Pokuty za rychlost se vybírají už 120 let - zpět na článek

Počet komentářů: 68

  1. Cyklozmrd a navíc fízl pokutoval pána v luxuním Mercedesu. Ono se prakticky nezměnilo vůbec nic.

    1. Čistě formálně – „Mercedes“ bylo označení výrobků fy Daimler, a to až někdy od roku 1900; podnik pana Benze neměl s podnikem pana Daimlera zcela nic společného až do fúze někdy roku 1926.

      1. navíc britskej Daimler byla a je jiná firma než německej Daimler.

  2. Jenom k výši té pokuty. 1 pound sterling = 20 shillings = 240 pence. Shilling byl tedy dvacetina (ne dvanáctina) libry, skládal se ale ze 12 pencí. Pokuta tedy byla ještě menší, skoro poloviční.

    1. nebyla, protože průměrná měsíční mzda byla si tak čtyři libry, možná i míň. 12 liber měsíčně (resp. 150 liber ročně) byla spodní hranice pro daň z příjmu a v tý době jí většina lidí nedosáhla. 50 liber měsíčně/600 liber ročně už byl hodně nadprůměrnej příjem.
      Pokuta byla tedy naopak větší, skoro dvojnásobná (ve skutečnosti se to ale takhle přepočítat nedá, byla jiná struktura výdajů a cen a jeden šilink tenkrát měl větší kupní sílu než dnešních 400 Kč)

  3. Kdyby byl konstábl pod horseless carriage Mr. Arnolda i se svým kolem upadnul (asi takhle: http://www.sport.cz/ostatni/cyklistika/clanek/762430-cyklista-demoitie-neprezil-kolizi-s-motocyklem.html ), bývala by mohla být celá historie jinak. Dějiny by nám byly uchovaly i konstáblovo jméno, Bouchal cup by se pak jmenoval strážníkův pohár atd. Zlo se nemá tolerovat, důkaz: kdyby Mr. Arnold konstábla srazil a přejel, neměli bychom dnes policejní honění.

    Dnes ráno vracel jsem se z práce domů. Jelikož kolem sebe vidím aktivity policajtů celé velikonoce, čekal jsem, zda (kde) budou pomáhat a chránit dnes. Dočkal jsem se, na výpadu z jedné obce po cestě (která je zabukařením známá) měli svou novou bleděmodrou oktávku s bradavicí na čumáku. Je to samozřejmě až na konci obce, u posledních chalup, kde každý zrychlí. (Ostatně my pamětníci víme, že značka konec obce se právě v těch místech před časem přestěhovala o dobrých 400m.) Jelikož zjevně měřili protisměr, snažil jsem se pak blikáním upozornit všechny protijezdce, které jsem potkal. Už mě tak napadlo zhotovit si (a vozit v autě) velkou papundeklovou ceduli se zeleno-bílými pruhy a nápisem asi jako „Fízli, radar 300m“ a podobně a v podobných situacích ji umístit, abych jim trochu více pokazil lov.

    No né, teď vážně: Evropu terorizuje invaze barbarů, a ty čůráci měří rychlost. By se jeden posral.

    1. A co zimní pneumatiky? Ty dnes kontrolovali také? Je na to ideální počasí.

    2. Jenze barbari postupuji naplanovanou rychlosti. V Bruselskem metru a na letisti die haben das schon geschafft, takze vsechno je v naprostem poradku.

    3. Celé svátky byli celkem aktivní. Dnes dopoledne mj. měřili cca 2km před Benešovem ve směru na Tábor, kus před koncem rozdvojení – zaparkovaná Octávka s ramerem. Naštěstí jsem byl varován detektorem, jinak bych byl pro dnešek asi exemplární případ… Počasí – slunečno, teplo, sucho, provoz v daném směru zcela minimální. O kus dál parkovaly 2 PČR dodávky, pobíhala smečka fízlů a stálo tam několik aut nešťastníků a kasírovalo se… přínos pro bezpečnost provozu nula, ovšem pokutičky a pochvaly garantované.

