Největší podvod s názvem „starobní důchod“ - zpět na článek

Počet komentářů: 172

  1. Představa je to hezká a teoreticky částečně správná (byť ještě čistší by bylo peníze vůbec nevybírat, ani na indivindi účty), ale zavedení si vyžádá vyřešení dvou problémů:

    1) co se stávajícími doochodci – je třeba je nadále živit a z čeho na to vzít?

    2) snese společnost mentálně ponechání těch, kteří spotřebovali svůj individuální účet, na obtíž charitě? Nebude zase nějaká mluvící hlava žvanit o nutnosti solidarity? A dokážeme to naplánovat dvě generace dopředu?

    1. Dodal bych otázku 3) jak plánovat a spořit v prostředí účetních/nekrytých/inflačních peněz?

      1. Investováním do něčeho, co inflaci nepodléhá.

        1. Bohuzel, tyto veci jsou prvni, ktere pritahuji pozornost nami volenych svini.

        2. Špatně. Chybí vám tam dodatky: a daním, regulacím, nejlépe tak aby to nebylo ani v dosahu a ani v povědomí stádu.

          1. Jiste. Opravdu vlastnis jen a pouze to, o cem System nevi.

            1. A pokud to můžeš použít (nebo prodat) aniž se o tom systém dozví.

              Bedna dobře ukrytého zlata v pusté části Norska ještě neznamená skoro nic. RPG zakopané dva metry hluboko pod sousedovou zahradou je vlastně neškodné. Atd.

              1. @LWG
                Ono taky zlaté šperky po babičce a židovské zuby jako naturální benefit z řešení židovské otázky zakopané u dubu v Sudetech byly takhle od roku 1946 do roku 1989 jaksi nedostupné.

        3. Asi bude malo komodit,aby v danem financnim objemu individualnich uctu bylo mozne investovat bez rizika inflace na desitky let. Ke kazdejm prachum nakonec nekdo najde cesticku,obzvlast v ramci desetileti,jedina cesta,jak nenechat radit inflaci na vydelku,je hned ho utratit.A proto se zvedaji hlasy vuci prubeznemu systemu,lze ho jen obtizne dojit,kdy prachy vybrane udajne ani nestaci na davky a duchody poskytovane (strukturu a podily vydaju neresim). Reformovat,seridit,vznik zasluhovosti,budiz. Nicmene zmena na individualni ucty je jen pozvanka pro vznik procesu a zpusobu,jak se k penezum dostat,kdyz tam jen tak ladem lezi. Ladem,pochopte to tak.ze kdyz budou pracovat na individualnim uctu ve vas prospech,v ocich kohokoliv chtiveho jineho by melo neco z toho kapnout i jemu,a cesty,jak ukazuji zkusenosti z drivejsich let,ze vzdy najdou.

          1. Vidím to podobně. Nějaké individuální „fondy“ vypadají OK, jenže co když to ten správce fondu vrazí třeba do Nokie a nevytáhne včas zpět? Na důchod budete spořit 40 let a za tu dobu se u „Vašeho“ fondu vymění hodně správců (managerů) a stačí, když jeden z těch mnoha to „posere“ nebo udělá „velkou“ domů a nemáte skoro nic. Takže já bych ty průběžné fondy nezatracoval. Sice důchod z nich je nic moc, ale aspoň je nějaký.

      2. Mít někde zakopaný hrnec zlaťáků, jako za starých časů, taky mělo svoje mouchy.

        Město na pobřeží třeba přepadli piráti a ti se „uměli zeptat“, kde svoje úspory máš…

    2. No tak kancelářské krysy čekají že je vynesou z ouřadu rovnou do mauzoleí jak jsou zvyklí nóbles, tak se nedivte umně dělaným propagandám. Ono jenom bouchat razítka a dávat sériový ověřený „státnický podpis je nuda když notebene zavětřili že umělá inteligence má z jejich řád nahradit 60% robotů v první aplikaci tak si zabetonovávají pozice parazitů. Paradoxně ale volí globalisty kteří když chytnou kormidlo tak je spočítají protože mají radši peníze jak lidi a o tom žádná. Prostě souvislosti nedají dohromady a vlastně jedou stocholmský syndrom jak z inkluzek

      =

    3. ad 1) mají za sebou většinou vojenskou službu, tak nahnat na frontu do stepi :-)
      ad 2) charita bude prostě nutná, solidarita je něco jiného https://medium.seznam.cz/clanek/jiri-tomas-payne-charita-versus-solidarita-58183
      Mluvící hlavy by přišly o jednu z možností páchat dobro z cizích zdrojů.

      1. Ano, přesněji jsem měl napsat o nutnosti nedobrovolné „solidarity“.

        Budou ty pluky doochodců na dobytí Mockby stačit?

        1. s islamisty v zádech jim nic jiného nezbude :-)

    4. Ted jsou u nas nejdulezitejsi a nedotknutelny duchodci okupanti ukrove..

  2. Individuální důchodové účty jsou v realitě EU utopií, protože se okamžitě stanou kořistí socialisticky-totalitní EU věrchušky. Nedávno von der Leyen prohlásila, že je nutné přetavit úspory obyvatel EU na investice, aby bylo možné zabíjet další Ukrajince ve jménu Nejvyššího Dobra. Průběžný systém aspoň nelze tak snadno vykrást, protože kde nic není, tam ani čert nebere.

    1. Přesně tak, takovéhle sumy peněz by politici nenechali na pokoji, a to spíše dříve než později.

    2. Heh, prehledl jsem, ze tuto prevratnou Leynovou myslenku uz jsi zde uvedl. Nevadi, je potreba to omilat furt dokola, aby kazdy pochopil, jake blaho IV. Rise je.

      1. Každý důchodce dostane přidělené pozemky a levnou pracovní sílu na východě, nebo tentokrát slibují něco jiného?

        Podle mne může dlouhodobě fungovat jen přirozený průběžný systém, tedy výchova a investice do další generace, která bude ochotná staré trpět, živit a postarat se o ně, jedno jestli přímo nebo skrz to, že si něco naškudlili v úsporách, majetku či nějakých fondech. Zda lze toto očekávat od afroislámské verbeže, kterou sem nezoodpovědně vpustili ať si každý odpoví sám.

        1. No ta verbez svoje potomky podporovat bude a je mozne, ze tito potomci budou, alespon castecne, jednou podporovat svoje rodice. Jedinou dalsi vazbu pak vidim v zavislosti potomku i rodicu na statu, tedy danich puvodnich obyvatel.

        2. Musulmany podporuje Alláh. A nevěřící platící džizju.

          1. Ne nevěřicí, ale Lid Knihy. Tedy křesťané a židé, což nejsou nevěřící, neb věří ve stejného Boha. Maráthové k tomu ještě čistě prakticky přihodili svoje hinduistické poddané. Jinak si nevěřící a ateisté nezaslouží slitování. A asi ani židé, kteří si to posrali sionismem, IHVH neIHVH.

  3. Klasicke letadlo – nejlip na tom byli ti prvni cerpaci, co do systemu odvedli hovno, ale cerpali. Presne opacne dopadnou ti posledni.

    VonLeyno v tom ma jasno – uspory lidi na doochody je potreba pojmout jako investici a soupnout to do zbrojeni.

    1. Těm prvním čerpačům zase zabavili majetky a znehodnotili úspory, takže taková výhra to taky nebyla. A kdo neměl dostatečný příjem, typicky manželky buržoustů a kulaků, dostal taky velký exkrement a musel si přivydělávat až do smrti.

