Očima libertariána: Jak by tady mohlo být krásně… 2/3 - zpět na článek

Počet komentářů: 235

  1. Je hezké, jak se libertariáni snaží prezentovat svoji vizi „ráje na zemi“, kde vše bude spravedlivé („nepoctivé firmy krachují, poctivé firmy prosperují“ atd.).
    To je v zásadě pitomá a neefektivní cesta, protože bolševickému ráji, kde nemakačenkovi budou pečení holubi lítat rovnou do huby, a kdy se pomodlí ke státu a stát zajistí, že nedostane rakovinu ani koronavirus a že to tak bude na věčné časy a nikdy jinak, nemůže nic konkurovat.

    1. Je hezké, jak se libertariáni snaží prezentovat svoji vizi „ráje na zemi“, kde vše bude spravedlivé („nepoctivé firmy krachují, poctivé firmy prosperují“ atd.).
      Při těchto frázích se mi vždy vybaví „zlatá 90. léta“ se všemi jejich specifiky.

      1. Zrovna v devadesátkách tomu neumet cestu nikdo jinej než stát :) (Což neznamená, že by pohádka p. Kříže nebyla trochu naivní.)

        1. Zrovna v devadesátkách tomu neumet cestu nikdo jinej než stát :)
          Líbí se mi, jak v ČR vina svaluje na stát, EU nebo na jiné zlé Čechy. Nikdy se ve zdejší kotlině nepřizná, že si za daný stav mohou všichni.

          Dle méhu názoru má stát takové elity, jaké si zaslouží. Pro jednoduchou ilustraci stačí porovnání projevů Angely a Andreje směrem k občanům.

          1. Ano, myslel jsem to asi jako když přijdu domů s modřinou a řeknu „dostal jsem mičudou“ – taky je jasný, že ji musel někdo vykopnout. Akorát s tím „všichni“ bych byl opatrný, stačí jeden nevolič a ten je z té množiny venku.

          2. mám pocit, že je zjevné, že má-li si většinový občan vybrat mezi sviní, jako je Babiš (a spol.), co aspoň předstírá, že se snaží o něco pozitivního, a věčně nadávajícími nespokojenci bez vize, vybírá Babiše (a spol.). Tím samozřejmě způsobuje ještě větší nespokojenost nadávajících a utvrzuje se v tom, že (asi) není jiné cesty. Nikdo jinou pozitivní nenabízí

            1. mám pocit, že je zjevné, že má-li si většinový občan vybrat mezi sviní, jako je Babiš (a spol.), co aspoň předstírá, že se snaží o něco pozitivního, a věčně nadávajícími nespokojenci bez vize, vybírá Babiše (a spol.).

              Sám si položte otázku, co místní občané udělali proto, abych tady schopné a vzdělamé lidi udrželi. Dle mého názoru absolutně nic. Akorát se člověk s takovou východní arogancí dozví, že je nahraditelný, případně, že může táhnout jinam. Což dost lidí udělalo.

              Velice pěkně byla česká mentalita shrnuta v roce 1948 velvyslancem USA Steinhardtem. Dle mého názoru jeho dojmy platí i dnes.
              https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1948v04/d483

              1. Právě ten článek se snaží s tím něco udělat a zjevně se to nesetkává spotleskem…
                Tak co se má dělat?

                1. Clanek se nesetkava s potleskem, protoze je blbej.
                  Napad abysme si od Arabely pujcili kouzelnej prsten taky nabizi řešení, ale taky asi moc obdivu nesklidi.

                  1. chápu, zejména u těch, co sami nic nedělají, jen nadávají na všechno a na všechny.

                    1. To ja nejsem, takze cajk.
                      Tak prestan pindat a mazej budovat ancap. V Liberlandu uz je plno, ze oxidujes tady?

                    2. asi bys mě měl vyhazovat od sebe. ale tam nelezu. nebo děláš Dfensovi vrátnýho? :)

                2. nespokojenost nadávajících a utvrzuje se v tom, že (asi) není jiné cesty. Nikdo jinou pozitivní nenabízí..

                  Z matematickeho hlediska resenim zadani je prazdna mnozina (cili reseni neexistuje, bez ohledu na restrikci, jestli to reseni ma byt „pozitivni“ nebo „nepozitivni“.
                  Zkusim ti to BONBONE vysvetlit jako maleu diteti.
                  Predstav si CR jako tresnicku na obrovskem globalizovanem dortu, zvanem zbytek sveta.
                  Predstav si, ze cely ten dort ovlada nemilosrdnou rukou globalni Elita, jisti panove R a S.
                  Predstav si, ze smyslem te tresnicky je zvysovat celkovou hodnotu celeho toho dortu, treba montovanim Skodovek na linkach v boleslavi.
                  Ted si vem, ze prikluse odnekud nejaky cerv s nahou prdeli a par drobaky ze startovace, neboli Urza a zacne mit stvave reci,
                  ze se mu nelibi to a ono a ze by to chtel tak a jinak, cimz zcela pragmaticky ohrozi investice tech globalnich elit do nasich montaznich linek, protoze Urza proste NEMA AKCIE VE VOLKSWAVGENU zatimco globalni elity je tam maji.
                  A samozrejme montovna ve stabilnim politickem usporadani vazalskeho statu s loutkovou vladou a realnym ridicim centrem v EU/USA ma jakousi trzni hodnotu a montovna v nejakem ANCAP prdelakove , zavisla na politickych naladych ovcanu s nahyma prdelema ma take jakousi trzni hodnotu, limitne blizkou nule.
                  Co se teda stane, kdyz elity zjisti, ze tresnicka na dortu je jakasi ANCAPOVE nahnila a kazi cely dort ?
                  A, zahodi ji a daji misto ni jinou
                  B, vezmou nuz a vyoperujou z tresnicky cerva Urzu a nahradi ho jinym cervem, sobe loajalnim
                  C, podchyti cerva Urzu (penezma, nabidkama co se neodmitaji, atd.) az se z nej stane horsi aparatcik, nez je soucasny Babis.

                  Ale vis jak BONBONE, mit iluze je krasne, klidne bezte do toho. Kdyz to nevyslo tisickrat a milionkrat v historii celeho lidstva, treba to po milionteprvni vyjde.
                  Ale necekej ode mne, jako od volice, ze takovym priblblym experimentum hodi hlas. Ja za svuj zivot uz podobnych experimentu totiz videl uz hezkou radku a vzdy to slo z prdele do jeste vetsi prdele.

                  1. Soroš pyčo, jde po tobě, bacha, máš ho na šestý hodině!!!!!!!

                  2. V pohodě. Asi máš jasno. Takže jsi jako cílovka nezajímavý. Sdělovači Pravd jsou obecně nezajímaví, ti jen vědí, jak stojí všechno za hovno, a šťatně se v tom rochní. :)
                    A mimochodem – nikam nekandiduju, takže nemáš ani jak mě volit :)

                    1. To je ale skoda, BONBONe, ze nekandidujes za nejake to ANCAP hura URZA hnuti, ANO, bez statu nam bude lip.
                      Tak pul procenta byste mozna uhrali.
                      Hadam to chapes, ze vic z toho nekouka.
                      Mimo jine proto, ze lidi, pres vsecky ty kecy a remcy, se porad maji prilis jako prasata v zite na to,
                      aby se nejak intenzivneji zacali bourit proti stavajicimu stavu.
                      To uz si vsimli nekdy v 15 stoleti, ze luzu spravne zradikalizuje az hlad.
                      (Nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad…), coz je spatna zprava pro ANCAP.
                      Protoze, co se tyce vselijakych davek a podpor, tak to ma ANOfert docela zmanagovane, vis jak, ekonomika slape, stat je rizeny jako firma a slibem neurazis.
                      Hlavne ANOfert chape dulezitost duchodcu-volicu, kteri to nehodi ancapu, ktery je chce depopulovat vicemene stejne jako S0ros.
                      Pockej si, az ekonomika padne a muzes zacit s ANCAP revoluci naostro. Ale byt tebou, tak si dam bacha na Elity a jejich Maidan style barevne revoluce,
                      protoze ti maji know-how vypilovane do detailu a maji to uz zorganizovane na prumyslove urovni.
                      To byste se museli jeste hodne naucit a hlavne – sehnat tezke love a vliv v mediich, abyste je prervali.
                      A to se samo od sebe vazne neudela. Takze za me – Urzoidni utopicky ANCAP – bez sance.

                    2. Zatim jsem se ve všech odhadech trefil, takže si troufnu říct že jseš demaqgogickej prolhanej zasíračskej Pičus.

                      Hej, Pičusi prolhanej, kde máš ten milion mrtvejch Italů, Zasírači?

                    3. politováníhodný zrg1, ach joo pomocte mu někdo

                    4. K vašemu:“To uz si vsimli nekdy v 15 stoleti, ze luzu spravne zradikalizuje az hlad.“ lze připomenout jediné: „Panem et circenses!“

    2. Amen.

    3. Challengere, jak bys teda lidem prezentoval, že je možnost lepšího uspořádání? Když právě „stát to zajistí“ je dnešění odpověď v zásadě na všechno?
      Dokonce o to věčné nadávání na všechno a na všechny způsobuje jen snahu „zdokonalit stát“.