      1. Jsou jako vosy. Jak je hnusne, zalezou.

        1. Tak nějak. Co nepotěšilo byl fakt, že nikdo v protisměru nebliknul… ty manévry by přehlédnul jen slepej.

          1. Já vždycky blikám, ale jsem silně v menšině, bohužel. Ovčani neblikají ze zásady, jen ať soudruzi policisté ty pyráty zkásnou, že Máňo, ostatním je to fuk. Jednou jsem upozorňoval protijedoucí na rychlostní mýto a nějaký protijedoucí geront mi za to zahrozil pěstičkou. Asi si myslel, že narušuju tudlenctu… bezpečnost na silnici a pomáhám tamtěnc, no, pirátům.

            1. Taky blikám, z principu i mimo ČR. Dnes byl směr na Prahu vytížený už kolem oběda, a neblikl z cca 20ti aut nikdo. Jinak ale lidi blikají, teda někteří. Nejvíc blikal onehdy řidič, kterého jsem si dovolil zcela legálně podjet na sjezdu na Černý Most :-).

          2. Na to tema byl jeden starej vtip:

            V neprehledne lesni zatacce se miji dve kabria. Jedno ridi zena, druhe muz.

            – zena houkne „prase!“
            – muz za ni „kravo!“
            A za zatackou trefi divocaka.

        2. Jsou jako zmrdi. Vypadají jako zmrdi, chodí jako zmrdi, mluví jako zmrdi. Myslím, že tím přirovnáním vosám dost ubližuješ. To si vyřídíme osobně! ;-)

          1. Loni my ty svine ozraly dve brosqone ovoce, dve jablone a jednu hrusen. A obrana proti nim zadna neni. Ale nachystam jim tam svinim flasky, na to se dost chytaj.

            Myslim ty vosy ;-)

    1. No jakou ma tohle souvislost s Bouchal cupem, to vis asi jenom ty….

      1. Celkem přímou a zřejmou…

        1. Opravdu? Tak mi to prosim te vysvetli…

          1. No, já nějak nevidím rozdíl v tom, jestli zykloun najede/spadne pod vlak, pod auto, pod motorku nebo pod rozběhlou slepici…zejména tady, kde to není ani doprava, to je nějaký macho honění trika v tom, kdo dojede nejdřív stovky kilometrů, naprosto zbytečně. A aby někdo nerejpal, stejně tak nevidím žádnej smysl v honění se za balónem, pukem, různejch pinkáních apod., ale jestli je to baví, za jejich prachy, be my guest. No a když to ani nedojede a flákne u toho s sebou v půlce, to je Bouchal deluxe todle.

            1. Total souhlas. Snad bych jeste dodal ze je to reprezentativni priklad cyklozmrdstvi na X-tou. Normalni cyklistika je podle mne zcela v poradku a pod ni si predstavuju vyjizdku na horaku v lese nebo dojet si na vesnici rano na cemkoli pro rohliky. Zmrdstvi zacina ve chvili kdy si poridim silnicku abych moh prekazet na silnici a dejchat dehet. Nebo druha cesta: na horakovi se ucastnim amaterske megaakce typu kolo pro život a tam si honim buhvi co… No a kdyz se to vsechno nakombinuje: silnicka, zavody, zobani, cichani zplodin a naprosto nepochopitelná kombinace silene rychle jizdy na milimetrovych gumach centimetry od flotily doprovodnych vozidel tak to je ten opravdovy bouchal cup. Se jen divim ze tech mrtvych je tak malo…

              1. Nejsem zadny ekofasista, ale dost mne sere, ze ti curaci, co toto cyklohoneni organizuji, se ani nenamahaji po sobe uklidit trate. Takze po lesich vlaji ruzne praporky s plastu(zlata doba krepaku, kterej se po par destich rozpadl), pocmarane silnice ruznymi sipkami a duchaplnymi napisy. Jedna tahle debilni akce se jezdi okolo te prdele, kde bydlim pres zimu. Predloni to strikali oranzove, loni zelene a vzhledem k tomu, ze to na tech sloupech, asfaltu, stromech je stale videt, tak predpokladam, ze letos tasi cervenou.

