě, protože je to kravina.
To máte jako s rychlostí na dálnici v ČR. Všichni ví, že se zvyšující rychlostí nastávají jatka, peklo a okolo silnice se válejí hromady mrtvol. Akorát je blbý, když to pak někdo vyzkouší – https://www.autorevue.cz/rakouskych-160-km/h-na-dalnici-se-osvedcilo
Nepochopil jsem souvislost rychlosti na dálnici s cenou zdravotního pojištění pro kuřáky. Kuřáci, co jezdí po dálnici 160km/h mají platit vyšší pojištění? A když pravidelně cvičí a čistí si zuby, tak se jim to zase sníží?
A jak chceš, ty rozumbrado, určovat vliv různých činností na zdraví? V medicíně nic není stoprocentní a všechno je akorát o míře rizika. Žádný lékař neřekne celoživotnímu kuřákovi s rakovinou plic, jestli to má z kouření a pokud ano, v jaké míře to na to mělo vliv. To se prostě nedá spolehlivě určit.
Navíc provozování spousty rizikových činností se nedá prokázat. Jak někomu dokážeš, co jí a co ne?
tak nejak, moje maminka kouřila cely život (ale byla dříč) a plice mela oka, ano, časem problemy s cevama a jelikož byla tvrdohlava tak nešla na nejakou operaci ve vyššim veku, nakonec zemřela v tichosti doma v posteli ve spanku. žadne trapeni na kapačkach v nemocnici.