  2. Ani to moc nesouvisí s meritem článku, ale zeptám se chytřejších:
    Je vůbec na světě dost fyzického zlata, aby mohlo pokrýt potřebný objem oběživa?
    Chápu, proč takto sloužilo zlato dříve, ale nebyla by dnes vhodnější komodita (co já vím třeba iridium)?

    1. Ani nahodou, cena vseho dosud vytezeneho zlata se odhaduje na mizernych 7,5 tera USD:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Gold_reserve

      Pro predstavu, jen Amici do leta kvuli „korona-krizi“ planuji natisknout 2 tera USD a celkove se u nich suska o 6 tera USD:

      https://www.visualcapitalist.com/the-anatomy-of-the-2-trillion-covid-19-stimulus-bill/

      Celkove je na celem svete v obezivu a na uctech 37 tera USD, kdyz se k tomu pripocitaji „cenne papiry“, tak je to 1,2 peta USD:

      https://www.rankred.com/how-much-money-is-there-in-the-world/

      1. Tera dolarů je pěkná picovina. Pro ty co nejsou vymasteny ajtaci jsou to biliony. Tisíce miliard.

        1. A peta dolarů je 1000 bilionu. Takze biliarda.

      2. Caleb
        4.5.2020 v 0:14
        Ani nahodou, cena vseho dosud vytezeneho zlata se odhaduje na mizernych 7,5 tera USD:

        Jenze to je S0rosova cena zlata, umlacena dekadami koordinovanych utoku a zcela mimo realitu.
        Uz ted je spotova cena na zlata na burze cca 20% pod premium cenou obchodniku s fyzickym zlatem, napriklad 1 OZ American Eagle uz stoji bezne kolem $2000.
        pri cene papiroveho zlata $1700 na burze a to se ji S0ros snazil drzet na $1300 (hahaha), takze je videt, ze cenotvorba drahych kovu se uz prakticky rozpadla.
        Cena zlata muze byt zmanipulovana tak nizko jen diky mainstreamovemu vyplachu mozku, ze se jedna o prezitek a nikoliv o penize ve fyzicke forme,
        nezavisle na politice centralnich bank a rotackach FEDu.
        Teprve az fiat meny zcela ztroskotaji (a ony ztroskotaji, pri tom zbesilem tempu tisteni novych penez z niceho), tak s ukaze skutecny potencial zlata a cena opravdu vyskoci tam, kam uz leta patri.
        Nikde neni psano, ze 1 OZ zlata presahne $10.000 nebo jeste vice, pokud FED bude stale tisknout a tisknout a tisknout.
        Trh si pomuze, anebo, v horsim pripade, zeme drzici fyzicke zlato , jako CIna a Rusko, si obchody ve zlatem kryte forme vynuti a nam nezbyde, nez se rozprodat za hrst drobaku, jelikoz nasi fiat menu nikdo nebude chtit a zlate rezervy jsme prosustrovali uz v 2008mem.

        1. zrg1: jeden takový místní kašpárek tu 15.3. napsal:
          „Nekteri pisou, ze zlato pujde na 2000 dolaru za unci. Ja si myslim, ze pujde velice rychle na USD 10.000+“

          Dnes je za 1707. Koupit se reálně dá za cca 1800 (45k kč).

          Kdybyste ty Vaše chemtardské lži ráčil schovat zpátky pod alobal i se svou kebulí, bylo to to moc fajn.

        2. Ty jsi opravdový zákusek pro psychitra. :-D

    2. Je vůbec na světě dost fyzického zlata, aby mohlo pokrýt potřebný objem oběživa?

      Je. Zlato je srandovne podhodnocene. Take stribro je podhodnocene. Staci je oboji precenit tak tisicinasobne nahoru a obeziva bude dost.
      Akorat , ciste prakticky, bude asi docela challenge tu pulgramovou minci zlata nebo stribra vyrobit dostatecne velkou, aby ji lidi neztratili.
      Mozna by se to dalo zatavit do nejakeho pruhledneho plastu, overovani pravosti pomoci spektralni analyzy…

      1. Proč? Prostě budeš mít v bance účet ve zlatě a platební kartu. Až zaplatíš, „tvoje“ zlato se přesune na účet někoho jiného. Banka bude držet zlato „ve sklepě“ a ty si tam budeš moci přijít ho vyzvednout. Jen budeš muset platit za „vedení účtu“ – skladová zlata (obvykle to dělá několik promile ročně z uložené částky).

        Pokud jde o malé částky, ještě je tu stříbro a malé množství zlata se dá zasadit do jiného materiálu – něco jako čip na kreditce – kdyby byl zlatý, měl by jsi zlaté platidlo, dostatečně velké, aby se neztratilo a spoustu místa na info o hmotnostní a ochranné prvky.

        1. Nene, tak jsem to nemyslel. Myslel jsem to tak, ze lidi dejme tomu do 19 stoleti pouzivali mince urcitych „ergonomickych“ rozmeru, dejme tomu typicky hmotnost 10-30 gramu.
          Kdyz by se ovsem precenilo zlato na ceny, aby to odpovidalo soucasnemu mnozstvi penez v ekonomice, tak ty mince s beznou kupni silou pro bezne obchody vyjdou na zlomky gramu, coz je ponekud neprakticke, jak takovou menu pouzivat, ale pritom neztratit.
          Odtud moje myslenka, zatavovani do plastovych obalu, vezmeme treba gram stribra, coz je dneska rekkneme 13 Kc, po preceneni 13.000 Kc, takze desetina a setina gramu by byla tak akorat pro minci na nakupy. U zlata by to bylo jeste horsi. Ze by mel nekdo nutkavou potrebu skladovat si sve zlato u bank si nemyslim, natolik uz se lidi poucili.
          Aneb vsechny normalni zeme uz zazadaly o vydani svych zlatych rezerv z USA / GB, jen my ne, protoze my uz diky zidozednarske vlade mistra Tosovskeho zadne zlato ani nemame, protoze jsme prodali stare sberatelske mince a vzacne razby za $300 za unci, zatimco dneska blby American Eagle stoji $2000.

          https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/cnb-nepockala-s-prodejem-zlata-a-prisla-o-27-miliard-67540

          1. Tys myslel lopato? Ajajajajaj. Kdy se ti to přihodilo?

    3. Tak ja si hlavne rikam, k cemu by to dneska bylo vlastne dobry? Mince z drahejch kovu byla sice jista forma barteru, ale jako poukazka na zbozi nebo služby stejne podlehala nabidce a poptavce. Doby kdy cena zlateho prstenu predstavovala par kilo sadla pamatuji jeste moji prarodiče. Podobného efektu se pry dalo docilit i norkovym kozichem nebo kartonem cigaret. Zlata se nenazeres.
      Objevení Noveho sveta a jeho nedozirnych zasob drahych kovu pak s evropskym monetarnim systémem sve doby radne zacvicilo. Podobnou situaci ostatne rozpracoval Julius Verne ve svem romanu Honba za meteorem, kteryzto povětroň byl z ryziho zlata.

      1. Zlata si především nenaklikáš kolik zrovna potřebuješ…

        1. V okamziku kdy mas banky a spoření tak je to asi fuk. Mnozstvi penez na účtech bude stejne vetsi nez mnozstvi fyzickych penez v obehu.
          U minci z drahych kovu navic hrozi riziko, ze si je budou lide syslit doma nebo z nich delat sperky a budes mit nedostatek obeziva (k cemuz realne dochazelo). U drobných minci z obecneho kovu byval i problém, ze jejich vyrobni náklady prevysovaly nominalni hodnotu a nikdo je nechtel razit, takze dochazelo k tzv. krizi drobne mince, coz se resilo odstrihavanim kousků stribrnych minci, coz zase delalo bordel v obezivu.
          Navic narážís na to, ze zlato a stribro jsou důležité technicke kovy a musel bys mit zajisteny staly přísun kovu pro technicke účely, jinak budes za chvili bez minci.
          O neco lepsi je zlatý standard, papirove penize kryte zlatem, ale tam uz jses jen kousek od toho klikani.
          On ten středověk mel o poznani primitivnejsi bankovni a investiční systém.

          1. Primitivnejsi financni systém, pardon.

          2. Coz me privadi k dalsi otazce. V dnešním systemu dam vetes na ebay, american koupi, posle mi dolary na paypal, ja je převedu na koruny, poslu je na český ucet a koupim za ne lidlu jidlo. Cimz jsem množství penez v CR zvysil treba o 1000 dolaru, o ktere jsem ochudil USA. V dobe nul a jednicek pohoda, vetsina penez je stejne jen cislo na uctu.
            Jak by to ale fungovalo se zlatejma mincema, pokud by to neposílal postou? Vyžádala by si CR na USA at ji posle příslušné mnozstvi zlata poštou, aby se to vyrovnalo? Nebo se spokoji jen s nulama a jednickama na mym uctu? Jenže to by casem skocilo tak, ze staty co vic vyvazeji by za chvili mely akorat brutalne nekrytou menu, zatimco dovozci by meli zlato i zbozi.