                Pres leto jsem na Sumave, tam mistni cyklozmrdi z Klatov organizuji neco podobneho (nejaky Kral Sumavy – asi nostalgicka akce na ten propagandisticky komoussky film, ktery se nezakladal na pravde) a uplne stejny system pocmarani kdeceho trvanlivymi barvami.

                Kdyz jsem byl dite, tak jsme cmarali posledniho dubna po dedine vapnem, takze prvniho qetna byly napisy na kdecem. Kdyz nas v noci chytl mistni fizl, tak prooser. Jenze jsme pouzivali vyhradne ciste vapno, ktere do konce qetna bylo fuc.

              2. Total nesouhlas.
                Snad bych jeste dodal, ze to nemuze byt cyklozmrdstvi ani nahodou, protoze slo o normalni vykon povolani – odvedeni prace za mzdu.
                Je uplne jedno, jestli nekdo prekazi na silnici a dycha dehet jeda na silnicce, horakovi, kolobezce.
                Ostatne, na silnici prekazi daleko vice jezdcu na horakach, nez na silnickach.

            2. Prdlajs. Bouchalův pohár je když se prasící cyklista eliminuje z genofondu skrzevá prasení. Když sportovec spadne pod doprovodnou motorku tak je to sice svým způsobem prča, ale ne Bouchalů pohár.

              1. Pro mě to je idiocie, prasení, všechno tohle, ne sport. Nebo co tam jako dělaj, jedou všichni do práce že tam zavřou stovky kilometrů silnice a lidi co opravdu někam potřebují a vytváří opravdovej dopravní výkon pošlou do prdele? Checht. Furt je lepší když se vyřadí tady, než když vlítnou do cesty nějakýmu řidiči nebo strojvůdci. Tady v podstatě není žádnej poškozenej.

                1. A co Den mobility, pojedeš se zbytečně projet a otravovat ostatní smradem ze svého křápu? :D

                  1. To je prece neco uplne jineho, to takhle nemuzes srovnavat :-D :-D :-D

                    1. Na rozdíl od pumpičkářů, automobil řízený normálním řidičem nepředstavuje překážku v plynulosti silničního provozu.

                    2. Kolo, pokud na nem jede normalni clovek, nepredstavuje (asi az na nejake vyjimky, ale ty by se nasly I u automobilu) prekazku v plynulosti silnicnio provozu.

                    3. Nesouhlasím, už jen z důvodu rozdílů cestovnívh rychlostí obou typů dopravních prostředků a stability jejich podvozků vzhledem ke kvalitě silnice.

                    4. To je mozne, ale zase ve vetsine pripadu jde na kole jezdit tak, ze nijak neprekazi. Ano, ve meste je potreba byt jeste vice opatrny a ohleduplny, ale I tak se to da. Mezimesto je v pohode v podstate temer kdekoliv, pokud se chce.
                      To, ze nekteri lide jezdi na kole jak prasata je pravda, sam na to obcas nadavam (a kdyz jsem bydlel v HK a par (desitek) lidi na kole rocne mi to zalomilo metr pred auto). Za to ale mohou ti lide, pac jsou debilove, a o tech nemluvim. Normalni jezdec na kole proste neprekazi, a pokud je nezbytne nutne, aby nekde prekazel, tak se snazi to vyresit co nejrychleji a co nejmene otravne k okoli.

                    5. Ještě jsem nezažil silnici, která by byla v tak špatném stavu, že by mě na kole destabilizovala. Ani rozpadlá džízeddácká asfaltka.