  4. Systém parazituje hlavně na těch, kteří vychovávají další daňové nevolníky. Jediný problém průběžného systému je ten, že bezdětní dostávají důchod téměř zdarma. Ve chvíli, kdy na to člověk poukáže, tak se všichni „echt pravičáci“ začnou tvářit, že nechápou jak průběžný systém funguje a že oni přeci na „svůj důchod“ zaplatili majlant. Kdyby zemědělci byli nuceni odevzdávat to co vypěstovali a vychovali zadarmo, tak bychom se také divili, že nikdo nezasel?
    Z průběžného systému se blbě odklání, proto všechny ty pohádky o letadle, neudržitelnosti a blablablablabla.Každý systém je průběžný, protože nakonec se na ta krásná aktiva na investičních účtech musí najít kupec, jinak jde cena brutálně do kopru. Nebo snad někdo věří, že majetek se do budoucna převede tím, že si dědoušci budou za 40 let vzájemně přeprodávat v důchoďáku bitcoiny a akcie za miliony?
    Lidi jsou schopni poslat peníze nigeriskému princi, falešnýmu Bradu Pittovi, fingovaným bankéřům a tady někdo věří, že je většina obyvatelstva schopna zajistit se na důchod? Všiml si někdo, že třetina úspor se odinflacovala během 3 let? Že burza spadne za den o 15% jen to fikne? Jak to asi žuchne až si za 30 let někdo všimne, jéééé všichni důchodci mají akcie, ale nejsou tu žádní mladí aby je koupili?
    Zkrátka náklady na výchovu jednoho daňového nevolníka jsou cca 2mega a dokud se to nezohlední ve výpočtu „důchodové daně“, tak můžeme furt brečet, že není na důchody.

    1. Byli jsme se vcera s rodinou podivat do zanikle obce Grafenried. Obyvatele meli tu smulu, ze je nejprve pocatkem 18. stoleti prifarili a prilepili k ceskym zemim, pak jim odmitli federaci, pak je prilepili k Risi a ve finale poslali v nemale mire pochcipat ke Stalingradu a ty, kdoz prezili, pak vyhnali pryc. Adrenalinovy zivot.

      https://mapy.com/de/zakladni?x=12.6805511&y=49.4331567&z=19

      Co mne zaujalo bylo, kolik generaci bydlelo v jednom dome. Pritom to nebyli zadni chudaci, casto velke statky, nebo kombinace hospodsky-kovar-starosta apod. Proste tohle byl doochodovy system, ktery by ekonomicky prezil staleti.

      Dnes chce kazdy zit sam, nemit starost o prarodice a nejlepe ani nemist starost s detma. A hleda spasu ve statu, ktery by ho na stari mel zajistit. Inu, kdo chce kam…

    2. monday: spousta lidí má podobně hloupý pohled jako autor, tedy vůbec netuší, že tady máme průběžný systém a že si tedy nic nepředplácí. Měl jsem s jedním takovým „nechci děti“ rozhovor na toto téma a přesně tohle si myslel, že nechápe, proč by měl být krácen na důchodu, když si přece ze svého vysokého platu (ajťák v korporátu) „spoří“ miliony.

      Takže nás čeká zajímavá budoucnost, kdy na jedné straně budou bezdětní s fůrou času a strachem, že za svůj bezstarostný život budou po zásluze odměněni a na druhé ti s dětmi, kteří se budou ptát, proč jejich děti platí důchody těm, kteří se jen vezou. Úplně to v předvolebních debatách vidím.

      Nedávno jsem tady ale psal, že se rád uskromním, když budu vědět, že se zlepšuje genofond díky tomu, že se různí defektní lidé, v daném kontextu incelové, nebudou množit. Nic není zadarmo.

      1. Incel se množit nemůže, nemá s kým..

      2. Rozvedu na dvou příkladech Tvou logiku:
        a) jsem pracující běloch, makám 45let ve výrobě, platím všechny „daně“.
        Po dosažení důchodového věku jsem odhozen do škarpy neb jsem bezdětný.
        b) jsem cikán, celý život parazituji na dávkách, mám ovšem deset dětí, dostanu tudíž opulentní důchod.
        .
        Hmm, já v tom tedy logiku nevidím!

        1. Okecávat a mlžit cikánama můžete jak chcete. Skutečnost je taková,že v okamžiku vstupu do důchodu, jsou všechny vámi zaplacené daně utracené a důchod a zdravotní péči budete dostávat z toho co zaplatili cizí potomci, za jejichž výchovu zaplatili cizí lidé miliony a vy jste na jejich výchovu přispěl minimálně. Je to čistě matematická záležitost, takže snadno zhruba spočtete, kolik jste přispěl v daních na školství a nějaký ten penicilín za léčení dětských nemocí.Pokud by se váš důchod vypočetl z tohoto příspěvku, tak bude tak 2000 a kdoví jestli, protože i rodiče oněch harantů platili daně ze kterých se platí škola.
          Jako bezdětný jste oproti dětnému ušetřil cca 4mega, tak žijte z nich nebo se smiřte s tím, že na váš důchod by měla další generace bezdětných měla přispívat v silně zvýšené míře.

        2. willy50: mou logiku jste nerozvedl, zkusil jste argumentačním faulem obhájit neobhajitelné a „překvapivě“ se to nepovedlo. Chcete-li rozvádět na příkladech mou logiku, tak pojďme na to:
          a) necháme, jak jste to namodeloval
          b) jsem pracující běloch, makám 45 let ve výrobě, platím všechny daně a mám dvě děti

          Nyní přidáme tu logiku:
          – oba jsme celý život platili důchodové a z toho se platilo důchodcům (průběžný systém, co se vybere, to se utratí, u nás okořeněno populistickými vládami, takže se utratí ještě víc, než se vybere)
          – nyní jsme oba v důchodu, ty nám platí nynější pracující
          – moje děti platí důchod nám oběma, je tedy nutné je pořádně zdanit, aby bylo i na ten Váš
          – Vy jste celý život ušetřil hromadu peněz tím, že jste děti neměl (jejich výchova není zadarmo, odhady se liší, ale 2M/dítě, co píše monday, je vcelku obvyklá suma)

          Takže já bych Vás neodhodil do škarpy, ale dal bych Vám prostě hovno s tím, že ty ušetřené peníze jste si jistě na důchod šetril, nebo ne? Nebo jste si jako správnej cikán (když už jste je tam mermomocí nacpal) užíval ty ušetřené peníze a teď čekáte, že Vám budou solit moje děti? Jako jo, v tomto máte uvažování toho cikána, „ať se o mě ostatní postarají“. S tím ale běžte s prominutím do prdele.

          1. Sousloví „argumentační faul“ je oblíbené zvláště u politiků, popř. demagogů a to v momentě kdy ten není schopen vyvrátit argument svého názorového oponenta.
            Uvedl jsem dva krajní případy, Vy místo logických protiargumentů používáte výrazy ze čtvrté cenové!
            Dohodněme se tedy, že se nedohodneme.
            .
            Zajímá mě jestli stejný vzorec platí i pro zdravotní pojištění a zdravotnictví obecně.
            Když už jste s těmi argumentačními fauly začal, tak co ty Vaše děti? Není náhodou jedno z nich nemocné, nemá nevyléčitelnou nemoc, nevyžaduje jeho léčení desítky tisíc korun měsíčně? A co, chcete peníze jiných pracujících, nebo necháte dítě raději zemřít?
            Jo solidarita je sviňa! A asi jen pro někoho!

            1. Abych vás lépe pochopil. Jakým směrem jde vaše argumentace?
              1) bezdětní mají zvykové právo parazitovat?
              nebo
              2) hodlám se tvářit, že náklady kterými se bezdětní podílejí na vzniku další generace převyšují benefity, které na stará kolena hodlájí čerpat?
              S parazity se to má tak, dokud je těch parazitů malé množství, není to problém. Pokud počet parazitů překročí kritickou mez, tak hostitele zabijí. Konkrétně v dané situaci umocněno tím, že se svobodně mohu rozhodnout, zda budu sát nebo budu vysáván.
              Jinými slovy i pro parazita je výhodné nevysát vysávaného až do dna.