            1. V trezore svetovej banky by doslo k presunu zlata v hodnote 1000 dolarov medzi chlievikom USA a CR v prospech CR. Tak nejako to aj dlho fungovalo ale ked uz vo Fort Knoxe zlata nebolo dost lebo ho presunuli do FR koli tvrdohlavemu generalovi tak sa prestalo pouzivat na krytie a vymyslelo sa nieco ine, aby sa to lahsie mnozilo. Tak aspon hovori konspiracna povest. Ako zaklad konspiracie odporucam Peniaze od Arthura Haileyho a nejake dalsie zdroje sa tiez uz najdu :D

          3. Ne ze bych chtel obhajovat soucasne tisknuti fiatu po bilionech, ale zlato i zlaty standard skutecne ma jednu zasadni nevyhodu: omezene mnozstvi penez v ekonomice. Ciste technicky muze objem investic rust jen tak rychle, jak roste objem zlata. A ten roste velmi pomalu, o nejakych 10% prirustku ekonomiky rocne ala Cina si muzete nechat jen zdat. S tim souvisi dalsi velky problem: deflace ktera v praxi rust skrti pod prirustek objemu zlata. Kvuli nedostaku penez (tj. velke poptavce po novych penezich) se lidem totiz vyplati zlato hromadit a sledovat jak jeho cena bezpracne roste. Proc by ho investovali a riskovali?

            Jinymi slovy, povalecny ekonomicky boom byl mozny jen diky fiatu. Ale taky se diky nemu dostali k realne moci bankeri (=zidi), kteri maji jediny cil: vymacknout z realne ekomomiky (tj. z lidi) posledni halir a uvrhnout je do nekonecne dluhove pasti. Pouziva se pro to hezky eufemizmus „financializace ekonomiky“. Zde je solidne shrnuto, jak to funguje:

            https://theecologist.org/2016/feb/12/killing-host-financial-system-destroying-global-economy

            1. zasadni nevyhodu: omezene mnozstvi penez v ekonomice.

              Coz je vyhoda a zaroven nevyhoda.
              Mame na vyber.
              1. Bud zlaty standard a permanentne utazene opasky.
              Anebo
              2. Fiat, hospodarske cykly, reset ekonomiky co dvacet-tricet let, inflaci jak krava (ano, za sociku stal barak sto tisic Kc a dneska za to koupite zahradni boudu na naradi) a ze to jeste neskoncilo svetovou valkou a zabitim veritele, jako prvni a druha svetova ?
              Tak to jen proto, ze soucasne ZHN jsou tak OP, ze globalni jaderna konfrontace supervelmoci znamena stoprocentni jistotu vzajemne zarucene destrukce, neboli MAD.
              Ale Americani to porad a porad zkouseji lousknout, uzbrojenim Gorbacova, napriklad, se jim to castecne povedlo, akorat ze jen castecne, protoze Rusko je ted radove desetkrat silnejsi oponent, nez byl kdy SSSR a to jeste Americanum vyrostla za humny CIna.
              Takze jo, je to fajn, zit v dobe nafejkovane ekonomiky zivene nafejkovanym fiatem a nebyt v pozici bite stredni tridy, ktere inflace zere celozivotni uspory, ale byt bud v pozici oligarchy, kteremu akcie sypou bezpracne vic, nez kdokoliv vydela jakoukoliv ekonomicky prinsnou cinnosti, anebo byt v pozici darmoslapa na socialnich davkach, ktery nema nic, jen dluhy, kteremu nejake znehodnocovani uspor take nevadi, protoze zadne nema.
              Pruser je, kdyz se dozijeme konce hospodarskeho cyklu, coz je faze, ve ktere jsem od roku 2008, cimz se ona faze konce hospodarskeho cyklu stala uz chronickou a v podstate neresitelnou.
              Ale Americani neprestavaji prekvapovat, kdyz to nejde jadernyma zbranema, treba to pujde biologickyma, u kterych tak trosku nejde poznat, kdo zmackl cervene tlacitko a odkud raketa vystartovala. Takovy Koronavirus a ukazani prstem na CInu prislo ke konci hospodarskeho cyklu jako na zavolanou. Muj nazor.

    4. Pokud by zlato bylo oběživo (resp. měna 100% krytá zlatem), zlato by přestalo být komoditou a bylo by penězi.
      Množství peněz vždycky odpovídá množství zboží a služeb, které jsou za ně poskytovány.
      Je jedno, jakou komoditou, kterou nelze „natisknout“ by byly peníze kryty. Jde především o to, aby stát (ani banky) nemohl peníze libovolně emitovat.

      1. Zlato nikdy nebyko komoditou, ale vzdy bylo penezi. Primarne. Jako pozlacovani kontaktu je prima vec, ale prave diky tomu, ze jsou zlato fyzicke penize, se to snazime obechcat, jak to jen jde. U stribra to je trochu jinak, prumyslove vyuziti je dulezitejsi, nez role penez, aspon zatim, ale vzhledem k tomu, jak to S0ros ushortoval k smrti, zacina mit prumysl stribra tezky nedostatek a uz se ho ani nevyplati tezit.
        Takze – oboji bude patrne velice brzy preceneno a to takovym zpusobem, ze bublina na bitcoinu bude patrne blednout zavisti, protoze bitcoin, to je jen jina forma fiatu a lidi drive nebo pozdeji pochopi, ze platby bitcoinem si Deep State zamluje. Pokud nebudou tisknout nove bitcoiny primo na binarni urovni, jako ted tisknou papirove bankovky (coz bude technologicky jeste snazsi) tak hacknout vas valet na S0rosove serveru a dohledavat cely retezec plateb kdo – komu – kolik pujde urcite.
        K preceneni zlata nahoru uplne postaci, aby FED pokracoval ve svem tiskarskem dile zkazy, kdy tisknou ted uz desitky procent US HDP a jedine, co dosahli, ze zastavili Dow Jones na 18.000 a kratkodobe to vytahli na 25.000, ale ted je uz zase 23.000 a zase to pada.
        Tak jsem zvedavy, kolik tech „BAZOOK“ odpali tentokrat a kolik bilionu dolaru natisknutych z niceho na to budou potrebovat, aby to aspon pribrzdili. A co budou delat s temi biliony, ktere investori vyvezou z burzy a narvou do realne ekonomiky. A zpusobi pri stagnujici ekonomice hyperinflaci, cili stagflaci a zoufalou poptavku po zlate a stribre. A patrne i nejakou formu obcanske valky, ktera nam jeste chybela do sbirky letosnich pohrom. At zijou nase milovane USA a jejich 3D sachy.

        1. nesouhlasím :)

          1. nesouhlasit muzes, ale je to tak a dokonce i de jure, protoze na zlatu, jako na fyzickych penezich, se ani nepocita DPH, narozdil od ostatnich komodit, vcetne stribra.

            1. „protoze na zlatu, jako na fyzickych penezich, se ani nepocita DPH“ To se ale týká jen investičního zlata a co je investiční zlato, je přesně definováno, troubo.

              1. Max original: i stříbrné mince jsou do určité míry osvobozené (DPH se u nich fyzickým osobám a neplátcům neúčtuje, daní se jen marže).

                Prostě zerg, zase blábolí, jak jinak.

                1. Ano, pravda. Kdo by chtěl podrobnosti, tak tady:

                  https://www.silverum.cz/dph-u-drahych-kovu.html

            2. Na penězích taky není DPH. A zákon, ten všemi vzývaný zákon… možná sis všimnul, že by bylo potřeba změnit pár zákonů, aby to, co je v článku, fungovalo… :)

              1. to , co je v clanku, nikdy v realnem svete fungovat nebude. Mozna jako maly experiment v nejake laboratori na par dobrovolnicich.
                Lidi uz jsou takove svine, ze odkyvaji kdejakou nadhernou myslenku , ale jakmile zacne jit o prachy,
                zacnou se – kupodivu – chovat pragmaticky a kazdy lojza u pasu ve Skodovce si rozmysli,
                jestli byt vznosne ANCAPove na dlazbe, anebo se nechat jebat statem, ale mit svojich 40k mesicne cista ruka jistych,
                k tomu lekarskou peci a zarucene skvele svetle zitrky a socialni jistoty naveky vekuv amen.

    5. To kolik je na světě zlata vůbec nehraje roli. Pěkně to je vysvětleno v knize od Rothbarda: Paníze v rukou státu

  3. První půlka vypadá jak agitka od komanče – všichni se budou mít skvěle, dle svých zásluh a svých potřeb. Nikdo nebude kupovat nic, co nepotřebuje. Nejspíš proto, že bude tak bohatý. Nějaká nesmyslná spekulace s nemovitostmi, no kde by se v našem novém a lepším zřízení s optimineralem vzala.

    Deflace by vedla k bohatství a kvalitním výrobkům. Tráva je modrá, mlíko oranžové.

    Skvělé komerční pojišťovny, které vypovídají smlouvy po té, co zákazníci „nedodržují vyšší úroveň ochrany“, proti tomu je současný skoropolicejní stát docela v pohodě. Jak to ta pojišťovna bude zjišťovat?