              2. Zde bych si dovolil oponovat.
                Delnik odvadejici fyzickou praci za mzdu, nemuze z podstaty byt sportovcem.
                Je lhostejne, zda me v praci prejede motocykl, nebo nakladni vlak.

                1. Hm. A ja mel doted Jardu za sportovce. A on se jen proste zivi hokejem. To jsou mi veci.

                  1. Pokud se nějaký Jarda prostě živí hokejem, sportovec není.
                    V době, kdy udeří psí dny a on si jde s Ivanem zahrát golf, rázem jsou sportovci oba.
                    To jsou ty věci.

                    1. Tak to jsem rad, ze za sveho mladi jsem delal sporty vrcholove, ale ne pro penize. Respektive – hadry jsem fasoval, tak jsem trosku na rozpacich… mozna jsem si je mel kupovat, abych byl sportovec.

                    2. Proc jste rad?
                      Na praci za mzdu snad neni obecne nic zavrzenihodneho?
                      Ty hadry byly porizeny (pred zminenym fasovanim) z clenskych prispevku, z daru mecenasova nebo ze statni dotace?
                      (Tam by zminky hodny rozdil byti mohl.)

                    3. Já nevím, ale pokud by někdo přišel a řekl – hele, byl jsi na (nějaký kopec v Alpách), tady máš …. EUR, tak by mi to nijak nevadilo. Při obtížnosti mých výletů je to krajně nepravděpodobné, neurazilo by mě to. Klidně bych šel trekovat či lehčí lezení i na objednávku, aniž by mi to zkazilo pocit z tůry. Bohužel není potávka.

            3. I tak nesouhlasim se zarazenim do Bouchal cupu (nehlede na to, ze zcela nesouhlasim s tou omackou okolo, viz Den Mobility, take naprosto zbytecna vec, ostatne co neni zbytecne, ze…Jidlo a piti, jinak je zbytecne vsechno).

              1. Whatever, ani jeden z nás na to nemá žádnej vliv, takže se uvidí, jestli zařazen bude, nebo ne.

                Co je se Dnem mobility opravdu netuším.

                1. Den mobility je taky takove honeni si trika, kdo ten den pojede nekam naprosto zbytecne autem.
                  Je to vlastne uplne to same, jako nejaky zavod (fotbal,cokoliv). Naprosto zbytecna vec.
                  Nekomu to prinasi radost….stejne tak jako nekomu prinasi radost zavodit…a jinemu se na ten zavod divat. a jinemu se divat na fotbal. Ale jinak je to vsechno zcela zbytecne.

                  1. Jak zbytečná věc? Nikdo tam nejede jen tak. Jede se na společenskou událost, poklábosit a najíst se. Tím se koná dopravní výkon, někdo se někam dopravuje, aby tam něco udělal. Nejsem si jistej. Navíc jaksi nemám dojem, že kvůli skupince aut na DM je uzavřenejch několik stovek kilometrů silnice a lidi, kteří by tama potřebovali jet, jsou posláni do prdele. Což jsem i psal. Tak nevim, máš už slabej zrak?

                    1. Spolecenska udalost? Zbytecnost… Poklabosit? Zbytecnost… Najist se? To muzes I doma…zbytecnost.
                      Cele je to zbytecnost.
                      99% veci (ne-li vice), ktere clovek dela, jsou proste zbytecnosti.
                      Kazdeho bavi nejake zbytecnosti. Nekdo se bavi v kine, nekdo v aute, nekdo na kole, nekdo jinak. Ale tak jako tak, jsou to zbytecnosti.
                      Samozrejme uzavreni nejake silnice je problematicka vec. Stejne jako uzavreni nejake silnice, kdyz se kona nejaky automobilovy zavod na silnici…Vetsina lidi dokaze prekousnout nejake relativne drobne omezeni, jelikoz I on sam nekdy muze nejake omezeni nekomu zpusobit, ale tak dobre – pokud je clovek dostatecne „asocialni“ (nemyslim to nijak utocne), tak ho proste bude srat z principu uplne vsechno.