              1. Omlouvám se, ale po „bezdětní mají zvykové právo parazitovat?“ jsem přestal číst.

                1. To chápu, takový ošklivý název pro nárokové čerpání bez poskytnutí odpovídající protihodnoty. Nazývejte si to jak chcete, ale jsou pouze 3 možnosti pro zastánce současného křivého nastavení systému.
                  1) nechápou jak průběžný systém funguje.
                  2) nulová schopnost počítat a z toho vyplývající přesvědčení, že oni ty budoucí daňové nevolníky vlastně vykrmili ze svého
                  3) právo parazitovat na systému jim vyhovuje.
                  U vás za 3)?

                  1. monday
                    Za mňe je to na palicu považovat bezdětný za parazity.
                    Třeba Turing žádný děcka nemňél, navopak paní Hitlerová mňela malýho Adolfka.

            2. willy50: u koho je co oblíbené je irelevantní, Vy jste se ho dopustil účelovým mícháním cikánů do diskuse o úplně něčem jiném. A zjevně máte problém svou „argumentaci“ jakkoliv ustát, protože se obratem dopouštíte dalšího, asi toho nejtrapnějšího, ale já fakt nejsem ženská, takže emo“argument“ o ponechání umírání dětí mě spíš rozesmál (i.e. nemáte tam zjevně vůbec nic, čím byste svou argumentační linii podpořil, což není ale divné, protože tam nic hmatatelného být nemůže).

              Realita je taková, že pokud nikdo z nás nebude mít děti, nikomu z nás ani nebude mít kdo platit důchod, tak jednoduché to je. Pokud bude děti mít jen půlka lidí, pak polovina plátců bude muset financovat dvojnásobný počet důchodců. Což bude mít v reálu za následek 3 zásadní věci:
              – Důchody půjdou dolů
              – Plátci přitom budou platit víc
              – Zadluží se ještě víc stát

              Můžete to okecávat jak chcete, v průběžném systému jste bez dětí černý pasažér. Pokud bych si měl vybrat, jestli poletíte pod most nebo budou moje děti platit výrazně víc na odvodech, pošlu Vás radši pod most, protože není důvod, aby děti trpěly za Vaše rozhodnutí. Jak jsem psal, ušetřil jste hromadu peněz, tedy jste předpokládám zabezpečen. Pokud ne, je to opět Vaše rozhodnutí a Vaše chyba.

              1. To fatdwi&monday:
                Pánové, jelikož je průnik našich názorů nulový, je zbytečné v diskuzi pokračovat a proto z ní vystupuji.
                Snad se někdy sejdeme u méně kontroverzního tématu.
                .
                Ještě dovětek pro fatdwiho: nemůžu se zbavit dojmu, že jste si mě spojil s příkladem a) v mém původním příspěvku a že máte starost o mé důchodové bytí. Ne, nebojte se, bude mě mit kdo živit!

                1. willy50: nespojil, píšu to z dané pozice, navíc jste i někde psal, že děti máte.

          2. Souhlasím s willy50.
            Pokud začnete rozdělovat lidi na to zda mají děti nebo ne, a podle toho začnete přiznávat „nárok“ na „sociální výdobytky“ jako je výše důchodu, kvalita lékařské péče atd. tak otevíráte pandořinu skříňku a k žádnému rozumnému řešení nedojdete.

            Co když dítě dělá v zahraničí, nebo je na pracáku nebo je dlouhodobě nemocné (nebo dokonce zemře) a do důchodového systému nepřispívá? – Hned přeřadit rodiče do kategorie bezdětných? A nebo protože snaha byla, tak dostanou důchod ve standardní výši? Nebo bychom ho tak trošku krátili, protože sice snaha byla, ale snaha nás neuživí?
            A co opačná strana. Co když dítěti zemřou oba rodiče? Tak by podle stejné logiky do důchodovému systému přispívat nemusel. Nebo kdo má 1 dítě, tak má poloviční důchod jak ten, kdo má 2 děti a čtvrtinový důchod oproti tomu, co má 4 děti? Vždyť přece vychovat čtyři děti stojí víc peněz než vychovat jedno.
            Pokud chcete vázat výši důchodu na počet dětí kvůli tomu, že děti přispívají do důchodového systému, ze kterého čerpají jejich rodiče, tak byste na tyto otázky měl mít odpověď.

            1. Díky za doplnění

            2. No me v te rovnici vychazi par neznamych. Napriklad, jestlize zde nyni pribylo napriklad (hodne to zjednodusim) 100000 ukrajincu v preddoochodovem veku, kteri pujdou zitra do doochodu, tak ten soucasnej pracujici Cech, ktery by platil duchod ceskemu doochodci, bude navic platit jeste tomu ukrajinskemu, ktery za svuj zivot sice take pracoval, ale nekde jinde v jinem systemu na jineho oligarchu.

              Otazka zni – jak to stat nyni vyresi? Argumentace ‚nojo, ale oni maji deti a ty jednou… mozna… pokud neutecou… budou platit svymi danemi i na ty ceske doochodce‘. Mozna. Mne zajima soucasna situace. Ve statistikach jsem videl, ze rozlozeni uprchliku, kteri sem prisli, neni rovnomerne, je tam vice starych, zen a deti. Chybi v tom znacnou merou muzska sila v produktivnim veku.

              Nechapu to, nevychazi mi to.

              1. Teď jsi uhodil na dobrý hřebíček.
                Nejen, že podporujeme finančně válku na Ukrajině, ale ta pátá kolona nás vysává i doma. Myslím, že bys měl k tomu číslu ještě nulu přidat. A jen velmi malá část pracuje(v ofiko zaměstnání).
                .
                A to nemluvím o tom, že se začasté chovají jako by jim to tady patřilo!

              2. No vidíte a přesto to dokážeme spočítat tak, že se nám to údajně vyplatí. Skoro z toho mám mindrák. Téměř nulová nezaměstnanost a ročně 300mld ztráta a pak přijdou ženy, děti a důchodci z UA, vydělají si na sebe a ještě zbyde. Zázrak.

              3. Sysop: přistěhovalci jsou dobrá poznámka. Pokud se někomu zdá, že placení jejich důchodu není vůči poplatníkům fér – fajn, aspoň si může uvědomit, že úplně stejně není fér placení důchodu bezdětným.

                1. Asi je ale take potreba rozlisit, jestli ty deti by nekdy pracovaly, nebo drzely stgyl svych pricmoudlych rodicu, pobirajicich davky. Pak mi to s detmi zacne davat smysl. Deti samy o sobe nejsou zarukou stabilizace doochodoveho prootokace, pokud nepracuji. Ba naopak, jsou budouci pritezi.

                  1. Sysop 17.4.2025 v 19:15

                    Přesně!
                    Lépe je platit důchod bezdětným než neplatičům a jejich neplatícím potomkům.
                    To si snad může uvědomit úplně každý.

                  2. Sysop: to je docela zbytečné, v tuto chvíli je to de facto ekvivalent bezdětných, protože tady není nikdo, kdo by jim na ty důchody vydělával (resp. je jich tady velmi málo).

                    V rámci celkového systému je jasné, že tento počítá (a musí si poradit) s tím, že nemalá část obyvatel nepřispěje nikdy ani korunu. To je jeho fíčura. Tedy řešit, jestli konkrétní dítě bude úředník na finančáku nebo majitel nové Alzy je zbytečné, rozložení bude – pokud nebude stát výrazně tlačit na změnu – podobné, stejně jako schopnosti atd., tady není třeba nic řešit, protože to za nás vyřeší Gauss.

                    Co Gauss nevyřeší je absence dětí a tedy poplatníků.

            3. Latimerie podivna: nejsme ve sporu pokud jde o otevírání pandořiny skříňky. Nicméně to jsou jen řeči. Realitu jsem popsal v odpovědi willymu 18:26 a nemá smysl to sem opisovat. Nejsou lidi, nejsou důchody, easy.