    Číst jsem přestal za odstavcem s tím neskutečným blábolem o dobrovolných certifikacích u firem, které za certifikace ručí „svou pověstí a svým majetkem“. To ani není možné označit za naivitu, to je prostě regulérní projev slabomyslnosti.

    Na závěr jen neschopnost autora vnímat alespoň dvě věci současně – nejprve je zhrozen vytíráním si svobod za „nadšeného hýkání davu uvedeného do stavu hysterického strachu“, hned o pár vět později „věří lidem a nevěří politikům“. „Dav“ a „politik“, jsou co, reptiliáni?

    Počítám, že v příštím článku se dozvíme o absenci médií a psychologie a konečném řešení lidské otázky, která v bohaté ČR nahradí lidi stroji, což je jediný způsob, jak ty výše uvedené debility uvést aspoň částečně do praxe.

    Autor zjevně vyzval Urzu na souboj o největšího liblba a nechybí málo. Doufám, že po posledním článku této série zoufalství nastane (na hodně dlouhou dobu) odmlka. V zájmu libinstu by měla.

    1. Tyyy jooo!
      Přiznám se, že mě napadlo totéž.
      Článek jest praktickou ukázkou svazáckého myšlení. Chraň nás Bůh před jeho aplikací.

    2. > Jak to ta pojišťovna bude zjišťovat?

      Podobně jako v USA s tamějším komerčním pojištěním. Dokud zákazník nechce plnění, nebude zjišťovat nic. Ve chvíli kdy chce proplatit ošetření, zkusí z toho pojišťovna nějak vycouvat (zákazník zatajil vrozenou vadu, apod …)

      > Nějaká nesmyslná spekulace s nemovitostmi

      I kdyby stavební náklady byly „za hubičku“ (k čemuž může dojít pokud se rozvinou dostatečně některé technologie), tak na atraktivních místech bude dominovat cena pozemku. To je teď např. už v Praze, kdy (pokud nejde o periferii, nebo to nemá nějaký háček jako např. divný tvar pozemku, apod.) v ceně za dům tvoří větší část ceny pozemek pod ním a menší část vlastní stavba.

      Zákon nabídky a poptávky (hodně lidí chce bydlet na atraktivních místech a musí pak přebít svou nabídkou jiné co tam chtějí bydlet taky) prostě způsobí, že bydlení na zajímavých místech bude vždy na hranici, nebo spíše za hranicí možností průměrného člověka s využitím dostupných finančních nástrojů (hypotéka, apod..), bydlení tak asi nikdy nebude levné …

      1. rovik: ještě jednou se podívejte, o čem autor píše. O „dodržování vyššího úrovně ochrany“. To není s tím, co píšete o USA srovnatelné ani náhodou. To je naopak šmíráctví, jaké se snaží zavést pojišťovny např. pokud jde o povinné ručení nebo to, co tady rozjeli „páni podnikatelé“ kolem corony.

        A pokud jde o ty nemovitosti, přesně tak. Spekulacím není jak zabránit, to je tak šílená hovadina, co Roman Kříž ze 7.B (jak trefně pod jedním jeho loňským článkem poznamenal Sandstorm) vyplodil, že možná je pořád v té 6.B jak loni.

        1. Pravda, to sledování je jiný aspekt. Ale i tak by to dopadalo, že ve chvíli kdy pojišťovna (nějak) zjistí, že někdo nedodržuje „vyšší úrovně ochrany“, tak nevypoví smlouvu a bude dál vesele inkasovat. Jen když dojde na plnění … tak nedá nic.

          Spekulacím se sice nezabrání, ale dají se nastavit parametry trhu tak, aby spekulantům moc štěstí nepřálo (aukce, dobrá informace o cenách …).

          Ale v některých lokalitách cenu vyšroubuje i přirozená poptávka. Pokud někde je např. 100 bytů k prodeji a existuje min. 100 lidí, co tam bydlet chtějí a jsou schopni vyškrabat přes hypotéku dejme tomu 5 milionů, tak tam ta cena pod 5 milionu nepůjde, ani kdyby spekulanti neexistovali.

          1. rovik: to samozřejmě, nejsme ve sporu. To jen žák Kříž si myslí, že pojišťovna vypoví smlouvu platícímu pojistníkovi, který aktuálně platí a nikoliv čerpá.

            Jak byste si takové nastavení parametrů představoval?

    3. Kdybys uvedl jediný argument, dalo by se polemizovat.
      Tvoje vize (ta „správná“) je jaká?

    4. Jen technicka…delal jsem pres 10 let pro firmu, ktera funguje na volnem trhu jako certifikacni autorita na poli proverovani financni stability a platebni moralky.
      Nikdo nikdy nemel zadnou povinnost se nechat certifikovat, nikdo nikdy nemel zadnou povinnost temto certifikatum verit.
      Presto tisice firem vyuzivaji takoveto certifikaty a temto certifikatum jine firmy very a spolehaji se na ne. Nekdy se mi stalo, ze mi zakaznik rikal, ze mu ten certifikat pomohl i v bance.
      Znovu opakuji – vse vzcela dobrovolne, absolutne neregulovane.
      A ano, je to asi legracni, ale nikdy jsme nevydali certifikat tomu, kdo by ho nesplnoval, I kdyby chtel zaplatit sebevic, protoze se dba na povest. Kdyby se jeden takovy pripad provalil, povest je v pici a uz se nikdo ocertifikovat nenecha, protoze by tomu certifikatu stejne nikdo neveril.

      1. Vzpomeň si na tu pověst, až zase přijde řeč na BSA :)

      2. Lojza: to je s tím, co jsem napsal, v rozporu jak?

        1. „Číst jsem přestal za odstavcem s tím neskutečným blábolem o dobrovolných certifikacích u firem, které za certifikace ručí „svou pověstí a svým majetkem“.“
          Tak jen jsem si rikal, ze to nemusi byt az takovy blabol…

          1. Lojza: to je pěkný. Já se ale ptám, v čem je to v rozporu. Nikde jsem nepsal, že to nemůže fungovat nikde a v ničem (nakonec takový Solus je taky soukromý, že). Jen jsem vyjádřil své pobavení nad představou, že toto je standard.

            Protože, jak píšete, tak to přece už funguje, není potřeba nic měnit, ne?

            Bohužel, tahle argumentace výjimkou je vcelku běžná, zvlášť u Vás a podobných. Vždy si přitom vzpomenu na ocs a jeho „divoký západ“. Pochopitelně bez kontextu a bez dalšího vývoje (ten už se nehodí, ten tedy „není normální“). Máte to stejné.

    5. Tak to zase prrrr … u Urzy se to dalo aspoň občas číst, i když to možná bylo jen kouzlo nechtěného:-). Tohle je fakt jak hodina PŠM.

  4. Abych pochopil šíři autorova rozhledu, kterýžto vysoce převyšuje ten můj, pokusím se poprosit někoho z přítomných odborníků:

    Píše-li autor: „Podniky a živnostníci platí jednotnou DPH (či daň z obratu) ve výši 10 %,“ je to proto že o DPH nic neví, nebo mi něco uniklo?
    Pokračuje-li pak:“…místo podvojného účetnictví vedou jen peněžní deník, ze kterého se DPH vypočítává.“, je možné odhadnout, do jaké velikosti podniku (či obratu) je to proveditelné?

    1. Autor asi těžko může ovlivnit schopnost pochopení textu čtenářem.
      Vedení „peněžního deníku“ je možné do libovolné velikosti podniku. pokud by si podnik chtěl vést podrobnější záznamy, bylo by ot jeho rozhodnutí

      1. Jistě, schopnost vůbec, možnost zásadně.
        Omlouvám se čtenářům. Je možné v mém příspěvku zaměnit slovo „proveditelné“ za „účelné“?
        Děkuji.

        1. pro účely státního výběru DPH (DzO) ano

          1. Nevěřím vám.
            Proč?
            Protože pro účely výběru DPH, zejména v případě, má-li být DPH jedinou daní, je peněžní deník zbytečný.
            V peněžním deníku se evidují příchozí a odchozí platby v okamžiku jejich realizace.
            V případě platby DPH, kdy daň odběrateli vyfakturuji a jsem ji tedy povinen odevzdat státu aniž bych ji od odběratele obdržel, mi není peněžní deník k ničemu.
            Vyzkoušel jsem to.
            Doporučuji vaší ctěné pozornosti i fakt, že smluvní lhůta splatnosti faktur nemusí být čtrnáct dní a mezi obchodními partnery existují všelijaká opatření, třeba zádržné.

            1. ygorek: tak se zruší i to DPH, no bóže. Buďte trochu kreativní.