                    2. No s takovou argumentací si můžeš jít lehnout a umřít, celý je to přece zbytečnost…

  4. Od roku 1896 uplynulo teprve 120 let. Díky za články, ať se daří.

  5. Jako, vracet se do normalizace bych 100% nechtěl, ale tuhle fíčuru bych si z r. 1976 klidně vypůjčil:

    http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/omezeni-rychlosti-v-cssr-v-roce-1976-autobahn-vsude/

  6. Včetně aut? Škoda 100, max. rychlost 125 km/h, Škoda 105 max. rychlost 130 km/h, Lada 2101 max. rychlost 140 km/h…vždyť v podstatě žádné omezení rychlosti ani nebylo potřeba:-)

    1. Pardon, měla být reakce na Vincenta75.

    2. Jó, když jsem ještě jako mlaďas jezdil na fichtlovi, tak mě nazajímalo ani snížení rychlosti v obci ze 60 na 50km/h. Problém začal bejt až tak kolem čtyřicítky, protože mi nefungoval tacháč, ale zase byl jeden radar na okres, tak co :)

      1. Na fichtla byla bud 11zubova, nebo 13zubova rozeta. Pokud se dala ta 13zubova, tak 60ka nebyl problem.

        1. A taky 12 zubová a nebyla to rozeta, ale řetězové kolečko (rozeta je to velký na zadním kole, ne to na výstupu z převodovky). Jinak u koleček s více zuby je problém ten, že ten motor nemá dost síly na to, aby se roztočil, takže kupodivu jsou vyšší rychlosti dosahovány s převody nastavenými více do síly, než do rychlosti.

          1. Za myho mladi byl testerem fichtlu „Buchlovak“, cili kopec na Buchlov a pokud se nechalo maly kolecko, tak se stavalo, ze se motor zadrel. Mozna, kdyby se dal vetsi pomer oleje,… nevim. Kupodivu s vetsim poctem zubu jsem Buchlovak daval (pri mych 85 kg tehdy).

            Naopak co se mi stavalo pri zimnim jezdeni bylo, ze se motor podchladil, az zdechl. Nechapu to, ale stalo se mi to vickrat. Na hlave koule snehu a ne a ne poradne jet. Pritom to melo jen par zeber, zadnej zazrak.

            Jinak – odborne je to asi spravne, ze to maly je kolecko, ale my jsme v 15 letech meli proste dve rozety, velkou a malou. Mozna tehdy to postizeni franinou, nevim.

    3. Tak a) „vracet se do normalizace bych 100% nechtěl“ „tuhle fíčuru bych si z r. 1976 klidně VYPŮJČIL“ Myslel jsem, že to je docela srozumitelný.
      b) vyskytovaly se i vozy rychlejší, když už tedy zabředneme do toho nechtěného roku 1976.
      c) jet 140 km/h mimo obec bylo legální, dnes o 50km/h přes limit. To je podstata mého příspěvku.

      1. ad a): to je snad jasné a nic takového mě ani nenapadlo-já jsem to bral čistě ve vztahu povolená rychlost-vozový park
        ad b) ano, ale kolik jich bylo? Naprostá většina populace měla škody, žigulíky, případně wartburgy a trabanty (které jsem z pochopitelných důvodů ani neuváděl).
        ad c): ano, souhlas

        1. V podstatě si tedy rozumíme :)
          Jistě, bylo jich relativně málo, ale kdo takové auto měl, neřešil to. Ostatně, podobné to bylo i v SRN, a tam už penetrace aut s vyšší rychlostí byla o dost větší. To byl automobilový ráj. O USA ani nemluvím….