              Ad přeřazování, umírání atd.: ČR je něco jako velká pojišťovna, která říká, že se postará o všechny, i o ty, kteří nepřispívají. Jako u každé pojišťovny, pokud je počet těch, kteří nepřispívají příliš velký, bude to mít negativní vliv na celý systém. Běžná pojišťovna samozřejmě nic takového, jako výplaty nepojištěncům (těm, kteří nepřispívají), nedělá (skoro). Systém může fungovat – komerční i státní – dokud do něj teče dost peněz. Pokud se chce příliš mnoho lidí jen vézt, bude nutné s tím něco udělat. Náklady ponesou ponejvíce ti, kteří mají děti, a to ve dvou rovinách:
              – Dětem se bude vést hůř (stát od nich bude muset nakrást víc peněz)
              – Samotným rodičům se povede hůř (půjdou později do důchodu a ten důchod bude menší)

              Je tu samozřejmě varianta ty, kteří se vezou, ze systému vyhodit. To je samozřejmě utopie, nicméně na tom nevidím nic zas tak špatného.

              1. S tím vyhozením ze systému nevím. Co třeba lidi co neplatí žádné zdravotní pojištění. Budeme akceptovat to, že je necháme umřít na ulici? Toto je možná trochu extrémní případ, ale pokud chcete „vyhazovat“ ze systému, tak to nelze pominout. Už vidím ty články, jak bezdomovec bez zdravotního pojištění bude tři dny umírat na ulici a u něj budou čekat „pohřebáci“, než bude hotovo a budou ho moct odvézt.
                Ona porodnost ve světě klesá a bude klesat dál. Sice to drží Afrika, ale i tam zřejmě porodnost klesne a od určitého okamžiku začne lidí na světě ubývat. V „současnosti“ je to cca 2,27 dětí na jednu ženu (Jižní Korea, což je extrém třeba 0,72, Japonsko 1,26 my měli 1,62 ale v loni klesla). Toto třeba představuje budoucí problém, který je ovšem daleko a tak ho nikdo nechce řešit nebo navrhne řešení „více migrantů“. I když ten problém asi nemá jiné řešení, než se mu přizpůsobit – nemyslím si, že se v současnosti dají obecně lidé něčím přesvědčit, aby měli více dětí a to ani změnou důchodového systému.

                1. Ja osobne nemam problem s tim, kdyz nekdo, kdo chtel zit mimo system, take mimo system zemre. Treba i na te ulici. Nekdo, kdo se strani spolecnosti a nechce hrat na pravidla teto, pak sam sebe dostava na uroven veci. Kdyz na ulici umira kocka, nebo potkan, taky se okolo toho zadne hujaja nedeje. Tak proc delat rozdil?

                  Pokud nekdo chce zit mimo system, taxe musi sam zabezpecit tak, aby na ulici jednou nechcip a nebo se s timto faktem proste musi smirit. Je to jeho problem, ne muj. Ja s akceptaci jeho rozhodnuti nemam problem.

                2. Btw, nekde jsem na netu preletl informaci, ze v Cesku 52 % mladych ve veku 18-25 let nemelo nikdy sex. Proste maji jine priority, atd.

                  Pochopitelne i toto s tim souvisi. Pokud si lidi poprve zasukaji nekde v 35, no tak proste tu porodnost nezvednou.

                  Netvrdim tim, ze prvni suk ve dvanacti je resenim. Jen hodnotim trend, kam se posouvame.

                3. Latimerie podivna: jasně jsem napsal, že variantu „vyhození ze systému“ vidím jako utopii, právě proto, že to pro naši společnost aktuálně akceptovatelné není. Uvidíme, do jaké brusele nás dovede brusel, třeba to být akceptovatelné začne.

                  Ano, trend je „málo dětí“, protože trend je „bez závazků, bez zodpovědnosti, užívat si“. Zatím jsem prakticky nenašel „užívání si“, za které by se neplatilo (penězi, zdravím, časem a když už ničím jiným, tak náklady ušlé přiležitosti). Akorát tihle si neuvědomují, že na to placení dojde, ať chtějí, nebo ne (méně dětí = ještě méně vnoučat = od pásu rovnou do kremačky).

                  Ad Afrika – až se budou mít líp, budou mít míň dětí, to je celkem normální. Obecně jak by řekl Hamáček, lidí je na světě jako sraček. Příroda potřebuje trochu vydechnout, takže celkově to „vymírání“ není vlastně špatně. Akorát ty průvodní jevy nejsou úplně dobré a taky nebudou úplně dobré konce (běloši za 150 let?).

                  Tedy, příroda si vždycky poradila a poradí si i tady. Jen to nebude pro běžného Evropana úplně ideální, si myslím. Naše děti a hlavně děti jejich dětí uvidí (chtěl jsem napsat „uvidíme“, ale my holt neuvidíme:-)

                  1. Četl jsem článek o nějaké studii na myších. Myším zařídili zejména hodně žrádla a nechali je množit jak jen chtěli. Nakonec to skončilo tak, že ani ty myši nešukali. Prý je myší mozek ve srovnání s jinými zvířaty více podobný lidskému – takže třeba za to ta mladá generace ani nemůže :)
                    https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/calhounuv-experiment-mysi-104427

                    1. Latimerie podivna: jo jo, Calhoun tady byl už mockrát. A před relativně hodně lety se k tomu přirovnávalo Japonsko. Něco na tom být může.

                4. No tak bude míň lidí, šak už neska je jich jak sraček. To je určitě enom dobře.
                  Průběžné důchodové systém néni žádny zlatý tele kerýmu bysme se museli klaňět.
                  To, že Husák (Havel, Fiala, doplňte si sami …) peníze nesere to asi chápe každé.
                  Takže míň pracujících = menší důchody by mohl taky každé pochopit.
                  Za mňe v pohodě.

          3. Za komárů měli ti, co neměli děti, vlastně svobodní bezdětní, daně a odvody jako prase, u mého strejdy to dělalo třetinu platu. Přesto si za deset let našetřil na barák. Je tedy zjevné, že svobodný bezdětný člověk je na tom finančně značně lépe.

            1. Hloupost!
              My děti máme, taky jsme se obarákovali. Za komančů.
              Ale, půjčka, dřina při stavbě, zničené zdraví.
              Tak nevím jestli je ten co si pořídil barák za komančů na tom nějak moc dobře.
              .
              A přeji všem, poslouchat ty závistivé řeči těch, kteří se jen váleli ve státním bytě s nájmem za hubičku.

            2. V Nemecku je petistupnovej danovej system (stran dane z prijmu ze zavisle cinnosti), Steuerklasse I – ta nejtvrdsi pro bezdetne svobodne – je dost husta a presto to neni zadna motivace zmenit quli ni zivotni styl. Ano, mozna je to nejaka zaslepka na to, ze bezdetnej neprispeje budoucim platicem do systemu. Ale nic vic.

    3. Mimochodem, nejde jen o důchody, jde i o placení zdravotní péče.

      1. Tohle budeme moci pozorovat v přímém přenosu v Japonsku. TAm mají ještě méně dětí a dožívají se ještě vyššího věku, než tady. K tomu je stát podstatně víc zadlužený.

    4. A čo keď „vychováš“ mladého psychopata, ktorý v osemnástich zavraždí dvoch ľudí (ako sa stalo u nás)? Na akú výšku dôchodku máš v tomto prípade právo?

  5. Hlavně, že je vždy a za všech okolností dostatek peněz pro cikány.

    Evropská Unie rozhodla, že rezervace pro ně bude v České republice, tak se musíme starat.

    Nedávno jsem si na romea.cz přečetl srdce a kulervoucí článek o tom, jak v osadě na Slovensku uhořely děti, které tam musejí žít v otřesných podmínkách.
    Závěr jasný – mohou za to zlí gadžové, kteří jejich rodičům dávají malé dávky…

    1. Ano, davky jsou spatne, davno se mely zakazat. Souhlas.

      1. …myslim ty financni. O ostatnich davkach lze diskutovat.