              1. Což o to, nebyl bych proti, ale autor článku nastiňuje systém, kdy by DPH, případně daň z obratu, byla jedinou daní.

                1. ygorek: no proto si z toho dělám srandu:-)

            2. Plátce DPH může danit i procentem. Uschová si pouze podklady/doklady ze kterých byla daň vypočtena.

              1. AJR: to ale mluvíte o DPFO, nikoliv o DPH.

              2. Domnívám se, že i tak to mohl autor myslet.
                Na konci zdaňovacího období (například každý měsíc) by podnikatel sečetl sloupce v peněžním deníku a odvedl 10 % z rozdílu.
                Majetek by se odepisoval v okamžiku pořízení a daňoví poradci by užívali suicidiostatika po hrstech…

                1. Napsal jsem to jako trottel. Opravený výrok:

                  Plátce DPH může danit DPFO i procentem, tudíž je mu peněžní deník k prdu. Uschová si pouze podklady/doklady ze kterých byla DPH vypočtena.

            3. ano, asi by to byl peněžní deník s trochu jinými pravidly, než dnes pro jednoduché účetnictví.
              Asi jsi objevil závažný nedostatek, musí se to asi celé odvolat a místo toho všem psát, jak to o co usilují, stojí za hovno :D

              1. Přesně! Před lety o tom zpívala Hana Zagorová,:“Asi asi“.
                Otázkou je, jak lze odvolat to, co nic se nazývá.
                Pokud o něco usiluje ten, kdo o problematice nic neví, nebo nedokáže vysvětlit, oč usiluje, výsledek stojí obvykle za hovno, jak jest předvedeno.

              2. Je tu ještě jedna poznámka, která si zaslouží samostatné okénko:
                Figura: „Já jsem to nedomyslel a ty jsi na to poukázal, takže jsi hlupák.“ je, či byla, zde občas k vidění, takže ani v tomto oboru nic nového.

  5. S ohledem na to, co se už dávno ukázalo, by v žádnejch firmách moc nikdo neumíral a to ani s nulovejma opatřeníma, a já bych teda osobně stokrát radši šel do firmy, kde po mě nebudou chtít skafandr, než do té, kde jo, takže by se na trhu uživili všichni.

    Je to mediální hysterie, co to nafoukla minimálně stokrát, než to reálně je.

    1. Přesně!
      Nulová opatření v Mladé Boleslavi, Nošovicích, Ovčárech a následně například v Jihlavě jsou přesvědčivým důkazem – v těch firmách neumřel nikdo.
      Naproti tomu v jiných firmách, například Domov Michle z. s. , Praha IČO 03903184, tomu bylo jinak. Třeba proto, že na rozdíl od montoven byly tyto firmy stále v provozu.

      1. Je tam něco, co by mě mělo zajímat?

        1. To musia predsa oni vedieť, pánko veľkomožný.

      2. Nelze srovnávat automobilku a pečovatelský ústav. Oba tyto subjekty mají zcela odlišný způsob práce, možnosti a metody. Odstavit automobilku na týden či dva lze, odstavit domov důchodců jaksi nelze. Naše strojírenská firma také jede pořád i přes karanténu, máme tu nějakí opatření proti covidu, ale stýkáme se denně v chodbách a halách a taky nikdo neumřel. Osobně si myslím, že covid je nafouknutá záležitost; méně mainstreamové hysterie a více pragmatismu by fakt neuškodilo.

        1. CzechDave: +1, známý dělá ředitele výroby v jedné středně velké fabrice, necelých 2k zaměstnanců. Jedou pořád, nějaká opatření taky mají, mrtvé ne.

          Srovnávat dvě „firmy“, z nichž jedna je výrobní a druhá „domov pro důchodce“, to mi nějak uniká smysl. Co takhle srovnat počet úmrtí v těch firmách i v dobách předkovidních? Mám obavu, že na tom budou taky dost mizerně, BOZP, pracák a sociálku na ně. To by takhle nešlo, aby tam ročně umíralo víc lidí než ve Škoda Auto. KPIs jako „počet mrtvých za směnu“ přece nemůže překračovat celorepublikový průměr, s tím by se mělo něco dělat. Možná víc helem? Hmm, škoda, že nejsem v nějakém agrofertím start-upu, určitě by se dalo nakoupit seniorům dostatek protektivních pomůcek za výhodné ceny. Možná taky nějaká školení…?

        2. Přesně.
          Nelze srovnávat firmy na základě toho, že jsou to firmy, podle t.zv Behemotovy zásady, cituji:“S ohledem na to, co se už dávno ukázalo, by v žádnejch firmách moc nikdo neumíral a to ani s nulovejma opatřeníma…“
          Po dobu nouzového stavu jsem si vybral čtyři dny houmofis, asi jako v jiných letech, jinak sedím v oupenspejsu s kolegy, pokud tedy nejsem v terénu. Z kolegů neumřel nikdo, z rodiny pouze strýc, který byl klientem LDN. Odtud pramení můje nedůvěra k výrokm typu: „nikdo v žádnejch firmách“ a podobně.
          Technická poznámka: nemám, proč bych se s vámi přel, vaše soudy nebývají exhibičně resolutní.

          1. Jasneze v žádný firmě nikdo neumrel, umiralo se doma a po spitalech, pripadne na chodníku pred firmou, pokad byly kancly dostatecne vysoko a nemely nerozbitny okna.

            1. Pokud výrazem „špitály“ míníte současné nemocnice, tak ty firmami obvykle jsou.
              Například https://rejstrik-firem.kurzy.cz/26095157/nemocnice-jindrichuv-hradec-as/

                1. Poslední dobou začíná být smysluplnější diskuse s tím zgerb1-em, než s tímdle.

                2. Podle mě právě dvojice „doma a po špitálech“ poskytnutou definici vtipu nenaplňuje a chodník to nezachrání.

                  1. Njn, smysl pro humor je jako nohy. Nekdo ho ma a nekdo ne.

          2. Starobince jsou typicky příspěvkovky (výjimky se jistě najdou), takže ze sebe nemusíš dělat blbce.

            1. Dělání blbce mi jde dobře. Tak třeba starobince, jak to nazýváte, jsou firmy asi všechny.
              Příklad jden za všechny: https://rejstrik-firem.kurzy.cz/48804878/domov-pribor-prispevkova-organizace/

        3. covid je nafouknutá záležitost; méně mainstreamové hysterie a více pragmatismu by fakt neuškodilo.

          jak kde. Italie je na nejlepsi ceste za svymi 300.000 mrtvolami na COVID19 , ktere jsem ji predikoval zacatkem brezna.
          Ze my zatim nemame problem je jen diky vcasnemu zasahu nasi vlady, byt to po EU a po novinarskych stetkach, tak zopakujeme scenar USA, kde se brodi mrtvolama az po kolena a uz to radeji ani nereportuji.
          Ovsem nema cenu nakazu koronavirem bagatelizovat, on tu porad je a ciha, staci otevrit skoly a ono to zase naskace alecba na to porad jaksi neni.
          Ja doufal, ze do zari bude vakcina, ale ono to vyada, ze hovno hovno vazeni.
          Takze IMHO pokud zase par covidiotu zacne mit nutkavou potrebu cestovat do Italie neo Spanelska nebo USA a pak se izolovat-neizoovat v domacich karantenach, tak nam ani ty prymulovy rousky stacit nebudou a budeme zastavovat montovny ve Skode podruhe.
          Coz je stejne burt, protoze co sleduju propad celosvetove poptavky po autech, tak je kolem 25 procent , globalne.

          1. zrg1: co zase lžeš ty chemtarde? Mlels tady o tom, že bude 10 milionů s těžkým průběhem a nebude jim kdo mít dát kyslík. Psals, že budou mít milion mrtvých. Jakých 300k? A kde se vezmou, když je jich dnes sotva 30k a celkem 211k případů?

            Současně lži o tom, že nějaký „včasný zásah“ něčemu pomohl – stačí se podívat tam, kde nic moc nebylo – a corona pomalu končí taky. Naopak je z toho vidět, že ta opatření byla téměř úplně k hovnu, za neskutečnou cenu. Netvrdím, že to nezachránilo vůbec nikoho – před coronou. Klidně bych si ale vsadil na to, že celkový dopad bude horší. Jen se o tom nebude psát a zmrdi-panikáři s alobalem na hlavě nikdy nepřiznají, že na tom mají svůj díl viny.

          2. politováníhodný chudáček zrg1 neumí ani číst, z 99.980 nemocných a 29.079 mrtvých k dnešnímu dni v Itálii udělat nejlepší cestu k 300 tisícům mrtvých je opravdu k pláči, pomozte mu někdo

            A udělat z 0,2 promile mrtvých v populaci (cca 1,5 násobek roční úmrtnosti na chřipku) brodění se v mrtvolách to už je opravdu známka zoufalství, myslim, že je to od něj volání o pomoc, chudáček :-(

            1. Tomu už není pomoci, Sorošovy chemtrails mu vyžraly mozek. Pokud mu chce někdo pomoci, skončí v ignore.

  6. Hezké pohádky, taky jsem byl kdysi takhle naivní (no, možná že ne až tak moc, že to hraničilo s tupostí). O tom, jak lidé pečují o své zdraví, protože se to „vyplatí“, se můžeme přesvědčit v US of A, kde není státní „zdarma“ zdravotnictví evropského typu – přecpané „sociální“ kliniky různým feťáckým a jiným póvlem a kvanta lidí pašujících z Kanady levnější, státem dotovaná léčiva. Tu kravinu, že autor věří v lidi, radši ani nebudu komentovat.