          1. Tak já myslím, že to máme stejně. Ten linkovaný článek na Autofóru ( http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/omezeni-rychlosti-v-cssr-v-roce-1976-autobahn-vsude/ ) rozhodně nechápu jako že bych se chtěl vracet do normalizace a k tehdejšímu vozovému parku. Nicméně mi nezbývá, než sentimentálně zamáčknout slzu v oku a vzpomenout, že prvním vozdilem, které jsem jako dítě řídil, byla Š440. Mým prvním vlastním vozidlem byla Jawa 555, druhým Jawa 250-353. A po ukončení autoškoly ve Š120 mi bylo pilotovat fotrovu Š1202 STW; i Moskvič 407 zděděný po strýci byl proti tomu luxus (neb na rozdíl od Š1202 měl aspoň sklopný sedadla do lůžkové úpravy :) , byli jsme mladí a svět byl krásnej.
            Co je ale na článku z Autofóra podstatný: je vidět, že i ten zasraný bolševik byl v otázkách dopravně-fašistické legislativy umírněnější, než ta současná svoloč – a to je třeba mít neustále na paměti.

        2. Ad b) soused mel Tatru 603 160km/h
          matku vozil pansky koci Tatrou 613 190km/h
          otec obcas vozil jednu advokatku Ladou 2106 150km/h
          911 3.0 turbo 250km/h tu jsem tehdy mel! ;-)
          Bburago 1:24 stribrnou, ale ulomila se mi ta ploutev, tak by mi to v realu asi plavalo :-D

        3. tak zrovna u Wartburgů bych s tím neuváděním byl opatrný,rychlost 140 celkem bez problémů dosažitelná, jinak tyto rychlosti byly schopny dosahovat i Oktávie TS, Felicie, Dacie… Další je to že vzhledem k nedostupnosti rychlejších aut, se auta celkem běžně upravovala, technické a emise nebyly, takže s tím nebyl problém, v jednodušším případě přetryskování, úprava předstihu, fajnšmekři šli do podstatně náročnějších úprav, výměny karburátorů, vaček, výfuků ….motorismus byl pro spoustu lidí koníček. Byl byste ještě překvapený co dokázali východní němci ze svých Trabantů a Wartburgů vydolovat za výkony a hlavně nejezdí se jenom do kopce ale také z kopce a to bylo závodů komu to pojede víc. Živě si pamatuji jak táta předlížděl mimo obec hlídku VB více než 130 km rychlostí se naší Škodou 100 kdy jsem stál na tunelu mezi sedačkama abych lépe viděl.

    4. Vanguarde, tak z tech, co dokazaly prekonavat realnych 140 km/h by se dalo jeste vyjmenovat skoda 110 LS, 110 R, u motocyklu Jawa 500 OHC, pri par vylepsenich i Jawa 350, kdyz uz nebudeme vyjmenovavat zahranicni vozy, tatry a volhy, kterych zas tolik nebylo, ale sem tam nekdo od podniku nejakou ojetou sehnal.

  7. Nevím jak v GB, ale u nás to zřejmě nebude mít takovou tradici, podle autofóra jsme tu měli ještě v 1971 Autobahn všude…

    http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/omezeni-rychlosti-v-cssr-v-roce-1976-autobahn-vsude/

    „Čuchám” zas nějaké to utahování šroubů:

    http://www.novinky.cz/krimi/398762-motorkar-v-plzni-neprezil-stret-se-skodovkou.html

  8. Tolik gramatických chyb, vynechaných slov, kravin jazykových jsem ve Vašem jakémkoliv starším příspěvku nikdy předtím neviděl, Přečtěte si před publikací, co vlastně píšete. Chlast- slast? Velikonoce! Jinak s obsahem po přelouskání a doplnění potřebného souhlas- fašizace pokračuje. Opravte tam ty chyby prosím!

    1. S tim, co jste napachal na trech radcich, jste teda dost vodvaznej kritik.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017