        1. Muž s koženou brašnou? :)

          1. Co si budeme… utikajici mensina s kozenou brasnou… si o davku primo rika.

  6. Docela osvědčený byl systém vejminků, který fungoval za starých časů i u nás.

    Ovšem i tam to samozřejmě mohlo v některých případech dopadnout špatně, při špatných vztazích v rodině nebo když hospodář propadl chlastu…

    To pak kdysi movitý stařík se stařenkou doživořili v obecní pastoušce.

    1. V nasi prdeli, jejiz dolozena historie saha kamsi do trinacteho stoleti, se uchlastala fura lidi. Skoro bych se nebal rict, ze to byla tradice. Nicmene, o svoje zadky a predky se postarat vzdy umeli a ac v obci pastouska byla, byla nakonec prestavena na obecnou skolu, protoze jinak by byla prazdna. Kdyz se nekdo doma pohadal, no tak prespal par dni v kaplicce na navsi a zase bylo dobre.

    2. Vejminky fungovaly tam, kde byl grunt. Kde nebyl, nebylo co předat a z čeho živit vejminkáře. Což byl případ většina populace. Pro ty co grunt neměli byla alternativa hákovat až do smrti, případně církevní či obecní charita – chudobince. Pro vysloužilé vojáky pak invalidovny. Ale do těhle zařízení nebrali každýho.

  7. Jsou i tací, jako můj švára, kterému vznikl nárok na důchod vloni v květnu a dosud si o něj nepožádal…

    Času měl dost, přes zimu byl tři měsíce doma.

    Je hezké vidět v dnešní hladové době někoho, kdo nepotřebuje peníze.

    Jsou dvě možnosti – buď se obává, že ještě nemá dost odmakáno nebo snad(!) věří tomu, že se mu důchod odložením nějak navýší…

    1. Hroch: o důchod lze myslím žádat až 3 roky zpětně, takže člověku přijde pěkná suma, kterou by jinak nejspíš takto pohromadě neviděl. Možná doplní někdo znalejší, zaznamenal jsem podobné informace na nedávné rodinné oslavě, ale hledat, jak to je, se mi teď nechce. Tedy prosté vysvětlení může být, že dotyčný si vystačí s tím, co dosud a u státu si „spoří“.

    2. Hroch 14.4.2025 v 6:54
      „věří tomu, že se mu důchod odložením nějak navýší…“

      Věří správně…
      Nicméně vyplatí se to – za předpokladu stále stejných pravidel – až za 10+ let…

      1. To je ono – pravidla se mohou kdykoli změnit.

        Co je doma, to se počítá, brát plat+penzi hned teď mi přijde rozumnější.

        Nikdo neví dne ani hodiny, kdy ho zkroutí nějaký zdravotní problém nebo s ním šlehne.

  8. Ježíší, to je kolosální píčovina, na to snad ani nejde reagovat, aniž by člověk napsal další článek. Autore, když o daném tématu víte úplné hovno, proč o tom píšete?

    Tedy pouze ty tři do očí nejvíce bijící nesmysly:
    – Průměrný věk dožití se u můžů zvýšil z 67 (1990) na téměř 77 let, zvýšení odchodu do důchodu tedy pouze kopíruje tento posun právě proto, aby celková doba vyplácení důchodů byla zhruba obdobná (což ale systém stejně nezachrání, protože ubývá plátců a budou ubývat dál, takže ani toto nebude stačit). Ergo zatímco Váš otec šel do důchodu v 60 a zemřel v 70, u Vás je pravděpodobné, že půjdete do důchodu v 67 a umřete v 77, užijete si průměrně stejných 10 let toho úžasného důchodu
    – Důchodový systém, který zde máme, se nazývá „průběžný“, takže autor si nic nepředplatil a tento pohled je tedy naprosto debilní, až z toho bolí oči
    – Autorův otec (nebo možná dědeček) by nejspíš nad IQ svého syna (vnuka) zaplakal, pokud by měl žít z toho, co „si celý život odkládal“ ve chvíli, kdy by do důchodu odešel například v roce 1995.

    Zbytek nekomentuju, parazitní systém co parazituje mi ale připomněl Cimrmany a tak má autor malé plus, kterého ho od pětky nezachrání, ale aspoň jsem se zasmál.

    „Každý telefonista to ví, a je tedy zbytečné, aby si to jednotliví telefonisté neustále během telefonování do telefonu… telefonovali.“

    1. @fatdwi
      jámámnárokisté…
      Ono úplně stačí když jim položíte jinou záludnou otázku, jaký měl praprapředek důchod v porovnání s poslední výplatou.
      Teda pokud nepotkáte horníka stachanovce.
      A pak se taky dozvíte, že rohlík byl za 40 hal a byt za 350 Kč.
      Atd., atp.
      Poslední šance na doochodovou reformu byly devadesátky a privatizace.
      Tam se ledacos rozdalo, rozkradlo, prodalo pod cenou.
      Ale tady se jen 35 let kecá a skutek utek.
      Nakonec se průběžný systém ukazuje jako robustní a kdo měl v roce 1990 18 let, má už jistě za 35 let nainvestováno tak jaképakcopak.

      1. Dachsmeister: jo, to slýchám často, ex-fízli oba, peněz jak šlupek, každý rok letecky u moře a pořád skuhrají, jak mají málo a jak bylo mlíko za korunu. Když se zeptám, jaké tehdy byly platy, tak „to je něco jinýho“. Pak je těžké s důchodci hledat slitování, když to celý život chrání systém (tedy pouze berou) a pak na stará kolena – jeden z nich s výsluhami – ještě fňuká, že nemají dost.

        Průběžný systém má tu výhodu, že při vhodném nastavení parametrů může fungovat do nekonečna. Žádný jiný systém takovou vlastnost nemá a je tedy otázkou, zda je změna žádoucí.

        1. Tak popravdě se nemůžu ubránit dojmu, že tahle poválečná generace je taky nejrozmazlenější generace. Vyrostli už v relativním dostatku a silném sociálním státě, kde se nikdo nemusel nijak extra snažit aby měl dostatek potravy, lékařskou péči a kde bydlet, stát mu naplánoval život od kolébky do hrobu, všechno mu strčil pod nos. V sedmdesátých a 80. letech zcela oportunisticky dojili socík a když to v roce 1990 ruplo, měli uź dostatečnou životní a pracovní pozici, aby se poměrně snadno přizpůsobili a mohli rozkrádat a dojit porevoluční Československo a ČR. A jelikož do nich celý dětství a mládí vtloukali, že se o ně stát postará, tak akorát natahují ruku.

          1. shane: něco na tom bude. Co je ale zajímavé je množství těch, kteří jsou plní nenávisti a současně neustále fňukají, ač se mají objektivně velmi dobře až výborně. Když to vezmu podle sebe, kdybych byl v důchodu tak zdravej, že bych mohl (a zajímalo by mě) lítání k moři a současně tak v pohodě, že bych bydlel ve splaceném baráku a mohl si to lítání dovolit, nějak nechápu, proč bych měl fňukat a pořád na něco/někoho nadávat. Příliš mnoho z téhle generace to zvládá dokonale.

            Ale možná je to jen zdání, ono to rozložení sráčů bude i mezigeneračně dost podobné. A sráči jsou ti, kteří závidí, protože se v devadesátkách báli podnikat a tak nenávidí ty, kteří to dělali a měli se dobře. Nějaký rozkrádači, těch bylo málo – mají se o to líp, ale to není nijak významná část populace a tak nejsou tolik na očích. Nastaveným zrcadlem je „obyčejnej“ soused, co dělal podobnou práci v národním podniku a pak se ten hajzl pustil do podnikání a dařilo se mu.