    1. No ono to pečování by se „vyplatilo“ asi až za několik generací, až by se pročistil genofond. Do té doby by ovšem natuty proběhla nějaká revoluce nebo volby a byli bychom tam co teď. Otázka je, co je (pro mne) lepší :) Ač povahou libertarián, posledních pár let už nevěřím, že by něco takového mohlo v praxi fungovat. To ale neznamená, že všechny ty dnešní úkazy nepoměřuju tím ideálem z pohádky. Jen prostě nemyslím, že by to klapalo takhle hladce.

      1. Tak ono obecně ideál je z povahy věci vždy nerealizovatelný…
        A má sloužit právě jako měřítko…
        Akorát autor mi přijde zvlášť zábavný, když tvrdí, že současný systém předpokládá bezchybnost lidského faktoru…

      2. Já jsem taky povahou libertarián, taky by se mi to líbilo, ale ono je to jako s komunismem: hezká myšlenka, ale naprosto utopická. Už jen to že každé zřízení vždy bez výjimky směřuje od svobody k totalitě, by mohlo napovědět i takovému idealistovi, jakým je autor, že ta důvěra v lidi a v dlouhodobou funkčnost takového systému je… no, hodně naivní. Lidé budou vždy zneužívat jakýkoliv systém pro svůj vlastní prospěch, je to jejich přirození.

        „No ono to pečování by se „vyplatilo“ asi až za několik generací“ V Émerice je soukromý systém zdravotnictví a pojištění již dlouhé desítky let (Obamovu „demokratickou“ snahu o jeho socializaci teď pomíjím) a žádné pročištění genofondu se satanužel nekoná.

        1. Vzato kolem a kolem, jiný nez soukromy system zdravotnictvi existuje pouhých par desitek let, protoze po celou existenci lidstva byl jen a pouze soukromý.
          K tomu procisteni genofondu – lidstvo je dnes (alespon teda v te bohate, tzv „zapadni“ casti, tj. 1. a 2. svet) zdravejsi a odolnejsi nez bylo kdykoliv za celou historii lidstva.

          1. Fakt si myslíte, že lidé jsou dnes zdravější než kdykoliv předtím? Není to třeba jen zdání, protože moderní lékařství si dnes hravě poradí s problémy, které bývaly dříve fatální? Třeba takový zánět slepého střeva – dnes otázka hodinové operace a týdenní rekonvalescence, dříve rozsudek smrti.

            1. Jsou zdravejsi. Jsou lip ziveni a maji lepsi hygienicke podminky. No a samozrejme lepsi zdravotnictvi a lepsi dostupnost leku a lekarske péče a ockovani. Potlacili jsme a prakticky vymytili spoustu nemoci ktere kosily nase predky po staleti a diky lepsi strave a hygiene jsme odolnejsi vuci nakazam. A paraziticke choroby se nas prakticky netykaji, kdo dnes ma svrab, skrkavky, tasemnice, roupy nebo aspon satni vsi?

              1. Roupy se tu a tam vyskytují u dětí. Vši si ve školkách a školách předávají běžně, ale ty klasické hlavové.

                Taky se občas nechá parazit chytit z tataráku, protože je to syrové maso.

                1. Občas jo. Ale malo a krátkodobě. Ty satni vsi prenasej pomerne hnusny nemoci. Svrab mivaj treba bezdaci. Blechy snad ani ti ne. Navic uz to, ze nemoc zazeneme praskama dost zlepsuje kondici, boj s nemoci telo vyčerpává a dost casto nechava trvaly nasledky.
                  Ono to ze mame stredni dobu zivota o 20 let delsi nez nasi predci opravdu neni proto ze bysme kazdyho duchodce 20 let drzeli na kapackach (a ne, nejedna se o prumernou delku zivota, takze dětská umrtnost ji neovlivnuje)

                  1. Ty vole to je dobrý :-D :-D

                    1. Cela ta Stanice ZOO je bozi. Skoda ze uz je davno mrtvá.

              2. Ano, to vše je pravda, ale to nesvědčí o tom, že by se lidé obecně aktivně lépe starali o své zdraví. Stačí se podívat na obezitu, je z toho již další civilizační nemoc a děti obecně jsou mnohem obéznější, to je opak toho, co já si představuji pod starat se o své zdraví. :-)

                1. Ja se nebavim o aktivite, ale o stavu. Mimochodem, mas dojem, ze se nasi predci nejak aktivne starali o svoje zdravi?

                  1. Jenže v článku se píše o aktivitě a já diskutuji o článku. :-)

    2. Pokud to tak ten feťáckej a jinej póvl chce, kdo seš ty, abys jim diktoval něco jinýho?

      Samozřejmě, že by to bylo. Vono to bylo, je a bude. Máš snad dojem, že v socialistickým zdravotnictví nemáme fetky a jinej póvl, co mj. nepáchá trestnou činnost a nezatěžuje zdravotnictví? Já to teda vidím, akorát že je poněkud horší to odstřelit, pokud ti to leze na pozemek s úmyslem páchat majetkovou či jinou trestnou činnost, ovšem režim je vyřeší maximálně tak, pokud už vůbec přijede, že je za tvoje prachy strčí do chládku si chvílu sednout, budou dostávat nějakou náhražku a jakmile vylezou, tak 9 z 10 bude pokračovat tam, kde skončili. Že bys dostal nějakou náhradu škody, ehh, sni dál.

      1. Co to meleš? :-D Evidentně jsi vůbec nepochopil, co jsem chtěl říci, mluvíš úplně z cesty.

        1. Nastavuju ti zrkadlo, etatistickej trotle. Já vim, že se vám to nelíbí, hezky potom vřeštíte :o)

          1. Zrkadlo jsi nastavil tak akorát sobě, imbecile. A ani u sebe jsi v tom zrcadle nepochopil, na co se koukáš. :-)

    3. kdybys měl nějaký argument, rád proberu

      1. Argument k čemu?

        1. Sem zvedavej, jestli mi odpovi na muj dotaz ohledne mezinárodních elektronickych transferu penez z drahejch kovu. By me zajimalo jak maj tihleti libtardi poreseny bezhotovostni bankovnictvi a jak se staví k situaci kdy na uctech je vic penez nez existuje fyzicky.

          1. Přece kryptoměny, ne? Fiat je fujfuj, je to centralizovaný. :-D

            1. Bych to s tim Fiatem tak zle nevidel, neni to zadnej zazrak, ale jezdit se v tom da (vtip, Yggy, vtip).

              1. Jo, tohle vtip je.

          2. peníze hotové i bezhotovostní by byly kryty 100%. Na účtech by prostě nemohlo být více peněz, než je v trezorech zlata

            1. Ta měna krytá zlatem mě fascinuje. Kdo to zlato bude pro ty trezory nakupovat a za co, když společnost neustále docela rychle zvyšuje objem majetku a tím i potřebu peněz?
              A druhá otázka, cena zlata kolísá skoro jako ruský rubl, nebude to mít vliv na cenu peněz vázaných na zlato?

              1. Tak na to ti nejspis odpovi ze nekolisa zlato ale fiat meny za který ho kupujes, ale fakt je, ze i v minulosti kdy se zlatem primo platilo tak jeho kupni sila kolisala, většinou podle toho jak moc se urodilo a kolik toho sezrali a spalili najezdnici a vlastni vojaci.
                Jak znamo, cena zbozi se odviji z nabidky a poptavky a je celkem jedno cim za to to zbozi platis.

              2. pokud se zvýší objem aktiv a nezmění se (nebo se změní minimálně, protože zlato nevytiskneš) obejm peněz, nastává deflace.

            2. Takze zadny sporeni, žádný uroky, žádný zisky, zadnej dovoz (by ses rychle z toho zlata vydal, kdybys jim musel platit do zahranici) nic. Pekna picovina.

              1. dovoz a vývoz jsou vždycky v zásadě vyrovnané

                1. Tak to ani prd. Leda bys to spocet dohromady za celej svet.

                2. Co tady se člověk nedočte …

                  Von ten zrg1 vlastně není tak špatnej …

                  1. Tiez to tak vidim.

  7. Představme si…
    … že stát nevlastní, nepodniká, nedotuje, neregujuje, netiskne peníze (protože jsou stoprocentně kryté fyzicky existujícím zlatem), nedopravuje, neléčí a nevzdělává, nechrání hloupé a neprotežuje nečestné…. pouze efektivně slouží ve vyjmenovaných oblastech.

    Ano, představuju si. A vidím nádherné Somálsko, plápolající předměstí Mogadišu, rozstřílené baráky, nefungující infrastruktura, všudypřítomná bezprizorná děcka, ráchající se v hovnech na ulicích, civilisti, prchající, jen co zahlédnou letité omlácené pickupy Toyota s lafetovanými kulomety a raketomety, které patří kmenovým vůdcům klanů, kteří válčí všichni proti všem o území, o moc a o výše zmíněné civilisty, kteří jim všem platí výpalné za ochranu.