            1. Imho celková frustrace. Sere je že už nerozumějí světu (to je běžný i tady na Df), sere je, že jejich názor už nikoho nezajímá, sere je že už to maj za pár, že už jsou starý… a taky stáří žádnou moudrost nepřináší a z mladýho kreténa bude akorát starej kretěn. Ale podle mýho hraje hodně roli to, že tomuhle světu už nerozumí a že jim politici co mluví jazykem kterému rozumí říkají, že tenhle svět stojí za hovno. A pak vliv médií, které prakticky neukazují n8c jiného, jak je svět v prdeli a do ještě větší se řítí. A do toho jim vzpomínkový optimismus řiká, že dřív byl svět zlatej a stříbrnej a všecko bylo růžový.

              1. shane: ono to ještě souvisí (zrovna u těch fízlů) s tím, že tehdá „byli někdo“, zatímco v devadesátkách se jejich respekt zasloužile poroučel do brusele. Takže největší kápo, co se ho každej bál, byl najednou komunisticej fízl, co by mlátil studenty na Národní, jen kdyby měl příležitost, fuj. To taky jednomu nedodá. V Globusu taky žádné výhody jak u řezníka. Podobně dopadli ostravští stachanovci, černá šlechta vyšla z módy.

                „Z mladýho kreténa bude akorát starej kretén“:-)) To jsem už kdysi četl, díky za připomenutí:-)

                Určitě s tím souvisí i nechápavostí toho, co se děje, holt my jsme to „převzali“ po rodičích a jejich pozice v socíku nám byla těžce ukradená, žádnej div, že dnešním jůtůberům a podobnejm pošukům je ukradený, co dělá nějakej fosil (člověk od 30 vejš). Fňukání je ale asi to nejubožejší, co jde dělat, tak doufám, že to nějak dám:-)

                1. Tak ono ne každýmu se ty porevoluční změny zamlouvaly a ne každej ai polepšil. Ono když se ti třeba v půlce života obrátí pravidla hry naruby, tak to nasere. A spousta dělnických profesí z toho socialistické bordelu těžila a byli Někdo. Stejně jako jsem dával příklad chlápka co se z opovrhovanýho cifršpióna stal majitelek úspěšné účetní firmy, tak znám lidi, co se z źadaných, předcházených a podplácených prodavačů lukrativního zboží stali obyčejnými prodavači. Atp.

                  1. shane: však jo, to jen přidáváte na hromadu „ztráty být někdo“. Stejně tak každému nevyhovuje dnešní přesun šlechty k autistům z IT. Ani těm se nebude líbit, až jich část nahradí AI, resp. už teď se jim to nelíbí:-) Kdo má možnost, dělá tak, aby se peníze/moc přesunuly jeho směrem. Logicky to vždycky nasere ty, od koho by se měly přesouvat. S tím se nedá nic dělat, protože krást od někoho, kdo nic nemá, jaksi nedává smysl, to i ten nejtupější úředník z bruseli ví moc dobře. Je tedy nutné se smířit s realitou a hledět, aby člověk přišel o co nejméně. Bylo určitě zajímavé být mezi posledními desíti kováři v Praze, ale nejspíš bylo lepší být jedním z prvních deseti autoservisů.

                2. fatdwi:

                  prej se nám říká „sendvičová generace“ – musíme se starat o minulosti i o budoucnost. Dodneška platíme za víc než půlstoletí stagnace za Hitlera a posléze za Beneše a komunistů, do toho musíme makat na svoje úspory na stáří a navíc na mladý.

                  Ohledně fízlů: jestli někdo „vyhrál“ převrat, tak to byli fízlové: je jich dneska tolik a maj takový výsluhy, že my ostatní, co jim to platíme, jsme chudý příbuzný,. Jenže oni furt fňukaj – protože jsou vychcaný jak zemědělci: kdo nefňuká a nevyhrožuje, nic nedostane.

                  1. Cerny Mor: sendvičovou generaci vidím poprvé, to tady ani vrchní kádrovák neměl v portfoliu květnatého výraziva, mrknu na to. Jen nevím, jestli jste mu zbytečně nenahrál na další pokusy o dehonestaci těch, co jim ještě stojí a nejsou kolegům akorát pro srandu:-)

                    „Ty budeš jistě nějakej sendvič, nic technického, odpad lidstva.“ – úplně to vidím:-)

                    Ad fízlové: souhlas. ALE – tihle nefňukají profesionálně, aby dostali přidáno. To jsou klasičtí protivní důchodci, stýskající si po starých dobrých časech (jeden takovej elektrikář je i tady).

                    1. Jestli ti fňukající důchodci nefňukali i v době, kdy ještě nebyli důchodci.

              2. Shane, a ty tomuhle světu rozumíš? Bojovat proti Rusku tím, že zavřu chemičky a ocelárny? Bát se o osud planety, proto nechtít mít děti, a pak podporovat imigraci čmoudů, aby měl kdo vydělávat na důchody? Honosit se liberalismem a demokracií, a pak šikanovat či rovnou zavírat lidi za projev jiného názoru?

                Ne svět nebyl zlatej, ale dával smysl. V osmdesátkách se většina těšila, až půjde rudoch od válu a v devadesákách zase byla radost z toho, že je opravdu pryč a začalo se racionálněji vládnout, opravilo se mnohé z toho, co bylo roky zanedbáváno, prokoukla a vyčistila se města, odsířily se elektrárny, zlepšila se kvalita vod atd…

                1. Jasně. V zásadě je furt stejnej. Akorát se liší v tom, co je zrovna módní. Slyšels třeba o fin de siècle z konce 19. století? Nebo o sedmdesatkovým No Future? O globálním ochlazování? O strachu z přelidnění? Maminko a tatinku, já se bojím Pershingu? O spoustě dalších módních vln, hnutích, bojích za něco a proti něčemu? Snad není generace, co by neměla strach z budoucnosti. Akorát starý dědci si asi myslej, že když vrátí svět do doby svého mládí, tak budou taky znovu mladí. Ale mladý jim na to serou, stejně jako jsme my srali na svět našich dědů a naši vnuci budou srát na ten náš.

                2. V devadesatkach se vsude valely prachy, protoze se propichl komunistickej ranec. Ta euforie do znacne miry pochazela prave z tohoto zdroje, kterej byl najednou hozen mezi lidi. Rozebralo se, prerozdelilo se, prodalo se… a ted je najednou narek.

                3. Stari dedci co jsou mimo jsou hlavne velice snadno ovlivnitelni i temi nejsprimitivnejsimi technikami manipulace.
                  Napriklad stara dobra „false dichotomy“ (falesne dilema). Oblibeny mechanismus rusackych placanyuch trolu, ktere hlupaci zerou i s navijakem.

                  Ono totiz neni na vyber, ze kdyz chci „bojovat proti rusku“ (tedy tu rusackou nacistickou spinu izolovat od civilizace, aby rypaky dreli hlinu, dokud nezaplati do posledni kopejky), mam k tomu v jednom balicku import cmoudu a zavirani chemicek.
                  Ale kdeze, hlavni proud rusacke manipulace s hlupaky vzdy miril na „gayropu“, vzdycky vytahli nejakou postavicku s blazince a staveli proci ctnostny russkij mir.

                  Realita vukol je pomerne slozitejsi, nez bud/anebo a ze ja tady nechci importovat ,musulmany ale opravdu neznamena, ze oblibuju tu russackou spinu.
                  Jednodussi mysli toto nepoberou a pak jim to „nedava smysl“.

                  Doochodci jsou na tento druh manipulace velice susceptibilni, ostatne prave proto se na ne zameruji prodejci hrncu Zepter nebo Andrej Babis.
                  Zepter i Babis moc dobre vi co a proc delaji a dovedou s lidskou hlouposti velice dobre pracovat.

                  1. Obávám se, že mladí jsou k manipulaci ještě náchylnější, ostatně všechna totalitní hnutí 20. století se prezentovala jako „mládí světa“, viz Giovinezza, mladý je každý komunista a pod.

                    Falešná dichotomie? Tak proč se tedy ty fabriky zavírají? Proč sem ty čmoudy pořád po desetitisících vozí? Proč nebyli schopni alespoň pozastavit grýndýl, než ty Russsssssáky porazíme?

                    1. Proti manipulaci není imunní skoro nikdo (kromě corony, samozřejmě), rozdíl je akorát v propracovanosti té manipulace. Proto jsou třeba ty phishingové mejly psané tak mizernou češtinou. Šetří to čas, protože to předem eliminuje ty, kteři by vyžadovali náročnější přístup. Pokud někdo odpoví na dopis nadepsaný Myláček zákazník, tak už má podvodník napůl vyhráno.

                    2. shane
                      14.4.2025 v 18:07

                      „Proti manipulaci není imunní skoro nikdo (kromě corony, samozřejmě),…“

                      – – –

                      Když si mě bereš do držky, tak se vyjádřím:
                      Ano, mám vyšší imunitu vůči manipulaci než např. ty.

                    3. Vidis tu nekde navozene desetitisice cmoudu? Ja ne. Pohybuju se ve Strednich Cechach, mozna je to jinde jinak.
                      Je uplne jedno, jak se kdejake svine prezentovaly, realita je takova, ze na prodeji hrncu zepter, biolamp a podobnych sracek mladeho neuvidis.

                      Staci se podivat na volebni hesla ANO a SPD, oboje marketingove smerovano na hloupe a stare.
                      V krajskych volbach „Vratime vam, co vam vlada vzala“… Sice ty volby vubec nebyly o vlade, lec dotycny marketer moc dobre vedel, ze zkratka cili na hlupaky, co tohle sezerou.
                      Nebo Zeman sveho casu, ten zase na plakatu „branil migraci“, aby po zvoleni na toto tema uz nikdy nezbleptnul nani slovo. Ostatne co v tomto punktu asi tak prezident muze, ze? Nulova pravomoc v teto oblasti. A opet, marketer MOC DOBRE vedel, proc vytahne heslo, nad kterym se clovek s IQ 100 zasmeje. Protoze cili na IQ mensi.

                      Ja mam vekove k doochodcum rozhodne bliz, nez k mladym, lec vidim ocividne. Ceschy doochodec je blby jak stoudev a sezere buresovi vsechno. A desim se, jestli me to za par let nepotka taky.

                    4. no ty kundo blbá co by potřebovala vorejt držku po zemi, aby se jí (možná) rozsvítilo, si du takle po Petřinách a během půlhodiny pět negrů jak holínka, a vo češtinu taky člověk už dneska moc nezavadí…zkus vylézt z toho tvýho lesa a podivat se, co se děje vokolo, kokote, je to tady samej chochl, negr, čmoud a blbá sviňa jak seš ty

                    5. Behemot

                      Přijel k nám bratránek z venova,
                      takhle koncem tejdne.
                      Šinem si to po Svoboďáku,
                      proti nám de černej!

                      Nechci dostat syfilídu,
                      nechci dostat lepru.
                      Já vám v tom městě pro všechny
                      asi nejdřív zdechnu!

                      „Majlontské pank“, hrávalo se to v Brně začátkem vosumdesátek.

                      Mimochodem, na stejné učňák jako já chodili aj syřaní. Tenkrát.
                      Veselá historka z natáčení, jeden mistr vodbornýho výcviku scél ty syřany zaměstnat, tak jim dál rozebrat jedno zařízení. A voní ho fakt doslova rozebrali na elementy, včetně teho, že vodmotali vinutí z trafa a rozložili jádlo na plechy.

                    6. bratránek z venkova

                    7. vasek
                      14.4.2025 v 18:14

                      Vidis tu nekde navozene desetitisice cmoudu?

                      – – –

                      Já jo. Denně. Část z nich pracuje při výrobě plechovek, výplní k obalům, ve skladech a třídírnách zásilek. Hodně jich je pod fetem. Ti další pak nepracují vůbec…

                    8. vasek
                      Jak často chodíte na prodeje hrncu zepter, biolamp atd.? Jo aha, Vy jste ten prodejce.
                      Jinak k čemu by mladejm byly hrnce, když neuměj uvařit ani vajíčka a nechají si jídlo vozit. Navíc musej za astronomický prachy kupovat hadry, co nosí nějaká pubertální celebrita, a nový mobily. Kamarád dělá v bance. Jmenovat nesmí, ale když vypráví, kolik mladejch je zadluženejch za zbytný kokotiny…
                      Jo a nezapomeňte na to, jak ve volbách za zkoušku u středoškoláků vyhrála Danuše a Piráti.
                      Když vidím, jakejm věřej i gympláci, a nezájem mladejch o cokoli kromě mobilů, byl bych na Vašem místě velmi, velmi opatrný.

                    9. …jakejm nesmyslům…

                4. druha veta je dost zasadni omyl – vzdyt rusaci gryndylistum za tu likvidaci prumyslu plati(li?).

            2. to fatdwi

              Dobre odpoledne,

              fnukani je o nature, ne o narodnosti. Vyvdala jsem Americkou teticku, majitelku rekreacniho baracku, no spis vily v Mexiku u more a soucasne bejvalou majitelku tri kavaren, ktere s velkym ziskem zpenezila. Stejne zvladne fnukat. Pritom je zdrava, pohledna, ale chlapi prej nejsou, Amerika ted stoji za vyliz, Trump ji dozene k emigraci, protoze je nechutnej a ona se hluboce stydi a ten barak v Mexiku taky stoji za vyliz. Vsechno tam rezne kvuli blbymu morskymu vzduchu, personal ji okrada…To mysli pani na uklid a zahradnika. No a hlavne je stara a lip uz bylo. A ne, nemuze to prodat, kam by jezdila, i kdyz ji to tam tesi min a min :-) Proste rozena optimistka.

              1. Slecna Ling: tetička možná nezvládá svůj pokročilý věk, ale zase má majetky k dědění, můžete se inspirovat, abyste jí pak v Mexiku nedělala ostudu:-) Tam přijede rozesmátá Ling a co pak služebnictvo? Starej Hernandez dostane ještě infarkt. Pěkně kyselej xicht a blbý kecy, na to je zvyklej a proto krade, jak jinak by si pak to přilepšování obhájil?:-))

                BTW „chlapi nejsou“ – a to je rozvedená, vdova nebo průkopnice ženské samostatnosti? V posledním případě by jí mohla v Mexiku dělat parťačku Sysopova švagrová či co je to ta manažerka, co furt s někým píchá, vydělává balík a je děsně nespokojená. By si holky notovaly:-)

                1. to fatdwi

                  Svarna vdova. Ale rozhodne netruchlici. Ostatne neboztik manzel ji pripravil o nejkrasnejsi leta, kdyz prisel s napadama a kapitalem na ty pitomy kavarny. Jako blbec musela nosit kafe a hlidat personal. Ten ji pochopitelne taky okradal, lidi jsou ksindl :-) Hlavne v Seattlu. A nikdo uz dneska nema smysl pro umeni, eleganci, vzlet…Kazdej jen kouka, co trhnout :D Navic kseft s kafem s dortama…Vy necejtite, jak je to vulgarni a prizemni?

                  1. Nebudou v jejim krevnim recisti nejake modre slepeje?

                    1. To Sysop

                      Dcera pastora a ucitelky. Ale jejich pra-prapredci prisli z Francie. To z Francie musis vyslovit s naboznou uctou a malinko u toho dramaticky privrit oci a zneznit hlas jako ona :-)

                    2. Tak to bude ono. Nekde na Loire bude nejaka bouda po predcich.

                  2. Slecna Ling: krutej osud měla holka. Kdo ji bude hrát v dalším pokračování Erin Brokovich?

                    Ale jak mluvíte o tom kafi a dortech, tak sice necejtím, jak je to vulgární, ale jako kdybych cejtil kafe. Mmmm, takhle pozdě si už ale nedám….