    Zatímco náš „civilizovaný“ stát je jen vyšší level placení výpalného, který není prosazován kukometem z pickupu, ale na základě policejní a soudní zvůle, čímž se ušetří boj klanových vůdců a rozstřílené baráky a hovna na ulicích , místo toho žvaní debilové ala Fiala o hovnech v Parlamentu. Celkově žádná velká hitparáda, ale pořád lepší, než Somálsko.

    Ale na dalším levelu už Elity pracují. Další level, to budou depopulované státy, až se multikulti Mogadišu-style připrchlenci nasáčkují do Evropy v dostatečném množství, založí nadkritickou masu multikulti no-go zón s právem šarija a předvedou nám, zač je toho etnická čistka.
    Následně jim Elity krouhnou dávky a univerzální příjmy, čímž ta banda lemplů a netáhel vychcípe a zbytek průmyslu zlikviduje Grétka a její squadra ekohýkačů a problem solved. Až to v Evropě dotáhnou Elity na nějakých 50milionu nemnožících se obyvatel a dosáhnou toho, že motorem rozvinuté ekonomiky služeb budou odvětví ala cestování koňmo, například z Azurového pobřeží do Benátek, přičemž za to zaplatíte roční příjem na různých úplatcích a povoleních a celý týden cesty pojedete akorát bukolickými hvozdy a krom lišek nepotkáte živou duši, ovšem každý váš krok bude online monitorován GPS.
    To bude krása. Vlastně všechny ismy už nebudou třeba, stačí jen vyhubit lidi, ideálně tak, aby se depopulovali sami, s jásotem a dobrovolně. Žádná referenda, volby, demonstrace, petice, důchody, lékařská péče atd. Swem tam nějaká Korona ze Sérošovy biolaboratoře to trošku urychlí. Už, aby ta depopulovaná NWO orwelovská společnost byla.

    1. Na to ty se vyser, to je na tebe moc složitý. Radši mi ty kikote pověz kde máš ten milion mrtvejch talijánů na čínskej virus?

      1. To víš, už nezabírá bububu corona, bububu miliony mrtvých, bububu 40 milionů nakažených italů a milion mrtvých, tak v televizi jedou sucho a tady magor se pomalu vrací do svých obvyklých kolejí, tzn. elity, migranti, řízená depopulace, Soros…

        1. Myslíš že Zasírač kulminoval, jo? :))

          1. Jo jo, podle mě časem zase zmizí, jak „krize“ skončí.

            1. Ono uz to vubec cely nejak opadá. Nakazenejch je malo, mrtvejch jeste vic a i na idnesu uz hledaj jiny apokalypsy na titulku. Ted to zkouseli se suchem, ale neco mi rika ze to takovej kasaštyk jako Žlutá smrt nebude.

              1. Mrtvejch jeste min..

                  1. Tak přísnost musí bejt a takovejdle koronavir pijde jen jednou za čas, takže to nikdo zatím moc nechce opustit. Jsem zvědavej, jak dlouho ještě budou těm našim zkurveným mediím to jejich věčný strašení žrát.

                    1. přijde…. a budou lidi to jejich …

                  2. Teď jsem si to přečetl ještě jednou a pozorněji, prý „policisté udělali 580k kontrol“, tvl, nemluvilo se o tom, jak budou tolerantní? To je dost brutální číslo, zajímalo by mě, co do toho počítají – každého člověka, co potkali na ulici, nebo chodili od hospody k hospodě a nakukovali dovnitř, jestli tam náhodou někdo na tajňáka nechlastá?

                    1. eviljack: hodně byly výjezdy za bonzáky – cca třetina oznámení. I z toho bych čekal, že těch výsledků bude mnohem víc, sedělo by to i s tou snahou připsat si vyšší pravomoce a kasírovat 10 litrů za nic, pardon, za strašlivě nebezpečné nenošení roušky někde uprostřed ničeho.

                      Takže kdo ví, třeba si to jen vycucali z prstu a byli skutečně tolerantní.

                    2. Kamarad mestak mi rikal, ze se od nicu vyzadoval report do vykazu cinnosti ohledne noseni rousek. Tak si proste domluvy cucali z prstu. Nevim jestli to tak delali vsichni, ale predpokladam ze mnozi jo, protoze se jim jednak nechtelo psat oznameni a jednak nechteli riskovat nakazeni. Takze asi jediný meritelny výstup by byl pocet pokut a oznámeni.

        2. shifty: jo, corona svůj depopulační potenciál zjevně nenaplnila a to jí zerg ještě necelé 2 týdny tak fandil (23.4.):
          „k tem 25085 stavajicim mrtym pricti 30% z 187.327, kteri nejspise do mesice zemrou, to je dalsich 62.442, celkem tedy 87.442 obeti koronaviru v Italii“

          covid 4.5.: 28884 mrtvých.

          Ještě má víc než dva týdny, nakažení Italové určitě coroně drží palce o kus míň než zerg, uvidíme, jestli baníkovec svou bitvu vyhraje (ale začíná to s ním vypadat jak s Hitlerem koncem dubna, už by pomalu měl v bunkru chystat e-kyanid a exterminovat tak svou ubohou e-xistenci zde na webu).

          1. :-D souhlasím, ale pozor, baníkovci jsme my 2 třeba tady s Arnoldem a Mrcasíkem v čele.

            ZRG alias lopata je tupej sparťan.

            1. shifty: jsem to chtěl schválně hodit zpátky na jeho půlku – bohužel jsem teď v Ově v centru popatřil taková oteplákovaná individua, až jsem dospěl k názoru, že tohle je zergovo hřiště.

              Sorry Dachsmeistere, ale fakt na to byl dost smutný pohled. Nejsem žádná módní policie, ale co je moc… A ne, neměli na čele napsáno, že jsou fanoušci, jen prostě vypadali tupě:-)

              1. to fadtwi 16:52
                Měli tepláky s nápisem King Baník? ;-)
                Jo někteří jsou vymóděni až je mi za ně hanba.
                Možná je zrg1 mj. i módní guru.
                Já nemám ani dres ani šálu, dokonce ani teplákovku, vlastně mám jen minidress za oknem povozu a ručník, co moc nesaje…
                A jednou jsem koupil tyčinky Baníčky… :-D
                Na mně merchandisingoví mágové nezarobí.

                1. Sparťana si většinou nespleteš, nosej ten svůj fešáckej klobouček. Zergo si ho jen vystýlá alobalem….

                  https://www.spartaforever.cz/images/fotoalbum/1896/eea26b7a12ae338.jpg

            2. To je nějaká mýlka, Shifty. Zerg bude spíš jedním z v posledních cca 10 letech náhle se objevivších srdcařů té vaší slavné plzeňské Viktórie. Ta okázalá nabubřelost, přesvědčení o vlastní výjimečnosti a udržování se v dojmu, jak ho všichni hrozně žerou (i když ho tu už prakticky nikdo nemůže vystát), to je to pojítko. Ale všeho do času, říká se.

              1. My se shiftym jsme skalní Baníku Zbůch, takže vodsaj a zergo si račte nechat, je vaše. Baník, pyčo!

    2. V Somálsku určitě nefunguje stát podle toho, jak je to v článku napsané. V je tom „argument Somálskem“ nesmyslný.
      Navíc hodně pochybuju, že víš, jak to v Somálsku funguje

      1. Vôbec nechápem ten ničím nepodložený názor, že sa máme lepšie ako Somálci, lebo osvietení politici niečo napísali do zákonov a následne poctiví a snaživí policajti nás násilím donútili ich plniť.
        Podľa mňa ČOKOĽVEK®, čo sa dá hodnotiť pozitívne, tu máme napriek štátu, nie vďaka nemu.

        1. protože to jsou jen symboly. Média nám řekla, že se mají špatně a dokonce ještě někdo viděl film „Černý jestřáb sestřelen“ :)

          1. Jo, ve skutecnosti je Somalsko africky Slusovice a vsichni se tam jezdej ucit jak stabilizovat spolecnost.

            1. Já nevim. Tys tam byl? Nebo to psali na Hovínkách? Mají se v Eritreji lepší? Otázky, samé otázky.

              1. Pravda. Ted to vidim. Soros mi zaslepil oci. Odchazim za reku Ipel hlasat ancap a volnou lasku.

                1. Jestli je Somálsko nějak výrazně horší než třeba Eritrej, Mali…to taky nevím. Ale volná láska je fajn věc :)

                  1. Tak v realu je asi fuk jestli je to treti nebo treba pata nejchudší zeme Afriky. Ony ani ty nejbohatší nejsou zadna hitparada, i když i ta Afrika jde ekonomicky rychle nahoru. Akorat zatim je to tam trochu jako s elektrifikaci Sibire, kdyz to z jedny žárovky zvedli na dvě, tak hned meli narust o sto procent.

                    1. Zajímavý ale je, že když se to etetistovi hodí, najednou Somálsko do všeobecnýho africkýho kontextu „bordel, humus, smrad, filcky, anarchie“ jakoby nepatřilo. Myslim že se tomu i nějak řiká cizím slovem.

                    2. Což se dá ovšem použít i jako kontraargument. Pokud je Somálsko stejný bordel a svrab jako jinde, v čem je tedy tak výjimečné?