        2. @fatdwi
          jen ho nechte, tak mu spočítáme kolik platil nominálně, (to bude balík za roky 1978-1990).vezmem půlku na tudlenctu solidaritu s těmi co brali důchod v době kdy makal, podělíme odhadovaným počtem let kterých se dožije a když bude přesluhovat tak mu začne nabíhat dluh, který umoří majetkem.
          To bude deal.
          Tak nahrubo to za 40 let bude tak 4-5 mega, 2-2.5 mega má tedy na indivindi účtu, za 15 let je na nule při 15.000 Kč měsíčně doochodu.
          A to to pálím z hlavy od pasu…
          Úspory samozřejmě nula, byt nájemní, majetek nižší stovky tisíc.
          Celý život dřel a nic nemá…

          1. @ Dachsmeister

            Já podporuju ten průběžnej důchodovej systém jako Fatdwi. Teď nevím, jak mám přesně pojmenovat ten Tvůj návrh, ale vypadá to docela rozumně, pokud s takovým důchodovým fondem nebudou spekulovat správci-banky na investičním trhu derivátů a podobných burzovních letadel.

            Každopádně se důchodový fond včetně jeho individuálních účtů zhodnocovat musí, vlastně by to měla být jeho vlastnost. To je asi podle mě chyba Tvého výpočtu. Vůbec tam nemáš pravidelné investiční zhodnocení narůstajícího individuálního účtu. Někdo tady už o tom psal, já to nemám nějak přesně propočítaný.

          2. Dachsmeister: tihle zrovna bydlí v domku, snad si nemyslíte, že se příslušník SNB měl špatně. Taky na to neustále upozorňují, jak „všechno bylo“, prý jsou to kecy, že tehdy bylo hovno. Jenže tak mladej, abych si to nepamatoval, holt nejsem. Taky esenbák měl samozřejmě barevnou televizi dřív než dělník, o protekci u řezníka a zelináře nemluvě. Pak i věřím, že jim přišlo, že je to v pohodě, navíc „nebyl problém zajet si do Jugoslávie“ (opět, pro prověřené soudruhy byl devizový příslib poněkud dostupnější než pro jiné).

            Osobně bych ten výpočet založil na tom, kolik do toho systému vložili. A jéje, nula. Tak to nebude slavný…

            Jo, úplně vidím, jak se tady do mě zas někdo pustí, že státní zaměstnanci tohle, tamto a tohlencto (hasič, doktor, učitel…), ale mě to přijde jako slušný začátek. Podle mě by si to každý státní zaměstnance měl uvědomovat. Místo toho od každého slyším to stejné – „já taky platím daně“.

            Speciálně pro shanea: není cílem řešit, jestli firma, dělající pro obecní úřad nebo ministerstvo je placená státem nebo ne.

            1. Pokud chceš argumentovat tim, kolik kdo do systému odvede, tak musíš logicky zahrnout všechny, ne si vyzobat jenom to, co se ti zrovna hodí. Jinak se ti ten model obratem rozesere na výjimkách. „Franta co zametá ulice jako zaměstnanec Obecního úřadu je fuj parazit, ale Lojza co zametá ty samý ulice jako zaměstnanec outsourcující firmy je OK“

              A co se týče penzí, tak v zásadě jediný blbuvzdorný systémy jsou „plošně pro všechny“ nebo „každej sám za sebe“. Čím víc výjimek, tím horší sračka. Pravidlo KISS znáš? (Keep It Simple, Stupid)

              1. (A to pominu, že parazit Franta nás nakonec vyjde levněji, protože ve druhém případě obec kromě OK Lojzy platí i jeho OK zaměstnavatele.)

              2. Speciálně pro shanea: není cílem řešit, jestli firma, dělající pro obecní úřad nebo ministerstvo je placená státem nebo ne.

                Takže fakt jako ne:-)

                1. Neřeš. Ale pak se nediv, že se z tebe žádnej uznávanej reformátor nestane :)

                  1. shane: nemůžu se divit něčemu, co nedělám:-) To je jako bych se divil, že jsem nevyhrál v Sazce, když jsem si nevsadil:-)

              3. jako zaměstnanec Obecního úřadu
                to je jako pyčo co?

    2. My sme si poctive pracovali a z platu platili na duchodovy pojisteni , celej zivot ,ktery bylo urceny ,myslim na 65 let.
      Jestlize vekovou hranici zvysili, chteji nase duchody ,ktery patri nam i s uroky, ukrast.
      Kolik se kdo dozije a nebo nedozije s tim nema co delat.

      1. paw: jste debil? Vy jste si nic neplatil a nikdo Vám nic nebere. Vy jste celej život platil důchod aktuálním důchodcům a chce se po Vás, abyste to platil o pár let dýl, než to začnou jiní platit Vám. NIKDE nejsou žádné „Vaše důchody“, ty totiž ještě nikdo nevydělal ani na ně nic nezaplatil.

  9. Autor článku se nejvíce prozradil tou poslední větou.

    Hledat etiku, logiku, spravedlnost tam, kde od počátku nebyla, není ( a v kapitalismu ani nebude ), je naivita nejhrubšího zrna.

    Státy, zvláště ty „demokratické“, byly zřízeny proto, aby se zamlžila odpovědnost za lichvářský, parazitický systém.

    Aby zločinci z podsvětí, ale i z úřadů a ministerstev, měli klid na práci.

    Aby důležité změny nešly provádět ze dne na den, rozhodnutím panovníka, diktátora, ale aby se každé zlepšení zablokovalo v byrokracii a překroutilo v propagandě.

    Aby se zase bralo chudým a přidalo bohatým.

    No a chválit Pinocheta za důchodový systém je asi jako chválit Hitlera za dálnice. Ano, historicky je to i ono pravda, ale jsou tu jaksi jiné okolnosti a činy těchto „osobností“, které spolehlivě vynulovaly možnost na ně vzpomínat v dobrém.

    1. Z různých článků jsem si odvodil, že v Chile ho hodnotí padouch/hrdina tak na 50/50…tu dobu bych tam nechtěl ale prožít ani jako pozorovatel, natož jako účastník.

    2. Průběžný systém je jediný spravedlivý a obtížně zničitelný.
      V tom individuálním mohou být lidé kdykoliv okradení, jak to udělal aktuálně Trump s důchodovými fondy. A napakovala se na tom zase banda jeho miliardářských kamarádíčků:

      https://aeronet.news/trump-vyzval-na-siti-truth-k-nakupu-akcii-a-za-par-hodin-oznamil-pauzu-na-cla-pro-cely-svet-coz-poslalo-americke-akcie-do-raketoveho-rustu-a-vzapeti-pote-se-trump-v-bilem-dome-chlubil/

      Vlastně článek je jen propaganda ODSáckého důchodového spoření v jiné variantě.

      1. Perou se tu čísla jako fakta a o zvýšení dožití se dá směle pochybovat a jak se posuzuje, ja „totality byl průměrný věk dožití mužu a sedněte si 46. let a do statiostik se počítá dožití těch v důchodu kdy matně czpomímám že tam to vylepšovali lampasáci s „gestapem dožití 96? let. Proto taky museli dříve do něj a musí s výsluhami. A až je to paradoxní. Stačí že jenom neřeknou pozadí výpočtů. No a někdo chtěl být objektivní a dal příklad že kvůli průběžné inflaci když budete odkládat z příjmů 10% své spotřeby měsíc co měsíc po 40. let tak v 3. pilíři „kapitálova budete mít tak 6. průměrných platů v době čerpání nároku l když to za desetiletí nekrachne což je tak perioda ztrhů 3? dekády? .. ježkovi voči. To co jste ušetřil pro okolí a neprožral máte s vysokou pravděpodobností v čudu a budete zírat jak hubkař či zbuntovaný diskalkulik důvěr propagandystům. :-))))

      2. „Průběžný systém je jediný spravedlivý a obtížně zničitelný.“
        Naprostý souhlas. Nic lepšího nebylo vynalezeno.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017