                    3. Já netvrdim že je nějak výjimečný. Popravdě je mi to celkem jedno. Stát tam není, protože tam zřejmě není silný byznys a nikomu to za náklady s osvobozením nestojí. Kdyby tam silný byznys byl, stát by si vynutil/vytvořil.

                      Já jenom nemam rád utloukání debaty ptákovinama.

                    4. PS: A taky chovám jisté sympatie k mladým idealistům, přestože je jako už poněkud opotřebovaná, vyžilá a cynická zrůda nedokáži následovat.

  8. https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/v-zemich-ktere-vsadily-na-benevolenci-pandemie-koronaviru-slabne-40322803

    Jsem za to rád, nebudu komentovat opatření od vlády čr(něco udělat musela, logika tam ale moc nebyla, jako obvykle), ale už by to chtělo vše uvolnit a chystat se na případně další problémy. Jinak to budeme jen odsouvat.

    1. shifty: je potřeba stále strašit, aby hlupci nezačali mít nevhodné otázky na to, jestli to celé dávalo smysl. Takže pěkně pomaloučku, polehoučku, sem-tam článek o tom, že zase někdo umřel, aby plebs nemyslel na blbosti.

      Článek ovšem velmi překvapil. Když to dá člověk do souvislosti s tou komančskou soudružkou Janouchovou, co tady byla linkována minulý týden a která svým rodičům pomáhala tím, s jakou hrůzou koukala, že se o ně stará někdo jiný, když jí se nechce (ale za to se dožadovala nějakých viníků)… Nezbývá, než toho jejich vrchního epidemiologa Tegnella docela obdivovat, jak to zvládl. I když mu říkali Tengelle a tak nějak vůbec mu švédští zergové a jiní panikáři nemohli přijít na jméno. Dokonce tím, že lidi nezavřel doma, porušil jejich osobní svobodu!

      1. Já třeba nechápu, že denně nečteme o humanitární katastrofě v uprchlických táborech na tureckých hranicích, v tom zde tradičně oblíbeném Somálsku a podobně. Celá Evropa šílí, státy si navzájem věnují zdravotnické pomůcky, i když se všechny vlády tváří, že samy mají málo, a přitom se zdá, že stačí to mít na háku a neděje se nic. Netvrdím, že to tak je, jen mě absolutní nedostatek informací udivuje.

        1. V africe je to překvapivě docela veget, ani v tech slumech to nepropuklo jak se cekalo https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/afrika-koronavirus-jizni-afrika-slumy-covid-19-nakazeni-umrti-nigerie-ghana-odbornici.A200430_065245_zahranicni_jhr
          Vypadá to, ze ve srovnani s tema fujtajblama co jim tam normalne řádí je Covídek jen takovej osklivejsi kašlík.

          1. Chřipečka? A to to údajně decimuje výrazně víc černochy. Zas je fakt, že v Africe není tolik lidí 60+ jako v Italii atd.. a v Africe asi nějaký úmrtí někoho nad 50 nikoho ze židle nezvedne…

            1. V případě americkych cernochu asi nepůjde primarne o rasu. Nebo je to jinej kmen (jak viru, tak cernochu). Amerocernosi zijou uz po staleti v jinejch podmínkách nez afrocernosi. Spekuluje se, ze díky sve tmave pleti a nizsi intenzite slunecniho svitu maji amerocernosi min vitamínu D nez afrocernosi. Navic v africe je vyrazne mladsi populace a drsnejsi prirodni výběr. Plus jiny klimatický podmínky.

              1. Jo a cernosi jsou prej po geneticke strance výrazně heterogennejsi populace nez Bledý držky.

        2. eviljack: jako že Vás udivuje nedostatek informací, které jsou v přímém rozporu s oficiálním názorem naší vlády? Za jehož kritiku by Vás nejraději soudruzi poslali na 2 roky do chládku?

          Mě spíš překvapuje, že něco takového vůbec vyšlo, hovinky nejsou obvykle zrovna zdroj nezávislé žurnalistiky, i když to pochopitelně není anofertí hlásná trouba jako lžidnes. Uvidíme, jestli to byla ojedinělá vlaštovka nebo z toho bude něco víc.

          1. jo taky mě to překvapilo…

            1. Mi prijde, ze hovinky jsou vuci korone výrazně objektivnejsi nez idnes. Holt vladni list je vladni list.

              1. Mě zase udivuje, že Kelner Nově nezakázal ten headline virus z WU-CHANU…

        3. eviljack4.5.2020 v 16:02
          Já třeba nechápu, že denně nečteme o humanitární katastrofě v uprchlických táborech

          protoze ti lidi v priprchleneckych taborech z nejakych 20% proste chcipnou na neleceny koronavirus a nestekne po nich pes (respektive nestekne po nich S0rosova mainstreamova presstitutka). Jakoze tam chcipou desitky procent lidi i tak, i bez Koronaviru.
          Proc chodit kolem horke kase, pri naletech A8 a A10 na iracke dalnice spojenci tak trochu „dresden style“ smetli tisice civilistu, kteri meli nutkavou potrebu utect z Kuvajtu, presne v duchu hesla, kdyz se kaci les, litaji trisky.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Highway_of_Death
          https://foxtrotalpha.jalopnik.com/iraqi-forces-were-annihilated-while-retreating-on-the-1754611524
          Dodnes se o tom proste a jednoduse nemluvi, tam se nedivejte.
          Somalsko je uplne stejna story. Vsude, kde velmoci delaji poradek, litaji trisky stejnym zpusobem. Jestli si anarchokapitalisti mysli, ze si vyhlasi bananovou republiku a pujdou chcat proti elitam a ze se jim nestane nic podobneho, tak jsou proste blazni odtrzeni od reality.
          Pokud chcete chcat proti elitam, udelejte si stat jako Severni Korea a investujte do jaderneho programu a nosicu. Jo, Severni Korea ma ovsem k tem utopickym anarchokapitalistickzm vizim pekne daleko, ale jina alternativa bohuzel neni. Bud byt vazalsky stat USA, jako je sedmdesat let po valce neustale okupovane Nemecko, Japonsko a mimo jine i Ceska Republika, nebo byt nepratelska velmoc ala Rusko a Cina a mit strategicke zbrane a neustale mit Americany na musce a bzt okopavani sankcema anebo byt mala diktatura, ktera utrati drtivou vetsinu zdroju na zbrojeni, jako Severni Korea. Anebo byt jako Somalsko nebo Irak nebo Lybie, kde nevite dne ani minuty, kdy si u vas NATO vyhlasi opened season.

          1. Neboj se nic, sorošovskej pomatenče, doktora už jsem volal.

            1. Není to rovnou na záchytku totok?

              1. Přijde mi, že už se definitivně zbláznil… asi na tu coronu sázel hodně a došlo mu, že je tu teď všem akorát pro smích s tím svým strašením, tak se zřejmě se zoufalství pokusil zařadit vyšší stupeň a zase to tu rozhicovat. Spirála se roztáčí… :-)
                Nakonec se třeba nějaká blbá a tlustá ženská smiluje a zbaví nás toho frustráta :-)

                1. Vo jedné blbé bych věděl, tlustá sice néjni, ale taky ne kdovíjaká nádhera, neuděláme jim dohazovače? Win-win-win, snad…

                2. Já nevim a nechci asi ani vědět. Je to zasíračskej blbeček, upřímně si ani nechci představit, která by byla tak zoufalá, že by dala takovýmu frustrátovi, chudinka.

          2. A já jsem doteď žil v domnění, že je sem žene strejda Soroš s Mutti Angelou, takže si to mediálně pohlídá. Evidentně mám zastaralé informace.

            1. A já jsem doteď žil v domnění, že je sem žene strejda Soroš s Mutti Angelou

              Rucnikare ? ANo, zene je zde strejda S0ros a jeho stetka ANgela, ale aby je nejdriv zvedli z prdele a dostali pres louzi do Italie a Recka a SPanelska, museli predem tak trochu krouhnout Kaddafiho, ktery tu luzu nechtel pustit pres sve hranice a to se mu stalo osudne. SPolu s jeho napadem, ze zavede celoafrickou menu krytou zlatem.
              A na krouhnuti Kaddafiho je tlusta tetka Makrela trochu malej sibr, to chtelo nase slunickove NATO, coz je dalsi globalizovana hracka strejdy S0rose,
              coz nam mohlo byt uz pomalu jasne, jen co po padu sociku rozbombardovali Jugosku na atomy.

              1. Zase sis nevzal prášek Zasírači? Víš, on se s tebou nebaví, on z tebe má prdel. Ty seš ale tak zoufalá lůza, že seš vděčnej i za kopanec, je to aspoň nějaká pozornost, co?

              2. Bacha, máš Soroše pod postelí.

  9. Dokonce tím, že lidi nezavřel doma, porušil jejich osobní svobodu! – Jo to je přesný. Jako kdyby někdo bránil každýmu kdo se bojí sedět doma na zadku a nikam nechodit.

    1. patřilo pod fatdwi 4.5.2020 v 15:57

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017